ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מבטא רגשות ✔כשהנעל לא מתאימה - סינדרום הפסיכולוג וגבולות האתיקה בטיפול השיאצו ✔כשהנעל לא מתאימה סינדרום הפסיכולוג וגבולות האתיקה בטיפול...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨כשהנעל לא מתאימה - סינדרום הפסיכולוג וגבולות האתיקה בטיפול השיאצו
כשהנעל לא מתאימה

סינדרום הפסיכולוג וגבולות האתיקה בטיפול השיאצו

מאמר זה משקף סוגיה אתית שעולה מתוך ממצאי מחקר בו נבחנו התקשורת הטיפולית והיבטיה בטיפול השיאצו. מהממצאים השתקפה תמונה בה ניסיונם של המשתתפים לשמירה על יושרם האתי על ידי ההימנעות מחקירה באוריינטציה פסיכולוגית לנוכח תכנים רגשיים, הושגה התוצאה ההפוכה. הדבר יתבטא בכך שהוצגו שתי מטרות טיפוליות אחת שהייתה רפואית בפני הקליינט ושנייה שהייתה רגשית, אותה שמרו המשתתפים לעצמם. ההימנעות מהחקירה הגלויה לא מנעה מהמשתתפים לבצע הערכה ואבחון פסיכולוגים לעצמם וזאת, על סמך הנחותיהם האישיות ובהסתמך על המידע המועט עמד לרשותם והזמן הקצר. התוצאה נראתה באבחון השגוי של מקור המצוקה הרגשית. בעקבות כך, נבחנים במאמר זה מחדש גבולות האתיקה שביישום הורבאלי וההיענות לתכנים הרגשיים שבטיפול.

ישנה הסכמה ובצדק שאין להשתמש במיומנויות פסיכולוגיות ללא הכשרה בטיפול השיאצו. מסלולי הלימוד לרוב אינם כוללים טכניקות ורבאליות לטיפול רגשי וההתייחסות למימדים הרגשיים בחייו של הקליינט, או ההתעסקות במצוקותיו הרגשיות, נעשית באמצעות טכניקות מגע המבוססות על הפילוסופיה בה מתמקדת תכנית הלימודים. מאמר זה, יעסוק בנושא הגבולות האתיים שבהתייחסות הפסיכולוגית שבטיפול השיאצו. זאת, באמצעות סוגיה אתית שעלתה מתוך תוצאותיו של מחקר שבחן את המכשולים והפתרונות העומדים בפני מטפלי השיאצו ביישום התקשורת הטיפולית.

כאמור, מטרתו של המחקר הייתה לבחון את התקשורת הטיפולית והיבטיה השונים. בכדי לעשות זאת, נערכו ראיונות עומק שתומללו ומתוכם זוקקו תמות ראשיות בשיטת הניתוח של תיאוריה מעוגנת שדה. הראיונות, כללו מצד אחד שאלות פתוחות שמטרתם הייתה למשוך ידע לגבי תפיסתם של המרואיינים את התקשורת הטיפולית ומצד שני, משחקי תפקידים שמטרתם הייתה לבחון את אופן היישום בפועל. ניתוח הנתונים הצביע על פערים בין תפיסת התקשורת ליישומה ועל השלכותיהם, אולם לא לכך אתייחס במאמר זה, אלא לסוגיה האתית שעלתה מתוך הממצאים.

בראיון, במסגרת משחק התפקידים, החוקר ביקש מהמשתתפים לערוך תשאול ראשוני כפי שהיו עורכים בקליניקה' למקרה אותו הוא הולך להציג. בעת הצגת המקרה, הוא הביעה רגשות סוערים ותכני מצוקה בהקשר לבעיה הרפואית. נאמרו משפטים כגון, "אני כועס, למה כאב הכתף הזה מגיע לי", או "אני מפחד ומתוח ולא יודע עם בעייתי תיפתר או שאשאר עם הכאב הזה". מצד שני, הוא רמז שישנו הקשר רגשי פסיכוסומאטי לבעיה הרפואית, אולם תכנים אלו לא הובעו בצורת מצוקה רגשית. נאמרו משפטים כגון, "זה התחיל כשאיבדתי אח לפני שנה ושמונה חודשים", "עברתי תהליך של עיבוד אבל, כעסתי, צחקתי ובכיתי. היום אני יכול לדבר על כך בקלות ואני מרגיש רק אהבה בלב ולא צער ויגון".

ראוי לציין ששיח מהן זה שהתנהל במסגרת משחק התפקידים של התשאול הראשוני, מבטא קונפליקט שיכול להיות נוכח בחדרם של כל מטפל ומטפלת. הרי אנו לא יכולים להימנע מתכני השיח הורבאלי שנוצר במפגש הטיפולי, איננו יכולים להימנע מרגשות שעולים במפגש ולוודאי שאיננו יכולים להימנע מביטויים רגשיים אותם מכניס הקליינט לחדר הטיפולים. מכיוון שהתיאוריה ההוליסטית כוללת בתוכה מימדים אלו, נוצר הצורך להתייחס אליהם באופן כל שהוא. אי היכולת לעשות זאת בשיחה מחשש לחציית גבולות האתיקה, יכול להוות קונפליקט מהותי. מבחינת המטפלים שהשתתפו במחקר, קונפליקט זה נפתר על ידי יישום המגע ככלי לנגיעה הרגשית.

