ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אספרגר ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5 ✔יעדים אפשריים בתכניות ילדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5
יעדים אפשריים בתכניות

ילדים אוטיסטים יכולים להיות כל כך שונים בסימפוטים שהם מראים עד שלעיתים נדמה לאדם בעל העין הלא מיומנת שמדובר בסינדרומים שונים. לכן הדימוי של "קשת" אוטיסטית או טווח אוטיסטי כל כך מתאים בנוגע לתחום זה. הקשת נפרשת מילדים בתפקוד נמוך שיכולים להראות סימפטומים כמו חוסר דיבור, המהום מתמיד, תנועות חוזרות על עצמן (סטימולציות כמו נפנוף ידיים ונדנוד הגוף או הנעת הראש וכו') התנתקות חזקה מאד מהסביבה. בקצה השני של הקשת מצויים ילדים בתפקוד גבוה (חלק מהם נקראים בשם מיוחד - אספרגר שגם שייך לקשת האוטיסטית) שיכולים להראות סימפטומים שנראים לצופה מבחוץ יחסית קלים, אך הם אינם כאלה. סימפטומים כמו ריצה בלתי פוסקת, חוסר דיבור או דיבור חלקי, תבניתי, אקוללי (חוזר על דברי אחרים), אי יכולת אכילת מזון מוצק, רגישות סנסורית, בעיות בקשר עין (לא מביטים לעיני אחרים) וחוסר יחס, קשר ותקשורת לילדים או מבוגרים, התעניינות מקובעת ואובססיבית בתחומי עניין מצומצמים (רכבות, תמרורים, קלפים, חרקים, דגלים, ארצות וכו'). אפשר להסיק מכך שכל ילד זקוק לטיפול מדויק ונכון כדי לקרבו לאפשרות של תפקוד כמה שיותר טוב בעולם. כדי לתת להורים ומטפלים שונים מידע על סוגי היעדים ותכניות הטיפול המובילים אליהם תוכלו לקרוא את הרשימה הבאה, אך יש להתייחס אליה כרשימה בלבד ולא לנסות להרכיב ממנה לבדכם כהורים (שאין להם מספיק ניסיון וידע מקצועי רב שנים עם ילדים אוטיסטים) תכנית טיפולית. גם אם בחרתם, מסיבות שונות, להיות המטפלים של ילדכם ולבנות תכנית טיפולית (למשל דרך אתר האינטרנט הנ"ל) כדאי להעזר, לפחות לתקופת מה, במנחה. אינני ממליצה על עריכת תכנית לבד, לכל הפחות יש לשכור את שירותיו של מנחה. אפשר לחסוך בעלויות המטפלים במידה ואתם מוכנים להיות המטפלים של ילדכם - אך קחו בחשבון שיש במצב זה בעיות לא פשוטות, מצד שני הוא חוסך בעלויות כספיות. מצאתי שילדים לומדים טוב ובקלות יחסית כאשר מתחילים בתכניות הקלות להם יותר ובתחומים בהם הם חזקים. כך מחזקים לילד את הביטחון העצמי וכן את הקשר עם המטפל ואח"כ הילד מסוגל, לאט, לעמוד גם במטלות בתחומים שבהם הוא חזק פחות.

יעדים ותחומים שיש להתייחס אליהם כשבונים תכנית טיפולית:

1.ויסות תחושתי - תת רגישות או רגישות יתר בתחושות של הילד (שמיעה, מגע, ראיה ועוד). דוגמאות:

* הילד ילמד כיצד להכיל רעש רקע כשהוא צריך להתרכז.

* הילד ילמד כיצד להגיב למגע שאינו נעים לו (במקום לצרוח אפשר ללמד את הילד לדבר או להראות תמונה של "תפסיק").

* הילד ילמד להתמרח בבוץ, בקצף גילוח וכו' כדי להרגיע את הצורך הסנסורי שלו.

2.חיקוי - חיקוי של הילד את הסובבים אותו. דוגמאות:

* הילד ילמד לחקות פיזית את המבוגר שמולו (הרמת ידיים, מחיאת כפיים, טפיחות ידיים על הברכיים, ידיים על הכתפיים וכו')

* הילד ילמד לחכות פעילויות קלות הנדרשות בבית (שימוש במטאטא, ניגוב במטלית, סידור צעצועים וכו').

* הילד ילמד לחקות הבעות פנים (עצוב, שמח, כועס וכו').

* הילד ילמד לחקות מילים ושירים.

3.בעיות תקשורת - הבנת ג'סטות, שפת גוף והבעות, הבנת שפה. דוגמאות:

* הילד ילמד לזהות הבעות פנים כמו שמחה, כעס, עצב.

* הילד ילמד להצביע.

* הילד ילמד להביע במספר מילים את כוונתו ("את זה", "רוצה", "לא", "כן" וכו')

* הילד ילמד לשאול שאלות

* הילד, במידה ואינו מדבר, ילמד להשתמש בתמונות וסמלים כדי להביע את עצמו.

4.מוטוריקה עדינה - גזירה, אחיזת "פינצטה", אחיזת עפרון נכונה ועוד. דוגמאות:

* הילד ילמד להחזיק עפרון

* הילד ילמד לגזור בקו ישר עם מספריים

* הילד ילמד לאחוז עם פינצטה גרגר שעועית.

