ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לא לעשן ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5 ✔יעדים אפשריים בתכניות ילדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5
יעדים אפשריים בתכניות

ילדים אוטיסטים יכולים להיות כל כך שונים בסימפוטים שהם מראים עד שלעיתים נדמה לאדם בעל העין הלא מיומנת שמדובר בסינדרומים שונים. לכן הדימוי של "קשת" אוטיסטית או טווח אוטיסטי כל כך מתאים בנוגע לתחום זה. הקשת נפרשת מילדים בתפקוד נמוך שיכולים להראות סימפטומים כמו חוסר דיבור, המהום מתמיד, תנועות חוזרות על עצמן (סטימולציות כמו נפנוף ידיים ונדנוד הגוף או הנעת הראש וכו') התנתקות חזקה מאד מהסביבה. בקצה השני של הקשת מצויים ילדים בתפקוד גבוה (חלק מהם נקראים בשם מיוחד - אספרגר שגם שייך לקשת האוטיסטית) שיכולים להראות סימפטומים שנראים לצופה מבחוץ יחסית קלים, אך הם אינם כאלה. סימפטומים כמו ריצה בלתי פוסקת, חוסר דיבור או דיבור חלקי, תבניתי, אקוללי (חוזר על דברי אחרים), אי יכולת אכילת מזון מוצק, רגישות סנסורית, בעיות בקשר עין (לא מביטים לעיני אחרים) וחוסר יחס, קשר ותקשורת לילדים או מבוגרים, התעניינות מקובעת ואובססיבית בתחומי עניין מצומצמים (רכבות, תמרורים, קלפים, חרקים, דגלים, ארצות וכו'). אפשר להסיק מכך שכל ילד זקוק לטיפול מדויק ונכון כדי לקרבו לאפשרות של תפקוד כמה שיותר טוב בעולם. כדי לתת להורים ומטפלים שונים מידע על סוגי היעדים ותכניות הטיפול המובילים אליהם תוכלו לקרוא את הרשימה הבאה, אך יש להתייחס אליה כרשימה בלבד ולא לנסות להרכיב ממנה לבדכם כהורים (שאין להם מספיק ניסיון וידע מקצועי רב שנים עם ילדים אוטיסטים) תכנית טיפולית. גם אם בחרתם, מסיבות שונות, להיות המטפלים של ילדכם ולבנות תכנית טיפולית (למשל דרך אתר האינטרנט הנ"ל) כדאי להעזר, לפחות לתקופת מה, במנחה. אינני ממליצה על עריכת תכנית לבד, לכל הפחות יש לשכור את שירותיו של מנחה. אפשר לחסוך בעלויות המטפלים במידה ואתם מוכנים להיות המטפלים של ילדכם - אך קחו בחשבון שיש במצב זה בעיות לא פשוטות, מצד שני הוא חוסך בעלויות כספיות. מצאתי שילדים לומדים טוב ובקלות יחסית כאשר מתחילים בתכניות הקלות להם יותר ובתחומים בהם הם חזקים. כך מחזקים לילד את הביטחון העצמי וכן את הקשר עם המטפל ואח"כ הילד מסוגל, לאט, לעמוד גם במטלות בתחומים שבהם הוא חזק פחות.

יעדים ותחומים שיש להתייחס אליהם כשבונים תכנית טיפולית:

1.ויסות תחושתי - תת רגישות או רגישות יתר בתחושות של הילד (שמיעה, מגע, ראיה ועוד). דוגמאות:

* הילד ילמד כיצד להכיל רעש רקע כשהוא צריך להתרכז.

* הילד ילמד כיצד להגיב למגע שאינו נעים לו (במקום לצרוח אפשר ללמד את הילד לדבר או להראות תמונה של "תפסיק").

* הילד ילמד להתמרח בבוץ, בקצף גילוח וכו' כדי להרגיע את הצורך הסנסורי שלו.

2.חיקוי - חיקוי של הילד את הסובבים אותו. דוגמאות:

* הילד ילמד לחקות פיזית את המבוגר שמולו (הרמת ידיים, מחיאת כפיים, טפיחות ידיים על הברכיים, ידיים על הכתפיים וכו')

* הילד ילמד לחכות פעילויות קלות הנדרשות בבית (שימוש במטאטא, ניגוב במטלית, סידור צעצועים וכו').

