ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שיטות חינוך ✔כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי ✔"אתה הילד הכי חכם בעולם", "את מוכשרת מאוד במתימטיקה"...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי
"אתה הילד הכי חכם בעולם", "את מוכשרת מאוד במתימטיקה", "מי הילדה הכי יפה בגן?"

איך אתם מרגישים עם מחמאות כאלה כלפי ילדים? כלפי הילדים שלכם? נעים לכם הצליל? אם כן, קראו היטב הלאה. אלו מחמאות הרסניות לביטחון העצמי של ילדיכם.

למה מייחסים הישגים?

אפתח בשאלה שמעלה אלפי קון בספרו "החינוך שילדינו ראויים לו". למה היתם רוצים שילדיכם ייחסו את ההישגים שלהם - לכישוריהם, או להשקעה שהם משקיעים? אנסח אחרת. אם ילדיכם קיבל ציון גרוע במבחן, האם היתם רוצים שיחשוב שהציון הגרוע נובע מטפשות, או מן ההשקעה המועטה שהשקיע בלימודיו?

התשובה זהה, כמעט, בכל פורום שבו נשאלת השאלה. הורים ומחנכים בכל העולם, תמימי דיעות: כולם רוצים שילדים ייחסו את הישגיהם להשקעה שהם משקיעים. כולם רוצים שילד שנכשל במבחן כלשהו יאמר לעצמו, לא למדתי מספיק, ועכשיו אלמד יותר.

האם זה מה שילדים אומרים לעצמם בעת כישלון? ובכן, חלק כן, וחלק לא, ורובם לא. רובם אומרים: אני טיפש, או חלש במתימטיקה. אין טעם להתאמץ.

איך לגרום לילדים להעריך השקעה?

ספרים רבים (למשל אלה של קון) נכתבו בנושא הזה. איך לגרום לילדים להעריך השקעה? לרצות ללמוד? ויש שיטות חינוך שמחזקות את האהבה של ילדים להשקעה ולאתגר, ויש כאלה שמדכאות אותו בשיטתיות וביעילות. יש בתי"ס שבהם התלמידים אוהבים ללמוד, סקרנים וחרוצים, ויש בתי ספר (הבה נודה, רבים), שבהם זה לא המצב. בתיה"ס הרגילים שבהם מקדשים תוצאות וציונים, לומדים בהוראה פרונטלית רגילה, בכיתות ענק, הם בהחלט לא צעד בכוון הנכון (זו לא השערה. יש מחקרים רבים שמצביעים על כך - שוב, ראו את ספרו של קון). משרד החינוך בישראל, אגב, מכיר במצב הזה, ויש בתי"ס ניסויים של משרד החינוך, ציבוריים ופתוחים לכל, שבהם החינוך אינו כזה (ביה"ס שאני מכירה אישית הוא "עין הים" בחיפה). אבל את זה יתכן שכבר ידעתם.

לטעמי, עד לא מזמן היה חסר רעיון בסיסי מאוד בתפיסות החינוכיות שלנו. ידענו שאסור לומר לילדים "אתה טיפש", כי אז הם לא ירצו להתאמץ וללמוד, אבל רובנו הפלגנו בהתלהבות בשבחיהם בכל הזדמנות: אתה חכם. אתה מוכשר. אתה תופס מהר. אתה גאון. אתה מנצח תמיד בשח. אתה הראשון בכיתה באנגלית.

"אתה גאון" ו"אתה אידיוט" הם קרובים מאוד

אבל "אתה גאון" הוא הצד השני של אותו מטבע הרסני של "אתה אידיוט". כי אם לפעמים אומרים לי שאני חכם, אז כשלא אומרים, אני מבין מיד (אני די חכם)... שאני טיפש. ויותר מזה: אם כשאני מצליח, אומרים לי שאני חכם, אז לא קשה להסיק: תוצאות נובעות מחוכמה (ולא מהשקעה). וכאשר אני לא מצליח, ברור ממה זה נובע: מטיפשות. ואם אני מצליח כל הזמן, אבל זה כי אני חכם, אז מה יקרה אם יום אחד אפסיק להיות חכם? או אפגוש ילדים חכמים ממני (בבי"ס למחוננים למשל)? ולמה בכלל לגשת לאתגרים? הם עלולים להראות שאני בעצם לא כל כך חכם.

"כוחה של נחישות"

קרול דואק, בספרה "כוחה של נחישות", מספרת על ניסוי שערכה. שתי קבוצות ילדים קיבלו פאזל קל למדי לפתרון. הם פתרו היטב את הפאזל, ואז קיבלו מחמאה. לאחר המחמאה, נשאלו אם הם רוצים לפתור פאזל קל יותר, או קשה יותר. חלקם בחרו בפאזל הקשה, וחלקם בחרו בפאזל הקל. שתי הקבוצות קיבלו מחמאות שונות בתכלית. לכל ילד בקבוצה הראשונה החמיאו: "אתה מאוד חכם, כל הכבוד". לילדים בקבוצה השניה החמיאו משהו כזה, "השקעת הרבה מאמץ וחשיבה, כל הכבוד". ואז נתנו להם לבחור. אתם ודאי יכולים לנחש אילו ילדים בחרו באיזה פאזל. מחמאה אחת ויחידה השפיעה על הבחירה שלהם באופן מכריע. בקבוצה שקיבלה מחמאה על חוכמה, 70% מהילדים בחרו פאזל קל. בקבוצה השניה, שקיבלה מחמאה על השקעה, 70% מן הילדים בחרו בפאזל הקשה, שהוסבר להם שיהיה מעניין יותר.

