ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9 ✔פרק 7 מכיוון שראיתי כיצד תכניות ABA ו - VBA...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9
פרק 7

מכיוון שראיתי כיצד תכניות ABA ו - VBA מקדמות מאד את הילד ולצערי לא מצאתי, מלבד ספרו הראשון של לובאס, תכנית עבודה מפורטת של גישת ABA החלטתי כי מן הראוי שיהיה בנמצא עבור ההורים דוגמאות של תכניות טיפוליות.

דוגמאות של תכניות טיפוליות

לאחר שקבענו מה היא מטרת העל, מהן המטרות המשניות, איזו שיטת טיפול מתאימה לילד (או שיטות טיפול), מצאנו תרפיסטיות להכשיר ומנחה שינחה אותן יש לגשת לבניית התכנית. את התוכנית בונה המנחה. לפני הפעלת התכנית יסביר המנחה להורים ולתרפיסטיות כיצד הוא רואה את מצבו של הילד, מה צריך הילד כרגע וכיצד נעזור לו להגיע לשם. על ההורים לזכור תמיד לשאול את השאלות הנכונות ועל פיהן לדרוש את הדרישות הנכונות - גם לגבי התכנית הטיפולית וגם בסיטואציות אחרות הקשורות בילד:

1.תמיד לשאול את עצמך כהורה ואת המנחה: למה בחרת בתכנית הספציפית הזו כרגע עבור הילד? מה המטרה של התכנית?

2.איך המטפלות יעבירו את המטרות של תכנית ספציפית? (לא מספיק לכתוב את התכנית, צריך להסביר למטפלות כיצד לעשות את הדברים בשטח כדי שלא יגרמו לנזק).

לפני שניגש לתכניות עצמן אני רוצה להזכיר ולהדגיש שבכל מקרה אין כאן המלצה ליישם את הדוגמאות לתכניות הללו לבדכם על ילדכם. רק מנחה בעל ניסיון רב המכיר את התכניות הטיפוליות השונות ומכיר את האוטיזם על מגוון הפנים שהוא מציג יכול להתאים תכנית טיפולית מלאה ואחראית לילדכם. העתקת תכנית זו או אחרת ויישומה על ילדכם עשויה לגרום לו נזק במקום תועלת. יש "לתפור" את התכנית הטיפולית כחליפה או ככפפה ליד ספציפית של כל ילד וילד.

מטרתי בהצגת תכניות לדוגמה היא שתוכלו כהורים להבין את רוח הדברים, מניין הם באים ולאן הם לוקחים את הילד בטיפול.

התנהגות - תכנית רוגע

מטרה: הילד יבין מהו מצב של היות רגוע ויוכל להיות רגוע יותר ככל שהטיפול ימשיך

1.תהליך: ספרו לילד סיפור בטון רגוע, סיפור עם מסר של רוגע ושלווה. בכל פעם שהילד יושב וגופו רגוע ונינוח (שימו לב שהגוף והבעות הפנים רגועים, אל תחזקו בטעות על גוף שנראה רגוע אבל רגליים מקפצות או ראש שזז מצד לצד) חזקו את הילד ע"י ליטוף של גבו או ידיו בעדינות ואמרו "אתה רגוע עכשיו, איזה יופי" או "אתה רגוע עכשיו, זה נעים לי לקרוא לך ככה".

2.תהליך: במידה והכנתם פינה עם כריות ופוף אפשר לשבת שם ולתרגל נשימות (עמוקות ורגועות). לבצע תרגיל נשימות רק כשהילד נראה לכם רקוע למדי יחסית ליכולתו להירגע. התרגיל אינו פשוט וצריך לוודא שמבצעים אותו נכון. במידה ואתם רואים שהילד אינו מצליח לבצעו נכון הפסיקו ונסו תכנית זו בעוד חודש. יש לשבת מול הילד כששניכם ישובים על כסא. אומרים לילד:

a.תעשה כמוני.

b.במידה האפשר יוצרים קשר עין עם הילד.

c.מדגימים נשימה עמוקה. שואפים באופן מופגן עמוק וארוך אוויר לריאות ואח"כ נושפים באופן מופגן באותה דרך.

d.תעשה כמוני.

e.אם הילד מצליח רק לשאוף ולא לנשוף רגוע מנסים שוב להראות לו מה הדרך הנכונה, "תראה, תעשה כמוני, ככה" (נסו לא לומר "לא, זה לא נכון ככה").

f.אם הילד מתחיל להתנשף מהר (היפר - וונטילציה) עצרו את התרגיל ועברו למשהו אחר.

g.במידה והילד ישב בכל אחד מהשלבים (אפילו אם לא הצליח לעשות את התרגיל עצמו של הנשיפה ושאיפה ברוגע) שבחו אותו מאד - "כל הכבוד, אתה מנסה, אתה רגוע" (בקול לוחש) או "נהדר, איך אתה רגוע, תענוג" או "נעים לי שאתה רגוע". בכל מחמאה יש להכניס את המילה רגוע, כך הילד יבין לאט מהי הכוונה במצב רוגע וידע להתכוונן לשם במהלך הזמן כשנבקש ממנו להירגע.

