ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אספרגר ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9 ✔פרק 7 מכיוון שראיתי כיצד תכניות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9
פרק 7

מכיוון שראיתי כיצד תכניות ABA ו - VBA מקדמות מאד את הילד ולצערי לא מצאתי, מלבד ספרו הראשון של לובאס, תכנית עבודה מפורטת של גישת ABA החלטתי כי מן הראוי שיהיה בנמצא עבור ההורים דוגמאות של תכניות טיפוליות.

דוגמאות של תכניות טיפוליות

לאחר שקבענו מה היא מטרת העל, מהן המטרות המשניות, איזו שיטת טיפול מתאימה לילד (או שיטות טיפול), מצאנו תרפיסטיות להכשיר ומנחה שינחה אותן יש לגשת לבניית התכנית. את התוכנית בונה המנחה. לפני הפעלת התכנית יסביר המנחה להורים ולתרפיסטיות כיצד הוא רואה את מצבו של הילד, מה צריך הילד כרגע וכיצד נעזור לו להגיע לשם. על ההורים לזכור תמיד לשאול את השאלות הנכונות ועל פיהן לדרוש את הדרישות הנכונות - גם לגבי התכנית הטיפולית וגם בסיטואציות אחרות הקשורות בילד:

1.תמיד לשאול את עצמך כהורה ואת המנחה: למה בחרת בתכנית הספציפית הזו כרגע עבור הילד? מה המטרה של התכנית?

2.איך המטפלות יעבירו את המטרות של תכנית ספציפית? (לא מספיק לכתוב את התכנית, צריך להסביר למטפלות כיצד לעשות את הדברים בשטח כדי שלא יגרמו לנזק).

לפני שניגש לתכניות עצמן אני רוצה להזכיר ולהדגיש שבכל מקרה אין כאן המלצה ליישם את הדוגמאות לתכניות הללו לבדכם על ילדכם. רק מנחה בעל ניסיון רב המכיר את התכניות הטיפוליות השונות ומכיר את האוטיזם על מגוון הפנים שהוא מציג יכול להתאים תכנית טיפולית מלאה ואחראית לילדכם. העתקת תכנית זו או אחרת ויישומה על ילדכם עשויה לגרום לו נזק במקום תועלת. יש "לתפור" את התכנית הטיפולית כחליפה או ככפפה ליד ספציפית של כל ילד וילד.

מטרתי בהצגת תכניות לדוגמה היא שתוכלו כהורים להבין את רוח הדברים, מניין הם באים ולאן הם לוקחים את הילד בטיפול.

התנהגות - תכנית רוגע

מטרה: הילד יבין מהו מצב של היות רגוע ויוכל להיות רגוע יותר ככל שהטיפול ימשיך

1.תהליך: ספרו לילד סיפור בטון רגוע, סיפור עם מסר של רוגע ושלווה. בכל פעם שהילד יושב וגופו רגוע ונינוח (שימו לב שהגוף והבעות הפנים רגועים, אל תחזקו בטעות על גוף שנראה רגוע אבל רגליים מקפצות או ראש שזז מצד לצד) חזקו את הילד ע"י ליטוף של גבו או ידיו בעדינות ואמרו "אתה רגוע עכשיו, איזה יופי" או "אתה רגוע עכשיו, זה נעים לי לקרוא לך ככה".

2.תהליך: במידה והכנתם פינה עם כריות ופוף אפשר לשבת שם ולתרגל נשימות (עמוקות ורגועות). לבצע תרגיל נשימות רק כשהילד נראה לכם רקוע למדי יחסית ליכולתו להירגע. התרגיל אינו פשוט וצריך לוודא שמבצעים אותו נכון. במידה ואתם רואים שהילד אינו מצליח לבצעו נכון הפסיקו ונסו תכנית זו בעוד חודש. יש לשבת מול הילד כששניכם ישובים על כסא. אומרים לילד:

a.תעשה כמוני.

b.במידה האפשר יוצרים קשר עין עם הילד.

c.מדגימים נשימה עמוקה. שואפים באופן מופגן עמוק וארוך אוויר לריאות ואח"כ נושפים באופן מופגן באותה דרך.

d.תעשה כמוני.

e.אם הילד מצליח רק לשאוף ולא לנשוף רגוע מנסים שוב להראות לו מה הדרך הנכונה, "תראה, תעשה כמוני, ככה" (נסו לא לומר "לא, זה לא נכון ככה").

f.אם הילד מתחיל להתנשף מהר (היפר - וונטילציה) עצרו את התרגיל ועברו למשהו אחר.

g.במידה והילד ישב בכל אחד מהשלבים (אפילו אם לא הצליח לעשות את התרגיל עצמו של הנשיפה ושאיפה ברוגע) שבחו אותו מאד - "כל הכבוד, אתה מנסה, אתה רגוע" (בקול לוחש) או "נהדר, איך אתה רגוע, תענוג" או "נעים לי שאתה רגוע". בכל מחמאה יש להכניס את המילה רגוע, כך הילד יבין לאט מהי הכוונה במצב רוגע וידע להתכוונן לשם במהלך הזמן כשנבקש ממנו להירגע.

תכנית חיקוי מוטורי

מטרה: הילד יחקה את תנועותיו של המטפל.