תפיסות בסיסיות שונות

יש פה משהו עמוק, ולא רק סמנטיקה. יש שתי תפיסות בסיסיות שונות לאנשים. דואק קוראת להן התפיסה המקובעת, והתפיסה המתפתחת. אנשים שמחזיקים בתפיסה המקובעת, חושבים שהישגים נובעים מתכונות אופי. מחוכמה. מכריזמה. מאומץ. אי אפשר לפתח את התכונות הללו, רק להוולד איתן. ואם כך, מטרתם בחיים היא להוכיח את עצמם. להוכיח שהם נולדו עם התכונות הטובות. ורצוי גם להשפיל אחרים בדרך, כדי להוכיח שהם עצמם טובים יותר. אנשים שמחזיקים בתפיסה המתפתחת מאמינים בהתפתחות, בפיתוח כישורים. הם רוצים לבנות את עצמם ואת ההישגים שלהם. והם גם פתוחים לגדילה של אחרים - למה לא? אין הרבה מה להוכיח, יש מה לפתח.

מורישים את התפיסות

והתפיסות שלנו עוברות בירושה לילדינו, דרך ההתנהגות שלנו ודרך השפה שלנו. אם אנחנו אומרים לילד, "אתה מוכשר", אנחנו מפתחים אצלו את התפיסה המקובעת. התפיסה שאומרת שיש דבר כזה אנשים מוכשרים, ויש אנשים לא מוכשרים, וכדאי להכלל בקבוצת המוכשרים. הוא צריך להוכיח את עצמו. כשלא יצליח, הוא ירגיש שאיננו מוכשר. כאשר אנחנו אומרים לילד, "התאמצת והתוצאה יפה", אין פה שום סכנה. הפעם התוצאה יפה, יופי. אם פעם אחרת התוצאה לא תהיה יפה, הוא ידע מה לעשות. להתאמץ יותר. אין פה עניין של כשרון שקיים או לא קיים. יש משיכה לאתגרים, כי הם מהנים, ואין בהם סיכון. כאשר החמיאו לילדים בניסוי על חוכמתם, הם רצו להמשיך להוכיח את חוכמתם, וזאת יעשו בעזרת הפאזל הקל. כאשר החמיאו להם על מאמציהם וחשיבתם, רצו להמשיך בהם, כי הם נהנו מהם, ואין מה להפסיד.

מחמאה שיש בה מתכון להצלחה

המחמאה להשקעה כוללת בתוכה מתכון להצלחה. אם מחמיאים לי על השקעה, אני יודע מה להמשיך ולעשות: כשאני מצליח - להמשיך להתאמץ ולהתפתח, וכשאני נכשל - להמשיך להתאמץ ולהתפתח. אין הבדל גדול בין המקרים עבורי, והמשמעות לא גדולה כל כך של הצלחה או כישלון. המחמאה על כישורים כוללת בתוכה שיפוט בלבד. טוב או רע. ואין מה לעשות עם זה, רק לצהול לזמן קצר בהצלחה (קצר, כי צריך עוד להוכיח את עצמי), ולפחד מאוד, ולהתיאש, בזמן כישלון.

עצה גאונית של ילד

דואק מצטטת ציטוט משעשע במיוחד. היא שאלה ילדים בכיתה ב', "איזו עצה הייתם נותנים לילד בכיתה שלכם שמתקשה בחשבון"? והנה עצה שנתן ילד בעל תפיסה מתפתחת: "תגיד, אתה מתייאש מהר? אתה חושב רגע ואז מפסיק? אם זה מה שקורה לך, אולי כדאי שתחשוב יותר זמן - שתי דקות אולי, ואם לא תצליח, אולי כדאי שתקרא שוב את השאלה. ואם גם אז לא תצליח, כדאי לך להצביע ולשאול את המורה". לילד הזה יש מתכון להצלחה. ילדים בעלי תפיסה מקובעת לא יודעים מה ליעץ. הם אמרו לילד שלא מצליח דברים כגון, "אני מצטער". אין להם מתכון להצלחה, כי מבחינתם, כישלון מעיד על חוסר כישורים.

הסיפור האישי שלי כילדה "חכמה"

כל חיי אמרו לי שאני חכמה מאוד. חכמה מכולם. ונחשו מה חשבתי לעצמי תמיד. שאני די חכמה, זה כן, אבל לא מספיק חכמה. עובדה: תמיד יש אנשים חכמים יותר. האמת היא, שגם לאמי אמרו ללא הרף שהיא חכמה. והתפיסה שלה היתה בדיוק כמו זו שלי: אני חכמה, אבל לא מספיק. מהיום שהפסקתי לחשוב על עצמי כעל חכמה או לא חכמה, ורק לחשוב איך לפתח את עצמי עוד ועוד, התחלתי ליהנות הרבה יותר מהישגי. הם לא אומרים עלי דבר, רק כמה השקעתי בהם. בתור מאמנת, אני יכולה לספר לכם שיש הבדל גדול מאוד באיכות החיים של אנשים שמחזיקים בתפיסות השונות הללו. אנשים שמנסים להוכיח את עצמם ללא הרף, חווים קשיים רגשיים עצומים. ההצלחה מלחיצה אותם, כל כישלון קטן מפיל אותם. הם מתקשים מאוד לפעול בסביבה מאתגרת רגשית. אנשים שאוהבים אתגרים ואוהבים להתפתח, ולא עסוקים כל הזמן בתיוג עצמי של מוכשרים או לא מוכשרים, מוכנים לעמוד באתגרים שמשאירים אותי פעורת פה. למשל, לנסות לקבל משרת ניהול בכירה ביותר בתחום שבו אין להם מושג וחצי מושג. הם הולכים על זה, למה לא? אם לא יקבלו את המשרה, זה לא יאמר דבר עליהם. אם יקבלו אותה, ובכן! יהיה להם הרבה לאן לגדול.

