ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי ✔"אתה הילד הכי חכם בעולם", "את מוכשרת מאוד במתימטיקה", "מי הילדה הכי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי
"אתה הילד הכי חכם בעולם", "את מוכשרת מאוד במתימטיקה", "מי הילדה הכי יפה בגן?"

איך אתם מרגישים עם מחמאות כאלה כלפי ילדים? כלפי הילדים שלכם? נעים לכם הצליל? אם כן, קראו היטב הלאה. אלו מחמאות הרסניות לביטחון העצמי של ילדיכם.

למה מייחסים הישגים?

אפתח בשאלה שמעלה אלפי קון בספרו "החינוך שילדינו ראויים לו". למה היתם רוצים שילדיכם ייחסו את ההישגים שלהם - לכישוריהם, או להשקעה שהם משקיעים? אנסח אחרת. אם ילדיכם קיבל ציון גרוע במבחן, האם היתם רוצים שיחשוב שהציון הגרוע נובע מטפשות, או מן ההשקעה המועטה שהשקיע בלימודיו?

התשובה זהה, כמעט, בכל פורום שבו נשאלת השאלה. הורים ומחנכים בכל העולם, תמימי דיעות: כולם רוצים שילדים ייחסו את הישגיהם להשקעה שהם משקיעים. כולם רוצים שילד שנכשל במבחן כלשהו יאמר לעצמו, לא למדתי מספיק, ועכשיו אלמד יותר.

האם זה מה שילדים אומרים לעצמם בעת כישלון? ובכן, חלק כן, וחלק לא, ורובם לא. רובם אומרים: אני טיפש, או חלש במתימטיקה. אין טעם להתאמץ.

איך לגרום לילדים להעריך השקעה?

ספרים רבים (למשל אלה של קון) נכתבו בנושא הזה. איך לגרום לילדים להעריך השקעה? לרצות ללמוד? ויש שיטות חינוך שמחזקות את האהבה של ילדים להשקעה ולאתגר, ויש כאלה שמדכאות אותו בשיטתיות וביעילות. יש בתי"ס שבהם התלמידים אוהבים ללמוד, סקרנים וחרוצים, ויש בתי ספר (הבה נודה, רבים), שבהם זה לא המצב. בתיה"ס הרגילים שבהם מקדשים תוצאות וציונים, לומדים בהוראה פרונטלית רגילה, בכיתות ענק, הם בהחלט לא צעד בכוון הנכון (זו לא השערה. יש מחקרים רבים שמצביעים על כך - שוב, ראו את ספרו של קון). משרד החינוך בישראל, אגב, מכיר במצב הזה, ויש בתי"ס ניסויים של משרד החינוך, ציבוריים ופתוחים לכל, שבהם החינוך אינו כזה (ביה"ס שאני מכירה אישית הוא "עין הים" בחיפה). אבל את זה יתכן שכבר ידעתם.

לטעמי, עד לא מזמן היה חסר רעיון בסיסי מאוד בתפיסות החינוכיות שלנו. ידענו שאסור לומר לילדים "אתה טיפש", כי אז הם לא ירצו להתאמץ וללמוד, אבל רובנו הפלגנו בהתלהבות בשבחיהם בכל הזדמנות: אתה חכם. אתה מוכשר. אתה תופס מהר. אתה גאון. אתה מנצח תמיד בשח. אתה הראשון בכיתה באנגלית.

"אתה גאון" ו"אתה אידיוט" הם קרובים מאוד

אבל "אתה גאון" הוא הצד השני של אותו מטבע הרסני של "אתה אידיוט". כי אם לפעמים אומרים לי שאני חכם, אז כשלא אומרים, אני מבין מיד (אני די חכם)... שאני טיפש. ויותר מזה: אם כשאני מצליח, אומרים לי שאני חכם, אז לא קשה להסיק: תוצאות נובעות מחוכמה (ולא מהשקעה). וכאשר אני לא מצליח, ברור ממה זה נובע: מטיפשות. ואם אני מצליח כל הזמן, אבל זה כי אני חכם, אז מה יקרה אם יום אחד אפסיק להיות חכם? או אפגוש ילדים חכמים ממני (בבי"ס למחוננים למשל)? ולמה בכלל לגשת לאתגרים? הם עלולים להראות שאני בעצם לא כל כך חכם.

"כוחה של נחישות"

קרול דואק, בספרה "כוחה של נחישות", מספרת על ניסוי שערכה. שתי קבוצות ילדים קיבלו פאזל קל למדי לפתרון. הם פתרו היטב את הפאזל, ואז קיבלו מחמאה. לאחר המחמאה, נשאלו אם הם רוצים לפתור פאזל קל יותר, או קשה יותר. חלקם בחרו בפאזל הקשה, וחלקם בחרו בפאזל הקל. שתי הקבוצות קיבלו מחמאות שונות בתכלית. לכל ילד בקבוצה הראשונה החמיאו: "אתה מאוד חכם, כל הכבוד". לילדים בקבוצה השניה החמיאו משהו כזה, "השקעת הרבה מאמץ וחשיבה, כל הכבוד". ואז נתנו להם לבחור. אתם ודאי יכולים לנחש אילו ילדים בחרו באיזה פאזל. מחמאה אחת ויחידה השפיעה על הבחירה שלהם באופן מכריע. בקבוצה שקיבלה מחמאה על חוכמה, 70% מהילדים בחרו פאזל קל. בקבוצה השניה, שקיבלה מחמאה על השקעה, 70% מן הילדים בחרו בפאזל הקשה, שהוסבר להם שיהיה מעניין יותר.

