אימון מנהלים... מנהלים לא רק אנשים פרטיים מרוויחים מאימון אישי - גם המעסיקים שלהם יכולים להרוויח במידה רבה. כל הצדדים צריכים להבהיר את המטרות שלהם ואת הדרך להשגתן. הפופולריות ההולכת וגדלה של אימון מנהלים היא תגובה לצרכים מחייבים. הרבה אירגונים ששיפרו את הפרודוקטיביות שלהם, נחשפו לסתירות בקשר בין הארגון לבין מנהליו הבכירים. המסובך ביותר היה השחיקה של הברית המסורתית בין הארגון והמנהלים שלהן. פיתוח דרכים חדשות לעבודה משותפת של הארגון ומנהליו, הפכו למקור של ערך כלכלי. ארגונים שחיפשו מהירות ותחרות זריזה הבטיחו למנהיגים השפעה חסרת תקדים על ידי מתן סמכויות וחופש פעולה במידה רבה. תשומת הלב הופנתה לערך המיוחד שיש בבני אדם. מנהל הכספים המקריח כבר לא נתפש כחפץ, אלא ככלי של הון אינטלקטואלי - משאב לא פחות חשוב מכסף. מנהלים של אירגונים, התחילו לזהות צורך ביכולות מעודנות יותר: כישורי תקשורת וכישורים בינאישיים נדרשים כדי להשפיע ולדרבן עובדים תוך כבוד לרקע ממנו באו. למרות כל ההתקדמות שנעשתה עדיין מתקשים לפתור את כל הבעיות הקשורות בעובדים. למשל, הערכה אובייקטיבית ומשוב כנה נחשבים חיוניים להתפתחות המנהלים, אך עדיין מנהלים בכל רמות הניהול לא מספקים משוב כזה. למה לא? גילוי - לב מחולל רגשות, ורגשות עשויים להיות מפחידים. יש אירגונים שמצאו דרכים חדשות לבנות יחסים שמושתתים ... עם האנשים הטובים שלהם ולטפח את ההתפתחות האישית של העובדים במקביל למטרות האירגון. יש אירגונים שלא עושים זאת. אירגונים שעדיין מחפשים פתרונות, זקוקים למשהו שחסר במדעי הניהול: אמצעי שיטתי לקבל מנהיגים בכירים כאינדיבידואליים. אמצעי זה הוא אימון מנהלים. למה אימון מנהלים עובד? שלא כמו רוב התהליכים הארגוניים שנוטים לפשט מידע, אימון מנהלים עוסק באנשים תוך התאמה אישית וכבוד לאינדיבידואליות שלהם. זה עוזר לאנשים להכיר את עצמם טוב יותר, לחיות במודעות גדולה יותר ולתרום ... מדהים לראות כמה מעט אנשים - חכמים, חדורי מוטיבציה, ואחראים ככל שיהיו - עוצרים כדי לשקול את התנהגותם. הנטייה להעדיף התקדמות על פני עצירה וירידה לעומק הדברים, גורמת למנהלים להגיע לדרגות גבוהות בלי להתמודד עם מגבלותיהם. האימון גורם להם להאט, לרכוש מודעות, ולשים לב להשפעה של המילים והמעשים שלהם. זה ... תחומי אחריות חדשים, להפחית התנהגות הרסנית, להגביר עבודת צוות, לחבר את האנשים למטרות האירגוניות, ליצור רצף ולתמוך בשינויים אירגוניים. תוכניות אימון שמכוונות לכל צוות המנהלים, מספקות לארגונים דרכים להטיל משמעת על מנת להעמיק את הקשר עם העובדים החשובים ביותר שלהם תוך העלאת התועלתיות שלהם. האימון המשמעותי ביותר, מטפח שינויים תרבותיים לרווחת הארגון כולו. לגרום למשולש לעבוד המטרה באימון מנהלים היא לייצר למידה, שינוי התנהגות וצמיחה של המתאמן למען הרווח של הצד השלישי - הלקוח, שמעסיק את המתאמן. ברמה אישית אנו מחויבים ... צריכים לבחור מטרות שיעצימו אינטרסים משותפים. כדי לייצר תוצאות, מטרות האימון צריכות להיות מדידות. הכי טוב להתחיל בתוכנית אימון רק אחרי שהיא זוכה לתמיכה נלהבת של הדרג הניהולי. מומלץ שאימון יתחיל עם המנכל וההנהלה הבכירה ומשם יתפשטו לכל תחומי הארגון. כאשר מנהיגים בכירים משמשים כדמויות חיקוי ותומכות, תוכניות האימון זוכות לאמון ואמינות. נעבור ... להיות סקרנים ושואלים שאלות חודרניות. אבל אימון נשאר אומנות והוא מתורגל בידי אנשים עם יכולת אבחנה חדה, דיפלומטיה, שיפוט הגון ויכולת לתמרן קונפליקטים בהגינות. לבסוף, המנהל - המתאמן. אימון אחד על אחד יכול להיות יקר מטכניקות למידה אחרות, ומנהלים בורחים מאימון כשהוא הופך להיות סמל לבעיות בקריירה. כדי לזהות אם האדם מתאים לאימון יש לענות על מספר שאלות בסיסיות: האם למנהל יש מוטיבציה? האם אנחנו יכולים לזהות צורך מוגדר בהתפתחות? האם ניתן לאמן את המנהל? האם יש לו תמיכה? האם הוא חשוב מספיק כדי להצדיק את עלות האימון? בכל מקרה, במהלך אימון מנהלים, הלקוחות צריכים לוודא שהמנהל מעוניין ומחויב לאימון ושמאמציו יהיו מוערכים ומטופחים עי הבוס ועמיתים משמעותיים. ולסיכום, אימון מנהלים לא מתאים לכל אחד. אבל לאלה שמכירים בערך של יישור קו בין האנשים לארגון, משקלם של הקשיים וחוסר הוודאות שבאימון מנהלים נמוך יותר מהרווח בבניית אירגון שמרוויח מהאיכויות האנושיות של העובדים. כל עוד אנשים הם אלה שעושים את העבודה, ארגונים יכולים רק ...