תהליך:

1.אמרי לילד "עשה כמוני".

2.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה. אם הילד אינו מבצע אמרי שוב "עשה כמוני חמוד".

3.אם הילד עדיין אינו מבצע בצעי שוב את המטלה בעצמך.

4.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה.

5.אם הילד אינו מבצע סייעי לו פיזית. קחי את ידיו של הילד והרימי אותן למעלה, הכל בעדינות. ואז אמרי "הידיים למעלה, איזה יופי, כל הכבוד, עשית כמוני!". דברי באינטונציה שמחה, בקול גבוה יחסית ובהתלהבות. הביטי לעיניו של הילד.

6.את החיזוק המילולי החיובי אמרי מהר ועוד לפני שידיו של הילד ממש למעלה, כך תמנעי לעיתים קרובות מזעמו של הילד על כך שהפעלת אותו פיזית ללא רשותו ורצונו. החיזוק החיובי המיידי (שניתן עוד באמצע הדרך להשלמת משימת הרמת הידיים) עשוי לשמח את הילד ולנטרל את תגובת הנגד שלו.

תכנית חיקוי אורלי

מטרה: הילד יחקה הברות או מילים.

תהליך:

1.בתחילת העבודה בחרי הברה או מילה שהילד יודע לומר אותה.

2.למדי את הילד לומר את ההברה על פי בקשתך (ולא רק כשהיא יוצאת מפיו באופן ספונטאני ולא מתוכנן דווקא).

3.מצאת שהילד יודע לומר את ההברה "אה".

4.אימרי לילד "תגיד אה".

5.הדגישי את ההברה אה והאריכי אותה.

6.שימי לב שהילד מסתכל על פניך, או טוב יותר, על פיך כשאת מבצעת את ההברה.

7.במידה והילד אינו מבצע בקשי ממנו שוב עד שינסה לפחות.

8.אם הילד ניסה (אפילו אם לא הצליח באופן מלא לומר את ההברה) מחאי לו כפיים, דגדגי אותו (במידה והדבר נעים לו) צחקי ואמרי לו כמה הוא נפלא, "כמה יפה אמרת אה (או ניסית להגיד אה), כל הכבוד לך, אני יודעת שזה קשה".

לימוד הצבעה

מטרה: הילד ילד להצביע על עצמים.

תהליך: הוציאו 2 חפצים מעניינים (אבל לא מעניינים מידי כדי שהילד לא יחטוף אותם). הניחו על השולחן. בקשו מן הילד להצביע על אחד מהחפצים: "תצביע בבקשה על הכדור" והצביעו אתם על הכדור לשם הדגמה. אם הילד אינו מצביע סייעו לו פיזית, קחו בעדינות את ידו ועזרו לו להצביע.

שבחו אותו בכל דרך אפשרית. נסו את התרגיל הזה מספר פעמים בכל טיפול, עם אותם חפצים בהתחלה, אח"כ שנו חפצים, אח"כ הרחיבו את ההצבעה לדברים מעט יותר רחוקים (על המדף למשל).

ברגע שההצבעה מופיעה ספונטנית (ללא בבקשה או עזרה של המטפל) יש לחזק מאד את הילד, בחיבוקים, קפיצות שמחה ועידוד מילולי.

תכנית התחלתית לחיזוק קשר עין

הכירי את הילד היטב ודעי אילו צעצועים הוא אוהב ורוצה.

הניחי לידך בקופסא סגורה את הצעצועים האהובים עליו.

שחקי עם הילד במשחקים אחרים כאשר המשחק נעים לשניכם.

הוציאי בשקט צעצוע אהוב על הילד מתוך הקופסא. אם הילד מבחין בכך ומנסה לקחת ממך את הקופסא או את הצעצוע אמרי: "רק אני יכולה לגעת בקופסא עכשיו, תחכה בסבלנות".

אחזי בצעצוע ביד אחת והניחי אותו מעל אפך, בין עיניך.

אמרי "תראה, הנה הברווז!" אם הילד עדיין אינו מביט בך הכניסי את ראשך עם הצעצוע מוחזק בין עיניך למרחב הפרטי של הילד והתקרבי אל ראשו מאד. (אם אפשר אז רצוי ליישם תכנית טיפולית זו על השטיח).

כאשר הילד מבקש את הצעצוע במילים, תנועות או מחוות אל תתני לו את הצעצוע עד שהוא יוצר קשר עין איתך.

אם הילד לא מצליח ליצור קשר עין לבדו סייעי לו ע"י אמירה: "תסתכל בעיניים שלי בבקשה".

ברגע שהילד מסתכל לעיניך אפילו לשבריר שנייה אמרי "הסתכלת לי בעיניים! כל הכבוד, נעים לי לשחק איתך" ותני לו את הצעצוע בחיוך.

התנהגות - תכנית לויתורים

מטרה: הילד יוותר על צעצועים, רצון לקום מהשולחן וכו'.

תהליך:

שחקי עם הילד בצעצוע שאינו אהוב עליו באופן מיוחד, לדוגמה דובון.

בקשי מהילד לשחק במשהו אחר, שאהוב עליו מעט יותר. "בוא נשחק ברכבת עכשיו".

