ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אספרגר ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9 ✔פרק 7 מכיוון שראיתי כיצד תכניות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9
פרק 7

מכיוון שראיתי כיצד תכניות ABA ו - VBA מקדמות מאד את הילד ולצערי לא מצאתי, מלבד ספרו הראשון של לובאס, תכנית עבודה מפורטת של גישת ABA החלטתי כי מן הראוי שיהיה בנמצא עבור ההורים דוגמאות של תכניות טיפוליות.

דוגמאות של תכניות טיפוליות

לאחר שקבענו מה היא מטרת העל, מהן המטרות המשניות, איזו שיטת טיפול מתאימה לילד (או שיטות טיפול), מצאנו תרפיסטיות להכשיר ומנחה שינחה אותן יש לגשת לבניית התכנית. את התוכנית בונה המנחה. לפני הפעלת התכנית יסביר המנחה להורים ולתרפיסטיות כיצד הוא רואה את מצבו של הילד, מה צריך הילד כרגע וכיצד נעזור לו להגיע לשם. על ההורים לזכור תמיד לשאול את השאלות הנכונות ועל פיהן לדרוש את הדרישות הנכונות - גם לגבי התכנית הטיפולית וגם בסיטואציות אחרות הקשורות בילד:

1.תמיד לשאול את עצמך כהורה ואת המנחה: למה בחרת בתכנית הספציפית הזו כרגע עבור הילד? מה המטרה של התכנית?

2.איך המטפלות יעבירו את המטרות של תכנית ספציפית? (לא מספיק לכתוב את התכנית, צריך להסביר למטפלות כיצד לעשות את הדברים בשטח כדי שלא יגרמו לנזק).

לפני שניגש לתכניות עצמן אני רוצה להזכיר ולהדגיש שבכל מקרה אין כאן המלצה ליישם את הדוגמאות לתכניות הללו לבדכם על ילדכם. רק מנחה בעל ניסיון רב המכיר את התכניות הטיפוליות השונות ומכיר את האוטיזם על מגוון הפנים שהוא מציג יכול להתאים תכנית טיפולית מלאה ואחראית לילדכם. העתקת תכנית זו או אחרת ויישומה על ילדכם עשויה לגרום לו נזק במקום תועלת. יש "לתפור" את התכנית הטיפולית כחליפה או ככפפה ליד ספציפית של כל ילד וילד.

מטרתי בהצגת תכניות לדוגמה היא שתוכלו כהורים להבין את רוח הדברים, מניין הם באים ולאן הם לוקחים את הילד בטיפול.

התנהגות - תכנית רוגע

מטרה: הילד יבין מהו מצב של היות רגוע ויוכל להיות רגוע יותר ככל שהטיפול ימשיך

1.תהליך: ספרו לילד סיפור בטון רגוע, סיפור עם מסר של רוגע ושלווה. בכל פעם שהילד יושב וגופו רגוע ונינוח (שימו לב שהגוף והבעות הפנים רגועים, אל תחזקו בטעות על גוף שנראה רגוע אבל רגליים מקפצות או ראש שזז מצד לצד) חזקו את הילד ע"י ליטוף של גבו או ידיו בעדינות ואמרו "אתה רגוע עכשיו, איזה יופי" או "אתה רגוע עכשיו, זה נעים לי לקרוא לך ככה".

2.תהליך: במידה והכנתם פינה עם כריות ופוף אפשר לשבת שם ולתרגל נשימות (עמוקות ורגועות). לבצע תרגיל נשימות רק כשהילד נראה לכם רקוע למדי יחסית ליכולתו להירגע. התרגיל אינו פשוט וצריך לוודא שמבצעים אותו נכון. במידה ואתם רואים שהילד אינו מצליח לבצעו נכון הפסיקו ונסו תכנית זו בעוד חודש. יש לשבת מול הילד כששניכם ישובים על כסא. אומרים לילד:

a.תעשה כמוני.

b.במידה האפשר יוצרים קשר עין עם הילד.

c.מדגימים נשימה עמוקה. שואפים באופן מופגן עמוק וארוך אוויר לריאות ואח"כ נושפים באופן מופגן באותה דרך.

d.תעשה כמוני.

e.אם הילד מצליח רק לשאוף ולא לנשוף רגוע מנסים שוב להראות לו מה הדרך הנכונה, "תראה, תעשה כמוני, ככה" (נסו לא לומר "לא, זה לא נכון ככה").

f.אם הילד מתחיל להתנשף מהר (היפר - וונטילציה) עצרו את התרגיל ועברו למשהו אחר.

g.במידה והילד ישב בכל אחד מהשלבים (אפילו אם לא הצליח לעשות את התרגיל עצמו של הנשיפה ושאיפה ברוגע) שבחו אותו מאד - "כל הכבוד, אתה מנסה, אתה רגוע" (בקול לוחש) או "נהדר, איך אתה רגוע, תענוג" או "נעים לי שאתה רגוע". בכל מחמאה יש להכניס את המילה רגוע, כך הילד יבין לאט מהי הכוונה במצב רוגע וידע להתכוונן לשם במהלך הזמן כשנבקש ממנו להירגע.

תכנית חיקוי מוטורי

מטרה: הילד יחקה את תנועותיו של המטפל.

תהליך:

1.אמרי לילד "עשה כמוני".

