ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אספרגר ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9 ✔פרק 7 מכיוון שראיתי כיצד תכניות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9
פרק 7

מכיוון שראיתי כיצד תכניות ABA ו - VBA מקדמות מאד את הילד ולצערי לא מצאתי, מלבד ספרו הראשון של לובאס, תכנית עבודה מפורטת של גישת ABA החלטתי כי מן הראוי שיהיה בנמצא עבור ההורים דוגמאות של תכניות טיפוליות.

דוגמאות של תכניות טיפוליות

לאחר שקבענו מה היא מטרת העל, מהן המטרות המשניות, איזו שיטת טיפול מתאימה לילד (או שיטות טיפול), מצאנו תרפיסטיות להכשיר ומנחה שינחה אותן יש לגשת לבניית התכנית. את התוכנית בונה המנחה. לפני הפעלת התכנית יסביר המנחה להורים ולתרפיסטיות כיצד הוא רואה את מצבו של הילד, מה צריך הילד כרגע וכיצד נעזור לו להגיע לשם. על ההורים לזכור תמיד לשאול את השאלות הנכונות ועל פיהן לדרוש את הדרישות הנכונות - גם לגבי התכנית הטיפולית וגם בסיטואציות אחרות הקשורות בילד:

1.תמיד לשאול את עצמך כהורה ואת המנחה: למה בחרת בתכנית הספציפית הזו כרגע עבור הילד? מה המטרה של התכנית?

2.איך המטפלות יעבירו את המטרות של תכנית ספציפית? (לא מספיק לכתוב את התכנית, צריך להסביר למטפלות כיצד לעשות את הדברים בשטח כדי שלא יגרמו לנזק).

לפני שניגש לתכניות עצמן אני רוצה להזכיר ולהדגיש שבכל מקרה אין כאן המלצה ליישם את הדוגמאות לתכניות הללו לבדכם על ילדכם. רק מנחה בעל ניסיון רב המכיר את התכניות הטיפוליות השונות ומכיר את האוטיזם על מגוון הפנים שהוא מציג יכול להתאים תכנית טיפולית מלאה ואחראית לילדכם. העתקת תכנית זו או אחרת ויישומה על ילדכם עשויה לגרום לו נזק במקום תועלת. יש "לתפור" את התכנית הטיפולית כחליפה או ככפפה ליד ספציפית של כל ילד וילד.

מטרתי בהצגת תכניות לדוגמה היא שתוכלו כהורים להבין את רוח הדברים, מניין הם באים ולאן הם לוקחים את הילד בטיפול.

התנהגות - תכנית רוגע

מטרה: הילד יבין מהו מצב של היות רגוע ויוכל להיות רגוע יותר ככל שהטיפול ימשיך

1.תהליך: ספרו לילד סיפור בטון רגוע, סיפור עם מסר של רוגע ושלווה. בכל פעם שהילד יושב וגופו רגוע ונינוח (שימו לב שהגוף והבעות הפנים רגועים, אל תחזקו בטעות על גוף שנראה רגוע אבל רגליים מקפצות או ראש שזז מצד לצד) חזקו את הילד ע"י ליטוף של גבו או ידיו בעדינות ואמרו "אתה רגוע עכשיו, איזה יופי" או "אתה רגוע עכשיו, זה נעים לי לקרוא לך ככה".

2.תהליך: במידה והכנתם פינה עם כריות ופוף אפשר לשבת שם ולתרגל נשימות (עמוקות ורגועות). לבצע תרגיל נשימות רק כשהילד נראה לכם רקוע למדי יחסית ליכולתו להירגע. התרגיל אינו פשוט וצריך לוודא שמבצעים אותו נכון. במידה ואתם רואים שהילד אינו מצליח לבצעו נכון הפסיקו ונסו תכנית זו בעוד חודש. יש לשבת מול הילד כששניכם ישובים על כסא. אומרים לילד:

a.תעשה כמוני.

b.במידה האפשר יוצרים קשר עין עם הילד.

c.מדגימים נשימה עמוקה. שואפים באופן מופגן עמוק וארוך אוויר לריאות ואח"כ נושפים באופן מופגן באותה דרך.

d.תעשה כמוני.

e.אם הילד מצליח רק לשאוף ולא לנשוף רגוע מנסים שוב להראות לו מה הדרך הנכונה, "תראה, תעשה כמוני, ככה" (נסו לא לומר "לא, זה לא נכון ככה").

f.אם הילד מתחיל להתנשף מהר (היפר - וונטילציה) עצרו את התרגיל ועברו למשהו אחר.

g.במידה והילד ישב בכל אחד מהשלבים (אפילו אם לא הצליח לעשות את התרגיל עצמו של הנשיפה ושאיפה ברוגע) שבחו אותו מאד - "כל הכבוד, אתה מנסה, אתה רגוע" (בקול לוחש) או "נהדר, איך אתה רגוע, תענוג" או "נעים לי שאתה רגוע". בכל מחמאה יש להכניס את המילה רגוע, כך הילד יבין לאט מהי הכוונה במצב רוגע וידע להתכוונן לשם במהלך הזמן כשנבקש ממנו להירגע.

תכנית חיקוי מוטורי

מטרה: הילד יחקה את תנועותיו של המטפל.

תהליך:

1.אמרי לילד "עשה כמוני".

2.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה. אם הילד אינו מבצע אמרי שוב "עשה כמוני חמוד".

