ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הורים ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5 ✔יעדים אפשריים בתכניות ילדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5
יעדים אפשריים בתכניות

ילדים אוטיסטים יכולים להיות כל כך שונים בסימפוטים שהם מראים עד שלעיתים נדמה לאדם בעל העין הלא מיומנת שמדובר בסינדרומים שונים. לכן הדימוי של "קשת" אוטיסטית או טווח אוטיסטי כל כך מתאים בנוגע לתחום זה. הקשת נפרשת מילדים בתפקוד נמוך שיכולים להראות סימפטומים כמו חוסר דיבור, המהום מתמיד, תנועות חוזרות על עצמן (סטימולציות כמו נפנוף ידיים ונדנוד הגוף או הנעת הראש וכו') התנתקות חזקה מאד מהסביבה. בקצה השני של הקשת מצויים ילדים בתפקוד גבוה (חלק מהם נקראים בשם מיוחד - אספרגר שגם שייך לקשת האוטיסטית) שיכולים להראות סימפטומים שנראים לצופה מבחוץ יחסית קלים, אך הם אינם כאלה. סימפטומים כמו ריצה בלתי פוסקת, חוסר דיבור או דיבור חלקי, תבניתי, אקוללי (חוזר על דברי אחרים), אי יכולת אכילת מזון מוצק, רגישות סנסורית, בעיות בקשר עין (לא מביטים לעיני אחרים) וחוסר יחס, קשר ותקשורת לילדים או מבוגרים, התעניינות מקובעת ואובססיבית בתחומי עניין מצומצמים (רכבות, תמרורים, קלפים, חרקים, דגלים, ארצות וכו'). אפשר להסיק מכך שכל ילד זקוק לטיפול מדויק ונכון כדי לקרבו לאפשרות של תפקוד כמה שיותר טוב בעולם. כדי לתת להורים ומטפלים שונים מידע על סוגי היעדים ותכניות הטיפול המובילים אליהם תוכלו לקרוא את הרשימה הבאה, אך יש להתייחס אליה כרשימה בלבד ולא לנסות להרכיב ממנה לבדכם כהורים (שאין להם מספיק ניסיון וידע מקצועי רב שנים עם ילדים אוטיסטים) תכנית טיפולית. גם אם בחרתם, מסיבות שונות, להיות המטפלים של ילדכם ולבנות תכנית טיפולית (למשל דרך אתר האינטרנט הנ"ל) כדאי להעזר, לפחות לתקופת מה, במנחה. אינני ממליצה על עריכת תכנית לבד, לכל הפחות יש לשכור את שירותיו של מנחה. אפשר לחסוך בעלויות המטפלים במידה ואתם מוכנים להיות המטפלים של ילדכם - אך קחו בחשבון שיש במצב זה בעיות לא פשוטות, מצד שני הוא חוסך בעלויות כספיות. מצאתי שילדים לומדים טוב ובקלות יחסית כאשר מתחילים בתכניות הקלות להם יותר ובתחומים בהם הם חזקים. כך מחזקים לילד את הביטחון העצמי וכן את הקשר עם המטפל ואח"כ הילד מסוגל, לאט, לעמוד גם במטלות בתחומים שבהם הוא חזק פחות.

יעדים ותחומים שיש להתייחס אליהם כשבונים תכנית טיפולית:

1.ויסות תחושתי - תת רגישות או רגישות יתר בתחושות של הילד (שמיעה, מגע, ראיה ועוד). דוגמאות:

* הילד ילמד כיצד להכיל רעש רקע כשהוא צריך להתרכז.

* הילד ילמד כיצד להגיב למגע שאינו נעים לו (במקום לצרוח אפשר ללמד את הילד לדבר או להראות תמונה של "תפסיק").

* הילד ילמד להתמרח בבוץ, בקצף גילוח וכו' כדי להרגיע את הצורך הסנסורי שלו.

2.חיקוי - חיקוי של הילד את הסובבים אותו. דוגמאות:

* הילד ילמד לחקות פיזית את המבוגר שמולו (הרמת ידיים, מחיאת כפיים, טפיחות ידיים על הברכיים, ידיים על הכתפיים וכו')

* הילד ילמד לחכות פעילויות קלות הנדרשות בבית (שימוש במטאטא, ניגוב במטלית, סידור צעצועים וכו').

* הילד ילמד לחקות הבעות פנים (עצוב, שמח, כועס וכו').

* הילד ילמד לחקות מילים ושירים.

3.בעיות תקשורת - הבנת ג'סטות, שפת גוף והבעות, הבנת שפה. דוגמאות:

* הילד ילמד לזהות הבעות פנים כמו שמחה, כעס, עצב.

* הילד ילמד להצביע.

* הילד ילמד להביע במספר מילים את כוונתו ("את זה", "רוצה", "לא", "כן" וכו')

* הילד ילמד לשאול שאלות

* הילד, במידה ואינו מדבר, ילמד להשתמש בתמונות וסמלים כדי להביע את עצמו.

4.מוטוריקה עדינה - גזירה, אחיזת "פינצטה", אחיזת עפרון נכונה ועוד. דוגמאות:

* הילד ילמד להחזיק עפרון

* הילד ילמד לגזור בקו ישר עם מספריים

* הילד ילמד לאחוז עם פינצטה גרגר שעועית.

* הילד ילמד לצייר קו ישר

* הילד ילמד לצייר עיגול.

* הילד ילמד לצייר אדם (באופן הגס ביותר).

5.מוטוריקה גסה - קפיצה, ריצה, התגלגלות, טיפוס על מיתקנים, שיווי משקל, קואורדינציה. דוגמאות:

* הילד ילמד לעלות במדרגות

* הילד ילמד לטפס על סולם חבלים

* הילד ילמד לשחק בארגז החול

* הילד ילמד להתנדנד

* הילד ילמד לעמוד על רגל אחת

* הילד ילמד לתפוש כדור ולזרוק אותו

* הילד ילמד לקפוץ בחבל

6.תכנון מוטורי - ביצוע רצף פעולות נכון במציאות. דוגמאות:

* הילד ילמד דרך פעולה אחת להשיג צעצוע (לקחת צעצוע מידו של מבוגר על פי בקשת המבוגר).

* הילד ילמד דרך 2 פעולות להשיג צעצוע (לקחת צעצוע שנמצא מעט רחוק ממנו. פעולה 1 הילד יזחל לצעצוע, פעולה 2 הילד יושיט יד וייקח את הצעצוע).

* הילד ילמד דרך 3 פעולות להשיג צעצוע ולהביאו למבוגר (לקחת צעצוע שנמצא על מדף נמוך על פי בקשת המבוגר. פעולה 1 הליכה לכיוון המדף, פעולה 2 הושטת יד ולקיחת הצעצוע, פעולה 3 הליכה חזרה למבוגר עם הצעצוע ביד).

* הילד ילמד 4 פעולות להשיג צעצוע (לקחת צעצוע שנמצא על מדף גבוה על פי בקשת המבוגר: פעולה 1 הליכה לכיוון המדף, פעולה 2 קירוב כסא למדף, פעולה 3 עמידה על הכסא, פעולה 4 לקיחת הצעצוע וירידה מהכסא).

7.טונוס שרירים -

* תכנית עם פיזיוטרפיסט. (יש דרך קופות החולים).

