ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אספרגר ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9 ✔פרק 7 מכיוון שראיתי כיצד תכניות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9
פרק 7

מכיוון שראיתי כיצד תכניות ABA ו - VBA מקדמות מאד את הילד ולצערי לא מצאתי, מלבד ספרו הראשון של לובאס, תכנית עבודה מפורטת של גישת ABA החלטתי כי מן הראוי שיהיה בנמצא עבור ההורים דוגמאות של תכניות טיפוליות.

דוגמאות של תכניות טיפוליות

לאחר שקבענו מה היא מטרת העל, מהן המטרות המשניות, איזו שיטת טיפול מתאימה לילד (או שיטות טיפול), מצאנו תרפיסטיות להכשיר ומנחה שינחה אותן יש לגשת לבניית התכנית. את התוכנית בונה המנחה. לפני הפעלת התכנית יסביר המנחה להורים ולתרפיסטיות כיצד הוא רואה את מצבו של הילד, מה צריך הילד כרגע וכיצד נעזור לו להגיע לשם. על ההורים לזכור תמיד לשאול את השאלות הנכונות ועל פיהן לדרוש את הדרישות הנכונות - גם לגבי התכנית הטיפולית וגם בסיטואציות אחרות הקשורות בילד:

1.תמיד לשאול את עצמך כהורה ואת המנחה: למה בחרת בתכנית הספציפית הזו כרגע עבור הילד? מה המטרה של התכנית?

2.איך המטפלות יעבירו את המטרות של תכנית ספציפית? (לא מספיק לכתוב את התכנית, צריך להסביר למטפלות כיצד לעשות את הדברים בשטח כדי שלא יגרמו לנזק).

לפני שניגש לתכניות עצמן אני רוצה להזכיר ולהדגיש שבכל מקרה אין כאן המלצה ליישם את הדוגמאות לתכניות הללו לבדכם על ילדכם. רק מנחה בעל ניסיון רב המכיר את התכניות הטיפוליות השונות ומכיר את האוטיזם על מגוון הפנים שהוא מציג יכול להתאים תכנית טיפולית מלאה ואחראית לילדכם. העתקת תכנית זו או אחרת ויישומה על ילדכם עשויה לגרום לו נזק במקום תועלת. יש "לתפור" את התכנית הטיפולית כחליפה או ככפפה ליד ספציפית של כל ילד וילד.

מטרתי בהצגת תכניות לדוגמה היא שתוכלו כהורים להבין את רוח הדברים, מניין הם באים ולאן הם לוקחים את הילד בטיפול.

התנהגות - תכנית רוגע

מטרה: הילד יבין מהו מצב של היות רגוע ויוכל להיות רגוע יותר ככל שהטיפול ימשיך

1.תהליך: ספרו לילד סיפור בטון רגוע, סיפור עם מסר של רוגע ושלווה. בכל פעם שהילד יושב וגופו רגוע ונינוח (שימו לב שהגוף והבעות הפנים רגועים, אל תחזקו בטעות על גוף שנראה רגוע אבל רגליים מקפצות או ראש שזז מצד לצד) חזקו את הילד ע"י ליטוף של גבו או ידיו בעדינות ואמרו "אתה רגוע עכשיו, איזה יופי" או "אתה רגוע עכשיו, זה נעים לי לקרוא לך ככה".

2.תהליך: במידה והכנתם פינה עם כריות ופוף אפשר לשבת שם ולתרגל נשימות (עמוקות ורגועות). לבצע תרגיל נשימות רק כשהילד נראה לכם רקוע למדי יחסית ליכולתו להירגע. התרגיל אינו פשוט וצריך לוודא שמבצעים אותו נכון. במידה ואתם רואים שהילד אינו מצליח לבצעו נכון הפסיקו ונסו תכנית זו בעוד חודש. יש לשבת מול הילד כששניכם ישובים על כסא. אומרים לילד:

a.תעשה כמוני.

b.במידה האפשר יוצרים קשר עין עם הילד.

c.מדגימים נשימה עמוקה. שואפים באופן מופגן עמוק וארוך אוויר לריאות ואח"כ נושפים באופן מופגן באותה דרך.

d.תעשה כמוני.

e.אם הילד מצליח רק לשאוף ולא לנשוף רגוע מנסים שוב להראות לו מה הדרך הנכונה, "תראה, תעשה כמוני, ככה" (נסו לא לומר "לא, זה לא נכון ככה").

f.אם הילד מתחיל להתנשף מהר (היפר - וונטילציה) עצרו את התרגיל ועברו למשהו אחר.

g.במידה והילד ישב בכל אחד מהשלבים (אפילו אם לא הצליח לעשות את התרגיל עצמו של הנשיפה ושאיפה ברוגע) שבחו אותו מאד - "כל הכבוד, אתה מנסה, אתה רגוע" (בקול לוחש) או "נהדר, איך אתה רגוע, תענוג" או "נעים לי שאתה רגוע". בכל מחמאה יש להכניס את המילה רגוע, כך הילד יבין לאט מהי הכוונה במצב רוגע וידע להתכוונן לשם במהלך הזמן כשנבקש ממנו להירגע.

