ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מטפלים ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5 ✔יעדים אפשריים בתכניות ילדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5
יעדים אפשריים בתכניות

ילדים אוטיסטים יכולים להיות כל כך שונים בסימפוטים שהם מראים עד שלעיתים נדמה לאדם בעל העין הלא מיומנת שמדובר בסינדרומים שונים. לכן הדימוי של "קשת" אוטיסטית או טווח אוטיסטי כל כך מתאים בנוגע לתחום זה. הקשת נפרשת מילדים בתפקוד נמוך שיכולים להראות סימפטומים כמו חוסר דיבור, המהום מתמיד, תנועות חוזרות על עצמן (סטימולציות כמו נפנוף ידיים ונדנוד הגוף או הנעת הראש וכו') התנתקות חזקה מאד מהסביבה. בקצה השני של הקשת מצויים ילדים בתפקוד גבוה (חלק מהם נקראים בשם מיוחד - אספרגר שגם שייך לקשת האוטיסטית) שיכולים להראות סימפטומים שנראים לצופה מבחוץ יחסית קלים, אך הם אינם כאלה. סימפטומים כמו ריצה בלתי פוסקת, חוסר דיבור או דיבור חלקי, תבניתי, אקוללי (חוזר על דברי אחרים), אי יכולת אכילת מזון מוצק, רגישות סנסורית, בעיות בקשר עין (לא מביטים לעיני אחרים) וחוסר יחס, קשר ותקשורת לילדים או מבוגרים, התעניינות מקובעת ואובססיבית בתחומי עניין מצומצמים (רכבות, תמרורים, קלפים, חרקים, דגלים, ארצות וכו'). אפשר להסיק מכך שכל ילד זקוק לטיפול מדויק ונכון כדי לקרבו לאפשרות של תפקוד כמה שיותר טוב בעולם. כדי לתת להורים ומטפלים שונים מידע על סוגי היעדים ותכניות הטיפול המובילים אליהם תוכלו לקרוא את הרשימה הבאה, אך יש להתייחס אליה כרשימה בלבד ולא לנסות להרכיב ממנה לבדכם כהורים (שאין להם מספיק ניסיון וידע מקצועי רב שנים עם ילדים אוטיסטים) תכנית טיפולית. גם אם בחרתם, מסיבות שונות, להיות המטפלים של ילדכם ולבנות תכנית טיפולית (למשל דרך אתר האינטרנט הנ"ל) כדאי להעזר, לפחות לתקופת מה, במנחה. אינני ממליצה על עריכת תכנית לבד, לכל הפחות יש לשכור את שירותיו של מנחה. אפשר לחסוך בעלויות המטפלים במידה ואתם מוכנים להיות המטפלים של ילדכם - אך קחו בחשבון שיש במצב זה בעיות לא פשוטות, מצד שני הוא חוסך בעלויות כספיות. מצאתי שילדים לומדים טוב ובקלות יחסית כאשר מתחילים בתכניות הקלות להם יותר ובתחומים בהם הם חזקים. כך מחזקים לילד את הביטחון העצמי וכן את הקשר עם המטפל ואח"כ הילד מסוגל, לאט, לעמוד גם במטלות בתחומים שבהם הוא חזק פחות.

יעדים ותחומים שיש להתייחס אליהם כשבונים תכנית טיפולית:

1.ויסות תחושתי - תת רגישות או רגישות יתר בתחושות של הילד (שמיעה, מגע, ראיה ועוד). דוגמאות:

* הילד ילמד כיצד להכיל רעש רקע כשהוא צריך להתרכז.

* הילד ילמד כיצד להגיב למגע שאינו נעים לו (במקום לצרוח אפשר ללמד את הילד לדבר או להראות תמונה של "תפסיק").

* הילד ילמד להתמרח בבוץ, בקצף גילוח וכו' כדי להרגיע את הצורך הסנסורי שלו.

2.חיקוי - חיקוי של הילד את הסובבים אותו. דוגמאות:

* הילד ילמד לחקות פיזית את המבוגר שמולו (הרמת ידיים, מחיאת כפיים, טפיחות ידיים על הברכיים, ידיים על הכתפיים וכו')

* הילד ילמד לחכות פעילויות קלות הנדרשות בבית (שימוש במטאטא, ניגוב במטלית, סידור צעצועים וכו').

* הילד ילמד לחקות הבעות פנים (עצוב, שמח, כועס וכו').

* הילד ילמד לחקות מילים ושירים.

3.בעיות תקשורת - הבנת ג'סטות, שפת גוף והבעות, הבנת שפה. דוגמאות:

* הילד ילמד לזהות הבעות פנים כמו שמחה, כעס, עצב.

* הילד ילמד להצביע.

* הילד ילמד להביע במספר מילים את כוונתו ("את זה", "רוצה", "לא", "כן" וכו')

* הילד ילמד לשאול שאלות

* הילד, במידה ואינו מדבר, ילמד להשתמש בתמונות וסמלים כדי להביע את עצמו.

4.מוטוריקה עדינה - גזירה, אחיזת "פינצטה", אחיזת עפרון נכונה ועוד. דוגמאות:

* הילד ילמד להחזיק עפרון

* הילד ילמד לגזור בקו ישר עם מספריים

* הילד ילמד לאחוז עם פינצטה גרגר שעועית.

* הילד ילמד לצייר קו ישר

* הילד ילמד לצייר עיגול.

* הילד ילמד לצייר אדם (באופן הגס ביותר).

5.מוטוריקה גסה - קפיצה, ריצה, התגלגלות, טיפוס על מיתקנים, שיווי משקל, קואורדינציה. דוגמאות:

* הילד ילמד לעלות במדרגות

* הילד ילמד לטפס על סולם חבלים

* הילד ילמד לשחק בארגז החול

* הילד ילמד להתנדנד

* הילד ילמד לעמוד על רגל אחת

* הילד ילמד לתפוש כדור ולזרוק אותו

* הילד ילמד לקפוץ בחבל

6.תכנון מוטורי - ביצוע רצף פעולות נכון במציאות. דוגמאות:

* הילד ילמד דרך פעולה אחת להשיג צעצוע (לקחת צעצוע מידו של מבוגר על פי בקשת המבוגר).

* הילד ילמד דרך 2 פעולות להשיג צעצוע (לקחת צעצוע שנמצא מעט רחוק ממנו. פעולה 1 הילד יזחל לצעצוע, פעולה 2 הילד יושיט יד וייקח את הצעצוע).