* הילד ילמד לחקות הבעות פנים (עצוב, שמח, כועס וכו').

* הילד ילמד לחקות מילים ושירים.

3.בעיות תקשורת - הבנת ג'סטות, שפת גוף והבעות, הבנת שפה. דוגמאות:

* הילד ילמד לזהות הבעות פנים כמו שמחה, כעס, עצב.

* הילד ילמד להצביע.

* הילד ילמד להביע במספר מילים את כוונתו ("את זה", "רוצה", "לא", "כן" וכו')

* הילד ילמד לשאול שאלות

* הילד, במידה ואינו מדבר, ילמד להשתמש בתמונות וסמלים כדי להביע את עצמו.

4.מוטוריקה עדינה - גזירה, אחיזת "פינצטה", אחיזת עפרון נכונה ועוד. דוגמאות:

* הילד ילמד להחזיק עפרון

* הילד ילמד לגזור בקו ישר עם מספריים

* הילד ילמד לאחוז עם פינצטה גרגר שעועית.

* הילד ילמד לצייר קו ישר

* הילד ילמד לצייר עיגול.

* הילד ילמד לצייר אדם (באופן הגס ביותר).

5.מוטוריקה גסה - קפיצה, ריצה, התגלגלות, טיפוס על מיתקנים, שיווי משקל, קואורדינציה. דוגמאות:

* הילד ילמד לעלות במדרגות

* הילד ילמד לטפס על סולם חבלים

* הילד ילמד לשחק בארגז החול

* הילד ילמד להתנדנד

* הילד ילמד לעמוד על רגל אחת

* הילד ילמד לתפוש כדור ולזרוק אותו

* הילד ילמד לקפוץ בחבל

6.תכנון מוטורי - ביצוע רצף פעולות נכון במציאות. דוגמאות:

* הילד ילמד דרך פעולה אחת להשיג צעצוע (לקחת צעצוע מידו של מבוגר על פי בקשת המבוגר).

* הילד ילמד דרך 2 פעולות להשיג צעצוע (לקחת צעצוע שנמצא מעט רחוק ממנו. פעולה 1 הילד יזחל לצעצוע, פעולה 2 הילד יושיט יד וייקח את הצעצוע).

* הילד ילמד דרך 3 פעולות להשיג צעצוע ולהביאו למבוגר (לקחת צעצוע שנמצא על מדף נמוך על פי בקשת המבוגר. פעולה 1 הליכה לכיוון המדף, פעולה 2 הושטת יד ולקיחת הצעצוע, פעולה 3 הליכה חזרה למבוגר עם הצעצוע ביד).

* הילד ילמד 4 פעולות להשיג צעצוע (לקחת צעצוע שנמצא על מדף גבוה על פי בקשת המבוגר: פעולה 1 הליכה לכיוון המדף, פעולה 2 קירוב כסא למדף, פעולה 3 עמידה על הכסא, פעולה 4 לקיחת הצעצוע וירידה מהכסא).

7.טונוס שרירים -

* תכנית עם פיזיוטרפיסט. (יש דרך קופות החולים).

8.עיבוד רגשי וקוגניטיבי - הילד לומד להבחין ברגשות אחרים וברגשותיו שלו וללמוד כיצד לקרוא להם בשם. דוגמה:

* כשאדם אחר בוכה הילד ילמד לומר "הוא עצוב" (במידה והילד אינו מדבר הוא ילמד להצביע על תמונה או ציור של אדם עצוב). כך גם לגבי רגשות אחרים.

9.עיבוד חזותי ומרחבי -

* תכנית של מרפאת בעיסוק. (יש דרך קופות החולים).

10.הפקת שפה - למידת ההברות והפקתן, חיבור ההברות למילים אח"כ למשפטים. לדוגמה:

* הילד ילמד להפיק הברות שהוא יודע על פי בקשה של המבוגר.

* הילד ילמד להפיק הברות שאינו יודע על פי בקשת המבוגר.

* הילד ילמד לחבר את ההברות למילים קצרות.

* הילד ילמד לומר מילים ארוכות יותר, אח"כ שתי מילים אחת אחרי השניה, אח"כ משפט.

