שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה חמש היסודות שיעשו לך את השנה החדשה: שירן רז שנת 2010 הכינה אותנו לקראת תקופה חדשה. ניראה ...
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

חמש היסודות שיעשו לך את השנה החדשה

שירן רז

שנת 2010 הכינה אותנו לקראת תקופה חדשה. ניראה כי סדרי עולם משתנים. מצד אחד אפילו לא ברור אם אנחנו נמצאים בקיץ או בחורף, ממוצע הטמפרטורה בעולם עלה, החרפה בתנאי מזג האוויר, שינוי באיזון האקולוגי, הדגים הגדולים בים נכחדים, המדוזות מתרבות, תופעות אלימות ושחיתות, בארגונים מעטים יש תרבות נתינה והתנדבות למען הקהילה, עולם מודרני חומרני המאלץ אותנו להחליט מהראש, התנתקות מהרגש, תחרותיות, נסחפים בקצב החיים מבלי לעצור לרגע אחד, להקשיב לשנות ולהתחבר למי שאנחנו באמת!

בתוך כל השינויים האלו - מהם הכלים שאספת לשנת 2011 ?

ושוב, הכוונה איננה לחפצי אומנות, סלון עור, או נעלי מוקסין ממעצב איטלקי אלא לכלים מעשיים, שיעזרו לשנה זו להיות טובה יותר מקודמתה.

לפניך, שאלות הכוונה לזיהוי הכלים:

על איזה פחד ישן התגברת?

איזה קושי פתרת?

אל איזו תובנה חדשה הגעת?

איזו אמונה שינית?

איזו החלטה לקחת על סמך האינטואיציה?

מה מעורר את התשוקה שבך?

חמש יסודות שכדאי לאמץ בשנה החדשה:

1. מערכות יחסים - הכוונה לכל יצור חי שיש לכם אינטרקציה איתו, היכולת לראות את הצורך / החוזקות / המעלות שלו, באמצעות הקשבה. הקשבה ללא אגו. הקשבה משמעה להתמקד בהווה מבלי לחשוב על אינטרסים ותוצאות. הקשבה ללקוח שלך תרכוש את ליבו ולא רק את כיסו ותשאיר לקוח נאמן, הקשבה לספק שלך תעלה את רמת השירות שלו, הקשבה לעובדים שלך תעלה את המוראל והמוטיבציה לעבודה, הקשבה לבן זוג ולבני המשפחה תיצור משפחה מלוכדת ואוהבת יותר.

2. כבוד - כל אחד מאיתנו הוא עולם מלא ושלם, כבוד לאחר מתבטא בקבלת האחר השונה מאיתנו, עם כל הקשיים שלו וכל מה שמבדיל אותו מאיתנו: במחשבה, במראה, בהתנהגות. היכולת לאפשר לאחר להיות "מי שהוא" זה כבוד, שליטה אינה כבוד, בוז אינו כבוד, שיפוטיות אינה כבוד, אלימות והרס אינה כבוד.

כבוד גם לכדור הארץ שבו אנו חיים, כולל האנשים החיות הטבע ובעיקר את עצמינו.

3. מנהיגות - מנהיגות שמטרתה ליצור הרמוניה ואיחוד, להוביל בעזרת שילוב חוזקות של אנשים שונים, יושרה וחיבור לאמת.

4. כנות - להיות קשוב לצורך האמיתי שלך, ולא מה שהסביבה החליטה עבורך, כנות זו היכולת להביע את אשר אתה מרגיש וחווה, כנות מאפשרת לך לחיות חיים עם שקט נפשי ובריאות פיסית. שקר, מניפולציות, מירמה, עגול פינות, הפרת חוזים תביא לתהפוכות נפש והרס פיסי.

5. יהירות - כולנו שווים. אין לנו הזכות לפגוע / להעליב / להתנשא. לחשוב שאנו יודעים ושולטים בכל, יהירות משאירה אותנו נוקשים, אפטים ולא מוכנים להזדמניות וסכנות החיים.

צניעות שומרת על העוצמה הפנימית, גמישות ופתיחות לבאות.


הכותבת: שירן רז - תקשור אינטואיטיבי.

מרצה בתחומי פתוח האינטואיציה ותקשור. ייעוץ והכוונה אישי וקבוצתי לקראת מנהיגות מצליחה.

שירן, בוגרת תואר ראשון בכלכלה ומינהל. כלכלנית ומנהלת כספים לשעבר.

בנוסף לניסיון רב השנים בתחום הניהול והכספים רכשה ידע וניסיון בתחומי הנפש. www.shiranraz.com 0544-669629


* www.newac.co.il/articles1/667-חמשת-היסודות-לשנה-החדשה-מאמר-שירן-רז



מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...



תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

ראיון עבודה - ספר לי עצמך?
...ראשוני ומפה לבחור לאן לקחת את הראיון. יכול להיווצר מצב בו מספר מרואיינים עשויים להישאל את אותה השאלה הזו, ולאחריה המראיין ייקח כל ראיון למקום אחר לגמרי. לתוצאה זו 2 סיבות מרכזיות: 1. אופן הצגתך את עצמך. 2. תוכן הדברים שבחרת להביא לזירת הראיון. חשוב להדגיש כי עלייך להסתכל על שאלה זו כעל הזדמנות לקבל במה. שתי הסיבות שהצגתי קודם ועוסקות במקום אליו יבחר המראיין לקחת הראיון ניתנות לעבודה עצמי ושינוי חיובי עד כדי הגעה להצלחה כמעט תמידית בכל ראיון. אופן הצגתך את עצמך. הכוונה אינה למה אתה אומר (בזה יעסוק הגורם השני), אלא לדרך בה אתה אומר את הדברים. נניח שהתחלת לדבר ואינך מקפיד על קשר עין עם המראיין (ראה מאמר "נפלאות יצירת קשר העין בראיון עבודה"), דבורך אינו רציף ומעט מגומגם, ישיבתך אינה זקופה, תנועותייך קופצניות ואינן רגועות, אתה נרגש ואינך אומר שאתה נרגש וכדומה. כל אלו מרכיבים את הדרך בה אתה אומר את הדברים. לכן, בבואך להציג את עצמך שים לב למרכיבים הבאים: שמור על קשר עין הקפד על דיבור רציף הסכם... לחץ להמשך...

קלפי טארוט - פריסת הדרכה רוחנית
...שהשואל לא נתן להם מספיק תשומת לב עד כה - נושאים שהיו מעורפלים בעבר ודורשים את תשומת ליבו של השואל על מנת שיצליח להתקדם בתחום השאלה. 5. פעולה: הקלף מצביע על הפעולה אותה השואל מרגיש כי הוא חייב לבצע על מנת להתקדם בתחום השאלה. לא תמיד תהא זו הפעולה האידיאלית, וזאת נוכל לראות על פי קלף הבא. 6. דרך פעולה מומלצת: הקלף מתאר את דרך פעולה בה מומלץ לשואל לנקוט. חוסר התאמה בין קלפים 5 ו 6 יצביע על חוסר מודעות של השואל לגבי דרך הפעולה אותה עליו לאמץ, ועל הקושי לנקוט בה. 7. המלצה למיקוד פנימי: הקלף מתאר כיצד השואל יוכל להגיע למיקוד בתהליכים פנימיים (רגשי, מנטלי) על מנת להתקדם בתחום השאלה. 8. פוטנציאל: הקלף מצביע על הסיכויים של השואל להצליח במטרה אותה הציב לעצמו, תוך התחשבות בכל הגורמים המפריעים והעוזרים לו בדרכו, בתחום הזמנים אותו הציב בפריסה. דוגמה לפריסת הדרכה רוחנית: דינה בת כ 50, גרושה ואם לבת בגיל הנעורים. דינה מספרת כי בשנים האחרונות מצבה הכלכלי בכי רע, ואינה מצליחה לשפרו למרות נסיונות להשלמת הכנסה... לחץ להמשך...

אימון אישי - קואוצ'ינג - Coaching - מבוא
...הגישה האומרת כי לאדם נתונה יכולת בחירה חופשית בכל שלב ושלב ובכוחו לשנות את דרך התנהלותו. נקודה נוספת בבסיס האימון היא כי לאדם יש יכולת לשנות את מציאות חייו על ידי שינוי תפיסתו את המציאות. המשמעות של הדברים שאותם האדם פוגש היא בידו, ואם ישנה את האופן שבו הוא רואה את המציאות, הוא ישנה גם אותם ומכאן את מהלך חייו. בפני האדם עומדת תמיד האפשרות של שינוי תפיסתו ושינוי דפוסי - פעולתו וכל הנגזר מהם ועל ידי כך להגיע לתוצאות שונות. ישנם מקרים בהם האדם יכול להוביל את התהליך מתוך עצמו, אך יש מקרים בהם העובדה שהוא גם נושא השינוי וגם מוביל השינוי גורמת לקושי בהתמקדות ואז מתעורר צורך באדם חיצוני מן הצד, מלווה שיוביל את התהליך בצורה מקצועית. נקודה זו היא המזמינה לכאורה את מקצוע המאמן, כאדם שמביט מן הצד, אשר בעזרת הכשרתו המקצועית, נסיונו המקצועי, כלים הלקוחים ממגוון תחומי עיסוק, חשיבה תוצאתית ויכולותיו האישיות, יכול ללוות, לפתוח אפשרויות חשיבה ופעולה חדשות, לשאול את השאלות הנדרשות להערכתו, לעודד, ולשאוף להעצים... לחץ להמשך...

