ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
אתה כאן : ידע EIP > מנהיגות
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 RSS
רשימת > הרצאות + מאמרים על מנהיגות...
תקצירמנהיגות / אימון אישי - המנהיגות, האימון הדומה והשונה המנהיגות כמושג טומנת בתוכה עולם שלם של הובלה, שליטה, יכולות מקצועיות ודוגמא אישית, בבחינת 'ממני תראו וכך תעשו'. מנהיגות, הינה היכולת לקדם קבוצת אנשים לעסוק בנושא מסויים על - בסיס מטרות ויעדים. פעמים רבות, נוטים לייחס מנהיגות לאירגונים היררכיים בעוד שניהול משוייך לחברות ואירגונים שונים. במציאות, מנהל יידרש להחלטות ולטיפול בארועים באופן דומה למנהיג צבאי או מדיני. מנהיג, כמו גם מנהל יהיה דמות כריזמטית [כך או אחרת] על - מנת שיסחוף אחריו אנשים לצורך הובלת מהלכים אותם ירצה להשיג. מנהיג ומנהל ידרשו לבחון, לנתח ולהבין מצבים. האם כל מנהל הוא מנהיג? האם לא נמצא מנהיגים שאינם בראש אירגון כאשר הם המובילים? התשובה לשתי שאלות אלו ידועה והינה לא! לא כל מנהל הוא גם מנהיג. ואכן ניתן למצוא מנהיגים רבים גם בתוך הצוותים, הפרויקטים והחברות, עובדים טובים ומסורים שאינם בהכרח בתפקיד ניהולי. לדוגמא, מנהיג בצוות פרוייקט 'שכל' תפקידו הינו התכנון והארכיטקטורה של הפתרון בפרויקט, אך בשל היותו של המתכנן מנהיג וסוחף [למרות אי היותו במעמד של מוביל] יגרום לצוות הפרויקט לפעול טוב יותר ולהעצים את היכולות והביצועים של הפרוייקט. מנהיגות תבחן ביום יום וכן ברגעי משבר וצמיחה, לדוגמא, יכולת של מנהל בכל רמת ניהול ומכל מגזר להוביל ולקדם את הגוף אותו הוא מנהל ולו הוא אחראי. יכולת המנהיגות, בדיוק כמו היכולת להתערב בארוע בעייתי [תאונה, פרוייקט שקורס ועוד], להשפיע לקבל החלטות, כך שישנו את הדינמיקה של הארוע או המשבר לכיוון הפתרון. מאפיין נוסף למנהיגות כמו גם לניהול, הינה קבלת ההחלטות הרבה, הדיון בניתוח משאבים, לוחות זמנים, תעדופים ועוד. אם כך מי הוא המאמן? המאמן הינו סוג של מנהיג שמחליט לקדם, לאמן ולהוביל אחרים על - מנת שבסופו של תהליך יגיע המתאמן וימצה עצמו, טוב יותר. המאמן יושיט יד לשינוי תוך השקעה בהקשבה, זמן ואמפתייה.. דווקא כשמדובר במאמן ניתן לאבחן היטב את ההבדל שבין מנהיג למנהל שכן המאמן הינו מנהיג ומוביל אך אינו מנהל. המאמן מנהיג את המתאמן לדרכו ולצרכיו, הוא מנהיג שמפנה את התשומות שלו עבור המתאמן על - פי רצונותיו, משמש מגדלור שמאיר ומנחה לו את דרכו. המאמן אינו מקבל החלטות עבור המתאמן, אך כן אחראי להתערב ברגעים קשים [הדרך לשינוי? ], לסייע בקביעת התוכנית והדרך, כמו גם לתחום את המפגשים והפעילות בזמנים. המאמן כמנהיג, אמור להוביל ולקחת את המתאמן לדרך משותפת עבור המתאמן. כמו מנהיג כך גם המאמן צריך לקבל החלטה לצאת למהלך עם המתאמן, להנחות על קביעת יעדים, מטרות וחזון כולל ולסייע בגיבושם. המאמן כמנהיג יטווה עם המתאמן דרך פעולה ושלבים למימוש התוכנית. המאמן כמנהיג יצעד בדרך עם המתאמן כדי להגיע