ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מקובלים ✔תורת הקבלה: לחוש באינסוף ✔כיצד אנו יכולים להבחין בבבואתו של האלוקים? הקבלה מגלה, מהו הקשר ההדדי בין האינסוף... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תורת הקבלה: לחוש באינסוף
כיצד אנו יכולים להבחין בבבואתו של האלוקים? הקבלה מגלה, מהו הקשר ההדדי בין האינסוף לאנושות.

מאת הרב שמעון ליברמן

הקבלה עוסקת בהבנת האלוקים.

דבר שמביא בעקבותיו פרדוקס גדול, משום שכיצד אנחנו - המוגבלים - יכולים להבין את האלוקים - הבלתי מוגבל?

הקבלה מתארת את האלוקים כאין סוף.

בשפה המדוברת התרגלנו להשתמש במושג אינסוף, בהתייחס לדברים אדירים בגודלם, או בלתי ניתנים למנייה. אבל ההגדרה האמיתית של אין סוף היא - "בלתי מוגבל" או "חסר פרמטרים".

בדיוק כפי שאנו זקוקים לגבולות בהם נוכל להיאחז, כאשר אנחנו רוצים לתפוס חפץ כלשהו בידינו, כך גם בתפישה שכלית של מושגים - על מנת להבין מושג מופשט, עלינו להבין מהם תחומי אותו רעיון וגבולותיו, על מנת שיהוו עבורנו נקודות התייחסות.

כך זה פועל כאשר אנחנו מגדירים משהו, שיש לנו את המידע לגבי הפרמטרים השונים שלו, ולכן אנחנו מסוגלים לתפוש ולהבין אותו. (הגדרה היא מעין גדר - גבול, שתוחם רעיון. כל מה שנמצא בתוך ה"גדר" כלול ברעיון, ומה שמחוצה לה, אינו שייך אליו).

בהירותה של תמונה תלויה בחדות הניגודים בין הגבולות הפנימיים שבתוכה. כשאני רוצה לתאר אדם, אני מציין את הנקודות המבדילות בינו לבין האחרים. כשאני אומר "הוא גבוה", אני באמת מתכוון להגיד שהוא "יותר גבוה מרוב האחרים".

האלוקים מכונה בל תכלית - הוא אינו מוגבל בשום דרך שהיא.

משמעות הדברים, אינה רק שכוחותיו אינם מוגבלים בשום אופן שהוא, אלא, עמוק מכך, שאיננו יכולים להשוות את האלוקים לכל ידע או חוויה המוכרים לאנושות.

לתאר את הבלתי ניתן לתיאור

כשילד מבקש שנתאר עבורו דבש, אנחנו יכולים להתייחס למתיקותו של הסוכר, לצבע של טוסט שחום ולמרקם של סירופ, ולבקש ממנו לנסות לדמיין את הכל ביחד.

אבל כשילד מבקש שנסביר לו את הפוליטיקה שבמערכות היחסים במקום העבודה שלנו, יש לנו קושי גדול במציאת הדימויים המתאימים, משום שלמערכות יחסים רגשיות אין מקבילה של ממש בעולמו של הילד.

אותו דבר נכון גם לגבי מהותו של האלוקים. אין כמות של השוואה, המחשה או הדמיה, שיוכלו להביא את מציאותו קרוב יותר להבנתנו. הוא פשוט "אין סוף", נקודה.

האם אנחנו מאמצים את התפישה, שהשכל האנושי הוא כלי חסר ערך? אם כך, מה אנחנו לומדים בקבלה?

האם אנחנו מאמצים את התפישה, שהשכל האנושי הוא כלי חסר ערך בבואנו ליצור קשר עם האלוקים? או שההתקשרות לאלוקים, היא רק מצב רגשי טרנסנדנטאלי של ביטול עצמי ופתיחות ליקום?

לא. לא יתכן שלמוח האנושי - מוחו של היצור החשוב ביותר, שנברא בצלם אלוקים - אין תפקיד בניסיוננו ליצור קשר עם מי שברא אותנו!

עולם הבינה

התשובה היא, שבעוד שהאלוקים עצמו הוא אין סוף, הוא ברא שטח של אינטראקציה בינו לבין האנושות. שטח, שלמעננו נקבע כתחום ומוגדר. תחום זה נקרא "הנהגה" - וזהו התחום שבו אנחנו יכולים להשתמש בהבנתנו ובידע שלנו.

אבל האם תחום זה חסר משמעות מבחינת האינסוף? האם הוא נברא רק עבורנו, על מנת להעסיק את מוחותינו בפעולה, מכיוון שממילא לעולם לא נוכל לתפוש את הדבר האמיתי?

הבה נציג שני מצבים מנוגדים, שאולי יצליחו להאיר את הדברים ולספק תשובה.