* הילד ילמד לצייר קו ישר

* הילד ילמד לצייר עיגול.

* הילד ילמד לצייר אדם (באופן הגס ביותר).

5.מוטוריקה גסה - קפיצה, ריצה, התגלגלות, טיפוס על מיתקנים, שיווי משקל, קואורדינציה. דוגמאות:

* הילד ילמד לעלות במדרגות

* הילד ילמד לטפס על סולם חבלים

* הילד ילמד לשחק בארגז החול

* הילד ילמד להתנדנד

* הילד ילמד לעמוד על רגל אחת

* הילד ילמד לתפוש כדור ולזרוק אותו

* הילד ילמד לקפוץ בחבל

6.תכנון מוטורי - ביצוע רצף פעולות נכון במציאות. דוגמאות:

* הילד ילמד דרך פעולה אחת להשיג צעצוע (לקחת צעצוע מידו של מבוגר על פי בקשת המבוגר).

* הילד ילמד דרך 2 פעולות להשיג צעצוע (לקחת צעצוע שנמצא מעט רחוק ממנו. פעולה 1 הילד יזחל לצעצוע, פעולה 2 הילד יושיט יד וייקח את הצעצוע).

* הילד ילמד דרך 3 פעולות להשיג צעצוע ולהביאו למבוגר (לקחת צעצוע שנמצא על מדף נמוך על פי בקשת המבוגר. פעולה 1 הליכה לכיוון המדף, פעולה 2 הושטת יד ולקיחת הצעצוע, פעולה 3 הליכה חזרה למבוגר עם הצעצוע ביד).

* הילד ילמד 4 פעולות להשיג צעצוע (לקחת צעצוע שנמצא על מדף גבוה על פי בקשת המבוגר: פעולה 1 הליכה לכיוון המדף, פעולה 2 קירוב כסא למדף, פעולה 3 עמידה על הכסא, פעולה 4 לקיחת הצעצוע וירידה מהכסא).

7.טונוס שרירים -

* תכנית עם פיזיוטרפיסט. (יש דרך קופות החולים).

8.עיבוד רגשי וקוגניטיבי - הילד לומד להבחין ברגשות אחרים וברגשותיו שלו וללמוד כיצד לקרוא להם בשם. דוגמה:

* כשאדם אחר בוכה הילד ילמד לומר "הוא עצוב" (במידה והילד אינו מדבר הוא ילמד להצביע על תמונה או ציור של אדם עצוב). כך גם לגבי רגשות אחרים.

9.עיבוד חזותי ומרחבי -

* תכנית של מרפאת בעיסוק. (יש דרך קופות החולים).

10.הפקת שפה - למידת ההברות והפקתן, חיבור ההברות למילים אח"כ למשפטים. לדוגמה:

* הילד ילמד להפיק הברות שהוא יודע על פי בקשה של המבוגר.

* הילד ילמד להפיק הברות שאינו יודע על פי בקשת המבוגר.

* הילד ילמד לחבר את ההברות למילים קצרות.

* הילד ילמד לומר מילים ארוכות יותר, אח"כ שתי מילים אחת אחרי השניה, אח"כ משפט.

* הילד ילמד את כוחה של השפה מבחינה תקשורתית ופונקציונאלית.

* הילד ילמד לומר מילים באינטונציה נכונה.

11.דיבור פונקציונאלי - לימוד אמירה בסיטואציה הנכונה של"תפתחי לי", "תסגרי", "תני לי", "קחי", "בואי", "לא רוצה", "רוצה", "זוזי" וכו'. לדוגמה:

* הילד ילמד לומר "תפתחי לי" כשהוא מתכוון לדלת הארון.

* הילד ילמד לומר "תני לי" כשהוא רוצה דבר מה.

12.דיבור ברמת שיחה - לדוגמה:

* פיתוח שיחה בין הילד למטפל (בהתחלה) הכוללת התעניינות באחר ("מה שלומך?")

* הכרה בנוכחותו ("איך קוראים לך", "איפה אתה גר"?)

* הכרה ברגשותיו ("נפלת, אתה עצוב").

* באופן כללי הגברת לקיחת תורות בשיחה בין הילד למטפל ופיתוח נושאי שיחה מקובלים ושונים בסיטואציות הנכונות.

* הגדלת מעגלי השיח ממעגל אחד החוזר על עצמו (הילד חוזר כל הזמן על אותה שאלה או אמירה מסיבות נוירולוגיות שונות, בהסבר פשוט - משום שהוא לא יודע כיצד לתקשר מעבר לזה כי חסרים לו המנגנונים במח. אבל זכרו שבגיל צעיר אפשר להקים מנגנונים עוקפים במח לאילו שאינם קיימים או לא מתפקדים כראוי) למעגלי שיחה הולכים ומתרחבים ("איך קוראים לך?" "אני רוני" "אני גר בירושלים" "יש לי אח שקוראים לו אורן". לקיחת תור בשיחה באופן הנכון תקשורתית).

* לימוד של שאילת שאלות - מה, איך, כמה, מתי, למה וכו'.