3.אם הילד עדיין אינו מבצע בצעי שוב את המטלה בעצמך.

4.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה.

5.אם הילד אינו מבצע סייעי לו פיזית. קחי את ידיו של הילד והרימי אותן למעלה, הכל בעדינות. ואז אמרי "הידיים למעלה, איזה יופי, כל הכבוד, עשית כמוני!". דברי באינטונציה שמחה, בקול גבוה יחסית ובהתלהבות. הביטי לעיניו של הילד.

6.את החיזוק המילולי החיובי אמרי מהר ועוד לפני שידיו של הילד ממש למעלה, כך תמנעי לעיתים קרובות מזעמו של הילד על כך שהפעלת אותו פיזית ללא רשותו ורצונו. החיזוק החיובי המיידי (שניתן עוד באמצע הדרך להשלמת משימת הרמת הידיים) עשוי לשמח את הילד ולנטרל את תגובת הנגד שלו.

תכנית חיקוי אורלי

מטרה: הילד יחקה הברות או מילים.

תהליך:

1.בתחילת העבודה בחרי הברה או מילה שהילד יודע לומר אותה.

2.למדי את הילד לומר את ההברה על פי בקשתך (ולא רק כשהיא יוצאת מפיו באופן ספונטאני ולא מתוכנן דווקא).

3.מצאת שהילד יודע לומר את ההברה "אה".

4.אימרי לילד "תגיד אה".

5.הדגישי את ההברה אה והאריכי אותה.

6.שימי לב שהילד מסתכל על פניך, או טוב יותר, על פיך כשאת מבצעת את ההברה.

7.במידה והילד אינו מבצע בקשי ממנו שוב עד שינסה לפחות.

8.אם הילד ניסה (אפילו אם לא הצליח באופן מלא לומר את ההברה) מחאי לו כפיים, דגדגי אותו (במידה והדבר נעים לו) צחקי ואמרי לו כמה הוא נפלא, "כמה יפה אמרת אה (או ניסית להגיד אה), כל הכבוד לך, אני יודעת שזה קשה".

לימוד הצבעה

מטרה: הילד ילד להצביע על עצמים.

תהליך: הוציאו 2 חפצים מעניינים (אבל לא מעניינים מידי כדי שהילד לא יחטוף אותם). הניחו על השולחן. בקשו מן הילד להצביע על אחד מהחפצים: "תצביע בבקשה על הכדור" והצביעו אתם על הכדור לשם הדגמה. אם הילד אינו מצביע סייעו לו פיזית, קחו בעדינות את ידו ועזרו לו להצביע.

שבחו אותו בכל דרך אפשרית. נסו את התרגיל הזה מספר פעמים בכל טיפול, עם אותם חפצים בהתחלה, אח"כ שנו חפצים, אח"כ הרחיבו את ההצבעה לדברים מעט יותר רחוקים (על המדף למשל).

ברגע שההצבעה מופיעה ספונטנית (ללא בבקשה או עזרה של המטפל) יש לחזק מאד את הילד, בחיבוקים, קפיצות שמחה ועידוד מילולי.

תכנית התחלתית לחיזוק קשר עין

הכירי את הילד היטב ודעי אילו צעצועים הוא אוהב ורוצה.

הניחי לידך בקופסא סגורה את הצעצועים האהובים עליו.

שחקי עם הילד במשחקים אחרים כאשר המשחק נעים לשניכם.

הוציאי בשקט צעצוע אהוב על הילד מתוך הקופסא. אם הילד מבחין בכך ומנסה לקחת ממך את הקופסא או את הצעצוע אמרי: "רק אני יכולה לגעת בקופסא עכשיו, תחכה בסבלנות".

אחזי בצעצוע ביד אחת והניחי אותו מעל אפך, בין עיניך.

אמרי "תראה, הנה הברווז!" אם הילד עדיין אינו מביט בך הכניסי את ראשך עם הצעצוע מוחזק בין עיניך למרחב הפרטי של הילד והתקרבי אל ראשו מאד. (אם אפשר אז רצוי ליישם תכנית טיפולית זו על השטיח).

כאשר הילד מבקש את הצעצוע במילים, תנועות או מחוות אל תתני לו את הצעצוע עד שהוא יוצר קשר עין איתך.

אם הילד לא מצליח ליצור קשר עין לבדו סייעי לו ע"י אמירה: "תסתכל בעיניים שלי בבקשה".

ברגע שהילד מסתכל לעיניך אפילו לשבריר שנייה אמרי "הסתכלת לי בעיניים! כל הכבוד, נעים לי לשחק איתך" ותני לו את הצעצוע בחיוך.

התנהגות - תכנית לויתורים

מטרה: הילד יוותר על צעצועים, רצון לקום מהשולחן וכו'.

תהליך:

שחקי עם הילד בצעצוע שאינו אהוב עליו באופן מיוחד, לדוגמה דובון.

בקשי מהילד לשחק במשהו אחר, שאהוב עליו מעט יותר. "בוא נשחק ברכבת עכשיו".

כשהילד מוותר על הצעצוע הקודם (הדובון) כדי לשחק בדבר מה אחר אמרי "אתה מוותר על הדובון, כל הכבוד לך, איזה בוגר!".

עברי כך ממשחק למשחק. וודאי שעל הילד לוותר בתחילה על צעצועים שאינם משאת נפשו ולאט מאד במהלך מספר פגישות בקשי ממנו לוותר על צעצועים שהוא אוהב יותר. תני חיזוק מילולי קונקרטי לכל וויתור ושבחי אותו מאד.

