ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
אתה כאן : ידע EIP > בודהיזם
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
רשימת > הרצאות + מאמרים על בודהיזם...
תקצירבודהיזם - שלוש הידיעות כן מופיע ברהמא'? " "לא, המכובד גוטמה" אם כך, ואסטהה, אף אחד מאותם ברהמינים המלומדים בוודות לא ראה את ברהמא פנים אל פנים, גם לא מי ממוריהם, או המורים של מוריהם, אפילו לא האב הקדום של מורה כלשהו משבעה ... לאיחוד עם ברהמא, אנא מהמכובד גוטמה שיעזור לאנשי ברהמא! " "אם כן, ואסטהה, הקשב, שים לב היטב ואני אומר לך. " "טוב מאוד, אדוני המכובד. " אמר ואסטהה. והבודהה אמר: הדרך לעולם הברהמא (Brahmalokamaggadesan) - 75 "ואסטהה, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, ... לכן, שנזיר בעל משמעת, לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, ישיג איחוד עם ברהמא - זה אפשרי. " ואז, לאור הדברים, אמרו הברהמינים הצעירים ואסטהה ובהרדוואג'ה לבודהה: "מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אנו שמים את מבטחנו בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותנו המכובד כחסידים מעתה ועד סוף חיינו! " [8] [1] איחוד עם ברהמא היה המטרה העילאית של ברהמינים. [2] עשרת הרישים (rishi, חוזים) מחברי מנטרות הוודות. [3] ראה סוטה 95 בקובץ השיחות הבינוניות (MN ... 'בעל כוח' או 'בעל עוצמה', אך כאן הכוונה היא בעל כוח על עצמו, או בעל שליטה בעצמו. [6] המונח ברהמויהארה (Brahmavihra, המשכנים הנשגבים) הינו מונח טרום - בודהיסטי והם מכונים גם המשכנים חסרי - הגבולות (appama). [7] Pama kata: על פי הפרשנות מתייחס לעולם - החושים (kmaloka). הפרשנות אומרת: 'כמו האוקיאנוס האדיר המציף ערוץ נחל קטן, הוא מגיע אף אל ברהמא'. [8] וואסטהה הפך לחסיד של הבודהה אחרי השיחה המתוארת בסוטה 98 בקובץ הסוטות הבינוניות (MN 98), והסוטה הנוכחית הינה השנייה בה הוא ביקש להפוך לנזיר חניך. לאחר מכן בסוטת אגניה (Aggaa, DN 27) הוא קיבל את ההסמכה לנזירות והגשים ... ⬅לקריאת המשך המאמר על בודהיזם - לחץ כאן...
תקצירזן בודהיזם / זאזן - יותר מדי זה לא מספיק?! / מוהו נולקה "אין סיבה שגם אתה תתנהג כמו תינוק! " מוגומי, הבת שלי, נולדה ביוני ומאז שמעתי מאשתי את ההערה הזו כמה וכמה פעמים. כשתינוק נולד, קורה לעתים שאחיו הבוגרים מתחילים להתנהג בצורה תינוקית כדי למשוך את תשומת ליבה של אמם, שמופנית כעת לרך הנולד. כאשר האב, שאמור אף הוא לטפל בתינוק, מתחיל ... כיון שהוא עדיין רק תינוק? על - כל - פנים נדמה ש"תרגול למבוגרים" צריך להתחיל בבחינה עצמית. בחודש שעבר כתבתי על "אימון" ו - "תרגול". וסיכמתי בכך ש"תרגול למבוגרים" פירושו לחיות כבודהה ובודהיסטווה - "תרגול" פירושו לחיות ו - "מבוגר" פירושו "בודהה ובודהיסטווה". ביפנית המילה "מבוגר" נכתבת באמצעות שתי סימניות סיניות שפירושן המילולי הוא "אדם דגול". בדרך - כלל הן מבוטאות ביפנית "אוטונה". אבל כמושג בודהיסטי הן מבוטאות "דאינין". "דאינין" הוא בעצם התרגום למילה הסנסקריטית "מהאסאטווה" שפירושה לא אחר מאשר "בודהה ובודהיסטווה". ברוב הארצות אדם נחשב למבוגר כשהוא מגיע לגיל 18, 20 או 21, אבל כמה מאיתנו יכולים באמת לטעון שהם מבוגרים, קרי מהאסאטווה, רק כיון שהגענו לגיל הקבוע בחוק? גם אם אנחנו טוענים שאנחנו מתרגלים את "דרך הבודהה", לרוב אנחנו מבוגרים רק על - פי גילנו בעוד התרגול שלנו ילדותי כתמיד. אז מה זאת אומרת באמת להיות מבוגר? בפרק מהשובוגנזו, "שמונה ההכרות של מבוגר אמתי", דוגן זנז'י מפרט שמונה מאפיינים למבוגר אמתי. השניים הראשונים הם "תשוקה מועטה" ו - "הידיעה שדי במה שיש". יום אחד בעת שתרגלתי כנזיר במקדש השייך לזרם הרינזאי בקיוטו, יצאה ... שלנו. "אני מתכוון לאמת בכך שתמיד יהיה לך מספיק אם לא תדרוש מהחיים יותר משהם מציעים לך ברגע זה. ככל שתנסה להשיג יותר, כך תסבול יותר. " - לרוב נהגי מונית בקיוטו יודעים יותר אודות בודהיזם מהנזירים שמתאמנים שם כדי לקבל רישיון להיות "כהני זן". "אתה מדבר יותר מדי", היה כל מה שיכל ראש הקבוצה שלנו לומר, כנראה שלא השתווה לאותו נהג מונית. קל מאד לומר "שתמיד יהיה לך מספיק אם לא תדרוש מהחיים יותר משהם מציעים לך ברגע זה". אבל לא כל - כך קל באמת להבין זאת ולהגשים