תכנית חיקוי מוטורי

מטרה: הילד יחקה את תנועותיו של המטפל.

תהליך:

1.אמרי לילד "עשה כמוני".

2.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה. אם הילד אינו מבצע אמרי שוב "עשה כמוני חמוד".

3.אם הילד עדיין אינו מבצע בצעי שוב את המטלה בעצמך.

4.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה.

5.אם הילד אינו מבצע סייעי לו פיזית. קחי את ידיו של הילד והרימי אותן למעלה, הכל בעדינות. ואז אמרי "הידיים למעלה, איזה יופי, כל הכבוד, עשית כמוני!". דברי באינטונציה שמחה, בקול גבוה יחסית ובהתלהבות. הביטי לעיניו של הילד.

6.את החיזוק המילולי החיובי אמרי מהר ועוד לפני שידיו של הילד ממש למעלה, כך תמנעי לעיתים קרובות מזעמו של הילד על כך שהפעלת אותו פיזית ללא רשותו ורצונו. החיזוק החיובי המיידי (שניתן עוד באמצע הדרך להשלמת משימת הרמת הידיים) עשוי לשמח את הילד ולנטרל את תגובת הנגד שלו.

תכנית חיקוי אורלי

מטרה: הילד יחקה הברות או מילים.

תהליך:

1.בתחילת העבודה בחרי הברה או מילה שהילד יודע לומר אותה.

2.למדי את הילד לומר את ההברה על פי בקשתך (ולא רק כשהיא יוצאת מפיו באופן ספונטאני ולא מתוכנן דווקא).

3.מצאת שהילד יודע לומר את ההברה "אה".

4.אימרי לילד "תגיד אה".

5.הדגישי את ההברה אה והאריכי אותה.

6.שימי לב שהילד מסתכל על פניך, או טוב יותר, על פיך כשאת מבצעת את ההברה.

7.במידה והילד אינו מבצע בקשי ממנו שוב עד שינסה לפחות.

8.אם הילד ניסה (אפילו אם לא הצליח באופן מלא לומר את ההברה) מחאי לו כפיים, דגדגי אותו (במידה והדבר נעים לו) צחקי ואמרי לו כמה הוא נפלא, "כמה יפה אמרת אה (או ניסית להגיד אה), כל הכבוד לך, אני יודעת שזה קשה".

לימוד הצבעה

מטרה: הילד ילד להצביע על עצמים.

תהליך: הוציאו 2 חפצים מעניינים (אבל לא מעניינים מידי כדי שהילד לא יחטוף אותם). הניחו על השולחן. בקשו מן הילד להצביע על אחד מהחפצים: "תצביע בבקשה על הכדור" והצביעו אתם על הכדור לשם הדגמה. אם הילד אינו מצביע סייעו לו פיזית, קחו בעדינות את ידו ועזרו לו להצביע.

שבחו אותו בכל דרך אפשרית. נסו את התרגיל הזה מספר פעמים בכל טיפול, עם אותם חפצים בהתחלה, אח"כ שנו חפצים, אח"כ הרחיבו את ההצבעה לדברים מעט יותר רחוקים (על המדף למשל).

ברגע שההצבעה מופיעה ספונטנית (ללא בבקשה או עזרה של המטפל) יש לחזק מאד את הילד, בחיבוקים, קפיצות שמחה ועידוד מילולי.

תכנית התחלתית לחיזוק קשר עין

הכירי את הילד היטב ודעי אילו צעצועים הוא אוהב ורוצה.

הניחי לידך בקופסא סגורה את הצעצועים האהובים עליו.

שחקי עם הילד במשחקים אחרים כאשר המשחק נעים לשניכם.

הוציאי בשקט צעצוע אהוב על הילד מתוך הקופסא. אם הילד מבחין בכך ומנסה לקחת ממך את הקופסא או את הצעצוע אמרי: "רק אני יכולה לגעת בקופסא עכשיו, תחכה בסבלנות".

אחזי בצעצוע ביד אחת והניחי אותו מעל אפך, בין עיניך.

אמרי "תראה, הנה הברווז!" אם הילד עדיין אינו מביט בך הכניסי את ראשך עם הצעצוע מוחזק בין עיניך למרחב הפרטי של הילד והתקרבי אל ראשו מאד. (אם אפשר אז רצוי ליישם תכנית טיפולית זו על השטיח).

כאשר הילד מבקש את הצעצוע במילים, תנועות או מחוות אל תתני לו את הצעצוע עד שהוא יוצר קשר עין איתך.

אם הילד לא מצליח ליצור קשר עין לבדו סייעי לו ע"י אמירה: "תסתכל בעיניים שלי בבקשה".

ברגע שהילד מסתכל לעיניך אפילו לשבריר שנייה אמרי "הסתכלת לי בעיניים! כל הכבוד, נעים לי לשחק איתך" ותני לו את הצעצוע בחיוך.

התנהגות - תכנית לויתורים

מטרה: הילד יוותר על צעצועים, רצון לקום מהשולחן וכו'.

תהליך:

שחקי עם הילד בצעצוע שאינו אהוב עליו באופן מיוחד, לדוגמה דובון.

בקשי מהילד לשחק במשהו אחר, שאהוב עליו מעט יותר. "בוא נשחק ברכבת עכשיו".

