ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 1
... של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 1 רה לשונית, בדומה למושג "טקסט". המונח 'סוטה' מעוגן בתרבות ההודית לטקסט אוראלי, ומיוחס בהקבלה לטקסטים שהיו אוראליים במקור והועלו על כתב. במונחים של השפה העברית נשתמש בעבודה הזו במונח 'טקסט' אשר יכול להיות אוראלי או כתוב [12]. המונח קאנון מציין אוסף כתבים שיש להם אופי ... ובהתייחס לחומרים טקסטואלים יכול להתפרש בשתי דרכים: 1. במובן כללי שזהה ל'כתבים' (אוראליים או כתובים), במובן זה אין זה בהכרח רשימה סגורה של טקסטים אלא רק ציון שיש להם סמכות כלשהי. 2. במובן שני קאנון הוא אוסף סגור ואקסלוסיבי של טקסטים בעלי סמכות. זרם התהרוואדה פיתח קאנון סגור אליו לא ניתן להוסיף טקסטים לעומת זרם המהאיאנה [13] (Mahyana) לדוגמא בו הקאנון פתוח. במסורת התהרוואדה רעיונות חדשים יכולים להיתווסף דרך כתבי פרשנות ולקבל סמכות של המסורת אך אינם נחשבים כחלק פורמאלי של הקאנון. הקאנון לא נוצר בבת אחת אלא נערך בהדרגה במאות לאחר מותו של הבודהה. קשה לומר אילו מהטקסטים ששוננו באסיפה הראשונה מייד לאחר מותו של הבודהה נכנסו לקאנון ואילו הושמטו, אך נראה שרוב התוכן מהאסיפה המקורית זהה או דומה במידה רבה. במסורת התהרוואדה המונח המיוחס ... 'פאלי' מיוחס באופן חד משמעי לאוסף כתבי הליבה של הקאנון, ובמובן זה שווה ערך למונח 'טיפיטקה'. כתוצאה מכך המונח פאלי הפך לשם השפה בה חוברו טקסטים אלו. המונח 'פיטקה' (pitaka) מתורגם בדרך כלל כ'סל'. מאחר והטקסטים הועברו בע"פ במשך תקופה ארוכה עולה השאלה מדוע משתמשים במילה 'סלים'. סטיבן קולינס (Collins, 1990) מעלה את השאלה: "מעניין לתהות מה הייתה המטאפורה שנעשה בגללה שימוש במסורת כאשר לא ניתן לשים 'פיזית' טקסטים אוראליים בסלים? ". טרנקנר [15] (Trenckner) מסביר כיצד ניתן לשים טקסט מדובר בתוך סל כמטאפורה לפועלים בהודו העתיקה אשר נהגו להעביר אדמה בתוך סלים מיד ליד לאורך דרכים ארוכות, כך גם המסורת הבודהיסטית עברה מפה לאוזן, ממורה לתלמיד ומורה למורה על פני הזמן. הסבר נוסף הוא שהמונח 'טיפיטקה' נוצר כאשר הועלו הטקסטים על כתב בסרי - לנקה 400 שנה אחרי יצירתם, שם נהגו לשאת אותם ב - 3 סלים שונים כיוון שהיו אוסף גדול ורב משקל של עלי דקל מאוגדים עליהם נחרטו הטקסטים. לגבי מעמדו של הטיפיטקה דעת החוקרים חלוקה - קולינס (Collins, 1990, p. 89) מציין שהבודהיזם התהרוואדי לא התגבש סביב הטיפיטקה אלא היה זה שיצר אותו. ברגע שתהליך חיבורו של ... כדי לבסס את סמכותה בעולם הבודהיסטי. לטענתו זרם המהאוויהארה (Mahvihra) של סרי לנקה פעל במאה הראשונה לספירה לקבלת לגיטימציה דרך זיהוי אוסף הטקסטים שהיו בידיהם עם הבודהיזם המקורי כביכול. כך או כך, המסורת