* הילד ילמד את כוחה של השפה מבחינה תקשורתית ופונקציונאלית.

* הילד ילמד לומר מילים באינטונציה נכונה.

11.דיבור פונקציונאלי - לימוד אמירה בסיטואציה הנכונה של"תפתחי לי", "תסגרי", "תני לי", "קחי", "בואי", "לא רוצה", "רוצה", "זוזי" וכו'. לדוגמה:

* הילד ילמד לומר "תפתחי לי" כשהוא מתכוון לדלת הארון.

* הילד ילמד לומר "תני לי" כשהוא רוצה דבר מה.

12.דיבור ברמת שיחה - לדוגמה:

* פיתוח שיחה בין הילד למטפל (בהתחלה) הכוללת התעניינות באחר ("מה שלומך?")

* הכרה בנוכחותו ("איך קוראים לך", "איפה אתה גר"?)

* הכרה ברגשותיו ("נפלת, אתה עצוב").

* באופן כללי הגברת לקיחת תורות בשיחה בין הילד למטפל ופיתוח נושאי שיחה מקובלים ושונים בסיטואציות הנכונות.

* הגדלת מעגלי השיח ממעגל אחד החוזר על עצמו (הילד חוזר כל הזמן על אותה שאלה או אמירה מסיבות נוירולוגיות שונות, בהסבר פשוט - משום שהוא לא יודע כיצד לתקשר מעבר לזה כי חסרים לו המנגנונים במח. אבל זכרו שבגיל צעיר אפשר להקים מנגנונים עוקפים במח לאילו שאינם קיימים או לא מתפקדים כראוי) למעגלי שיחה הולכים ומתרחבים ("איך קוראים לך?" "אני רוני" "אני גר בירושלים" "יש לי אח שקוראים לו אורן". לקיחת תור בשיחה באופן הנכון תקשורתית).

* לימוד של שאילת שאלות - מה, איך, כמה, מתי, למה וכו'.

* עבודה על טענות, פקודות, ברכות, בקשות והצהרות.

* לימוד רצפים בזמן (קודם הילדה טיפסה על המגלשה, אח"כ ישבה בראש המגלשה למעלה ואח"כ התגלשה והגיעה לארגז החול").

13.כישורי למידה - כדי שהילד יוכל להגיע לשלב בו הוא לומד עליו לדעת להתאים מושגי יסוד שאפשר ללמד אותם בדרכים שונות, אנחנו עשינו זאת דרך משחקי קופסא ומשחקים אחרים שיפורטו בהמשך בפרק המשחקים. חלקים במשחק, מושגי יסוד כמו צורות, צבעים, רחוק, קרוב ועוד.

* זיהוי חלקים מתוך השלם ואת השלם כבנוי מחלקים.

* זיהוי צורות - משולש, מרובע, עיגול.

* זיהוי צבעים.

* זיהוי של מושגים כמו רחוק, קרוב, למעלה, למטה.

14.למידה - חשבון, קריאה, כתיבה.

* לימוד ספירת מספרים וזיהויים.

* זיהוי כמויות. איפה יש יותר ואיפה פחות - אם בקבוצה אחת של סוכריות יש 10 סוכריות ובשנייה 2 סוכריות על הילד לדעת להבחין שבקבוצת ה - 10 יש יותר סוכריות מאשר בקבוצת ה - 2 (מבלי לספרות את הסוכריות, רק ממבט בכמות).

* לימוד ספירת כמויות.

* זיהוי אותיות על פי השיטה הפונטית. לילדים אוטיסטים רבים קושי בלמידה בע"פ של מילים שלמות. כדאי ללמד ילדים אלה לקרוא על פי השיטה הפונטית של זיהוי צליל האות.

* קריאת מילים.

15.התייחסות לבעיות התנהגות - דוגמאות:

* על הילד להכיר בכך שהמבוגר הוא המדריך / מורה שלך ושכדאי ונחמד ללמוד ממנו.

* לימוד יכולת לשבת ליד שולחן.

* יכולת לשחק בתורות ולפי חוק בסיסי אחד או שניים במשחק ספציפי.

* ללמוד לוותר לאחר (על צעצוע למשל).