ולהשיג את מטרות המתאמן. שלא כמנהיג לא יקבל המאמן החלטות, עבור המתאמן וגם לא יוסיף מדעתו ולא יקבע למתאמן קביעות, אך כן יהיה 'שם' עבורו וכן יהיה שותף מלא לדרך. המנהיג והמאמן דומים הם אף בכריזמה, בהנחייה וביכולת להתערב, 'לתקן' ולכוון עבור המתאמן את היכולות והמשאבים למשהו מוחשי, ברור יותר וכזה שישרת את המתאמן. בעת משבר המאמן נדרש להתערב ולהוביל את המתאמן. כמו המנהיג, ידרש אף המאמן לנסוך תחושת ביטחון במאמן שישנה דרך ויש אפשרות לפתור את המשבר. דרך נוספת להתבונן באבחנה שבין מאמן למנהיג או מנהל, יכולה להיות מזוית שכל ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא מנהיגות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) 2 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח''א יח (ברסלב) 1. רבי נחמן אומר שאם תחזור בתשובה, כולם יחזרו איתך, מה הכוונה? אם תבין שאתה אלוהים אז תבין שכולם צדיקים, למעשה אתה לא צריך להחזיר את כולם בתשובה, אתה צריך להחזיר רק ... נחמן עצמו. זה נאמר בפרק על התלמיד האמיתי. מי זה תלמיד אמיתי? מי שמתאחד עם הרב. שאלה: איך רבי נחמן שולל? אליעד: הוא לא שולל את כולם פרסונאלית, הוא שולל את התפיסה של כולם. כולם מנהיגים, מה זה אומר? כל אחד בעולם הוא מורה דרך רוחני, אם הוא לא מורה דרך לאחרים הוא מורה דרך לעצמו. ומה רבי נחמן אומר, שלפעמים האדם חושב שיש לו רחמנות על העולם, ורוצה להנהיג את העולם, ואומר זה לא בשבילי זה בשבילם, אני לא רוצה כבוד זה בשבילם, למרות שזה לא רע כבוד, אבל אם אתה רוצה את זה, זה רע. אבל אדם זה רודף אחר כבוד, ותולה רדיפתו ברחמנות. למשל אתה רואה אדם גוסס, אתה תלך לעזור לו, האם לא תעזור ... אתה מרחם על אלוהים בגלל שהוא לא יודע שהוא אלוהים, וזוהי רחמנות אמיתית. ומה רבי נחמן אומר, כל זמן שאין לאדם אמונה בשלמות שאין שלמות אחריו, כמובן שהוא לא יכול לקבל את המלוכה וההנהגה. מה זה אומר? אפילו אם יש לך קצת עבודת אלילים, מה זה נקרא עבודת אלילים? אליל זה אל שאין לו כוח ולמרות זאת אתה מתפלל אליו. למשל אדם עובד כדי שיהיה לו כסף לקנות אוכל, הוא למעשה עובד אלילים, למה? הוא חושב שהאוכל ייתן לו את הכוח לחיות, ... מתכוון שלמות שאין שלמות אחריו? אנשים אומרים יש לי אמונה בשלמות כפי יכולתי, אבל רבי נחמן אומר שלמות, שאי אפשר שתהיה יותר שלמות ממנה, כל זמן שאין לך שלמות כזאת אינך יכול להיות מנהיג, ואני מוסיף שעליו לדעת שהוא לא יודע איך להנהיג את עצמו. ולכן עליך לחפש שכל שנמצא בגוף או בספר, שנראה לך שהוא הכי קרוב לאמונה של שלמות שאין שלמות אחריו, וממנו לבקש שינהיג אותך. כשאתה מבין שהכל אחד אז הרחמנות נתפסת אחרת. שאלה: אם אדם מרחם בחיי היום יום, בגשמיות. מה זה מעיד עליו? אליעד: זה לא מעיד, כי החיצוני לא מעיד על הפנימי. אתה רוצה להסיק מהלבוש החיצוני על הפנימי. שאלה: מה אתה עושה? אליעד: אני ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא מנהיגות - לחץ כאן...