כשהילד מוותר על הצעצוע הקודם (הדובון) כדי לשחק בדבר מה אחר אמרי "אתה מוותר על הדובון, כל הכבוד לך, איזה בוגר!".

עברי כך ממשחק למשחק. וודאי שעל הילד לוותר בתחילה על צעצועים שאינם משאת נפשו ולאט מאד במהלך מספר פגישות בקשי ממנו לוותר על צעצועים שהוא אוהב יותר. תני חיזוק מילולי קונקרטי לכל וויתור ושבחי אותו מאד.

התנהגות - תכנית סבלנות

מטרה: הילד ימתין בסבלנות לדבר מה שהוא רוצה.

תהליך: כשמתחילים בתכנית טיפולית עובדים בקצב של הילד מבחינת יכולת הסבלנות שלו. אם הוא רוצה דבר מה ואינו מסוגל לחכות אפילו רגע בסבלנות, נותנים לו את מה שהוא רוצה באותו רגע. במהלך הפגישות מאריכים את הזמן שעל הילד להמתין כדי לקבל את מה שהוא רוצה, בתחילה לכמה שניות ואח"כ אפשר להגיע לכמה דקות ספורות. תלוי בגיל הילד. כך מלמדים את הילד שאי אפשר לקבל סיפוק מיידי ברוב תחומי החיים (כשילדי מתלוננים על כך אני נוהגת לומר "רק חיבוק אפשר לקבל עכשיו, כל השאר לוקח זמן" ואז מחבקים אותם כמובן).

מהלך העבודה:

שחקי עם הילד עד שהוא בעצמו יבקש דבר מה.

למרות שאת יכולה להביא לילד את מה שהוא מבקש באותו רגע, הימנעי מכך והביאי לו את מה שביקש לאחר כ - 10 שניות.

העבירי את 10 השניות הללו בשאלות שתשאלי את הילד.

לדוגמה: הילד אומר "משאית". או רק "אית" ואת יודעת שזו דרכו לבקש את המשאית הכחולה שנמצאת על המדף העליון. למרות כל זאת עשי את עצמך שאינך מבינה. אמרי "מה אתה רוצה, תסביר לי".

הילד ינסה לומר שוב משאית או "את זה". שאלי אותו "אתה מתכוון למשאית?"

הילד יענה כן, או ינדנד בראשו, או יביט לעבר המיקום בו המשאית נמצאת.

שאלי את הילד, "יש כאן הרבה משאיות, איזו מהן אתה רוצה? תראה לי"

הילד יצביע על המשאית שהוא רוצה, יאמר את צבעה וכו'.

נסי לא למתוח את סבלנותו של הילד יותר מידי. כשאת רואה ששאלותיך מתחילות להביא אותו למצב שהוא כבר לא יכול להכיל אותן ואותך אמרי "אה, אתה רוצה את המשאית הכחולה שעל המדף? איזו מבולבלת אני, הבנתי!"

"בוא, נלך להביא אתה משאית". גשי עם הילד למדף והושיטי לו את המשאית שביקש, השתדלי שהילד יצור קשר עין איתך (לא עם המשאית) לפני שאת מגישה לו אותה. ואמרי "חיכית כל כך בסבלנות, אתה נהדר!" (הדגישי את המילה בסבלנות והאריכי אותה מעט שהילד יבין שזה הדבר שאת מבקשת ממנו).

יש עוד תכניות רבות להארכת סבלנותו של הילד וללמדו מהי סבלנות. את התכנית הנ"ל אפשרות לבצע גם במהלך היום יום כאשר הילד מבקש דבר מה, אוכל למשל. בכל התכניות הללו חשוב מאד לא לשכוח לחזק את הילד בחיזוק חיובי מילולי, ואם החלטתם עם המנחה, גם בחיזוקים חיוביים פיזיים (מתנות קטנות, אוכל שהילד אוהב במיוחד וכו').

קשב - מה חסר?

המטרה - להעמיק את הקשב של הילד ולהאריכו.

התהליך:

שבי ליד שולחן מול הילד. הניחי שלושה פריטים (או שני פריטים, תלוי מה הילד מסוגל, על פי הוראות המנחה) מול הילד. בחרי פריטים לא מסובכים שאת יודעת שהילד מכיר היטב ויודע לומר את שמם (או ידע להצביע על לוח תקשורת כדי להביע מה שמם).

אמרי לילד "תראה!".

הצביעי עם אצבעך על כל אחד מהחפצים ואמרי את שמם. עשי זאת לאט כשאת ממתינה 2-3 שניות בין אמירת שמו של כל אחד מהחפצים.

לאחר שאת בטוחה שהילד ראה את הצבעתך ושמע כשאת אומרת בקול את שמות החפצים העלימי לתוך כף ידך אחד מהחפצים.

אמרי לילד: "תראה! משהו חסר כאן. מה חסר ?"

אם הילד אינו מצליח לאחר שתי ניסיונות כאלה (עברי שוב את כל השלבים עד כה), נסי דרך נוספת.

בפעם השלישית, כאשר את מגיעה לשלב שבו את אמורה להצביע על החפצים סייעי לילד פיזית. קחי בעדינות את ידו של הילד, צרי מכף ידו ג'סטה של הצבעה (בעדינות)... ועם אצבעו של הילד הצביעי על כל אחד מהחפצים כאשר את אומרת את שמם.

