ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חוויה ✔שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת ✔"בוקר טוב כתה ז", אני מקדמת את ילדי כתתי ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת

"בוקר טוב כתה ז", אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים "בוקר טוב המורה ענת". לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה.

שלב 1

ביצוע הניסוי. בשקט, ללא מילים. שריפת חומר כימי באש מגזיה.

לעיתים, כאשר ילדים מתבקשים לעשות את המאמץ ורק להתבונן בכל חושיהם בניסוי, דבר אינו פשוט עבורם ויכולות להיות תגובות שונות לעניין, כמו צחוק, מבוכה, אמירה חצי צינית. ההתבוננות עצמה דורשת כוחות רצון, התמקדות וקשב, הניסיון של הילדים להגיע לכל אלה יכול לגרור אחריו תגובות שונות.

שלב 2

תאור ההתבוננות בניסוי בכתה דרך החושים וללא הסברים. דיבור בשפה רגשית ושאלות כמו - האש היתה שקטה / סוערת / כחולה / עם ריח? לאחר מכן יתארו הילדים בעלפה את השינויים שחלו בחומרים בניסוי. עוד שאלות למענה ע"י הילדים ודיון בכתה בשלב זה: האם המצב נראה חשוד למישהו כשקרבתי את החומר לאש? אולי האוויר עזר למה שקרה? ראיתים את הצבע שקיבל החומר ששרפנו? מה מזכיר לכם הריח?

בשלב זה חשובה הזכרות קצרה שכזו בניסוי שערכנו לפני רגע, ללא שאלות קשות, מבלי להכנס להסברים כלל. כל מה שהתלמידים ראו עולה - המים היו בצבע X, האש שנתה את הצבע ל - Y אחרי כ - 10 שניות. השיחה נשארת קלילה, עולה תמונה קולקטיבית של הניסוי ונוצר זיכרון משותף כתתי שלו. אני מכוונת את הילדים לתבחינים בהם כדאי להבחין (צבע האש, כמות המים, ריח החומר השרוף, הזמן שלוקח לחומר להתלקח וכו'). אפשר לכתוב כמה מילים על הלוח. לאחר השיחה על ההתבוננות בניסוי הילדים מציירים את הניסוי והמורה יכול לצייר אותו על הלוח. אין עדיין הסברים, אך כל הנ"ל מקדם אותנו לשלב השלישי בו יגיעו ההסברים. אני מבקשת מהילדים לצייר את הניסוי שראו במדויק בצבעי עפרון במחברת.

שיעורי בית - לסיים את ציור הניסוי.

שלב 3

בבוקר למחרת הילדים מגיעים עם ציור הניסוי שסיימו בבית. ההתבוננות והרעיונות שעלו אתמול בשיחה בכתה שקעו לתוך הילדים בשנת הלילה. כדי ליצור דיון אני שואלת את הילדים שאלות, עליהן חשבתי מראש. שאלות לדוגמא:

האם האש התגברה לדעתכם בגלל סוג החומר ששרפנו?

האם המים רתחו וגרמו לחומר להתאדות או שההתאדות נראית לכם קשורה בדבר מה אחר?

האם הטמפרטורה שבה נמצא החומר ששרפנו חשובה? וכו'.

