... מומחים בתחום ההתפתחות והפסיכולוגיה של הילד. למרות שאין כיום מבחן אחד באמצעותו ניתן לאשר או לשלול את ההפרעה מקובל כי
האבחון חייב להתבסס לפחות על 3 מרכיבים: 1 = הערכת רפואית קלינית מלאה 2 = הערכה מובניית באמצעות שאלונים מבוקרים להורים ולצוות החינוכי. ובדיקה אוביקטיבית של יכולת התפקוד כגון: מבחן T.O.V.A הסימפטומים הנפוצים ביותר של הפרעות קשב וריכוז לפיהם ניתן לחשוב על קיום ההפרעה ולפנות
לאבחון מקצועי הם: אי שקט ופעילות יתר. תגובתיות מהירה לגרויים = פתיל קצר. הסחת דעת והפרעות במיקוד תשומת הלב. ירידה ביכולת הריכוז בביצוע מטלות. קושי בביצוע ... מקצועיים מוסמכים (רופאי ילדים, פסיכולוגים המומחים להתפתחות הילד) לצורך ביצוע הערכה קלינית, פסיכודידקטית. ניתן לבצע
אבחונים אלו במסגרות טיפוליות ציבוריות או פרטיות. עלויות
האבחון וההערכה הקליניים הן פועל יוצא הגורם המבצע ומורכבות
האבחון. הטיפול בהפרעות קשב וריכוז מורכב למדי ועל מנת להשיג אפקטיביות טיפולית חשוב כי יהיה רב מערכתי, מקצועי שיכלול את ההיבט הביולוגי - רפואי = מרכיב תרופתי ... של ילדיהם. לסיכום: לעניות דעתי ולאור ניסיוני הקליני הרב חשוב ביותר כי הטיפול בהפרעות קשב וריכוז יתחיל אך ורק לאחר
אבחון מקצועי, יהיה מערכתי ויכלול צוות רב מקצועי בפיקוח גורם מרכז מעריך אחד. סוג הטיפול יקבע בהתאם לשיקולי הדעת של הצוות המקצועי. יש לראות בהורים חלק בלתי נפרד מהתהליך הטיפולי, לתת להם הדרכה, הנחייה והרבה תמיכה. במידה ואכן התהליך
האבחוני והטיפולי יהיו כפי שאני מציע אין לי כל צל של ספק כי הסובלים מהפרעות קשב וריכוז עם או בלי היפראקטיביות שיש להם הרבה כישורים ויכולות ייחודיים יצליחו ...