ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אספרגר ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9 ✔פרק 7 מכיוון שראיתי כיצד תכניות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9
פרק 7

מכיוון שראיתי כיצד תכניות ABA ו - VBA מקדמות מאד את הילד ולצערי לא מצאתי, מלבד ספרו הראשון של לובאס, תכנית עבודה מפורטת של גישת ABA החלטתי כי מן הראוי שיהיה בנמצא עבור ההורים דוגמאות של תכניות טיפוליות.

דוגמאות של תכניות טיפוליות

לאחר שקבענו מה היא מטרת העל, מהן המטרות המשניות, איזו שיטת טיפול מתאימה לילד (או שיטות טיפול), מצאנו תרפיסטיות להכשיר ומנחה שינחה אותן יש לגשת לבניית התכנית. את התוכנית בונה המנחה. לפני הפעלת התכנית יסביר המנחה להורים ולתרפיסטיות כיצד הוא רואה את מצבו של הילד, מה צריך הילד כרגע וכיצד נעזור לו להגיע לשם. על ההורים לזכור תמיד לשאול את השאלות הנכונות ועל פיהן לדרוש את הדרישות הנכונות - גם לגבי התכנית הטיפולית וגם בסיטואציות אחרות הקשורות בילד:

1.תמיד לשאול את עצמך כהורה ואת המנחה: למה בחרת בתכנית הספציפית הזו כרגע עבור הילד? מה המטרה של התכנית?

2.איך המטפלות יעבירו את המטרות של תכנית ספציפית? (לא מספיק לכתוב את התכנית, צריך להסביר למטפלות כיצד לעשות את הדברים בשטח כדי שלא יגרמו לנזק).

לפני שניגש לתכניות עצמן אני רוצה להזכיר ולהדגיש שבכל מקרה אין כאן המלצה ליישם את הדוגמאות לתכניות הללו לבדכם על ילדכם. רק מנחה בעל ניסיון רב המכיר את התכניות הטיפוליות השונות ומכיר את האוטיזם על מגוון הפנים שהוא מציג יכול להתאים תכנית טיפולית מלאה ואחראית לילדכם. העתקת תכנית זו או אחרת ויישומה על ילדכם עשויה לגרום לו נזק במקום תועלת. יש "לתפור" את התכנית הטיפולית כחליפה או ככפפה ליד ספציפית של כל ילד וילד.

מטרתי בהצגת תכניות לדוגמה היא שתוכלו כהורים להבין את רוח הדברים, מניין הם באים ולאן הם לוקחים את הילד בטיפול.

התנהגות - תכנית רוגע

מטרה: הילד יבין מהו מצב של היות רגוע ויוכל להיות רגוע יותר ככל שהטיפול ימשיך

1.תהליך: ספרו לילד סיפור בטון רגוע, סיפור עם מסר של רוגע ושלווה. בכל פעם שהילד יושב וגופו רגוע ונינוח (שימו לב שהגוף והבעות הפנים רגועים, אל תחזקו בטעות על גוף שנראה רגוע אבל רגליים מקפצות או ראש שזז מצד לצד) חזקו את הילד ע"י ליטוף של גבו או ידיו בעדינות ואמרו "אתה רגוע עכשיו, איזה יופי" או "אתה רגוע עכשיו, זה נעים לי לקרוא לך ככה".

2.תהליך: במידה והכנתם פינה עם כריות ופוף אפשר לשבת שם ולתרגל נשימות (עמוקות ורגועות). לבצע תרגיל נשימות רק כשהילד נראה לכם רקוע למדי יחסית ליכולתו להירגע. התרגיל אינו פשוט וצריך לוודא שמבצעים אותו נכון. במידה ואתם רואים שהילד אינו מצליח לבצעו נכון הפסיקו ונסו תכנית זו בעוד חודש. יש לשבת מול הילד כששניכם ישובים על כסא. אומרים לילד:

a.תעשה כמוני.

b.במידה האפשר יוצרים קשר עין עם הילד.

c.מדגימים נשימה עמוקה. שואפים באופן מופגן עמוק וארוך אוויר לריאות ואח"כ נושפים באופן מופגן באותה דרך.

d.תעשה כמוני.

e.אם הילד מצליח רק לשאוף ולא לנשוף רגוע מנסים שוב להראות לו מה הדרך הנכונה, "תראה, תעשה כמוני, ככה" (נסו לא לומר "לא, זה לא נכון ככה").

f.אם הילד מתחיל להתנשף מהר (היפר - וונטילציה) עצרו את התרגיל ועברו למשהו אחר.

g.במידה והילד ישב בכל אחד מהשלבים (אפילו אם לא הצליח לעשות את התרגיל עצמו של הנשיפה ושאיפה ברוגע) שבחו אותו מאד - "כל הכבוד, אתה מנסה, אתה רגוע" (בקול לוחש) או "נהדר, איך אתה רגוע, תענוג" או "נעים לי שאתה רגוע". בכל מחמאה יש להכניס את המילה רגוע, כך הילד יבין לאט מהי הכוונה במצב רוגע וידע להתכוונן לשם במהלך הזמן כשנבקש ממנו להירגע.

