ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מטופל ✔כשהנעל לא מתאימה - סינדרום הפסיכולוג וגבולות האתיקה בטיפול השיאצו ✔כשהנעל לא מתאימה סינדרום הפסיכולוג וגבולות האתיקה בטיפול השיאצו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨כשהנעל לא מתאימה - סינדרום הפסיכולוג וגבולות האתיקה בטיפול השיאצו
כשהנעל לא מתאימה

סינדרום הפסיכולוג וגבולות האתיקה בטיפול השיאצו

מאמר זה משקף סוגיה אתית שעולה מתוך ממצאי מחקר בו נבחנו התקשורת הטיפולית והיבטיה בטיפול השיאצו. מהממצאים השתקפה תמונה בה ניסיונם של המשתתפים לשמירה על יושרם האתי על ידי ההימנעות מחקירה באוריינטציה פסיכולוגית לנוכח תכנים רגשיים, הושגה התוצאה ההפוכה. הדבר יתבטא בכך שהוצגו שתי מטרות טיפוליות אחת שהייתה רפואית בפני הקליינט ושנייה שהייתה רגשית, אותה שמרו המשתתפים לעצמם. ההימנעות מהחקירה הגלויה לא מנעה מהמשתתפים לבצע הערכה ואבחון פסיכולוגים לעצמם וזאת, על סמך הנחותיהם האישיות ובהסתמך על המידע המועט עמד לרשותם והזמן הקצר. התוצאה נראתה באבחון השגוי של מקור המצוקה הרגשית. בעקבות כך, נבחנים במאמר זה מחדש גבולות האתיקה שביישום הורבאלי וההיענות לתכנים הרגשיים שבטיפול.

ישנה הסכמה ובצדק שאין להשתמש במיומנויות פסיכולוגיות ללא הכשרה בטיפול השיאצו. מסלולי הלימוד לרוב אינם כוללים טכניקות ורבאליות לטיפול רגשי וההתייחסות למימדים הרגשיים בחייו של הקליינט, או ההתעסקות במצוקותיו הרגשיות, נעשית באמצעות טכניקות מגע המבוססות על הפילוסופיה בה מתמקדת תכנית הלימודים. מאמר זה, יעסוק בנושא הגבולות האתיים שבהתייחסות הפסיכולוגית שבטיפול השיאצו. זאת, באמצעות סוגיה אתית שעלתה מתוך תוצאותיו של מחקר שבחן את המכשולים והפתרונות העומדים בפני מטפלי השיאצו ביישום התקשורת הטיפולית.

כאמור, מטרתו של המחקר הייתה לבחון את התקשורת הטיפולית והיבטיה השונים. בכדי לעשות זאת, נערכו ראיונות עומק שתומללו ומתוכם זוקקו תמות ראשיות בשיטת הניתוח של תיאוריה מעוגנת שדה. הראיונות, כללו מצד אחד שאלות פתוחות שמטרתם הייתה למשוך ידע לגבי תפיסתם של המרואיינים את התקשורת הטיפולית ומצד שני, משחקי תפקידים שמטרתם הייתה לבחון את אופן היישום בפועל. ניתוח הנתונים הצביע על פערים בין תפיסת התקשורת ליישומה ועל השלכותיהם, אולם לא לכך אתייחס במאמר זה, אלא לסוגיה האתית שעלתה מתוך הממצאים.

בראיון, במסגרת משחק התפקידים, החוקר ביקש מהמשתתפים לערוך תשאול ראשוני כפי שהיו עורכים בקליניקה' למקרה אותו הוא הולך להציג. בעת הצגת המקרה, הוא הביעה רגשות סוערים ותכני מצוקה בהקשר לבעיה הרפואית. נאמרו משפטים כגון, "אני כועס, למה כאב הכתף הזה מגיע לי", או "אני מפחד ומתוח ולא יודע עם בעייתי תיפתר או שאשאר עם הכאב הזה". מצד שני, הוא רמז שישנו הקשר רגשי פסיכוסומאטי לבעיה הרפואית, אולם תכנים אלו לא הובעו בצורת מצוקה רגשית. נאמרו משפטים כגון, "זה התחיל כשאיבדתי אח לפני שנה ושמונה חודשים", "עברתי תהליך של עיבוד אבל, כעסתי, צחקתי ובכיתי. היום אני יכול לדבר על כך בקלות ואני מרגיש רק אהבה בלב ולא צער ויגון".

ראוי לציין ששיח מהן זה שהתנהל במסגרת משחק התפקידים של התשאול הראשוני, מבטא קונפליקט שיכול להיות נוכח בחדרם של כל מטפל ומטפלת. הרי אנו לא יכולים להימנע מתכני השיח הורבאלי שנוצר במפגש הטיפולי, איננו יכולים להימנע מרגשות שעולים במפגש ולוודאי שאיננו יכולים להימנע מביטויים רגשיים אותם מכניס הקליינט לחדר הטיפולים. מכיוון שהתיאוריה ההוליסטית כוללת בתוכה מימדים אלו, נוצר הצורך להתייחס אליהם באופן כל שהוא. אי היכולת לעשות זאת בשיחה מחשש לחציית גבולות האתיקה, יכול להוות קונפליקט מהותי. מבחינת המטפלים שהשתתפו במחקר, קונפליקט זה נפתר על ידי יישום המגע ככלי לנגיעה הרגשית.

כשנשאלו המשתתפים לגבי התייחסות ורבאלית לנושאים רגשיים שהם באוריינטציה פסיכולוגית, הם הסתייגו. הם אמרו שימנעו מתגובה טיפולית היכולה להיחשב כפסיכולוגית והסבירו את הימנעותם בהיעדר הכשרה פסיכולוגית מתאימה. הם אמרו משפטים כגון, "אני לא פסיכולוג ואסור לי ליפול בקטע של השיחה", או "אני לא פסיכולוגית אני לא ישאל שאלות בדברים שאני לא מבינה". לדבריהם, המגע כשלעצמו משמש ככלי מספק היכול לתת מענה ליצירת קשר ולהתייחסות למצוקות רגשיות. הם התייחסו לכך במשפטים כגון, "לפעמים רק ממגע, מהנחת יד על הבטן האמון נרכש", או "אני משתמשת במגע בכדי ליצור קשר, כשאני נוגעת המטופל מתרכך, הוא נפתח".

על פניו, נראה שמשתתפי המחקר עקבו אחר הכלליים האתיים ונהגו באופן מקצועי. אולם מתוצאותיו עולה תמונה אחרת, המרמזת על הצורך לבחון מחדש את גבולותיה של סוגיה אתית זו. כפי שצוין, במשחק התפקידים החוקר הציג באופן גלוי רמזים לכך ששורש בעייתו הרפואית היא פסיכוסומאטית. באותו הזמן, הוא התנהל באופן רגשי המביע כעס ותסכול על מצבו הרפואי. בהתאם לכך, כל המשתתפים במחקר זיהו את ההיבט הנפשי כדומיננטי. היה ברור לכולם שהם יכניסו היבטים רגשיים לטיפול והם תפסו את הדבר כטריוויאלי ובלתי נפרד. לאחר משחק התפקידים, כשנשאלו "מה הייתם עושים בטיפול? ", הם ענו, "הייתי עובד פיזית אבל דרך הפיזית פותח את הנפש", או "הרגשתי שאין בעיה בכתף, הכאב זה כאב פיזי אבל שמגיע ממקום אחר". תשובותיהם של כל המשתתפים שיקפו את התייחסותם לבעיה הרגשית שעלתה כקודמת לפתולוגיה הפיסיולוגית.

אף על פי כן, כשהמשתתפים נשאלו על ידי החוקר בזמן משחק התפקידים "מה יש לי? ", או "מה אנו הולכים לעשות? ", כל משתתפי המחקר התייחסו להיבטים הפיזיים של בעייתו בלבד. נאמרו משפטים כגון, "אנו נעבוד על הכתף, ניצור תנועה", או "אני אשתדל לא להתמקד באזור עצמו אלא להגיע בדרכים עקיפות". אף אחד מהם לא הציג את מטרת הטיפול כנוגעת גם בהיבטים הרגשיים. במילים אחרות, הם לא שיתפו את הקליינט (החוקר) במטרת הטיפול האמיתית אליה התכוונו והציגו בפניו מטרה טיפולית אחרת. עצם הצגת מטרת הטיפול באופן אחד לקליינט וקביעת מטרה אחרת שהיא אינה גלויה לו, מהווה מצב אשר יכול להיבחן ברמה האתית.