8.עיבוד רגשי וקוגניטיבי - הילד לומד להבחין ברגשות אחרים וברגשותיו שלו וללמוד כיצד לקרוא להם בשם. דוגמה:

* כשאדם אחר בוכה הילד ילמד לומר "הוא עצוב" (במידה והילד אינו מדבר הוא ילמד להצביע על תמונה או ציור של אדם עצוב). כך גם לגבי רגשות אחרים.

9.עיבוד חזותי ומרחבי -

* תכנית של מרפאת בעיסוק. (יש דרך קופות החולים).

10.הפקת שפה - למידת ההברות והפקתן, חיבור ההברות למילים אח"כ למשפטים. לדוגמה:

* הילד ילמד להפיק הברות שהוא יודע על פי בקשה של המבוגר.

* הילד ילמד להפיק הברות שאינו יודע על פי בקשת המבוגר.

* הילד ילמד לחבר את ההברות למילים קצרות.

* הילד ילמד לומר מילים ארוכות יותר, אח"כ שתי מילים אחת אחרי השניה, אח"כ משפט.

* הילד ילמד את כוחה של השפה מבחינה תקשורתית ופונקציונאלית.

* הילד ילמד לומר מילים באינטונציה נכונה.

11.דיבור פונקציונאלי - לימוד אמירה בסיטואציה הנכונה של"תפתחי לי", "תסגרי", "תני לי", "קחי", "בואי", "לא רוצה", "רוצה", "זוזי" וכו'. לדוגמה:

* הילד ילמד לומר "תפתחי לי" כשהוא מתכוון לדלת הארון.

* הילד ילמד לומר "תני לי" כשהוא רוצה דבר מה.

12.דיבור ברמת שיחה - לדוגמה:

* פיתוח שיחה בין הילד למטפל (בהתחלה) הכוללת התעניינות באחר ("מה שלומך?")

* הכרה בנוכחותו ("איך קוראים לך", "איפה אתה גר"?)

* הכרה ברגשותיו ("נפלת, אתה עצוב").

* באופן כללי הגברת לקיחת תורות בשיחה בין הילד למטפל ופיתוח נושאי שיחה מקובלים ושונים בסיטואציות הנכונות.

* הגדלת מעגלי השיח ממעגל אחד החוזר על עצמו (הילד חוזר כל הזמן על אותה שאלה או אמירה מסיבות נוירולוגיות שונות, בהסבר פשוט - משום שהוא לא יודע כיצד לתקשר מעבר לזה כי חסרים לו המנגנונים במח. אבל זכרו שבגיל צעיר אפשר להקים מנגנונים עוקפים במח לאילו שאינם קיימים או לא מתפקדים כראוי) למעגלי שיחה הולכים ומתרחבים ("איך קוראים לך?" "אני רוני" "אני גר בירושלים" "יש לי אח שקוראים לו אורן". לקיחת תור בשיחה באופן הנכון תקשורתית).

* לימוד של שאילת שאלות - מה, איך, כמה, מתי, למה וכו'.

* עבודה על טענות, פקודות, ברכות, בקשות והצהרות.

* לימוד רצפים בזמן (קודם הילדה טיפסה על המגלשה, אח"כ ישבה בראש המגלשה למעלה ואח"כ התגלשה והגיעה לארגז החול").

13.כישורי למידה - כדי שהילד יוכל להגיע לשלב בו הוא לומד עליו לדעת להתאים מושגי יסוד שאפשר ללמד אותם בדרכים שונות, אנחנו עשינו זאת דרך משחקי קופסא ומשחקים אחרים שיפורטו בהמשך בפרק המשחקים. חלקים במשחק, מושגי יסוד כמו צורות, צבעים, רחוק, קרוב ועוד.

* זיהוי חלקים מתוך השלם ואת השלם כבנוי מחלקים.

* זיהוי צורות - משולש, מרובע, עיגול.

* זיהוי צבעים.

* זיהוי של מושגים כמו רחוק, קרוב, למעלה, למטה.

14.למידה - חשבון, קריאה, כתיבה.

* לימוד ספירת מספרים וזיהויים.

* זיהוי כמויות. איפה יש יותר ואיפה פחות - אם בקבוצה אחת של סוכריות יש 10 סוכריות ובשנייה 2 סוכריות על הילד לדעת להבחין שבקבוצת ה - 10 יש יותר סוכריות מאשר בקבוצת ה - 2 (מבלי לספרות את הסוכריות, רק ממבט בכמות).

* לימוד ספירת כמויות.

* זיהוי אותיות על פי השיטה הפונטית. לילדים אוטיסטים רבים קושי בלמידה בע"פ של מילים שלמות. כדאי ללמד ילדים אלה לקרוא על פי השיטה הפונטית של זיהוי צליל האות.

* קריאת מילים.

15.התייחסות לבעיות התנהגות - דוגמאות:

* על הילד להכיר בכך שהמבוגר הוא המדריך / מורה שלך ושכדאי ונחמד ללמוד ממנו.

* לימוד יכולת לשבת ליד שולחן.

* יכולת לשחק בתורות ולפי חוק בסיסי אחד או שניים במשחק ספציפי.

* ללמוד לוותר לאחר (על צעצוע למשל).

* ללמוד לדבר (או להצביע על תמונה או סמל) כשאתה רוצה משהו למרות שאתה מתוסכל וכועס - ולא לצעוק ולבכות.

* צמצום או הכחדת התנהגויות שמסכנות את הילד כמו הכאה עצמית, נשיכה עצמית וכו'. (בד"כ ככל שהילד מתקדם בתחומים האחרים שציינתי עד כה כך ההתנהגויות המסכנות פוחתות, אך לא תמיד).

16.מיומנות חברתית - דוגמאות:

* משחק הולם עם אחר.

* ביטוי רגשות: אני כועס חטפת לי את הרכבת!

* תקשורת הולמת עם הזולת, הבנת סיטואציות חברתיות (לא מתפשטים באמצע הקניון גם אם הבגדים לא נוחים לך עכשיו).

* בעניין מיומנויות חברתיות ראה הרחבה בפרק 7.

17.מיומנויות חיים והכללת הלימוד ליום יום - לדוגמה:

* הילד ידע להתקלח.

* להתלבש.

* ללכת לשירותים.

* לאכול לבדו.

* כיצד קונים מצרכים בסופר.

* כיצד נוסעים באוטובוס.

* מה עושים בסרט.

* איך מתנהגים בפארק ובג'ימבורי.

* איך מתנהגים שהולכים לחבר וכו'.

* הילד יבין את משמעותם של מילים, אותיות ומספרים במציאות. למשל, המספר 2 במעלית מייצג את הקומה השנייה. התמרור שכתוב עליו לא לעשן מייצג את החוק בסביבה שאסור לאף אדם לעשן כאן.

18.משחק בצעצועים ומשחק דמיוני - לדוגמה:

* הילד ילמד לשחק במשחקי "כאילו". הבובה נפלה וקיבלה מכה.

* המכונית עשתה תאונה עם המשאית.

* הדובי חוגג יום הולדת ושאר החיות שרות לו שירים ומכינות עוגה.

19.העסקת הילד את עצמו - לדוגמה:

* הילד צריך ללמוד לשחק בשקט עם עצמו. למשל לשחק במכוניות במשך מספר דקות.

* לשחק משחק דמיוני לבדו.

* לשחק משחק קופסא לבדו.