תקצירמנהיגות מצליחה ואינטואיציה - האם ברור לך הקשר?! "מנהיגות מצליחה ואינטואיציה" - האם ברור לך הקשר?! The connection between Successful leadership and intuition נושא המנהיגות עבר גלגולים רבים בהתפתחות ההיסטורית, החל בגישת התכונות דרך הגישה ההתנהגותית וגישת המצב ועד למודל הטווח המלא של המנהיגות, המבחינה בין מנהיגות מעצבת למנהיגות מתגמלת כפי שטבע ברנס Bruns 1978) ) ע"פ גישת התכונות מנהיג הוא אדם הניחן בתכונות מולדות יוצאות דופן, שמכוחן הוא משפיע ובהן הוא נבדל משאר האנשים שאינם מנהיגים. ההגדרות רבות אך אינן מבהירות מה הופך אדם למנהיג ועל כן נוצר הבלבול והקושי בזיהוי ואיתור מנהיגים פוטנציאלים. אדם נולד עם תכונות יסוד ניתן להמשילן לצבעי היסוד, בהתפתחות לאורך השנים נוצרים "גוונים" כלומר - תכונות נרכשות. אדם המסיים את חייו עם אותן תכונות היסוד - לא התפתח. ראש בית הספר למנהיגות באוניברסיטת פרינסטון, קבע מודל אנליטי בעל שש תכונות שיכולות לנבא מי יכול להיות מנהיג מוצלח ומיהו מנהיג לא מוצלח". התכונות של גרינשטיין הן קשר עם הציבור, ניהול עבודת צוות, יכולות פוליטיות, חזון, דפוס קבלת החלטות קוגניטיוויות ואינטליגנציה רגשית. כחלק בלתי נפרד מהיכולת לקבלת החלטות נמצאת - האינטואיציה. ע"פ הגדרת אבן שושן: " בינת הלב, השראה, ידיעה בלתי אמצעית, חדירה לנשמת הדברים מתוך הארה פנימית". כיום אנשים ומנהיגים מונעים ע"י אינטרסים צרים גם אם הם אינטואיטיביים הם מכוונים למקום האינדיווידואלי הצר. יש צורך בפריצה, בשינוי. וזו תפקידה של האינטואיציה. במהלך ההיסטוריה רבים מגדולי המדענים, הפילוסופים, המוזיקאים, האמנים, היזמים והמנהיגים, ובכללם איינשטיין, צ'רצ'יל, גנדי, אלינור רוזוולט, בטהובן ומוצרט, הודו מרצונם כי הם חבים את הישגיהם הגדולים ביותר לאינטואיציה. האינטואיציה אינה נחלתם של בודדים מוכשרים והיא מוכרת כיום כיכולת אנושית טבעית וכמימד מפתח בתהליך היצירתי, בפתרון בעיות ובקבלת החלטות. היה זה איינשטיין שאמר: "האינטואיציה היא מה שחשוב באמת". כל אדם באשר הוא - הינו מנהיג בתחומו וטמונים בו זרעי ההצלחה. על מנת להנביטם ולהצמיחם עליו לפתח את האינטואיציה ולהרחיב את מעטפת ההילה האישית שלו, ואלה יסייעו לו לקבל החלטות נכונות בזמן הנכון. שהרי מנהיגות תלויה בהחלטות. החלטות תלויות בתזמון ותזמון הינו פונקציה של אינטואיציה. אדם שמפתח את היכולת האינטואיטיבית שלו, ההילה האישית מתפתחת ותוך כדי כך מתפתחים כישורים הנהגתים ואז הוא מצליח כמו ל"תקשר" עם האחר, להבדיל בין עיקר לתפל לקרוא מהלכים להיתקל בבעיה ולא להיכנס ללחץ, לחשוב יצירתי להתקדם תוך כדי מוגנות, אדם יכול לצפות ע"פ נתונים מה עלול לקרות ולהעריך מראש, ולא להיתקל במכשול ואז חרב עליו עולמו. עושים זאת באמצעות התבוננות עצמית החוצה והתפתחות ... ובעצם מוסיף לצבעי היסוד עוד ועוד גוונים, יוצר צבירה של כמות רבה של גוונים עד שנוצר "אור בוהק" שמרחיב את הנוכחות שלך, אותו אור בוהק המלווה מנהיגים כריזמטיים, מחדד את הקשר שלך עם העולם. אתה מצליח להגיע לסביבה ולעולם בצורה משוחררת, טבעית וזורמת. מאשר אדם שלא מתבונן פנימה ולא עוצר, אפילו אם הוא מוסרי ופעיל. אדם כזה האנרגיות שלו כל הזמן הולכות ונחלשות הוא מבזבז את הקיים הוא לא יוצר חדש, משתמש עם הקיים, מתכלה, הופך להיות מריר חולה חסר אנרגיות ולא אפקטיבי. היעדר אינטואיציה משפיע פיסית על התנהלות האדם. כדי להתפתח ולהרחיב את תחומי ההנהגה חייב המנהיג לעבוד על פיתוח האינטואיציה, וכך האנרגיות ההנהגתיות שלו מתעצמות, ממגנט אנשים, דעתו נשמעת, כי הוא מסוגל להכיל בתוכו את כל הצרכים, המקום של האחרים ולעזור להם להתפתח