* הילד ילמד דרך 3 פעולות להשיג צעצוע ולהביאו למבוגר (לקחת צעצוע שנמצא על מדף נמוך על פי בקשת המבוגר. פעולה 1 הליכה לכיוון המדף, פעולה 2 הושטת יד ולקיחת הצעצוע, פעולה 3 הליכה חזרה למבוגר עם הצעצוע ביד).

* הילד ילמד 4 פעולות להשיג צעצוע (לקחת צעצוע שנמצא על מדף גבוה על פי בקשת המבוגר: פעולה 1 הליכה לכיוון המדף, פעולה 2 קירוב כסא למדף, פעולה 3 עמידה על הכסא, פעולה 4 לקיחת הצעצוע וירידה מהכסא).

7.טונוס שרירים -

* תכנית עם פיזיוטרפיסט. (יש דרך קופות החולים).

8.עיבוד רגשי וקוגניטיבי - הילד לומד להבחין ברגשות אחרים וברגשותיו שלו וללמוד כיצד לקרוא להם בשם. דוגמה:

* כשאדם אחר בוכה הילד ילמד לומר "הוא עצוב" (במידה והילד אינו מדבר הוא ילמד להצביע על תמונה או ציור של אדם עצוב). כך גם לגבי רגשות אחרים.

9.עיבוד חזותי ומרחבי -

* תכנית של מרפאת בעיסוק. (יש דרך קופות החולים).

10.הפקת שפה - למידת ההברות והפקתן, חיבור ההברות למילים אח"כ למשפטים. לדוגמה:

* הילד ילמד להפיק הברות שהוא יודע על פי בקשה של המבוגר.

* הילד ילמד להפיק הברות שאינו יודע על פי בקשת המבוגר.

* הילד ילמד לחבר את ההברות למילים קצרות.

* הילד ילמד לומר מילים ארוכות יותר, אח"כ שתי מילים אחת אחרי השניה, אח"כ משפט.

* הילד ילמד את כוחה של השפה מבחינה תקשורתית ופונקציונאלית.

* הילד ילמד לומר מילים באינטונציה נכונה.

11.דיבור פונקציונאלי - לימוד אמירה בסיטואציה הנכונה של"תפתחי לי", "תסגרי", "תני לי", "קחי", "בואי", "לא רוצה", "רוצה", "זוזי" וכו'. לדוגמה:

* הילד ילמד לומר "תפתחי לי" כשהוא מתכוון לדלת הארון.

* הילד ילמד לומר "תני לי" כשהוא רוצה דבר מה.

12.דיבור ברמת שיחה - לדוגמה:

* פיתוח שיחה בין הילד למטפל (בהתחלה) הכוללת התעניינות באחר ("מה שלומך?")

* הכרה בנוכחותו ("איך קוראים לך", "איפה אתה גר"?)

* הכרה ברגשותיו ("נפלת, אתה עצוב").

* באופן כללי הגברת לקיחת תורות בשיחה בין הילד למטפל ופיתוח נושאי שיחה מקובלים ושונים בסיטואציות הנכונות.

* הגדלת מעגלי השיח ממעגל אחד החוזר על עצמו (הילד חוזר כל הזמן על אותה שאלה או אמירה מסיבות נוירולוגיות שונות, בהסבר פשוט - משום שהוא לא יודע כיצד לתקשר מעבר לזה כי חסרים לו המנגנונים במח. אבל זכרו שבגיל צעיר אפשר להקים מנגנונים עוקפים במח לאילו שאינם קיימים או לא מתפקדים כראוי) למעגלי שיחה הולכים ומתרחבים ("איך קוראים לך?" "אני רוני" "אני גר בירושלים" "יש לי אח שקוראים לו אורן". לקיחת תור בשיחה באופן הנכון תקשורתית).

* לימוד של שאילת שאלות - מה, איך, כמה, מתי, למה וכו'.

* עבודה על טענות, פקודות, ברכות, בקשות והצהרות.

* לימוד רצפים בזמן (קודם הילדה טיפסה על המגלשה, אח"כ ישבה בראש המגלשה למעלה ואח"כ התגלשה והגיעה לארגז החול").

13.כישורי למידה - כדי שהילד יוכל להגיע לשלב בו הוא לומד עליו לדעת להתאים מושגי יסוד שאפשר ללמד אותם בדרכים שונות, אנחנו עשינו זאת דרך משחקי קופסא ומשחקים אחרים שיפורטו בהמשך בפרק המשחקים. חלקים במשחק, מושגי יסוד כמו צורות, צבעים, רחוק, קרוב ועוד.

* זיהוי חלקים מתוך השלם ואת השלם כבנוי מחלקים.

* זיהוי צורות - משולש, מרובע, עיגול.

* זיהוי צבעים.

* זיהוי של מושגים כמו רחוק, קרוב, למעלה, למטה.

14.למידה - חשבון, קריאה, כתיבה.

* לימוד ספירת מספרים וזיהויים.

* זיהוי כמויות. איפה יש יותר ואיפה פחות - אם בקבוצה אחת של סוכריות יש 10 סוכריות ובשנייה 2 סוכריות על הילד לדעת להבחין שבקבוצת ה - 10 יש יותר סוכריות מאשר בקבוצת ה - 2 (מבלי לספרות את הסוכריות, רק ממבט בכמות).

* לימוד ספירת כמויות.

* זיהוי אותיות על פי השיטה הפונטית. לילדים אוטיסטים רבים קושי בלמידה בע"פ של מילים שלמות. כדאי ללמד ילדים אלה לקרוא על פי השיטה הפונטית של זיהוי צליל האות.

* קריאת מילים.

15.התייחסות לבעיות התנהגות - דוגמאות:

* על הילד להכיר בכך שהמבוגר הוא המדריך / מורה שלך ושכדאי ונחמד ללמוד ממנו.

* לימוד יכולת לשבת ליד שולחן.

* יכולת לשחק בתורות ולפי חוק בסיסי אחד או שניים במשחק ספציפי.

* ללמוד לוותר לאחר (על צעצוע למשל).

* ללמוד לדבר (או להצביע על תמונה או סמל) כשאתה רוצה משהו למרות שאתה מתוסכל וכועס - ולא לצעוק ולבכות.