מה היא הגשמה עצמית?
...שייחודיות לו בלבד שבעזרתם הוא יכול להגשים את עצמו. כשנשאלת השאלה כיצד אנחנו מגדירים הגשמה עצמית, עולים מיד תשובות רבות מאחר ואנו שונים זה מזה. האחד יכול לתרגם הגשמה בעשיית מליונים, השני בניהול חברה גדולה, השלישי בזוגיות פורחת ואהבה והרביעי בגידול ילדים. כמובן שניתן לשלב בינהם. רוב בני האדם שלא מגיעים להגשמה עצמית חיים על אוטומט - עבודה, בית, משפחה, לימודים ושוב בבוקר הגלגל חוזר חזרה. רובם גם לא מודעים ליכולת שלהם להגשים את עצמם, התוצאה של חוסר המודעות היא חוסר אמונה בעצמי. וכאן נשאלת השאלה - האם יש ביכולתך להשיג את כל המטרות והחלומות שאתה חולם? אם התשובה היא כן, אתה כבר בדרך לפסגה. ואם לא, העבודה בראש ובראשונה היא באמונה שלך בעצמך וביכולת שלך להפוך כל חלום למציאות. על מנת להגיע להגשמה, אמונה ודבקות במטרה הם אבני יסוד. אנחנו מנהלים את החיים שלנו וכל מה שקורה בחיינו באחריותנו המלאה. בדרך להגשמה עצמית ניפול, נקום, נצחק ונבכה וכשנמשיך בלי להסתכל אחורה, אלא אל מעבר לפסגה, נגיע לנקודה הגבוהה ביותר... לחץ להמשך...

אימון לקריירה
...וצמיחה. אנחנו בונים את הדרך, את מפת השבילים, תוך סילוקן של אבני נגף, ומתן דגש על העוצמות והנעה לפעולה. נשאלת השאלה: האם תמיד צריך לשנות? יכול אדם להגיד "טוב לי במקום בו אני נמצא". התשובה לכך היא שגם אם האדם מרגיש שהוא שלם וממש את עצמו בקריירה הנוכחית שלו, גם אז, יש טעם להרחיב לגוון ולהוסיף כי זה יביא לתחושת צמיחה והתפתחות אישית. יחד עם את, כאשר אדם אומר זאת יש לבדוק איתו, מה מנחה אותו? האם זה הפחד משינוי, וחוסר הביטחון כל - כך חזקים עד שהם גורמים לאדם להישאר נטוע במקומו להתפשר ולוותר. האימון מציע לאדם לא לוותר, ולחתור למימוש חלומותיו גם אם המסע מלווה בכאב ובטלטלה רגשית, כי תמיד ובכל גיל יש מקום למימוש אישי, להרחבה, ולהתפתחות אישיים. תהליך המעבר הזה, בדרך כלל, איננו קל ופשוט. הוא מחייב אותנו להתנתק ממצבנו הקיים ומההרגלים שאנו חיים עימם. לכן, חשוב לתכנן בקפידה ובתשומת לב את הבחירה של הקריירה. על מנת לצמצם את מידת החרדה מהשינוי חשוב מאוד לעשות זאת בצעדים קטנים ועדינים מאוד. למשל: הצעד הקטן... לחץ להמשך...

על שותפות בזוגיות ובכלל...
...הוא העולם החיצוני המרומם או משפיל את מי שהוא חפץ ביקרו או לחילופין מואס בו. התקפלות של בן או בת זוג מול "כוח חיצוני" המפתה אותו או אותה לרוץ לבד בלעדיו, בלעדיה הוא סוג של בגידה קטנה הפוצעת את הנפש ונצרבת בזיכרון. הפער בין התפיסה הרומנטית שיש לנו על איך ייראו יחסינו עם אהובנו לבין המציאות הוא מכאיב וגם מפחיד. ככל שהוא או היא יותר אנושיים - מוגבלים ביכולותיהם, פגיעים ברגשותיהם ומונעים גם על ידי יצריהם - כך זעמנו, תסכולנו, פחדינו גדלים ונערמים בנפשנו. שותפות יומיומית מבקשת, אם כן, גיוס של כל כוחות האמפתאיה שברשותנו. זה אומר להרגיש באופן אמיתי את הפגיעות של האדם שאיתנו. לזכור שבזמן אחר יכולנו אנו להיות במצבו הפגיע. להיאבק בעזרת האינטליגנציה הרגשית שלנו בכוחות האגו המנתקים אותנו מכאבו ומצרכיו של זולתנו. ואם בכל זאת קשה עלינו האמפאתיה אולי יעזור לנו אם נזכור שכולנו זקוקים ותלויים במידה שווה אחד בזולתו, אלו באלו. "לא לעולם חוסן" אמרו חכמים - בשביל להזכיר לנו שהכל זורם ומשתנה, וגורלנו האישי, כמו... לחץ להמשך...

