ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אספרגר ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 11 ✔פרק 8 הכללה עידוד התפתחות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 11
פרק 8

הכללה

עידוד התפתחות חברתית והפנמת חוקים חברתיים

לילדים אוטיסטים, גם אם הם מגיעים להישגים אקדמיים ודידקטיים טובים, קשה מאד להבין חוקים חברתיים כתובים ו"לא כתובים". זה לא מובן מאליו שהם יבינו ויפנימו את הדרך הנכונה לתקשר בחברת אדם נוסף או קבוצה.

השיטה המקובלת ביותר ללמד ילד את החוקים החברתיים היא דרך אדם שמתווך בינו לבין בני גילו. מכיוון שהילד אינו יודע כיצד לתקשר באופן המקובל הסייעת (שהיא האדם המתווך) עוזרת לו לעשות זאת. כשאתם בוחרים סייעת לגן או לבית הספר וודאו שיש לה נסיון, ואם אין לה נסיון הצמידו לה מנחה בעל נסיון בשילוב. להלן מספר הצעות להורים שעשויות לעזור לילד לפתח את "המצפן" החברתי שלו בגילאים שונים.

ביקורי חברים

הקפידי, למרות הטיפולים הרבים שהילד מקבל במהלך השבוע, להשאיר אחר הצהריים אחד פנוי לביקור של חבר/ה מהגן או מביה"ס. כדאי מאד שביקור זה יהיה מלווה ע"י מבוגר שמכיר את ילדך ועובד איתו, אחד מהמטפלים או את עצמך (במידה ואת מרגישה שאת טובה בתיווך בין שני הילדים). כאשר המשחקים שכדאי לשחק בהם הם בדיוק אותם משחקים מפרק 5. אל תתביישי לשחק עם שני הילדים כאשר גם ההורה של הילד המבקר נמצא. את נמצאת שם כדי לתווך בין הילדים ולעזור לילדך ולא כדי לשעשע את המבוגר הנוסף. כדאי לערוך את הביקור הראשון של חבר אצלכם בבית כדי שילדך ירגיש במקום מוגן ומוכר וכך הדבר היחידי שהוא יהיה צריך להתמודד עימו תהיה האינטראקציה עם החבר. נסי להקפיד על משחקים בתורות, חוקים כמו "לא חוטפים צעצוע", אכילה משותפת ליד שולחן, פנייה תקשורתית לחבר ועוד. בזמן משחק זה נכנסים כל המימדים שעבדתם עליהם בטיפולים הפרטניים ולכן מי שנמצא עם הילדים צריך להיות מודע מאד למה שהוא עושה ולכוון את התהליך כך ששני הילדים יוצאים ממנו מועצמים ושמחים.

עבודה על חוקים חברתיים

חוקים חברתיים הם הבסיס לתקשורת נכונה וטובה ועל הילד ללמוד ולהפנים אותם רמת הציפיות שלנו בתחום זה תלויה בגילו של הילד.

להלן חלק מהחוקים החברתיים שעל הילד ללמוד ולהפנים כדי להשתלב בחברת ילדים, ובחברה בכלל:

1.אומרים שלום ו"מה שלומך" פעם אחת, כשנפגשים.

2.לא מרביצים.

3.מנסים שלא לחזור על דברי אחרים.

4.מדברים בתורות (פעם אני ופעם האחר מדבר).

5.אומרים שלום ומסתכלים בעיניים כשנפגשים.

6.שומרים על מרחק פיזי הולם מאנשים אחרים (לא מחבקים, לא נוגעים ולא נכנסים למרחב האינטימי שלהם).

7.לא דוחפים.

8.אומרים שלום ומסתכלים בעיניים כשנפרדים.

9.עומדים בתור.

10.ישיבה בקבוצה באופן נאות (רגליים וידיים במקום).

11.כשמישהו מדבר לא מתפרצים לדבריו.

12.כשרוצים משהו מבקשים "בבקשה".

13.כשמקבלים משהו אומרים "תודה".

14.כשרוצים להצטרף למשחק של ילדים נעמדים לידם ומחכים שהם יסתכלו עליך ואז מבקשים להצטרף או לשחק בצעצוע שלהם. לא נדחפים למשחק.

15.לדעת לקבל "לא" כתשובה מילדים ומבוגרים.

16.כשרואים חבר אומרים לו שלום ומסתכלים עליו.

17.כשמישהו מדבר יש להסתכל לו בעיניים מידי פעם לפחות.

18.כשמישהו מדבר יש להקשיב, הקשבה היא ישיבה בשקט כשאתה מביט מידי פעם באדם.

19.חכה שהאדם לידך יפסיק לדבר ורק אז דבר אתה.

20.בשיחה שאל שאלות את הילד לידך כדי להראות התעניינות, קודם חכה שהוא יפסיק לדבר.