* צמצום או הכחדת התנהגויות שמסכנות את הילד כמו הכאה עצמית, נשיכה עצמית וכו'. (בד"כ ככל שהילד מתקדם בתחומים האחרים שציינתי עד כה כך ההתנהגויות המסכנות פוחתות, אך לא תמיד).

16.מיומנות חברתית - דוגמאות:

* משחק הולם עם אחר.

* ביטוי רגשות: אני כועס חטפת לי את הרכבת!

* תקשורת הולמת עם הזולת, הבנת סיטואציות חברתיות (לא מתפשטים באמצע הקניון גם אם הבגדים לא נוחים לך עכשיו).

* בעניין מיומנויות חברתיות ראה הרחבה בפרק 7.

17.מיומנויות חיים והכללת הלימוד ליום יום - לדוגמה:

* הילד ידע להתקלח.

* להתלבש.

* ללכת לשירותים.

* לאכול לבדו.

* כיצד קונים מצרכים בסופר.

* כיצד נוסעים באוטובוס.

* מה עושים בסרט.

* איך מתנהגים בפארק ובג'ימבורי.

* איך מתנהגים שהולכים לחבר וכו'.

* הילד יבין את משמעותם של מילים, אותיות ומספרים במציאות. למשל, המספר 2 במעלית מייצג את הקומה השנייה. התמרור שכתוב עליו לא לעשן מייצג את החוק בסביבה שאסור לאף אדם לעשן כאן.

18.משחק בצעצועים ומשחק דמיוני - לדוגמה:

* הילד ילמד לשחק במשחקי "כאילו". הבובה נפלה וקיבלה מכה.

* המכונית עשתה תאונה עם המשאית.

* הדובי חוגג יום הולדת ושאר החיות שרות לו שירים ומכינות עוגה.

19.העסקת הילד את עצמו - לדוגמה:

* הילד צריך ללמוד לשחק בשקט עם עצמו. למשל לשחק במכוניות במשך מספר דקות.

* לשחק משחק דמיוני לבדו.

* לשחק משחק קופסא לבדו.

20.עקרון הרציונאליות (כשר, מלכסון, שם). השגת המטרה בדרך האפקטיבית ביותר בהשקעת העלות הנמוכה ביותר. לדוגמה:

* הילד האוטיסט פועל לפי עקרון הרציונאליות, כמו כולנו, אבל הפרשנות שהוא נותן לשפה וההקשר היא שקובעת למה יתייחס וממה יתעלם. אוטיסטים רואים בשולים את המרכז ואילו את הדברים החשובים והמרכזיים (עבור רובינו) הם מחמיצים. לכן חשוב ללמד את הילד להתייחס לנושא המרכזי בשיחה או במשפט ולא לשולי. כאשר הילד מתייחס לשולי אין לו יכולת אח"כ להכליל את המרכזי (משום שלא התייחס אליו כמרכזי) לסיטואציות אחרות. למשל כדאי לספר סיפור קצר ולשאול את הילד שאלות לגביו, לתקן אותו אם הוא שם דגש על השולי במקום על הרעיון המרכזי.

* בתחום הויזואלי - לעבוד עם הילד על התרכזות במשימה העיקרית ולא בדברים שוליים מסביב שהוא תופש כנושא המרכזי. לשם כך על המטפל להיות קשוב מאד לקשב של הילד ולדעת לשאול אותו שאלות לגבי מה הוא עושה, למה עושה זאת, מה מעניין אותו בסיטואציה, כיצד הוא תופש את מה שנאמר או קורה וכו'.