תפיסות בסיסיות שונות

יש פה משהו עמוק, ולא רק סמנטיקה. יש שתי תפיסות בסיסיות שונות לאנשים. דואק קוראת להן התפיסה המקובעת, והתפיסה המתפתחת. אנשים שמחזיקים בתפיסה המקובעת, חושבים שהישגים נובעים מתכונות אופי. מחוכמה. מכריזמה. מאומץ. אי אפשר לפתח את התכונות הללו, רק להוולד איתן. ואם כך, מטרתם בחיים היא להוכיח את עצמם. להוכיח שהם נולדו עם התכונות הטובות. ורצוי גם להשפיל אחרים בדרך, כדי להוכיח שהם עצמם טובים יותר. אנשים שמחזיקים בתפיסה המתפתחת מאמינים בהתפתחות, בפיתוח כישורים. הם רוצים לבנות את עצמם ואת ההישגים שלהם. והם גם פתוחים לגדילה של אחרים - למה לא? אין הרבה מה להוכיח, יש מה לפתח.

מורישים את התפיסות

והתפיסות שלנו עוברות בירושה לילדינו, דרך ההתנהגות שלנו ודרך השפה שלנו. אם אנחנו אומרים לילד, "אתה מוכשר", אנחנו מפתחים אצלו את התפיסה המקובעת. התפיסה שאומרת שיש דבר כזה אנשים מוכשרים, ויש אנשים לא מוכשרים, וכדאי להכלל בקבוצת המוכשרים. הוא צריך להוכיח את עצמו. כשלא יצליח, הוא ירגיש שאיננו מוכשר. כאשר אנחנו אומרים לילד, "התאמצת והתוצאה יפה", אין פה שום סכנה. הפעם התוצאה יפה, יופי. אם פעם אחרת התוצאה לא תהיה יפה, הוא ידע מה לעשות. להתאמץ יותר. אין פה עניין של כשרון שקיים או לא קיים. יש משיכה לאתגרים, כי הם מהנים, ואין בהם סיכון. כאשר החמיאו לילדים בניסוי על חוכמתם, הם רצו להמשיך להוכיח את חוכמתם, וזאת יעשו בעזרת הפאזל הקל. כאשר החמיאו להם על מאמציהם וחשיבתם, רצו להמשיך בהם, כי הם נהנו מהם, ואין מה להפסיד.

מחמאה שיש בה מתכון להצלחה

המחמאה להשקעה כוללת בתוכה מתכון להצלחה. אם מחמיאים לי על השקעה, אני יודע מה להמשיך ולעשות: כשאני מצליח - להמשיך להתאמץ ולהתפתח, וכשאני נכשל - להמשיך להתאמץ ולהתפתח. אין הבדל גדול בין המקרים עבורי, והמשמעות לא גדולה כל כך של הצלחה או כישלון. המחמאה על כישורים כוללת בתוכה שיפוט בלבד. טוב או רע. ואין מה לעשות עם זה, רק לצהול לזמן קצר בהצלחה (קצר, כי צריך עוד להוכיח את עצמי), ולפחד מאוד, ולהתיאש, בזמן כישלון.

עצה גאונית של ילד

דואק מצטטת ציטוט משעשע במיוחד. היא שאלה ילדים בכיתה ב', "איזו עצה הייתם נותנים לילד בכיתה שלכם שמתקשה בחשבון"? והנה עצה שנתן ילד בעל תפיסה מתפתחת: "תגיד, אתה מתייאש מהר? אתה חושב רגע ואז מפסיק? אם זה מה שקורה לך, אולי כדאי שתחשוב יותר זמן - שתי דקות אולי, ואם לא תצליח, אולי כדאי שתקרא שוב את השאלה. ואם גם אז לא תצליח, כדאי לך להצביע ולשאול את המורה". לילד הזה יש מתכון להצלחה. ילדים בעלי תפיסה מקובעת לא יודעים מה ליעץ. הם אמרו לילד שלא מצליח דברים כגון, "אני מצטער". אין להם מתכון להצלחה, כי מבחינתם, כישלון מעיד על חוסר כישורים.

הסיפור האישי שלי כילדה "חכמה"

כל חיי אמרו לי שאני חכמה מאוד. חכמה מכולם. ונחשו מה חשבתי לעצמי תמיד. שאני די חכמה, זה כן, אבל לא מספיק חכמה. עובדה: תמיד יש אנשים חכמים יותר. האמת היא, שגם לאמי אמרו ללא הרף שהיא חכמה. והתפיסה שלה היתה בדיוק כמו זו שלי: אני חכמה, אבל לא מספיק. מהיום שהפסקתי לחשוב על עצמי כעל חכמה או לא חכמה, ורק לחשוב איך לפתח את עצמי עוד ועוד, התחלתי ליהנות הרבה יותר מהישגי. הם לא אומרים עלי דבר, רק כמה השקעתי בהם. בתור מאמנת, אני יכולה לספר לכם שיש הבדל גדול מאוד באיכות החיים של אנשים שמחזיקים בתפיסות השונות הללו. אנשים שמנסים להוכיח את עצמם ללא הרף, חווים קשיים רגשיים עצומים. ההצלחה מלחיצה אותם, כל כישלון קטן מפיל אותם. הם מתקשים מאוד לפעול בסביבה מאתגרת רגשית. אנשים שאוהבים אתגרים ואוהבים להתפתח, ולא עסוקים כל הזמן בתיוג עצמי של מוכשרים או לא מוכשרים, מוכנים לעמוד באתגרים שמשאירים אותי פעורת פה. למשל, לנסות לקבל משרת ניהול בכירה ביותר בתחום שבו אין להם מושג וחצי מושג. הם הולכים על זה, למה לא? אם לא יקבלו את המשרה, זה לא יאמר דבר עליהם. אם יקבלו אותה, ובכן! יהיה להם הרבה לאן לגדול.