אדם בוגר מבקר בבית חברו, שביקש ממנו לעשות עבורו בייביסיטר. לאותו אדם יש מעט מאוד במשותף עם הילד, אך בכל זאת הוא צריך להעסיק אותו איכשהו (נגיד שהטלוויזיה מקולקלת). הוא ממציא משחק בגולות ויושב ומשחק איתו.

בכך, עוזב המבוגר לחלוטין את עולם המבוגרים ונכנס אל תוך עולם הילדות. שנים מאוחר יותר, כשהילד ייזכר באותו מקרה, הוא עשוי לראות בו דוגמה לטוב ליבו של מבוגר. אבל שום דבר באותו משחק לא שיקף עבורו את עולמו וערכיו של הבוגר.

עכשיו, בואו נחשוב על מקרה אחר.

מבוגר נכנס לתוך בית ספר יסודי, שבו יחנך את הילדים לאחריות, כבוד וצדק. אבל אלו הם מושגים מופשטים וחסרי משמעות עבור אותם ילדים. לכן, הוא קובע כללים אחדים: יש ללבוש תלבושת אחידה - חולצות לבנות ועניבות, ועל הילד לעמוד בהיקפים מסוימים של שיעורי בית.

כשהילד יגדל, הוא יבין את הערכים הפנימיים שהוטמנו בתוך אותם כללים. מדובר בכללים ספציפיים ובמציאויות גשמיות, שאליהן מוחו של הילד יכול להתייחס. ועדיין, בתוך אותם חוקים, טמונים עקרונות מופשטים, שהילד אמור ללמוד. כשהילד יגדל, הוא יבין את הערכים הפנימיים שהוטמנו בתוך אותם כללים.

כך הדברים בהנהגה השמימית - שרעיונותיה העמוקים טמונים בתוך הכללים והדינים שבתורה.

עבורנו, מצוות התורה הן חוקים ותכתיבים. בכך שהן מוגבלות ומוחשיות, ניתן לתפוש אותן. אבל עדיין, ה"נשמה" שלהן היא אלוקית.

לימוד, ציות והבנה של הנהגה זו, מאפשרים לנו לפתח בהדרגה תחושה כלשהי של הרצון האלוקי.

זהו תוכנה של הקבלה.

