ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אספרגר ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9 ✔פרק 7 מכיוון שראיתי כיצד תכניות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9
פרק 7

מכיוון שראיתי כיצד תכניות ABA ו - VBA מקדמות מאד את הילד ולצערי לא מצאתי, מלבד ספרו הראשון של לובאס, תכנית עבודה מפורטת של גישת ABA החלטתי כי מן הראוי שיהיה בנמצא עבור ההורים דוגמאות של תכניות טיפוליות.

דוגמאות של תכניות טיפוליות

לאחר שקבענו מה היא מטרת העל, מהן המטרות המשניות, איזו שיטת טיפול מתאימה לילד (או שיטות טיפול), מצאנו תרפיסטיות להכשיר ומנחה שינחה אותן יש לגשת לבניית התכנית. את התוכנית בונה המנחה. לפני הפעלת התכנית יסביר המנחה להורים ולתרפיסטיות כיצד הוא רואה את מצבו של הילד, מה צריך הילד כרגע וכיצד נעזור לו להגיע לשם. על ההורים לזכור תמיד לשאול את השאלות הנכונות ועל פיהן לדרוש את הדרישות הנכונות - גם לגבי התכנית הטיפולית וגם בסיטואציות אחרות הקשורות בילד:

1.תמיד לשאול את עצמך כהורה ואת המנחה: למה בחרת בתכנית הספציפית הזו כרגע עבור הילד? מה המטרה של התכנית?

2.איך המטפלות יעבירו את המטרות של תכנית ספציפית? (לא מספיק לכתוב את התכנית, צריך להסביר למטפלות כיצד לעשות את הדברים בשטח כדי שלא יגרמו לנזק).

לפני שניגש לתכניות עצמן אני רוצה להזכיר ולהדגיש שבכל מקרה אין כאן המלצה ליישם את הדוגמאות לתכניות הללו לבדכם על ילדכם. רק מנחה בעל ניסיון רב המכיר את התכניות הטיפוליות השונות ומכיר את האוטיזם על מגוון הפנים שהוא מציג יכול להתאים תכנית טיפולית מלאה ואחראית לילדכם. העתקת תכנית זו או אחרת ויישומה על ילדכם עשויה לגרום לו נזק במקום תועלת. יש "לתפור" את התכנית הטיפולית כחליפה או ככפפה ליד ספציפית של כל ילד וילד.

מטרתי בהצגת תכניות לדוגמה היא שתוכלו כהורים להבין את רוח הדברים, מניין הם באים ולאן הם לוקחים את הילד בטיפול.

התנהגות - תכנית רוגע

מטרה: הילד יבין מהו מצב של היות רגוע ויוכל להיות רגוע יותר ככל שהטיפול ימשיך

1.תהליך: ספרו לילד סיפור בטון רגוע, סיפור עם מסר של רוגע ושלווה. בכל פעם שהילד יושב וגופו רגוע ונינוח (שימו לב שהגוף והבעות הפנים רגועים, אל תחזקו בטעות על גוף שנראה רגוע אבל רגליים מקפצות או ראש שזז מצד לצד) חזקו את הילד ע"י ליטוף של גבו או ידיו בעדינות ואמרו "אתה רגוע עכשיו, איזה יופי" או "אתה רגוע עכשיו, זה נעים לי לקרוא לך ככה".

2.תהליך: במידה והכנתם פינה עם כריות ופוף אפשר לשבת שם ולתרגל נשימות (עמוקות ורגועות). לבצע תרגיל נשימות רק כשהילד נראה לכם רקוע למדי יחסית ליכולתו להירגע. התרגיל אינו פשוט וצריך לוודא שמבצעים אותו נכון. במידה ואתם רואים שהילד אינו מצליח לבצעו נכון הפסיקו ונסו תכנית זו בעוד חודש. יש לשבת מול הילד כששניכם ישובים על כסא. אומרים לילד:

a.תעשה כמוני.

b.במידה האפשר יוצרים קשר עין עם הילד.

c.מדגימים נשימה עמוקה. שואפים באופן מופגן עמוק וארוך אוויר לריאות ואח"כ נושפים באופן מופגן באותה דרך.

d.תעשה כמוני.

e.אם הילד מצליח רק לשאוף ולא לנשוף רגוע מנסים שוב להראות לו מה הדרך הנכונה, "תראה, תעשה כמוני, ככה" (נסו לא לומר "לא, זה לא נכון ככה").

f.אם הילד מתחיל להתנשף מהר (היפר - וונטילציה) עצרו את התרגיל ועברו למשהו אחר.

g.במידה והילד ישב בכל אחד מהשלבים (אפילו אם לא הצליח לעשות את התרגיל עצמו של הנשיפה ושאיפה ברוגע) שבחו אותו מאד - "כל הכבוד, אתה מנסה, אתה רגוע" (בקול לוחש) או "נהדר, איך אתה רגוע, תענוג" או "נעים לי שאתה רגוע". בכל מחמאה יש להכניס את המילה רגוע, כך הילד יבין לאט מהי הכוונה במצב רוגע וידע להתכוונן לשם במהלך הזמן כשנבקש ממנו להירגע.

תכנית חיקוי מוטורי

מטרה: הילד יחקה את תנועותיו של המטפל.