שוב החביאי אחד החפצים (כאשר הילד אינו מצליח כדאי להחביא כל הזמן את אותו חפץ כדי למנוע ממנו בלבול מיותר בשלב זה).

אמרי: "אוי... משהו חסר כאן. מה חסר?"

כאשר הילד יענה לך מה חסר התפעלי מאד ממנו, חייכי, הביעי בשפת גופך שמחה ואמרי "מדהים! אתה מצאת מה חסר! כל הכבוד חמוד".

בתחילת הדרך יש לבצע את התרגיל לא יותר משלוש פעמים. במידה והילד לא מצליחה לאחר שלוש פעמים (כאשר הפעם השלישית היא עם סיוע פיזי) יש לומר לילד מה חסר ולעשות זאת בעדינות ובחיוך.

אל תאמרי בשום אופן "לא הצלחת". אם הילד מנחש לא נכון ואומר שדבר מה אחר חסר אפשר לאמר "חמוד, התבלבלת. תנסה שוב. מה חסר?". בכל אחת מהתוכניות המוצגות כאן אין לתת לילד הרגשה שהוא אינו מצליח. זהו משחק עבור הילד ולכן הוא אמור ליהנות ממנו. במידה ואת נתקלת בקשיים הפסיקי את המשחק ביוזמתך לפני שהילד יכנס להתנהגות לא נאותה או יסתגר בעצמו ושאלי את המנחה כיצד לבצע זאת נכון יותר עבור הילד.
קשיים טעויות ליצור קשרים תגובות שחיקה אוטיזם להסתכל בעיניים משאת נפש לחייך תוכנית מה זאת אהבה pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
כסף בלי לעבוד, לשנות מקצוע, לשנות מסלול לימודים, להרוויח כסף בקלות, שכיר או עצמאי, יזמות, איך לעשות כסף, קבלת החלטות
כסף בלי לעבוד, לשנות מקצוע, לשנות מסלול לימודים, להרוויח כסף בקלות, שכיר או עצמאי, יזמות, איך לעשות כסף, קבלת החלטות
...לעבוד, לשנות מקצוע, לשנות מסלול לימודים, להרוויח כסף בקלות, שכיר או עצמאי, יזמות, איך לעשות כסף, קבלת החלטות איך לבחור נכון בין שכיר לעצמאי? אליעד כהן מסביר שלרבים יש דילמה בין להיות שכיר או עצמאי, וכדי לקבל החלטה נכונה, האדם צריך קודם כל לבדוק היטב מה המטרות שלו. אם המטרה המרכזית היא להרוויח כסף בלי להתאמץ, האדם חייב להבין שלכל אופציה יש יתרונות וחסרונות, ואין תשובה אחת שנכונה לכולם. לדוגמה, אדם יכול להרוויח כסף בצורה פסיבית אם הוא המציא רעיון שמכניס לו כסף לאורך זמן, או אם יש לו עסק שמנוהל על...
שאלות ותשובות, אין שום תשובה, אין שום שאלה, שאלה אין סופית, נפרדות מתוך אחדות, שינוי מתוך אחדות
שאלות ותשובות, אין שום תשובה, אין שום שאלה, שאלה אין סופית, נפרדות מתוך אחדות, שינוי מתוך אחדות
...שאלה, שאלה אין סופית, נפרדות מתוך אחדות, שינוי מתוך אחדות למה כל שאלה יוצרת עוד שאלות בלי סוף? כאשר אדם שואל שאלה, הוא מניח שיש הבדל כלשהו בין מצב אחד לאחר, בין דבר לדבר. לדוגמה, אם מישהו שואל מהי המשמעות של ציניות, הוא מניח שיש מושג ברור של ציניות, ושניתן להבין ולהבחין בינו לבין מושגים אחרים. אלא שהבעיה שאליעד מציג היא שכל תשובה שניתנת לעולם לא תהיה מספקת באמת, כי תמיד אפשר יהיה לשאול שאלות נוספות על התשובה עצמה. זהו מעגל אינסופי: כל הסבר או הבנה שתינתן, תמיד תוליד מיד שאלות חדשות. לדוגמה, אם שואלים...
שיקוף כדרך הסברה, לשקף למישהו משהו, מה זה לשקף? איך לשקף משהו? מהי שיטת השיקוף? איך להסביר באמצעות שיקוף? איך לגרום למישהו להיכנס לנעליים שלך? שיטות שיקוף, מירורינג, איך לגרום למישהו להבין את נקודת המבט שלך? חלק 2
שיקוף כדרך הסברה, לשקף למישהו משהו, מה זה לשקף? איך לשקף משהו? מהי שיטת השיקוף? איך להסביר באמצעות שיקוף? איך לגרום למישהו להיכנס לנעליים שלך? שיטות שיקוף, מירורינג, איך לגרום למישהו להבין את נקודת המבט שלך? חלק 2