התהליך שעברתי עם ילדי

עברו כמה חודשים מאז שקראתי את הספר הזה - ספר מומלץ בחום, שסיכם היטב את הנושא הזה של מחמאות, שכבר חשבתי עליו מספר שנים. עברתי תהליך. היום אני לא מחמיאה לילדי על שום כישור שלהם. לעולם. אני מחמיאה הרבה על השקעה שהם משקיעים. אני אוהבת אותם, מחבקת אותם ללא סוף, ואוהבת לשבת ולהתבונן בהם מקפצים, רוקדים, מציירים או כותבים. אנחנו בוחנים את הציור או הסיפור, עוברים על הפרטים, מציינים אותם ומתענגים עליהם. אני לעולם לא אומרת להם שהם מוכשרים, כי אני לא מאמינה בכישורים. אם הם מתפארים בהישג שעולה על זה של חבריהם, אני שואלת אותם מה עשו לטובת ההישג הזה, ומשבחת אותם על ההשקעה. אני שואלת אותם מה לדעתם חבריהם עוד לא עשו כדי לקדם את עצמם. כשביתי באה ומראה לי מבחן שבו ענתה נכון על כל השאלות, אני שואלת אותה אם נהנתה לפתור נכון את המבחן. אם היא גאה בעצמה על ההתקדמות שלה בחומר, על הלמידה. את השאלה הקטנונית בדבר הישגיהם של ילדים אחרים במבחן אני שומרת לעצמי. כשבני מנצח אותי ב"משחק הזיכרון", אני לא משבחת אותו על זיכרונו הטוב. אני רק מחבקת אותו, ומציינת בשמחה, שהוא מצא יותר זוגות ממה שאני מצאתי. אם אני מרגישה צורך לשבח אותו, אני משבחת אותו על כך שהסתכל, והתרכז היטב. ומכיון שיש לי הרגל מושרש לומר משהו עם כל חיבוק, אני אומרת להם בפשטות, אתה הילד שלי. את הילדה שלי. ולפעמים: אתה בן ה - 4 שלי. את בת ה - 7 שלי. באנגלית זה נשמע קצת יותר טוב.

מה קורה כשמגיעים לנבחרת?

התפיסה שלי הזו, שדואק קוראת לה התפיסה המתפתחת, עומדת למבחן יומיומי בקשר שלי עם בתי. היא מתעמלת בנבחרת התעמלות קרקע. לכאורה, מה יותר תחרותי מנבחרת? מה יותר מעיד על כישוריה או חוסר כישוריה, מאשר זכיה במדליה או אי זכיה במדליה? ולכן בהתחלה, היססתי מאוד אם לרשום אותה לשם. המאמנת הראשית, אמרה שהכישורים שלה גבוליים, אבל כדאי לנסות. פחדתי שהכישורים שלה לא מספיק טובים, ושהיא תהיה מתוסכלת. מכיון שהיא רצתה מאוד, רשמתי אותה בלב כבד, והיא היום נהנית מכל רגע, ומתקדמת המון.

כמה חודשים אחרי שהתחלתי לחשוב על הנושא הזה של תפיסת עולם מקובעת או מתפתחת, אני בכלל לא מתמקדת בצד התחרותי של הנבחרת, או בכישורים שיש או אין לבתי כרגע. מבחינתי נבחרת היא פשוט מקום להתאמן בו הרבה. להתעמל הרבה. לזוז הרבה. לפתח כושר ריכוז ואומץ. לפתח עוד ועוד את תפיסת העולם המתפתחת, לפתח את הכישורים. לעמוד מול אתגר אחרי אתגר, וליהנות מהם. אני עקבית ביחס שלי להישגיה: שמחה כנה יחד איתה, וחוסר שבחים על כישוריה. רק שבחים על כך שהיא מתמידה להתאמן שבוע אימון אחר אימון, שבוע אחר שבוע, גם כשלא כל כך בא לה לצאת מהבית החם אל הגשם, ולנסוע לאימון. היום לא נראה שהכישורים שלה גבוליים בכלל. שמחת החיים שלה והאהבה שלה לספורט, ואולי היחס שלי לאתגרים שמרגיע אותה, מחפים על כל חוסר של כישור שהיה או לא היה לה. ואיך אפשר בכלל למדוד כישורים? אפשר למדוד ביצוע.

אי אפשר להבטיח ניצחון

עכשיו עומדת בפניה התחרות השנתית, ואני מתחילה להכין אותה לתחרות. היא מראה סימני פחד מן התחרות, שבתחילת השנה התרגשה ממנה וציפתה לה. שאלתי אותה מה אמרו להן המאמנות, האם הן חייבות לנצח בתחרות? היא אמרה שכן. אמרו להן שהן חייבות לנצח. צחקנו יחד. בגיל 7 היא כבר מבינה שזה אבסורד. איך אפשר להבטיח ניצחון? אפשר רק להתאמן. את יודעת, אמרתי לה, את ממש לא צריכה לנצח בתחרות. את יודעת מה את צריכה לעשות? שאלתי אותה. והיא חייכה: כן, אני יודעת. פשוט לעשות את זה.

הקטע הזה קיבל תגובות אינסופיות. במייל, בפורומים ואפילו בטלפון. הנה כמו תשובות:

מה עם הישגיות? זה לא חשוב?

שאלו אותי לגבי הישגיות ולגבי תחרותיות. יש בהשגיות ובתחרותיות שני חלקים. אחד הוא לנצח אחרים. והשני הוא לנצח את עצמנו. לנצח אחרים לא מעניין אותי, אישית. להיפך, אני רוצה שכולם יצליחו וישגשגו. מעניין אותי לנצח את עצמי, וללמד את ילדי וכל מי שרוצה ללמוד, לנצח את עצמם. להתקדם צעד צעד, לעבר השאיפות והחלומות שלנו, ולא לעצור. לא לעצור בכישורים או ביכולות הנוכחיים שלנו, אלא תמיד לחפש את הדרך ליצור עוד יכולת, ולקדם עוד עניינים. בביה"ס של בתי אמרו שהיא הישגית. הופתעתי מאוד: הישגית? איך זה יכול להיות? מעולם לא אמרתי לה חצי מילה על חשיבותו של ציון, או נצחון כלשהו, אלא רק על לפתח את יכולות הקריאה, הכתיבה והחישוב שלה. זה הדבר היחיד שמעניין אותי. הפיתוח. אבל בעולם המעשי, גישה כזו של פיתוח כישורים מביאה להרבה השגים. כי מטבענו, אנחנו פעילים, סקרנים, ורוצים דברים. אם אנחנו לא מבלבלים את עצמנו ואת ילדינו עם הסוגיות של חוכמה או טפשות, וכישורים כאלה ואחרים, אין סיבה שלא נגיע להשגים מרשימים.