תכנית חיקוי מוטורי

מטרה: הילד יחקה את תנועותיו של המטפל.

תהליך:

1.אמרי לילד "עשה כמוני".

2.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה. אם הילד אינו מבצע אמרי שוב "עשה כמוני חמוד".

3.אם הילד עדיין אינו מבצע בצעי שוב את המטלה בעצמך.

4.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה.

5.אם הילד אינו מבצע סייעי לו פיזית. קחי את ידיו של הילד והרימי אותן למעלה, הכל בעדינות. ואז אמרי "הידיים למעלה, איזה יופי, כל הכבוד, עשית כמוני!". דברי באינטונציה שמחה, בקול גבוה יחסית ובהתלהבות. הביטי לעיניו של הילד.

6.את החיזוק המילולי החיובי אמרי מהר ועוד לפני שידיו של הילד ממש למעלה, כך תמנעי לעיתים קרובות מזעמו של הילד על כך שהפעלת אותו פיזית ללא רשותו ורצונו. החיזוק החיובי המיידי (שניתן עוד באמצע הדרך להשלמת משימת הרמת הידיים) עשוי לשמח את הילד ולנטרל את תגובת הנגד שלו.

תכנית חיקוי אורלי

מטרה: הילד יחקה הברות או מילים.

תהליך:

1.בתחילת העבודה בחרי הברה או מילה שהילד יודע לומר אותה.

2.למדי את הילד לומר את ההברה על פי בקשתך (ולא רק כשהיא יוצאת מפיו באופן ספונטאני ולא מתוכנן דווקא).

3.מצאת שהילד יודע לומר את ההברה "אה".

4.אימרי לילד "תגיד אה".

5.הדגישי את ההברה אה והאריכי אותה.

6.שימי לב שהילד מסתכל על פניך, או טוב יותר, על פיך כשאת מבצעת את ההברה.

7.במידה והילד אינו מבצע בקשי ממנו שוב עד שינסה לפחות.

8.אם הילד ניסה (אפילו אם לא הצליח באופן מלא לומר את ההברה) מחאי לו כפיים, דגדגי אותו (במידה והדבר נעים לו) צחקי ואמרי לו כמה הוא נפלא, "כמה יפה אמרת אה (או ניסית להגיד אה), כל הכבוד לך, אני יודעת שזה קשה".

לימוד הצבעה

מטרה: הילד ילד להצביע על עצמים.

תהליך: הוציאו 2 חפצים מעניינים (אבל לא מעניינים מידי כדי שהילד לא יחטוף אותם). הניחו על השולחן. בקשו מן הילד להצביע על אחד מהחפצים: "תצביע בבקשה על הכדור" והצביעו אתם על הכדור לשם הדגמה. אם הילד אינו מצביע סייעו לו פיזית, קחו בעדינות את ידו ועזרו לו להצביע.

שבחו אותו בכל דרך אפשרית. נסו את התרגיל הזה מספר פעמים בכל טיפול, עם אותם חפצים בהתחלה, אח"כ שנו חפצים, אח"כ הרחיבו את ההצבעה לדברים מעט יותר רחוקים (על המדף למשל).

ברגע שההצבעה מופיעה ספונטנית (ללא בבקשה או עזרה של המטפל) יש לחזק מאד את הילד, בחיבוקים, קפיצות שמחה ועידוד מילולי.

תכנית התחלתית לחיזוק קשר עין

הכירי את הילד היטב ודעי אילו צעצועים הוא אוהב ורוצה.

הניחי לידך בקופסא סגורה את הצעצועים האהובים עליו.

שחקי עם הילד במשחקים אחרים כאשר המשחק נעים לשניכם.

הוציאי בשקט צעצוע אהוב על הילד מתוך הקופסא. אם הילד מבחין בכך ומנסה לקחת ממך את הקופסא או את הצעצוע אמרי: "רק אני יכולה לגעת בקופסא עכשיו, תחכה בסבלנות".

אחזי בצעצוע ביד אחת והניחי אותו מעל אפך, בין עיניך.

אמרי "תראה, הנה הברווז!" אם הילד עדיין אינו מביט בך הכניסי את ראשך עם הצעצוע מוחזק בין עיניך למרחב הפרטי של הילד והתקרבי אל ראשו מאד. (אם אפשר אז רצוי ליישם תכנית טיפולית זו על השטיח).

כאשר הילד מבקש את הצעצוע במילים, תנועות או מחוות אל תתני לו את הצעצוע עד שהוא יוצר קשר עין איתך.

אם הילד לא מצליח ליצור קשר עין לבדו סייעי לו ע"י אמירה: "תסתכל בעיניים שלי בבקשה".

ברגע שהילד מסתכל לעיניך אפילו לשבריר שנייה אמרי "הסתכלת לי בעיניים! כל הכבוד, נעים לי לשחק איתך" ותני לו את הצעצוע בחיוך.

התנהגות - תכנית לויתורים

מטרה: הילד יוותר על צעצועים, רצון לקום מהשולחן וכו'.

תהליך:

שחקי עם הילד בצעצוע שאינו אהוב עליו באופן מיוחד, לדוגמה דובון.