תכנית חיקוי מוטורי

מטרה: הילד יחקה את תנועותיו של המטפל.

תהליך:

1.אמרי לילד "עשה כמוני".

2.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה. אם הילד אינו מבצע אמרי שוב "עשה כמוני חמוד".

3.אם הילד עדיין אינו מבצע בצעי שוב את המטלה בעצמך.

4.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה.

5.אם הילד אינו מבצע סייעי לו פיזית. קחי את ידיו של הילד והרימי אותן למעלה, הכל בעדינות. ואז אמרי "הידיים למעלה, איזה יופי, כל הכבוד, עשית כמוני!". דברי באינטונציה שמחה, בקול גבוה יחסית ובהתלהבות. הביטי לעיניו של הילד.

6.את החיזוק המילולי החיובי אמרי מהר ועוד לפני שידיו של הילד ממש למעלה, כך תמנעי לעיתים קרובות מזעמו של הילד על כך שהפעלת אותו פיזית ללא רשותו ורצונו. החיזוק החיובי המיידי (שניתן עוד באמצע הדרך להשלמת משימת הרמת הידיים) עשוי לשמח את הילד ולנטרל את תגובת הנגד שלו.

תכנית חיקוי אורלי

מטרה: הילד יחקה הברות או מילים.

תהליך:

1.בתחילת העבודה בחרי הברה או מילה שהילד יודע לומר אותה.

2.למדי את הילד לומר את ההברה על פי בקשתך (ולא רק כשהיא יוצאת מפיו באופן ספונטאני ולא מתוכנן דווקא).

3.מצאת שהילד יודע לומר את ההברה "אה".

4.אימרי לילד "תגיד אה".

5.הדגישי את ההברה אה והאריכי אותה.

6.שימי לב שהילד מסתכל על פניך, או טוב יותר, על פיך כשאת מבצעת את ההברה.

7.במידה והילד אינו מבצע בקשי ממנו שוב עד שינסה לפחות.

8.אם הילד ניסה (אפילו אם לא הצליח באופן מלא לומר את ההברה) מחאי לו כפיים, דגדגי אותו (במידה והדבר נעים לו) צחקי ואמרי לו כמה הוא נפלא, "כמה יפה אמרת אה (או ניסית להגיד אה), כל הכבוד לך, אני יודעת שזה קשה".

לימוד הצבעה

מטרה: הילד ילד להצביע על עצמים.

תהליך: הוציאו 2 חפצים מעניינים (אבל לא מעניינים מידי כדי שהילד לא יחטוף אותם). הניחו על השולחן. בקשו מן הילד להצביע על אחד מהחפצים: "תצביע בבקשה על הכדור" והצביעו אתם על הכדור לשם הדגמה. אם הילד אינו מצביע סייעו לו פיזית, קחו בעדינות את ידו ועזרו לו להצביע.

שבחו אותו בכל דרך אפשרית. נסו את התרגיל הזה מספר פעמים בכל טיפול, עם אותם חפצים בהתחלה, אח"כ שנו חפצים, אח"כ הרחיבו את ההצבעה לדברים מעט יותר רחוקים (על המדף למשל).

ברגע שההצבעה מופיעה ספונטנית (ללא בבקשה או עזרה של המטפל) יש לחזק מאד את הילד, בחיבוקים, קפיצות שמחה ועידוד מילולי.

תכנית התחלתית לחיזוק קשר עין

הכירי את הילד היטב ודעי אילו צעצועים הוא אוהב ורוצה.

הניחי לידך בקופסא סגורה את הצעצועים האהובים עליו.

שחקי עם הילד במשחקים אחרים כאשר המשחק נעים לשניכם.

הוציאי בשקט צעצוע אהוב על הילד מתוך הקופסא. אם הילד מבחין בכך ומנסה לקחת ממך את הקופסא או את הצעצוע אמרי: "רק אני יכולה לגעת בקופסא עכשיו, תחכה בסבלנות".

אחזי בצעצוע ביד אחת והניחי אותו מעל אפך, בין עיניך.

אמרי "תראה, הנה הברווז!" אם הילד עדיין אינו מביט בך הכניסי את ראשך עם הצעצוע מוחזק בין עיניך למרחב הפרטי של הילד והתקרבי אל ראשו מאד. (אם אפשר אז רצוי ליישם תכנית טיפולית זו על השטיח).

כאשר הילד מבקש את הצעצוע במילים, תנועות או מחוות אל תתני לו את הצעצוע עד שהוא יוצר קשר עין איתך.

אם הילד לא מצליח ליצור קשר עין לבדו סייעי לו ע"י אמירה: "תסתכל בעיניים שלי בבקשה".

ברגע שהילד מסתכל לעיניך אפילו לשבריר שנייה אמרי "הסתכלת לי בעיניים! כל הכבוד, נעים לי לשחק איתך" ותני לו את הצעצוע בחיוך.

התנהגות - תכנית לויתורים

מטרה: הילד יוותר על צעצועים, רצון לקום מהשולחן וכו'.

תהליך:

שחקי עם הילד בצעצוע שאינו אהוב עליו באופן מיוחד, לדוגמה דובון.

