ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אספרגר ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9 ✔פרק 7 מכיוון שראיתי כיצד תכניות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9
פרק 7

מכיוון שראיתי כיצד תכניות ABA ו - VBA מקדמות מאד את הילד ולצערי לא מצאתי, מלבד ספרו הראשון של לובאס, תכנית עבודה מפורטת של גישת ABA החלטתי כי מן הראוי שיהיה בנמצא עבור ההורים דוגמאות של תכניות טיפוליות.

דוגמאות של תכניות טיפוליות

לאחר שקבענו מה היא מטרת העל, מהן המטרות המשניות, איזו שיטת טיפול מתאימה לילד (או שיטות טיפול), מצאנו תרפיסטיות להכשיר ומנחה שינחה אותן יש לגשת לבניית התכנית. את התוכנית בונה המנחה. לפני הפעלת התכנית יסביר המנחה להורים ולתרפיסטיות כיצד הוא רואה את מצבו של הילד, מה צריך הילד כרגע וכיצד נעזור לו להגיע לשם. על ההורים לזכור תמיד לשאול את השאלות הנכונות ועל פיהן לדרוש את הדרישות הנכונות - גם לגבי התכנית הטיפולית וגם בסיטואציות אחרות הקשורות בילד:

1.תמיד לשאול את עצמך כהורה ואת המנחה: למה בחרת בתכנית הספציפית הזו כרגע עבור הילד? מה המטרה של התכנית?

2.איך המטפלות יעבירו את המטרות של תכנית ספציפית? (לא מספיק לכתוב את התכנית, צריך להסביר למטפלות כיצד לעשות את הדברים בשטח כדי שלא יגרמו לנזק).

לפני שניגש לתכניות עצמן אני רוצה להזכיר ולהדגיש שבכל מקרה אין כאן המלצה ליישם את הדוגמאות לתכניות הללו לבדכם על ילדכם. רק מנחה בעל ניסיון רב המכיר את התכניות הטיפוליות השונות ומכיר את האוטיזם על מגוון הפנים שהוא מציג יכול להתאים תכנית טיפולית מלאה ואחראית לילדכם. העתקת תכנית זו או אחרת ויישומה על ילדכם עשויה לגרום לו נזק במקום תועלת. יש "לתפור" את התכנית הטיפולית כחליפה או ככפפה ליד ספציפית של כל ילד וילד.

מטרתי בהצגת תכניות לדוגמה היא שתוכלו כהורים להבין את רוח הדברים, מניין הם באים ולאן הם לוקחים את הילד בטיפול.

התנהגות - תכנית רוגע

מטרה: הילד יבין מהו מצב של היות רגוע ויוכל להיות רגוע יותר ככל שהטיפול ימשיך

1.תהליך: ספרו לילד סיפור בטון רגוע, סיפור עם מסר של רוגע ושלווה. בכל פעם שהילד יושב וגופו רגוע ונינוח (שימו לב שהגוף והבעות הפנים רגועים, אל תחזקו בטעות על גוף שנראה רגוע אבל רגליים מקפצות או ראש שזז מצד לצד) חזקו את הילד ע"י ליטוף של גבו או ידיו בעדינות ואמרו "אתה רגוע עכשיו, איזה יופי" או "אתה רגוע עכשיו, זה נעים לי לקרוא לך ככה".

2.תהליך: במידה והכנתם פינה עם כריות ופוף אפשר לשבת שם ולתרגל נשימות (עמוקות ורגועות). לבצע תרגיל נשימות רק כשהילד נראה לכם רקוע למדי יחסית ליכולתו להירגע. התרגיל אינו פשוט וצריך לוודא שמבצעים אותו נכון. במידה ואתם רואים שהילד אינו מצליח לבצעו נכון הפסיקו ונסו תכנית זו בעוד חודש. יש לשבת מול הילד כששניכם ישובים על כסא. אומרים לילד:

a.תעשה כמוני.

b.במידה האפשר יוצרים קשר עין עם הילד.

c.מדגימים נשימה עמוקה. שואפים באופן מופגן עמוק וארוך אוויר לריאות ואח"כ נושפים באופן מופגן באותה דרך.

d.תעשה כמוני.

e.אם הילד מצליח רק לשאוף ולא לנשוף רגוע מנסים שוב להראות לו מה הדרך הנכונה, "תראה, תעשה כמוני, ככה" (נסו לא לומר "לא, זה לא נכון ככה").

f.אם הילד מתחיל להתנשף מהר (היפר - וונטילציה) עצרו את התרגיל ועברו למשהו אחר.

g.במידה והילד ישב בכל אחד מהשלבים (אפילו אם לא הצליח לעשות את התרגיל עצמו של הנשיפה ושאיפה ברוגע) שבחו אותו מאד - "כל הכבוד, אתה מנסה, אתה רגוע" (בקול לוחש) או "נהדר, איך אתה רגוע, תענוג" או "נעים לי שאתה רגוע". בכל מחמאה יש להכניס את המילה רגוע, כך הילד יבין לאט מהי הכוונה במצב רוגע וידע להתכוונן לשם במהלך הזמן כשנבקש ממנו להירגע.

תכנית חיקוי מוטורי

מטרה: הילד יחקה את תנועותיו של המטפל.

