ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
אתה כאן : ידע EIP > זיכרון
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
רשימת > הרצאות + מאמרים על זיכרון...
תקצירזיכרונות, זיכרון ואימון - מה תפקיד הזיכרון, ואיך משתמשים בו באימון? ברצוני להביא סיפור של אימון עם אישה שאיבדה את ביתה בנסיבות טרגיות (האימון היה שלושה חודשים לאחר האסון), והאימון נועד על - מנת להנציח את זיכרה. אחד מתפקידיו של המאמן הוא להיות הזיכרון של המתאמן. זיכרון במובן של להיות זה שמזכיר למתאמן לאן פניו מועדות. מאחר והמתאמן שט לו בים החיים ולפעמים הים שקט, ולפעמים יש בו גלים. ומידי פעם מגיע לארצות מעניינות ונשאר שם אך, לעיתים מגיע למקום בו חש מצוקה וקושי, ועל - כן חש שעליו להמשיך ... ולנווט את האדם בדרך הבטוחה, והטובה ביותר על - מנת שיגיע למחוז חפצו. המאמן מאיר כמו מגדלור לכיוון הארץ המובטחת, למקום המבטחים. והוא מזיז יחד עם המתאמן את אבני הנגף שיש בדרך. הזרקור הזה הוא הזיכרון. האור שמאיר את הדרך ולאורו אפשר לצעוד ולהגיע אל מטרה. בתהליך האימון עם האישה שאיבדה את ביתה הבקשה היתה להתאמן על הנצחת זיכרה. והנה יש כאן סתירה. היה ברור לחלוטין שאין באימון זה צורך להשתמש במיומנות של הזיכרון. המתאמנת זכרה היטב, וגם ידעה היטב מה עליה לעשות ואיך לעשות זאת. ובכל זאת, זאת היתה בקשתה. ועל - כן, נשאלות השאלות מה תפקיד הזיכרון כאן? ומה תפקידי כאן כמאמנת בהקשר לזה. תהליך האימון על ההנצחה, יצר אצל המתאמנת כוחות חיוביים ומניעם לפעולה. האימון להנצחה התייחס אל העתיד. מטרת האימון היתה ליצור את תכניו ואופיו של הזיכרון. בתהליך האימון עלו גם הזיכרונות מן העבר. המפגש עם הזיכרונות מהעבר, עם האנשים, המקומות והחוויות המשותפות הוא זה שעל - פיו נבנתה תוכנית ההנצחה והזיכרון. הזיכרונות שיש לה מהעבר, מהווים עבורה את אלומת האור ובזכותם יכולה ליצור ולשמר את הזיכרון בעתיד. ובעבור אלה כפי שאמרתי, כמובן לא היה צורך במיומנותי כמאמנת. אז, מה כן היה תפקידי? תפקידי היה להקשיב לזיכרון, ולזיכרונות. ההקשבה איפשרה, ונתנה את הזמן והמרחב להעלות את הזיכרונות באוטנטיות רבה. השקט של ההקשבה איפשר גם לבטא את מגוון הרגשות שקשורים בזיכרונות. אפשרות לבטא כאב, צער גדול וגעגועים לצד שמחה, גאווה ואושר. הזיכרונות הללו הביאו את המתאמנת למודעות ורצון להקיף את עצמה ביופי וטוב. תהליך יצירת הזיכרון היווה הזדמנות ליצור קשרים חדשים ודיאלוג אחר בתוך משפחה. לאורו של הזיכרון המתאמנת בוראת מחדש את עולמה. המפגש עם הזיכרון שלה, עורר אצלי זיכרון קשה שמלווה גם אותי, וגרם לי לחשוב שוב על משמעות החיים עבורי והעולם שאני רוצה לברוא לעצמי. ההקשבה לזיכרון יצרה קשר אינטימי וקרוב מאוד עם המתאמנת ועולמה, יחד עם קשר והתחברות לעולמי. כך, בלא להתכוון לכך, ומבלי להיות מודעת לכך, יצרה אצלי המתאמנת זיכרון והנצחה של ... ⬅לקריאת המשך המאמר על זיכרון - לחץ כאן...
