ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פסיכולוגיה ✔כשהנעל לא מתאימה - סינדרום הפסיכולוג וגבולות האתיקה בטיפול השיאצו ✔כשהנעל לא מתאימה סינדרום הפסיכולוג וגבולות האתיקה בטיפול...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨כשהנעל לא מתאימה - סינדרום הפסיכולוג וגבולות האתיקה בטיפול השיאצו
כשהנעל לא מתאימה

סינדרום הפסיכולוג וגבולות האתיקה בטיפול השיאצו

מאמר זה משקף סוגיה אתית שעולה מתוך ממצאי מחקר בו נבחנו התקשורת הטיפולית והיבטיה בטיפול השיאצו. מהממצאים השתקפה תמונה בה ניסיונם של המשתתפים לשמירה על יושרם האתי על ידי ההימנעות מחקירה באוריינטציה פסיכולוגית לנוכח תכנים רגשיים, הושגה התוצאה ההפוכה. הדבר יתבטא בכך שהוצגו שתי מטרות טיפוליות אחת שהייתה רפואית בפני הקליינט ושנייה שהייתה רגשית, אותה שמרו המשתתפים לעצמם. ההימנעות מהחקירה הגלויה לא מנעה מהמשתתפים לבצע הערכה ואבחון פסיכולוגים לעצמם וזאת, על סמך הנחותיהם האישיות ובהסתמך על המידע המועט עמד לרשותם והזמן הקצר. התוצאה נראתה באבחון השגוי של מקור המצוקה הרגשית. בעקבות כך, נבחנים במאמר זה מחדש גבולות האתיקה שביישום הורבאלי וההיענות לתכנים הרגשיים שבטיפול.

ישנה הסכמה ובצדק שאין להשתמש במיומנויות פסיכולוגיות ללא הכשרה בטיפול השיאצו. מסלולי הלימוד לרוב אינם כוללים טכניקות ורבאליות לטיפול רגשי וההתייחסות למימדים הרגשיים בחייו של הקליינט, או ההתעסקות במצוקותיו הרגשיות, נעשית באמצעות טכניקות מגע המבוססות על הפילוסופיה בה מתמקדת תכנית הלימודים. מאמר זה, יעסוק בנושא הגבולות האתיים שבהתייחסות הפסיכולוגית שבטיפול השיאצו. זאת, באמצעות סוגיה אתית שעלתה מתוך תוצאותיו של מחקר שבחן את המכשולים והפתרונות העומדים בפני מטפלי השיאצו ביישום התקשורת הטיפולית.

כאמור, מטרתו של המחקר הייתה לבחון את התקשורת הטיפולית והיבטיה השונים. בכדי לעשות זאת, נערכו ראיונות עומק שתומללו ומתוכם זוקקו תמות ראשיות בשיטת הניתוח של תיאוריה מעוגנת שדה. הראיונות, כללו מצד אחד שאלות פתוחות שמטרתם הייתה למשוך ידע לגבי תפיסתם של המרואיינים את התקשורת הטיפולית ומצד שני, משחקי תפקידים שמטרתם הייתה לבחון את אופן היישום בפועל. ניתוח הנתונים הצביע על פערים בין תפיסת התקשורת ליישומה ועל השלכותיהם, אולם לא לכך אתייחס במאמר זה, אלא לסוגיה האתית שעלתה מתוך הממצאים.

בראיון, במסגרת משחק התפקידים, החוקר ביקש מהמשתתפים לערוך תשאול ראשוני כפי שהיו עורכים בקליניקה' למקרה אותו הוא הולך להציג. בעת הצגת המקרה, הוא הביעה רגשות סוערים ותכני מצוקה בהקשר לבעיה הרפואית. נאמרו משפטים כגון, "אני כועס, למה כאב הכתף הזה מגיע לי", או "אני מפחד ומתוח ולא יודע עם בעייתי תיפתר או שאשאר עם הכאב הזה". מצד שני, הוא רמז שישנו הקשר רגשי פסיכוסומאטי לבעיה הרפואית, אולם תכנים אלו לא הובעו בצורת מצוקה רגשית. נאמרו משפטים כגון, "זה התחיל כשאיבדתי אח לפני שנה ושמונה חודשים", "עברתי תהליך של עיבוד אבל, כעסתי, צחקתי ובכיתי. היום אני יכול לדבר על כך בקלות ואני מרגיש רק אהבה בלב ולא צער ויגון".

ראוי לציין ששיח מהן זה שהתנהל במסגרת משחק התפקידים של התשאול הראשוני, מבטא קונפליקט שיכול להיות נוכח בחדרם של כל מטפל ומטפלת. הרי אנו לא יכולים להימנע מתכני השיח הורבאלי שנוצר במפגש הטיפולי, איננו יכולים להימנע מרגשות שעולים במפגש ולוודאי שאיננו יכולים להימנע מביטויים רגשיים אותם מכניס הקליינט לחדר הטיפולים. מכיוון שהתיאוריה ההוליסטית כוללת בתוכה מימדים אלו, נוצר הצורך להתייחס אליהם באופן כל שהוא. אי היכולת לעשות זאת בשיחה מחשש לחציית גבולות האתיקה, יכול להוות קונפליקט מהותי. מבחינת המטפלים שהשתתפו במחקר, קונפליקט זה נפתר על ידי יישום המגע ככלי לנגיעה הרגשית.

כשנשאלו המשתתפים לגבי התייחסות ורבאלית לנושאים רגשיים שהם באוריינטציה פסיכולוגית, הם הסתייגו. הם אמרו שימנעו מתגובה טיפולית היכולה להיחשב כפסיכולוגית והסבירו את הימנעותם בהיעדר הכשרה פסיכולוגית מתאימה. הם אמרו משפטים כגון, "אני לא פסיכולוג ואסור לי ליפול בקטע של השיחה", או "אני לא פסיכולוגית אני לא ישאל שאלות בדברים שאני לא מבינה". לדבריהם, המגע כשלעצמו משמש ככלי מספק היכול לתת מענה ליצירת קשר ולהתייחסות למצוקות רגשיות. הם התייחסו לכך במשפטים כגון, "לפעמים רק ממגע, מהנחת יד על הבטן האמון נרכש", או "אני משתמשת במגע בכדי ליצור קשר, כשאני נוגעת המטופל מתרכך, הוא נפתח".

