ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חשיבה ✔שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת ✔"בוקר טוב כתה ז", אני מקדמת את ילדי כתתי ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת

"בוקר טוב כתה ז", אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים "בוקר טוב המורה ענת". לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה.

שלב 1

ביצוע הניסוי. בשקט, ללא מילים. שריפת חומר כימי באש מגזיה.

לעיתים, כאשר ילדים מתבקשים לעשות את המאמץ ורק להתבונן בכל חושיהם בניסוי, דבר אינו פשוט עבורם ויכולות להיות תגובות שונות לעניין, כמו צחוק, מבוכה, אמירה חצי צינית. ההתבוננות עצמה דורשת כוחות רצון, התמקדות וקשב, הניסיון של הילדים להגיע לכל אלה יכול לגרור אחריו תגובות שונות.

שלב 2

תאור ההתבוננות בניסוי בכתה דרך החושים וללא הסברים. דיבור בשפה רגשית ושאלות כמו - האש היתה שקטה / סוערת / כחולה / עם ריח? לאחר מכן יתארו הילדים בעלפה את השינויים שחלו בחומרים בניסוי. עוד שאלות למענה ע"י הילדים ודיון בכתה בשלב זה: האם המצב נראה חשוד למישהו כשקרבתי את החומר לאש? אולי האוויר עזר למה שקרה? ראיתים את הצבע שקיבל החומר ששרפנו? מה מזכיר לכם הריח?

בשלב זה חשובה הזכרות קצרה שכזו בניסוי שערכנו לפני רגע, ללא שאלות קשות, מבלי להכנס להסברים כלל. כל מה שהתלמידים ראו עולה - המים היו בצבע X, האש שנתה את הצבע ל - Y אחרי כ - 10 שניות. השיחה נשארת קלילה, עולה תמונה קולקטיבית של הניסוי ונוצר זיכרון משותף כתתי שלו. אני מכוונת את הילדים לתבחינים בהם כדאי להבחין (צבע האש, כמות המים, ריח החומר השרוף, הזמן שלוקח לחומר להתלקח וכו'). אפשר לכתוב כמה מילים על הלוח. לאחר השיחה על ההתבוננות בניסוי הילדים מציירים את הניסוי והמורה יכול לצייר אותו על הלוח. אין עדיין הסברים, אך כל הנ"ל מקדם אותנו לשלב השלישי בו יגיעו ההסברים. אני מבקשת מהילדים לצייר את הניסוי שראו במדויק בצבעי עפרון במחברת.

שיעורי בית - לסיים את ציור הניסוי.

שלב 3

בבוקר למחרת הילדים מגיעים עם ציור הניסוי שסיימו בבית. ההתבוננות והרעיונות שעלו אתמול בשיחה בכתה שקעו לתוך הילדים בשנת הלילה. כדי ליצור דיון אני שואלת את הילדים שאלות, עליהן חשבתי מראש. שאלות לדוגמא:

האם האש התגברה לדעתכם בגלל סוג החומר ששרפנו?

האם המים רתחו וגרמו לחומר להתאדות או שההתאדות נראית לכם קשורה בדבר מה אחר?

האם הטמפרטורה שבה נמצא החומר ששרפנו חשובה? וכו'.