תקצירזכרון - היכן נמצא הזיכרון שלנו, מה ואיך אנו זוכרים? נפלאות התבונה של המוח האנושי היכן נמצא הזיכרון שלנו, מה ואיך אנו זוכרים? דיון במוח האנושי הוא הנושא המרתק ביותר הקיים היום ועדין הוא חידה בהרבה מובנים. מחקרים רבים נעשו על המוח האנושי והרבה ידע הצטבר, ידע המאפשר הצצה חלקית בלבד. פיתוח מכונות ה - F -MRI, מאפשר לאתר פעילות חשמלית במוח בביצוע פעולות שונות שלנו. אבל וזה אבל גדול מאוד, רב הנסתר על הגלוי וישנם תחומים ופעילויות שונות, שאין לנו מושג, איך הם מתבצעים? במאמר זה נדון בנושא הזיכרון ואיזו השפעה יש לו על כל מה שקרה וקורה סביבנו? חשבתם פעם כמה זיכרון צריך כדי לאגור סרט של 80 שנות חיים של אדם אחד? וכמה זיכרון דרוש לעיבוד המידע של מה שיש לנו בסרט הזה? ומה עושים איתו? שאלות כמו: מה אנחנו רואים? ומתי ראינו זאת? ולמה זה קשור? ואיפה הרגש בזיכרון? ואיפה כל הזיכרון הזה יושב? אזי במונחים של טכנולוגיה של DVD אנו זקוקים בערך ל 500, 000 תקליטורי DVD (מחשב טוב היום מגיע לנפח זיכרון של 70 תקליטורי DVD). אז איך זה שמוחנו לא גדל? ואפילו שאנו מאריכים חיים מוחנו מתכווץ, שתיאורטית הוא אמור לגדול מבלי לאבד מידע. לנושא מקום איחסון הזיכרון שלנו אם לא במוח, חשבתי שאולי לאלוהות יש רשת אינטרנט מהירה, כמו רשת של בזק NGN המקושרת עם שרתים עצומים של GOOGEL או ORACL, ששם רצות אפליקציות אישיות שמופעלות ע"י משתמש מרוחק לפי רישיון (כמו כרטיס SIM של טלפון נייד). בשרתים האלה מאוחסן כל הזיכרון שלנו וגם אפליקציית הזיכרון שלנו ולכל אחד מאיתנו יש יכולת גישה מכל מקום ובכל שלב לאותו זיכרון (בעזרת הרישיון האנושי שלנו), שלאף אחד אחר אין גישה לזיכרון שלנו ברשת הזו. אולי זה כך? ובכן לא. המוח האנושי הוא מחשב העל הטוב ביותר בעולם היום, זוכר מה שהוא רוצה, שולף מה שהוא רוצה ויוצר מה שהוא רוצה, אבל זה קצת יותר מורכב. כשבודקים כיצד המוח שלנו זוכר תמונות או כל אירוע חושי אחר? ... לא נזכור במדויק כל פיקסל ופיקסל בתמונתו. המוח שלנו הוא מוח לומד ובעיקר הוא עושה זאת ע"י התמקדות בנקודות ו/או חוויות מאורעות ואירועים מסויימים ופחות בתמונה הכוללת וככל שעובר הזמן ולא תרגלנו זיכרון זה התמונה תיקבר עמוק בארכיון החיים שלנו. כשערכנו סרט להוריי לרגל חתונת היובל שלהם, אחיי הלכו לכל מקומות הילדות בהם גדלנו וצילמו אותם בצירוף תיאור חוויות מהילדות שלנו. שלמה אחי, לדוגמא, תיאר בסרט אירוע שקרה לי, שלהפתעתי ... האנושי זוכר חוויות מאורעות ואירועים, מפעיל אלגוריים מתמטים, כדי להבחין בשינויים ביחס לתמונה הקיימת ושומר בצורה חלקית את החוויות מאורעות ואירועים וכאשר החוויות, המאורעות והאירועים נשלפים מהזיכרון, הוא משלים את החסר על פי מה שלמד במהלך החיים עם כל המורכבות הרגשית שקשורה לעניין. ולכן כל אירוע בעבר יכול להיזכר ברמת הפרטים בצורה שונה מאדם לאדם. מספרים על הילידים באמריקה, שכשהגיעו הספינות הראשונות של הספרדים ליבשת אמריקה, ... פורסם מחקר בא נשאלו אנשים שמעשנים סיגריות CAMEL במשך 20 שנה ויותר לגבי הבגדים שלובש הרוכב על הגמל והתקבלו תשובות שונות שלמעשה אין רוכב על הגמל בעטיפת קופסת הסיגריות CAMEL. לסיכום נושא הזיכרון: המוח האנושי מגדיר לנו מי אנו? ומה אנו? ולאן פנינו מועדות? המוח האנושי זוכר חוויות מאורעות ואירועים, ברמת החוויה הרגשית והחושית. המוח האנושי משווה למאגר הידע שיש ברשותו שנלמד בעבר. המוח האנושי זוכר רק חלק מהחוויות, מאורעות ... המאורעות והאירועים שלמד ולכן אם נטמיע את החיובי, נזמן חיובי, ואם נטמיע את השלילי נזמן שלילי. בכל מקרה במצב זה ניתן להניח שהמוח מצפין את המידע הנלמד ולכן יתכן שהמוח האנושי לא זקוק לכל כך הרבה זיכרון כמו שהנחנו בתחילת המאמר. המשורר הבריטי בן המאה השבע עשרה ג'ון דריין אמר " תחילה אנחנו מעצבים לנו מנהגים, ואחר כך המנהגים מעצבים אותנו", למעשה מיום היוולדנו הסביבה, ההורים ואחר כך אנחנו מעצבים לנו מנהגים שבסופו של דבר מעצבים ... ⬅לקריאת המשך המאמר על זיכרון - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... זיכרון (שיכחה) \ ריחוף וחלימה בהקיץ והקשר שלהם להדחקה. יוצא לכם לשכוח דברים הרבה? מרגישים שאתם "מנותקים מהמציאות" \ "מהרגע הזה". יוצא לכם לפעמים לגלוש לחוסר מודעות ולעשיה לא מודעת? מרגישים לפעמים שאתם חולמים בהקיץ ואתם פשוט.. לא כאן ועכשיו? הפוסט הזה בשבילכם.. ! כמה מאיתנו אי פעם חיפשו חפץ מסוים רק בכדי לגלות מאוחר יותר שהוא היה עלינו ... לה מאוד להתרכז בעבודה ובשיחות עם לקוחות. כל הבעיות האלו ועוד המון אחרות הן באות מאותו שורש, והשורש הזה נקרא הדחקה. הדחקה נפשית \ רגשית על פי ויקיפדיה היא "מנגנון הגנה נפשי שעליו מצביעה הפסיכולוגיה כאחראי לסילוקם של זיכרונות, רגשות, דחפים או מחשבות מן המודע אל התת מודע בשל איומם על האני (האגו)."" למעשה תהליך של הדחקה מתבצע בפועל כאשר האדם בתור החלק המודע חווה מעין הצפה של רגשות \ חוויות