על פניו, נראה שמשתתפי המחקר עקבו אחר הכלליים האתיים ונהגו באופן מקצועי. אולם מתוצאותיו עולה תמונה אחרת, המרמזת על הצורך לבחון מחדש את גבולותיה של סוגיה אתית זו. כפי שצוין, במשחק התפקידים החוקר הציג באופן גלוי רמזים לכך ששורש בעייתו הרפואית היא פסיכוסומאטית. באותו הזמן, הוא התנהל באופן רגשי המביע כעס ותסכול על מצבו הרפואי. בהתאם לכך, כל המשתתפים במחקר זיהו את ההיבט הנפשי כדומיננטי. היה ברור לכולם שהם יכניסו היבטים רגשיים לטיפול והם תפסו את הדבר כטריוויאלי ובלתי נפרד. לאחר משחק התפקידים, כשנשאלו "מה הייתם עושים בטיפול? ", הם ענו, "הייתי עובד פיזית אבל דרך הפיזית פותח את הנפש", או "הרגשתי שאין בעיה בכתף, הכאב זה כאב פיזי אבל שמגיע ממקום אחר". תשובותיהם של כל המשתתפים שיקפו את התייחסותם לבעיה הרגשית שעלתה כקודמת לפתולוגיה הפיסיולוגית.

אף על פי כן, כשהמשתתפים נשאלו על ידי החוקר בזמן משחק התפקידים "מה יש לי? ", או "מה אנו הולכים לעשות? ", כל משתתפי המחקר התייחסו להיבטים הפיזיים של בעייתו בלבד. נאמרו משפטים כגון, "אנו נעבוד על הכתף, ניצור תנועה", או "אני אשתדל לא להתמקד באזור עצמו אלא להגיע בדרכים עקיפות". אף אחד מהם לא הציג את מטרת הטיפול כנוגעת גם בהיבטים הרגשיים. במילים אחרות, הם לא שיתפו את הקליינט (החוקר) במטרת הטיפול האמיתית אליה התכוונו והציגו בפניו מטרה טיפולית אחרת. עצם הצגת מטרת הטיפול באופן אחד לקליינט וקביעת מטרה אחרת שהיא אינה גלויה לו, מהווה מצב אשר יכול להיבחן ברמה האתית.

אמנם, לדבריהם של המרואיינים הם נמנעו מחקירתם של היבטים רגשיים, מכיוון שלא קיבלו הכשרה נאותה. אולם יחד עם זאת, הצורך להתייחסות לאותם ההיבטים עצמם היה נוכח ויתבטא בהבנתם את מצבו של הקליינט שהוצג בפניהם ובדרך פעולתם. ישנה האפשרות שתוצאה זו מבטאת נסיבתיות שמקורה באותו הקונפליקט הפנימי, זה המבטא מצד אחד את הצורך להתייחסות ומצד שני, את חוויית הסיטואציה כמחויבת להיות נסתרת, מכיוון שההתעסקות הגלויה עימה נתפסת כלא אתית ברמה הפסיכולוגית. הדבר משקף צורך העולה מהשטח ושיש לתת לו מענה ברמת מערכות ההכשרה, אולם זהו נושא לדיון אחר.

ההשלכות לאי ההתייחסות הורבאלית לתכנים הרגשיים שעלו, נראו באבחון שגוי לגבי המצב שהוצג. למרות שהקליינט (החוקר) ציין באופן ישיר שהיה בטיפול פסיכולוגי, שעיבד את רגשותיו שקשורים לאח והתמודד עימם ולמרות שתלונותיו הרגשיות כוונו באופן מכוון לחוויית המצוקה של לחיות עם הבעיה רפואית, לחיות עם הכאב גופני המוגבלות וחוסר האונים הנובע מכך, כל משתתפי המחקר קבעו שהמתח והמצוקה הרגשית אותם חווה, מקורם בגורם הפסיכוסומאטי. מסיפור המקרה, ניתן היה להסיק שאכן סיבת הפתולוגיה היא פסיכוסומאטית, אולם במקור המצוקה הרגשית לא היה ניתן לטעות, היא הוצגה כנובעת באופן וודאי, ברור וישיר מהפתולוגיה עצמה.

יחד עם זאת, החומרה האתית שבעניין אינה נוגעת לאי דיוקם של המשתתפים באבחון המקרה, זו התוצאה. היא נוגעת לכך שלמרות הימנעותם מההתייחסות הורבאלית ומהצהרתם המסתייגת מתכנים פסיכולוגיים, הם לא נמנעו מלבצע הערכה פסיכולוגית ומקביעת מטרת טיפול רגשית. כל זאת, ללא ידיעתו של הקליינט ובאמצעות הנחות פנימיות שנעשו בזמן הקצר וללא משיכת מידע קונקרטי לגבי החוויה הרגשית אותה הציג החוקר. לדוגמה "לדעתי הוא לא עבר את זה, עדיין לא השתחרר ולכן הכאב נמצא", "הטיפול יהיה בכל נושא הטראומה, מאז קרה לא משהו קשה לא להתמודד ברור שהמקור הוא באח".

נתון זה, מצביע על כך שבכדי לקבל הבנה מלאה למצבו ישנה חשיבות להבנת חווייתו הסובייקטיבית של החולה ולהבנת המשמעויות האישיות אותן הוא מייחס לסימפטום הרפואי. המצוקה רגשית יכולה לנבוע מגורמים רבים, פסיכוסומאטיים, שקשורים לעצם חוויית החיים עם הפתולוגיה, ישנה לאסטרטגיות ההתמודדות של הקליינט, תכונות האופי שלו, תפיסתו את מצבו, הקשר למצבים אחרים בחייו וכן אלאה. ישנה האפשרות, שבמידה והיו המרואיינים בעלי כלים מתאימים, היו יכולים למשוך מידע על מצבו הרגשי של הקליינט (החוקר) באופן גלוי ומבלי לתפוס את עצמם כפסיכולוגים ובכך, לאפשר לעצמם להבין באופן יותר טוב את מצבו ולהשליך זאת על הטיפול.