ולהוביל אותם. הוא הופך להיות מקור עוצמה והגנה ואם אדם מגיע להנהגה והוא לא מסוגל לקבל את מונהגיו לעידוד וצמיחה הם מתנתקים ממנו. אפשרי לעשות שימוש לרעה באינטואיציה, והמנהיג השלילי יתמרן את המונהג לטובתו, אבל אם האדם הפרטי יודע להנהיג את עצמו הוא לא ילך שולל אחרי המנהיג השלילי. כשאדם מחובר לעצמו הוא רואה בעיני רוחו, מרוכז לדברים, חושב לעומק הוא מצליח להתחבר, לסחוף ולהביא אחרים לצידו. אדם לא מחובר זה כמו להידבק לשמן, הכל נוזל, אין חיבור. החלטות אינטואיטיביות מפרידות בין מנהיג מצליח למנהיג כושל, תכונה של הססנות איננה מתאימה למנהיג. הספקות מערערים את נחישות ההחלטה שלו. הספק הוא האויב הגדול ביותר הניצב על דרכו להגשמת משימה כלשהיא או כל מיזם ראוי לשמו. אבל מה קורה כאשר יש לנו ספקות אמיתיים? אל לנו להניח לספקות לגבור עלינו עד כדי כך שנגיד לעצמינו שהמטרה או היעד שלנו אינם ניתנים להשגה. אינטואיציה הינה ... החלטות כגון מציאת בן זוג, שינוי מקום עבודה, בחירת מקצוע חינוך הילדים חיי החברה וכו... הינם חלק אינטגראלי מחיי היומיום. ההבדל בקבלת החלטות של מנהיג לעומת אדם מן השורה היא שתוצאות ההחלטה של ה ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא מנהיגות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) 1 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח''א יח (ברסלב) 1. שאלה: כאשר חשבתי על הסיבה הראשונה, הבנתי שלא יכולה להיות סיבה כל עוד אין מצב שיש תוצאה. אליעד: אתה צריך לחשוב על זה שאם אין שתי ישויות, ויש רק ישות אחת אז אי אפשר להגיד שיש תוצאה, כי אין שינוי. אם בהתחלה הכל אחד, אז לא שייך להגיד שיהיה ככה, אין ככה, אין ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא מנהיגות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... בין אימון עסקי לבין ניהול ומנהיגות לאחרונה יצא לי לחשוב למה אני כל כך מאוהב במה שאני עושה. אני אוהב לשאול את השאלה הזו, כי בכל פעם התשובות שמתקבלות מעצימות אותי יותר ויותר ומחזקות את העובדה שאני ב"מקום הנכון", שאני ממלא את הייעוד שלי. לפעמים אני חושב על דברים שעסקתי בהם בעבר ושואל את עצמי מה הכי אהבתי. לפני שבוע בערך הייתי במפגש חברתי שהעלה לי זיכרונות יפים מעולם הניהול. אני זוכר את הכיף שבניהול, את האפקטיביות והמצוינות, את האנרגיה, את השירות, את המנהיגות ובעיקר את האנשים. כיום, בעודי עוסק בתחום של אימון עסקי, קווי המחשבה האלה גרמו לי לשאול את עצמי איפה עוברים הגבולות שבין מנהל, מנהיג ומאמן? אימון עסקי, ניהול ומנהיגות - האם יש גבולות? האם מדובר בשלושה מקצועות נפרדים? איפה בדיוק עובר הגבול שבין אחד לשני ומה בעצם מבדיל ביניהם? האמת היא שהגעתי למסקנות מאוד מעניינות. התשוקה הגדולה שלי ללמידה מתמשכת ועקבית מביאה אותי להיחשף יומיום לידע אינסופי. נתקלתי בלא מעט מאמרים שמדברים על ... שבאמת אהבתי בניהול הוא בעצם ה"שלם" במה שאני עושה היום. פתאום הבנתי שהייתי סוג של מאמן בתחפושת של מנהל, עוד לפני שבכלל חשבתי לעסוק בתחום של אימון עסקי. אימון עסקי דורש מהמאמן להיות גם קצת מנהיג וגם קצת מנהל... מסקנה נוספת שהייתה לי היא שהייתי מנהיג הרבה יותר ממנהל. זה מחזיר אותי שוב לאותן הבחנות שבין מאמן, מנהיג ומנהל. אני חושב שבכל אחד ואחד מהם מתבטאים במובן מסוים גם האחרים. וכמובן שזה תלוי גם בבן אדם. למדתי עם השנים שניהול מגיע מהראש ומנהיגות מגיעה מהלב. היום, אני מבין שכמאמן, אני גם קצת מנהל וקצת מנהיג, וזה מתבטא בצורה ברורה בזירה של אימון עסקי. אימון עסקי - המנהיג והמאמן יוצרים את ה"שיפטים" בביצועי העובדים בזירת אימון עסקי, אני מנהל