תהליך:

1.אמרי לילד "עשה כמוני".

2.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה. אם הילד אינו מבצע אמרי שוב "עשה כמוני חמוד".

3.אם הילד עדיין אינו מבצע בצעי שוב את המטלה בעצמך.

4.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה.

5.אם הילד אינו מבצע סייעי לו פיזית. קחי את ידיו של הילד והרימי אותן למעלה, הכל בעדינות. ואז אמרי "הידיים למעלה, איזה יופי, כל הכבוד, עשית כמוני!". דברי באינטונציה שמחה, בקול גבוה יחסית ובהתלהבות. הביטי לעיניו של הילד.

6.את החיזוק המילולי החיובי אמרי מהר ועוד לפני שידיו של הילד ממש למעלה, כך תמנעי לעיתים קרובות מזעמו של הילד על כך שהפעלת אותו פיזית ללא רשותו ורצונו. החיזוק החיובי המיידי (שניתן עוד באמצע הדרך להשלמת משימת הרמת הידיים) עשוי לשמח את הילד ולנטרל את תגובת הנגד שלו.

תכנית חיקוי אורלי

מטרה: הילד יחקה הברות או מילים.

תהליך:

1.בתחילת העבודה בחרי הברה או מילה שהילד יודע לומר אותה.

2.למדי את הילד לומר את ההברה על פי בקשתך (ולא רק כשהיא יוצאת מפיו באופן ספונטאני ולא מתוכנן דווקא).

3.מצאת שהילד יודע לומר את ההברה "אה".

4.אימרי לילד "תגיד אה".

5.הדגישי את ההברה אה והאריכי אותה.

6.שימי לב שהילד מסתכל על פניך, או טוב יותר, על פיך כשאת מבצעת את ההברה.

7.במידה והילד אינו מבצע בקשי ממנו שוב עד שינסה לפחות.

8.אם הילד ניסה (אפילו אם לא הצליח באופן מלא לומר את ההברה) מחאי לו כפיים, דגדגי אותו (במידה והדבר נעים לו) צחקי ואמרי לו כמה הוא נפלא, "כמה יפה אמרת אה (או ניסית להגיד אה), כל הכבוד לך, אני יודעת שזה קשה".

לימוד הצבעה

מטרה: הילד ילד להצביע על עצמים.

תהליך: הוציאו 2 חפצים מעניינים (אבל לא מעניינים מידי כדי שהילד לא יחטוף אותם). הניחו על השולחן. בקשו מן הילד להצביע על אחד מהחפצים: "תצביע בבקשה על הכדור" והצביעו אתם על הכדור לשם הדגמה. אם הילד אינו מצביע סייעו לו פיזית, קחו בעדינות את ידו ועזרו לו להצביע.

שבחו אותו בכל דרך אפשרית. נסו את התרגיל הזה מספר פעמים בכל טיפול, עם אותם חפצים בהתחלה, אח"כ שנו חפצים, אח"כ הרחיבו את ההצבעה לדברים מעט יותר רחוקים (על המדף למשל).

ברגע שההצבעה מופיעה ספונטנית (ללא בבקשה או עזרה של המטפל) יש לחזק מאד את הילד, בחיבוקים, קפיצות שמחה ועידוד מילולי.

תכנית התחלתית לחיזוק קשר עין

הכירי את הילד היטב ודעי אילו צעצועים הוא אוהב ורוצה.

הניחי לידך בקופסא סגורה את הצעצועים האהובים עליו.

שחקי עם הילד במשחקים אחרים כאשר המשחק נעים לשניכם.

הוציאי בשקט צעצוע אהוב על הילד מתוך הקופסא. אם הילד מבחין בכך ומנסה לקחת ממך את הקופסא או את הצעצוע אמרי: "רק אני יכולה לגעת בקופסא עכשיו, תחכה בסבלנות".

אחזי בצעצוע ביד אחת והניחי אותו מעל אפך, בין עיניך.

אמרי "תראה, הנה הברווז!" אם הילד עדיין אינו מביט בך הכניסי את ראשך עם הצעצוע מוחזק בין עיניך למרחב הפרטי של הילד והתקרבי אל ראשו מאד. (אם אפשר אז רצוי ליישם תכנית טיפולית זו על השטיח).

כאשר הילד מבקש את הצעצוע במילים, תנועות או מחוות אל תתני לו את הצעצוע עד שהוא יוצר קשר עין איתך.

אם הילד לא מצליח ליצור קשר עין לבדו סייעי לו ע"י אמירה: "תסתכל בעיניים שלי בבקשה".

ברגע שהילד מסתכל לעיניך אפילו לשבריר שנייה אמרי "הסתכלת לי בעיניים! כל הכבוד, נעים לי לשחק איתך" ותני לו את הצעצוע בחיוך.

התנהגות - תכנית לויתורים

מטרה: הילד יוותר על צעצועים, רצון לקום מהשולחן וכו'.

תהליך:

שחקי עם הילד בצעצוע שאינו אהוב עליו באופן מיוחד, לדוגמה דובון.

בקשי מהילד לשחק במשהו אחר, שאהוב עליו מעט יותר. "בוא נשחק ברכבת עכשיו".

