ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
סוגים של אימון: אימון אישי / אימון ADHD / אימון ילדים / אימון נוער / אימון סטודנטים / אימון הורים / סדנאות הורים / אימון מבוגרים / אימון תעסוקתי
סוגים של אימון: אימון אישי / אימון ADHD / אימון ילדים / אימון נוער / אימון סטודנטים / אימון הורים / סדנאות הורים / אימון מבוגרים / ... שאנו שמים לנו מטרות גבוהות מדי ומפספסים אותן, אלא שאנו שמים לעצמנו מטרות נמוכות מדי ומגיעים אליהן מיכאלאנגלו אימון ADHD אימון לקשב וריכוז אימון לקשב וריכוז הינו תהליך, קצר יחסית, המסייע למתאמן להבין דפוסי התנהגות וקשיים ומאפשר למתאמן למצוא ביחד עם המאמן את הדרכים והכלים המתאימים להתמודד עם לקויות למידה ו/או הפרעת קשב וריכוז. מטרת האימון נקבעת בשיתוף המתאמן תוך התייחסות לצרכיו ולמאפייני הקשיים שלו. בתהליך האימון אנו משלבים הקניית ידע והבנה על לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז ובונים תהליך של טכניקות ואסטרטגיות מותאמות למתאמן. לכל מתאמן נבנית תוכנית אימון ייחודית לו. אימון לקשב וריכוז מסייע בתחומים הבאים: הכרת מאפייני לקויות למידה ובעיות קשב וריכוז והשפעתם בחיי היום יום. רכישת כלים להתמודדות עם בעיית הקשב והריכוז. ניהול זמן - רכישת כלים המסייעים בניהול זמן וקשיי התארגנות. כעסים - וויסות רגשות שלילים וכעסים והחלפתם ברגשות חיוביים. ... לשמור על המוטיבציה כדי לסיים פעולה. קשב - היכולת להיות מודע להסחות ולשלוט בהם. אימון ילדים מהו אימון ילדים ADHD? האם ילדך מתקשה להתרכז? האם דעתו מוסחת בקלות? האם ילדך מתקשה ליצור קשרים חברתיים? האם ילדך מתקשה לסיים משימה ... קשה לילדך להתארגן ולעמוד בזמנים? האם אתם מחפשים פתרון, מותאם אישית לילדכם ולכם, שיאפשר לו ולכם להתמודד עם הפרעת הקשב והריכוז שלו? אימון ילדים לקשב וריכוז, מעניק לילד כלים לשיפור יכולות והישגים. האימון משפר את תחושת המסוגלות של הילד ואת יכולותיו בתפקודו ביום יום. בנוסף, ... לפעילויות קבוצתיות ולמידה על דרכים לקבלת תשומת לב בצורה חיובית ויעילה. הנושאים המרכזים באימון ילדים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז: הכרת מאפייני לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז והשפעתם בחיי היום יום. הקניית כלים לעידוד והפנמה של כללים, הקשבה ושליטה עצמית. פיתוח ושיפור הרגלי למידה ללמידה יעילה ... התפקוד היומיומי של הילד. הקניית כלים להתמודדות עם מעברים ושינויים המתרחשים בחייו של הילד. אימון נוער מהו אימון נוער לקשב וריכוז? האם ילדך מתקשה להתרכז? האם דעתו מוסחת בקלות? האם ילדך מתקשה ליצור קשרים חברתיים? האם ילדך מתקשה לסיים משימה ... קשה לילדך להתארגן ולעמוד בזמנים? האם אתם מחפשים פתרון, מותאם אישית לילדכם ולכם, שיאפשר לו ולכם להתמודד עם הפרעת הקשב והריכוז שלו? בגיל ההתבגרות המתבגר מחפש אחר זהותו. למתבגר יש כמיהה לעצמאות ולהכרה חברתית, גישושים רומנטיים ודרישות מהבית מצד אחד ... השני. ההתפתחות הפיזית וההורמונאלית שעובר המתבגר בתקופה זו מחוללת שינוי בדימוי העצמי ובתדמית שהוא מנסה ליצור. לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז הופכות את גיל ההתבגרות לקשה ומורכב אף יותר. האימון עוזר למתבגר לגבש זהות אישית, לפתח מיומנויות חברתיות, להתמודד עם ... ולפתח יחסים משפחתיים תקינים בד בבד עם שאיפותיו להיות עצמאי יותר. הנושאים המרכזים באימון מתבגרים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז: הכרת מאפייני לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז והשפעתם בחיי היום יום. קביעת מטרות והשגתן בדרך היעילה ביותר. מודעות לערכים ולמטרות של המתבגר, גילוי יכולות, כישורים ונכסים ... בעיות. אסטרטגיה וארגון הלמידה. הבנת קודים וכישורים חברתיים. שיפור ההרגשה והתפקוד בחיי היום יום. אימון סטודנטים מהו אימון סטודנטים לקשב וריכוז? האם את/ה מתקשה להתרכז? האם דעתך מוסחת בקלות? האם את/ה מתקשה להתחיל משימה? האם את/ה מתקשה לסיים משימה שהתחלת בה? האם קשה לך להתארגן ולעמוד בזמנים? האם את/ה מחפש/ת פתרון, מותאם לך אישית, שיאפשר לך להתמודד עם הפרעת הקשב והריכוז? לרוב, לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז מפריעים גם בחיים האקדמיים. התסכול של אנשים עם הפרעות קשב נובעת מציפיות ומטרות גבוהות במיוחד, אך התנהלותם הלא יעילה גורמת להם לחוויות של חוסר הצלחה וספיגת ביקורת מעצמם ומהסביבה. אנשים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז חווים את עצמם כלא מספיק טובים, לא מספיק מתאמצים. האימון מסייע למתאמן להגדיר לעצמו מטרות ולנהל את עצמו בצורה יעילה וטובה יותר. הנושאים המרכזים באימון לסטודנטים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז: מאפייני לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז, והשפעתם בחיי היום יום קביעת מטרות ויעדים ברורים וברי השגה. ניהול זמן - בניית תכנית מעשית עם לוחות זמנים ... אלו שאינם רואים כשמראים להם ואלו שאינם רואים בכלל לאונרדו דה וינצי אימון הורים אימון הורים לילדים עם קשיי קשב וריכוז האם ילדך מתקשה להתרכז? האם דעתו מוסחת בקלות? האם ילדך מתקשה ליצור קשרים חברתיים? האם ילדך מתקשה לסיים משימה ... קשה לילדך להתארגן ולעמוד בזמנים? האם אתם מחפשים פתרון, מותאם אישית לילדכם ולכם, שיאפשר לו ולכם להתמודד עם הפרעת הקשב והריכוז שלו? משפחות שבהן ילדים עם הפרעת קשב וריכוז מתמודדות עם מצבים שלא קיימים בדרך כלל בבתים אחרים. הקשיים נובעים מהפרעות הקשב והריכוז המשפיעים על כל התא המשפחתי. האימון, במקרה זה, עוזר להורים לפתח מיומנויות שיאפשרו להם להתמודד עם קשיי הילד מצד ... הטובה ביותר, ויכול לתמוך בילד בחיי היום יום לאורך זמן. הנושאים המרכזים באימון להורים לילד עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז: הכרת מאפייני לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז והשפעתם בחיי היום יום. הגדרת מטרות וזיהוי הערכים החשובים למשפחה. הקניית כלים המסייעים להתמודד עם ילד בעל לקויות למידה ו/או קשיי קשב וריכוז בבית ובביהס. העמקת הקשר עם הילד. העצמת המנהיגות והסמכות ההורית. הקניית כלים לזיהוי יעדים חינוכיים רגשיים והתנהגותיים. מיומנויות שפה ... שיפור יכולת ההתארגנות ורכישת כלים ומיומנויות לשיפור ההתנהלות. סדנאות הורים סדנאות להורים לילדים ומתבגרים בעלי לקויות למידה ו/או הפרעת קשב וריכוז בסדנאות הורים, ההורים לומדים להבין את הקשיים של ילדם וכן את הקשיים שלהם עצמם בהתמודדות עם הילד. ההכרה כי ... ונתינת כלים להורים שיאפשרו להם לעזור לילדם עי יצירת מרחב תומך להורים. הנושאים המרכזיים בסדנאות: מאפייני לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז, והשפעתם בחיי היום יום ניהול עצמי: ניהול זמן, קביעת סדר יום, מניעת דחיינות ושיפור יכולת ההתארגנות ארגון הלמידה גילוי ... ההתארגנות ורכישת כלים ומיומנויות לשיפור ההתנהלות. אימון - כדי שאנו ננהל את הפרעת הקשב ולא שהיא תנהל אותנו אימון ADHD אימון מבוגרים האם את/ה מתקשה להתרכז? האם דעתך מוסחת בקלות? האם את/ה מתקשה להתחיל משימה? האם את/ה מתקשה לסיים ... בה? האם קשה לך להתארגן ולעמוד בזמנים? האם את/ה מחפש/ת פתרון, מותאם לך אישית, שיאפשר לך להתמודד עם הפרעת הקשב והריכוז? ברוב המקרים, הפרעת קשב וריכוז אינה נעלמת כאשר האדם מתבגר. התסכול של אנשים עם הפרעות קשב נובע מציפיות ומטרות גבוהות במיוחד, אך התנהלותם הלא יעילה גורמת להם לחוויות של חוסר הצלחה וספיגת ביקורת מעצמם ומהסביבה. אנשים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז חווים את עצמם כלא מספיק טובים, לא מספיק מתאמצים. האימון מסייע למתאמן להגדיר לעצמו מטרות אישיות והמקצועיות ולנהל את עצמו בצורה יעילה וטובה יותר. הנושאים המרכזים באימון מבוגרים הפרעת קשב וריכוז ו/או עם לקויות למידה: מאפייני לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז, והשפעתם בחיי היום יום. קביעת מטרות ויעדים ברורים וברי השגה. ניהול זמן - בניית תכנית מעשית עם לוחות זמנים ...
טיפול אימון adhd איך להיות יותר חכם חברויות הסרת אחריות לחזק את הביטחון העצמי יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית
הפרעות קשב וריכוז - מה מרגיש ילד שיש לו הפרעות קשב וריכוז
הפרעות קשב וריכוז - מה מרגיש ילד שיש לו הפרעות קשב וריכוז הרבה פעמים אנחנו נוהגים לומר על אנשים חסרי ריכוז, שאינם שמים לב מה קורה סביבם ואינם מקשיבים למה שמדברים איתם, שהם סובלים מהפרעות קשב וריכוז. מן הסתם, הרבה פעם זה לא נכון, אומנם ישנו גידול מתמיד במספרים של אלה הסובלים מהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים, אך עדיין לא כולם כאלה. בשביל להבין את זה, חשוב לדעת מה מרגיש ילד שסובל מהפרעות קשב וריכוז, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשת, מנטאלית. לכך לא מספיק שנשלח אותו לעבור הפרעות קשב וריכוז אבחון או הפרעות קשב וריכוז מבחן שיאבחן אותו ונראה כיצד התופעה משפיעה עליו אלא חשוב שנקרא חומרים בנושא ונבין מה זה אומר. לפני שנציג ... ציפי קדוש, המרכז יושב בפתח תקווה, ובו תוכלו לקבל את כל המידע שאתם צריכים, פנים אל פנים, אודות הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים. אתם מוזמנים ליצור קשר עם המרכז בכל שעה ובכל עניין בנושא. מה מרגיש ילד שיש לו הפרעות קשב וריכוז הפרעות קשב וריכוז מחולקות לרמות שונות, התסמינים הינם פיזיים, פסיכולוגיים - נפשיים וכן התנהגותיים. חשוב להבהיר כמו שלא כל ילד שאיננו מרוכז סובל מהפרעות קשב וריכוז, כך גם לא כל ילד עצוב סובל מדיכאון בגלל הפרעות קשב וריכוז וכן לא כל ליקוי למידה נגרם כתוצאה מהפרעות אלו. ייתכן מאוד שהם סובלים מתופעות אלה בלי קשר להפרעות קשב וריכוז. ילד שיש לו הפרעות קשר וריכוז סובל מחוסר יכולת לשמור על קשב ממוקד לאורך זמן, חוסר יכולת להתרכז כולל ... מכך הוא דוחה או מבטל עיסוקים שונים, הרבה פעמים זה נובע מתחושת תסכול על מצבו. אצל ילד שסובל מהפרעות קשב וריכוז, גירויים חיצוניים משפיעים מהר יותר על התנהגותו, ואלה מפריעים לו לבצע את המוטל עליו. חלק גדול מהילדים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז סובלים מליקויי למידה, וכן ליקויים בביצוע פעולות יומיומיות. אחת מדרכי האבחון של הפרעות קשב וריכוז היא, לבדוק האם לילד קיימות הפרעות וליקויים בשתי מסגרות חיים, כך ניתן לזהות האם מדובר בליקוי שעומד בזכות עצמו או קשור להפרעות קשב וריכוז. נקודה אחרונה, ילד שסובל מהפרעות קשב וריכוז, סובל בדרך כלל גם מהיפראקטיביות, מה שגורם לו לדבר בצורה לא מאורגנת, להתנהל בצורה מהירה, מתקשה לחכות לתורו, ופועל לא פעם באגרסיביות ותוקפנות. אם הינכם מעוניינים לקבל עוד מידע על הפרעות קשב וריכוז, אתם מוזמנים ליצור קשר עם מרכז ציפיות גבוהות כמו שציינו קודם לכן, והם ישמחו לעזור לכם בכל עניין ועניין.
עצב אבחון adhd למידה הפרעה ליצור קשרים מאורגן איך לשמור
מאפייני הפרעת קשב וריכוז - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
מאפייני הפרעת קשב וריכוז - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd ישנם תסמינים שכיחים להפרעת קשב ולקויות למידה. לבעלי הפרעת קשב וריכוז יכול להיות חלק מהתסמינים הללו, ככל שמספר התסמינים המתאימים לכם או לילדכם גדול יותר, מומלץ, וכדאי לגשת לאבחון וטיפול, שיאפשרו לכם לשנות את חייכם ולהפוך אותם לשלמים ומספקים יותר. ככל שהטיפול בהפרעת קשב וריכוז נעשה בשלב מוקדם יותר, כך אפשר להפחית במידה נכרת את הקשיים הרגשיים שנוצרו כתוצאה מהפרעת הקשב והריכוז. קשיים בוויסות הקשב / מוסחות: מתקשה להקשיב בהרצאה או שיחה מרגיש שצריך לזוז על מנת להקשיב נטייה להשתעמם בקלות ...
איך לרדת במשקל יעילות אכילה קשיי למידה להחליט מומלץ קבלת האחר טיפול
מבחן הפרעת קשב וריכוז - כיצד מתקיים מבחן הפרעת קשב וריכוז?