בקשי מהילד לשחק במשהו אחר, שאהוב עליו מעט יותר. "בוא נשחק ברכבת עכשיו".

כשהילד מוותר על הצעצוע הקודם (הדובון) כדי לשחק בדבר מה אחר אמרי "אתה מוותר על הדובון, כל הכבוד לך, איזה בוגר!".

עברי כך ממשחק למשחק. וודאי שעל הילד לוותר בתחילה על צעצועים שאינם משאת נפשו ולאט מאד במהלך מספר פגישות בקשי ממנו לוותר על צעצועים שהוא אוהב יותר. תני חיזוק מילולי קונקרטי לכל וויתור ושבחי אותו מאד.

התנהגות - תכנית סבלנות

מטרה: הילד ימתין בסבלנות לדבר מה שהוא רוצה.

תהליך: כשמתחילים בתכנית טיפולית עובדים בקצב של הילד מבחינת יכולת הסבלנות שלו. אם הוא רוצה דבר מה ואינו מסוגל לחכות אפילו רגע בסבלנות, נותנים לו את מה שהוא רוצה באותו רגע. במהלך הפגישות מאריכים את הזמן שעל הילד להמתין כדי לקבל את מה שהוא רוצה, בתחילה לכמה שניות ואח"כ אפשר להגיע לכמה דקות ספורות. תלוי בגיל הילד. כך מלמדים את הילד שאי אפשר לקבל סיפוק מיידי ברוב תחומי החיים (כשילדי מתלוננים על כך אני נוהגת לומר "רק חיבוק אפשר לקבל עכשיו, כל השאר לוקח זמן" ואז מחבקים אותם כמובן).

מהלך העבודה:

שחקי עם הילד עד שהוא בעצמו יבקש דבר מה.

למרות שאת יכולה להביא לילד את מה שהוא מבקש באותו רגע, הימנעי מכך והביאי לו את מה שביקש לאחר כ - 10 שניות.

העבירי את 10 השניות הללו בשאלות שתשאלי את הילד.

לדוגמה: הילד אומר "משאית". או רק "אית" ואת יודעת שזו דרכו לבקש את המשאית הכחולה שנמצאת על המדף העליון. למרות כל זאת עשי את עצמך שאינך מבינה. אמרי "מה אתה רוצה, תסביר לי".

הילד ינסה לומר שוב משאית או "את זה". שאלי אותו "אתה מתכוון למשאית?"

הילד יענה כן, או ינדנד בראשו, או יביט לעבר המיקום בו המשאית נמצאת.

שאלי את הילד, "יש כאן הרבה משאיות, איזו מהן אתה רוצה? תראה לי"

הילד יצביע על המשאית שהוא רוצה, יאמר את צבעה וכו'.

נסי לא למתוח את סבלנותו של הילד יותר מידי. כשאת רואה ששאלותיך מתחילות להביא אותו למצב שהוא כבר לא יכול להכיל אותן ואותך אמרי "אה, אתה רוצה את המשאית הכחולה שעל המדף? איזו מבולבלת אני, הבנתי!"

"בוא, נלך להביא אתה משאית". גשי עם הילד למדף והושיטי לו את המשאית שביקש, השתדלי שהילד יצור קשר עין איתך (לא עם המשאית) לפני שאת מגישה לו אותה. ואמרי "חיכית כל כך בסבלנות, אתה נהדר!" (הדגישי את המילה בסבלנות והאריכי אותה מעט שהילד יבין שזה הדבר שאת מבקשת ממנו).

יש עוד תכניות רבות להארכת סבלנותו של הילד וללמדו מהי סבלנות. את התכנית הנ"ל אפשרות לבצע גם במהלך היום יום כאשר הילד מבקש דבר מה, אוכל למשל. בכל התכניות הללו חשוב מאד לא לשכוח לחזק את הילד בחיזוק חיובי מילולי, ואם החלטתם עם המנחה, גם בחיזוקים חיוביים פיזיים (מתנות קטנות, אוכל שהילד אוהב במיוחד וכו').

קשב - מה חסר?

המטרה - להעמיק את הקשב של הילד ולהאריכו.

התהליך:

שבי ליד שולחן מול הילד. הניחי שלושה פריטים (או שני פריטים, תלוי מה הילד מסוגל, על פי הוראות המנחה) מול הילד. בחרי פריטים לא מסובכים שאת יודעת שהילד מכיר היטב ויודע לומר את שמם (או ידע להצביע על לוח תקשורת כדי להביע מה שמם).

אמרי לילד "תראה!".

הצביעי עם אצבעך על כל אחד מהחפצים ואמרי את שמם. עשי זאת לאט כשאת ממתינה 2-3 שניות בין אמירת שמו של כל אחד מהחפצים.

לאחר שאת בטוחה שהילד ראה את הצבעתך ושמע כשאת אומרת בקול את שמות החפצים העלימי לתוך כף ידך אחד מהחפצים.

אמרי לילד: "תראה! משהו חסר כאן. מה חסר ?"

אם הילד אינו מצליח לאחר שתי ניסיונות כאלה (עברי שוב את כל השלבים עד כה), נסי דרך נוספת.