את ההתקדמות לעבר היעדים ואת הנשיאה באחריות ואף חשוב מכך - אני מנהל ביצירתיות את התהליך שבו נוצר פתח חדש לפעולה אצל הלקוח. פתח שמאפשר לו בסופו של דבר לעשות משהו שהוא מעולם לא עשה בעבר. מצד שני, אני גם מנהיג אותו, אני מתחבר אליו ברמה פנימית, ללב ולא רק לראש. אני עוקף את השכל, כי משם מגיעים ה"שיפטים" הכי גדולים. אני מצליח להשפיע על התוצאות שלו מבלי שאני מפיק אותם - וזו הגדולה של מנהיגות כמו גם אימון. המשפטים שהייתי כותב לעובדים על הלוח בכל בוקר, היחס שהייתי נותן להם, הסמכות וחופש הבחירה. אני הייתי מנהל מהסוג החדש. בשפה המקצועית הקלאסית, קוראים לזה מנהל "מוכוון אנשים", אני קורא לזה מאמן. זה מעלה בי חיוך... זה אותם הרגעים האלה שאתה מחבר את הדברים שקרו לך ופתאום אתה מבין שהיו שם סימנים, היום שם סימנים שהיו ניצנים של העתיד. והעתיד שהיה אז הוא ההווה שלי היום. אימון עסקי, ניהול ומנהיגות הם "כלים שלובים" לסיכום, אני חושב שהמנהל של היום, מעבר למיומנויות הניהול המגוונות, חייב להביא לידי ביטוי עוד שני חלקים בלתי נפרדים מתפקידו ומההוויה שלו - הוא צריך להיות מנהיג והוא צריך להיות מאמן. אני לא מדבר על ה"טייטל", אני מדבר על מי שהוא ומה שהוא עושה עם זה. אגב, גם למנהיגים יש צדדים של ניהול ואימון. מסקנותיי הן שניהול, אימון ומנהיגות הם "כלים שלובים" ושלתחום של אימון עסקי יש חלק בלתי נפרד ביצירת ה"שיפט" בזירה הארגונית והעסקית. ניהול מגיע מהראש, מנהיגות מגיעה מהלב, אימון עסקי מגיע מהראש, מהלב וממקום נוסף שנקרא "הקשר". אימון עסקי מגיע מהלב, מהראש ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא מנהיגות - לחץ כאן...
תקצירמנהיגות אישית ואינטואיציה שירן רז "ניהול משמעו ביצוע נכון של דברים, מנהיגות משמעה עשיית הדבר הנכון" (פיטר דרוקר) השאיפה של האדם להגיע להגשמה עצמית, במקום שבו הוא ירגיש בשיא! אנשים ברגעים של אושר וחוויות שיא נפלאות מרגישים שלמות - חיבור בינם לבין העולם, ספונטניים, ואדונים לעצמם, פחות מודעים לתחושת הזמן ולמקום, ... שלנו כבני אדם הנבדלים משאר היצורים החיים, אנו יכולים להיות מודעים ואחראים לשאיפות שלנו ולהגשימם. אם ברצונך להעשיר את חייך עלייך להוביל אותם כמנהיג, גם כפרט בחיי היום יום במשפחה ובקהילה, ולא לתת לחיים לסביבה ו"למציאות" להוביל אותך. על מנת לחדד את התמונה של עצמנו טוב יותר רצוי להבין כיצד אנו קולטים את העולם סביבנו ואת עצמנו. 1. הסביבה הפיסית הביולוגית שלנו 2. מהיחסים הבינאישיים שלנו ... התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים, ותרופות. בעזרת ההתמכרות מעבירים את השליטה על חייהם ל"גורם חיצוני" ומניחים שמשם תבוא הישועה, הסיפוק והאושר המיוחל. להנהיג יש חשיבות נוספת מלבד קריירה ובתוך הארגון שבו אתה עובד, להתנהג כמנהיג חשוב בכל יום מימי חייך, מחייך הפרטיים דרך כל סקטור קהילה ומדינה. אנשים מצליחים הם אלה המובילים את חייהם הם אלה שואפים להשתנות, להתפתח, לשגשג ולגדול כל הזמן. חשוב מהו הדבר שהיית רוצה לשנות מתוך קרקע המציאות שלך והחלט כי הרגע הוא הזמן ... כי יצירת המופת של חייך כבר מופקדת בידיך. הכותבת: שירן רז - תקשור אינטואיטיבי. מרצה בתחומי פתוח האינטואיציה ותקשור. ייעוץ והכוונה אישי וקבוצתי לקראת מנהיגות מצליחה. שירן, בוגרת תואר ראשון בכלכלה ומינהל. כלכלנית ומנהלת כספים לשעבר. בנוסף לניסיון רב השנים בתחום הניהול והכספים רכשה ידע וניסיון בתחומי הנפש. www.shiranraz.com 0544-669629 www.newac.co.il/articles1/657-מנהיגות-אישית-ואינטואיציה-מאמר-שירן-רז ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא מנהיגות - לחץ כאן...