בקשי מהילד לשחק במשהו אחר, שאהוב עליו מעט יותר. "בוא נשחק ברכבת עכשיו".

כשהילד מוותר על הצעצוע הקודם (הדובון) כדי לשחק בדבר מה אחר אמרי "אתה מוותר על הדובון, כל הכבוד לך, איזה בוגר!".

עברי כך ממשחק למשחק. וודאי שעל הילד לוותר בתחילה על צעצועים שאינם משאת נפשו ולאט מאד במהלך מספר פגישות בקשי ממנו לוותר על צעצועים שהוא אוהב יותר. תני חיזוק מילולי קונקרטי לכל וויתור ושבחי אותו מאד.

התנהגות - תכנית סבלנות

מטרה: הילד ימתין בסבלנות לדבר מה שהוא רוצה.

תהליך: כשמתחילים בתכנית טיפולית עובדים בקצב של הילד מבחינת יכולת הסבלנות שלו. אם הוא רוצה דבר מה ואינו מסוגל לחכות אפילו רגע בסבלנות, נותנים לו את מה שהוא רוצה באותו רגע. במהלך הפגישות מאריכים את הזמן שעל הילד להמתין כדי לקבל את מה שהוא רוצה, בתחילה לכמה שניות ואח"כ אפשר להגיע לכמה דקות ספורות. תלוי בגיל הילד. כך מלמדים את הילד שאי אפשר לקבל סיפוק מיידי ברוב תחומי החיים (כשילדי מתלוננים על כך אני נוהגת לומר "רק חיבוק אפשר לקבל עכשיו, כל השאר לוקח זמן" ואז מחבקים אותם כמובן).

מהלך העבודה:

שחקי עם הילד עד שהוא בעצמו יבקש דבר מה.

למרות שאת יכולה להביא לילד את מה שהוא מבקש באותו רגע, הימנעי מכך והביאי לו את מה שביקש לאחר כ - 10 שניות.

העבירי את 10 השניות הללו בשאלות שתשאלי את הילד.

לדוגמה: הילד אומר "משאית". או רק "אית" ואת יודעת שזו דרכו לבקש את המשאית הכחולה שנמצאת על המדף העליון. למרות כל זאת עשי את עצמך שאינך מבינה. אמרי "מה אתה רוצה, תסביר לי".

הילד ינסה לומר שוב משאית או "את זה". שאלי אותו "אתה מתכוון למשאית?"

הילד יענה כן, או ינדנד בראשו, או יביט לעבר המיקום בו המשאית נמצאת.

שאלי את הילד, "יש כאן הרבה משאיות, איזו מהן אתה רוצה? תראה לי"

הילד יצביע על המשאית שהוא רוצה, יאמר את צבעה וכו'.

נסי לא למתוח את סבלנותו של הילד יותר מידי. כשאת רואה ששאלותיך מתחילות להביא אותו למצב שהוא כבר לא יכול להכיל אותן ואותך אמרי "אה, אתה רוצה את המשאית הכחולה שעל המדף? איזו מבולבלת אני, הבנתי!"

"בוא, נלך להביא אתה משאית". גשי עם הילד למדף והושיטי לו את המשאית שביקש, השתדלי שהילד יצור קשר עין איתך (לא עם המשאית) לפני שאת מגישה לו אותה. ואמרי "חיכית כל כך בסבלנות, אתה נהדר!" (הדגישי את המילה בסבלנות והאריכי אותה מעט שהילד יבין שזה הדבר שאת מבקשת ממנו).

יש עוד תכניות רבות להארכת סבלנותו של הילד וללמדו מהי סבלנות. את התכנית הנ"ל אפשרות לבצע גם במהלך היום יום כאשר הילד מבקש דבר מה, אוכל למשל. בכל התכניות הללו חשוב מאד לא לשכוח לחזק את הילד בחיזוק חיובי מילולי, ואם החלטתם עם המנחה, גם בחיזוקים חיוביים פיזיים (מתנות קטנות, אוכל שהילד אוהב במיוחד וכו').

קשב - מה חסר?

המטרה - להעמיק את הקשב של הילד ולהאריכו.

התהליך:

שבי ליד שולחן מול הילד. הניחי שלושה פריטים (או שני פריטים, תלוי מה הילד מסוגל, על פי הוראות המנחה) מול הילד. בחרי פריטים לא מסובכים שאת יודעת שהילד מכיר היטב ויודע לומר את שמם (או ידע להצביע על לוח תקשורת כדי להביע מה שמם).

אמרי לילד "תראה!".

הצביעי עם אצבעך על כל אחד מהחפצים ואמרי את שמם. עשי זאת לאט כשאת ממתינה 2-3 שניות בין אמירת שמו של כל אחד מהחפצים.

לאחר שאת בטוחה שהילד ראה את הצבעתך ושמע כשאת אומרת בקול את שמות החפצים העלימי לתוך כף ידך אחד מהחפצים.

אמרי לילד: "תראה! משהו חסר כאן. מה חסר ?"

אם הילד אינו מצליח לאחר שתי ניסיונות כאלה (עברי שוב את כל השלבים עד כה), נסי דרך נוספת.

