בודהיזם - ביסוס הקשב - 4... במקור משמעותו זיכרון. התרגום קשב (אנגלית: mindfulness) שנעשה על ידי רייס דיוויס היה מבריק והפך לשימוש הרווח ביותר. גואנקה מסביר שמשמעות המונח אופטהאנא היא שהמתרגל צריך לעבוד בנחישות והתמדה על מנת לכונן ולבסס קשב ומודעות בעצמו. [5] נזיר: בהיקהו, ... ויהרטי, kye kynupass viharati, מילולית עורך התבוננות של הגוף בגוף וכך גם לגבי הנוסחים האחרים בשלושת הבסיסים האחרים. הפרשנות מסבירה שהחזרה על הגוף פעמיים היא כדי להגדיר את האובייקט ולבודד אותו והנזיר ניאנמולי מוסיף שבעת מדיטציה יש לשים לב לא לבלבל גוף עם הרגשה, תודעה וכו בגוף יש להתבונן רק כגוף, בהרגשות רק כהרגשות וכו. גואנקה מסביר זאת כהכוונה להתבונן בדבר עצמו ולא בדמיון, בחשיבה או הרהור על האובייקט. [7] הבנה מלאה: סמפגניה, sampajaa. גואנקה מדגיש את ההבדל בינה לבין קשב ומסביר זאת כהבנה מלאה, יסודית ומעמיקה של הארעיות מתוך התבוננות רציפה. למידע נוסף ראה את פרשנותו לסוטה זו הכוללת הערות ... בעולם, דברים אהובים ודברים שנואים אשר יש להניח למשיכות ודחיות אלו כאשר ניגשים לתרגול. אני העדפתי כאן דווקא את ההסבר של גואנקה. [9] הרגשות: ודנא, vedan. על פי גרסתו של וולש ורבים אחרים הכוונה להרגשות ממקור מנטלי או פיזי ... יודע, jnti). [16] זהו התרגול המילולי, וולש מתרגם: הוא יודע שהוא שואף שאיפה ארוכה. [17] וולש מציין מתוך הפרשנות והסברו של הנזיר סומה טהרה שהכוונה היא כל גוף השאיפה, כלומר מודעות לכל התהליך מתחילת השאיפה, אמצע מהלך השאיפה וסוף ... זה. [19] פנימית וחיצונית: על פי וולש, בפנימית הכוונה גופו של המתרגל וחיצונית משמעו גוף של מישהו אחר. גואנקה מסביר פנימית כפנים גופו של המתרגל וחיצונית (בהידהא, bhiddh) כשכבה החיצונית של גופו של המתרגל (כלומר, שכבת העור) מאחר והתרגול ... אסופה: סנקהיטם ציטם, sankhitta citta (מהשורש sankhipati, כמו במילה sankhittena - בקצרה): תודעה מכווצת מעייפות - ועצלות וכדומה. גואנקה מסביר שזוהי תודעה ללא חמשת המכשולים והתוצרים שלהם. [37] תודעה מפוזרת: ויקהיטם ציטם, vikhitta citta: תודעה מוסחת מדאגות, חרטות וחוסר מנוחה. גואנקה מסביר שזוהי תודעה הסובלת מחמשת המכשולים והתוצרים שלהם. [38] תודעה מורחבת: מהגטם, mahaggata. הפכה גדולה באמצעות הגהאנות הנמוכות או הגבוהות. ... תודעה: דהמא, dhamm. במקרה זה הכוונה היא לדברים מנטליים ולהבדיל מסנקהארה (sankhra). בחרתי ללכת עם התרגום של גואנקה. הפרשנות מסבירה את ההתאמה של ארבעת בסיסי הקשב לחמשת המצרפים: התבוננות בגוף מקושרת למצרף החומריות (רופקהנדה, rpa-kkhanda), התבוננות בהרגשות מקושרת למצרף ...