הקבלה שואפת להבנת ההנהגה האלוקית, להבדיל מהבנת האלוקים עצמו. ועדיין, מתוך כך שנגיע לרבדים העמוקים יותר של ההנהגה, נצליח גם לתפוש מעין בבואה של הקב"ה בעצמו.
יעוץ הורי יעוץ להורים מוגבלות ילדה המוח מאמץ פתיחות שפה מדוברת הרגלים תכליתיות להשתמש אינסוף הקבלה מקובלים קבלה תורה תורת הקבלה
מקובלים, קבלה, תורת הקבלה, חכמת הקבלה, לימוד קבלה, אילו ידעתיו הייתיו, משה רבנו, התורה היהודית, השכל פגום
מקובלים, קבלה, תורת הקבלה, חכמת הקבלה, לימוד קבלה, אילו ידעתיו הייתיו, משה רבנו, התורה היהודית, השכל פגום
מקובלים, קבלה, תורת הקבלה, חכמת הקבלה, לימוד קבלה, אילו ידעתיו הייתיו, משה רבנו, התורה היהודית, השכל פגום האם המקובלים באמת מבינים את המציאות באופן מוחלט? אליעד כהן פותח בהסבר עמוק על טענותיהם של המקובלים בקשר להבנת המציאות. הוא מציין שכל מקובל, החל מאדם הראשון ועד ימינו, טוען שדבריו מבוססים אך ורק על השגה ישירה. כלומר, אם מקובל כותב או מלמד משהו, הוא טוען שהוא הגיע להבנה הזאת דרך ראייה פנימית ישירה ולא מתוך מחשבות תיאורטיות בלבד. אליעד מתייחס לטענה זו בצורה ביקורתית ומציין שגם אם הוא מאמין בכנותם של המקובלים, עצם המנגנון שבו הם השתמשו כדי להגיע להשגות שלהם הוא פגום, ולכן ההשגות עצמן אינן מוחלטות. מדוע השכל האנושי מוגבל להבין את האמת המוחלטת? אליעד מסביר שהשכל ... חסר ופגום. האם המקובלים טועים כשהם טוענים להשגה של אמת מוחלטת? אליעד מציג עמדה שהמקובלים עצמם מודים שלעולם לא ניתן להבין את המציאות באופן מוחלט. לטענתו, ברגע שהמקובלים מודים שיש דברים שאינם ניתנים להבנה, הם למעשה מעידים על כך שכל ההבנות שלהם עלולות להיות שגויות. אליעד נותן דוגמה מהחיים: אדם שרואה מספר בבנק, כגון 999, לא יכול ... האם ניתן להוכיח שמקובל יודע יותר טוב מאדם רגיל? אליעד מסביר שאין הבדל עקרוני בין מקובל לבין כלב נובח, מאחר ושניהם מופעלים על ידי אלוהים. ההבדל הוא רק בפרשנות שלנו. אליעד מסביר שהסיבה שאנשים מחשיבים מקובלים ליותר חכמים מכלב, היא רק בגלל תפיסת המציאות המוטעית שלנו. בפועל, מבחינת האין - סוף, אין שום הבדל בין מקובל, כלב או אפילו פרח. מה משמעות הטענה שכולנו טועים במידה שווה? אליעד מסביר שמנקודת מבט שבה קיים רק אלוהים ואין שום הבדל בין לפני הבריאה לאחריה, כולנו טועים באותה מידה. הטעות של המקובלים אינה גדולה יותר או קטנה יותר מטעות של כל אדם אחר. גם המקובלים, למרות כל חוכמתם, אינם יכולים באמת להבין את אלוהים באופן מוחלט. האם כדאי ללמוד קבלה למרות שאי אפשר להגיע למוחלטות? אליעד טוען שלימוד קבלה הוא טוב בדיוק כמו לימוד כל דבר אחר, כל עוד הוא מקדם אותך לאיזושהי מטרה אישית. הוא מציין שאין משמעות מוחלטת לכך שהמקובלים הם חכמים או לא, משום שהשאלה החשובה באמת היא מה אתה מחפש להשיג מהלימוד. אם לימוד מסוים גורם לך להרגיש טוב או להתקדם, אז זה טוב עבורך, גם אם אינו מביא אותך ... כיצד לדעת אם המקובלים צודקים או טועים? אליעד מדגיש שאתה לא יכול לסמוך באופן מוחלט על שום מקור חיצוני, כי כל מקור כזה מבוסס על ההבנה שלך, והשכל שלך תמיד עלול להיות פגום. הוא ממליץ ... עמדה ביקורתית כלפי המקובלים, תוך שהוא מכבד את הכנות שלהם אך מדגיש את המוגבלות המהותית של התודעה האנושית. הוא מבהיר שאף אדם, גם המקובל הגדול ביותר, אינו יכול לטעון להבנה מוחלטת של המציאות או של אלוהים. הוא ממליץ להישאר תמיד במודעות לספק, לשאול שאלות עמוקות, ולא לקבל שום דבר כאמת מוחלטת עד שלא ... האנושי מוגבל? האם המקובלים טועים? למה ללמוד קבלה? מה חשב אלוהים לפני בריאת העולם? ...