בפעם השלישית, כאשר את מגיעה לשלב שבו את אמורה להצביע על החפצים סייעי לילד פיזית. קחי בעדינות את ידו של הילד, צרי מכף ידו ג'סטה של הצבעה (בעדינות)... ועם אצבעו של הילד הצביעי על כל אחד מהחפצים כאשר את אומרת את שמם.

שוב החביאי אחד החפצים (כאשר הילד אינו מצליח כדאי להחביא כל הזמן את אותו חפץ כדי למנוע ממנו בלבול מיותר בשלב זה).

אמרי: "אוי... משהו חסר כאן. מה חסר?"

כאשר הילד יענה לך מה חסר התפעלי מאד ממנו, חייכי, הביעי בשפת גופך שמחה ואמרי "מדהים! אתה מצאת מה חסר! כל הכבוד חמוד".

בתחילת הדרך יש לבצע את התרגיל לא יותר משלוש פעמים. במידה והילד לא מצליחה לאחר שלוש פעמים (כאשר הפעם השלישית היא עם סיוע פיזי) יש לומר לילד מה חסר ולעשות זאת בעדינות ובחיוך.

אל תאמרי בשום אופן "לא הצלחת". אם הילד מנחש לא נכון ואומר שדבר מה אחר חסר אפשר לאמר "חמוד, התבלבלת. תנסה שוב. מה חסר?". בכל אחת מהתוכניות המוצגות כאן אין לתת לילד הרגשה שהוא אינו מצליח. זהו משחק עבור הילד ולכן הוא אמור ליהנות ממנו. במידה ואת נתקלת בקשיים הפסיקי את המשחק ביוזמתך לפני שהילד יכנס להתנהגות לא נאותה או יסתגר בעצמו ושאלי את המנחה כיצד לבצע זאת נכון יותר עבור הילד.
אהבה ליהנות הגוף עבור הילדים להתלונן שכחה קשיים בעיית התנהגות כבוד רגוע תקשורתיות pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
איך להיות מאושר? שכל או רגש, השיגעון הגדול ביותר, מחלת הנפש הגדולה ביותר, לשנות את הגישה, בית משוגעים, סרטים מצויירים, אנימיזם, אנימיסטים, האנשה, אובייקטיביות, סובייקטיביות
איך להיות מאושר? שכל או רגש, השיגעון הגדול ביותר, מחלת הנפש הגדולה ביותר, לשנות את הגישה, בית משוגעים, סרטים מצויירים, אנימיזם, אנימיסטים, האנשה, אובייקטיביות, סובייקטיביות
...או רגש, השיגעון הגדול ביותר, מחלת הנפש הגדולה ביותר, לשנות את הגישה, בית משוגעים, סרטים מצויירים, אנימיזם, אנימיסטים, האנשה, אובייקטיביות, סובייקטיביות מהו השיגעון הגדול ביותר והאם הוא קשור לאושר? בהרצאה זו, אליעד מציג את רעיונותיו בנוגע לאושר, שכל ורגש. הוא מתחיל בכך שלדבריו הכל מבוסס על השכל, אך יש מקום גם לרגש, וכל שאלה נבדקת בסופו של דבר דרך השכל. אליעד טוען כי כל דבר, גם אם כרגע לא ניתן להבין אותו, הוא עדיין נגיש לשכל ברגע שנממש את הפוטנציאל שלנו להבין אותו. איך השכל יכול להשפיע על האושר שלנו...
שעמום בחיים, איך למצוא עניין בחיים, לאבד עניין, לא מוצא עניין, משעמם לי בחיים, משעמם מה לעשות, חיים מעניינים, חיים משעממים, טעם החיים, מאבד עניין, הכותל המערבי
שעמום בחיים, איך למצוא עניין בחיים, לאבד עניין, לא מוצא עניין, משעמם לי בחיים, משעמם מה לעשות, חיים מעניינים, חיים משעממים, טעם החיים, מאבד עניין, הכותל המערבי
...לא מוצא עניין, משעמם לי בחיים, משעמם מה לעשות, חיים מעניינים, חיים משעממים, טעם החיים, מאבד עניין, הכותל המערבי איך להעמיק את ההבנה מעבר להבנה הנוכחית? כאשר אדם מצליח להבין רעיון מסוים, לעיתים קרובות הוא מוצא את עצמו תקוע בניסיון להבין רעיון עמוק יותר. אליעד מסביר שהפתרון לכך הוא להעמיק עוד יותר בהבנה של השלב שבו האדם נמצא כעת. ככל שהאדם מעמיק יותר בשלב הנוכחי, הוא למעשה מכין את הקרקע להבנה של הרעיון המורכב הבא. אליעד מדגים זאת באמצעות דימוי של שכבות בטון: אדם מצליח לעבור את השכבה החיצונית, אך מ...
שינוי הרגלים קשים, שינוי התנהגות קשה, שינוי חשיבה אובססיבית, למי לא להצביע בבחירות? איך להחליף ראש ממשלה? גמילה מהתמכרות, כבוד ראש הממשלה, לנצח את הטרור, איך להיות ראש ממשלה? יעוץ פוליטי, המלחמה בטרור, פוליטיקה
