... ביותר שבנמצא. בן אחד הלך בתלם שהתווה לו אביו, וכל ימיו הסב נחת רוח לאביו, גדל והיה לפרופסור. ואילו בנו השני האכילו מרורים, נכשל בבית הספר, הסתבך עם החוק, והיה גונב
לפרנסתו . והנה הגיעה שעתו של האב למות, ובידו ירושה גדולה להשאיר אחריו, והוא מתלבט כיצד יוריש את אשר לו. מצד אחד הוא רוצה להוריש את כל רכושו לבן שממנו שבע נחת בחייו, אבל צעד זה יהווה הודאה בכישלון חינוך בנו האחר. ובנוסף לכך, עולה במוחו המחשבה: הלא בני המוצלח, מוצלח הוא ואינו זקוק לכספי, ואילו בני הלא מוצלח גונב
לפרנסתו, ואם אתן לו את רכושי, ייתכן שצרכיו יסופקו והוא יסור מדרכיו הנלוזות, ומה שלא הצלחתי בחינוכו בחיי, אצליח במותי. אך מצד שני, האם מגיע לו כל רכושי, שכן בחיי האכילני ...