התנהגות - תכנית סבלנות

מטרה: הילד ימתין בסבלנות לדבר מה שהוא רוצה.

תהליך: כשמתחילים בתכנית טיפולית עובדים בקצב של הילד מבחינת יכולת הסבלנות שלו. אם הוא רוצה דבר מה ואינו מסוגל לחכות אפילו רגע בסבלנות, נותנים לו את מה שהוא רוצה באותו רגע. במהלך הפגישות מאריכים את הזמן שעל הילד להמתין כדי לקבל את מה שהוא רוצה, בתחילה לכמה שניות ואח"כ אפשר להגיע לכמה דקות ספורות. תלוי בגיל הילד. כך מלמדים את הילד שאי אפשר לקבל סיפוק מיידי ברוב תחומי החיים (כשילדי מתלוננים על כך אני נוהגת לומר "רק חיבוק אפשר לקבל עכשיו, כל השאר לוקח זמן" ואז מחבקים אותם כמובן).

מהלך העבודה:

שחקי עם הילד עד שהוא בעצמו יבקש דבר מה.

למרות שאת יכולה להביא לילד את מה שהוא מבקש באותו רגע, הימנעי מכך והביאי לו את מה שביקש לאחר כ - 10 שניות.

העבירי את 10 השניות הללו בשאלות שתשאלי את הילד.

לדוגמה: הילד אומר "משאית". או רק "אית" ואת יודעת שזו דרכו לבקש את המשאית הכחולה שנמצאת על המדף העליון. למרות כל זאת עשי את עצמך שאינך מבינה. אמרי "מה אתה רוצה, תסביר לי".

הילד ינסה לומר שוב משאית או "את זה". שאלי אותו "אתה מתכוון למשאית?"

הילד יענה כן, או ינדנד בראשו, או יביט לעבר המיקום בו המשאית נמצאת.

שאלי את הילד, "יש כאן הרבה משאיות, איזו מהן אתה רוצה? תראה לי"

הילד יצביע על המשאית שהוא רוצה, יאמר את צבעה וכו'.

נסי לא למתוח את סבלנותו של הילד יותר מידי. כשאת רואה ששאלותיך מתחילות להביא אותו למצב שהוא כבר לא יכול להכיל אותן ואותך אמרי "אה, אתה רוצה את המשאית הכחולה שעל המדף? איזו מבולבלת אני, הבנתי!"

"בוא, נלך להביא אתה משאית". גשי עם הילד למדף והושיטי לו את המשאית שביקש, השתדלי שהילד יצור קשר עין איתך (לא עם המשאית) לפני שאת מגישה לו אותה. ואמרי "חיכית כל כך בסבלנות, אתה נהדר!" (הדגישי את המילה בסבלנות והאריכי אותה מעט שהילד יבין שזה הדבר שאת מבקשת ממנו).

יש עוד תכניות רבות להארכת סבלנותו של הילד וללמדו מהי סבלנות. את התכנית הנ"ל אפשרות לבצע גם במהלך היום יום כאשר הילד מבקש דבר מה, אוכל למשל. בכל התכניות הללו חשוב מאד לא לשכוח לחזק את הילד בחיזוק חיובי מילולי, ואם החלטתם עם המנחה, גם בחיזוקים חיוביים פיזיים (מתנות קטנות, אוכל שהילד אוהב במיוחד וכו').

קשב - מה חסר?

המטרה - להעמיק את הקשב של הילד ולהאריכו.

התהליך:

שבי ליד שולחן מול הילד. הניחי שלושה פריטים (או שני פריטים, תלוי מה הילד מסוגל, על פי הוראות המנחה) מול הילד. בחרי פריטים לא מסובכים שאת יודעת שהילד מכיר היטב ויודע לומר את שמם (או ידע להצביע על לוח תקשורת כדי להביע מה שמם).

אמרי לילד "תראה!".

הצביעי עם אצבעך על כל אחד מהחפצים ואמרי את שמם. עשי זאת לאט כשאת ממתינה 2-3 שניות בין אמירת שמו של כל אחד מהחפצים.

לאחר שאת בטוחה שהילד ראה את הצבעתך ושמע כשאת אומרת בקול את שמות החפצים העלימי לתוך כף ידך אחד מהחפצים.

אמרי לילד: "תראה! משהו חסר כאן. מה חסר ?"

אם הילד אינו מצליח לאחר שתי ניסיונות כאלה (עברי שוב את כל השלבים עד כה), נסי דרך נוספת.

בפעם השלישית, כאשר את מגיעה לשלב שבו את אמורה להצביע על החפצים סייעי לילד פיזית. קחי בעדינות את ידו של הילד, צרי מכף ידו ג'סטה של הצבעה (בעדינות)... ועם אצבעו של הילד הצביעי על כל אחד מהחפצים כאשר את אומרת את שמם.

שוב החביאי אחד החפצים (כאשר הילד אינו מצליח כדאי להחביא כל הזמן את אותו חפץ כדי למנוע ממנו בלבול מיותר בשלב זה).

אמרי: "אוי... משהו חסר כאן. מה חסר?"

כאשר הילד יענה לך מה חסר התפעלי מאד ממנו, חייכי, הביעי בשפת גופך שמחה ואמרי "מדהים! אתה מצאת מה חסר! כל הכבוד חמוד".