ישנן עוד תכניות רבות, מה שהצגתי עד כה הן חלק מהתכניות הבסיסיות שבהמשך להן ניתן אח"כ לבנות תכניות נוספות.
מיומנויות תרפיה בטוח בעצמך משחקים זיהוי וטיפול ירושלים הסברים הצהרות ביטחון עצמי אמיתי חזקים אכילה pdd אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
חרדת מטפלים, מפחד לטפל באנשים, מפחד לייעץ לאנשים, מפחד לתת יעוץ לאנשים, מפחד להיות מטפל, איך להיות מטפל? מה טיפול יכול לתת לך? סוגים של טיפול, איפה ללמוד טיפול? להיות מאמן אישי, ללמוד אימון, ללמוד NLP
חרדת מטפלים, מפחד לטפל באנשים, מפחד לייעץ לאנשים, מפחד לתת יעוץ לאנשים, מפחד להיות מטפל, איך להיות מטפל? מה טיפול יכול לתת לך? סוגים של טיפול, איפה ללמוד טיפול? להיות מאמן אישי, ללמוד אימון, ללמוד NLP
... מטפלים, מפחד לטפל באנשים, מפחד לייעץ לאנשים, מפחד לתת יעוץ לאנשים, מפחד להיות מטפל, איך להיות מטפל? מה טיפול יכול לתת לך? סוגים של טיפול, איפה ללמוד טיפול? להיות מאמן אישי, ללמוד אימון, ללמוד NLP מהי חרדת מטפלים ואיך היא נוצרת? חרדת מטפלים היא פחד שאנשים חווים כאשר הם רוצים לעסוק בטיפול, ייעוץ או אימון אישי, אך חוששים מלתת ... לקחת אחריות על התוצאות של הטיפול שלהם. החרדה מתעוררת משום שהמטפל הפוטנציאלי מודע לסיכון שטמון במתן עצות לא נכונות. בעוד שילד קטן או אפילו קוף אינם ... שהוא טועה. כיצד יושר וחשיבה ביקורתית יכולים להגביר חרדה אצל מטפלים? מטפל או מאמן אישי שמודע מאוד ליכולת שלו לטעות עלול לפתח חרדה משום שהוא ... לדוגמה, אם מגיע מטופל שסובל מפשיטת רגל ומבקש עצה עסקית, המטפל הישר ירגיש אחריות עצומה ולא נוחה משום שהוא יודע שהוא לא יכול להבטיח הצלחה ודאית. לעומתו, מטפל שממהר לתת פתרונות בלי בדיקה מעמיקה לא יחוש חרדה, כי הוא לא מודע או לא ישר מספיק כדי ... שלו לא נכון או לא מתאים למצב. איך אפשר להתגבר על חרדת מטפלים באמצעות הגדרת גבולות? הדרך להתגבר על הפחד הזה היא להגדיר באופן ברור מה בדיוק המטפל מספק למטופל, ולהימנע מלהבטיח דברים שלא בטוחים: להבהיר למטופל שהטיפול הוא תהליך של חקירת האמת ולא בהכרח פתרון קסם. להדגיש שאתה כמטפל לא מבטיח תוצאות, אלא מציע לעזור לבדוק מה באמת אפשרי או לא. להבהיר שאתה מוכן לבדוק עם ... להוביל לשיפור בתחושה גם אם המציאות לא תשתנה בפועל. כשאתה כמטפל לא מתיימר לספק משהו שאינך בטוח בו, ואין הבטחות שווא, לא נוצרת חרדה מהטיפול. המטופל ... יודע את האמת?, האם השיטה שלמדתי אכן מתאימה לכל מצב?. כאשר המטפל לא בטוח בעצמו, התעודה לא תעזור לו, כי החרדה נובעת מהספק הפנימי שלו לגבי יכולותיו האמיתיות. כיצד אפשר להיות בטוח יותר כמטפל באמצעות חיפוש האמת? כדי להרגיש בטוחים בטיפול, ההמלצה המרכזית היא להשתמש בגישה של ... להבין טוב יותר את מצבו ולהשלים איתו בצורה טובה יותר. כאשר המטפל מחויב לגילוי האמת, הוא לא חושש מכישלון כי הוא לא מציג למטופל פתרון ודאי אלא תהליך של ... האמת יכולה להקל על פחד הטיפול? השיטה הזאת מפחיתה חרדה כי המטפל יודע שהוא לא משקר ולא מגזים. הוא פשוט מציג דברים כפי שהם ומסייע למטופל לבדוק לעומק את ... האמת, ולא הבטחה שפתרון ספציפי הוא ודאי. איך לפתח ביטחון עצמי כמטפל? אימון אישי מול טיפול פסיכולוגי - מה ההבדלים? איך לבחור שיטת טיפול שמתאימה לך? האם ... בעזרת לימודי NLP? דרכים להתמודד עם פחד מכישלון מהי חרדת מטפלים וממה היא נובעת? חרדת מטפלים היא מצב נפוץ שבו אנשים שרוצים לעסוק בטיפול, אימון אישי או ייעוץ חווים פחד וחרדה גדולה ... למשל, כאשר מגיע אליו מטופל עם עסק שעומד בפני פשיטת רגל, המטפל עשוי לפחד מההתחייבות להוציא אותו מהמצב הקשה, כי הוא מודע לאפשרות שהוא ייכשל בכך. ... בטיפול? אליעד מציע פתרון ברור ופשוט להתמודדות עם החרדה: המטפל לא צריך להתחייב למשהו שהוא לא בטוח שיוכל לספק. במקום להבטיח הצלחה ודאית, המטפל צריך להדגיש למטופל שהטיפול הוא תהליך של בירור משותף של האמת, שבו: המטפל והמטופל יחד בודקים את העובדות ואת הפרשנויות למצב. לא מתחייבים בוודאות לפתור את הבעיה, ... לשנות את הדרך שבה המטופל רואה ומבין את מצבו. באופן הזה, כאשר המטפל פועל בכנות ואינו מבטיח דברים שהוא לא יכול להבטיח, הוא לא יחוש פחד או חרדה מפני ... או הסמכות בשיטות טיפול או באימון אישי יפחיתו את החרדה שלהם כמטפלים. בפועל, אדם ישר ומודע עדיין יתהה אם התעודה באמת מעידה על יכולתו לטפל, והאם השיטה שלמד ... את החרדה זה לא התעודה עצמה, אלא עומק החקירה הפנימית של המטפל: הבנת המציאות לעומק ובדיקת התאמת הפתרונות באופן מדויק למצב האישי של כל מטופל. איך ... על בירור האמת בצורה ישירה ומדויקת עם המטופל. הוא ממליץ למטפלים לא להיצמד לתיאוריה אחת או לתהליך קבוע מראש (כמו 12 צעדים), אלא תמיד לבדוק לעומק את ... חיצוני, אך אפשר לשנות את ההרגשה הפנימית ביחס אליהם? כאשר המטפל מתמקד בחיפוש האמת במקום בהבטחות שווא, הוא אינו צריך לפחד. המטופל מבין שאין כאן הבטחה ... אחוז, אלא יש כאן תהליך אמיתי וכנה של בירור משותף. מה גורם למטפלים לחשוש מעצמם ומהגישה שלהם? אליעד מסביר בפשטות שחרדת ה