שינוי הרגלים קשים, שינוי התנהגות קשה, שינוי חשיבה אובססיבית, למי לא להצביע בבחירות? איך להחליף ראש ממשלה? גמילה מהתמכרות, כבוד ראש הממשלה, לנצח את הטרור, איך להיות ראש ממשלה? יעוץ פוליטי, המלחמה בטרור, פוליטיקה
...קשים, שינוי התנהגות קשה, שינוי חשיבה אובססיבית, למי לא להצביע בבחירות? איך להחליף ראש ממשלה? גמילה מהתמכרות, כבוד ראש הממשלה, לנצח את הטרור, איך להיות ראש ממשלה? יעוץ פוליטי, המלחמה בטרור, פוליטיקה איך לשנות הרגלים קשים ולהתמודד עם התנהגויות מזיקות? כאשר אדם עומד בפני שינוי, במיוחד שינוי הרגלים קשים או התמכרויות, הוא נדרש להתמודד עם כוח פנימי שמנהיג אותו. אליעד כהן מציע כי בתוך כל אדם קיימת מערכת פנימית של ממשלה, שבה יש ראש ממשלה שמנהל את חייו. לעיתים, ראש הממשלה הזה הוא פחד, עצלנות, או הרגלים מזיקים...
מבנה גוף האדם, מבנה השלד של גוף האדם, העצמות בגוף האדם, השרירים בגוף האדם, המפרקים בגוף האדם, איך המפרקים זזים? למה יש שרירים בגוף האדם? מה תפקידם של השרירים? מה זה מפרקים? מה זה שרירים? מה זה עצמות?
מבנה גוף האדם, מבנה השלד של גוף האדם, העצמות בגוף האדם, השרירים בגוף האדם, המפרקים בגוף האדם, איך המפרקים זזים? למה יש שרירים בגוף האדם? מה תפקידם של השרירים? מה זה מפרקים? מה זה שרירים? מה זה עצמות?
...האדם, מבנה השלד של גוף האדם, העצמות בגוף האדם, השרירים בגוף האדם, המפרקים בגוף האדם, איך המפרקים זזים? למה יש שרירים בגוף האדם? מה תפקידם של השרירים? מה זה מפרקים? מה זה שרירים? מה זה עצמות? ממה מורכב גוף האדם? גוף האדם בנוי קודם כל משלד, שהוא למעשה מערכת של עצמות. למרות שאנחנו רואים מבחוץ רק את העור ואת צורת הגוף החיצונית, מתחת לכל אלה קיים השלד, שמורכב מעצמות קשיחות. עצמות אלו הן הבסיס לכל הגוף ומספקות לו תמיכה, אך הן אינן מסוגלות להתכופף או להיות גמישות. אם מנסים לכופף עצם, היא פשוט נשברת. העצמות...
אלוהים - חלק 5 - כל יכול?!
אלוהים - חלק 5 - כל יכול?! טיעון: אלוהים הוא כל יכול סוף טיעון. הפרכה: נשאל: אם אלוהים הוא כל יכול, האם הוא היה יכול שלא לברוא את העולם? אם נאמר שהוא היה יכול שלא לברוא את העולם, אז מדוע הוא ברא אותו. ברגע שאלוהים ברא את העולם, הרי שזה מעיד על סיבה כלשהי ועל רצון כלשהו שגרם לו לברוא את העולם. ואילו הייתה לו את היכולת שלא לברוא את העולם, אז מדוע הוא ברא אותו. מסקנה: מכך שאלוהים ברא את העולם, מכך ניתן להסיק שהוא כפוף למנגנון של סיבות כלשהן, ואכ הוא אינו כל יכול.
כל דבר הוא הסיבה של עצמו, סיבתיות, תכלית הפעולות, מה התכלית של החיים, שיא השלמות, למה זה קורה
כל דבר הוא הסיבה של עצמו, סיבתיות, תכלית הפעולות, מה התכלית של החיים, שיא השלמות, למה זה קורה
...הוא הסיבה של עצמו, סיבתיות, תכלית הפעולות, מה התכלית של החיים, שיא השלמות, למה זה קורה למה כל דבר הוא הסיבה של עצמו? אליעד כהן מסביר בהרצאה שכל דבר הוא הסיבה של עצמו, ולכן אין צורך לחפש סיבה חיצונית לפעולות או לאירועים שקורים בחיים. בתחילת דבריו הוא מבהיר, שאם היית מבין באמת שלכל דבר יש סיבה, היית מגיע למסקנה העמוקה יותר - שכל דבר הוא הסיבה של עצמו. כלומר, הסיבתיות איננה תהליך שבו פעולה מובילה למשהו חיצוני לה, אלא שהפעולה עצמה מהווה את התכלית שלה. אליעד משתמש בדוגמה פשוטה: כשאתה עושה פעולה מסוימת...
אושר בקושי ובפשיטות - למה אנשים מחפשים את הקושי?
אושר בקושי ובפשיטות - למה אנשים מחפשים את הקושי?
...- למה אנשים מחפשים את הקושי? למה אנשים מחפשים את הקושי למרות שיש פתרונות פשוטים לאושר? הבעיה שמעסיקה את האדם בתקופות רבות בחייו היא שאלת האושר. אנשים מחפשים פתרונות כדי להיות מאושרים, אך פעמים רבות הם בוחרים פתרונות מורכבים ומסובכים, למרות שישנם פתרונות פשוטים וקלילים הרבה יותר. אליעד מסביר כי הפתרון לאושר הוא פשוט מאוד: להיות אמיתי עם עצמך. כל שעליך לעשות הוא להפסיק לחפש את האושר בחוץ ולהתמקד בתוכך פנימה. מה זה אומר להיות אמיתי? אליעד מציע להפסיק את השקרים שאתה מספר לעצמך. אם קשה לך משהו, תהיה...