תהליך:

1.אמרי לילד "עשה כמוני".

2.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה. אם הילד אינו מבצע אמרי שוב "עשה כמוני חמוד".

3.אם הילד עדיין אינו מבצע בצעי שוב את המטלה בעצמך.

4.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה.

5.אם הילד אינו מבצע סייעי לו פיזית. קחי את ידיו של הילד והרימי אותן למעלה, הכל בעדינות. ואז אמרי "הידיים למעלה, איזה יופי, כל הכבוד, עשית כמוני!". דברי באינטונציה שמחה, בקול גבוה יחסית ובהתלהבות. הביטי לעיניו של הילד.

6.את החיזוק המילולי החיובי אמרי מהר ועוד לפני שידיו של הילד ממש למעלה, כך תמנעי לעיתים קרובות מזעמו של הילד על כך שהפעלת אותו פיזית ללא רשותו ורצונו. החיזוק החיובי המיידי (שניתן עוד באמצע הדרך להשלמת משימת הרמת הידיים) עשוי לשמח את הילד ולנטרל את תגובת הנגד שלו.

תכנית חיקוי אורלי

מטרה: הילד יחקה הברות או מילים.

תהליך:

1.בתחילת העבודה בחרי הברה או מילה שהילד יודע לומר אותה.

2.למדי את הילד לומר את ההברה על פי בקשתך (ולא רק כשהיא יוצאת מפיו באופן ספונטאני ולא מתוכנן דווקא).

3.מצאת שהילד יודע לומר את ההברה "אה".

4.אימרי לילד "תגיד אה".

5.הדגישי את ההברה אה והאריכי אותה.

6.שימי לב שהילד מסתכל על פניך, או טוב יותר, על פיך כשאת מבצעת את ההברה.

7.במידה והילד אינו מבצע בקשי ממנו שוב עד שינסה לפחות.

8.אם הילד ניסה (אפילו אם לא הצליח באופן מלא לומר את ההברה) מחאי לו כפיים, דגדגי אותו (במידה והדבר נעים לו) צחקי ואמרי לו כמה הוא נפלא, "כמה יפה אמרת אה (או ניסית להגיד אה), כל הכבוד לך, אני יודעת שזה קשה".

לימוד הצבעה

מטרה: הילד ילד להצביע על עצמים.

תהליך: הוציאו 2 חפצים מעניינים (אבל לא מעניינים מידי כדי שהילד לא יחטוף אותם). הניחו על השולחן. בקשו מן הילד להצביע על אחד מהחפצים: "תצביע בבקשה על הכדור" והצביעו אתם על הכדור לשם הדגמה. אם הילד אינו מצביע סייעו לו פיזית, קחו בעדינות את ידו ועזרו לו להצביע.

שבחו אותו בכל דרך אפשרית. נסו את התרגיל הזה מספר פעמים בכל טיפול, עם אותם חפצים בהתחלה, אח"כ שנו חפצים, אח"כ הרחיבו את ההצבעה לדברים מעט יותר רחוקים (על המדף למשל).

ברגע שההצבעה מופיעה ספונטנית (ללא בבקשה או עזרה של המטפל) יש לחזק מאד את הילד, בחיבוקים, קפיצות שמחה ועידוד מילולי.

תכנית התחלתית לחיזוק קשר עין

הכירי את הילד היטב ודעי אילו צעצועים הוא אוהב ורוצה.

הניחי לידך בקופסא סגורה את הצעצועים האהובים עליו.

שחקי עם הילד במשחקים אחרים כאשר המשחק נעים לשניכם.

הוציאי בשקט צעצוע אהוב על הילד מתוך הקופסא. אם הילד מבחין בכך ומנסה לקחת ממך את הקופסא או את הצעצוע אמרי: "רק אני יכולה לגעת בקופסא עכשיו, תחכה בסבלנות".

אחזי בצעצוע ביד אחת והניחי אותו מעל אפך, בין עיניך.

אמרי "תראה, הנה הברווז!" אם הילד עדיין אינו מביט בך הכניסי את ראשך עם הצעצוע מוחזק בין עיניך למרחב הפרטי של הילד והתקרבי אל ראשו מאד. (אם אפשר אז רצוי ליישם תכנית טיפולית זו על השטיח).

כאשר הילד מבקש את הצעצוע במילים, תנועות או מחוות אל תתני לו את הצעצוע עד שהוא יוצר קשר עין איתך.

אם הילד לא מצליח ליצור קשר עין לבדו סייעי לו ע"י אמירה: "תסתכל בעיניים שלי בבקשה".

ברגע שהילד מסתכל לעיניך אפילו לשבריר שנייה אמרי "הסתכלת לי בעיניים! כל הכבוד, נעים לי לשחק איתך" ותני לו את הצעצוע בחיוך.

התנהגות - תכנית לויתורים

מטרה: הילד יוותר על צעצועים, רצון לקום מהשולחן וכו'.

תהליך:

שחקי עם הילד בצעצוע שאינו אהוב עליו באופן מיוחד, לדוגמה דובון.

בקשי מהילד לשחק במשהו אחר, שאהוב עליו מעט יותר. "בוא נשחק ברכבת עכשיו".