כשהילד מוותר על הצעצוע הקודם (הדובון) כדי לשחק בדבר מה אחר אמרי "אתה מוותר על הדובון, כל הכבוד לך, איזה בוגר!".

עברי כך ממשחק למשחק. וודאי שעל הילד לוותר בתחילה על צעצועים שאינם משאת נפשו ולאט מאד במהלך מספר פגישות בקשי ממנו לוותר על צעצועים שהוא אוהב יותר. תני חיזוק מילולי קונקרטי לכל וויתור ושבחי אותו מאד.

התנהגות - תכנית סבלנות

מטרה: הילד ימתין בסבלנות לדבר מה שהוא רוצה.

תהליך: כשמתחילים בתכנית טיפולית עובדים בקצב של הילד מבחינת יכולת הסבלנות שלו. אם הוא רוצה דבר מה ואינו מסוגל לחכות אפילו רגע בסבלנות, נותנים לו את מה שהוא רוצה באותו רגע. במהלך הפגישות מאריכים את הזמן שעל הילד להמתין כדי לקבל את מה שהוא רוצה, בתחילה לכמה שניות ואח"כ אפשר להגיע לכמה דקות ספורות. תלוי בגיל הילד. כך מלמדים את הילד שאי אפשר לקבל סיפוק מיידי ברוב תחומי החיים (כשילדי מתלוננים על כך אני נוהגת לומר "רק חיבוק אפשר לקבל עכשיו, כל השאר לוקח זמן" ואז מחבקים אותם כמובן).

מהלך העבודה:

שחקי עם הילד עד שהוא בעצמו יבקש דבר מה.

למרות שאת יכולה להביא לילד את מה שהוא מבקש באותו רגע, הימנעי מכך והביאי לו את מה שביקש לאחר כ - 10 שניות.

העבירי את 10 השניות הללו בשאלות שתשאלי את הילד.

לדוגמה: הילד אומר "משאית". או רק "אית" ואת יודעת שזו דרכו לבקש את המשאית הכחולה שנמצאת על המדף העליון. למרות כל זאת עשי את עצמך שאינך מבינה. אמרי "מה אתה רוצה, תסביר לי".

הילד ינסה לומר שוב משאית או "את זה". שאלי אותו "אתה מתכוון למשאית?"

הילד יענה כן, או ינדנד בראשו, או יביט לעבר המיקום בו המשאית נמצאת.

שאלי את הילד, "יש כאן הרבה משאיות, איזו מהן אתה רוצה? תראה לי"

הילד יצביע על המשאית שהוא רוצה, יאמר את צבעה וכו'.

נסי לא למתוח את סבלנותו של הילד יותר מידי. כשאת רואה ששאלותיך מתחילות להביא אותו למצב שהוא כבר לא יכול להכיל אותן ואותך אמרי "אה, אתה רוצה את המשאית הכחולה שעל המדף? איזו מבולבלת אני, הבנתי!"

"בוא, נלך להביא אתה משאית". גשי עם הילד למדף והושיטי לו את המשאית שביקש, השתדלי שהילד יצור קשר עין איתך (לא עם המשאית) לפני שאת מגישה לו אותה. ואמרי "חיכית כל כך בסבלנות, אתה נהדר!" (הדגישי את המילה בסבלנות והאריכי אותה מעט שהילד יבין שזה הדבר שאת מבקשת ממנו).

יש עוד תכניות רבות להארכת סבלנותו של הילד וללמדו מהי סבלנות. את התכנית הנ"ל אפשרות לבצע גם במהלך היום יום כאשר הילד מבקש דבר מה, אוכל למשל. בכל התכניות הללו חשוב מאד לא לשכוח לחזק את הילד בחיזוק חיובי מילולי, ואם החלטתם עם המנחה, גם בחיזוקים חיוביים פיזיים (מתנות קטנות, אוכל שהילד אוהב במיוחד וכו').

קשב - מה חסר?

המטרה - להעמיק את הקשב של הילד ולהאריכו.

התהליך:

שבי ליד שולחן מול הילד. הניחי שלושה פריטים (או שני פריטים, תלוי מה הילד מסוגל, על פי הוראות המנחה) מול הילד. בחרי פריטים לא מסובכים שאת יודעת שהילד מכיר היטב ויודע לומר את שמם (או ידע להצביע על לוח תקשורת כדי להביע מה שמם).

אמרי לילד "תראה!".

הצביעי עם אצבעך על כל אחד מהחפצים ואמרי את שמם. עשי זאת לאט כשאת ממתינה 2-3 שניות בין אמירת שמו של כל אחד מהחפצים.

לאחר שאת בטוחה שהילד ראה את הצבעתך ושמע כשאת אומרת בקול את שמות החפצים העלימי לתוך כף ידך אחד מהחפצים.

אמרי לילד: "תראה! משהו חסר כאן. מה חסר ?"

אם הילד אינו מצליח לאחר שתי ניסיונות כאלה (עברי שוב את כל השלבים עד כה), נסי דרך נוספת.

