ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פסיכולוגיות ✔כשהנעל לא מתאימה - סינדרום הפסיכולוג וגבולות האתיקה בטיפול השיאצו ✔כשהנעל לא מתאימה סינדרום הפסיכולוג וגבולות האתיקה בטיפול...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨כשהנעל לא מתאימה - סינדרום הפסיכולוג וגבולות האתיקה בטיפול השיאצו
כשהנעל לא מתאימה

סינדרום הפסיכולוג וגבולות האתיקה בטיפול השיאצו

מאמר זה משקף סוגיה אתית שעולה מתוך ממצאי מחקר בו נבחנו התקשורת הטיפולית והיבטיה בטיפול השיאצו. מהממצאים השתקפה תמונה בה ניסיונם של המשתתפים לשמירה על יושרם האתי על ידי ההימנעות מחקירה באוריינטציה פסיכולוגית לנוכח תכנים רגשיים, הושגה התוצאה ההפוכה. הדבר יתבטא בכך שהוצגו שתי מטרות טיפוליות אחת שהייתה רפואית בפני הקליינט ושנייה שהייתה רגשית, אותה שמרו המשתתפים לעצמם. ההימנעות מהחקירה הגלויה לא מנעה מהמשתתפים לבצע הערכה ואבחון פסיכולוגים לעצמם וזאת, על סמך הנחותיהם האישיות ובהסתמך על המידע המועט עמד לרשותם והזמן הקצר. התוצאה נראתה באבחון השגוי של מקור המצוקה הרגשית. בעקבות כך, נבחנים במאמר זה מחדש גבולות האתיקה שביישום הורבאלי וההיענות לתכנים הרגשיים שבטיפול.

ישנה הסכמה ובצדק שאין להשתמש במיומנויות פסיכולוגיות ללא הכשרה בטיפול השיאצו. מסלולי הלימוד לרוב אינם כוללים טכניקות ורבאליות לטיפול רגשי וההתייחסות למימדים הרגשיים בחייו של הקליינט, או ההתעסקות במצוקותיו הרגשיות, נעשית באמצעות טכניקות מגע המבוססות על הפילוסופיה בה מתמקדת תכנית הלימודים. מאמר זה, יעסוק בנושא הגבולות האתיים שבהתייחסות הפסיכולוגית שבטיפול השיאצו. זאת, באמצעות סוגיה אתית שעלתה מתוך תוצאותיו של מחקר שבחן את המכשולים והפתרונות העומדים בפני מטפלי השיאצו ביישום התקשורת הטיפולית.

כאמור, מטרתו של המחקר הייתה לבחון את התקשורת הטיפולית והיבטיה השונים. בכדי לעשות זאת, נערכו ראיונות עומק שתומללו ומתוכם זוקקו תמות ראשיות בשיטת הניתוח של תיאוריה מעוגנת שדה. הראיונות, כללו מצד אחד שאלות פתוחות שמטרתם הייתה למשוך ידע לגבי תפיסתם של המרואיינים את התקשורת הטיפולית ומצד שני, משחקי תפקידים שמטרתם הייתה לבחון את אופן היישום בפועל. ניתוח הנתונים הצביע על פערים בין תפיסת התקשורת ליישומה ועל השלכותיהם, אולם לא לכך אתייחס במאמר זה, אלא לסוגיה האתית שעלתה מתוך הממצאים.

בראיון, במסגרת משחק התפקידים, החוקר ביקש מהמשתתפים לערוך תשאול ראשוני כפי שהיו עורכים בקליניקה' למקרה אותו הוא הולך להציג. בעת הצגת המקרה, הוא הביעה רגשות סוערים ותכני מצוקה בהקשר לבעיה הרפואית. נאמרו משפטים כגון, "אני כועס, למה כאב הכתף הזה מגיע לי", או "אני מפחד ומתוח ולא יודע עם בעייתי תיפתר או שאשאר עם הכאב הזה". מצד שני, הוא רמז שישנו הקשר רגשי פסיכוסומאטי לבעיה הרפואית, אולם תכנים אלו לא הובעו בצורת מצוקה רגשית. נאמרו משפטים כגון, "זה התחיל כשאיבדתי אח לפני שנה ושמונה חודשים", "עברתי תהליך של עיבוד אבל, כעסתי, צחקתי ובכיתי. היום אני יכול לדבר על כך בקלות ואני מרגיש רק אהבה בלב ולא צער ויגון".

ראוי לציין ששיח מהן זה שהתנהל במסגרת משחק התפקידים של התשאול הראשוני, מבטא קונפליקט שיכול להיות נוכח בחדרם של כל מטפל ומטפלת. הרי אנו לא יכולים להימנע מתכני השיח הורבאלי שנוצר במפגש הטיפולי, איננו יכולים להימנע מרגשות שעולים במפגש ולוודאי שאיננו יכולים להימנע מביטויים רגשיים אותם מכניס הקליינט לחדר הטיפולים. מכיוון שהתיאוריה ההוליסטית כוללת בתוכה מימדים אלו, נוצר הצורך להתייחס אליהם באופן כל שהוא. אי היכולת לעשות זאת בשיחה מחשש לחציית גבולות האתיקה, יכול להוות קונפליקט מהותי. מבחינת המטפלים שהשתתפו במחקר, קונפליקט זה נפתר על ידי יישום המגע ככלי לנגיעה הרגשית.