התהרוודית התבססה בעולם הבודהיסטי והתקבלה כזרם המוקדם ביותר ששרד ואיתה גם הקאנון הפאלי, הטיפיטקה. קולינס ... מה נכלל בקאנון ומה לא נכלל בו. פרנסיס ביזוט [16] (Francois Bizot) מרחיק ואומר שהמונח 'טיפיטקה' הוא מונח אידיאולוגי ולא ממש אוסף מסויים של טקסטים, כלומר שהקאנון היה סגור באופן חלקי עם מספר סוטות מרכזיות וקבועות ושוליים רחבים של טקסטים משתנים. באסיפה הבודהיסטית החמישית של הטיפיטקה שנערכה בעיר מנדליי שבבורמה בשנת 1871 נערך הקאנון לאחר תקופה של קרוב ל - 2000 שנה מאז האסיפה הרביעית שנערכה בסרי לנקה. ... Vibhangappakarana, Kathavatthuppakarana,Dhatukathappakarana, Puggalapannatti, Yamakappakarana, Patthanappakarana) טרמנולוגיה של טקסטים אוראליים למרות שאין הסכמה בין החוקרים מתי בדיוק החל הכתב בהודו, רובם יסכימו כי בראשית הבודהיזם גם אם כתב היה זמין הלימוד נעשה בהעברה בעל - פה והטקסטים הבודהיסטים הועברו בצורה אוראלית, בדומה לטקסטים הברהמינים. אם היו טקסטים כתובים בזמן תחילת הבודהיזם לבטח היו אמורים להיות כללים לשמירה שלהם בוינאיה (vinaya), קוד ההתנהגות של הנזירים. מאחר ולא קיימים כללים מסוג זה אלא רק בדבר לימוד ושימור טקסטים אוראליים אנו יכולים להניח שלא העלו את הטקסטים על כתב בתקופה מוקדמת. במסורת התהרוודית הכתיבה החלה רק בתקופת שלטונו של ווטגאמיני אבהיה (Vattagamini Abhaya) במאה הראשונה לפני הספירה בסרי לנקה. לפני כן כל הטקסטים הועברו בעל - פה כמעט באופן בלעדי למעט מספר מצומצם של טקסטים שהועלו על כתב לפני כן. אוצר המילים של הטקסט מרוכז סביב הפעלים 'שמיעה' (מהשורש sruti), 'דיבור' (מהשורש vac) והפועל 'ללמד' (vaceti) - "לגרום למישהו לומר או לשנן משהו ... דוגמאות מעין אלו המציינות את האופי האוראלי של הלימוד קיימות בטקסט במקרים רבים מאוד, אולם לא ניתן לומר שהטרמינולוגיה לכשעצמה מוכיחה שהטקסטים לא נכתבו מאחר והמלך אשוקה (Aoka) אשר הותיר אחריו רישומים רבים חצובים בסלעים ועמודים בהם נכתב "לצו הזה יש להקשיב" (iyam lip sotaviy) ככל הנראה מתוך כוונה שבעלי תפקידים ... הטרמינולוגיה המקובלת. כך ניתן לומר שהטכנולוגיה השתנתה אך הטרמינולוגיה הקודמת נשמרה (Norman, 1997). אם נבחן מילים מסויימות הקשורות להעברת הטקסטים בין עם בעל - פה או בכתב נוכל לראות יחסים הדדיים של שיתוף. מילים המיוחסות לאוראליות כגון: ha (נאמר), vuttam (נאמר), uggaheta (נתפס במחשבה), וגם מילים המיוחסות ... רבים כדי לשמר את המילים האלו. כך המקור והסמכות הראשונה היה הבודהה וקהילת הנזירים נשאה את מילותיו במשך דורות. הבודהה הביע את עמדתו לגבי טקסטים אוראליים וכתובים ביחס לאותנטיות שלהם, לסמכות שלהם וליכולתם להוות כלי הוראה ראוי. בסוטת קלמה (kalamasutta) הבודהה מסביר