כשהילד מוותר על הצעצוע הקודם (הדובון) כדי לשחק בדבר מה אחר אמרי "אתה מוותר על הדובון, כל הכבוד לך, איזה בוגר!".

עברי כך ממשחק למשחק. וודאי שעל הילד לוותר בתחילה על צעצועים שאינם משאת נפשו ולאט מאד במהלך מספר פגישות בקשי ממנו לוותר על צעצועים שהוא אוהב יותר. תני חיזוק מילולי קונקרטי לכל וויתור ושבחי אותו מאד.

התנהגות - תכנית סבלנות

מטרה: הילד ימתין בסבלנות לדבר מה שהוא רוצה.

תהליך: כשמתחילים בתכנית טיפולית עובדים בקצב של הילד מבחינת יכולת הסבלנות שלו. אם הוא רוצה דבר מה ואינו מסוגל לחכות אפילו רגע בסבלנות, נותנים לו את מה שהוא רוצה באותו רגע. במהלך הפגישות מאריכים את הזמן שעל הילד להמתין כדי לקבל את מה שהוא רוצה, בתחילה לכמה שניות ואח"כ אפשר להגיע לכמה דקות ספורות. תלוי בגיל הילד. כך מלמדים את הילד שאי אפשר לקבל סיפוק מיידי ברוב תחומי החיים (כשילדי מתלוננים על כך אני נוהגת לומר "רק חיבוק אפשר לקבל עכשיו, כל השאר לוקח זמן" ואז מחבקים אותם כמובן).

מהלך העבודה:

שחקי עם הילד עד שהוא בעצמו יבקש דבר מה.

למרות שאת יכולה להביא לילד את מה שהוא מבקש באותו רגע, הימנעי מכך והביאי לו את מה שביקש לאחר כ - 10 שניות.

העבירי את 10 השניות הללו בשאלות שתשאלי את הילד.

לדוגמה: הילד אומר "משאית". או רק "אית" ואת יודעת שזו דרכו לבקש את המשאית הכחולה שנמצאת על המדף העליון. למרות כל זאת עשי את עצמך שאינך מבינה. אמרי "מה אתה רוצה, תסביר לי".

הילד ינסה לומר שוב משאית או "את זה". שאלי אותו "אתה מתכוון למשאית?"

הילד יענה כן, או ינדנד בראשו, או יביט לעבר המיקום בו המשאית נמצאת.

שאלי את הילד, "יש כאן הרבה משאיות, איזו מהן אתה רוצה? תראה לי"

הילד יצביע על המשאית שהוא רוצה, יאמר את צבעה וכו'.

נסי לא למתוח את סבלנותו של הילד יותר מידי. כשאת רואה ששאלותיך מתחילות להביא אותו למצב שהוא כבר לא יכול להכיל אותן ואותך אמרי "אה, אתה רוצה את המשאית הכחולה שעל המדף? איזו מבולבלת אני, הבנתי!"

"בוא, נלך להביא אתה משאית". גשי עם הילד למדף והושיטי לו את המשאית שביקש, השתדלי שהילד יצור קשר עין איתך (לא עם המשאית) לפני שאת מגישה לו אותה. ואמרי "חיכית כל כך בסבלנות, אתה נהדר!" (הדגישי את המילה בסבלנות והאריכי אותה מעט שהילד יבין שזה הדבר שאת מבקשת ממנו).

יש עוד תכניות רבות להארכת סבלנותו של הילד וללמדו מהי סבלנות. את התכנית הנ"ל אפשרות לבצע גם במהלך היום יום כאשר הילד מבקש דבר מה, אוכל למשל. בכל התכניות הללו חשוב מאד לא לשכוח לחזק את הילד בחיזוק חיובי מילולי, ואם החלטתם עם המנחה, גם בחיזוקים חיוביים פיזיים (מתנות קטנות, אוכל שהילד אוהב במיוחד וכו').

קשב - מה חסר?

המטרה - להעמיק את הקשב של הילד ולהאריכו.

התהליך:

שבי ליד שולחן מול הילד. הניחי שלושה פריטים (או שני פריטים, תלוי מה הילד מסוגל, על פי הוראות המנחה) מול הילד. בחרי פריטים לא מסובכים שאת יודעת שהילד מכיר היטב ויודע לומר את שמם (או ידע להצביע על לוח תקשורת כדי להביע מה שמם).

אמרי לילד "תראה!".

הצביעי עם אצבעך על כל אחד מהחפצים ואמרי את שמם. עשי זאת לאט כשאת ממתינה 2-3 שניות בין אמירת שמו של כל אחד מהחפצים.

לאחר שאת בטוחה שהילד ראה את הצבעתך ושמע כשאת אומרת בקול את שמות החפצים העלימי לתוך כף ידך אחד מהחפצים.

אמרי לילד: "תראה! משהו חסר כאן. מה חסר ?"

אם הילד אינו מצליח לאחר שתי ניסיונות כאלה (עברי שוב את כל השלבים עד כה), נסי דרך נוספת.

בפעם השלישית, כאשר את מגיעה לשלב שבו את אמורה להצביע על החפצים סייעי לילד פיזית. קחי בעדינות את ידו של הילד, צרי מכף ידו ג'סטה של הצבעה (בעדינות)... ועם אצבעו של הילד הצביעי על כל אחד מהחפצים כאשר את אומרת את שמם.