התהליך שעברתי עם ילדי

עברו כמה חודשים מאז שקראתי את הספר הזה - ספר מומלץ בחום, שסיכם היטב את הנושא הזה של מחמאות, שכבר חשבתי עליו מספר שנים. עברתי תהליך. היום אני לא מחמיאה לילדי על שום כישור שלהם. לעולם. אני מחמיאה הרבה על השקעה שהם משקיעים. אני אוהבת אותם, מחבקת אותם ללא סוף, ואוהבת לשבת ולהתבונן בהם מקפצים, רוקדים, מציירים או כותבים. אנחנו בוחנים את הציור או הסיפור, עוברים על הפרטים, מציינים אותם ומתענגים עליהם. אני לעולם לא אומרת להם שהם מוכשרים, כי אני לא מאמינה בכישורים. אם הם מתפארים בהישג שעולה על זה של חבריהם, אני שואלת אותם מה עשו לטובת ההישג הזה, ומשבחת אותם על ההשקעה. אני שואלת אותם מה לדעתם חבריהם עוד לא עשו כדי לקדם את עצמם. כשביתי באה ומראה לי מבחן שבו ענתה נכון על כל השאלות, אני שואלת אותה אם נהנתה לפתור נכון את המבחן. אם היא גאה בעצמה על ההתקדמות שלה בחומר, על הלמידה. את השאלה הקטנונית בדבר הישגיהם של ילדים אחרים במבחן אני שומרת לעצמי. כשבני מנצח אותי ב"משחק הזיכרון", אני לא משבחת אותו על זיכרונו הטוב. אני רק מחבקת אותו, ומציינת בשמחה, שהוא מצא יותר זוגות ממה שאני מצאתי. אם אני מרגישה צורך לשבח אותו, אני משבחת אותו על כך שהסתכל, והתרכז היטב. ומכיון שיש לי הרגל מושרש לומר משהו עם כל חיבוק, אני אומרת להם בפשטות, אתה הילד שלי. את הילדה שלי. ולפעמים: אתה בן ה - 4 שלי. את בת ה - 7 שלי. באנגלית זה נשמע קצת יותר טוב.

מה קורה כשמגיעים לנבחרת?

התפיסה שלי הזו, שדואק קוראת לה התפיסה המתפתחת, עומדת למבחן יומיומי בקשר שלי עם בתי. היא מתעמלת בנבחרת התעמלות קרקע. לכאורה, מה יותר תחרותי מנבחרת? מה יותר מעיד על כישוריה או חוסר כישוריה, מאשר זכיה במדליה או אי זכיה במדליה? ולכן בהתחלה, היססתי מאוד אם לרשום אותה לשם. המאמנת הראשית, אמרה שהכישורים שלה גבוליים, אבל כדאי לנסות. פחדתי שהכישורים שלה לא מספיק טובים, ושהיא תהיה מתוסכלת. מכיון שהיא רצתה מאוד, רשמתי אותה בלב כבד, והיא היום נהנית מכל רגע, ומתקדמת המון.

כמה חודשים אחרי שהתחלתי לחשוב על הנושא הזה של תפיסת עולם מקובעת או מתפתחת, אני בכלל לא מתמקדת בצד התחרותי של הנבחרת, או בכישורים שיש או אין לבתי כרגע. מבחינתי נבחרת היא פשוט מקום להתאמן בו הרבה. להתעמל הרבה. לזוז הרבה. לפתח כושר ריכוז ואומץ. לפתח עוד ועוד את תפיסת העולם המתפתחת, לפתח את הכישורים. לעמוד מול אתגר אחרי אתגר, וליהנות מהם. אני עקבית ביחס שלי להישגיה: שמחה כנה יחד איתה, וחוסר שבחים על כישוריה. רק שבחים על כך שהיא מתמידה להתאמן שבוע אימון אחר אימון, שבוע אחר שבוע, גם כשלא כל כך בא לה לצאת מהבית החם אל הגשם, ולנסוע לאימון. היום לא נראה שהכישורים שלה גבוליים בכלל. שמחת החיים שלה והאהבה שלה לספורט, ואולי היחס שלי לאתגרים שמרגיע אותה, מחפים על כל חוסר של כישור שהיה או לא היה לה. ואיך אפשר בכלל למדוד כישורים? אפשר למדוד ביצוע.

אי אפשר להבטיח ניצחון

עכשיו עומדת בפניה התחרות השנתית, ואני מתחילה להכין אותה לתחרות. היא מראה סימני פחד מן התחרות, שבתחילת השנה התרגשה ממנה וציפתה לה. שאלתי אותה מה אמרו להן המאמנות, האם הן חייבות לנצח בתחרות? היא אמרה שכן. אמרו להן שהן חייבות לנצח. צחקנו יחד. בגיל 7 היא כבר מבינה שזה אבסורד. איך אפשר להבטיח ניצחון? אפשר רק להתאמן. את יודעת, אמרתי לה, את ממש לא צריכה לנצח בתחרות. את יודעת מה את צריכה לעשות? שאלתי אותה. והיא חייכה: כן, אני יודעת. פשוט לעשות את זה.

הקטע הזה קיבל תגובות אינסופיות. במייל, בפורומים ואפילו בטלפון. הנה כמו תשובות:

מה עם הישגיות? זה לא חשוב?