הדרכת מטפלים, איך להצליח בתור מטפל? איך להיות מטפל? איך ללמוד לטפל? איך לעזור לאנשים? ללמוד לאמן, ללמוד אימון, להיות יועץ, ללמוד יעוץ, להיות פסיכולוג, להיות מאמן, חרדת מטפלים, האם הסנדלר יכולת ללכת יחף? איך לטפל באחרים?
הדרכת מטפלים, איך להצליח בתור מטפל? איך להיות מטפל? איך ללמוד לטפל? איך לעזור לאנשים? ללמוד לאמן, ללמוד אימון, להיות יועץ, ללמוד יעוץ, להיות פסיכולוג, להיות מאמן, חרדת מטפלים, האם הסנדלר יכולת ללכת יחף? איך לטפל באחרים?
... מטפלים, איך להצליח בתור מטפל? איך להיות מטפל? איך ללמוד לטפל? איך לעזור לאנשים? ללמוד לאמן, ללמוד אימון, להיות יועץ, ללמוד יעוץ, להיות פסיכולוג, להיות מאמן, חרדת מטפלים, האם הסנדלר יכולת ללכת יחף? איך לטפל באחרים? מה הדבר המרכזי שצריך לעשות כדי להצליח בתור מטפל? כדי להצליח בתור מטפל, אליעד כהן מסביר שהדבר המרכזי והחשוב ביותר הוא קודם כל לטפל בבעיות של עצמך. ההיגיון שעומד מאחורי הרעיון ... לאחרים אם הוא עצמו לא יכול להתמודד ולפתור את אותן הבעיות או בעיות דומות באופן אישי. לדוגמה, אם מגיע אליך מטופל עם בעיה מסוימת, שהיא מורכבת במיוחד, ואתה כמטפל לא הצלחת מעולם לפתור לעצמך בעיה בסדר גודל דומה או זהה, סביר להניח שלא תוכל לעזור לו. אך לעיתים, יכול לקרות מצב שבו המטופל מצליח לפתור את הבעיה בעצמו לאחר משפט אחד פשוט שתאמר לו. במקרה כזה, הפתרון לא הגיע ממך כמטפל, אלא מיכולת החשיבה וההבנה של המטופל עצמו. הוא זה שעיבד את הדברים בראשו ופתר לעצמו את הבעיה. אבל במידה שהמטופל אינו מסוגל לפתור את הבעיה שלו בעצמו, האחריות המלאה על פתרון הבעיה עוברת אליך כמטפל. אתה זה שצריך להבין את מורכבות הבעיה ולספק את הפתרון. לכן, היכולת שלך כמטפל לפתור בעיות מורכבות של אחרים תלויה לחלוטין ביכולת שלך לפתור בעיות מורכבות בכלל, וזה כולל גם את הבעיות האישיות שלך. איך לפתח את היכולת לפתור בעיות מורכבות כמטפל? כדי שתהיה לך יכולת לטפל בבעיות מורכבות אצל אחרים, עליך לפתח את החשיבה ואת יכולת הניתוח שלך. הדרך ... להפסיק, ובא אליך מטופל שמבקש להפסיק לעשן, ייתכן שתגיד לו משפט כלשהו, והוא בעזרת החשיבה העצמית שלו יצליח להפסיק. במקרה כזה, הפתרון לא נבע מהיכולת שלך כמטפל, אלא מהיכולת של המטופל עצמו. אך באופן עקרוני, אם האחריות לפתרון מוטלת ישירות עליך, ואתה הוא זה שאמור להוביל את המטופל לפתרון - לא תוכל לסייע לו בבעיה שאתה בעצמך לא מצליח לפתור. במילים אחרות, כדי להיות מטפל טוב באמת, עליך קודם כל להתגבר בעצמך על בעיות מורכבות. כיצד הטיפול העצמי ישפר את היכולת שלך לעזור לאחרים? כאשר אתה כמטפל מתמודד באופן פעיל עם בעיות מורכבות בחייך האישיים, אתה למעשה מפתח יכולות מנטליות חדשות. יכולות אלו ... מציין שגם המוח עצמו לא מבחין בין בעיות אישיות לבעיות של אחרים - הוא פשוט מתפתח ומשתפר ככל שאתה מתאמץ ומתמודד עם בעיות. לכן, הדרך הטובה ביותר להפוך למטפל מוצלח, יועץ, מאמן או פסיכולוג יעיל, היא להתחיל בהתמודדות עצמית ולפתור את הבעיות האישיות המורכבות שלך. סיכום הדברים העיקריים של אליעד כהן למטפלים חדשים ולכאלה שמעוניינים להצליח: כדי להצליח כמטפל, חובה להתמודד ולטפל קודם כל בבעיות האישיות שלך. יכולתך כמטפל לפתור בעיות מורכבות של אחרים תלויה ביכולת שלך לפתור בעיות דומות בעצמך. לעיתים מטופלים מסוגלים לפתור בעצמם את הבעיה בעזרת רמז קל, אך זה לא מוכיח את היכולת האישית שלך כמטפל. התמודדות עצמית עם בעיות משפרת את יכולת הניתוח והחשיבה שלך כמטפל. המוח מתפתח ומתחדד ככל שאתה מתאמץ לפתור בעיות, בין אם אלו בעיות שלך או של אחרים. בשורה התחתונה, הדרך להיות מטפל מוצלח היא לשפר את עצמך כל הזמן על ידי התמודדות עם הבעיות האישיות והמורכבות ביותר שלך. ככל שתצליח לטפל בעצמך בצורה יעילה יותר, כך תוכל להצליח לטפל באחרים ולעזור להם בצורה טובה ועמוקה יותר. איך להצליח בתור מטפל? איך ללמוד לטפל באנשים? מהי חרדת מטפלים? איך לשפר יכולות טיפוליות? האם הסנדלר יכול ללכת יחף? איך לפתור בעיות מורכבות כמטפל?
להציל את המציל או להציל את העולם? סבל של מורה רוחני, בעיות של מורה רוחני, בעיות של מטפלים, הדרכת מטפלים
להציל את המציל או להציל את העולם? סבל של מורה רוחני, בעיות של מורה רוחני, בעיות של מטפלים, הדרכת מטפלים
... את המציל או להציל את העולם? סבל של מורה רוחני, בעיות של מורה רוחני, בעיות של מטפלים , הדרכת מטפלים למה אנשים שרוצים להציל את העולם צריכים קודם להציל את עצמם? אנשים רבים חושבים שהם הגיעו לאושר פנימי או להארה רוחנית, ...
מהי חרדה כללית? הפרעת חרדה מוכללת, פחד כללי, איך מתמודדים עם חרדה כללית? איך לטפל בחרדה כללית? סימפטומים של חרדה מוכללת, איך מטפלים בחרדה? איך להתמודד עם חרדה? טיפול בחרדה