כשנשאלו המשתתפים לגבי התייחסות ורבאלית לנושאים רגשיים שהם באוריינטציה פסיכולוגית, הם הסתייגו. הם אמרו שימנעו מתגובה טיפולית היכולה להיחשב כפסיכולוגית והסבירו את הימנעותם בהיעדר הכשרה פסיכולוגית מתאימה. הם אמרו משפטים כגון, "אני לא פסיכולוג ואסור לי ליפול בקטע של השיחה", או "אני לא פסיכולוגית אני לא ישאל שאלות בדברים שאני לא מבינה". לדבריהם, המגע כשלעצמו משמש ככלי מספק היכול לתת מענה ליצירת קשר ולהתייחסות למצוקות רגשיות. הם התייחסו לכך במשפטים כגון, "לפעמים רק ממגע, מהנחת יד על הבטן האמון נרכש", או "אני משתמשת במגע בכדי ליצור קשר, כשאני נוגעת המטופל מתרכך, הוא נפתח".

על פניו, נראה שמשתתפי המחקר עקבו אחר הכלליים האתיים ונהגו באופן מקצועי. אולם מתוצאותיו עולה תמונה אחרת, המרמזת על הצורך לבחון מחדש את גבולותיה של סוגיה אתית זו. כפי שצוין, במשחק התפקידים החוקר הציג באופן גלוי רמזים לכך ששורש בעייתו הרפואית היא פסיכוסומאטית. באותו הזמן, הוא התנהל באופן רגשי המביע כעס ותסכול על מצבו הרפואי. בהתאם לכך, כל המשתתפים במחקר זיהו את ההיבט הנפשי כדומיננטי. היה ברור לכולם שהם יכניסו היבטים רגשיים לטיפול והם תפסו את הדבר כטריוויאלי ובלתי נפרד. לאחר משחק התפקידים, כשנשאלו "מה הייתם עושים בטיפול? ", הם ענו, "הייתי עובד פיזית אבל דרך הפיזית פותח את הנפש", או "הרגשתי שאין בעיה בכתף, הכאב זה כאב פיזי אבל שמגיע ממקום אחר". תשובותיהם של כל המשתתפים שיקפו את התייחסותם לבעיה הרגשית שעלתה כקודמת לפתולוגיה הפיסיולוגית.

אף על פי כן, כשהמשתתפים נשאלו על ידי החוקר בזמן משחק התפקידים "מה יש לי? ", או "מה אנו הולכים לעשות? ", כל משתתפי המחקר התייחסו להיבטים הפיזיים של בעייתו בלבד. נאמרו משפטים כגון, "אנו נעבוד על הכתף, ניצור תנועה", או "אני אשתדל לא להתמקד באזור עצמו אלא להגיע בדרכים עקיפות". אף אחד מהם לא הציג את מטרת הטיפול כנוגעת גם בהיבטים הרגשיים. במילים אחרות, הם לא שיתפו את הקליינט (החוקר) במטרת הטיפול האמיתית אליה התכוונו והציגו בפניו מטרה טיפולית אחרת. עצם הצגת מטרת הטיפול באופן אחד לקליינט וקביעת מטרה אחרת שהיא אינה גלויה לו, מהווה מצב אשר יכול להיבחן ברמה האתית.

אמנם, לדבריהם של המרואיינים הם נמנעו מחקירתם של היבטים רגשיים, מכיוון שלא קיבלו הכשרה נאותה. אולם יחד עם זאת, הצורך להתייחסות לאותם ההיבטים עצמם היה נוכח ויתבטא בהבנתם את מצבו של הקליינט שהוצג בפניהם ובדרך פעולתם. ישנה האפשרות שתוצאה זו מבטאת נסיבתיות שמקורה באותו הקונפליקט הפנימי, זה המבטא מצד אחד את הצורך להתייחסות ומצד שני, את חוויית הסיטואציה כמחויבת להיות נסתרת, מכיוון שההתעסקות הגלויה עימה נתפסת כלא אתית ברמה הפסיכולוגית. הדבר משקף צורך העולה מהשטח ושיש לתת לו מענה ברמת מערכות ההכשרה, אולם זהו נושא לדיון אחר.

ההשלכות לאי ההתייחסות הורבאלית לתכנים הרגשיים שעלו, נראו באבחון שגוי לגבי המצב שהוצג. למרות שהקליינט (החוקר) ציין באופן ישיר שהיה בטיפול פסיכולוגי, שעיבד את רגשותיו שקשורים לאח והתמודד עימם ולמרות שתלונותיו הרגשיות כוונו באופן מכוון לחוויית המצוקה של לחיות עם הבעיה רפואית, לחיות עם הכאב גופני המוגבלות וחוסר האונים הנובע מכך, כל משתתפי המחקר קבעו שהמתח והמצוקה הרגשית אותם חווה, מקורם בגורם הפסיכוסומאטי. מסיפור המקרה, ניתן היה להסיק שאכן סיבת הפתולוגיה היא פסיכוסומאטית, אולם במקור המצוקה הרגשית לא היה ניתן לטעות, היא הוצגה כנובעת באופן וודאי, ברור וישיר מהפתולוגיה עצמה.