מבחן הפרעת קשב וריכוז - כיצד מתקיים מבחן הפרעת קשב וריכוז? לפחות 10 אחוז מהילדים סובלים מהפרעות קשב וריכוז, חלקם מאובחנים בשלב מוקדם בעזרת מבחן הפרעות קשב וריכוז. מדובר למעשה בסדרה של מבחנים אשר נערכים על ידי נוירולוגים, פסיכיאטרים או פסיכולוגים. כאשר במידת הצורך המאבחנים משתמשים בעזרתם של אנשי מקצוע מתחום הטיפול והחינוך. לפני שנסביר מהו מבחן להפרעות קשב וריכוז, נסביר בקצרה מה חווה ילד שמתמודד עם הפרעות קשב וריכוז. בין היתר מדובר בקושי להתמקד בפרטים, קושי ביצירת קשב לאורך זמן, אינו מסוגל לעקוב אחר הוראות, מאבד ריכוז בקלות, ... בבית, בלימודים או בכל סביבה אחרת. מאפיינים אלה יכולים גם לגרום לבעיות חברתיות, לימודיות ואחרות. כיצד מתקיים מבחן הפרעת קשב וריכוז לצורך מבחן הפרעת קשב וריכוז, יש לגשת למרכז אבחון, שם נערכים מבחנים על פי קריטריונים קבועים, בינלאומיים. בין היתר נערך אבחון אנמנזה התפתחותית, בדיקות ... והמורים), בהמשך נערכת כולל בדיקת מחשב. התהליך נמשך כולל 4 מפגשים בדרך כלל ונמשך חודש ימים. במהלך מבחן הפרעת קשב וריכוז, נפגשים ההורים והילד עם רופאים שמתמחים בתחום, כולל נוירולוגים ורופא ילדים. בסיום המבחן, אם יהיה צורך יבוצעו השלמות לבדיקות השונות. מבחן הפרעת קשב וריכוז, מתבצע בין היתר על ידי תצפיות בילד ובהורים, בדיקות גופניות ונוירולוגיות, בדיקות מעבדה כולל בדיקות שמיעה וראייה, בדיקות הערכת ... בהתאמה להיסטוריה מפורטת של הילד והערכה של הפרעות אפשריות אחרות, כולל הפרעות פסיכולוגיות. אחד המאפיינים העיקרים של מבחן הפרעת קשב וריכוז, הוא שאלון t.o.v.a, שאלון שמטרתו לבחון עד כמה הילד יכול להתמודד עם מטלה מסוימת, חד גונית לאורך זמן. מדובר ...
תהליך הפרעות נפשיות להתעלם לטפל במחלות נפשיות בעיות קשב וריכוז מחלת נפש הפרעת קשב וריכוז לחנך
טיפול בהפרעת קשב - מבוא
טיפול בהפרעת קשב - מבוא טיפול בהפרעת קשב כולל את אפשרויות המענה הזמינות עבור הסימפטומים של הפרעת קשב וההשפעות האפשריות שלהם על רמת התפקוד ואיכות החיים של האדם. הפרעת קשב היא הפרעה נוירו התפתחותית, שתסמיני הליבה שלה הם: קשיי קשב וקשיי ריכוז, היפראקטיביות (פעלתנות יתר) ואימפולסיביות. הפרעת קשב היא תופעה שכיחה המוערכת בכ - 5% - 10% מהאוכלוסייה. היא מתפתחת במשך חמש השנים הראשונות לחיים ואינה דועכת בגיל מסוים, לכן ניתן למצוא אותה בכל שכבות הגיל. הפרעת קשב משפיעה על טווח רחב של תחומי התנהגות ולכן אנשים עם הפרעת קשב עלולים להיתקל בקשיים רבים בכל תחומי החיים, אשר פוגעים ברווחתם. קשיים אלו עלולים להשליך על עתידם הרגשי, ההתנהגותי והאקדמי. אנשים רבים עם הפרעת קשב עשויים לחוש לאורך חייהם תסכול ואי - מיצוי יכולותיהם בתחומים שבהם יכלו להגיע להישגים גבוהים, אך באמצעות טיפול הולם, הפרוגנוזה של הפרעת קשב עשויה להיות טובה מאוד. טיפול הולם יכול למנוע תאונות וליקויים מתמשכים בתפקוד במסגרת בית הספר, עולם העבודה, קשרים עם עמיתים ויחסים בין אישיים. לצד זאת, הפרעת קשב בלתי מטופלת מקושרת להישגים אקדמיים נמוכים, סטטוס תעסוקתי נמוך וסיכון מוגבר לשימוש לרעה בחומרים ועבריינות. משום שכל דחייה עלולה ... ישנה חשיבות רבה למתן טיפול בשלב מוקדם ככל הניתן, במיוחד כאשר מדובר בילדים. עם זאת, רק מחצית מהילדים עם הפרעת קשב זוכים לקבל טיפול. בנוסף ישנם אנשים שכלל לא אובחנו בילדותם, אשר מגיעים לקבל טיפול ראשוני רק כשהם כבר בוגרים. ... התאמה אישית 1.2.1 התייחסות למאפיינים הייחודיים של גילאי הבגרות 1.3 מעקב והערכת ההתקדמות 1.3.1 מודעות למגבלות ולקשיים הכרוכים בטיפול בהפרעת קשב 2 מענה לתחלואה נלווית 2.1 הפרעת קשב ומחוננות 3 קבלת מידע אמין 3.1 הכשרת מורים 3.2 הדרכת הורים 3.2.1 קשיים בשלב האבחון 3.2.2 קשיים בשלב הטיפול ... עזר וטכנולוגיה מסייעת 9 התערבות חברתית ופיתוח מיומנויות חברתיות 10 התערבות פסיכולוגית או טיפול רגשי 10.1 אתגרים בטיפול הפסיכולוגי בהפרעת קשב 10.2 טיפול התנהגותי 11 טיפול תרופתי 11.1 תרופות ממריצות / מעוררות 11.1.1 התאמת המינון וסוג התרופה 11.1.2 אופן הפעולה ... 