21.כשאתה רואה מישהו בפעם הראשונה באותו יום תגיד "שלום, מה שלומך?" (או "מה הענייניים?").

22.כשאתה יושב עם חבר ליד שולחן שאל אותו שאלות לגבי מה הוא עושה וחכה לתשובה.

23.כשאתה יושב עם מישהו ליד שולחן שאל אותו שאלות - איפה, מה, מתי, למה ואיך. חכה לתשובה, דבר בתורות.

24.כשילד משחק או קורא משהו שאל אותו שאלה לגבי מה הוא עושה. אח"כ שאל אותו שאלות נוספות - איפה, מה, מתי, למה ואיך.

25.כשאתה פוגש מישהו בפארק או מגרש המשחקים אמור לו שלום, שאל אותו מה הוא עשה היום, עם מי, מתי, איפה. כדי לגרום לשיחה להמשיך שאל עוד שאלות. הקשב לתשובה של הילד מולך. אם הילד שואל אותך שאלות ענה לו. נסה להסתכל בעיניו מידי פעם כשאתה מדבר.

26.כשמישהו מספר חוויה שלו הקשב והסתכל עליו. כשהוא מסיים לספר שאל אותו שאלה שקשורה לסיפור שלו.

27.אם אתה רוצה לסיים את השיחה, אחרי שגמרת לשאול שאלות ולהקשיב לתשובות, אמור "היה כיף לדבר איתך, אני צריך עכשיו לעשות דברים אחרים, נתראה אח"כ".

28.כשפוגשים ילד חדש עומדים מולו במרחק סביר ומביטים בו. אח"כ אומרים "קוראים לי X,איך קוראים לך?". מחכים שהילד יענה ואז שואלים עוד שאלה או מציעים לו "רוצה לשחק?"

29.כשאתה רצה לשוחח על נושא שמעניין אותך שאל את הילד / המבוגר אם הוא רוצה לשוחח עליו. לדוגמה: "אני אוהב רכבות, רוצה לשמוע על רכבת שראיתי שבוע שעבר?". אם הילד נראה לא מעוניין או אומר "לא" נסו לדבר איתו על משהו אחר שאולי מעניין אותו. אם הילד מסכים אז ספר את הסיפור שלך על רכבת ולאחר מספר משפטים תפסיק לדבר כדי שהילד השני יוכל לשאול שאלה או לספר גם משהו.

30.כשאתה רוצה לשחק במשהו עם חבר מצא משחק שמעניין אותך, גש לחבר ושאל אותו אם הוא רוצה לשחק איתך במשחק. אם החבר מסכים התחילו לשחק. אם החבר לא מסכים שאל אותו אם הוא רוצה לבחור משחק ביחד.

מיומנות חברתית היא חשובה מאד להשתלבותו של הילד בעולם ולהרגשת הטוב והשייכות של הילד לחברה. הבעיה העיקרית עם החוקים שהזכרתי עד כה היא שילדים אוטיסטים יכולים להתקשות בהבנתם גם כאשר תסבירו אותם באופן מילולי (כמו שלעיתים ילדים אוטיסטים לא יבינו מדוע בדיחה היא מצחיקה, גם אם תסבירו אותה). מכיוון שהערוץ החזותי אצל ילדים אוטיסטים הוא טוב מאד בדרך כלל, כדי להביא אותם למקום של הבנה והפנמה עמוקים יותר, כדאי מאד לרכוש את הספר "The Socual Skills Picture Book - teaching play, emotion, and communication to children with autism, נכתב ע"י Dr Jed Baker. הספר בנוי כך שכל סיטואציה חברתית מצולמת בתמונות ברורות כאשר סיטואציה אחת היא הנכונה חברתית ואילו התמונה לידה היא הסיטואציה הלא רצויה / נכונה. אדם החל להתעניין בספר זה בגיל 3, גם אייל המשיך להשתמש בו עד גיל 12. הספר מומלץ לילדים עד גיל ההתבגרות. כדאי לקרוא אותו ביחד כסוג של סיפור ולא כעוד מטלה טיפולית ולהסביר לילד מה נכון ומה לא, לשאול אותו למה לדעתו ההתנהגות של הילדים נכונה או לא וכך הילד "מתאמן" על סיטואציות חברתיות. השאירו את הספר במקום גלוי לעין עבור הילד ומידי פעם תנו לו לבחור האם הוא רוצה לשמוע את הסיפור הזה או סיפור אחר, הילדים שלי אהבו מאד להביט בתמונות המפורטות ולשמוע את הסיפור החברתי - אולי בגלל שהספר פתח עבורם עולם חדש שלא הבינו והכירו לפני כן, אפשר היה לראות זאת באופן שבו ישבו מרותקים עם עיניהם פעורות מול הספר.