השאלה / שאלות שאני בוחרת לשאול בשלב 3 בכתה הן חשובות שכן כעת אנו נמצאים בשלב מתקדם של תהליך הלמידה / יצירה, שלב הקשור בחשיבה. בשלב השאלות חשוב שכל ילד יוכל להביע את דעתו בכתה. דעות וחשיבה מגוונת ומקורית היא המטרה כאן. חשוב גם לתת לילדים להעניק שמות משלהם לתופעות בהם צפו, ולא לחסום את חשיבתם היצירתית עם שמות שאני או מורים אחרים וחוקרים העניקו לתופעות. כך שאם אחד הילדים מכנה את התופעה "אוויר שמניע אוויר" או "או מאש כחולה לאש ירוקה" אני אמשיך והשתמש במונח שהוא המציא בדיון בכתה, אף ארשום אותו לעיתים על הלוח. כך הילדים חשים שהם מגלים לראשונה את התופעה בה צפינו. כאשר הילד מגלה את התופעה באופן חופשי ויצירתי שכזה, היא שלו לתמיד. הוא לא צריך להתאמץ לזכור את שמה, יש לו שם שהוא המציא עבורה והוא לומד להסביר אותה דרך השיחה בכתה (בסיום כל השלבים של הלמידה, כאשר אין הדבר חוסם את היצירתיות של הילדים, ניתן לאמר את שם התופעה המקובל במציאות). כאשר הילד עובר דרך רגשותיו ומחשבותיו הוא, ואני מכוונת אותו מידי פעם, הוא לומד. בשלב זה ניתן לעבור לעבודה אמנותית הקשורה בניסוי - לדוגמא ציור בצבעי מים של החום והאור שהפיץ החומר ששרפנו או פיסול של מראה החומר השרוף. אפשרות נוספת במקום עבודה אמנותית היא לספר לילדים על הביוגרפיה של המדען שגילה את התופעה בה אנו עוסקים, או לתת לילדים לכתוב עבודה בקבוצות על הביוגרפיה של אותו מדען ואז לספר עליה בכתה. בסיום העבודה האמנותית / ביוגרפית יקבלו הילדים משימת סיכום מהלך הניסוי, תוצאותיו ומסקנותיו במחברת, או שנכתוב טבלה המסכמת את כל הנ"ל. התלמידים יקריאו בכתה את סיכומיהם ואני אוסיף דבר מה, במידה ולא נכתב. לסיום ניתן לשאול שאלות כמו:

מדוע הנושא הזה חשוב לדעתכם?

במקום שאלה אני אספר על ההיסטוריה של גילויים בתחום זה.

האם נוצרות כאן בעיות אקולוגיות?

רק כאן אנו מגיעים יחד לתופעה כללית שעולה מתוך הניסוי. בסיום שלב זה.

בסוף השיעור אבצע ניסוי חדש נוסף, כלומר סיימנו את שלושת השלבים בניסוי זה ואנו חוזרים לשלב 1 בניסוי חדש.

חלק מיתרונות הגישה:

שנת לילה שעוזרת לעיבוד ההתבוננות בניסוי.

שימוש ביצירתיות והאומנותיות של הילד ולא עבודה דרך העברת ידע.

יצירת תמונה כתתית של הניסוי - תומכת בהבנת הניסוי ובעבודה החברתית - סוציאלית בכתה.

יצירת סימפטיה לתהליך הגילוי המדעי דרך התרכזות בילדים: חושיהם, רגשותיהם ומחשבותיהם. זאת בניגוד לאפשרות של יצירת אנטיפטיה למדע דרך התרכזות בהעברת ידע.

פיתוח התלמיד על כוליותו באופן אינדוודואלי באמצעות כל הנ"ל.

הילד לומד שכל נושא שאנו עוסקים בו בביהס קשור בו עצמו ובבני אדם (דרך האמנות או הביוגרפיה). הוא לומד שהוא יכול לסמוך על עצמו במציאת האמת המדעית בעולם. הוא מתפתח אישית פיזית (בחושים), רגשית ומחשבתית, וכן חברתית משום חלק ניכר מהעבודה נעשית דרך דיון כתתי, ההצלחה של כל ילד בהבנת הניסוי עוברת דרך הצלחת הכתה כולה, וההפך.

הילד לומד לפתח תמונה פנימית של המציאות וזיכרון שלה. אין כאן פיתוח של תמונה טכנית של הניסוי ומשמעויותיו בעולם פילוסופי - מדעי.

החלק הראשון בו מתבונן הילד בניסוי יכול להיות גם בתחום לימודי אחר - בביולוגיה למשל דרך טיול בשדה, בספרות קריאת קטע טקסט, שמיעת מוסיקה, התבוננות ביצירת אמנות וכו'. על פי התחום הנלמד באותה תקופה נמשיך את 2 השלבים הבאים.

גישה זו תורמת להפעלת החושים של הילד ותפישה נכונה של המציאות הפיזית. (בימינו אין הדבר מובן מאליו, ילדים רבים חיים בעולם פחות פיזי ויותר וירטואלי).