בודהיזם - השיחה עם סוּבְּהַה - מוסר, ריכוז, חוכמה
...הוא משיג זאת דרך ריכוז. 2.19. זוהי קבוצת הריכוז האצילי אותה הבודהה שיבח... אך עדיין נותר עוד לעשות. " "זה נפלא, המכובד אננדה, זה מדהים! קבוצה זו של הריכוז האצילי ממומשת בשלמות, לא מתירה דבר חלקי. ואינני רואה את הקבוצה הזו של ריכוז אצילי ממומשת כך בשום מקום בין הפרושים והברהמינים של כיתות אחרות. ואם מי מהם היה מוצא שלמות כזו בהם, היו אומרים: 'עשינו די והותר! מטרת הפרישות שלנו הושגה! לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך! ' ועדיין המכובד אננדה מצהיר שנותר עוד לעשות! " קבוצת החוכמה (Pakkhandha) 2.20. "אננדה המכובד, מהי הקבוצה של החוכמה האצילית אשר המכובד גוטמה שיבח...? " 2.21. -22 "וכך, עם תודעה מרוכזת הוא משיג תובנות שונות... (ראה סוטה 2, פסקאות 83-84). הוא משיג זאת דרך חוכמה. 2.23. -36 הוא מבין את ארבעת אמיתות האציליים, הדרך וחידלון התחלואים (ראה סוטה 2, פסקאות 85-97), והוא יודע שהלידה מוצתה, החיים הרוחניים הושלמו, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. ' 2.37. זוהי קבוצת החוכמה האצילית... לחץ להמשך...

לראות את החיים מבעד לחלון
...10 דקות נסיעה בתוך תל אביב. זו הייתה אחת הנסיעות הכי מוזרות בחיים שלי, לא אופיינתי ל - 10 דקות בלבד של נסיעה. הנה אני שם, יושב בתוך מונית בצבעים של לבן וזהב עם עשרות של בובות קטנות בכל מיני צבעים יושבות על ה"דשבורד" ונהג מוזר עם שיער מחומצן מדבר איתי על המשחק של הפועל שהיה אתמול. אני מנסה להקשיב, או שאולי רק העמדתי פני מקשיב, כי המחשבות לא נתנו לי להיות. אני מסתכל על החיים מבעד לחלון ומהרהר בשבירות שלהם, בקלילות שלהם, בחיפזון שלהם. הכל פתאום נראה היה קשור אחד לשני: החלום, מותו של האיש, הנסיעה המוזרה במונית וההסתכלות על החיים מהצד. כעסתי על החיים באותו היום, אבל הבנתי שהנה קרו להם עוד כמה אירועים שגרמו לי להבין שאני חייב להיות מעורב וחי בכל דקה, שאין דבר כזה רגעים רגילים. אלוהים נותן לנו מתנות באריזות כל כך מוזרות שלפעמים קשה לזהותן. נסתרות הן דרכי החיים, אך מי שמוכן ללמוד מקבל את השיעור שהוא צריך בדיוק מתי שהוא צריך לקבל אותו. פתאום מצאתי את עצמי מבטיח הבטחות... שבפעם הבאה שאני אדבר עם מישהו... לחץ להמשך...

השואה - הכחשת מציאות הבורא, או אימות מציאותו?!
...התלושה מהנושא! האמת היא שאת היסודות שבעזרתם נוכל להבהיר את נושא השואה, כבר הנחנו בכמה מן המאמרים הקודמים, וכאן הוא המקום לקבצם ביחד. נפתח בנקודה הראשונה שהועלתה, היאך התאפשר למאורע כמו השואה להתרחש? בדיון על הידיעה והבחירה, הזכרנו כי אומנם יש לאדם בחירה חופשית, אך היא מוגבלת, ולא כל האפשרויות פתוחות לפניו, אלא שעומדות בפניו כמה אפשרויות שמתוכן הוא יכול לבחור. וכמו שהבאנו מכמה מקומות בתורה שהקבה מעמיד בפנינו שני מסלולים, האחד אם נשמע בקולו ובמסלול זה מפורט כל הטוב שנקבל, והמסלול השני אם חלילה לא נשמע בקולו ונלך אחר שרירות הלב ותאוותיו ושם מפורט הרע שנקבל. למעשה, אם נשחזר את מעשי העם בתקופה שקדמה לשואה, ניווכח לדעת כי הם תאמו להפליא, למסלול שהתורה הזהירה מפניו כי הוא זה שמוביל לאסונות כבדים. ולא זו בלבד, אלא שהתבוננות נוספת בתורה שבכתב ובתורה שבעל פה, תלמד אותנו שגם עיקרי מאורעות השואה נכתבו בתורה, כבר שנים רבות עוד לפני שהתרחשו. אומר השואל, אין זו הפעם הראשונה בה אני שומע על מקרים בהם מוצאים... לחץ להמשך...

מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 4
...אתה לא שולחן? שאלה: אמרתי שאני חושב שאני לא שולחן. אליעד: אז בא נבדוק בפשיטות. אני זה ישות מורכבת, אנחנו מנסים לפשט של העניין. אני זה ישות מורכבת או פשוטה? האם אפשר לפשט אותה? האם אפשר לחלק אותה? בא ננסה להגיע לישות שאי אפשר לפרק אותה, המילה הזאת אני, אפשר לפרק אותה לכמה חלקים? לדוגמא אני שמח, אפשר לפרק אותו לשמח ולאני, אני שמח מאויר נעים, אפשר לפרק אותו לאוויר, נעים וכו'. אני אפשר לפרק? שאלה: לא אליעד: אפשר לפרק אותו למשהו שקיים שבמקרה הוא אני, יש משהו שקיים שיכול להיות קיים או לא קיים ובמקרה הוא אני, נכון? זאת אומרת שהאני הוא לא ישות בסיסית, תסביר? האם אתה מבין שהאני הוא לא הישות הבסיסית ביותר? יש משהו שקיים שיכול להיות אני או לא אני ובמקרה הוא אני. אז בא נבדוק מה הוא זה שקיים אז עכשיו נבדוק מה קיים בלי קשר לאני, מה אנחנו יודעים עליו? הבנת מה עשינו? הישות של האני היא פריקה, אפשר לפרק אותה, היא לא מחויבת המציאות, יכול להיות אני ויכול להיות לא אני, אז בא נלך לפני האני, אני זה צורה של משהו... לחץ להמשך...

איפה הילד (הפנימי)?
...איתו/ה חוויות, ליהנות מהיחד שלנו - מחיוך, מגע, חיבוק וקרבה. זהו גם החלק באישיותנו אשר נהנה לשחק עם חית המחמד שלנו ועדין בכל גיל שהוא בחיינו - לרוץ, לשחק עם כדור, ללכת יחף על שפת הים, להשתכשך במים, לטייל בחיק הטבע, ליהנות ולהתפעם מיופיו, לנשום אוויר צח מלוא ריאותיו ולחוות את יפי החיים בכל נימיו וחושיו. הילד הפנימי, אם כך, הינו חלק קיים באישיותנו אשר אוהב קרבה אמיתית - לגעת ולקבל מגע, חיבוק חם, מילה טובה. אשר מתמלא בחום ובשמחה מכל מה שתיארתי לעיל ואף מעוד הרבה יותר. זהו החלק הילדי באישיות שלנו אשר נהנה להיות ולחוות את חייו בפשטות ובתום לב. מדוע כדאי לנו לבטא את הילד הפנימי בחיינו? התשובה לכך הינה עניינית מאוד ופשוטה להבנה. בתוך חיינו, אפילו בלי שנשים לב, אנו שוקעים בתוך ים של מחויבויות ומטלות אינסופיות. עם השנים ראוי לציין כי קצב החיים של מרביתנו רק עולה ומתגבר. אנו נכנסים לתחומי תפקוד כה רבים נוספים - משמשים כבני / בנות זוג, כהורים, מפתחים קריירה ועוד. אנו אומנם מאתגרים את עצמנו דרך כל זאת... לחץ להמשך...

למה לחיות באשליה? למה שלא תחייה את המציאות הטובה באמת! חלק 1
...את המציאות הטובה באמת! חלק 1 למה לחיות באשליה? למה שלא תחייה את המציאות הטובה באמת! אשליות. האם אתה משלה את עצמך? האם אתה חי באשליה או נהנה מהמציאות האמיתית? לכל אדם בחיים יש אשליות שונות בכל תחום מתחומי החיים. האדם בד"כ אינו חי את המציאות האמיתית שקורת כרגע אלא את האשליה. לפעמים גם האדם משלה את עצמו בכך שהוא חושב שהאשליה טובה יותר מאשר המציאות, אך גם זו בעצמה אשליה, שבה נדמה לאדם שהחלום טוב מהמציאות. הדבר נובע מכך שהאדם אינו יודע מהי המציאות האמיתית, אלא חי באשליה כלשהי. וכאשר האשליה של האדם רעה, אז האדם מעדיף לעבור מאשליה אחת לאשליה אחרת. במקום להתעורר ולהבין מהי המציאות האמיתית, הוא ממשיך לחיות באשליה ולעבור מאשליה אחת לאשליה אחרת. עד מתי? עד הרגע שבו האדם מת, ואז הוא מגלה שאת כל חייו הוא העביר באשליה במקום במציאות האמיתית הטובה באמת. אחת האשליות הנפוצות ביותר היא אשליית ה"לחיות בזמן עבר", דהיינו שהאדם חושב שהעבר היה טוב יותר. ועל זה אמר שלמה המלך (כאן) "אל תאמר, מה היה שהימים הראשנים... לחץ להמשך...