לאנשי קלמה על מה יש להסתמך ועל מה אין להסתמך ... אחרים, או על סמך קבלה של אדם כמורה. הוא ממליץ לבחון כל עניין לגופו ואת ההשלכות הצפויות ורק אז להחליט אם הדבר נכון או לא. לכן גם במקרה של הטקסטים הבודהיסטים על אדם מוטלת החובה לבחון את הדברים הנאמרים ולא לקבל אותם באופן עיוור. הבודהה לימד מספר עקרונות על פיהם ניתן להחליט אם הלימוד שנזיר מסויים מדקלם או מלמד הוא ... את הדהמה, המשמעת, וקוד הכללים... " זהו הקריטריון הרביעי. " (פריניבאנה 4.8) הוראות אלו של הבודהה העמידו את המסורת בבחינה מתמדת של נכונות הטקסטים באמצעות ניסיונם האישי והבנתם את המציאות כמו גם מציאת סימוכין וראיות צולבות ולכל עניין בתוך הטקסט. לשם כך המסורת פיתחה אמצעים לדיוק ובקרה בהעברת הטקסטים אשר יבחנו בהמשך. מסורת השימור והלימוד הבודהיסטית השיחות של הבודהה עם תלמידיו נשמרו באמצעות העברה אוראלית במשך תקופה של למעלה מ - 2500 שנה. הבודהיסטים המוקדמים היו מעוניינים לשמור על דברי המורה הגדול שלהם, הבודהה. אותן שיחות של הבודהה עם תלמידיו הנם טקסטים שונים בתכלית מהספרות האוראלית הנפוצה, וכוללים בין השאר גם טיעונים לוגיים מורכבים אשר מחייבים דיוק מוחלט. שוני וחוסר הדיוקים הקיימים בין גרסאות שונות מתבטאים בשם ... מכוונת לידי פרוזה או בתי שיר, אשר שוננו ונשמרו בזיכרון וכך הועברו הלאה באופן מאורגן ושיטתתי. אם לא היו פועלים באופן כזה יש סיכוי טוב שהטקסטים הלימודיים האלו היו נעלמים בדיוק כמו אלו של מורים רבים אחרים בני זמנו של הבודהה המוזכרים בקאנון כמו בסוטת 'פירות הפרישות' (samaaphalasutta). וכך תמיד קיימת הסכנה ... לספירה הבודהיסטית (94 לפנה"ס). 11 שנים לאחר מכן, בשנת 83 לפנה"ס, 500 נזירים, שבראשם המכובד מהאדהמרקהיטה (Mahadhammarakkhita) העלו את כל הטקסטים על כתב בפעם הראשונה על גבי עלי דקל. כאשר הספרים נערמו זה על גבי זה מסופר שעלו על גובה של שישה פילים. האסיפה החמישית התקיימה לאחר שנים רבות בעיר מנדליי שבבורמה (כיום ...
עקביות אידיאולוגיה צריך רע מסקנות הזיכרון לשכנע מישהו טיפול ב
בודהיזם - השיחה עם אַמְבַּטְּהַה - יוהרה שהפכה לענווה
... האיום מילולית. כך שאחד מהאלים הקדומים נראה תומך באמונה הבודהיסטית 'החדשה'. בטקסטים מאוחרים של מהאיאנה נמצא בודהיסטווה בשם זהה. [12] Isi: יתכן שאפשר לזהות אותו עם קרישנה (סנסקריט ...
להתמודד הבודהיסטים אמונה התנגדות למחיר באמונה טיפול בהתמכרויות תינוק להוציא מפרופורציה
פילוסופיה של החינוך - מבוא
... על ידי תאולוגים נוצרים, הפכה רווחת מאוד בכל רחבי היבשת. מטרתה הייתה לענות על שאלות פתוחות ולהתיר סתירות בטקסטים הנלמדים. בהתאם לרוח התקופה, עיקר הטקסטים שנלמדו היו טקסטים נוצריים, או טקסטים ידועים של פילוסופים "מקודשים" כמו אריסטו או ...