יצירת קשרים בין ניסיונות העבר ותופעות שהילד מכיר, לבין התופעה החדשה. העשרת עולמו של הילד.

שימוש בכוחות הרצון של הילד ולא בשינון. דרך שאלות ודיון בכתה מתעורר רצונו של הילד וכן מתעוררים רגשותיו. בשלב השני הכתה כולה אוספת את ההתרשמויות שלה מן ההתבוננות בניסוי ובכוחות רצון מאוחדים הם נעים יחד לקראת מציאת התופעה הנמצאת בבסיס הניסוי.

הקשבה של הילד לחבריו ודעותיהם מביאה אותו להרמוניה עם עצמו ולהרמוניה בכתה.

יצירת קהילה כתתית דרך הדיון, ההרגשה והחשיבה המשותפים.

הילד יוצר רעיונות מקוריים מתוך עצמו ומתוך עבודה קבוצתית של הכתה. יש החלפה של רעיונות בכתה.

לסיכום

שלב 1 התבוננות דרך החושים עבודה של הרצון גוף

שלב 2 ההתנסות האישית של כל ילד דיון - רגש נפש

שלב 3 תופעה כללית, הרחבתה חשיבה יצירתית רוח

*יש הנוהגים לערוך את שלושת השלבים הנ"ל במשך כיומיים, ויש הנוהגים לערכם לאורך שלושה ימים.