כתבי בעל הסולם, הרב יהודה לייב אשלג, הקדמה לספר הזוהר, קבלה, לימוד קבלה, מקובלים, תורת הקבלה
... בעל הסולם, הרב יהודה לייב אשלג, הקדמה לספר הזוהר, קבלה, לימוד קבלה, מקובלים, תורת הקבלה מה המשמעות של הקדמה לספר הזוהר מאת בעל הסולם? הטקסט הקדמה לספר הזוהר שנכתב על ידי הרב יהודה לייב אשלג, הידוע כבעל הסולם, עוסק בהבהרת שאלות מהותיות בפילוסופיה היהודית ובקבלה . בעל הסולם פותח ואומר שבהקדמה זו הוא רוצה להבהיר נושאים שכולם מתעסקים בהם, נושאים שכבר נשפך עליהם דיו רב ועדיין לא הגיעו בהם לידיעה ברורה. ... פילוסופיות כמו מהות הבורא, תכלית הבריאה, וכדומה. לכן, לדעתו, התורה המקורית לא עסקה כלל בשאלות מסוג זה. אליעד טוען שהמקובלים המאוחרים יצרו קשר בין התורה לבין נושאים פילוסופיים, אך התורה עצמה לא מכילה דיון מפורש בהם. האם כתבי בעל הסולם הם קבלה או פילוסופיה? אליעד מדגיש שהטקסטים של בעל הסולם הם בעיקר פילוסופיה ולא קבלה מסורתית, משום שהם מעלים שאלות לוגיות - פילוסופיות שאין להם קשר ישיר לטקסט המקורי של ספר הזוהר או לתורה עצמה. לפי אליעד, הספר המקורי של הזוהר ... יהודית. מהי מהות המציאות? מה תפקיד האדם בעולם? מדוע יש סבל בעולם? האם אלוהים הוא טוב מוחלט? מהי תכלית הבריאה לפי הקבלה? ...
קבלה, מושגים בקבלה, לימוד קבלה, לימוד ספר הזוהר, תורת הסוד, מיסטיקה, חכמת הקבלה, מקובלים, משה רבנו, אברהם אבינו
קבלה , מושגים בקבלה, לימוד קבלה, לימוד ספר הזוהר, תורת הסוד, מיסטיקה, חכמת הקבלה, מקובלים, משה רבנו, אברהם אבינו למה אליעד לא מתעסק עם מושגי הקבלה כמו ארבעת העולמות והספירות? אליעד מתייחס לשאלות על מושגים בקבלה כמו ארבעת העולמות (אצילות, בריאה, יצירה, עשייה) והספירות (כגון כתר, נצח, הוד). הוא מסביר שבקבלה, ובדתות שונות בכלל, קיימת חלוקה של המציאות או התודעה לקטגוריות שונות, שמטרתן העיקרית היא להעביר מסר מסוים. כל מושג, כמו ארבעת ... אחר. לדוגמה, אליעד משווה זאת לחגורות באומנויות לחימה: בעוד שבאומנויות לחימה יש מדד ברור ואובייקטיבי לדרגה של המתאמן (למשל, כמה משקל הוא הרים), במושגי הקבלה אין מדד אובייקטיבי אמיתי. אף אחד לא יכול להחליט באופן מוחלט אם אתה נמצא בבריאה של העשייה או בעשייה של הבריאה. לכן, לדעת אליעד, התעסקות יתר בחלוקות ובמושגים האלה היא חסרת משמעות. מהו הרעיון האמיתי מאחורי מושגים בקבלה לפי אליעד? אליעד מסביר שהמושגים הקבליים עצמם אינם החשובים, אלא הרעיונות שהם באים להעביר. הוא משווה זאת לפירמידה או למבנה של בניין, ... עומק מיוחד יותר מכל דבר אחר. הטקסט, לדבריו, אינו חכם במיוחד, אלא סיפור או דרך להעביר מסרים פשוטים שלפעמים מופיעים בצורות שונות בדתות ובתורות אחרות. מדוע תורת הקבלה כתובה בשפה ארמית? אליעד מסביר כי כתבי הקבלה, כמו גם התלמוד הבבלי והזוהר, כתובים בארמית פשוט כי זו הייתה השפה שבה דיברו בזמן שנכתבו. אין סיבה מיסטית או עמוקה לכך. זו התפתחות ... והרצון בהבנה לעומק של כל דבר שנלמד. כאשר עושים זאת, ניתן להגיע להבנה פנימית ועמוקה באמת. האם כדאי לקרוא בזוהר בלי להבין? מה המשמעות של ארבעת העולמות בקבלה? האם יש תועלת במנטרות ובצירופי אותיות? למה הזוהר כתוב בארמית? איך ללמוד נכון את תורת הקבלה? מה המשמעות האמיתית של ספירות בקבלה?
תורת הקבלה ומהותה, רבנים מקובלים, עולמות עליונים, שיטות רוחניות, הדרך של אליעד כהן, תרגול רוחני, בעל הסולם, הסוד של המציאות, לימוד חכמת הקבלה, לימודי קבלה, שיעורי קבלה
