ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אספרגר ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9 ✔פרק 7 מכיוון שראיתי כיצד תכניות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9
פרק 7

מכיוון שראיתי כיצד תכניות ABA ו - VBA מקדמות מאד את הילד ולצערי לא מצאתי, מלבד ספרו הראשון של לובאס, תכנית עבודה מפורטת של גישת ABA החלטתי כי מן הראוי שיהיה בנמצא עבור ההורים דוגמאות של תכניות טיפוליות.

דוגמאות של תכניות טיפוליות

לאחר שקבענו מה היא מטרת העל, מהן המטרות המשניות, איזו שיטת טיפול מתאימה לילד (או שיטות טיפול), מצאנו תרפיסטיות להכשיר ומנחה שינחה אותן יש לגשת לבניית התכנית. את התוכנית בונה המנחה. לפני הפעלת התכנית יסביר המנחה להורים ולתרפיסטיות כיצד הוא רואה את מצבו של הילד, מה צריך הילד כרגע וכיצד נעזור לו להגיע לשם. על ההורים לזכור תמיד לשאול את השאלות הנכונות ועל פיהן לדרוש את הדרישות הנכונות - גם לגבי התכנית הטיפולית וגם בסיטואציות אחרות הקשורות בילד:

1.תמיד לשאול את עצמך כהורה ואת המנחה: למה בחרת בתכנית הספציפית הזו כרגע עבור הילד? מה המטרה של התכנית?

2.איך המטפלות יעבירו את המטרות של תכנית ספציפית? (לא מספיק לכתוב את התכנית, צריך להסביר למטפלות כיצד לעשות את הדברים בשטח כדי שלא יגרמו לנזק).

לפני שניגש לתכניות עצמן אני רוצה להזכיר ולהדגיש שבכל מקרה אין כאן המלצה ליישם את הדוגמאות לתכניות הללו לבדכם על ילדכם. רק מנחה בעל ניסיון רב המכיר את התכניות הטיפוליות השונות ומכיר את האוטיזם על מגוון הפנים שהוא מציג יכול להתאים תכנית טיפולית מלאה ואחראית לילדכם. העתקת תכנית זו או אחרת ויישומה על ילדכם עשויה לגרום לו נזק במקום תועלת. יש "לתפור" את התכנית הטיפולית כחליפה או ככפפה ליד ספציפית של כל ילד וילד.

מטרתי בהצגת תכניות לדוגמה היא שתוכלו כהורים להבין את רוח הדברים, מניין הם באים ולאן הם לוקחים את הילד בטיפול.

התנהגות - תכנית רוגע

מטרה: הילד יבין מהו מצב של היות רגוע ויוכל להיות רגוע יותר ככל שהטיפול ימשיך

1.תהליך: ספרו לילד סיפור בטון רגוע, סיפור עם מסר של רוגע ושלווה. בכל פעם שהילד יושב וגופו רגוע ונינוח (שימו לב שהגוף והבעות הפנים רגועים, אל תחזקו בטעות על גוף שנראה רגוע אבל רגליים מקפצות או ראש שזז מצד לצד) חזקו את הילד ע"י ליטוף של גבו או ידיו בעדינות ואמרו "אתה רגוע עכשיו, איזה יופי" או "אתה רגוע עכשיו, זה נעים לי לקרוא לך ככה".

2.תהליך: במידה והכנתם פינה עם כריות ופוף אפשר לשבת שם ולתרגל נשימות (עמוקות ורגועות). לבצע תרגיל נשימות רק כשהילד נראה לכם רקוע למדי יחסית ליכולתו להירגע. התרגיל אינו פשוט וצריך לוודא שמבצעים אותו נכון. במידה ואתם רואים שהילד אינו מצליח לבצעו נכון הפסיקו ונסו תכנית זו בעוד חודש. יש לשבת מול הילד כששניכם ישובים על כסא. אומרים לילד:

a.תעשה כמוני.

b.במידה האפשר יוצרים קשר עין עם הילד.

c.מדגימים נשימה עמוקה. שואפים באופן מופגן עמוק וארוך אוויר לריאות ואח"כ נושפים באופן מופגן באותה דרך.

d.תעשה כמוני.

e.אם הילד מצליח רק לשאוף ולא לנשוף רגוע מנסים שוב להראות לו מה הדרך הנכונה, "תראה, תעשה כמוני, ככה" (נסו לא לומר "לא, זה לא נכון ככה").

f.אם הילד מתחיל להתנשף מהר (היפר - וונטילציה) עצרו את התרגיל ועברו למשהו אחר.

g.במידה והילד ישב בכל אחד מהשלבים (אפילו אם לא הצליח לעשות את התרגיל עצמו של הנשיפה ושאיפה ברוגע) שבחו אותו מאד - "כל הכבוד, אתה מנסה, אתה רגוע" (בקול לוחש) או "נהדר, איך אתה רגוע, תענוג" או "נעים לי שאתה רגוע". בכל מחמאה יש להכניס את המילה רגוע, כך הילד יבין לאט מהי הכוונה במצב רוגע וידע להתכוונן לשם במהלך הזמן כשנבקש ממנו להירגע.

תכנית חיקוי מוטורי

מטרה: הילד יחקה את תנועותיו של המטפל.

תהליך:

1.אמרי לילד "עשה כמוני".

2.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה. אם הילד אינו מבצע אמרי שוב "עשה כמוני חמוד".