אמנם, לדבריהם של המרואיינים הם נמנעו מחקירתם של היבטים רגשיים, מכיוון שלא קיבלו הכשרה נאותה. אולם יחד עם זאת, הצורך להתייחסות לאותם ההיבטים עצמם היה נוכח ויתבטא בהבנתם את מצבו של הקליינט שהוצג בפניהם ובדרך פעולתם. ישנה האפשרות שתוצאה זו מבטאת נסיבתיות שמקורה באותו הקונפליקט הפנימי, זה המבטא מצד אחד את הצורך להתייחסות ומצד שני, את חוויית הסיטואציה כמחויבת להיות נסתרת, מכיוון שההתעסקות הגלויה עימה נתפסת כלא אתית ברמה הפסיכולוגית. הדבר משקף צורך העולה מהשטח ושיש לתת לו מענה ברמת מערכות ההכשרה, אולם זהו נושא לדיון אחר.

ההשלכות לאי ההתייחסות הורבאלית לתכנים הרגשיים שעלו, נראו באבחון שגוי לגבי המצב שהוצג. למרות שהקליינט (החוקר) ציין באופן ישיר שהיה בטיפול פסיכולוגי, שעיבד את רגשותיו שקשורים לאח והתמודד עימם ולמרות שתלונותיו הרגשיות כוונו באופן מכוון לחוויית המצוקה של לחיות עם הבעיה רפואית, לחיות עם הכאב גופני המוגבלות וחוסר האונים הנובע מכך, כל משתתפי המחקר קבעו שהמתח והמצוקה הרגשית אותם חווה, מקורם בגורם הפסיכוסומאטי. מסיפור המקרה, ניתן היה להסיק שאכן סיבת הפתולוגיה היא פסיכוסומאטית, אולם במקור המצוקה הרגשית לא היה ניתן לטעות, היא הוצגה כנובעת באופן וודאי, ברור וישיר מהפתולוגיה עצמה.

יחד עם זאת, החומרה האתית שבעניין אינה נוגעת לאי דיוקם של המשתתפים באבחון המקרה, זו התוצאה. היא נוגעת לכך שלמרות הימנעותם מההתייחסות הורבאלית ומהצהרתם המסתייגת מתכנים פסיכולוגיים, הם לא נמנעו מלבצע הערכה פסיכולוגית ומקביעת מטרת טיפול רגשית. כל זאת, ללא ידיעתו של הקליינט ובאמצעות הנחות פנימיות שנעשו בזמן הקצר וללא משיכת מידע קונקרטי לגבי החוויה הרגשית אותה הציג החוקר. לדוגמה "לדעתי הוא לא עבר את זה, עדיין לא השתחרר ולכן הכאב נמצא", "הטיפול יהיה בכל נושא הטראומה, מאז קרה לא משהו קשה לא להתמודד ברור שהמקור הוא באח".

נתון זה, מצביע על כך שבכדי לקבל הבנה מלאה למצבו ישנה חשיבות להבנת חווייתו הסובייקטיבית של החולה ולהבנת המשמעויות האישיות אותן הוא מייחס לסימפטום הרפואי. המצוקה רגשית יכולה לנבוע מגורמים רבים, פסיכוסומאטיים, שקשורים לעצם חוויית החיים עם הפתולוגיה, ישנה לאסטרטגיות ההתמודדות של הקליינט, תכונות האופי שלו, תפיסתו את מצבו, הקשר למצבים אחרים בחייו וכן אלאה. ישנה האפשרות, שבמידה והיו המרואיינים בעלי כלים מתאימים, היו יכולים למשוך מידע על מצבו הרגשי של הקליינט (החוקר) באופן גלוי ומבלי לתפוס את עצמם כפסיכולוגים ובכך, לאפשר לעצמם להבין באופן יותר טוב את מצבו ולהשליך זאת על הטיפול.

כול משתתפי המחקר טעו באבחון מקור המצוקה הרגשית, כולם ערכו פרשנות והערכה פסיכולוגית למצבו של הקליינט וכולם הסתירו זאת מהקליינט בזמן הראיון והציגו לו רציונאל ומטרת טיפול שונה. מצד אחד, הייתה מודעות אתית ואי שימוש בתכנים פסיכולוגיים באופן גלוי ומצד שני, אותו הצורך שעלה התרחש בפנימיותם של המשתתפים. תהליך זה התרחש ממילא, כך שניסיונם להתנהלות האתית הנמנעת מהשימוש בתכנים הפסיכולוגיים, לא עלה בהצלחה. נהפוך הוא, מחיר הסתרת המטרות הטיפוליות מלבד לכך שיתבטא בהבנתם השגויה את המקרה, השתקף באותה ההתנהלות שאינה אתית ושממנה ניסו להימנע.

חשוב לציין שזהו מחקר איכותני. הוא משקף קבוצה מסיומת בזמן מסוים ומהותו היא סובייקטיבית. מעצם רעיון זה עולות מגבלות היכולות לערער על תוקפו. לדוגמה, המחקר משקף את פרשניות המשתתפים ואת מעורבותו של החוקר בניתוח הנתונים, משחקי התפקידים לא משקפים באופן אוטנטי את המציאות הקלינית והמשתתפים ידעו שמדובר במשחק תפקידים. יחד עם זאת, ניתן היה למצוא משותף באופן בו ניהלו המשתתפים את השיח והראיון הטיפולי ובאופן בו התייחסו אל המקרים שהוצגו בפניהם. הדבר מרמז על הדרך אליה הוכשרו ליצור קשר והדבר יכול לעלות שאלות רבות.

מחקר זה מאלץ לבחון מחדש מהם גבולות האתיקה שבשימוש הורבאלי כשמדובר בתכנים בעלי אוריינטציה רגשית. זאת, מכיוון שנראה שאי ההתייחסות לתכנים אלו, יכולה לעורר סוגיות אתיות משל עצמה. הדבר מצביע שוב על הצורך שבהרחבת תוכניות הלימוד לכלול בתוכם תכנים המשקפים יישום של כלים ואסטרטגיות להתמודדות ורבאלית עם תכנים רגשיים. אולם עד שהדבר יעשה, עולה שאלה נוספת והיא, האם ישנה אפשרות ליישום תכנים ורבאליים בעלי אוריינטציה רגשית שהיא אתית, במסגרת הכלים שניתנים כיום במסגרות הלימוד.

חשוב להבין שמשיכתם והבהרתם של התכנים הרגשיים המובעים או המתוארים באופן נרטיבי בטיפול ושמהם ניסו להימנע משתתפי המחקר אינה חוצה גבולות אתיים. כשמגיע אדם עם כאב גב, אנו שואלים שאלות ומתמקדים בהבהרה של הביטוי הפתולוגי. שאלות כגון מתי כואב, מה מעורר את הכאב, כיצד הוא בא לידי ביטוי, האם ישנם דברים נוספים מלבד לכך וכדומה, עוזרות למקד ולדייק את ההבחנה ומשליכות ליישום הטיפול באופן שהוא אינו רפואי מערבי, אלא מבוטא באמצעות הטכניקה והיישום הנלמדים במסגרת הפילוסופיה הסינית לדוגמה.

באותו האופן, כשמגיע אדם המציג מצוקה נפשית, שמבטא רגשות באופן ישיר וגלוי, או שסיפורו מרמז על גורם פסיכוסומאטי, ישנה הלגיטימציה לשאול שאלות מבהירות ושממקדות את ההבנה לגבי מצבו. לגיטימי לשאול באיזה אופן הדבר משפיע עליו, מה המשמעות שהוא נותן למצבו, או כיצד הדבר בא לביטוי. לגיטימי לציין ולשאול כשחווים תחושה של מתח או רגש כשהקליינט מתאר את בעייתו. לגיטימי לשאול את הקליינט אם הוא רואה קשר בין הפתולוגיה לבין עברו, לגיטימי לחקור ולהבהיר את התנסותו לאותו עומק ולאותה רמת דיוק אליה היינו חותרים ושאליה היינו רוצים להגיע, כשהיינו מבהירים את הפתולוגיה הפיזית.

שאלות אלו מהן ניסו להימנע המשתתפים, אינן משקפות טיפול פסיכולוגי ואינן מהוות אבחון או הערכה פסיכולוגיים. הן ביטוי לקלט ראשוני שמטרתו לשפוך אור על מצבו של הקליינט, זהו איסוף נתונים. נתונים אלו יכולים להיות מושלכים לעולמם התיאורטי של המטפלים וככל שהיו בהירים יותר וממוקדים יותר כך יעזרו לדייק את האבחון ואת היישום הטיפולי. אין בכך שום נגיעה לעולם הפסיכולוגי. עם זאת, במידה ותהיה פרשנות המשתמשת במושגים פסיכולוגיים, או במידה ומלבד למשיכת הנתונים הרגשיים לשם השלכתם על התיאוריה תהיה התייחסות והערכה ורבאלית וישירה למצבו הרגשי של הקליינט, אז ניתן לפתוח דיון הנוגע לגבולות האתיים שביישום.