"אני רוצה שהילד שלי ידע שהוא חכם"

כך אמרו לי לפחות חמש אימהות. תשובתי? אני לא רוצה שילדי ידעו שהם חכמים. ממש לא. אני רוצה שהם ידעו אלף דברים אחרים. שמהשקעה מתקדמים. שיתעניינו. שיסתקרנו. שיחקרו. שיפרגנו לאחרים. אי אפשר להתחמק מהבור הזה. אם יש חוכמה, יש גם טיפשות. אם הם יכולים להיות חכמים, הם יכולים להיות גם טפשים. מה אם יגיעו למבחן קשה מאוד, כמו "תלפיות" בצבא, או משהו כזה, ולא יצליחו בו? אז הם לא חכמים? אי אפשר לצאת טוב מהתפיסה של חכם / טיפש. כמו שאני אוהבת לומר, "אי אפשר לרקוד על כל הקצוות של העוגה". אי אפשר גם שהילד ישמע כל הזמן שהוא חכם, וגם שידע שמה שיקדם אותו בחיים היא השקעתו, ולא תכונותיו.
תרגילים לפיתוח חשיבה טיפש איך לפתור ירושה גרוע נולד איך להיות גאון הרגל מפסידנות בחירה ביטחון עצמי אצל ילדים איך להחמיא לילד איך להיות בטוח בעצמי איך להיות בטוח בעצמך איך להשיג ביטחון עצמי איך לחזק את הביטחון העצמי איך ליצור ביטחון עצמי איך לפתח ביטחון עצמי איך לרכוש ביטחון עצמי בטוח בעצמי בטוח בעצמך ביטחון ביטחון עצמי ביטחון עצמי בחיים ביטחון עצמי גבוה ביטחון עצמי חזק ביטחון עצמי חלקי ביטחון עצמי ירוד ביטחון עצמי מופרז ביטחון עצמי נמוך בניית ביטחון עצמי בעיות ביטחון עצמי בעיית ביטחון עצמי הגברת ביטחון עצמי הגברת הביטחון העצמי הגדלת ביטחון עצמי הגדלת הביטחון העצמי החזרת ביטחון עצמי החזרת הביטחון העצמי העלאת ביטחון עצמי העלאת הביטחון העצמי העצמת ביטחון עצמי העצמת הביטחון העצמי הרגשת ביטחון עצמי חוסר ביטחון עצמי חיזוק ביטחון עצמי חיזוק הביטחון העצמי חסר ביטחון עצמי ילד ילדה ילדים לבנות ביטחון עצמי להגביר את הביטחון העצמי להגדיל את הביטחון העצמי להוריד ביטחון עצמי להחזיר את הביטחון העצמי להחמיא להחמיא לילד להיות בטוח בעצמי להיות בטוח בעצמך להעלות את הביטחון העצמי להעלות ביטחון עצמי להעצים את הביטחון העצמי להרגיש ביטחון עצמי להשיג ביטחון עצמי לחזק את הביטחון העצמי לחזק ביטחון עצמי ליצור ביטחון עצמי לפרגן לפתח את הביטחון העצמי לפתח ביטחון עצמי לרכוש ביטחון עצמי לשדר ביטחון עצמי לשפר את הביטחון העצמי לשפר ביטחון עצמי מחמאות פיתוח ביטחון עצמי פיתוח הביטחון העצמי רוצה ביטחון עצמי שידור ביטחון עצמי שיפור ביטחון עצמי שיפור הביטחון העצמי תחושת ביטחון עצמי
קורונה פחדים וחוסר וודאות, איך חוסר וודאות יוצר פחד? איך ספק יוצר פחד? למה וודאות פותרת פחד? למה בכל פחד יש ספק? למה בלי ספק אין פחד? איך נוצר רצון? למה כשאין ספק אין רצון? למה בלי ספק אין רצון? איך חוסר וודאות יוצרת פחד?
קורונה פחדים וחוסר וודאות, איך חוסר וודאות יוצר פחד? איך ספק יוצר פחד? למה וודאות פותרת פחד? למה בכל פחד יש ספק? למה בלי ספק אין פחד? איך נוצר רצון? למה כשאין ספק אין רצון? למה בלי ספק אין רצון? איך חוסר וודאות יוצרת פחד?
...פחדים וחוסר וודאות, איך חוסר וודאות יוצר פחד? איך ספק יוצר פחד? למה וודאות פותרת פחד? למה בכל פחד יש ספק? למה בלי ספק אין פחד? איך נוצר רצון? למה כשאין ספק אין רצון? למה בלי ספק אין רצון? איך חוסר וודאות יוצרת פחד? איך חוסר וודאות וספק יוצרים פחד? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד פחד נוצר תמיד מתוך ספק וחוסר וודאות, ומדגים זאת דרך הפחד של אנשים מהקורונה. הוא טוען כי הפחד אינו קיים אם האדם בטוח לחלוטין במשהו. לדוגמה, אם אדם היה יודע בוודאות שהוא לא יחלה בקורונה, הוא לא היה מפחד כלל. מצד שני, אם היה יודע...
הדחקה מהי, מה זה להדחיק? איך נוצרת הדחקה? למה אני מדחיק? מהי הדחקה בתת מודע? מה זה להדחיק לתת מודע? מה זה הדחקה? למה המוח מדחיק? למה מדחיקים? זיכרון מודחק, מהי טראומה מודחקת? טיפול בהדחקה, האם להדחיק? האם כדאי להדחיק?
הדחקה מהי, מה זה להדחיק? איך נוצרת הדחקה? למה אני מדחיק? מהי הדחקה בתת מודע? מה זה להדחיק לתת מודע? מה זה הדחקה? למה המוח מדחיק? למה מדחיקים? זיכרון מודחק, מהי טראומה מודחקת? טיפול בהדחקה, האם להדחיק? האם כדאי להדחיק?
