ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אספרגר ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5 ✔יעדים אפשריים בתכניות ילדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5
יעדים אפשריים בתכניות

ילדים אוטיסטים יכולים להיות כל כך שונים בסימפוטים שהם מראים עד שלעיתים נדמה לאדם בעל העין הלא מיומנת שמדובר בסינדרומים שונים. לכן הדימוי של "קשת" אוטיסטית או טווח אוטיסטי כל כך מתאים בנוגע לתחום זה. הקשת נפרשת מילדים בתפקוד נמוך שיכולים להראות סימפטומים כמו חוסר דיבור, המהום מתמיד, תנועות חוזרות על עצמן (סטימולציות כמו נפנוף ידיים ונדנוד הגוף או הנעת הראש וכו') התנתקות חזקה מאד מהסביבה. בקצה השני של הקשת מצויים ילדים בתפקוד גבוה (חלק מהם נקראים בשם מיוחד - אספרגר שגם שייך לקשת האוטיסטית) שיכולים להראות סימפטומים שנראים לצופה מבחוץ יחסית קלים, אך הם אינם כאלה. סימפטומים כמו ריצה בלתי פוסקת, חוסר דיבור או דיבור חלקי, תבניתי, אקוללי (חוזר על דברי אחרים), אי יכולת אכילת מזון מוצק, רגישות סנסורית, בעיות בקשר עין (לא מביטים לעיני אחרים) וחוסר יחס, קשר ותקשורת לילדים או מבוגרים, התעניינות מקובעת ואובססיבית בתחומי עניין מצומצמים (רכבות, תמרורים, קלפים, חרקים, דגלים, ארצות וכו'). אפשר להסיק מכך שכל ילד זקוק לטיפול מדויק ונכון כדי לקרבו לאפשרות של תפקוד כמה שיותר טוב בעולם. כדי לתת להורים ומטפלים שונים מידע על סוגי היעדים ותכניות הטיפול המובילים אליהם תוכלו לקרוא את הרשימה הבאה, אך יש להתייחס אליה כרשימה בלבד ולא לנסות להרכיב ממנה לבדכם כהורים (שאין להם מספיק ניסיון וידע מקצועי רב שנים עם ילדים אוטיסטים) תכנית טיפולית. גם אם בחרתם, מסיבות שונות, להיות המטפלים של ילדכם ולבנות תכנית טיפולית (למשל דרך אתר האינטרנט הנ"ל) כדאי להעזר, לפחות לתקופת מה, במנחה. אינני ממליצה על עריכת תכנית לבד, לכל הפחות יש לשכור את שירותיו של מנחה. אפשר לחסוך בעלויות המטפלים במידה ואתם מוכנים להיות המטפלים של ילדכם - אך קחו בחשבון שיש במצב זה בעיות לא פשוטות, מצד שני הוא חוסך בעלויות כספיות. מצאתי שילדים לומדים טוב ובקלות יחסית כאשר מתחילים בתכניות הקלות להם יותר ובתחומים בהם הם חזקים. כך מחזקים לילד את הביטחון העצמי וכן את הקשר עם המטפל ואח"כ הילד מסוגל, לאט, לעמוד גם במטלות בתחומים שבהם הוא חזק פחות.

יעדים ותחומים שיש להתייחס אליהם כשבונים תכנית טיפולית:

1.ויסות תחושתי - תת רגישות או רגישות יתר בתחושות של הילד (שמיעה, מגע, ראיה ועוד). דוגמאות:

* הילד ילמד כיצד להכיל רעש רקע כשהוא צריך להתרכז.

* הילד ילמד כיצד להגיב למגע שאינו נעים לו (במקום לצרוח אפשר ללמד את הילד לדבר או להראות תמונה של "תפסיק").

* הילד ילמד להתמרח בבוץ, בקצף גילוח וכו' כדי להרגיע את הצורך הסנסורי שלו.

2.חיקוי - חיקוי של הילד את הסובבים אותו. דוגמאות:

* הילד ילמד לחקות פיזית את המבוגר שמולו (הרמת ידיים, מחיאת כפיים, טפיחות ידיים על הברכיים, ידיים על הכתפיים וכו')

* הילד ילמד לחכות פעילויות קלות הנדרשות בבית (שימוש במטאטא, ניגוב במטלית, סידור צעצועים וכו').

* הילד ילמד לחקות הבעות פנים (עצוב, שמח, כועס וכו').

* הילד ילמד לחקות מילים ושירים.

3.בעיות תקשורת - הבנת ג'סטות, שפת גוף והבעות, הבנת שפה. דוגמאות:

* הילד ילמד לזהות הבעות פנים כמו שמחה, כעס, עצב.

* הילד ילמד להצביע.

* הילד ילמד להביע במספר מילים את כוונתו ("את זה", "רוצה", "לא", "כן" וכו')

* הילד ילמד לשאול שאלות

* הילד, במידה ואינו מדבר, ילמד להשתמש בתמונות וסמלים כדי להביע את עצמו.

4.מוטוריקה עדינה - גזירה, אחיזת "פינצטה", אחיזת עפרון נכונה ועוד. דוגמאות:

* הילד ילמד להחזיק עפרון

* הילד ילמד לגזור בקו ישר עם מספריים

* הילד ילמד לאחוז עם פינצטה גרגר שעועית.