שוב החביאי אחד החפצים (כאשר הילד אינו מצליח כדאי להחביא כל הזמן את אותו חפץ כדי למנוע ממנו בלבול מיותר בשלב זה).

אמרי: "אוי... משהו חסר כאן. מה חסר?"

כאשר הילד יענה לך מה חסר התפעלי מאד ממנו, חייכי, הביעי בשפת גופך שמחה ואמרי "מדהים! אתה מצאת מה חסר! כל הכבוד חמוד".

בתחילת הדרך יש לבצע את התרגיל לא יותר משלוש פעמים. במידה והילד לא מצליחה לאחר שלוש פעמים (כאשר הפעם השלישית היא עם סיוע פיזי) יש לומר לילד מה חסר ולעשות זאת בעדינות ובחיוך.

אל תאמרי בשום אופן "לא הצלחת". אם הילד מנחש לא נכון ואומר שדבר מה אחר חסר אפשר לאמר "חמוד, התבלבלת. תנסה שוב. מה חסר?". בכל אחת מהתוכניות המוצגות כאן אין לתת לילד הרגשה שהוא אינו מצליח. זהו משחק עבור הילד ולכן הוא אמור ליהנות ממנו. במידה ואת נתקלת בקשיים הפסיקי את המשחק ביוזמתך לפני שהילד יכנס להתנהגות לא נאותה או יסתגר בעצמו ושאלי את המנחה כיצד לבצע זאת נכון יותר עבור הילד.
כבוד דרך נכונה בעל הניסיון מחמאות משאת נפש תקשורתיות יעוץ הורים זעם מטפל ראוי סיפוק pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
חיקוי כדרך למידה, איך לא ללמוד מאחרים? חיקוי אחרים, איך ללמוד מאחרים? חיקוי אנשים, איך לחקות אחרים? ללמוד מאנשים מצליחים, איך לנתח תהליכים? תורה היא וללמוד אני צריך, חוכמת חזל
חיקוי כדרך למידה, איך לא ללמוד מאחרים? חיקוי אחרים, איך ללמוד מאחרים? חיקוי אנשים, איך לחקות אחרים? ללמוד מאנשים מצליחים, איך לנתח תהליכים? תורה היא וללמוד אני צריך, חוכמת חזל
...ללמוד מאחרים? חיקוי אחרים, איך ללמוד מאחרים? חיקוי אנשים, איך לחקות אחרים? ללמוד מאנשים מצליחים, איך לנתח תהליכים? תורה היא וללמוד אני צריך, חוכמת חזל האם חיקוי אנשים הוא הדרך הנכונה ללמידה? בהרצאה זו, אליעד כהן דן בשאלה האם נכון ללמוד על ידי חיקוי של אנשים אחרים, כיצד ראוי לחקות, והאם בכלל אפשר ללמוד בצורה יעילה על ידי התבוננות באחרים. אליעד כהן מציג את הרעיון דרך דוגמאות מפורטות מהמסורת היהודית, מחזל ומהמציאות היום - יומית, ומסביר מדוע הדרך שבה אנשים רבים לומדים דרך חיקוי היא שגויה ומטעה. מה המשמעות...
2 תנאים לזוגיות מוצלחת, 2 תנאים לזוגיות טובה, 2 תנאים להצליח בזוגיות, מהי זוגיות טובה? מהי זוגיות אידיאלית? להתפשר בזוגיות, להתעקש בזוגיות, לוותר בזוגיות, מריבות בזוגיות, טיפול זוגי
2 תנאים לזוגיות מוצלחת, 2 תנאים לזוגיות טובה, 2 תנאים להצליח בזוגיות, מהי זוגיות טובה? מהי זוגיות אידיאלית? להתפשר בזוגיות, להתעקש בזוגיות, לוותר בזוגיות, מריבות בזוגיות, טיפול זוגי
...תנאים לזוגיות טובה, 2 תנאים להצליח בזוגיות, מהי זוגיות טובה? מהי זוגיות אידיאלית? להתפשר בזוגיות, להתעקש בזוגיות, לוותר בזוגיות, מריבות בזוגיות, טיפול זוגי מהם התנאים להצלחה בזוגיות טובה? ההרצאה עוסקת בזוגיות, ומתמקדת בשאלה האם אדם חייב להיות שלם עם עצמו לפני שהוא נכנס לזוגיות מוצלחת. אחת השאלות המרכזיות היא האם יש צורך בזוגיות עם עצמך לפני שנכנסים לזוגיות עם אחר. השאלה הזו נוגעת לשאלה יותר רחבה - מה באמת נדרש כדי להצליח בזוגיות טובה. תחילה, נדונה טענה נפוצה - אם אתה לא אוהב את עצמך, איך יאהבו אותך...
מבוא לניתוח NLP, להתרגש מחדש, למצוא עניין בחיים, אושר כשהכל מחויב, אושר כשהכל אפשרי, לראות את הטוב שיש בכל דבר, למה לנתח טקסטים? איך לנתח טקסטים? ללמוד NLP
מבוא לניתוח NLP, להתרגש מחדש, למצוא עניין בחיים, אושר כשהכל מחויב, אושר כשהכל אפשרי, לראות את הטוב שיש בכל דבר, למה לנתח טקסטים? איך לנתח טקסטים? ללמוד NLP