זאת בחיינו. נדמה כאילו אנחנו אף - פעם לא ... - הפחות מה שאנחנו צריכים בחיינו? כך בדיוק אנחנו מוצאים עצמנו בשורה אחת עם הילד המגודל שעדיין רוצה "ממתקים, צעצועים וסטורי", אנחנו נוהים אחר אושר וסיפוק כמו תינוק אחר חלב - אמו. זאזן באנטאיז'י אינו טוב לדבר. אתה לא מרוויח מבחינה רוחנית ואתה גם לא מקבל דמי - כיס. בסופו של דבר אתה מפסיד - אתה מפסיד רעיונות ואידאולוגיות, ובסופו של יום אתה מוצא שאתה מוציא את כספך כדי לקנות דברים עבור המקדש. כאוסואי (נזיר המתרגל בהנחיתו של מורה), לא הייתי מאד מוטרד מכך. הייתי בטוח שתרגול זאזן עוסק בהפסד ולא ברווח, ומי בעצם מצפה שישלמו לו עבור זאזן? כשקיבצתי נדבות בזמן חופשת - החורף יכולתי לאסוף מספיק כסף כדי לשלם את הביטוח הרפואי (כ 150 דולר בשנה) שכיסה 70% מהטיפולים הרפואיים, אך לא מספיק כדי לכסות את התשלומים לביטוח הלאומי (כ 120 דולר בחודש), שהבטיחו חיסכון לגיל זקנה. אבל האין עוני דרך חיים לנזיר זן, וכיצד נדאג לעת זקנה אם עלינו לתרגל כאילו נמות היום? כיום ... מתחיל בזניחת האגו שלנו. ללא גישה זו לעולם לא נשיג מה שאנחנו רוצים, כיון שאין ביכולתנו להקשיב, אין ביכולתנו לקבל את התורה, ואין ביכולתנו לראות את ההנחיות, אנחנו לא מבססים אמונה בזאזן, ולאחר מספר שנים של "תרגול" אנחנו נוכחים לדעת שאנחנו מבזבזים את זמננו - ואנחנו מאשימים אחרים או את הזאזן, מבלי שאנחנו רואים שזו רק "כוס המים שבתודעתנו" שעולה על גדותיה ברעיונות שמרכזם האגו. "יותר - מדי" זו הסיבה שבשלה אנחנו לא מקבלים מספיק. כדי למצוא סיפוק אמתי למבוגרים, אנחנו לא זקוקים ליותר - עלינו להפסיד יותר, עלינו לוותר על עצמנו. אולי זה מספיק לכם, ובכל זאת אני רוצה להמשיך ולחקור מעט את עולם המבוגרים גם בחודש הבא. ... ⬅לקריאת המשך המאמר על בודהיזם - לחץ כאן...
תקצירבודהיזם - הניבאנה הסופית - 2 הצגת מראת הדהמה (dhammdsadhammapariyy) 2.8 אננדה, אין זה דבר יוצא דופן שמי שנולד כאדם גם ימות. אך אם תבוא אל הטטהאגטה לשאול את יעדם של כל אלו שמתו, זה עלול להתיש אותו. [11] לכן, אננדה, אלמד אותך דרך לדעת את הדהמה, המכונה מראת הדהמה, [12] על פיה התלמיד האצילי אם הוא ... מרושעים ויעדים מצערים. אני 'נכנס לזרם', חסר יכולת ליפול לעולמות אפלים, והדרך לניבאנה מובטחת. ' 2.9 ומהי מראת הדהמה באמצעותה הוא יכול לדעת זאת? הנה, אננדה, התלמיד האצילי הזה בעל אמון בלתי ניתן לערעור [13] בבודהה באופן זה: 'כך הוא המכובד - ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, בעל הבנה ומוסר, הנעלה אשר הלך מעבר, יודע את העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, ער וטהור מעבר לכל ספק. ' הוא בעל אמון בלתי ניתן לערעור בדהמה באופן זה: 'הדהמה מוצגת כראוי על ידי הבודהה, לראותה כאן ועכשיו, אל - זמנית, מזמינה לבוא ולראות, מובילה פנימה, להבנה על ידי החכם בעצמו. ' הוא בעל אמון בלתי ניתן לערעור בסנגהה באופן זה: 'הסנגהה של הבודהה מאומנים כראוי, הסנגהה של הבודהה מאומנים ביושרה, הסנגהה של הבודהה מאומנים בחריצות, הסנגהה של הבודהה מאומנים במיומנות, כך הם ארבעת הצמדים, שמונה סוגי בני - האדם, [14] הסנגהה, תלמידיו של הבודהה, ראויים למתנות, ראויים לאירוח, ראויים לנדבות, ראויים לכבוד. הם מהווים שדה חסד בלתי ניתן לשיעור בעולם. ' והוא בעל מוסר היקר לאציליים, שלם, חסר פגם, בלתי מוכתם, ללא חוסר - עקביות, [15] משחרר, חסר שחיתות, ותומך בריכוז ושלווה. זו, אננדה, היא מראת הדהמה, על פיה תלמיד אצילי, אם הוא חפץ בכך, יכול להסיק בעצמו: 'השמדתי גיהינום, לידה בממלכת החיות, ממלכת הרוחות, כל האופל, יעדים מרושעים ויעדים מצערים. אני 'נכנס לזרם', חסר יכולת ליפול לעולמות אפלים, והדרך לניבאנה מובטחת'. 2.10 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בנאדיקא בבית הלבנים, נשא דרשה מקיפה: 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, היא מביאה תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. ' 2.11 ולאחר שהבודהה שהה בנאדיקא בבית הלבנים ככל שחפץ... הלך מלווה בקבוצה גדולה של נזירים אל וסאלי והתגורר שם בחורשת אמבפאלי. 