השאלה / שאלות שאני בוחרת לשאול בשלב 3 בכתה הן חשובות שכן כעת אנו נמצאים בשלב מתקדם של תהליך הלמידה / יצירה, שלב הקשור בחשיבה. בשלב השאלות חשוב שכל ילד יוכל להביע את דעתו בכתה. דעות וחשיבה מגוונת ומקורית היא המטרה כאן. חשוב גם לתת לילדים להעניק שמות משלהם לתופעות בהם צפו, ולא לחסום את חשיבתם היצירתית עם שמות שאני או מורים אחרים וחוקרים העניקו לתופעות. כך שאם אחד הילדים מכנה את התופעה "אוויר שמניע אוויר" או "או מאש כחולה לאש ירוקה" אני אמשיך והשתמש במונח שהוא המציא בדיון בכתה, אף ארשום אותו לעיתים על הלוח. כך הילדים חשים שהם מגלים לראשונה את התופעה בה צפינו. כאשר הילד מגלה את התופעה באופן חופשי ויצירתי שכזה, היא שלו לתמיד. הוא לא צריך להתאמץ לזכור את שמה, יש לו שם שהוא המציא עבורה והוא לומד להסביר אותה דרך השיחה בכתה (בסיום כל השלבים של הלמידה, כאשר אין הדבר חוסם את היצירתיות של הילדים, ניתן לאמר את שם התופעה המקובל במציאות). כאשר הילד עובר דרך רגשותיו ומחשבותיו הוא, ואני מכוונת אותו מידי פעם, הוא לומד. בשלב זה ניתן לעבור לעבודה אמנותית הקשורה בניסוי - לדוגמא ציור בצבעי מים של החום והאור שהפיץ החומר ששרפנו או פיסול של מראה החומר השרוף. אפשרות נוספת במקום עבודה אמנותית היא לספר לילדים על הביוגרפיה של המדען שגילה את התופעה בה אנו עוסקים, או לתת לילדים לכתוב עבודה בקבוצות על הביוגרפיה של אותו מדען ואז לספר עליה בכתה. בסיום העבודה האמנותית / ביוגרפית יקבלו הילדים משימת סיכום מהלך הניסוי, תוצאותיו ומסקנותיו במחברת, או שנכתוב טבלה המסכמת את כל הנ"ל. התלמידים יקריאו בכתה את סיכומיהם ואני אוסיף דבר מה, במידה ולא נכתב. לסיום ניתן לשאול שאלות כמו:

מדוע הנושא הזה חשוב לדעתכם?

במקום שאלה אני אספר על ההיסטוריה של גילויים בתחום זה.

האם נוצרות כאן בעיות אקולוגיות?

רק כאן אנו מגיעים יחד לתופעה כללית שעולה מתוך הניסוי. בסיום שלב זה.

בסוף השיעור אבצע ניסוי חדש נוסף, כלומר סיימנו את שלושת השלבים בניסוי זה ואנו חוזרים לשלב 1 בניסוי חדש.

חלק מיתרונות הגישה:

שנת לילה שעוזרת לעיבוד ההתבוננות בניסוי.

שימוש ביצירתיות והאומנותיות של הילד ולא עבודה דרך העברת ידע.

יצירת תמונה כתתית של הניסוי - תומכת בהבנת הניסוי ובעבודה החברתית - סוציאלית בכתה.

יצירת סימפטיה לתהליך הגילוי המדעי דרך התרכזות בילדים: חושיהם, רגשותיהם ומחשבותיהם. זאת בניגוד לאפשרות של יצירת אנטיפטיה למדע דרך התרכזות בהעברת ידע.

פיתוח התלמיד על כוליותו באופן אינדוודואלי באמצעות כל הנ"ל.

הילד לומד שכל נושא שאנו עוסקים בו בביהס קשור בו עצמו ובבני אדם (דרך האמנות או הביוגרפיה). הוא לומד שהוא יכול לסמוך על עצמו במציאת האמת המדעית בעולם. הוא מתפתח אישית פיזית (בחושים), רגשית ומחשבתית, וכן חברתית משום חלק ניכר מהעבודה נעשית דרך דיון כתתי, ההצלחה של כל ילד בהבנת הניסוי עוברת דרך הצלחת הכתה כולה, וההפך.

הילד לומד לפתח תמונה פנימית של המציאות וזיכרון שלה. אין כאן פיתוח של תמונה טכנית של הניסוי ומשמעויותיו בעולם פילוסופי - מדעי.