כשהילד מוותר על הצעצוע הקודם (הדובון) כדי לשחק בדבר מה אחר אמרי "אתה מוותר על הדובון, כל הכבוד לך, איזה בוגר!".

עברי כך ממשחק למשחק. וודאי שעל הילד לוותר בתחילה על צעצועים שאינם משאת נפשו ולאט מאד במהלך מספר פגישות בקשי ממנו לוותר על צעצועים שהוא אוהב יותר. תני חיזוק מילולי קונקרטי לכל וויתור ושבחי אותו מאד.

התנהגות - תכנית סבלנות

מטרה: הילד ימתין בסבלנות לדבר מה שהוא רוצה.

תהליך: כשמתחילים בתכנית טיפולית עובדים בקצב של הילד מבחינת יכולת הסבלנות שלו. אם הוא רוצה דבר מה ואינו מסוגל לחכות אפילו רגע בסבלנות, נותנים לו את מה שהוא רוצה באותו רגע. במהלך הפגישות מאריכים את הזמן שעל הילד להמתין כדי לקבל את מה שהוא רוצה, בתחילה לכמה שניות ואח"כ אפשר להגיע לכמה דקות ספורות. תלוי בגיל הילד. כך מלמדים את הילד שאי אפשר לקבל סיפוק מיידי ברוב תחומי החיים (כשילדי מתלוננים על כך אני נוהגת לומר "רק חיבוק אפשר לקבל עכשיו, כל השאר לוקח זמן" ואז מחבקים אותם כמובן).

מהלך העבודה:

שחקי עם הילד עד שהוא בעצמו יבקש דבר מה.

למרות שאת יכולה להביא לילד את מה שהוא מבקש באותו רגע, הימנעי מכך והביאי לו את מה שביקש לאחר כ - 10 שניות.

העבירי את 10 השניות הללו בשאלות שתשאלי את הילד.

לדוגמה: הילד אומר "משאית". או רק "אית" ואת יודעת שזו דרכו לבקש את המשאית הכחולה שנמצאת על המדף העליון. למרות כל זאת עשי את עצמך שאינך מבינה. אמרי "מה אתה רוצה, תסביר לי".

הילד ינסה לומר שוב משאית או "את זה". שאלי אותו "אתה מתכוון למשאית?"

הילד יענה כן, או ינדנד בראשו, או יביט לעבר המיקום בו המשאית נמצאת.

שאלי את הילד, "יש כאן הרבה משאיות, איזו מהן אתה רוצה? תראה לי"

הילד יצביע על המשאית שהוא רוצה, יאמר את צבעה וכו'.

נסי לא למתוח את סבלנותו של הילד יותר מידי. כשאת רואה ששאלותיך מתחילות להביא אותו למצב שהוא כבר לא יכול להכיל אותן ואותך אמרי "אה, אתה רוצה את המשאית הכחולה שעל המדף? איזו מבולבלת אני, הבנתי!"

"בוא, נלך להביא אתה משאית". גשי עם הילד למדף והושיטי לו את המשאית שביקש, השתדלי שהילד יצור קשר עין איתך (לא עם המשאית) לפני שאת מגישה לו אותה. ואמרי "חיכית כל כך בסבלנות, אתה נהדר!" (הדגישי את המילה בסבלנות והאריכי אותה מעט שהילד יבין שזה הדבר שאת מבקשת ממנו).

יש עוד תכניות רבות להארכת סבלנותו של הילד וללמדו מהי סבלנות. את התכנית הנ"ל אפשרות לבצע גם במהלך היום יום כאשר הילד מבקש דבר מה, אוכל למשל. בכל התכניות הללו חשוב מאד לא לשכוח לחזק את הילד בחיזוק חיובי מילולי, ואם החלטתם עם המנחה, גם בחיזוקים חיוביים פיזיים (מתנות קטנות, אוכל שהילד אוהב במיוחד וכו').

קשב - מה חסר?

המטרה - להעמיק את הקשב של הילד ולהאריכו.

התהליך:

שבי ליד שולחן מול הילד. הניחי שלושה פריטים (או שני פריטים, תלוי מה הילד מסוגל, על פי הוראות המנחה) מול הילד. בחרי פריטים לא מסובכים שאת יודעת שהילד מכיר היטב ויודע לומר את שמם (או ידע להצביע על לוח תקשורת כדי להביע מה שמם).

אמרי לילד "תראה!".

הצביעי עם אצבעך על כל אחד מהחפצים ואמרי את שמם. עשי זאת לאט כשאת ממתינה 2-3 שניות בין אמירת שמו של כל אחד מהחפצים.

לאחר שאת בטוחה שהילד ראה את הצבעתך ושמע כשאת אומרת בקול את שמות החפצים העלימי לתוך כף ידך אחד מהחפצים.

אמרי לילד: "תראה! משהו חסר כאן. מה חסר ?"

אם הילד אינו מצליח לאחר שתי ניסיונות כאלה (עברי שוב את כל השלבים עד כה), נסי דרך נוספת.

בפעם השלישית, כאשר את מגיעה לשלב שבו את אמורה להצביע על החפצים סייעי לילד פיזית. קחי בעדינות את ידו של הילד, צרי מכף ידו ג'סטה של הצבעה (בעדינות)... ועם אצבעו של הילד הצביעי על כל אחד מהחפצים כאשר את אומרת את שמם.