...מהי, מה זה להדחיק? איך נוצרת הדחקה? למה אני מדחיק? מהי הדחקה בתת מודע? מה זה להדחיק לתת מודע? מה זה הדחקה? למה המוח מדחיק? למה מדחיקים? זיכרון מודחק, מהי טראומה מודחקת? טיפול בהדחקה, האם להדחיק? האם כדאי להדחיק? מהי הדחקה וכיצד היא פועלת? הדחקה היא מנגנון נפשי שבו אדם מעביר מחשבות, רגשות או רצונות שמפריעים לו, לתוך תת המודע. במקום להתמודד עם המחשבה בצורה ישירה, הוא בוחר לא לחשוב עליה ולהשאיר אותה בצד. המוח שלנו פועל בכמה רמות של מודעות: יש את המודע, את תת המודע, ואפילו את תת - תת המודע. כאשר אדם...
איך לא להרגיש את האני, חיפוש האמת, תפישת האני ברמות שונות, מי אתה באמת, אחדות התודעה והמציאות
איך לא להרגיש את האני, חיפוש האמת, תפישת האני ברמות שונות, מי אתה באמת, אחדות התודעה והמציאות
...חיפוש האמת, תפישת האני ברמות שונות, מי אתה באמת, אחדות התודעה והמציאות איך להפסיק להרגיש את האני כישות נפרדת? אליעד כהן מסביר את המושג של חיפוש האמת וחשיפת המשמעות העמוקה של האני האמיתי. לפי אליעד, אם אדם יחקור לעומק את המשמעות של המילה אני, הוא יוכל להגיע להבנה שאין באמת הפרדה בינו לבין המציאות שסביבו. התהליך הזה כולל חקירה פנימית רציפה של השאלה מי אני באמת? וככל שהחקירה הזו מעמיקה יותר, האדם מבין שהוא והמציאות הם ישות אחת בלתי נפרדת. מה קורה כשאתה שואל את עצמך מי אני? אליעד מביא דוגמה מוחשית של...
איך לגרום ללקוח להתמכר אליך? איך לגרום ללקוח להיות תלוי בך? לשמר לקוחות, איך לגרום ללקוח לחזור אליך? איך לגרום ללקוח לקנות שוב? איך לגרום ללקוח לא לעזוב אותך? שימור לקוחות, לקוחות חוזרים, אסטרטגיית שימור לקוחות, איך משמרים לקוחות?
איך לגרום ללקוח להתמכר אליך? איך לגרום ללקוח להיות תלוי בך? לשמר לקוחות, איך לגרום ללקוח לחזור אליך? איך לגרום ללקוח לקנות שוב? איך לגרום ללקוח לא לעזוב אותך? שימור לקוחות, לקוחות חוזרים, אסטרטגיית שימור לקוחות, איך משמרים לקוחות?
...להתמכר אליך? איך לגרום ללקוח להיות תלוי בך? לשמר לקוחות, איך לגרום ללקוח לחזור אליך? איך לגרום ללקוח לקנות שוב? איך לגרום ללקוח לא לעזוב אותך? שימור לקוחות, לקוחות חוזרים, אסטרטגיית שימור לקוחות, איך משמרים לקוחות? מה עדיף למכור: מוצר מתכלה או מוצר שמחזיק לנצח? אליעד מסביר על אסטרטגיית שימור לקוחות באמצעות השוואה בין שני סוגים של מוצרים: האחד הוא מוצר מתכלה, כזה שהלקוח חייב לחזור ולקנות שוב ושוב, והשני הוא מוצר איכותי ועמיד, שהלקוח קונה פעם אחת ולא צריך לחזור יותר לעולם. כדוגמה פשוטה, אליעד משתמש...
מניעת אלימות נגד נשים, נשים מוכות, אופי של אישה מוכה, שוויון זכויות בין נשים לגברים, פמיניזם, יעוד האישה בעולם, אישה צריכה להביא ילדים, זכויות האישה, מעמד האישה, נשים עגונות, נשים דתיות במגזר הדתי, אפליית נשים
מניעת אלימות נגד נשים, נשים מוכות, אופי של אישה מוכה, שוויון זכויות בין נשים לגברים, פמיניזם, יעוד האישה בעולם, אישה צריכה להביא ילדים, זכויות האישה, מעמד האישה, נשים עגונות, נשים דתיות במגזר הדתי, אפליית נשים
...מוכה, שוויון זכויות בין נשים לגברים, פמיניזם, יעוד האישה בעולם, אישה צריכה להביא ילדים, זכויות האישה, מעמד האישה, נשים עגונות, נשים דתיות במגזר הדתי, אפליית נשים מה גורם לתופעה של אלימות נגד נשים? אליעד כהן מסביר כי אלימות נגד נשים היא תופעה חברתית רחבה הכוללת אלימות פיזית, מילולית, נפשית, מינית וכלכלית. עם זאת, אליעד מתמקד בעיקר באלימות הפיזית, בטענה שזו צורת האלימות המשמעותית ביותר שמופנית ספציפית כלפי נשים. לדבריו, אף שיש גם אלימות מילולית ונפשית של נשים כלפי גברים ולהפך, אלימות פיזית נחשבת ב...
הרגלים טובים הם רעים, למה הרגלים טובים הם הרגלים רעים? מה רע בהרגלים טובים? למה הרגלים טובים זה רע? מה זה הרגלים? למה כל ההרגלים הם רעים? שינוי הרגלים, איך נוצר הרגל? איך המוח פועל מתוך הרגל? להפסיק הרגל, לפעול מתוך הרגל
הרגלים טובים הם רעים, למה הרגלים טובים הם הרגלים רעים? מה רע בהרגלים טובים? למה הרגלים טובים זה רע? מה זה הרגלים? למה כל ההרגלים הם רעים? שינוי הרגלים, איך נוצר הרגל? איך המוח פועל מתוך הרגל? להפסיק הרגל, לפעול מתוך הרגל