תורת הקבלה ומהותה, רבנים מקובלים, עולמות עליונים, שיטות רוחניות, הדרך של אליעד כהן, תרגול רוחני, בעל הסולם, הסוד של המציאות, לימוד חכמת הקבלה, לימודי קבלה, שיעורי קבלה מה ההבדל בין הדרך של אליעד כהן לקבלה? הסיכום שלפניכם מציג בהרחבה את ההבדלים בין חכמת הקבלה ובין הדרך הרוחנית שאליעד כהן מציג. המטרה המרכזית היא לספק הבנה מלאה, מפורטת ומעמיקה, כזו שתוכל להחליף צפייה בהרצאה עצמה. אליעד פותח בשאלה שמובילה את כל ... מדגיש שההבדל בין גישות רוחניות שונות, כמו בודהיזם או קבלה, הוא בשאלה אם האדם יכול להתחבר לפרספקטיבה הגבוהה ביותר, שבה אין זמן, מקום ותנועה. הגישה של אליעד מאפשרת לאדם להתחבר כבר עכשיו לתודעה הגבוהה הזו, ללא צורך ... במאה אחוז, הן שיטות חסרות. מה החסרונות שאליעד רואה בחכמת הקבלה? אליעד מתאר את החיסרון העיקרי בחכמת הקבלה: חוסר ההתחייבות לתוצאה מוחלטת של הצלחה. הוא מציין שגם רבנים גדולים כמו בעל הסולם לא יכולים להתחייב שהאדם יגיע בהכרח לשלמות. לעומת זאת, אליעד מצהיר בצורה ... של אליעד כהן? איך להגיע לאהבה אינסופית? מה ההבדל בין קבלה לדרך של אליעד? איך אפשר ליהנות מסבל? מהו סוד המציאות לפי אליעד כהן? האם קיימים עולמות עליונים? כיצד להשיג אחדות מוחלטת עם המציאות? ...
לסמוך רק על עצמך, דבר בשם עצמך, איך לבחור יועץ? 2 סוגים של יועצים, סוגים של מנטורים, עצות של אחרים, ציטוטים של אנשים, עצות בשם אחרים, חכמת הקבלה, שיטת NLP, טוני רובינס, חכמת חזל, שרלטנים רוחניים, תקשור, חכמת המקובלים
לסמוך רק על עצמך, דבר בשם עצמך, איך לבחור יועץ? 2 סוגים של יועצים, סוגים של מנטורים, עצות של אחרים, ציטוטים של אנשים, עצות בשם אחרים, חכמת הקבלה, שיטת NLP, טוני רובינס, חכמת חזל, שרלטנים רוחניים, תקשור, חכמת המקובלים
... סוגים של מנטורים, עצות של אחרים, ציטוטים של אנשים, עצות בשם אחרים, חכמת הקבלה, שיטת NLP, טוני רובינס, חכמת חזל, שרלטנים רוחניים, תקשור, חכמת המקובלים מהי הדרך האמיתית לתת עצות? האם יש טעם לצטט אחרים? בהרצאה, אליעד כהן מציין את ... בעוד שאחרים מצטטים דמויות פופולריות כמו טוני רובינס, חכמינו, או מקובלים, ומציגים את דעתם כמשהו שמבוסס על הסמכות של אותם אנשים. מה הכוונה של רבי נחמן ... המקרים. הנושא של ציטוטים ושיטות מבוססות על סמכות חיצונית, כגון קבלה , תורה, או גורו מפורסם, נובע לעיתים ממקום של חוסר ביטחון עצמי. מהי הדרך בה ... חכמים או טוענים למגע עם דמויות עליונות, כמו חוצנים, אלוהים או מקובלים. זאת משום שמי שמסתתר מאחורי סמכות כזו כנראה לא בטוח במידה מספקת במה שהוא ... כפי שהיא. לעומתם, יש כאלה שממליצים על פעולות לפי שיטת ה - NLP, לפי הקבלה, לפי חוצנים, לפי אלוהים, לפי הגורו הזה או לפי טוני רובינס. כלומר, הם ... שאינם בטוחים באמת של מה שהם אומרים, נוטים לצטט כך חכמינו אמרו, כך מקובלים אמרו, כך אלוהים אמר לי, כך הרמבם אמר, כך החוצנים אמרו. לפעמים הם טוענים שיש ...
פחד להיות מושפע, להרחיק את השונה ממך, שיטת השקר, תורת הקבלה, נוכלות רוחנית, אמונה בשקר
פחד להיות מושפע, להרחיק את השונה ממך, שיטת השקר, תורת הקבלה, נוכלות רוחנית, אמונה בשקר
... להיות מושפע, להרחיק את השונה ממך, שיטת השקר, תורת הקבלה, נוכלות רוחנית, אמונה בשקר מדוע אנשים מפחדים להיות מושפעים מרעיונות שונים? אנשים רבים מפחדים להיות מושפעים מרעיונות שנוגדים את אמונתם, ולכן הם מנסים ... סוג של שטיפת מוח, המוח שלהם כבוי והם מקבלים את דבריו ללא עוררין. מהי שיטת השקר בתורת הקבלה? אליעד מכנה את התופעה הזו בשם שיטת השקר וטוען שהשקר מבוסס על שימוש במונח מקובל. הוא מביא דוגמה שכיחה שבה מישהו שואל שאלה לגיטימית על דבר שכתב אדם המכונה מקובל, והתגובה שהוא מקבל היא: מי אתה שתשאל שאלות? זה דיבור