ש"גדולות" מידי על המודע שלו, בשל איומן על המודע הן מודחות על ידי המערכת האורגנית ומגיעות אל תת - המודע של האדם. דרכם של הדברים בטבע הם לקבל ביטוי, כאשר רגשות עולים ... במודע מנוצלים בתת המודע. הדבר דומה לוירוס במחשב, שמנצל את רוב המשאבים והרכיבים במחשב באופן נסתר. וכאשר האדם מנסה להפעיל תוכנה מסוימת במחשב היא רצה לאט מכיוון שרוב הכוח של המחשב מנוצל בגלל הווירוס בצורה לא נחוצה. בעיות זיכרון ושכחה קורות לאנשים שמדחיקים מידע ורגשות בשל העובדה שהזיכרון מתקשר באופן ישיר לתת - המודע. האדם מקבל קלט של מידע מכל החושים, המידע עובר דרך אזור מיוחד במוח שמתרגם אותם לאותות ביו - כימיים חשמליים, ושם הם נשלחים לאזורים שונים לעיבוד. אחד האזורים המרכזיים שהמידע נשלח אליו הוא מרכז הזיכרון לטווח ארוך \ קצר. כאשר האדם נמצא במצב של הדחקה, תת - המודע יוצר חסם מסוים באזור הקשור לזיכרון הגורם לאדם לשכוח המון דברים ואף תקופות שלמות בחייו. ניתוק מהרגע הזה וריחוף נובע מהתעסקות לא מודעת בתכנים מודחקים. בעיות זיכרון לטווח קצר כמו כן עלולות להיגרם במידה רבה ממצב של הדחקה רגשית. הדרך לפתירת בעיות אלו היא הדרך שבה האדם לא מדחיק יותר ... ⬅לקריאת המשך המאמר על זיכרון - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... חווית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אמת, חווית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות. שאלה: אני מסתכלת לתוכי ורואה כל מיני ישויות, אחד שמחליט, השני מבולבל, מה הקשר בין הישויות לביני. אליעד: את למעשה שואלת, מי את? תבדקי מי את לא, ואז תגלי מי את כן. ... שיש מישהו שצופה, השאלה היא מי מחליט לו מה לראות? כמו שיש מישהו שזורק רצונות, כך יש מישהו שזורק מידע. למשל אדם עשה משהו ושכח, ופתאום זה נכנס לו לזיכרון, מישהו שלח לו זיכרון. מה זה אומר? שאת לא אף אחד מהם, ואת כולם ביחד. מה זה אומר? את אחד מהדברים שקיימים, השולחן למשל, אפשר לשים עליו מפה, אפשר לחתוך אותו, אפשר לצבוע אותו. אותו דבר זה את, את קיימת, אפשר לתת לך רצונות. את למעשה הדבר הכי קטן ... בעולם הוא לא אחראי למה שהוא חושב, למה שהוא עושה, למה שהוא יודע, אתה לא שולט במנגנון של הרגשות שלך, ושל הרצונות שלך, בשנייה אתה יכול לאבד את הזיכרון שלך, למעשה אתה לא שולט בכלום. שאלה: אני זוכרת שיש רצף בזיכרון, ואתה אמרת שכול רגע מישהו יוצר אותי מחדש. אליעד: זאת החוויה של הזמן, רבי נחמן אומר, למה אנשים חושבים שהם לא יכולים לעשות דברים? זה בגלל הזקנים שבדור. אנשים שמרגישים שהם זקנים בחשיבה שלהם, מרגישים שהם לא יכולים להתפתח, ... חושבים שאנחנו בחדר הזה כבר הרבה זמן, למשל אדם בן 30 שנה, חושב אני כבר כאן 30 שנה, הוא לא מבין שעכשיו מישהו יוצר לו את התודעה, הגוף, הרצונות, הזיכרון, משפחה, ילדים צרות וכו' וכו'. מה זה אומר זקנים, אלו אנשים שחווים את תחושה הזמן. מי שחווה את הזמן, גם יש לו תסכול על מה שהיה, וגם יש לו פחדים על מה שיהיה. אם אדם היה מבין שכול רגע חדש, אז ממה הוא היה מפחד? שאלה: איך מבינים את זה? אליעד: שואלים אם זה נכון או לא נכון. אי אפשר להוכיח שזה לא כך. מה שקרה אתמול, כרגע את זוכרת שזה קרה. שאלה: מה זה זיכרון? אליעד: זיכרון זה תחושה. אנשים חושבים שזיכרון זה תיעוד היסטורי של מה שהיה, אבל זה לא נכון. הזיכרון ממציא לך את מה שהיה. כדי שתוכלי לפעול בעולם, צריך לתת לך תחושה זמן עכשיו השאלה היא איך אפשר לחוות זאת? על ידי חיפוש האמת. אם תרצי מאוד לדעת את האמת, באשר היא, תחקרי, ותגיעי להבנה, ואז תוכלי לחוות זאת. הזמן והזיכרון הם לא מחויבי המציאות. הם יכולים להשתנות כל שנייה, ואתה אפילו לא יכול לדעת שזה השתנה. אם לא הייתה לנו תחושת זמן וזיכרון, לא היה לנו רצון, ובלי רצון אין תנועה ואין חוויה. איך להבין את המציאות? על ידי נחישות. אם האדם ירצה להבין את המציאות הוא יגיע לשם, אבל הוא חייב ללכת עד הסוף. שאלה: איך אני אמורה להמשיך בהתבוננות? אליעד: לך יש מחשבות ... שזה לא קרה, ורק נדמה לך שזה קרה? אני אומר לך, שזה לא קרה, תוכיח לי שזה קרה. שאלה: ראיתי את זה. אליעד: תוכיח לי שזה קרה, איפה זה? שאלה: זה בזיכרון שלי, ואין לי שליטה על הזיכרון שלי. אליעד: אולי אתה זוכר, למרות שזה לא קרה? שאלה: איך אני מבין שזה לא קרה? אליעד: אני לא אמרתי שזה לא קרה. להגיד, איך אני מגיע לזה, שזה לא קרה, זה נקרא לשקר. יש אחד שמשקר שזה קרה, ויש אחד שמשקר שזה לא קרה, שניהם ... האם היית מוטרד מזה? סתם מישהו הכניס לך מחשבה עכשיו. אתה אדם חדש עכשיו. אם האדם היה איש אמת, ולא נוכל, ושואל האם זה קרה או לא קרה? מאיפה בא לי הזיכרון הזה? מאיפה באה לי המחשבה הזאת? מה זה? מי זה? שאלה: אבל אני לא חווה את זה. אליעד: אתה יודע מי משתיל לך את המחשבות שגורמות לך לסבול? אתה. ולמה? כי אתה רוצה לסבול. ולמה אתה רוצה לסבול? הרי הכל אחד וזה לא משנה בכלל. כי ... ⬅לקריאת המשך המאמר על זיכרון - לחץ כאן...
תקצירזיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?. הרצאה על זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? ועוד. זיכרון, השאלה שאנשים שואלים, היא איך בן אדם יכול לשפר את הזיכרון שלו. בני אדם אומרים לפעמים, יש לי כל כך הרבה דברים לעשות, אם רק הייתי זוכר הייתי עושה, אבל אני שוכח. הדבר החשוב ביותר שחשוב שבן אדם יזכור זה את התובנות בחיים שלו. אדם הגיע לתובנה מסוימת, והוא רוצה לזכור אותה וליישם, ועכשיו הוא שואל, איך אני אמור לזכור את ההבנה שהכל טוב, איך אני מיישם וזוכר בזמן אמת, את זה שהבנתי שממילא יש לי בטחון עצמי. עכשיו השאלה שאנו אמורים לשאול את עצמינו בכדי לשפר את הזיכרון, היא לשאול, למה, אנשים זוכרים דברים? יש דברים שהאדם יזכור בקלות, ולהפך, בקושי יזכור, ומה האדם זוכר בקלות? וגם אינו יכול לשכוח. האדם לא צריך להזכיר לעצמו אף פעם שיש מציאות, תמיד הוא יודע שישנה המציאות, כמו כן הוא לא צריך להזכיר לעצמו שהוא קיים, הוא יודע שהוא קיים. ככל שהדבר יותר חווייתי, כך האדם יזכור אותו יותר טוב, ומה שפחות חווייתי הזיכרון יפחת, אם האדם מחובר לדבר הוא יזכור אותו, פחות מחובר לדבר, יזכור אותו פחות. וזה אומר שהדרך של הבן אדם לזכור משהו, היא על ידי התבוננות, והיה ומישהו רוצה לזכור משהו הדרך הטובה ביותר היא שינטרל את עצמו ... היסטורי לדוגמא, עליו להבין מה קרה שם, לנסות להבין כל פרט ופרט ולשאול מה הסיבה שהדברים קרו כך או אחרת, מה המשמעות שהדברים קרו כך, למצוא משמעות לדברים האלו והעיקר הוא לא שיטות שונות של איך לפתח או לשפר את הזיכרון. העניין הוא לא איך לזכור מידע סתמי כמו מספר טלפון לא משמעותי, אלא איך לשמר זיכרון לדברים משמעותיים ורלוונטיים. איך אדם יכול לזכור שהוא יכול לא לפחד או כל דבר אחר, והתשובה היא: על ידי התבוננות! בן אדם רוצה לזכור שהוא אמור להרגיש ביטחון עצמי, על כן עליו לשאול את עצמו, מה הסיבה שאני ... מה הסיבה? ואסור לאדם לוותר, אל לו לאדם לקבל שום דבר כמובן מאליו. אם מקבלים דבר כמובן מאליו, הדבר הזה גם הולך כמובן מאליו. בן אדם שרוצה לזכור דברים בברור, עליו לזכור אותם בברור כמו שהוא זוכר שהאש שורפת. הזיכרון שהאש שורפת גם יכול להיעלם, כי האדם לא נולד עם הידיעה שהאש שורפת, הוא למד את זה אחר כך. והאדם צריך לזכור את הדברים שברצונו לזכור, כמו ידיעתו שהוא קיים. אדם שהחליט שהוא מתנהג לפי הבנה מסוימת, אם הבין שהכל ... מבין, הכל טוב, ללכת על הצד החיובי של זה, שהכל אחד, ואז הוא לא ישכח, כי זה כבר יהיה חלק ממנו. ונסכם: מה שחשוב שאדם יזכור דברים משמעותיים רלוונטיים לעכשיו, לזכור מי הוא, מה הוא, מה הוא באמת רוצה. והבנה מביאה זיכרון. ראה גם: זיכרון / שכחה / שיפור הזיכרון - איך לזכור דברים? איך לשפר את הזיכרון?. ידיעות - את מה אי אפשר שלא לדעת? את מה הכי חשוב לזכור? את מה אסור לשכוח?. זיכרון / שיפור הזיכרון / שכחה - איך לשפר את יכולת הזיכרון? איך לזכור דברים?. שכחה / זיכרון - מה טוב בשכחה? מתי להשתמש בשכחה ולשכוח דברים?. שכחה / שיפור הזיכרון. ממה נובעת שכחה? איך לזכור ולא לשכוח?. אמונה - למי להאמין? כשלא יודעים למי להאמין? ומה יותר טוב מאשר להאמין?. הרצאה על מצבי רוח משתנים - איך להשיג יציבות רגשית?. יציבות בחיים / יציבות רגשית / יציבות ... ⬅לקריאת המשך המאמר על זיכרון - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... עצמית וזכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על שלמות עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות?. הפעם אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, איך אדם יכול לדעת אם הוא הגיע לשלמות העצמית שלו? ויש תשובות רבות, והתשובה המהירה ביותר שכל עוד יש לך שאלה, עוד לא הגעת ואתן נקודת מבט. אדם עובר מרגע שנולד תהפוכות, ולפי הזיכרון שלו את העבר, ידע אם הגיע. ילד לדוגמא בגן הוציאו לו לשון וחווה את זה כרע, ואז הוא גדל ומוציאים לו