בפעם השלישית, כאשר את מגיעה לשלב שבו את אמורה להצביע על החפצים סייעי לילד פיזית. קחי בעדינות את ידו של הילד, צרי מכף ידו ג'סטה של הצבעה (בעדינות)... ועם אצבעו של הילד הצביעי על כל אחד מהחפצים כאשר את אומרת את שמם.

שוב החביאי אחד החפצים (כאשר הילד אינו מצליח כדאי להחביא כל הזמן את אותו חפץ כדי למנוע ממנו בלבול מיותר בשלב זה).

אמרי: "אוי... משהו חסר כאן. מה חסר?"

כאשר הילד יענה לך מה חסר התפעלי מאד ממנו, חייכי, הביעי בשפת גופך שמחה ואמרי "מדהים! אתה מצאת מה חסר! כל הכבוד חמוד".

בתחילת הדרך יש לבצע את התרגיל לא יותר משלוש פעמים. במידה והילד לא מצליחה לאחר שלוש פעמים (כאשר הפעם השלישית היא עם סיוע פיזי) יש לומר לילד מה חסר ולעשות זאת בעדינות ובחיוך.

אל תאמרי בשום אופן "לא הצלחת". אם הילד מנחש לא נכון ואומר שדבר מה אחר חסר אפשר לאמר "חמוד, התבלבלת. תנסה שוב. מה חסר?". בכל אחת מהתוכניות המוצגות כאן אין לתת לילד הרגשה שהוא אינו מצליח. זהו משחק עבור הילד ולכן הוא אמור ליהנות ממנו. במידה ואת נתקלת בקשיים הפסיקי את המשחק ביוזמתך לפני שהילד יכנס להתנהגות לא נאותה או יסתגר בעצמו ושאלי את המנחה כיצד לבצע זאת נכון יותר עבור הילד.
קושי לזכור סיפוק מיידי התנהגות אכילה טונציה תלונות עיכוב התפתחותי רגוע להחמיא לא יכול להכיל pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
העולם הבא / גן עדן / גיהנום - מהו העולם הבא? איך להרגיש את גן עדן, כאן בעולם הזה?
...להרגיש את גן עדן, כאן בעולם הזה? העולם הזה = העולם שבו נמצא האדם כרגע. העולם הבא = העולם שיבוא, העולם שעוד לא בא, העולם שאחרי העולם הזה. עקרונית ניתן לומר ש: העולם הבא הוא כל רגע שעוד לא בא עדיין. העתיד = הרגע הבא = העולם הבא. העולם הזה הוא הרגע הזה = ההווה. הגלגול הקודם = הרגע הקודם = העבר. גלגול נשמות = המצבים השונים שהתודעה של האדם עוברת מרגע לרגע. בכל רגע הנשמה של האדם עוברת מעולם אחד לעולם אחר. יחד עם זאת, בשפת בני האדם, כאשר אומרים העולם הבא, בדכ מתכוונים ל 1 מ 2 פירושים: 1 - העולם הבא = ה...
חרדות חברתיות, איך לא לפחד מאנשים? פחד קהל, פחד מחשיפה, חרדת כישלון, חרדת ביצוע, פחד להיכשל, פחד להתפרסם, פחד משיימינג, פחד להיות מפורסם, פחד מביקורת, פחד לקבל ביקורת, פחד להופיע באינטרנט, פחד מחשיפה ציבורית, חרדה חברתית
חרדות חברתיות, איך לא לפחד מאנשים? פחד קהל, פחד מחשיפה, חרדת כישלון, חרדת ביצוע, פחד להיכשל, פחד להתפרסם, פחד משיימינג, פחד להיות מפורסם, פחד מביקורת, פחד לקבל ביקורת, פחד להופיע באינטרנט, פחד מחשיפה ציבורית, חרדה חברתית
...פחד קהל, פחד מחשיפה, חרדת כישלון, חרדת ביצוע, פחד להיכשל, פחד להתפרסם, פחד משיימינג, פחד להיות מפורסם, פחד מביקורת, פחד לקבל ביקורת, פחד להופיע באינטרנט, פחד מחשיפה ציבורית, חרדה חברתית איך להתמודד עם חרדת קהל וחרדות חברתיות? חרדת קהל או חרדה חברתית מתבטאת לא רק במצבים קלאסיים כמו הופעה מול קהל או נשיאת דברים בפני אנשים רבים, אלא יכולה להופיע גם במקרים פחות ברורים. למשל, כאשר אדם רוצה לפרסם תוכן באינטרנט, כמו סרטונים, מאמרים או פוסטים, והוא חושש כיצד אחרים יגיבו: האם יאהבו אותו, יעריכו אותו, או...
חינוך / יעוץ / אימון אישי - ממה צריך להיזהר מי שעוסק בחינוך / אימון אישי / ייעוץ?
...להיזהר מי שעוסק בחינוך / אימון אישי / ייעוץ? מי שעוסק בייעוץ אישי לאנשים, עליו להיזהר מכך, שצורת המחשבה של אלו שהוא מייעץ להם, לא תשפיע עליו לרעה. טבע האדם הוא, שהוא מושפע מהמידע שאליו הוא נחשף. ואם האדם מסתובב בחברת אנשים שמחים, ושומע דיבורים שמחים, הדבר הזה גורם לו להיות יותר שמח. ואם האדם מסייע לאנשים שאין להם מצב רוח טוב, עליו להיות עירני לכך, שמצב הרוח האישי שלו, לא יושפע ממצב הרוח של אלו שהוא עוזר להם. בנוסף, כאשר האדם מייעץ למישהו, הרי שבמודע או שלא במודע, הוא מכניס את עצמו במחשבה שלו, לתוך...