עוד חשוב לציין, שהגדרת מטרת הטיפול חייבת בהלימה בין אופן הצגתה ובין יישומה לפי הבנתו של המטפל והדבר מחייב שיח הנוגע גם לעולמו הרגשי של הקליינט. יחד עם זאת, אין בכך מעבר על עקרונות אתיים, ההפוך הוא הנכון. אי ההלימה שבין אופן ההצגה והיישום, יכולים להוות ברמה האתית את המעבר מגבול הטעם הטוב. צריך להבין שישנה האפשרות שהקליינט ישתף פעולה, אולם ישנה האפשרות שירצה התייחסות לבעייתו הפיסית בלבד. בין אם כך או כך וגם במידה והשקפת עולמו של המטפל רואה את החיוב שבקשר הגוף - נפש, ברמה האתית עליו להתמקד במטרה המשותפת בלבד ותמיד לשתף בתכנים שעולים או כשמטרת הטיפול משתנה.

נותרת השאלה, האם טיפול שמטרתו ממוקדת בביטוי הנפשי או הרגשי, הוא כשלעצמו אתי. האם בטיפול השיאצו ראוי לטפל במצוקות רגשיות. התשובה היא כן, השקפת העולם ההוליסטית מחייבת התייחסות לכל המימדים בחייו של אדם בכדי להבין אותו כשלם ולתת לו מענה. בהתאם להשקפה זו, מערכות ההכשרה מספקות, במידה כזו או אחרת, כלים יישומיים להתייחסות וטיפול בכל מימדי האדם כולל את עולמו הרגשי. יחד עם זאת, הדבר תלוי גם למידה בה ישנה הלימה של הגדרת מטרות הטיפול ולמידה בה האבחון והיישום משקפים את התיאוריה הנלמדת ללא כניסה לנעלי הפסיכולוג.

על אחת כמה וכמה הדבר אפשרי, מכיוון שכפי שטענו המטפלים שהשתתפו במחקר, למגע אכן יש את האיכות המסוימת שנוגעת במימדים הרגשיים. הוא יכול להרגיע, להשרות ביטחון, לשחרר מתחים ולעורר רגשות עמוקים. הוא יכול להכיל, לעטוף, לתמוך ולאסוף. הטיפול הגופני כשלעצמו, בכוחו לשחרר התנסויות רגשיות הבאות לביטוי במתח או מצוקה, או בשמן המקצועי חסימות, שמקורן בטראומות מהעבר ושתוצאתן נראית כפתולוגיה בהווה. כל זאת, ללא מילים. הדבר לגיטימי להשתמש בכלי זה, בדיוק באותו האופן שהדבר לגיטימי למשוך תכנים רגשיים להבהרה בכדי להשליכם על התיאוריה ולהביא לאבחון שהוא מדויק יותר ומכך לוודאי לטיפול שהוא יעיל יותר.

מאמר זה מבוסס על ממצאים מתוך:

עמיר, ג' (2008). ביטויים של היעדר מיומנויות תקשורת במצבים רגשיים בטיפול השיאצו. http:/ / www.guyamir.com/?p=a.
תכונות לגיטימציה חוויית חיים קונפליקט תכלית משחק תחושה של מצוקה קבוצה חקירות רמת דיוק פסיכוסומאטיות גבולות טיפול טיפולים מטופל מטפל סינדרום פסיכולוג פסיכולוגיה פסיכולוגיות פסיכולוגים שיאצו
יחסי מטפל מטופל, איך לגרום למטופל להקשיב לך? סמכות מול מטופל, כימיה עם מטופל, איך לטפל באנשים? יחסי מטופל מטפל, כימיה אישית בין מטופל למטפל, חברות בין מטופל למטפל, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לשמוע לך?
יחסי מטפל מטופל, איך לגרום למטופל להקשיב לך? סמכות מול מטופל, כימיה עם מטופל, איך לטפל באנשים? יחסי מטופל מטפל, כימיה אישית בין מטופל למטפל, חברות בין מטופל למטפל, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לשמוע לך?
... מטפל מטופל, איך לגרום למטופל להקשיב לך? סמכות מול מטופל, כימיה עם מטופל, איך לטפל באנשים? יחסי מטופל מטפל, כימיה אישית בין מטופל למטפל, חברות בין מטופל למטפל, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לשמוע לך? איך לגרום למטופל להקשיב לך בצורה אפקטיבית? כאשר אליעד כהן עוסק בשאלה כיצד לגרום למטופל להקשיב לעצות ולייעוץ שהוא מקבל, הוא מתייחס לשלוש גישות עיקריות: סמכות, כימיה אישית, והבנת ההיגיון. תחילה הוא מפריך את הטענה כי סמכות לבדה יכולה להוות בסיס טוב לטיפול אפקטיבי. כאשר המטופל מקשיב למטפל מתוך סמכות, הוא למעשה מקשיב לו מתוך אמונה בלבד. הוא אינו מבין באמת את מהות העצות שהוא מקבל, אלא פשוט סומך על סמכותו של המטפל. לדוגמה, מטופל יכול לראות תעודות תלויות על קיר משרד המטפל, ולחשוב שהמטפל הוא דמות סמכותית בגלל התעודות האלה, ... מבלי להבין את ההיגיון מאחורי הדברים שנאמרים לו. לפי אליעד, מצב כזה הוא גרוע, כיוון שהמטופל לא באמת לומד, לא מתפתח, ורק נשען על אמונתו בסמכות של המטפל. בנוסף לכך, אליעד גם מבקר את הרעיון ... אישית, חברות או אווירה נעימה מדי יכולות להוות בסיס איתן להקשבה אמיתית. הוא מסביר שאם המטופל מקשיב למטפל רק מפני שהוא מרגיש חבר שלו, או כי לא נעים לו לסרב או להתווכח עם המטפל, אז ההקשבה הזו אינה מועילה באמת. לדוגמה, אם מטפל מתנהג בצורה ידידותית מאוד ומנסה להתחבב על המטופל, המטופל עשוי לקבל את העצות כדי לא לפגוע ביחסים, אך לא בהכרח מתוך הבנה אמיתית ועמוקה של הייעוץ עצמו. גם במצב זה, המטופל לא מפנים ולא מבין לעומק את מה שנאמר לו. מדוע סמכות וכימיה אישית אינן פתרון מספיק? הסיבה לכך שסמכות או כימיה אינן מספיקות, לפי אליעד, היא פשוטה - בשני המקרים הללו המטופל לא באמת מבין את ההיגיון והסיבות שמאחורי הייעוץ. ההקשבה שלו נובעת מגורמים חיצוניים - אמונה בדמות ... ולא מהבנה אמיתית של הבעיה, הפתרון, והסיבות לכך שהפתרון מתאים עבורו. לדוגמה, אם המטפל אומר למטופל תעשה כך או אחרת, והמטופל מציית כי הוא סומך על המטפל, אבל אינו מבין למה עליו לעשות זאת, ייתכן שהוא יעשה זאת לזמן קצר ואז יפסיק. המטופל לא יוכל להיות עקבי, משום שהוא לא מבין את ההיגיון של הפעולות שהוא נוקט בהן. אותו הדבר קורה כשהמטפל מנסה להשתמש בכימיה אישית - המטופל עשוי להקשיב, אך אם יחליט יום אחד שהיחסים לא חשובים לו מספיק, הוא יפסיק להקשיב. מהי הדרך האידיאלית לגרום למטופל להקשיב לך באמת? הפתרון שאליעד מציע הוא פשוט וברור: המטפל חייב לוודא שהמטופל מבין לעומק את ההיגיון והסיבות שמאחורי כל עצה. כאשר המטופל באמת מבין את הסיבה מדוע פעולה מסוימת טובה או רעה עבורו, הוא אינו זקוק יותר לאמונה עיוורת במטפל ... הוא מקשיב למטפל כי הוא באמת מבין שהעצה מועילה ומשרתת את טובתו. לדוגמה, במקום שהמטפל יגיד למטופל אתה צריך לעשות ספורט, מבלי להסביר למה, הוא צריך להסביר בצורה ברורה: אם תעשה ספורט, זה יעזור לך לשפר ... סטרס, ולהאריך את תוחלת החיים שלך. המטפל צריך לפרט ולהסביר מדוע פעולה מסוימת מועילה, כך שהמטופל יוכל לקבל החלטה מודעת, מושכלת ומבוססת על הבנה אמיתית ולא רק על אמונה במטפל. הגישה הזו, לפיה המטופל חייב להבין את ההיגיון מאחורי הייעוץ, היא הדרך היחידה שתבטיח שהמטופל יקשיב ויישם את ההמלצות לטווח הארוך. מדוע גישה זו עדיפה לטווח הארוך? גישה זו עדיפה משום שהיא מאפשרת ...
הדרכת מטפלים, האם אפשר לטפל בכל אחד? מה לעשות עם מטופל שלא רוצה טיפול? איך לטפל במישהו שמתנגד לטיפול? איך לטפל בילדים? טיפול בPDD, הדרכת הורים, למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות? הפרעת התנגדות, טיפול בסכיזופרניה
הדרכת מטפלים, האם אפשר לטפל בכל אחד? מה לעשות עם מטופל שלא רוצה טיפול? איך לטפל במישהו שמתנגד לטיפול? איך לטפל בילדים? טיפול בPDD, הדרכת הורים, למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות? הפרעת התנגדות, טיפול בסכיזופרניה
... מטפלים, האם אפשר לטפל בכל אחד? מה לעשות עם מטופל שלא רוצה טיפול? איך לטפל במישהו שמתנגד לטיפול? איך לטפל בילדים? טיפול בPDD, הדרכת הורים, למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות? הפרעת התנגדות, טיפול בסכיזופרניה האם אפשר לטפל בכל מטופל שמתנגד לטיפול? אליעד כהן מסביר לעומק כיצד ניתן להתמודד עם מטופלים המתנגדים לטיפול, במיוחד כאשר מדובר בילדים או במטופלים המביעים התנגדות חריפה או מתמשכת לטיפול. ישנם מטופלים המגיעים אל מרחב הטיפול אך אינם מוכנים כלל להיכנס פנימה, או שנכנסים ומסרבים לשתף פעולה באופן מוחלט. במקרים אלו, על המטפל להבין את גבולות האחריות שלו ולפעול מתוך הבנה ברורה של מטרתו מול המטופל ומול ההורים. מה לעשות עם ילד שלא מוכן להיכנס לטיפול? כאשר הילד מסרב להיכנס למרחב הטיפולי, אליעד כהן מציג שתי דרכים עיקריות לגישה זו. הדרך הראשונה היא להבין שזו אינה בעיה של ... השנייה היא להכיר בכך שזו כן האחריות של המטפל, אבל לא מול הילד ישירות, אלא שוב - מול ההורים. במקרה כזה, המטפל יכול להציע להורים להיכנס בעצמם למרחב הטיפולי, ולקיים איתם שיחה כיצד להביא את הילד לשתף פעולה. אליעד מסביר שהבעיה המרכזית היא בדרך כלל לא אצל הילד, אלא בהורים וביכולת שלהם להביא את הילד למרחב הטיפולי. האם אפשר לטפל באדם שמתנגד לטיפול באופן מוחלט? אליעד כהן מדגיש בצורה חד - משמעית שאפשר לטפל בכל אדם, אפילו במקרים הקשים ביותר שבהם המטופל מתנגד באופן חריף. אולם, במקרים כאלה תהליך הטיפול הופך לאיטי, מורכב, ודורש סבלנות רבה מאוד. למשל, ייתכן שמטופל יצטרך להעביר עשרות פגישות רק במשחקי כדורגל עם המטפל, בלי לראות שום התקדמות הנראית ...
השפעת המטופל על המטפל, מי משפיע על מי? טיפול בחולי נפש, חכם וטיפש, שמח ועצוב, מתי המטופל משפיע על המטפל? מתי הפסיכולוג יושפע מהמטופל? יחסי מטפל מטופל, מעשה בשבעה קבצנים, הקבצן החרש, טיפול לפסיכולוגים
השפעת המטופל על המטפל, מי משפיע על מי? טיפול בחולי נפש, חכם וטיפש, שמח ועצוב, מתי המטופל משפיע על המטפל? מתי הפסיכולוג יושפע מהמטופל? יחסי מטפל מטופל, מעשה בשבעה קבצנים, הקבצן החרש, טיפול לפסיכולוגים