שוב החביאי אחד החפצים (כאשר הילד אינו מצליח כדאי להחביא כל הזמן את אותו חפץ כדי למנוע ממנו בלבול מיותר בשלב זה).

אמרי: "אוי... משהו חסר כאן. מה חסר?"

כאשר הילד יענה לך מה חסר התפעלי מאד ממנו, חייכי, הביעי בשפת גופך שמחה ואמרי "מדהים! אתה מצאת מה חסר! כל הכבוד חמוד".

בתחילת הדרך יש לבצע את התרגיל לא יותר משלוש פעמים. במידה והילד לא מצליחה לאחר שלוש פעמים (כאשר הפעם השלישית היא עם סיוע פיזי) יש לומר לילד מה חסר ולעשות זאת בעדינות ובחיוך.

אל תאמרי בשום אופן "לא הצלחת". אם הילד מנחש לא נכון ואומר שדבר מה אחר חסר אפשר לאמר "חמוד, התבלבלת. תנסה שוב. מה חסר?". בכל אחת מהתוכניות המוצגות כאן אין לתת לילד הרגשה שהוא אינו מצליח. זהו משחק עבור הילד ולכן הוא אמור ליהנות ממנו. במידה ואת נתקלת בקשיים הפסיקי את המשחק ביוזמתך לפני שהילד יכנס להתנהגות לא נאותה או יסתגר בעצמו ושאלי את המנחה כיצד לבצע זאת נכון יותר עבור הילד.
לשאול את השאלות הנכונות ליצור קשרים שיטות טיפול תהליכים לשאול שאלות עדינות למתוח תהליך שלווה אהבה להכיל pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
ניתוח ציטוטים של ברוס לי, תרגול מיומנויות לחימה, איך לתרגל מיומנויות? אומנות לחימה משולבת, שיפור מיומנויות אישיות, ציטוט של ברוס לי, MMA, אומנות לחימה משולבת, איזו אומנות לחימה הכי טובה? איזו שיטת לחימה הכי טובה?
ניתוח ציטוטים של ברוס לי, תרגול מיומנויות לחימה, איך לתרגל מיומנויות? אומנות לחימה משולבת, שיפור מיומנויות אישיות, ציטוט של ברוס לי, MMA, אומנות לחימה משולבת, איזו אומנות לחימה הכי טובה? איזו שיטת לחימה הכי טובה?
...תרגול מיומנויות לחימה, איך לתרגל מיומנויות? אומנות לחימה משולבת, שיפור מיומנויות אישיות, ציטוט של ברוס לי, MMA, אומנות לחימה משולבת, איזו אומנות לחימה הכי טובה? איזו שיטת לחימה הכי טובה? מה עדיף, לתרגל מיומנות אחת או הרבה מיומנויות? אליעד כהן מנתח בהרצאתו שני ציטוטים מפורסמים של ברוס לי בנוגע לאופן התרגול המיטבי של מיומנויות לחימה. הציטוט הראשון של ברוס לי אומר: איני מפחד מן האדם שתרגל עשרת אלפים בעיטות פעם אחת, אך אני מפחד מן האדם שתרגל בעיטה אחת עשרת אלפים פעמים. אליעד כהן מסביר את משמעות הציטוט...
דוגמה לטיפול בהפרעה נפשית קשה, דוגמה טיפול במחשבות שווא, אולי אני תרנגול? טיפול ב OCD קשה, טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה, ניתוח סיכוי סיכון, מה הסיכוי שמשהו יקרה? איך לטפל בחולי נפש?
דוגמה לטיפול בהפרעה נפשית קשה, דוגמה טיפול במחשבות שווא, אולי אני תרנגול? טיפול ב OCD קשה, טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה, ניתוח סיכוי סיכון, מה הסיכוי שמשהו יקרה? איך לטפל בחולי נפש?
...נפשית קשה, דוגמה טיפול במחשבות שווא, אולי אני תרנגול? טיפול ב OCD קשה, טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה, ניתוח סיכוי סיכון, מה הסיכוי שמשהו יקרה? איך לטפל בחולי נפש? איך לטפל במחשבות שווא ופחדים לא הגיוניים? בהרצאה זו אליעד כהן נותן דוגמה מפורטת ומעשית כיצד אפשר לטפל בהפרעות נפשיות קשות, מחשבות שווא, OCD קשה, הפרעת אישיות גבולית ואף סכיזופרניה. הדוגמה המרכזית שאליעד מתייחס אליה, היא של אדם אשר מוטרד בצורה קיצונית מכך שאנשים עלולים לחשוב שהוא אומר משפטים לא הגיוניים או מוזרים, כגון אני...
ריגושים, התרגשות, התחדשות, אסור להיות זקן, למה אני מחפש ריגושים? רוצה ריגושים, שעמום זה מוות, למות משעמום, חיפוש ריגושים, חייב ריגושים, רוצה להתרגש, פרפרים בבטן, לחזור להרגיש רגשות, לפעול מתוך הרגל, זוגיות משעממת, עבודה משעממת
ריגושים, התרגשות, התחדשות, אסור להיות זקן, למה אני מחפש ריגושים? רוצה ריגושים, שעמום זה מוות, למות משעמום, חיפוש ריגושים, חייב ריגושים, רוצה להתרגש, פרפרים בבטן, לחזור להרגיש רגשות, לפעול מתוך הרגל, זוגיות משעממת, עבודה משעממת