מוטיבציה לאנשי מכירות, לעשות את הבלתי אפשרי, הדרכת אנשי מכירות, התיקון הכללי, אושר למכור, שיחות יוצאות, שיחות נכנסות, שיחות מכירה, התנגדויות של לקוח, מוטיבציה למכור, הצבת מטרות ויעדים
מוטיבציה לאנשי מכירות, לעשות את הבלתי אפשרי, הדרכת אנשי מכירות, התיקון הכללי, אושר למכור, שיחות יוצאות, שיחות נכנסות, שיחות מכירה, התנגדויות של לקוח, מוטיבציה למכור, הצבת מטרות ויעדים
...את הבלתי אפשרי, הדרכת אנשי מכירות, התיקון הכללי, אושר למכור, שיחות יוצאות, שיחות נכנסות, שיחות מכירה, התנגדויות של לקוח, מוטיבציה למכור, הצבת מטרות ויעדים מדוע אנשי מכירות מתקשים לבצע שיחות יוצאות? אליעד כהן מסביר שיש שני סוגים של מכירות: שיחות נכנסות ושיחות יוצאות. בשיחות נכנסות הלקוח מגיע אליך מיוזמתו עם רצון לרכוש מוצר, מה שמקל מאוד על תהליך המכירה, משום שהלקוח כבר מעוניין ויש לו צורך מוגדר מראש. לעומת זאת, בשיחות יוצאות, המוכר הוא זה שפונה ללקוח פוטנציאלי, שבמקרים רבים כלל אינו מעוניין או לא...
לעמוד בצפירה, עמידה בצפירה, יום הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית
לעמוד בצפירה, עמידה בצפירה, יום הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית
...הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית האם יש צורך לעמוד בצפירה ביום הזיכרון? הדיון על עמידה בצפירה ביום הזיכרון ובמהותה נוגע למספר נושאים עקרוניים. מדובר במנהג של הזדהות עם הנופלים ועם המשפחות השכולות, ויש המתייחסים לכך כאל חובה מוסרית, דתית או חברתית. במהלך השיחה, עלו שאלות לגבי משמעות העמידה בצפירה והאם מדובר במנהג חיובי או מיותר. מנגד, ישנה גם עמדת התנגדות לעמידה בצפירה, כיוון שהיא נתפסת...
אושר, שינוי בחיים, לשנות את החיים, אושר בחיים - לעשות שינוי, שינוי חשיבה, ליצור שינוי בחיים, שינוי הבנה, שינוי מעשי
...- לעשות שינוי, שינוי חשיבה, ליצור שינוי בחיים, שינוי הבנה, שינוי מעשי ובו יתבאר, מה צריך האדם לעשות כדי ליצור שינוי בחיים שלו? ומהו העיקר שבו צריך האדם להתמקד, כאשר הוא רוצה לעשות שינוי בחיים? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי אנשים כל הזמן מנסים לשנות את המציאות. כי המציאות קיימת כפי מה שהיא. והאדם לעולם לא מרוצה ממנה, וכל הזמן הוא מנסה לשנות אותה, לייפות אותה, ולהפוך אותה לטובה יותר. והאדם מטבעו מחפש את האושר. ובראש של האדם יש כל מיני רעיונות, כיצד המציאות צריכה להיות, כדי שהוא יהיה מאושר. ובהתחלה, ה...
זיכרונות רעים טובים, מה טוב בזיכרונות רעים? למה לא לשכוח זיכרונות רעים? מה טוב בטראומה? למה לא כדאי לשכוח את הטראומה? מה טוב בלזכור זיכרונות טראומטיים? למה לא למחוק זיכרון שלילי? למה לא לשכוח זיכרונות קשים? מה טוב בזיכרון טראומטי?
זיכרונות רעים טובים, מה טוב בזיכרונות רעים? למה לא לשכוח זיכרונות רעים? מה טוב בטראומה? למה לא כדאי לשכוח את הטראומה? מה טוב בלזכור זיכרונות טראומטיים? למה לא למחוק זיכרון שלילי? למה לא לשכוח זיכרונות קשים? מה טוב בזיכרון טראומטי?
...למה לא לשכוח זיכרונות רעים? מה טוב בטראומה? למה לא כדאי לשכוח את הטראומה? מה טוב בלזכור זיכרונות טראומטיים? למה לא למחוק זיכרון שלילי? למה לא לשכוח זיכרונות קשים? מה טוב בזיכרון טראומטי? מה היתרון בזיכרונות רעים ולמה לא כדאי לשכוח טראומות? אנשים רבים סובלים מזיכרונות רעים, טראומות וחוויות קשות מהעבר. זיכרונות אלו מפריעים להם לחוות הנאה מלאה מהחיים וליהנות מהרגע הנוכחי. למשל, אדם יכול להיות ברגע של שמחה, הצלחה או אהבה, אך הזיכרון הטראומטי שבו הוא נזכר פתאום, כמו התעללות או השפלה שחווה בעבר, גורם...