... המטופל על המטפל, מי משפיע על מי? טיפול בחולי נפש, חכם וטיפש, שמח ועצוב, מתי המטופל משפיע על המטפל? מתי הפסיכולוג יושפע מהמטופל? יחסי מטפל מטופל , מעשה בשבעה קבצנים, הקבצן החרש, טיפול לפסיכולוגים מהי השפעת המטופל על המטפל, ומי משפיע על מי? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלה הפילוסופית והמעשית של השפעת המטופל על המטפל ובחינה של יחסי מטפל - מטופל. אליעד פותח את השיחה בשאלה בסיסית: מה קורה כששני אנשים, אחד שמח ... על השני? האם פסיכולוג שנפגש עם מטופל אובדני יכול להישאר אובייקטיבי או שהמצב הפנימי של המטופל יגרום לו לשנות את עמדותיו? בהמשך, אליעד מדבר על סיפור הקבצן החרש ... אליעד מדבר על חולי נפש והשפעתם על המטפלים. הוא מציין שפסיכולוגים צריכים להיות זהירים כאשר הם מטפלים במטופלים בעלי בעיות נפשיות, כי לפעמים הם עצמם יכולים להיסחף ולהפוך את השפעת המטופל לפסיבית עליהם. הוא גם מציין כי חלק מהמטופלים לא מוכנים לקבל טיפול אם הם מרגישים שהמטפל לא מבין את הבעיה שלהם או לא מכיל את רגשותיהם ... אמיתי. מהי השפעת השיטות השונות בטיפול? אליעד מדבר גם על שיטות טיפול שונות ומסביר כי כל שיטה טיפולית יש לה גבולות. לעיתים, שיטות שמסתמכות על חשיבה חיובית או אמונה ... אך אין להן תמיד את העומק הנדרש לטיפול ממושך ויעיל. הוא מדבר על כך שגם טיפולים שנראים יעילים יכולים להתפוגג בסופו של דבר אם לא מבינים את המהות האמיתית של הבעיה. בהשוואה בין טיפולים דינמיים ושיטות טיפול אחרות, אליעד מבהיר ששיטות רבות הן חסרות בסיס או לא מבוססות על מחקר ... תוצאות אמיתיות לאורך זמן. השפעת המטופל על המטפל מתי המטופל משפיע על הפסיכולוג? שיטות טיפול בחולי נפש הקשר בין עושר לאושר מה גורם לשמחה ולעצב? מהו טיפול פסיכולוגי אמיתי? ...
טיפול למטפלים, השפעת הטיפול על המטפל, טיפול פסיכולוגי לפסיכולוגים, להיות מטפל, להיות פסיכולוג, לטפל בהפרעות נפשיות, יחסי מטפל מטופל, תכונות חשובות למטפל, רגשות המטפל בטיפול, חוויית המטפל, המטפל כאדם, איך להיות מטפל טוב?
טיפול למטפלים, השפעת הטיפול על המטפל, טיפול פסיכולוגי לפסיכולוגים, להיות מטפל, להיות פסיכולוג, לטפל בהפרעות נפשיות, יחסי מטפל מטופל, תכונות חשובות למטפל, רגשות המטפל בטיפול, חוויית המטפל, המטפל כאדם, איך להיות מטפל טוב?
טיפול למטפלים, השפעת הטיפול על המטפל, טיפול פסיכולוגי לפסיכולוגים, להיות מטפל, להיות פסיכולוג, לטפל בהפרעות נפשיות, יחסי מטפל מטופל, תכונות חשובות למטפל, רגשות המטפל בטיפול, חוויית המטפל, המטפל כאדם, איך להיות מטפל טוב? ... אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד מטפלים ופסיכולוגים יכולים לעזור לאנשים בלי להיפגע בעצמם, ומדגיש ... והרגשי שהמטפל עובר כאשר הוא מטפל באנשים עם בעיות נפשיות קשות. יש אנשים שתפקידם לפתור בעיות נפשיות ... לדבריו של אליעד כהן, טיפול נפשי באמצעות שיחות הוא כמו מאבק מוחות בין המטפל למטופל , כאשר המטופל מתעקש שהחיים רעים וקשים, והמטפל מנסה לשכנע אותו אחרת. מה ההבדל בין טיפול תרופתי לטיפול בשיחות? אליעד כהן מביא כדוגמה את הטיפול הפסיכיאטרי, שבו המטפל לא חייב להזדהות באופן רגשי עם המטופל. המטופל מגיע עם תלונות של דיכאון, והפסיכיאטר נותן לו כדור בלי לנהל ... פתרון כימי מהיר. לעומת זאת, בטיפול נפשי רגשי, יש מאבק מנטלי אמיתי: המטפל צריך לנצח בשחמט את המטופל ולגרום לו לראות את החיים באופן חיובי יותר. לדוגמה, כשאדם אומר ... מתנהל המאבק המנטלי בין המטפל למטופל? אליעד מתאר שהמטופל מנסה בכל כוחו לשכנע שהחיים רעים - הוא מתלונן על כאב, על כך ... קשה. המטפל, מצדו, חייב להוכיח למטופל שהמצב אינו כל כך גרוע, או שאפשר לראות אותו בדרך אחרת. לדוגמה, ... זה דורש מהמטפל להיכנס לראש של המטופל ולהבין בדיוק את ההיגיון שלו, כדי שיוכל להראות לו את הסתירות ... המטפל נמצא בסיכון רגשי במהלך הטיפול? לפי אליעד כהן, הסיכון הגדול ביותר עבור מטפלים הוא שהם עלולים להיסחף לתוך העולם הנפשי הבעייתי של המטופל. כמו במצב שבו אדם מנסה לחלץ מישהו שנפל לתהום ועלול ליפול איתו ... מספיק להתמודד עם מה שהוא שומע ומטפל בו. אליעד מדגיש במיוחד את הסכנה שקיימת בטיפול ארוך טווח שבו המטפל נחשף שוב ושוב לתלונות, כאב, פחדים, חרדות, והזיות של מטופלים, מה שעלול לגרום למטפל עצמו להפוך למי שזקוק לטיפול. כיצד מטפל יכול לשמור על עצמו מפגיעה נפשית במהלך טיפול באחרים? כדי שמטפל יוכל לעזור לאחרים בלי להיפגע, אליעד כהן ...
האם ואיך לבחור מטפל אמפתי? אמפתיה של מטפל כלפי מטופל, אמפתיה טיפולית, אמפתיה בתהליך טיפולי, יועץ זוגי אמפתי, אמפתיה בתהליך יעוץ זוגי, תכונות של מטפל מומלץ, אמפתיה של אליעד כהן, בחירת מטפל
האם ואיך לבחור מטפל אמפתי? אמפתיה של מטפל כלפי מטופל, אמפתיה טיפולית, אמפתיה בתהליך טיפולי, יועץ זוגי אמפתי, אמפתיה בתהליך יעוץ זוגי, תכונות של מטפל מומלץ, אמפתיה של אליעד כהן, בחירת מטפל
... לבחור מטפל אמפתי? אמפתיה של מטפל כלפי מטופל, אמפתיה טיפולית, אמפתיה בתהליך טיפולי , יועץ זוגי אמפתי, אמפתיה בתהליך יעוץ זוגי, תכונות של מטפל מומלץ, אמפתיה של אליעד כהן, בחירת מטפל איך לבחור מטפל אמפתי ומהי הסכנה באמפתיה מופרזת? ... כהן, מטפל אמפתי הוא כזה שמגלה הבנה עמוקה למטופל, מזדהה עם תחושותיו, ומסוגל לגרום לו להרגיש מובן ונתמך. עם זאת, לאמפתיה יש שני צדדים, ואליעד כהן מדגיש את הסיכון הגדול שקיים כשבוחרים מטפל שהוא ... כתכונה שמאפשרת חיבור משמעותי בין מטפל למטופל. כאשר מטפל מביע אמפתיה, הוא נותן תחושה שהוא מבין את המטופל באופן עמוק, שהוא ממש נמצא בנעליו. לדוגמה, כאשר אדם מספר למטפל שהייתה לו ילדות קשה או שהוא מרגיש דחוי, מטפל אמפתי יבטא הזדהות ואישור לרגשותיו. אדם שרוצה לקבל טיפול, בדרך כלל מחפש בדיוק את התחושה הזו של ההבנה והאמפתיה, וזה מה שגורם לו להעדיף מטפל אחד על פני אחר. אך על פי אליעד, האמפתיה עצמה, למרות שהיא תכונה ... רבים, אמפתיה מוגזמת עלולה דווקא להזיק למטופל. הוא מביא דוגמה לכך שאם מטפל יהיה אמפתי מדי כלפי אדם שמתלונן על בעיותיו, הוא עלול פשוט לאשר את התלונות שלו בלי לעזור לו למצוא פתרון אמיתי. למשל, ... בכך הוא רק מאשר את הבעיה בלי להוביל את המטופל אל הפתרון. אליעד מוסיף שהמצב עלול להחמיר במיוחד כאשר מדובר על טיפול זוגי או במערכות יחסים. במצבים כאלה, כאשר אדם מתאר בעיה שיש לו עם בן או בת הזוג, והמטפל מפגין אמפתיה יתרה, הוא עלול לתמוך רק בצד של המטופל שמולו, ובכך להחמיר את הבעיה. לדוגמה, אם מישהו יספר למטפל שהבת זוג שלו פגעה בו או התייחסה אליו לא יפה, מטפל אמפתי מאוד עלול להזדהות עם המטופל מיד ולהאשים באופן חד - צדדי את הצד השני. זה עלול להוביל להחמרה במערכת היחסים ולפגיעה נוספת בקשר. מהי האכזריות הנדרשת ממטפל ולמה היא חשובה? אליעד ... האכזריות היא הדרך הטובה ביותר לעזור למטופל להשתחרר