החלק הראשון בו מתבונן הילד בניסוי יכול להיות גם בתחום לימודי אחר - בביולוגיה למשל דרך טיול בשדה, בספרות קריאת קטע טקסט, שמיעת מוסיקה, התבוננות ביצירת אמנות וכו'. על פי התחום הנלמד באותה תקופה נמשיך את 2 השלבים הבאים.

גישה זו תורמת להפעלת החושים של הילד ותפישה נכונה של המציאות הפיזית. (בימינו אין הדבר מובן מאליו, ילדים רבים חיים בעולם פחות פיזי ויותר וירטואלי).

יצירת קשרים בין ניסיונות העבר ותופעות שהילד מכיר, לבין התופעה החדשה. העשרת עולמו של הילד.

שימוש בכוחות הרצון של הילד ולא בשינון. דרך שאלות ודיון בכתה מתעורר רצונו של הילד וכן מתעוררים רגשותיו. בשלב השני הכתה כולה אוספת את ההתרשמויות שלה מן ההתבוננות בניסוי ובכוחות רצון מאוחדים הם נעים יחד לקראת מציאת התופעה הנמצאת בבסיס הניסוי.

הקשבה של הילד לחבריו ודעותיהם מביאה אותו להרמוניה עם עצמו ולהרמוניה בכתה.

יצירת קהילה כתתית דרך הדיון, ההרגשה והחשיבה המשותפים.

הילד יוצר רעיונות מקוריים מתוך עצמו ומתוך עבודה קבוצתית של הכתה. יש החלפה של רעיונות בכתה.

לסיכום

שלב 1 התבוננות דרך החושים עבודה של הרצון גוף

שלב 2 ההתנסות האישית של כל ילד דיון - רגש נפש

שלב 3 תופעה כללית, הרחבתה חשיבה יצירתית רוח

*יש הנוהגים לערוך את שלושת השלבים הנ"ל במשך כיומיים, ויש הנוהגים לערכם לאורך שלושה ימים.