חיקוי הנחות היסוד הבדלים לא יכול טקסים רע כישורי חיים לחקות
עיסוי תאילנדי - רקע תרבותי והיסטורי
... ששירתו את המלך נאראי הגדול (1656-1688) איגדו יחד את הידע, נסיון ודרכי הטיפול שלהם לספר הרשמי הראשון של רפואה תאילנדית. כאשר הבורמזים פלשו והרסו את העיר הבירה איוטייה ב1767, רוב הטקסטים הועלו באש ואבדו. המלכים ראמה 1-3 משושלת הצ'אקרי הנוכחית מילאו תפקיד חשוב בהחייאת הרפואה התאילנדית ושימורה. מעל לאלף פורמולות טיפול בצמחי מרפא וידע תיאורטי הנוגע ... שידע ברפואה ותרפיית גוף ילומד באוניברסטיה על ידי אותם רישים. המלך ראמה החמישי (1868-1910), מינה את רופאי חצרו לתרגם הכתבים העתיקים משפות הפאלי וסנסקריט לגירסאות בשפת התאי. מכיוון שהטקסטים נכתבו על ידי הרישים בשפות עתיקות ולא בשפת התאי, המידע לא היה זמין עבור רוב רובו של העם התאי. תיעוד נוסף של הידע רפואי העתיק נעשה שוב בהוראת המלך ראמה החמישי ...
כישופים מה לעבוד לימוד בריא הדתיים בחיים העצמי בני משפחה
התנאים הבסיסיים והכרחיים ליצירת שינוי מובנה בטיפול ההוליסטי - חלק 1
... - חלק 1 אנלוגית יחסי מטפל מטופל מהייעוץ הפסיכו תרפויטי מאמר זה נכתב בהשראת קארל רוג'רס (1902 - 1987) ממייסדי הזרם ההומניסטי וכמו כן, חלקם של הטקסטים הינם תרגום חופשי לכתביו. מאמר זה, דן בדרך, בה ניתן ליצור שינוי מובנה ברמה הנפשית והגופנית בטיפול ההוליסטי. זאת, ע"י יישום מספר תנאים ...
איזון נפשי להשיג ביטחון עצמי להיות מודע תבניות לבנות ביטחון עצמי דוגמא בטוח בעצמך פחד
בודהיזם - סוטת צ'נקי
... " אז הבהגווה חשב לעצמו: 'דבריו של הברהמין הצעיר קאפטהיקה לבטח יהיו אודות הטקסטים של שלוש הוודות [iv] ; לכן הברהמינים נותנים לו דין קדימה. ' והברהמין הצעיר קאפטהיקה חשב כך: ברגע שהפרוש גוטמה יפנה את מבטו אלי, אשאל אותו שאלה'. ביודעו מה חלף בראשו של ...
בודהה לזכור לאמונה רוחניות טקסטים תובנה מסקנה לקוח מתנגד למחיר
ברית מילה - טוב או רע? למה שמירת מצוות + יהדות זה רע וכפירה באלוהים האמיתי?
... שלשניהם אין. ואמרו הדתיים הטיפשים וחז"ל - וסילפו את הפסוק: " לבד הנשמה הטהורה" אבל שלמה המלך אמר שאין הבדל, ואפילו נימק!! אז מה שייך לומר לבד הנשמה הטהורה? הרי אין הבדל בנשמה, שניהם מתהווים מדבר אחד. ובטקסטים דתיים, הטמטום הוא מתפתח, יש את הקטע של חי ...
הוכחות למציאות הבורא מוחלטות היהודים האמת אלוהות מה האמת מסיבות בריאותיות ראש של האדם
בודהיזם - הגישה הבודהיסטית בנוגע לאלוהים
... נבחר, מעמד נבחר, אידיאולוגיה נבחרת, מין נבחר או אינדבדואל נבחר, הם הדוגמא ליצירת אי שוויון בין - אנושי. כפי שנאמר בטקסטים בודהיסטים, אם אלוהים יצר את העולם, הוא היה האחראי לפשע ולסבל לא פחות מלפעולות הטובות ולהקרבה עצמית. אתיאיזם בודהיסטי בעוד שבודהיזם נחשב אתיאיסטי, אל לנו לשכוח ...