כשנשאלו המשתתפים לגבי התייחסות ורבאלית לנושאים רגשיים שהם באוריינטציה פסיכולוגית, הם הסתייגו. הם אמרו שימנעו מתגובה טיפולית היכולה להיחשב כפסיכולוגית והסבירו את הימנעותם בהיעדר הכשרה פסיכולוגית מתאימה. הם אמרו משפטים כגון, "אני לא פסיכולוג ואסור לי ליפול בקטע של השיחה", או "אני לא פסיכולוגית אני לא ישאל שאלות בדברים שאני לא מבינה". לדבריהם, המגע כשלעצמו משמש ככלי מספק היכול לתת מענה ליצירת קשר ולהתייחסות למצוקות רגשיות. הם התייחסו לכך במשפטים כגון, "לפעמים רק ממגע, מהנחת יד על הבטן האמון נרכש", או "אני משתמשת במגע בכדי ליצור קשר, כשאני נוגעת המטופל מתרכך, הוא נפתח".

על פניו, נראה שמשתתפי המחקר עקבו אחר הכלליים האתיים ונהגו באופן מקצועי. אולם מתוצאותיו עולה תמונה אחרת, המרמזת על הצורך לבחון מחדש את גבולותיה של סוגיה אתית זו. כפי שצוין, במשחק התפקידים החוקר הציג באופן גלוי רמזים לכך ששורש בעייתו הרפואית היא פסיכוסומאטית. באותו הזמן, הוא התנהל באופן רגשי המביע כעס ותסכול על מצבו הרפואי. בהתאם לכך, כל המשתתפים במחקר זיהו את ההיבט הנפשי כדומיננטי. היה ברור לכולם שהם יכניסו היבטים רגשיים לטיפול והם תפסו את הדבר כטריוויאלי ובלתי נפרד. לאחר משחק התפקידים, כשנשאלו "מה הייתם עושים בטיפול? ", הם ענו, "הייתי עובד פיזית אבל דרך הפיזית פותח את הנפש", או "הרגשתי שאין בעיה בכתף, הכאב זה כאב פיזי אבל שמגיע ממקום אחר". תשובותיהם של כל המשתתפים שיקפו את התייחסותם לבעיה הרגשית שעלתה כקודמת לפתולוגיה הפיסיולוגית.

אף על פי כן, כשהמשתתפים נשאלו על ידי החוקר בזמן משחק התפקידים "מה יש לי? ", או "מה אנו הולכים לעשות? ", כל משתתפי המחקר התייחסו להיבטים הפיזיים של בעייתו בלבד. נאמרו משפטים כגון, "אנו נעבוד על הכתף, ניצור תנועה", או "אני אשתדל לא להתמקד באזור עצמו אלא להגיע בדרכים עקיפות". אף אחד מהם לא הציג את מטרת הטיפול כנוגעת גם בהיבטים הרגשיים. במילים אחרות, הם לא שיתפו את הקליינט (החוקר) במטרת הטיפול האמיתית אליה התכוונו והציגו בפניו מטרה טיפולית אחרת. עצם הצגת מטרת הטיפול באופן אחד לקליינט וקביעת מטרה אחרת שהיא אינה גלויה לו, מהווה מצב אשר יכול להיבחן ברמה האתית.

אמנם, לדבריהם של המרואיינים הם נמנעו מחקירתם של היבטים רגשיים, מכיוון שלא קיבלו הכשרה נאותה. אולם יחד עם זאת, הצורך להתייחסות לאותם ההיבטים עצמם היה נוכח ויתבטא בהבנתם את מצבו של הקליינט שהוצג בפניהם ובדרך פעולתם. ישנה האפשרות שתוצאה זו מבטאת נסיבתיות שמקורה באותו הקונפליקט הפנימי, זה המבטא מצד אחד את הצורך להתייחסות ומצד שני, את חוויית הסיטואציה כמחויבת להיות נסתרת, מכיוון שההתעסקות הגלויה עימה נתפסת כלא אתית ברמה הפסיכולוגית. הדבר משקף צורך העולה מהשטח ושיש לתת לו מענה ברמת מערכות ההכשרה, אולם זהו נושא לדיון אחר.

ההשלכות לאי ההתייחסות הורבאלית לתכנים הרגשיים שעלו, נראו באבחון שגוי לגבי המצב שהוצג. למרות שהקליינט (החוקר) ציין באופן ישיר שהיה בטיפול פסיכולוגי, שעיבד את רגשותיו שקשורים לאח והתמודד עימם ולמרות שתלונותיו הרגשיות כוונו באופן מכוון לחוויית המצוקה של לחיות עם הבעיה רפואית, לחיות עם הכאב גופני המוגבלות וחוסר האונים הנובע מכך, כל משתתפי המחקר קבעו שהמתח והמצוקה הרגשית אותם חווה, מקורם בגורם הפסיכוסומאטי. מסיפור המקרה, ניתן היה להסיק שאכן סיבת הפתולוגיה היא פסיכוסומאטית, אולם במקור המצוקה הרגשית לא היה ניתן לטעות, היא הוצגה כנובעת באופן וודאי, ברור וישיר מהפתולוגיה עצמה.

יחד עם זאת, החומרה האתית שבעניין אינה נוגעת לאי דיוקם של המשתתפים באבחון המקרה, זו התוצאה. היא נוגעת לכך שלמרות הימנעותם מההתייחסות הורבאלית ומהצהרתם המסתייגת מתכנים פסיכולוגיים, הם לא נמנעו מלבצע הערכה פסיכולוגית ומקביעת מטרת טיפול רגשית. כל זאת, ללא ידיעתו של הקליינט ובאמצעות הנחות פנימיות שנעשו בזמן הקצר וללא משיכת מידע קונקרטי לגבי החוויה הרגשית אותה הציג החוקר. לדוגמה "לדעתי הוא לא עבר את זה, עדיין לא השתחרר ולכן הכאב נמצא", "הטיפול יהיה בכל נושא הטראומה, מאז קרה לא משהו קשה לא להתמודד ברור שהמקור הוא באח".