* ללמוד לדבר (או להצביע על תמונה או סמל) כשאתה רוצה משהו למרות שאתה מתוסכל וכועס - ולא לצעוק ולבכות.

* צמצום או הכחדת התנהגויות שמסכנות את הילד כמו הכאה עצמית, נשיכה עצמית וכו'. (בד"כ ככל שהילד מתקדם בתחומים האחרים שציינתי עד כה כך ההתנהגויות המסכנות פוחתות, אך לא תמיד).

16.מיומנות חברתית - דוגמאות:

* משחק הולם עם אחר.

* ביטוי רגשות: אני כועס חטפת לי את הרכבת!

* תקשורת הולמת עם הזולת, הבנת סיטואציות חברתיות (לא מתפשטים באמצע הקניון גם אם הבגדים לא נוחים לך עכשיו).

* בעניין מיומנויות חברתיות ראה הרחבה בפרק 7.

17.מיומנויות חיים והכללת הלימוד ליום יום - לדוגמה:

* הילד ידע להתקלח.

* להתלבש.

* ללכת לשירותים.

* לאכול לבדו.

* כיצד קונים מצרכים בסופר.

* כיצד נוסעים באוטובוס.

* מה עושים בסרט.

* איך מתנהגים בפארק ובג'ימבורי.

* איך מתנהגים שהולכים לחבר וכו'.

* הילד יבין את משמעותם של מילים, אותיות ומספרים במציאות. למשל, המספר 2 במעלית מייצג את הקומה השנייה. התמרור שכתוב עליו לא לעשן מייצג את החוק בסביבה שאסור לאף אדם לעשן כאן.

18.משחק בצעצועים ומשחק דמיוני - לדוגמה:

* הילד ילמד לשחק במשחקי "כאילו". הבובה נפלה וקיבלה מכה.

* המכונית עשתה תאונה עם המשאית.

* הדובי חוגג יום הולדת ושאר החיות שרות לו שירים ומכינות עוגה.

19.העסקת הילד את עצמו - לדוגמה:

* הילד צריך ללמוד לשחק בשקט עם עצמו. למשל לשחק במכוניות במשך מספר דקות.

* לשחק משחק דמיוני לבדו.

* לשחק משחק קופסא לבדו.

20.עקרון הרציונאליות (כשר, מלכסון, שם). השגת המטרה בדרך האפקטיבית ביותר בהשקעת העלות הנמוכה ביותר. לדוגמה:

* הילד האוטיסט פועל לפי עקרון הרציונאליות, כמו כולנו, אבל הפרשנות שהוא נותן לשפה וההקשר היא שקובעת למה יתייחס וממה יתעלם. אוטיסטים רואים בשולים את המרכז ואילו את הדברים החשובים והמרכזיים (עבור רובינו) הם מחמיצים. לכן חשוב ללמד את הילד להתייחס לנושא המרכזי בשיחה או במשפט ולא לשולי. כאשר הילד מתייחס לשולי אין לו יכולת אח"כ להכליל את המרכזי (משום שלא התייחס אליו כמרכזי) לסיטואציות אחרות. למשל כדאי לספר סיפור קצר ולשאול את הילד שאלות לגביו, לתקן אותו אם הוא שם דגש על השולי במקום על הרעיון המרכזי.

* בתחום הויזואלי - לעבוד עם הילד על התרכזות במשימה העיקרית ולא בדברים שוליים מסביב שהוא תופש כנושא המרכזי. לשם כך על המטפל להיות קשוב מאד לקשב של הילד ולדעת לשאול אותו שאלות לגבי מה הוא עושה, למה עושה זאת, מה מעניין אותו בסיטואציה, כיצד הוא תופש את מה שנאמר או קורה וכו'.