* עבודה על טענות, פקודות, ברכות, בקשות והצהרות.

* לימוד רצפים בזמן (קודם הילדה טיפסה על המגלשה, אח"כ ישבה בראש המגלשה למעלה ואח"כ התגלשה והגיעה לארגז החול").

13.כישורי למידה - כדי שהילד יוכל להגיע לשלב בו הוא לומד עליו לדעת להתאים מושגי יסוד שאפשר ללמד אותם בדרכים שונות, אנחנו עשינו זאת דרך משחקי קופסא ומשחקים אחרים שיפורטו בהמשך בפרק המשחקים. חלקים במשחק, מושגי יסוד כמו צורות, צבעים, רחוק, קרוב ועוד.

* זיהוי חלקים מתוך השלם ואת השלם כבנוי מחלקים.

* זיהוי צורות - משולש, מרובע, עיגול.

* זיהוי צבעים.

* זיהוי של מושגים כמו רחוק, קרוב, למעלה, למטה.

14.למידה - חשבון, קריאה, כתיבה.

* לימוד ספירת מספרים וזיהויים.

* זיהוי כמויות. איפה יש יותר ואיפה פחות - אם בקבוצה אחת של סוכריות יש 10 סוכריות ובשנייה 2 סוכריות על הילד לדעת להבחין שבקבוצת ה - 10 יש יותר סוכריות מאשר בקבוצת ה - 2 (מבלי לספרות את הסוכריות, רק ממבט בכמות).

* לימוד ספירת כמויות.

* זיהוי אותיות על פי השיטה הפונטית. לילדים אוטיסטים רבים קושי בלמידה בע"פ של מילים שלמות. כדאי ללמד ילדים אלה לקרוא על פי השיטה הפונטית של זיהוי צליל האות.

* קריאת מילים.

15.התייחסות לבעיות התנהגות - דוגמאות:

* על הילד להכיר בכך שהמבוגר הוא המדריך / מורה שלך ושכדאי ונחמד ללמוד ממנו.

* לימוד יכולת לשבת ליד שולחן.

* יכולת לשחק בתורות ולפי חוק בסיסי אחד או שניים במשחק ספציפי.

* ללמוד לוותר לאחר (על צעצוע למשל).

* ללמוד לדבר (או להצביע על תמונה או סמל) כשאתה רוצה משהו למרות שאתה מתוסכל וכועס - ולא לצעוק ולבכות.

* צמצום או הכחדת התנהגויות שמסכנות את הילד כמו הכאה עצמית, נשיכה עצמית וכו'. (בד"כ ככל שהילד מתקדם בתחומים האחרים שציינתי עד כה כך ההתנהגויות המסכנות פוחתות, אך לא תמיד).

16.מיומנות חברתית - דוגמאות:

* משחק הולם עם אחר.

* ביטוי רגשות: אני כועס חטפת לי את הרכבת!

* תקשורת הולמת עם הזולת, הבנת סיטואציות חברתיות (לא מתפשטים באמצע הקניון גם אם הבגדים לא נוחים לך עכשיו).

* בעניין מיומנויות חברתיות ראה הרחבה בפרק 7.

17.מיומנויות חיים והכללת הלימוד ליום יום - לדוגמה:

* הילד ידע להתקלח.

* להתלבש.

* ללכת לשירותים.

* לאכול לבדו.

* כיצד קונים מצרכים בסופר.

* כיצד נוסעים באוטובוס.

* מה עושים בסרט.

* איך מתנהגים בפארק ובג'ימבורי.

* איך מתנהגים שהולכים לחבר וכו'.

* הילד יבין את משמעותם של מילים, אותיות ומספרים במציאות. למשל, המספר 2 במעלית מייצג את הקומה השנייה. התמרור שכתוב עליו לא לעשן מייצג את החוק בסביבה שאסור לאף אדם לעשן כאן.

18.משחק בצעצועים ומשחק דמיוני - לדוגמה:

* הילד ילמד לשחק במשחקי "כאילו". הבובה נפלה וקיבלה מכה.

* המכונית עשתה תאונה עם המשאית.

* הדובי חוגג יום הולדת ושאר החיות שרות לו שירים ומכינות עוגה.

19.העסקת הילד את עצמו - לדוגמה:

* הילד צריך ללמוד לשחק בשקט עם עצמו. למשל לשחק במכוניות במשך מספר דקות.

* לשחק משחק דמיוני לבדו.

* לשחק משחק קופסא לבדו.

20.עקרון הרציונאליות (כשר, מלכסון, שם). השגת המטרה בדרך האפקטיבית ביותר בהשקעת העלות הנמוכה ביותר. לדוגמה:

* הילד האוטיסט פועל לפי עקרון הרציונאליות, כמו כולנו, אבל הפרשנות שהוא נותן לשפה וההקשר היא שקובעת למה יתייחס וממה יתעלם. אוטיסטים רואים בשולים את המרכז ואילו את הדברים החשובים והמרכזיים (עבור רובינו) הם מחמיצים. לכן חשוב ללמד את הילד להתייחס לנושא המרכזי בשיחה או במשפט ולא לשולי. כאשר הילד מתייחס לשולי אין לו יכולת אח"כ להכליל את המרכזי (משום שלא התייחס אליו כמרכזי) לסיטואציות אחרות. למשל כדאי לספר סיפור קצר ולשאול את הילד שאלות לגביו, לתקן אותו אם הוא שם דגש על השולי במקום על הרעיון המרכזי.