3.אם הילד עדיין אינו מבצע בצעי שוב את המטלה בעצמך.

4.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה.

5.אם הילד אינו מבצע סייעי לו פיזית. קחי את ידיו של הילד והרימי אותן למעלה, הכל בעדינות. ואז אמרי "הידיים למעלה, איזה יופי, כל הכבוד, עשית כמוני!". דברי באינטונציה שמחה, בקול גבוה יחסית ובהתלהבות. הביטי לעיניו של הילד.

6.את החיזוק המילולי החיובי אמרי מהר ועוד לפני שידיו של הילד ממש למעלה, כך תמנעי לעיתים קרובות מזעמו של הילד על כך שהפעלת אותו פיזית ללא רשותו ורצונו. החיזוק החיובי המיידי (שניתן עוד באמצע הדרך להשלמת משימת הרמת הידיים) עשוי לשמח את הילד ולנטרל את תגובת הנגד שלו.

תכנית חיקוי אורלי

מטרה: הילד יחקה הברות או מילים.

תהליך:

1.בתחילת העבודה בחרי הברה או מילה שהילד יודע לומר אותה.

2.למדי את הילד לומר את ההברה על פי בקשתך (ולא רק כשהיא יוצאת מפיו באופן ספונטאני ולא מתוכנן דווקא).

3.מצאת שהילד יודע לומר את ההברה "אה".

4.אימרי לילד "תגיד אה".

5.הדגישי את ההברה אה והאריכי אותה.

6.שימי לב שהילד מסתכל על פניך, או טוב יותר, על פיך כשאת מבצעת את ההברה.

7.במידה והילד אינו מבצע בקשי ממנו שוב עד שינסה לפחות.

8.אם הילד ניסה (אפילו אם לא הצליח באופן מלא לומר את ההברה) מחאי לו כפיים, דגדגי אותו (במידה והדבר נעים לו) צחקי ואמרי לו כמה הוא נפלא, "כמה יפה אמרת אה (או ניסית להגיד אה), כל הכבוד לך, אני יודעת שזה קשה".

לימוד הצבעה

מטרה: הילד ילד להצביע על עצמים.

תהליך: הוציאו 2 חפצים מעניינים (אבל לא מעניינים מידי כדי שהילד לא יחטוף אותם). הניחו על השולחן. בקשו מן הילד להצביע על אחד מהחפצים: "תצביע בבקשה על הכדור" והצביעו אתם על הכדור לשם הדגמה. אם הילד אינו מצביע סייעו לו פיזית, קחו בעדינות את ידו ועזרו לו להצביע.

שבחו אותו בכל דרך אפשרית. נסו את התרגיל הזה מספר פעמים בכל טיפול, עם אותם חפצים בהתחלה, אח"כ שנו חפצים, אח"כ הרחיבו את ההצבעה לדברים מעט יותר רחוקים (על המדף למשל).

ברגע שההצבעה מופיעה ספונטנית (ללא בבקשה או עזרה של המטפל) יש לחזק מאד את הילד, בחיבוקים, קפיצות שמחה ועידוד מילולי.

תכנית התחלתית לחיזוק קשר עין

הכירי את הילד היטב ודעי אילו צעצועים הוא אוהב ורוצה.

הניחי לידך בקופסא סגורה את הצעצועים האהובים עליו.

שחקי עם הילד במשחקים אחרים כאשר המשחק נעים לשניכם.

הוציאי בשקט צעצוע אהוב על הילד מתוך הקופסא. אם הילד מבחין בכך ומנסה לקחת ממך את הקופסא או את הצעצוע אמרי: "רק אני יכולה לגעת בקופסא עכשיו, תחכה בסבלנות".

אחזי בצעצוע ביד אחת והניחי אותו מעל אפך, בין עיניך.

אמרי "תראה, הנה הברווז!" אם הילד עדיין אינו מביט בך הכניסי את ראשך עם הצעצוע מוחזק בין עיניך למרחב הפרטי של הילד והתקרבי אל ראשו מאד. (אם אפשר אז רצוי ליישם תכנית טיפולית זו על השטיח).

כאשר הילד מבקש את הצעצוע במילים, תנועות או מחוות אל תתני לו את הצעצוע עד שהוא יוצר קשר עין איתך.

אם הילד לא מצליח ליצור קשר עין לבדו סייעי לו ע"י אמירה: "תסתכל בעיניים שלי בבקשה".

ברגע שהילד מסתכל לעיניך אפילו לשבריר שנייה אמרי "הסתכלת לי בעיניים! כל הכבוד, נעים לי לשחק איתך" ותני לו את הצעצוע בחיוך.

התנהגות - תכנית לויתורים

מטרה: הילד יוותר על צעצועים, רצון לקום מהשולחן וכו'.

תהליך:

שחקי עם הילד בצעצוע שאינו אהוב עליו באופן מיוחד, לדוגמה דובון.

בקשי מהילד לשחק במשהו אחר, שאהוב עליו מעט יותר. "בוא נשחק ברכבת עכשיו".

כשהילד מוותר על הצעצוע הקודם (הדובון) כדי לשחק בדבר מה אחר אמרי "אתה מוותר על הדובון, כל הכבוד לך, איזה בוגר!".

עברי כך ממשחק למשחק. וודאי שעל הילד לוותר בתחילה על צעצועים שאינם משאת נפשו ולאט מאד במהלך מספר פגישות בקשי ממנו לוותר על צעצועים שהוא אוהב יותר. תני חיזוק מילולי קונקרטי לכל וויתור ושבחי אותו מאד.