תהליכים רצון יצירתיות מחשבות יכול להיות לחנך מוסיקה פנימיות בבית הספר מובן מאליו מאמץ הרגשה חוויה חוויות חינוך חשיבה חשיבה יוצרת לחנך לימוד למידה רגש רגשות רצון תהליך תהליך הלימוד תהליכים תחושה תחושות
חשיבה איטית, חשיבה מהירה, חשיבה אנליטית, פיתוח יכולת חשיבה, חושב לאט, לחשוב מהר, סדר במחשבות, כישורי חשיבה, הפרעות קשב וריכוז, חשיבה מסודרת, חשיבה מובנית
חשיבה איטית, חשיבה מהירה, חשיבה אנליטית, פיתוח יכולת חשיבה, חושב לאט, לחשוב מהר, סדר במחשבות, כישורי חשיבה, הפרעות קשב וריכוז, חשיבה מסודרת, חשיבה מובנית
חשיבה איטית, חשיבה מהירה, חשיבה אנליטית, פיתוח יכולת חשיבה, חושב לאט, לחשוב מהר, סדר במחשבות, כישורי חשיבה, הפרעות קשב וריכוז, חשיבה מסודרת, חשיבה מובנית - פרומו ש: זה עניין של חשיבה איטית. אליעד: אתה חושב בצורה איטית. ש: לא, באופן כללי. אליעד: אתה רוצה להתחיל לרוץ, תעשה תרגילי ספורט בבוקר אם אתה רץ מהר אתה מתחיל לחשוב מהר. ש: אתה רציני? אליעד: כן יש את לך חשיבה איטית את לא מבינה מה אני מסביר, נו. ש: כאילו ממה זה נובע? אליעד: אתה דיברת איתי פעם על חשיבה איטית? ש: לא. אליעד: אוקי אז תסתכל חשיבה איטית נובעת מזה שאין סדר במחשבות, מה זה חשיבה איטית? כשאתה מתחיל לחשוב על משהו ואז אתה קשה לך ... ריכוז. אליעד: אתה גורם לי לסבול מהבעיות קשב וריכוז שלך, אתה לא מקשיב ואז אני סובל מהחוסר קשב והריכוז שלך. עכשיו תסתכל אני דוגמא טובה באופן יחסי אפילו באופן מאוד זה לחשיבה מהירה, אמרת חשיבה איטית אז יש חשיבה מאוד מהירה, למה? כי יש לי בראש מסודר, יש לי סדר בראש אם מישהו אומר משהו יש לי מסודר מה השאלה מה התשובה, מה המסקנה זה מה זה, עכשיו זה על ידי תרגולים. עכשיו אני מסביר לך עוד פעם חשיבה איטית נובעת מחוסר סדר, בן אדם לא למד איך ללמוד, לא למד איך להבין דברים עכשיו מה שאני בעצם אומר שבן אדם יכול לפתח מחשבה מהירה, איך לפתח חשיבה מהירה? על ידי שהוא מתחיל להיות מסודר, לא מסודר ... בצורה מסודרת, יש לו היגיון הוא מסדר את הקבצים במחשב בצורה מסודרת, אתה מבין יש לו סדר אז הסדר נותן לך עכשיו אפשרות יותר מהר להבין מה רצו ממך. ש: אבל אפשר לחשוב לעומק בחשיבה מהירה? אליעד: כן זה אותו דבר, למה? כי כדי להעמיק ... יודעים מה הוא רוצה לשמוע. אליעד: אז אני יודע יש לי ניסיון. ש: הניסיון שלך אומר? אליעד: לא, אני אסביר לך אחר כך תחשוב בהיגיון כי הוא ציפה למשהו הוא הגדיר "אני רוצה חשיבה מהירה" נגיד, זאת אומרת הוא אומר "אני רוצה להיות שם" ... "רגע זה ככה או ככה", "כן יאללה מה זרום, סע לא חייב להבין עד הסוף", אתה מבין לכן גם צריך להיות יותר מסודר וגם לא יותר מדי. מה אתה מבין? מה שהבנת תגיד, איך סדר עוזר לחשיבה מהירה? ש: כי אני יודע בדיוק איפה כל מקום בכל דבר ... חוזר, בסדר? זה אחד, עכשיו אחרי שסיימת שעה עכשיו שעה נוספת פותח "ואין אפשרות שהאדם יקיים", "למה אין אפשרות, מה זה אין אפשרות?", אתה מבין פותח כאילו במקביל. ש: מה החשיבה המהירה נותנת לי? אליעד: שאתה יותר קל לך לחיות, יותר קל לך לזרום, אתה מחליט החלטות יותר מהר, אתה עושה דברים יותר מהר. אם הייתה לך חשיבה מהירה אז היית מבין יותר מהר מה נותנת חשיבה מהירה. ...
חשיבה מעוותת, חשיבה דיכוטומית, שחור או לבן, או הכל או כלום, תיקון עיוותי חשיבה, חשיבה קיצונית, חשיבה מוקצנת, אופי קיצוני, הפרעת אישיות קיצונית, עיוות קוגניטיבי בחשיבה דיכוטומית, חושב בצורה קיצונית, הטיות חשיבה, דיכוטומיה
חשיבה מעוותת, חשיבה דיכוטומית, שחור או לבן, או הכל או כלום, תיקון עיוותי חשיבה, חשיבה קיצונית, חשיבה מוקצנת, אופי קיצוני, הפרעת אישיות קיצונית, עיוות קוגניטיבי בחשיבה דיכוטומית, חושב בצורה קיצונית, הטיות חשיבה, דיכוטומיה