* הילד ילמד לצייר קו ישר

* הילד ילמד לצייר עיגול.

* הילד ילמד לצייר אדם (באופן הגס ביותר).

5.מוטוריקה גסה - קפיצה, ריצה, התגלגלות, טיפוס על מיתקנים, שיווי משקל, קואורדינציה. דוגמאות:

* הילד ילמד לעלות במדרגות

* הילד ילמד לטפס על סולם חבלים

* הילד ילמד לשחק בארגז החול

* הילד ילמד להתנדנד

* הילד ילמד לעמוד על רגל אחת

* הילד ילמד לתפוש כדור ולזרוק אותו

* הילד ילמד לקפוץ בחבל

6.תכנון מוטורי - ביצוע רצף פעולות נכון במציאות. דוגמאות:

* הילד ילמד דרך פעולה אחת להשיג צעצוע (לקחת צעצוע מידו של מבוגר על פי בקשת המבוגר).

* הילד ילמד דרך 2 פעולות להשיג צעצוע (לקחת צעצוע שנמצא מעט רחוק ממנו. פעולה 1 הילד יזחל לצעצוע, פעולה 2 הילד יושיט יד וייקח את הצעצוע).

* הילד ילמד דרך 3 פעולות להשיג צעצוע ולהביאו למבוגר (לקחת צעצוע שנמצא על מדף נמוך על פי בקשת המבוגר. פעולה 1 הליכה לכיוון המדף, פעולה 2 הושטת יד ולקיחת הצעצוע, פעולה 3 הליכה חזרה למבוגר עם הצעצוע ביד).

* הילד ילמד 4 פעולות להשיג צעצוע (לקחת צעצוע שנמצא על מדף גבוה על פי בקשת המבוגר: פעולה 1 הליכה לכיוון המדף, פעולה 2 קירוב כסא למדף, פעולה 3 עמידה על הכסא, פעולה 4 לקיחת הצעצוע וירידה מהכסא).

7.טונוס שרירים -

* תכנית עם פיזיוטרפיסט. (יש דרך קופות החולים).

8.עיבוד רגשי וקוגניטיבי - הילד לומד להבחין ברגשות אחרים וברגשותיו שלו וללמוד כיצד לקרוא להם בשם. דוגמה:

* כשאדם אחר בוכה הילד ילמד לומר "הוא עצוב" (במידה והילד אינו מדבר הוא ילמד להצביע על תמונה או ציור של אדם עצוב). כך גם לגבי רגשות אחרים.

9.עיבוד חזותי ומרחבי -

* תכנית של מרפאת בעיסוק. (יש דרך קופות החולים).

10.הפקת שפה - למידת ההברות והפקתן, חיבור ההברות למילים אח"כ למשפטים. לדוגמה:

* הילד ילמד להפיק הברות שהוא יודע על פי בקשה של המבוגר.

* הילד ילמד להפיק הברות שאינו יודע על פי בקשת המבוגר.

* הילד ילמד לחבר את ההברות למילים קצרות.

* הילד ילמד לומר מילים ארוכות יותר, אח"כ שתי מילים אחת אחרי השניה, אח"כ משפט.

* הילד ילמד את כוחה של השפה מבחינה תקשורתית ופונקציונאלית.

* הילד ילמד לומר מילים באינטונציה נכונה.

11.דיבור פונקציונאלי - לימוד אמירה בסיטואציה הנכונה של"תפתחי לי", "תסגרי", "תני לי", "קחי", "בואי", "לא רוצה", "רוצה", "זוזי" וכו'. לדוגמה:

* הילד ילמד לומר "תפתחי לי" כשהוא מתכוון לדלת הארון.

* הילד ילמד לומר "תני לי" כשהוא רוצה דבר מה.

12.דיבור ברמת שיחה - לדוגמה:

* פיתוח שיחה בין הילד למטפל (בהתחלה) הכוללת התעניינות באחר ("מה שלומך?")

* הכרה בנוכחותו ("איך קוראים לך", "איפה אתה גר"?)

* הכרה ברגשותיו ("נפלת, אתה עצוב").

* באופן כללי הגברת לקיחת תורות בשיחה בין הילד למטפל ופיתוח נושאי שיחה מקובלים ושונים בסיטואציות הנכונות.

* הגדלת מעגלי השיח ממעגל אחד החוזר על עצמו (הילד חוזר כל הזמן על אותה שאלה או אמירה מסיבות נוירולוגיות שונות, בהסבר פשוט - משום שהוא לא יודע כיצד לתקשר מעבר לזה כי חסרים לו המנגנונים במח. אבל זכרו שבגיל צעיר אפשר להקים מנגנונים עוקפים במח לאילו שאינם קיימים או לא מתפקדים כראוי) למעגלי שיחה הולכים ומתרחבים ("איך קוראים לך?" "אני רוני" "אני גר בירושלים" "יש לי אח שקוראים לו אורן". לקיחת תור בשיחה באופן הנכון תקשורתית).

* לימוד של שאילת שאלות - מה, איך, כמה, מתי, למה וכו'.

* עבודה על טענות, פקודות, ברכות, בקשות והצהרות.