התנהגות - תכנית סבלנות

מטרה: הילד ימתין בסבלנות לדבר מה שהוא רוצה.

תהליך: כשמתחילים בתכנית טיפולית עובדים בקצב של הילד מבחינת יכולת הסבלנות שלו. אם הוא רוצה דבר מה ואינו מסוגל לחכות אפילו רגע בסבלנות, נותנים לו את מה שהוא רוצה באותו רגע. במהלך הפגישות מאריכים את הזמן שעל הילד להמתין כדי לקבל את מה שהוא רוצה, בתחילה לכמה שניות ואח"כ אפשר להגיע לכמה דקות ספורות. תלוי בגיל הילד. כך מלמדים את הילד שאי אפשר לקבל סיפוק מיידי ברוב תחומי החיים (כשילדי מתלוננים על כך אני נוהגת לומר "רק חיבוק אפשר לקבל עכשיו, כל השאר לוקח זמן" ואז מחבקים אותם כמובן).

מהלך העבודה:

שחקי עם הילד עד שהוא בעצמו יבקש דבר מה.

למרות שאת יכולה להביא לילד את מה שהוא מבקש באותו רגע, הימנעי מכך והביאי לו את מה שביקש לאחר כ - 10 שניות.

העבירי את 10 השניות הללו בשאלות שתשאלי את הילד.

לדוגמה: הילד אומר "משאית". או רק "אית" ואת יודעת שזו דרכו לבקש את המשאית הכחולה שנמצאת על המדף העליון. למרות כל זאת עשי את עצמך שאינך מבינה. אמרי "מה אתה רוצה, תסביר לי".

הילד ינסה לומר שוב משאית או "את זה". שאלי אותו "אתה מתכוון למשאית?"

הילד יענה כן, או ינדנד בראשו, או יביט לעבר המיקום בו המשאית נמצאת.

שאלי את הילד, "יש כאן הרבה משאיות, איזו מהן אתה רוצה? תראה לי"

הילד יצביע על המשאית שהוא רוצה, יאמר את צבעה וכו'.

נסי לא למתוח את סבלנותו של הילד יותר מידי. כשאת רואה ששאלותיך מתחילות להביא אותו למצב שהוא כבר לא יכול להכיל אותן ואותך אמרי "אה, אתה רוצה את המשאית הכחולה שעל המדף? איזו מבולבלת אני, הבנתי!"

"בוא, נלך להביא אתה משאית". גשי עם הילד למדף והושיטי לו את המשאית שביקש, השתדלי שהילד יצור קשר עין איתך (לא עם המשאית) לפני שאת מגישה לו אותה. ואמרי "חיכית כל כך בסבלנות, אתה נהדר!" (הדגישי את המילה בסבלנות והאריכי אותה מעט שהילד יבין שזה הדבר שאת מבקשת ממנו).

יש עוד תכניות רבות להארכת סבלנותו של הילד וללמדו מהי סבלנות. את התכנית הנ"ל אפשרות לבצע גם במהלך היום יום כאשר הילד מבקש דבר מה, אוכל למשל. בכל התכניות הללו חשוב מאד לא לשכוח לחזק את הילד בחיזוק חיובי מילולי, ואם החלטתם עם המנחה, גם בחיזוקים חיוביים פיזיים (מתנות קטנות, אוכל שהילד אוהב במיוחד וכו').

קשב - מה חסר?

המטרה - להעמיק את הקשב של הילד ולהאריכו.

התהליך:

שבי ליד שולחן מול הילד. הניחי שלושה פריטים (או שני פריטים, תלוי מה הילד מסוגל, על פי הוראות המנחה) מול הילד. בחרי פריטים לא מסובכים שאת יודעת שהילד מכיר היטב ויודע לומר את שמם (או ידע להצביע על לוח תקשורת כדי להביע מה שמם).

אמרי לילד "תראה!".

הצביעי עם אצבעך על כל אחד מהחפצים ואמרי את שמם. עשי זאת לאט כשאת ממתינה 2-3 שניות בין אמירת שמו של כל אחד מהחפצים.

לאחר שאת בטוחה שהילד ראה את הצבעתך ושמע כשאת אומרת בקול את שמות החפצים העלימי לתוך כף ידך אחד מהחפצים.

אמרי לילד: "תראה! משהו חסר כאן. מה חסר ?"

אם הילד אינו מצליח לאחר שתי ניסיונות כאלה (עברי שוב את כל השלבים עד כה), נסי דרך נוספת.

בפעם השלישית, כאשר את מגיעה לשלב שבו את אמורה להצביע על החפצים סייעי לילד פיזית. קחי בעדינות את ידו של הילד, צרי מכף ידו ג'סטה של הצבעה (בעדינות)... ועם אצבעו של הילד הצביעי על כל אחד מהחפצים כאשר את אומרת את שמם.

שוב החביאי אחד החפצים (כאשר הילד אינו מצליח כדאי להחביא כל הזמן את אותו חפץ כדי למנוע ממנו בלבול מיותר בשלב זה).

אמרי: "אוי... משהו חסר כאן. מה חסר?"

כאשר הילד יענה לך מה חסר התפעלי מאד ממנו, חייכי, הביעי בשפת גופך שמחה ואמרי "מדהים! אתה מצאת מה חסר! כל הכבוד חמוד".

