ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת ✔"בוקר טוב כתה ז", אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת

"בוקר טוב כתה ז", אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים "בוקר טוב המורה ענת". לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה.

שלב 1

ביצוע הניסוי. בשקט, ללא מילים. שריפת חומר כימי באש מגזיה.

לעיתים, כאשר ילדים מתבקשים לעשות את המאמץ ורק להתבונן בכל חושיהם בניסוי, דבר אינו פשוט עבורם ויכולות להיות תגובות שונות לעניין, כמו צחוק, מבוכה, אמירה חצי צינית. ההתבוננות עצמה דורשת כוחות רצון, התמקדות וקשב, הניסיון של הילדים להגיע לכל אלה יכול לגרור אחריו תגובות שונות.

שלב 2

תאור ההתבוננות בניסוי בכתה דרך החושים וללא הסברים. דיבור בשפה רגשית ושאלות כמו - האש היתה שקטה / סוערת / כחולה / עם ריח? לאחר מכן יתארו הילדים בעלפה את השינויים שחלו בחומרים בניסוי. עוד שאלות למענה ע"י הילדים ודיון בכתה בשלב זה: האם המצב נראה חשוד למישהו כשקרבתי את החומר לאש? אולי האוויר עזר למה שקרה? ראיתים את הצבע שקיבל החומר ששרפנו? מה מזכיר לכם הריח?

בשלב זה חשובה הזכרות קצרה שכזו בניסוי שערכנו לפני רגע, ללא שאלות קשות, מבלי להכנס להסברים כלל. כל מה שהתלמידים ראו עולה - המים היו בצבע X, האש שנתה את הצבע ל - Y אחרי כ - 10 שניות. השיחה נשארת קלילה, עולה תמונה קולקטיבית של הניסוי ונוצר זיכרון משותף כתתי שלו. אני מכוונת את הילדים לתבחינים בהם כדאי להבחין (צבע האש, כמות המים, ריח החומר השרוף, הזמן שלוקח לחומר להתלקח וכו'). אפשר לכתוב כמה מילים על הלוח. לאחר השיחה על ההתבוננות בניסוי הילדים מציירים את הניסוי והמורה יכול לצייר אותו על הלוח. אין עדיין הסברים, אך כל הנ"ל מקדם אותנו לשלב השלישי בו יגיעו ההסברים. אני מבקשת מהילדים לצייר את הניסוי שראו במדויק בצבעי עפרון במחברת.

שיעורי בית - לסיים את ציור הניסוי.

שלב 3

בבוקר למחרת הילדים מגיעים עם ציור הניסוי שסיימו בבית. ההתבוננות והרעיונות שעלו אתמול בשיחה בכתה שקעו לתוך הילדים בשנת הלילה. כדי ליצור דיון אני שואלת את הילדים שאלות, עליהן חשבתי מראש. שאלות לדוגמא:

האם האש התגברה לדעתכם בגלל סוג החומר ששרפנו?

האם המים רתחו וגרמו לחומר להתאדות או שההתאדות נראית לכם קשורה בדבר מה אחר?

האם הטמפרטורה שבה נמצא החומר ששרפנו חשובה? וכו'.