2.12 אז הבודהה פנה אל הנזירים ואמר: "נזירים, על נזיר להיות בעל קשב והבנה מלאה, זהו דברנו אליכם! וכיצד על נזיר להיות קשוב? [16] הנה, נזיר מתבונן בגוף כגוף, במרץ, בקשב ובהבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקות ומאווים כלפי העולם. הוא מתבונן בהרגשות כהרגשות במרץ, בקשב ובהבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקות ומאווים כלפי ... 2.14 באותה עת אמבפאלי היצאנית [17] שמעה כי המכובד הגיע לוסאלי והוא מתגורר בחורשתה. היא דאגה שיכינו את מיטב הכרכרות ונסעה מוסאלי אל הפארק. לאחר שנסעה כמה רחוק שניתן, היא המשיכה ברגל עד מקום המצאו של הבודהה. שם ברכה אותו בכבוד והתיישבה במקום ראוי. כאשר התיישבה, המכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותה בשיחת דהמה. וכאשר הייתה כך שמחה, אמבפאלי אמרה: "אדוני, אנא מהמכובד שיקבל ממני ארוחה מחר יחד עם קהילת הנזירים שלו." והבודהה הסכים בשתיקה, ומשראתה את הסכמתו, אמבפאלי קמה ממקומה, ברכה אותו בכבוד, ועזבה תוך שהיא שומרת את ימינה כלפיו. 2.15 בני הליצ'הבים מוסאלי שמעו שהבודהה הגיע לוסאלי והתגורר בחורשתה של אמבפאלי. הם הכינו את מיטב הכרכרות ויצאו מוסאלי. וחלק מצעירי וסאלי היו בכחול, [18] עם איפור כחול, בגדים כחולים, וקישוטים כחולים, בעוד אחרים היו בצהוב, ואחרים בלבן, עם איפור לבן, בגדים לבנים, וקישוטים לבנים. 2.16 ואמבפאלי פגשה את צעירי הליצ'הבים ציר לציר, גלגל ... לי את כל וסאלי על כל הכנסותיה, [19] לא הייתי מוותרת על ארוחה חשובה שכזו!" אז הליצ'הבים נקשו באצבעותיהם ואמרו "הוכשנו על ידי אשת המנגו, [20] אשת המנגו הונתה אותנו!" והמשיכו אל חורשת אמבפאלי. 2.17 משראה הבודהה את הליצ'הבים ממרחק, אמר: "נזירים, מי מביניכם שלא ראה את ישויות השלושים - ושלוש, שיביט על להקת הליצ'הבים! הביטו היטב עליהם ותקבלו מושג לגבי ישויות השלושים - ושלוש!" 2.18 כך הליצ'הבים נסעו בכרכרותיהם כמה רחוק שניתן והמשיכו ברגל עד מקום המצאו של הבודהה, ברכו אותו בכבוד והתיישבו במקום ראוי. כאשר התיישבו, המכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותם בשיחת דהמה. וכאשר היו כך שמחים, הם אמרו: "אדוני, אנא מהמכובד שיקבל מאתנו ארוחה מחר יחד עם קהילת הנזירים שלו!" "אך, ליצ'הבים, כבר הסכמתי לקבל ארוחה מחר מהיצאנית אמבפאלי!" והליצ'הבים נקשו ... מהשיחה, קמו ממקומם, ברכו את המכובד בכבוד, ועזבו תוך ששמרו את ימינם כלפיו. 2.19 כאשר הלילה כבר כמעט והסתיים, אמבפאלי, לאחר שדאגה להכנת ארוחה ממזון מובחר קשה ורך בביתה, בישרה למכובד שהארוחה מוכנה. לאחר שהבודהה התלבש בבוקר, הוא לקח את גלימתו וקערתו והלך עם קהל נזיריו אל משכנה של אמבפאלי שם התיישבו במקומות ישיבה שהוכנו לכבודם. והיא שרתה את הבודהה ואת קהל נזיריו עם מזון מובחר קשה ורך עד שהיו מרוצים. כאשר הבודהה הרחיק את ידו מהקערה, אמבפאלי התיישבה על מושב נמוך במקום ראוי. בעודה יישובה, אמרה: "אדוני, אני מעניקה את הפארק הזה לקהילת הנזירים עם הבודהה בראשם." הבודהה קיבל את הפארק, ואז הוא הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותה בשיחת דהמה, ולאחר מכן הוא קם ממקומו ועזב. 2.20 ובעת ששהה בוסאלי, הבודהה נשא דרשה מקיפה בפני הנזירים. 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, היא מביאה תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. ' השהייה בכפר בלובה בתקופת הגשמים (veuvagmavasspagamana) 2.21 ולאחר שהבודהה שהה בחורשת אמבפאלי ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: "בוא אננדה, הבה נלך אל בלובה!" "טוב, אדוני", אמר אננדה, והבודהה הלך מלווה בקבוצה גדולה של נזירים אל כפר קטן בשם בלובה, וחנה שם. 2.22 שם הבודהה אמר לנזירים: "נזירים, לכו לוסאלי למקום בו יש לכם חברים, מכרים או תומכים, והישארו שם בתקופת הגשמים. אני אשהה כאן בבלובה בתקופת הגשמים." "טוב, אדוני", השיבו הנזירים ועשו כך, והמכובד נותר בתקופת הגשמים בבלובה. 2.23 ובתקופת הגשמים הבודהה נתקף במחלה קשה וסבל מכאבים חדים כאילו עמד למות. אך הוא עמד בכל אלו בקשב והבנה מלאה ומבלי להתלונן. הוא חשב: 'אין זה הולם שאגשים ניבאנה סופית מבלי לפנות אל חסידיי ולהפרד מקהילת הנזירים שלי. עלי לעמוד במחלה זו באמצעות מאמץ ולשמור את עצמי בחיים', הוא עשה כך והמחלה התפוגגה. 