...טובים הם הרגלים רעים? מה רע בהרגלים טובים? למה הרגלים טובים זה רע? מה זה הרגלים? למה כל ההרגלים הם רעים? שינוי הרגלים, איך נוצר הרגל? איך המוח פועל מתוך הרגל? להפסיק הרגל, לפעול מתוך הרגל למה הרגלים טובים הם בעצם רעים? הנושא שאליעד כהן מסביר הוא מדוע הרגלים טובים הם דבר מאוד רע, למרות הדעה הרווחת. אנשים חושבים בדרך כלל שרק הרגלים רעים הם רעים ושיש חשיבות גדולה לאימוץ הרגלים טובים. אולם אליעד מבהיר שבעצם, הרגלים טובים הם רעים בדיוק כמו הרגלים רעים, ואפילו באותה המידה. מהו בכלל הרגל, ואיך הוא פועל...
הארה רוחנית, למה אין שאלה, אדם מואר, להיות מואר, הוכחה שהכל אחד, יש שאלה אין סופית, ידיעה מחויבת, נכון מצד עצמו
הארה רוחנית, למה אין שאלה, אדם מואר, להיות מואר, הוכחה שהכל אחד, יש שאלה אין סופית, ידיעה מחויבת, נכון מצד עצמו
...מואר, הוכחה שהכל אחד, יש שאלה אין סופית, ידיעה מחויבת, נכון מצד עצמו מה המשמעות של אין שאלה בהארה רוחנית? כאשר אליעד מדבר על המושג אין שאלה, הוא מתייחס להבנה עמוקה ויסודית של המציאות, הבנה בה לא נותרות שאלות פתוחות. רוב האנשים חווים מצב תמידי של שאלות: כל תשובה שהם מוצאים מייצרת מיד שאלות נוספות, מה שיוצר שרשרת אינסופית של ספק. אליעד טוען שהרעיון כי לעולם לא תמצא תשובה ולכן זו שאלה הוא שקר טיפשי במיוחד. הוא מביא דוגמה לכך מאדם חולה סופני שאומרים לו לא משנה איזו תרופה תיקח, לא תבריא לעולם, ולכן אתה...
אושר, שינוי בחיים, לשנות את החיים, אושר בחיים - לעשות שינוי, שינוי חשיבה, ליצור שינוי בחיים, שינוי הבנה, שינוי מעשי
...לעשות שינוי, שינוי חשיבה, ליצור שינוי בחיים, שינוי הבנה, שינוי מעשי ובו יתבאר, מה צריך האדם לעשות כדי ליצור שינוי בחיים שלו? ומהו העיקר שבו צריך האדם להתמקד, כאשר הוא רוצה לעשות שינוי בחיים? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי אנשים כל הזמן מנסים לשנות את המציאות. כי המציאות קיימת כפי מה שהיא. והאדם לעולם לא מרוצה ממנה, וכל הזמן הוא מנסה לשנות אותה, לייפות אותה, ולהפוך אותה לטובה יותר. והאדם מטבעו מחפש את האושר. ובראש של האדם יש כל מיני רעיונות, כיצד המציאות צריכה להיות, כדי שהוא יהיה מאושר. ובהתחלה, הדב...
סבל בדרך אל האושר, לאן אפשר לברוח, מאמץ יעיל, הסבל הטוב ביותר, חיסרון תמידי, להכריח את עצמך, ענווה, גאווה, אגו, אין שום חיסרון, לא לדעת כלום
סבל בדרך אל האושר, לאן אפשר לברוח, מאמץ יעיל, הסבל הטוב ביותר, חיסרון תמידי, להכריח את עצמך, ענווה, גאווה, אגו, אין שום חיסרון, לא לדעת כלום
...לאן אפשר לברוח, מאמץ יעיל, הסבל הטוב ביותר, חיסרון תמידי, להכריח את עצמך, ענווה, גאווה, אגו, אין שום חיסרון, לא לדעת כלום מדוע אנשים מנסים לברוח מקשיים? אנשים בדרך כלל מנסים לברוח מקשיים כי הם מזהים את הקושי עם סבל, וחושבים שבמקום אחר או במצב אחר לא יהיה להם קשה. אליעד כהן מסביר שבאופן פרדוקסלי, הבריחה מקושי היא לא בהכרח דבר רע, אלא השאלה היא לאיזה כיוון האדם בורח. לדוגמה, אם אדם מחליט להמציא בירז במקום להתקין צנרת, הוא עדיין בורח מקושי, כי גם להמציא משהו חדש זה קשה, אבל הוא בוחר בקושי שיותר מתאים...
מחויב שנכלל באפשרי - עבודת אלילים, שנכללת בעבודת אלוהים האמיתי
...שנכלל באפשרי - עבודת אלילים, שנכללת בעבודת אלוהים האמיתי ובו יתבאר העניין, שאפשרי המציאות, נכלל בבחינת מחויב המציאות. והעניין הוא, כי עבודת אלילים היא, שהאדם נותן כוח, לישות שאין לה כוח. והנה, הכוח שייך למסובב הראשון, שהוא המחויב והוא המהות של המציאות. וכל הלבושים של המציאות, הם רק אפשרי המציאות ללא שום כוח כלל. וכל זמן שנדמה לאדם שיש כוח ללבוש של המציאות, הרי שהאדם, הוא עובד אלילים של ממש. ובכלל זה, גם נדמה לאדם שיש לו עצמו כוח כלשהו, גם הוא עובד אלילים. כי גם האני של האדם, גם הוא עצמו רק לבוש...
כדורים או מדיטציה?