כול משתתפי המחקר טעו באבחון מקור המצוקה הרגשית, כולם ערכו פרשנות והערכה פסיכולוגית למצבו של הקליינט וכולם הסתירו זאת מהקליינט בזמן הראיון והציגו לו רציונאל ומטרת טיפול שונה. מצד אחד, הייתה מודעות אתית ואי שימוש בתכנים פסיכולוגיים באופן גלוי ומצד שני, אותו הצורך שעלה התרחש בפנימיותם של המשתתפים. תהליך זה התרחש ממילא, כך שניסיונם להתנהלות האתית הנמנעת מהשימוש בתכנים הפסיכולוגיים, לא עלה בהצלחה. נהפוך הוא, מחיר הסתרת המטרות הטיפוליות מלבד לכך שיתבטא בהבנתם השגויה את המקרה, השתקף באותה ההתנהלות שאינה אתית ושממנה ניסו להימנע.

חשוב לציין שזהו מחקר איכותני. הוא משקף קבוצה מסיומת בזמן מסוים ומהותו היא סובייקטיבית. מעצם רעיון זה עולות מגבלות היכולות לערער על תוקפו. לדוגמה, המחקר משקף את פרשניות המשתתפים ואת מעורבותו של החוקר בניתוח הנתונים, משחקי התפקידים לא משקפים באופן אוטנטי את המציאות הקלינית והמשתתפים ידעו שמדובר במשחק תפקידים. יחד עם זאת, ניתן היה למצוא משותף באופן בו ניהלו המשתתפים את השיח והראיון הטיפולי ובאופן בו התייחסו אל המקרים שהוצגו בפניהם. הדבר מרמז על הדרך אליה הוכשרו ליצור קשר והדבר יכול לעלות שאלות רבות.

מחקר זה מאלץ לבחון מחדש מהם גבולות האתיקה שבשימוש הורבאלי כשמדובר בתכנים בעלי אוריינטציה רגשית. זאת, מכיוון שנראה שאי ההתייחסות לתכנים אלו, יכולה לעורר סוגיות אתיות משל עצמה. הדבר מצביע שוב על הצורך שבהרחבת תוכניות הלימוד לכלול בתוכם תכנים המשקפים יישום של כלים ואסטרטגיות להתמודדות ורבאלית עם תכנים רגשיים. אולם עד שהדבר יעשה, עולה שאלה נוספת והיא, האם ישנה אפשרות ליישום תכנים ורבאליים בעלי אוריינטציה רגשית שהיא אתית, במסגרת הכלים שניתנים כיום במסגרות הלימוד.

חשוב להבין שמשיכתם והבהרתם של התכנים הרגשיים המובעים או המתוארים באופן נרטיבי בטיפול ושמהם ניסו להימנע משתתפי המחקר אינה חוצה גבולות אתיים. כשמגיע אדם עם כאב גב, אנו שואלים שאלות ומתמקדים בהבהרה של הביטוי הפתולוגי. שאלות כגון מתי כואב, מה מעורר את הכאב, כיצד הוא בא לידי ביטוי, האם ישנם דברים נוספים מלבד לכך וכדומה, עוזרות למקד ולדייק את ההבחנה ומשליכות ליישום הטיפול באופן שהוא אינו רפואי מערבי, אלא מבוטא באמצעות הטכניקה והיישום הנלמדים במסגרת הפילוסופיה הסינית לדוגמה.

באותו האופן, כשמגיע אדם המציג מצוקה נפשית, שמבטא רגשות באופן ישיר וגלוי, או שסיפורו מרמז על גורם פסיכוסומאטי, ישנה הלגיטימציה לשאול שאלות מבהירות ושממקדות את ההבנה לגבי מצבו. לגיטימי לשאול באיזה אופן הדבר משפיע עליו, מה המשמעות שהוא נותן למצבו, או כיצד הדבר בא לביטוי. לגיטימי לציין ולשאול כשחווים תחושה של מתח או רגש כשהקליינט מתאר את בעייתו. לגיטימי לשאול את הקליינט אם הוא רואה קשר בין הפתולוגיה לבין עברו, לגיטימי לחקור ולהבהיר את התנסותו לאותו עומק ולאותה רמת דיוק אליה היינו חותרים ושאליה היינו רוצים להגיע, כשהיינו מבהירים את הפתולוגיה הפיזית.

שאלות אלו מהן ניסו להימנע המשתתפים, אינן משקפות טיפול פסיכולוגי ואינן מהוות אבחון או הערכה פסיכולוגיים. הן ביטוי לקלט ראשוני שמטרתו לשפוך אור על מצבו של הקליינט, זהו איסוף נתונים. נתונים אלו יכולים להיות מושלכים לעולמם התיאורטי של המטפלים וככל שהיו בהירים יותר וממוקדים יותר כך יעזרו לדייק את האבחון ואת היישום הטיפולי. אין בכך שום נגיעה לעולם הפסיכולוגי. עם זאת, במידה ותהיה פרשנות המשתמשת במושגים פסיכולוגיים, או במידה ומלבד למשיכת הנתונים הרגשיים לשם השלכתם על התיאוריה תהיה התייחסות והערכה ורבאלית וישירה למצבו הרגשי של הקליינט, אז ניתן לפתוח דיון הנוגע לגבולות האתיים שביישום.

עוד חשוב לציין, שהגדרת מטרת הטיפול חייבת בהלימה בין אופן הצגתה ובין יישומה לפי הבנתו של המטפל והדבר מחייב שיח הנוגע גם לעולמו הרגשי של הקליינט. יחד עם זאת, אין בכך מעבר על עקרונות אתיים, ההפוך הוא הנכון. אי ההלימה שבין אופן ההצגה והיישום, יכולים להוות ברמה האתית את המעבר מגבול הטעם הטוב. צריך להבין שישנה האפשרות שהקליינט ישתף פעולה, אולם ישנה האפשרות שירצה התייחסות לבעייתו הפיסית בלבד. בין אם כך או כך וגם במידה והשקפת עולמו של המטפל רואה את החיוב שבקשר הגוף - נפש, ברמה האתית עליו להתמקד במטרה המשותפת בלבד ותמיד לשתף בתכנים שעולים או כשמטרת הטיפול משתנה.

נותרת השאלה, האם טיפול שמטרתו ממוקדת בביטוי הנפשי או הרגשי, הוא כשלעצמו אתי. האם בטיפול השיאצו ראוי לטפל במצוקות רגשיות. התשובה היא כן, השקפת העולם ההוליסטית מחייבת התייחסות לכל המימדים בחייו של אדם בכדי להבין אותו כשלם ולתת לו מענה. בהתאם להשקפה זו, מערכות ההכשרה מספקות, במידה כזו או אחרת, כלים יישומיים להתייחסות וטיפול בכל מימדי האדם כולל את עולמו הרגשי. יחד עם זאת, הדבר תלוי גם למידה בה ישנה הלימה של הגדרת מטרות הטיפול ולמידה בה האבחון והיישום משקפים את התיאוריה הנלמדת ללא כניסה לנעלי הפסיכולוג.