מהי חרדה כללית? הפרעת חרדה מוכללת, פחד כללי, איך מתמודדים עם חרדה כללית? איך לטפל בחרדה כללית? סימפטומים של חרדה מוכללת, איך מטפלים בחרדה? איך להתמודד עם חרדה? טיפול בחרדה
... הפרעת חרדה מוכללת, פחד כללי, איך מתמודדים עם חרדה כללית? איך לטפל בחרדה כללית? סימפטומים של חרדה מוכללת, איך מטפלים בחרדה? איך להתמודד עם חרדה? טיפול בחרדה מהי חרדה כללית וכיצד להתמודד איתה? חרדה כללית או ... במציאות, תוכל להוריד את עוצמת החרדה ולחיות חיים מלאים יותר, פחות כבולים לתחושת פחד שיכולה להיות שקרית. איך מטפלים בחרדה כללית? האם יש פתרון לחרדה כללית? כיצד להתמודד עם פחד כללי? מה עושים עם חרדה לא ... רע, ממה אתה מפחד לא יודע כל פעם זה משהו אחר פעם אני מפחד מזה ופעם מזה מפחד שיקרה לי דבר רע מה עושים עם זה איך מטפלים בזה. אתה הבנת? ש: ברור. אליעד: ברור, מה עושים? ש: למדנו על זה אין סוף פעמים. אליעד: ברור ... לוקחים כל אחד מהדברים האלה. אליעד: אין בעיה אני מפחד שלא יאהבו אותי מה עושים טיפלנו, אני מפחד שיאהבו אותי. ש: מטפלים . אליעד: עכשיו אני מפחד שיאהבו אותי. ש: מטפלים אז? אליעד: לא אני מפחד שלא יאהבו אותי ואני מפחד שיאהבו אותי גם את זה וגם את זה מפחד, אני מפחד שאני פתאום לא ארצה שיאהבו אותי מה נעשה? ש: בסדר מטפלים גם בזה. אליעד: מה נעשה איך נתפטר מזה אני מפחד שפתאום אני לא ארצה שיאהבו אותי. ש: לא ברור ...
לפתור בעיות לאחרים, האם מי שלא יכול לעזור לעצמו יכול לעזור לאחרים? האם הסנדלר יכול ללכת יחף? חרדת מטפלים, האם אפשרי לעזור לאחרים בלי שאתה יכול לעזור לעצמך? ממי לקבל יעוץ? סוגים של יועצים, מי יכול לעזור לי? איך לפתור בעיות?
לפתור בעיות לאחרים, האם מי שלא יכול לעזור לעצמו יכול לעזור לאחרים? האם הסנדלר יכול ללכת יחף? חרדת מטפלים, האם אפשרי לעזור לאחרים בלי שאתה יכול לעזור לעצמך? ממי לקבל יעוץ? סוגים של יועצים, מי יכול לעזור לי? איך לפתור בעיות?
... בעיות לאחרים, האם מי שלא יכול לעזור לעצמו יכול לעזור לאחרים? האם הסנדלר יכול ללכת יחף? חרדת מטפלים, האם אפשרי לעזור לאחרים בלי שאתה יכול לעזור לעצמך? ממי לקבל יעוץ? סוגים של יועצים, מי יכול לעזור ... בו, העובדה שיש לו בעיות בלתי פתורות בתחומים אחרים אינה צריכה למנוע את הפנייה אליו. האם חרדת מטפלים היא מחסום לעזור לאחרים? אליעד כהן מתייחס גם לנושא חרדת מטפלים, שמסמל את הפחד של מטפלים שהם עצמם מתמודדים עם בעיות אישיות ועדיין מציעים סיוע לאחרים. לפי הסברו של אליעד, חרדת מטפלים לא אמורה להיות מכשול מוחלט, מכיוון שמטפל יכול להעניק עזרה לאחרים גם כאשר קיימות אצלו בעיות בתחומים מסוימים, כל עוד הבעיות שבהן הוא עוסק עם ... היכולות האמיתיות של היועץ. האם אפשר לעזור לאחרים בלי לעזור לעצמי? ממי כדאי לקבל ייעוץ? חרדת מטפלים הסנדלר הולך יחף? מי יכול לעזור לי לפתור בעיות? האם יועץ חייב לפתור בעיות בעצמו? ...
ניתוח מקרה טיפולי, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, הקטנת גורם הסיכוי, איך לטפל בפחד? בדיקת הנחות היסוד של הפחד, מפחד לקבל התקף לב, מפחד שההורים ימותו, הדרכת מטפלים, ללמוד להיות מטפל, יעוץ למטפלים
ניתוח מקרה טיפולי, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, הקטנת גורם הסיכוי, איך לטפל בפחד? בדיקת הנחות היסוד של הפחד, מפחד לקבל התקף לב, מפחד שההורים ימותו, הדרכת מטפלים, ללמוד להיות מטפל, יעוץ למטפלים
... לקבל התקף לב, מפחד שההורים ימותו, הדרכת מטפלים, ללמוד להיות מטפל, יעוץ למטפלים מהו פחד ואיך הוא נוצר? אליעד כהן ... רק לגבי אירועים אפשריים בעתיד. איך מטפלים בפחד שאמא תמות מהתקף לב? הדוגמה ... תקבל התקף לב בזמן ריצה. הוא מדגים כיצד מטפלים בפחד זה על ידי שלוש שאלות מרכזיות. ... שונה מסכנות אחרות רבות, הוא נרגע. איך מטפל יכול להשתמש בכלים האלו בטיפול בפחד? אליעד כהן מדגיש שכדי להשתמש בכלים האלו, המטפל חייב לקחת את המשפט של המטופל (אני ... בסיסיים על ידי שאילת השאלות שהוזכרו. המטפל צריך בעצמו לדמיין את הסיטואציה בצורה ... שלו, ויוכל לשחרר אותן בעצמו. לפי אליעד, המטפל צריך להרגיש ולהבין את מה שהמטופל ... מהתקף לב? מהן הנחות היסוד של הפחד? הדרכת מטפלים בפחדים וחרדות איך מטפלים בפחדים בעזרת שאלות? איך להקטין סיכוי ...
איך לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית
איך לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית
... לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית איך לפתור כל בעיה ... ואיך אפשר להתייחס אליה אחרת. איך להשתמש בשיטה כדי לייעץ ולסייע לאחרים? אליעד מדגיש שכשמאמנים, מטפלים, או אנשים שרוצים לעזור לאחרים משתמשים בשיטה, הם יכולים ... שליליים הנגרמים כתוצאה מפרשנות לא נכונה או לא מדויקת. איך לנתח סיבתיות? איך לפתור כל בעיה? אימון למטפלים ולמאמנים הדרכת מטפלים בשיטת אליעד כהן איך להבין סיבה ותוצאה? מהי חשיבה שיטתית? ...
