... שאבין בפרטים את משמעות האמירה של האדון גוטמה. אם כך תלמיד, הקשב היטב ושים לב למה שאומר. כן אדוני, השיב הברהמין - תלמיד סובהא. הבודהה דיבר כך: הנה, תלמיד, איש כלשהו או
אישה, הורג יצורים חיים, רצחני, עם דם על ... תלמיד, המובילה לחיים קצרים, כלומר, אדם הורג יצורים חיים והוא רצחני, עם דם על ידיו, נוטה לריבים ואלימות, חסר רחמים וחמלה כלפי יצורים חיים. אך הנה, תלמיד, איש כלשהו או
אישה, לאחר שזנח פעילות של השמדת חיים, ... כלומר, אדם זונח פעילות של השמדת חיים, נמנע מהרג יצורים חיים, מניח את המקל והחרב, מתנהג בנעימות וחביבות, וחי מלא חמלה לרווחת כל היצורים החיים. הנה, תלמיד, איש כלשהו או
אישה , פוגע ביצורים חיים באמצעות ידיו, ... אנושי, היכן שהוא נולד מחדש הוא חולני. זו הדרך, תלמיד, המובילה לחולניות, כלומר, אדם פוגע ביצורים חיים באמצעות היד, רגב עפר, מקל, או סכין. אך הנה, תלמיד, איש כלשהו או
אישה, לא פוגע ביצורים חיים באמצעות היד, ... אנושי היכן שהוא נולד מחדש הוא בריא. זוהי הדרך, תמיד, המובילה לבריאות, כלומר, אדם לא פוגע ביצורים חיים באמצעות היד, רגב עפר, מקל, או סכין. הנה, תלמיד, איש כלשהו או
אישה, הוא בעל אופי כעסני ונרגז. אפילו ... לכיעור, כלומר, אדם הוא בעל אופי כעסני ונרגז אפילו כאשר מבקרים אותו מעט, הוא נעלב, נעשה כועס, עויין, ושונא, ומראה כעס, שנאה ומרירות. אך הנה, תלמיד, איש כלשהו או
אישה, אינו בעל אופי כעסני ונרגז, אפילו ... ליופי, כלומר, אדם אינו בעל אופי כעסני ונרגז אפילו כאשר מבקרים אותו מעט, הוא לא נעלב, לא נעשה עצבני, עויין ושונא, ולא מראה כעס, שנאה ומרירות. הנה, תלמיד, איש כלשהו או
אישה, הוא קנאי, אחד שמקנא, מתרעם, לא ... הדרך, תלמיד, המובילה להיות חסר השפעה, כלומר, אדם הוא קנאי, אחד שמקנא, מתרעם, לא מפרגן להישגים, כבוד, הערצה, ברכות, והערכה שאחרים מקבלים. אך הנה, תלמיד, איש כלשהו או
אישה, אינו קנאי, אחד שלא מקנא, לא ... קנאי, אחד שלא מקנא, לא מתרעם, מפרגן להישגים, כבוד, הערצה, ברכות, והערכה שאחרים מקבלים. כלפי הישגים, כבוד, הערצה, ברכות, והערכה שאחרים מקבלים. הנה, תלמיד, איש כלשהו או
אישה, לא מעניק אוכל, משקה, ביגוד, ... הדרך, תלמיד, המובילה לעוני, כלומר, אדם לא מעניק אוכל, משקה, ביגוד, כרכרות, זרים, בשמים, משחות, מיטות, מעונות, ומנורות לפרושים וברהמינים. אך הנה, תלמיד, איש כלשהו או
אישה, מעניק אוכל, משקה, ביגוד, כרכרות, ... זוהי הדרך, תלמיד המובילה לעושר, כלומר, אדם מעניק אוכל, משקה, ביגוד, כרכרות, זרים, בשמים, משחות, מיטות, מעונות, ומנורות לפרושים וברהמינים. הנה, תלמיד, איש כלשהו או
אישה, הוא עקשן ומתנשא. הוא אינו חולק ... לו מקום ישיבה, אינו מפנה את הדרך למי שהוא אמור לפנות את הדרך, ולא מכבד, מעריך, מוקיר, ומעריץ מי שאמור להיות מכובד, מוערך, מוקר ומוערץ. אך הנה, תלמיד, איש כלשהו או
אישה, אינו עקשן ומתנשא, הוא חולק כבוד ... שמגיע לו מקום ישיבה, מפנה את הדרך למי שהוא הוא אמור לפנות לו את הדרך, ומכבד, מעריך, מוקיר, ומעריץ מי שאמור להיות מכובד, מוערך, מוקר ומוערץ. הנה, תלמיד, איש כלשהו או
אישה, לא מבקר פרוש או ברהמין ולא שואל: ... אלא חוזר למצב אנושי, היכן שהוא נולד הוא טיפש. זוהי הדרך, תלמיד, שמובילה לטיפשות, כלומר, אדם לא מבקר פרוש או ברהמין ושואל שאלות כאלו. אך הנה, תלמיד, איש כלשהו או
אישה, מבקר פרוש או ברהמין ושואל: אדון ...