12 טיפולים אלטרנטיביים 13 התנגדות לטיפול וההשלכות של מניעתו 1 1 בנייה של המערך הטיפולי: המטרה העיקרית של הטיפול בהפרעת קשב היא שיפור מרבי של התפקוד לצד הימנעות מבעיות וקשיים משניים שהפרעת הקשב עלולה ליצור. למידע נוסף ראו - קשיים העלולים להיווצר בעקבות הפרעת קשב. בעוד שעדיין לא נמצאה דרך לריפוי מלא של הפרעת קשב, ישנן מגוון אפשרויות טיפול תרופתיות ולא תרופתיות להתמודדות עם התסמינים ושיפור התפקוד. כך שניתן לטפל ביעילות בתסמינים של הפרעת קשב עבור ילדים ומבוגרים. עם זאת, המטרה הטיפולית צריכה להתייחס לא רק להקלה זמנית בסימפטומים, אלא גם להבניה של המסלול ההתפתחותי ארוך הטווח הרצוי ביותר. טיפול רב מערכתי: הנחייה בנוגע לתזונה נכונה היא חלק ממערך הטיפול להפרעת קשב לנוכח מאפייני ההפרעה, הטיפול היעיל חייב להיות רב - מערכתי ולעסוק בכל המערכות המשמעותיות בחייו של האדם, ובכל הצירים ... המקצוע המעורבים בטיפול היא קריטית להצלחתו. על כן חשוב להקפיד על בחירה של מורים, מטפלים, רופאים או מאמנים הבקיאים בהפרעת קשב על כל היבטיה. בעוד שאנשי החינוך נחשבים למומחים בנוגע להקשר הכיתתי, לחומרי הלימוד ולקשיים של תלמידיהם, היועצים המקצועיים נחשבים ... רוב שיתוף הפעולה הפורה ביניהם הוא זה שמוביל לתוצאות הטובות ביותר. שיתוף פעולה עם המשפחה ומערכת החינוך בגילאי הילדות: הפרעת קשב מתפתחת במשך חמש השנים הראשונות לחיים והיא הלקות הנוירולוגית הנפוצה ביותר בקרב ילדים. כדי להימנע מההשלכות השליליות העלולות להיות להפרעת קשב בהיעדר טיפול, ישנה חשיבות רבה ליישום תוכניות התערבות כבר בשלב המוקדם של בית הספר היסודי. ההורים והמורים כאחד לוקחים תפקיד משמעותי בעיצוב אישיותו של תלמיד עם הפרעת קשב. לכן הטיפול ארוך הטווח בילד מצריך שיתוף פעולה מתמיד בין הצוות הטיפולי, הצוות החינוכי, ההורים והילד. למרות זאת, אחד ההיבטים המוזנחים בנוגע לטיפול בתלמידים עם הפרעת קשב הוא הצורך ביצירת שיתוף פעולה עם אנשי החינוך לצורך יישום התוכנית הטיפולית. תוכנית התערבות בית ספרית היא חלק חיוני מהמערך הטיפולי המלא להפרעת קשב. במקרים רבים הבנייה של התוכנית הטיפולית מתחילה לאחר מעשה כתגובה לבעיה שכבר התעוררה או להתנהגות בלתי מקובלת שכבר התרחשה. ... מראש את כל המקרים, רובם ידועים וניתן לצפות להתרחשותם מבעוד מועד. תפקיד המורה ובית הספר הוא לאתר תלמידים עם הפרעת קשב על ידי הפנייה לאבחון ולעזור לכל תלמיד שאובחן להתמודד עם ההפרעה, כך שהישגיו בתחום הלימודי והחברתי לא ייפגעו. בהתחשב במחלוקות הקיימות בציבור בנוגע להפרעת קשב, יש חשיבות רבה לכך שהמורה יהיה אובייקטיבי ובעל ידע בנושא. בהתאם לך, בנוסף להורים יש להדריך גם את צוות המורים בבית הספר. התאמה אישית: האבחון של הפרעת קשב מבוסס על המהדורה החמישית של ה - DSM. הוא מאפשר למפות את היכולות והקשיים לצורך התאמת תוכנית העבודה למאפיינים האישיים של כל אדם. לא כל אדם עם הפרעת קשב זקוק לכל הטיפולים האפשריים להפרעה זו. מכאן שעל המטפלים להתאים את הטיפול בהתאם לצורך. בדומה למצבים כרוניים אחרים, תוכנית הטיפול בהפרעת קשב צריכה להיבנות באופן ספציפי עבור כל מקרה לגופו, בהתאם למאפייניו הייחודיים. בהתאם לכך, הטיפול בהפרעת קשב צריך להיקבע בתוכנית אישית המבוססת על ההפרעה הבסיסית, התחלואה הנילווית ועל העדפות האדם (והמשפחה במקרה של ילדים). גיבוש היעדים של תוכנית הטיפול צריך לנבוע מתוך התסמינים המרכזיים שאותרו ומהפגיעות התפקודיות הספציפיות שהם יוצרים. אבחון הפרעת קשב נועד לספק את המידע הדרוש לצורך ההתאמה האישית של התוכנית הטיפולית. בנוסף כל סוגי ההתערבות והעזרה שהאדם מקבל צריכים ... זאת משום שלמידה נעשית בקלות וביעילות רבה יותר כאשר היא באה מתוך הנאה. התייחסות למאפיינים הייחודיים של גילאי הבגרות: הפרעת קשב בגילאי הבגרות להפרעת קשב יש ביטויים מגוונים בגילאים השונים, בהתאם למכלול התכונות של האדם והסביבה בה הוא חי. בגילאי הבגרות הפרעת הקשב עלולה להוביל לקשיים בתחום החברתי, האקדמי והמקצועי. בהתאם לכך, מבוגרים עם הפרעת קשב מתלוננים על קשיים בעבודה, בבית וביחסים חברתיים כתוצאה מקושי בהפנית קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות. עם זאת, השונות בין אנשים עם הפרעת קשב בולטת יותר במבוגרים בהשוואה לילדים ולמתבגרים. שונות זו באה לידי ביטוי בכך שמבוגרים בעל הפרעת קשב מציגים תמונות קיצוניות, הנעות בין חוסר תפקוד מוחלט, תפקוד תקין ותפקוד גבוהה מאוד. אחד ההיבטים הייחודיים למבוגרים הוא התפקוד ... לילדם ולהימנע מלהביע כעס ומצוקה לידו. על כן יש להתייחס לכך במסגרת התוכנית הטיפולית. בנוסף, בשל האופי התורשתי של הפרעת קשב אמהות ואבות רבים מתמודדים עם ילד הסובל מהפרעת קשב, כאשר להם עצמם יש מאפיינים דומים או זהים. במקרים אלו יש לתת להורה את המענה הטיפולי המתאים עבור הביטויים ... של ילדיו, לבצע מעקב אחרי התוכנית הטיפולית שלהם ולדאוג ליישום שלה. היבט זה מאתגר במיוחד משום שאצל מבוגרים עם הפרעת קשב רוב הקשיים שעולים קשורים בהתארגנות עצמית, לדוגמה: ארגון וסדר של מקום העבודה, ניהול זמן, השלמת משימות שהותחלו וחלוקה לשלבים ... השלכות רגשיות שכן לעתים ההורים מזדהים עם ילדם ואף חווים מחדש חוויות דומות וקשות מעברם. עבור הורים רבים עם הפרעת קשב, העבודה עם הילד מהווה חוויה מתקנת. מעקב והערכת ההתקדמות: תוכנית הטיפול צריכה לפרט את יעדי הטיפול, האמצעים להשגתם ודרכי ...