* לימוד רצפים בזמן (קודם הילדה טיפסה על המגלשה, אח"כ ישבה בראש המגלשה למעלה ואח"כ התגלשה והגיעה לארגז החול").

13.כישורי למידה - כדי שהילד יוכל להגיע לשלב בו הוא לומד עליו לדעת להתאים מושגי יסוד שאפשר ללמד אותם בדרכים שונות, אנחנו עשינו זאת דרך משחקי קופסא ומשחקים אחרים שיפורטו בהמשך בפרק המשחקים. חלקים במשחק, מושגי יסוד כמו צורות, צבעים, רחוק, קרוב ועוד.

* זיהוי חלקים מתוך השלם ואת השלם כבנוי מחלקים.

* זיהוי צורות - משולש, מרובע, עיגול.

* זיהוי צבעים.

* זיהוי של מושגים כמו רחוק, קרוב, למעלה, למטה.

14.למידה - חשבון, קריאה, כתיבה.

* לימוד ספירת מספרים וזיהויים.

* זיהוי כמויות. איפה יש יותר ואיפה פחות - אם בקבוצה אחת של סוכריות יש 10 סוכריות ובשנייה 2 סוכריות על הילד לדעת להבחין שבקבוצת ה - 10 יש יותר סוכריות מאשר בקבוצת ה - 2 (מבלי לספרות את הסוכריות, רק ממבט בכמות).

* לימוד ספירת כמויות.

* זיהוי אותיות על פי השיטה הפונטית. לילדים אוטיסטים רבים קושי בלמידה בע"פ של מילים שלמות. כדאי ללמד ילדים אלה לקרוא על פי השיטה הפונטית של זיהוי צליל האות.

* קריאת מילים.

15.התייחסות לבעיות התנהגות - דוגמאות:

* על הילד להכיר בכך שהמבוגר הוא המדריך / מורה שלך ושכדאי ונחמד ללמוד ממנו.

* לימוד יכולת לשבת ליד שולחן.

* יכולת לשחק בתורות ולפי חוק בסיסי אחד או שניים במשחק ספציפי.

* ללמוד לוותר לאחר (על צעצוע למשל).

* ללמוד לדבר (או להצביע על תמונה או סמל) כשאתה רוצה משהו למרות שאתה מתוסכל וכועס - ולא לצעוק ולבכות.

* צמצום או הכחדת התנהגויות שמסכנות את הילד כמו הכאה עצמית, נשיכה עצמית וכו'. (בד"כ ככל שהילד מתקדם בתחומים האחרים שציינתי עד כה כך ההתנהגויות המסכנות פוחתות, אך לא תמיד).

16.מיומנות חברתית - דוגמאות:

* משחק הולם עם אחר.

* ביטוי רגשות: אני כועס חטפת לי את הרכבת!

* תקשורת הולמת עם הזולת, הבנת סיטואציות חברתיות (לא מתפשטים באמצע הקניון גם אם הבגדים לא נוחים לך עכשיו).

* בעניין מיומנויות חברתיות ראה הרחבה בפרק 7.

17.מיומנויות חיים והכללת הלימוד ליום יום - לדוגמה:

* הילד ידע להתקלח.

* להתלבש.

* ללכת לשירותים.

* לאכול לבדו.

* כיצד קונים מצרכים בסופר.

* כיצד נוסעים באוטובוס.

* מה עושים בסרט.

* איך מתנהגים בפארק ובג'ימבורי.

* איך מתנהגים שהולכים לחבר וכו'.

* הילד יבין את משמעותם של מילים, אותיות ומספרים במציאות. למשל, המספר 2 במעלית מייצג את הקומה השנייה. התמרור שכתוב עליו לא לעשן מייצג את החוק בסביבה שאסור לאף אדם לעשן כאן.

18.משחק בצעצועים ומשחק דמיוני - לדוגמה:

* הילד ילמד לשחק במשחקי "כאילו". הבובה נפלה וקיבלה מכה.

* המכונית עשתה תאונה עם המשאית.

* הדובי חוגג יום הולדת ושאר החיות שרות לו שירים ומכינות עוגה.

19.העסקת הילד את עצמו - לדוגמה:

* הילד צריך ללמוד לשחק בשקט עם עצמו. למשל לשחק במכוניות במשך מספר דקות.

* לשחק משחק דמיוני לבדו.

* לשחק משחק קופסא לבדו.

20.עקרון הרציונאליות (כשר, מלכסון, שם). השגת המטרה בדרך האפקטיבית ביותר בהשקעת העלות הנמוכה ביותר. לדוגמה:

* הילד האוטיסט פועל לפי עקרון הרציונאליות, כמו כולנו, אבל הפרשנות שהוא נותן לשפה וההקשר היא שקובעת למה יתייחס וממה יתעלם. אוטיסטים רואים בשולים את המרכז ואילו את הדברים החשובים והמרכזיים (עבור רובינו) הם מחמיצים. לכן חשוב ללמד את הילד להתייחס לנושא המרכזי בשיחה או במשפט ולא לשולי. כאשר הילד מתייחס לשולי אין לו יכולת אח"כ להכליל את המרכזי (משום שלא התייחס אליו כמרכזי) לסיטואציות אחרות. למשל כדאי לספר סיפור קצר ולשאול את הילד שאלות לגביו, לתקן אותו אם הוא שם דגש על השולי במקום על הרעיון המרכזי.