שאלו אותי לגבי הישגיות ולגבי תחרותיות. יש בהשגיות ובתחרותיות שני חלקים. אחד הוא לנצח אחרים. והשני הוא לנצח את עצמנו. לנצח אחרים לא מעניין אותי, אישית. להיפך, אני רוצה שכולם יצליחו וישגשגו. מעניין אותי לנצח את עצמי, וללמד את ילדי וכל מי שרוצה ללמוד, לנצח את עצמם. להתקדם צעד צעד, לעבר השאיפות והחלומות שלנו, ולא לעצור. לא לעצור בכישורים או ביכולות הנוכחיים שלנו, אלא תמיד לחפש את הדרך ליצור עוד יכולת, ולקדם עוד עניינים. בביה"ס של בתי אמרו שהיא הישגית. הופתעתי מאוד: הישגית? איך זה יכול להיות? מעולם לא אמרתי לה חצי מילה על חשיבותו של ציון, או נצחון כלשהו, אלא רק על לפתח את יכולות הקריאה, הכתיבה והחישוב שלה. זה הדבר היחיד שמעניין אותי. הפיתוח. אבל בעולם המעשי, גישה כזו של פיתוח כישורים מביאה להרבה השגים. כי מטבענו, אנחנו פעילים, סקרנים, ורוצים דברים. אם אנחנו לא מבלבלים את עצמנו ואת ילדינו עם הסוגיות של חוכמה או טפשות, וכישורים כאלה ואחרים, אין סיבה שלא נגיע להשגים מרשימים.

"אני רוצה שהילד שלי ידע שהוא חכם"