2.24 לאחר שהמכובד ... חי כאי בעצמו, מוצא מבטח בעצמו, ללא אף מבטח אחר. ואלו כעת בתקופתי או לאחר מכן אשר ינהגו כך, אם הם חפצים בלמידה, יהפכו לנעלים מכל." [28] [סוף קטע דקלום שני] החלק על הסימנים והרמזים (nimittobhsakath) I. 3.1 והבודהה, לאחר שהתעורר מוקדם, התלבש ולקח את גלימתו וקערת הנדבות שלו, נכנס אל וסאלי לסבב נדבות. לאחר שסיים לאכול בשובו מסבב הנדבות, אמר למכובד אננדה: "הבא מחצלת, אננדה. נלך אל מקדש קאפאלה למנוחת הצהרים." "טוב, אדוני", השיב אננדה, ולאחר שהשיג מחצלת הלך בעקבותיו. 3.2 והבודהה הגיע למקדש קאפאלה והתיישב במושב המוכן. אננדה ברך את הבודהה בכבוד והתיישב במקום ראוי, ואז המכובד אמר: "אננדה, העיר וסאלי היא מקום נעים, מקדש אודנה נעים, מקדש גוטמקה נעים, מקדש סטמבקה [29] נעים, מקדש בהופוטה [30] נעים, מקדש קאפאלה נעים. 3.3 אננדה, כל מי שמפתח את ארבעת הנתיבים לעוצמה, [31] מתרגל אותם בתדירות, הופך אותם לריכבו, עושה אותם בסיסו, מכונן ... ⬅לקריאת המשך המאמר על בודהיזם - לחץ כאן...
תקצירבודהיזם - פרחים פרחים Pupphavagga 44 מי ידע את זו האדמה את עולמו של יאמה והישויות שבו? מי יבין את דברי החוכמה המוצגים כהלכה כאדם מיומן המלקט פרחים? 45 החניך יבין את זו האדמה, את עולמו של יאמה ואת העולם הזה עם הישויות שבו. החניך יבין את דברי החוכמה המוצגים כהלכה כאדם מיומן המלקט פרחים. 46 משהבנת שהגוף הזה הוא כמו קצף משחדרת לטבעו האשלייתי משעקרת את חיצי הפרח של מארה תוכל לצאת מטווח ראייתו של ... ⬅לקריאת המשך המאמר על בודהיזם - לחץ כאן...
תקצירבודהיזם - זן בודהיסטי. הזן כדרך חיים תורת הזן היא תורת בודהיסטית שצמחה במזרח בעיקר בסין וביפן. פירוש המילה זן: כאן ועכשיו. הזן גורס כי: הכל משתנה ללא הרף, הכל בר שינוי ואינו נח לרגע, הדבר הקבוע היחיד זה השינוי. אנחנו חווים את העבר וחושבים על העתיד, כאשר למעשה, העבר מאחורינו והעתיד לא ידוע. הזן עוזר לנו להתמקד בהווה. כמה ... ⬅לקריאת המשך המאמר על בודהיזם - לחץ כאן...
תקצירבודהיזם - וויכוח עם ספקן - 2 המשל על סוגד האש בעל השיער הסבוך (aggikajailaupam) I."אם כך, נסיך, אציג בפניך משל, כיוון שיש אנשים חכמים אשר מבינים מה שנאמר באמצעות משלים. נסיך, פעם היה סוגד - אש [11] בעל שיער סבוך אשר התגורר ביער בבקתת עלים. באותה עת שבט מסויים היה נע ונד ומנהיגו שהה במשך לילה אחד בסמוך למשכנו של סוגד האש, ... או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות, באותו אופן, קספה המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. ואני, קספה המכובד, שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי קספה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! קספה המכובד, אני מעוניין לבצע קורבן גדול. הנחה אותי, קספה המכובד כיצד הדבר יוכל להיות לטובתי ואושרי לזמן רב." החלק על הקורבן (yaakath) I."נסיך, כאשר קורבן מבוצע בו שוורים נשחטים, או עיזים, עופות או חזירים, או מגוון בעלי חיים נשחטים, והמשתתפים בעלי הבנה ... 16(. הוא מתואר כנואם הטוב ביותר בסנגהה, ובשיחה זו הוא הראה את יכולות הדיון שלו בוויכוח עם פאיאסי. [2] זה אינו אותו מקום כמו חורשת סימספא היכן שהבודהה נתן את המשל המפורסם של עלי העצים של סימספא (SN 56.31) אשר היה בקוסמבי. [3] בדומה להשקפותיו של אג'יטה קסקמבלי (Ajita Kesakambal) מסוטה 2. [4] למרות שזו אמירה שכיחה, וולש תמה מה נחשב בעיני פאיאסי להשקפות נכונות. [5] נשמה: ג'יבם, jva. [6] נוקשה: פטהינטרו, patthnataro. מאותו שורש של עייפות - ועצלות (טהינא - מידהה, ... מוצג היקהה ג'נבסבהה שאינו רע וכך גם וסבנה, מלך היקהות. [13] הסיפור הזה מופיע גם בסיפור הראשון בסיפורי הג'אטקה (jtaka, סיפורי חייו הקודמים של הבודהה גוטמה). [14] קנביס - צמח חד - שנתי ששמו המדעי Cannabis sativa, הגדל באסיה. מסיביו מייצרים אריגים וחבלים משובחים ומוצרים נוספים, ומן התפרחות והזרעים - סמים רפואיים, חשיש ומריחואנה. [15] פאיאסי, פוטהפאדה והודים רבים אחרים נהנים גם היום מוויכוח טוב לכשעצמו. [16] גדילים - סוג של פרנזים שמטרתם לתת משקל לבגד ולמתוח את הבד כלפי מטה. [17] חלוקה: ויאבטה, vyvata. [18] המכובד גבמפטי היה אחד הנזירים הראשונים במסדרו של הבודהה. הוא נהג לבלות את מנוחת הצהריים שלו בעולמות השמימיים ... ⬅לקריאת המשך המאמר על בודהיזם - לחץ כאן...