* בתחום הויזואלי - לעבוד עם הילד על התרכזות במשימה העיקרית ולא בדברים שוליים מסביב שהוא תופש כנושא המרכזי. לשם כך על המטפל להיות קשוב מאד לקשב של הילד ולדעת לשאול אותו שאלות לגבי מה הוא עושה, למה עושה זאת, מה מעניין אותו בסיטואציה, כיצד הוא תופש את מה שנאמר או קורה וכו'.

ישנן עוד תכניות רבות, מה שהצגתי עד כה הן חלק מהתכניות הבסיסיות שבהמשך להן ניתן אח"כ לבנות תכניות נוספות.
שמח האם לוותר לשדר ביטחון עצמי לשפר את הביטחון העצמי עקרונות איך להשיג את המטרה משימה להפסיק לעשן סיטואציה מטרה לחקות אנשים pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
איך להוציא משהו מהראש? איך להפסיק לחשוב על משהו? למה אני לא מצליח להפסיק לחשוב על משהו? למה אני לא מצליח להפסיק לחשוב מחשבה טורדנית? איך להסיח את הדעת? איך לחשוב על משהו אחר? איך להפסיק לחשוב על משהו?
איך להוציא משהו מהראש? איך להפסיק לחשוב על משהו? למה אני לא מצליח להפסיק לחשוב על משהו? למה אני לא מצליח להפסיק לחשוב מחשבה טורדנית? איך להסיח את הדעת? איך לחשוב על משהו אחר? איך להפסיק לחשוב על משהו?
...מהראש? איך להפסיק לחשוב על משהו? למה אני לא מצליח להפסיק לחשוב על משהו? למה אני לא מצליח להפסיק לחשוב מחשבה טורדנית? איך להסיח את הדעת? איך לחשוב על משהו אחר? איך להפסיק לחשוב על משהו? למה קשה להפסיק לחשוב על משהו שמטריד אותך? אחת התופעות המוכרות והמטרידות ביותר שאנשים חווים היא מצב שבו הם מתקשים להפסיק לחשוב על משהו מסוים, כמו מערכת יחסים שהסתיימה, אירוע טראומטי, מחשבה טורדנית, או כל דבר אחר שמעסיק אותם בניגוד לרצונם. אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת את המנגנון מאחורי הקושי הזה ומציע פתרונות פרקטיים...
איך לענות לאנשים? האם עליתי במשקל? האם השמנתי? איך לעשות למישהו טוב? איך לענות לגבר? איך לענות לבחורה? תקשורת בין אישית, מערכות יחסים, איך לדבר עם אנשים?
איך לענות לאנשים? האם עליתי במשקל? האם השמנתי? איך לעשות למישהו טוב? איך לענות לגבר? איך לענות לבחורה? תקשורת בין אישית, מערכות יחסים, איך לדבר עם אנשים?
...האם עליתי במשקל? האם השמנתי? איך לעשות למישהו טוב? איך לענות לגבר? איך לענות לבחורה? תקשורת בין אישית, מערכות יחסים, איך לדבר עם אנשים? איך לענות לאנשים ששואלים האם השמנתי? אליעד כהן מסביר כיצד להתמודד עם מצבים שבהם אנשים שואלים שאלות כמו האם השמנתי?, ואיך נכון לענות להם. כשהאדם שואל שאלה כזו, הוא בדרך כלל מחפש משהו מעבר לתשובה המילולית הפשוטה. לפי אליעד, מי ששואל האם עליתי במשקל? או האם השמנתי? חושף בעקיפין את החשש שלו שהוא נראה פחות טוב או שהוא פחות מרוצה מעצמו. לכן, כשהוא שואל, בעצם הוא מחפש...
קבלת החלטות, איך לדעת מה האפשרויות שלך? איך לדעת מה האפשרויות העומדות לרשותך? איך להחליט? למה קשה להחליט? מה בטוח נכון? איך לקבל החלטה בקלות? מהן אפשרויות הבחירה שלי? תהליך קבלת החלטה, במה אני בטוח? להיות שלם עם החלטה
קבלת החלטות, איך לדעת מה האפשרויות שלך? איך לדעת מה האפשרויות העומדות לרשותך? איך להחליט? למה קשה להחליט? מה בטוח נכון? איך לקבל החלטה בקלות? מהן אפשרויות הבחירה שלי? תהליך קבלת החלטה, במה אני בטוח? להיות שלם עם החלטה
...איך לדעת מה האפשרויות העומדות לרשותך? איך להחליט? למה קשה להחליט? מה בטוח נכון? איך לקבל החלטה בקלות? מהן אפשרויות הבחירה שלי? תהליך קבלת החלטה, במה אני בטוח? להיות שלם עם החלטה איך עובד תהליך קבלת החלטות? תהליך קבלת החלטות מורכב ממספר שלבים עיקריים. כאשר אדם עומד בפני החלטה, הוא מתחיל בשאלה הבסיסית: מה אני רוצה להשיג? בשלב הבא, הוא שואל את עצמו מהן האפשרויות שיש לי כדי להשיג את המטרה הזו? ולבסוף, הוא בוחר מתוך האפשרויות את זו שנראית לו הכי טובה לאחר שבחן יתרונות וחסרונות. מדוע קשה לקבל החלטה? קשה...