...לשקף למישהו משהו, מה זה לשקף? איך לשקף משהו? מהי שיטת השיקוף? איך להסביר באמצעות שיקוף? איך לגרום למישהו להיכנס לנעליים שלך? שיטות שיקוף, מירורינג, איך לגרום למישהו להבין את נקודת המבט שלך? חלק 2 מהי שיטת השיקוף וכיצד משתמשים בה להסברה? שיטת השיקוף היא דרך יעילה להסביר לאדם אחר נקודת מבט או תחושה באמצעות הדגמה של סיטואציה הפוכה או דומה. אליעד כהן מסביר, ששיקוף הוא כמו להציב לאדם מראה, כך שהוא יראה את עצמו בהשתקפות ויבין כיצד ההתנהגות שלו משפיעה על אחרים. הרעיון המרכזי בשיקוף הוא להכניס את האדם לסיטואציה...
OCD מוסרי, מרגיש שאני גנב, מרגיש שאני לא מוסרי, לא רוצה לעבוד במכירות, מרגיש שאני גונב את הלקוחות, למכור מוצר יקר, מרגיש שאני מרמה אנשים, איך לטפל ב OCD? איך לטפל במחשבה טורדנית? מרגיש שאני לא בסדר, טיפול OCD
OCD מוסרי, מרגיש שאני גנב, מרגיש שאני לא מוסרי, לא רוצה לעבוד במכירות, מרגיש שאני גונב את הלקוחות, למכור מוצר יקר, מרגיש שאני מרמה אנשים, איך לטפל ב OCD? איך לטפל במחשבה טורדנית? מרגיש שאני לא בסדר, טיפול OCD
...לא רוצה לעבוד במכירות, מרגיש שאני גונב את הלקוחות, למכור מוצר יקר, מרגיש שאני מרמה אנשים, איך לטפל ב OCD? איך לטפל במחשבה טורדנית? מרגיש שאני לא בסדר, טיפול OCD מהו OCD מוסרי ואיך להתמודד עם מחשבות על חוסר מוסריות? OCD מוסרי הוא מצב נפשי שבו האדם מרגיש שהוא עושה משהו לא מוסרי או לא תקין מבחינה מוסרית, עד כדי כך שהתחושות והספקות המוסריים מפריעים לו לחיות חיים תקינים. בהרצאה, אליעד כהן מסביר לעומק מה עומד מאחורי תופעה זו, ומדגים כיצד יש להתמודד עם מחשבות אובססיביות של מוסר, דרך דוגמאות מוחשיות ושי...
עישון סיגריות, הפסקת עישון, תסמיני גמילה, התמכרויות, לא רוצה לעשן, איך להפסיק לעשן? איך לא לעשן? גמילה מעישון, עישון רגשי, גמילה מסיגריות, להיגמל מעישון, גמילה עצמית מעישון, איך להצליח להיגמל?
עישון סיגריות, הפסקת עישון, תסמיני גמילה, התמכרויות, לא רוצה לעשן, איך להפסיק לעשן? איך לא לעשן? גמילה מעישון, עישון רגשי, גמילה מסיגריות, להיגמל מעישון, גמילה עצמית מעישון, איך להצליח להיגמל?
...הפסקת עישון, תסמיני גמילה, התמכרויות, לא רוצה לעשן, איך להפסיק לעשן? איך לא לעשן? גמילה מעישון, עישון רגשי, גמילה מסיגריות, להיגמל מעישון, גמילה עצמית מעישון, איך להצליח להיגמל? מהם המפתחות להצלחה בהפסקת עישון? ההרצאה עוסקת בתהליך הפסקת עישון, כולל גמילה מעישון והתמודדות עם תסמיני גמילה. נושא זה נוגע לא רק להיבטים הפיזיים של הגמילה, אלא גם לעבודה הרגשית והנפשית שכרוכה בתהליך. אליעד כהן מציע שלב אחרי שלב את הדרך לגמילה מעישון, כולל איך לזהות את הרגשות שמובילים להתמכרות לעישון ואיך להחליף את הסיגריות...
פחד מהפחד, פחד מפיטורים, לא לפחד מהפחד, לצאת מכל חרדה - איך?
...מהפחד, לצאת מכל חרדה - איך? ובו יתבאר כיצד הפחד משתק את האדם וגורם לו להמשיך לפחד ממנו. והעניין הוא, כי כאשר האדם מפחד, אפשר לשלוט בו באמצעות הפחד שלו. ומי ששולט באדם באמצעות הפחד שלו, זה הפחד עצמו. כי האדם מסיבות כאלו ואחרות, יש לו חרדות ופחדים. ואחרי שכבר יש לאדם חרדות ופחדים, עכשיו החרדות והפחדים עצמם, גורמים לאדם להישאר עם החרדות והפחדים שלו. כי האדם מפחד מאיזה דבר כלשהו. ואז האדם חושב עם עצמו ושואל את עצמו, למה אני מפחד מהדבר הזה? האם באמת אני צריך לפחד מהדבר הזה? ואז מיד קופץ לאדם פחד אחר...
להאשים את המציאות, להאשים את עצמך, אתה אשם, אתה אלוהים ואחראי לכל, רגשות אשמה
להאשים את המציאות, להאשים את עצמך, אתה אשם, אתה אלוהים ואחראי לכל, רגשות אשמה