נתון זה, מצביע על כך שבכדי לקבל הבנה מלאה למצבו ישנה חשיבות להבנת חווייתו הסובייקטיבית של החולה ולהבנת המשמעויות האישיות אותן הוא מייחס לסימפטום הרפואי. המצוקה רגשית יכולה לנבוע מגורמים רבים, פסיכוסומאטיים, שקשורים לעצם חוויית החיים עם הפתולוגיה, ישנה לאסטרטגיות ההתמודדות של הקליינט, תכונות האופי שלו, תפיסתו את מצבו, הקשר למצבים אחרים בחייו וכן אלאה. ישנה האפשרות, שבמידה והיו המרואיינים בעלי כלים מתאימים, היו יכולים למשוך מידע על מצבו הרגשי של הקליינט (החוקר) באופן גלוי ומבלי לתפוס את עצמם כפסיכולוגים ובכך, לאפשר לעצמם להבין באופן יותר טוב את מצבו ולהשליך זאת על הטיפול.

כול משתתפי המחקר טעו באבחון מקור המצוקה הרגשית, כולם ערכו פרשנות והערכה פסיכולוגית למצבו של הקליינט וכולם הסתירו זאת מהקליינט בזמן הראיון והציגו לו רציונאל ומטרת טיפול שונה. מצד אחד, הייתה מודעות אתית ואי שימוש בתכנים פסיכולוגיים באופן גלוי ומצד שני, אותו הצורך שעלה התרחש בפנימיותם של המשתתפים. תהליך זה התרחש ממילא, כך שניסיונם להתנהלות האתית הנמנעת מהשימוש בתכנים הפסיכולוגיים, לא עלה בהצלחה. נהפוך הוא, מחיר הסתרת המטרות הטיפוליות מלבד לכך שיתבטא בהבנתם השגויה את המקרה, השתקף באותה ההתנהלות שאינה אתית ושממנה ניסו להימנע.

חשוב לציין שזהו מחקר איכותני. הוא משקף קבוצה מסיומת בזמן מסוים ומהותו היא סובייקטיבית. מעצם רעיון זה עולות מגבלות היכולות לערער על תוקפו. לדוגמה, המחקר משקף את פרשניות המשתתפים ואת מעורבותו של החוקר בניתוח הנתונים, משחקי התפקידים לא משקפים באופן אוטנטי את המציאות הקלינית והמשתתפים ידעו שמדובר במשחק תפקידים. יחד עם זאת, ניתן היה למצוא משותף באופן בו ניהלו המשתתפים את השיח והראיון הטיפולי ובאופן בו התייחסו אל המקרים שהוצגו בפניהם. הדבר מרמז על הדרך אליה הוכשרו ליצור קשר והדבר יכול לעלות שאלות רבות.

מחקר זה מאלץ לבחון מחדש מהם גבולות האתיקה שבשימוש הורבאלי כשמדובר בתכנים בעלי אוריינטציה רגשית. זאת, מכיוון שנראה שאי ההתייחסות לתכנים אלו, יכולה לעורר סוגיות אתיות משל עצמה. הדבר מצביע שוב על הצורך שבהרחבת תוכניות הלימוד לכלול בתוכם תכנים המשקפים יישום של כלים ואסטרטגיות להתמודדות ורבאלית עם תכנים רגשיים. אולם עד שהדבר יעשה, עולה שאלה נוספת והיא, האם ישנה אפשרות ליישום תכנים ורבאליים בעלי אוריינטציה רגשית שהיא אתית, במסגרת הכלים שניתנים כיום במסגרות הלימוד.

חשוב להבין שמשיכתם והבהרתם של התכנים הרגשיים המובעים או המתוארים באופן נרטיבי בטיפול ושמהם ניסו להימנע משתתפי המחקר אינה חוצה גבולות אתיים. כשמגיע אדם עם כאב גב, אנו שואלים שאלות ומתמקדים בהבהרה של הביטוי הפתולוגי. שאלות כגון מתי כואב, מה מעורר את הכאב, כיצד הוא בא לידי ביטוי, האם ישנם דברים נוספים מלבד לכך וכדומה, עוזרות למקד ולדייק את ההבחנה ומשליכות ליישום הטיפול באופן שהוא אינו רפואי מערבי, אלא מבוטא באמצעות הטכניקה והיישום הנלמדים במסגרת הפילוסופיה הסינית לדוגמה.

באותו האופן, כשמגיע אדם המציג מצוקה נפשית, שמבטא רגשות באופן ישיר וגלוי, או שסיפורו מרמז על גורם פסיכוסומאטי, ישנה הלגיטימציה לשאול שאלות מבהירות ושממקדות את ההבנה לגבי מצבו. לגיטימי לשאול באיזה אופן הדבר משפיע עליו, מה המשמעות שהוא נותן למצבו, או כיצד הדבר בא לביטוי. לגיטימי לציין ולשאול כשחווים תחושה של מתח או רגש כשהקליינט מתאר את בעייתו. לגיטימי לשאול את הקליינט אם הוא רואה קשר בין הפתולוגיה לבין עברו, לגיטימי לחקור ולהבהיר את התנסותו לאותו עומק ולאותה רמת דיוק אליה היינו חותרים ושאליה היינו רוצים להגיע, כשהיינו מבהירים את הפתולוגיה הפיזית.

שאלות אלו מהן ניסו להימנע המשתתפים, אינן משקפות טיפול פסיכולוגי ואינן מהוות אבחון או הערכה פסיכולוגיים. הן ביטוי לקלט ראשוני שמטרתו לשפוך אור על מצבו של הקליינט, זהו איסוף נתונים. נתונים אלו יכולים להיות מושלכים לעולמם התיאורטי של המטפלים וככל שהיו בהירים יותר וממוקדים יותר כך יעזרו לדייק את האבחון ואת היישום הטיפולי. אין בכך שום נגיעה לעולם הפסיכולוגי. עם זאת, במידה ותהיה פרשנות המשתמשת במושגים פסיכולוגיים, או במידה ומלבד למשיכת הנתונים הרגשיים לשם השלכתם על התיאוריה תהיה התייחסות והערכה ורבאלית וישירה למצבו הרגשי של הקליינט, אז ניתן לפתוח דיון הנוגע לגבולות האתיים שביישום.