על אחת כמה וכמה הדבר אפשרי, מכיוון שכפי שטענו המטפלים שהשתתפו במחקר, למגע אכן יש את האיכות המסוימת שנוגעת במימדים הרגשיים. הוא יכול להרגיע, להשרות ביטחון, לשחרר מתחים ולעורר רגשות עמוקים. הוא יכול להכיל, לעטוף, לתמוך ולאסוף. הטיפול הגופני כשלעצמו, בכוחו לשחרר התנסויות רגשיות הבאות לביטוי במתח או מצוקה, או בשמן המקצועי חסימות, שמקורן בטראומות מהעבר ושתוצאתן נראית כפתולוגיה בהווה. כל זאת, ללא מילים. הדבר לגיטימי להשתמש בכלי זה, בדיוק באותו האופן שהדבר לגיטימי למשוך תכנים רגשיים להבהרה בכדי להשליכם על התיאוריה ולהביא לאבחון שהוא מדויק יותר ומכך לוודאי לטיפול שהוא יעיל יותר.

מאמר זה מבוסס על ממצאים מתוך:

עמיר, ג' (2008). ביטויים של היעדר מיומנויות תקשורת במצבים רגשיים בטיפול השיאצו. http:/ / www.guyamir.com/?p=a.
התייחסות מיומנות הצהרות התנסות קונפליקט פנימי לגיטימיות לטעות מסגרות חשש להתלונן בעיות רגשיות גבולות טיפול טיפולים מטופל מטפל סינדרום פסיכולוג פסיכולוגיה פסיכולוגיות פסיכולוגים שיאצו
פסיכולוגיה הפוכה / מניפולציות / לקרוא אנשים - מהי פסיכולוגיה הפוכה? איך לעשות פסיכולוגיה הפוכה?
פסיכולוגיה הפוכה מניפולציות לקרוא אנשים - מהי פסיכולוגיה הפוכה? איך לעשות פסיכולוגיה הפוכה? פסיכולוגיה הפוכה , מאפשרת לאדם להשיג את התוצאה הרצויה, ללא מאבק, אלא על ידי שימוש ביותר שכל ותבונה. פסיכולוגיה הפוכה מאפשרת, לפתור את הבעיה בצורה מתוחכמת שקטה ועקיפה. ואיך משתמשים בפסיכולוגיה הפוכה? תשובה: כדי להשתמש בפסיכולוגיה הפוכה, על האדם לחקור את הפסיכולוגיה של הצד הבעייתי. לחקור את הפסיכולוגיה של הצד הבעייתי, פירושו, לחקור את הבעיה להבין את המניעים של הצד השני להבין את צורת החשיבה והלוגיקה של הבעיה להבין את הסיבות שיוצרות את הבעיה להבין את השכל של הצד השני לדעת את הפסיכולוגיה של הצד השני. דהיינו, להבין את צורת החשיבה של האדם, שרוצים לעשות לו פסיכולוגיה הפוכה. להבין את המניעים שלו, את צורת החשיבה שלו, את מה שקורה לו בתת מודע, ואת דפוסי החשיבה של האדם, שחושב אחרת ממך. ואחרי שהאדם מבין את הפסיכולוגיה של הצד השני, דהיינו, מבין את הפסיכולוגיה של הבעיה, עכשיו האדם יכול לעשות פסיכולוגיה הפוכה. ולעשות פסיכולוגיה הפוכה, פירושו, להשתמש בצורת החשיבה של הבעיה, כדי לפתור אותה. וזה יוצר את היתרון של פסיכולוגיה הפוכה. שהוא נובע, מכך שלא מתנהל מאבק. כך שהבעיה נפתרת מעצמה ובשקט. מאבק מחלוקת מריבה - נוצרים, כאשר כל אחד מהצדדים, מציג את הצד שלו ומנסה לגרום לצד השני לקבל את דעתו. במאבק, צד אחד מנסה לגבור ולבטל את הצד השני. מאבק נוצר, כאשר הנאבק, אינו מסוגל להכיל את הצד השני. כאשר ההיגיון והפסיכולוגיה של הצד השני אינם ידועים, במקרה כזה נוצר מאבק. משום, שכדי לשנות את הצד השני, יש צורך להילחם בו חזיתית ובצורה ישירה. כאשר צד אחד מנסה לשלול את הצד השני, נוצר מאבק מחלוקת, שיוצר חוסר הבנה של הצדדים, אחד את השני. בפסיכולוגיה הפוכה, אחד מהצדדים מבין את צורת החשיבה של הצד השני, מכיל את הצד השני, וגורם לצד השני להבין את הצד הנגדי. וזה כמובן יוצר, נטרול של המאבק, וזה מביא שלום. בפסיכולוגיה הפוכה , אין מלחמה, ואף אחד לא מנסה לנצח אף אחד. פסיכולוגיה הפוכה טובה ואמיתית, היא כזו שגורמת ליריב להניח את נשקו מרצונו החופשי, ומביאה את היריב למצב, שהוא מחליט לעשות שלום מרצונו החופשי. מידת ההצלחה של הפסיכולוגיה ההפוכה, תלויה בעד כמה כל צד מבין את צורת המחשבה של הצד השני שבעימות. ברמה המעשית: כדי לעשות פסיכולוגיה הפוכה, עליך לחקור תמיד את תבניות החשיבה של הצד השני. נסה להבין את צורת המחשבה שלו, נסה להבין את השורש ואת הסיבה האמיתית שנמצאת מתחת לפני השטח, להתנהגות ... הרצון הזה נובע. נסה להבין, את צורת המחשבה של הצד הבעייתי, שאותו ברצונך לנצח. נסה להבין, את הסיבות שגורמות לצד השני להיות בעייתי. ככל שתבין טוב יותר, את הפסיכולוגיה, דהיינו, צורת המחשבה של הצד השני, כך תוכל להשתמש בצורת המחשבה שלו, כדי לגרום לו להיכנע מעצמו וכדי לנצח את עצמו. פסיכולוגיה הפוכה, יעילה כשיטה לפתרון בעיות בכלל. כל בעיה שיש לאדם, עליו לחקור את צורת החשיבה ואת השכל של הבעיה. כאשר האדם מבין באמת את צורת המחשבה של הבעיה ... כאשר תבין בשלמות את צורת המחשבה של הצד השני היריב, הבעיה תעלם מעצמה. להבין בשלמות, פירושו להגיע למהות ולשורש של צורת המחשבה של היריב. השתמש במניפולציה של פסיכולוגיה הפוכה, כדי לחקור את שורש הבעיות, והן ייעלמו מעצמן ללא מאבק. ...