השלכות פיתוח הערכה עצמית הוראה תמונה אמהות טיפול בבעיות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות הדרכת הורים
הפרעת קשב וריכוז בלי או עם היפראקטיביות ADD\ADHD
הפרעת קשב וריכוז בלי או עם היפראקטיביות ADD\ADHD הפרעת קשב וריכוז בלי או עם היפראקטיביות ADD\ADHD מאת דר יגאל גליקסמן מכל ההפרעות השכיחות בתחומי הפסיכיאטריה והנוירולוגיה במיוחד של ילדים ומתבגרים, מדורגת כיום הפרעת הקשב והריכוז עם או בלי היפראקטיביות בין המקומות הגבוהים והשכיחים ביותר. מחקרים הוכיחו כי מדובר ב כ 10% מהילדים ו כ ... באמצעות שאלונים מבוקרים להורים ולצוות החינוכי. ובדיקה אוביקטיבית של יכולת התפקוד כגון: מבחן T.O.V.A הסימפטומים הנפוצים ביותר של הפרעות קשב וריכוז לפיהם ניתן לחשוב על קיום ההפרעה ולפנות לאבחון מקצועי הם: אי שקט ופעילות יתר. תגובתיות מהירה לגרויים = פתיל ... לנושא. הפרעות בזיכרון ובחשיבה. אלימות והתפרצויות זעם. חוסר סבלנות. קשיים בקריאה, כתיבה, בהבנה ובחשבון. דיכאון. ניתן לומר כי בהפרעות הקשב והריכוז נמצא 3 מרכיבים עיקריים 1.ליקוי בקשב 2.פעילות יתר 3 אימפולסיביות. תהליך האיבחון: לאיבחון מדוייק של ההפרעה ישנה חשיבות רבה ... אלו במסגרות טיפוליות ציבוריות או פרטיות. עלויות האבחון וההערכה הקליניים הן פועל יוצא הגורם המבצע ומורכבות האבחון. הטיפול בהפרעות קשב וריכוז מורכב למדי ועל מנת להשיג אפקטיביות טיפולית חשוב כי יהיה רב מערכתי, מקצועי שיכלול את ההיבט הביולוגי - רפואי ... כי תרופת הריטלין תינתן אך ורק על ידי רופאים מומחים בתחום ההתפתחות והפסיכולוגיה של הילד. סוגי הטיפול האלטרנטיביים בהפרעות קשב וריכוז רבים ושונים כגון: דיקור, הומיאופטיה, נטורופטיה, צמחי מרפא, פרחי באך, שיאצו, אלבאום, טומטיס, טיפול באמצעות יצירה והבעה, טיפול באמצעות בעלי חיים, דיאטות שונות, תוכנות מחשב, ביופידבק וניורופידבק וכד. מן הראוי לציין כי מחקרים רבים בתחום הפרעות הקשב והריכוז הוכיחו כי שיטת הביופידבק ובמיוחד הנוירופידבק מאחר והיא מבוססת על הרפואה - ביולוגיה, הפסיכולוגיה והטכנולוגיה, למעשה מלמדת יכולת לשלוט ... הרבים גורמים לעיתים קרובות לבלבול אצל אותם הורים נואשים ומודאגים המוכנים להשקיע זמן וכסף בחיפוש ומציאת עזרה ופתרון להפרעת הקשב והריכוז של ילדיהם. לסיכום: לעניות דעתי ולאור ניסיוני הקליני הרב חשוב ביותר כי הטיפול בהפרעות קשב וריכוז יתחיל אך ורק לאחר אבחון מקצועי, יהיה מערכתי ויכלול צוות רב מקצועי בפיקוח גורם מרכז מעריך אחד. סוג הטיפול ... תמיכה. במידה ואכן התהליך האבחוני והטיפולי יהיו כפי שאני מציע אין לי כל צל של ספק כי הסובלים מהפרעות קשב וריכוז עם או בלי היפראקטיביות שיש להם הרבה כישורים ויכולות ייחודיים יצליחו להגשים ציפיותיהם בתחום האישי, המשפחתי, החברתי, האקדמי והתעסוקתי ...
סימפטומים לטפל בחולה נפש טיפול במחלות נפשיות יחודיות היכולת לשלוט הסחת דעת התמכרות לאכילה תסכול
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 2
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 2 מודעות למגבלות ולקשיים הכרוכים בטיפול בהפרעת קשב: גם מערך טיפולי אשר יוביל לשיפור בתפקוד לא תמיד יצליח לנטרל באופן מלא את תסמיני הליבה של הפרעת הקשב - חוסר קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות. הפתרונות הטיפוליים בהפרעה הם חלקיים ויש צורך לקבץ פתרונות שונים כדי לשפר את איכות ... טיפולים יעילים יותר בעלי השפעה מתמשכת. חלק מהפתרונות הם בעלי אופי דורשני ולכן ההחלטה בדבר המדיניות הטיפולית המתאימה ללוקה בהפרעות קשב מסוגים שונים אינה פשוטה. משום שתוכניות טיפוליות מסוימות דורשות מאמצים מתמשכים מצד כל הגורמים המעורבים, לעתים חוסר תגובה לטיפול ... מהגורמים. במקרים אלו יש לחפש פתרונות שיקלו על שיתוף הפעולה ולא לזנוח את הטיפול. מענה לתחלואה נלווית: תחלואה נלווית להפרעת קשב כבר בשלב האבחון, הרופא הבודק אדם עם הפרעת קשב חייב לשקול את התחלואה הנלווית לסוגיה. אם לצד הפרעת הקשב מתקיימים גורמים נוספים הפוגעים בתפקוד, יש להתייעץ או להפנות לאנשי המקצוע מהתחום הרלוונטי לגורמים שנמצאו. סיוע בהתמודדות עם אחד מהגורמים לקשיי התפקוד יכול להקל על ההתמודדות עם היתר. למשל, אצל אדם עם הפרעת קשב ודיסלקסיה, מתן הוראה מתקנת לצורך שיפור הקריאה יכול לפנות משאבי ריכוז שהושקעו בהתמודדות עם קשיי הקריאה, ובכך להקל על יכולת הלמידה מחומר כתוב גם ללא שינוי ברמת הריכוז המקורית. הפרעת קשב ומחוננות: עבור אנשים עם הפרעת קשב ומחוננות המערך הטיפולי צריך לתת מענה הולם לכל אחד מהמצבים הללו. השילוב של אנשים עם הפרעת קשב ומחוננות אינו נפוץ באוכלוסייה הכללית. אין זה מפתיע משום ששתי תופעות אלו מתייחסות לקצוות של הנורמה האנושית בהיבטים שונים. ... הילד: המשפחה, מערכת החינוך (הגן ובית הספר) והחברה. המבוגרים המשמעותיים (כמו מורים והורים) יכולים להיות מקור הגנה לילדים עם הפרעת קשב והמנוע שמניע את ההתפתחות החיובית שלהם, אם ידעו איך להכיל את הקושי ובו - זמנית לראות את הילד מעבר לקושי. עם זאת, הציבור אינו מיודע כראוי בנושא הפרעת קשב. על כן ישנו סיכון משמעותי שלאנשים בסביבתו של האדם לא יהיה את הידע הנחוץ כדי להוות סביבה תומכת ומגנה עבורו, החל מגילאי הילדות ולאורך החיים. בנוסף, משום שהפרעת קשב לא נראית לעין מבחינה חיצונית, ניתן להתייחס אליה כנכות לא נראית. משמעות הדבר היא שבעוד שילד עם הפרעת קשב נראה כשאר הילדים, הוא עלול להתקשות לתפקד ולהתנהג כמצופה ממנו. זאת משום שבמקרים אלו ציפיות הסביבה מבוססות על הנחות כוזבות. כלומר כאשר הסביבה אינה מודעת או מקבלת את קיומה והשפעתה של הפרעת קשב על התפקוד היום יומי, היא אינה מתאימה את ציפיותיה כפי שמקובל לעשות עבור קשיים אחרים הניתנים לזיהוי על פי המראה החיצוני של האדם. בעקבות זאת פעמים רבות הורים לילד עם הפרעת קשב נתונים לביקורת ולגינוי מצד הסביבה הקרובה והרחוקה, ומוצאים עצמם מואשמים ומותקפים בשל התנהגותו של ילדם. אין ספק בכך