חשיבה מעוותת, חשיבה דיכוטומית, שחור או לבן, או הכל או כלום, תיקון עיוותי חשיבה, חשיבה קיצונית, חשיבה מוקצנת, אופי קיצוני, הפרעת אישיות קיצונית, עיוות קוגניטיבי בחשיבה דיכוטומית, חושב בצורה קיצונית, הטיות חשיבה, דיכוטומיה הרצאה על חשיבה מעוותת, חשיבה דיכוטומית, שחור או לבן, או הכל או כלום, תיקון עיוותי חשיבה, חשיבה קיצונית, חשיבה מוקצנת, אופי קיצוני, הפרעת אישיות קיצונית, עיוות קוגניטיבי בחשיבה דיכוטומית, חושב בצורה קיצונית, הטיות חשיבה, דיכוטומיה ועוד דפוסי חשיבה, חשיבה לא נכונה, לא חושב בצורה נכונה, ללמוד לחשוב נכון, איך לחשוב בצורה נכונה? מאניה ... הפרעת אישיות? סיבות להפרעת אישיות, חשיבה בשחור או לבן, רואה רק שחור או לבן, לא רואה אפור, לא רוצה לחשוב, לא אוהב לחשוב, הפרעת חשיבה, הפרעות חשיבה, בעיות חשיבה, טיפול בהפרעת אישיות גבולית, סגנון חשיבה, סגנונות חשיבה, צורות חשיבה, חשיבה בשחור ולבן, עיוות חשיבה, שינוי דפוסי חשיבה
איך לשנות התנהגות? שינוי הרגלים, שינוי חשיבה, שינוי התנהגותי, שינוי דפוס התנהגות חוזר, טיפול בדפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי תבניות חשיבה, שינוי צורת חשיבה, תהליכי חשיבה, דפוסי חשיבה
איך לשנות התנהגות? שינוי הרגלים, שינוי חשיבה, שינוי התנהגותי, שינוי דפוס התנהגות חוזר, טיפול בדפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי תבניות חשיבה, שינוי צורת חשיבה, תהליכי חשיבה, דפוסי חשיבה
... לשנות התנהגות? שינוי הרגלים, שינוי חשיבה, שינוי התנהגותי, שינוי דפוס התנהגות חוזר, טיפול בדפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי תבניות חשיבה, שינוי צורת חשיבה, תהליכי חשיבה, דפוסי חשיבה עכשיו בהמשך של הנושא הקודם יש פה היבט הרבה פעמים אנשים רוצים להצליח יותר, אוקי רוצים להצליח באיזה ... למדנו שאתה יכול לשנות את ההתנהגות שלך ותוך כדי זה להתבונן על מה שאתה עושה ולשנות את החשיבה שלך, זה נכון אבל בסוף אתה צריך לשנות את החשיבה שלך לא את ההתנהגות שלך. ש: לא זה ברור. אליעד: שום דבר לא ברור אני אומר שמהות היא אם אתה רוצה לשנות התנהגות תבדוק מה שורש החשיבה שיוצרת את ההתנהגות תשנה אותו ויסתדר מעצמו, אם לא תעשה את זה ההתנהגות כנראה תחזור וזה כמו בן אדם ... אין לו סיגריות אבל זה לא שאתה באמת באופי שלך השתנית. צריך לשנות את האופי את הגישה את החשיבה, רוב האנשים לא מתעסקים בזה רוב האנשים מנסים לשנות את ההתנהגות לא מנסים לשנות את החשיבה. ש: כי הם אולי לא מוצאים מה הסיבה באמת האמיתית שזה. אליעד: נכון ומתישהו הם ינסו ויכשלו וינסו ... רצונות זה נכון אבל המהות של הרעיון היא תנסה לשנות את שורשי המחשבה שלך לא את דפוסי החשיבה, לא את דפוסי ההתנהגות דפוסי ההתנהגות הם תוצאה של דפוסי חשיבה. מה רצית להגיד? ש: כאילו זה לא כאילו כללי מדי? אליעד: מה כללי מדי? ש: לרצות את המציאות כאילו ...
אופטימיות, פסימיות, חשיבה ריאלית, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, חשיבה אופטימית, חשיבה פסימית