אושר, איך ללמוד מהצלחה? איך ללמוד מכישלון? איך להצליח בחיים? איך להצליח בקלות? איך להשתפר? איך לנתח תהליכים? איך להשיג מטרות? איך להבין חוקיות? מוטיבציה להתמדה
אושר, איך ללמוד מהצלחה? איך ללמוד מכישלון? איך להצליח בחיים? איך להצליח בקלות? איך להשתפר? איך לנתח תהליכים? איך להשיג מטרות? איך להבין חוקיות? מוטיבציה להתמדה
...ללמוד מכישלון? איך להצליח בחיים? איך להצליח בקלות? איך להשתפר? איך לנתח תהליכים? איך להשיג מטרות? איך להבין חוקיות? מוטיבציה להתמדה מהו אושר ואיך באמת אפשר להשיג אותו? אליעד כהן מסביר שהמפתח להשגת אושר הוא קודם כל להבין מדוע בכלל רוצים להשיג אותו. לדבריו, הרבה אנשים שואלים איך להשיג אושר בלי להגדיר מה זה בדיוק אושר עבורם. לפי אליעד, חשוב קודם כל להגדיר מהי תחושת האושר בשבילך. אם מדובר בתחושת כיף, סיפוק או התלהבות, יש להבחין בזה ולשאול את עצמך מה בדיוק גורם לך להרגיש ככה. לדוגמה, אם אתה אומר שאושר...
קבוצה וחברים, חשיבות הקבוצה, חשיבות החברים, לימוד בקבוצה, האם הקבוצה חשובה? מהי חשיבות הקבוצה? אהבת חברים, כתות, מניפולציות של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, חברותא, מנטורים, גורואים, הארה רוחנית, מנהיגי כתות, הצורך בקבוצה
קבוצה וחברים, חשיבות הקבוצה, חשיבות החברים, לימוד בקבוצה, האם הקבוצה חשובה? מהי חשיבות הקבוצה? אהבת חברים, כתות, מניפולציות של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, חברותא, מנטורים, גורואים, הארה רוחנית, מנהיגי כתות, הצורך בקבוצה
...חשיבות הקבוצה, חשיבות החברים, לימוד בקבוצה, האם הקבוצה חשובה? מהי חשיבות הקבוצה? אהבת חברים, כתות, מניפולציות של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, חברותא, מנטורים, גורואים, הארה רוחנית, מנהיגי כתות, הצורך בקבוצה למה מנהיגי כתות יוצרים תלות בקבוצה ולא בהם ישירות? אליעד כהן מסביר שכדי לשלוט באנשים, מנהיגים של כתות משתמשים לעיתים קרובות בטכניקה מניפולטיבית שמטרתה ליצור תלות של האדם בקבוצה, במקום תלות ישירה בהם עצמם. הרעיון המרכזי הוא שאנשים חושבים שההצלחה שלהם תלויה בקשר ובחיבור לקבוצה, ולא במנהיג עצמו...
NLP בשאלה, שכנוע בצורת שאלה, איך לשאול שאלה? העברת מסרים, איך להעביר מסרים? איך לנסח שאלות? איך לנסח משפטים? ניסוח שאלות, לשכנע בשאלה, שאלה משכנעת, איך שואלים שאלה?
NLP בשאלה, שכנוע בצורת שאלה, איך לשאול שאלה? העברת מסרים, איך להעביר מסרים? איך לנסח שאלות? איך לנסח משפטים? ניסוח שאלות, לשכנע בשאלה, שאלה משכנעת, איך שואלים שאלה?
...שכנוע בצורת שאלה, איך לשאול שאלה? העברת מסרים, איך להעביר מסרים? איך לנסח שאלות? איך לנסח משפטים? ניסוח שאלות, לשכנע בשאלה, שאלה משכנעת, איך שואלים שאלה? איך לנסח שאלה בצורה משכנעת? ההרצאה עוסקת בניתוח השפעת השאלות על שכנוע ותקשורת, במיוחד באסטרטגיות השונות לשאול שאלות באופן יעיל. הנושא המרכזי הוא שימוש ב - NLP (תכנות לשוני נוירולוגי) על מנת להבין את הצורה בה שאלה משפיעה על אדם, את הסיבות שבגללן שאלה מסוימת עשויה להניע את הצד השני להגיב בצורה מסוימת, ואיך ניתן להשתמש בשאלות ככלי להעברת מסרים בצורה...
כסף, עבודה, למה עובדים, כפרת עוונות, הכל נוצר מעצמו, לעבוד או לא לעבוד, צעיר או זקן, עבד או מלך
כסף, עבודה, למה עובדים, כפרת עוונות, הכל נוצר מעצמו, לעבוד או לא לעבוד, צעיר או זקן, עבד או מלך
...מעצמו, לעבוד או לא לעבוד, צעיר או זקן, עבד או מלך למה בני אדם עובדים בשביל כסף? אנשים שואלים למה הכסף לא גדל על העצים, ולמעשה זו שאלה עמוקה יותר, מדוע אנשים בכלל הולכים לעבוד. אליעד כהן מציג את העניין באמצעות סיפור של רבי נחמן מברסלב על אדם עשיר וקמצן שהגיע אליו אדם עני ורעב, שביקש אוכל. העשיר אמר לעני שאם הוא רוצה לאכול עליו לעבוד אצלו, לחטוב עצים ולסדר אותם. העני הסכים ועבד כל היום, ובסופו חזר לעשיר וביקש אוכל עבור העבודה שעשה. העשיר שלח אותו למקום אחר שבו ניתן לו אוכל בחינם, ובזמן שאכל, התלונן...