כך אמרו לי לפחות חמש אימהות. תשובתי? אני לא רוצה שילדי ידעו שהם חכמים. ממש לא. אני רוצה שהם ידעו אלף דברים אחרים. שמהשקעה מתקדמים. שיתעניינו. שיסתקרנו. שיחקרו. שיפרגנו לאחרים. אי אפשר להתחמק מהבור הזה. אם יש חוכמה, יש גם טיפשות. אם הם יכולים להיות חכמים, הם יכולים להיות גם טפשים. מה אם יגיעו למבחן קשה מאוד, כמו "תלפיות" בצבא, או משהו כזה, ולא יצליחו בו? אז הם לא חכמים? אי אפשר לצאת טוב מהתפיסה של חכם / טיפש. כמו שאני אוהבת לומר, "אי אפשר לרקוד על כל הקצוות של העוגה". אי אפשר גם שהילד ישמע כל הזמן שהוא חכם, וגם שידע שמה שיקדם אותו בחיים היא השקעתו, ולא תכונותיו.
לשפר את הביטחון העצמי אתגרים לפתח יכולת שכלית הבדלה להעריך איך לפתח את השכל להצביע משקיע חינוך ילדים אני חכם אתגר איך להחמיא לילד איך להיות בטוח בעצמי איך להיות בטוח בעצמך איך להשיג ביטחון עצמי איך לחזק את הביטחון העצמי איך ליצור ביטחון עצמי איך לפתח ביטחון עצמי איך לרכוש ביטחון עצמי בטוח בעצמי בטוח בעצמך ביטחון ביטחון עצמי ביטחון עצמי בחיים ביטחון עצמי גבוה ביטחון עצמי חזק ביטחון עצמי חלקי ביטחון עצמי ירוד ביטחון עצמי מופרז ביטחון עצמי נמוך בניית ביטחון עצמי בעיות ביטחון עצמי בעיית ביטחון עצמי הגברת ביטחון עצמי הגברת הביטחון העצמי הגדלת ביטחון עצמי הגדלת הביטחון העצמי החזרת ביטחון עצמי החזרת הביטחון העצמי העלאת ביטחון עצמי העלאת הביטחון העצמי העצמת ביטחון עצמי העצמת הביטחון העצמי הרגשת ביטחון עצמי חוסר ביטחון עצמי חיזוק ביטחון עצמי חיזוק הביטחון העצמי חסר ביטחון עצמי ילד ילדה ילדים לבנות ביטחון עצמי להגביר את הביטחון העצמי להגדיל את הביטחון העצמי להוריד ביטחון עצמי להחזיר את הביטחון העצמי להחמיא להחמיא לילד להיות בטוח בעצמי להיות בטוח בעצמך להעלות את הביטחון העצמי להעלות ביטחון עצמי להעצים את הביטחון העצמי להרגיש ביטחון עצמי להשיג ביטחון עצמי לחזק את הביטחון העצמי לחזק ביטחון עצמי ליצור ביטחון עצמי לפרגן לפתח את הביטחון העצמי לפתח ביטחון עצמי לרכוש ביטחון עצמי לשדר ביטחון עצמי לשפר את הביטחון העצמי לשפר ביטחון עצמי מחמאות פיתוח ביטחון עצמי פיתוח הביטחון העצמי רוצה ביטחון עצמי שידור ביטחון עצמי שיפור ביטחון עצמי שיפור הביטחון העצמי תחושת ביטחון עצמי
דרך - באיזו דרך ללכת, כדי להגיע אל האושר והשלמות?
...כדי להגיע אל המטרה, צריך ללכת בדרך. וגם אל האושר ואל השלמות יש דרך. והשאלה היא, מהי הדרך הטובה ביותר, כדי להגיע אל האושר ואל השלמות? והתשובה היא, כי לא משנה באיזו דרך הולכים. כן משנה, איך הולכים בדרך. ונסביר: השלמות נמצאת בכל דבר. כל הדברים שבעולם, הם חלק מהאין סוף השלם. והשלמות האין סופית של המציאות, נמצאת בכל דבר ודבר. ובכל דבר ודבר בעולם, יש בו שלמות. אלא, שהאדם מצד עצמו לא רואה ולא נהנה מהשלמות שיש בכל דבר. ומאחר שבכל דבר בעולם יש שלמות, ממילא זה אומר שהדרך אל השלמות, נמצאת בכל דבר. והכל תלו
שיטות לתגמול עובדים, בונוסים לעובדים, תמרוץ עובדים, למה לתת לעובד יותר ממה שמגיע לו? איך לתת בונוסים בצורה נכונה? איך לתת בונוס לעובד מצטיין? איך לתגמל עובד? איך לגרום לעובד לרצות להשתפר? איך לגרום לעובדים להשתפר? איך להעניק לעובדים?
שיטות לתגמול עובדים, בונוסים לעובדים, תמרוץ עובדים, למה לתת לעובד יותר ממה שמגיע לו? איך לתת בונוסים בצורה נכונה? איך לתת בונוס לעובד מצטיין? איך לתגמל עובד? איך לגרום לעובד לרצות להשתפר? איך לגרום לעובדים להשתפר? איך להעניק לעובדים?
...תמרוץ עובדים, למה לתת לעובד יותר ממה שמגיע לו? איך לתת בונוסים בצורה נכונה? איך לתת בונוס לעובד מצטיין? איך לתגמל עובד? איך לגרום לעובד לרצות להשתפר? איך לגרום לעובדים להשתפר? איך להעניק לעובדים? למה חשוב לתגמל עובד יותר ממה שהוא מצפה לקבל? כאשר אנחנו רוצים שעובד יבצע את תפקידו בצורה טובה יותר, חשוב להבין שהתייחסות אליו כאל בן אדם ולא כאל מכונה או פועל, משפיעה באופן משמעותי על הביצועים שלו. עובד הוא לא רובוט ולא עבד, אלא אדם עם רגשות, ולכן כדי לגרום לו להשתפר, יש לגרום לו להרגיש מוערך, אהוב ומכובד...
כסף ואושר, חופש פנימי, ליהנות מהעבודה, למצוא את הטוב שברע, לתת צדקה, מעלת הצדקה, השלמות שבחיסרון, לעשות כסף בקלות, להתעשר בקלות, אושר פנימי, עבודה מאושרת, חיים מאושרים
כסף ואושר, חופש פנימי, ליהנות מהעבודה, למצוא את הטוב שברע, לתת צדקה, מעלת הצדקה, השלמות שבחיסרון, לעשות כסף בקלות, להתעשר בקלות, אושר פנימי, עבודה מאושרת, חיים מאושרים
...הטוב שברע, לתת צדקה, מעלת הצדקה, השלמות שבחיסרון, לעשות כסף בקלות, להתעשר בקלות, אושר פנימי, עבודה מאושרת, חיים מאושרים האם ניתן להשיג חופש מוחלט לצד יציבות ומשמעות? בדרך כלל, בני האדם חיים בתוך סתירה פנימית גדולה: מצד אחד הם רוצים חופש מוחלט, ומצד שני רוצים יציבות ומשמעות. אליעד כהן מסביר שבני אדם נמצאים כל הזמן במאבק בין שני קצוות - בין הרצון בחופש אינסופי לבין הצורך בגבולות ובצמצומים. הרצון בחופש כולל אפשרות לעשות הכל ללא שום מגבלה, כמו להרוויח כסף בלי לעבוד, לקבל כל דבר ללא מאמץ, להיות חופשי...