עוד חשוב לציין, שהגדרת מטרת הטיפול חייבת בהלימה בין אופן הצגתה ובין יישומה לפי הבנתו של המטפל והדבר מחייב שיח הנוגע גם לעולמו הרגשי של הקליינט. יחד עם זאת, אין בכך מעבר על עקרונות אתיים, ההפוך הוא הנכון. אי ההלימה שבין אופן ההצגה והיישום, יכולים להוות ברמה האתית את המעבר מגבול הטעם הטוב. צריך להבין שישנה האפשרות שהקליינט ישתף פעולה, אולם ישנה האפשרות שירצה התייחסות לבעייתו הפיסית בלבד. בין אם כך או כך וגם במידה והשקפת עולמו של המטפל רואה את החיוב שבקשר הגוף - נפש, ברמה האתית עליו להתמקד במטרה המשותפת בלבד ותמיד לשתף בתכנים שעולים או כשמטרת הטיפול משתנה.

נותרת השאלה, האם טיפול שמטרתו ממוקדת בביטוי הנפשי או הרגשי, הוא כשלעצמו אתי. האם בטיפול השיאצו ראוי לטפל במצוקות רגשיות. התשובה היא כן, השקפת העולם ההוליסטית מחייבת התייחסות לכל המימדים בחייו של אדם בכדי להבין אותו כשלם ולתת לו מענה. בהתאם להשקפה זו, מערכות ההכשרה מספקות, במידה כזו או אחרת, כלים יישומיים להתייחסות וטיפול בכל מימדי האדם כולל את עולמו הרגשי. יחד עם זאת, הדבר תלוי גם למידה בה ישנה הלימה של הגדרת מטרות הטיפול ולמידה בה האבחון והיישום משקפים את התיאוריה הנלמדת ללא כניסה לנעלי הפסיכולוג.

על אחת כמה וכמה הדבר אפשרי, מכיוון שכפי שטענו המטפלים שהשתתפו במחקר, למגע אכן יש את האיכות המסוימת שנוגעת במימדים הרגשיים. הוא יכול להרגיע, להשרות ביטחון, לשחרר מתחים ולעורר רגשות עמוקים. הוא יכול להכיל, לעטוף, לתמוך ולאסוף. הטיפול הגופני כשלעצמו, בכוחו לשחרר התנסויות רגשיות הבאות לביטוי במתח או מצוקה, או בשמן המקצועי חסימות, שמקורן בטראומות מהעבר ושתוצאתן נראית כפתולוגיה בהווה. כל זאת, ללא מילים. הדבר לגיטימי להשתמש בכלי זה, בדיוק באותו האופן שהדבר לגיטימי למשוך תכנים רגשיים להבהרה בכדי להשליכם על התיאוריה ולהביא לאבחון שהוא מדויק יותר ומכך לוודאי לטיפול שהוא יעיל יותר.

מאמר זה מבוסס על ממצאים מתוך:

עמיר, ג' (2008). ביטויים של היעדר מיומנויות תקשורת במצבים רגשיים בטיפול השיאצו. http:/ / www.guyamir.com/?p=a.
למידה שינויים קשר גוף נפש ניסיון התמודדות עובדים להרגיע מפגש טיפולי להתראיין אסור סיפור גבולות טיפול טיפולים מטופל מטפל סינדרום פסיכולוג פסיכולוגיה פסיכולוגיות פסיכולוגים שיאצו
קושי לקבל החלטות, מהות הספק של אלוהים, למה אלוהים ברא את העולם, מה התכלית של התכלית
קושי לקבל החלטות, מהות הספק של אלוהים, למה אלוהים ברא את העולם, מה התכלית של התכלית
...מהות הספק של אלוהים, למה אלוהים ברא את העולם, מה התכלית של התכלית מדוע אנשים מתקשים לקבל החלטות? אליעד כהן מסביר שהקושי של בני אדם לקבל החלטות בחיי היום - יום נובע משורש עמוק ופילוסופי שקשור בשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם. בכל פעם שאדם נמצא בספק או בהתלבטות, הוא מחפש תשובה שכלית שתכריע את ההתלבטות שלו. אבל אליעד מסביר שכל התשובות נמצאות למעשה בתוך השאלה עצמה, וכאשר אדם באמת מבין את השאלה שלו לעומק, הוא מגלה שהתשובה כבר כלולה בתוכה. לדוגמה, אם אדם מתלבט לגבי החלטה כלשהי כמו לעזוב דירה שהוא גר בה...
מצא את ההבדלים, מודע ותת מודע, המטרה הסופית, רוחניות שקרית, אחדות ונפרדות כאחד, להיות דבר והיפוכו, להיות גם וגם
מצא את ההבדלים, מודע ותת מודע, המטרה הסופית, רוחניות שקרית, אחדות ונפרדות כאחד, להיות דבר והיפוכו, להיות גם וגם
...רוחניות שקרית, אחדות ונפרדות כאחד, להיות דבר והיפוכו, להיות גם וגם מה ההבדל בין מודע לתת מודע? אליעד מסביר שהמודע והתת מודע הם בעצם ביטויים של אותו מנגנון, אבל בדרך כלל מפרידים ביניהם לצרכים של הבנת התהליכים הנפשיים. המודע הוא החלק שבן האדם ער אליו ומודע לקיומו, בעוד שהתת מודע הוא החלק שפועל ברקע, כמו תוכנה שפועלת במחשב ללא מודעות המשתמש. כדוגמה, הוא משווה זאת לפעולות מחשב - כשמשתמש עובד על מחשב הוא רואה רק את מה שמופיע על המסך, אך ברקע מתרחשים תהליכים נוספים, אותם הוא אינו רואה, שהם בעצם התת מודע...
מהי הנוסחה למצוא תשובות לשאלות? איך להמציא נוסחה לפתור בעיות? איך למצוא נוסחה למצוא תשובות לשאלות? מהי נוסחה לתשובות לשאלות? איך לזהות את סוג השאלה? סוגים של שאלות, נוסחה לשאלות מסוג האם צריך משהו, איך לענות על השאלה האם צריך?
מהי הנוסחה למצוא תשובות לשאלות? איך להמציא נוסחה לפתור בעיות? איך למצוא נוסחה למצוא תשובות לשאלות? מהי נוסחה לתשובות לשאלות? איך לזהות את סוג השאלה? סוגים של שאלות, נוסחה לשאלות מסוג האם צריך משהו, איך לענות על השאלה האם צריך?
...הנוסחה למצוא תשובות לשאלות? איך להמציא נוסחה לפתור בעיות? איך למצוא נוסחה למצוא תשובות לשאלות? מהי נוסחה לתשובות לשאלות? איך לזהות את סוג השאלה? סוגים של שאלות, נוסחה לשאלות מסוג האם צריך משהו, איך לענות על השאלה האם צריך? מהי נוסחה למציאת תשובות לשאלות? אליעד כהן מסביר לעומק כיצד למצוא נוסחה שתאפשר לענות על שאלות מכל סוג שהוא. הוא מתמקד במיוחד בשאלות מסוג האם צריך? וטוען כי הדרך האפקטיבית להתמודד עם שאלות כאלו היא קודם כל לזהות את סוג השאלה ואת המבנה שלה. אליעד מסביר שהמטרה של שאלות היא תמיד לקבל...
גאון או משוגע, למה חכם אמיתי חייב להיראות כמו משוגע? למה גאון חייב להיראות כמו משוגע? איך לבחור מנטור? איך לבחור יועץ? קושיות על חכם אמיתי, חכם או טיפש, למה חכם חייב להיראות כמו טיפש? קושיות על הצדיק, ביקורת על אליעד כהן
גאון או משוגע, למה חכם אמיתי חייב להיראות כמו משוגע? למה גאון חייב להיראות כמו משוגע? איך לבחור מנטור? איך לבחור יועץ? קושיות על חכם אמיתי, חכם או טיפש, למה חכם חייב להיראות כמו טיפש? קושיות על הצדיק, ביקורת על אליעד כהן
...חכם אמיתי חייב להיראות כמו משוגע? למה גאון חייב להיראות כמו משוגע? איך לבחור מנטור? איך לבחור יועץ? קושיות על חכם אמיתי, חכם או טיפש, למה חכם חייב להיראות כמו טיפש? קושיות על הצדיק, ביקורת על אליעד כהן מדוע חכם אמיתי עלול להיראות משוגע? הנושא המרכזי בהרצאה זו עוסק בקשר שבין חוכמה לטירוף. אליעד כהן מסביר כי חכם אמיתי חייב לעיתים להיראות משוגע בעיני אחרים. הוא טוען כי כאשר אדם לומד ממישהו חכם, לא תמיד הדברים שהוא אומר יהיו הגיוניים ומובנים לו באופן מלא. במצבים כאלה, יכול להיות שהחכם באמת חושב בצורה...
איך לגרום לה להתנשק איתך? איך לגרום לה להימשך אליה? איך לגרום לה לרצות אותך? איך לגרום לה לחשוק בך? איך לגרום לה לרצות לעשות איתך סקס? איך לגרום לה לשכב איתך? אומנות הפיתוי, איך להתחיל עם בחורה? למה היא לא רוצה אותי? אימון לדייטים