2.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה. אם הילד אינו מבצע אמרי שוב "עשה כמוני חמוד".

3.אם הילד עדיין אינו מבצע בצעי שוב את המטלה בעצמך.

4.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה.

5.אם הילד אינו מבצע סייעי לו פיזית. קחי את ידיו של הילד והרימי אותן למעלה, הכל בעדינות. ואז אמרי "הידיים למעלה, איזה יופי, כל הכבוד, עשית כמוני!". דברי באינטונציה שמחה, בקול גבוה יחסית ובהתלהבות. הביטי לעיניו של הילד.

6.את החיזוק המילולי החיובי אמרי מהר ועוד לפני שידיו של הילד ממש למעלה, כך תמנעי לעיתים קרובות מזעמו של הילד על כך שהפעלת אותו פיזית ללא רשותו ורצונו. החיזוק החיובי המיידי (שניתן עוד באמצע הדרך להשלמת משימת הרמת הידיים) עשוי לשמח את הילד ולנטרל את תגובת הנגד שלו.

תכנית חיקוי אורלי

מטרה: הילד יחקה הברות או מילים.

תהליך:

1.בתחילת העבודה בחרי הברה או מילה שהילד יודע לומר אותה.

2.למדי את הילד לומר את ההברה על פי בקשתך (ולא רק כשהיא יוצאת מפיו באופן ספונטאני ולא מתוכנן דווקא).

3.מצאת שהילד יודע לומר את ההברה "אה".

4.אימרי לילד "תגיד אה".

5.הדגישי את ההברה אה והאריכי אותה.

6.שימי לב שהילד מסתכל על פניך, או טוב יותר, על פיך כשאת מבצעת את ההברה.

7.במידה והילד אינו מבצע בקשי ממנו שוב עד שינסה לפחות.

8.אם הילד ניסה (אפילו אם לא הצליח באופן מלא לומר את ההברה) מחאי לו כפיים, דגדגי אותו (במידה והדבר נעים לו) צחקי ואמרי לו כמה הוא נפלא, "כמה יפה אמרת אה (או ניסית להגיד אה), כל הכבוד לך, אני יודעת שזה קשה".

לימוד הצבעה

מטרה: הילד ילד להצביע על עצמים.

תהליך: הוציאו 2 חפצים מעניינים (אבל לא מעניינים מידי כדי שהילד לא יחטוף אותם). הניחו על השולחן. בקשו מן הילד להצביע על אחד מהחפצים: "תצביע בבקשה על הכדור" והצביעו אתם על הכדור לשם הדגמה. אם הילד אינו מצביע סייעו לו פיזית, קחו בעדינות את ידו ועזרו לו להצביע.

שבחו אותו בכל דרך אפשרית. נסו את התרגיל הזה מספר פעמים בכל טיפול, עם אותם חפצים בהתחלה, אח"כ שנו חפצים, אח"כ הרחיבו את ההצבעה לדברים מעט יותר רחוקים (על המדף למשל).

ברגע שההצבעה מופיעה ספונטנית (ללא בבקשה או עזרה של המטפל) יש לחזק מאד את הילד, בחיבוקים, קפיצות שמחה ועידוד מילולי.

תכנית התחלתית לחיזוק קשר עין

הכירי את הילד היטב ודעי אילו צעצועים הוא אוהב ורוצה.

הניחי לידך בקופסא סגורה את הצעצועים האהובים עליו.

שחקי עם הילד במשחקים אחרים כאשר המשחק נעים לשניכם.

הוציאי בשקט צעצוע אהוב על הילד מתוך הקופסא. אם הילד מבחין בכך ומנסה לקחת ממך את הקופסא או את הצעצוע אמרי: "רק אני יכולה לגעת בקופסא עכשיו, תחכה בסבלנות".

אחזי בצעצוע ביד אחת והניחי אותו מעל אפך, בין עיניך.

אמרי "תראה, הנה הברווז!" אם הילד עדיין אינו מביט בך הכניסי את ראשך עם הצעצוע מוחזק בין עיניך למרחב הפרטי של הילד והתקרבי אל ראשו מאד. (אם אפשר אז רצוי ליישם תכנית טיפולית זו על השטיח).

כאשר הילד מבקש את הצעצוע במילים, תנועות או מחוות אל תתני לו את הצעצוע עד שהוא יוצר קשר עין איתך.

אם הילד לא מצליח ליצור קשר עין לבדו סייעי לו ע"י אמירה: "תסתכל בעיניים שלי בבקשה".

ברגע שהילד מסתכל לעיניך אפילו לשבריר שנייה אמרי "הסתכלת לי בעיניים! כל הכבוד, נעים לי לשחק איתך" ותני לו את הצעצוע בחיוך.

התנהגות - תכנית לויתורים

מטרה: הילד יוותר על צעצועים, רצון לקום מהשולחן וכו'.

תהליך:

שחקי עם הילד בצעצוע שאינו אהוב עליו באופן מיוחד, לדוגמה דובון.

בקשי מהילד לשחק במשהו אחר, שאהוב עליו מעט יותר. "בוא נשחק ברכבת עכשיו".

כשהילד מוותר על הצעצוע הקודם (הדובון) כדי לשחק בדבר מה אחר אמרי "אתה מוותר על הדובון, כל הכבוד לך, איזה בוגר!".