...food ומיקרוגל פרוזק וציפרלקס, אינטרנט ורכבים מהירים אנחנו רוצים פתרונות מהירים שהכל יקרה בקלות, במינימום מאמץ ואם אפשר - בלי לצאת מאזור הנוחות שלנו. אנחנו פחות ופחות יודעים איך לנהל את הגוף שלנו, את הרגשות שלנו אנחנו מנוהלים ופחות מנהלים אנחנו מושפעים מהחוץ ופחות מחוברים לבפנים הלחץ הוא המגפה של המאה ה - 20 הוא משפיע על הגוף, על הנפש אנחנו כל הזמן סביב הישגים להיות טובים יותר, להרוויח יותר, להצליח יותר... פחות נוכחים ברגע הזה פחות נהנים ממה שהשגנו עד כה ממה שיש רצים ורצים לעבר הפסגה הבאה חדורי מטרה...
אמונות טפלות - אמונה טפלה - מבוא
...טפלה - מבוא אמונה טפלה (או: אמונה תפלה, על מקור הביטוי ראו להלן) היא אמונה שאין לה יסוד, שאינה מסתמכת על עובדות מוכחות, אמונה בלתי רציונלית. מושג זה משמש גם כשם גנאי לאמונותיו של הזולת. ישנן אמונות טפלות מקובלות המכונות גם אמונות עממיות. חלקן, כגון הפחד מיום שישי ה - 13 או מחתול שחור ניתנות למעקב ולהסבר היסטורי. ישנן גם אמונות טפלות שאדם, או יצור חושב אחר, מגבש בעצמו בשל הסקה לא נכונה ממאורעות חייו. לדוגמה, בניסויים בתחום הפסיכולוגיה של הלמידה, בהם חיית מעבדה אמורה ללמוד בניסוי וטעייה ללחוץ על דוושה...
פרשת "שְּׁמִינִי": זהירות, "אֵשׁ מְזָרָה"
...פרשת שמיני פותחת בויהי ביום השמיני קרא משה לאהרן ולבניו ולזקני ישראל [1]. מה קורה ביום השמיני? ביום זה יוצאים אהרון ובניו מאוהל מועד לאחר שנצטוו על שבעת ימי המילואים: ומפתח אהל מועד לא תצאו שבעת ימים עד יום מלאת ימי מלאיכם כי שבעת ימים ימלא את ידכם [2]. בשבעה ימים אלה מוכשרים אהרון ובניו, והם זוכים בייפוי - כוח לשרת את ה בקודש, לאחר שהם עברו תהליך של כפרה [3]. במלים אחרות, היום השמיני הוא בבחינת יום ציון סיום ההכשרה לשירות בקודש. יום ששמחה צריכה לציין אותו, יום בו ראוי לברך על המוגמר. והנה בעצם...
התמכרות להימורים - מאפיינים, סיבות והשלכות
...- מאפיינים, סיבות והשלכות התמכרות להימורים מתארת התנהגות של הימורים חוזרים ונשנים בעקביות ובכפייתיות. זוהי הפרעה בשליטה בדחפים (באימפולסים) אשר שולטת בחיי האדם, מכתיבה את ערכיו ופוגעת בהתחייבויותיו בתחום המשפחתי, החברתי והתעסוקתי. הבט משמעותי בהתמכרות זו הינו ההסתבכות הכלכלית מתוך העיסוק הגובר והולך בהימורים, בסכומים גדלים והולכים. מבחינה רגשית לאדם תשוקה ודחף להמר, ללא יכולת לשלוט בכך ולרסן את התנהגותו. לרב ההימור מהווה מפלט ובריחה מבעיות ומתחושות של שעמום, דיכאון, חוסר אונים, מצוקה, חרדה ואשמה...
אין לי כוח. דיי עד כאן! חייבת לעשות סדר בזוגיות שלי!
...שלי! היא מלכה. פשוט מלכה! יפה, נעימת הליכות. סבלנית. אדיבה. קשובה. אם ורעייה למופת. בינינו, מי צריך יותר מזה? כנראה שהוא. כי הוא קיבל אותה כמובן מאליו. בקושי מצייצת. עושה כרצונו. רצה אותה מושלמת - וקיבל אותה מושלמת. אלא שגם את החבל הזה הוא משך יותר מידיי... ללא הפסקה, בדק את גבול היכולת שלה להיות משועבדת לביקורתיות שלו. לחוסר הפירגון. לדקדקנות הבלתי נסבלת. אני מותשת. אין לי כוח. דיי עד כאן! חייבת לעשות סדר בזוגיות שלי! אם הוא לא ישתנה - אני מתגרשת! לא סתם אומרת היא: אין לי כוח. כי ניסתה היא לעשו...
מערכות בדרמה הזוגית - מאהבה ועד לפרידה
...הינה מערכת פעילה וחיה, המשתנה בשלבים השונים של היחסים הזוגיים: דפוסי הקשר משתנים, בני הזוג עצמם משתנים, והחוזה הזוגי ההתחלתי עלול להיות בלתי מתאים עם חלוף הזמן. כיצד, אם כן, מתמודדים בני זוג שונים עם המערכות השונות בזוגיות? נשים מקוות שבעליהן ישתנו לאחר הנישואין - אך הם לא. גברים מקווים שנשותיהם לא תשתננה לאחר הנישואין - אך הן כן... (Bettina Arndt). זוגיות, לרוב, מתחילה באהבה ובכוונות טובות, ומצטיירת בדמיוננו כמסגרת המספקת אינטימיות, חום, כנות וביטחון. אולם, תמונה אידיאלית זו הינה לא - פעם רק תפ...
אשמה - מבוא