20.עקרון הרציונאליות (כשר, מלכסון, שם). השגת המטרה בדרך האפקטיבית ביותר בהשקעת העלות הנמוכה ביותר. לדוגמה:

* הילד האוטיסט פועל לפי עקרון הרציונאליות, כמו כולנו, אבל הפרשנות שהוא נותן לשפה וההקשר היא שקובעת למה יתייחס וממה יתעלם. אוטיסטים רואים בשולים את המרכז ואילו את הדברים החשובים והמרכזיים (עבור רובינו) הם מחמיצים. לכן חשוב ללמד את הילד להתייחס לנושא המרכזי בשיחה או במשפט ולא לשולי. כאשר הילד מתייחס לשולי אין לו יכולת אח"כ להכליל את המרכזי (משום שלא התייחס אליו כמרכזי) לסיטואציות אחרות. למשל כדאי לספר סיפור קצר ולשאול את הילד שאלות לגביו, לתקן אותו אם הוא שם דגש על השולי במקום על הרעיון המרכזי.

* בתחום הויזואלי - לעבוד עם הילד על התרכזות במשימה העיקרית ולא בדברים שוליים מסביב שהוא תופש כנושא המרכזי. לשם כך על המטפל להיות קשוב מאד לקשב של הילד ולדעת לשאול אותו שאלות לגבי מה הוא עושה, למה עושה זאת, מה מעניין אותו בסיטואציה, כיצד הוא תופש את מה שנאמר או קורה וכו'.