כבוד עצמי, ערך עצמי, לבקש כבוד, לרצות שיכבדו אותך, ענווה פסולה, גאווה, פסיכולוגיה יהודית, פסיכולוגיה חילונית, פסיכולוגיה כללית, שבירת התאוות, עבודת האל לשם שמים, מתוך שלא לשמה בא לשמה
כבוד עצמי, ערך עצמי, לבקש כבוד, לרצות שיכבדו אותך, ענווה פסולה, גאווה, פסיכולוגיה יהודית, פסיכולוגיה חילונית, פסיכולוגיה כללית, שבירת התאוות, עבודת האל לשם שמים, מתוך שלא לשמה בא לשמה
... עצמי, ערך עצמי, לבקש כבוד, לרצות שיכבדו אותך, ענווה פסולה, גאווה, פסיכולוגיה יהודית, פסיכולוגיה חילונית, פסיכולוגיה כללית, שבירת התאוות, עבודת האל לשם שמים, מתוך שלא לשמה בא לשמה למה קשה לנו לבקש כבוד מאחרים? ... עצמו באופן אובייקטיבי בלי להרגיש שהוא הופך לשחצן או מתגאה בעצמו. הענווה האמיתית אינה מתבטאת בזלזול עצמי, אלא ביכולת לראות את האמת ללא צורך ברגש מיוחד של התנשאות או הנמכה עצמית. האם פסיכולוגיה יהודית באמת שונה מפסיכולוגיה חילונית? אליעד מפרט גם לגבי ההבדלים בין פסיכולוגיה יהודית לבין פסיכולוגיה חילונית. לכאורה נראה שפסיכולוגיה חילונית מחזקת את האגו, ואילו הפסיכולוגיה היהודית מבטלת את האגו לטובת אלוהים. לפי התפיסה החילונית, האדם במרכז, עליו לחזק את העצמי שלו ולהשיג סיפוק אישי. לעומת זאת, בפסיכולוגיה היהודית, האדם אמור לכאורה לבטל את האגו ולהכפיף את רצונו לאלוהים. אך אליעד טוען שלמרות שזה נראה כך על פני השטח, בפועל שני סוגי הפסיכולוגיה דומים מאוד. מדוע? כי גם הדתי וגם החילוני עובדים בסופו של דבר את הרצונות האישיים שלהם. גם ... ושל הצורך בכבוד, ואז לא תהיה משמעות לשאלה אם הוא מבקש כבוד או לא, כי הוא יראה שהכל חסר משמעות באותה מידה. מהו ערך עצמי? איך מתמודדים עם גאווה? האם ענווה היא תמיד חיובית? מה ההבדל בין פסיכולוגיה יהודית לחילונית? איך להשתחרר מהרצון לקבל כבוד? מהי הדרך להתמודד עם רצון לכבוד ובקשה לכבוד? ... להסתמך על עצמו מבלי שיהיה לו תמריץ חיצוני, הוא עדיין לא נמצא בענווה האמיתית. אליעד טוען כי ענווה אמיתית באה מתוך הבנה פנימית, ולא מתוך ניסיון לכפות על עצמך ענווה חיצונית. הבדלים בין פסיכולוגיה יהודית לפסיכולוגיה חילונית אליעד פונה להבחנה בין פסיכולוגיה יהודית לפסיכולוגיה חילונית. הוא מציין כי בעוד שבפסיכולוגיה חילונית ישנה התמקדות בהעצמת האגו והישות האישית, פסיכולוגיה יהודית פועלת בכיוון של ביטול האגו לטובת עבודת ה. הוא מסביר כי בפסיכולוגיה חילונית אנשים נדרשים לשיפור עצמי מתוך תחושת הכרח כדי להתמודד עם העולם, בעוד שבפסיכולוגיה יהודית כל ההתפתחות היא מתוך ההכרה בבריאה ובאלוהים. אליעד טוען כי כל אדם, אם הוא חילוני או ... אנו עשויים להאמין שאנחנו עושים את המצוות מתוך רצון אמיתי לשם שמיים, אך למעשה אנו עושים אותן מתוך רצון לקבל גמול כלשהו, כמו עולם הבא או טובת הנאה אישית. מהי ענווה אמיתית? הבדלים בין פסיכולוגיה יהודית לפסיכולוגיה חילונית? כיצד להתמודד עם רצון לכבוד? האם תהליך עבודת ה הוא באמת לשם שמיים? מהו כבוד עצמי? ...
פסיכולוגיה הפוכה / אימון אישי - מהי פסיכולוגיה הפוכה? ואיך להשתמש בה כשיטה טיפולית? איך לשכנע אנשים? שיטות מניפולציה? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לעשות פסיכולוגיה הפוכה?
פסיכולוגיה הפוכה אימון אישי - מהי פסיכולוגיה הפוכה? ואיך להשתמש בה כשיטה טיפולית? איך לשכנע אנשים? שיטות מניפולציה? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לעשות פסיכולוגיה הפוכה? פסיכולוגיה הפוכה, הוא מצב שבו עושים סוג של מניפולציה ושקר על היריב כדי לנצח אותו. גורמים לו לחשוב דבר אחד, אך עושים דבר אחר. כמו כן, פסיכולוגיה הפוכה , יכולה גם להיות חיובית. משום, שניתן לעזור לבן אדם על ידי פסיכולוגיה הפוכה, דהיינו, בצורה מתוחכמת בלי שהוא ירגיש. כיצד? כאשר רוצים להראות לאדם הטועה את הדרך, בדכ מנסים להסביר לו, למה הוא טועה ... זאת בצורה ישירה, הדבר הזה לפעמים גורם לאדם, לרצות להתנגד לדעה הנכונה, ולהתעקש ולהחזיק בדעתו, למרות שהיא שגויה. והפסיכולוגיה ההפוכה, מציעה את הפתרון הטוב ביותר לבעיה הנל. כיצד? אז כפי שכבר ביארתי, בכל מחשבה בעולם, יש בה נקודת אמת כלשהי. וגם במחשבה ... אלא שיש משהו אחר, עוד יותר צודק ועוד יותר חכם. ומנסים לגרום לאדם עצמו, להבין מעצמו את המחשבה הנכונה. וזאת בעצם פסיכולוגיה הפוכה. כי מצד אחד, לא יוצרים מאבק אצל האדם, ומהצד השני משיגים את המטרה הסופית, בצורה יותר יעילה. ...