בפעם השלישית, כאשר את מגיעה לשלב שבו את אמורה להצביע על החפצים סייעי לילד פיזית. קחי בעדינות את ידו של הילד, צרי מכף ידו ג'סטה של הצבעה (בעדינות)... ועם אצבעו של הילד הצביעי על כל אחד מהחפצים כאשר את אומרת את שמם.

שוב החביאי אחד החפצים (כאשר הילד אינו מצליח כדאי להחביא כל הזמן את אותו חפץ כדי למנוע ממנו בלבול מיותר בשלב זה).

אמרי: "אוי... משהו חסר כאן. מה חסר?"

כאשר הילד יענה לך מה חסר התפעלי מאד ממנו, חייכי, הביעי בשפת גופך שמחה ואמרי "מדהים! אתה מצאת מה חסר! כל הכבוד חמוד".

בתחילת הדרך יש לבצע את התרגיל לא יותר משלוש פעמים. במידה והילד לא מצליחה לאחר שלוש פעמים (כאשר הפעם השלישית היא עם סיוע פיזי) יש לומר לילד מה חסר ולעשות זאת בעדינות ובחיוך.

אל תאמרי בשום אופן "לא הצלחת". אם הילד מנחש לא נכון ואומר שדבר מה אחר חסר אפשר לאמר "חמוד, התבלבלת. תנסה שוב. מה חסר?". בכל אחת מהתוכניות המוצגות כאן אין לתת לילד הרגשה שהוא אינו מצליח. זהו משחק עבור הילד ולכן הוא אמור ליהנות ממנו. במידה ואת נתקלת בקשיים הפסיקי את המשחק ביוזמתך לפני שהילד יכנס להתנהגות לא נאותה או יסתגר בעצמו ושאלי את המנחה כיצד לבצע זאת נכון יותר עבור הילד.
ליצור קשר הורים להתלונן שיטות טיפול עיכוב התפתחותי עזרה הצבעה שיטת טיפול ילדה משאת נפש ידע pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
אימון למנהלים, סוד ניהול העובדים, איך לנהל אנשים? איך לנהל עובדים? איך לנהל בני אדם? עובדים הם בני אדם, עובד כרובוט אנושי, איך ללמוד לנהל? איך להיות מנהל? איפה ללמוד ניהול? סודות הניהול, איך להצליח בניהול? איך להצליח לנהל?
אימון למנהלים, סוד ניהול העובדים, איך לנהל אנשים? איך לנהל עובדים? איך לנהל בני אדם? עובדים הם בני אדם, עובד כרובוט אנושי, איך ללמוד לנהל? איך להיות מנהל? איפה ללמוד ניהול? סודות הניהול, איך להצליח בניהול? איך להצליח לנהל?
...איך לנהל אנשים? איך לנהל עובדים? איך לנהל בני אדם? עובדים הם בני אדם, עובד כרובוט אנושי, איך ללמוד לנהל? איך להיות מנהל? איפה ללמוד ניהול? סודות הניהול, איך להצליח בניהול? איך להצליח לנהל? מה הדבר הכי חשוב בניהול עובדים? הדבר הכי חשוב בניהול עובדים הוא להבין שעובדים הם בני אדם, וכדי להצליח בניהול, צריך להבין את המוח האנושי. עובדים הם למעשה סוג של רובוט אנושי, שפועל על פי מערכת הפעלה קבועה שמטרתה להרגיש טוב ולהימנע מהרגשה רעה. ניהול מוצלח של עובדים הוא בעצם ניהול מוצלח של בני אדם, ולכן מי שרוצה לנהל...
התמודדות עם קונפליקטים, התמודדות במצבי קונפליקטים, ניהול קונפליקט אישי, דיסוננס קוגניטיבי, קונפליקט זהות, דרכים לפתרון קונפליקט פסיכולוגי, ניתוח קונפליקט קוגניטיבי, להתמודד עם קונפליקט רגשי
התמודדות עם קונפליקטים, התמודדות במצבי קונפליקטים, ניהול קונפליקט אישי, דיסוננס קוגניטיבי, קונפליקט זהות, דרכים לפתרון קונפליקט פסיכולוגי, ניתוח קונפליקט קוגניטיבי, להתמודד עם קונפליקט רגשי
...התמודדות במצבי קונפליקטים, ניהול קונפליקט אישי, דיסוננס קוגניטיבי, קונפליקט זהות, דרכים לפתרון קונפליקט פסיכולוגי, ניתוח קונפליקט קוגניטיבי, להתמודד עם קונפליקט רגשי מהם המנגנונים לפתרון קונפליקטים פנימיים? כאשר אדם נתקל בקונפליקט פנימי, לדוגמה כשיש לו רצונות מנוגדים, הוא נמצא במצב של דיסוננס קוגניטיבי. דיסוננס זה יכול להיגרם ממחשבות, רגשות או רעיונות מנוגדים בתודעתו של האדם. כיצד מתמודדים עם מצב כזה? מהו דיסוננס קוגניטיבי ומדוע הוא קורה? הדיסוננס הקוגניטיבי הוא מצב שבו שני רעיונות מנוגדים מתנגשים...
פחדים ואמונה, האם מי שמאמין לא מפחד? איך אמונה עוזרת להתמודד עם פחדים? איך אמונה משפיעה על הפחד? אמונה כדרך להתמודדות עם פחד, פחד ואמונה, למה אמונה יוצרת פחד? למה כל הפחדים הם בגלל אמונה? איך לא להאמין ולא לפחד?