ישנן עוד תכניות רבות, מה שהצגתי עד כה הן חלק מהתכניות הבסיסיות שבהמשך להן ניתן אח"כ לבנות תכניות נוספות.
עסקים לבד יכולת הכלה עקרונות תחושה של ילד מצויינות להשיג ביטחון עצמי רוצה משהו לחסוך בעלויות מטרה מדריך להורים pdd אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
האם אפשר לאהוב ילד בלי תנאים? אהבת הורים לילדים, האם הורים אוהבים ילדים בלי תנאים? למה הורים אוהבים ילדים? כמה הורים אוהבים ילדים? מה הסיבה שהורים אוהבים ילדים? האם האהבה היא ללא תנאים? יחסי הורים וילדים
האם אפשר לאהוב ילד בלי תנאים? אהבת הורים לילדים, האם הורים אוהבים ילדים בלי תנאים? למה הורים אוהבים ילדים? כמה הורים אוהבים ילדים? מה הסיבה שהורים אוהבים ילדים? האם האהבה היא ללא תנאים? יחסי הורים וילדים
... אפשר לאהוב ילד בלי תנאים? אהבת הורים לילדים, האם הורים אוהבים ילדים בלי תנאים? למה הורים אוהבים ילדים? כמה הורים אוהבים ילדים? מה הסיבה שהורים אוהבים ילדים? האם האהבה היא ללא תנאים? יחסי הורים וילדים האם אפשר לאהוב ילד בלי תנאים? ההרצאה מתמקדת בשאלה ... שהילד משיג, אלא בקשר ההולך ומתרקם עם הזמן, גם כאשר הילד לא תמיד עונה לציפיות או עשוי לפגוע בהורים במקרים מסוימים. באמצעות שאלות רטוריות, אליעד מציע שהאהבה ... הוא מציין את היכולת לשאת את הילד גם אם הוא מתנהג בצורה קשה או מזיקה. אליעד מתאר את התהליך שבו הורים עשויים לאהוב את הילד שלהם למרות כל הקשיים, אך טוען שלמעשה, האהבה תמיד תלויה במשהו - אם זה תחושת משמעות או תועלת שההורה מקבל ממנה. במילים אחרות, ההורה לא רק אוהב את הילד כפי שהוא, אלא גם מתוך חוויותיו האישיות, ... איזה שהוא תועלת אישית או חווייתית. האם כל אהבה היא לאהוב את עצמך? בהמשך, אליעד מציע כי אהבת ההורים לילדים לא נטולת תנאים, שכן היא עשויה להיות תוצאה של ... בו את המשמעות לחיים שלי. אהבה זו לא בהכרח קשורה לדברים שהילד עושה או לא עושה, אלא לתחושות שההורה מקבל מהקשר עם הילד. אהבה כזו, הוא טוען, אינה תהליך מנותק לחלוטין מהתועלת האישית של ההורה. לסיכום, אליעד מציין כי אהבה כזו עשויה להתקיים בתנאים, אם לא בהכרח מהסיבות שמצפים ממנה, אלא כתגובה למערכת יחסים שמועילה בשלב כלשהו להורה עצמו, ואין זה אומר בהכרח שהאהבה היא ללא תנאים. אהבה ללא תנאים? אהבת הורים לילדים אהבה עצמית כיצד לאהוב ילד האם אהבה היא תוצאה של ...
חינוך הורים, הנחיית הורים, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, הורים וילדים, הדרכת הורים, חינוך ילדים, לחנך את ההורים, לחנך את המורים, רחמנות, אכזריות, מפורסמים של שקר, מנהיגות, איך נכון לחנך ילדים? איך נכון לגדל ילדים? גידול ילדים
חינוך הורים, הנחיית הורים, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, הורים וילדים, הדרכת הורים, חינוך ילדים, לחנך את ההורים, לחנך את המורים, רחמנות, אכזריות, מפורסמים של שקר, מנהיגות, איך נכון לחנך ילדים? איך נכון לגדל ילדים? גידול ילדים
חינוך הורים, הנחיית הורים, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, הורים וילדים, הדרכת הורים, חינוך ילדים, לחנך את ההורים, לחנך את המורים, רחמנות, אכזריות, מפורסמים של שקר, מנהיגות, איך נכון לחנך ... שהוא חש נחיתות וחושב שכולם נגדים, וכל ניסיון לטפל בכך עלול רק להחריף את המצב. אליעד מדגיש שכאשר הורים או יועצים נותנים עצות, הם אינם מכירים את כל המשתנים הרלוונטיים, כמו הרקע ... עובדת תמיד, בעצם גורמת לנזק במקום אחר. הוא נותן דוגמה לכך שאם ילד לא עושה שיעורי בית, ואומרים להורה לאסור עליו טלוויזיה, ייתכן שזה יצליח בטווח הקצר אך ייצור בעיות אחרות בעתיד. הוא ... כיצד לחנך את הילד נכון לפי אליעד כהן? אליעד טוען שחינוך נכון מתחיל קודם כל מחינוך עצמי של ההורה. אם ההורה לא מסוגל לחנך את עצמו - לדוגמה, אם ההורה לא מצליח להפסיק לכעוס, לעשן או לדחות סיפוקים - הוא יתקשה מאוד לחנך את הילד. הוא אומר שהורים רבים בטוחים שהם עצמם מושלמים ואין להם מה לשפר, וזו בעיה קשה במיוחד, כי אם ההורה לא מבין איפה הוא צריך להשתפר, אין לו סיכוי לעזור לילד שלו להשתפר. אליעד מדגיש שהקושי של הילד להשתנות הוא בדיוק כמו הקושי של ההורה להשתנות. אם ההורה רוצה שהילד יפסיק להיות אלים, ההורה חייב לבדוק איפה הוא עצמו מתנהג בצורה דומה או איפה הוא מתקשה להשתנות, ורק אז יוכל ... מברסלב) בנושא הרחמנות והאכזריות בחינוך. הוא מסביר שלעיתים רחמנות היא בעצם אכזריות סמויה. למשל, הורה שרץ לעזור לילד שנפל אולי חושב שהוא מרחם עליו, אבל למעשה מונע מהילד ללמוד ... הוא מבהיר שצריך להיות מדויקים מאוד באיזון בין רחמנות לאכזריות, וזו בדיוק המומחיות הנדרשת להורה או למנהיג אמיתי. מפורסמים של שקר והנזק בחינוך על פי עצותיהם - מה זה אומר? אליעד ... שהם בעצמם לא מסוגלים ליישם בחייהם. הוא טוען שכל עצה חינוכית מגיעה עם היגיון פנימי מסוים, ואם ההורה מחנך את הילד לפי עצות של מומחה מסוים, הוא בעצם מעתיק אליו גם את התסביכים של אותו מומחה. לדוגמה, אם ההורה מיישם את העצות של סטיב גובס להצלחה עסקית, הילד עשוי להצליח, אך גם לקבל על עצמו את התסביכים והקשיים הנפשיים של סטיב גובס. לכן אליעד מציע להורים להימנע מללכת בצורה עיוורת אחרי עצות של אנשים אחרים, ומדגיש שכדי לחנך את הילד בצורה אמיתית ונכונה, ההורים צריכים להתמקד בשיפור עצמי ובחשיבה ביקורתית על עצות שהם מקבלים. איך להצליח לחנך את עצמך על מנת לחנך את הילד? אליעד כהן מסביר שכדי להצליח לחנך את הילד, ההורה צריך קודם כל לחנך את עצמו. הוא חייב לבדוק היכן הוא מתנהג בצורה דומה לילד, ואיפה הוא בעצמו נכשל או לא עומד ביעדים שלו. רק לאחר שההורה מצליח להתגבר על הקשיים של עצמו, הוא יוכל באמת לעזור לילד להתמודד עם הקשיים שלו. ... מורכב ואינדיבידואלי, ולא ניתן לפשט אותו לעצות כלליות שעובדות תמיד. איך נכון לחנך ילד? ייעוץ הורי יעיל מהי אכזריות חינוכית? איך להימנע מטעויות בחינוך ילדים? מי הם מפורסמים ...
יחסי הורים וילדים, תלות רגשית בהורים, אהבת הורים לילדים, למה הורים אוהבים ילדים? אמא יש רק אחת, אבא יש רק אחד, משפחה יש רק אחת, יחסים משפחתיים, אהבת ילדים להורים
יחסי הורים וילדים, תלות רגשית בהורים, אהבת הורים לילדים, למה הורים אוהבים ילדים? אמא יש רק אחת, אבא יש רק אחד, משפחה יש רק אחת, יחסים משפחתיים, אהבת ילדים להורים