בתחילת הדרך יש לבצע את התרגיל לא יותר משלוש פעמים. במידה והילד לא מצליחה לאחר שלוש פעמים (כאשר הפעם השלישית היא עם סיוע פיזי) יש לומר לילד מה חסר ולעשות זאת בעדינות ובחיוך.

אל תאמרי בשום אופן "לא הצלחת". אם הילד מנחש לא נכון ואומר שדבר מה אחר חסר אפשר לאמר "חמוד, התבלבלת. תנסה שוב. מה חסר?". בכל אחת מהתוכניות המוצגות כאן אין לתת לילד הרגשה שהוא אינו מצליח. זהו משחק עבור הילד ולכן הוא אמור ליהנות ממנו. במידה ואת נתקלת בקשיים הפסיקי את המשחק ביוזמתך לפני שהילד יכנס להתנהגות לא נאותה או יסתגר בעצמו ושאלי את המנחה כיצד לבצע זאת נכון יותר עבור הילד.
התפתחות התחלה שיטות טיפול רגוע דרך נכונה ילד כיעור פגישות איך לכתוב חיוביים מטרה pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
הכנת חומרי שיווק, איזה חומרי שיווק להכין? כמה חומרי שיווק להכין? מתי להכין חומרי שיווק? איזה חומרי שיווק כדאי להכין? איך ליצור חומרי שיווק? תוכנית ליצירת חומרי שיווק, תוכנית של הכנת חומרי שיווק, תהליך של יצירת חומרי שיווק, להעלות קמפיין שיווקי, לבנות תוכנית להכנת חומרי שיווק, איך ליצור חומרי שיווק? הקשר שבין שיווק למכירות, הקשר שבין מכירות לשיווק, השיווק כעזר של המכירות, מנהל השיווק כעזר של מנהל המכירות, הכנת חומרי מכירה
...שיווק להכין? כמה חומרי שיווק להכין? מתי להכין חומרי שיווק? איזה חומרי שיווק כדאי להכין? איך ליצור חומרי שיווק? תוכנית ליצירת חומרי שיווק, תוכנית של הכנת חומרי שיווק, תהליך של יצירת חומרי שיווק, להעלות קמפיין שיווקי, לבנות תוכנית להכנת חומרי שיווק, איך ליצור חומרי שיווק? הקשר שבין שיווק למכירות, הקשר שבין מכירות לשיווק, השיווק כעזר של המכירות, מנהל השיווק כעזר של מנהל המכירות, הכנת חומרי מכירה וכאן נדבר על העניין של הכנת חומרי שיווק. וכמו שהסברתי במקום אחר, צריך לעשות הפרדה בין תהליך של הפצת חומרי...
שכנוע יחסי, שכנוע מוחלט, שכנוע עצמי, סוגסטיה עצמית, איך לשתול מחשבה? שכנוע אובייקטיבי, שכנוע סובייקטיבי, איך להטיל ספק? איך להחליש דעה? איך לחזק דעה? שיטות שכנוע
שכנוע יחסי, שכנוע מוחלט, שכנוע עצמי, סוגסטיה עצמית, איך לשתול מחשבה? שכנוע אובייקטיבי, שכנוע סובייקטיבי, איך להטיל ספק? איך להחליש דעה? איך לחזק דעה? שיטות שכנוע
...מוחלט, שכנוע עצמי, סוגסטיה עצמית, איך לשתול מחשבה? שכנוע אובייקטיבי, שכנוע סובייקטיבי, איך להטיל ספק? איך להחליש דעה? איך לחזק דעה? שיטות שכנוע מה ההבדל בין שכנוע יחסי לשכנוע מוחלט? שכנוע יחסי ושכנוע מוחלט הם מושגים חשובים מאוד בהבנת שיטות השכנוע שאליעד כהן מסביר. כאשר מישהו טוען טענה מסוימת, ישנן שתי דרכים עיקריות לבטא את הטענה הזו: האחת, היא הצגה של הטענה בצורה יחסית או סובייקטיבית, והשנייה היא הצגה של הטענה כמוחלטת או אובייקטיבית. למשל, כשאדם אומר החולצה הזאת יפה, הוא מציג טענה מוחלטת, אך אם...
איך לא לפחד להיכשל? אתה בכל מקרה הולך להיכשל, להיכנע מראש, איך לא לפחד להרגיש רע? איך ליהנות מהחיים? איך לא להילחץ מהחיים? איך לקחת את החיים בקלות? איך לראות את החיים כמשחק? תמיד יש חיסרון, אין אפשרות להצליח בחיים
איך לא לפחד להיכשל? אתה בכל מקרה הולך להיכשל, להיכנע מראש, איך לא לפחד להרגיש רע? איך ליהנות מהחיים? איך לא להילחץ מהחיים? איך לקחת את החיים בקלות? איך לראות את החיים כמשחק? תמיד יש חיסרון, אין אפשרות להצליח בחיים
...להיכשל, להיכנע מראש, איך לא לפחד להרגיש רע? איך ליהנות מהחיים? איך לא להילחץ מהחיים? איך לקחת את החיים בקלות? איך לראות את החיים כמשחק? תמיד יש חיסרון, אין אפשרות להצליח בחיים איך להתמודד עם פחד מכישלון? הפחד מכישלון הוא נושא שמעסיק לא מעט אנשים. לעיתים, אדם מוצא את עצמו מלא במחשבות של פחד מאי - הצלחה או תחושת כישלון. תהליך ההתמודדות עם פחד זה, יש בו גישות רבות. גישה אחת היא לנסות לשכנע את עצמך שלא תיכשל, להאמין בעצמך ולהרגיש בטוח. אך יש גם גישות אחרות שיכולות להיות יותר מועילות. אחד מהכיוונים שמציע...