...התחדשות, אסור להיות זקן, למה אני מחפש ריגושים? רוצה ריגושים, שעמום זה מוות, למות משעמום, חיפוש ריגושים, חייב ריגושים, רוצה להתרגש, פרפרים בבטן, לחזור להרגיש רגשות, לפעול מתוך הרגל, זוגיות משעממת, עבודה משעממת מהי הסיבה שבן אדם מחפש ריגושים? החיפוש אחר ריגושים נובע מתוך הרצון לחוות חיים מלאים ומרגשים. אנשים מחפשים ריגושים בזוגיות, בעסקים או במצבים אחרים על מנת להרגיש חיים. הרגשות המובילים לריגוש הם, למעשה, מה שמבדיל בין חיים לבין מוות. כאשר אדם חי רק ברוטינה ובלי שינוי, הוא מרגיש מת מהלך, כיוון שאין...
גיבורי על משני צורה - מהי מהותם של גיבורי על עם יכולת לשנות צורה כרצונם?
...- מהי מהותם של גיבורי על עם יכולת לשנות צורה כרצונם? כפי שכבר ביארתי, האדם מעריץ את הדבר שהוא היה רוצה להיות כמותו. וגיבור העל מייצג את היכולת של האדם לשלוט במציאות. והאדם רוצה לשלוט במציאות, כדי שהיא תהיה כרצונו. והאדם בפנימיות רצונו, רוצה לרצות את המציאות. ומשום כך האדם רוצה לשנות את המציאות, או לכל הפחות שתהיה לו את היכולת לשנות את המציאות. ולכן האדם מעריך ומעריץ את הדמויות שהן יכולות לשנות את המציאות וכולי. וכפי שכבר ביארתי, בכל דבר ודבר שיש בעולם, יש בו שכל כלשהו. ואם נתבונן בעניין דמויות גיבורי...
ליקוטי מוהרן ח"א יב, שיחות הרן י, הרשעים מלאים חרטות, אלוהים לא טועה, ניתוח רבי נחמן, למה אלוהים התכוון? האם רבי נחמן טעה? האם צדיק יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? האם אלוהים יכול לטעות? בעד ונגד שמירת מצוות
ליקוטי מוהרן ח"א יב, שיחות הרן י, הרשעים מלאים חרטות, אלוהים לא טועה, ניתוח רבי נחמן, למה אלוהים התכוון? האם רבי נחמן טעה? האם צדיק יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? האם אלוהים יכול לטעות? בעד ונגד שמירת מצוות
...שיחות הרן י, הרשעים מלאים חרטות, אלוהים לא טועה, ניתוח רבי נחמן, למה אלוהים התכוון? האם רבי נחמן טעה? האם צדיק יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? האם אלוהים יכול לטעות? בעד ונגד שמירת מצוות האם רבי נחמן טעה כשטען שהרשעים מלאים חרטות? אליעד כהן מנתח את הטענה של רבי נחמן מברסלב, מתוך ליקוטי מוהרן חלק א תורה יב ושיחות הרן י, לפיה הרשעים מלאים בחרטות. אליעד מסביר לעומק את המשמעות מאחורי הטענה הזו, ושואל כיצד אפשר לדעת אם היא נכונה. על פי רבי נחמן, אדם רשע נהיה יותר ויותר רשע דווקא בגלל שבמהלך היום או לפני...
הכל כרצונך תמיד, הרצון הראשון, הרצון של אלוהים, מה טוב ברצון? מה רע ברצון? לא להרגיש רע, לא לסבול, להפסיק את הסבל, לרצות להרגיש רע, לרצות את הרע
הכל כרצונך תמיד, הרצון הראשון, הרצון של אלוהים, מה טוב ברצון? מה רע ברצון? לא להרגיש רע, לא לסבול, להפסיק את הסבל, לרצות להרגיש רע, לרצות את הרע
...הרצון של אלוהים, מה טוב ברצון? מה רע ברצון? לא להרגיש רע, לא לסבול, להפסיק את הסבל, לרצות להרגיש רע, לרצות את הרע מה המשמעות של הכל כרצונך תמיד ואיך זה קשור לרצון האלוהי? אליעד כהן מסביר על משמעות הביטוי הכל כרצונך תמיד ומחבר אותו לתפיסה של רצון אלוהי. הוא מתאר מצב שבו האדם חווה מציאות מסוימת ומרגיש בה חוסר שביעות רצון, אך מנגד קיים בו מקום עמוק יותר שבו הוא דווקא כן רוצה את אותה מציאות שלכאורה אינו רוצה. אליעד מתאר כי ברגע שהאדם מכיר בעובדה שיש בו צד שרוצה את הרע, את הכאב או הסבל, הרי שמאותו רגע...
אלוהי החכם האמיתי / אלוהים של אלוהים - מיהו אלוהים, של החכם האמיתי?