יחסי הורים וילדים, תלות רגשית בהורים, אהבת הורים לילדים, למה הורים אוהבים ילדים? אמא יש רק אחת, אבא יש רק אחד, משפחה יש רק אחת, יחסים משפחתיים, אהבת ילדים להורים למה אנשים חושבים שההורים שלהם אוהבים אותם הכי הרבה בעולם? אנשים רבים מרגישים שההורים שלהם אוהבים אותם יותר מכל אדם אחר, והתחושה הזו נשענת בעיקר על שתי סיבות מרכזיות. הסיבה הראשונה היא שההורים הם אלו שהעניקו לאדם הכי הרבה דברים בחיים שלו, בין אם זה טיפול בילדות, תמיכה כלכלית, או כל השקעה אחרת במהלך השנים. בגלל שההורים משקיעים כל כך הרבה בילדים שלהם ולא מבקשים כמעט שום דבר בתמורה, נוצרת התחושה שהם אוהבים ללא תנאים. אם משווים זאת לאדם אחר, כמו עובד שמקבל משכורת, ברור כי ההורים נותנים הרבה יותר ולא מצפים לתמורה מוחלטת מהילדים שלהם. הסיבה השנייה שמייצרת את התחושה הזאת היא העובדה שהורים בדרך כלל לא דורשים מהילד שלהם תמורה ישירה על ההשקעה העצומה בהם. זה מחזק את התחושה של אהבה חסרת תנאים. עם זאת, אליעד כהן מציין שצריך לבדוק לא רק מה ההורים נתנו, אלא גם מה ההורים מקבלים בחזרה מהילד. למרות שהילדים לא מעניקים כסף או שירותים ישירים להוריהם, הם מעניקים להורים דברים אחרים בעלי ערך רגשי משמעותי, כמו תחושת גאווה, משמעות בחיים, הפגת בדידות והרגשה של הגשמה עצמית. האם ההורים באמת אוהבים אותך ללא תמורה? התחושה שהורים נותנים הכל מבלי לקבל דבר בתמורה אינה נכונה לחלוטין. אליעד מדגיש כי ההורים אכן מקבלים מהילדים שלהם משהו בתמורה, גם אם הוא אינו חומרי או ברור לעין. לדוגמה, ההורים מרגישים פחות בודדים בזכות הילדים שלהם, ומקבלים משמעות וסיפוק מעצם היותם הורים. הם מתמלאים בשמחה ובגאווה כשיש להם ילד שהם יכולים להתגאות בו. לכן, לא נכון לחשוב שהורים מעניקים הכל לילדים בלי שום אינטרס או תמורה, כי התמורה קיימת, פשוט בצורה אחרת ופחות מוחשית. מה ההבדל בין אהבת הורים לאהבת אנשים אחרים? לדברי אליעד, אנשים טועים לחשוב שרק ההורים שלהם מסוגלים לאהוב אותם בצורה מלאה ועמוקה. טעות זו נובעת מההנחה שההורים מעניקים הכי הרבה ביחס לכל אדם אחר. עם זאת, אם בודקים לעומק, זה לא רק כמה מעניקים לך אלא גם כמה מקבלים ממך חזרה. יכול להיות מצב שבו אדם זר מעניק לך פחות, אבל מקבל ממך עוד פחות ממה שההורים מקבלים, ולכן באופן יחסי הוא יכול לאהוב אותך יותר. האשליה שההורים הם אלו שאוהבים אותך הכי הרבה נובעת מכך שאנשים אחרים לא מעניקים באותה כמות שההורים מעניקים, בעיקר משום שההורים משקיעים בילד הרבה שנים ואילו אנשים אחרים לא מחויבים לכך. זהו סוג של אהבה מובנה בהגדרה, שהיא לא בהכרח עוצמתית יותר מאהבה של אחרים. האם ניתן למדוד באמת אהבה של הורים לילדים? מדידת האהבה לפי מה שההורים נתנו לך לעומת מה שקיבלו ממך יכולה לחשוף את העובדה שאולי דווקא הם אוהבים אותך פחות ממה שאתה חושב. אם אתה מעניק
מערכות יחסים בין אישיים, למה מישהו מתייחס אליך בצורה מסוימת? מערכות יחסים במשפחה, למה מישהו לא מכבד אותך? למה מישהו מתנהג בצורה מסוימת? יחסי הורים וילדים, יחסים בין בני זוג, יחסים זוגיים, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת
מערכות יחסים בין אישיים, למה מישהו מתייחס אליך בצורה מסוימת? מערכות יחסים במשפחה, למה מישהו לא מכבד אותך? למה מישהו מתנהג בצורה מסוימת? יחסי הורים וילדים, יחסים בין בני זוג, יחסים זוגיים, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת
... אליך בצורה מסוימת? מערכות יחסים במשפחה, למה מישהו לא מכבד אותך? למה מישהו מתנהג בצורה מסוימת? יחסי הורים וילדים, יחסים בין בני זוג, יחסים זוגיים, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת למה ההורים כועסים שהילדים מתנהגים כמו ילדים? אחת המריבות הנפוצות ביותר בין הורים לילדים היא הטענה של ההורים כלפי ילדיהם על כך שהם מתנהגים בצורה ילדותית ולא בוגרת. ההורים מתוסכלים ומביעים כעס כאשר הילד מתנהג כילד ולא כפי שההורים מצפים מאדם בוגר. הורים רבים שואלים את עצמם: למה הילד שלי מתנהג בצורה לא בוגרת? או למה הוא מתנהג בצורה ילדותית?. מבחינת ההורים, ישנה ציפייה שהילד יתנהג בבגרות מסוימת, וכאשר זה לא קורה, הם מביעים אכזבה ותסכול. מנגד, התלונה הנפוצה ביותר מצד הילדים היא שההורים מתייחסים אליהם כמו אל ילדים קטנים ולא כמו אל אנשים בוגרים. ילדים מתוסכלים מכך שההורים מנהלים אותם, מחליטים עבורם, אומרים להם מה לעשות, מגבילים את חופש ... של הילד היא: אני לא ילד, אני בן אדם בוגר, תפסיקו להתייחס אליי כאל ילד קטן. מהי הסתירה בהתנהגות ההורים? אליעד כהן מסביר שהבעיה נובעת ממסרים סותרים שההורים מעבירים לילדיהם. ההורה מתייחס אל הילד כמו לילד כאשר זה מתאים לו, וכמו לבוגר כאשר זה נוח עבורו. לדוגמה, ההורה עשוי לפנק את הילד, להעניק לו זכויות מיוחדות, לדאוג לו ולתמוך בו ללא תנאים רק משום שהוא ילד. ההורה עושה דברים רבים למען הילד שלא היה עושה עבור אדם בוגר, כמו לדאוג לו יתר על המידה, לספק לו כסף, להקל עליו מטלות שונות ועוד. אבל כאשר ההורה דורש מהילד להתנהג בבגרות, הוא פתאום כועס על כך שהילד מתנהג כמו ילד. הסתירה הזו יוצרת בלבול אצל הילד. ההורה לא יכול מצד אחד להעניק לילד זכויות מיוחדות כילד, ומצד שני להתלונן כשהילד אינו נוטל על עצמו אחריות של מבוגר. הפתרון המוצע כאן הוא חד משמעי: אם ההורה רוצה שהילד יתנהג בצורה בוגרת, עליו להתייחס לילד כמעט אך ורק כאל אדם בוגר, הן בזכויות והן בחובות. אם אתה כהורה ממשיך להתייחס לילד שלך כאל ילד קטן, אל תתפלא כאשר הילד ידרוש זכויות ופריבילגיות של ילד ויסרב להתנהג בבגרות. מהי הסתירה בהתנהגות הילדים כלפי ההורים? גם הילדים מעבירים מסרים סותרים להורים. הילד רוצה שההורים יראו בו אדם בוגר, יכבדו אותו, יתנו לו עצמאות ולא ינהלו אותו. אבל הילד ... יחסים אחרות? אליעד כהן מרחיב את הרעיון ומסביר שהבעיה של המסרים הסותרים איננה ייחודית רק ליחסי הורים וילדים, אלא היא נפוצה כמעט בכל מערכת יחסים בין אנשים. כאשר אדם מציג את ... ניתן לשנות את הדינמיקה של יחסים בעייתיים? אליעד כהן מדגיש שכדי לשנות את מערכת היחסים, בין אם בין הורה לילד או בכל מערכת אחרת, צריך לשנות את המסרים שאתם משדרים. אם ההורה רוצה שילדו יתנהג כמו אדם בוגר, עליו להתחיל להתייחס אליו כאל אדם בוגר כמעט בכל מצב. אם ילד רוצה שהוריו יכבדו אותו ויראו בו בוגר, עליו להתנהל באופן בוגר ואחראי, בלי ליהנות מהטבות ... לשיפור יחסים במשפחה ובמערכות יחסים בכלל לסיכום, אליעד כהן מדגיש ששינוי מערכות יחסים מתחיל מבפנים. להורה שרוצה שהילד יתנהג בבגרות מומלץ להתייחס לילד כאל מבוגר בכל התחומים. לילד ... מקבל הוא תוצאה של היחס שאתה מעניק לעצמך ולדרך שבה אתה מציג את עצמך לסביבה. לשיפור מערכות יחסים בין הורים לילדים או בכל תחום אחר, מומלץ לבחון מחדש את ההתנהלות העצמית, לבדוק ... סותרים, ולתקן אותם כדי לקבל יחס שתואם את הציפיות שלכם. למה מישהו מתנהג בצורה ילדותית? מריבות בין הורים לילדים מסרים סותרים במערכות יחסים איך לגרום לאנשים לכבד אותך? בעיות בין הורים וילדים למה לא מתייחסים אליי בכבוד? איך לשפר מערכות יחסים במשפחה? ...