ניתוח מחשבה לא הגיונית, תיאור מקרה טיפולי, מאשים את עצמי בהתנהגות של אחרים, לוקח אחריות על התנהגות של אחרים, איך לא להאשים את עצמי? למה אני חושב מחשבה לא הגיונית? איך להתמודד עם מחשבות טורדניות? טיפול במחשבות אובססיביות
ניתוח מחשבה לא הגיונית, תיאור מקרה טיפולי, מאשים את עצמי בהתנהגות של אחרים, לוקח אחריות על התנהגות של אחרים, איך לא להאשים את עצמי? למה אני חושב מחשבה לא הגיונית? איך להתמודד עם מחשבות טורדניות? טיפול במחשבות אובססיביות
...טיפולי, מאשים את עצמי בהתנהגות של אחרים, לוקח אחריות על התנהגות של אחרים, איך לא להאשים את עצמי? למה אני חושב מחשבה לא הגיונית? איך להתמודד עם מחשבות טורדניות? טיפול במחשבות אובססיביות למה אני חושב מחשבה לא הגיונית כשהכלב שלי נובח? כאשר אדם יוצא עם הכלב שלו לטיול ומתחיל להיות מוטרד ממה שהשכן חושב עליו, הוא חושב שזו מחשבה לא הגיונית. הוא מרגיש שזה לא אמור לעניין אותו מה שהשכן חושב. כדי להבין את המחשבה הזאת, צריך לחפש את ההיגיון שמאחוריה, כפי שאליעד מסביר פעמים רבות. השלב הראשון הוא לשאול את האדם...
האם האמת היא טובה או רעה? האם להיצמד לאמת עושה טוב או רע? האם האמת טובה? האם האמת רעה? איך זה מרגיש להיצמד לאמת במאה אחוז? להיצמד לאמת בשלמות איך זה מרגיש, תחושת שלמות, למה כדאי לשקר לעצמך? להיצמד לאמת ולהרגיש טוב, להרגיש שלמות
האם האמת היא טובה או רעה? האם להיצמד לאמת עושה טוב או רע? האם האמת טובה? האם האמת רעה? איך זה מרגיש להיצמד לאמת במאה אחוז? להיצמד לאמת בשלמות איך זה מרגיש, תחושת שלמות, למה כדאי לשקר לעצמך? להיצמד לאמת ולהרגיש טוב, להרגיש שלמות
...או רע? האם האמת טובה? האם האמת רעה? איך זה מרגיש להיצמד לאמת במאה אחוז? להיצמד לאמת בשלמות איך זה מרגיש, תחושת שלמות, למה כדאי לשקר לעצמך? להיצמד לאמת ולהרגיש טוב, להרגיש שלמות האם להיצמד לאמת עושה טוב או רע? אליעד כהן מסביר לעומק את השאלה האם האמת היא טובה או רעה, ומה קורה כשאדם בוחר להיצמד לאמת באופן מלא. בשיחה זו, הוא מפרט את המשמעות של להיצמד לאמת חלקית לעומת להיצמד לאמת מוחלטת, ומתייחס להשלכות שיש לכך על תחושת האושר וההנאה בחיים. למה אי אפשר להיצמד לאמת במאה אחוז ולהרגיש טוב? תחילה, אליעד...
האם זאת כל האמת? איך לבדוק תשובה? האם התשובה נכונה? האם זאת התשובה היחידה? איך לדעת מה התשובה? האם התשובה מחויבת? האם זאת האמת היחידה? תשובה אפשרית, החלל הפנוי, אמיתות של תשובה
האם זאת כל האמת? איך לבדוק תשובה? האם התשובה נכונה? האם זאת התשובה היחידה? איך לדעת מה התשובה? האם התשובה מחויבת? האם זאת האמת היחידה? תשובה אפשרית, החלל הפנוי, אמיתות של תשובה
...תשובה? האם התשובה נכונה? האם זאת התשובה היחידה? איך לדעת מה התשובה? האם התשובה מחויבת? האם זאת האמת היחידה? תשובה אפשרית, החלל הפנוי, אמיתות של תשובה איך לדעת אם התשובה שקיבלנו נכונה? אליעד כהן מסביר בהרצאה באופן מפורט כיצד עלינו לבדוק כל תשובה שאנחנו מקבלים לשאלה כלשהי. לדבריו, כאשר אדם שואל שאלה ומקבל עליה תשובה, חשוב לא להסתפק בתשובה בלבד, אלא לבדוק אותה בכמה דרכים שונות. ראשית יש לבדוק האם התשובה שניתנה עונה באמת על השאלה שנשאלה, ואם היא נכונה לגמרי או רק נכונה מנקודת מבט חלקית או היבט מסוים...
אהבה אובססיבית, אובססיה לגבר, אובססיה לאישה, אובססיה לאהבה, אובססיה לבחורה, OCD קשה, אובססיה לאדם, אובססיה לאקסית, אובססיה לבן זוג, אובססיה למין, אובססיה על גבר
אהבה אובססיבית, אובססיה לגבר, אובססיה לאישה, אובססיה לאהבה, אובססיה לבחורה, OCD קשה, אובססיה לאדם, אובססיה לאקסית, אובססיה לבן זוג, אובססיה למין, אובססיה על גבר