מה יפה במציאות? האם המציאות יפה? האם המציאות טובה? כמה המציאות טובה? מה טוב במציאות? לצאת מהשכל, לא טוב ולא רע
מה יפה במציאות? האם המציאות יפה? האם המציאות טובה? כמה המציאות טובה? מה טוב במציאות? לצאת מהשכל, לא טוב ולא רע
...האם המציאות טובה? כמה המציאות טובה? מה טוב במציאות? לצאת מהשכל, לא טוב ולא רע האם המציאות יפה או לא יפה? השאלה שאליעד כהן מעלה היא האם המציאות יפה, ומה בדיוק עושה אותה יפה? כאשר אנשים אומרים שהמציאות יפה, הם בדרך כלל מתכוונים לחוויות או להיבטים מסוימים במציאות שנראים להם יפים או טובים. לדוגמה, אליעד נותן דוגמה של אדם עיוור שלא ראה מעולם את המציאות, כיצד אפשר להסביר לו מה יפה במציאות? אפשר לבקש ממנו לדמיין מראה, תאורה, פרחים, או פרספקטיבה מסוימת - אך האם הוא באמת יבין את היופי? למה לא צריך לאהוב...
נקמנות, התנצלות, בעיות של מורה רוחני, מי זה אליעד כהן? רבי נחמן מברסלב, מעל השכל האנושי, פגיעה באגו, אגו פגוע, השכל של אליעד כהן, נוקם ונוטר, אחדות שקרית, ערך עצמי, ביטחון עצמי
נקמנות, התנצלות, בעיות של מורה רוחני, מי זה אליעד כהן? רבי נחמן מברסלב, מעל השכל האנושי, פגיעה באגו, אגו פגוע, השכל של אליעד כהן, נוקם ונוטר, אחדות שקרית, ערך עצמי, ביטחון עצמי
...מי זה אליעד כהן? רבי נחמן מברסלב, מעל השכל האנושי, פגיעה באגו, אגו פגוע, השכל של אליעד כהן, נוקם ונוטר, אחדות שקרית, ערך עצמי, ביטחון עצמי מה המשמעות של התנצלות ומה היא משפיעה על האגו שלנו? ההרצאה עוסקת במגוון נושאים הקשורים להתנצלות, נקמנות, אגו, והבנת התהליכים הרוחניים הנוגעים בהם. אליעד כהן מסביר את החשיבות של התנצלות, איך היא קשורה לאגו, ולמה אנשים לעיתים חושבים שעליהם להיעלב או להתנצל. הוא מתחיל בשאלה מה משמעות ההתנצלות - האם היא באמת משנה משהו או שהיא רק מילים ריקות? אליעד מסביר שהתנצלות אמיתית...
איך ללמוד להרגיש טוב לבד? ללמוד להיות לבד, איך לא להרגיש רע לבד? תרגיל בהתבודדות, להיות לבד עם אנשים, מה לעשות בהתבודדות? לגרום לעצמך להרגיש בודד, הבדידות של אלוהים, טיפול בהצפה בתחושת הבדידות
איך ללמוד להרגיש טוב לבד? ללמוד להיות לבד, איך לא להרגיש רע לבד? תרגיל בהתבודדות, להיות לבד עם אנשים, מה לעשות בהתבודדות? לגרום לעצמך להרגיש בודד, הבדידות של אלוהים, טיפול בהצפה בתחושת הבדידות
...להיות לבד, איך לא להרגיש רע לבד? תרגיל בהתבודדות, להיות לבד עם אנשים, מה לעשות בהתבודדות? לגרום לעצמך להרגיש בודד, הבדידות של אלוהים, טיפול בהצפה בתחושת הבדידות למה קשה לנו להיות לבד ואיך אפשר ללמוד ליהנות מהבדידות? אנשים רבים מתקשים להיות לבד, מכיוון שהתחושה של בדידות נתפסת אצלם כמשהו שלילי, כרע הכרחי, שמוביל לעצב או לסבל נפשי. אליעד כהן מסביר שיש שתי דרכים עיקריות שנראות מנוגדות זו לזו, אך בפועל הן משלימות אחת את השנייה, במטרה ללמוד להרגיש טוב גם כשאנחנו לבד, בלי תלות באנשים אחרים או בסביבה. איך...
האם אתם מזדהים עם המחשבות שלכם?
...עם המחשבות שלכם? מכירים את המצב שבו אנחנו תופסים את עצמנו חושבים מחשבה ושואלים מה פתאום אני חושב/ת את זה?? בבית החרושת למחשבות, להלן המוח נוצרים כל יום בממוצע 50-70 אלף מחשבות חיוביות יותר, ושליליות יותר מחשבות של שפיטה וביקורת מחשבות של אהבה עצמית גם כן מגיחות מפעם לפעם (ואז הקול שמגיע אחרי זה - מה אתה עף על עצמך.. מוכר? (-: מחשבות מלחיצות על מה יהיה כש... ומה יהיה אם... לפעמים אנחנו כל כך עסוקים בתחזית פסימית אפשרית של מה הולך לקרות, שאנחנו ממש כבר קובעים עמדות של אנשים בסיטואציה, ומחליטים מה...