כיבוד הורים, כיבוד אב ואם, בעיות עם ההורים, בעיות במשפחה, יחסי הורים וילדים, לכבד את ההורים, ייסורי מצפון, סולם ערכים, מוסריות, התנהגות מוסרית, זלזול בהורים, התלבטות מוסרית, הורים מתבגרים
כיבוד הורים, כיבוד אב ואם, בעיות עם ההורים, בעיות במשפחה, יחסי הורים וילדים, לכבד את ההורים, ייסורי מצפון, סולם ערכים, מוסריות, התנהגות מוסרית, זלזול בהורים, התלבטות מוסרית, הורים מתבגרים
כיבוד הורים, כיבוד אב ואם, בעיות עם ההורים, בעיות במשפחה, יחסי הורים וילדים, לכבד את ההורים, ייסורי מצפון, סולם ערכים, מוסריות, התנהגות מוסרית, זלזול בהורים, התלבטות מוסרית, הורים מתבגרים איך להתמודד עם קונפליקטים ביחסים בין ילדים להורים מתבגרים? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בבעיה נפוצה ורגישה במיוחד: היחסים בין ילדים להורים מתבגרים, קונפליקטים מוסריים, ייסורי מצפון, ובעיקר בסוגיית כיבוד אב ואם. הדוגמה העיקרית שאליעד מציג היא של בן שאביו גר איתו בביתו. האב הזדקן, ... מאוד, כי מצד אחד הוא רוצה לכבד את אביו, אך מצד שני הוא רוצה לנהוג לפי הבנתו, והדבר גורם למתח בלתי פוסק בין שניהם. מהי ההתלבטות המרכזית במערכת היחסים בין הורים מבוגרים לילדיהם? אליעד מסביר שהבעיה המרכזית אינה האב או ההתנהגות שלו, אלא ההתלבטות המוסרית של הבן. הבן סובל מאוד משום שהוא תקוע בין שתי בחירות קשות: או שהוא יציית לאביו ויחוש שהוא מאבד את העצמאות ואת הכבוד העצמי שלו, או שיתנגד לאביו ואז הוא יחוש ייסורי מצפון קשים על כך שהוא מזלזל בהוריו ולא מכבד אותם. כלומר, הסבל של הבן נובע מההתנגשות בין הרצון לכבד את ההורים לבין הרצון לשמור על האני שלו, על העצמאות ועל החופש האישי. מהן האפשרויות שאליעד מציג להתמודדות עם המצב הקשה מול ההורים? אליעד מציג שלוש אפשרויות עיקריות להתמודדות עם הבעיה: האפשרות הראשונה - להמשיך להתנהג כפי שאתה רוצה, ללא התחשבות ברצון של ההורה. היתרון בכך הוא שמירה על עצמאות, אבל יש מחיר כבד של תחושת אשמה ואי נעימות מול ההורה, ולעיתים גם פגיעה ממשית ביחסים. האפשרות השנייה - לציית להורה, ולמעשה לוותר על האוטונומיה האישית לטובת כיבוד אב ואם. היתרון הוא שתחושת המצפון שקטה יותר, אבל החיסרון הוא תחושת ההקרבה של העצמי והכבוד האישי. ... פעולה יש מחיר ולנסות לקבוע גבולות ברורים. הבן יכול להציב כללים ברורים בבית, ולהבהיר להורה: כאן זה הבית שלי, אלו הכללים שלי. אתה חייב לכבד אותם. אם ההורה מסרב, הבן יכול להחליט על צעדים קיצוניים יותר כמו התרחקות או הפרדה מוחלטת. מדוע המוסריות גורמת לסבל במערכות יחסים במשפחה? נקודה חשובה שאליעד מחדד היא שהבעיה של הבן איננה רק יחסים עם ההורה, אלא עצם התחושה של המוסריות. הוא מדגיש שהמוסריות היא הגורם העיקרי לסבל - המוסר כופה על האדם סטנדרטים והתנהגות חיצוניים שגורמים לו להרגיש רע עם עצמו. ... המוסרית? אליעד מסביר שהדרך היחידה להפסיק לסבול היא להבין באופן עמוק שאין בחירה נטולת סבל, אלא צריך לבחור את סוג הסבל. או שהאדם יסבול בגלל שהוא מתנגד להורה, או שהוא יסבול כי הוא פוגע בעצמו. הפתרון היחיד שאינו כולל סבל בכלל הוא להגיע להבנה פנימית עמוקה שבה האדם כבר אינו מזדהה באופן מוחלט עם האני שלו או ... נעלם. הוא נותן דימוי ברור: כמו אדם שיש לו בעיה ברגל - הוא לא יכעס על הרגל אלא יבין שזו חלק ממנו, ולכן יוכל להכיל את הקושי. באופן דומה, הבן צריך להבין שההורה הוא חלק מחייו, ואפשר לבחור כיצד להתייחס לכך, אבל תמיד עם ההבנה שהבחירה באה עם מחיר. למה קוראים למוסר מוסר? אליעד מציין את האירוניה במשמעות המילה ... להימנע לחלוטין מהסבל, אלא אם כן האדם מגיע להבנה פנימית עמוקה שבה הוא מתעלה מעבר לתפיסות הרגילות של המוסר והעצמי. איך להתמודד עם ייסורי מצפון? איך לכבד הורים מתבגרים? האם חייבים לכבד הורים בכל מצב? איך לפתור בעיות במשפחה? מה עושים כשההורים מזדקנים? למה קשה לכבד את ההורים? איך להשתחרר מתחושת אשמה? ...
חרדת הורים, דאגה לשלום הילדים, חרדה לשלום הילדים, אמא טובה, יחסי הורים וילדים, פחד לשלום הילדים, היתרונות של הפחד, שינוי מחשבה, להיפטר מחרדה, לטפל בחרדה, שינוי חשיבה
חרדת הורים, דאגה לשלום הילדים, חרדה לשלום הילדים, אמא טובה, יחסי הורים וילדים, פחד לשלום הילדים, היתרונות של הפחד, שינוי מחשבה, להיפטר מחרדה, לטפל בחרדה, שינוי חשיבה
חרדת הורים, דאגה לשלום הילדים, חרדה לשלום הילדים, אמא טובה, יחסי הורים וילדים, פחד לשלום הילדים, היתרונות של הפחד, שינוי מחשבה, להיפטר מחרדה, לטפל בחרדה, שינוי חשיבה מהם הגורמים לחרדה אצל הורים לגבי שלומם של הילדים? הרצאה של אליעד כהן עוסקת בחרדת הורים ובפחד העמוק שמרגישים הורים לשלום ילדיהם. הוא מתאר כיצד פחדים אלו יכולים להפוך לחרדה של ממש, במיוחד כאשר הורה מקבל טלפון בשעות לא רגילות, כמו בלילה, מה שעלול להיתפס כמשהו רע שקרה לילד. המחשבה הזו מלווה בתחושת פחד עצומה, וההורה נכנס למצב של חרדה מיידית. האם המחשבה אני חייבת שהילדים יהיו בטוב מזיקה? למרות שמחשבה זו נראית חיובית על פני השטח, אליעד כהן מסביר כי היא למעשה גורמת להורה לשלם מחיר כבד. המחיר הוא חרדה מתמדת שמלווה ברגשות של פחד ואי - נוחות. המחשבה מייצרת תחושת אמא טובה, תחושת משפחה חזקה, אבל במחיר של מתח וחרדה שלא פוסקות. אליעד מדגיש כי הבעיה במחשבה זו היא שהיא יוצרת דינמיקה של מתח נפשי שמלווה את ההורה לאורך זמן. היתרונות של חרדה כזו מעניין לדעת כי אליעד מציין גם את היתרונות שבחרדה כזו. לדוגמה, כאשר ההורה פוגש את ילדיו לאחר זמן ממושך, החרדה מתחלפת ברגיעה ובשמחה גדולה. החרדה גם מחזקת את תחושת המשמעות של ההורה כחלק ממשפחה, ומונעת