תקצירבודהיזם - השיחה עם סונדנדה - תכונותיו של ברהמין אמיתי השיחה עם סונדנדה תכונותיו של ברהמין אמיתי Soadaa Sutta הברהמינים ואנשי קמפא (Campeyyakabrhmaagahapatik) כך שמעתי. פעם הבודהה נדד בשטחו של שבט האנגה בלוויית קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים, והוא הגיע לעיר קמפא. בקמפא הוא התמקם ליד בריכת הלוטוסים של גגרא. באותה העת הברהמין סונדנדה התגורר בקמפא, מקום מאוכלס בצפיפות, מלא עשב, עצי בנייה, מים ... אשר יצא קדימה לפרישות משבט השקייה נודד בשטח האנגה... והוא נמצא ליד בריכת הלוטוסים של גגרא. ובנוגע לאדון המכובד הזה נפוצו דיווחים טובים: 'האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה ... לו מידיו של המלך סנייה בימביסארה כמתנה מלכותית עם סמכות מלכותית. ומאחר שכך המצב, אין זה ראוי שהוא ילך לבקר את הפרוש גוטמה, אלא שהפרוש גוטמה יבוא לבקר אותו. [1] " דברי השבח לבודהה (Buddhaguakath) לשמע הדברים השיב סונדנדה: "כעת הקשיבו, רבותיי, מדוע ראוי שאנו נבקר את גוטמה המכובד ומדוע אין זה ראוי שהוא יבקר אותנו. הפרוש גוטמה הינו בעל לידה טובה משני הצדדים, בעל שושלת טהורה עד לדור השביעי, ... באים להיוועץ בו ממלכות זרות וארצות זרות. אלפים רבים של ישויות שמיימיות שמו בו את מבטחם. ובנוגע לאדון המכובד הזה נפוצו דיווחים טובים: 'האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר... ' (כמו פסקה 2). הוא בעל שלושים ושניים הסימנים של אדם דגול. הוא מזמין, נעים בדיבורו, אדיב, לבבי, ברור ובהיר בדבריו. הוא מקבל הערכה, כבוד, הוקרה והערצה מארבעת הקבוצות [2]. ... להשיב לשאלה זו. ' ואז יתכן שקבוצת עמיתי תבוז לי... ואם, לאחר שאהיה בנוכחותו של הפרוש גוטמה, אפנה ואלך מבלי להציג את עצמי, יתכן וקבוצת עמיתי תבוז לי... ' אז סונדנדה ניגש אל הבודהה, החליף עמו ברכות נימוסין והתיישב במקום ראוי. כמה מהברהמינים ובעלי - הבית קדו בפני הבודהה, כמה החליפו עמו ברכות נימוסין, כמה ברכו אותו בכפות ידיים צמודות, כמה הכריזו את שמם ושבט מוצאם, וכמה התיישבו במקום ראוי בדממה. כך סונדנדה התיישב במקומו כאשר מחשבות רבות חולפות בראשו: 'אם אשאל את הפרוש גוטמה שאלה, ... ויאמר לי: 'ברהמין, זו אינה שאלה ראויה... ' אילו רק הפרוש גוטמה ישאל אותי שאלה מתחום הידע שלי של שלוש הוודות, אז אוכל לתת לו תשובה שתספק אותו! ' חוכמת הברהמין (Brhmaapaatti) והבודהה, תוך שהוא קורא את מחשבותיו, חשב לעצמו: 'סונדנדה הזה מודאג. נניח ואשאל אותו שאלה מתחום הידע שלו כמורה של שלוש הוודות. ' וכך אמר לסונדנדה: "על פי כמה מאפיינים ברהמינים מזהים ברהמין? כיצד אדם יכול להצהיר בכנות ומבלי ... כך. " לשמע הדברים, הברהמינים אמרו לסונדנדה: "אל תדבר כך, סונדנדה, אל תאמר זאת! סונדנדה המכובד ממעיט בערכם של מראה, המנטרות ולידה, ובפועל מאמץ את מילותיו של הפרוש גוטמה! " אז הבודהה אמר לברהמינים: "אם אתם חושבים שהברהמין סונדנדה לא ממוקד במשימתו, משתמש במילים לא נכונות, חסר חוכמה, ואינו ראוי לשוחח עם הפרוש גוטמה, הפסיקו אותו, ואתם דברו עימי. אך אם אתם חושבים שהוא משכיל, מדבר כהלכה, חכם וראוי ... טוב אם גוטמה המכובד יסביר את משמעות העניין. " סונדנדה הופך לחסיד (Soadaaupsakattapaivedan) "אם כך הקשב היטב ברהמין, שים לב ואני אומר לך. " "כן אדוני. ", אמר סונדנדה בתשובה והבודהה אמר: "ברהמין, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה ... את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! אנא מגוטמה המכובד וקהילת הנזירים שלו שיקבלו ממני ארוחה מחר! " והבודהה הסכים בשתיקה. אז סונדנדה משראה את הסכמתו, קם, קד בפני הבודהה, חלף מולו כשצידו הימני מופנה אליו והלך לדרכו. בבוקר למחרת הוא הורה לאנשיו להכין אוכל רך וקשה בביתו שלו, וכאשר הגיעה העת הוא הכריז: "גוטמה המכובד, הגיעה העת, הארוחה מוכנה. " והבודהה, לאחר שהשכים קום, הלך עם גלימתו וקערתו ובליווי נזיריו אל משכנו של סונדנדה והתיישב