בתחילת הדרך יש לבצע את התרגיל לא יותר משלוש פעמים. במידה והילד לא מצליחה לאחר שלוש פעמים (כאשר הפעם השלישית היא עם סיוע פיזי) יש לומר לילד מה חסר ולעשות זאת בעדינות ובחיוך.

אל תאמרי בשום אופן "לא הצלחת". אם הילד מנחש לא נכון ואומר שדבר מה אחר חסר אפשר לאמר "חמוד, התבלבלת. תנסה שוב. מה חסר?". בכל אחת מהתוכניות המוצגות כאן אין לתת לילד הרגשה שהוא אינו מצליח. זהו משחק עבור הילד ולכן הוא אמור ליהנות ממנו. במידה ואת נתקלת בקשיים הפסיקי את המשחק ביוזמתך לפני שהילד יכנס להתנהגות לא נאותה או יסתגר בעצמו ושאלי את המנחה כיצד לבצע זאת נכון יותר עבור הילד.
הרגלים תועלת מבולבל תחומי החיים זיהוי מה זאת אהבה לפרגן ליצור לא זה לא שיטות טיפוליות מתיחה pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
טיפים לחקירה עצמית, מה לעשות כשנתקעים בחקירה עצמית? איך לגלות למה אני רוצה משהו? שכנוע עצמי, למה אני לא רוצה להיות לבד? למה אני אוהב אותה? למה אני לא אוהב שעמום? איך לטפל במשוגעים? נטל ההוכחה
טיפים לחקירה עצמית, מה לעשות כשנתקעים בחקירה עצמית? איך לגלות למה אני רוצה משהו? שכנוע עצמי, למה אני לא רוצה להיות לבד? למה אני אוהב אותה? למה אני לא אוהב שעמום? איך לטפל במשוגעים? נטל ההוכחה
...עצמית, מה לעשות כשנתקעים בחקירה עצמית? איך לגלות למה אני רוצה משהו? שכנוע עצמי, למה אני לא רוצה להיות לבד? למה אני אוהב אותה? למה אני לא אוהב שעמום? איך לטפל במשוגעים? נטל ההוכחה מה לעשות כשנתקעים בחקירה עצמית? אליעד כהן מסביר מה לעשות כשנתקעים במהלך תהליך של חקירה עצמית. לדוגמה, אם האדם שואל את עצמו למה אני לא רוצה להיות לבד?, אבל אינו מוצא תשובה ברורה, אליעד מציע גישה חלופית: להפוך את השאלה על פיה ולחקור דווקא את הטענה ההפוכה. במקום להמשיך להתעקש להבין מדוע האדם לא רוצה להיות לבד, עליו לכתוב את...
הספר להצליח בכוח המחשבה - הספר החכם + הטוב ביותר בעולם! הספר להצליח בכוח המחשבה! למה?
הספר להצליח בכוח המחשבה - הספר החכם + הטוב ביותר בעולם! הספר להצליח בכוח המחשבה! למה?
...ביותר בעולם! הספר להצליח בכוח המחשבה! למה? למה הספר להצליח בכוח המחשבה הוא הטוב ביותר בעולם? הספר להצליח בכוח המחשבה, שנכתב על ידי אליעד כהן, מוצג כהספר הטוב והחכם ביותר בעולם. אליעד כהן מסביר שהדרך הנכונה להעריך האם ספר או ידע הם טובים וחכמים היא לבדוק האם הם משיגים את התכלית שלהם. לכל דבר בעולם יש תכלית, והמטרה האמיתית שהאדם מחפש בחיים היא להיות מאושר באופן מוחלט עד כדי הפסקת החיפוש אחר האושר עצמו. כלומר, האדם שואף להגיע למצב של מילוי מלא בכל הרבדים - השכלי, הרגשי, והנפשי, עד שאין לו יותר צורך...
אליעד כהן, איך לבחור מורה רוחני, הביטחון העצמי של אליעד כהן, הסיפור של אליעד, למה להיות אלוהים, רבי נחמן מברסלב, בודהיזם, מהי שלמות מוחלטת, מצא את ההבדלים
אליעד כהן, איך לבחור מורה רוחני, הביטחון העצמי של אליעד כהן, הסיפור של אליעד, למה להיות אלוהים, רבי נחמן מברסלב, בודהיזם, מהי שלמות מוחלטת, מצא את ההבדלים
...העצמי של אליעד כהן, הסיפור של אליעד, למה להיות אלוהים, רבי נחמן מברסלב, בודהיזם, מהי שלמות מוחלטת, מצא את ההבדלים איך לבחור מורה רוחני מתאים לך? אליעד כהן מסביר איך לדעת אם מורה רוחני מתאים לך. לדבריו, אין דרך מוחלטת להחליט אם כדאי לך ללכת אחרי מורה רוחני מסוים. כאשר אדם מתלבט לגבי מורה רוחני, הוא חייב לבדוק לעומק מה בדיוק הוא מחפש ומהן מטרותיו האישיות. אליעד מדגיש כי יש לבדוק שתי אפשרויות עיקריות: האפשרות שהמורה הרוחני הוא כמו כולם, או האפשרות שהוא שונה מכולם. בכל אחת מהאפשרויות האלה, עדיין עולה...
מי הכי חכם בעולם? האיש הכי חכם בעולם, איך לדעת מי חכם? דירוג אנשים אחרים, שיפוטיות אובייקטיבית, סולם ערכים, דירוג אנשים, מי יותר חכם?