...האמיתי / אלוהים של אלוהים - מיהו אלוהים, של החכם האמיתי? כי כל אחד יש לו אלוהים, וגם לאלוהים, יש אלוהים. אלא, שאצל אלוהים, אלוהיו, זה הוא עצמו ממש. וכאשר אדם שאינו חכם אמת, מדבר על אלוהים / מהות המציאות / המצוי הראשון / הסיבה הראשונה / הרצון הראשון וכיוב, הוא מדבר על ישות שהיא נפרדת ממנו. אבל החכם האמיתי, שהוא שקוף לגמרי, והוא באחדות אחת עם המציאות, כאשר הוא מדבר על אלוהים, הוא בעצם מדבר, על מי שהוא עצמו ממש. וכאשר האדם שומע את החכם האמת מדבר על אלוהים, בעיני האדם, החכם האמת, זה הגוף הגשמי והלבוש...
אושר יוצר פחד, איך לדעת מה הפחד הגדול ביותר של מישהו? מה הפחד הגדול ביותר שלך? איך לדעת ממה מישהו מפחד? למה מה שעושה אותך מאושר גורם לך לפחד? איך לדעת מה מפחיד אותך? איך לדעת ממה אתה מפחד? איך לדעת ממה אני מפחד?
אושר יוצר פחד, איך לדעת מה הפחד הגדול ביותר של מישהו? מה הפחד הגדול ביותר שלך? איך לדעת ממה מישהו מפחד? למה מה שעושה אותך מאושר גורם לך לפחד? איך לדעת מה מפחיד אותך? איך לדעת ממה אתה מפחד? איך לדעת ממה אני מפחד?
...מה הפחד הגדול ביותר שלך? איך לדעת ממה מישהו מפחד? למה מה שעושה אותך מאושר גורם לך לפחד? איך לדעת מה מפחיד אותך? איך לדעת ממה אתה מפחד? איך לדעת ממה אני מפחד? איך לדעת מה הפחד הגדול ביותר של מישהו? הדרך לדעת מהו הפחד הגדול ביותר של אדם מסוים היא להבין קודם כל מה הדבר שמביא לו הכי הרבה אושר בחיים. אליעד כהן מסביר בהרצאתו כי קיים קשר ישיר בין האושר הגדול ביותר לפחד הגדול ביותר. ככל שאדם נהנה יותר ממשהו, כך הוא מפחד יותר מהאפשרות לאבד אותו. לדוגמה, אם ניקח את בנימין נתניהו, הדבר שמסב לו את האושר
התחדשות פנימית / חוויה - איך לשנות את החוויה של המציאות? איך להתחדש כל הזמן?
...של המציאות? איך להתחדש כל הזמן? והדרך של האדם לשנות את חוויית המציאות שלו, היא על ידי זה שהוא משנה את הבסיס ואת היסוד, של חוויית המציאות שלו. וכל חוויית המציאות של האדם, היא נשענת על ההפרדה שהאדם עושה בין היש לבין האין. שזאת החוויה הבסיסית ביותר של האדם, שהוא מפריד בין היש לבין האין. שעל ידי ההפרדה הזאת, האדם חווה את הקיום העצמי של האני שלו, שהוא נפרד מכל מה שהוא אינו האני שלו. ומי שרוצה לשנות את חוויית המציאות שלו באמת, עליו לשנות את חוויית האני שלו. וזה אפשרי, רק על ידי שינוי חוויית היש והאין...
לקיחת אחריות, הסרת אחריות, זה לא אתה זה אני, זה לא אני זה אתה, למה מישהו לא רוצה אותך? למה לא רוצים אותך? לגרום למישהו לרצות אותך, התמודדות עם פרידה, למה לא רוצים אותי?
לקיחת אחריות, הסרת אחריות, זה לא אתה זה אני, זה לא אני זה אתה, למה מישהו לא רוצה אותך? למה לא רוצים אותך? לגרום למישהו לרצות אותך, התמודדות עם פרידה, למה לא רוצים אותי?
...זה לא אני זה אתה, למה מישהו לא רוצה אותך? למה לא רוצים אותך? לגרום למישהו לרצות אותך, התמודדות עם פרידה, למה לא רוצים אותי? האם המשפט זה לא אתה זה אני הוא אמיתי? כאשר אדם אומר זה לא אתה, זה אני במהלך פרידה, עולה השאלה האם המשפט הזה משקף אמת או שהוא רק דרך מנומסת לסיים קשר מבלי להאשים את הצד השני. אליעד כהן מנתח לעומק את המשפט הזה, ומציג שתי אפשרויות מרכזיות להסביר את הסיטואציה שבה אדם אינו רוצה להמשיך בקשר או במקום עבודה: אפשרות אחת: האדם השני הוא הבעייתי. כלומר, האדם האחר אינו מבין או אינו מתאים...
עיצוב אמונות - מקצוע חדש... האמנם?
.../ עמית לביא אני מעצב אמונות. Believe Design L.T.D. מה זה אומר? הכוונה פשוטה מאוד. אני טוען שכולנו מעצבים את האמונות שלנו במהלך חיינו. אבל אנו לעיתים פועלים כאוטומטים ולכן, פעמים רבות אנו נכשלים ולא מאושרים מספיק מחיינו ובחיינו. זה הכל תלוי באמונה. איזה אמונה מזינה אותנו? האם אמונה שאנו לא מסוגלים או אמונה שאנו לא מוצלחים? עלינו לזהות את האמונות שלא עוזרות לנו לגדול ולשנות אותן לאמונות גדולות צבעוניות ויפות שמפרגנות למי שאנחנו, ושמעודדות אותנו להגשים את עצמנו ולחוות יותר סיפוק, שמחה והצלחה. איך עושים...