שהפרעת קשב נמצאת זה זמן רב תחת אור הזרקורים של ביקורת ציבורית, אשר רובה בעלת אופי שלילי. אחד הגורמים המרכזיים לכך ... תרופות ממריצות), שהן היעילות שלו והן המחלוקת סביבו גבוהות ביותר. כל הארגונים הרפואיים הגדולים וכל שרותי הבריאות הממשלתיים מכירים בהפרעת קשב כהפרעה אמתית משום שקיימות עדויות מדעיות מוחצות ומכריעות המגדירות אותה ככזו. אולם, גם עבור אבחנות מבוססות היטב כמו הפרעת קשב בגילאי הילדות ישנם אנשים סקפטיים המבטלים את התקפות של האבחנה. חרף קיומן של שיטות אבחון מהימנות וטיפולים יעילים להפרעת קשב, היא מעוררת חששות ציבוריים אודות התקפות וההשפעה שלה. זאת אף על פי שמבחינה מדעית הרעיון לפיו הפרעת קשב לא קיימת הוא פשוט מוטעה. על כן היבט נוסף המעורר את הצורך בקבלת מידע אמין וברור אודות הפרעת קשב הוא השיח הציבורי - תקשורתי המטעה אשר נוצר סביבה, במיוחד לאור השפעתו השלילית על ההתייחסות החברתית כלפי הפרעת קשב ואנשים עם הפרעת קשב. קריאות תיגר לא מדעיות על התקפות של הפרעת קשב הן לא רק מטעות אלא גם מזיקות. זאת משום שהן יכולות לספק מידע שגוי לציבור ולקובעי המדיניות ובכך להגביל, להפחית או אף למנוע כל גישה לשירותים המסוגלים לתת מענה להפרעה זו. בהתאם לכך, במדינות רבות חוסר הקבלה של הפרעת קשב מוביל לתת - אבחון וחוסר בטיפול. מעבר להשפעות החמורות של מצב זה עבור אנשים עם הפרעת קשב וסביבתם הקרובה, הפרעת קשב שאינה מאובחנת ומטופלת מהווה גם נטל כלכלי על החברה. לכן העברת מידע אמין ומובן אודות ההפרעה אל אנשים עם הפרעת קשב והורים לילדים עם הפרעת קשב, היא חשובה ותורמת להתמודדות. מידע זה כולל את האטיולוגיה של הפרעת הקשב, טיפולים אפשריים, השלכות לטווח הארוך והשפעות על חיי היום - יום. מכאן שעל איש המקצוע המטפל להסביר כיצד יכולה הפרעת קשב להשפיע על היבטים כמו: יכולת הלמידה, ההתנהגות, הערכה עצמית, כישורים חברתיים והתנהלות במסגרת המשפחה. בנוסף לחשיבות של מסירת מידע אמין וברור לסביבתו החברתית של האדם, במקרים רבים מסירת מידע אודות הפרעת קשב יכולה לסייע גם לאדם עצמו בהבנת המצב, לעורר בו תובנות אודות קשיים מהעבר ולספק לו נחמה. על פי רוב ... הראשון צריך לערב מתן הסבר לאדם עצמו ולאנשים הקרובים לו (הורים או בני זוג ומשפחה), אודות התסמינים והליקויים של הפרעת קשב, השכיחות שלה, התחלואה הנלוות, התורשתיות, המנגנונים המוחיים המעורבים ואפשרויות הטיפול. הכשרת מורים: משום שבמקרים רבים המורים הם אלו אשר מאתרים לראשונה את התסמינים של הפרעת קשב, עליהם להתבסס על מאגר ידע אמין ומדויק לצורך יצירת הקשר מול הורים ואנשי מקצוע. הוספת תכנים ייעודיים לתוכנית ההכשרה של מורים ומתן הדרכה בנושא יכולים לספק למורים מידע שימושי אשר ירחיב את דעתם בנוגע להפרעת קשב. הדרכת הורים: הורים לילדים עם הפרעת קשב מתמודדים עם אתגרים לא קלים וחווים מצוקה, אך במקרים רבים אין להם כתובת לתמיכה. עם זאת, לעתים ההורים זקוקים ... ההתנהגות העלולים להיווצר בעקבות הפרעת הקשב, להקנות דפוסי פתרון בעיות ולהדגיש את חשיבות הצבת גבולות. בעקבות התורשתיות הגבוהה של הפרעת קשב, במקרים רבים גם להורים שבאים לקבל הדרכה עבור ילדיהם יש הפרעת קשב, אשר עשויה להשפיע על המיומנויות ההוריות שלהם. על כן יש להתאים את הדרכת ההורים כך שתתן מענה גם להיבטים אלו במקרה הצורך. קשיים בשלב האבחון: מחסור בידע מקצועי ואמין גורם לכך שכאשר מתעורר חשד להפרעת קשב, מוכנים הורים רבים לשלם סכומים גבוהים עבור אבחונים חוזרים ונשנים, מבלי שיבינו את הכתוב בהם. כמו כן, הורים שונים ...
להתנהג לחנך ילדים עזרה מאיפה להתחיל הקבלה להתמודד מחויב איש מקצוע
איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז ?
איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז ? על פי ההנחות הרווחות, בין 6 ל - 8 אחוז מהילדים סובלים מהפרעות קשב וריכוז בעולם המערבי. אין ספק, שחלה עלייה חדה במספרים של הילדים אשר מאובחנים כבעלי הפרעת קשב וריכוז, אך ההסברים מדוע זה קרה, אינם ברורים, חדים וגם אין הסכמה רחבה עליהם. לפני שנסביר איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, חשוב לנו להסביר תחילה מדוע יש ויכוח על המספרים ובכלל על הנושא. מצד אחד של המתרס, עומדים המטפלים הסבורים שכיום קל יותר לאבחן הפרעות קשב וריכוז, המודעות עלתה והנושא מוכר יותר בקרב מטפלים, הורים ומורים. מצד שני, וזו הביקורת הגדולה בנושא, יש הסבורים שזה לא ... הן כל כך גדולות ומצד שני רמת הגירויים שהם חיים בה עצומה כל כך, שאין באפשרותם אלא להיות חסרי קשב וריכוז. כלומר זאת לא השאלה איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז, אלא יותר האם האבחון הוא אמיתי ונכון. אגב המספרים מראים שבארהב חל גידול מ - 5 אחוז מהילדים שסבלו מהפרעות קשב וריכוז בשנות התשעים למספרים שעומדים על למעלה מ - 11 אחוז. מדובר על קפיצה עצומה במספרים, שלא ניתן להסביר אותה רק בכך שיכולת אבחון הפרעות קשב השתפרו. אז איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז? יש כמה חלקים לאבחון הפרעות קשב וריכוז. אצל הילדים האבחון נעשה כבר בגיל גן, לקראת עלייה לכיתה א. ברוב המקרים הורים ייקחו את הילדים שלהם לאבחון, ... בסיום המבחנים מתבצעת הערכה של כל התוצאות, כולל אפשרויות תחלואה נוספות (כולל אפשרויות לבעיות נפשיות אחרות שעלולות לגרום להפרעות קשב וריכוז), ואז נקבע האם הילד אכן סובל מהפרעות קשב וריכוז. אבחון הפרעות קשב וריכוז מתבצעות אך ורק על ידי מאבחנים מוסמכים על פי כללים קבועים ומוסכמים על ידי הרשויות הרפואיות, בהתאם למדריכים העדכניים ביותר בתחום. אם אתם רוצים ללמוד עוד איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז ואתם מעוניינים לקבל מידע נוסף בנושא, אתם מוזמנים ליצור קשר עם ציפי קדוש העומדת בראש צפיות גבוהות, ארגון המתמחה ...
איך ללמוד ילדים לטפל בבעיה נפשית הורה טיפולים טיפול במחלה נפשית מחלת נפש ליצור קשר
מה זה adhd - כיצד מאבחנים adhd וכיצד ניתן להתמודד עם זה?