פחד לפגוע בעצמך, פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, פחד לעשות דברים רעים, פחד לפגוע באנשים, פחד לא לפעול בהיגיון, פחד מאיבוד שליטה, טיפול בפחדים, טיפול בחרדות, שינוי חשיבה
פחד לפגוע בעצמך, פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, פחד לעשות דברים רעים, פחד לפגוע באנשים, פחד לא לפעול בהיגיון, פחד מאיבוד שליטה, טיפול בפחדים, טיפול בחרדות, שינוי חשיבה
...פחד לאבד שליטה, פחד לעשות דברים רעים, פחד לפגוע באנשים, פחד לא לפעול בהיגיון, פחד מאיבוד שליטה, טיפול בפחדים, טיפול בחרדות, שינוי חשיבה מהו הפחד שגורם לאנשים להימנע מלעשות פעולות מסוימות? כחלק מהתהליך של הבנת פחדים וחרדות, אליעד מסביר את הלוגיקה מאחורי פחדים כמו פחד מההשלכות של פעולה שתגרום לנזק. הוא מתחיל עם דוגמה של אדם שפוחד לומר משהו לא במקום, ושואל מה ההיגיון מאחורי הפחד הזה. התשובה שניתנה היא שבאדם חווה את הפחד הזה כי הוא עשוי להרגיש שהתוצאה של הפעולה תהיה לא טובה, כמו במקרה של לדבר שטויות...
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 2
...בודהה לא הגיע? חלק 2 כי מי שיתבונן היטב על העולם, יראה כי המציאות שלנו מכילה בתוכה את כל הכוחות השונים בבת אחת. זא יש במציאות שלנו גם רבדים מסוימים של דברים שמשתנים כל הזמן, ויש גם רבדים של יציבות, ושל דברים שלא משתנים כל הזמן. והעולם שלנו שהוא השלמות, הוא השילוב של השינויים עם היציבות. וגן עדן נמצא כאן ולא בשום מקום אחר. וגן עדן שורשו ביכולת של האדם להכיל בתוכו את התופעות של המשתנות של העולם, ולא לברוח מהן. כי הבודהה שלא הבין את העולם, ושלא הבין למה המציאות היא כפי מה שהיא, הוא מלמד את האדם איך...
מערכות יחסים, למה מישהו לא מתייחס אלי יפה? למה מישהו כועס עלי? כגודל הציפייה גודל האכזבה, למה מישהו לא מכבד אותי? למה מישהו לא אוהב אותי? למה מישהו מתייחס אלי בצורה מסוימת? נפגעים רק ממי שאוהבים, שונאים את מי שאוהבים, זוגיות
מערכות יחסים, למה מישהו לא מתייחס אלי יפה? למה מישהו כועס עלי? כגודל הציפייה גודל האכזבה, למה מישהו לא מכבד אותי? למה מישהו לא אוהב אותי? למה מישהו מתייחס אלי בצורה מסוימת? נפגעים רק ממי שאוהבים, שונאים את מי שאוהבים, זוגיות
...למה מישהו לא מתייחס אלי יפה? למה מישהו כועס עלי? כגודל הציפייה גודל האכזבה, למה מישהו לא מכבד אותי? למה מישהו לא אוהב אותי? למה מישהו מתייחס אלי בצורה מסוימת? נפגעים רק ממי שאוהבים, שונאים את מי שאוהבים, זוגיות למה אנשים מתייחסים שונה לאנשים שונים? הרבה אנשים שואלים את עצמם שאלות כמו למה מישהו מתייחס אליי רע? או למה הוא מתייחס אליי בכבוד ולאחר בזלזול?. אליעד כהן מסביר כי אחת הסיבות המרכזיות לכך היא הציפיות שיש לנו מאנשים אחרים. ככל שיש לנו יותר ציפיות מאדם מסוים, כך גדל הסיכוי שנתייחס אליו בצורה...
להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 3
...פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 3 להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 2. האני והסביבה בתפיסה המערבית, התלות איננה נתפסת כדבר טוב. היא מתחילה, לפי פרשנויות פסיכולוגיות, בתלות של הילד בשד אמו. זו, לפי מלאני קליין, תחילת רגש האהבה, הכרת הטובה לגורם ההנאה הראשונית. אם האם תאחר להאכיל את תינוקה, הוא ירגיש זנוח ומשם - סובל וכואב. תינוק שהיחס אליו טוב, יידע שבסופו של דבר תבוא הנחמה והגמול. האחר המפתח חוסר סובלנות לתסכול, מפתח אי אמון בטענה לפיה בסופו של דבר הטוב קיים. רבים אינם מצליחים...