תקצירמנהיגות - מבוא 1.מנהיגות היא יכולתו של אדם או קבוצת אנשים להוביל אנשים אחרים אל עבר מטרה משותפת. 2.מנהיגות מתקשרת בצורה ישירה להשפעה. ויותר מכך, מנהיגות היא היכולת להשפיע על מוטיבציה של אנשים. אנשים רבים שדנו בנושא המנהיגות תיארו שליטים ולא מנהיגים, ועל כן חשוב להבחין בין מנהיגות (Leadership) לבין שלטון (Rulership). כאשר אנשים מצייתים לאדם מסוים מפני שיש בידיו סמכות רשמית, לדוגמה, מלך, מנהל, קצין בכיר - קשה להבחין אם הם פועלים מתוך רצונם או מתוך חשש לענישה מצד נושא הסמכות. כך גם הדבר לגבי כוח. כשאדם מציית לאיום המלווה באקדח - הוא מציית לכוח. כאשר אדם מציית להוראות של רופא - הוא מציית לכוח המודרני: ידע ומומחיות. 3.נושא המנהיגות ופיתוחה העסיק פילוסופים ומדענים רבים במשך הדורות. זהו מושג חמקמק שקשה להגדירו במדויק או לעמוד על טיבו ועל מרכיביו. נכון לשנת 2004 מקובל לחשוב שמנהיגות היא יכולת מתמחה, כלומר, קיימים סוגים רבים שלה, שכל אחד מהם מתאים לסוג אחר של מצבים. לדוגמה, אדם שהצליח כמנהיג צבאי לא יצליח בהכרח כראש ממשלה או כמנכ"ל של חברת היי - טק. (ראו להלן, סגנונות מנהיגות). 4.לפי אריסטו, מנהיגות מורכבת מאמינות (אתוס), הנמקה (לוגוס), ופאתוס. 5.סוגי מנהיגות 6.יש סוגים שונים של מנהיגות, וקונטקסטים שונים למנהיגות: 7.מנהיגות צבאית 8.מנהיגות חינוכית 9.מנהיגות דעה או רעיונית 10.מנהיגות פוליטית 11.מנהיגות עסקית 12.מנהיגות ארגונית 13.מנהיגות חברתית 14.מנהיגות מתנדבת 15.מנהיגות אישית 16.מנהיגות לא פורמאלית / פורמאלית 17.מנהיגות מעצבת 18.מנהיגות שוויונית יכולות המיוחסות למנהיג בעבר היה נהוג לייחס את יכולת המנהיגות להשראה אלוהית כביכול (מה שמכונה בלועזית "כריזמה"). אולם כיום מקובל לחשוב כי מדובר בפוטנציאל הקיים במידה זו או אחרת בכל אדם ושניתן לפתח ולטפח אותו, ואפילו להתאימו לסיטואציה ספציפית. על בסיס גישה זו התפתחו נכון לשנת 2004 מתודולוגיות העוסקות בפיתוח וטיפוח המנהיגות. למרות קיומם של הבדלים בולטים בין הגישות השונות, כולן מסכימות פחות או יותר על הגדרה של ה ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא מנהיגות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... הרעה תסתלק מתוכו. מגרשי השדים היו לרוב רופאי אליל - שמאנים, ובמצרים ויוון העתיקות תפסו את מקומם כוהני דת, שבהדרגה שילבו כישופים עם שיטות טיפול הומאניות יותר, כגון שיכון החולים במקדשים, יחס אוהד ופעילות נעימה כגון משחקים וטיולים. מקדשי הריפוי היוונים קמו בתור הזהב של יוון תחת שלטונו של המנהיג האתונאי פריקלס (429-461 לפנה"ס). בתקופה זו חלה התקדמות רבה בהבנת הפרעות נפש ובטיפול בהן כאשר אבי הרפואה המודרנית, היפוקרטס (377-460 לפנה"ס) היה הראשון שהתייחס להפרעות אלה בכתביו. היפוקרטס שלל את חלקם של אלוהויות ושדים בהתפתחות מחלות, ועמד על דעתו כי להפרעות נפש יש סיבות טבעיות ויש לטפל בהן כמו במחלות אחרות: "אני כשלעצמי אינני מאמין כי גוף האדם טומא אי פעם על ידי אל" היפוקרטס האמין כי הפרעות נפש ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא מנהיגות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... I."