במושב שהוכן קודם לכן. וסונדנדה הגיש לבודהה ולנזיריו את מיטב המזון במו ידיו עד שהיו מסופקים. ולאחר שהמכובד אכל והרחיק את ידו מהקערה, סונדנדה לקח מושב נמוך והתיישב במקום ראוי. ואז אמר למכובד: "גוטמה המכובד, אם כאשר אכנס לאסיפה, אקוד בפני הבודהה, קהילתי תבוז לי. במקרה זה המוניטין שלי יפגע, ואם המוניטין של אדם נפגע, נפגעת הכנסתו... לכן אם כאשר אכנס לאסיפה אצמיד את כפות ידי בהוקרה, אנא מהמכובד גוטמה שיראה זאת כאילו הייתי קם ממקומי. ואם כאשר אכנס לאסיפה אוריד ... תבוז לי... לכן אם, כאשר אני נוהג בכרכרה שלי ארים את מוט הדירבון שלי אנא קבל זאת כאילו ירדתי ממרכבתי, ואם אנמיך את ידי, אנא ראה בזאת כאילו אני קד בראשי לרגליך [5]. " אז לאחר שהבודהה העביר לסונדנה שיחת דהמה, עורר בו השראה, החדיר בו התלהבות ושימח אותו, הוא קם ממקום מושבו והלך לדרכו. [1] לפרטים נוספים ראה קובץ הסוטות הבינוניות, סוטה 95 (MN 95.6). [2] ארבעת הקבוצות של חסידיו: הנזירים, הנזירות, ... ⬅לקריאת המשך המאמר על בודהיזם - לחץ כאן...
תקצירזן בודהיזם / זאזן - חלקים מלך מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 4 ראה גם: זן בודהיזם / זאזן - חלקים מלך מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 3. 17. לך שאומר שאינך מסתדר עם אחרים כולם מדברים על נקודת המבט שלהם, אבל למי אכפת? עדיף שתסתום את הפה. יש שאומרים, "מי בעצם אתה חושב שאני? " אדם רגיל, אלא מה. יש שגאים בעושר שלהם, יש שגאים בשמם או במעמדם, יש שגאים בסטורי שלהם. באופן הזה הם רק מראים כמה הם רגילים - אנשים ... מעסיקים את עצמם רק בכדי להתחמק משעמום. כולם מתלוננים שהם כל - כך עסוקים עד שאין להם זמן כלל וכלל. אבל למה הם כל - כך עסוקים? אלו רק האשליות שלהם שמעסיקות אותם. לאדם שמתרגל זאזן יש זמן. כשאתה מתרגל זאזן יש לך יותר זמן מלכל אחד אחר בעולם. אם לא תזהר עוד תעשה מהומה גדולה רק בשביל להאכיל את עצמך. אתה כל הזמן ממהר, אבל למה? רק בשביל להאכיל את עצמך. תרנגולות גם ממהרות כשהן מנקרות אחר האוכל שלהן, אבל למה? רק בשביל להיאכל על - ידי בני - אדם. התפתחות התחבורה הפכה את העולם לקטן יותר. עכשיו אנחנו דוהרים במכונית, אבל לאן ... מה נדמה שמתרחש - זה המצב הטבעי. אשליה פירושה לאבד את המצב הטבעי. בדרך - כלל אנחנו לא מזהים את המצב הטבעי הזה. בדרך - כלל אנחנו מכסים אותו במשהו אחר, כך ששוב אינו טבעי. תורת - הבודהה פירושה הוא המצב הטבעי. אך בעולם הכל לא - טבעי. שתלטנות; כניעה ודיון בכל עד מוות אינם טבעיים. כל מקום ממלא את כל השמיים והארץ, כל רגע הוא נצחי. לתרגל את דרך הבודהה פירושו לחיות לחלוטין את הרגע הנוכחי - שהוא כל חיינו - כאן ועכשיו. אל תדחק את דרך - הבודהה לשום מסגרת. 23. לך שאומר שלרופאים ונזירים יש חיים קלים קינקאקו - ג, י כמו גם ההיכל המוזהב ב הוריו - ג, י לא נועדו לתרגולם של נזירים. במקומות כאלה נזירים יכולים להרוויח את לחמם רק מלהיות בסביבה. בשנה הראשונה של תקופת המייג, י הפגודה בת חמש הקומות בהוריו - ג, י עמדה למכירה תמורת 50 ין, ועדיין לא נמצאו קונים. הם ... " זו הסיבה היחידה שהפגודה שרדה עד ימינו. ערך השוק של דברים כגון אלו משתנה. אין שום דבר כביר בדברים שערך השוק שלהם משתנה. אנחנו יכולים להסתדר בלעדיהם. ישנם דברים חשובים יותר. זאזן זה מה שחשוב. לאחרונה יש מקדשים בקיוטו שמנהלים בתי - מלון ואכסניות. זה מוזר איך אנשים מסוימים לא יכולים לחשוב על דבר פרט לכסף ואוכל. להיות נזיר שעוזב את ביתו משמעותו להיות מישהו שמשחרר את הכל. פירושו להשתחרר מטיפשות קבוצתית. הנזירים היום רק רוצים להיצמד לדברים. לכן אין בהם תועלת לדבר. כשאתה מאכיל חתול הוא מפסיק לצוד עכברים. כלב מפונק לא שומר. אפילו בני - אדם אינם מועילים לעבודה אם יש להם כסף והם חיים חיים קלים. ראה גם: זן בודהיזם / זאזן - חלקים מלך מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 5. ... ⬅לקריאת המשך המאמר על בודהיזם - לחץ כאן...