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?
...החשובים בחיים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?. הרצאה על זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? ועוד. זיכרון, השאלה שאנשים שואלים, היא איך בן אדם יכול לשפר את הזיכרון שלו. בני אדם אומרים לפעמים, יש לי כל כך הרבה דברים לעשות, אם רק הייתי זוכר הייתי עושה, אבל אני שוכח. הדבר החשוב ביותר שחשוב שבן אדם יזכור זה את התובנות בחיים שלו. אדם הגיע לתובנה מסוימת, והוא רוצה לזכור אותה וליישם, ועכשיו הוא שואל, איך אני אמור לזכור את ההבנה...
התמכרות \ כיצד להיגמל \ למה מתמכרים
...בפוסט זה ארצה לתאר את הדרך שבה מתמכרים בני האדם לדברים - חומריים, רוחניים או אפילו לבני אדם אחרים, כמו כן ארצה להסביר מדוע מתרחש תהליך של התמכרות וכיצד ניתן לא רק להיגמל מהתמכרויות קיימות אלא גם להימנע מהתמכרות עתידית. הרעיון המרכזי בפוסט הוא לסייע לאנשים לפתח מודעות ולהיעזר בה בכדי להבין את עצמם ואת התהליכים המודעים והלא מודעים שמתקיימים בהם. התמכרות מהי \ \ מתי בפעם האחרונה קרה לכם שהיה בחייכם משהו מסוים שהתרגלתם אליו ולקחתם כמובן מאליו, והתחלתם להעריכו רק לאחד שאיבדתם אותו? לעתים התמכרות ותלות...
האם וכיצד ניתן לשלוט במחשבות בצורה פשוטה? איך המוח והמחשבות שלנו עובדים?
...בצורה פשוטה? איך המוח והמחשבות שלנו עובדים? מחשבות. כיצד הן עובדות? האם ניתן לשלוט בהן? כיצד באפשרותו של אדם לבחור על מה לחשוב? דע כי באפשרותך לבחור על מה לחשוב ועל מה לא לחשוב בצורה ממש פשוטה. כאשר אין ברצונך לחשוב על משהו, פשוט אל תחשוב עליו לחלוטין על ידי זה שתחשוב על משהו אחר ופשוט תתעלם מאותה המחשבה הלא חיובית לחלוטין כאילו היא לא קיימת בכלל! המוח של האדם חושב כל הזמן כולל כאשר הוא ישן, מה שבעצם יוצר את החלומות. רק מאחר שלפעמים השינה עמוקה לכן לא זוכרים את המחשבות שהיו בשעת השינה, אבל בפועל...
פרשת ויצא - עמך גויים יירש
...- עמך גויים יירש הפטרת השבת, רני עקרה לא ילדה מס ישעיה הינה החמישית בסדרת שבתות נחמה שלאחר ט באב. מהותה של נחמה איננה, בחינת רק צער על העבר, על שארע, מהותה של נחמה הינה הראיה העתידית. ראיה זו של האור בקצה המנהרה. ראיה שכזו מהווה יכולת בניה לעתיד נכון ומתוקן יותר. או הנביא הרחיבי מקום אהלך ויריעות משכנותיך כהכנה לימין ושמאל תפרצי וזרעך גוים יירש וערים נשמות יושיבו. כדי לזכות לזרעך גוים יירש, יש להרחיב מקום אהלך. דוד נשלח עי אביו ויאמר ישי לדוד בנו קח - נא לאחיך איפת הקליא הזה ועשרה לחם הזה והרץ המחנה...
גורו - מבוא
...לתיאור מספר סוגים של מורים רוחניים או מנהיגים רוחניים: מנהיג דתי בהינדואיזם, בודהיזם, סיקהיזם וכן בתנועות דתיות חדשות רבות. מומחה המלמד תלמידים אומנויות הודיות מסורתיות במכללות בהודו. יוגי המלמד יוגה. כיום ניתן התואר הזה על ידי חסידים של זרמים שונים למוריהם, אין אמת מידה אחידה המבדילה בין מי שזכאי לתואר זה ומי שלא. הפרמטרים המקובלים על פי רוב להפיכתו של מורה רוחני לגורו הם הכרזתו שלו או הכרזת אלו הנמצאים מעליו בשושלת הרוחנית כי הוא ראוי לתואר, אופי מערכת היחסים שהוא מקיים עם חסידיו ותלמידיו והאו...
בית הכלא השמור ביותר בעולם - מהו ואיך לצאת ממנו?
...לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על בית הכלא השמור ביותר בעולם - מהו ואיך לצאת ממנו?. בית הכלא השמור בעולם שאין שום אפשרות בעולם לצאת ממנו, ובית הכלא הזה הוא הרצון העצמי של האדם. הרצון של האדם, זה שהאדם רוצה דברים זה הכלא הגדול בעולם. וזה בית הכלא השמור בעולם כי אי אפשר לצאת ממנו. המהות של כלא - מקום מוגבל - מקום שמחליטים לך, נותנים לך לעסוק עבודות פרך. מענים אותך ולא משלמים לך אם זה אכזרי יותר. בית הכלא זה הרצון העצמי של האדם, מאמלל אותו. הרצון העצמי מגביל את הטוב של האדם, אם לא...