...לאישה, אובססיה לאהבה, אובססיה לבחורה, OCD קשה, אובססיה לאדם, אובססיה לאקסית, אובססיה לבן זוג, אובססיה למין, אובססיה על גבר מהן האובססיות לאהבה ואיך הן משפיעות על תחושת הערך העצמי שלנו? האובססיה לאהבה היא תחושה של תלות יתר והרגשת דחיפות בהשגת קשר זוגי, ולעיתים אף הופכת לבעיה קשה ומטרידה. המקרה שנדון בהרצאה מתאר את האובססיה למערכת יחסים עם גבר או אישה, ואת ההתפתחות שלה לכדי תחושת ערך עצמי שנבנית אך ורק על פי הקשר הזוגי. לעיתים האובססיה אינה כלפי האדם הספציפי אלא כלפי התחושות שנובעות מהקשר הזוגי עצמו...
חרדות קיומיות ופחדים / חרדת מוות - האם אפשר לצאת מ*כל* סוג של פחד ושל חרדה?
...מוות - האם אפשר לצאת מכל סוג של פחד ושל חרדה? ובו יתבאר העניין של הפחד ושל החרדה. ויתבאר, האם באמת אפשר לצאת מכל חרדה ולהתמודד עם כל פחד? או שאולי יש סוגים כלשהם של פחד וחרדה, שמהם אי אפשר לצאת? ועוד. והתשובה לכך היא, כי בהחלט, באפשרותו של האדם לצאת מכל סוג של כל חרדה וכל פחד. כולל כל סוגי החרדות וכל סוגי הפחדים שיש בעולם. ולא רק שאפשר לצאת מכל החרדות, אלא שהאדם יכול להגיע למצב שבו, לא רק שאין לו חרדות קיצוניות, אלא שגם אין לו כל תחושה של פחד משום דבר, כולל שום דבר. בדיוק כמו תינוק קטן ברגע שהוא...
רצונות התת מודע, איזה רצון מניע אותך, התבוננות עצמית, התבוננות פנימית, התבוננות נפשית, מודעות עצמית, למה יש רצון? מהו הרצון? מה רוצה התת מודע? שיעור באלגוריתם, תכנות מחשבים, הסיפור של אליעד
רצונות התת מודע, איזה רצון מניע אותך, התבוננות עצמית, התבוננות פנימית, התבוננות נפשית, מודעות עצמית, למה יש רצון? מהו הרצון? מה רוצה התת מודע? שיעור באלגוריתם, תכנות מחשבים, הסיפור של אליעד
...התבוננות פנימית, התבוננות נפשית, מודעות עצמית, למה יש רצון? מהו הרצון? מה רוצה התת מודע? שיעור באלגוריתם, תכנות מחשבים, הסיפור של אליעד מהו הרצון שמנהל אותך וכיצד הוא משפיע על החיים שלך? הרצון הוא הכוח המניע המרכזי בחיים שלנו, והוא יכול להיות לעיתים מקור לסבל או מקור לאושר. במפגש שהתקיים, סיפר אדם על חוויה אישית שבה הוא הרגיש שהרצון שולט בו לחלוטין. הוא תיאר תחושה של להיות עבד לרצונותיו - צורך לקום בבוקר, ללכת ללימודים, ולבצע מטלות שאינן אהובות עליו. הרצון, לדבריו, היה כמו בוס שאומר לו מה לע
פחד מזוגיות, ניצול בזוגיות, מרגיש מנוצל בזוגיות, איך לא להיכנס לזוגיות רעה? איך לא להרגיש מנוצל? איך לא לתת שינצלו אותך? איך נוצרת זוגיות בטעות? איך לתת בלי לרצות לקבל? להעניק בלי לרצות לקבל בתמורה, עצלנות בזוגיות
פחד מזוגיות, ניצול בזוגיות, מרגיש מנוצל בזוגיות, איך לא להיכנס לזוגיות רעה? איך לא להרגיש מנוצל? איך לא לתת שינצלו אותך? איך נוצרת זוגיות בטעות? איך לתת בלי לרצות לקבל? להעניק בלי לרצות לקבל בתמורה, עצלנות בזוגיות
...מנוצל בזוגיות, איך לא להיכנס לזוגיות רעה? איך לא להרגיש מנוצל? איך לא לתת שינצלו אותך? איך נוצרת זוגיות בטעות? איך לתת בלי לרצות לקבל? להעניק בלי לרצות לקבל בתמורה, עצלנות בזוגיות איך לא להרגיש מנוצל בזוגיות? הרצאה זו עוסקת בנושאים של פחד מזוגיות, ניצול בזוגיות, איך להימנע להרגיש מנוצל, איך לא להיכנס לזוגיות רעה, וכיצד ניתן לתת בזוגיות מבלי לצפות לקבל תמורה. אליעד כהן מציע דרכים להתמודד עם תחושות אלו, ומסביר איך אנשים לעיתים יוצרים זוגיות בטעות, או איך עצלנות בזוגיות יכולה להוביל לתחושות של חוסר...
המדונה של הרוצחים / פרננדו ואייחו
.../ פרננדו ואייחו זאן זנה בא לביקור בקולומביה. לא באמת. לא ממש הוא. אבל השפעת כתביו הגיעה לשם. זאן זנה כתב את המדונה של הפרחים. ספר שכולו תערובת של מציאות חלום ופנטזיה כשהמשפטים נבלעים אחד בשני. רוצחים יפים. הומואים מזדקנים. ואייחו כותב הרבה יותר פשוט מזנה. כתיבתו ברורה שותפת אך איננה פשטנית לרגע. גם הוא מספר על רוצחים יפים, על הומואים מזדקנים. אבל הכתיבה שלו מלבד הטון המיוחד היא כמעט ריאליסטית. ריאליזם פואטי. אין בה כמעט פנטזיות, אלא אם כן הגזמה ספרותית להדגשת דברים היא פנטסטית. והגיבורה הראשית היא...