עברי כך ממשחק למשחק. וודאי שעל הילד לוותר בתחילה על צעצועים שאינם משאת נפשו ולאט מאד במהלך מספר פגישות בקשי ממנו לוותר על צעצועים שהוא אוהב יותר. תני חיזוק מילולי קונקרטי לכל וויתור ושבחי אותו מאד.

התנהגות - תכנית סבלנות

מטרה: הילד ימתין בסבלנות לדבר מה שהוא רוצה.

תהליך: כשמתחילים בתכנית טיפולית עובדים בקצב של הילד מבחינת יכולת הסבלנות שלו. אם הוא רוצה דבר מה ואינו מסוגל לחכות אפילו רגע בסבלנות, נותנים לו את מה שהוא רוצה באותו רגע. במהלך הפגישות מאריכים את הזמן שעל הילד להמתין כדי לקבל את מה שהוא רוצה, בתחילה לכמה שניות ואח"כ אפשר להגיע לכמה דקות ספורות. תלוי בגיל הילד. כך מלמדים את הילד שאי אפשר לקבל סיפוק מיידי ברוב תחומי החיים (כשילדי מתלוננים על כך אני נוהגת לומר "רק חיבוק אפשר לקבל עכשיו, כל השאר לוקח זמן" ואז מחבקים אותם כמובן).

מהלך העבודה:

שחקי עם הילד עד שהוא בעצמו יבקש דבר מה.

למרות שאת יכולה להביא לילד את מה שהוא מבקש באותו רגע, הימנעי מכך והביאי לו את מה שביקש לאחר כ - 10 שניות.

העבירי את 10 השניות הללו בשאלות שתשאלי את הילד.

לדוגמה: הילד אומר "משאית". או רק "אית" ואת יודעת שזו דרכו לבקש את המשאית הכחולה שנמצאת על המדף העליון. למרות כל זאת עשי את עצמך שאינך מבינה. אמרי "מה אתה רוצה, תסביר לי".

הילד ינסה לומר שוב משאית או "את זה". שאלי אותו "אתה מתכוון למשאית?"

הילד יענה כן, או ינדנד בראשו, או יביט לעבר המיקום בו המשאית נמצאת.

שאלי את הילד, "יש כאן הרבה משאיות, איזו מהן אתה רוצה? תראה לי"

הילד יצביע על המשאית שהוא רוצה, יאמר את צבעה וכו'.

נסי לא למתוח את סבלנותו של הילד יותר מידי. כשאת רואה ששאלותיך מתחילות להביא אותו למצב שהוא כבר לא יכול להכיל אותן ואותך אמרי "אה, אתה רוצה את המשאית הכחולה שעל המדף? איזו מבולבלת אני, הבנתי!"

"בוא, נלך להביא אתה משאית". גשי עם הילד למדף והושיטי לו את המשאית שביקש, השתדלי שהילד יצור קשר עין איתך (לא עם המשאית) לפני שאת מגישה לו אותה. ואמרי "חיכית כל כך בסבלנות, אתה נהדר!" (הדגישי את המילה בסבלנות והאריכי אותה מעט שהילד יבין שזה הדבר שאת מבקשת ממנו).

יש עוד תכניות רבות להארכת סבלנותו של הילד וללמדו מהי סבלנות. את התכנית הנ"ל אפשרות לבצע גם במהלך היום יום כאשר הילד מבקש דבר מה, אוכל למשל. בכל התכניות הללו חשוב מאד לא לשכוח לחזק את הילד בחיזוק חיובי מילולי, ואם החלטתם עם המנחה, גם בחיזוקים חיוביים פיזיים (מתנות קטנות, אוכל שהילד אוהב במיוחד וכו').

קשב - מה חסר?

המטרה - להעמיק את הקשב של הילד ולהאריכו.

התהליך:

שבי ליד שולחן מול הילד. הניחי שלושה פריטים (או שני פריטים, תלוי מה הילד מסוגל, על פי הוראות המנחה) מול הילד. בחרי פריטים לא מסובכים שאת יודעת שהילד מכיר היטב ויודע לומר את שמם (או ידע להצביע על לוח תקשורת כדי להביע מה שמם).

אמרי לילד "תראה!".

הצביעי עם אצבעך על כל אחד מהחפצים ואמרי את שמם. עשי זאת לאט כשאת ממתינה 2-3 שניות בין אמירת שמו של כל אחד מהחפצים.

לאחר שאת בטוחה שהילד ראה את הצבעתך ושמע כשאת אומרת בקול את שמות החפצים העלימי לתוך כף ידך אחד מהחפצים.

אמרי לילד: "תראה! משהו חסר כאן. מה חסר ?"

אם הילד אינו מצליח לאחר שתי ניסיונות כאלה (עברי שוב את כל השלבים עד כה), נסי דרך נוספת.

בפעם השלישית, כאשר את מגיעה לשלב שבו את אמורה להצביע על החפצים סייעי לילד פיזית. קחי בעדינות את ידו של הילד, צרי מכף ידו ג'סטה של הצבעה (בעדינות)... ועם אצבעו של הילד הצביעי על כל אחד מהחפצים כאשר את אומרת את שמם.

שוב החביאי אחד החפצים (כאשר הילד אינו מצליח כדאי להחביא כל הזמן את אותו חפץ כדי למנוע ממנו בלבול מיותר בשלב זה).