השאלה / שאלות שאני בוחרת לשאול בשלב 3 בכתה הן חשובות שכן כעת אנו נמצאים בשלב מתקדם של תהליך הלמידה / יצירה, שלב הקשור בחשיבה. בשלב השאלות חשוב שכל ילד יוכל להביע את דעתו בכתה. דעות וחשיבה מגוונת ומקורית היא המטרה כאן. חשוב גם לתת לילדים להעניק שמות משלהם לתופעות בהם צפו, ולא לחסום את חשיבתם היצירתית עם שמות שאני או מורים אחרים וחוקרים העניקו לתופעות. כך שאם אחד הילדים מכנה את התופעה "אוויר שמניע אוויר" או "או מאש כחולה לאש ירוקה" אני אמשיך והשתמש במונח שהוא המציא בדיון בכתה, אף ארשום אותו לעיתים על הלוח. כך הילדים חשים שהם מגלים לראשונה את התופעה בה צפינו. כאשר הילד מגלה את התופעה באופן חופשי ויצירתי שכזה, היא שלו לתמיד. הוא לא צריך להתאמץ לזכור את שמה, יש לו שם שהוא המציא עבורה והוא לומד להסביר אותה דרך השיחה בכתה (בסיום כל השלבים של הלמידה, כאשר אין הדבר חוסם את היצירתיות של הילדים, ניתן לאמר את שם התופעה המקובל במציאות). כאשר הילד עובר דרך רגשותיו ומחשבותיו הוא, ואני מכוונת אותו מידי פעם, הוא לומד. בשלב זה ניתן לעבור לעבודה אמנותית הקשורה בניסוי - לדוגמא ציור בצבעי מים של החום והאור שהפיץ החומר ששרפנו או פיסול של מראה החומר השרוף. אפשרות נוספת במקום עבודה אמנותית היא לספר לילדים על הביוגרפיה של המדען שגילה את התופעה בה אנו עוסקים, או לתת לילדים לכתוב עבודה בקבוצות על הביוגרפיה של אותו מדען ואז לספר עליה בכתה. בסיום העבודה האמנותית / ביוגרפית יקבלו הילדים משימת סיכום מהלך הניסוי, תוצאותיו ומסקנותיו במחברת, או שנכתוב טבלה המסכמת את כל הנ"ל. התלמידים יקריאו בכתה את סיכומיהם ואני אוסיף דבר מה, במידה ולא נכתב. לסיום ניתן לשאול שאלות כמו:

מדוע הנושא הזה חשוב לדעתכם?

במקום שאלה אני אספר על ההיסטוריה של גילויים בתחום זה.

האם נוצרות כאן בעיות אקולוגיות?

רק כאן אנו מגיעים יחד לתופעה כללית שעולה מתוך הניסוי. בסיום שלב זה.

בסוף השיעור אבצע ניסוי חדש נוסף, כלומר סיימנו את שלושת השלבים בניסוי זה ואנו חוזרים לשלב 1 בניסוי חדש.

חלק מיתרונות הגישה:

שנת לילה שעוזרת לעיבוד ההתבוננות בניסוי.

שימוש ביצירתיות והאומנותיות של הילד ולא עבודה דרך העברת ידע.

יצירת תמונה כתתית של הניסוי - תומכת בהבנת הניסוי ובעבודה החברתית - סוציאלית בכתה.

יצירת סימפטיה לתהליך הגילוי המדעי דרך התרכזות בילדים: חושיהם, רגשותיהם ומחשבותיהם. זאת בניגוד לאפשרות של יצירת אנטיפטיה למדע דרך התרכזות בהעברת ידע.

פיתוח התלמיד על כוליותו באופן אינדוודואלי באמצעות כל הנ"ל.

הילד לומד שכל נושא שאנו עוסקים בו בביהס קשור בו עצמו ובבני אדם (דרך האמנות או הביוגרפיה). הוא לומד שהוא יכול לסמוך על עצמו במציאת האמת המדעית בעולם. הוא מתפתח אישית פיזית (בחושים), רגשית ומחשבתית, וכן חברתית משום חלק ניכר מהעבודה נעשית דרך דיון כתתי, ההצלחה של כל ילד בהבנת הניסוי עוברת דרך הצלחת הכתה כולה, וההפך.

הילד לומד לפתח תמונה פנימית של המציאות וזיכרון שלה. אין כאן פיתוח של תמונה טכנית של הניסוי ומשמעויותיו בעולם פילוסופי - מדעי.

החלק הראשון בו מתבונן הילד בניסוי יכול להיות גם בתחום לימודי אחר - בביולוגיה למשל דרך טיול בשדה, בספרות קריאת קטע טקסט, שמיעת מוסיקה, התבוננות ביצירת אמנות וכו'. על פי התחום הנלמד באותה תקופה נמשיך את 2 השלבים הבאים.

גישה זו תורמת להפעלת החושים של הילד ותפישה נכונה של המציאות הפיזית. (בימינו אין הדבר מובן מאליו, ילדים רבים חיים בעולם פחות פיזי ויותר וירטואלי).

יצירת קשרים בין ניסיונות העבר ותופעות שהילד מכיר, לבין התופעה החדשה. העשרת עולמו של הילד.