... פסימיות, חשיבה ריאלית, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, חשיבה אופטימית, חשיבה פסימית ובו יתבאר העניין של אופטימיות וחשיבה אופטימית (חצי הכוס המלאה / חשיבה חיובית וכיו"ב), מול פסימיות וחשיבה פסימית (חצי הכוס הריקה / חשיבה שלילית וכיו"ב). ואופטימיות פירושה, שהאדם חושב שהדברים יסתדרו לטובה. אך פסימיות לעומתה, פירושה, שהאדם חושב ... הוא לטובה ויסתכל על היתרונות של הדבר. והפסימי יאמר, שהדבר הוא לרעה, ויסתכל על החסרונות של הדבר. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי יש יתרונות וגם חסרונות, גם בחשיבה אופטימית וחיובית, וגם בחשיבה פסימית ושלילית. ולמה? כי מי שחושב חיובי וחושב בצורה אופטימית, הוא בעצם מצליח לדחות את הרע, לזמן מאוחר יותר. כי גם מי שחושב בצורה אופטימית, גם הוא לא תמיד מצליח להשיג את המטרות שלו. ואם המציאות היא לרעת האדם, החשיבה האופטימית שלו, לא תעזור לו. אלא, שבטווח המיידי, החשיבה האופטימית עוזרת לאדם, לא להתאכזב כבר עכשיו מהרע שקורה לו, אלא לדחות את הרע הזה לזמן מאוחר יותר, אם הוא יקרה, ... מתחיל לסבול, מהרע שאולי יקרה לו בעתיד, כבר עכשיו בהווה. והוא בעצם מקדים, את הרע של העתיד. ובנוסף, הוא מרגיש רע בהווה, מכך שרק אולי יקרה לו רע בעתיד. והחשיבה האופטימית, דוחה את הרע, כמה שיותר. וזה נראה כיתרון של החשיבה האופטימית והחשיבה החיובית. אבל בחשיבה אופטימית, יש גם חיסרון גדול מאוד. והוא, הגודל של האכזבה ושל הרע, כאשר הוא מגיע, אם הוא מגיע. כי הרע, מוכרח ... וככל שהאדם הוא יותר אופטימי, כך הוא יותר סובל, כאשר המציאות טופחת על פניו, וקורים דברים נגד רצונו. ונכון שהאדם האופטימי שרואה את חצי הכוס המלאה וחושב בחשיבה חיובית, נכון שהוא נהנה יותר לשתות את כוס המים שמלאה עד החצי שלה. אבל הוא יסבול יותר, כאשר הוא יגלה שכוס המים, גם חצי ריקה. כי כוס המים, לא תהיה מלאה יותר, בגלל שהאדם חושב חיובי בחשיבה חיובית, ומסתכל רק על חצי הכוס המלאה. וגם אם נראה שהיא תהיה מלאה יותר, הרי שבכל מקרה האדם יתאכזב יותר בעתיד, כאשר הוא יתקל בכוס מים שתהיה כ"כ ריקה, שהוא לא יצליח להיות אופטימי ולחשוב חיובי. ונחדד: בחוש ניתן לראות, כי מי שחושב יותר, חשיבה חיובית ויותר חשיבה אופטימית, הוא מצליח יותר בחיים שלו, להשיג את המטרות שלו. כי כאשר קשה לאדם באיזה דבר, אם הוא אופטימי שהוא ... מגדיל את הסיכוי של האדם להצליח בחיים. וזה דווקא מקטין את כמות הרע שיש לאדם בחיים, ומגדיל את כמות הטוב שיש לאדם בחיים. אך, לא כך הוא הדבר! כי מי שחושב בחשיבה אופטימית, הוא לא באמת מקטין את הרע שיש לו בחיים, גם אם הוא כן מצליח להשיג את המטרות שלו טוב יותר. ולמה? כי ... חצי הכוס המלאה, אז זה נכון שהוא מגדיל את כמות הטוב שיש לו בחיים מבחינה כמותית. אבל, הוא גם מגדיל את כמות הרע שיש לו בחיים, מבחינה איכותית עוצמתית. כי החשיבה האופטימית מרגילה את האדם, להיות שמח ולהתחבר לרגשות חיוביים, ולא להיות עצוב, ולא להתחבר לרגשות שליליים. וכאשר ... לאדם שמח שהוא רגיל להיות אופטימי, אז הוא חווה את הרע, בצורה הרבה יותר חזקה וקשה, מאדם שבכל מקרה רגיל לחשוב בצורה פסימית, ושרגיל לחוות רגשות רעים. ז"א, החשיבה החיובית והחשיבה האופטימית, מרגילות את האדם, להתכחש לכך שהמציאות יכולה להיות רעה, בדיוק כמו שהיא יכולה להיות טובה. ואז, כאשר ... אומנם נראה שהוא נהנה פחות בחיים. אבל בפועל, הוא גם מתאכזב הרבה פחות בחיים. וכאשר כבר קורה דבר רע, אם קורה דבר רע, אז הוא גם סובל הרבה פחות בחיים. וצורת החשיבה הטובה ביותר בעולם, היא חשיבה ריאלית וחשיבה אמיתית. דהיינו, הדבר הטוב ביותר בעולם, הוא להיצמד לאמת כפי מה שהיא, בלי להוסיף ובלי לגרוע ממנה. את האמת, את ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חשיבה
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חשיבה, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חשיבה, איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מכירות, אימון אישי רוחני, קואצ'ר אישי בתחום חשיבה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1074 שניות - עכשיו 26_04_2024 השעה 06:42:44 - wesi4