איך לגרום לה להתנשק איתך? איך לגרום לה להימשך אליה? איך לגרום לה לרצות אותך? איך לגרום לה לחשוק בך? איך לגרום לה לרצות לעשות איתך סקס? איך לגרום לה לשכב איתך? אומנות הפיתוי, איך להתחיל עם בחורה? למה היא לא רוצה אותי? אימון לדייטים
...אליה? איך לגרום לה לרצות אותך? איך לגרום לה לחשוק בך? איך לגרום לה לרצות לעשות איתך סקס? איך לגרום לה לשכב איתך? אומנות הפיתוי, איך להתחיל עם בחורה? למה היא לא רוצה אותי? אימון לדייטים איך לגרום לה להתנשק איתך? אליעד כהן מסביר איך לגרום לבחורה להתנשק איתך, וכיצד לעורר בה רצון ומשיכה. בתחילת הסיכום, אליעד מתמקד בכך שכדי לגרום למישהי לרצות להתנשק איתך, יש להבין קודם למה אתה בעצמך רוצה להתנשק איתה. הוא מדגיש שכל פעולה שלנו נובעת מתחושות ורצונות פנימיים שלנו, ושאם אתה לא מבין את הסיבה הפנימית שלך -...
החיים כתרגילי חשיבה, רצוא ושוב, צריך צמצום בדרך לאושר, גם קצת זה טוב, לעשות פעולות קטנות, כחוט השערה, להיות פרקטי, חשיבה מופשטת, לרצות שלמות, לחשוב בקטן, לחשוב בגדול, להסתכל על השכל שיש בכל דבר
החיים כתרגילי חשיבה, רצוא ושוב, צריך צמצום בדרך לאושר, גם קצת זה טוב, לעשות פעולות קטנות, כחוט השערה, להיות פרקטי, חשיבה מופשטת, לרצות שלמות, לחשוב בקטן, לחשוב בגדול, להסתכל על השכל שיש בכל דבר
...לאושר, גם קצת זה טוב, לעשות פעולות קטנות, כחוט השערה, להיות פרקטי, חשיבה מופשטת, לרצות שלמות, לחשוב בקטן, לחשוב בגדול, להסתכל על השכל שיש בכל דבר איך הופכים את החיים לתרגילי חשיבה פרקטיים? אליעד כהן מסביר בהרצאתו כיצד אפשר להתייחס אל החיים כאל סדרה של תרגילי חשיבה, במטרה לשפר את יכולת החשיבה ולהגיע למודעות עמוקה יותר של המציאות. הוא מציג גישה המכילה בתוכה שתי פרספקטיבות מנוגדות לכאורה: הפרספקטיבה של רצוא, שהיא הרצון לשאיפות גדולות מאוד, בלתי מוגבלות, והפרספקטיבה של שוב, שמתמקדת בפעולות הקטנות וה...
איך להרגיש טוב? מערכות יחסים, יחסי הורים וילדים, בעיות במשפחה, חינוך ילדים, נוסחה להרגיש טוב, איך לא להרגיש רע? להפוך רע לטוב, להטיל ספק ברע, להפוך מחויב לאפשרי
איך להרגיש טוב? מערכות יחסים, יחסי הורים וילדים, בעיות במשפחה, חינוך ילדים, נוסחה להרגיש טוב, איך לא להרגיש רע? להפוך רע לטוב, להטיל ספק ברע, להפוך מחויב לאפשרי
...בעיות במשפחה, חינוך ילדים, נוסחה להרגיש טוב, איך לא להרגיש רע? להפוך רע לטוב, להטיל ספק ברע, להפוך מחויב לאפשרי איך להרגיש טוב ולשפר מערכות יחסים במשפחה? אחד הנושאים המרכזיים שאליעד כהן מדבר עליהם בהרצאה הוא הניסיון להבין את הנוסחה להרגיש טוב, במיוחד במערכות יחסים מורכבות בתוך המשפחה וביחסי הורים וילדים. אליעד מסביר בצורה מעמיקה את השיטה להפוך את הרע לטוב, או לפחות להפסיק להרגיש רע, באמצעות הטלת ספק בהנחות הבסיסיות שלנו ובאופן שבו אנחנו תופסים את המציאות. איך להטיל ספק כדי להרגיש טוב יותר? לדברי...
האם אפשרי להרגיש טוב בלי רע? מה הדרך להרגיש טוב בלי רע? מה לעשות כדי להרגיש טוב בלי רע? ללכת עד הסוף, האם אפשר להיות רק מאושר? מפחד לאבד משמעות, חיפוש עצמי, חיפוש רוחני
האם אפשרי להרגיש טוב בלי רע? מה הדרך להרגיש טוב בלי רע? מה לעשות כדי להרגיש טוב בלי רע? ללכת עד הסוף, האם אפשר להיות רק מאושר? מפחד לאבד משמעות, חיפוש עצמי, חיפוש רוחני
...מה הדרך להרגיש טוב בלי רע? מה לעשות כדי להרגיש טוב בלי רע? ללכת עד הסוף, האם אפשר להיות רק מאושר? מפחד לאבד משמעות, חיפוש עצמי, חיפוש רוחני האם אפשרי להרגיש טוב בלי רע בכלל? האם ניתן להרגיש טוב באופן מוחלט, בלי לחוות בכלל תחושות שליליות? אליעד כהן מסביר ששאלה זו מתעוררת אצל רבים, וכדי לענות עליה הוא מפרק את הנושא למספר שלבים ומספק הסברים ודוגמאות מפורטות במיוחד. אליעד מסביר כי כאשר אדם אומר שהוא רוצה להרגיש רק טוב, בלי רע בכלל, נוצרת סתירה פנימית, כי בדרך כלל ישנה אמונה שאי אפשר להרגיש טוב בלי רע...
אמנות הנאום, 2 סוגים של נאומים, לדבר בלי למצמץ, לדבר בלי פרומפטר, 2 סוגים של הרצאות, דיבור בפני קהל, דיבור בפני מצלמה, 2 סוגים של סרטוני וידאו, הספרים של אליעד כהן, איך לנאום בפני קהל? איך להכין הרצאה? איך לכתוב ספר?
אמנות הנאום, 2 סוגים של נאומים, לדבר בלי למצמץ, לדבר בלי פרומפטר, 2 סוגים של הרצאות, דיבור בפני קהל, דיבור בפני מצלמה, 2 סוגים של סרטוני וידאו, הספרים של אליעד כהן, איך לנאום בפני קהל? איך להכין הרצאה? איך לכתוב ספר?