מחשבה אובססיבית, OCD, מחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, פחד ממחלה, פחד להיפגע, לכל דבר יש מחיר, מחשבה מציקה
מחשבה אובססיבית, OCD, מחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, פחד ממחלה, פחד להיפגע, לכל דבר יש מחיר, מחשבה מציקה
...פחד ממחלה, פחד להיפגע, לכל דבר יש מחיר, מחשבה מציקה מהי מחשבה אובססיבית ואיך להתמודד איתה? מחשבה אובססיבית, או מחשבה טורדנית, היא מחשבה שחוזרת על עצמה שוב ושוב ללא שליטה של האדם, וגורמת לתחושת מצוקה או חרדה. אליעד כהן מדגים זאת באמצעות אדם שמוטרד באופן קבוע ממחשבות הקשורות לפחדים בריאותיים, לדוגמה פחד מפגיעה בגב בשל בעיה רפואית אמיתית. האם כל מחשבה חוזרת היא אובססיבית? אליעד מדגיש שלא כל מחשבה שחוזרת היא בהכרח שלילית או בעייתית. למשל, אדם שחושב שוב ושוב על כך שהוא צריך לאכול משום שהוא רעב, או...
התמודדות עם חרדת נטישה, איך מפסיקים לעשן? איך לעשות דיאטה? איך להפסיק לעשן? התמודדות עם תלות רגשית, הפסקת עישון, איך לשמור על המשקל? איך אפשר לא לאכול? איך לרדת במשקל?
התמודדות עם חרדת נטישה, איך מפסיקים לעשן? איך לעשות דיאטה? איך להפסיק לעשן? התמודדות עם תלות רגשית, הפסקת עישון, איך לשמור על המשקל? איך אפשר לא לאכול? איך לרדת במשקל?
...לעשן? איך לעשות דיאטה? איך להפסיק לעשן? התמודדות עם תלות רגשית, הפסקת עישון, איך לשמור על המשקל? איך אפשר לא לאכול? איך לרדת במשקל? איך להתמודד עם חרדת נטישה ולהפסיק לעשן? ההקשיים שבהתמודדות עם חרדת נטישה, הפסקת עישון, דיאטות ושמירה על משקל, הם אתגרים נפשיים ורגשיים שמעסיקים רבים. הדרך להתמודד עם תלות רגשית או פיזית דורשת שינוי תפיסתי ולעיתים שינוי בהרגלים ובגישה לחיים. מהו המנגנון הרגשי שמוביל לתלות רגשית? השלב הראשון בהתמודדות עם תלות רגשית או פיזית הוא זיהוי התלות. זהו שלב קריטי שבו אדם מבין...
מבוא לניתוח NLP, למה לנתח טקסטים? איך ניתוח טקסטים יגרום לך להיות מאושר? ניתוח תוכן של טקסטים, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך לנתח טקסטים? איך ליצור עניין בכל דבר? איך לא להשתעמם? טקסט משכנע
מבוא לניתוח NLP, למה לנתח טקסטים? איך ניתוח טקסטים יגרום לך להיות מאושר? ניתוח תוכן של טקסטים, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך לנתח טקסטים? איך ליצור עניין בכל דבר? איך לא להשתעמם? טקסט משכנע
...איך ניתוח טקסטים יגרום לך להיות מאושר? ניתוח תוכן של טקסטים, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך לנתח טקסטים? איך ליצור עניין בכל דבר? איך לא להשתעמם? טקסט משכנע מה הקשר בין ניתוח טקסטים לבין אושר? כאשר רוצים להבין את המשמעות של טקסטים, זה חשוב לא רק כדי לנתח את התוכן, אלא גם כי ניתוח כזה יכול להוביל להבנה עמוקה יותר של עצמנו ושל העולם שסביבנו. אחת השאלות שנשאלות בהרצאה היא איך ניתוח טקסטים יכול לגרום לאדם להיות מאושר. הרעיון המרכזי שעולה הוא שלנתח טקסטים זה לא רק תהליך של פירוק מילים ומשמעויות, אלא גם...
בחירה חופשית לאלוהים, האם אלוהים כל יכול, למה אלוהים ברא את העולם, מי ברא את הרצון של אלוהים
בחירה חופשית לאלוהים, האם אלוהים כל יכול, למה אלוהים ברא את העולם, מי ברא את הרצון של אלוהים
...ברא את העולם, מי ברא את הרצון של אלוהים האם לאלוהים יש בחירה חופשית? אליעד כהן פותח את ההסבר בשאלה יסודית ומרכזית - האם לאלוהים יש בחירה חופשית? כדי להבין זאת, צריך לבדוק לעומק את המושג בחירה חופשית ואת המשמעות שלו בהקשר של אלוהים. הוא מתחיל מנקודת מוצא פשוטה יותר, מתוך השאלה האם לבן אדם יש בחירה? ומניח שאין לבן אדם בחירה חופשית, ולכן בוחר לשאול על הראשון בשרשרת - אלוהים. אליעד מציג את השאלה בצורה ברורה: אם לאדם אין בחירה, האם לאלוהים, שנמצא כביכול בראש השרשרת, יש בחירה? הוא מדגים את הנקודה ה
אהבה והתאהבות, להרגיש אהוב, להרגיש שאוהבים אותך, להרגיש שאתה אוהב, אוהב את מי שלא אוהב אותך, להרגיש אהוב, להרגיש נאהב, לאהוב בלי תנאים, לאהוב עם תנאים, אהבה בזוגיות
אהבה והתאהבות, להרגיש אהוב, להרגיש שאוהבים אותך, להרגיש שאתה אוהב, אוהב את מי שלא אוהב אותך, להרגיש אהוב, להרגיש נאהב, לאהוב בלי תנאים, לאהוב עם תנאים, אהבה בזוגיות
...אותך, להרגיש שאתה אוהב, אוהב את מי שלא אוהב אותך, להרגיש אהוב, להרגיש נאהב, לאהוב בלי תנאים, לאהוב עם תנאים, אהבה בזוגיות מהן שתי התחושות שאדם רוצה להרגיש באהבה? לפי אליעד כהן, קיימות שתי תחושות מרכזיות שאדם מחפש להרגיש בתוך חוויית האהבה: התחושה שאוהבים אותו והתחושה שהוא עצמו אוהב. אדם תמיד שואף לחוות את שני הצדדים האלה בו זמנית, גם להרגיש נאהב וגם להרגיש שהוא נותן אהבה. שתי התחושות האלה מהוות את הבסיס לאושר ולסיפוק של האדם, כאשר כל אחת מהן נובעת מהחוויה שהמציאות תואמת את רצונו. מה הקשר בין אהבה...
פחד להיכשל, פחד להצליח, פחד מכישלון, קשה להצליח, התמודדות עם כישלון, קבלת החלטות, איך לקבל החלטה? בחירת קריירה, לבחור קריירה, לדעת מה לעשות, לדעת איך להחליט