* בתחום הויזואלי - לעבוד עם הילד על התרכזות במשימה העיקרית ולא בדברים שוליים מסביב שהוא תופש כנושא המרכזי. לשם כך על המטפל להיות קשוב מאד לקשב של הילד ולדעת לשאול אותו שאלות לגבי מה הוא עושה, למה עושה זאת, מה מעניין אותו בסיטואציה, כיצד הוא תופש את מה שנאמר או קורה וכו'.

ישנן עוד תכניות רבות, מה שהצגתי עד כה הן חלק מהתכניות הבסיסיות שבהמשך להן ניתן אח"כ לבנות תכניות נוספות.
איך להשיג מטרה הסבר פשוט יעוץ הורי להעצים את הביטחון העצמי להשיג ביטחון עצמי איך ליצור ביטחון עצמי טענות ללמד ילד לשחק משחק תפקוד גבוה אתר אינטרנט pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
טיפים לויכוחים, איך לא לגרום למישהו להרגיש רע? איך לא להאשים מישהו? איך לא לעשות למישהו רע? איך להסיר אחריות? איך לא לקחת אחריות? איך להאשים מישהו? ויכוחים בזוגיות, מריבות בזוגיות, מערכות יחסים
טיפים לויכוחים, איך לא לגרום למישהו להרגיש רע? איך לא להאשים מישהו? איך לא לעשות למישהו רע? איך להסיר אחריות? איך לא לקחת אחריות? איך להאשים מישהו? ויכוחים בזוגיות, מריבות בזוגיות, מערכות יחסים
...איך לא לגרום למישהו להרגיש רע? איך לא להאשים מישהו? איך לא לעשות למישהו רע? איך להסיר אחריות? איך לא לקחת אחריות? איך להאשים מישהו? ויכוחים בזוגיות, מריבות בזוגיות, מערכות יחסים איך לא להאשים מישהו בוויכוח? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד להתמודד עם מצב שבו אדם לא רוצה להאשים מישהו אחר במהלך ויכוח או קונפליקט, אך גם לא רוצה לקחת את האשמה על עצמו. לדוגמה, כאשר מתעוררת בעיה בעסק, אחד הצדדים טוען שהשני אחראי למצב, אבל הצד השני אינו מעוניין להאשים אותו, וגם לא מעוניין לקחת על עצמו את האחריות. במקרה כזה...
להתאחד עם המציאות - מה המשמעות? איך להתאחד עם המציאות?
...איך להתאחד עם המציאות? להתאחד עם המציאות, פירושו להיות בתחושת הרמוניה מוחלטת של האדם עם המציאות, תחושה שבה האדם לא חווה נפרדות כלשהי, אלא אך ורק אחדות בין הדברים השונים. והשאלה היא, איך להגיע לאחדות הזאת? והתשובה היא, כי כדי להגיע לאחדות עם המציאות בכלל ועם כל דבר בפרט, לשם כך צריך להתבונן. לדוגמה: אם ברצונו של האדם להתאחד עם רעיון כלשהו, עליו להתבונן ברעיון הזה, עד שהרעיון הזה יהפוך להיות חלק ממנו. אם האדם רוצה להתאחד ולאהוב משהו, עליו להתבונן עליו עם עיני שכלו, ולנסות להבין את הדבר הזה כמה שיותר...
יתרונות שימוש בסמים, איך להרגיש טוב בלי סמים? למה סמים עושים טוב? איך סמים עושים טוב? למה סמים גורמים לתחושה טובה? איך להיגמל מסמים? איך להפסיק לעשן? גמילה מסמים, איך להפסיק לעשות סמים? לשלוט ברצון - חלק 2
יתרונות שימוש בסמים, איך להרגיש טוב בלי סמים? למה סמים עושים טוב? איך סמים עושים טוב? למה סמים גורמים לתחושה טובה? איך להיגמל מסמים? איך להפסיק לעשן? גמילה מסמים, איך להפסיק לעשות סמים? לשלוט ברצון - חלק 2
...למה סמים עושים טוב? איך סמים עושים טוב? למה סמים גורמים לתחושה טובה? איך להיגמל מסמים? איך להפסיק לעשן? גמילה מסמים, איך להפסיק לעשות סמים? לשלוט ברצון - חלק 2 למה אנשים משתמשים בסמים כדי להרגיש טוב? אנשים משתמשים בסמים מכיוון שסמים מאפשרים להם להרגיש טוב יותר לגבי דברים שמטרידים אותם. אליעד כהן נותן דוגמה של אדם שחווה פרידה מבחורה שהייתה חשובה לו, והוא מרגיש רע מאוד בגלל שהיא עזבה אותו. האדם לוקח סמים ומתחיל להרגיש טוב יותר כי הסמים גורמים לו לחשוב ולהרגיש שלא אכפת לי שהיא עזבה אותי, הוא נעשה א...
תחושת זמן, תפישת הזמן, חוויית הזמן, תחושת הווה, תחושת עבר, תחושת עתיד, מימד הזמן, הכל קורה כרגע, מתי הכל קורה? העבר איננו, איך המוח חושב?