יחד עם זאת, החומרה האתית שבעניין אינה נוגעת לאי דיוקם של המשתתפים באבחון המקרה, זו התוצאה. היא נוגעת לכך שלמרות הימנעותם מההתייחסות הורבאלית ומהצהרתם המסתייגת מתכנים פסיכולוגיים, הם לא נמנעו מלבצע הערכה פסיכולוגית ומקביעת מטרת טיפול רגשית. כל זאת, ללא ידיעתו של הקליינט ובאמצעות הנחות פנימיות שנעשו בזמן הקצר וללא משיכת מידע קונקרטי לגבי החוויה הרגשית אותה הציג החוקר. לדוגמה "לדעתי הוא לא עבר את זה, עדיין לא השתחרר ולכן הכאב נמצא", "הטיפול יהיה בכל נושא הטראומה, מאז קרה לא משהו קשה לא להתמודד ברור שהמקור הוא באח".

נתון זה, מצביע על כך שבכדי לקבל הבנה מלאה למצבו ישנה חשיבות להבנת חווייתו הסובייקטיבית של החולה ולהבנת המשמעויות האישיות אותן הוא מייחס לסימפטום הרפואי. המצוקה רגשית יכולה לנבוע מגורמים רבים, פסיכוסומאטיים, שקשורים לעצם חוויית החיים עם הפתולוגיה, ישנה לאסטרטגיות ההתמודדות של הקליינט, תכונות האופי שלו, תפיסתו את מצבו, הקשר למצבים אחרים בחייו וכן אלאה. ישנה האפשרות, שבמידה והיו המרואיינים בעלי כלים מתאימים, היו יכולים למשוך מידע על מצבו הרגשי של הקליינט (החוקר) באופן גלוי ומבלי לתפוס את עצמם כפסיכולוגים ובכך, לאפשר לעצמם להבין באופן יותר טוב את מצבו ולהשליך זאת על הטיפול.

כול משתתפי המחקר טעו באבחון מקור המצוקה הרגשית, כולם ערכו פרשנות והערכה פסיכולוגית למצבו של הקליינט וכולם הסתירו זאת מהקליינט בזמן הראיון והציגו לו רציונאל ומטרת טיפול שונה. מצד אחד, הייתה מודעות אתית ואי שימוש בתכנים פסיכולוגיים באופן גלוי ומצד שני, אותו הצורך שעלה התרחש בפנימיותם של המשתתפים. תהליך זה התרחש ממילא, כך שניסיונם להתנהלות האתית הנמנעת מהשימוש בתכנים הפסיכולוגיים, לא עלה בהצלחה. נהפוך הוא, מחיר הסתרת המטרות הטיפוליות מלבד לכך שיתבטא בהבנתם השגויה את המקרה, השתקף באותה ההתנהלות שאינה אתית ושממנה ניסו להימנע.

חשוב לציין שזהו מחקר איכותני. הוא משקף קבוצה מסיומת בזמן מסוים ומהותו היא סובייקטיבית. מעצם רעיון זה עולות מגבלות היכולות לערער על תוקפו. לדוגמה, המחקר משקף את פרשניות המשתתפים ואת מעורבותו של החוקר בניתוח הנתונים, משחקי התפקידים לא משקפים באופן אוטנטי את המציאות הקלינית והמשתתפים ידעו שמדובר במשחק תפקידים. יחד עם זאת, ניתן היה למצוא משותף באופן בו ניהלו המשתתפים את השיח והראיון הטיפולי ובאופן בו התייחסו אל המקרים שהוצגו בפניהם. הדבר מרמז על הדרך אליה הוכשרו ליצור קשר והדבר יכול לעלות שאלות רבות.

מחקר זה מאלץ לבחון מחדש מהם גבולות האתיקה שבשימוש הורבאלי כשמדובר בתכנים בעלי אוריינטציה רגשית. זאת, מכיוון שנראה שאי ההתייחסות לתכנים אלו, יכולה לעורר סוגיות אתיות משל עצמה. הדבר מצביע שוב על הצורך שבהרחבת תוכניות הלימוד לכלול בתוכם תכנים המשקפים יישום של כלים ואסטרטגיות להתמודדות ורבאלית עם תכנים רגשיים. אולם עד שהדבר יעשה, עולה שאלה נוספת והיא, האם ישנה אפשרות ליישום תכנים ורבאליים בעלי אוריינטציה רגשית שהיא אתית, במסגרת הכלים שניתנים כיום במסגרות הלימוד.

חשוב להבין שמשיכתם והבהרתם של התכנים הרגשיים המובעים או המתוארים באופן נרטיבי בטיפול ושמהם ניסו להימנע משתתפי המחקר אינה חוצה גבולות אתיים. כשמגיע אדם עם כאב גב, אנו שואלים שאלות ומתמקדים בהבהרה של הביטוי הפתולוגי. שאלות כגון מתי כואב, מה מעורר את הכאב, כיצד הוא בא לידי ביטוי, האם ישנם דברים נוספים מלבד לכך וכדומה, עוזרות למקד ולדייק את ההבחנה ומשליכות ליישום הטיפול באופן שהוא אינו רפואי מערבי, אלא מבוטא באמצעות הטכניקה והיישום הנלמדים במסגרת הפילוסופיה הסינית לדוגמה.