שימוש בכוחות הרצון של הילד ולא בשינון. דרך שאלות ודיון בכתה מתעורר רצונו של הילד וכן מתעוררים רגשותיו. בשלב השני הכתה כולה אוספת את ההתרשמויות שלה מן ההתבוננות בניסוי ובכוחות רצון מאוחדים הם נעים יחד לקראת מציאת התופעה הנמצאת בבסיס הניסוי.

הקשבה של הילד לחבריו ודעותיהם מביאה אותו להרמוניה עם עצמו ולהרמוניה בכתה.

יצירת קהילה כתתית דרך הדיון, ההרגשה והחשיבה המשותפים.

הילד יוצר רעיונות מקוריים מתוך עצמו ומתוך עבודה קבוצתית של הכתה. יש החלפה של רעיונות בכתה.

לסיכום

שלב 1 התבוננות דרך החושים עבודה של הרצון גוף

שלב 2 ההתנסות האישית של כל ילד דיון - רגש נפש

שלב 3 תופעה כללית, הרחבתה חשיבה יצירתית רוח

*יש הנוהגים לערוך את שלושת השלבים הנ"ל במשך כיומיים, ויש הנוהגים לערכם לאורך שלושה ימים.

התנסות אישית פילוסופיה המציאות דיבור הרצון יכולת תהליכים תחום לימוד התפתחות אישית פיתוח מאמץ הרגשה חוויה חוויות חינוך חשיבה חשיבה יוצרת לחנך לימוד למידה רגש רגשות רצון תהליך תהליך הלימוד תהליכים תחושה תחושות
למה מישהו נמשך למראה מסוים? איך נוצרת משיכה מינית חיצונית? איך נוצרת משיכה למראה חיצוני? למה אני נמשך למראה מסוים? למה אני נמשכת למראה מסוים? איך שותלים מחשבות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לחשוב על משהו?
למה מישהו נמשך למראה מסוים? איך נוצרת משיכה מינית חיצונית? איך נוצרת משיכה למראה חיצוני? למה אני נמשך למראה מסוים? למה אני נמשכת למראה מסוים? איך שותלים מחשבות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לחשוב על משהו?
...נמשך למראה מסוים? איך נוצרת משיכה מינית חיצונית? איך נוצרת משיכה למראה חיצוני? למה אני נמשך למראה מסוים? למה אני נמשכת למראה מסוים? איך שותלים מחשבות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לחשוב על משהו? - פרומו הרצאה על למה מישהו נמשך למראה מסוים? איך נוצרת משיכה מינית חיצונית? איך נוצרת משיכה למראה חיצוני? למה אני נמשך למראה מסוים? למה אני נמשכת למראה מסוים? איך שותלים מחשבות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לחשוב על משהו? - פרומו ועוד מה גברים...
שעמום - מדוע אנשים חכמים נוטים להשתעמם? איך לא להשתעמם?
...חכמים נוטים להשתעמם? איך לא להשתעמם? מי שיתבונן בעניין יראה, כי אנשים חכמים נוטים להשתעמם מהר. והשאלה היא, למה? ובנוסף, מה יכול לעשות החכם כדי לא להשתעמם? והעניין הוא, כי כדי שמשהו יעניין את האדם, לשם כך הוא צריך לחדש לאדם משהו. כי השכל של האדם נהנה כאשר מתחדשים לו דברים. וכאשר האדם הוא חכם, על ידי זה הוא מבין את הדברים בצורה מאוד מהירה, ועל ידי זה הדברים מפסיקים לעניין אותו. וככל שהאדם חכם יותר, כך הוא בבעיה גדולה יותר. כי מי שהוא לא חכם גדול, על...
התנהגות כלכלית, התנהגות צרכנית, כלכלת המשפחה, כסף, חיסכון כספי, הלוואה כספית, לחסוך כסף, לקחת הלוואה, הלוואה מול חיסכון, ריביות בבנק, איך עובדים בנקים? פיקדון כספי, להפקיד כסף בבנק, לקחת הלוואה מהבנק, חיסכון והלוואה במקביל, צרכנות