ממנו תחושות של בדידות. מצד שני, הוא מציין שחרדה כזו אינה צריכה להימשך לאורך זמן, שכן היא מביאה איתה תוצאות שליליות. כיצד ניתן לשנות את ... האמיתי של החרדה הוא לא רק במובן הרגשי, אלא גם הפיזי: הלחץ, המתח והחוסר שקט. הוא ממליץ על זיהוי הסרטים שההורה מתחיל להכניס את עצמו אליהם, ואז להפסיק לייצר אותם באופן מודע. לדוגמה, כאשר הורה חושש שיגידו עליו שהוא לא מצליח לגדל ילדים טובים, אליעד מציע להטיל ספק במחשבה זו ולהבין שהיא לא בהכרח נכונה. איזון בין אהבה ודאגה לילדים ושלוות נפש הפתרון המוצע הוא לא להפסיק לאהוב את הילדים, אלא לאזן את הדאגה והאהבה עם שלוות הנפש האישית. על ההורים לזהות את המחיר שהם משלמים עבור חרדה זו, ולהחליט באופן מודע אם הם רוצים להמשיך לשלם אותו או להפחית אותו. אליעד כהן מציע לשחרר את התחושות שמובילות ... בהבנה שהילדים לא חייבים להיות היסוד המרכזי של המשמעות בחיים. מסקנות ההבנה העמוקה של אליעד כהן היא שההורים צריכים להיות מודעים למניעים הרגשיים שמאחורי החרדה לשלום ילדיהם. כאשר מבינים את היתרונות והחסרונות של החרדה, אפשר לשחרר אותה ולחיות חיים שלווים יותר. ... צריך להיות בהכרח מחשבה של לא אכפת לי, אלא שינוי משמעותי במערכת האמונות והערכים האישיים. איך להיפטר מחרדת הורים? חרדה לשלום הילדים איך להיות אמא טובה בלי פחד? טיפול בחרדות אצל הורים למה אני דואגת כל הזמן לילדים שלי? איך להתמודד עם פחדים וחרדות? מה גורם להורים לחרדה ופחד לגבי שלומם של הילדים? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של חרדת הורים ותחושת הפחד הקבועה לשלומם של הילדים. בשיחה מפורטת, הוא מנתח מצב של אמא שחווה חרדה עמוקה בכל פעם שהטלפון מצלצל, בעיקר בשעות מאוחרות או לא צפויות, בגלל ... לשלם אותו או להקטין את התלות הרגשית הזו. מה המסקנה החשובה ביותר מהסבר זה? המסקנה שאליעד מגיע אליה היא שההורים צריכים להיות מודעים למניעים הרגשיים שמאחורי החרדה לשלום הילדים. רק כאשר מבינים לעומק את התועלות הרגשיות שהחרדה מעניקה, אפשר לשחרר אותה באמת. לכן השינוי אינו רק במחשבה לא אכפת לי, אלא בשינוי משמעותי של מערכת האמונות והערכים האישית לגבי מה זה אומר להיות הורה טוב. איך להיפטר מחרדת הורים? חרדה לשלום הילדים איך להיות אמא טובה בלי פחד? טיפול בחרדות אצל הורים למה אני דואגת כל הזמן לילדים שלי? איך להתמודד עם פחדים וחרדות? ...
בעיות במשפחה, בעיות עם ההורים, יחסי הורים וילדים, שקרים במשפחה, כיבוד הורים, מערכות יחסים, טיפול משפחתי, כיבוד אב ואם, בעיות עם אמא, מריבות עם אמא, לקבל את עצמך, לעשות שלום בית
בעיות במשפחה, בעיות עם ההורים, יחסי הורים וילדים, שקרים במשפחה, כיבוד הורים, מערכות יחסים, טיפול משפחתי, כיבוד אב ואם, בעיות עם אמא, מריבות עם אמא, לקבל את עצמך, לעשות שלום בית
... במשפחה, בעיות עם ההורים, יחסי הורים וילדים, שקרים במשפחה, כיבוד הורים, מערכות יחסים, טיפול ... עם אמא, מריבות עם אמא, לקבל את עצמך, לעשות שלום בית כיצד נוכל להתמודד עם בעיות במשפחה ויחסי הורים וילדים? ההרצאה של אליעד עוסקת בשורה של נושאים הקשורים לבעיות במשפחה, במיוחד ביחסי הורים וילדים. במהלך השיחה, אליעד נוגע בכמה בעיות המרכזיות שיכולות להיווצר בתוך משפחות, כולל קונפליקטים עם ההורים, כיבוד הורים, בעיות עם אמא, שקרים במשפחה, וכן התמודדות עם עצמך ושלום בית. כיצד ניתן להתמודד עם מריבות עם אמא ולשמור על כיבוד הורים? מריבות עם אמא הן נושא ... היחסים. אחת מהשאלות שמעסיקות את המשתתפים בשיחה היא איך ניתן לשמור על הכבוד וההבנה כלפי ההורה גם כשיש קונפליקטים. האם נכון תמיד ... על אחרים במקום לקחת אחריות על החלק שלנו. דוגמה שהוא מביא היא מצב שבו אתה מרגיש צורך להסביר להורה משהו, אך עשוי להיתקל בבעיות של ... בשיחה זו אליעד מציע כמה כלים שיכולים לשפר את היחסים בתוך המשפחה, במיוחד בהקשר של כיבוד הורים. הוא מדבר על הצורך לקבל את עצמך, לנסות להיות אמיתי, ולהתמודד עם המורכבות של רגשות אשמה וכעס כלפי ההורים. הוא מדגיש את החשיבות של קבלה עצמית כדי לא להימנע מהשיחה האמיתית עם ההורים, וכיצד יש להתמודד עם קונפליקטים מתוך ראייה של שינוי פנימי, ולא בהכרח חיצוני. בעיות במשפחה יחסי הורים וילדים כיבוד הורים מריבות עם אמא שלום בית ...
הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמה שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים
הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמה שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים
הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמה ... אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים איך לחנך ילדים בצורה נכונה? ההבנה הבסיסית בחינוך ילדים היא שכשאנו רוצים לדעת איך לחנך את הילדים שלנו בצורה טובה, הדרך ... היא לא בהשתתפות בקורסים על הדרכת הורים, אלא על ידי חינוך עצמי. חשוב להבין שללא תיקון עצמי, קשה מאוד להיות דוגמה חינוכית נכונה עבור ילדינו. כל הורה שמעוניין לחנך את ילדיו צריך קודם כל להתמודד עם עצמו ולהיות מודל לחיקוי. מה הקשר בין חינוך עצמי לבין חינוך ילדים? הילדים שלנו ... ולא עושה את שיעורי הבית, חשוב שההורה יבדוק איפה הוא עצמו לא מבצע את המשימות שלו בצורה אחראית. האם ההורה מצליח להשיג את מטרותיו או לא? אם ההורה לא מצליח להתמודד עם משימותיו, זה עשוי להקשות עליו ללמד את הילד לקחת אחריות על המשימות שלו. כדי לעזור לילד, על ההורה לבחון את עצמו ולפתור את הקשיים האישיים שלו קודם כל. מה לעשות כשיש בעיות אלימות אצל ילדים? כאשר הילד מגלה התנהגות אלימה, ההורה צריך לשאול את עצמו איפה הוא עצמו מתנהג בצורה אלימה. אלימות לא חייבת להיות פיזית, לפעמים היא מתבטאת בתוקפנות מילולית או במאבקי כוח. אם ההורה מבין איפה הוא עצמו מראה תוקפנות, יהיה לו קל יותר להתמודד עם הבעיה אצל הילד בצורה רגועה ומבוקרת. איך להיות מודל לחיקוי? כדי להיות מודל לחיקוי, על ההורה להקפיד על דוגמה אישית. אסור לדרוש מהילד דברים שאנחנו לא מצליחים ליישם בעצמנו. לדוגמה, אם ההורה לא מצליח לשלוט בכעסים שלו, הוא לא יכול לדרוש מהילד להיות רגוע. אם ההורה רוצה שהילד יהיה אחראי, עליו להראות זאת בעצמו. אין לשדר לילד משהו שאנחנו לא חיים בו בעצמנו. מה אפשר ללמוד מהילד שלך? הילד הוא השתקפות של ההורה, לא תמיד ישירה, אבל ישנה השפעה רגשית