להיות טבעי
...יעמוד על שלו אינה מתכוונת לכך שהאדם יעמוד על איזושהי עמדה ויתבצר בה. הכוונה היא שהוא יתחבר למהות הפנימית האמיתית שבו, ויזרום עם ההבנה של אותו הרגע לפי הבנתו את הדברים באמת. קיימים מצבים שבהם האדם מקבל איזשהו רעיון זר לו כי הוא קיבל אותו מסמכות כלשהי וחושב שהרעיון הזה הוא טוב תוך כדי ביטול שיקול דעתו שלו באותו הזמן. ואפשר לקרוא לקול הפנימי האני האמיתי לעומתו הדברים שהוא עושה כי אדם אחר אמר לו וכי הוא הושפע וביטל את דעתו מבלי להפעיל שיקול דעת ולקרוא להתנהגות זו האני המזוייף ובין האני האמיתי לבין האני...
אחדות - מהי תפישת אחדות אמיתית?
...- מהי תפישת אחדות אמיתית? אפשר להעמיק, ולומר שאין הבדל בין אחדות לנפרדות כי הכל אחד ממש. והרעיון מסביב לרעיון של לדמיין את כל המציאות בנק אחת וכו היא רק כדי להמחיש לאדם שאין זמן ומקום כלל. ואין האדם יכול לדמיין ממש אין מקום ואין זמן ואלה רק עזרים להגיע להבנת המציאות למרות המגבלות שהוא חי בהן בזעיר אנפין. ולמרות המגבלה שלו כאדם, הוא יכול להבין את הדברים טוב ביותר. ומצד האמת, אין למציאות שם אחדות ונפרדות כי היא אחת ממש. ללא חיבור, ללא פירוד, ללא שינוי וללא תמורה. המציאות אחת. המציאות נטולת כל הגדרות...
תובנות לחיים 10
...המלאה, והשורש של הדברים אם הוא מתחבר אליו, הוא מגלה שכל מה שהוא רואה במציאות זה חלום, והוא נמצא בתוך החלום של האני הגדול ביותר, שהוא מעל אני, מעל סיבה וזמן, ולכן, אדם לא יכול לשנוא את עצמו, ולא לשנוא אחרים. אלא לאהוב את עצמו בשלמות בחיי היום יום. לוח זמנים כמסגרת תומכת אין דבר נפלא מלוח זמנים מסודר, לוח זמנים שאדם רושם את המטרות שלו בכל יום, יומן אירועים, מסדר את הזמנים לפי שעות כך שיוכל לבנות אתם את שאר הדברים הנוספים עם לוחות זמנים נוספים ומתכנן דברים. לוח זמנים שמאפשר לו להיות גמיש כשמתאפשר,...
ציור כדרך חיים
...חיים אמש כאשר נטלתי מכחול והחילותי להטיל כתמי צבע על הבד עלו במחשבתי הרהורים בעניין הציור כדרך חיים. בדעתי להעלות אותם בכל פעם על הכתב ולשתף את הקורא בתובנות הללו. בעניין הציור קיימים שני אלמנטים: מצד אחד, יש כללים ברוריםץ למשל: פרספקטיבה נכונה, טכניקות שונות לשימוש בצבע, במכחול, וכן טכניקות שימוש ביתר כלי העבודה. כמו כן, יש רעיון שאותו רוצים להעלות על גבי הבד, לעיתים הרעיון ברור עד הסוף ולעיתים בסקיצה כללית בלבד. מאידך, יש לאדם המצייר ציור את האלמנט המפתיע, היצירתי, הלא צפוי בעליל, את הזרימה שביצירה...
סהרוריות - מבוא
...- מבוא סהרוריות (בלעז: Noctambulism, Somnabulism) או מחלת ירח, היא הפרעת שינה שהסובל ממנה מפגין פעילויות אשר בדרך כלל מצביעות על עירנות בעודו ישן. סהרוריות יכולה להופיע בכל הגילאים. בדרך כלל התנהגות סהרורית מתרחשת כאשר אדם יוצא ממצב של שינה עמוקה. בילדים ובמבוגרים צעירים, עד רבע מכלל הלילה הוא במצב שינה עמוקה. אולם ככל שאדם מתבגר ומזדקן מתקצר פרק השינה העמוקה, עד שהוא לא קיים עוד. מסיבה זו ילדים ומבוגרים צעירים (וכל אחד אחר השוהה פרק זמן ממושך בשינה עמוקה), נוטים יותר לסהרוריות. מאפיינים: הסהרורית...
כסף - הדברים שכסף לא יכול לקנות
...עם מחיר. האומנם? אז נכון, אנחנו חיים בעולם שבו לכל דבר יש מדבקה עם מחיר. ארוחת ערב במסעדה עולה כסף, לשבת עם חבר או חברה בבית קפה עולה כסף, דלק לאוטו עולה כסף, גם לנסוע בתחבורה ציבורית עולה כסף, קניות בסופר עולה כסף, חינוך לעצמנו ולילדים עולה כסף, חופשות עולות כסף, בית עולה כסף, אפילו לחנות בכחול לבן בתל אביב כשאין לך תו אזורי וכשהשעה עוד לא 19: 00, זה עולה כסף. לפעמים זה נראה כאילו רק בעצם העובדה שקמת בבוקר ופתחת עיניים, כבר הוצאת כמה שקלים באותו יום. מי לא אוהב את כל הדברים שכסף יכול לקנות? כול...