...המרגיש אדם המאמין שהתנהג (כולל התנהגות פנימית - מחשבות, רגשות וכו) באופן לא מוסרי. בפסיכולוגיה ובשפה היום - יומית, אשמה היא מצב רגשי שבו אדם מצוי בקונפליקט פנימי בין התנהגותו לבין ערכים מוסריים שהוא מאמין בהם, המכונים גם מצפון. אשמה היא רגש שאינו חולף במהירות. הפסיכואנליטיקאי זיגמונד פרויד תיאר רגש זה כמאבק בין האגו לסופר אגו שהוטמע בילדות. אשמה וגורמיה, יתרונותיה וחסרונותיה היא נושא מחקר בתחום הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה. דיכאון מלווה לרוב ברגשות אשמה. גורמי האשמה: היו הוגים שטענו כי רגש האשמה הוא...
אני חושב, אני רוצה, אני רואה
...חושב, אני רוצה, אני רואה כאשר נאמר אני חושב, מה הפעולה שאני עושה כדי לחשוב? בפועל שבדקתי ראיתי שכלל אינני עושה פעולה אלא מתבונן במחשבות שעולות לי בראש, או רואה את המחשבות אבל פרט לזה אינני זוכר שתכננתי את המחשבה. כלומר הפעולה חושב מורה על הסתכלות על מחשבות ולא על ייצור מחשבות. ככה גם לגבי חשיבה זו מילה שמתארת ראיה, אך לא שום פעולה... אפשר לשאול אם אני הוא החושב, האם אני יכול לעצור את המחשבות? האם אני יכול באמצע החשיבה לא לחשוב את מה שאני חושב? התשובה היא לא. ומכאן נניח שיש חשיבה עדיין היא איננה...
רפלקסולוגיה - ארבעה טיפוסים בכפות הרגליים
...כנגד ארבעה טיפוסים דיברה התורה: החושב, העושה, הרגשן והצרכן תורת הרפלקסולוגיה בכפות הרגליים, מתחלקת ל - 4 חלקים. כל חלק מייצג אלמנט - אויר, אש, מים ואדמה. וכל אלמנט מאפיין טיפוס אחר. כל אחד מאיתנו יכול למצוא עצמו מתחבר לאחד או יותר מהטיפוסים. מי מאיתנו לא מכיר (אפילו הוא בעצמו) את מסמר העניינים - זה שתמיד יוזם ומארגן, רץ ממקום למקום, מצחיק וכולם מסביבו. מדבר בקול עם הידיים... או את זה שככ עדין, רגיש ושקט שבקושי שמים לב אליו. נפגע מאוד מהר ובטוח שאף אחד לא אוהב אותו. מה עם האסטרונאוט המעופף - חכם...
איזון גוף - נפש
...שעדיין לא יש המון המון סדנאות במבטיחות איזון בין הגוף החומרי לבין הנפש הרוחנית. החלק הזה שמחייה אותנו ואנו קוראים לו כעת נפש - הוא האני האמיתי שלי וכל המטרה שלי כאן בחיים לאו היא להתחבר אליו. מה הבעיה? הביעה היא שחלק רוחני שכלוא בחלק חומרי לעיתים יוצר ניגודים מאוד קשים. אדם שמגלה את הרוחניות לא יודע איך להכיל אותה - לעיתים המצב יוצר חוסר איזון בגוף. חולשה, כאבי ראש, בלבול של מה אני עושה כאן? מה היעוד שלי? - החוכמה היא לשלב בין שניהם וזה בדיוק הסוד של איזון גוף נפש. ישנם המון מתקשרים רוחניים בעלי...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לגרום לילדים להעריך?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לגרום לילדים להעריך?, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לגרום לילדים להעריך?, איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לגרום לבחורה לענות למה כדאי להשיג אושר בלי תנאים? לחלל שם שמיים תמרוץ נמצא באחדות להיגמל מהתמכרויות קבלת החלטה בגלל פחד להתמודד עם חרדה לפתוח עסק דימוי עצמי בעבודה ביטחון עצמי למכור את עצמי מאוהב בשניים האם סקס גורם להתאהבות? טיפים להיות מאושר במה תלוי אם תהיה מאושר? ריבאונד ביחסים לאחר בגידה החלטות עובדות ופירושים איך לקבל החלטה בתנאי חוסר וודאות? איך מתמודדים עם חרדות? להתמודד עם זלזול לשדר הצלחה איך יוצרים מוטיבציה? לגרום למישהו לא למות להשקיע בפיתוח המוצר או בשיווק המוצר הרגשת שעמום אצל ילדים איך לגדל ילדים מחונכים? ביקורת על מורה רוחני הנאה רוחנית טיפול בהפרעות ניתוק הפרעה דו קוטבית איך להשפיע על האקסית שלך? איך לגרום לאקסית להתחרט על הפרידה? איך ליהנות מאימון כושר? איך מורידים את אחוז השומן מבלי לפגוע בשריר? האם אלוהים מעניש? אתאיסט להגיע להארה רוחנית מורים מוארים להיות אלוהים חזק ביקורת על הספר להיות אלוהים להרוויח כסף גדול לעשות כסף בלי לימודים מטרת החיים היא העולם הבא איך להתמודד עם שאלות משמעות החיים? הסרת פרסום שלילי בפייסבוק האם מותר ליהנות? למה אני בוחר משהו? איך להתייחס לבן אדם כמו לרובוט? עולם מושלם היקום מתרחב עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לבני נוער, ייעוץ אישי, מאמן אישי לזוגיות בתחום איך לגרום לילדים להעריך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 07_09_2025 השעה 01:52:53 - wesi4