השמנה / ירידה במשקל - מדוע כדאי לך להישאר שמנה?
...מוטלים עליי. " לכאורה, עד כאן מתואר מצב המוכר לנשים רבות מחיי היום - יום שלהן. אך במקרה הזה, נירית מעלה מצב של חוסר שביעות רצון מהקיים. זהו נתון המביע את מצוקתה האישית, ואת חוסר הסכמתה הביעה בדרך עוקפת. "אני מרגישה כבולה לבית, לילדים... נמאס לי". דמעות עלו בעיניה של נירית, והן הביעו תסכול רב, שהוסתר מסביבתה הקרובה, והחשוב מכל - הוסתר מעצמה. ברצוני לציין כי הכוונה החיובית של רינת היא לחלוטין אישית, ואין היא מתארת מצב כללי, הקיים בכל זוגיות. החשיבות בגילוי, הצץ מתוך עולם הלא - מודע, הוא פריצת הדרך שהוא יצר. התובנה שלעיתים אינה עולה במהלך המפגש, יכולה לצוץ גם זמן מה לאחר מכן בדרכים שונות ומגוונות: במהלך יום השיגרה או אף במסגרת חלום. לאחר הבנת המסר נירית אפשרה לעצמה למצוא דרך אחרת, יעילה, בריאה הנכונה לה. מצד אחד, היא ביטאה בפני בן - זוגה את רגשותיה ומחשבותיה, ומצד שני, שיחררה את עצמה מהכבלים, שבלמו את ירידתה במשקל. האם איי פעם שאלתם את עצמכם: "מדוע כדאי לי להישאר שמנ / ה? מה יוצא לי מזה? "... לחץ להמשך...

התחברות מחדש והעצמה עיסקית
...על ידי המורים. ניסיון לשאול שאלות עמוקות, נתקבל בדרך כלל בהשתקה, זלזול, בתשובה מתחמקת ובסופו של דבר הילד לומד שעדיף לא לשאול. גם בצבא, היכן שצעירים בני 18. 5 - 19, ללא ניסיון חיים, הופכים להיות מפקדים על צעירים מהם, הדרך לשלוט היא להשתיק, לסרס, להעניש ובוודאי שלא להתמודד עם זוויות ראיה שונות של הפקודים. כאשר אנו יוצאים לעולם העסקי, לרוב, אנו כבר פועלים כמו אוטומטים. הולכים למקום העבודה ומנסים לעבור את היום. יותר ויותר אנו נתקלים בצעירים שאינם מצליחים למצוא את עצמם אחרי הצבא, שאינם מצליחים במערכות זוגיות, שאינם יודעים מהי ההתפתחות האקדמאית המתאימה ביותר עבורם, המחליפים מקומות עבודה פעם אחר פעם או עובדים בעבודת מזדמנות. בהמשך, גם לאחר שחלק מאותם שאלות נפתרות ומסתדרות, מתעוררים משברים אשר שוב מובילים את האדם בחיפוש אחר עצמו. מה הכוונה חיפוש אחר עצמו? לא פעם אני נתקל בשאלות: מה היעוד שלי? מה אני צריך לעשות על מנת לממש את עצמי? מדוע אני לא מצליח? בסופו של דבר, לאור המשובים השליליים מהסביבה אנו... לחץ להמשך...

מחשבה יוצרת מציאות
...שקיים. וגם מה שאינו נראה לעין, אינו בהכרח לא קיים. כשאנו מתבגרים, אנו לומדים כי עצם קיומה של המציאות, אינה ערובה לקליטת המציאות כפי שהיא. ראיית מה שיש תלוי במי הוא המתבונן וכיצד הוא מתבונן. עם זאת אנו בוחרים להאמין באשליית האובייקטיביות, שחושי הקליטה והתפיסה שלנו אמינים ומהימנים, וכי המציאות שאנו קולטים היא המציאות עצמה. עובדה פיסיקלית היא, כי העין מסוגלת לראות אחד חלקי שישים מתוך ספקטרום הראייה. ובנוסף, מה שייתפס בעינינו תלוי במצב התודעה שלנו. אנו מתבוננים / רואים כמתוך שגרה, מבעד לתבנית שכבר מצויה אצלנו בראש, חדות הראייה והתפיסה נפגמות בשל כך. המוח מקבל פרטים עד לעייפה ולכן מסנן חלקים רבים מהם. זאת ועוד, נמצא כי מתוך אלפי גירויים וויזואליים, אנו שמים לב לשלושה עד שבעה פריטים, ואת היתר אנו קולטים אל התת מודע. ועם זאת, אנו חיים בתחושה לפיה, אנו קולטים את המציאות כפי שהיא. המבט שהאדם אימץ לעצמו הינו מבט שלא בוחן את המציאות כפי שהיא אלא מבעד למשקפיים שהוא מרכיב. האדם אינו משתמש במלוא התודעה... לחץ להמשך...