אמרי: "אוי... משהו חסר כאן. מה חסר?"

כאשר הילד יענה לך מה חסר התפעלי מאד ממנו, חייכי, הביעי בשפת גופך שמחה ואמרי "מדהים! אתה מצאת מה חסר! כל הכבוד חמוד".

בתחילת הדרך יש לבצע את התרגיל לא יותר משלוש פעמים. במידה והילד לא מצליחה לאחר שלוש פעמים (כאשר הפעם השלישית היא עם סיוע פיזי) יש לומר לילד מה חסר ולעשות זאת בעדינות ובחיוך.

אל תאמרי בשום אופן "לא הצלחת". אם הילד מנחש לא נכון ואומר שדבר מה אחר חסר אפשר לאמר "חמוד, התבלבלת. תנסה שוב. מה חסר?". בכל אחת מהתוכניות המוצגות כאן אין לתת לילד הרגשה שהוא אינו מצליח. זהו משחק עבור הילד ולכן הוא אמור ליהנות ממנו. במידה ואת נתקלת בקשיים הפסיקי את המשחק ביוזמתך לפני שהילד יכנס להתנהגות לא נאותה או יסתגר בעצמו ושאלי את המנחה כיצד לבצע זאת נכון יותר עבור הילד.
לחנך ילדים להמתין בסבלנות המלצות הבעות פנים שכחה הנאה בעיית התנהגות הוראה תגובות הגוף לפרגן pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
שיגעון הקורונה, מבחן הקורונה, התבואה המשוגעת, חכם בבית המשוגעים, משוגע חכם יותר מכולם, שקרי הקורונה, כמה מתו מקורונה? כמה חולים בקורונה? האם אתה חכם? האם אני חכם? להיות דבר והיפוכו, שבעת הקבצנים, רבי נחמן חילוני, רבי נחמן דתי
שיגעון הקורונה, מבחן הקורונה, התבואה המשוגעת, חכם בבית המשוגעים, משוגע חכם יותר מכולם, שקרי הקורונה, כמה מתו מקורונה? כמה חולים בקורונה? האם אתה חכם? האם אני חכם? להיות דבר והיפוכו, שבעת הקבצנים, רבי נחמן חילוני, רבי נחמן דתי
...מבחן הקורונה, התבואה המשוגעת, חכם בבית המשוגעים, משוגע חכם יותר מכולם, שקרי הקורונה, כמה מתו מקורונה? כמה חולים בקורונה? האם אתה חכם? האם אני חכם? להיות דבר והיפוכו, שבעת הקבצנים, רבי נחמן חילוני, רבי נחמן דתי מהו מבחן הקורונה וכיצד הוא מעיד אם אתה חכם או שפוי? מבחן הקורונה, לפי אליעד כהן, הוא מבחן המאפשר לכל אדם לבדוק עד כמה הוא באמת חכם ושפוי. התקופה שבה העולם מתמודד עם הקורונה היא תקופה ייחודית, שבה מתרחשת שטיפת מוח המונית באמצעות הטלוויזיה והתקשורת שמפיצים את פחד הקורונה, מגפת הקורונה, חולי...
לבקש אהבה, הימור על אהבה כלפיך, טעויות בחיזור, אתה לא אוהב אותי מספיק, את לא אוהבת אותי מספיק, איך לגרום למישהו לאהוב אותך יותר? אני רוצה לקבל יותר יחס, אני רוצה לקבל יותר תשומת לב, איך לגרום לו לאהוב אותך יותר?
לבקש אהבה, הימור על אהבה כלפיך, טעויות בחיזור, אתה לא אוהב אותי מספיק, את לא אוהבת אותי מספיק, איך לגרום למישהו לאהוב אותך יותר? אני רוצה לקבל יותר יחס, אני רוצה לקבל יותר תשומת לב, איך לגרום לו לאהוב אותך יותר?
...על אהבה כלפיך, טעויות בחיזור, אתה לא אוהב אותי מספיק, את לא אוהבת אותי מספיק, איך לגרום למישהו לאהוב אותך יותר? אני רוצה לקבל יותר יחס, אני רוצה לקבל יותר תשומת לב, איך לגרום לו לאהוב אותך יותר? מהי השפעת תלונה על מערכת יחסים? איך משפיעה תלונה על כך שמישהו לא אוהב אותך מספיק? כאשר אדם מתלונן בפני אדם אחר על כך שהוא לא אוהב אותו מספיק, עולה שאלה גדולה: האם התלונה תגרום לו לאהוב אותו יותר או פחות? תלונה שכזו עשויה לעורר רגשות שונים אצל הצד השני. מצד אחד, התלונה עשויה להחמיא לו, בכך שהיא משדרת לו שהוא...
שיטות לשכנוע לקוחות, יתרון האור מהחושך, עקרון הניגודיות, חוק הניגודיות, מוצר מתאים, מוצר לא מתאים, איזה מוצר להראות קודם? איך להצליח למכור? הדרכת אנשי מכירות, איך למכור ללקוחות?
שיטות לשכנוע לקוחות, יתרון האור מהחושך, עקרון הניגודיות, חוק הניגודיות, מוצר מתאים, מוצר לא מתאים, איזה מוצר להראות קודם? איך להצליח למכור? הדרכת אנשי מכירות, איך למכור ללקוחות?