באותו האופן, כשמגיע אדם המציג מצוקה נפשית, שמבטא רגשות באופן ישיר וגלוי, או שסיפורו מרמז על גורם פסיכוסומאטי, ישנה הלגיטימציה לשאול שאלות מבהירות ושממקדות את ההבנה לגבי מצבו. לגיטימי לשאול באיזה אופן הדבר משפיע עליו, מה המשמעות שהוא נותן למצבו, או כיצד הדבר בא לביטוי. לגיטימי לציין ולשאול כשחווים תחושה של מתח או רגש כשהקליינט מתאר את בעייתו. לגיטימי לשאול את הקליינט אם הוא רואה קשר בין הפתולוגיה לבין עברו, לגיטימי לחקור ולהבהיר את התנסותו לאותו עומק ולאותה רמת דיוק אליה היינו חותרים ושאליה היינו רוצים להגיע, כשהיינו מבהירים את הפתולוגיה הפיזית.

שאלות אלו מהן ניסו להימנע המשתתפים, אינן משקפות טיפול פסיכולוגי ואינן מהוות אבחון או הערכה פסיכולוגיים. הן ביטוי לקלט ראשוני שמטרתו לשפוך אור על מצבו של הקליינט, זהו איסוף נתונים. נתונים אלו יכולים להיות מושלכים לעולמם התיאורטי של המטפלים וככל שהיו בהירים יותר וממוקדים יותר כך יעזרו לדייק את האבחון ואת היישום הטיפולי. אין בכך שום נגיעה לעולם הפסיכולוגי. עם זאת, במידה ותהיה פרשנות המשתמשת במושגים פסיכולוגיים, או במידה ומלבד למשיכת הנתונים הרגשיים לשם השלכתם על התיאוריה תהיה התייחסות והערכה ורבאלית וישירה למצבו הרגשי של הקליינט, אז ניתן לפתוח דיון הנוגע לגבולות האתיים שביישום.

עוד חשוב לציין, שהגדרת מטרת הטיפול חייבת בהלימה בין אופן הצגתה ובין יישומה לפי הבנתו של המטפל והדבר מחייב שיח הנוגע גם לעולמו הרגשי של הקליינט. יחד עם זאת, אין בכך מעבר על עקרונות אתיים, ההפוך הוא הנכון. אי ההלימה שבין אופן ההצגה והיישום, יכולים להוות ברמה האתית את המעבר מגבול הטעם הטוב. צריך להבין שישנה האפשרות שהקליינט ישתף פעולה, אולם ישנה האפשרות שירצה התייחסות לבעייתו הפיסית בלבד. בין אם כך או כך וגם במידה והשקפת עולמו של המטפל רואה את החיוב שבקשר הגוף - נפש, ברמה האתית עליו להתמקד במטרה המשותפת בלבד ותמיד לשתף בתכנים שעולים או כשמטרת הטיפול משתנה.

נותרת השאלה, האם טיפול שמטרתו ממוקדת בביטוי הנפשי או הרגשי, הוא כשלעצמו אתי. האם בטיפול השיאצו ראוי לטפל במצוקות רגשיות. התשובה היא כן, השקפת העולם ההוליסטית מחייבת התייחסות לכל המימדים בחייו של אדם בכדי להבין אותו כשלם ולתת לו מענה. בהתאם להשקפה זו, מערכות ההכשרה מספקות, במידה כזו או אחרת, כלים יישומיים להתייחסות וטיפול בכל מימדי האדם כולל את עולמו הרגשי. יחד עם זאת, הדבר תלוי גם למידה בה ישנה הלימה של הגדרת מטרות הטיפול ולמידה בה האבחון והיישום משקפים את התיאוריה הנלמדת ללא כניסה לנעלי הפסיכולוג.

על אחת כמה וכמה הדבר אפשרי, מכיוון שכפי שטענו המטפלים שהשתתפו במחקר, למגע אכן יש את האיכות המסוימת שנוגעת במימדים הרגשיים. הוא יכול להרגיע, להשרות ביטחון, לשחרר מתחים ולעורר רגשות עמוקים. הוא יכול להכיל, לעטוף, לתמוך ולאסוף. הטיפול הגופני כשלעצמו, בכוחו לשחרר התנסויות רגשיות הבאות לביטוי במתח או מצוקה, או בשמן המקצועי חסימות, שמקורן בטראומות מהעבר ושתוצאתן נראית כפתולוגיה בהווה. כל זאת, ללא מילים. הדבר לגיטימי להשתמש בכלי זה, בדיוק באותו האופן שהדבר לגיטימי למשוך תכנים רגשיים להבהרה בכדי להשליכם על התיאוריה ולהביא לאבחון שהוא מדויק יותר ומכך לוודאי לטיפול שהוא יעיל יותר.