מי הכי חכם בעולם? האיש הכי חכם בעולם, איך לדעת מי חכם? דירוג אנשים אחרים, שיפוטיות אובייקטיבית, סולם ערכים, דירוג אנשים, מי יותר חכם?
...בעולם, איך לדעת מי חכם? דירוג אנשים אחרים, שיפוטיות אובייקטיבית, סולם ערכים, דירוג אנשים, מי יותר חכם? איך אפשר לדעת מי הכי חכם בעולם? אליעד כהן מציג דיון מעמיק בשאלה האם ניתן באמת לדעת מי הכי חכם בעולם, ומציע פרספקטיבה חדשה על החוכמה, הדירוג שלה וההבנה של מושג החוכמה באופן כללי. הוא מתחיל בשאלה פשוטה לכאורה: האם כאשר אדם טוען שמישהו אחר הוא חכם מאוד, הוא בעצם מצהיר על עצמו שהוא גם חכם באותו מידה? אליעד מביא דוגמה שבה אדם אומר אתה מאוד - מאוד חכם או הוא חכם יותר ממך, ושואל האם זה בהכרח אומר שהאדם...
אנרגיה נפשית, חוסר אנרגיה ומוטיבציה, ריסטארט לנשמה, לתת למוח לנוח, לתת לעצמך לנוח, איך ליצור מוטיבציה באמצעות שינה? איך להתמלא באנרגיה? לתת לרצון לנוח, איך לשמור על אנרגיה גבוהה? איך להיות יצירתי? סרטוני מוטיבציה, ללכת לישון
אנרגיה נפשית, חוסר אנרגיה ומוטיבציה, ריסטארט לנשמה, לתת למוח לנוח, לתת לעצמך לנוח, איך ליצור מוטיבציה באמצעות שינה? איך להתמלא באנרגיה? לתת לרצון לנוח, איך לשמור על אנרגיה גבוהה? איך להיות יצירתי? סרטוני מוטיבציה, ללכת לישון
...חוסר אנרגיה ומוטיבציה, ריסטארט לנשמה, לתת למוח לנוח, לתת לעצמך לנוח, איך ליצור מוטיבציה באמצעות שינה? איך להתמלא באנרגיה? לתת לרצון לנוח, איך לשמור על אנרגיה גבוהה? איך להיות יצירתי? סרטוני מוטיבציה, ללכת לישון מהי מנוחת התודעה וכיצד היא משפיעה על האנרגיה שלנו? כמו שהגוף שלנו דורש מנוחה כדי לתפקד בצורה אופטימלית, גם התודעה זקוקה למנוחה כדי לשמור על רמות אנרגיה גבוהות. אליעד כהן מתאר כיצד המוח, כמו כל מערכת פיזיולוגית אחרת, דורש חידוש והתחדשות. אנו רגילים לחשוב על מנוחה רק בהקשר של שינה פיזית, אך...
דיון שכר, הכנה לראיון עבודה, איך לקבל העלאה בשכר? כמה כסף לבקש? איך לקבל יותר כסף? איך להוציא יותר כסף? היצע וביקוש, כמה שכר אני יכול לקבל? כמה כסף אני שווה? כמה כסף מגיע לי? לחפש עבודה, העלאה במשכורת, טיפים לראיון עבודה
דיון שכר, הכנה לראיון עבודה, איך לקבל העלאה בשכר? כמה כסף לבקש? איך לקבל יותר כסף? איך להוציא יותר כסף? היצע וביקוש, כמה שכר אני יכול לקבל? כמה כסף אני שווה? כמה כסף מגיע לי? לחפש עבודה, העלאה במשכורת, טיפים לראיון עבודה
...לראיון עבודה, איך לקבל העלאה בשכר? כמה כסף לבקש? איך לקבל יותר כסף? איך להוציא יותר כסף? היצע וביקוש, כמה שכר אני יכול לקבל? כמה כסף אני שווה? כמה כסף מגיע לי? לחפש עבודה, העלאה במשכורת, טיפים לראיון עבודה מדוע המעסיק רוצה לשלם לך כמה שפחות? כאשר אדם ניגש לראיון עבודה ומבקש שכר מסוים, למשל מאה שקלים לשעה, והמעסיק מציע רק חמישים שקלים לשעה, הסיבה לכך היא שהמעסיק, כבעל עסק, רוצה להרוויח כמה שיותר. המעסיק בודק את העלות מול התועלת שהוא יכול להפיק מהעובד החדש. אם המעסיק משוכנע שהוא יכול להשיג את אותה...
איך לא לשנוא את הדת? הרב אמנון יצחק, חזרה בתשובה, חוזרים בתשובה, אולי התורה נכונה? לברר את האמת, גן עדן וגיהנום, אמיתות התורה, שנאה לדת, הרב לייטמן, תורת הקבלה, חוכמת הקבלה
איך לא לשנוא את הדת? הרב אמנון יצחק, חזרה בתשובה, חוזרים בתשובה, אולי התורה נכונה? לברר את האמת, גן עדן וגיהנום, אמיתות התורה, שנאה לדת, הרב לייטמן, תורת הקבלה, חוכמת הקבלה