חוט כסף רוחני לאדם וחבל הטבור
...שני תאומים שנמצאים ברחם אימם. שניהם מכירים רק את העולם בו הם נמצאים וחושבים שזה העולם היחיד שקיים. שניהם חיים שם מחזור של חיים שלמים כפי שהם מבינים עד שאחד מהם נולד. מה חושב האח התאום לאחר שאחיו יוצר מהרחם? הוא חושב שהאחיו עזב אותו והלך לעולם אחר. הוא חושב שאחיו בעצם מת. הוא נפרד מהעולם שבו הם חיו עד עתה והאח התאום נותר לבדו מבכה על מר גורלו. כמובן שהוא אינו יודע שבחוץ, בעולם האחר, שהוא בעצם העולם שאמיתי - מחכים לו בני משפחה ומקבלים אותו בזרועות פתוחות ובאהבה רבה. כך אנו מגיבים למוות - אנו חושבים...
מי ברא את אלוהים של היהודים? האם יש שני אלוהים? מי ברא את הבורא? וממה החרדים חרדים?
...מי ברא את הבורא? וממה החרדים חרדים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: מי ברא את אלוהים של היהודים? האם יש שני אלוהים? מי ברא את הבורא? וממה החרדים חרדים?. הפעם אני רוצה לבאר את העניין של השני אלוהים, שעליהם אני מדבר, אני בעצם מסביר שגם את האלוהים היהודי, ברא מישהו. ויש את האלוהים היהודי שכולנו כבר מכירים את המעללים והסיפורים שלו. לפחות היהודים מכירים, וגם הנוצרים והאסלאם מכירים. ושואלים מה זאת אומרת שאתה אומר שיש שני אלוהים? הרי יש אלוהים אחד!! אלוהים פירושו ישות יחידה, אז איך אתה אומר ש...
דאגות חרדות ופחדים
...המון סוגים והגדרות שונות לפחדים, חרדות ודאגות, הגדרות שמנסות לעשות סדר מצד אחד, מהצד שני הן יוצרות בלבול לאלו שאינם מתמצאים ממש במושגים. הפעם נדבר על המכנה המשותף בין חרדות, דאגות ופחדים. נתרכז בסיבות והמניעים להיווצרותם ונעלה מעט את רמת המודעות ותשומת הלב שלנו לעניין. ד. ח. פ יכולים להופיע במגוון צורות ומצבים, לדוגמה: פחד מפיטורים, חרדה מזה שיאשימו אותי במשהו שעשיתי, חרדה שיאשימו אותי במשהו שלא עשיתי, חרדת מבחנים, חרדת קהל ועוד המון צורות שונות. למרות כל ההגדרות השונות והמרובות, אפשר לומר שמדובר...
אימון אישי / מאמן אישי - תובנות לחיים של מורה רוחני, ייעוץ אישי וטיפול אישי - חלק 10
...תובנות לחיים של מורה רוחני, ייעוץ אישי וטיפול אישי - חלק 10 קשיים קושי הוא תחושה של מאמץ לשנות את המציאות. והקשיים לעיתים נתפסים אצל האדם כעול ומאבק. אך אם האדם יסתכל טוב הוא יראה שהקושי משרת אותו, הוא נותן לו מוטיבציה לשפר את חייו ולהתקדם, הוא מוסיף עניין ותחושת סיפוק כאשר מתגברים עליו ועוזר לאדם למצוא בעצמו כוחות חדשים. ועל האדם לשמוח מהקשיים שהוא נתקל בהם כי הם גורמים לו להכיר טוב יותר את עצמו. וכדי להתגבר על קושי על האדם להתבונן על יכולותיו ולמצוא פתרון לבעיה. ראיון עבודה כאשר רוצים למכור מוצר...
חשיבה בריאה - לבחון את הדרך בה הולכים
...עוסק בהבנת האלטרנטיבות, כדי לבחון את הדרך בה הולכים ולשפר את הנוסחאות הקיימות שהאדם משתמש בהן בחיי היום יום, עמ לקבל את הטוב ביותר. חשיבה בריאה מגנה על האדם מפני דברים שליליים מעין מחסום בפניהם בדרך בחיי היום יום. וכאשר מדובר על חשיבה בריאה, אין הכוונה רק לא לאכול דברים לא בריאים שכמובן מזיקים לאדם. בנוסף לכך, הכוונה היא שהאדם יחשוב דברים שמקדמים אותו ויתעלם במקרים מסויימים לפי שיקול דעת אמיתי מכל מה שמוריד אותו למטה. ויש מצבים שהאדם לא צריך להתעלם מדברים מסויימים וכאמור לטפל בהם מהשורש וזאת האדם...
זוגיות - בעלי בא עצבני הביתה - מה עושים?
...מה עושים? שאלה: בעלי חוזר הביתה עצבני מהעבודה. הוא מרבה לכעוס ומכניס מתח בכל הבית. מה אני יכולה לעשות? רבותינו למדו אותנו - דאגה בלב איש ישיחנה, זאת אומרת, אם לאדם יש דאגה, לחץ, צער, מתח וכו - עליו לא לשתוק, אלא עליו לפרוק זאת החוצה, לשחרר את הלחץ שקיים בו עי שישתף מישהו בצערו. למה הדבר דומה? לסיר לחץ - בסיר לחץ האוכל מתבשל במהירות זאת לעומת סיר רגיל שלוקח זמן לאוכל להתבשל. ולמה? אלא שבסיר רגיל יש כל הזמן שחרור לחצים זאת לעומת סיר לחץ שאין בו שחרור לחצים והאוכל נימוח מהחום הגבוה. אדם שלא משחרר לחצים...