חינוך ילדים, איך לגרום לילד? לסדר את החדר, חדר מבולגן, הפרעות סדר וארגון אצל ילדים, מודעות לסדר, NLP, איך לשכנע ילד לסדר? איך לחנך ילד מבולגן? פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה של הילד
חינוך ילדים, איך לגרום לילד? לסדר את החדר, חדר מבולגן, הפרעות סדר וארגון אצל ילדים, מודעות לסדר, NLP, איך לשכנע ילד לסדר? איך לחנך ילד מבולגן? פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה של הילד
... ילדים, איך לגרום לילד? לסדר את החדר, חדר מבולגן, הפרעות סדר וארגון אצל ילדים, מודעות לסדר, NLP, איך לשכנע ילד לסדר? איך לחנך ילד מבולגן? פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה של הילד איך לשכנע ילד לסדר את החדר בלי לגרום למאבקי כוח? כדי לגרום לילד לסדר את החדר, ... ולא על עונשים ואיומים. ההורה צריך להיות מוכן להקשיב, להבין ולשוחח עם הילד בכנות, כדי להגיע להסכמה ולשיתוף פעולה לאורך זמן. איך לשכנע ילד לסדר את החדר? ילד מסרב לסדר את החדר פסיכולוגיה התפתחותית איך לחנך ילד מבולגן? שיטות לחינוך ילדים ...
ניתוח NLP, איך להסתיר מידע? דיסאינפורמציה, איך לעמוד בחקירה? איך לעשות מניפולציה? לדעת איך לשקר, ללמוד איך לשקר, פסיכולוגיה הפוכה, הגנב הנאמן, ללמוד לשקר, NLP למתקדמים
ניתוח NLP, איך להסתיר מידע? דיסאינפורמציה, איך לעמוד בחקירה? איך לעשות מניפולציה? לדעת איך לשקר, ללמוד איך לשקר, פסיכולוגיה הפוכה, הגנב הנאמן, ללמוד לשקר, NLP למתקדמים
... NLP, איך להסתיר מידע? דיסאינפורמציה, איך לעמוד בחקירה? איך לעשות מניפולציה? לדעת איך לשקר, ללמוד איך לשקר, פסיכולוגיה הפוכה , הגנב הנאמן, ללמוד לשקר, NLP למתקדמים איך ... טבעית). אליעד מדבר על איך להסתיר מידע בעסקאות, מצבים חברתיים, ובחיים האישיים, תוך שימוש בטכניקות של שקרים, פסיכולוגיה הפוכה, דיסאינפורמציה והמצאת חסרונות שקריים. ... אלו נוגעות לניהול תשומת הלב של הלקוח והסחת דעתו מהמקומות בהם נמצאים החסרונות האמיתיים של המוצר. מהי פסיכולוגיה הפוכה ואיך משתמשים בה? פסיכולוגיה הפוכה, טכניקת NLP פופולרית, מתייחסת לפעולה של ... למעשה מסתירים את המידע האמיתי על המוצר ומובילים את הלקוח להאמין שהוא לא מחמיץ את העיקר. מה הקשר בין NLP לפסיכולוגיה של מכירת מוצרים? המרצה מתאר איך טכניקות NLP משולבות ... חופש לבחירה בעוד שבפועל, כל פעולה או תגובה מובילים לתוצאה הרצויה למוכר או למבצע המניפולציה. מה זה NLP? מהי פסיכולוגיה הפוכה? איך להסתיר מידע בעסקאות? מהו הגנב הנאמן? ...
האם יש נוסחה איך להשיג בחורה? כמה להיות קשה להשגה? האם להיות קל להשגה? האם יש נוסחה לשכנע לקוחות? האם יש נוסחה להצליח? מדעים מדוייקים מול מדעים לא מדוייקים, פסיכולוגיה, כלכלה, ניהול, פילוסופיה, מתמטיקה, פיזיקה
האם יש נוסחה איך להשיג בחורה? כמה להיות קשה להשגה? האם להיות קל להשגה? האם יש נוסחה לשכנע לקוחות? האם יש נוסחה להצליח? מדעים מדוייקים מול מדעים לא מדוייקים, פסיכולוגיה, כלכלה, ניהול, פילוסופיה, מתמטיקה, פיזיקה
... יש נוסחה לשכנע לקוחות? האם יש נוסחה להצליח? מדעים מדוייקים מול מדעים לא מדוייקים, פסיכולוגיה, כלכלה, ניהול, פילוסופיה, מתמטיקה, פיזיקה האם קיימת נוסחה ברורה להצלחה בתחומי החיים? אליעד כהן דן בהרצאה ... שני סוגים של תחומי ידע בעולם: מדעים מדויקים (פיזיקה, מתמטיקה) ומדעים לא מדויקים (פסיכולוגיה, כלכלה, ניהול, יחסים בין אישיים). במדעים המדויקים יש נוסחאות ברורות וחד - משמעיות. לדוגמה, במתמטיקה או ... מתחום הכלכלה והניהול: אין כלכלן שיכול לנבא בוודאות מוחלטת אם הבורסה תעלה או תרד. בפסיכולוגיה, אף תיאוריה לא עובדת ב - 100 אחוז מהמקרים. לכל תיאוריה פסיכולוגית קיימת תיאוריה מנוגדת, וכל אחת מהן עובדת רק במקרים מסוימים. למה קשה יותר להיות פסיכולוג טוב מאשר להיות פיזיקאי טוב? אליעד כהן מסביר שלהיות פסיכולוג טוב או מומחה במדעים לא מדויקים הוא קשה פי אין - סוף מאשר להיות מומחה בתחומים מדויקים כמו פיזיקה או מתמטיקה. ... הנוסחאות ברורות ואין צורך להתמודד עם ריבוי משתנים שאין דרך לוודא אותם. לעומת זאת, בפסיכולוגיה או ביחסים בין אישיים, יש אינספור משתנים ורגשות שמשתנים כל הזמן, ואין שום דרך ודאית לשלוט בהם או לדעת מה לעשות במדויק. הוא מביא כדוגמה פסיכולוג שמתמודד עם מטופל. הפסיכולוג לעולם לא יכול לדעת בוודאות מוחלטת אם הוא צריך להיות נחמד או קשוח, כמה אמפתיה לתת, ואיזה משפט בדיוק יגרום ... שאין נוסחה חד - משמעית וברורה של מאה אחוז בתחומי החיים שאינם מדויקים כמו