של מקובל. אליעד מפרק את המושג מקובל וטוען שמקובל הוא בסך הכל אדם שהיה מספיק טיפש שכל חייו למד קבלה. כלומר, העובדה שמישהו למד קבלה כל חייו לא הופכת את דבריו לאמת, אלא להפך - דווקא בגלל שזה נאמר מפי מי שמכונה מקובל, יש סיבה טובה עוד יותר לפקפק בדברים. הסיבה לכך, לפי אליעד, היא שמי שהקדיש את חייו ללימוד תורת הקבלה בלי לחשוב בצורה ביקורתית, כנראה לא שאל את השאלות החשובות באמת. האם הקבלה היא מדע או נוכלות רוחנית? נקודה נוספת שאליעד מדגיש היא הטענה של מקובלים לפיה הקבלה היא כביכול מדע. אליעד מכנה זאת מדעי המרמה, וטוען שמדובר במניפולציה שנועדה לרמות אנשים. לדבריו, עצם ההגדרה של הקבלה כמדע או כתחום מחקר אקדמי היא שקר, שנועד ליצור רושם רציני ולאפשר לאנשים לשלוט באחרים בקלות רבה יותר. הוא מסביר שאם באמת רוצים לחשוף את האמת, מספיק לשאול את האדם שטוען שהוא מקובל, או כל מי שמציג את עצמו כחכם גדול, שאלה פשוטה: למה אתה עושה את מה שאתה עושה? אליעד מסביר את המתודה המדויקת לשאלות אלו: על כל תשובה שתקבל, שאל מיד ולמה זה ... ברור לבדוק את הדברים לעומק, לשאול שאלות נוקבות, ולא להסתפק בתשובות עמומות כמו כי המקובל אמר כך. הדרך לאמת עוברת דרך שאלות, ספקות וביקורתיות, ולא דרך אמונה עיוורת במישהו אחר. איך לזהות נוכלות רוחנית? מהי שיטת השקר בקבלה? מדוע אנשים מפחדים מדעות שונות? האם תורת הקבלה היא מדע? כיצד להתמודד עם אמונה עיוורת? איך לשאול שאלות ביקורתיות? מיהו מקובל אמיתי? אנחנו נמשיך משהו ממש קצר על משהו שדיברו פה בהפסקה על איזה רבי אחד שלאחרונה הוציא את אחד התלמידים שלו, שאומרת שמי שמערער את האמונה של הקבוצה או משהו ... אבל זה בגלל שהוא מראש עשה להם שטיפת מוח כיבה להם את המוח, עשה להם כיבוי של המערכת מקובלים כל הקטע הזה ועכשיו אחרי שהוא כבר שולט בך, זה כמו נגיד הרבה פעמים מישהו כותב משהו אז אומרים לו למה אתה כותב את זה? הוא אומר לך מה אתה שואל זה דיבור של מקובל, המקובל אמר מי אתה שתשאל. כאילו מה זה מקובל? מקובל פירושו אחד שהיה מספיק טיפש שכל חייו למד קבלה, מה זה מקובל אדרבא למרות שהיה צריך לשאול כי אם מקובל אמר את כנראה שזה לא נכון כי הוא היה מקובל. ש: ולא רק זה הוא עוד טוען שזה מדע שהוא כאילו בשם האקדמיה מחקר. אליעד: אני מסכים איתך, תעצור אני מסכים איתך זה נקרא מדעי המרמה איך לרמות אנשים קח את הבן אדם ...
קבלה לעם, מדע הקבלה, מהו מדע, מהי קבלה, הכת של אליעד כהן, לימוד קבלה, כתות, חכמת הקבלה, לימוד קבלה, ללמוד קבלה
קבלה לעם, מדע הקבלה , מהו מדע, מהי קבלה, הכת של אליעד כהן, לימוד קבלה , כתות, חכמת הקבלה, לימוד קבלה, ללמוד קבלה למה אנשים מתלבטים לגבי לימוד קבלה? הרבה אנשים מתלבטים האם ללכת ללמוד קבלה או לבחור בפעילות אחרת, כגון לשמוע הרצאה, לקרוא ספר או אפילו לנוח ולישון. ההתלבטות הזאת, כפי שאליעד מסביר, קיימת משום שלאדם לא תמיד ברור מה הוא באמת מחפש. אם ... ואיפה תוכל לקבל אותו בצורה טובה ומועילה יותר. מה ההבדל בין לימודי קבלה לבין פעילויות אחרות? אליעד מסביר שהיתרון לכאורה של לימוד קבלה לעומת פעילויות אחרות, הוא שיש בה אווירה של אהבה וחיבור. בקבלה , אנשים מחויבים להיות נחמדים ולחייך אחד לשני מתוך אמונה שזה יקדם אותם לגן עדן ויקרב אותם לאלוהים. אם מישהו מרגיש בודד, הוא ימצא במקום כזה אנשים שיחייכו אליו ... שייך ואהוב. עם זאת, אליעד מזהיר שזה סוג של מפגש חברתי מוגבל - הקבלה נותנת לך תחושת חברות ואהבה, אבל רק בתוך המסגרת הזאת, ולא מול העולם כולו. הוא מדגיש שאם אתה באמת מבין לעומק, תוכל ליצור קשר חברתי עמוק ואמיתי עם כל העולם