תחושת זמן, תפישת הזמן, חוויית הזמן, תחושת הווה, תחושת עבר, תחושת עתיד, מימד הזמן, הכל קורה כרגע, מתי הכל קורה? העבר איננו, איך המוח חושב?
...עבר, תחושת עתיד, מימד הזמן, הכל קורה כרגע, מתי הכל קורה? העבר איננו, איך המוח חושב? מהי תפיסת הזמן ואיך המוח יוצר את תחושת ההווה, העבר והעתיד? אליעד כהן מסביר כי הזמן הוא לא באמת קיים כמו שאנחנו תופסים אותו, אלא שהכל למעשה קורה בהווה בלבד. הוא מתחיל בכך שהוא מפרק את תחושת הזמן לשלוש תחושות בסיסיות: תחושת הווה, תחושת עבר ותחושת עתיד. תחושות אלו, למרות שנדמה לנו שהן שונות, הן כולן מתרחשות בו זמנית בהווה. לדוגמה, כאשר אנחנו חושבים על אירוע מהעבר, האירוע עצמו איננו קיים יותר. מה שכן קיים זו התמו
ליקוטי מוהרן ח"א יג, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן - חלק 1
ליקוטי מוהרן ח"א יג, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן - חלק 1
...נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן - חלק 1 מה הקשר בין תאוות ממון להשגת השגחה שלמה? כדי לזכות להשגחה שלמה, כלומר, למצב שבו האדם מרגיש שאלוהים משגיח עליו באופן מלא, הוא חייב קודם לשבור את תאוות הממון שלו. אליעד כהן מסביר שהמשמעות של השגחה שלמה היא שהאדם מרגיש שאלוהים באופן מלא מלווה אותו, משגיח עליו ומנהל את חייו בצורה שלמה וללא פגם. לפי ליקוטי מוהרן של רבי נחמן מברסלב, הדבר המרכזי שמונע מאדם לחוות השגחה כזו הוא...
אסטרטגיית יציאה, היום שאחרי המלחמה, איך לקבל החלטות בתנאי אי וודאות? האם יש אסטרטגיית יציאה? האם חייב אסטרטגיית יציאה? מהי אסטרטגיית היציאה של מדינת ישראל? איך לנצח את הטרור? איך להחזיר את החטופים? מהן מטרות הלחימה בעזה? להילחם עד הניצחון המוחלט, מטרות מלחמת חרבות ברזל, איך להילחם בטרור? הסכם שלום, תכנון תהליכים, האם צריך לתכנן עד הסוף? קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, סוף מעשה במחשבה תחילה, אסטרטגיית ניצחון, השביעי באוקטובר, חרבות ברזל, מלחמת התקומה
...היום שאחרי המלחמה, איך לקבל החלטות בתנאי אי וודאות? האם יש אסטרטגיית יציאה? האם חייב אסטרטגיית יציאה? מהי אסטרטגיית היציאה של מדינת ישראל? איך לנצח את הטרור? איך להחזיר את החטופים? מהן מטרות הלחימה בעזה? להילחם עד הניצחון המוחלט, מטרות מלחמת חרבות ברזל, איך להילחם בטרור? הסכם שלום, תכנון תהליכים, האם צריך לתכנן עד הסוף? קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, סוף מעשה במחשבה תחילה, אסטרטגיית ניצחון, השביעי באוקטובר, חרבות ברזל, מלחמת התקומה וכאן נדבר על הטענה שצריך אסטרטגיית יציאה כדי לנצח את המלחמה בטרור...
פתרון חיצוני זמני ופיתרון פנימי קבוע, הפוטנציאל של הסבל ושל הרע, איך לבטל את הרע בשורשו
פתרון חיצוני זמני ופיתרון פנימי קבוע, הפוטנציאל של הסבל ושל הרע, איך לבטל את הרע בשורשו
...קבוע, הפוטנציאל של הסבל ושל הרע, איך לבטל את הרע בשורשו האם כדאי לפתור בעיות בשורש או רק בצורה חיצונית וזמנית? אליעד כהן מסביר שיש שתי דרכים להתמודד עם בעיות וסבל: פתרון חיצוני זמני ופתרון פנימי קבוע. פתרון חיצוני הוא מענה רגעי שמתייחס לסימפטומים בלבד, בעוד שפתרון פנימי פותר את הבעיה בשורשה. לדוגמה, אם אדם רעב, פתרון חיצוני הוא לאכול משהו באופן זמני, אך הפתרון הפנימי הוא לשנות את המנגנון הפנימי של הגוף כך שלא יהיה עוד רעב בכלל. אליעד מדגיש שלפתרון חיצוני יש מחיר גבוה, כיוון שתמיד יש צורך לחזור עליו...