מאמר זה מבוסס על ממצאים מתוך:

עמיר, ג' (2008). ביטויים של היעדר מיומנויות תקשורת במצבים רגשיים בטיפול השיאצו. http:/ / www.guyamir.com/?p=a.
לשחרר תמונות לגיטימיות רציונאליות הצגה לימודים להכיל אמון טעויות מערכות קשר גוף נפש גבולות טיפול טיפולים מטופל מטפל סינדרום פסיכולוג פסיכולוגיה פסיכולוגיות פסיכולוגים שיאצו
טיפול בפרנויה, חרדה פתולוגית, הפרעה פתולוגית, DSM, הפרעות נפשיות, פסיכיאטריה, תרופות פסיכולוגיות, כדורים נגד חרדות, חרדה מיסטית, פחד משדים, פחד מעין הרע, פחד מכישופים, תרופות פסיכיאטריות, פוביה
טיפול בפרנויה, חרדה פתולוגית, הפרעה פתולוגית, DSM, הפרעות נפשיות, פסיכיאטריה, תרופות פסיכולוגיות, כדורים נגד חרדות, חרדה מיסטית, פחד משדים, פחד מעין הרע, פחד מכישופים, תרופות פסיכיאטריות, פוביה
... בפרנויה, חרדה פתולוגית, הפרעה פתולוגית, DSM, הפרעות נפשיות, פסיכיאטריה, תרופות פסיכולוגיות , כדורים נגד חרדות, חרדה מיסטית, פחד משדים, פחד מעין הרע, פחד מכישופים, ... מהי התיאוריה הפסיכיאטרית לגבי מחלות נפשיות? במהלך ההרצאה, נדונו גם גישות פסיכיאטריות לתיאור וטיפול במחלות נפשיות. ההסבר התרכז בהגדרה של הפרעות פסיכולוגיות בתנאים כמו DSM (ספר האבחנות הפסיכיאטריות). השיחה נגעה בהסברת הסיבות ... בקלות? עיקר השיחה הייתה סביב החשש שיש לפעמים דפוסים פתולוגיים בהם אנשים סובלים מחרדות או דמיונות שמשפיעים על תפיסת עולמם. האם כל פסיכיאטר או פסיכולוג יכול לפתור בעיות כאלה? לסיום, נפתחה שאלה אם ניתן באמת לפתור בעיות כאלה. התפיסה ...
טיפול פסיכיאטרי, תרופות פסיכיאטריות, כדורים פסיכיאטרים, פסיכוסומאטיות, דופמין, סרוטונין, תרופות פסיכולוגיות, תרופות נגד דיכאון, תרופות נגד חרדה, כדורים נגד דיכאון, כדורים נגד חרדה, גוף נפש
טיפול פסיכיאטרי, תרופות פסיכיאטריות, כדורים פסיכיאטרים, פסיכוסומאטיות, דופמין, סרוטונין, תרופות פסיכולוגיות, תרופות נגד דיכאון, תרופות נגד חרדה, כדורים נגד דיכאון, כדורים נגד חרדה, גוף נפש
... פסיכיאטרי, תרופות פסיכיאטריות, כדורים פסיכיאטרים, פסיכוסומאטיות, דופמין, סרוטונין, תרופות פסיכולוגיות, תרופות נגד דיכאון, תרופות נגד חרדה, ... יאבד את ביתו או יעבור משבר נוסף, הכדור לא יוכל למנוע את התחושה הרעה. האם השינוי הכימי במוח יכול באמת לפתור את בעיות הנפש? אליעד מתייחס לתהליך פסיכולוגי וקוגניטיבי שהוא מציע כפתרון עמוק יותר ...
איך לשכנע משוגעים? טיפול בחולי נפש, טיפול בהפרעות אישיות, הפרעות פסיכולוגיות, הפרעות פסיכיאטריות, הפרעות נפשיות, מחשבות שווא של גדלות, פרנויות, פסיכיאטריה, מחלות נפש, הפרעת אישיות גבולית
איך לשכנע משוגעים? טיפול בחולי נפש, טיפול בהפרעות אישיות, הפרעות פסיכולוגיות, הפרעות פסיכיאטריות, הפרעות נפשיות, מחשבות שווא של גדלות, פרנויות, פסיכיאטריה, מחלות נפש, הפרעת אישיות גבולית
... לשכנע משוגעים? טיפול בחולי נפש, טיפול בהפרעות אישיות, הפרעות פסיכולוגיות , הפרעות פסיכיאטריות, הפרעות נפשיות, מחשבות שווא של גדלות, פרנויות, פסיכיאטריה, מחלות נפש, הפרעת אישיות גבולית מה זה בעצם פרנויה ואיך מזהים אותה? פרנויה היא מצב פסיכולוגי שבו האדם חווה פחדים בלתי הגיוניים. כלומר, האדם סובל מתחושות פחד שברור שאין להן בסיס מציאותי. לדוגמה, כאשר אדם חושב שהקירות זזים ...
העברת מסרים בדרך השלילה, איך לשתול מחשבות? שכנוע בדרך השלילה, איך שותלים מחשבות? מניפולציות במכירות, מניפולציות פסיכולוגיות, מניפולציות בשכנוע, מניפולציות שיווקיות, איך להעביר מסרים?
העברת מסרים בדרך השלילה, איך לשתול מחשבות? שכנוע בדרך השלילה, איך שותלים מחשבות? מניפולציות במכירות, מניפולציות פסיכולוגיות, מניפולציות בשכנוע, מניפולציות שיווקיות, איך להעביר מסרים?