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7
...כוח (28) האותיות - חלק 7 צורת האות ג ורמזיה יש הדורשים את האות ג כרמז של שתי מלים: 1) גי - רומז למילה אהבה, שערכה 13 כמו גי. 2) מל - רומז למילה מלא. או למילה: מדבר אדם הגומל חסד, עליו לעשות זאת מתוך אהבה מלאה ולא חלילה בצורה של התנשאות או גאווה. המילה גימל ערכה בגימ 83 כערך הביטוי: לא גבה לבי יש הרואים באות ג צורת חיבור של שתי אותיות: ז ו י. יחד ערכן: 17 כמנין המילה: טוב. אכן מה טוב יותר משבת אחים גם יחד, עזרה הדדית ותמיכה בזולת?! (ראה להלן הסבר מפורט יותר על המילה טוב באות ט) המילה גימל ערכה בגימ...
מהי אהבה? במה היא מתבטאת? כיצד תגרום לאהבה?
...במה היא מתבטאת? כיצד תגרום לאהבה? אהבה, זוגיות. מהי אהבה? כיצד תדע שאתה אוהב באמת? האם אתה באמת אוהב מישהו? האם באמת אוהבים אותך? האם האהבה שאתה מקבל היא אכן אמיתית? האם ניתן לגרום לעצמך לאהוב מישהו? איך תוכל לגרום לעצמך לאהוב מישהו? האם ניתן לגרום לילד לאהוב את אחיו? האם ואיך ניתן לגרום למישהו לאהוב משהו? האם אתה בטעות דוחה אהבה? ממה עליך להיזהר שלא לעשות כדי לא לדחות אהבה שאוהבים אותך? איך תגרום למישהו לא לאהוב אותך? איך תגרום לעצמך להפסיק לאהוב? איך תגרום למישהו לאהוב מישהו אחר? כיצד תדע האם...
תובנות לחיים 16
...כתבו בשפה קשה, לא מובנת, זרה? - התשובה בשאלה, מה השאלה? ? לא מבין - לא מבין זה טוב, כי אם הכל ברור אז מה השאלה ואם לא ברור, זה מחייב יגיעה, ששורשה כוונה, ששורשה רצון עז להבין. הרצון גדל, הכלי גדל. ההבנה איננה רלוונטית, ההשגה כן וגם לא אבל זה בפעם אחרת דברים אלו לא מובנים בשכל המוכר, אלא דרך תחושה השגה אור. ככל שיהיה ברור, בהיר ונהיר באמת, לא יהיה כבר צורך ברצון כוונה ויגיעה. אז לא ברור זה טוב, וגם ברור זה טוב. הכל טוב, סבלנות. כל עוד לא ברור, יש עבודה, והעבודה היא בכוונה ששורשה רצון, זוהי תכלית...
דליריום - מבוא
...האקדמיה ללשון העברית: הזיה) הוא מצב בלבולי חריף, המתאפיין בירידה קוגניטיבית חריפה עם שינויים תנודתיים במצב ההכרה. הסממן הבולט ביותר של מצב זה הוא ירידה ברמת הקשב, אם כי כל התחומים הקוגניטיביים עלולים להיפגע. זהו מצב שכיח וסיבה משמעותית לתחלואה ולתמותה, בפרט בקרב האוכלוסייה המבוגרת המאושפזת במוסדות רפואיים. ישנן סיבות רבות העלולות לגרום לדליריום, אולם מקובל כי מצב זה מתפתח באנשים המועדים לכך, וכי ככל שהמועדות גבוהה יותר, כך קטן השינוי הדרוש ליציאה מאיזון ולהשראת דליריום. על כן, מודעות לגורמי הסיכ
תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?
...תשובות לשאלות? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?. תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות? הפעם אני רוצה להשיב לשאלה, מהו הקו המנחה שצריך להיות כדי להשיב תשובות לשאלות. ולכל דבר בעולם יש שיטה, ונשאלתי מה ה השיטה למציאת תשובות לשאלות והרבה פעמים, עדיף בכלל לא לדעת את התשובות לכל השאלות, לא על הכל צריך לקבל תשובה ולדעת. ואני אומר שאחרי שתבין את התשובות לכל השאלות, שהכל טוב והכל אחד, אז האדם יכול להגיד עזוב, עכשיו אני לא רוצה לדעת תשובה לכל...
אנורקסיה - ותת המודע
...ותת המודע אנורקסיה הינה מחלה שתוקפת בדרך כלל נערות בגיל ההתבגרות. מבחינה סטטיסטית קיים קומץ נפגעים מקרב הגברים והנערים. זוהי מחלה רגשית נפשית שבדרך כלל מתפרצת כתוצאה מדימוי עצמי נמוך מתוך תחושת הרס עצמי, דבר המביא להרעבה עצמית של הנער \ נערה. תת המודע שלנו הינו כמו דוס של מחשב מבחינתו אוכל= חיים ולכן נפגעות המחלה לא יכולות להכיל את החיים ומעבר לכך מרגישות שהן לא ראויות לחיות את החיים ועל כן מרעיבות את עצמן. תסמין ההרעבה הינו הסימפטום שבא מתוך טראומות וחוויות שליליות אותן חווה נפגע המחלה. הטיפול...