איך לדעת שהוא אוהב? איך לדעת שהיא אוהבת? האם הוא אוהב אותי? האם היא אוהבת אותי? האם אני אוהב אותה? מאוהב בי, מחבב אותי, רוצה אותי, לגרום למישהו לאהוב אותך, סימנים שהוא אוהב, סימנים לאהבה, מערכות יחסים
איך לדעת שהוא אוהב? איך לדעת שהיא אוהבת? האם הוא אוהב אותי? האם היא אוהבת אותי? האם אני אוהב אותה? מאוהב בי, מחבב אותי, רוצה אותי, לגרום למישהו לאהוב אותך, סימנים שהוא אוהב, סימנים לאהבה, מערכות יחסים
...שהיא אוהבת? האם הוא אוהב אותי? האם היא אוהבת אותי? האם אני אוהב אותה? מאוהב בי, מחבב אותי, רוצה אותי, לגרום למישהו לאהוב אותך, סימנים שהוא אוהב, סימנים לאהבה, מערכות יחסים איך אפשר באמת לדעת אם מישהו אוהב אותך? במערכות יחסים, בין אם מדובר בקשרים זוגיים, עסקיים, משפחתיים או חבריים, עולה השאלה החשובה: האם האדם הזה אוהב אותי באמת, ועד כמה הוא אוהב אותי?. אליעד כהן מסביר ששאלה זו אינה פשוטה כפי שהיא נשמעת. אנשים נוטים לשאול ישירות: אתה אוהב אותי?, כמה אתה אוהב אותי?, אבל התשובות הישירות הללו לא תמיד...
שלמות / הבנה - כיצד תדע האם הבנת רעיון כלשהו בשלמות?
...הבנה - כיצד תדע האם הבנת רעיון כלשהו בשלמות? תשובה: באפשרותו של האדם לדעת האם הוא כבר הבין רעיון כלשהו בשלמות, לפי מידת העניין שלו בו. ההתעניינות של האדם בנושא כלשהו, נוצרת מהסקרנות שיש לאדם ביחס לנושא. וסקרנות אפשרית רק כאשר האדם לא מבין את הנושא בשלמות. כאשר האדם מבין נושא כלשהו בשלמות, באותו הרגע הנושא הזה מפסיק לעניין אותו, מאחר שאין לו שום דרך לדעת שום דבר חדש עליו. כל זמן שהנושא ממשיך להעסיק את מחשבתו של האדם, המשמעות של זה היא שהוא ממשיך בתוכו לנסות להבין טוב יותר את הדבר. וממילא זה אומר...
משך זמן הטיפול, כמה זמן לוקח לפתור בעיות? כמה זמן לוקח טיפול? כמה פגישות צריך? כמה זמן לוקח לצאת מדיכאון? כמה זמן לוקח לצאת מחרדה? כמה זמן לוקח לטפל בפחד קשה? כמה זמן לוקח לטפל במחלת נפש קשה? כמה זמן לוקח לטפל בדיכאון קשה?
משך זמן הטיפול, כמה זמן לוקח לפתור בעיות? כמה זמן לוקח טיפול? כמה פגישות צריך? כמה זמן לוקח לצאת מדיכאון? כמה זמן לוקח לצאת מחרדה? כמה זמן לוקח לטפל בפחד קשה? כמה זמן לוקח לטפל במחלת נפש קשה? כמה זמן לוקח לטפל בדיכאון קשה?
...בעיות? כמה זמן לוקח טיפול? כמה פגישות צריך? כמה זמן לוקח לצאת מדיכאון? כמה זמן לוקח לצאת מחרדה? כמה זמן לוקח לטפל בפחד קשה? כמה זמן לוקח לטפל במחלת נפש קשה? כמה זמן לוקח לטפל בדיכאון קשה? כמה זמן באמת לוקח לפתור בעיות רגשיות? אנשים רבים מתמודדים עם שאלות בנוגע לזמן הנדרש לפתרון בעיות רגשיות שונות. שאלות נפוצות הן: כמה זמן לוקח לצאת מדיכאון? כמה זמן לוקח לטפל בחרדה קשה או בפחד קיצוני? האם יש קשר בין חומרת הבעיה או משך הזמן שהיא קיימת לבין הזמן שנדרש לפתור אותה? אליעד כהן מסביר באופן מפורט שהתשובה...
עומק חדש למבחן התוצאה - מבחן התוצאה
...כדי לדעת איך לבצע טוב יותר את המטרות יש לשים לב לנתונים הבאים: תחילה לכתוב את המטרה: דוגמה XYZ ולבדוק כמה זמן מתוך 24 אפשר לנצל לצורך מטרה זו 8/24 ולבדוק מה האפשרויות לבצע את המטרה הזו. לסמן את היעד, למטרה צריך להיות יעד מסויים. לאחר מכן, אפשר לבדוק בסיום התהליך בטבלה האם המטרה בוצעה? האם האדם עמד ביעד? ולא משנה הדרך שבה בוחרים, העיקר שמנסים להגיע ליעד. עושים את הטוב ביותר, ומדי פעם בודקים מה אפשר לשפר עד שמשיגים את התוצאות. וגם אם לא מגיעים ליעד, בודקים מה אפשר לשפר וכן להגיע ליעד בדרך יעילה יותר...
התמכרות \ כיצד להיגמל \ למה מתמכרים