...יתרון האור מהחושך, עקרון הניגודיות, חוק הניגודיות, מוצר מתאים, מוצר לא מתאים, איזה מוצר להראות קודם? איך להצליח למכור? הדרכת אנשי מכירות, איך למכור ללקוחות? איך עקרון הניגודיות יכול לעזור לשכנע לקוחות לקנות? אליעד כהן מסביר כי אחד העקרונות החשובים במכירות הוא עקרון הניגודיות או יתרון האור מן החושך. לפי עיקרון זה, כאשר אדם חווה מעבר מקיצוניות אחת לאחרת, הוא נוטה להעריך את השינוי בצורה חזקה יותר. דוגמה לכך היא כאשר היד של האדם נמצאת במים קרים, ואז הוא מעביר אותה למים חמים. המים החמים ירגישו חמים הרבה...
איך למכור נכון? באיזה מילים למכור? איך להצליח למכור? שימוש במילים של הלקוח, טעויות של אנשי מכירות, דימויים של הלקוח, איך לשכנע לקוחות? איך למכור ללקוחות? שיקוף של הלקוח, איך יוצרים ראפור?
איך למכור נכון? באיזה מילים למכור? איך להצליח למכור? שימוש במילים של הלקוח, טעויות של אנשי מכירות, דימויים של הלקוח, איך לשכנע לקוחות? איך למכור ללקוחות? שיקוף של הלקוח, איך יוצרים ראפור?
...מילים למכור? איך להצליח למכור? שימוש במילים של הלקוח, טעויות של אנשי מכירות, דימויים של הלקוח, איך לשכנע לקוחות? איך למכור ללקוחות? שיקוף של הלקוח, איך יוצרים ראפור? למה כדאי להשתמש במילים של הלקוח בתהליך המכירה? בתהליך מכירה נכון, חשוב מאוד לגרום ללקוח להרגיש שהמוצר או השירות עונים בצורה מדויקת על הצרכים והחסרונות שהוא מרגיש. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להשתמש במילים שהלקוח בעצמו משתמש בהן. אליעד כהן מסביר, שהמטרה היא לגרום ללקוח להרגיש טוב לא באמצעות עצם המכירה, אלא על ידי תחושה שהחסרונות שהוא...
מחלות נפש, בריאות הנפש, ממה נובעת מחלת נפש? מהי בריאות נפשית? איך לעקור אמונה ולקבל שכל של אמת?
מחלות נפש, בריאות הנפש, ממה נובעת מחלת נפש? מהי בריאות נפשית? איך לעקור אמונה ולקבל שכל של אמת?
...נפש? מהי בריאות נפשית? איך לעקור אמונה ולקבל שכל של אמת? ממה באמת נובעות כל מחלות הנפש? כל מחלות הנפש, כך מסביר אליעד כהן, נובעות ממילה אחת בלבד: אמונה. כל אדם נושא בתוכו פוטנציאל לכל מחלות הנפש הקיימות, אך אצל אלו שמאובחנים כסובלים ממחלת נפש, ההפרעה מתבטאת בצורה חזקה וברורה יותר. לדוגמה, אם אדם מבצע רצח, ברור לכולם שהוא עושה מעשה פסול. אך אם חייל הורג במסגרת תפקידו, יש נטייה לקבל זאת אחרת. למעשה, אפילו הריגת חרק, או קריעת נייר, הן צורות מסוימות של אלימות. ההבדל הוא רק במינונים ובאופן שבו האלימות...
2 סוגים של עצות, עצות טובות, עצות רעות, להרגיש טוב מהר, להרגיש טוב לאט, התמכרות לסוכר, תנגודת אינסולין, מחלת הסוכרת, טוב מהיר, טוב איטי, שימוש בסמים, התמכרות למתוק, דרך קצרה שהיא ארוכה, דרך ארוכה שהיא קצרה, קיצורי דרך בחיים
2 סוגים של עצות, עצות טובות, עצות רעות, להרגיש טוב מהר, להרגיש טוב לאט, התמכרות לסוכר, תנגודת אינסולין, מחלת הסוכרת, טוב מהיר, טוב איטי, שימוש בסמים, התמכרות למתוק, דרך קצרה שהיא ארוכה, דרך ארוכה שהיא קצרה, קיצורי דרך בחיים
...עצות רעות, להרגיש טוב מהר, להרגיש טוב לאט, התמכרות לסוכר, תנגודת אינסולין, מחלת הסוכרת, טוב מהיר, טוב איטי, שימוש בסמים, התמכרות למתוק, דרך קצרה שהיא ארוכה, דרך ארוכה שהיא קצרה, קיצורי דרך בחיים מה ההבדל בין עצות שנראות דומות אך שונות במהותן? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בהבדל בין שני סוגים של עצות - עצות המובילות לפתרונות מהירים, ולעומתן, עצות המובילות לפתרונות איטיים אך יציבים יותר. ישנם מקרים שבהם אדם נתקל בבעיה ומוצע לו פתרון מהיר שמספק תחושת הקלה מיידית. עם זאת, פתרונות כאלה עלולים להיות מזיקים...
במה תלויה הצלחת העסק שלך, האם ניתן להתחרות בך? האם קל להתחרות בך? האם קל לגנוב אותך? גניבת סודות מסחריים, התמודדות עם תחרות, הון אנושי, איך להתמודד עם תחרות? עובד מקים עסק מתחרה
במה תלויה הצלחת העסק שלך, האם ניתן להתחרות בך? האם קל להתחרות בך? האם קל לגנוב אותך? גניבת סודות מסחריים, התמודדות עם תחרות, הון אנושי, איך להתמודד עם תחרות? עובד מקים עסק מתחרה