50 גוונים של אפור, חמישים גוונים של אפור, מה אנשים אוהבים? מה מושך אנשים? סקס ואלימות, סרטים בקולנוע
50 גוונים של אפור, חמישים גוונים של אפור, מה אנשים אוהבים? מה מושך אנשים? סקס ואלימות, סרטים בקולנוע
...אפור, מה אנשים אוהבים? מה מושך אנשים? סקס ואלימות, סרטים בקולנוע מה באמת גורם למיליוני אנשים להימשך לספר חמישים גוונים של אפור? הספר חמישים גוונים של אפור, כמו גם הסרט המבוסס עליו, זכה להצלחה עצומה ומכר למעלה מ - 100 מיליון עותקים ברחבי העולם. אליעד כהן מעלה את השאלה המהותית: מה גורם לכל כך הרבה אנשים לקנות את הספר או לראות את הסרט? אליעד מסביר שספר אינו מוצר חיוני כמו אוכל, אלא מוצר תרבותי שיש סיבה מסוימת מאוד שבגללה אנשים נמשכים אליו. לדבריו, ההצלחה לא נובעת רק מכך שיש בספר סצנות אירוטיות או אלימות...
מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה יש מעבר לשכל? מה יש מחוץ לשכל? לחשוב על כלום, לא לחשוב על שום דבר, אין הבדל בין יש לאין, מה זה התבודדות? מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו
מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה יש מעבר לשכל? מה יש מחוץ לשכל? לחשוב על כלום, לא לחשוב על שום דבר, אין הבדל בין יש לאין, מה זה התבודדות? מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו
...מה יש מעבר לשכל? מה יש מחוץ לשכל? לחשוב על כלום, לא לחשוב על שום דבר, אין הבדל בין יש לאין, מה זה התבודדות? מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו מה המשמעות של יש ואיך מגדירים את האין? אליעד כהן מסביר לעומק את המושגים יש ואין. הוא מתחיל בהסבר על המשמעות של יש ואומר שכשמדברים על יש, מדובר בדברים שאנחנו תופסים בחושים או בשכל. לדוגמה, אם מישהו אומר יש פה חדר, אז ברור לנו שהוא מתייחס למשהו מוחשי שנמצא במרחב. אליעד מדגיש שיש תמיד מתייחס למשהו מסוים, בעל צורה והגדרה. לעומת זאת, המושג אין מתייחס למצב שבו דבר כלשהו...
פחד וחרדה, חוסר ביטחון תעסוקתי, מקרר ריק, דימוי עצמי, תחושת כישלון, כסף ואושר, להתמודד עם פחד, להתמודד עם חרדה, התמודדות עם חרדות, התמודדות עם פחדים
פחד וחרדה, חוסר ביטחון תעסוקתי, מקרר ריק, דימוי עצמי, תחושת כישלון, כסף ואושר, להתמודד עם פחד, להתמודד עם חרדה, התמודדות עם חרדות, התמודדות עם פחדים
...תעסוקתי, מקרר ריק, דימוי עצמי, תחושת כישלון, כסף ואושר, להתמודד עם פחד, להתמודד עם חרדה, התמודדות עם חרדות, התמודדות עם פחדים מהו הפחד האמיתי שעומד מאחורי חוסר הביטחון התעסוקתי? אליעד כהן מציג בהרצאה זו תהליך מפורט להתמודדות עם פחדים וחרדות, תוך שימוש בדוגמה של חוסר ביטחון תעסוקתי ופחד מפני מקרר ריק. הוא מתחיל בשאלה ישירה: ממה את מפחדת? כאשר משתתפת בשיחה מבטאת חרדה מפני מצב שבו היא עלולה לא למצוא עבודה לתקופה ארוכה, דבר שלדבריה יוביל אותה למצב של דיכאון קיומי ואף לתחושת כישלון אישי. אליעד מסביר...
מהי אהבה? במה היא מתבטאת? כיצד תגרום לאהבה?
...תגרום לאהבה? אהבה, זוגיות. מהי אהבה? כיצד תדע שאתה אוהב באמת? האם אתה באמת אוהב מישהו? האם באמת אוהבים אותך? האם האהבה שאתה מקבל היא אכן אמיתית? האם ניתן לגרום לעצמך לאהוב מישהו? איך תוכל לגרום לעצמך לאהוב מישהו? האם ניתן לגרום לילד לאהוב את אחיו? האם ואיך ניתן לגרום למישהו לאהוב משהו? האם אתה בטעות דוחה אהבה? ממה עליך להיזהר שלא לעשות כדי לא לדחות אהבה שאוהבים אותך? איך תגרום למישהו לא לאהוב אותך? איך תגרום לעצמך להפסיק לאהוב? איך תגרום למישהו לאהוב מישהו אחר? כיצד תדע האם באמת יש אהבה אמיתית בזוגיות...