מבעיותיו. למשל, אם אדם מתלונן שהרכב שלו מתקלקל כל הזמן, מטפל אמפתי מדי יציע לו לתקן את הרכב, בעוד שמטפל נכון ואמיתי יותר יאמר לו בכנות אתה ... כזו נשמעת אכזרית, אך היא למעשה עוזרת למטופל להבין שהבעיה היא אצלו, ומובילה אותו לפתרון אמיתי וארוך טווח. דוגמה נוספת לאכזריות החיונית הזו היא במצב שבו אדם סובל מבעיה רגשית או טראומה. אם מטפל יהיה רק אמפתי וירחם על המטופל, הוא עלול רק לחזק את התחושה של הקורבנות ולא לעזור לו לצאת ממנה. במצב כזה, דווקא המטפל האכזרי, שיגיד למטופל שהוא צריך לקחת אחריות על חייו ולא להמשיך להאשים את העבר או אחרים בבעיותיו, הוא זה שבסופו של דבר יעזור למטופל להשתחרר מהבעיה. מדוע מטפל אידיאלי הוא שילוב של אמפתיה ואכזריות? המטפל האידיאלי, לפי אליעד, הוא מטפל שמסוגל לשלב בין אמפתיה לאכזריות בצורה נכונה ומדויקת. הוא צריך להיות מסוגל להבין את המטופל באופן עמוק, אך גם להיות מספיק חזק ואמיץ לומר לו את האמת, אפילו כשהיא לא נעימה. המטפל לא אמור להיות חסר רגשות לחלוטין, אבל הוא גם לא יכול ... בין הבנת הבעיה לבין היכולת לאתגר את המטופל ולהוביל אותו לפתרון אמיתי. איך לזהות מטפל שאיננו מתאים בגלל עודף אמפתיה? אליעד מציע לשים לב היטב לדרך בה המטפל מגיב לתלונות ולבעיות של המטופל. אם המטפל תמיד מסכים, תמיד מזדהה בצורה מוחלטת ומעולם לא מציע כיוון אחר, הוא ככל הנראה מטפל אמפתי מדי שעלול שלא לעזור באמת לפתור את הבעיה. המטפל האידיאלי אמור לאתגר את המטופל, לשאול שאלות קשות ולדרוש ממנו להתמודד עם המציאות באופן כן וישיר. לסיכום, מה הדרך לבחור נכון מטפל מתאים? כאשר בוחרים מטפל, לפי אליעד כהן, חשוב מאוד ... שלו. יש לבחור במטפל שמבין ומתחבר לרגשות המטופל, אך גם מסוגל להיות אכזרי במידה הנדרשת ולהגיד את האמת בצורה ברורה, אפילו אם היא קשה. השילוב הנכון בין אמפתיה לכנות הוא המפתח להצלחה של כל טיפול רגשי, זוגי או נפשי. איך לבחור מטפל אמפתי? מה הסכנה באמפתיה מופרזת? האם אכזריות יכולה להיות רחמנות? איך לדעת אם המטפל אמפתי מדי? אמפתיה בתהליך טיפול זוגי רחמנות ואכזריות של מטפל, רחמנות שהיא אכזריות, אכזריות שהיא רחמנות, התאמה בין מטפל למטופל, חיבור בין מטפל למטופל, גישות טיפוליות, סוגים של מטפלים, למה לא לפגוש את אליעד כהן? טיפול של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן ...
מאיפה להתחיל לפתור בעיות? איזו שאלה הכי חשובה? מאיזו שאלה להתחיל, איזו בעיה לפתור קודם? יחסי מטופל ומטפל, הדרכת מטפלים, מכנה משותף בין שאלות, מכנה משותף בין בעיות, איך לפתור בעיה? מהי השאלה הכי חשובה? בעיות חופפות, בעיות קשורות
מאיפה להתחיל לפתור בעיות? איזו שאלה הכי חשובה? מאיזו שאלה להתחיל, איזו בעיה לפתור קודם? יחסי מטופל ומטפל, הדרכת מטפלים, מכנה משותף בין שאלות, מכנה משותף בין בעיות, איך לפתור בעיה? מהי השאלה הכי חשובה? בעיות חופפות, בעיות קשורות
... להתחיל לפתור בעיות? איזו שאלה הכי חשובה? מאיזו שאלה להתחיל, איזו בעיה לפתור קודם? יחסי מטופל ומטפל, הדרכת מטפלים, מכנה משותף בין שאלות, מכנה משותף בין בעיות, איך לפתור בעיה? מהי השאלה הכי חשובה? בעיות חופפות, בעיות קשורות איך להחליט מאיזו בעיה להתחיל לטפל? כאשר יש לאדם כמה בעיות שונות, בין אם מדובר בטיפול פסיכולוגי, אימון אישי או אפילו בעיה רפואית, עולה השאלה: באיזו בעיה להתחיל לטפל קודם? אליעד כהן מדגיש שיש לגשת לנושא דרך הסתכלות רחבה יותר, להבחין בקשרים הקיימים בין הבעיות ולהגדיר את סדר הטיפול על פי כך. הרעיון המרכזי הוא לא לגשת לכל בעיה בנפרד באופן שטחי, אלא לחפש מכנה משותף בין הבעיות ולהגיע לבעיה שורשית שתוכל להשפיע על כל היתר. מהם השיקולים בבחירת הבעיה הראשונה לטיפול? אליעד כהן מתאר כמה שיקולים חשובים שיש לקחת בחשבון כאשר מחליטים מאיפה להתחיל לפתור בעיות: הבעיה הכי מציקה למטופל - ניתן לשאול את האדם ישירות מה הדבר שהכי מציק לו, ובהתאם לכך להתחיל לטפל. יעילות הטיפול - לבדוק איזו בעיה ניתן לפתור בקלות או במהירות, והאם פתרונה יסייע לפתרון בעיות נוספות. התועלת הכוללת - לשקול איזו בעיה תביא הכי הרבה תועלת אם היא תיפתר קודם, ואיך זה ישפיע על איכות החיים הכוללת של המטופל. יכולת המטופל להכיל את הטיפול - עד כמה האדם מסוגל להתמודד כרגע עם הטיפול, כמה הוא פתוח, וכמה הוא מוכן לקבל את ההכוונה. הסיכוי לטפל בבעיה באופן מלא ומוחלט - לעיתים יש בעיות שניתן לפתור חלקית בלבד, אך הפתרון החלקי עשוי להיות ... למצוא את המכנה המשותף בין בעיות? לפי אליעד כהן, חשוב במיוחד למצוא את המכנה המשותף או את הבעיה השורשית בין הבעיות, כי אז ניתן לפתור כמה בעיות במקביל. לדוגמה, אם למטופל יש בעיה של דיכאון ובעיה של ביטחון עצמי נמוך, ייתכן שהדיכאון הוא תוצאה של הביטחון העצמי הנמוך. במקרה כזה, טיפול בביטחון העצמי עשוי לפתור או להקל על הדיכאון. כהן מדגיש שהיתרון הגדול של גישה זו הוא שהיא מאפשרת טיפול ממוקד יותר, יעיל יותר ובעל השפעה עמוקה לטווח ארוך, במקום כיבוי שריפות נקודתי. איך לדעת מהי הבעיה השורשית? הדרך לדעת מהי הבעיה השורשית היא על ידי חקירה לעומק של הבעיות שהאדם מציג. אליעד כהן מסביר שיש להסתכל על מכלול הבעיות שהמטופל מביא ולנסות לזהות את הקשרים ביניהן - לשאול שאלות כגון מה הוביל לבעיה הזאת? והאם יש משהו ... אחרות. מה עושים אם אין קשר ברור בין הבעיות? במצב שבו לא רואים קשר ברור בין הבעיות, אליעד מציע לבדוק מהי הבעיה שהכי פשוטה לפתרון או מהי הבעיה שהכי משמעותית עבור המטופל כרגע. ניתן לבחור לפתור קודם את הבעיה שפתרונה הוא הכי קל או הכי מועיל, גם אם היא אינה ... מקרים בהם לא ניתן לפתור בעיה באופן מלא ומוחלט מיד. במקרים אלה, פתרון חלקי עדיין יכול להיות יעיל ומשמעותי. לדוגמה, אם מישהו סובל ממחלה קשה וגם מהצטננות קלה, ניתן לטפל קודם בהצטננות, כיוון שהפתרון פשוט ומהיר, והוא יקל לפחות על חלק מהסבל. דוגמה מעולם הכושר: ... שבו נמצא האושר האמיתי והמימוש העצמי, מאחר והבעיות הבסיסיות הן בדרך כלל אלה שמונעות מהאדם לחוש אושר ושלווה אמיתיים. איך לפתור בעיות שורשיות? מאיזו בעיה להתחיל לטפל? מכנה משותף בין בעיות הדרכת מטפלים מקצועית איך לזהות בעיות שורש? איך לקבוע סדר עדיפויות בפתרון בעיות? מהי השאלה הכי חשובה בטיפול?
2 גישות טיפוליות, מהי שיטת EIP? טיפול מתוך שלמות, מצא את ההבדלים, השיטה של אליעד כהן, שיטת הטיפול של אליעד כהן, 2 גישות של מורים רוחניים, טיפולים לשינוי הזהות המינית, התאבדות של מטופל, איך לא לגרום למטופל להתאבד? איך לגרום למטופל לא להתאבד? סגנונות של טיפול, גישות של מנטורים לחיים, טיפול מתוך חיסרון, איך לאהוב את עצמך? שנאה עצמית בגלל טיפול, להשתנות מתוך אהבה, לעשות שינוי מתוך אהבה, להשתנות מתוך בחירה, להשתנות מתוך שלמות, טעויות של מורים רוחניים