פחדים ואמונה, האם מי שמאמין לא מפחד? איך אמונה עוזרת להתמודד עם פחדים? איך אמונה משפיעה על הפחד? אמונה כדרך להתמודדות עם פחד, פחד ואמונה, למה אמונה יוצרת פחד? למה כל הפחדים הם בגלל אמונה? איך לא להאמין ולא לפחד?
...מפחד? איך אמונה עוזרת להתמודד עם פחדים? איך אמונה משפיעה על הפחד? אמונה כדרך להתמודדות עם פחד, פחד ואמונה, למה אמונה יוצרת פחד? למה כל הפחדים הם בגלל אמונה? איך לא להאמין ולא לפחד? האם מי שמאמין באמת מפחד פחות? האם אדם שמאמין במשהו באמת מפחד פחות? אליעד כהן פותח בשאלה זו ומסביר את הנושא באופן מפורט ומעמיק. קודם כל, הוא מבהיר את המשמעות של פחד. פחד נוצר כאשר לאדם יש רצון ברור שמשהו מסוים יקרה, אך הוא חושש שהדבר הזה לא יתרחש. למשל, אדם שרוצה להיות בריא מפחד להיות חולה משום שהוא מודע לכך שישנה אפשרות...
שינה ועייפות, שינה רגועה או שינה גרועה, איך לא להתעורר עייף? בעיות שינה, איך לישון טוב? למה אני לא מצליח להירדם? איך להירדם בקלות? למה אני קם עייף? למה אני קמה עייפה? בעיות להירדם בלילה, קושי להירדם, הפרעות שינה, נדודי שינה
שינה ועייפות, שינה רגועה או שינה גרועה, איך לא להתעורר עייף? בעיות שינה, איך לישון טוב? למה אני לא מצליח להירדם? איך להירדם בקלות? למה אני קם עייף? למה אני קמה עייפה? בעיות להירדם בלילה, קושי להירדם, הפרעות שינה, נדודי שינה
...איך לא להתעורר עייף? בעיות שינה, איך לישון טוב? למה אני לא מצליח להירדם? איך להירדם בקלות? למה אני קם עייף? למה אני קמה עייפה? בעיות להירדם בלילה, קושי להירדם, הפרעות שינה, נדודי שינה למה אני לא מצליח להירדם למרות שאני עייף? אליעד כהן מסביר ששינה טובה תלויה בשני גורמים עיקריים: פיזיים ונפשיים. הגורמים הפיזיים המשפיעים על איכות השינה הם בין היתר תחושת רעב או שובע מוגזמת לפני השינה, טמפרטורה לא נוחה (קר מדי או חם מדי), מזרן לא נוח, וסביבת שינה לא נוחה באופן כללי. תנאים פיזיים לא מתאימים אלו גורמים...
איך לגרום למישהו להתאהב בך? איך לדעת מה מישהו מרגיש, איך לדעת מה מישהו רוצה להרגיש? איך לגרום למישהו להרגיש טוב? איך לשמח מישהו? איך לעשות למישהו טוב? איך לפתח אינטליגנציה רגשית? איך ליצור רגשות?
...מרגיש, איך לדעת מה מישהו רוצה להרגיש? איך לגרום למישהו להרגיש טוב? איך לשמח מישהו? איך לעשות למישהו טוב? איך לפתח אינטליגנציה רגשית? איך ליצור רגשות? וכאן אבאר את אחד העקרונות הכי חשובים, באיך לגרום למישהו להתאהב בך ולאהוב אותך. וכפי שכבר ביראתי מספר פעמים, בן אדם רוצה להרגיש טוב וממילא הוא אוהב את מה שהוא חושב שיעשה לו. וכאשר ברצונך שמישהו יאהב אותך, עליך לשאול את עצמך, איך אני יכול לעשות לבן אדם השני מספיק טוב, כדי שבכל פעם שהוא ירצה להרגיש טוב, הוא ייזכר בי. בדיוק כמו שבן אדם נזכר באוכל, כאשר...
ליקוטי מוהרן ח"א נד, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן - חלק 1
ליקוטי מוהרן ח"א נד, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן - חלק 1
...נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן - חלק 1 מהם עקרונות ההבנה של ליקוטי מוהרן? ליקוטי מוהרן הוא ספר נבואי ועמוק שנכתב על ידי רבי נחמן מברסלב. התוכן המובא בהרצאה שואף להבין את התורה של רבי נחמן, לחקור כיצד ללמוד את הכתבים, ולמצוא פירוש עמוק שמתעלה על הפשט המילולי. כדי להבין את התורה והעקרונות שבסופו של דבר, צריך להתמודד עם המושגים המורכבים שמוצגים, במיוחד בהקשר של ליקוטי מוהרן. איך ללמוד את ליקוטי מוהרן בצורה נכונה...
לגרום למישהו לומר את האמת, לגרום למישהו לא לשקר, להוציא ממישהו הודאה, לגרום למישהו להודות, לגרום למישהו להפליל את עצמו, לגרום למישהו להרגיש בנוח, לגרום למישהו לספר את האמת