מה זה adhd - כיצד מאבחנים adhd וכיצד ניתן להתמודד עם זה? לא תהיה זו הגזמה לומר, שאחד הביטויים הכי נפוצים בעשור האחרון בעולם הרפואה ובעולם החינוך הוא הפרעות קשב וריכוז adhd, ביטוי אותו כל הורה מכיר בצורה כזו או אחרת, בוודאי כל מורה שמתמודד עם ילדים שיש להם adhd, ומן הסתם גם אנשים שקוראים עיתונים ועוקבים אחר עולם הרפואה והחינוך. הפרעות קשב וריכוז כידוע הולכים ביחד בשני עולמות אלו. לפני שנסביר מה זה adhd, חשוב להבהיר שיש adhd ויש add. בהמשך המאמר נראה מה ההבדלים ביניהם, כיצד מאבחנים adhd וכיצד ניתן להתמודד עם זה. נציין כבר עכשיו, שלא מדובר בתופעה בלתי פתירה או כזו שעלולה למנוע מהילדים אפשרות ... חברתית ולהצליח, בעזרת אבחון נכון וטיפול טוב לאחר מכן, בהחלט יש סיכוי שזה ייפתר בצורה מהירה וטובה. מה זה adhd הגדרת adhd, מוכרת כהפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות. בזרגון הרפואי נהוג לקרוא לה הפרעת קשב. מדובר על תופעה בה הילד סובל מקשיי קשב וריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות. חשוב להבהיר, לא כל התופעות צריכות להתקיים בשביל להיות מאובחנים כמי שמתמודדים עם הפרעות קשב. חלק גדול מהילדים והאוכלוסייה סובלים מחלק מהתופעות. Adhd היא תופעה נפוצה הן בקרב ילדים והן בקרב מבוגרים, על פי מחקרים מדובר בתופעה שמתפתחת בחמש השנים הראשונות לחיינו ואיננה נעלמת במהלך השנים, על כן יש צורך להיות מטופל באופן תרופתי או באמצעות טיפולים פסיכולוגיים ואחרים. הפרעת adhd עלולה להפריע במהלך החיים בצורות שונות, בעבודה, לימודים, יחסים בינאישיים, וכן בפעילויות שונות אחרות. אחת הבעיות איתן מתמודדים ילדים ומבוגרים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז היא, שהתופעה גורמת להם למצבים נפשיים קיצוניים, למשל דיכאון, חרדה, ועוד. כמו כן היא גורמת לליקוי למידה קשים. כפי שציינו קיים הבדל בין adhd ל - add, ההבדל הוא שייתכן שהמטופל יסבול מהפרעות קשב וריכוז בלי הפרעה היפראקטיבית. הפרעה זו כמו הפרעות קשב וריכוז נבחנות במספר מבחנים, כולל מבחן טובה שבוחן את היכולת של המטופל לבצע פעולות חד גוניות לאורך זמן בלי לאבד ריכוז וקשב, וכן מבחנים נוספים, פסיכולוגיים, נוירולוגיים, פיזיולוגיים ועוד. המבחנים מתבצעים באמצעות בדיקות ממוחשבות, שאלונים, בדיקות דם, בדיקות רקע, תצפיות ועוד.
עוקבים אחרי הפרעה אימפולסיבי עבודה פסיכולוגיות נוירוזות שאלון איך להצליח
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 3
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 3 קשיים בשלב הטיפול וההתמודדות היום - יומית: מחסור בידע מקצועי עלול גם לגרום להורים ... העצמי שלו, משום שהילד חש שהוריו מאמינים שהוא לא יכול להתמודד בכוחות עצמו. בנוסף, עבור ההורים, הטיפול בילד עם הפרעת קשב רצוף מאבקים ברשויות ובמוסדות החינוך. לעתים קרובות ישנם מאבקים גם מול הילד עצמו. לדוגמה, כאשר הוא מסרב ללכת למוסד ... קשיים אלו יכולים להוביל לפגיעה בתחושת המסוגלות ההורית. פיתוח תחומי היכולות והצדדים החזקים: אחד הגורמים המגינים מפני ההשלכות של הפרעת הקשב הוא העיסוק בתחומים שבהם האדם מוכשר. עבור אדם בעל הפרעת קשב, העיסוק בתחומים בהם הוא מוכשר יכול ליצור חוויות הצלחה ולהגן מפני היווצרות של דימוי עצמי נמוך ובעיות תפקוד משניות. ... חברתיים טובים עם בני הגיל השותפים לאותם תחומי עניין. יצירתיות: כושר יצירתיות גבוה הוא נקודת חוזק של אנשים עם הפרעת קשב. בתחומי היצירה ישנם אנשים רבים אשר הגיע להישגים גבוהים והערכה ציבורית חרף הפרעת הקשב, ולעתים אף בזכותה. למעשה, אנשים עם הפרעת קשב מראים הישגים יצירתיים גבוהים יותר בעולם האמיתי בהשוואה לאנשים ללא הפרעת קשב. העלאת המודעות של ילדים עם הפרעת קשב ליכולות היצירתיות הפוטנציאליות שלהם יכולה לתרום להערכתם העצמית ואף להגביר את הישגיהם. הבנה טובה יותר של היכולת והפוטנציאל היצירתיים של אנשים עם הפרעת קשב מאפשרת לזהות מסלולי קריירה המתאימים במיוחד עבור נקודות החוזק והחולשה של הפרעת קשב. שיעורי עזר פרטניים: שיעור פרטי הוא שיטת הוראה שבה המורה מלמד תלמיד יחיד, ולעתים קבוצה קטנה מאוד של תלמידים, כך שביכולתו להעניק תשומת לב רבה לתלמיד ולצרכיו. לעתים קרובות ילדים עם הפרעת קשב מפיקים תועלת רבה יותר משיעור פרטי מאשר משיעור כיתתי או קבוצתי. זאת משום שבמקרים רבים בזמן השיעור בכיתה הם ... תחושת מסוגלות וערך עצמי, משום שהם מאפשרים לתלמיד חוויות הצלחה לימודיות ואפשרות להאמין ביכולותיו. הוראה מתקנת: ללומדים רבים עם הפרעת קשב נדרש מענה ספציפי המתייחס באופן ישיר למיומנויות למידה. הוראה מתקנת היא תחום בחינוך העוסק בטיפול בבעיות למידה, על ידי ... מיומנויות למידה. שיפור היכולות החלשות: אלקטרודות שמחוברות לראש במסגרת טיפול של נוירופידבק ביופידבק היא שיטת טיפול המנטרת מדדי גוף להפרעת קשב יש אופי כרוני והיא אינה דועכת בגיל מסוים. עם זאת, גם במקרים בהם לא ניתן להביא את היכולות החלשות ... לשיפור משמעותי בתפקוד ובאיכות החיים של האדם. ישנן מספר דרכים בהן ניתן להוביל לשיפור ביכולות החלשות של אנשים עם הפרעת קשב. דוגמאות: נוירופידבק - שיטה שנועדה ללמד ולאמן מטופל לשלוט בגלי המוח שלו באמצעות מדידת פעילות המוח בזמן אמת. המדידה ... יותר על גופו ועל תגובות פיזיולוגיות ורגשיות. פיתוח תפקודים ניהוליים ויכולת התארגנות: הנמכה בתפקודים ניהוליים היא מאפיין מרכזי של הפרעת קשב. במקרים רבים אנשים עם הפרעת קשב נוטים להשמיט פרטים חשובים, להגיב באימפולסיביות ולפעול ללא תכנון, על כן תמיכה חיצונית בתהליכים של ארגון ובקרה יכולה להוביל ... המטרה באיורים יש צורך להפעיל סריקה חזותית שיטתית ותשומת לב לפרטים. ריפוי בעיסוק יכול גם הוא לשמש כחלק מטיפול בהפרעת קשב, במיוחד לצורך התארגנות בזמן ובמרחב. במסגרת הכיתתית ניתן להנחות תלמידים עם הפרעת קשב לדרג את ההתנהלות הלימודית וההתנהגותית של עצמם ולהשוות אותה לדירוג המורה, כך שככל שהתלמיד לומד להעריך את עצמו באופן ... המכוון לסייע לאנשים להציב ולהשיג