...סוגים של נאומים, לדבר בלי למצמץ, לדבר בלי פרומפטר, 2 סוגים של הרצאות, דיבור בפני קהל, דיבור בפני מצלמה, 2 סוגים של סרטוני וידאו, הספרים של אליעד כהן, איך לנאום בפני קהל? איך להכין הרצאה? איך לכתוב ספר? מהם הסודות לדבר בפני קהל ולהעביר נאום אותנטי? האם ניתן לדבר בצורה חופשית מבלי להיתמך בטקסטים מוכנים? כיצד נאומים וההרצאות משתנים כאשר מדובר בדיבור אותנטי מול דיבור מתוכנן מראש? אליעד כהן מתאר את השפעת האותנטיות וההכנה המוקדמת בנאומים, ומדגיש את ההבדלים בין דיבור טבעי לדיבור מנותק, כזה המתבצע באמצעות...
אומץ / ביטחון עצמי - איך להגיע לאומץ אמיתי וחזק באמת? איך להיות בטוח בעצמך?
...איך להגיע לאומץ אמיתי וחזק באמת? איך להיות בטוח בעצמך? אומץ. ההצלחה של האדם תלויה בעד כמה יש לו אומץ. ככל שיש לאדם יותר ביטחון עצמי, כך יש לו יותר אומץ. האומץ של האדם מאפשר לו לחיות ללא פחד. איך מגיעים לאומץ? איך מחזקים את האומץ? תשובה: כדי שיהיה לאדם אומץ אמיתי וטוב באמת, עליו להיות מסוגל להישען על משהו. האדם צריך שיהיה לו משהו חזק שעליו הוא יוכל להישען ולדעת שיש לו על מי לסמוך. ככל שיש לאדם יותר ביטחון עצמי שיש לו על מי לסמוך, כך יש לו יותר אומץ. השאלה היא, על מה בדיוק יכול האדם להישען כדי לחזק...
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3
..... את הפער - חלק 3 הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 2. מערכת היחסים הרפואית והשפעותיה על הרופא והחולה נאמר, שרוב החולים החווים סימפטומים רפואיים, מפתחים מודל הסברי למחלתם ושבפועל, רק מיעוט מהחולים משתף או מציע את עמדתם, דאגתם וציפיותיהם וזאת, בדרך כלל באופן ספונטאני. ייחוסים אלו, פעמים רבות תורמים למצבים רפואיים באופן רב יותר מאשר נותן השירות הרפואי מבין זאת (Lang, Floyd & Beine, 2000). כמו כן, במערכת זו באים לביטוי בנוסף לידע ולמומחיות אותם מביאים הרופא והחולה, גם התנסותם, הבעותיהם ותפיסתם, את...
קואצ'ינג - לשנות את התמונה בעזרת קואצ'ינג / Coaching
...בעזרת קואצינג / Coaching השם של המאמר הזה מאלץ אותי כמעט באופן בלתי נמנע להגדיר קודם כל מהי התמונה, לפני שאתחיל בכלל לדבר על קאוצינג (Coaching). ובכן, התמונה היא אותו צילום של חייך בנקודת זמן כלשהי. הצילום הזה כולל בתוכו את המצב בכל תחום ותחום בחייך, הוא עונה על השאלות הבאות: מי אתה? איפה אתה גר? מה לגבי חיי האהבה שלך? האם יש לך בן או בת זוג? מה טיב היחסים ביניכם? מה טיב מערכות היחסים האחרות בחייך? כמה כסף יש לך? האם אתה מנהל כסף בחוכמה? מה אתה עושה בחיים? האם יש לך תחביבים? האם יש מקום לרוחניות...
פילוסופיה של החינוך - מבוא
...של החינוך - מבוא פילוסופיה של החינוך היא תחום בפילוסופיה, העוסק בחינוך, מטרותיו ודרכי הפעולה שלו. התחום האקדמי עוסק בחקר החינוך כתופעה חברתית, אך הוא משתמש בכלים וצורות חשיבה מתחום הפילוסופיה. ההפרדה בין חוקר חינוך לפילוסוף העוסק בחינוך אינה תמיד קבועה וברורה, ויש הסוברים שכל איש חינוך נאלץ לעסוק בפילוסופיה במסגרת עבודתו. באוניברסיטאות, הפילוסופיה של החינוך לרוב אינה נלמדת בחוגים לפילוסופיה, אלא בחוגים ובמכללות לחינוך. בשנות ה - 40 של המאה ה - 20 הוקמה לראשונה אגודת הפילוסופים החינוכיים של ארצות...
פרפרים הם חופשיים
...מפחדים מאובדן ומנטישה. אנחנו מנסים לתפוס כל דבר יפה וטוב, שעובר בחיינו, מתוך חשש שאם לא נאחז בו הוא יאבד. מתאמצים לאחוז בעבודה שלנו, במשפחה, בחברים, במכרים, במחשבות שלנו, בדרך שבה בחרנו ללכת, באמונות שלנו ואפילו בתחושות שלנו. אך האם אנו יכולים לאחוז בכל אלו? ואף יותר מכך, האם אנו באמת רוצים לשמור ולשלוט בכל אלו? חישבו רגע על פרפר מרהיב שחולף לידכם, פרפר מלא בצבעים, בעדינות, ביופי, בתחושה של חופש ושל רוגע. אם תתפסו את הפרפר בידכם מה יקרה לו לפרפר? מה יקרה לאותם דברים שראיתם בו? פשוט, הפרפר יאבד מפרפריותו...
נתינה פולנית
...פולנית אומרים לנו שטוב לתת, שזה חשוב. מספרים לנו שזו מצווה לתת. משכנעים אותנו שהנותן מקבל. וכשכל כך הרבה אנשים אומרים את זה אז כנראה שזה נכון וזה הפך לאמת שאין עליה עוררין. ומה אתם חושבים? האם זוהי אכן האמת או שזוהי עוד תחבולה פולנית מתוחכמת? ושלא תחשבו שיש לי משהו נגד פולניות. שתדעו רק ששכנה של חברה שלי, אמא שלה נשואה למישהו שיצא פעם עם פולנייה. עפי תפיסתי היכולת לדעת לקבל היא הבסיס של הכל. אם נתבונן רגע מסביב בשקט. נראה שהכל קיים. סביבנו שמיים ועצים, ציפורים ופרחים, בתים, מכוניות ואנשים מוסיקה...
במה כדאי להשתפר קודם? מתי מומלץ להתמודד עם קשיים ומתי לא?