יחסים, פסיכולוגיה או שכנוע לקוחות. יחד עם זאת, קיימות נוסחאות כלליות ומוכחות שיכולות להפחית טעויות ולהגביר הצלחה, אבל תמיד ... האם יש נוסחה להצלחה? איך להשיג בחורה? מדעים מדויקים מול מדעים לא מדויקים האם פסיכולוגיה היא מדע מדויק? איך לשכנע אנשים? מה ההבדל בין פיזיקה לפסיכולוגיה? האם יש דרך בטוחה לשכנע לקוחות? מה הכי קשה ללמוד? איזה תחום הכי קשה ללמוד? מדעי החברה, מדעי הטבע, מדעי החיים, מדעי המחשב, להיות פסיכולוג טוב, להיות פיזיקאי טוב, להיות כלכלן טוב, ללמוד פיתוח תוכנה, האם יש נוסחה שתמיד עובדת? מדע מדוייק או לא מדע ... הפיתוי, אומני הפיתוי, אומנות המכירה, שיטות מכירה ושכנוע, איך לשכנע אנשים? ללמוד פסיכולוגיה, ללמוד מתמטיקה, איזה מקצוע ללמוד? ...
מלחמת התשה / להתיש את היריב / פסיכולוגיה הפוכה - מהי מהותם?
... התשה להתיש את היריב פסיכולוגיה הפוכה - מהי מהותם? בשעת מלחמה, ... חכם באמת, דהיינו, מי שכוחו השכלי הוא בלתי מוגבל ביכולת שלו להכיל כל דבר, הוא נותן ליריב שלו לבזבז את כוחו, עד שהוא ינצח אותו בלי מאמץ. דהיינו, האדם החכם עושה פסיכולוגיה הפוכה על היריב שלו, וגורם ... הכל מתהפך לטובה. והחכם האמיתי, הוא במקום להילחם בדבר, הוא מחזק את הדבר שמציק לו, על ידי זה שהוא מחפש את האמת שבו, שזה כאילו לחזק את כוחו של היריב. אבל זה סוג של פסיכולוגיה הפוכה. כי החכם מחפש את האמת ...
פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל
פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל
פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל מה ההבדל בין פסיכולוגיה לבין חקירת האמת הפנימית לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר את ההבדלים העמוקים והמהותיים בין השיטות הפסיכולוגיות לבין החקירה העצמית האמיתית, שהיא הבנה עצמית שלמה ועמוקה. הוא טוען כי הפסיכולוגיה, במקרה הטוב ביותר, יכולה רק להעביר את האדם מכלא אחד לכלא אחר, אך לעולם לא לשחרר אותו לחלוטין. האדם מגיע לפסיכולוג עם בעיה כלשהי, והפסיכולוג מנסה לעזור לו לפתור אותה, אך במקרה הטוב ביותר הוא רק מחליף לו בעיה אחת בבעיה אחרת, ולכן אין שם פתרון אמיתי. אליעד מדגים זאת בכך שאדם מגיע לפסיכולוג בגלל חרדה מסוימת, והפסיכולוג אולי עוזר לו להפחית את החרדה, אך עכשיו אותו אדם פיתח תלות בטיפול הפסיכולוגי עצמו, ולכן הוא עדיין נשאר בכלא של הרצון, הפחד, והתלות. הפסיכולוג לא מבין את הפתרון האמיתי לבעיה של האדם, משום שגם הפסיכולוג עצמו עדיין לכוד בתוך בעיותיו שלו. לעומת זאת, הדרך האמיתית לפי אליעד כהן היא החקירה העצמית העמוקה, שבה האדם מבין באמת מדוע הוא ... שהאדם בדרך כלל מדלג עליהם מתוך הנחה שהם מובנים מאליהם. הוא מסביר שבדיוק שם מסתתרות השאלות האמיתיות שיכולות לשחרר את האדם מהסבל. מה ההבדל בין פסיכולוגיה לחקירה עצמית? למה חשוב לקחת אחריות מלאה על הרגשות שלי? איך לחבר את השכל עם הרגש? מה המשמעות של תחושת הנפרדות? איך לשבור את ... האדם מחפש להרגיש טוב באמת. לכן האדם צריך להודות בכך שהוא מחפש גם את הטוב, לא רק את האמת. ולכן תבדוק מה הכי מציק לך. שאלה: עברתי תהליכים פסיכולוגים, אני מבינה איך עובד הראש, אבל תכלס זה לא נתן לי כלום. אליעד: נכון, כי הפסיכולוג חופר איתך, למה רע לך, ונניח שיש תשובה, שרע לך בגלל שההורים שלך יתעללו בך, אבל זה לא פותר את הבעיה. איך הפסיכולוג יפתור לך את הבעיה, אם הוא לא יכול לפתור את הבעיות של עצמו? שאלה: אני רוצה לעזור לעצמי ולא יודעת איך, ולכן הולכת לפסיכולוג. אליעד: את עדיין מטעה את עצמך, אם את רואה שהפסיכולוג לא עוזר לך, ואת עדיין הולכת אליו, זה מראה שבתוכך יש תשובות לא אמיתיות, ואת נאחזת בהם למרות שהם לא אמיתיות. האם זה שאת לא יודעת מה לעשות, האם זה אומר שאת צריכה לעשות משהו שלא מביא לך תועלת? אם הפסיכולוג מביא לך תועלת תלכי אליו, אם לא, אז אל תלכי אליו, זה לא קשור בזה שאת לא יודעת מה לעשות. את צריכה לשאול את עצמך, למה אני באמת הולכת לפסיכולוג? והסיבה שמישהו הולך לפסיכולוג, זה בגלל שהוא חושב שהפסיכולוג מביא לו תועלת כלשהי. ולכן השאלה המתבקשת היא, האם הפסיכולוג מביא לי תועלת? אם את מטופלת על ידי פסיכולוג, ונניח שהפסיכולוג חכם, מקסימום את תהיי חכמה כמוהו, אבל הבעיות שלך יישארו, כי גם הפסיכולוג לא באמת פתר את הבעיות שלו. הפסיכולוג אפילו לא מבין זאת, הוא חושב שהוא עוזר לאנשים, אבל בסך הכל הוא מחליף לאנשים את הבעיות. כול מי שרוצה לעזור לאנשים, למעשה הוא אדם ... בעיה, אז הוא לא יכול לעזור לך. אם את באה אלי, ואומרת לי שיש לך בעיה, אני אראה לך שאין לך בכלל בעיה. שאלה: אז מה אני עושה עם כל מה שלמדתי מהפסיכולוגים? אליעד: את צריכה להתמקד במטרה הסופית, ומה המטרה הסופית? שיהיה לך טוב. מה אני עושה כדי שעכשיו יהיה לי טוב? אם הידע עוזר לך, אז ...