והתנהגותית. כאשר ההורה מבין את הבעיות האישיות שלו, הוא יכול להבין גם איך לגשת לילד. כשההורה מתמודד עם הקשיים שלו ולא בורח מהם, הילד יראה איך להתמודד גם עם קשיים משלו. ילדים לומדים הרבה יותר ממה שנראה לעין. לסיכום הדרך הטובה ... ילדים היא להתחיל בחינוך עצמי. כאשר ההורה מתמודד עם הבעיות האישיות שלו ומשתדל לשפר את עצמו, הוא יכול להיות מודל חיובי לילדיו וללמד אותם איך להתמודד עם הקשיים שלהם. החינוך הוא ... אלא גם תהליך של התפתחות אישית של ההורה עצמו. חינוך ילדים הדרכת הורים בעיות משמעת התמודדות עם כעסים שיפור אחריות אצל ילדים מודל לחיקוי בחינוך איך לחנך ילדים בצורה נכונה? הדרך הטובה ביותר לדעת איך ... לא על ידי השתתפות בקורסים של הדרכת הורים או ללמוד את כל מה שקשור לחינוך. הדרך הנכונה היא להתחיל בחינוך עצמי. אם אתה רוצה לדעת איך לחנך את הילדים שלך, אתה בעצמך צריך ... גם עם שלהם. חינוך ילדים הדרכת הורים בעיות משמעת התמודדות עם כעסים שיפור אחריות אצל ילדים מודל לחיקוי בחינוך בעיות משמעת אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, למה הילד ... איך להצליח בחינוך הילדים? טיפים להורים, בעיות משמעת של ילדים, התנהגות אלימה של ילדים, אלימות אצל ילדים, איך לחלק עצות לאחרים? איפה ללמוד הדרכת הורים? איך להיות הורים טובים? ...
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים למה הורים חרדים כל כך שיקרה משהו רע לילדים שלהם? אחת הדאגות המרכזיות והנפוצות ביותר שמטרידות הורים היא הדאגה לשלומם של הילדים שלהם. פעמים רבות הורים אומרים שהם יכולים לשאת כל סבל שיקרה להם, אבל המחשבה שיקרה דבר רע לילדים שלהם היא בלתי נסבלת. השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה היא כיצד האדם יכול להגיע למצב תודעתי שבו הוא מכיל באמת כל אירוע, גם אם מדובר באירוע קשה או רע שיתרחש לילדים שלו. האם ההורה באמת דואג לילד שלו או לעצמו? אליעד מסביר שברמה השטחית נדמה להורה שהוא אוהב ודואג לילדיו. אבל כשמתבוננים פנימה רואים שהדאגה היא דאגה עצמית לחלוטין. ההורה מזדהה עם הילד שלו, מתחלף איתו בזהות באופן רגשי, ולכן, כשהילד סובל, ההורה חווה סבל אישי משלו. הוא מדגיש כי אם אותו אירוע היה מתרחש לילד אחר או לאדם זר, הוא לא היה מטריד את ההורה באותה מידה. כלומר, ההורה למעשה מודאג ומוטרד בגלל עצמו, בגלל שהילדים שלו הם חלק מזהותו העצמית, ומהווים המשך ישיר לאגו שלו. לכן פגיעה בילדים נחוויית כפגיעה ישירה בו עצמו. דוגמה שאליעד נותן היא המקרה שבו הורה נשאל אם יטריד אותו באותה מידה שילד זר ייפגע או יסבול. באופן ברור התשובה תהיה שלילית. מבחינתו, ההורה אינו יכול לשאת את הסבל של עצמו, שמתבטא דרך סבלו של הילד. כאשר ההורה אומר שהוא אוהב את הילד, הוא למעשה אוהב את עצמו ואינו מסוגל להתמודד עם כאב שקשור לילד, כי זה הופך להיות הכאב האישי שלו. איך להתייחס לרע באופן אמיתי ואחדותי? ברמה ... חי את חייו בתחושה של שלווה מוחלטת, ללא חרדה או פחד מהעתיד, בין אם מדובר בו ובין אם מדובר ביקרים לו ביותר. חרדה לשלום הילדים איך לא לפחד שיקרה רע לילדים? דאגת הורים לילדים מהי אהבת הורים אמיתית? מה המשמעות של אחדות מוחלטת? למה קשה לקבל את הרע? כיצד להגיע למצב תודעתי טוב כאשר יש דאגה לשלומם של הילדים? האדם מוכן להיות רגוע עם עצמו אך כיצד יכול ... לא לפחד משום דבר, זה אינו עניין של אמונה. ולא עניין של שכנוע. וגם אם הוא מוכן לסבול ואינו מוכן שלילדים שלו יהיה סבל, הרי שאינו באמת יודע שאין מה לפחוד. אם להורה נדמה שהוא פוחד כי הוא דואג לילד, הרי זה שקר. כי באמת ההורה דואג לעצמו. כי הרי לא יטריד אותו מה שיקרה לילד שאינו שלו. דהיינו, שהאדם אינו מסוגל לראות שמכאיבים לו. ההורה מזדהה עם הילד שלו. האדם מחליף את זהותו עם זהות הילד. הילד הוא הופך להיות ההורה. הההורה נותן הכל עבור הילד. הוא מרגיש שהסבל של הילד הופך לסבל של עצמו. ונכון שההורה חושב שהוא אוהב את הילד, אך זהו דבר עצמי. אהבה עצמית. הרחבת הזהות העצמית. זהו שקר מוחלט. כלפי חוץ נראה שהוא באמת דואג לילדים שלו יותר מאשר לילדים אחרים, אך זה פשוט ...
שכחת ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם
שכחת ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם
... ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם מדוע הורים שוכחים את הילדים שלהם ברכב? אליעד כהן מתייחס בהרצאה לנושא הקשה והטעון של שכחת ילדים ברכב וגרימת מוות ברשלנות. לדבריו, העובדה שהורים שוכחים את ילדיהם ברכב מצביעה על צביעות אנושית עמוקה ומוסר כפול שקיים בחברה. אנשים טוענים שהם אוהבים את ילדיהם יותר מכל דבר אחר, אך בפועל מתייחסים ... משהו, הוא לא ישכח אותו - ומכך משתמע שהורים ששכחו את ילדיהם ברכב לא ראו בילדיהם ערך מספיק גדול באמת. מדוע אנשים מעדיפים להאמין ששכחת ילד ברכב יכולה לקרות לכל אחד? אליעד טוען שהאמירה הנפוצה כי זה ... מחדד את הטענה על ידי השוואה למקרים שבהם הורים באמת הורגים את ילדיהם בכוונה ואחר כך מנסים להציג זאת כטעות - דבר שממחיש את הצביעות האנושית ואת הפחד מהאמת. מהו ההבדל בין שכחת ילד ברכב לבין מקרי הזנחה ... נותן דוגמאות למקרי הזנחה אחרים, כמו הורים שמשאירים חומרי ניקוי או תרופות מסוכנות בהישג ידם של הילדים או שמשאירים את החלון פתוח והילד נופל ממנו. הוא מדגיש כי במקרים אלו החברה מיד תגיב בהאשמה וההורים ייחשבו לרשלנים ואף פושעים. לעומת זאת, כשמדובר בשכחת ילד ברכב, פתאום זה מוצג כטעות אנושית ללא צורך להחמיר עם ההורים. זו שוב דוגמה למוסר הכפול ולאופן שבו החברה בוחרת בצורה סלקטיבית היכן להטיל את האחריות ובאיזו חומרה להעניש. האם אנשים באמת רוצים למנוע סבל, או שזה רק ... הכנות של החברה ושל הפרט כלפי עצמו. למה הורים שוכחים ילדים ברכב? האם שכחת ילד באוטו היא פשע? מה זה מוסר כפול? מדוע המתת חסד אסורה? האם אנחנו באמת אוהבים את ילדינו? האם אפשר לשכוח ילד כמו ששוכחים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הורים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הורים, למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הורים, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לאורח חיים בריא, קואצר לזוגיות, אימון אישי קשב וריכוז בנושאי הורים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 13:41:44 - wesi4