...להתרגש מחדש, למצוא עניין בחיים, אושר כשהכל מחויב, אושר כשהכל אפשרי, לראות את הטוב שיש בכל דבר, למה לנתח טקסטים? איך לנתח טקסטים? ללמוד NLP מהו ניתוח NLP ואיך הוא קשור להבנת הטקסטים בחיים שלנו? במהלך ההרצאה, אליעד מציין את החשיבות של ניתוח NLP ככלי להבנה עמוקה יותר של טקסטים ושל החיים עצמם. הוא מציין כי ניתוח טקסטים לא רק מיועד להבנת המסר שטמון בהם, אלא גם יכול לשמש כלי כדי להבין את מהות הדברים שמתרחשים סביבנו, איך אנחנו תופסים את העולם ואילו מניפולציות המוח שלנו מבצע. הוא מסביר כיצד כל מילה שכתובה...
הזווית האופטימאלית של השריר, זווית היישום של השריר, זוויות, מומנטים, איפה הכי קל לשריר? באיזו זווית השריר הכי חזק? הזווית של השריר ביחס למפרק, זווית אופטימאלית של השריר, איפה השריר הכי חזק?
הזווית האופטימאלית של השריר, זווית היישום של השריר, זוויות, מומנטים, איפה הכי קל לשריר? באיזו זווית השריר הכי חזק? הזווית של השריר ביחס למפרק, זווית אופטימאלית של השריר, איפה השריר הכי חזק?
...זווית היישום של השריר, זוויות, מומנטים, איפה הכי קל לשריר? באיזו זווית השריר הכי חזק? הזווית של השריר ביחס למפרק, זווית אופטימאלית של השריר, איפה השריר הכי חזק? מהי הזווית האופטימלית שבה השריר הכי חזק? בהרצאה זו, אליעד כהן מסביר בהרחבה ובפירוט את המושגים הבאים: הזווית האופטימלית של השריר, זווית היישום של הכוח, מומנטים, איפה הכי קל לשריר, ובאיזו זווית השריר הכי חזק. אליעד מציג בצורה מפורטת ומלאת דוגמאות את ההבדלים בין ביצוע תרגילים עם משקולת חופשית לעומת ביצוע עם כבלים (פולי), ומבהיר לעומק את מושגי...
דימוי עצמי / ביישנות / ביטחון עצמי
דימוי עצמי / ביישנות / ביטחון עצמי
...עצמי איך להתגבר על ביישנות ועל חוסר ביטחון עצמי? אליעד כהן מסביר שהדרך להתגבר על ביישנות וחוסר ביטחון עצמי היא להיצמד למילה אחת חשובה במיוחד - אמת. הוא מדגיש שהדרך היחידה והאפקטיבית ביותר לפתור בעיות של ביישנות, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך וחששות היא פשוט לשאול את עצמנו בכל פעם מחדש: מה האמת? לדברי אליעד, ביישנות היא מצב שבו האדם מרגיש צורך להימנע מלעשות דברים מסוימים למרות שהוא יודע שהביישנות הזו מיותרת לחלוטין. כדי להתמודד עם מצב כזה, על האדם לשאול את עצמו בכנות ובפשטות האם באמת יש לו סיבה...
איך לקבל החלטה? תהליך קבלת החלטה, איך להיות שלם עם החלטה? איך לדעת מה להחליט? איך להיות מרוצה מהחלטה? מודל לקבל החלטה, איך לדעת מה לעשות? איך לדעת מה ללמוד? איך לדעת במה לעבוד?
איך לקבל החלטה? תהליך קבלת החלטה, איך להיות שלם עם החלטה? איך לדעת מה להחליט? איך להיות מרוצה מהחלטה? מודל לקבל החלטה, איך לדעת מה לעשות? איך לדעת מה ללמוד? איך לדעת במה לעבוד?
...איך להיות שלם עם החלטה? איך לדעת מה להחליט? איך להיות מרוצה מהחלטה? מודל לקבל החלטה, איך לדעת מה לעשות? איך לדעת מה ללמוד? איך לדעת במה לעבוד? איך לקבל החלטה ולהיות שלם איתה? אליעד כהן מסביר שהקושי של אנשים בקבלת החלטות לא נובע מחוסר יכולת לקבל החלטות, אלא מחוסר שלמות עם ההחלטות שמתקבלות. לדבריו, כל אדם הוא למעשה החלטי לחלוטין, כי הוא תמיד מחליט משהו. הבעיה נעוצה בכך שהוא מרגיש חוסר סיפוק או חרטה על ההחלטה שהתקבלה. חוסר השלמות נובע בעיקר מהתפיסה שכל החלטה באה על חשבון משהו אחר. אליעד מדגיש כי הבעיה...
להשתגע מרוב שאלות חיפוש עצמי - מה לעשות?
להשתגע מרוב שאלות חיפוש עצמי - מה לעשות?
...להתמודד עם פחד להשתגע מרוב שאלות בחיפוש עצמי? אדם שמחפש את עצמו ואת המשמעות של החיים יכול להגיע למצב שבו הוא מרגיש שהוא משתגע מרוב שאלות. אליעד כהן מסביר שבמקרה כזה עומדות בפני האדם מספר אפשרויות ודרכים להתמודדות: אפשרות ראשונה היא להמשיך ולשאול שאלות, אבל לא עד הסוף, בקצב שמתאים לאדם. במקרה הזה, האדם ימשיך לסבול ולחוות את הלחץ שנובע מחוסר התשובות ומהספקות התמידיים, אבל עדיין יהיה בשליטה מסוימת על עוצמת הסבל. אפשרות שנייה היא ההפך המוחלט - להפסיק לשאול כל שאלה שהיא. במצב כזה האדם מתנתק לגמרי משאלות...