...להאשים את עצמך, אתה אשם, אתה אלוהים ואחראי לכל, רגשות אשמה למה להאשים את המציאות זה תמיד להאשים את עצמך? כשאדם אומר שמשהו במציאות לא תקין, שהוא לא טוב או אפילו משוגע, הוא בעצם מתייחס לעצמו. כאשר אדם חושב שהמציאות משוגעת או לא בסדר, הוא למעשה מתאר את עצמו. המציאות והאני של האדם הם דבר אחד, ולכן בכל פעם שהוא מאשים את המציאות הוא בעצם מאשים את עצמו. אליעד מסביר שכאשר אדם חושב שמשהו חיצוני בעייתי, הוא במובן עמוק יותר חושב שהאני האמיתי שלו הוא הבעייתי או המשוגע. כלומר, אם אתה מאשים את המציאות בכך שהיא...
אחדות - מהי חוויית האחדות - האם חווית אותה?
אחדות - מהי חוויית האחדות - האם חווית אותה?
...אותה? מהי חוויית האחדות האמיתית? חוויית האחדות היא נושא עמוק ומורכב שאליעד כהן מסביר במפורט ומחדד את המשמעות שלה באמצעות הסברים ודוגמאות שונות. אנשים רבים מפנטזים להגיע לתחושת אחדות, מצב שבו הם מרגישים שהכל אחד, תחושה של הרמוניה ושלמות. אנשים לעיתים טוענים שהם חוו את האחדות הזו, במיוחד לאחר שימוש בסמים או חוויות מיוחדות אחרות, שבהן הם הרגישו שהכל אחד, אך אליעד מבהיר שמצב זה אינו אחדות אמיתית. הסיבה היא, שכאשר אדם מתאר שחווה את האחדות, הוא בעצם מעיד על כך שעדיין יש אני שחווה חוויה, מה שאומר שיש לפחות...
טעויות של NLP, ראפור / כימיה בין אישית - האם ומתי להשתמש בראפור ליצירת כימיה? למה ראפור רע? מתי ראפור רע? למה לא לעשות ראפור? האם טוב ליצור כימיה? איך ליצור כימיה בין אישית? יצירת כימיה בין אישית, איך ליצור ראפור? שיטות ליצירת ראפור, מה זה ראפור? מהו ראפור? מיומנויות תקשורת, כימיה בין אנשים, כימיה בין שני אנשים, ראפור nlp, טוני רובינס, איך ראפור עובד? כמה ראפור חשוב? להשתמש בראפור - חלק 1
...בין אישית - האם ומתי להשתמש בראפור ליצירת כימיה? למה ראפור רע? מתי ראפור רע? למה לא לעשות ראפור? האם טוב ליצור כימיה? איך ליצור כימיה בין אישית? יצירת כימיה בין אישית, איך ליצור ראפור? שיטות ליצירת ראפור, מה זה ראפור? מהו ראפור? מיומנויות תקשורת, כימיה בין אנשים, כימיה בין שני אנשים, ראפור nlp, טוני רובינס, איך ראפור עובד? כמה ראפור חשוב? להשתמש בראפור - חלק 1 וכאן אבאר עוד אחת מהטעויות הבסיסיות ביותר, שיש לרוב המומחי ה NLP לגבי הנושא של יצירת כימיה בין אישית (ראפור). שהם מלמדים איך ליצור ראפור...
הכל צריך להיות טוב - אולי צריך גם רע?
הכל צריך להיות טוב - אולי צריך גם רע?
...הכל צריך להיות טוב? אליעד כהן מתחיל את ההסבר שלו בשאלה בסיסית ומעניינת: מי אמר שהכל צריך להיות טוב? הוא מבהיר מיד את הנקודה החשובה הראשונה: אף אחד לא באמת הכריח אותנו לחפש את האושר, ואף אחד לא קבע חד משמעית שהכל חייב להיות טוב. לפי אליעד, המציאות עצמה כבר טובה כפי שהיא, ואין שום הכרח או חוק שמחייב אותנו לחפש מצב של טוב מוחלט. האם האדם חייב לחפש אושר? אליעד מסביר, שאפילו אם האדם מרגיש רע, אפילו אם הוא אינו מחפש כלל להרגיש שלם או מאושר - גם מצב זה בפני עצמו הוא טוב ושלם. הוא מחדד נקודה חשובה מאוד:...
רוחניות - מיתוס ההרפייה מתפיסות
...קיימת הגישה הרוחנית שלפיה יש חשיבות עליונה ללהרפות מכל התפיסות, מהלוגיקה ומהשכל, ומי שלא עושה זאת ו\או חי כך לא מבין דבר ובטח שלא את האמת לגבי טבע המציאות. תרגולים מדיטטיביים שונים הן דוגמה למימוש של הגישה הזאת. בפועל, יש איתה בעיות כל - כך מהותיות שהיא הופכת מהר מאוד לשטות גמורה: 1- הגישה לא נתמכת על - ידי שום עדות שהיא, אף לא אחת בכל ההיסטוריה האנושית, ונובעת מעיוות חשיבה מוכר בשם mind projection fallacy. אין שום קשר בין המצב המנטלי של האדם לבין הכרתו בטבע המציאות - מצבים תודעתיים לא מעידים על...
פרשת ויצא - עמך גויים יירש