הפרעת אישיות תלותית - מבוא
...תלותית היא הפרעת אישיות מאשכול ג. אנשים הסובלים מהפרעה זו מכפיפים את צרכיהם לאלו של אחרים, גורמים לאחרים לקחת אחריות על חלקים נרחבים מחייהם עצמם, סובלים מהיעדר ביטחון עצמי ועשוים לחוות חוסר נוחות משמעותי כאשר הם נשארים לבדם ליותר מזמן קצר. בעבר נקראה הפרעה זו הפרעה אישיות תלותית - פסיבית. פרויד תיאר אישיות תלותית הקשורה בהפרעת התפתחות בשלב האורלי המתאפיינת בתלותיות, פסימיזם, פחד ממיניות, ספק עצמי, פסיביות, קלות להשפעה, וחוסר התמדה. תיאור זה דומה לאבחנה הבאה. על פי ה DSM IV (ספר האבחנות הפסיכיאטריות...
הנעה לפעולה - עונג וסבל דוחפים לעשייה
...לפעולה - עונג וסבל דוחפים לעשייה איך ניתן למנף את הכישלונות? השריטות והקשיים שלנו להתפתחות אישית, מנוע צמיחה והתעלות רוחנית? חשוב מאוד להגדיר מטרות ויעדים בחיים. האנשים המצליחים הם אלו שיודעים לשרטט במדויק מה הם רוצים לעשות ולהשיג בחיים. הם יכולים לומר כבר בתחילת הדרך לאיפה הם יגיעו, מה יצטרכו לעבור ומהם התחנות בטווח הקצר? הבינוני והארוך. אנשים אלו מונעים מכוח אדיר, מלאי מוטיבציה, אנרגטיים ועם רצון ברזל להצליח. לא כולם כאלה. לא כל אחד נולד עם אופי חזק, אישיות כריזמטית, יכולות ומיומנויות מתאימות...
על פחד, כאב וחברים אחרים
...וחברים אחרים קראתי לאחרונה את ספרו המדהים של אבי גרינברג פחד, כאב וחברים אחרים (תודה לעמיחי זלינקובסקי, על ההמלצה!) ורוצה לצטט לכם פה קטע מדהים: אנשים מחלקים את עצמם לשני חלקים. חלק אחד שהם מקבלים, שהם מוכנים לסבול ולהיות כאלה, להרגיש ככה, לחשוב ככה וכדומה. כשהחלק הזה פעיל הם מרגישים שהם הם והכל בסדר. זהו מצב בו אין סימפטומים, ואין פחד, כאב ואחרים. את החלק האחר שלהם הם רואים בתור הסבל שלהם, בתור הדברים שהם חייבים לסחוב בלית ברירה, בתור המפלצת מתחת למיטה שעשויה לתפוס להם ברגל כשהם יורדים ממנה. זו...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אספרגר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אספרגר, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אספרגר, איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לוקח את החיים הילד לא עושה כלום לתת לעובד משכורת שרירים פתרון קונפליקטים רוצה לעשות בחיים חרדה זוגית פחד מאסונות ביטחון עצמי מלא ביטחון עצמי עם אנשים מי מתאהב בך? לא מספיק אוהב אושר בדרך אל האושר למה כל כך קשה להיות מאושר? להתעקש בזוגיות למה הוא רוצה סרטי סקס? איך להחליט בקלות? אני לא שלם עם ההחלטות שלי להתמודד עם מצבת כוח אדם בעייתית התמודדות עם רגשות כישלון איך להצליח לעשות דברים שאתה לא אוהב לעשות? מוטיבציה מפריעה חשיפה בשיווק ממומן להיות רע ללקוח לחנך ילד בצורה נכונה לעזור לילד שעושים עליו חרם חדשות רוחניות סבל נפשי מעודף מודעות עצמית הפרעות דתיות איך גאונות יכולה ליצור הפרעות נפשיות? האקסית התחילה לצאת עם ממישהו איך לא לפחד להתחיל עם האקס? מקדם הגנה באימון עבודה סביב זווית הישום של הכוח באיזה סוג קיום אלוהים קיים? בעיות של אלוהים נגד שימוש בסמים להארה רוחנית הארה מלאה להפוך להיות אלוהים האמיתי להיות אלוהים האמיתי כסף בלי סיכון כמה הדירה שווה? מטרת החיים להבין את משמעות החיים פרסום חיובי באינטרנט ליהנות מהספק האם יש לי בחירה חופשית? לסבול כשאין בחירה חופשית פחד מעולם הבא ברא את אלוהים עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לביטחון עצמי, קואצינג מומלץ, אימון אישי להרזייה בתחום אספרגר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3430 שניות - עכשיו 05_12_2025 השעה 00:29:34 - wesi4