הדרכת מטפלים, הזדהות של המטפל עם המטופל, איך לא להרגיש רע מהבעיות של המטופל? הדרכת פסיכולוגים, הדרכת פסיכותרפיסטים, איך לא לקחת איתך את הבעיות של המטופל? איך לא להרגיש רע מהזדהות עם המטופל? גישות טיפוליות
הדרכת מטפלים, הזדהות של המטפל עם המטופל, איך לא להרגיש רע מהבעיות של המטופל? הדרכת פסיכולוגים, הדרכת פסיכותרפיסטים, איך לא לקחת איתך את הבעיות של המטופל? איך לא להרגיש רע מהזדהות עם המטופל? גישות טיפוליות
... מטפלים, הזדהות של המטפל עם המטופל, איך לא להרגיש רע מהבעיות של המטופל? הדרכת פסיכולוגים, הדרכת פסיכותרפיסטים, איך לא לקחת איתך את הבעיות של המטופל? איך לא להרגיש רע מהזדהות עם המטופל? גישות טיפוליות איך מטפל יכול לא להרגיש רע מהבעיות של המטופלים? מטפל, בין אם הוא פסיכולוג, פסיכותרפיסט, מאמן או כל דמות אחרת המסייעת לאנשים, עשוי להרגיש לעיתים השפעה רגשית שלילית מהבעיות של המטופל. כאשר המטפל עוזר לאחרים, הוא נדרש להקשיב ולעזור לפתור את בעיותיהם, אך כיצד הוא יכול להימנע ... יכול להזדהות עם הבעיות מבלי לקחת אותן אישית? מהי הזדהות רגשית ומה סכנותיה? הזדהות רגשית מוחלטת היא גישה בה המטפל חווה את רגשות המטופל ומרגיש את הסבל שלו כאילו היה סבלו שלו. אם המטפל יזדהה בצורה מוחלטת עם המטופל, הוא עלול להתחיל לחוות את הסבל של המטופל ולהימשך ... אתה עלול להימשך לתוך הבור בעצמך. הפתרון הנכון - גישה שונה כלפי המצב הפתרון הוא לפתח נקודת מבט שונה, כזו שבה המטפל לא רואה את הסבל של המטופל כבעיה אמיתית, אלא כמצב מושלם. לדוגמה, אם המטופל אומר אני בדיכאון ורוצה למות, המטפל יכול לדמיין את עצמו חווה את אותם רגשות, אך לא להרגיש רע מהם. המטפל מבין שאין באמת רע במצב זה, אלא רק בהבנה שהמטופל מרגיש שהוא לא יכול לשנות את רגשותיו. למה המטפל לא צריך לשנות את המטופל? הבעיה של המטופל איננה הסבל עצמו, אלא תחושת האין ברירה. המטפל לא אמור להציל את המטופל, אלא להראות לו שהוא יכול לבחור אחרת. אם מטופל אומר אני שונא את החיים, המטפל יכול להראות לו שהוא לא חייב להרגיש כך. הוא יכול לבחור לאהוב את החיים. המטפל עוזר למטופל להכיר בכך שהוא יכול לבחור את רגשותיו, ושאין חובה להרגיש רע או להישאר במצב זה. הקשר בין טיפול להבנה שהמטופל הוא אלוהים אם המטפל מבין שהמטופל הוא ישות אינסופית שבחר לחוות סבל, הוא יכול להראות לו שהוא יכול לבחור ... היכולת לבחור את רגשותינו, וכך מאפשרת למטופל להבין שאין בעיה אמיתית במצבו, אלא רק בתפיסתו את המצב. התפקיד של המטפל הוא להחזיר את המטופל לכוח הבחירה שלו, ולהראות לו שהוא יכול לשנות את המצב שלו מתוך ... הנכונה בטיפול היא לא לנסות להציל את המטופל, אלא להוביל אותו להבנה שהוא לא צריך להציל את עצמו. ברוב המקרים, המטפל רואה את המטופל כמי שמצוי בבעיה אמיתית, ומנסה לעזור לו להימנע מהסבל. אך המטפל הטוב הוא זה שמבין שאין בעיה אובייקטיבית במצב המטופל, וההסבל מגיע רק מההבנה ... מה חשוב לדעת על טיפול ממקום של הזדהות בריאה? הזדהות עם המטופל היא חיונית, אך צריך לעשות זאת מתוך מקום שבו המטפל מבין שהמצב של המטופל הוא לא רע או בעייתי, אלא שהמטופל פשוט שכח שהוא יכול לבחור את רגשותיו. המטפל טוב לא מרגיש רע מהבעיות של המטופל, משום שהוא מבין שאין בעיה אמיתית בסבל. הוא עוזר ... רחמים או רצון לשנות את מצבו, אלא מתוך רצון להחזיר לו את הבחירה והשליטה על רגשותיו. סיכום הדרך הנכונה שבה מטפל יכול לא להרגיש רע מהבעיות של המטופלים היא להזדהות עם הסבל, אך מבלי להרגיש מאוים ממנו. על המטפל להבין שאין בעיה אמיתית במצב המטופל, ושכל סבל הוא תוצאה של תפיסה שגויה או של שכחה שהוא יכול לבחור את רגשותיו. המטפל לא מנסה להציל את המטופל, אלא להחזיר לו את הבחירה, וללמד אותו שהוא יכול לשנות את רגשותיו ולבחור במציאות שונה. איך לטפל במטופלים? הזדהות רגשית בטיפול האם מטפל יכול לא להרגיש רע? גישות טיפוליות המטפל כמיכל איך למנוע הזדהות רגשית עם מטופל? איך מטפל יכול לא להרגיש רע מהבעיות של המטופלים? כאשר אדם עוזר לאחרים, בין אם הוא פסיכולוג, ... להתנהג כמו רובוט. לדוגמה, כשמישהו מחפש בגוגל איך להתאבד?, גוגל לא מרגיש רע מזה, כי הוא לא מזדהה עם השואל. אם מטפל יתייחס לאנשים כמו מכונה, ללא הזדהות רגשית, לכאורה הבעיה נפתרה - אך זו אינה גישה שעובדת בטווח הארוך, כי טיפול הוא מקצוע שדורש הזדהות, אחרת זה יהיה משעמם וחסר משמעות. מטפל שמנותק לחלוטין רגשית עלול להרגיש חסר משמעות בעבודתו. אם העבודה שלו היא רק בשביל כסף, בלי עניין אמיתי, הוא לא יוכל להחזיק מעמד לאורך זמן. מטפל טוב באמת הוא אדם שנכנס לעומק הבעיה של המטופל, מרגיש אותה וחווה אותה כאילו היא הבעיה האישית שלו. הסכנה שבהזדהות רגשית מוחלטת מצד שני, אם המטפל יזדהה באופן מוחלט עם הבעיה של המטופל, הוא עלול לסבול בעצמו. למשל, אם מישהו מספר ...
הסכנה שבללמד אחרים, הסכנה שבלעזור לאחרים, חרדת מטפלים, פחד לטפל באחרים, מי מתאים להיות מנהיג? מי יכול לחלק עצות לאחרים? רחמנות על העולם, מי ראוי להנהיג? להיות מורה רוחני, גורו, להיות מאמן, להיות מטפל, להיות יועץ