ישנן עוד תכניות רבות, מה שהצגתי עד כה הן חלק מהתכניות הבסיסיות שבהמשך להן ניתן אח"כ לבנות תכניות נוספות.
ציורים ביטחון הגוף חברות עסקים הסבר שירים עצב ילדים ילד מטפל pdd אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
הפסקת עישון, לגרום למישהו לא לעשן, לגרום למישהו להפסיק לעשן, לשכנע מישהו לא לעשן, לשכנע את עצמך לא לעשן, איך להפסיק לעשן? שיטות להפסקת עישון, דרכים לא לעשן
הפסקת עישון, לגרום למישהו לא לעשן, לגרום למישהו להפסיק לעשן, לשכנע מישהו לא לעשן, לשכנע את עצמך לא לעשן, איך להפסיק לעשן? שיטות להפסקת עישון, דרכים לא לעשן
... עישון, לגרום למישהו לא לעשן, לגרום למישהו להפסיק לעשן, לשכנע מישהו לא לעשן , לשכנע את עצמך לא לעשן, איך להפסיק לעשן? שיטות להפסקת עישון, דרכים לא לעשן למה אנשים לא מצליחים להפסיק לעשן למרות שהם רוצים? הסיבה ... למה. אליעד: מה הפוך? ש: הוא לא אומר למה הוא רוצה לעשן אלא למה הוא לא רוצה לא לעשן . אליעד: לא הוא אמר כי יש לזה עלויות והעישון חוסך לו את ... שאתה צריך לעשות זה או להגיד לה תקשיבי העלויות של לעשן יותר גדולות מהעלויות של לא לעשן אפשרות אחת, אפשרות שנייה להגיד לה לעשן לא פותר לך את ...
סוגים של שכנוע, סוגים של טיפול, שיטות שכנוע, אסטרטגיות שכנוע, לגרום למישהו לא לעשן, טיפול בהפרעת אכילה, הפסקת עישון, לגרום למישהו לרצות משהו, לשנות למישהו את הרצון, שיטות טיפול
סוגים של שכנוע, סוגים של טיפול, שיטות שכנוע, אסטרטגיות שכנוע, לגרום למישהו לא לעשן, טיפול בהפרעת אכילה, הפסקת עישון, לגרום למישהו לרצות משהו, לשנות למישהו את הרצון, שיטות טיפול
... של שכנוע, סוגים של טיפול, שיטות שכנוע, אסטרטגיות שכנוע, לגרום למישהו לא לעשן, טיפול בהפרעת אכילה, הפסקת עישון, לגרום למישהו לרצות משהו, לשנות למישהו את הרצון, שיטות טיפול האם יש הבדל בין שכנוע ... לו רוצה להפסיק לעשן ויש לו רוצה לעשן, עכשיו בא נניח נגיד שיש לו 20% רוצה להפסיק לעשן ו - 80% רוצה לעשן, עוד פעם 20% הוא רוצה לא לעשן 80% הוא רוצה כן לעשן מה הוא יעשה בפועל יעשן כי הוא 80% רוצה לעשן. עכשיו מה אנחנו צריכים לעשות כדי לגרום לו להפסיק לעשן ... אמר מה זה משנה תמצא דרך אחרת אז החלק של ה - רוצה להמשיך לעשן או רוצה לעשן החלשנו אותו ואז נשאר החלק של רוצה להפסיק לעשן רוצה לא לעשן. לעומת זאת הבן אדם שלא רוצה להפסיק לעשן אז אצלו תיאורטית זה 100% רוצה לעשן אז אם אנחנו נטיל לו ספק בלמה לעשן זה לא ... בא לי לעשן בכל זאת. ש: הדרך זאת אותה דרך. אליעד: רגע לא שנייה, לכן יש הבדל אם מישהו בא עם רצון יש מישהו שאומר שלום יש לי רצון לא לעשן קשה לי זאת אומרת שאם נחליש לו את הסיבות שקשה לו הרצון לא לעשן כבר קיים אצלו, לעומת זאת אם מישהו אומר אני מעשן ואני רוצה לעשן ולא אכפת לי מזה שאני מעשן אז צריך לעשות שני דברים גם צריך להחליש את הסיבות שהוא מעשן אבל גם צריך לבנות לו את הסיבות לא לעשן, זה עוד רכיב זה לא אותו רכיב. ש: למרות שאתה יכול גם לעשות את זה לבן אדם עם ה - 20% להגדיל לו