אהבה - הצורך האנושי להיות אהוב והצורך באהבה
...האנושי להיות אהוב והצורך באהבה הצורך האנושי להיות אהוב עי אחרים והצורך באהבה הוא חוק אוניברסלי וצורך עמוק לכל באי הבריאה. כולנו זקוקים לאהבה כמו אוויר לנשימה, כך ברא אותנו הבורא, אך מה עלינו לעשות כדי שיאהבו אותינו ובאיזה אמצעים ננקוט כדי שנהיהי אנו אהובים על אחרים, שלמה המלך החכם באדם כבר אמר... כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם {משלי כז יט} כלומר כפי שהפנים משתקפות על פני המים כך משתקף ליבנו בליבו של השני, כלומר יש משקל למה שאני מקרין מתוכי לשני, אדם חייכן, מוכר חיוך ומעלה אצל המקבל תחושת שייכות...
אין פתרון לעומת אינסוף פתרונות
...לעומת אינסוף פתרונות יש עיקרון מעניין מאוד בחיי האדם והוא נקרא עיקרון המטוטלת והעיקרון הזה עובד באופן הבא: כאשר אדם לא מכיר את הפלוסים ואת המינוסים שלו ועושה מהם מישמש הוא מגיע המון פעמים לכביש ללא מוצא או לחילופין לאין פתרון. לא כן, כאשר האדם מכיר את הכוחות שלו ויודע לשחק אתם נכון, לכן, גם הכרת הכוחות של האדם הם סוג של משחק או פסיכולוגיה או אם תרצו גם מתמטיקה. ומה בעצם הדבר אומר בפשטות? כאשר האדם לא מכיר את הכוחות שלו כפי שצריך, הוא אומר על דברים שהוא יכול שהוא לא יכול ומפספס עי כך הזדמנויות פז...
מהו הפחד ומהי חרות?
...רוצים חרות. חרות מתקשרת לחופש, לשמחה ובעצם לאושר. בסופו של דבר כולנו שואפים להיות מאושרים. כשאנו מאחלים חרות, רובנו מתכוונים לחרות מכל מה שמונע מאיתנו להיות מאושרים. אם כך, מה מונע מאיתנו להיות מאושרים? לכל אחד מאיתנו התשובה קיימת בתוכו. אנחנו יודעים בדיוק מה עושה אותנו מאושרים. מה שבכל זאת מונע מאיתנו להיות מאושרים הוא הפחד. הפחד הוא זה אשר משעבד אותנו. אנו משועבדים לו. אנו עבדים של הפחד שלנו. אנו יודעים היטב מה אנחנו רוצים בחיינו, אולם פחד כלשהו מונע מאיתנו לנוע. הוא אשר יוצר אצלנו את התקיעות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אספרגר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אספרגר, האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אספרגר, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
טיפול בהדחקה בלי הצפה רגשית מה לעשות כשאני לא מוצא את הסיבה? איך אפשר להיות עשיר? דיכאון איזה חלק בשריר? הצלחה בכל תחום בחיים למה בכל חרדה יש ספק? פחד להיות תלוי באחרים איך לפתח ביטחון עצמי? להוריד ביטחון עצמי מתי קל להתאהב? לאהוב את המציאות אמונה ואושר אושר בלי תנאים להעביר מסרים לאקסית ריגוש במערכת יחסים החלטות בצורה מהירה למה קשה לקבל החלטה? להתמודד עם השמנה התמודדות עם פטירה להתמודד עם חוסר מוטיבציה להצליח להפסיק לעשן לקוחות שרוצים לרכוש ממך להכיר את המוצר ילד מעשן סמים למה ההורים מתערבים בחיי ילדיהם? אנשים רוחניים שמאוהבים במוות להאמין למורים רוחניים להיות סכיזופרן טיפול בהפרעה סכיזו אפקטיבית להתרחק מהאקס אני זוכר את האקסית תזונה או אימונים שינוי הזווית במפרק במהלך התנועה לאלוהים יש יש אלוהים אחד שלבים בהארה רוחנית הדרך היחידה להארה רוחנית מילון מושגים בספר להיות אלוהים איך להפוך להיות אלוהים? כסף בלי לעבוד בכלל להפסיק לעבוד בשביל כסף למצוא את מטרת החיים למה הוא משמעות החיים שלי? מה רע בערך עצמי חיובי? דפוסי חשיבה שליליים בוחר מה לרצות חופש רצון כדור הארץ מרכז היקום פחד מעולם הבא עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי רוחני, מאמן אישי להצלחה, מאמן אישי לדיאטה בנושאי אספרגר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2813 שניות - עכשיו 04_12_2025 השעה 10:14:50 - wesi4