...הדת? הרב אמנון יצחק, חזרה בתשובה, חוזרים בתשובה, אולי התורה נכונה? לברר את האמת, גן עדן וגיהנום, אמיתות התורה, שנאה לדת, הרב לייטמן, תורת הקבלה, חוכמת הקבלה איך להתמודד עם שנאה לדת ולרבנים כמו הרב אמנון יצחק? הרבה אנשים מוצאים עצמם מתמודדים עם תחושות קשות כלפי דמויות דתיות מסוימות, כמו הרב אמנון יצחק, ובמיוחד כלפי התכנים והרעיונות שהם מקדמים. אליעד כהן מסביר כיצד להתמודד עם השנאה הזו ולמה היא נוצרת מלכתחילה. על פי אליעד, הבעיה האמיתית היא תמיד בקונפליקט שבין האדם לבין הרצון שלו. האדם רוצה שהמציאות...
מהו חופש? איך לצאת לחופש? למה לא לצאת לחופשה? לאיפה מומלץ לצאת לחופש, איזה חופש הכי מומלץ? חופש פנימי, חופש חיצוני, לאהוב את עצמך בלי תנאים, לקבל את עצמך, חופש רגשי, שחרור רגשי, למה לצאת לחופש?
מהו חופש? איך לצאת לחופש? למה לא לצאת לחופשה? לאיפה מומלץ לצאת לחופש, איזה חופש הכי מומלץ? חופש פנימי, חופש חיצוני, לאהוב את עצמך בלי תנאים, לקבל את עצמך, חופש רגשי, שחרור רגשי, למה לצאת לחופש?
...לא לצאת לחופשה? לאיפה מומלץ לצאת לחופש, איזה חופש הכי מומלץ? חופש פנימי, חופש חיצוני, לאהוב את עצמך בלי תנאים, לקבל את עצמך, חופש רגשי, שחרור רגשי, למה לצאת לחופש? למה אנשים באמת רוצים לצאת לחופש? אנשים בוחרים לצאת לחופש מתוך תפיסה שחופשה תגרום להם להרגיש טוב יותר לעומת ההישארות במסגרת העבודה והשגרה הרגילה. אנשים חושבים שהחופש מספק הפסקה וניתוק מהמחויבויות היומיומיות, ומאמינים שבכך הם ירגישו משוחררים. אליעד כהן מציין כדוגמה מטפורית שאלוהים יצא לחופש ביום השביעי אחרי שיצר את העולם, וכך השתרשה התפיסה...
השתקפות עצמית, החיים כמראה, כל מה שקורה בחוץ נמצא בתוכך, למה האדם הוא עולם קטן? למה בתוכך יש הכל? מה המשמעות של השתקפות עצמית? למה הכל זאת השתקפות עצמית? השתקפות מוחלטת, השתקפות יחסית, אתה אלוהים
השתקפות עצמית, החיים כמראה, כל מה שקורה בחוץ נמצא בתוכך, למה האדם הוא עולם קטן? למה בתוכך יש הכל? מה המשמעות של השתקפות עצמית? למה הכל זאת השתקפות עצמית? השתקפות מוחלטת, השתקפות יחסית, אתה אלוהים
...עצמית, החיים כמראה, כל מה שקורה בחוץ נמצא בתוכך, למה האדם הוא עולם קטן? למה בתוכך יש הכל? מה המשמעות של השתקפות עצמית? למה הכל זאת השתקפות עצמית? השתקפות מוחלטת, השתקפות יחסית, אתה אלוהים למה המציאות היא השתקפות עצמית ומה המשמעות של החיים כמראה? אליעד כהן מסביר שהמציאות כולה היא השתקפות של האדם עצמו. כל דבר שהאדם רואה בחוץ הוא השתקפות מוחלטת של משהו פנימי שנמצא בתוכו. המושג השתקפות עצמית מתייחס לכך שכל מה שקיים בעולם החיצוני נמצא בתוך האדם באופן מוחלט. אליעד מדגיש שהאדם הוא למעשה עולם קטן, וכי בתוכו...
רוחניות חומרית - איך להגיע להארה רוחנית, באמצעות רדיפה חומרית?
...באמצעות רדיפה חומרית? כפי שכבר ביארתי, רוחניות אמיתית היא כאשר אין אצל האדם גשמיות, אלא הכל רוחני. וגשמיות אמיתית, גם היא כאשר אין אצל האדם רוחניות, כי הכל גשמי. דהיינו, שלמות הגשמיות והרוחניות, היא כאשר אין הבדל בין גשמיות לבין רוחניות. והנה, אצל רוב העולם יש הבדל בין גשמיות לבין רוחניות. ואצל האדם שני הדברים האלו נתפשים כדברים הפוכים. ומי שרוצה להיות רוחני, אז הוא מתרחק מהגשמיות. ומי שרוצה להיות גשמי, הוא מתרחק מהרוחניות. וכאן נסביר, כיצד יכול האדם להגיע להארה רוחנית אמיתית, דווקא באמצעות הגשמיות...
ריצוי - מהו ריצוי בעינכם? איך ניתן להגדיר זאת?
...זאת? האם אתם מזהים בעצמכם את אחד הדפוסים הנל האם אתם מוצאים את עצמכם לעיתים נותנים כאשר אתם לא בדיוק רוצים לתת? האם אתם נותנת לעיתים כי את פוחדת שיתאכזבו ממך? שיחשבו עליך שלילי? או שידחו אותך? האם את נותנת כי את רוצה להיות הפוך ממישהו משמעותי מילדותך? האם הנתינה שלך היא על מנת להשיג משהו? או על מנת לא לאבד משהו? האם את נותנת לאחר כי את רוצה שהאחר ייתן לך? האם את עושה לעיתים מה שהאחר מבקש כדי למנוע קונפליקטים? האם את מרגישה לפעמים שאת נותנת יותר מדי ולא מעריכים? האם את מרגישה שלא מעריכים אותך? מהו...