לגרום למישהו לומר את האמת, לגרום למישהו לא לשקר, להוציא ממישהו הודאה, לגרום למישהו להודות, לגרום למישהו להפליל את עצמו, לגרום למישהו להרגיש בנוח, לגרום למישהו לספר את האמת
...למישהו לא לשקר, להוציא ממישהו הודאה, לגרום למישהו להודות, לגרום למישהו להפליל את עצמו, לגרום למישהו להרגיש בנוח, לגרום למישהו לספר את האמת איך לגרום למישהו להודות במשהו לא טוב שעשה? אליעד כהן מסביר שכאשר רוצים לגרום למישהו להודות במשהו שלילי שעשה, קיימת טעות נפוצה שרבים עושים: הם פשוט מאשימים את האדם באופן ישיר או עקיף, מתוך תקווה שהאשמה כזו תגרום לו להודות. אבל הגישה הזאת מוטעית, כי ברגע שאדם מרגיש מותקף או מאוים, הוא באופן אינסטינקטיבי ינסה להגן על עצמו ויכחיש את מעשיו. אפילו אם אותו אדם אכן ביצע...
פחד לא הגיוני, חרדה פתולוגית, טיפול בחרדה לא הגיוני, טיפול בפחד לא הגיוני, פרנואיד, פרנויה, איך לטפל בפחד? איך לטפל בחרדה? חרדות לא רציונליות, טיפול בפוביה, הפרעה טורדנית כפייתית
פחד לא הגיוני, חרדה פתולוגית, טיפול בחרדה לא הגיוני, טיפול בפחד לא הגיוני, פרנואיד, פרנויה, איך לטפל בפחד? איך לטפל בחרדה? חרדות לא רציונליות, טיפול בפוביה, הפרעה טורדנית כפייתית
...חרדה פתולוגית, טיפול בחרדה לא הגיוני, טיפול בפחד לא הגיוני, פרנואיד, פרנויה, איך לטפל בפחד? איך לטפל בחרדה? חרדות לא רציונליות, טיפול בפוביה, הפרעה טורדנית כפייתית מהם הגורמים לפחדים וחרדות לא רציונליות? במהלך ההרצאה, אליעד מתאר את עקרונות הפעולה של פחדים לא הגיוניים וחרדות פתולוגיות, ומסביר כיצד ניתן לטפל בהם. השיחה מתחילה בשאלה כיצד להתמודד עם אדם שסובל מפחד לא רציונלי, כזה שאינו מבוסס על מציאות אובייקטיבית. כיצד ניתן לבדוק את הסיכוי לפחד לא הגיוני? הדרך הראשונה היא לבדוק מה הסיכוי של אותו פחד...
דמיון מודרך, דמיון רע, דמיון טוב, כוח המחשבה, להיצמד לעובדות, עובדות ופירושים, דמיון או מציאות, אין דבר העומד בפני הרצון, כוח הרצון, דמיונות רעים, דמיונות טובים, הסוד, כוח המשיכה
דמיון מודרך, דמיון רע, דמיון טוב, כוח המחשבה, להיצמד לעובדות, עובדות ופירושים, דמיון או מציאות, אין דבר העומד בפני הרצון, כוח הרצון, דמיונות רעים, דמיונות טובים, הסוד, כוח המשיכה
...להיצמד לעובדות, עובדות ופירושים, דמיון או מציאות, אין דבר העומד בפני הרצון, כוח הרצון, דמיונות רעים, דמיונות טובים, הסוד, כוח המשיכה מה ההבדל בין עובדות לפירושים במחשבה? אליעד כהן מסביר שהמחשבה האנושית מחלקת את המציאות לשני סוגים: עובדות ופירושים. עובדות הן דברים שמתרחשים או נאמרים באופן ברור וחד משמעי. למשל, אם אדם אומר יש חמורים בעולם, זאת עובדה כללית. הפירוש הוא כאשר האדם לוקח עובדה כללית ומייחס אותה לעצמו באופן אישי, כמו לומר: הוא התכוון לומר שאני חמור. אליעד מבהיר שהאדם צריך להבחין בין מה ש...
טיפול סכיזופרניה פרנואידית, ניתוח טיפול בסכיזופרניה, שדים שולטים בי, קורות לי תופעות על טבעיות, איך נוצרת סכיזופרניה? איך נוצרת הפרעת אישיות פרנואידית? איך נוצרת פסיכוזה? איך נוצרת אישיות גבולית? איך נוצרת הפרעה נפשית? פסיכיאטריה
טיפול סכיזופרניה פרנואידית, ניתוח טיפול בסכיזופרניה, שדים שולטים בי, קורות לי תופעות על טבעיות, איך נוצרת סכיזופרניה? איך נוצרת הפרעת אישיות פרנואידית? איך נוצרת פסיכוזה? איך נוצרת אישיות גבולית? איך נוצרת הפרעה נפשית? פסיכיאטריה
...טיפול בסכיזופרניה, שדים שולטים בי, קורות לי תופעות על טבעיות, איך נוצרת סכיזופרניה? איך נוצרת הפרעת אישיות פרנואידית? איך נוצרת פסיכוזה? איך נוצרת אישיות גבולית? איך נוצרת הפרעה נפשית? פסיכיאטריה מהם שלבי ההתפתחות של סכיזופרניה פרנואידית? הסכיזופרניה הפרנואידית מתפתחת לעיתים מתוך תהליך בו האדם לא מצליח להתמודד עם כישלונותיו, ובמקום לחפש פתרונות מציאותיים, הוא מייחס את כישלונותיו לגורמים חיצוניים שאין לו שליטה עליהם. דוגמה לכך מוצגת במקרה של אדם המתאמן כדי להעלות מסת שריר, אך לא מצליח ומתחיל לחשוב...