לשון והוא לא ייחס לזה כבר משמעות, והאדם כל הזמן מתפתח, ודברים שקרו פעם, עכשיו מבין שזה דברים שלא צריך להילחץ מהם. וככה מתבגר האדם והוא לומד מה זה טוב ומה זה רע, ומשנה כל הזמן את התפישות שלו ואז הוא לומד שיטות רוחניות כדי להיות מאושר, ואז הוא הופך ... חווה אותו כדבר רע זה כי הוא לא רוצה את הדבר, ושאדם חווה את העבר שלו בצורה רעה, הבעיה זה לא מה שקרה, כי מה שהיה עבר כבר מה שהיה איננו ולא מנסים להפוך אותו לטוב, זה כבר לא קיים, ומה שאנו מנסים לפתור את הזיכרון, לפתור את מה שהוא חווה את מה שקרה לו, והוא חווה את הזיכרונות בצורה רעה וזו הבעיה, זה מה שהורס לאדם את האושר כי הוא חווה את העבר שלו בצורה רעה. והאדם יכול להגיע למצב שהוא יחווה את הזיכרונות בצורה טובה, אם הוא יצליח להביא את עצמו בהווה לחוות את הזיכרונות בצורה טובה, אז הוא יחיה טוב. ועל האדם להיזכר בכל הדברים הרעים, ולחוות אותם כדבר טוב, וזה ממילא מתקן לו את זיכרונות העבר ואז הוא חי טוב באמת. ומי שלימד את האדם להדחיק את הדברים הרעים אין לו מושג מימינו ומשמאלו, כי תמיד יהיה זיכרון. ובפועל תרשום את כל הזיכרונות הרעים, ותחווה אותם בצורה טובה. וכל הטריקים, חשיבה חיובית, דמיון ועוד, כל אלו לא יעבדו לך. העניין להגיע להבנה, לא לשקר את עצמך, אלא להבין את הסיבה של כל האירועים, את הסיבה שעושה טוב והסיבה שעושה רע, הסיבה היא הסיבה שעושה את כל האירועים בעולם כולם! וכאשר האדם יחווה בהווה את האירועים הטובים והרעים מהנקודה של הבנת הסיבה הראשונה שאין בה הבדל בין טוב לרע, אז האדם יחווה את הזיכרונות מההבנה ומידיעה שאין הבדל אצלו בין טוב לרע ויחווה את הכל כטוב ביותר, ואז הוא יחווה טוב בשלמות. ושיהיה לכולם המשך יום טוב ... ⬅לקריאת המשך המאמר על זיכרון - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל 2 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל 2. ומכאן נעבור לעוד נקודה מעניינת שהאדם לא צריך להיתקע במשפט, לא הבנתי. לא הבנתי זה לגיטימי, אבל תסביר מה לא הבנת, למה לא הבנת. למשל האדם מתבונן במציאות ומגיע למסקנה שהיש ... רואה שזה לא אמיתי, כי רגעי הזמן לא מחייבים אחד את השני, זה שיש משהו מסוים, זה לא מחייב שברגע הבא יהיה ההמשך שלו, לכן כל הרעיון של סיבה ותוצאה הוא דמיוני, בפרט כשאני מנסה להסביר שהזמן כל רגע מתהווה מחדש, לא רק שאין חוקיות, גם הזיכרון שרצית בבוקר נוצר בכלל עכשיו, עכשיו נוצר לך הזיכרון וזה היה בבוקר, אלא מה? יש לנו כמה פרספקטיבות, בפרספקטיבה מסוימת אתה לא קיים, בפרספקטיבה אחרת אתה קיים, בפרספקטיבה אחרת אתה קיים והיית קיים גם אתמול, ובעוד פרספקטיבה אתה קיים עכשיו ונוצר עם הזיכרון של אתמול. מה שאני רוצה להגיד הוא שחוויית הזמן נוצרת כל רגע מחדש. וגם חוויית הסיבתיות נוצרת, כאשר אתה מתכנן פעולה ואחר מבצע וחושב שזה בגלל שבחרת, גם זה עצמו נוצר כרגע. כרגע נוצרת לך חוויה של המשכיות מהרגע הקודם. שאלה: אבל זה מראה שכול החיים שלי סתם בוזבזו, כל מה שחשבתי לא היה שווה, כי אני אמור לעשות דברים כדי שיצא לי משהו מהעשייה. אליעד: אתה מדבר על החוויה שלך, אתה כרגע חווה שלפני שנה עשית דברים, תתרכז, כרגע נוצר לך הזיכרון שזוכר שלפני שנה עשית דברים מסוימים מתוך חוויה אחרת, זה הכל. אתה עד שלשום היית הכי חכם בעולם, אך כרגע נוצרה לך מחשבה שאומרת שפעם לא היית חכם. אין שום משמעות למה שהיה, אתה כרגע חווה את התמונה בזיכרון שלך עם חווית העבר, אין שום משמעות למה שהיה. השאלה היא מה המשמעות שאתה נותן לתמונות שיש לך בראש, אתה למשל מדמיין את עצמך עכשיו עושה טעות לפני שנה, זה לא משנה מה היה, השאלה היא איך אתה חווה את התמונות של עצמך עושה משהו לפני שנה, אין משמעות ... שאם אני אסביר לך את תביני, נכון? אבל אם היית בטוחה שאין לך שום בחירה לא היית שואלת שום שאלה כי אין לך סיבה לשאול שאלה. מה הכוונה שאין לך בחירה? אם אין לך בחירה זה אומר שבכל רגע ורגע, זה אומר שהחוויות