התנהגות כלכלית, התנהגות צרכנית, כלכלת המשפחה, כסף, חיסכון כספי, הלוואה כספית, לחסוך כסף, לקחת הלוואה, הלוואה מול חיסכון, ריביות בבנק, איך עובדים בנקים? פיקדון כספי, להפקיד כסף בבנק, לקחת הלוואה מהבנק, חיסכון והלוואה במקביל, צרכנות
...הלוואה מול חיסכון, ריביות בבנק, איך עובדים בנקים? פיקדון כספי, להפקיד כסף בבנק, לקחת הלוואה מהבנק, חיסכון והלוואה במקביל, צרכנות הרצאה על התנהגות כלכלית, התנהגות צרכנית, כלכלת המשפחה, כסף, חיסכון כספי, הלוואה כספית, לחסוך כסף, לקחת הלוואה, הלוואה מול חיסכון, ריביות בבנק, איך עובדים בנקים? פיקדון כספי, להפקיד כסף בבנק, לקחת הלוואה מהבנק, חיסכון והלוואה במקביל, צרכנות ועוד איך להתנהל כספית נכון? הלוואה וחיסכון במקביל, הלוואה כנגד חיסכון, האם לחסו...
מה הכי חשוב להבין? מה הכי חשוב לדעת? הנוסחא של האושר, מודעות עצמית, להבין את חוקי המשחק, משמעות החיים, חיים אחרי המוות, הדרך אל האושר, המרדף אחרי האושר
מה הכי חשוב להבין? מה הכי חשוב לדעת? הנוסחא של האושר, מודעות עצמית, להבין את חוקי המשחק, משמעות החיים, חיים אחרי המוות, הדרך אל האושר, המרדף אחרי האושר
...להבין את חוקי המשחק, משמעות החיים, חיים אחרי המוות, הדרך אל האושר, המרדף אחרי האושר אתה שואל איזה? ש: איזה חשיבות יש בלהבין את זה כאילו מה המשמעות הכי גדולה שיש בלהבין את זה. אליעד: תראה קודם כל אתה שואל מה המשמעות הכי גדולה שיש בלהבין את הנושאים האלה "יש אין" וכו' עכשיו כשאתה שואל את השאלה הזאת מה המשמעות הכי גדולה אולי תבין, סתם אני אתן לך אולי אם תבין את הנושא הזה של ה - "יש ואין" אולי פעם אחת תבין מה המשמעות בכלל מה המשמעות של משמעות מי אמר בכלל...
בחירה חופשית / דטרמיניזם - מהו חופש הבחירה? מהי הבחירה החופשית?
...מהי הבחירה החופשית? בחירה חופשית = רצון יוצר פעולה. לאדם יש בחירה חופשית לעשות כרצונו. אין שום פעולה שאותה עושה האדם בלי שקודם לכן הוא ירצה לעשות אותה. אם האדם אינו רוצה לעשות משהו, הוא אינו עושה אותו. אם האדם רוצה לעשות משהו, הוא אינו יכול שלא לעשות משהו. הרצון של האדם, הוא הגורם היחיד שקובע מה יעשה האדם. כל פעולה באשר היא שהאדם עושה אותה, כולל פעולות שנובעות מ: אובססיה, התמכרות, התנהגות טורדנית כפייתית וכיו"ב, כולן שורשן ברצון של האדם. אם לא היה...
יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, אחדות המהות והצורה, אחדות המציאות, מחוייב המציאות, אפשרי המציאות, מרחב המקום, מרחב הזמן
יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, אחדות המהות והצורה, אחדות המציאות, מחוייב המציאות, אפשרי המציאות, מרחב המקום, מרחב הזמן
...עולמות מקבילים, אחדות המהות והצורה, אחדות המציאות, מחוייב המציאות, אפשרי המציאות, מרחב המקום, מרחב הזמן שאלה: איך שאני מבינה, אתה אומר שיש בכל רגע את סך כל הצורות האפשריות, איך זה? אליעד: למשל, זה ספר, הוא נמצא במקום מסוים ובזמן מסוים. אני טוען שהספר הזה, מבחינה אובייקטיבית, נמצא בכל המקומות ועד אין סוף, שאפילו מאחורי השמש יש את הספר הזה, וכן הצורה של הספר הזה, ממלאת את כל מרחב המקום, וגם את כל הזמן. זאת אומרת שהדבר היחיד שקיים זה הצורה של הספר הזה...