... מסרים בדרך השלילה, איך לשתול מחשבות? שכנוע בדרך השלילה, איך שותלים מחשבות? מניפולציות במכירות, מניפולציות פסיכולוגיות, מניפולציות בשכנוע, מניפולציות ... בצורה לא מודעת. איך לשכנע מבלי לומר דברים במפורש? כוחן של מילים בהעברת מסרים הסכמה סמויה והשתלת מחשבות טכניקות שכנוע והשפעה פסיכולוגית ניתוח שפה והשפעות על תת המודע ... את המסר הנסתר. איך לשכנע מבלי לומר דברים במפורש כוחן של מילים בהעברת מסרים הסכמה סמויה והשתלת מחשבות טכניקות שכנוע והשפעה פסיכולוגית ניתוח שפה והשפעות על תת המודע ...
פסיכיאטרים, פסיכולוגים, טיפול פסיכולוגי, טיפול פסיכיאטרי, תרופות פסיכולוגיות, תרופות פסיכיאטריות, אבחון פסיכיאטרי, סכיזופרניה, OCD, מחלות נפש, הפרעה נפשית, חרדה, פסיכיאטריה, פסיכולוגיה
... פסיכולוגים, טיפול פסיכולוגי, טיפול פסיכיאטרי, תרופות פסיכולוגיות, תרופות פסיכיאטריות, אבחון פסיכיאטרי, סכיזופרניה, OCD, מחלות נפש, הפרעה נפשית, חרדה, פסיכיאטריה, פסיכולוגיה מדוע פסיכולוגים ופסיכיאטרים מתקשים להבין מטופלים? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת בהרצאה זו על האופן שבו פסיכולוגים ופסיכיאטרים מתמודדים עם מטופלים, ובעיקר מדגים כיצד להבין לעומק את הבעיות הנפשיות של האדם, בלי לפטור אותן באמירות כמו הוא משוגע או זה לא הגיוני. ... כאשר הם נתקלים בבעיה נפשית? אליעד כהן מסביר לעומק את הנטייה של פסיכולוגים ופסיכיאטרים רבים לקבוע שלבעיות מסוימות אין פתרון, כאשר בפועל הם פשוט לא הצליחו למצוא אותו. לפי אליעד, כשאדם טוען שאין פתרון, הוא מנסה להגן על ... שהאמירה עד כה לא מצאתי פתרון פותחת אפשרות להמשך חיפוש ולהתקדמות. פסיכולוגים ופסיכיאטרים נוטים להשתמש באמירה של אין פתרון כאמצעי הגנה על האגו, כדי לא להודות שאולי הבעיה הנפשית של המטופל מורכבת מדי עבורם. אליעד ממחיש זאת בצורה של מטופל שהפסיכולוג שלו אומר לו שהוא סובל מ - OCD ואין פתרון לבעיה שלו. לטענת אליעד, הבעיה אינה בכך שאין פתרון, אלא בכך שהמטפל לא מצא אותו עדיין. עצם ההצהרה על כך ... אליעד כהן מדגיש כי הבנה כזו יכולה להיות פריצת דרך משמעותית בטיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי, שכן היא מאפשרת פתיחות אמיתית להבנה ולמציאת פתרונות חדשים, במקום לסגור את האדם תחת הגדרות אבחוניות ולהגיד שאין פתרון למצבו. האם יש ...
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
... שזוהי תפיסה מוגבלת, וכי ניתן להתייחס לא - מיניות באופן עמוק יותר. אליעד הסביר שמיניות או חוסר מיניות (א - מיניות) הן בעצם תוצאות של התניות פסיכולוגיות ורגשיות שהאדם ספג במהלך חייו, ולאו דווקא תכונות מולדות וקבועות. כלומר, המשיכה המינית או חוסר המשיכה המינית נקבעים על פי המשמעויות והפירושים שהאדם מעניק למיניות. מהן שלוש ... לפיהן א מיניות או נטיות מיניות אחרות הן מולדות וקבועות, אליעד טען שניתן להפוך אדם א מיני למיני או להפך. התהליך מבוסס על הבנת ההתניות הפסיכולוגיות והמשמעויות שהאדם נותן למיניות. יצירת התניה חיובית: לחבר את המיניות למשמעויות חיוביות, כמו תחושות של קרבה, אינטימיות, אהבה או ערך עצמי, ובכך לעורר באדם א מיני משיכה ... האם מין הוא צורך הישרדותי בסיסי? אליעד הסביר שמין אינו צורך הישרדותי בסיסי כמו מזון או מים. למרות זאת, הוא ממלא תפקיד חשוב מבחינה רגשית ופסיכולוגית. אנשים רבים רואים במין צורך חשוב בעיקר בגלל המשמעויות שהם נותנים לו, כגון אהבה, קרבה, חופש ושחרור רגשי. איך המיניות מתקשרת להבנת המציאות לפי רבי נחמן? אליעד הבהיר שרבי ... הראשונית לבין ההתגברות עליה. בצורה דומה, אדם שהייתה לו דחייה ממיניות ופתאום הופך למיני, עשוי לחוות הנאה מינית חזקה במיוחד. מה המשמעות הפסיכולוגית העמוקה של ההנאה ממין? לפי אליעד, ההנאה ממין מגיעה אך ורק מהמשמעויות שהאדם מייחס למין. אין פעולה מינית שהיא חיובית או שלילית בפני עצמה, והכל תלוי בפירושים שהאדם מעניק לה. ... אהבה לדבר שהוא שלילי לכאורה. לסיכום, כיצד להבין ולשנות את המשיכה המינית? הדרך להבין או לשנות את המשיכה המינית