הצלחה בחיים - לחיות מבפנים לבחוץ - נתיב של הצלחה בחיים
...הצלחה בחיים זו אולי לא הדרך היחידה לחיות את החיים, אך זהו בהחלט נתיב משותף או דרך חיים מסוימת של קומץ אנשים שנראה שגילו איזושהי נוסחה סודית עתיקת יומין. הנוסחה לחיים של הצלחה או במילים אחרות: נתיב של הצלחה בחיים. שימו לב, לא אמרתי נתיב אל הצלחה בחיים, אלא נתיב של הצלחה בחיים. הצלחה בחיים היא לא מקום שמגיעים אליו, אלא נתיב שהולכים בו. כשאתם אומרים הצלחה בחיים, אני מניח שאתם לא מתכוונים לחוויה חד פעמית. אני מאמין שאתם רוצים לחוות הצלחה בחיים כל הזמן. אז הרשו לי להציע לכם נתיב של הצלחה בחיים, אני קורא...
4 טכניקות לתקשורת יעילה עם בן הזוג
...בן הזוג למזלנו, למרבית האנשים, הנישואין אינם ויכוח אחד ארוך ומתמשך. אבל יש זמנים בכל חיי נישואין, שבהם חשים בני הזוג שהם לא מתקשרים בצורה אפקטיבית זו עם זה. מאת דר מאיר ויקלר לפני מספר שנים ראיתי סרט מצויר שתיאר את הסצינה הבאה: שני גברים יושבים בבאר ושותים בירה. האחד מקשיב בעניין רב, כשחברו משתף אותו בגילוי אישי אחרון: אם הייתי יודע איך הולכים להיות הנישואין, הייתי מצטרף למועצת התלמידים בתיכון, כדי ללמוד איך להתווכח... למזלנו, למרבית האנשים, הנישואין אינם ויכוח אחד ארוך ומתמשך. אבל יש זמנים בכל...
דיאטה זאת לא שיטת הרזיה!
...להראות טוב ולהיות בריאים, הרבה מאוד אנשים נמצאים שנים רבות מחייהם בניסיונות של שיטות דיאטה שונות ומגוונות. ברוב המקרים גם אם יורדים במשקל לאחר זמן לא רב חוזרים אליו ולעיתים אף עולים מעבר למשקל הקודם. למה? איך זה קורה? אנו אומרים לעצמנו: אם כבר אז כבר... , סבלנו ככ הרבה אז לפחות עכשיו נהנה, נפצה את עצמינו על הסבל שעברנו.. כמו ילד שאומרים לו לא והוא עושה דווקא. דיאטה אינה הדרך לרזות כי, הדיאטה לא משרתת את הצורך של האדם! למה הכוונה? הדיאטה מבוססת על אמונה כי לאדם אין את היכולת לבטוח בעצמו וביכולות...
אמון - מבוא
...יחס כלפי המציאות, בו מאמין נותן האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע מטלה מסוימת (יכולת), יסכים לבצעה (התנהגות מסוימת), וישמח לבצעה (יחוש יחס כלפי...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...מפורסמים על חינוך לעולם לא יעלה בידך ליצור בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות במחשבה ובמעשה...
הכעס מהות ומשמעות
...האנושית מלאה בעובדות כי כעס לביטויו השונים מהווה חלק בלתי נפרד מהתנהגויותיו של האדם. משפטים כמו: האדם רע מנעוריו, האדם ניכר בכוסו, בכיסו ובכעסו, איזהו הגיבור הכובש את יצרו? אדם לאדם זאב מצביעים על קשר הדוק בין היצר לכעס. ניסיוני המקצועי מחזק יום יום את אמונתי ותפיסת עולמי כי יש ביכולתו של האדם לבחור את רגשותיו, מחשבותיו החלטותיו והתנהגויותיו. עלינו לזכור כי תחושות אינן רגשות המופיעים אצל כל אחד ואחת מאתנו, תחושות הן למעשה סוג של תגובות שאנו בוחרים ואכן, להוציא מצבים בהם האדם נמצא במסגרת שנכפתה ע...
תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?
...למצוא תשובות לשאלות? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?. תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות? הפעם אני רוצה להשיב לשאלה, מהו הקו המנחה שצריך להיות כדי להשיב תשובות לשאלות. ולכל דבר בעולם יש שיטה, ונשאלתי מה ה השיטה למציאת תשובות לשאלות והרבה פעמים, עדיף בכלל לא לדעת את התשובות לכל השאלות, לא על הכל צריך לקבל תשובה ולדעת. ואני אומר שאחרי שתבין את התשובות לכל השאלות, שהכל טוב והכל אחד, אז האדם יכול להגיד עזוב, עכשיו אני לא רוצה לדעת תשובה...