פחד טראומטי, חרדה טראומטית, טראומה נפשית, פוסט טראומה, חרדת נטישה - טראומות + חרדה + פחד
...טראומה, חרדת נטישה - טראומות + חרדה + פחד ובו יתבאר, כיצד צריך האדם להתמודד, עם הפרעת דחק פוסט טראומטית. דהיינו, עם פחדים וחרדות שיש לו, בעקבות טראומה מהעבר. כגון לדוגמה, אדם שבגדו בו ונטשו אותו כאשר הוא היה ילד. שהדבר הזה מכניס את האדם לטראומה ולחרדה, שלא ינטשו אותו גם בהווה (מה שנקרא: פחד נטישה / חרדת נטישה / חרדת פרידה). והחרדה הטראומטית הזאת, מונעת מהאדם לקיים חיים תקינים בהווה, בגלל הטראומה הנפשית, שקרתה לו בעבר. והפתרון לפחד טראומטי מהעבר, הוא על ידי הבנת המנגנון של הפחד. והמנגנון של הפחד...
טבע האדם, מהו טבע האדם? האם האדם טוב מטבעו? האם האדם רע מטבעו? האם האדם הוא טוב מיסודו? האם האדם הוא רע מיסודו? מהו טבעו של האדם? האם יצר לב האדם רע מנעוריו? האם טבע האדם טוב מיסודו? האם טבע האדם רע מיסודו? אופי האדם
טבע האדם, מהו טבע האדם? האם האדם טוב מטבעו? האם האדם רע מטבעו? האם האדם הוא טוב מיסודו? האם האדם הוא רע מיסודו? מהו טבעו של האדם? האם יצר לב האדם רע מנעוריו? האם טבע האדם טוב מיסודו? האם טבע האדם רע מיסודו? אופי האדם
...טבע האדם? האם האדם טוב מטבעו? האם האדם רע מטבעו? האם האדם הוא טוב מיסודו? האם האדם הוא רע מיסודו? מהו טבעו של האדם? האם יצר לב האדם רע מנעוריו? האם טבע האדם טוב מיסודו? האם טבע האדם רע מיסודו? אופי האדם מהו טבע האדם? האם האדם טוב מטבעו או רע מטבעו? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בטבעו של האדם, בשאלות כמו: האם האדם טוב מטבעו? האם הוא רע מטבעו? השאלות נוגעות באופי האדם ובתפיסות השונות לגבי טבעו, ומבוססות על רעיונות דתיים, פילוסופיים ופסיכולוגיים. במהלך ההרצאה, אליעד מתאר את תחום השאלה הרחבה של טבע האדם...
זוגיות, מערכות יחסים, הקשבה במערכת יחסים, למה לא מקשיבים לי? איך לגרום למישהו להקשיב לך? חוקים של מערכות יחסים, תקשורת בין אישית
זוגיות, מערכות יחסים, הקשבה במערכת יחסים, למה לא מקשיבים לי? איך לגרום למישהו להקשיב לך? חוקים של מערכות יחסים, תקשורת בין אישית
...יחסים, למה לא מקשיבים לי? איך לגרום למישהו להקשיב לך? חוקים של מערכות יחסים, תקשורת בין אישית למה אנשים מקשיבים פחות לבן הזוג ככל שעובר הזמן? בהתחלת הזוגיות, כשבני הזוג נמצאים בשלב ההיכרות הראשונית, ישנה התרגשות רבה וסקרנות טבעית להכיר את עולמו של הצד השני. בשלב זה קיימת הקשבה רבה לכל פרט ופרט בסיפורים של בן הזוג, מכיוון שהכל חדש ומעניין. למשל, בני הזוג מתעניינים זה בזה, איך עבר יומם, מה הם מרגישים, ומה הם עשו בכל רגע נתון. עם זאת, ככל שעוברות השנים, זוגות רבים חווים ירידה משמעותית ברמת ההקשבה לפרטים...
הצלחה בחיים - לחיות מבפנים לבחוץ - נתיב של הצלחה בחיים
...של הצלחה בחיים זו אולי לא הדרך היחידה לחיות את החיים, אך זהו בהחלט נתיב משותף או דרך חיים מסוימת של קומץ אנשים שנראה שגילו איזושהי נוסחה סודית עתיקת יומין. הנוסחה לחיים של הצלחה או במילים אחרות: נתיב של הצלחה בחיים. שימו לב, לא אמרתי נתיב אל הצלחה בחיים, אלא נתיב של הצלחה בחיים. הצלחה בחיים היא לא מקום שמגיעים אליו, אלא נתיב שהולכים בו. כשאתם אומרים הצלחה בחיים, אני מניח שאתם לא מתכוונים לחוויה חד פעמית. אני מאמין שאתם רוצים לחוות הצלחה בחיים כל הזמן. אז הרשו לי להציע לכם נתיב של הצלחה בחיים, אני...
לחזור לאחור ולהיות קדימה בעתיד