את ה - 20%, איך אתה מגדיל ... ה - 80%. אליעד: לא רגע שנייה, עוד פעם לא משנה בא נניח שבמהות בסופו של דבר שניהם צריכים לחשוב שיותר טוב זה מאשר זה, יותר טוב לא לעשן מאשר כן לעשן נניח שהם שניהם בסופו של דבר צריכים את האופציה שאנחנו רוצים שהוא יחשוב שהיא נכונה שהוא יחשוב שזה טוב ... המחויב שלו להפוך לאפשרי את זה שהוא נגיד לדוגמה רוצה להפסיק לעשן להחליש וגם את האפשרי להפוך למחויב כאילו את החלק החלש אצלו של לא לעשן צריך לחזק ולכן אצל ההוא שבכלל אין לו אינטרס כזה מלכתחילה לכן זה ממילא יותר קשה. עכשיו לא רק שזה לא יותר קשה אלא שזה ... והיפוכו, מה זה אומר דבר והיפוכו? לפעמים זה שני שכלים הפוכים על הסיבות שהוא רוצה לעשן צריך להגיד לו שזה לא משנה ועל הסיבות של הלא לעשן צריך להגיד לו שזה כן משנה, שזה עוד יותר קשה כי מה שקורה אצל אנשים בדרך כלל שהסיבות נגיד לדוגמה חצי מהסיבות הוא כבר ...
עישון סיגריות, גמילה מעישון, הפסקת סיגריות, לא לעשן או כן לעשן, להפסיק לעשן, גלגול נשמות
עישון סיגריות, גמילה מעישון, הפסקת סיגריות, לא לעשן או כן לעשן, להפסיק לעשן, גלגול נשמות
... סיגריות, גמילה מעישון, הפסקת סיגריות, לא לעשן או כן לעשן, להפסיק לעשן, גלגול נשמות למה אנשים סובלים מהעישון וגם מהגמילה? אליעד כהן מסביר שהבעיה המרכזית בעישון סיגריות ובגמילה מעישון היא סבל שנובע מתוך ... מוחלטת. אם אדם מגיע להבנה הזו, הוא יכול לעשן או לא לעשן - בשני המקרים הוא יחווה שלמות. העישון או ההימנעות מעישון כבר לא יהיו משמעותיים, כי הוא חווה שלמות גם בתוך תחושת החסר. בסופו של דבר, אליעד מסביר שהמטרה היא לא ... מי שמעשן סובל מזה שהוא מעשן הוא אומר למה אני לא יכול לא לעשן? ומי שלא מעשן סובל הוא אומר למה אני לא מעשן למה אני לא יכול לעשן? שניהם סובלים. ש: כן אבל אז דיברתי על איזה. אליעד: תקשיב אני מסביר לך עוד פעם לא נשנה עכשיו ...
איך לעמוד בהחלטה? איך לקבל החלטה ולעמוד בה? למה קשה לקבל החלטה? לא מצליח לשמור על הדיאטה, לא מצליח להפסיק לעשן, שינוי התנהגותי, למה קשה להבין מה אני רוצה? איך להיצמד להחלטה? הפסקת עישון, ירידה במשקל
איך לעמוד בהחלטה? איך לקבל החלטה ולעמוד בה? למה קשה לקבל החלטה? לא מצליח לשמור על הדיאטה, לא מצליח להפסיק לעשן, שינוי התנהגותי, למה קשה להבין מה אני רוצה? איך להיצמד להחלטה? הפסקת עישון, ירידה במשקל
... יש בן אדם שאני אומר לו למה אתה לא מעשן הוא אומר כי החלטתי לא לעשן, עכשיו מה זאת אומרת כי החלטתי לא לעשן זה בסדר החלטתי לא לעשן זה לגיטימי אבל החלטתי באיזה מובן במובן של תראה אני ... זה לא שההיגיון שלו אומר לו אל תעשן הוא לא מבין עדיין למה לא לעשן אבל הוא אומר אבל אני זוכר שהחלטתי לא לעשן אני זוכר שהחלטתי, אתה מבין הוא לא פועל כי הוא מחליט עכשיו לא לעשן הוא לא לוקח את כל השיקולים ומחליט לא לעשן זה בסדר אומרים לו למה אתה לא מעשן כשהוא אומר לעצמו ... גם וגם, כשאתה שם את הקלפים על השולחן מה אני רוצה לעשן או לא לעשן את האמת אני גם רוצה לעשן כמה שבא לי וגם רוצה לא למות ...