שקט נפשי סיבה ותוצאה מסקנה טוטאליות אשליות התפתחות סגולה מצביעים
אידאל ומציאות / מוהו נולקה
... לשאלות האלו אני רוצה להתייחס לשאלות האלו בחודש הבא, בטרם אמשיך לספר על החוויות והקשיים שלי. אני מקווה גם להציע דרכים קונקרטיות לקריאת טקסטים כמו "הנחיות לזאזן" ודומיו, ואיך להתמודד עם כל מני קשיים בזמן זאזן ובתרגול בכלל. עד אז אבקש את סבלנותכם הרבה. ...
דימוי מוחלטות להבדיל אמת אין מה לעשות מחשבות קשיים בלי קשר
החיים כפולחן - הפולחן כחיים
... המימאמסה (Mimamsa). אסכולה זו מופיעה בערך במאה החמישית לפנה"ס. הפירוש המילולי של המילה מימאמסה הוא חקירה, ומושאי החקירה של אסכולה זו הם הטקסטים הקדושים של התרבות ההודית - הוודות (Vedas). לפי המימאמסה, הטקסטים הקדושים הם הצלילים הנצחיים שנשמעים ומהווים את המערכת הקיומית, את הקוסמוס. החכמים ... לומר שהם חיברו אותם. הצלילים הללו תמיד היו ותמיד יהיו, לכן לא יכול להיות להם מחבר, אלא רק ניתן לשמוע אותם ולהעביר אותם לאנשים אחרים. אלו טקסטים שמהווים את האמת עצמה ולא מספרים על האמת. הטקסטים הקדושים מלמדים את החובות שלנו כבני אדם בתוך המערכת הקוסמית. חובות אלו מהוות את אחד המושגים המרכזיים בהודו - דהרמה (Dharma). הדהרמה כוללת את כל חובות החיים כך שהטקסטים הקדושים מלמדים למעשה איך על האדם לחיות בעולם. רק הטקסטים הקדושים יכולים ללמד על החובות ועל הפעילות שעלינו לבצע כבני אדם, כי רק הם מלמדים את החוקיות הקוסמית לפיה יש לפעול. יותר מכך, לפי המימאמסה כל מה שהטקסטים הקדושים עושים זה ללמד אותנו איך צריך לפעול. גם התכנים התיאוריים של הטקסטים הקדושים למעשה מכשירים אותנו, מבחינה מנטלית, לבצע את ההוראות המפורשות לפעילות. ... שיש לעשות ביום יום; וגם להכרה המיסטית של השחרור, שהיא בסופו של דבר הטוב העליון. חובות אלו שמובילות לטוב העליון מופיעות אך ורק בתוך הטקסטים הקדושים. חשוב לזכור כי אין כאן אל שחיבר את הטקסטים האלה, אלא מדובר בצלילים נצחיים. מכאן שגם החוקיות המוסרית של האדם וגם היכולת להגיע ... מטרה חיצונית, גורמת למחשבה להפסיק להתמקד במטרות של העולם התופעתי. אז המחשבות המכוונות למשהו נעלמות, ובמצב טהור זה מתגלה "העצמי האמיתי". הטקסטים הקדושים מלמדים אותי ש"העצמי האמיתי" חורג מכל מרחב וזמן. ידיעה זו גורמת לכך שאיני ...
איך יכול להיות איך לבצע בעולם הטוב אלטרנטיבות כוח חיצוני בורא תשובות
1 2 3 4 RSS
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טקסטים
לזמן מוגבל!     👈1 ב 125  👈2 ב 200  👈4 ב 250     📞 050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: טקסטים, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טקסטים, איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?



בכל עניין, ניתן ליצור קשר 📞
בווצאפ 050-3331-331

עדכונים ב: YouTube    עדכונים ב: Facebook    הקבוצה ב: Facebook
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מנטורינג, מאמן רוחני, מאמן אישי בתל אביב, מומחה, אימון אישי להפרעות קשב, מאמן עסקי, אימון אישי ועסקי, מאמן אישי למתבגרים, קואצ'ינג לילדים בתחום טקסטים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.1875 שניות - עכשיו 07_04_2020 השעה 08:45:05 - wesi4