בשביל שכולנו נהיה מאושרים באמת, כולם צריכים להגיע לאחדות. ורק אז כשתהיה הרמוניה בין כולם, המציאות תהיה מושלמת. נגיע לתיקון הבריאה כולה. עד אז, העולם הזה ימשיך להיות מערכת של כוחות הנלחמות זו בזו למען אשליית העצמאות והעצמתה.
...שכולנו נהיה מאושרים באמת, כולם צריכים להגיע לאחדות. ורק אז כשתהיה הרמוניה בין כולם, המציאות תהיה מושלמת. נגיע לתיקון הבריאה כולה. עד אז, העולם הזה ימשיך להיות מערכת של כוחות הנלחמות זו בזו למען אשליית העצמאות והעצמתה. דמיינו שאיברי הגוף שלכם מקבלים תודעת נפרדות. אם יד ימין שלכם תיקח עוגייה ותגיש אותה לפה, יד שמאל תקנא. כי היא תרגיש שיד ימין תקבל עדיפות וזה יאיים על עצמאותה. כאשר יד שמאל קיבלה תודעת נפרדות, היא לא תראה ביד ימין שמאכילה את הגוף ככוח...
סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?
...סיבתיות - מהי מהותם? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?. הפעם אני רוצה לתת נקודת מבט, על אחת מ הנחות היסוד של התודעה האנושית והיא הקשר של סיבה ותוצאה. סיבה ותוצאה, כל דבר בעצם מביא לאירוע אחר, יש לכל סיבה מסובב אם קורה משהו זה בגלל שרצית את הדבר, ואם לא קרה מה שרצית, זה היה אקראי. כמו לדוגמא, מדליקים אש ושורפים נייר, בעצם, ההנחה היא שבגלל האש הנייר נשרף עכשיו. מי שיתבונן על העניין...
מקובלות חברתית - מי מאיתנו לא חש את הצורך להיות מקובל חברתית? מה קורה כשיש תחושה שדוחים אותנו? איך יוצאים מזה?
...תחושה שדוחים אותנו? איך יוצאים מזה? מי מאיתנו לא חש את הצורך להיות מקובל חברתית? מי לא אוהבת להרגיש שהסביבה מקבלת אותה ואוהבת אותה? אנחנו יצורים אנושיים, תחושת השייכות היא חלק אימננטי מחיינו וצרכינו הבסיסיים. אך מה קורה כשיש תחושה שדוחים אותנו? כשיש רצון כל כך גדול שיאהבו אותנו עד שזה מוביל ללחץ, לחרדה ולהתנהלות לא אפקטיבית מבחינה חברתית? איך יוצאים מזה? אתמקד במספר שאלות חשובות ומשמעותיות בנושא הזה והן: עד כמה היית רוצה להיות מקובל חברתית? האם היית...
דיאטה / לרדת במשקל / הרגלי אכילה - איך לרזות בלי דיאטה?
...איך לרזות בלי דיאטה? לא משנה מי את, בת כמה את, כמה את שוקלת, כמה דיאטות עשית... כשאת חושבת "דיאטה", מכשילים אותך ואותך ואותך - בדיוק אותם דברים למה דיאטות נועדו לכישלון? ואיך אפשר לרזות בלי דיאטה? לא לחשוב "לא" "אל תחשבי על פיל ורוד". על מה חשבת? ברור. ורדרד, שמנמן, ראית בדמיונך חדק? זנב? המוח שלך לא הבין את ההנחייה לא לחשוב על... כך גם שפת הדיאטה מתמקדת בהנחיות שליליות. היא מדגישה מה לא לאכול. מה לא לעשות: לא לאכול בין הארוחות, לא לאכול מתוק, לא...
אפקט לבילי - מבוא
...= מצב רגשי, בתחום הפסיכולוגיה - ביטוי מצב הרוח; labo,labi lapsus- לגלוש, להחליק, ליפול) הוא התנהגות המתאפיינת בחוסר יציבות בביטויים הרגשיים ובתנודות או שינויים מהירים ותדירים, לעתים דרמטיים, של מצב הרוח. לפעמים קיימים בו זמנית רגשות שונים ואף סותרים. הלביליות הרגשית היא מעין "נזילות" של הרגשות - הכוללת מעברים מצחוק לבכי, מכעס לשמחה ולהיפך וכו'. המושג הושאל בזמנו מתחום הכימיה.. התופעה מתרחשת בהשפעתם של גורמים חיצוניים או של החשיבה הפנימית....