למה ואיך להתחיל התחלה חדשה בכל רגע מחדש?
...הכוונה שאתה צריך רק להמשיך ולנסות בדיוק את אותו ה X בדיוק באותה הדרך Y. כי כבר נאמר ככלב שב על קיאו כסיל שונה באיוולתו. דהיינו שלא מספיק טוב להתחיל התחלה חדשה, רק כדי לחזור על טעויות פעם אחרי פעם. התחלה חדשה אומר שצריך לעצור ולהתבונן מחדש, ממש מחדש, כאילו היום נולדת. ולבדוק 2 דברים. 1 בדוק את הרצונות שלך, האם אני באמת רוצה את מה שטוב לי. האם הדברים שאותם אני מנסה ורוצה להשיג הם רצונות פנימיים או חיצוניים? לדוגמא, האם אני מתעקש ומתחיל התחלה חדשה בלהשיג את התכלית הסופית והאושר שלי או שאני סתם מתעקש על הדרך שלי אל האושר? נניח לדוגמא שאדם רעב מחליט לאכול משהו מסוים ולא מצליח לאכול אותו, כי הוא בתוך קופסא סגור. אותו אדם מנסה שוב פעם לפתוח את הקופסא פעם אחרי פעם ולא מצליח. כאן לדוגמא הכסיל ימשיך לחשוב שהוא מתחיל התחלה חדשה וינסה שוב פעם להתעקש שדווקא הקופסא תפתח כרצונו. לעומת זאת החכם יעשה רגע אחד חושבים וישאל את עצמו, מהי בכלל התכלית שלשמה אני בכלל רוצה לפתוח את הקופסא הזאת? התכלית היא כדי לא... לחץ להמשך...

אהבה עצמית - המודל לאהבה עצמית
...נעים גם להרגיש שאני אוהב את עצמי, מקבל את כל החלקים שבי ובעל שלווה אמיתית בחיים. לא תלוי בכלום, לא בסביבה, בכסף או בהצלחה. אוהב את עצמי כמו שאני עכשיו. אחרי חקירה ארוכה בנושא וחיפוש אחרי כלים פשוטים להתפתחות עצמית הגעתי למודל שפיתחתי שמבחנתי מסכם את כל מה שלמדתי בשנים האלה. זהו מודל פשוט וברור שיכול לתת לכל מי שקורא ומתחבר אליו כלים פשוטים להתפתחות האישית שלו. המודל מתבסס על התפיסה שהחיים הם מסע אל עבר ההרמוניה והשלווה הפנימית, אנו מתחילים כילדים טהורים ולומדים במהלך החיים הרבה אמונות ותפיסות עולם שלא תמיד נכונות לנו והרבה פעמים מגבילות אותנו בחיים באופן מודע ותת מודע וככל שאנחנו מתבגרים אנחנו לומדים לקבל אהבה בדרכים שונות שלא תמיד נעימות לנו. אני מאמין שסבל הוא אי קבלת המציאות כפי שהיא, וההתנגדות אל המציאות היא מקור הסבל. אך הבעיה היא שאנחנו יוצרים לעצמינו מציאות שאנחנו מתנגדים אליה. מה שאומר - שאנחנו יוצרים את הסבל שלנו. המודל בנוי על ארבעה צעדים שמטרתם לעזור לנו להתמודד עם המחסומים שיש... לחץ להמשך...