אם כך, נסיך, אציג בפניך משל, כיוון שיש אנשים חכמים אשר מבינים מה שנאמר באמצעות משלים. נסיך, פעם היה סוגד - אש [11] בעל שיער סבוך אשר התגורר ביער בבקתת עלים. באותה עת שבט מסויים היה נע ונד ומנהיגו שהה במשך לילה אחד בסמוך למשכנו של סוגד האש, ולאחר מכן עזב. וסוגד האש חשב שילך אל האזור כדי לראות אם יוכל למצוא שם משהו שימושי עבורו. הוא קם מוקדם בבוקר והלך אל האזור, ושם ראה תינוק קטנטן ועדין שוכב זנוח על גבו. ... קוסלה מכיר את דעותיי, וכך גם מלכים מחוץ לארץ זו. אם אוותר עליהן הם יגידו: 'איזה טיפש הנסיך פאיאסי, באיזו טיפשות הוא אוחז בהשקפות מוטעות! ' אני אמשיך להחזיק בהשקפה הזו מתוך גאווה, בוז וטינה!" המשל על שני מנהיגי השיירות (dve satthavhaupam) I."אם כך, נסיך, אציג בפניך משל, כיוון שיש אנשים חכמים אשר מבינים מה שנאמר באמצעות משלים. פעם אחת, נסיך, שיירה גדולה של אלף כרכרות נדדה ממזרח מערבה. ולאן שלא הלכו הם כילו במהרה את כל העשב, העצים והצמחים הירוקים שהיו שם. כעת, לשיירה זו היו שני מנהיגים, כל אחד היה אחראי על חמש מאות כרכרות. והם חשבו: 'זוהי שיירה גדולה של אלף כרכרות. לכל מקום אליו אנו הולכים, אנו מכלים את כל האספקה. יתכן ויהיה עדיף שנחלק את השיירה לשתי קבוצות של חמש מאות כל אחת', וכך עשו. אז אחד המנהיגים אסף כמות גדולה של עשב, עצים ומים, ויצא לדרך. לאחר שחלפו יומיים שלושה במסע הוא ראה אדם אדום - עיניים מתקרב לעברו עונד אשפת חיצים ועטור זרי חבצלות מים, כשבגדיו ושיערו רטובים לגמרי, נוהג במרכבת חמורים שגלגליה מרוחים בבוץ. בראותו את האדם, המנהיג אמר: 'מהיכן אתה מגיע, אדוני? ' 'מהמקום הזה - והזה. ' 'ולאן מועדות פניך? ' 'למקום הזה - והזה. ' 'האם ירד הרבה גשם בג'ונגל שלפנינו? ' 'אכן כן, אדוני, ירד המון גשם בג'ונגל שאליו מועדות פניך, הדרכים ספוגות מים, ויש כמות גדולה של עשב, עצים ומים. השלך את העשב, העצים והמים שבבעלותך, אדוני! תוכל להתקדם במהירות רבה יותר עם קרונות משא קלות, אל תתיש את שורי המשא שלך! ' מנהיג השיירה אמר לרכבים מה שאמר לו האיש: 'השליכו את העשב, העצים והמים... ' וכך עשו. אך באזור החנייה הראשון הם לא מצאו כל עשב, עצים או מים, וגם לא בשני, בשלישי, ברביעי, בחמישי, בשישי או בשביעי, וכך כולם הלכו לאבדון. וכך מה שנותר מהם, בני אדם ובקר, כולם נטרפו על ידי שד היקהה [12] ההוא, ורק עצמותיהם נותרו. [13] וכאשר המנהיג של השיירה השניה היה בטוח שהשיירה הראשונה התקדמה מספיק, הוא הצטייד בכמות גדולה עשב, עצים ומים. אחרי שחלפו יומיים שלושה במסע, המנהיג הזה ראה אדם אדום - עיניים מתקרב כלפיו... אשר יעץ לו להשליך את מלאי העשב, עצים והמים שלו. אך המנהיג אמר לרכבים: 'האיש הזה אמר לנו שכדאי לנו להשליך את העשב, העצים והמים שיש לנו. אך הוא אינו נמנה על ידידנו או קרובינו, אז מדוע שנבטח בו? אם כך, אל תשליכו את העשב, העצים והמים שיש לנו. הבה נמשיך עם השיירה בדרכנו עם ... הם לא מצאו כל עשב, עצים או מים, וגם לא בשני, בשלישי, ברביעי, בחמישי, בשישי