יחסי עבודה, אגו של הבוס, לפתור בעיות בעבודה, לשנות את הבוס, לשכנע את הבוס, להשפיע על הבוס, לשכנע בני אדם, יחסי עובדים, בעיות עם המעביד, להשפיע על אנשים, פסיכולוגיה הפוכה
יחסי עבודה, אגו של הבוס, לפתור בעיות בעבודה, לשנות את הבוס, לשכנע את הבוס, להשפיע על הבוס, לשכנע בני אדם, יחסי עובדים, בעיות עם המעביד, להשפיע על אנשים, פסיכולוגיה הפוכה
... להשפיע על הבוס, לשכנע בני אדם, יחסי עובדים, בעיות עם המעביד, להשפיע על אנשים, פסיכולוגיה הפוכה איך מתמודדים עם בעיות עם המנהל בעבודה ופתרונות לשיפור היחסים? במקרה של בעיות בעבודה, אחת השאלות המרכזיות שמועלות היא כיצד להתמודד עם ... בצורה של התנסאות כלפי העובדים. כיצד ניתן לשנות את התנהגות המנהל? אליעד מציע להפעיל פסיכולוגיה הפוכה כדי לשנות את התנהגות המנהל. אם לדוגמה המנהל מתנהג בצורה אגרסיבית או לא מכבדת, אפשר למלא לו את הרצון הזה בדרך שתעזור לו להרגיש טוב, כמו מתן ... ניתן להשפיע עליו או לשפר את היחסים עמו. איך פותרים בעיות עם המנהל בעבודה בצורה פסיכולוגית? פתרון בעיות עם המנהל לא חייב להיות קשור לשינוי ישיר של המנהל. ניתן לעיתים להימנע מהצורך לשנות אותו ישירות על ידי פתרון בעיות פסיכולוגיות בעבודת צוות, פירגון, ומילוי הרצונות של המנהל בדרכים שונות, כך שהוא ירגיש טוב יותר ויפסיק להתנהג בצורה לא מתאימה. איך להתמודד עם אגו חזק בעבודה? כיצד לשנות את ההתנהגות של המנהל? פסיכולוגיה הפוכה בעבודה כיצד לשפר את היחסים עם המנהל? פתרונות לבעיות עם המנהל בעבודה ש: נגיד המנהל שלך מהצוות יש לו תכונות מסוימות שנתפסות בעייני ובעיני ... להגיד לו לא נכון אנחנו ככה וצריכים לעמוד על שלנו וצריך להסביר להם, לעשות לו טיפול פסיכולוגי שלא יפחד כל כך שיגיד כן, יתחיל להעריך את העבודה שלו, יתחיל להעריך, זה הכל ואז מכל הצדדים עושים את זה. ודבר נוסף אם הוא מציק אז מציקים לו בחזרה ואז ...
איך להביע התנגדות נסתרת? איך להתנגד בצורה מתוחכמת? איך לשתול מחשבות? איך לעשות פסיכולוגיה הפוכה? איך לעשות מניפולציה? איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים?
איך להביע התנגדות נסתרת? איך להתנגד בצורה מתוחכמת? איך לשתול מחשבות? איך לעשות פסיכולוגיה הפוכה? איך לעשות מניפולציה? איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים?
... להביע התנגדות נסתרת? איך להתנגד בצורה מתוחכמת? איך לשתול מחשבות? איך לעשות פסיכולוגיה הפוכה? איך לעשות מניפולציה? איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו לחזור בו מבקשה בלי לומר לא? לפעמים אדם ... איך להתאמן וליישם את הטכניקה הזו בחיי היומיום? אליעד כהן מציין שכדי לשלוט בטכניקה הזו בצורה טובה, חשוב להתאמן עליה ולהבין את המנגנון הפסיכולוגי שעומד מאחוריה. ככל שמנתחים יותר סיטואציות, כך מתפתחת היכולת לעשות זאת באופן ספונטני ומדויק יותר בשיחות אמיתיות. לסיכום, הטכניקה ... להביע התנגדות בצורה עקיפה, ללא אמירת לא מפורשת. באמצעות הצגת הבקשה בצורה שלילית או לא נעימה, אפשר לגרום לאדם השני להתחרט עליה בעצמו. פסיכולוגיה הפוכה שכנוע מכירות מניפולציה פסיכולוגית איך לשתול מחשבות? טכניקות שכנוע הבעת התנגדות איך להביע התנגדות בצורה מתוחכמת ולגרום למישהו להתחרט על בקשה? כשהשומע לא רוצה להסכים ... איתך או מסכים לכאורה, זה לא תמיד אומר שהוא אכן מסכים - לפעמים זה רק חלק ממניפולציה שמובילה אותך לשנות את עמדתך בלי שתהיה מודע לכך. פסיכולוגיה הפוכה שכנוע מכירות מניפולציה פסיכולוגית איך לשתול מחשבות טכניקות שכנוע הבעת התנגדות שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ בנושא של שכנוע מכירות וכו והטיפ הולך ככה נניח ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פסיכולוגיה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: פסיכולוגיה, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פסיכולוגיה, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן עסקי מומלץ, פסיכותרפיה הוליסטית, מטפל רב תחומי בנושאי פסיכולוגיה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3828 שניות - עכשיו 08_07_2025 השעה 22:12:38 - wesi4