מהות הקשר הזוגי / אמונות על זוגיות / טיפול זוגי - טיפול בזוגיות / בחירת בן זוג - בת זוג
...- טיפול בזוגיות / בחירת בן זוג - בת זוג אמונות על זוגיות כולנו מטפחים במרוצת חיינו רעיונות לגבי מהי זוגיות בריאה, מהי הזוגיות שאנו רוצים להיות בה, מה ראוי שיהיה ומה לא בקשר זוגי ועוד. הדבר שבפועל מנהל אותנו בזוגיות, אלו אמונות רגשיות.. חותמות רגש. איתור אמונות אלו, והאופן בו הן מתנגשות (מול בן הזוג או מול המציאות) ומפעילות אותך, הוא המשימה הראשונה בתהליך שמטרתו שיקום זוגיות קיימת או יצירת זוגיות חדשה. השלב הבא יהיה הגמשתן, פירוקן, עד לשינוי - התאמת העוצמות הרגשיות לרצוי. מהות הקשר הזוגי לקשר היי...
שאלות ותשובות - התקשורת שלנו מבוססת על שאלות ותשובות...
...ותשובות - התקשורת שלנו מבוססת על שאלות ותשובות... כל התקשורת שלנו מבוססת על שאלות ותשובות... הכל הכל סובב סביב השאלות שאנו שואלים. שאלות שאנו שואלים אחרים. ושאלות שאנו שואלים את עצמנו. תקשורת היא אומנות שאילת השאלות הן את עצמנו והן את הסביבה. לפי התשובות שאנו עונים לעצמנו כך נרגיש ונתנהל. לפי התשובות שאנו נקבל מהסביבה אנו נדע יותר על סוג הקשר שלנו עם הזולת. שאילת השאלות הנכונות יכולה לגרום לנו לחיים נפלאים מהנים ומספקים יותר. ככל שנאתגר את המוח שלנו בשאלות מקדמות, מעצימות ומפתחות כך איכות חיינו...
בודהיזם - החיפוש האצילי
...Sutta Majjhima Nikya 26 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה התגורר בסאווטהי בחורשת גטה, בפארק של אנאטהפינדיקה. באותו בוקר הבודהה התלבש, לקח את קערתו וגלימתו העליונה והלך לסאווטהי לסבב נדבות מזון. באותה העת מספר נזירים הלכו אל המכובד אננדה ואמרו לו: החבר אננדה, עבר זמן רב מאז שמענו שיחה על הדהמה מפיו הבודהה. יהיה טוב אם נוכל לשמוע שיחה כזו, החבר אננדה. - אם כך, ילכו המכובדים אל מעונו של הברהמין רמקה. אולי יזדמן לכם לשמוע שיחה על הדהמה מפיו של הבודהה. - כן, חבר, הם השיבו. לאחר שהבודהה שוטט בחיפוש אחר נדב
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אספרגר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אספרגר, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אספרגר, איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
להצליח במקום העבודה ייצור הכנסה איך לעשות את מה שאתה רוצה? עומק פנימיות הגדרה של אהבה להיות ייחודי למה הוא מפחד? פירוק חרדת גישה לנשים שיפור דימוי עצמי דימוי עצמי גבוה מידי התאהבות באישה נשואה חוסר אהבה עצמית משפיע על חוסר אהבה חיצונית אושר וסבל למה להיות מאושר בלי תנאים? קריירה וזוגיות בגידה חוזרת לגרום לעובד להחליט לא שלם עם החלטה להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי של ילדים להתמודד עם פרידה פעילות על מוטיבציה להשיג יעדים פרסום חומר שיווקי ליהנות מעבודה במכירות ילד שעבר התעללות הפרעות אישיות אצל ילדים חרדה רוחנית איך להתעורר רוחנית? מאפייני הפרעת אישיות גבולית הפרעת נתק מהעצמי איך שוכחים אקסית? לשכנע אקס לא להתאהב טעויות בתרגילי יוגה מסת שריר לאלוהים אין משמעות מוחלטת לחיים האושר שלך מנקודת המבט של אלוהים הדרך המהירה להארה רוחנית מי הגיע להארה רוחנית? להיות אלוהים האם הבנת את הספר להיות אלוהים? שלמות ללא כסף רעב לכסף משמעות החיים מה התכלית של החיים? מטרה חיובית למה שמישהו יצור לעצמו זיכרון שלילי? אפשרות בחירה רצון עצמי ובחירה חופשית העולם נוצר יש מאין היקום שלנו מוגבל עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מגשר, מאמן אישי להצלחה, מומלץ בתחום אספרגר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3910 שניות - עכשיו 10_12_2025 השעה 00:18:01 - wesi4