...ניתן להתחרות בך? האם קל להתחרות בך? האם קל לגנוב אותך? גניבת סודות מסחריים, התמודדות עם תחרות, הון אנושי, איך להתמודד עם תחרות? עובד מקים עסק מתחרה במה תלויה הצלחת העסק שלך והאם ניתן להתחרות בך? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו מה משפיע על הצלחת העסק, כיצד להתמודד עם תחרות, מה המשמעות של גניבת סודות מסחריים, ואיך ניתן להפוך את העסק שלך לקשה לחיקוי או להעתקה. הוא מתייחס באופן מפורט למקרים בהם עובדים לוקחים איתם ידע שרכשו אצל המעסיק ופותחים עסק מתחרה, וכן כיצד ניתן להתמודד עם האיום הזה. האם חוזים יכולים...
השכל, אין שכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אמונות, הנחות יסוד, גבולות השכל, להטיל ספק בחושים, אקסיומות, עובדה או פרשנות
השכל, אין שכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אמונות, הנחות יסוד, גבולות השכל, להטיל ספק בחושים, אקסיומות, עובדה או פרשנות
...הנחות יסוד, גבולות השכל, להטיל ספק בחושים, אקסיומות, עובדה או פרשנות מה המשמעות של גבולות השכל והאם ניתן לצאת מהם? אליעד כהן מסביר כי האדם רגיל לחשוב בצורה מסוימת, ומכיוון שכך, הוא מתקשה לראות מעבר לגבולות השכל שלו. האדם מתמודד עם מציאות שבה החושים מראים לו דברים מסוימים, כמו שולחן או פיל. אם לדוגמה, הוא רואה פיל, הוא לא יכול להחליט שזה שולחן, משום שיש הגדרות בסיסיות מובנות אצלו. גם אם משהו נראה דומה לאחר, הוא עדיין שונה, כי אם זה היה שולחן בצורת פיל, או פיל בצורת שולחן, עדיין אלה שני דברים נפרדים...
החלטה בלתי חוזרת, החלטה בלי אפשרות להתחרט, החלטה עתידית, קבלת החלטות, חולה סופני, הוראה בלתי חוזרת, התחייבות בלתי חוזרת, חרטה, איך לקבל החלטה? המתת חסד, איך להחליט? מחלה סופנית
החלטה בלתי חוזרת, החלטה בלי אפשרות להתחרט, החלטה עתידית, קבלת החלטות, חולה סופני, הוראה בלתי חוזרת, התחייבות בלתי חוזרת, חרטה, איך לקבל החלטה? המתת חסד, איך להחליט? מחלה סופנית
...החלטה בלי אפשרות להתחרט, החלטה עתידית, קבלת החלטות, חולה סופני, הוראה בלתי חוזרת, התחייבות בלתי חוזרת, חרטה, איך לקבל החלטה? המתת חסד, איך להחליט? מחלה סופנית מהם הקריטריונים לקבלת החלטה בלתי חוזרת? בהרצאה, אליעד עוסק בנושאים הקשורים להחלטות בלתי חוזרות, במיוחד כיצד אנשים מקבלים החלטות עתידיות וגורליות, וכיצד כל החלטה כזו משפיעה עליהם ועל הסובלים ממנה. הוא דן בשאלה כיצד לנהוג כאשר אדם מצהיר הצהרה חד משמעית, כמו לא תעשו לי החייאה, אך לאחר זמן משנה את דעתו ומבקש שתהיה לו אפשרות לחיות. השאלה המרכזית...
אמונה באלוהים / תפילה לאלוהים / כפירה באלוהים - מהו שורש העניין?
...לאלוהים / כפירה באלוהים - מהו שורש העניין? כי לפעמים נדמה לאדם, שהוא רחוק מאמונה באלוהים ומתפילה לאלוהים, אך לא כך הוא. כי רק מי שהוא בתודעת אלוהים עצמו, רק הוא רחוק מאמונה ומתפילה לאלוהים. כי כל זמן שהאדם חושב / חווה שיש כוח כלשהו בעולם, שהוא לא נובע ממנו עצמו, אלא שהוא נפרד ממנו, הוא בעצם מאמין באלוהים. כי אלוהים, משמעותו היא, כוח חיצוני וכולי. ולחשוב שיש משהו בעולם כולו, שקורה בלי שאתה תבחר בבחירה חופשית ומלאה לעשות אותו מרצונך החופשי, זוהי בעצם אמונה באלוהים. וכל דבר שקורה לאדם בחיים נגד רצונו...
מכתב אישי המופנה לכל הסקפטים שקשה להם להאמין שהחיים נועדו להגשמה.
...לכל הסקפטים שקשה להם להאמין שהחיים נועדו להגשמה. אהלן המכתב הזה הוא בעיקר לעצמי לעשות לעצמי קצת סדר במה שנקרא לחיות. וכיוון שסוג הקושי - תסכול, שמתעורר בי כאני פוגשת אותך הוא מוכר וידוע לי גם ממפגשים אחרים, החלטתי בעצם להשתמש בך כדי לעזור לעצמי להבין כמה דברים. ברגע זה אני גם לא בטוחה שזה המכתב שתקרא, כי באמת אין לי מושג לאיזה כיוון זה יתפוס. לפני הכל, אין לכל מה שיכתב שום קשר אישי או הגנה על מישהו. אילו הם פשוט הרהורים שיש בתוכי כל פעם שאני פוגשת אדם עם מלא פוטנציאל להיות יצירתי שמח ומאושר, שיוצר...