שלך, הידיעות שלך, המחשבות והזיכרונות שלך לא תלויים בך, נכון? אין בחירה פירושו שאין לך בחירה על שום דבר. למשל את יודעת קרוא וכתוב, זה לא תלוי בך, אם ירצו תדעי ואם לא ירצו לא תדעי. את שואלת אותי עכשיו כי את רוצה לקבל מידע, אבל זה אומר שאת חושבת שאם אני יענה לך את תדעי את ... ⬅לקריאת המשך המאמר על זיכרון - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... והזיכרון הטיפולי האם הגוף אוצר את היתרונות הניתנים לו בעת טיפול? ואם כן, אילו מנגנונים מאפשרים לו לשמר זיכרון טיפולי זה? המאמר סוקר היבטים משולבים פילוסופיים ומעשיים ומציג מודל חוויתי וישומי על הזיכרון הטיפולי. כמו כן המאמר מציג השלכות פרקטיות על הטיפול בשיאצו ועל הקשר עם המטופל. מאת: גיורא ליכט זה שנים הולכת ומתגבשת אצלי הגישה שמבטאת את הפילוסופיה הטיפולית: 'תן לגוף את הדחיפה הקטנה והוא יעשה כבר את שלו'. אותה דחיפה להחלמה, שאצלנו מתבטאת בלחיצה, משמשת כבסיס להנעת הטיפול. ... כמטפל (כאשר עיקר האבחנה נעשית בתהליך הטיפול עצמו על פי תפיסת הזן שיאצו ובתום הטיפול להצלבת מידע) נמצא שהמכנה המשותף לרובם הייתה חווית הרגיעה והרצון להישאר בתנוחה הטיפולית. חשתי שאני פורט על מיתרי 'הזיכרון העוברי' המאופיין בנעימות חסרת דאגות. התחושה שחשו המטופלים אפשרה להיכנס לשדה שלהם ולאבחן באופן ממוקד יותר את אופי הטיפול הנדרש. באיור - ודה, הרפואה ההודית העתיקה, ניכתב: 'תנאי ראשון לריפוי כל מחלה הוא הבאת הגוף לרגיעה'. הרגיעה היא תנאי לריפוי אך הוא רק תחילתו של התהליך. החרדה ... למיגור אותם גורמים המזוהים כזרים לגוף. למרות היותה מערכת אוטונומית היא פועלת ומושפעת מגורמים רבים. אחד ממאפייניה הבולטים והחשובים של מערכת החיסון, לצד יכולתה לזהות במדויק מספר עצום של פתוגנים, הוא הזיכרון החיסוני. חשיפה של מערכת החיסון לגורם זר או לפתוגן עימו היא התמודדה בעבר, מעוררת תגובת זיכרון המתאפיינת במהירות גבוהה יותר ובעוצמה חזקה יותר. תגובת הזיכרון מאפשרת למערכת החיסון לפעול ביתר נמרצות כנגד הפתוגן, לסלקו ביעילות ולמנוע התפתחות מחלה. כשם שהזיכרון החיסוני מבוסס על תגובת זיכרון לפתוגן זר כך ניתן להסיק כי הגוף מעורר 'זיכרון טיפולי'. לזיכרון הטיפולי יש משמעות גדולה בתהליך הריפוי וההחלמה. מעבר לגירוי נקודות הצובו והמרידיאן, אנו יוצרים תהליך מקביל, בו מתנהל שיתוף פעולה בין המערכת החיסונית לבין מערכת המרידיאנים ולבין המערכת העצבית. המערכת העצבית מחולקת למספר מערכות: מערכת העצבים המרכזית, אשר תפקידה לכוון את התפקודים ... ישקמו את עצמם בתנאים אופטמאלים. באותו מכלול בו יבוא לידי ביטוי המפגש בין המטפל והמטופל יכללו גורמים רבים המשפיעים על איכות הטיפול. אחד הביטויים המאפיינים שאני מבקש לבחון הוא האם יש מקום לכלול בו את הזיכרון הטיפולי. כלומר, האם קיימים תהליכים אשר מושפעים מזיכרון נרכש אותו חווה הגוף. זיכרון זה מושפע בשני מישורים: האחד, מחוויות אשר הוטבעו בגוף לאורך חייו והשני, מהחוויה אותו הוא רוכש בתוך התהליך הטיפולי. למרות שניתן לפצל את שני המישורים ברור כי חוויה טיפולית מקומית מושפעת באופן ניכר מהחוויות אשר עיצבו את הגוף בשנות קיומו. תפקודי המרידיאנים ומערכת יחסי הגומלין ... בטיפול על מרידיאן או צובו אנו, למעשה, מגרים מנגנונים לתגובה. תגובה זו נותנת את ביטויה בתהליך למודי של מרכז הבקרה שיכול להיקרא מוח או זרימת מרדיאנים ולהגיב בהתאם. לימוד זה של המוח והתגובה נגזרת גם מהזיכרון הטיפולי. מכאן ניתן אולי להניח כי מערכת המרידיאנים שקיימת בערוצים ראשיים ובערוצים משניים מיוצגת באופן כל שהוא במוח. באותה הפעילות הטיפולית בה אנו שוהים על גבי הצובו המשמש כשער כניסה למרידיאן, המטפל המנוסה יוודא את מיקומו דרך הדו שיח המתנהל בין צרכי המטופל לבין אופי הלחץ, מה ... הגוף לבטא את שביעות רצונו, דבר שיתבטא בנשימות נינוחות, טונוס שרירים רפוי וכו'. בנקודת הזמן בה המטפל מפעיל לחץ על מערכת המרידיאנים והצובו