קשב וריכוז - הדרך הנכונה לאבחן
...שנות ה - 90 כ - 5% מהאוכלוסיה אובחנו כסובלים מהפרעות קשב וריכוז. מאז ועד היום התופעה תפסה מימדים עצומים ומשנה לשנה המספרים עולים ועולים. כיום אנו כבר עומדים על מעל ל - 20% מאובחנים באופן רישמי וזאת רק בקרב אוכלוסיית הילדים. כלומר, 1 מכל 5 ילדים ימצא כלוקה בהפרעה בגווניה השונים. הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות יכולה לנבוע מגורמים רבים מאוד. כמו כן להפרעה זו יש שלל צורות התנהגות היכולות להעיד על כך שלילד קיימת הפרעה, שלל סימפטומים ושלל דרכים לקבוע שאכן...
העבודה היא חיינו?
...על מנת להורות לכם דרך. רוצים אנו לשאול אתכם, מה דעתכם על המשפט הידוע: "העבודה היא חיינו"? רוצים אנו להוסיף ולשאול: "אך האם העבודה בשבילנו? " יש היאמרו, כי בלי העבודה - הקריירה - אין להם קיום אחר. ויש היאמרו, כי העבודה - היא זו המונעת מהם לממש את קיומם האמיתי. ובכן, איך מגיעים אל האיזון המיוחל? ישנה גדר אותה יש לעבור, משוכה, המעכבת מלהגיע אל הפיתרון. ומה מטרת משוכה זו? ניתן לומר כי העיכוב, ההמתנה, הינה ה - מתנה האמיתית. ההמתנה גורמת לכם להתבונן אל...
אישה לסבית: חברתי קמה ועזבה אותי. האם יש סיכוי שנחזור?
...אותי. האם יש סיכוי שנחזור? " שנתיים אנחנו ביחד עם עליות וירידות. אני מאד אוהבת אותה והפרידה קשה עלי. מרגישה מועקה בלב. נכון, אני לסבית כוחנית יותר ממנה, וכשאני חושבת על זה יותר, נראה לי שהיא אפילו נרתעה ממני קצת. חוץ מזה, גם המשפחה שלה מילאה לה את הראש נגדי. מאז שעזבה את הבית, עצוב לי. יום אחד היא תבין שלא עשתה טוב לעצמה! האם יש סיכוי שתחזור אלי?" כדי לענות על השאלה הבה נבחן תחילה את מפת הלידה של החברה הלסבית. ומה אנו מגלים? אישה רגישה ופגיעה שאוהבת...
לוגיקה / פילוסופיה - תורת ההגיון
...בהבחנה בין הסקה נכונה להסקה לא נכונה. התרגום העברי הוא "תורת ההיגיון". מוצאו מהמילה היוונית לוגוס שלה פירושים שונים כגון "מילה" או "מחשבה" ותרגומה הלטיני הוא "רציו". הלוגוס הוא המבדיל בין האדם ליצורים אחרים בהיותו מדבר, חושב ורציונלי. על כן יש צורך בתורה מיוחדת - לוגיקה - המלמדת אותנו את צורת הדיבור והחשיבה התקפה לפי חוקי תורה זו. מכאן שהלוגיקה היא הבסיס עליו מושתתת כל חשיבה מדעית והמלכה השולטת בעזרת חוקיה על מחשבה זו. תקופת אפלטון בתחילת דרכה, בתקופת...
הורוסקופ לשנה החדשה 2019
...שניה לפני השנה החדשה מה הדבר הכי מרגש שקרה לכם השנה? מה היעד החשוב שהשגתם? מה אתם משחררים ולא לוקחים איתכם לשנה החדשה? עם איזה החלטה חשובה אתם מתחילים את השנה? יש שאלות שחשוב לשאול אותם כל הזמן, פשוט עכשיו יש הזדמנות טובה (-: אז נכון, אפשר להסתמך על הכוכבים ולבדוק את ההורוסקופ לשנה החדשה מה "הכוכבים" החליטו בשבילנו ואפשר לכתוב לעצמנו איך אנחנו רוצים לראות את השנה החדשה להתכוונן, להצהיר כוונה ליצור תמונה מנצחת בראש זאת היצירת מציאות הכי גבוה בעיניי...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי מומלץ, טיפול אישי מומלץ, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0469 שניות - עכשיו 29_03_2024 השעה 08:48:19 - wesi4