ולא רק עם קבוצה מצומצמת של אנשים. האם לימודי קבלה הם באמת שיטה להתפתחות רוחנית? לימודי קבלה מציגים את עצמם כמקום שבו תוכל להבין את עצמך בצורה עמוקה, אך אליעד מציין שהרבה אנשים הולכים ללמוד קבלה מבלי להבין באמת למה הם עושים זאת. הם מאמינים שיש שם סודות גדולים, אך בפועל לימודי הקבלה אינם מדעיים אלא מבוססים על אמונה. בקבלה מלמדים דברים שהיו נכונים לכאורה לפני אלפי שנים, ואין אפשרות לשנות או לעדכן אותם, בשונה ממדע אמיתי שבו כל דבר נתון לבדיקה חוזרת ולשינוי. אליעד מביא את דוגמת ... עדכניים ולא מתבססים על ידע עתיק שלא ניתן לבדיקה. הוא אומר שלימודי קבלה, בהשוואה למדעים אחרים, הם כמו להיכנס לשיעור על עולם עתיק, מבלי יכולת לבדוק או להפריך את הדברים שנאמרים שם. מה הסכנה בלימודי קבלה ובכתות בכלל? אליעד מזהיר מפני מה שהוא מכנה כתות, כולל קבוצות קבלה למיניהן, בכך שהן יוצרות מסגרת סגורה. במקום לעודד אנשים לחשוב בצורה עצמאית, הן מלמדות להאמין בצורה עיוורת. בקבלה, אם מישהו ינסה לומר שהידע הקודם שגוי או לא מדויק, הוא לא יתקבל בברכה. לעומת זאת, במדע יש גישה פתוחה שבה כל דבר נבדק מחדש. אליעד מדגיש שהבעיה הגדולה ביותר בקבוצות קבלה וכתות היא שהן מתערבות בחשיבה הפנימית של האדם, ובכך הן מסוכנות יותר מקבוצות דתיות רגילות, שכן הן דורשות מהאדם לא רק פעולות מסוימות, אלא גם ציות מחשבתי. איך תדע אם לימוד הקבלה מתאים לך? אליעד מסביר שאם אתה רוצה להיות אדם תכליתי ולדעת בדיוק למה אתה עושה כל דבר, אתה חייב לשאול את עצמך שאלות כמו: למה אני הולך ללמוד קבלה? מה אני רוצה להשיג שם?. אם התשובה שלך ברורה, אז אתה יכול למדוד אם לימודי הקבלה מתאימים לך. אם אתה מחפש ידע מדעי אמיתי ועדכני, ייתכן שקבלה היא לא המקום בשבילך, כי היא לא מתעדכנת ולא מאפשרת לשאול שאלות עמוקות או להטיל ספק במה שכבר נאמר. למה אנשים עדיין נמשכים ללימודי קבלה? אליעד טוען שאנשים נמשכים לקבוצות קבלה בגלל צורך חברתי ורגשי: הם רוצים להרגיש שייכים, להיות אהובים ולקבל תחושה של ערך עצמי. אך הוא מדגיש שאסור לתלות בכך יותר מדי תקוות, כי בסופו של דבר זה רק מפגש ... אתה הולך אכן מספק את זה או שמא רק נותן לך אשליה של כך. מה המשמעות של מקובל, והאם זה באמת משמעותי? אליעד מתייחס גם למונח
האם אליעד כהן לקח את הרעיונות שלו מתורת הקבלה ותורת הסוד או תורת החסידות או מרבי נחמן מברסלב? האם רבי נחמן מברסלב היה דתי או חילוני? מה הקשר שבין אליעד כהן לבין רבי נחמן מברסלב? מהי תורת הקבלה?
האם אליעד כהן לקח את הרעיונות שלו מתורת הקבלה ותורת הסוד או תורת החסידות או מרבי נחמן מברסלב? האם רבי נחמן מברסלב היה דתי או חילוני? מה הקשר שבין אליעד כהן לבין רבי נחמן מברסלב? מהי תורת הקבלה?
... אליעד כהן לקח את הרעיונות שלו מתורת הקבלה ותורת הסוד או תורת החסידות או מרבי נחמן מברסלב? האם רבי נחמן מברסלב היה דתי או חילוני? מה הקשר שבין אליעד כהן לבין רבי נחמן מברסלב? מהי תורת הקבלה? האם אליעד כהן לקח את רעיונותיו מתורת הקבלה ורבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מתייחס בהרחבה לשאלה הנפוצה, האם הרעיונות שלו לקוחים מתורת הקבלה, מתורת הסוד, מתורת החסידות ובמיוחד מתורותיו של רבי נחמן מברסלב. אליעד מציג את הדיון כמשהו שהרבה אנשים מנסים לברר, לעיתים מתוך ניסיון להציג אותו בצורה שלילית, בטענה כי הוא לקח את רעיונותיו ממקומות אחרים. ראשית, אליעד כהן מסביר מהי בכלל תורת הקבלה. הוא אומר שבתנך עצמו אין שום אזכור למילה קבלה או לזוהר, ושאת ספר הזוהר מצאו רק לפני כמה מאות שנים. הוא מספר שהדעה המקובלת היא