...בעתיד המשפט הזה מלכתחילה נראה סותר ככ שכבר ניתן לחשוד שיש פה משהו. סוג של אוקסימורון אם אתה הולך אחורה, איך תתקדם? אבל איפכא מסתברא, דהיינו, האדם במצב שהוא חוזר לסמוך על האינסטינקטים שלו אבל עם הידע של היום אשר מוביל אותו לעתיד שילוב של עבר ועתיד. כאילו האדם נלקח לעבר ולקח משם את האינסטינקטים כדי לסמוך עליהם, וחזר לעתיד עם אינסטינקטים מפותחים אשר עמידים בפני התמודדות אשר מטרתה לטשטש אותם. והאדם לאחר שעבר מה שעבר, ושם לב לדברים טוב יותר, שהאינסטינקטים עברו אצלו מעבר במשך מיליארדי שנים שאין טעם אפילו...
השלמות שבחוסר שלמות
...בלהיות בן אדם מושלם שאף אחד מאיתנו לא מצליח להיות כמוהו? מאת ענת ניזינסקי אף אחד לא מושלם, אין אדם שהוא מושלם בעולם הזה. כל אחד מאתנו יכול להעיד ששמע את המשפטים האלה אלפי פעמים בחייו. בפעם האחרונה ששמעתי אותם, לפני כמה ימים, לפתע עלתה במוחי שאלה - מיהו אדם מושלם? מה בכלל הכוונה המקורית בלהיות בן אדם מושלם, שאף אחד מאיתנו לא מצליח להיות כמוהו? נראה שהחברה קבעה הגדרות מאוד ברורות ומקובעות לצמד המילים הללו, ומי שלא מתאים להן, נחשב לפגום, או לא נחשב בכלל. הקיבעון והתיוג מתחילים כבר מרגע הלידה. כאשר...
גלעד שליט והשבוי הפנימי שבתוכנו
...הפנימי שבתוכנו זהו. גלעד שליט חזר הביתה, ובכך מסתיימות להן חמש שנים שבמהלכן הוא ישב לא רק בחדר בו היה שבוי, אלא גם בתודעתם של כל תושבי ישראל. בתוך תודעה זו הוא תפס מקום ייחודי, מקום של דאגה ושל הזדהות. אכן, כל חייל שנופל בשבי מעורר את התקווה לשיחרורו, אבל דומה שבמקרה של שליט לא היתה זו רק תקווה, אלא הזדהות עמוקה. מתוך סטטוסי הפייסבוק, שלטי החוצות וקריאות ההזדהות עלתה תחושה שאיננו רק דואגים לגלעד, אלא גם כואבים את כאבו, יודעים את מצוקתו, וסובלים את סבלו. אך מהי הסיבה להזדהות עמוקה זו? אולי נוכל להביט...
איך לזהות שקרנים ושקרים?
...בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: שקר ואמת - איך לזהות שקרנים ושקרים?. הדבר יעזור לגלות אם משקרים / אדם משקר לעצמו. לפי החדות של העניין השקר / שקרנים מדברים תמיד בתרתי משמע, אף אחד מהם לא אומר לך מהם בצורה חד משמעית דברים. לא יגיד לך בדיוק את הדברים כהוויתם. שאדם יוצא החוצה הוא רואה שמש בצהריים הוא גם יודע שהוא קיים, בשניהם אין לו בזה תרתי משמע, אעפכ אדם צריך בחיים להגיע לוודאות מוחלטת כמו שהוא קיים. אחכ ננסה להגיע לוודאות יותר גדולה. אם תתבונן בזה תהפוך להיות המציאות כולה. שקרים ושקרנים ואדם שמשקר את עצמו...
מודעות רוחנית - תובנות על החיים וחומר למחשבה - 14
...למחשבה - 14 כאשר אדם אומר כי הוא רוצה לפתח את כוח הרצון שלו נשאלת השאלה מהיכן יש לו את הרצון לפתח את הכוח רצון יש מאין =משהו שהשכל לא יכול להבין כיצד נוצר או בכלל האם נוצר - כלומר לא יכול לזהות את החוקיות של איך הדבר הופיע... נניח יש את עולם הסיבות, ויש את עולם התוצאות. בעולם הסיבות מתקיימים התהליכים שמקבלים ביטוי בעולם התוצאות או עולם התופעות. אך עולם הסיבות לא גלוי לעין בעולם התופעות התופעות מופיעות באפס זמן כך שסיבתם לא נודעה ואז נראה הדבר כיש מאין. ונניח הגענו לעולם הסיבות, ונשאל על הסיבות למה...
עצלנות או מוטיבציה נמוכה?
...לעשות משהו, אך בכל זאת לא ביצע זאת? תחושות אשמה מקננות בך עקב מחשבה שאת עצלנית, עקב אמונה שאתה פשוט חסר משמעת עצמית. האם זו האמת לאמיתה? האם בדקת את רמת המוטיבציה שלך לפעולה הנחשקת? זה מתחיל בדברים הקטנים וכלה בדברים הגדולים. יש תחושה שמשהו חוסם אותך. זה כל כך מתסכל, מאחר שאת יודעת שאת רוצה. אתה יודע שזה טוב לך. ובכל זאת - אינך פועל לביצוע הפעולה. החל מפעילות ספורטיבית בכלל או בתדירות גבוהה יותר, ניקיון בבית, כתיבת קורות חיים מעודכנים, טיפול בעניינים כספיים, בירורים כספיים, וכלה בדברים הגדולים יותר...