תקצירזן בודהיזם / זאזן - הבעיה שלך / מוהו נולקה על מה בעצם כל העניין ב - "תרגול למבוגרים"? ראשית תרגול למבוגרים פירושו לנגב את התחת שלך בעצמך. מי הוא זה שרוצה לתרגל? האם אנחנו לא אלו שבוחרים לבוא למקום כמו אנטאיז, י? אם כך, אנחנו ... אף הרחיקו עד אמריקה, ובסופו של דבר איש לא נשאר. אין לזה דבר וחצי דבר עם האנשים, זה בגלל שלא הצליחו לבסס אמונה איתנה בתרגול שם. המורה שלי עדיין חי באנטאיז, י אז אני מבקר אותו מפעם לפעם, אבל בכל פעם שאני מדבר אם אחיי הדהרמה שלי, אנחנו שואלים את עצמנו מדוע לא הצלחנו לבסס אמונה בזאזן. וזה כולל גם אותי. אז התחלתי לדאוג ולשאול את עצמי כמה שנים יעברו באופן הזה - כמה זמן מתבזבז?! וזה נכון לגבי כל מסורת הסוטו. אם לתרגול שלך אין נקודת מיקוד ברורה אין אפשרות "פשוט לשבת". אם אתה נאחז בצורה מבלי להיות נוכח ברגע, אין לזה שום משמעות כלל. ובכן, רק עתה משהבנתי את עצמי אני יכול לאמר זאת. הסיבה שבשלה לא יכולתי לבסס אמונה בזאזן ולתרגל לאורך זמן היא שזה לא הובהר לי כהלכה - לא הייתה שום הדרכה! " "הבעיה היא שאנחנו לא יודעים מה זה פשוט לשבת (שיקנטאזה). אני חושב שמי שבעיקר צריך לעזור לנו לדעת הוא המורה. " "הלכתי לדוג, ו ס, לשמונה ימים ... לכך! זה היה כל - כך שונה מכל - דבר עד אז, כל - כך רענן ומרגש! אז חקרתי את עצמי לעומק ושאלתי: מדוע זה כל - כך שונה, מה עושה את זה שונה מהתרגול שלי עד כה? התשובה היא פשוטה: עד אז לא הייתי אחד עם עצמי בכל רגע ורגע. הבעיה הייתה שלא הבנתי עד - כמה חשוב הרגע הנוכחי. פשוט לעשות זאזן, פשוט לאכול, מה המשמעות של ה - "פשוט" הזה בכלל? בכדי שיהיה ברור מהו ה - "פשוט" צריך להיות ברור לגבי כל רגע ורגע. ואני חושב שהבעיה הבסיסית שלי הייתה שאיש לא לימד אותי את האמצעים הממשיים לעשות זאת. מעולם לא שמעתי על "הנשימה הזו האחת". אני מאד שמח שכעת אני יודע! במילים אחרות "פשוט" פירושו הרגע הזה, המצב לפני שהתודעה מתחילה. אני חושב שזה ממש טוב לתרגול שלי ולחיים שלי, שכעת אני מבין זאת בבהירות. כעת הבעיה שלי היא פשוט להמשיך עם זה. זה מה שאני צריך לעשות כעת וזה יהיה התוכן של הזאזן היומי שלי מעתה. אני אזהר שמה יהיו אי - אילו זיהומים במעשי. אני אמרק את תודעתי ו - "פשוט" אעשה דברים. זה הכל, לבד מזה אין מה לתרגל. אני מאמין שהגעתי לסוף, ופשוט אמשיך ואתרגל. " וכך מבלי לחשוב על האחריות שלו ... את המקום שטיפח אותו במשך כל - כך הרבה שנים ואת המורה שטרח כה רבות לנסות ולפתוח את עיניו העצומות בחוזקה. בכל זאת אני שמח לשמוע שהוא מצא לבסוף את גן - הילדים הרוחני שלו ושתודעתו שלווה. כפי שאמרתי, הוא אינו היחידי שיש לו הספקות האלו - לכולנו יש אותם: "מדוע תודעתי אינה שלווה בזמן זאזן? " "מדוע עלי לסבול את הכאב הזה? וכשהכאב שוכח, אני או ישן או חולם! " "אחרי כל הזמן הזה איך זה שאני עדיין לא מבין מה זה שיקנטאזה? למה מישהו לא מבסס את אמונתי? " "האין התרגול הזה כולו צורה וטקס ללא משמעות או תוכן? " "מדוע נדמה שאני לא יכול לקבל קצת הדרכה ברורה?! " "והכביכול מורה הזה כאן, האם הוא לא ישן בעצמו בזמן זאזן? " "כמה שנים אני צריך להמשיך כך? האם זה לא פשוט בזבוז של זמן? " כל זמן שאנחנו חושבים כך, אנחנו באמת מבזבזים את זמננו. המהירים שבינינו חשים את הלבטים האלה ביום הראשון לסששין ומוצאים עצמם על האוטובוס הקרוב ... הלבטים האלה את חזי לחתיכות. אין בכוונתי לומר שכעת אני חי בשלום ובאושר ללא כל בעיות. אם לא אזהר אני עוד עלול לומר לעצמי "אולי יתכן שפשוט כך הוא התרגול" למותר לומר שהתרגול לעולם אינו "פשוט כך או כך". אנחנו לעולם לא יכולים לאחוז בו, שכן הוא עצם חיינו ברגע זה ממש. וכך במקום לפקפק בזאזן כתרגול אני מוצא שהזאזן מפקפק בי בכל רגע ורגע. כשאתה מבין לבסוף שזהו התרגול שלך שמעמיד אותך בסימן שאלה ולא ליהפך אין לך ברירה אלא לסיים את גן הילדים הרוחני שלך. הפכת למתרגל מבוגר. מילים כמו "זאזן הוא צורתך האמתית" או "זאזן הוא המורה האמתי", נאמרו לאוזניהם של מבוגרים. אני רוצה להמשיך ולבחון את נושא התרגול למבוגרים במשך מספר חודשים נוספים. הנושאים שאעסוק בהם כוללים: מהי המשמעות האמתית של המילה "מבוגר" בה אני משתמש תדיר? כיצד אנחנו יכולים להתמודד עם ישנוניות או מחשבות אקראיות כבעיה שלנו, כחלק מהתרגול שלנו? ומה עם כאב, סחרחורות, שעמום, תשוקות והיאחזויות, כעס, חרטה - עוד כהנה תחושות, אשליות ובורות? כיצד לתרגל לא רק זאזן כי אם את כל היבטי החיים? המלכודות שבתרגול, ההסתכלות על זאזן מבחוץ. הטלת האשם בזולת על תרגולינו הגרוע. מדוע באתי לכאן וכיצד חוויתי את קשיי התרגול. הוראתו של המורה שלי, הרושי מיאורה שיניו ז"ל. המשך בחודש הבא. 1. "אבות" הוא תרגום של patriarchs - זהו המושג שמוהו משתמש ... ⬅לקריאת המשך המאמר על בודהיזם - לחץ כאן...