עישון / לעשן - הכל כולל הכל על עישון / לעשן - רשימת כל הנושאים
... לעשן - הכל כולל הכל על עישון לעשן - רשימת כל הנושאים עישון לעשן אחרי עישון איך אפשר להיגמל מעישון סמים? איך לא לעשן? איך לגרום למישהו להפסיק לעשן? איך ... אפשר להיגמל מעישון סמים בעקבות עישון גמילה מעישון גמילה עצמית מעישון דברים טובים בלעשן דיכאון בעקבות עישון דרכים לא לעשן החלטה להפסיק לעשן החלטתי שאני ... אחרי עישון חרדה אחרי עישון מריחואנה חרדה בעקבות עישון חרדה לאחר עישון חרדה לאחר עישון חשיש טיפול להפסקת עישון לא לעשן לא מצליח להפסיק לעשן לא רוצה לעשן לגרום למישהו לא לעשן לגרום למישהו להפסיק לעשן להיגמל ... לעשן להתגבר על עישון למה אני רוצה לעשן? למה רע לי בלי לעשן? לעשן בשבת לעשן מריחואנה לעשן סיגריות לשכנע את עצמך לא לעשן לשכנע מישהו לא לעשן לשכנע מישהו להפסיק לעשן לשנוא ...
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
... חושב בצורה של צורה ולא של מהות, לדוגמה הבן אדם נגיד רוצה לשכנע את עצמו לא לעשן את הסיגריה ואז הוא אומר לעצמו אני לא רוצה לעשן את הסיגריה והוא לא ... חולה ולכן אני לא אעשן את הסיגריה יש יותר סיכוי שהוא היה מצליח לגרום לעצמו לא לעשן את הסיגריה מאשר אם הוא אומר לעצמו אני לא רוצה לעשן את הסיגריה כי לא ... לו משהו והוא לא רוצה לקנות את זה, נגיד שהמוח של הבן אדם מנסה למכור לו לא לעשן סיגריה והוא כן רוצה לעשן את הסיגריה, אוקי במקרה כזה אסור לו להסתכל על ... אוקי החליט בוא נישאר נגיד בדוגמה של העישון בן אדם נגיד החליט שהוא רוצה לא לעשן עכשיו אם בן אדם מסתכל על המהות של זה והוא אומר לעצמו אוקי אז אני לא ...
איך להתמודד עם פחד? דימוי דבר לדבר, איך לא לפחד? טיפול בחשיפה, פחד גדול, פחד קטן, איך המוח חושב? איך לא לפחד? איך לא לעשות טעויות? איך לרמות את המוח? איך לא להתפתות? איך לשכנע אנשים?
איך להתמודד עם פחד? דימוי דבר לדבר, איך לא לפחד? טיפול בחשיפה, פחד גדול, פחד קטן, איך המוח חושב? איך לא לפחד? איך לא לעשות טעויות? איך לרמות את המוח? איך לא להתפתות? איך לשכנע אנשים?
... הפסקה, ולכן מה שהוא יכול לעשות זה לייצר לעצמו סיטואציות דומות של הפסקות, שבהן הוא לא יעשן. למשל: לעשות הפסקה יזומה, ללכת לשירותים, או לעשות משהו אחר, אך לא לעשן. ליצור מצבים דומים להפסקה המוכרת, ... הרבה פעמים ללא עישון. באופן הזה, המוח מתרגל שהפסקה לא בהכרח מובילה לעישון. כך המוח מתבלבל ומתנתק מההתניה הקודמת של עישון בזמן הפסקה, מה שיקל עליו בהמשך לא לעשן גם בהפסקות בעבודה או בלימודים. ... בא נגיד לעשן נגיד בן אדם מעשן בא נלך על עישון והוא רוצה להפסיק לעשן, אוקי מה זה אומר בעצם להפסיק לעשן לדוגמה מה זה אומר להפסיק לעשן נגיד כשיש הפסקה לא לעשן, נגיד הפסקה בעבודה בלימודים לא לעשן נגיד שזה מה שהוא רוצה עכשיו הוא יכול לקחת דברים דומים ולעשות אותם ולא לעשן ואז המוח יתרגל שגם כשתהיה הפסקה ...
