... המכונה אדם. וכך אומר הבודהה: נזירים, גוף (kya) הוא לא - עצמי. אם הגוף היה עצמי הוא לא היה
גורם לעצמו אי נוחות. אז (במקרה והגוף היה עצמי) היה ניתן לומר שהגוף הזה יהיה כך, שהגוף הזה לא יהיה כך. אך בדיוק מהסיבה שגוף הוא לא עצמי, הוא
גורם לעצמו אי נוחות. ולא ניתן לומר שהגוף הזה יהיה כך, שהגוף הזה לא יהיה כך (v). באותו אופן נאמר ... שבבסיסה בורות. אדם מייחס עצמיות או מזדהה עם תופעות ותהליכים פיזיים ומנטליים הפועלים מתוך
גורמים וסיבות שונות. תופעות אלו מתהוות ללא הרף בתהליך שרשרת של סיבות ותוצאות ואין בהן דבר קבוע. ... חודרת ובהירה שאכן כל התופעות האלו אותן ייחס לעצמו, לאני, או כשלו, בעצם פועלות במסלולן על פי
גורמים וסיבות שאינם בשליטתו, וכל אותן תופעות משתנות לבלי הרף ומעיקות. הראיה הנכונה מנוסחת על ידי ... האני אין הוא חש הזדהות עם דבר והוא מבין שהתהליכים הפיזיים והמנטליים קורים בהתבסס על סיבות
וגורמים שונים ולא נתונים בבעלות או למרותו של
גורם יחיד. ראייה זו אינה מבטלת או מוחקת את אישיות האדם אלא את אופן ההתייחסות שלו אל אותו קומפלקס ...