... גישות טיפוליות, מהי שיטת EIP? טיפול מתוך שלמות, מצא את ההבדלים, השיטה של אליעד כהן, שיטת הטיפול של אליעד כהן, 2 גישות של מורים רוחניים, טיפולים לשינוי הזהות המינית, התאבדות של מטופל, איך לא לגרום למטופל להתאבד? איך לגרום למטופל לא להתאבד? סגנונות של טיפול, גישות של מנטורים לחיים, טיפול מתוך חיסרון, איך לאהוב את עצמך? שנאה עצמית בגלל טיפול, להשתנות מתוך אהבה, לעשות שינוי מתוך אהבה, להשתנות מתוך בחירה, להשתנות מתוך שלמות, טעויות של מורים רוחניים וכאן נסביר על 2 גישות טיפוליות, 2 גישות של מטפלים שהאדם רוצה להיעזר בהם, 2 גישות של יועצים, 2 גישות של מנטורים ... את האדם אל האושר והשנייה אל הסבל. ולמרות שנראה ששתיהן כאילו דומות, הן שונות. והעניין הוא, כך: בן אדם בא לטיפול כדי לטפל בבעיה שיש לו. דהיינו, הוא מניח שיש לו בעיה כלשהי. לדוגמה, בן אדם שרוצה לטפל בכך שיש לו בעיה רגשית, של רגישות יתר. דהיינו, שאותו אדם חושב שהוא רגיש יותר מידי והוא רוצה לטפל בבעיה שלו. דהיינו, הוא רוצה להפסיק להיות רגיש יותר מידי אלא ... להיות פחות רגיש. עד כאן הכל נשמע הגיוני. אבל כאן יש 2 גישות ו2 דרכים איך להסתכל על העניין הזה. ואלו 2 גישות טיפוליות שונות לחלוטין אחת מהשניה, ואני אסביר. ברמת העיקרון, האדם ... רוצה לעזור לאדם שתהיה לו פחות רגישות. דהיינו, גם המטפל וגם האדם מסכימים שיש כאן בעיה של רגישות יתר שרוצים לטפל בה. עד כאן הכל נשמע טוב והגיוני. אבל יש כאן 2 גישות שונות. גישה אחת היא הגישה הפשוטה, כפשוטם של דברים, היא בעצם מניחה שלאדם יש רגישות יתר + שרגישות יתר זו בעיה שצריכים לטפל בה. ומכך נובע שנעשה כל מאמץ אפשרי כדי לטפל בבעיה שהגדרנו. הגישה השניה אומרת, שמצד האמת אין שום בעיה, ושזה ... שיש לאדם רגישות יתר. ושהאדם לא חייב להפסיק את הרגישות יתר שלו. אלא שהאדם בוחר לרצות בבחירה חופשית מלאה, לטפל בכך שיש לו רגישות יתר. ואנחנו רוצים לעזור לבן אדם להגיע למצב שבו ... מתי ואיך הוא רוצה שתהיה לו רגישות יתר. דהיינו, הגישה הראשונה שהיא הגישה הכללית הפשוטה ביותר של כל היועצים והמטפלים וכולי, היא שכדי לעזור לאדם אנחנו נניח שיש לו בעיה שאנחנו רוצים לטפל בה. הגישה השלמה יותר והנכונה יותר, היא, שלאדם אין שום בעיה מצד ... שרוצה לעזור לו, מסתכל על ההתמכרות לפורנו כעל דבר גרוע מאוד, כעל אויב, כעל השטן, כעל משהו מאוד גרוע, שצריכים לטפל בו ולהיפטר ממנו. ואני אחדד: אני לא אומר שהגישה הנפוצה היא של אלימות וכעס כלפי המטופל. אני כן אומר שכל הגישות הן באלימות כלפי התופעה שבה רוצים לטפל. דהיינו, אנחנו לא נכעס ולא נשנא את האדם שהוא סובל מכעסים. אבל ... שהיא הגישה הכללית, השורש שלה הוא, התפישה שיש טוב ורע. ושאם הגדרנו משהו כרע, אז אנחנו צריכים להתרחק ממנו ולטפל בו וכולי. והחיסרון המרכזי של הגישה הזאת, הגישה הנפוצה ביותר, הוא ... מהתקפי זעם, אלא ננסה להכיל אותו וכולי. אבל אנחנו נסכים איתו שהתקפי זעם והתקפי עצבים, זאת אכן מחלה שצריכים לטפל בה . ומה יקרה אם אותו אדם יתקשה לטפל בבעיה שלו? מה יקרה אם אותו אדם לא יצליח לטפל ברגישות יתר שלו? אז כמובן שתקרה תופעה הפוכה, שבה האדם מתמלא בכעס ...
הדרכת מטפלים, הזדהות של המטפל עם המטופל, איך לא להרגיש רע מהבעיות של המטופל? הדרכת פסיכולוגים, הדרכת פסיכותרפיסטים, איך לא לקחת איתך את הבעיות של המטופל? איך לא להרגיש רע מהזדהות עם המטופל? גישות טיפוליות
הדרכת מטפלים, הזדהות של המטפל עם המטופל, איך לא להרגיש רע מהבעיות של המטופל? הדרכת פסיכולוגים, הדרכת פסיכותרפיסטים, איך לא לקחת איתך את הבעיות של המטופל? איך לא להרגיש רע מהזדהות עם המטופל? גישות טיפוליות
... מטפלים, הזדהות של המטפל עם המטופל, איך לא להרגיש רע מהבעיות של המטופל? הדרכת פסיכולוגים, הדרכת פסיכותרפיסטים, איך לא לקחת איתך את הבעיות של המטופל? איך לא להרגיש רע מהזדהות עם המטופל? גישות טיפוליות איך מטפל יכול לא להרגיש רע מהבעיות של המטופלים? מטפל, בין אם הוא פסיכולוג, פסיכותרפיסט, מאמן או כל דמות אחרת המסייעת לאנשים, עשוי להרגיש לעיתים השפעה רגשית שלילית מהבעיות של המטופל. כאשר המטפל עוזר לאחרים, הוא נדרש להקשיב ולעזור לפתור את בעיותיהם, אך כיצד הוא יכול להימנע להרגיש רע ולסבול יחד עם המטופל? כיצד הוא יכול להזדהות עם הבעיות מבלי לקחת אותן אישית? מהי הזדהות רגשית ומה סכנותיה? הזדהות רגשית מוחלטת היא גישה בה המטפל חווה את רגשות המטופל ומרגיש את הסבל שלו כאילו היה סבלו שלו. אם המטפל יזדהה בצורה מוחלטת עם המטופל, הוא עלול להתחיל לחוות את הסבל של המטופל ולהימשך אליו, ובכך להיתקל בקשיים רגשיים ובסכנה להיפגע מהמצב. דימוי לכך הוא ניסיון לחלץ מישהו שנפל לבור: אם לך ... שבה המטפל לא רואה את הסבל של המטופל כבעיה אמיתית, אלא כמצב מושלם. לדוגמה, אם המטופל אומר אני בדיכאון ורוצה למות, המטפל יכול לדמיין את עצמו חווה את אותם רגשות, אך לא להרגיש רע מהם. המטפל מבין ... באמת רע במצב זה, אלא רק בהבנה שהמטופל מרגיש שהוא לא יכול לשנות את רגשותיו. למה המטפל לא צריך לשנות את המטופל? הבעיה של המטופל איננה הסבל עצמו, אלא תחושת האין ברירה. המטפל לא אמור להציל את המטופל, אלא להראות לו שהוא יכול לבחור אחרת. אם מטופל אומר אני שונא את החיים, המטפל יכול להראות לו שהוא לא חייב להרגיש כך. הוא יכול לבחור לאהוב את החיים. המטפל עוזר למטופל להכיר בכך שהוא יכול לבחור את רגשותיו, ושאין חובה להרגיש רע או להישאר במצב זה. הקשר בין טיפול להבנה שהמטופל הוא אלוהים אם המטפל מבין שהמטופל הוא ישות אינסופית שבחר לחוות סבל, הוא יכול להראות לו שהוא יכול לבחור להפסיק את הסבל. גישה זו מדברת על ... לבחור את רגשותינו, וכך מאפשרת למטופל להבין שאין בעיה אמיתית במצבו, אלא רק בתפיסתו את המצב. התפקיד של המטפל הוא להחזיר את המטופל לכוח הבחירה שלו, ולהראות לו שהוא יכול לשנות את המצב שלו מתוך תובנה שהכל מושלם כפי שהוא. מהו טיפול נכון? הגישה הנכונה בטיפול היא לא לנסות להציל את המטופל, אלא להוביל אותו להבנה שהוא לא צריך להציל את עצמו. ברוב המקרים, המטפל רואה את המטופל כמי שמצוי בבעיה אמיתית, ומנסה לעזור לו להימנע מהסבל. אך המטפל הטוב הוא זה שמבין שאין בעיה אובייקטיבית במצב המטופל, וההסבל מגיע רק מההבנה שה
חרדת מטפלים, מפחד לטפל באנשים, מפחד לייעץ לאנשים, מפחד לתת יעוץ לאנשים, מפחד להיות מטפל, איך להיות מטפל? מה טיפול יכול לתת לך? סוגים של טיפול, איפה ללמוד טיפול? להיות מאמן אישי, ללמוד אימון, ללמוד NLP
חרדת מטפלים, מפחד לטפל באנשים, מפחד לייעץ לאנשים, מפחד לתת יעוץ לאנשים, מפחד להיות מטפל, איך להיות מטפל? מה טיפול יכול לתת לך? סוגים של טיפול, איפה ללמוד טיפול? להיות מאמן אישי, ללמוד אימון, ללמוד NLP