היא באמצעות חקירת ההתניות הפסיכולוגיות והמשמעויות שהאדם נותן למיניות. כאשר מבינים לעומק את הסיבות לכך שאדם הוא מיני או א מיני, אפשר לשנות זאת על ידי הטלת ספק במשמעויות הקיימות ויצירת התניות חדשות. הדבר נכון גם לגבי העלאה או הפחתה של החשק המיני. איך ליצור משיכה מינית? מה זה א מיניות? איך להפחית חשק מיני? כיצד התניות פסיכולוגיות משפיעות על המיניות? מהי הפילוסופיה של רבי נחמן? איך לשנות דפוסי חשיבה? הבנת המושג א מיניות והשפעותיו במהלך השיחה נדונה השאלה מהי א מיניות וכיצד היא נובעת או מושפעת ... כזה, כשם שאדם הומוסקסואל או סטרייט לא יכול להשתנות. עם זאת, נטען כי אמונה זו אינה בהכרח נכונה, וכי אפשר לשנות נטיות מיניות באמצעות מנגנונים פסיכולוגיים, שכן המיניות מבוססת על משמעויות שהאדם מייחס לה ולא על צורך הישרדותי. שיטות להפיכת אדם א מיני למיני בדיון על הדרכים להפוך אדם א מיני למיני, הוצגו מספר גישות: יצירת התניה ... לצרכים הישרדותיים בסיסיים. עם זאת, מין ממלא פונקציות רגשיות וחברתיות משמעותיות, ולכן הוא נתפס כדבר חשוב בעיני אנשים רבים. המשמעות הרגשית והפסיכולוגית של המיניות ההנאה ממין אינה תוצאה של הפעולה הפיזית עצמה בלבד, אלא של המשמעויות שאדם מייחס לה. לדוגמה: מין עשוי לשדר תחושת אהבה ואינטימיות. מין נתפס כסמל לחופש ושחרור ... בעוד שאדם שלא מייחס לו כל משמעות יראה אותו כחסר חשיבות. כיצד ניתן להפוך אדם למיני? ניתן ליצור משיכה מינית אצל אדם א מיני דרך מניפולציות פסיכולוגיות ורגשיות: לזהות את הערכים והצרכים הרגשיים שלו ולחבר אותם למין. ליצור עבורו התניה רגשית שמין קשור לחוויות חיוביות אחרות שהוא מחשיב כנעימות. לבחון את האמונות השליליות שלו ... שמאבדים עניין במין עשויים להגיע לתפיסה חופשית יותר של החיים. סיכום השיחה מבהירה כי המיניות היא אינה דבר קבוע אלא תוצאה של התניות רגשיות ופסיכולוגיות . אדם יכול להפוך מא - מיני למיני על ידי שינוי האמונות שלו, קישור מין למשמעויות חיוביות, ונטרול מחסומים רגשיים. מנגד, ניתן להפחית חשק מיני על ידי שינוי הפרשנות של האדם לגבי מין ויצירת התניות שליליות כלפיו. התניות פסיכולוגיות והשפעתן איך הרצון עובד? התמודדות עם דחפים תודעה ומיניות הפילוסופיה של רבי נחמן שינוי דפוסי חשיבה עכשיו השאלה היא כזאת יש מושג שנקרא א מיניות מישהו מכיר את המושג הזה? ש: ...
תיקשור, מתקשרים רוחניים, חיזוי עתידות, קריאת מחשבות, ניבוי העתיד, מגידי עתידות, חיזוי העתיד, תקשור עם מלאכים, תקשור עם נשמות, תקשור עם חוצנים, תקשור עם אלוהים, ניבוי עתידות
תיקשור, מתקשרים רוחניים, חיזוי עתידות, קריאת מחשבות, ניבוי העתיד, מגידי עתידות, חיזוי העתיד, תקשור עם מלאכים, תקשור עם נשמות, תקשור עם חוצנים, תקשור עם אלוהים, ניבוי עתידות
... ממישהו אחר, או שאתה עצמך סיפרת לו פעם ושכחת. אליעד מבהיר כי יש גם מצב שאדם משכנע אותך במשהו שכלל לא קרה על ידי שימוש בשיטות פסיכולוגיות שגורמות לך להיזכר באירוע שלא באמת התרחש. כיצד אפשר להוכיח שמתקשר מדבר עם אלוהים או יודע מידע באופן מיסטי? אליעד מסביר שאם מתקשר או ... כלב, אלא גוק, ואתה השתכנעת בעקבות דבריו שהכלב הוא שגרם לך את הטראומה. אליעד מראה בכך כיצד מתקשרים יכולים להשתמש בטכניקות פסיכולוגיות שונות כדי לשכנע אנשים בנכונות המידע שהם נותנים. איך לבדוק את אמינות המתקשרים באופן מעשי? אליעד ממליץ על בדיקה פשוטה: לתת למתקשר לזהות ...
הערכה עצמית, להתחיל עם בחורה, סקס, תשוקה מינית, משיכה מינית, אוהבת מניאקים, חיזוק הביטחון העצמי, ביישנות, איך לא להתבייש? איך להעריך את עצמך? איך לאהוב את עצמך? דימוי עצמי, מיניות
הערכה עצמית, להתחיל עם בחורה, סקס, תשוקה מינית, משיכה מינית, אוהבת מניאקים, חיזוק הביטחון העצמי, ביישנות, איך לא להתבייש? איך להעריך את עצמך? איך לאהוב את עצמך? דימוי עצמי, מיניות