פחד להיכשל, פחד להצליח, פחד מכישלון, קשה להצליח, התמודדות עם כישלון, קבלת החלטות, איך לקבל החלטה? בחירת קריירה, לבחור קריירה, לדעת מה לעשות, לדעת איך להחליט
...פחד להצליח, פחד מכישלון, קשה להצליח, התמודדות עם כישלון, קבלת החלטות, איך לקבל החלטה? בחירת קריירה, לבחור קריירה, לדעת מה לעשות, לדעת איך להחליט איך מתמודדים עם פחד מכישלון ופחד מהצלחה? אנשים רבים חווים קושי בקבלת החלטות בגלל פחד מכישלון, ופעמים רבות גם פחד מהצלחה. הפחד הזה מתבטא בתחושה שיש משהו שעוצר אותם, כמו כוח חיצוני שלא בשליטתם. בשיחה עם אדם שחווה פחד מכישלון, אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת ומעשית כיצד להתמודד עם פחד זה. האם הפחד הוא באמת כוח חיצוני או בחירה פנימית? ראשית, חשוב להבחין בין פחד...
קריאת מחשבות של בני זוג, איך לדעת מה היא אוהבת? מה נשים אוהבות? למה צריך לקרוא מחשבות בזוגיות? למה לקרוא את המחשבות שלה? למה לקרוא את המחשבות שלו? מה בחורות רוצות? מה גברים רוצים? סודות בזוגיות, רוצה כן אבל אומרת לא
קריאת מחשבות של בני זוג, איך לדעת מה היא אוהבת? מה נשים אוהבות? למה צריך לקרוא מחשבות בזוגיות? למה לקרוא את המחשבות שלה? למה לקרוא את המחשבות שלו? מה בחורות רוצות? מה גברים רוצים? סודות בזוגיות, רוצה כן אבל אומרת לא
...מחשבות של בני זוג, איך לדעת מה היא אוהבת? מה נשים אוהבות? למה צריך לקרוא מחשבות בזוגיות? למה לקרוא את המחשבות שלה? למה לקרוא את המחשבות שלו? מה בחורות רוצות? מה גברים רוצים? סודות בזוגיות, רוצה כן אבל אומרת לא למה לא לשאול את בן הזוג מה הוא רוצה? כשאתה נמצא בזוגיות ורוצה לדעת מה הצד השני אוהב או רוצה, התשובה הפשוטה וההגיונית היא לשאול אותו ישירות. אם אתה רוצה לדעת מה היא אוהבת, פשוט תשאל אותה, מה את אוהבת?. אם את רוצה לדעת מה הוא רוצה, תשאלי אותו, מה אתה רוצה?. אך בזוגיות, השיטה הפשוטה הזו אינה...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ב
.../ פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - א. דוגמה לפעולת כפייה בלתי תקינה: בראשית ברא אלהים (המונח השגור בפינו עד היום) את השמים ואת הארץ. האדם נולד אל תוך היקום, ומאותו רגע הוא קולט את נתוניו ומעבד אותם. נתונים אלה מעובדים רק דרך המערכת האנושית של האדם, אין מערכת אחרת בנמצא, זו מציאות הדברים. מאידך, נתון כפוי לא ייקלט לעולם אצל האדם, במקודם או במאוחר הוא יפלוט אותו, זה טבע הדברים. אם כן, המונח אלהים שכיוונה לו התורה הוא התודעה, זו שמרכז השליטה בידה. זה המנחה, המורה המדריך... זה המונח שהזכירה התו
לשמור על הקיים בהווה
...הקיים בהווה חשיבה הגורסת לשמור על הקיים בהווה ממקמת את האדם במצב שידאג לכך שינוח בזמן הנכון ויעשה את הדברים הנכונים בזמן הנכון. חשיבה כזו, גורמת לאדם להיות רגוע, נינוח עם עצמו ואדם כזה הוא עקשן באופן כזה שלא מפר לו את האיזון בחיים. אדם כזה יכול לדעת את הדברים גם ללא הידיעה הזו, אבל אם הידיעה לא נכנסת למשנה תוקף הוא יכול להיות מושפע מתנודות החיים בקלות ולאבד את זה. הרעיון הוא לשמור על הקיים בהווה עי הסתכלות על הדברים כפי שהם. ואז האדם יכול להיות רגוע, וכבר לא משנה לו מה יקרה ומה יהיה, הוא כבר יעשה...
רוצה לחשוב כמו בן אדם? תאכל כמו בן אדם! חלק 1
...כמו בן אדם? תאכל כמו בן אדם! חלק 1 רוצה לחשוב כמו בן אדם? תאכל כמו בן אדם! לכל אדם יש 2 כוחות. הכוח הראשון הוא כוח השכל הכוח השני הוא כוח הדמיון. מי שאחראי לכל ההצלחות שקורות לאדם בחיים, הוא כמובן השכל. לעומת זאת, כל הטעויות שקורות לאדם בחיים, כל הבעיות שיש לאדם בחיים ושהוא לא יודע כיצד לפתור אותן, כל הפחדים / חרדות שיש לאדם, כל הכעסים שיש לאדם וכולי, כל הדברים האלו קורים בגלל כוח הדמיון שיש לאדם. כי כאשר האדם משתמש בשכלו, ממילא הוא יודע מה לעשות בכל מצב ומצב, והוא יודע כיצד להפוך כל בעיה לפתרון...
מה לעשות אם נראה לך שהכל רע?
...אין שום יאוש בעולם כלל! לפעמים אתה נופל לייאוש, נדמה לך שהמצב שלך רע לגמרי, שהכל רע, שאין שום תקווה, שהכל הולך נגד רצונך. במקרים כאלו אסור לך לייאש את עצמך. עליך לדעת שלעולם המצב אינו רע לגמרי, תמיד בכל מצב בעולם אתה יכול למצוא משהו טוב ואין שום ייאוש בעולם כלל. אם תישאר רגוע ותתבונן על המצב, תמיד תוכל לראות שיכול היה להיות גרוע יותר, מה שאומר שגם כאן יש משהו טוב, בכך שהמצב אינו גרוע יותר. כדי לגרש את החושך עליך להדליק אור. לכן כדי לנצח את הרע עליך להתמקד בחיובי. תמקד את המחשבה שלך בדברים החיוביים...
ביטחון עצמי אמיתי - מהו? איך להשיג אותו?
...אמיתי - מהו? איך להשיג אותו? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על ביטחון עצמי אמיתי - מהו? איך להשיג אותו?. הרצאה על ביטחון עצמי. מדוע האדם רוצה ביטחון עצמי? מה נחשב להצלחה בחיים? מה האדם חושב שצריך לעשות בחיים כדי להצליח? מהן השיטות לפיתוח ביטחון עצמי, ומדוע הן לא עובדות? מדוע שכנוע עצמי לא עובד? מדוע אמונה עצמית לא עובדת? מדוע דמיון מודרך לא תמיד עובד? ממה נובעת תחושת הביטחון / חוסר הביטחון העצמי של האדם? איך יודעים האם נוסחה היא עובדת או לא? מדוע האמת נכונה בכל מקום? מדוע המציאות...