האם אנחנו שייכים למשפחת ה"אוגרים"?
...במהלך נסיעה ברכב עם חברה, שוחחנו על חג הפסח המתקרב ובא, חג זה בשמו הלא רשמי חג הניקיון. שוחחנו על כמות הציוד העצומה שהיא מוציאה מהבית, שיחה זו העלתה בי מחשבות רבות בנושא האגירה. אנחנו אוגרים כל הזמן, ציוד, בגדים אוכל וגם פחדים, דפוסי התנהגות, דפוסי חשיבה, פרדיגמות, חוויות. זמן הפסח הוא זמן טוב, לעשות בדק בית ולנקות. כיצד נדע האם לפנות או להשאיר? נשאל את עצמנו את השאלה: האם הדבר מועיל לנו? האם אנו משתמשים בו בהווה? נסתמך על עובדות בלבד ולא על השערות, כי הרי לכל אחת בארון יש בגד שאולי תלבש בעתיד,...
אימון אישי - מאמן אישי או רקדן ברחבת הלא נודע?
...- מאמן אישי או רקדן ברחבת הלא נודע? רבים פונים אל שירותיו של מאמן אישי במטרה למצוא תשובות, ידע, עצות ופתרונות. אם אותו מאמן אישי הוא מקצועי מספיק, הם מגלים להפתעתם שהתשובות האמיתיות לשאלות הכי גדולות בחייהם, נמצאות אצלם בפנים. הם מגיעים אל מאמן אישי כמו בצל שעטוף בשכבות רבות וממפגש אימון אחד לשני, הם מסירים מעצמם בעזרת אותו מאמן אישי, קליפה אחר קליפה שוב ושוב עד שמגיעים לגרעין. הגרעין משקף את מי שהם באמת, או יותר נכון, את מי שהם נועדו להיות. מאמן אישי במובן הבסיסי והקלאסי של מקצועו, לא אמור לספק...
פנג שווי - של מי הבית הזה?
...הבית הזה? בית הוא העולם הפנימי והפרטי של כל אחד מאתנו. שם נרשה לעצמנו לעשות דברים שלא נעשה ברבים. בית הוא המקום ממנו נצא אל העולם הרועש ואליו נשוב בכל פעם שנרצה שקט ורוגע וביטחון. אם נבקש מילד לצייר לנו בית סביר שיצייר ריבוע עם משלוש מעל, ובתוך הריבוע יוסיף שני חלונות ודלת. בהתבוננות נוספת נזהה בציור פנים עם עיניים ופה. ואכן, בציורי ילדים, רוב הבתים נראים כבני אדם. וכך בדיוק נתפס בית גם בראייה ההוליסטית. לכל בית יש פנים ועורף החזית היא הפנים חזית הבית מייצג את החלק המוחצן בחיינו, את מה שאנו רוצים...
טיפול פסיכיאטרי - מבוא
...בהפרעה נפשית או במחלת נפש המתבצע על ידי רופא מומחה לפסיכיאטריה, לעתים בשילוב עם פסיכולוג, עובד סוציאלי, מטפל אמנויות או מומחה לריפוי בעיסוק. הטיפול הפסיכיאטרי בנוי בדרך כלל מאיבחון, טיפול תרופתי או פסיכותרפי ושיקום. טיפול פסיכיאטרי ניתן במסגרת בית חולים מתמחה, במסגרת קהילתית או בבית החולה בהתאם לחומרת ההפרעה. רוב ההפרעות הנפשיות אינן ניתנות לריפוי מוחלט, והטיפול הפסיכיאטרי מתמקד באיזון ביוכימי של הגוף, ריסון התסמינים, הקלת מצוקת החולה ושיקומו. בשונה מענפי רפואה אחרים ובשל ההשפעה של מחלות נפש על...
מהם ההבדלים שבין מאמן אישי טוב לפחות טוב (במקרה הטוב) ?
...אישי טוב לפחות טוב (במקרה הטוב) ? במאמר זה אעמוד על מספר הבדלים דקים אך גדולים שניתן למצוא אצל מאמנים אישיים. הנקודות שלהלן אמורות להוות שיקול מכריע אצלך בעת בחירת מאמן אישי. להשיג חיובי רק דרך חיובי! שיטות אימון שונות טועות ותופשות כי כדי לגרום לך להשתפר, עליהן להפוך אותך לאפס בעיני עצמך ולאחר מכן להטמיע בך את עקרונות השיטה שלהן שהתגלתה לגורו שעומד בראש השיטה. השיטות האלו לוקחות אותך, משפילות אותך, מורידות את הערך שלך בעיני עצמך ולאחר מכן עושות לך שטיפת מוח להאמין בגורו ובמדריך שמולך ובשיטה שלו...
מהו המחסום הגדול ביותר שמונע ממך להצליח? חלק ב
...חלק ב במאמר הקודם בסדרה זו נחשפת למחסום הגדול ביותר שמונע ממך הצלחה, דבר שנקרא פרדיגמה. לכל אחד מאיתנו יש פרדיגמות המשפיעות על התחומים השונים בחיינו. כפי שציינתי בחלק הקודם, פרדיגמה היא למעשה תוכנית שנמצאת בתוך תת המודע. התוכנית הזו יוצרת מציאות שבה אנחנו למעשה מתוכנתים להשיג רמה מסוימת של תוצאות, שהן במתאם לאותה פרדיגמה. לכן, על מנת ליצור שינוי אמיתי בתוצאות שלנו, אנחנו חייבים לשנות את הפרדיגמה שלנו. רוצה לדעת איך לעשות זאת? במאמר הזה אני אחשוף בפניך את הדרך לשינוי פרדיגמה. אז שים לב, הכנס את עצמך...