... מדוע נשים נמשכות לגברים בעלי דומיננטיות חברתית, כוח, סטטוס או אפילו תכונות שמזוהות כמניאקיות. לפי אליעד, ישנן מספר סיבות פסיכולוגיות עמוקות לכך: ראשית, משיכה מינית מוגדרת כשני סוגים שונים של משיכה: משיכה רגשית ... עם אנשים ובחורות, מה שישפר את התקשורת שלך באופן טבעי. סיכום הרעיונות העיקריים: נשים נמשכות לגברים חזקים ודומיננטיים מסיבות פסיכולוגיות ואבולוציוניות. האתגר והקושי בהשגה מגבירים את התשוקה ואת תחושת הערך העצמי. חשוב ...
NLP, פרסומות בטלוויזיה, שימוש במפורסמים בפרסומות, שימוש בנשים בפרסומות, שכנוע התת מודע, סלבריטאים בפרסום, סלבריטאים בפרסומות, איך לשכנע לקוחות? איך משכנעים אנשים?
NLP, פרסומות בטלוויזיה, שימוש במפורסמים בפרסומות, שימוש בנשים בפרסומות, שכנוע התת מודע, סלבריטאים בפרסום, סלבריטאים בפרסומות, איך לשכנע לקוחות? איך משכנעים אנשים?
... החיובי עם הדמות המפורסמת. מה ההבדל בין פרסומות עם סלבריטאים לבין פרסומות עם דמויות אחרות? ההבדל העיקרי בין שימוש בדמות סלבריטי לדמות לא מוכרת הוא בעוצמת ההשפעה הפסיכולוגית על הצופה. סלבריטאים נושאים עמם את הדימוי הציבורי שלהם, שמוביל לאסוציאציות חיוביות, וכך המוצר שהם מפרסמים נתפס בצורה חיובית יותר. בעוד שדמות לא מוכרת יכולה להוסיף אמינות למסר, היא לא מסוגלת להפעיל את אותו כוח פסיכולוגי חזק שהשפעת הסלבריטאי יכולה להפעיל. כלומר, השפעת סלבריטאי על הצופה היא ... איך ניתן לשכנע לקוחות בצורה אפקטיבית? הדרך לשכנע לקוחות בצורה אפקטיבית היא להדגיש את יתרונות המוצר בצורה מוחשית ולהסתיר את חסרונותיו. כל פרסומת משתמשת בטכניקות פסיכולוגיות כדי להעצים את יתרונות המוצר ולצמצם את החסרונות. לדוגמה, אם מוצר יקר ... שימוש בדמויות מפורסמות, כמו סלבריטאים, על מנת להשפיע על הצופה ולהגביר את האמינות של המוצר. השאלה שצפויה לעלות היא, למה סלבריטאים מסייעים בכך? התשובה טמונה בתהליך הפסיכולוגי שגורם לאנשים לסמוך על המפורסמים שמופיעים בפרסומות. לדוגמה, אם דמות ... דמות לא מפורסמת, היעד הוא בדרך כלל להוסיף אמינות למסר, אך לעיתים הוספת אישיות מוכרת יכולה להקפיץ את היעילות של הפרסומת. השימוש בסלבריטי בפרסומות נועד להפעיל כוח פסיכולוגי חזק יותר, באמצעות האסוציאציה שלנו לדמות זו. איך השפעת נשים בפרסומות ... לסיבות האמיתיות. איך ניתן לשכנע לקוחות בצורה אפקטיבית? כדי לשכנע לקוחות בצורה טובה, צריך להדגיש את היתרונות של המוצר ולהסתיר את החסרונות. כל פרסומת משתמשת בטכניקות פסיכולוגיות שמובילות את הצופה להאמין שהיתרונות גוברים על החסרונות. לדוגמה, אם ...
פחד פוסט טראומטי, טיפול בפחד טיסה, טיפול בטראומה, שיטות לטיפול בפחדים, לטפל בטראומה, התמודדות עם פוסט טראומה, לטפל בפחד מטיסות, להתמודד עם טראומה, מפחד לטוס, לא מפחד לטוס
פחד פוסט טראומטי, טיפול בפחד טיסה, טיפול בטראומה, שיטות לטיפול בפחדים, לטפל בטראומה, התמודדות עם פוסט טראומה, לטפל בפחד מטיסות, להתמודד עם טראומה, מפחד לטוס, לא מפחד לטוס
... שיש צורך בטיפול עמוק יותר, שכולל עבודה עם מחשבות ורגשות במטרה להבין את שורש הפחד. לפעמים, טיפול שטחי לא מצליח כי הפחד משולב עם טראומות פסיכולוגיות נוספות, ולכן יש צורך בטיפול שיפנה גם לרבדים אלה. אליעד ... כי במקרים מסוימים, כאשר אדם חווה פחד בצורה חזקת או ממושכת, יש צורך לגשת לפתרונות עמוקים יותר. ישנם מקרים בהם הפחדים משולבים עם טראומות פסיכולוגיות נוספות, כך שהמענה האידיאלי לא תמיד יהיה פשוט או מהיר. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פסיכולוגיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: פסיכולוגיות, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פסיכולוגיות, איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בתל אביב, ספרים על אימון אישי, מאמן לכלכלת המשפחה בנושא פסיכולוגיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 08_07_2025 השעה 22:14:34 - wesi4