תקצירבודהיזם - דרך האמצע - מושגי יסוד בדהמה דרך האמצע, מג'הימא פטיפדא (majjhim paipad), היא הדרך אותה גילה הבודהה במהלך חיפוש ממושך אחר דרך להפסקת הסבל הקיומי. דרך זו מובילה לשלווה, להארה, לניבאנה - היעד המוחלט. סידהרתא גוטמה היה פרוש משוטט ביער יחד עם המוני פרושים אחרים בהודו של אותה תקופה בה היו רבים שניסו והתנסו בחוויות מיסטיות שונות ומשונות. רובם ככולם ביקשו הנאות גופניות ... והיו כאלו שהאמינו שדרך מילוי אחר משאלות תשוקותיהם הבלתי פוסקות הם יביאו אותן לכדי מיצוי והכחדה. לעומתם בעלי הבתים, הסוחרים וכהני הדת שאפו לסיפוק המאוויים הגשמיים ובקשו עושר חומרי ואושר 'ארצי'. סידהרתא גוטמה, הבודהה לעתיד, התנסה בשתי הדרכים הקיצוניות - הן בהתענגות על הנאות החושים בארמונו עוד כשהיה נסיך והן בעינויים קיצוניים כגון הרעבה עצמית עד כדי אובדן הכרה ופרקטיקות אחרות במשך שש שנים בהן היה פרוש חסר - כל ביערות. אך כאשר השיג הארה מושלמת והפך לבודהה, הוא הבין ששתי דרכים אלו אינן מובילות לשלווה המיוחלת, לקץ הסבל - לניבאנה. הוא פנה אל חמשת תלמידיו הראשונים והסביר להם כיצד על פרוש העוזב את ביתו, משפחתו ורכושו, לפעול כדי להשיג את אותה ניבאנה: נזירים, על היוצא מחיי - בית לא לעסוק בשתי דרכים קיצוניות אלו. מהן השתיים? ישנה ההשתוקקות והדבקות בחיפוש אחר הנאות חושים, שהן נחותות, נמוכות, המוניות, לא נאצלות וחסרות מטרה. וישנה ההשתוקקות והדבקות בעינויים עצמיים, שהן מכאיבות, לא נאצלות וחסרות מטרה. הבודהה ראה שתי דרכים אלו כלא נאצלות וחסרות מטרה, הן אינן מובילות ליעד המבוקש ולכן על הנזיר להמנע מהן. בהמנעות משתי דרכים קיצוניות אלו ניתן להשיג את ההבנה העמוקה, ההתפקחות והידיעה של הניבאנה: בהמנעו משתי דרכים קיצוניות אלו הטטהאגטה השיג הבנה עמוקה של דרך האמצע אשר פוקחת עיניים, מביאה ידיעה, ומובילה לשלווה, לידיעה ישירה, להתעוררות, לניבאנה. הבודהה הציג את דרך האמצע כדרך בעלת שמונה היבטים, כדרך הטוהר, אשר בעקבותיה יוכל הנזיר להשיג את המטרה הנעלה - את הניבאנה: ומהי דרך אמצע זו? זוהי הדרך הנאצלת בעלת שמונה האיברים, כלומר: הבנה נכונה, כוונה נכונה (או 'מחשבה נכונה'), דיבור נכון, פעולה נכונה, אורח חיים נכון, מאמץ נכון, ... מועילות והתמקדות בפרקטיקות מועילות, פיתוח התנהגות מועילה ותורמת לאדם המתרגל אותה ולסביבתו והמנעות מפגיעה בעצמו ובסובבים אותו. דרך זו, המכונה דרך האמצע, או הדרך בעלת שמונה האיברים, מוצגת בפירוט בשיחות רבות של הבודהה וזו הדרך אותה לימד לאחר שהתעורר ועד מותו. זוהי דרך ההטהרות המובילה לשלווה ואין היא מוגבלת לקבוצה מסויימת של בני אדם, אלא מתאימה לכל יצור חי באשר ... ⬅לקריאת המשך המאמר על בודהיזם - לחץ כאן...
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהיזם, איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהיזם, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לפרישה, מאמן אישי לנוער, מאמן אישי טלפוני, מאמן אישי לעסקים, קואצ'ר אישי, מאמן אישי לקריירה, מטפל הוליסטי, טיפול נפשי, אימון אישי מומלץ בנושאי בודהיזם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 2.7734 שניות
עכשיו 17_07_2019 השעה 21:21:12
wesi4