... מטפלים, מפחד לטפל באנשים, מפחד לייעץ לאנשים, מפחד לתת יעוץ לאנשים, מפחד להיות מטפל, איך להיות מטפל? מה טיפול יכול לתת לך? סוגים של טיפול, איפה ללמוד טיפול? להיות מאמן אישי, ללמוד אימון, ללמוד NLP מהי חרדת מטפלים ואיך היא נוצרת? חרדת מטפלים היא פחד שאנשים חווים כאשר הם רוצים לעסוק בטיפול, ייעוץ או אימון אישי, אך חוששים מלתת פתרונות או עצות שגויות לאחרים. אנשים הסובלים מחרדה זו רוצים לעסוק במגוון תחומים כגון טיפול זוגי, טיפול אישי, טיפול בחרדות, אימון עסקי או NLP, אבל מתקשים בפועל להתחיל לטפל כי הם מפחדים לקחת אחריות על התוצאות של הטיפול שלהם. החרדה מתעוררת משום שהמטפל הפוטנציאלי מודע לסיכון שטמון במתן עצות לא נכונות. בעוד שילד קטן או אפילו קוף אינם פוחדים לתת ... האפשריות של עצתו, מרגיש חרדה עמוקה יותר בגלל ההכרה באפשרות של טעות. למה מפחדים לגבות כסף על טיפול או ייעוץ? כאשר אנשים נותנים עצות לחברים בחינם, הם לרוב עושים זאת ללא חשש. אולם ברגע שהייעוץ הופך לשירות מקצועי שניתן בתשלום, ... יוצר תחושה מוגברת של אחריות, ומכיוון שהאדם יודע שיש סיכוי שהוא עלול לטעות, הוא חושש לאכזב את המטופל. באופן פרדוקסלי, דווקא מי שפחות חושב לעומק או פחות ישר עם עצמו עלול לחוש פחות חרדה, כי הוא לא מודע מספיק לאפשרות שהוא טועה. כיצד יושר וחשיבה ביקורתית יכולים להגביר חרדה אצל מטפלים? מטפל או מאמן אישי שמודע מאוד ליכולת שלו לטעות עלול לפתח חרדה משום שהוא מבין שהוא לא יכול להבטיח במאה אחוז את הצלחת הטיפול. לדוגמה, אם מגיע מטופל שסובל מפשיטת רגל ומבקש עצה עסקית, המטפל הישר ירגיש אחריות עצומה ולא נוחה משום שהוא יודע שהוא לא יכול להבטיח הצלחה ודאית. ... או לא ישר מספיק כדי להודות באפשרות שהייעוץ שלו לא נכון או לא מתאים למצב. איך אפשר להתגבר על חרדת מטפלים באמצעות הגדרת גבולות? הדרך להתגבר על הפחד הזה היא להגדיר באופן ברור מה בדיוק המטפל מספק למטופל, ולהימנע מלהבטיח דברים שלא בטוחים: להבהיר למטופל שהטיפול הוא תהליך של חקירת האמת ולא בהכרח פתרון קסם. להדגיש שאתה כמטפל לא מבטיח תוצאות, אלא מציע לעזור לבדוק מה באמת אפשרי או לא. להבהיר שאתה מוכן לבדוק עם המטופל את העובדות והפירושים שלו לגבי המציאות, ולהסביר שזה עשוי להוביל לשיפור בתחושה גם אם המציאות לא תשתנה בפועל. כשאתה כמטפל לא מתיימר לספק משהו שאינך בטוח בו, ואין הבטחות שווא, לא נוצרת חרדה מהטיפול. המטופל מבין שאתה שותף לבדיקת האמת ולא מוכר לו הבטחות לא ריאליות. האם תעודות והסמכות בטיפול באמת מפחיתות חרדה? אנשים רבים חושבים שכאשר הם יקבלו תעודה או הסמכה בטיפול, אימון או NLP, זה יפחית את החרדה שלהם. אך אדם ישר שמסתכל פנימה ימשיך לשאול את עצמו שאלות כמו: האם התעודה הזו באמת מעידה על כך ... לא תעזור לו, כי החרדה נובעת מהספק הפנימי שלו לגבי יכולותיו האמיתיות. כיצד אפשר להיות בטוח יותר כמטפל באמצעות חיפוש האמת? כדי להרגיש בטוחים בטיפול, ההמלצה המרכזית היא להשתמש בגישה של חיפוש ובירור האמת: הפרד בין העובדות בפועל לבין הפרשנות של המטופל. שאל את המטופל: האם אתה בטוח שזאת הבעיה האמיתית?, או אולי יש פתרון אחר שלא חשבת עליו? הימנע מהסתמכות בלעדית על תיאוריות או שיטות קבועות (12 ...
ניהול תהליכים עסקיים, ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ארגוני, ניהול המיילים
ניהול תהליכים עסקיים, ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ארגוני, ניהול המיילים
... ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ארגוני, ניהול המיילים איך לנהל את תיבת האינבוקס ... כפי שמכונה גם האינבוקס, במטרה למנוע מיילים שלא טופלו מלהלך לאיבוד או להיבלע בתוך המיילים שנעשתה בהם עבודה. אליעד מציין את החשיבות בניהול המיילים בצורה מסודרת ומאורגנת, על מנת לשמור על ... חדש הוא כמו אדם שנכנס למשרד ומחכה לפגישה או טיפול. בדיוק כפי שנחלק לאדם הפונה מקום לשבת ולהמתין לפגישה, כך על המיילים בתיבת הדואר הנכנס לקבל טיפול מיידי. אליעד מדגיש כי השארת מיילים בתיבת הדואר הנכנס מבלי לטפל בהם יוצרת חוסר סדר ובלבול, כפי שלפני אדם שנכנס למשרד אין מקום ויש בלגן עם המתנה לפגישות. כיצד למנוע דואר לא מטופל? ההמלצה המרכזית של אליעד היא שהמיילים בתיבת הדואר הנכנס צריכים להטופל מיד עם קבלתם. כל מייל שתקבל - יש להחליט מיידית מה לעשות איתו: להעביר אותו למישהו אחר, לשייך אותו למשימה או לסיים את הטיפול בו. ברגע שמטפלים במייל, הוא צריך לצאת מיידית מהאינבוקס ולהעבור לתיקיה מתאימה, כך שנמנע מצב שבו המיילים יתערבבו עם מיילים שכבר טופלו. אליעד טוען שבשום מצב אסור להשאיר מיילים בתיבת הדואר הנכנס שלא טופלו - זה יכול ליצור בלגן ולהעמיס על המערכת. מה קורה אם לא מטפלים במייל בזמן? אם לא מטפלים במייל בזמן, הוא עלול להיתקע בתיבת הדואר הנכנס ולא להתעדכן. זה יוצר בלבול ועמסה כאשר תיבת הדואר לא מופרדת בין מיילים שטופלו לאלו שעדיין לא טופלו. כל מייל שלא הוצא מהאינבוקס ייצור ערבוב ובלגן, ומיילים חשובים עלולים להיאבד או להתעכב. מה התהליך הנכון לטיפול במיילים? אליעד מסביר שהמפתח בניהול אפקטיבי של דואר אלקטרוני הוא ההחלטה המיידית על כל מייל. כל אימייל צריך להיות מנותב לפעולה, משימה, או לתיקייה מסוימת. ברגע שמטפלים בו , יש להוציא אותו מהאינבוקס. על פי גישה זו, על העובד או האדם להוציא את המיילים מהמקום שבו הם ממתינים, כך שלא יוותרו מיילים לא מטופלים. האם זה באמת חשוב? החשיבות של ניהול נכון של הדואר הנכנס, לפי אליעד, היא קריטית לשמירה על סדר ואפקטיביות בעבודת היום - יום. תיבת ... ואם לא נתנהל בצורה מסודרת, כל מייל שלא מטופל בזמן יכול לגרום לעיכובים בתהליכים ולהחמיץ פניות חשובות. ניהול תהליכים עסקיים ניהול זמן מחשוב תהליכים ניהול דואר אלקטרוני ... מצבים בהם מיילים חשובים ילכו לאיבוד או לא יטופלו כראוי. אליעד מסביר את החשיבות בהבנת התהליך של טיפול באימיילים כדי להימנע מבעיות אלו. מהי מטרת תיבת הדואר הנכנס? תיבת הדואר הנכנס משמשת כמעין כניסה למשרד. כאשר אדם נכנס למשרד, הוא ... הוא מחכה לפגישה או לתשובה ממישהו. התהליך של טיפול במיילים הוא דומה. כל אימייל חדש שמגיע לתיבת הדואר הנכנס דומה לאדם שנכנס למשרד ואינו יודע האם טיפלו בו או לא. המטרה היא לא להשאיר אף אימייל בתיבת הדואר הנכנס מבלי לטפל בו. כאשר אימיילים לא מטופלים, הם נכנסים לתוך תיבת הדואר הנכנס ומלכדים את כל המיילים שניתן היה לטפל בהם. כיצד למנוע דואר לא מטופל? אליעד מציע שאסור להשאיר שום מייל בתיבת הדואר הנכנס לאחר שנעשה איתו משהו. ברגע שהמייל נפתח והוחלט מה לעשות איתו - למשל להעביר אותו ... הוא עלול להתערבב עם מיילים אחרים שכבר טופלו, ויצר בלגן. תהליך זה לא רק יוצר בלבול אלא גם יכול לגרום למיילים שלא טופלו בזמן להיבלע בתוך המיילים שכבר הושלמו. מה קורה אם לא מטפלים במייל בזמן? כאשר אדם נכנס לאינבוקס, הוא מוצא שם לא רק מיילים ש
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מטופל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מטופל, איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מטופל, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזיה, קואצ'ר, אימון אישי לירידה במשקל בנושאי מטופל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 10:15:03 - wesi4