בעולם חשיבה יצירתית המציאות ציור אמת טוב בחירה מדע ילדים רעיונות מוזיקה הרגשה חוויה חוויות חינוך חשיבה חשיבה יוצרת לחנך לימוד למידה רגש רגשות רצון תהליך תהליך הלימוד תהליכים תחושה תחושות
התחדשות פנימית / חוויה - איך לשנות את החוויה של המציאות? איך להתחדש כל הזמן?
... פנימית / חוויה - איך לשנות את החוויה של המציאות? איך להתחדש כל הזמן? והדרך של האדם לשנות את חווית המציאות שלו, היא על ידי זה שהוא משנה את הבסיס ואת היסוד, של חווית המציאות שלו. וכל חווית המציאות של האדם, היא נשענת על ההפרדה שהאדם עושה בין היש לבין האין. שזאת החוויה הבסיסית ביותר של האדם, שהוא מפריד בין היש לבין האין. שעל ידי ההפרדה הזאת, האדם חווה את הקיום העצמי של ה"אני" שלו, שהוא נפרד מכל מה שהוא אינו ה"אני" שלו. ומי שרוצה לשנות את חווית המציאות שלו באמת, עליו לשנות את חווית ה"אני" שלו. וזה אפשרי, רק על ידי שינוי חווית היש והאין, שהיא שורש חווית ה"אני" של האדם. (וגם תפישת המציאות כאשליה, גם היא נובעת משינוי ... האמת האובייקטיבית? ועל ידי זה שהאדם חוקר את הנושא הזה לעומקו, על ידי זה האדם מגלה שהיש והאין הם אחד ממש, ואז ממילא כל חווית המציאות של האדם משתנה לגמרי מקצה לקצה. ובכלל זה משתנה אצל האדם גם חווית ה"אני" שלו. ועל ידי זה האדם זוכה לחוויית התחדשות מתמדת, שבה הוא רואה (בנפרדות), את היש שמתהווה מהאין בכל רגע ... שהכל אחד. כי ראשית, האדם מבין שהכל אחד ממש. ואח"כ כאשר האדם חוזר לתודעה של נפרדות, אז הוא זוכר שהכל אחד ממש, ואז הוא חווה את התחדשות החיבור של היש והאין, בכל פעם ופעם מחדש. ואז גם האדם חווה את השלמות של האחדות, בכל פעם מחדש. ולכן הנפרדות והרע, היא טובה מאוד, כי היא ריבוי של האחדות. כי באמצעות האין סוף נפרדות שיש, על ידי זה האדם יכול לחוות באין סוף צורות, אין סוף פעמים את חווית השלמות, של הנפרדות, שנכללת באחדות, בכל פעם מחדש. ואעפ"כ מצד ... אחד ממש תמיד, ללא שום נפרדות כלל. ואעפ"כ מצד שני, יש התחדשות מתמדת כל הזמן וכולי. ובסיכומו של דבר, מי שרוצה לשנות את החוויה שלו, עליו לאמת אותה. דהיינו, על האדם לנתח תמיד את החוויה שלו, ולהבין ממה בדיוק היא נובעת, ולאמת שאכן היא משקפת את המציאות באמת. כגון לדוגמא שהאדם חווה פחד מאיזה דבר, שעל האדם לאמת ולבדוק, האם באמת הדבר הזה יכול לעשות לי רע באמת? וכאשר האדם נהנה מאיזה דבר, על האדם לאמת את החוויה ולבדוק, האם באמת הדבר הזה עושה לי טוב באמת? ואולי זה דבר אחר שעושה לי טוב? וכיו"ב בכל דבר ועניין. עד שהאדם רואה את השורש של כל החוויות, שהוא ההנחה שאכן האירוע בכלל קורה. ועל האדם לשאול את עצמו, האם ... מברר באמת את מהות הדברים שהוא בטוח שהם ישנם ואינם, שהרי על ידי זה נוצרים האירועים, על ידי זה האדם רואה שהכל אחד, וכל חווית הזמן של האדם משתנה וכולי. ...
חוויה של אמת - לאמת את החוויה
חוויה של אמת - לאמת את החוויה כי חווית האמת, היא חווית האחדות הטובה. וכיצד יגיע האדם לחוויית מציאות של אמת? תשובה: על ידי אמת כמובן. ומי שרוצה לחוות את האמת / להיות האמת, עליו לאמת את החוויות שלו. והכוונה היא, שברגע שהאדם חווה ומרגיש איזה משהו, האדם מוכרח לאמת ולברר את האמת, האם באמת החוויה הזאת משקפת את המציאות כפי מה שהיא. כגון לדוגמא שהאדם מפחד מאיזה דבר, שהאדם מוכרח לאמת את החוויה, דהיינו, לבדוק, האם באמת אני אמור לפחד מהדבר הזה? או לדוגמא שהאדם מרגיש רע מאיזה דבר. שהאדם מוכרח לבדוק, האם באמת הדבר הזה, הוא באמת רע? כי האדם סובל, רק בגלל שהוא חי בחוויה של שקר. כי במציאות האמיתית, הכל מושלם ממש. ומי