להיות שלמה במקום מושלמת - (לא לנשים ואמהות בלבד)
...(לא לנשים ואמהות בלבד) חיי היומיום תובעים מכל אחד מאיתנו התמודדות עם מטלות רבות. השאיפה הטבעית של כל אחד, היא להיות מוצלח בכולן, אולם יש ולעיתים אנו נסחפים, ומנסים ולהיות לא רק מוצלחים, אלא ממש מושלמים בהכל. אני עברתי לאחרונה חוויה דומה. כאמא טריה לילד שני, קינן במוחי המיתוס עליו גדלתי ואותו ראיתי בסרטים, של האם המושלמת, הכל - יכולה, אשר מצליחה בקלות ובזרימה מוחלטת להיות פנויה רגשית לחלוטין לשני ילדיה, ולפנות לשניהם זמן איכות, במטבחה ניחוחות של בישול ואפייה טריים, ביתה נקי ומצוחצח תמיד והכביסה בו...
אחדות - מהי תפישת אחדות אמיתית?
...אפשר להעמיק, ולומר שאין הבדל בין אחדות לנפרדות כי הכל אחד ממש. והרעיון מסביב לרעיון של לדמיין את כל המציאות בנק אחת וכו היא רק כדי להמחיש לאדם שאין זמן ומקום כלל. ואין האדם יכול לדמיין ממש אין מקום ואין זמן ואלה רק עזרים להגיע להבנת המציאות למרות המגבלות שהוא חי בהן בזעיר אנפין. ולמרות המגבלה שלו כאדם, הוא יכול להבין את הדברים טוב ביותר. ומצד האמת, אין למציאות שם אחדות ונפרדות כי היא אחת ממש. ללא חיבור, ללא פירוד, ללא שינוי וללא תמורה. המציאות אחת. המציאות נטולת כל הגדרות, כי אם תביא הגדרה אחת תתקל...
פרסום לחרדים - הציבור החרדי
...- הציבור החרדי פרסום לחרדים זה עולם מלא. יש מורכבויות לא פשוטות שעל משווק ומפרסם לפרקם ולתעל אותם לטובת הקמפיין. במאמר זה נדבר על העולם החרדי וננסה לשרטט מעט את מרכיביו המרכזיים ולתת איזה מסגרת כללית לכל קבוצה מהקבוצות הגדולות במגזר. הציבור החרדי לא קל למי שמחוץ למגזר החרדי להבין את מורכבויות המגזר. זה נראה במבט מבחוץ נורא קל. כולם שחור לבן לא? אז זהו שלא. תתפלאו לשמוע עד כמה גם לשחור לבן יש הרבה אפור. זה ציבור מגוון, ייחודי ומלא סגנונות. בכלל לתייג את כל החרדים לאותה קטגוריה יהיה חטא. רמת הפתיחות...
זוגיות - מה אנחנו יודעים על בן הזוג שלנו?
...כמו אני מכיר אותה כמו את כף ידי. או, אני מכירה אותו אפילו יותר טוב ממה שהוא מכיר את עצמו. נאמרים תכופות על ידי בני זוג החיים יחד. האם באמת יש למשפטים אלה תוקף במציאות? מה אנחנו באמת יודעים, מכירים, מזהים או מה אנחנו מנחשים, ממציאים, משקפים דרכו - בנו, אלינו, עלינו? איזה חלק מתוך זה משקף את ההכרות שלנו עם עצמנו ואיזה חלק באמת יודע את בן - בת הזוג? המושג ידע נמצא בתחום התפיסה שלנו, הן בחושים, או בשכל, או בהכרה. ככול שתחום התפיסה שלנו רחב יותר כך גם הידע שלנו, אך תמיד הוא יימצא תחום / מוגבל. הטלת ס...
חלומות - מין ומיניות בחלום
...מין ומיניות בחלום המיניות והגירוי המיני מסמלים את ההשראה, כאשר אנו חולמים חלומות מיניים אנו נמצאים בתקופה של פתיחות רעיונית ויצירתית. החלום מאפשר לנו להביט פנימה והחוצה בעת ובעונה אחת - חלומות מיניים הינם דמות מראה של הנשמה שלנו, שעומדת בפני פוטנציאל של יצירה והגשמה בתחום מסויים בחיינו. מין הוא סמל של יצירה והגשמה רוחנית ומעשית בחלום. ברוב המקרים מין בחלום אינו סמל ישיר של מין במציאות, אלא מצביע על יצר, יצירה ויצירתיות של החולם. חלומות שבהם אנו מקיימים יחסי מין יצביעו על חדוות יצירה שפורצת מתוכנו...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שיטות חינוך
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שיטות חינוך, איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: שיטות חינוך, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
רוחניות ורצון להתאבד איך לסיים מערכת יחסים בלי מריבות? לבחור איש מכירות הכל סובייקטיבי כסף טוב לממש את עצמך מה לעשות כדי למנוע דיכאון? כמה זמן לוקח לטפל בחרדה? לאהוב את עצמך כמו שאתה... טיפול בחוסר ביטחון עצמי אני אוהב סקס מה זה לאהוב? מאושר בלי כלום האם עושר קונה אושר? איך לגרום למישהו לאהוב זוגיות? לכתוב הודעה לבחורה איך לגרום לעובד לקבל החלטות? קבלת החלטות מתוך אי וודאות התמודדות עם קשיים בחיים איך להתמודד עם הפצת תמונות אינטימיות שלך? מוטיבציה ועידוד אני לא מצליח להיזכר מוצר איך לגרום למישהו לחשוב עליך? ילד ששומע קולות איך לא לשכוח ילד באוטו? גישות רוחניות שימוש בסמים ואושר רוחני לדבר עם משוגע בהיגיון אולי אני סכיזופרן? לחזור לאקס לחזור אחרי פרידה לבנות תוכנית למתחיל דיאטה דלת פחמימות איך לראות את אלוהים? מערכת יחסים עם אלוהים האם הגעת להארה רוחנית? מואר רוחנית הספר להיות אלוהים הוא הספר הכי חכם בעולם מה מיוחד בספר להיות אלוהים? תכונות אופי להתעשר מה זה כסף? מה התכלית של החיים? מטרת החיים היא גן עדן איך נוצרת הנאה מינית? איך לבשר בשורות שליליות? יכולת הבחירה אלוהים לא בוחר את רצונו נברא העולם מי ברא את אלוהים? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לדיאטה, אימון אישי קריירה, מאמן אישי קואצ'ינג בנושאי שיטות חינוך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 08_10_2025 השעה 17:16:55 - wesi4