מנטורינג - גם לטייגר וודס יש מנטור
...- גם לטייגר וודס יש מנטור האם שמעת פעם על טייגר וודס (Tiger Woods) ? אני מניח שאתה מכיר אותו, הוא נחשב לשחקן הגולף הטוב בעולם כיום. הוא בסהכ בן 35 והוא הגיע להישגים בלתי רגילים בחיים שלו. אני שואל את עצמי: איך יכול ילד בגיל 35 להגיע להישגים כאלה תוך זמן קצר, בעוד שמרבית האנשים היו צריכים כמה גלגולי חיים בשביל להגיע למה שהוא הגיע. לא רק שהוא היה השחקן הצעיר ביותר בעולם שהגיע ל - 50 ניצחונות גדולים (הוא היה אז רק בן 30!), אלא גם שהונו מוערך בסביבות המיליארד דולר. לא רע, אה... ? בעוד שאי אפשר לקחת...
דמיון מודרך - היפנוזה או חלום?
...מודרך - היפנוזה או או סוג של חלום? דמיון מודרך היא סצינה בה המטפל גורם למטופל להיכנס אל עולם תת המודע שלו. על ידי סוג של פנייה לתת מהודע אחרי רגיעה ומדיטציה רגעית מגיע המטופל אל מקומות מאוד נסתרים בנפשו - שם נמצאות כל התשובות לבעיותיו. דמיון מודרך נקרא כך כיוון שזהו דמיון של המטופל בלבד אך עם הדרכה של המטפל. בחלום אנו מגיעים לעולמות אחרים ללא מגבלות כלל כאשר במציאות זו ישנם המון מסרים בכל מיני צורות וצבעים - כך גם בדמיון מודרך. אנחנו בעצם מדמיינים דמיונות שמגיעים מתוך תת המודע שלנו - והם בעצם האמת...
טיפול טבעי בהיפראקטיביות והפרעות קשב
...והפרעות קשב הילד ההיפראקטיבי הוא הילד שפועל מתוך דחף פתאומי, הילד שעושה לפני שהוא חושב. זהו הילד שיכול לרדוף אחר פרפר עד שנעלם. זהו הילד שנחבל ראשון, צורח בקול רם כשכולם מסביב שקטים ואנו פשוט רוצים שהאדמה תבלע אותנו. ילד שהתנהגותו בולטת לעין גם לעיני צופה בלתי מקצועי, ילד שמתנועע רוב הזמן, עובר מפעילות אחת לשנייה במהירות רבה, נוגע בכל דבר, אומר מה שהוא חושב, מגיב לכל מה שקורה עד שכמעט אנו מקבלים סחרחורת. היפראקטיביות עם הפרעות קשב וריכוז קרוייה ADHD - ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER ואילו...
ביופידבק - מבוא
...- מבוא ביופידבק או משוב ביולוגי הוא שיטת טיפול באמצעות מערכת ממוחשבת המנטרת מדדי גוף, שנועדה לאפשר למטופל שליטה טובה יותר על גופו ועל תגובות פיזיולוגיות ורגשיות במצבים של לחץ וחרדה. השיטה פותחה החל משנות ה - 40 של המאה ה - 20 והיא נמנית עם שיטות הרפואה האלטרנטיבית והטיפול הקוגניטיבי - התנהגותי. תוכן עניינים: 1 מהלך הטיפול 2 שימושים 3 היסטוריה ומחקר 3.1 אתגרים במחקר 3.2 מחקר בישראל מהלך הטיפול: המטופל מחובר למערכת המנטרת מדד אחד או יותר בגופו ומציגה את הנתונים בזמן אמת המשוב החוזר המתקבל במהלך הביופידבק...
אפיסטמולוגיה / תורת ההכרה - על המחשבה והתודעה - 1
...תורת ההכרה - על המחשבה והתודעה - 1 אפיסטמולוגיה / תורת ההכרה - על המחשבה והתודעה המחשבה היא החלק השחור והתודעה היא החלק הלבן כלומר האותיות השחורות זה המחשבות שמצוירות על גבי החלק הלבן שהוא התודעה ברור שאלו לא דברים נפרדים אחד מן השני למרות שאני כותב שתי דברים זה למעשה אותו מטבע רק שלשם ההסבר יש צורך בפירוק לגורמים של הרעיון. הלבן כולל את כל הצבעים כלומר הוא חלק מופשט ביותר שכולל את כל הספקטרום בעוד הצורה השחורה היא האישון שרואה רק את הצורה שלו הוא לא חש בצורות אחרות אבל בזכות ההרמוניה התודעה של...
מאמן אישי - אני לא קואצ'ר, אני מאמן אישי