שחווה את המציאות האמיתית, הוא אינו חסר דבר לעולם. והאדם חווה רע וסבל נצחי, רק בגלל שהוא חי במציאות חלופית, שבה יש נפרדות של היש והאין. ומי שרוצה לחוות את המציאות האמיתית, הוא מוכרח על כל דבר שקורה לו, לברר באופן מוחלט, ... לי שהוא קיים? ושורש הרע, הוא מחמת שהאדם עצמו קיים. והאדם חווה את עצמו כישות נפרדת משאר הישויות, ולכן הוא חווה חיסרון תמידי. ועל האדם לברר ולשאול, האם באמת אני קיים כישות נפרדת? ... האדם מגלה את האמת, שהוא באמת לא קיים כישות נפרדת, ואז האדם חווה את האמת הזאת, וחי חיים טובים באמת. ...
בודהיזם, שחרור מסבל, טוב בלי רע, סבל ואושר, אושר וסבל, להשתחרר מהסבל, חוויה רוחנית, שינוי חוויה
בודהיזם, שחרור מסבל, טוב בלי רע, סבל ואושר, אושר וסבל, להשתחרר מהסבל, חוויה רוחנית, שינוי חוויה
... מסבל, טוב בלי רע, סבל ואושר, אושר וסבל, להשתחרר מהסבל, חוויה רוחנית, שינוי חוויה מורים רוחניים מדברים על לעשות דרך ולהגיע לשחרור מסבל. השאלה היא האם השחרור מסבל קיים ברמה של אחדות, כלומר, רמה פנימית לחלוטין שלא באה לביטוי כלפי חוץ. ... שלו. אם אדם אינו סובל אז הוא גם אינו שמח. האם ניתן לחוות אושר ללא סבל? אפשר אבל במצב זה לא תוכל לדעת שאתה מאושר. כדי לדעת שאתה מאושר אתה צריך לסבול. בחוקיות שאנחנו מכירים כך מחויב. שאלה: ואם אתה יוצא מהחוקיות ... הוא שחרור מרצון. ללא רצון לא תסבול אבל ללא רצון גם לא תחווה אושר. זוהי עסקת חבילה. כשאתה משתחרר מהכל יש לך את כל הצורות. או שאתה ב... או שאתה בנפרדות בכל הצורות. אתה גם רק מאושר, אתה גם רק אלוהים, אתה גם רק עבד, ... לעולם הרוחני כדי למצוא אושר. רוב האנשים באים כדי להרגיש טוב. טוב מוגדר. אבל אם אתה מפתח עוד משהו אתה מבין שזה כלום. ואז שאתה אומר שאם אתה משתחרר מהסבל רק אז אתה מאושר, לאותם אנשים קשה להבין את זה. כשאומרים ... באופן מוחלט. זה מה שאני מוכר. אני מוכר את ההבנה, את החוויה שמצד אחד אתה באחדות, לא מחפש שום דבר, הכל אחד, לא יודע שום דבר, לא מבין שום דבר, הכל אחד ואז אין שום שאלה, טוב לך, רע לך, הכל אחד. בו זמנית יש גם את ... מה נותן לנו כל הסיפור פה? קודם כל כשאת רואה קיר את חווה אותו אחרת. את אותו קיר. שימו לב, החוויה כל הזמן משתנה, כי ככל שאתה מבין יותר אתה גם חווה כל פעם מחדש את הקיר. את אותו קיר, אתה חווה כל פעם בצורה אחרת. למה אתה חווה את הקיר אחרת? כי אתה יודע עליו דברים. זה במובן אחד. דבר נוסף, כשאתה אומר "אני רוצה לאכול" אתה חווה את זה אחרת. כלומר, מה זה אני, מה זה רוצה, מה זה לאכול. אני זה האחד שבתוכו יש היבט מסוים שהוא רק רע והיבט אחר שהוא רק טוב, ובתוכו יש עוד סט שזה גם הבחירה ... את האוכל ומצד אחר האוכל יצר אותי... את אותו דבר אתה חווה אחרת. אתה אומר אני רוצה לאכול, אבל אתה חווה את הדבר אחרת. הכל ממשיך אותו דבר. למשל במכולת, אדם אומר תביא לי, אני רוצה, אני לא רוצה, אותו דבר. כל מה שאתה רוצה יכול להיות אבל החוויה היא אחרת. כשהחוויה היא בפרספקטיבה של הבחוץ זה גם נותן לך את האחד וזה גם נותן לך את האופציה לרצות את זה. כשיש לאדם סבל הוא לא רוצה את זה, אבל כשאדם נמצא גם בחוץ אז ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חוויה
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חוויה, כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חוויה, איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזיה, מורה רוחני מומלץ, אימון אישי בטלפון בנושאי חוויה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 28_03_2024 השעה 18:08:31 - wesi4