...להיגמל \ למה מתמכרים בפוסט זה ארצה לתאר את הדרך שבה מתמכרים בני האדם לדברים - חומריים, רוחניים או אפילו לבני אדם אחרים, כמו כן ארצה להסביר מדוע מתרחש תהליך של התמכרות וכיצד ניתן לא רק להיגמל מהתמכרויות קיימות אלא גם להימנע מהתמכרות עתידית. הרעיון המרכזי בפוסט הוא לסייע לאנשים לפתח מודעות ולהיעזר בה בכדי להבין את עצמם ואת התהליכים המודעים והלא מודעים שמתקיימים בהם. התמכרות מהי \ \ מתי בפעם האחרונה קרה לכם שהיה בחייכם משהו מסוים שהתרגלתם אליו ולקחתם כמובן מאליו, והתחלתם להעריכו רק לאחד שאיבדתם אותו...
האם וכיצד ניתן לשלוט במחשבות בצורה פשוטה? איך המוח והמחשבות שלנו עובדים?
...פשוטה? איך המוח והמחשבות שלנו עובדים? מחשבות. כיצד הן עובדות? האם ניתן לשלוט בהן? כיצד באפשרותו של אדם לבחור על מה לחשוב? דע כי באפשרותך לבחור על מה לחשוב ועל מה לא לחשוב בצורה ממש פשוטה. כאשר אין ברצונך לחשוב על משהו, פשוט אל תחשוב עליו לחלוטין על ידי זה שתחשוב על משהו אחר ופשוט תתעלם מאותה המחשבה הלא חיובית לחלוטין כאילו היא לא קיימת בכלל! המוח של האדם חושב כל הזמן כולל כאשר הוא ישן, מה שבעצם יוצר את החלומות. רק מאחר שלפעמים השינה עמוקה לכן לא זוכרים את המחשבות שהיו בשעת השינה, אבל בפועל, המוח...
תקשור - חוויותיי כמתקשרת
...כמתקשרת חוויותיי כמתקשרת כאשר אני יושבת כדי לתאר את חוויותיי כמתקשרת עלי לספר לכם ראשית איך התחלתי בעצם לתקשר, או יותר נכון, איך ידעתי שאני אכן מתקשרת. מאז ומתמיד הייתה לי נטייה לעולם הרוח, אולי בגלל שכתינוקת הייתי חולה מאוד. הייתה לי דלקת מוח קשה, אשר בגללה איבדתי לחלוטין את הקשר שלי עם העולם החיצון. בגיל תשעה חודשים בו התינוק גדל, מגיב לסביבתו, ומתחיל לנוע במרחב בדרך זו או אחרת, אני הייתי במצב של חוסר אונים לחלוטין. איבדתי לאט לאט את הקשר עם העולם החיצון. לא היכרתי אפילו את בני משפחתי. למרות שאף...
דיאטה / ירידה במשקל - "נפלתי"...
...(שם בדוי) נכנסה לסטודיו בפנים נפולות. היא ניגשה להכין לעצמה כוס קפה, ובדממה התיישבה במקומה. עלי לציין, שהתנהגות זו לא הייתה כלל וכלל אופיינית לה. בפעמים הקודמות כניסתה לוותה בחיוך גדול, ובהליכה קופצנית מלאת אנרגיה. בחרתי להתחיל את המפגש בברור עם מירי, בדרך עוקפת. פניתי לקבוצה בשאלה: כיצד עבר עליכן השבוע האחרון? . התחלנו בסבב בו כל אחת מהמשתתפות שיתפה בחוויות השבוע, שעברה, וכשהגענו למירי באופן פלא הייתה דממה רועמת בחדר. מירי הרימה את ראשה וסיננה מבין שפתיה בשקט נפלתי. ביקשתי ממנה להרחיב, אך היא ביקשה...
קריון בישראל
...בסוף השבוע שעבר, במשך חמישה ימים, חוויה יוצאת דופן כשפמלייתו של קריון הגיעה לארץ למספר מפגשים רבי עוצמה. לאלה מכם, שלא כל כך מבינים על מה הרעש, אשמח לספר ולהעשיר את עולמכם בתחום של תקשורים, אהבה ומדע, ואיך הכל קשור לקריון, ובמיוחד לישראל. קריון, הוא יישות רוחנית, הוא איננו אדם. קריון מציג את עצמו כ - אני קריון מהשירות המגנטי. ולדבריו, הוא בסך הכל אחד מן העוזרים הרבים שמלווים אותנו בחיינו אלה, שבחרנו לחיות על כדור הארץ. אבל אנסה להתחיל מהתחלה במלים פשוטות: העולם בו אנו חיים הוא רחב בהרבה מן הנראה...
גלגול נשמות - מבוא
...הוא שם כללי לאמונה עממית רווחת בעולם, המתארת תהליך אותו עוברת נשמת האדם לאחר מותה. אמונה זו תלויה באמונה קודמת בדבר קיומה של ישות רוחנית, נשמה, אולם רבים מבין המאמינים בקיומן של נשמות אינן מאמינים בגלגול נשמות. האמונה בגלגול נשמות מאפיינת תרבויות שונות ולא קשורות, ולא אחת נכרכת ביחד עם אמונות דתיות. קיימות גישות שונות בפרשנות האמונה בגלגול נשמות. הבסיס המשותף להן מתאר תהליך בו נשמתו של אדם שנפטר, חוזרת לעולם ומתגלמת באדם אחר. הגישות נפרדות בהבנת התהליך כחד פעמי, רב פעמי, או אין סופי, ובשאלה האם...
חרדת נטישה - מבוא