מהות הטוב - טבע הטוב להיטיב
...להיטיב ההסבר שהיהדות נותנת היא שהטוב דרכו להיטיב. המושגים של טוב ורע, הם מושגים שאחרי הבריאה, הם מושגים שהם כלפי הנפרדות, הם הסברים לאדם, אבל ההסבר האמיתי למה העולם קיים מאבד את משמעותו כאשר האדם מבין שהכל נמצא באחדות אינסופית. גם המושג אין סוף וסוף כל אלה מושגים הבאים בגלל הנפרדות, ולכן כל הדברים המנוגדים הכל יישות אחת, כל דבר שאי פעם יחשבו עליו או חשבו עליו או כל מה שקיים וכל הלא נודע + הנודע, הכל זה דבר אחד. ולמה בעצם היהדות אומרת שהטוב דרכו להיטיב? יש פה צמצום רעיוני לתפיסת עולם שהכל טוב, לראות...
התחלה חדשה - אין צורך בהאשמות שווא
...- אין צורך בהאשמות שווא כאשר האדם מתחיל מחדש את הדברים בשיא ההתלהבות וממשיך בשיא ההתלהבות ולא תלוי בתוצאות ויש לו כיסופים להצלחה ולא משנה לו כמה זמן ייקח העיקר השאיפה שלו, זה לא משנה לו כמה זמן ייקח, וכל החיים שלו נצבעים בצבעים צבעוניים כפי שהמשורר משליך את מצב רוחו על הנוף. והאדם כאשר קורים לו דברים טובים בטבעו הוא חושב שהכל צבעוני ופורח ולפעמים כאשר האדם טועה הוא מתבלבל וחושב שהכל בצבעים אפורים ודהויים אבל אפשר לחשוב אחרת, שהאדם נפל מחוסר הבנה נכונה של הדברים כי זו הייתה ההבנה של אותו הרגע ולא...
סטודנטית במשבר: חייבת הסבה מקצועית! מה נכון לי?
...מה נכון לי? שלוש שנים תמימות למדה ביולוגיה. תלמידה מצטיינת, שקדנית וחרוצה. רגע האמת הגיע. היא יושבת במעבדה עושה מחקרים. בודקת ולוקחת דמים. ו... לא. זה לא זה! לא מרגש אותה. משעמם. חסרה לה החיות והאקשן אותם היא אוהבת. המגע עם האנשים. הנתינה מהלב. הלכתי ללמוד בלי לדעת מה יצא לי מזה. לא חשבתי שאהיה מתוסכלת ככ. היום אני נחושה. הולכת לעשות הסבה מקצועית! השאלה מה הכי נכון לי? בבדיקת מפת לידה נומרולוגית קבלית - הסבה מקצועית, מתבקשת! הבה נבחן אותה תחילה בהיבט הנומרולוגי: עפי מספר הכוח - ההתחשבות ההומאנית...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אספרגר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אספרגר, איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אספרגר, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
במה אני טוב? זיכרון שגוי חוסר מודעות חברתית רצון מוחלט קיומו של האני מוות של אמא אני מפחד לגשת לאישה פחד שיפגעו בי חיזוק הערכה עצמית בניית ביטחון עצמי כמה אנשים אפשר לאהוב? לאהוב את השעמום מרגיש אושר הרגשת אושר מוחלט בעיות עם אקסית לנטרל משיכה מינית להחליט מתוך ספק החלטה להתחיל תהליך שינוי להתמודד עם לימודים התמודדות עם מחלה חשוכת מרפא הצבת מטרות ויעדים הצלחה בצורה קלה כישורי מכירה שונים בהתאם למוצר איך למכור מוצר במחיר יותר יקר מהמתחרים? התנהגות אלימה של ילדים התאבדות ילדים קטנים גשמיות ורוחניות רצונות בתת מודע חכם הופך למשוגע הבת שלי סכיזופרנית זוגיות עם האקס קנאה באקסית מאמץ גזירה איך לפתח שריר? האם יש אפשרות שאין אלוהים? אדם אלוהי לזהות מורה רוחני מואר הארה אקראית האם כדאי להפוך להיות אלוהים? טוב להיות אלוהים בורסה בארצות הברית חייב להיות מקצועי כדי לעשות כסף אובדן משמעות החיים משמעות החיים לילדים למה טוב לחשוב חיובי? אמונה עצמית שלילית למה אני בוחר כך ולא אחרת? ביטול הבחירה החופשית עולם האצילות הפעולה של הבריאה עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן משפחתי, ייעוץ נפשי מומלץ, מנטורינג בתחום אספרגר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.4063 שניות - עכשיו 24_12_2025 השעה 06:54:54 - wesi4