...יירש הפטרת השבת, רני עקרה לא ילדה מס ישעיה הינה החמישית בסדרת שבתות נחמה שלאחר ט באב. מהותה של נחמה איננה, בחינת רק צער על העבר, על שארע, מהותה של נחמה הינה הראיה העתידית. ראיה זו של האור בקצה המנהרה. ראיה שכזו מהווה יכולת בניה לעתיד נכון ומתוקן יותר. או הנביא הרחיבי מקום אהלך ויריעות משכנותיך כהכנה לימין ושמאל תפרצי וזרעך גוים יירש וערים נשמות יושיבו. כדי לזכות לזרעך גוים יירש, יש להרחיב מקום אהלך. דוד נשלח עי אביו ויאמר ישי לדוד בנו קח - נא לאחיך איפת הקליא הזה ועשרה לחם הזה והרץ המחנה לאחיך....
במה כדאי להשתפר קודם? מתי מומלץ להתמודד עם קשיים ומתי לא?
...להתמודד עם קשיים ומתי לא? כבר התבאר כי כדאי להתחיל להתקדם בכל תחום ובכל דבר, לא משנה מאיפה להתחיל העיקר להתחיל. אך בכל זאת אומר, שהמקום שבו הכי כדאי להתחיל הוא דווקא המקום הכי קשה, התכונה שאותה הכי קשה לך לשנות, הדבר שהכי חוסם אותך מלהתקדם בחיים, הדבר שאותו אתה הכי לא מאמין שתצליח לשנות. דווקא ממנו תתחיל. במקום שבו הקושי הגדול ביותר שלך, שם כנראה נמצאת גם ההזדמנות הגדולה ביותר שלך. התכונה הפחות חיובית הכי דומיננטית שבך, דווקא היא זו שאם וכאשר תצליח לשנות אותה, דווקא השיפור בה יגרום לך את פריצת הדרך...
השיטה הטובה היא לא להגדיר
...האדם זה דבר חשוב, אם ההשראה טובה, אז יש חשק לעשות דברים שאדם אוהב לעשות. ואביא הנה כמה טיעונים: אם ההשראה של האדם היא טובה, אז למה היא לפעמים הופכת להיות רעה? יש דעה שסוברת אם האדם יהיה שאנן ויגיד הכל בסדר, הוא לא ייתקדם לאן שהוא צריך ואז בגלל השאננות באופן פראדוקסלי הוא יגיע ללחץ. ויש דעה שסוברת שלחץ זה דבר לא בריא, ויש דעה שסוברת שלחץ בקנה מידה סביר הוא בריא ואף טוב. יש דעה שסוברת שבגלל לחץ האדם מתקדם, הדבר דוחף אותו קדימה. אז אשאל שאלה פשוטה, זה באמת כייף להילחץ באופן תמידי מדברים רק בשביל להתקדם...
לחזור לאחור ולהיות קדימה בעתיד
...ולהיות קדימה בעתיד המשפט הזה מלכתחילה נראה סותר ככ שכבר ניתן לחשוד שיש פה משהו. סוג של אוקסימורון אם אתה הולך אחורה, איך תתקדם? אבל איפכא מסתברא, דהיינו, האדם במצב שהוא חוזר לסמוך על האינסטינקטים שלו אבל עם הידע של היום אשר מוביל אותו לעתיד שילוב של עבר ועתיד. כאילו האדם נלקח לעבר ולקח משם את האינסטינקטים כדי לסמוך עליהם, וחזר לעתיד עם אינסטינקטים מפותחים אשר עמידים בפני התמודדות אשר מטרתה לטשטש אותם. והאדם לאחר שעבר מה שעבר, ושם לב לדברים טוב יותר, שהאינסטינקטים עברו אצלו מעבר במשך מיליארדי שנים...
השלמות שבחוסר שלמות
...אדם מושלם שאף אחד מאיתנו לא מצליח להיות כמוהו? מאת ענת ניזינסקי אף אחד לא מושלם, אין אדם שהוא מושלם בעולם הזה. כל אחד מאתנו יכול להעיד ששמע את המשפטים האלה אלפי פעמים בחייו. בפעם האחרונה ששמעתי אותם, לפני כמה ימים, לפתע עלתה במוחי שאלה - מיהו אדם מושלם? מה בכלל הכוונה המקורית בלהיות בן אדם מושלם, שאף אחד מאיתנו לא מצליח להיות כמוהו? נראה שהחברה קבעה הגדרות מאוד ברורות ומקובעות לצמד המילים הללו, ומי שלא מתאים להן, נחשב לפגום, או לא נחשב בכלל. הקיבעון והתיוג מתחילים כבר מרגע הלידה. כאשר ילד נולד ע...
מה עושים עם מחשבות אובססיביות וחרדות טורדניות?
...כידוע לכל אדם יש מחשבות שמטרידות אותו. וכאשר האדם מתגבר על המחשבה שלו ובוחר לחשוב על משהו אחר, אז המחשבה נעלמת. אך אחרי כמה זמן המחשבה חוזרת ואז האדם שוב פעם מבולבל מהמחשבה ושוב פעם מנסה לשלוט במחשבה ולחשוב על משהו אחר. ואז המחשבה שוב פעם נעלמת... ואחרי כמה זמן היא שוב פעם חוזרת. ודבר זה ידוע בחוש לכל מי שיש לו חרדה כלשהי וכיוב. ולפעמים האדם לא מבין מה עליו לעשות כדי לסלק אחת ולתמיד את המחשבות שמטרידות אותו. וכיצד ניתן להיפתר מהן אחת ולתמיד ולגרום לכך שלא יחזרו. ולפעמים האדם מתעייף להילחם במחשבות...