שנאה עצמית - מבוא
...עצמית - מבוא שנאה עצמית היא אי - שביעות רצון בולטת של אדם מעצמו. לעתים נעשה שימוש בביטוי גם לתיאור מצב של אי - שביעות רצון בולטת של אדם מקבוצה חברתית שאליה הוא משתייך. שנאה עצמית אתנית, למשל, מתבטאת בביקורת חריפה שאדם מביע כנגד קבוצת המוצא שלו. שנאה עצמית יכולה לנבוע מכך שהאדם רואה בעצמו או בקבוצתו תכונות שליליות שעמן אין הוא יכול להזדהות, או שהוא בז לעצמו או לקבוצתו כתוצאה מכישלון מתמשך. לעתים השנאה נובעת מהפנמת היחס של אחרים כלפיו. שנאה עצמית עלולה להוביל לתסביכי נחיתות, וכן לדיכאון, לבדידות,...
דיאטת כסאח - דיאטות כסאח וחשיבות שתיה
...וחשיבות שתיה לרדת 10 קג ביומיים אך.. לו זה היה אפשרי... ואם לא ביומיים אז בשבועיים... גם הולך.. להיות רזה, כמה שיותר מהר, כאן ועכשיו מה מאפיין אותן? את דיאטות הכסאח? ולמה מספרים לנו כל הזמן שזה לא בריא? בכלל, חשוב לדעת, שבכל תהליך הרזיה, קיצוני או מאוזן, מאבדים משקל הנובע מאיבוד שומן, מים וחלבונים שמקורם מפירוק של שרירים. מוכרת לכולנו התופעה של איבוד משקל גדול בימים הראשונים לדיאטה... משקל שאכן רובו נתרם מאיבוד של מים ושל מעט מאד שומן... אכן, בתחילת תהליך ההרזיה מאבדים יותר מים ופחות שומן, וככל...
להסכים למות
...למות אתמול עשיתי את הדבר הכי מפחיד בעולם. הסכמתי למות. לא, זה לא שיש לי נטיות אובדניות, לא השתגעתי וגם לא קרה לי שום דבר רע או נורא. להיפך, זה היה דבר טוב. כי הבנתי, שכל עוד אני לא מסכימה למות, אני לא באמת מסכימה לחיות. אחזור על זה שוב והפעם עם הדגשה, כי זה ממש חשוב: כל עוד אני לא מסכימה למות, אני לא באמת מסכימה לחיות. זו לא הייתה רק תובנה ברמה השכלית, אלא הבנה עמוקה ברמת החוויה. הרגשתי את זה. לפתע ראיתי שאני מתנהלת בחיים מתוך עמדה של פחד והתגוננות, מתוך צורך עז לשרוד ולהיאחז בחיים. ראיתי שכשזו...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אספרגר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אספרגר, איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אספרגר, כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך לזהות מורה מואר? איך לבחור את הלקוח? לשכנע אקס להתגעגע אליך מתיחת שריר להתמודד עם קונפליקט רגשי השגת מטרות בחיים טיפול להתמודדות עם פחדים פחד לאבד את האחד איך לאהוב את עצמך? למה לא טוב לאהוב את עצמך? איך עובד תהליך להפסיק לאהוב מישהו? אוהב או לא אוהב מה גורם לאושר? האם האושר שלך תלוי בדברים? לצפות בפורנו במקום סקס מערכת יחסים עם האקסית חרטה וקבלת החלטות להרגיש רע מהחלטות קשות להתמודד עם חרדה חברתית קשה להתמודד עם חוסר מוטיבציה האנשים הכי מוצלחים בעולם להתייאש או להתמיד להקטין את עלויות השיווק לפרט את הצעת המחיר ללקוח מתי להתעקש עם הילד? אהבת אם לילדיה ביקורת על מורה רוחני לפרוץ לתת מודע הפרעות קשב מתי הפרעה מוגדרת כהפרעה? מה האקסית רוצה? האם אפשרי למחוק לגמרי את האקס? לפתח את השכל מאימון כושר לאמן את כל השריר כולו אמונה באלוהים תגרום לך לא לפחד גם רק אלוהים להגיע להארה רוחנית איך מגיעים להארה רוחנית? להפוך להיות אלוהים להיות אלוהים בכוחות עצמך כסף מהאינטרנט הכנסות משמעות החיים שגויה מטרת החיים היא ימות המשיח המרדף אחרי ההנאה אישיות שלילית הרגשת בחירה חופשית להחליט כשאין בחירה איך נוצר העולם? יקום רב מימדי עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מורה רוחני, מטפל רגשי, מאמן אישי בתחום אספרגר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2188 שניות - עכשיו 13_12_2025 השעה 03:07:40 - wesi4