פילוסופיה / פיזיקה - ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 1
...שלו עשה ככימאי ואחר - כך כנוירופיזיולוג במכון וייצמן, וספר פרי - עטו על הזיכרון התפרסם לפני שנים אחדות. אחרי פרישתו שימש שנים אחדות כנשיא מכללת "שנקר" וזכה לאות מסדר האימפריה הבריטית. גם עתה, אחרי גיל שמונים, עם חיוך מצודד ותסרוקת נערית, נשאר דומה יותר לשחקן קולנוע מאשר לפרופסור בגמלאות. אחרי ההרצאה שלי, שעסקה בתורת הקוונטים, ניגש לספר לי על ספר שכתב סבו על הפיזיקה המודרנית. לא הייתי בטוח ששמעתי טוב: הרברט סמואל עסק בקוונטים וביחסות? ניסיתי לדמיין את הנציב העליון בארמונו בירושלים, בין פגישה מתוחה עם חאג' אמין אל - חוסייני לויכוח לבבי עם אליעזר בן - יהודה, מהרהר באינווריאנטיות של מהירות האור. זה לא ממש הסתדר לי. אבל לשיעור הבא הביא לי דוד את הספרון Essay in Physics שכתב, אכן, הויקונט סמואל הראשון. "אחרי שקראתי את הספר, " חייך הוד - רוממותו הויקונט סמואל השלישי, "קצת התביישתי בסבא שלי. " הצצתי בכריכה האחורית. הרברט סמואל, מלבד היותו מנהיג המפלגה הליברלית והשר היהודי הלא - מומר הראשון בממשלת... לחץ להמשך...

רוצה לנקום במישהו? תוודא שאתה לא נוקם בעצמך! איך לא להיגרר למחלוקות! חלק 2
...על לבו התכלית שבכל יום ויום האדם מת [בכל רגע האדם מתקרב אל רגע המוות], כי היום שעבר לא יהיה עוד ובכל יום הוא מתקרב למיתה [אז איך בדיוק יש לך זמן מיותר להתעסק במריבות במקום לעשות משהו חיובי עם עצמך?! ] " כאשר אתה מנסה לפגוע במי שפוגע בך, אתה בעצם פוגע בעצמך. הוא רוצה לפגוע בך נפשית, ואתה עוזר לו. אך אם תעשה לו בהפוך על הפוך ותחזק את עצמך מבפנים בלי לפגוע בו, אז הוא יפול לתוך הבור שהוא חופר לך. "דע כשיש מחלקת על האדם [כאשר מישהו חולק עליך ומנסה לפגוע בך], אין [לו לאדם] לעמד עצמו כנגד השונאים, לומר כמו שעושה לי כן אעשה לו כנגדו [דהיינו לרצות לפגוע בשני], כי זה גורם [לתוצאה ההפוכה, שהיא] שהשונא [שזה שרוצה לפגוע בך] יבוא למבקשו [יתמלא רצונו], [דהיינו] לראות בו, חס ושלום, מה שהוא רוצה לראות בו [היינו, על ידי שתיגרר למחלוקת, עי"ז תגרום לכך שהשונא שלך יראה במפלתך, כי כאשר אתה נגרר למחלוקת אתה סובל נפשית וכולי]. [אז מה כן לעשות? ] רק אדרבא ראוי לדון אותם לכף זכות [לרחם על הצד השני, שכ"כ רע לו עד... לחץ להמשך...

התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 6
...שספק אם יהיו עוד מצילים שיעזו להשתמש בה. עקרונות כלליים לבניית הטקסט מתוך הגישה הכללית נובעים כמה עקרונות לבניית הטקסט הספציפי עבור המתאבד המסוים: 1) השגת מירב האינפורמציה: ידיעת עובדות בסיסיות שאותן ניתן להשיג במהירות מן המזעיקים יכולה לעזור מאוד למציל בבניית הטקסט שלו. (אם האיש רוצה להתאבד בגלל אהבה נכזבת אין טעם לדבר אתו על כישלון בקורס קצינים). מצד שני ברור שהפסד זמן עלול להיות קריטי. ולכן יש לקצר ככל האפשר את הפרק הזה. אך לעתים יש זמן שניתן לנצלו (כמו למשל בפרק ההליכה בין מכוניתו של המציל למקום האירוע. כדאי לשאול: 1) מה שמו של המתאבד. 2) הסיבה שבגללה הוא רוצה להתאבד. 3) האם זו הפעם הראשונה שהוא נמצא במצב זה. 4) דברים שאמר כבר בתוך המצב הנוכחי. 5) אנשים נוספים שאפשר להזעיק (קרובים, חבר / ה) כדי לעזור בהצלתו. אפשרות נוספת: להתנות עם המזעיק (ממונה, מפקד, חבר קרוב) שיהיה בקרבת המציל וייתן תשובות אינפורמטיביות לשאלותיו של המציל המופנות אל המתאבד. כך יוכל המציל להגדיל את טווח הזמן בו הוא... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של טיפול אישי מומלץ, מאמן מכירות, מטפל קוגניטיבי התנהגותי, מנטורינג, קואצר לזוגיות, קואצ'ינג אישי, מאמן אישי לימודים, פסיכותרפיה הוליסטית ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3125 שניות
עכשיו 31_10_2014 השעה 10:14:48
wesi4