...מצב פסיכולוגי שבו אדם חש חרדה קיצונית הנובעת מפרידה של הפרט ממושא הקשר הרגשי וההתקשרות שלו (לדוגמה: בית, חפץ, או אדם כלשהו כמו אב, אם, אהוב או בן זוג). חרדה זו שכיחה מאוד בקרב תינוקות וילדים צעירים, ומהווה חלק מהתפתחותם התקינה. אך כאשר היא מופיעה בגילאים בוגרים יותר, ובמצבים בהם החרדה מוגברת או פוגעת בתפקוד התקין של האדם - היא נקראת הפרעת חרדת פרידה. פחד פתולוגי מפני נטישה עשוי להופיע גם אצל אנשים הסובלים מהפרעת אישיות גבולית או מהפרעת אישיות תלותית. תוכן עניינים: 1 תפוצה 2 אבחנה תפוצה: החרדה מו...
דילוגי אותיות התורה וצפונותיה
...התורה וצפונותיה ובו יבואר שכל אשר לא הגיע למידת הקדושה שהיא המידה האחרונה המביאה לרוח הקודש כדברי המסילת ישרים ענוה מביאה לידי יראת חטא יראת חטא מביאה לידי קדושה, קדושה מביאה לידי רוח הקודש אל לא להתעסק במופלא ממנו, שמתוך שבא לתקן נמצא מקלקל. כסליו ה תשס לפג לולא שדבר זה התפרסם בציבור ואף התקבל על דעתם של אנשי סגולה (החכמים בעיניהם), כל שכן בהמון הנבער מדעת, לא היינו, דוברי דעת אמת, טורחים להפריכו. הרי כל מי שיש שכל ישר במוחו מבין מיד שעניין הדילוגים דברי הבלים גמורים, לכן רואים אנו חובה גמורה לבער...
סקפטיות - איך לא להתייאש להיות מאושר?
...מאושר? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על סקפטיות - איך לא להתייאש להיות מאושר?. הרצאה על הסקפטיות של האדם להיות מאושר. איך לא להתייאש? ואיך הסקפטיות עוזרת לאדם? הפעם נדבר על הנושא של סקפטיות. אדם שהוא סקפטי יוצא קרח מכאן ומכאן. מהו אדם סקפטי? מצב שבו האדם אינו מאמין שיכול להיות טוב. אם נסתכל, נראה שהאדם רוצה להיות מאושר, אך התרגל לחיות בסבל שלו. הרעיון הוא שמי שרוצה להיות מאושר באמת עליו להפסיק להיות סקפטי. עליו לחפש את האושר בכל מחיר. כי אין דבר יותר חשוב בעולם מאשר להיות מאושר...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אספרגר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אספרגר, איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אספרגר, מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
אי ידיעה מוחלטת לגרום למישהו לרצות לחיות איך ללמד עובדים? בעיות תקשורת הגדרת זמן ומקום כדורים נוגדי דיכאון לצאת מכל חרדה לגרום למישהו לא לפחד לאהוב אותך למה אני לא בטוח בעצמי למרות היכולות שלי? קבלה עצמית בלי תנאים לאהוב את עצמך כמו שאתה... אוהבת מישהו לשמור על אושר פנימי לגרום לאדם להיות מאושר לאקסית יש חבר השפעה סביבתית על הרצון לסקס לתת ללקוח להחליט גישות בקבלת החלטה התמודדות עם ילד עצבני להתמודד עם ילד שמעשן להצליח עם בחורות להצליח במשחק לגרום לאנשי מכירות תחושת ריחוק מול הלקוח הילד שלי מרביץ איך לחנך ילד? למצוא מורה רוחני פיתוח מודעות אישית הרגשת ניתוק איזה הפרעות נפשיות יש? לחזר אחרי האקסית אני ממשיכה לזכור את האקס סקוואט או דד ליפט היכן השריר ממוקם ביחס למפרק שאותו הוא מזיז? להצליח כמו אלוהים סוגים של אמונה באלוהים הדרך המהירה להארה רוחנית למה מורים רוחניים חושבים שהם מוארים? רע להיות אלוהים להיות אלוהים וישויות בחלום הכנסה פסיבית בלי מאמץ להפוך את הידע שלך לכסף מטרת החיים משמעות החיים על פי אליעד כהן להיגרר למחשבות שליליות אופי שלילי טיפול עם בחירה חופשית חסר בחירה חופשית הארץ במרכז היקום ליצור עולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מכירות, מאמן אישי להפרעות קשב, מאמן אישי לדיאטה בנושא אספרגר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2500 שניות - עכשיו 21_11_2025 השעה 04:48:53 - wesi4