תקשור - חוויותיי כמתקשרת
...כמתקשרת חוויותיי כמתקשרת כאשר אני יושבת כדי לתאר את חוויותיי כמתקשרת עלי לספר לכם ראשית איך התחלתי בעצם לתקשר, או יותר נכון, איך ידעתי שאני אכן מתקשרת. מאז ומתמיד הייתה לי נטייה לעולם הרוח, אולי בגלל שכתינוקת הייתי חולה מאוד. הייתה לי דלקת מוח קשה, אשר בגללה איבדתי לחלוטין את הקשר שלי עם העולם החיצון. בגיל תשעה חודשים בו התינוק גדל, מגיב לסביבתו, ומתחיל לנוע במרחב בדרך זו או אחרת, אני הייתי במצב של חוסר אונים לחלוטין. איבדתי לאט לאט את הקשר עם העולם החיצון. לא היכרתי אפילו את בני משפחתי. למרות שאף...
מנטורינג - גם לטייגר וודס יש מנטור
...יש מנטור האם שמעת פעם על טייגר וודס (Tiger Woods) ? אני מניח שאתה מכיר אותו, הוא נחשב לשחקן הגולף הטוב בעולם כיום. הוא בסהכ בן 35 והוא הגיע להישגים בלתי רגילים בחיים שלו. אני שואל את עצמי: איך יכול ילד בגיל 35 להגיע להישגים כאלה תוך זמן קצר, בעוד שמרבית האנשים היו צריכים כמה גלגולי חיים בשביל להגיע למה שהוא הגיע. לא רק שהוא היה השחקן הצעיר ביותר בעולם שהגיע ל - 50 ניצחונות גדולים (הוא היה אז רק בן 30!), אלא גם שהונו מוערך בסביבות המיליארד דולר. לא רע, אה... ? בעוד שאי אפשר לקחת ממנו את ההישגים המדהימים...
חשיבה בריאה - לבחון את הדרך בה הולכים
...עוסק בהבנת האלטרנטיבות, כדי לבחון את הדרך בה הולכים ולשפר את הנוסחאות הקיימות שהאדם משתמש בהן בחיי היום יום, עמ לקבל את הטוב ביותר. חשיבה בריאה מגנה על האדם מפני דברים שליליים מעין מחסום בפניהם בדרך בחיי היום יום. וכאשר מדובר על חשיבה בריאה, אין הכוונה רק לא לאכול דברים לא בריאים שכמובן מזיקים לאדם. בנוסף לכך, הכוונה היא שהאדם יחשוב דברים שמקדמים אותו ויתעלם במקרים מסויימים לפי שיקול דעת אמיתי מכל מה שמוריד אותו למטה. ויש מצבים שהאדם לא צריך להתעלם מדברים מסויימים וכאמור לטפל בהם מהשורש וזאת האדם...
הפרעת אישיות נמנעת - מבוא
...- מבוא הפרעת אישיות נמנעת היא הפרעת אישיות מאשכול ג. אנשים הסובלים מהפרעה זו מתאפיינים ברגישות קיצונית לדחייה שיכולה להובילם לחיי התבודדות. למרות שהם ביישנים מאוד, הם אינם בלתי חברותיים, ומראים רצון עז לחברה, אך נזקקים לערובות חזקות שלא ידחו. לעתים קרובות הם מתוארים כסובלים מתסביך נחיתות. על פי ה - DSM IV (ספר האבחנות הפסיכיאטריות של האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית) הפרעה זו מאופיינת על ידי: דפוס חוזר של הימנעות חברתית, רגשות של חוסר התאמה ורגישות להערכה שלילית המתחיל בבגרות המוקדמת ומתקיים במגוון...
זיכרון - הגוף זוכר
...קשות שבהם חווה מתח גבוה. המוח שלנו עובד על חשמל וכשאנו חווים מתח גבוה אנו צורכים כמות גדולה של חשמל שעובדת ופועלת על מערכת העצבים שלנו. הגוף וכך תא בגוף זוכר איך פעלה מערכת העצבים במתח גבוה ומה חווינו. הזיכרון פועל בתת מודע שלנו באופן אוטומטי ומגיב כמעט לכל דבר מהמנגנון ההשרדותי שקיים בנו של ברח או הילחם. אלה הם שאריות של מערכת העצבים שחוותה עוצמה אדירה של חשמל והגוף לא ידע איך להתמודד עם זה. ואיך לפרוק את זה? לכן לפעמים בעיתות משבר ולחץ הגוף קורס וחווה אי אלו תחושות קשות. כשאדם חי במתח גבוה מערכת...
אם ה' כבר יודע מה יהיה מחר, אז איך יש לך זכות בחירה בכלל?
...ה כבר יודע מה יהיה מחר, אז איך יש לך זכות בחירה בכלל? ה יודע מה יהיה מחר... אבל זה לא אומר שזה כבר קרה וה רואה את זה בהווה... ה צופה בתוצאה תאורטית במה שאמור לקרות. כמו שמדען לא צופה בעתיד ויודע איפה אסטרואידים יתנגשו עוד 1000 שנה, הוא פשוט צופה במסלול שלהם ומחשב את נקודת המפגש שלהם ואת הזמן לפי המסלול והחוקיות שהם מצייתים להם. לכן כאן נכנסת זכות הבחירה. האסטרואיד לא ישנה את מסלולו על דעת עצמו אלא רק המפעיל שלו יכול, כי לאסטרואיד אין דעת. ולכן ניתן לחשב במדויק את עתידו. אבל אנחנו כן יכולים לשנות...