מטרות, להתגבר על מכשולים ולשמר מוטיבציה. אימון אישי יכול לתת מענה לקשיים שונים המאפיינים הפרעת קשב, כמו: תפקודים ניהוליים, ניהול זמן, ארגון משימות, וויסות עצמי והתמודדות עם מצבי לחץ. פיצוי ופיתוח סגנון עבודה מותאם אישית: ... כולם בהתאם להיגיון המקובל ולציפיות של הסביבה. עם זאת, פעמים רבות דרכי הפעולה המקובלות בחברה אינן מתאימות לאנשים עם הפרעת קשב. מסיבה זו עליהם לחדד את דרכי הפעולה הייחודיות להם ולפתח סגנון התמודדות שיהיה יעיל עבורם. בהתאם לכך חשוב לחפש ... יותר בחיי היומיום. יש לעשות זאת בהתאם לצורת החשיבה של האדם באופן אישי. לדוגמה, כאשר עובדים עם אדם עם הפרעת קשב צריך לבדוק האם הערוץ השמיעתי או החזותי נגישים לו יותר, כדי להשתמש בערוץ הדומיננטי מהשניים לשם העברת מידע. בדומה ... חברתית טובות שאינו ביישן מכדי להשתמש בהן. התאמה סביבתית: התערבות לצורך ייעול למידתו או עבודתו של אדם בעל לקות קשב וריכוז יכולה להיעשות גם בעזרת שינוי סביבתו כך שתתאים לו טוב יותר. לעתים ניתן לעשות התאמות אלו גם באמצעים פשוטים יחסית. בעקבות השונות הרבה המאפיינת את הפרעת הקשב, יש לבחון עבור כל אדם בנפרד מהם המאפיינים הסביבתיים המעכבים או מסייעים לרמת התפקוד שלו. לצורך כך הצוות החינוכי ... מאפייני ההפרעה ברמת הפרט, בהקשר הסביבתי של בית - הספר או מקום העבודה. דוגמאות להתאמות סביבתיות עבור אנשים עם הפרעת קשב: סילוק רעשי רקע ומראות רקע המסיחים את הדעת, שימוש בבידוד אקוסטי ומחשבים שקטים במידת הניתן, מציאת מקום ישיבה אופטימלי וקבוע בכיתה. כלי עזר וטכנולוגיה מסייעת: שימוש בעזרים מתחום הטכנולוגיה המסייעת נכללות ברוב מערכי הטיפול בהפרעת קשב. קיימת גם טכנולוגיה מסייעת לשילוב לימודי, התומכת בתפקוד האקדמי. דוגמאות לשימוש בכלי עזר וטכנולוגיה מסייעת עבור אנשים עם הפרעת קשב: יומנים אלקטרוניים כמו יומן גוגל או Outlook, יכולים לעזור לאדם לנהל את זמנו ולהתריע מבעוד מועד לקראת כל פעילות. אטמי אוזניים יכולים לסייע לאדם להתמודד עם מסיחים קוליים בסביבה. נמצא שילדים עם הפרעת קשב אשר הסתכלו במראה בזמן שעבדו, תפקדו טוב יותר מבחינת התפקודים הניהוליים שלהם. התערבות חברתית ופיתוח מיומנויות חברתיות: כישורים חברתיים ... ויכולות של האדם התורמים לקשרים בין - אישיים ותקשורת עם אנשים אחרים. בהתחשב בשכיחות הקשיים החברתיים בקרב אנשים עם הפרעת קשב, התערבויות המיועדות לתת מענה ליצירה ושימור יחסים עם עמיתים צריכה להיות מיושמת בשלב מוקדם ככל הניתן ולמשך זמן ארוך מספיק כדי לצמצם ככל הניתן את הסיכון לבעיות עתידיות בתחום זה. התערבות פסיכולוגית או טיפול רגשי: עיקר הטיפול בהפרעת קשב הוא רגשי. המטרה של התערבות פסיכולוגית היא לשנות את המצב הרגשי או דפוסי המחשבה של האדם. הטיפול הרגשי כולל טיפול בוויסות התנהגות של האדם, ומכשירו אט - אט ללמוד לווסת את התנהגותו בעצמו. טיפול פסיכולוגי להפרעת קשב יכול לכלול פיתוח של כישורים חברתיים, ניהול כעסים ופתרון בעיות. לעתים קרובות מדי מתחיל ילד עם הפרעת קשב את דרכו בבית הספר בכישלון. מחסור מצטבר בחוויות הצלחה מוביל להפרעות רגשיות משניות וערך עצמי ירוד. השפעה זאת נראית ... הקשיים בצורה יעילה יחסית, לרוב אין די בכך על מנת להגיע להשגים המשקפים את מלוא הפוטנציאל של אותו תלמיד. הפרעת קשב אצל ילדים עלולה להשפיע גם על התפקוד המשפחתי. הקושי לשים גבולות לילד עם הפרעת קשב יכול לערער את היחס עם ההורים והם עלולים להרגיש חוסר אונים, כעס, דיכאון ואשמה. במקביל הילד עלול להרגיש שהוריו ... דעתם. חלק מהמשפחות מגיעות לאבחון וטיפול רק לאחר שהילד והמשפחה נקלעו כבר למצוקה קשה בעקבות הבעיות הראשוניות והמשניות של הפרעת הקשב. כאשר ניתן מענה טיפולי בגיל צעיר ניתן להתמקד בקשיים הישירים של הפרעת הקשב ולמנוע ככל הניתן את היווצרותם של קשיים רגשיים משניים בהמשך. אם הטיפול החל בשלב מאוחר יותר בחיי האדם יש ... איתו מהעבר, זאת לצד הקניית כלים מעשיים להתמודדות עם הבעיות מולן הוא מתמודד בתקופה בה החל הטיפול. אנשים עם הפרעת קשב אשר התמודדות עם חוויות שליליות בילדותם עלולים לשאת את הצלקות לאורך שנים רבות. לכן חוויות אלו דורשות טיפול במטרה ...
ערך עצמי גבוה תחושת הצלחה התחשבות מרחב שיטה דמות בכוחות עצמי קשב
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בעיות קשב
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בעיות קשב, איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בעיות קשב, איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
להצליח בחיים בכל תחום מה קורה אחרי שמשיגים את מטרת החיים? הדחקת תכונות אופי שכל משכיל ומושכל הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים רוצה אהבה עצמית להפסיק דיכאון להשתחרר מפחד מוות חוסר ביטחון עצמי לדבר לפני אנשים להתגבר על ביישנות האם אני באמת אוהב את החיים? לאהוב את הדתיים לרצות אושר בלי תנאים להיות ראוי להשיג את האושר המוחלט איך לקחת אחריות בזוגיות? הורמונים מיניים איך אינטרסים אישיים משפיעים על קבלת החלטה? להחליט בקלות להתמודד עם פחד מוות להתמודד עם סירוב מוטיבציה להתאמן להצליח להשתנות אסטרטגיית ניהול משא ומתן למתקדמים צורך אמיתי של לקוח לגרום לילד עצלן לא להיות עצלן איך לגרום לילדים? סדנא למודעות עצמית גוף גשמי להתמודד עם טראומות הטלת ספק לא נכונה יוצרת הפרעה נפשית איך זה שהאקסית? לאחל לאקס איחול רגלים ישרות בעמידה חשיבות הכושר בתהליך ירידה במשקל האם אלוהים אין סופי? לא רק אלוהים של עצמך לזהות מורה מואר איך לשחזר הארה רוחנית? להיות אלוהים זה טוב או רע האם יכול להיות אלוהים? ניהול השקעות להוציא יותר כסף תכלית החיים והמוות איך לדעת מהי משמעות החיים? הפקת הנאה מינית האם מותר ליהנות? בחירה עצמית בחירה מושלמת היקום מתכווץ העולם נברא על ידי אלוהים עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למתבגרים, מגשר, אימון אישי לדיאטה בנושא בעיות קשב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 08_10_2025 השעה 15:33:09 - wesi4