...מומלץ להתמודד עם קשיים ומתי לא? כבר התבאר כי כדאי להתחיל להתקדם בכל תחום ובכל דבר, לא משנה מאיפה להתחיל העיקר להתחיל. אך בכל זאת אומר, שהמקום שבו הכי כדאי להתחיל הוא דווקא המקום הכי קשה, התכונה שאותה הכי קשה לך לשנות, הדבר שהכי חוסם אותך מלהתקדם בחיים, הדבר שאותו אתה הכי לא מאמין שתצליח לשנות. דווקא ממנו תתחיל. במקום שבו הקושי הגדול ביותר שלך, שם כנראה נמצאת גם ההזדמנות הגדולה ביותר שלך. התכונה הפחות חיובית הכי דומיננטית שבך, דווקא היא זו שאם וכאשר תצליח לשנות אותה, דווקא השיפור בה יגרום לך את פריצת...
השיטה הטובה היא לא להגדיר
...הטובה היא לא להגדיר ההשראה של האדם זה דבר חשוב, אם ההשראה טובה, אז יש חשק לעשות דברים שאדם אוהב לעשות. ואביא הנה כמה טיעונים: אם ההשראה של האדם היא טובה, אז למה היא לפעמים הופכת להיות רעה? יש דעה שסוברת אם האדם יהיה שאנן ויגיד הכל בסדר, הוא לא ייתקדם לאן שהוא צריך ואז בגלל השאננות באופן פראדוקסלי הוא יגיע ללחץ. ויש דעה שסוברת שלחץ זה דבר לא בריא, ויש דעה שסוברת שלחץ בקנה מידה סביר הוא בריא ואף טוב. יש דעה שסוברת שבגלל לחץ האדם מתקדם, הדבר דוחף אותו קדימה. אז אשאל שאלה פשוטה, זה באמת כייף להילחץ...
שיקול דעת נכון - לעשות את המקסימום
...נכון - לעשות את המקסימום החשיבות בהפעלת שיקול דעת נכון - לעשות את המקסימום יש מצבים בחיים שאדם רוצה לעשות כמה דברים אבל, לממש בהם את האופטימום, והוא מחפש שיטות ודרכים איך לעשות זאת, אבל תמיד נתקל בקשיים של אם הוא עושה דבר אחד, את השני הוא לא עושה במאה אחוז, וכן את השלישי והלאה על זו הדרך. ומה הכוונה שהוא מחפש להצליח בכמה דברים? לדוגמה, יש נושאים שהוא רוצה ללמוד, אבל הוא חושש שאם ישקיע באחד הוא יאבד אחוזים משאר הנושאים אותם הוא רוצה ללמוד. ובעצם כאן, האדם בשיקול הדעת מפעיל הנחת יסוד שגויה, שאם משקיעים...
קבלה - תורת הקבלה - מבוא
...היא תורת הסוד והמיסטיקה היהודית. לתורה זו יש שורשים עמוקים במחשבה היהודית והיא נמשכת מהמיסטיקה העברית הקדומה, קרי ספרות ההיכלות והמרכבה, אולם, עיקר גיבושה ופרסומה ראשיתם בפרובאנס (דרום צרפת) ובצפון ספרד בשלהי המאה ה - 12 ובראשית המאה ה - 13. לקבלה הייתה השפעה גדולה מאוד על חיי הרוח היהודיים, והתבססו עליה תנועות רוחניות שונות, כגון השבתאות והחסידות. כמו כן, השפיעה הקבלה על תחומים רבים ביהדות, ובהם ההלכה והמנהגים, פרשנות המקרא, ספרות התפילה והפיוט, ספרות המוסר ועוד. מחשבות היסוד בקבלה במרכזה של מחשבת...
על זוג אוהבים, כעסים ומריבות בראי הנומרולוגיה והקבלה
...קוראת בקלפים אמרה לי: אתם לא מתאימים. צפוי שתתגרשו מיד אחרי החתונה! האמת, נבהלתי... מאז זה מנקר לי בראש. אנחנו מאד אוהבים אחד את השני. המיניות בינינו טובה ויש בינינו הערכה הדדית. לצערי, אחרי שנתיים של נישואין התחילו כעסים ומריבות בינינו. שנינו עקשנים ומאשימים זה את זו בכישלון הזוגיות. אני חייב לשנות את הגישה שלי אליה ובהחלט מכיר בעובדה, שאני לא טלית שכולה תכלת. נמאס לי! אני רוצה לחיות בשלום, באהבה ובלי מריבות. למה זה קורה לנו? כעסים! זאת הבעיה. הבה נבדוק את ההתאמה הזוגית בין זוג האוהבים... על
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מבטא רגשות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מבטא רגשות, איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מבטא רגשות, איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
שיקום אחרי בגידה סקר טלפוני מנטורים בישראל טיפול בבעיות גיל עשייה למען עשייה יצירת גוף האדם סובל מהתקפי חרדה בררנות וחרדת נטישה טיפול בחרדת קהל אני חסר ביטחון עצמי לזהות אהבה אמיתית להפוך ידידה למאהבת בנפול חברך אל תשמח חקר האושר לצאת עם האקס של חברה לנסח הודעה לבחורה גילוי נאות בקבלת החלטה למה אני לא מצליח להחליט? להתמודד עם קנאה וחמדנות התמודדות עם בעיות רגשיות השגת מטרות במהירות לא מצליח עם בחורות מוקד מכירות טלפוני לגרום למישהו להפסיק לאהוב משהו לגרום לילדים לא להיפגע חינוך הורים וילדים רוחניות בעבודה מין רוחני ילד עם הפרעה נפשית הפרעות דה פרסונליזציה האקסית שונאת אותך היית עם האקס יתרונות טווח תנועה חלקי תרגיל אסימטרי אלוהים מקיים את העולם לקחת אחריות כאלוהים הרגשה של הארה איך להגיע להארה? האם הספר להיות אלוהים? למה לרצות להיות אלוהים? יעוץ נדלן לשכור דירה איך לדעת מהי מטרת החיים? מטרת החיים בעולם הבא לגרום לילד לחשוב חיובי מיתוג חיובי בגוגל בחירה טוב או רע להחליט כשאין בחירה האם העולם כל הזמן? יקומים מקבילים עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ פילוסופי, מומלץ, מאמן אישי קריירה בנושאי מבטא רגשות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3203 שניות - עכשיו 28_11_2025 השעה 19:44:46 - wesi4