שרבי שמעון בר יוחאי כתב את ספר הזוהר, אך שיש גם וויכוחים לגבי מחברו האמיתי. אליעד מסביר שספר הזוהר, שהוא אחד הספרים המרכזיים בתורת הקבלה, מציג רעיונות מיסטיים, פירושים אלטרנטיביים, סמלים וסודות. הוא מדגיש כי הקבלה עצמה מורכבת ממגוון רחב של פרשנויות וגישות: יש את הקבלה של הארי, של רבי משה קורדוברו, של רבי חיים ויטאל, של בעל הסולם ושל חסידויות שונות. כל אחת מהן טוענת להבנה אחרת של הקבלה, ורבות מהן אף סותרות אחת את השנייה. אליעד כהן מדגים זאת באמצעות כך שיש רבנים שחושבים שחייבים ללמוד קבלה, אחרים חושבים שאסור ללמוד קבלה לפני גיל מסוים, חלקם אומרים שלימוד קבלה פוטר מקיום מצוות וחלקם טוענים בדיוק להיפך. לכל אחת מהגישות הללו יש טענות ופרשנויות משלה. האם מושגי האחדות והנפרדות נלקחו מהקבלה? כאן אליעד כהן נכנס לעומק הרעיון ומדבר על מושגים ספציפיים כמו אחדות ונפרדות, אשר הוא מתייחס אליהם רבות בספרו להיות אלוהים. הוא טוען שהמושגים האלה אכן מופיעים בקבלה, אך זה לא אומר שהוא לקח אותם משם. אליעד מדגיש שהמושגים האלה נמצאים גם בבודהיזם, בפילוסופיה היוונית, בתורות שונות ברחבי העולם, ואינם ייחודיים לתורת הקבלה. לכן, אין זה נכון להניח שהוא לקח אותם ממקום ספציפי. הוא מוסיף דוגמה נוספת: ... שרבי נחמן פשוט שיחק את המשחק החברתי של סביבתו. הוא מציין שיש בסיפורי רבי נחמן מקומות שמרמזים על כך שייתכן כי הוא הציג מצג שווא כדי להעביר רעיונות עמוקים יותר. מהי תורת הסוד והאם אליעד משתמש בה? אליעד כהן מגדיר את תורת הסוד כפרשנות שאינה מופיעה בטקסט עצמו, אלא כזו שהפרשנים אומרים עליה שהיא נסתרת. הוא ... המושגים. הוא מסכם כי החשוב באמת הוא שהאדם ישתמש ברעיונות האלה להתפתחות עצמית ולהבנה עמוקה יותר של המציאות, ולא יעסוק בשאלות סרק על מקורות ומקורי הדברים. מהי תורת הקבלה? האם רבי נחמן היה דתי? מה הקשר בין אליעד כהן לתורת הסוד? האם אליעד כהן לקח רעיונות מהזוהר? מי כתב את ספר הזוהר? מהי שאלת הצמצום בתורת הקבלה ובתורת הסוד? איך המקובלים מתמודדים עם פרדוקס הצמצום ועם פרדוקס החלל הפנוי? מי כתב את ספר הזוהר? איך גילו את ספר הזוהר? מהי שושלת המקובלים? מהי תורת הסוד? מהי חשיבות שמירת המצוות לפי רבי נחמן מברסלב? גישות שונות של קבלה ושל מקובלים, מהי ה
עבודת אלילים - האם הדומם מודע לעצמו? מהי האמת שיש בעבודת אלילים?
... וגם לאדם עצמו, אין שום כוח עצמי, אלא ממה שהמציאות רוצה כנל. ויש גם את הצד שאומר שאין בכלל אלוהים, שכוונתו היא שאלוהים הוא אינו חיצוני למציאות, אלא הוא נמצא בכל דבר ממש. תוספת: עפ הנל יש להסביר גם את הרעיון של תורת הקבלה , על גלגולי הנשמות ניצוצות הקדושה שיש בכל דבר וגם בדומם. לסיכום: האמת היא אחת למרות שהדעות שונות. האחדות של כל הדעות השונות, היא האמת האחת. ...
כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד? חלק 2
... המחשבות. וכן הלאה. כאשר אומרים (יהדות) אלוהים ברא את העולם יש מאין, הכוונה האמיתית היא שאלוהים שהוא האין דהיינו, השלם, ברא מתוכו וממהותו את כל מה שישנו. כאשר אומרים (תורת הקבלה) האין סוף צמצם את עצמו, הכוונה היא שהישות שהיא ההכל, בראה ישות חדשה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מקובלים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מקובלים, האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מקובלים, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בסקייפ, מאמן אישי טלפוני, ייעוץ טיפולי בנושא מקובלים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 19_06_2025 השעה 21:06:28 - wesi4