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9
...בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9 פרק 7 מכיוון שראיתי כיצד תכניות ABA ו - VBA מקדמות מאד את הילד ולצערי לא מצאתי, מלבד ספרו הראשון של לובאס, תכנית עבודה מפורטת של גישת ABA החלטתי כי מן הראוי שיהיה בנמצא עבור ההורים דוגמאות של תכניות טיפוליות. דוגמאות של תכניות טיפוליות לאחר שקבענו מה היא מטרת העל, מהן המטרות המשניות, איזו שיטת טיפול מתאימה לילד (או שיטות טיפול), מצאנו תרפיסטיות להכשיר ומנחה שינחה אותן יש לגשת לבניית התכנית. את התוכנית בונה המנחה. לפני הפעלת התכנית יסביר המנחה...
אימון אישי - מודעות עצמית - התפתחות אישית - דוגמה לחקירה עצמית - מה לשאול את עצמי - חלק 4
...לחקירה עצמית - מה לשאול את עצמי - חלק 4 למה אני שונאת לסבול? האם אפשר להחליט שאני עושה דברים כי אני נהנית מהם? האמירה שאני יכולה ליהנות מבלי לעשות את אותם הדברים אלא ליהנות מהיש ממה שקיים ואז אני לא רוצה כלום כי אני נהנית ממה שקיים ולא רוצה לשנות שום דבר. אני לא ארצה לעשות יוגה, או להתקדם בעבודה. זה כבר אדישות. ממה נובעת אדישות? מזה שלא אכפת. ממה נובע זה שלא אכפת? מקבלה מוחלטת של המציאות? שזו המציאות ואי אפשר לשנות אותה לחלוטין. למה אי אפשר לשנות אותה או האם זו האמת? מה ההבדל בין לעשות דברים ממק
לזרום עם הדברים בהתאם לאותו הרגע
...בהתאם לאותו הרגע לפעמים אדם רוצה לעשות משהו, אבל הוא לא עושה אותו למרות המנטרה - כאשר הוא עושה אותו הוא נהנה ממנו. אבל כאשר הוא רוצה לעשות אותו אין לו חשק. אם הוא חושב שהוא כל כך טוב, אז למה הוא לא עושה אותו? אז סימן שהדבר לא חשוב עבורו. אבל לפעמים הדבר הזה יגרום לו להצלחה. אז איך הוא לא חשוב עבורו? הוא לא בטוח שזה יצליח לו. אבל למה שלא ינסה? הוא פוחד ממצב שלא יצליח לו. אבל היו פעמים שהוא ניסה והצליח אז למה הוא לא מנסה כדי לדעת? זוהי הדחקה סתמית. הוא נותן מראש תוצאה בלי לנסות. אבל בעצם הוא נותן...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אספרגר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אספרגר, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אספרגר, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
יכולה להיות זוגיות מושלמת בגשמיות וברוחניות מציאות האני ללמוד להקשיב מבחן אושר שפוי פחד שבעלי בוגד פחד מהמצב תחושה של ביטחון עצמי למה אני לא בטוח בעצמי? חוקיות של התאהבות למה לאהוב את עצמך בלי תנאים? משפיעה צפייה בסרטי סקס על האושר שלך האם קיים האושר? איך להתנזר מסקס? לבנות אמון עם האקס אלגוריתם לקבלת החלטות סיבות שקשה לקבל החלטה להתמודד עם הוצאת דיבה בפייסבוק להתמודד עם בקשה לא הגיונית של לקוח איך ללמוד להצליח? איך מתנהגים אנשים מוצלחים? התמודדות עם בוס כלקוח מסרים לתת מודע חוסר שליטה על הילדים איך מתמודדים עם ילדה מעשנת סמים? אדם רוחני לשחזר התנוצצות רוחנית הפרעת אישיות בגלל חיפוש משמעות בחיים איך נוצרת הפרעת אישיות פרנואידית? למה הוא אוהב אותה ולא אותי? להתנתק מהאקס לשמור על סימטריה בשרירים זווית של 0 מעלות אלוהים שבך אלוהים מחוץ למציאות חוויה של הארה איך להגיע להארה? להיות אלוהים חלש קבוצת הפייסבוק של להיות אלוהים עושר ואושר לגור בדירה למה היא משמעות החיים שלי? מטרת החיים בעולם הבא כתבות שליליות סוד ההנאה בחירה רצונית בחירה טוב או רע העולם קדמון עולם ממשי עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזיה, מאמן אישי לקריירה, אימון אישי בסקייפ בנושאי אספרגר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3281 שניות - עכשיו 23_12_2025 השעה 02:23:31 - wesi4