או בשביעי, אך שם הם ראו את השיירה השניה שהלכה לאבדון, והם ראו את העצמות של האנשים והבקר שנטרפו על ידי רוח הרפאים היקהה. אז אמר מנהיג השיירה לרכבים: 'השיירה הזו הלכה לאבדון בשל טיפשותו של מנהיגם. אם כך, כעת הבה נותיר מאחור את האספקה פחותת הערך, וניקח מהשיירה השניה כל דבר שיש בו ערך גבוה יותר. ' וכך עשו. ועם המנהיג החכם הזה הם חצו בביטחה את הג'ונגל. באופן דומה, נסיך, אתה תגיע לאבדון אם תחפש בטיפשות ובחוסר חוכמה את העולם הבא בדרכים שגויות. אלו החושבים שהם יכולים לבטוח בכל דבר שהם שומעים, הינם בדרך לאבדון בדיוק כמו הרכבים ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא מנהיגות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... שחרדה היא המקור לחלק גדול מהקשיים שכולנו כבני אדם חווים - להתמכרויות, מתחים, בטחון עצמי ירוד וקשיים רבים נוספים. אחת השגיאות הנפוצות ביותר בהתמודדות עם החרדה היא הימנעות מאותו דבר שמעורר בנו חרדה. בהימנעות, למשל, אנו נמנעים ממפגשים חברתיים אם יש לנו חרדה חברתית, נמנעים ממעליות אם אנו פוחדים ממעליות, לא נוהגים אם יש לנו פחד מנהיגה וכן הלאה. מדוע זו שגיאה, תשאלו? כיוון שההימנעות מהחרדה יוצרת למעשה מעגל קסמים, שמנציח ומחזק את החרדה. וכך, אנו מרגישים בטוחים כשאנו עולים במדרגות ולא במעלית, אך זה לא פותר את הבעיה ובכל פעם שנצטרך לעלות במעלית החרדה תופיע. בעיה נוספת בדרך התמודדות זו היא נטיית החרדה להתגבר ולהתרחב. התוצאה - החרדה מתרחבת והחיים מצטמצמים. כך שאם בתחילה ... התגלית העתיקה, כך רצוי לחפש ולזהות את אותם אירועים מן העבר שגרמו להופעת החרדה. לאחר זיהוי אירועים אלה, יש לנטרל את המטענים הרגשיים שאנו נושאים בתוכנו ביחס לאותם אירועים. לעתים מדובר באירועים ספציפיים שאנו זוכרים ומודעים להם. לדוגמה, אני מודעת לכך שמאז שעברתי תאונת דרכים בגיל 10, אני פוחדת לנסוע ופוחדת מכל מה שקשור לכבישים ונהיגה. ברוב הפעמים, מדובר באירועים מתמשכים ולא אירועים נקודתיים. לדוגמה, נניח שגדלתי עם אמא ביקורתית ופרפקציוניסטית, שהעירה לי ללא הרף על כל דבר שעשיתי ומעולם לא הייתה מרוצה ממני. במצב כזה, אני עלולה לפתח פחד מכישלון, דימוי עצמי נמוך, חוסר בטחון ועוד. אין פה אירוע אחד שגרם לפחד שלי, אלא רצף של אירועים רבים שחזרו על עצמם, שיצרו את התגובה הרגשית ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא מנהיגות - לחץ כאן...
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 RSS
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מנהיגות, איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מנהיגות, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי רוחני, מאמן אישי בטלפון, אימון אישי לילדים נוער והורים, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, אימון אישי מומלץ, אימון אישי להפרעות קשב, אימון אישי לדיאטה, מאמן אישי בתל אביב, מאמן אישי לעסקים בנושאי מנהיגות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.8750 שניות
עכשיו 17_07_2019 השעה 21:50:51
wesi4