מהם היתרונות של דמיון מודרך ככלי עזר להתמודדות עם בעיות?
...מודרך ככלי עזר להתמודדות עם בעיות? כפי שכבר התבאר אחד מהכלים שבאפשרותך להשתמש בהם כדי להתמודד עם בעיות בצורה טובה הוא הדמיון המודרך. חכם רואה את הנולד וגם אתה בוודאות בהמון מקרים מתכנן מראש מה תעשה אם יקרה כך או אחרת בעתיד במצבים שאליהם אתה נכנס. נניח שאתה הולך לנהל משא ומתן עם מישהו אתה בוודאי עושה מעין דמיון מודרך עם עצמך ומדמיין את המשא ומתן וחושב על מה תאמר אתה, מה יענו לך, מה תענה אתה וכן הלאה. כפי שניתן להבין ככל שהדמיון המודרך שאתה עושה לעצמך מראש יהיה קרוב יותר למציאות כך אתה מגדיל את הסיכוי...
חרדת נטישה - מבוא
...נטישה או חרדת פרידה היא מצב פסיכולוגי שבו אדם חש חרדה קיצונית הנובעת מפרידה של הפרט ממושא הקשר הרגשי וההתקשרות שלו (לדוגמה: בית, חפץ, או אדם כלשהו כמו אב, אם, אהוב או בן זוג). חרדה זו שכיחה מאוד בקרב תינוקות וילדים צעירים, ומהווה חלק מהתפתחותם התקינה. אך כאשר היא מופיעה בגילאים בוגרים יותר, ובמצבים בהם החרדה מוגברת או פוגעת בתפקוד התקין של האדם - היא נקראת הפרעת חרדת פרידה. פחד פתולוגי מפני נטישה עשוי להופיע גם אצל אנשים הסובלים מהפרעת אישיות גבולית או מהפרעת אישיות תלותית. תוכן עניינים: 1 תפוצה...
תובנות והצלחות
...והצלחות אתם צריכים לוודע את עצמכם על כך! (לוודע משמעו - להודות לעצמכם לטפוח לעצמכם על השכם!). ההצלחה וההתקדמות שלכם אינן מובנות מאליהן הן שלכם, כי אתם יצרתם אותן. וודעו את עצמכם, כתבו את הדברים הודו לעצמכם וליקום בגאווה רבה ו... המשיכו הלאה! אין חופי מבטחים ואין לנו הפריבילגיה לעצור ולנוח על זרי הדפנה. יש עוד דרך לעשות ישנן עוד תובנות והצלחות נוספות בהמשך וההדרכה שלכם מאיצה בכם... להמשיך... יש לכם ייעוד גבוה... וככל שהיעוד גבוה יותר כך הדרך מורכבת יותר... אתם אף פעם אינכם מפסידים דבר שאינכם יכולים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אספרגר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אספרגר, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אספרגר, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
המהות של האין מצויינות בעבודה אהבה בריאה לחשוב בצורה נכונה סבל אנטי הפחד שמאחורי הפחד פחד לפגוע בעצמך לאהוב את עצמי עם תנאים אמונה עצמית שלילית אהבה עצמית פנימית אהבה מטורפת אושר ללא גבולות אושר נצחי בעולם משתנה שליטה בסקס איך לענות לאקס? לא יודע להחליט קושי בקבלת החלטות להתמודד עם פחדים מהעבר להתמודד עם בגידה רגשית התמדה בתהליך התמודדות עם תחושת כישלון אושר למכור שנאה לאיש מכירות בעיות בחינוך למה ילד רוצה למות? שינוי התת מודע תת מודע וחלומות האם אנשים חכמים סובלים מ ocd? איך לעזור למי ששומע קולות? לרדוף אחרי האקס איך להתחיל עם מישהי שיש לה חבר? הבטן מקדם הגנה באימון המשחק של אלוהים השכל של הספר להיות אלוהים איך לזהות מורה רוחני מואר? הדרך להארה איך להפוך להיות אלוהים האמיתי? נוסחה איך להיות אלוהים איך לעשות כסף בלי לעבוד בכלל? איך לא לבזבז כסף? איך לדעת מהי מטרת החיים? משמעות החיים כמשחק איך לגרום למישהו ליהנות? חושב שלילי פרדוקס הבחירה בחירה חופשית מלאה למה אלוהים לא ברא עולם מושלם? בזמן המפץ הגדול עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן עסקי מומלץ, קאוצינג, מאמן אישי לביטחון עצמי בתחום אספרגר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3120 שניות - עכשיו 07_10_2025 השעה 00:31:43 - wesi4