...אישי אתה יושב על הבר, מסתכל על הבחורה שנמצאת אי שם ממולך בין עשן של סיגריות, היא מוצאת חן בעיניך. אתה מתחיל לתכנן את צעדיך, אתה משחזר במוח מה תעשה, איך תלך, מה תגיד ואז אתה יוצר תוכנית קטנה ויוצא לדרך. אתם מחליפים כמה מילים ואז מגיע הרגע... הרגע שבו כל אחד מציג את עצמו והשאלה הגדולה עולה: אז מה אתה עושה בחיים? ואז אני עונה במילים הכי פשוטות שיש: אני מאמן אישי ועסקי ומרצה. ואז היא אומרת: אה... אתה קאוצר. גופי מתמלא שוב בחלחלה מהמילה השגויה שזה עתה נאמרה ולפעמים היא אף מוסיפה: אני לא כל כך אוהבת אתכם...
חלומות - מין ומיניות בחלום
...בחלום חלומות - מין ומיניות בחלום המיניות והגירוי המיני מסמלים את ההשראה, כאשר אנו חולמים חלומות מיניים אנו נמצאים בתקופה של פתיחות רעיונית ויצירתית. החלום מאפשר לנו להביט פנימה והחוצה בעת ובעונה אחת - חלומות מיניים הינם דמות מראה של הנשמה שלנו, שעומדת בפני פוטנציאל של יצירה והגשמה בתחום מסויים בחיינו. מין הוא סמל של יצירה והגשמה רוחנית ומעשית בחלום. ברוב המקרים מין בחלום אינו סמל ישיר של מין במציאות, אלא מצביע על יצר, יצירה ויצירתיות של החולם. חלומות שבהם אנו מקיימים יחסי מין יצביעו על חדוות יצירה...
הפרעת אישיות נמנעת - מבוא
...אישיות נמנעת - מבוא הפרעת אישיות נמנעת היא הפרעת אישיות מאשכול ג. אנשים הסובלים מהפרעה זו מתאפיינים ברגישות קיצונית לדחייה שיכולה להובילם לחיי התבודדות. למרות שהם ביישנים מאוד, הם אינם בלתי חברותיים, ומראים רצון עז לחברה, אך נזקקים לערובות חזקות שלא ידחו. לעתים קרובות הם מתוארים כסובלים מתסביך נחיתות. על פי ה - DSM IV (ספר האבחנות הפסיכיאטריות של האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית) הפרעה זו מאופיינת על ידי: דפוס חוזר של הימנעות חברתית, רגשות של חוסר התאמה ורגישות להערכה שלילית המתחיל בבגרות המוקדמת ומתקיים...
עבודה נכונה על שרירי הבייספס (יד קדמית) - המישור התנועתי / ציר התנועה של התנגדות המשקל
...הבייספס (יד קדמית) - המישור התנועתי / ציר התנועה של התנגדות המשקל בעת עבודה על שריר הבייספס, יש לשים לב לכך, שהשריר אחראי ל 2 פעולות. הפעולה הראשונה היא כפיפה במפרק המרפק. שבעברית זה אומר, שכאשר אתה עומד והיד שלך ישרה לצד הגוף. אז כדי לגעת עם כף היד שלך במרפק שלך, אתה בעצם עושה פעולה של כפיפה, במפרק המרפק. ואת זה עושה שריר הבייספס, שהוא מקרב לצורך העניין, את כף היד שלך, אל הכתף שלך. נסה לקרב כמה שיותר את כף היד שלך אל הכתף שלך, את זה עושה שריר הבייספס. הפעולה השניה שעושה שריר הבייספס, היא סיבוב...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
חודש אחרי פרידה שיפוטיות יחסית מוח של ילדים לרצות את ההפך לקבוע מטרות הרצון האמיתי פחד מאונס חשיש והתקפי חרדה בעיה של אהבה עצמית בעיות ביטחון עצמי קושי להתאהב אוהב לשלם אושר בלי סבל הדתיים לא מאושרים טיפול בדחף המיני א מיניות לקבל החלטה קבוצתית להיות שלם עם החלטה להתמודד עם לשון הרע ברשת להתמודד עם התנגדויות לקוח למה יש ירידת מוטיבציה? לא מצליח לשכוח אותה למכור בלי איש מכירות לקוח שמפר חוזה כמה לעזור לילד לעשות שיעורי בית? רצון לתת ורצון לקבל בחינוך ילדים לשתול לעצמך אמונה בתת מודע חשיבות המורה הרוחני בכת רוחנית לטפל בסכיזופרניה פרנואידית הפרעת חשיבה האקס פונה אליך איך להוציא מהראש את האקסית? כאבי ברכיים שינוי זווית הישום בתוך טווח התנועה אלוהים השקרי קבוצת הפייסבוק של להיות אלוהים מורה רוחני מואר הארה רוחנית אמיתית לא מספיק להיות אלוהים להתבודד ולהיות אלוהים עובד בשביל כסף לרכוש דירה בפריסייל משמעות החיים על פי אליעד כהן ייעוד ומטרת החיים סבל יוצר הנאה תקשורת חיובית להרגיש בחירה חופשית הגדרת בחירה היקום מתרחב אלוהים ברא עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לביטחון עצמי, מאמן אישי קשב וריכוז, הכוונה אישית ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 08_12_2025 השעה 11:32:53 - wesi4