הפרוס עליהם מתקיים תהליך שבו הגוף מזהה, לומד ומגיב ממש כפי שהזיכרון החיסוני מבצע. ברוב המצבים בהם איתרנו חסר צ'י, נמצא כי הוא כרוני. לכן, המטופל יהיה אסיר תודה אם נזהה את הצובו שמיצג את המצב הכרוני ונחזור אליו עוד ועוד. כלומר יתרחש פה סוג נוסף של תהליך זיכרון טיפולי. במגע שנוצר בין ידי המטפל לגוף המטופל פועלת מערכת סנסורית רגישה בה הגוף מבחין אם ידיו של המטפל אוהדות ורגישות דיין על מנת ליצור את האמון הנדרש לחשיפת הגוף לטיפול. בגישה על פי הקיו שיאצו אנו מכנים תהליך זה 'הצפת מרידיאנים' כלומר, המרידיאנים הדורשים טיפול (מרידיאני החסר) צפים כלפי מעלה. הרצון למגע ברמה הכללית של הגוף הוא צורך בסיסי אשר לא תמיד ייחשף בקלות. כאן מעורב באופן מהותי 'הזיכרון הטיפולי' המתקשר לחוויות שהמטופל נושא בכל הקשור למגע ולתקשורת. כשם שהזיכרון החיסוני עומד על המשמר להדוף פתוגנים פולשניים, הסנסורים של 'הזיכרון הטיפולי' עומדים על המשמר להדוף מגע היוצר אי נוחות. מגע עם בטחון ורגישות גורם לגוף להירגע ולהתמסר למטפל. היכולת להניע טיפול מעבר לתכנון הקפדני [יסודות הטיפול] תורם באופן ניכר ליכולתו של המטפל לחוש את צרכיו העמוקים ביותר של המטופל. תהליך טיפולי יכול להוביל לכך שהזיכרון הטיפולי עלול ליצור רגרסיה בו המטופל חווה זיכרון המשפיע באופן עוצמתי בכיוון של כאב פיזי ונפשי. עם זאת, רגרסיה לא תמיד מהווה שם קוד לאי הצלחה טיפולית. זהו חלק מתהליך ריפוי שחייב להיעשות באופן מבוקר והדרגתי, בדומה לפסיכולוג החושף את הצמתים הכואבים, מציף אותם אל פני השטח ולאט לאט מפורר אותם עד אשר המטופל חש שהצמתים הללו אינם ... דרכם אנו נכנסים ומפוררים את החסימה. מעגל הטיפול, אם כך, מושפע משפע גורמים אשר בחלקים שונים אין לנו שליטה. [שיאצו והמונח פלצבו]. המטופל מגיע אלינו לעתים עם כאב (תקיעות בזרימת הצ'י) אך הוא נושא איתו 'זיכרון' שמוטבע בו. תפקידנו כמטפלים בשיאצו לא לנבור בעברו, אלא להיכנס לתדר הטיפולי בו המטופל חש בביטחון, מתמסר וחושף את 'הזיכרון' לשינוי הדרגתי. בחוויה האישית שלי בתוך הטיפולים שאני מקבל, אני חש כי האופטימיות המתפשטת באברי נמשכת גם לאחר השעה הטיפולית. האם זה קשור לזיכרון טיפולי? פניתי לויקיפדיה כדי למצוא את הפרוש למילה אופטימיות וזה מה שמצאתי: אופטימיות היא השקפת עולם הרואה בעולמנו מקום חיובי במהותו. ההשקפה הנגדית לאופטימיות היא פסימיות. אופטימיסטים מאמינים כי אנשים הם טובים במהותם ומאורעות בחיים הם מבשרי טוב. השקפת עולמם החיובית של ... מתגובה מינורית ועד לתגובה המוגדרת כנס. לרוב נמצא את התשובה על ציר האמצע. השאיפה שלנו כמטפלים היא להניע ולפתח טיפול בשלבים תוך למידה הדדית של התהליכים. החוויה הטיפולית הינה התשתית עליה ניתן להיפגש עם הזיכרון הטיפולי. הערה ותוספת של ד'ר ניר עמיר: למושג זיכרון טיפולי יש הלכות פרקטיות. לעתים אנו תמהים מדוע אצל מטופל אחד קיימות תגובות חיוביות מהירות לטיפול ולאחר תגובות איטיות. במקרים אחרים אנו שואלים כיצד קורה שמטופל אחד מצליח לשמר בהצלחה כה רבה את הישגי הטיפול בעוד שאחר צריך להתמיד בטיפולים כדי לשמר רק חלק מזערי ממטרות הטיפול. מובן ... גם אנו נדרשים למספר טיפולים עד שהגוף יטמיע את הבנתו בנושא. כבר אחרי ההיכרות הראשונית עם הטקסט אנו יכולים לספר עליו מעט וכך גם הגוף לאחר הטיפול הראשון בשיאצו. אלא שכדי שנוכל לצטט את הטקסט ולשמר אותו בזכרוננו לאורך זמן, עלינו, לפחות בשלבים הראשונים, לשנן ולחזור עליו שוב ושוב. לאחר מספר תרגולות (טיפולים) בתדירות שנקבעה על ידי המטפל (לרוב מדובר בפעם בשבוע) אנו מצליחים לקבע חלק מהמטרות. במקרים אילו המטופל ידווח לנו על הטבה לאחר הטיפול, הטבה שנמשכת זמן קצוב: בתחילה למשך מספר שעות ובהמשך למשך יום יומיים ויותר. לאחר פרק זמן מסוים הטקסט התקבע בזכרוננו. באנלוגיה לרעיון זה - תוצאות הטיפול מתקבעות לאורך זמן ועתה יכול לעבור שבוע ויותר עד שהגוף 'שוכח' חלק מההשלכות של הטיפול