הסכנה שבללמד אחרים, הסכנה שבלעזור לאחרים, חרדת מטפלים, פחד לטפל באחרים, מי מתאים להיות מנהיג? מי יכול לחלק עצות לאחרים? רחמנות על העולם, מי ראוי להנהיג? להיות מורה רוחני, גורו, להיות מאמן, להיות מטפל, להיות יועץ
... שבללמד אחרים, הסכנה שבלעזור לאחרים, חרדת מטפלים, פחד לטפל באחרים, מי מתאים להיות מנהיג? מי יכול לחלק עצות לאחרים? רחמנות על העולם, מי ראוי להנהיג? להיות מורה רוחני, גורו, להיות מאמן, להיות מטפל, להיות יועץ מהן הסכנות שבמורים ומטפלים שמלמדים אחרים? אליעד כהן עוסק בהסכנות שיכולות להיגרם לאנשים שעוסקים בהדרכה, טיפול או ייעוץ, במיוחד כאשר הם ... וההקשר שבו נאמר. שום דבר לא נכון באופן מוחלט, ולכן כשאנשים מקבלים את העצות או הלימודים של מורה או מטפל כעובדה מוחלטת, הם עשויים לפתח אשליה של שלמות ורוגע בעוד שמדובר בסך הכל בשחקן במשחק החיים. כיצד משחק החיים קשור ... לתקן את העולם או את עצמנו. מתי ראוי לאדם ללמד ולהנהיג אחרים? הצעד הראשון על מנת להיות מורה או מטפל שמוביל שינוי אמיתי הוא להבין שהמציאות עצמה מושלמת. רק אז הוא יוכל להעביר את העצות או ההדרכה מתוך בחירה חופשית ... שבו ניתן להבין את הסיבה האמיתית לכל דבר, רק כאשר אנו חווים את העולם כפי שאלוהים חווה אותו. חרדת מטפלים מנהיגות רצון להציל אחרים סכנה במנהיגות למה אלוהים ברא את העולם אמונה בשלמות שאין שלמות אחריה מדוע קיים פחד ... התרחשה בכלל. עד אז, אפשר רק לדבר על כך ברמה רעיונית, אבל לא לתפוס באמת את התשובה השלמה. חרדת מטפלים מנהיגות רצון להציל אחרים סכנה במנהיגות למה אלוהים ברא את העולם אמונה בשלמות שאין שלמות אחריה ...
התחייבות לתוצאות, מי מתחייב לתוצאות? מאה אחוז הצלחה, כמה פגישות צריך? כמה טיפולים צריך? שקרים של יועצים, שקרים של מטפלים, שקרים של מנטורים, שקרים של מאמנים, בחירת יועץ, בחירת מטפל, בחירת מאמן, בחירת מנטור, לבחור יועץ
התחייבות לתוצאות, מי מתחייב לתוצאות? מאה אחוז הצלחה, כמה פגישות צריך? כמה טיפולים צריך? שקרים של יועצים, שקרים של מטפלים, שקרים של מנטורים, שקרים של מאמנים, בחירת יועץ, בחירת מטפל, בחירת מאמן, בחירת מנטור, לבחור יועץ
... לתוצאות, מי מתחייב לתוצאות? מאה אחוז הצלחה, כמה פגישות צריך? כמה טיפולים צריך? שקרים של יועצים, שקרים של מטפלים, שקרים של מנטורים, שקרים של מאמנים, בחירת יועץ, בחירת מטפל, בחירת מאמן, בחירת מנטור, לבחור יועץ האם התחייבות לתוצאות תמיד אמיתית? הרצאה של אליעד כהן עוסקת בסוגיה של התחייבות לתוצאות במסגרת ייעוץ או ... ככלל, רבים מעדיפים לקבל ייעוץ ממישהו שמתחייב לתוצאות, כיוון שזה מעניק להם תחושת ביטחון. לעיתים קרובות, יועצים, מאמנים או מטפלים מציעים הצלחה מובטחת כדי למשוך לקוחות. אולם, אליעד טוען שזו פעמים רבות מניפולציה, כיוון שתוצאות רבות, במיוחד בתחומים כמו ייעוץ עסקי, לא תלויות רק במטפל או יועץ אלא גם בלקוח עצמו ובנסיבות חיצוניות. כיצד מתחייבים לתוצאה? אליעד מסביר שהתחייבות לתוצאה יכולה להיות בעייתית כאשר תוצאה מסוימת תלויה ... התחייבות על תוצאה הנמצאת בשליטת היועץ לבין התחייבות על תוצאה המושפעת גם מהלקוח. האם התחייבות לתוצאות היא רמאות? כאשר יועץ או מטפל מתחייב לתוצאה שלא תלויה רק בו, אליעד טוען באופן חד משמעי שזו רמאות. לדוגמה, אם יועץ מתחייב שתהיה לך הצלחה בעסק, אך לא יכול לשלוט על כל הגורמים ... לקחת אחריות אישית ולזכור שבסופו של דבר, כל תוצאה, בין אם מדובר בשיפור בריאותי או הצלחה עסקית, תלוית גם במקבל הייעוץ, לא רק במטפל או יועץ. אליעד ממליץ להימנע מהתחייבויות שקריות ולהעדיף יועץ שדוגל בכנות ובקביעת ציפיות ריאליות. ההונאה שבקביעת הצלחה ב - 100% אליעד מתאר מצב שבו יועץ טוען שהשיטה שלו מצליחה ב - 100%, אך למעשה הוא לא יכול להתחייב שהלקוח יבצע את כל ההנחיות כראוי. תוצאה לא תלויה רק במטפל, אלא גם בתשומת הלב, ההבנה והמעש של מקבל הייעוץ. הוא מביא את הדוגמה של הכנת חביתה - אם תעשה בדיוק את מה שנאמר לך, תקבל חביתה. אך במקרים כמו ... נכון, יתמיד בשיטה, או לא יפעל בניגוד להנחיות מתוך בחירה חופשית או שגיאה כלשהי. לכן לא ניתן לקחת אחריות על תוצאות שאינן תלויות במטפל בלבד. איך רמאות פועלת בתחום הזה? יש מטפלים או יועצים שמתחייבים לפתרון בעיה נפשית או בריאותית תוך מספר פגישות, או מתחייבים לשיפור מיידי ומדיד. בפועל, הם לא יכולים להבטיח בוודאות שכל אדם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מטפלים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מטפלים, איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מטפלים, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למתבגרים, אימון אישי מומלץ, מורה רוחני בתחום מטפלים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3506 שניות - עכשיו 08_07_2025 השעה 02:46:06 - wesi4