דיאטה / ירידה במשקל - "נפלתי"...
...- נפלתי... מירי (שם בדוי) נכנסה לסטודיו בפנים נפולות. היא ניגשה להכין לעצמה כוס קפה, ובדממה התיישבה במקומה. עלי לציין, שהתנהגות זו לא הייתה כלל וכלל אופיינית לה. בפעמים הקודמות כניסתה לוותה בחיוך גדול, ובהליכה קופצנית מלאת אנרגיה. בחרתי להתחיל את המפגש בברור עם מירי, בדרך עוקפת. פניתי לקבוצה בשאלה: כיצד עבר עליכן השבוע האחרון? . התחלנו בסבב בו כל אחת מהמשתתפות שיתפה בחוויות השבוע, שעברה, וכשהגענו למירי באופן פלא הייתה דממה רועמת בחדר. מירי הרימה את ראשה וסיננה מבין שפתיה בשקט נפלתי. ביקשתי ממנה...
סיפור של מחשבה יוצרת מציאות
...שאנו שומעים פעמים רבות, כמו: מחשבה יוצרת מציאות, חשיבה חיובית, אתה בורא את מציאותך במו ידיך, יש לך את אפשרות הבחירה לתגובותיך וכו, נראים לנו בדכ משפטים רוחניקים, משונים, מנותקים... האם יש בהם מן האמת? האם אנו באמת יוצרים את המציאות שלנו במו ידינו? אני רוצה לשתף אתכם בחוויות שעברתי במשך 4.5 חודשים בלבד בחיי, לפני כ - 5 שנים. החלטתי להחליף משקפיים, לפרגן לעצמי משהו עדכני יותר. שמחתי להרכיב את המשקפיים החדשים. חיכיתי לראות את העולם חד יותר, בהיר יותר, מדוייק יותר. מה רבה הייתה אכזבתי כאשר הרכבתי או
חרדה - שגיאות נפוצות בהתמודדות עם חרדה וכיצד להתגבר עליהן
...להתגבר עליהן מהי חרדה? חרדה היא תחושה הדומה לפחד ולא פעם יש לה גם תסמינים גופניים דומים: הלב פועם בקצב מוגבר, יש קושי לנשום, הזעה בידיים או באזורים נוספים בגוף, השרירים מתכווצים וכו. לעתים בזמן החרדה יש גם תחושה של קהות חושים ואטימות, סוג של תחושת ניתוק הנקראת בשפה המקצועית דיסוציאציה. במצב זה, האדם החש את החרדה חש מנותק מהסביבה ולעתים גם מעצמו, חש שהוא לא הוא. הסימפטומים הגופניים של החרדה עלולים להיות בעלי עוצמה רבה ואנשים שזו להם הפעם הראשונה לחוות את הדבר נבהלים ביותר ולעתים אף מגיעים לחדר מיון...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אספרגר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אספרגר, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אספרגר, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
להאמין ולא לפחד להילחם בחמאס לגרום לילד להיות רגוע לשנות דפוסי חשיבה התפתחות נפשית זמן טיפול פחד לקבל סחרחורת דיכאון ללא תרופות להתמודד עם ביישנות ביטחון עצמי עם אנשים להתאהב באחת למה אוהבים סלבריטאים? איך להיות מאושר בלי משפחה? אושר רחוק זוגיות עם נכה רגשית להמשיך בזוגיות איך להחליט החלטה? למה בלי פחד אין החלטה? להתמודד עם החלטה מורכבת להתמודד עם חרדת מוות למה אחרים מצליחים יותר ממך? מוטיבציה לדיאטה לגרום ללקוח לחזור מוכר ללקוח להתגרש בלי שהילדים יפגעו ילד נושך בעיות של מורה רוחני מה זה הארה רוחנית? באיזה גיל יכולה להתפרץ מחלת נפש? סכיזופרניה עקב סמים לנקום באקס האם לענות להודעה מהאקסית? לקצר טווחי תנועה טווחי תנועה חלקיים צורך להאמין באלוהים איך זה מרגיש להיות אלוהים? קרוב להארה איך להגיע להארה רוחנית? להיות אלוהים חלש להיות אלוהים בעצמך להכניס כמה שיותר כסף האם כסף מביא אושר? מה התכלית של החיים אחרי החיים? משמעות החיים כתבות שליליות באינטרנט שתילת מחשבה שלילית דיקטטורה ורצון חופשי הוכחות שיש בחירה יקומים אחרים לראות את העולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לתזונה נכונה, מאמן לכלכלת המשפחה, קואצינג בנושא אספרגר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3438 שניות - עכשיו 07_12_2025 השעה 05:31:06 - wesi4