ומתחיל לצאת מאיזונו. זהו השלב הטיפולי בו עלינו להחליט האם המטופל צריך להמשיך להגיע אלינו פעם בשבוע או שניתן 'לדלל' את תדירות הטיפולים. בדומה לשינון טקסט, ... תחזוק בשיאצו. צריך לזכור שהטקסט מסמל מטרה טיפולית מסוימת. למשל הקלה על כאבי גב או על כאבי ראש. אך מטופל שחפץ להתפתח וללמוד עוד ועוד ימשיך ויתמיד בטיפולים גם אחרי שהפנים וזכר את הטקסט. זוהי הקבלה בין זיכרון של שינון פרק מילולי לבין ⬅לקריאת המשך המאמר על זיכרון - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... טראומה - איך להתמודד עם זיכרון טראומתי? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על פוסט טראומה - איך להתמודד עם זיכרון טראומתי?. פוסט טראומה - איך להתמודד עם זיכרון טראומתי? הפעם אשיב איך האדם אמור להתמודד עם זיכרונות לא נעימים מהעבר. כל פעם שאדם נזכר בדברים לא נעימים שקרו לו בעבר, זה נקרא "פוסט טראומה". ויש הרבה שיטות המתיימרות לטפל בזה, אך כולן לא עובדות. יתכן שתשכח מהדבר, אבל בפנים יהיה זיכרון שיכול תמיד לעלות ולצוף בגלל סיטואציה מסוימת ואז שום טיפול לא עזר באמת. וכדי להשיג ריפוי שורשי, זה להגיע לאחדות, להגיע למקום שהזיכרון יהיה, ויחווה כטוב. ומי שיש לו עדיין רצונות עצמיים, יפחד שיקרה לו משהו רע, והטראומה תמיד תוכל לחזור. ומי שיגיע לחוויית האחדות לא יהיה לו רצון שדבר אחד יהיה שונה בחשיבה מהשני, הכל יהיה ללא הבדל, ואז לא יהיה רצון להרגיש טוב יותר או פחות, לא יהיה כלל הבדל בין הטוב לרע ואז הוא יזכור את הדבר ה"טראומטי" כחוויה טובה, ... מהסיבה הראשונה ומי שיגיע להבנה של הסיבה הראשונה, הוא ממילא יחווה את כל המציאות אחרת ויחווה גם את הטראומה בצורה שונה לחלוטין. וכל רגע הוא רגע חדש לחלוטין, והטראומה היא רק זיכרון, ולמי שתהיה הבנה אמיתית של השורש ממנו נובעות כל הסיבות, ויבין באמת שכל רגע הוא חדש, ממילא יחווה את כל המציאות בצורה אחרת לחלוטין, ולא יחווה עוד טראומה או פחד ... ⬅לקריאת המשך המאמר על זיכרון - לחץ כאן...
תקצירזיכרון או דמיון? חלום או מציאות? היה או לא היה? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על זיכרון או דמיון? חלום או מציאות? היה או לא היה?. הפעם אני רוצה לדבר על הנושא של הזיכרון האנושי וזה מתחבר לנושא של הסיבה של הסיבה והתוצאה שדיברנו עליו פעמים רבות. ואדם זוכר שחווה משהו אתמול, והוא משוכנע שהוא זוכר, יש לו תחושה של רצף הזמן והוא בוודאות מספר את מה שקרה לו. כמו גם קבוצה של מליון איש שזוכרים את אותו האירוע, והם משוכנעים שאכן זה ... אני מוכן להישבע שזה קרה, הוא מדבר על מה שנדמה לו כרגע שקרה. אבל כל העבר כולו אבל כל העבר כולו, הכל מתרחש בראש שלך ממש עכשיו. כל הדברים כולם, קורים ממש ברגע הזה, יש דברים שאתה "זוכר", ויש דברים שאתה עכשיו בכלל מדמיין שקרו והם בכלל לא קרו אפילו עכשיו. והזיכרון של האדם לגבי העבר הוא בסך הכל תחושה, אפילו בהיפנוזה משחזרים דברים שלא באמת קרו ומה שאדם מתאר שקרה, זה לא ברמה האובייקטיבית, אלא ברמה הסובייקטיבית אתה מתאר את מה שקרה לך ברגע הקודם. וזה אומר שכל הזיכרונות הם לא מחויב המציאות, אלא רק אפשרי המציאות. זה שאתה זוכר, זה לא מחויב, זה שאתה מוכיח, זה לא אומר שזה קרה. ומצד האמת, יש עוד נקודת הסתכלות, אדם יכול להגיד אתמול הייתי בירושלים, זה אומר לדוגמא לא הייתי בחיפהץ אבל אולי היית גם בחיפה וגם בירושלים ואתה ... ⬅לקריאת המשך המאמר על זיכרון - לחץ כאן...
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: זיכרון, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: זיכרון, איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול רגשי, מאמן עסקי, מנטורינג, יועץ טיפולי, ייעוץ נפשי, מאמן אישי להרזייה, רטוריקה, מטפל אישי מומלץ, מאמן אישי קואצ'ינג בתחום זיכרון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.3280 שניות
עכשיו 25_06_2019 השעה 00:26:43
wesi4