ציניות זה רגש שהלך לאיבוד
...זה רגש שהלך לאיבוד קראתי את המשפט הזה וממש התחברתי! אני פוגשת עשרות מטופלים בקליניקה שמתקשים להגיד את מה שהם מרגישים. כך גם מחוץ לקליניקה - חברים ואנשים שסובבים אותי מרגישים לא נעים להגיד את מה שמרגישים, מה שהם חושבים... אני ברוך השם התברכתי בפה.. מה שנקרא אין לי עצם בלשון וכנות היא ערך לפעמים לא הכי מעודן אצלי. במרבית המקרים - מה שאני מרגישה אני אומרת וכשאני פוגשת אנשים שמפחדים להגיד, זה תמיד מעניין אותי להבין מה מניע אותם. לרוב לא אומרים כי מפחדים מה הצד השני יחשוב, חוששים לקבל דחייה לא רוצים...
טריכוטילומניה - מבוא
...נפשית המאופיינת בדחף אובססיבי למרוט את השיער. בעקבות מריטה חוזרת ונשנית של השיער נוצרים איים גדולים והולכים של אזורים חסרי שיער, במיוחד באזור הקרקפת. אזורים אחרים אופייניים הם גבות, ריסים וזקן. אזורים שכיחים פחות הם שיער החזה והבושת. מריטת השיער מלווה לעתים בטקס של שזירת השיער או לעיסתו. ההפרעה מסווגת במדריך האבחנות הפסיכיאטרי ICD-10 בקבוצת ההפרעות הקשורות לשליטה בדחפים, יחד עם קלפטומניה, הימור פתולוגי ופירומאניה. כך היא גם סווגה במדריך האבחנות dsm 5-TR, אך בגרסה החדשה שלו, DSM-V, היא מסווגת בשל...
רפלקסולוגיה קואורדינטיבית - גישה הוליסטית
...- גישה הוליסטית הוליסטיקה ברפלקסולוגיה מהי? להתבונן בכל איבר בגוף המשתקף בכפות הרגליים מכמה שיותר זוויות ראיה גופנפשיות, ולהגיע אליו בטיפול דרך כפות הרגליים מכל זווית וצורת התחברות אפשרית. מאז ומתמיד היה הטיפול הרפלקסולוגי בלתי מובן ובלתי נתפס. רבים הם השוגים ומייחסים לרפלקסולוגיה את תכונות הריפוי, אלה נגררים אחר החינוך רב השנים של החשיבה הקונבנציונאלית, שבה הרופא מרפא והתרופות מרפאות. אותם אלה אינם מבינים את מהות הרפואה הטבעית שבה לא הם מרפאים ולא הרפלקסולוגיה מרפאת, אלא הגוף מרפא עצמו באמצעותה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אספרגר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אספרגר, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אספרגר, איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
תחושה של ייאוש זכויות האזרח ראיון עבודה שאלות למראיין לא לקנא ילד עם חרדות להיגמל מזונות אני מפחד לפתח שיחה עם נשים השורש של הפחד דימוי עצמי כעס עצמי גבר נשוי התאהבה בי התאהבות באקס לגרום לאדם להיות מאושר שאלות בדרך אל האושר שמועות על האקסים חזרה לאחר בגידה החלטה להפסיק לעשן קבלת החלטות בלב לא שלם התמודדות עם תלונות של לקוחות בגוגל להתמודד עם החלטה מורכבת מוטיבציה למבחן למה הרצון לזוגיות גורם לזוגיות להיכשל? כמה הלקוח מוכן לשלם? יכולת שכנוע ילד ללא חברים הילד עושה בכוונה רוחניות ושנאת החיים מודעות עצמית בסגר הקורונה איך טראומה משפיעה? בעיות של קשב וריכוז להתחבר לאקס לגרום לאקסית לא להתאהב במישהו חדש מתי השריר מתאמץ? איך לדעת שאני עושה נכון את התרגיל? לקבל כבוד כמו אלוהים להאמין לאלוהים מי שהגיע להארה? הדרך להארה רוחנית החיסרון בלהיות אלוהים להיות אלוהים זה טוב או רע לקנות דירה או להשקיע בבורסה איך כסף משפיע על האושר? מהי משמעות החיים? מה התכלית של החיים אחרי החיים? תגובות שליליות בפייסבוק איך לא לחשוב שלילי? בחירה מושלמת האם יש בחירה חופשית? בריאתנים ריבוי יקומים עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לימודים, מאמן אישי לעסקים, אימון אישי לקריירה בנושא אספרגר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2969 שניות - עכשיו 04_12_2025 השעה 01:13:40 - wesi4