גמילה מהתמכרויות, איך להיגמל מהתמכרות? טעויות בטיפול בהתמכרויות, להפסיק לעשן, גמילה מהימורים, גמילה מפורנוגרפיה, דיאטה, להפסיק התמכרות, להיגמל מהימורים, הפסקת עישון, התמכרות אובססיבית לאקסית, התמדה, לופ מחשבתי
גמילה מהתמכרויות, איך להיגמל מהתמכרות? טעויות בטיפול בהתמכרויות, להפסיק לעשן, גמילה מהימורים, גמילה מפורנוגרפיה, דיאטה, להפסיק התמכרות, להיגמל מהימורים, הפסקת עישון, התמכרות אובססיבית לאקסית, התמדה, לופ מחשבתי
... פירוש ולא עובדה. ככל שהאדם מתרגל את ההבחנה הזו, הוא הופך באופן אוטומטי את המחויב (אני חייב לעשן) לאפשרי (אני יכול לעשן ואני יכול גם לא לעשן), וכך הוא משתחרר אוטומטית מההתמכרות. איך נכון ... להיות שהוא דרך אגב יפסיק לעשן בגלל האגו שלו הוא אומר אני עכשיו יש לו תועלת בלהפסיק לעשן כי הוא אומר אני עכשיו אוכיח לעצמי שאני יכול לא לעשן או נגיד שהוא שילם למישהו עשרת אלפים שקלים בשביל ... התחלה חדשה אלף אלפי פעמים עד שתצליח. ש: אז להפסיק בהנחה שיכול מאוד להיות שעוד יומיים תחזור? אליעד: במאה אחוז כן אני עכשיו יכול לא לעשן לא מעשן עוד שעה אני אתחרט אני אחזור לעשן אני יכול עכשיו בשעה הזאת לא לעשן בכלל לא מעשן בכלל אני ב - state of mind יש state ...
רצון עצמי ובחירה חופשית, מה אף אחד לא יכול לעשות? איך הרצון שלך שולט בך? האם אפשר לשלוט ברצון? האם אפשר לשנות רצון? איך נוצר רצון? האם אפשר למרוד ברצון? האם אפשר לעשות נגד רצונך? של מי הרצון הזה? האם הרצון הוא אלוהים?
רצון עצמי ובחירה חופשית, מה אף אחד לא יכול לעשות? איך הרצון שלך שולט בך? האם אפשר לשלוט ברצון? האם אפשר לשנות רצון? איך נוצר רצון? האם אפשר למרוד ברצון? האם אפשר לעשות נגד רצונך? של מי הרצון הזה? האם הרצון הוא אלוהים?
... עושים פעולה כלשהי, זה משום שאנחנו רוצים אותה, גם אם זה לא תמיד בצורה מודעת. דוגמה שהביא היא מקרה שבו אדם רוצה לעשן, אך גם לא רוצה לעשן. במקרה כזה, ההחלטה לא תהיה של לא לעשן אלא של מה שנמצא בראש סדר העדיפויות, כלומר, האדם יעשן אם הרצון הזה ... רצון פנימי, אפילו אם לא תמיד אנחנו מודעים לכך. הוא מציין כי כל פעולה, גם אם היא נראית כנגד רצוננו, למעשה נובעת מכך שאנחנו רוצים לא לעשות את הדבר, כמו במקרה של אדם שמחליט לא לעשן - אך למעשה הוא גם לא רוצה לעשן במידה מסוימת. האם הרצון הוא משהו ... רוצים? אליעד מציין כי כשיש לאדם רצון חזק, הוא לא יכול לפעול נגדו. לדוגמה, אם אדם רוצה לעשן ויש לו רצון חזק לעשן, הוא לא יוכל להתנגד לרצונו זה, גם אם הוא יודע שעדיף לו לא לעשן. זו לא תוצאה של חוסר רצון או התמרמרות כלפי הרצון, אלא פשוט העובדה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לא לעשן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: לא לעשן, האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לא לעשן, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לתזונה נכונה, אימון אישי לילדים נוער והורים, ייעוץ טיפולי בתחום לא לעשן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2041 שניות - עכשיו 08_07_2025 השעה 00:48:04 - wesi4