קבוצת מיומנויות חברתיות

פסיכולוגים ואנשי מקצוע אחרים (מטפלים באמנות, מוסיקה ועוד) פותחים קבוצות למיומנויות חברתיות מידי פעם. כדאי להצטרף לקבוצה כזו רק לאחר שהילד בשל אליה (התייעצו עם המטפלים והמנחה) בררו מי מנחה אותה, מה המטרות וכיצד משיגים אותן. בקבוצות הללו עובדים על כל אחד מהסעיפים הנ"ל וכן עניינים חברתיים נוספים. מומלץ להצטרף לקבוצה כאשר אתם ומטפלים של הילד מרגישים שהילד יוכל להכיל את הסיטואציה החברתית באופן טוב יחסית. הקבוצה נפגשת בין פעם לפעמיים בשבוע אחה"צ ועושה פעילויות שונות יחד כשתוך כדי הפעילות עובדים על המיומנויות החברתיות. לקבוצה כזו יש ערך רב עבור הילד, במידה והדברים נעשים בקצב הנכון, בדרך הנכונה לילדים וע"י איש מקצוע מיומן ובעל ניסיון. כאשר הילדים צעירים, מתחת לגיל 5, צריך שעל כל ילד או שניים תהיה חונכת בקבוצה (מלבד איש המקצוע המנחה את הקבוצה). מעל גיל 5 אפשר שיהיה על כל 4-5 ילדים חונך. הדבר תלוי כמובן גם ברמת התפקוד של הילדים והצרכים שלהם.

מדריך מפורט יותר להתנהלות חברתית תקינה ולהבנת העולם הניורו - טיפיקלי מגיל ההתבגרות והלאה אפשר למצוא באתר: http://www.autismandcomputing.org.uk/marc2.en.html. האתר נכתב ע"י אוטיסט בוגר, הוא בשפה האנגלית. ללא ספק כדאי להציע למתבגרים ומבוגרים על הספקטרום להביט בו בכדי להבין כיצד הנוירו טיפיקלים מנהלים את עולמם וכיצד לפענח את קודי ההתנהגות שלהם.

סיום

היום, כשנתיים וחצי לאחר שהתחלנו את מסע האבחונים והטיפולים של אדם הוא הולך ללא סייעת לגן רגיל, מתקשר היטב עם הסובבים אותו ורמת התפתחותו תואמת את רמת גילו. לאדם עדיין קשיים מסוימים בהבנת חוקים חברתיים וכנראה שיהיה זקוק לתמיכה בתחום זה גם במהלך השנים הבאות. אנו ממשיכים עדיין בתכנית ABA ביתית (כיום 10 שעות שבועיות במקום 30 שהיו בעבר), זאת על פי המלצתה של ד"ר דיצה צחור, שביקשה להיות בטוחה שאכן כל מה שאדם עבד עליו במהלך השנים יופנם לחלוטין ויבוא לידי ביטוי באופן ספונטני בחייו. יש להניח שבעוד כשנה אדם לא יזדקק עוד לתכנית ABA. אני אסירת תודה שהתמונה אותה אחזתי בליבי, בה אדם מתפקד סביב רמת ההתפתחות התקינה של בני גילו התגשמה.

אני שמחה שיכולתי לחלוק אתכם את ניסיוני. החלטתי להוציא את הספר לאור באינטרנט כדי שכל מי שזקוק לכך יוכל להיעזר בו. אני מקווה שתוכלו לקרב את ילדכם אליכם ואל העולם דרך ההתבוננות בדרך שאנו עברנו.

אני תפילה שבכל צעד שתעשו תוכלו לחוש תמיד את רגשות התקווה, הרכות והחמלה שהילדים שלי לימדו אותי לחוש בעוצמה.
הכללה התבוננות מיומנות חברתית תהליך בעל ניסיון פיתוח ללמד ילד הרגשה של טוב להיות בטוח בית ספר אינטימיות pdd אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
אמת מוחלטת / אמת אובייקטיבית / אמת אבסולוטית - מהי? איך להגיע אליה?
...אוניברסאלית. פילוסופיה (ספקנות, סקפטיציזם סקפטיות, פירוניזם, דוגמטיזם, דואליזם). לוגיקה. בעיית האינדוקציה. אינדוקציה. דדוקציה. טאוטולוגיה. עקרון כלל השלישי מן הנמנע. מתמטיקה. פילוסופיה של המתמטיקה. אקסיומות. פורמאליזם. לוגיציזם. אינטואיציוניזם. משפטי האי שלמות של קורט גדל. קונסיסטנטיות. עקביות. להוכיח דבר והיפוכו. אקסיומה. מובן מאליו. נקודת מוצא. הוכחה ישירה. הוכחה באינדוקציה. הוכחה בדרך השלילה. מושגים מנוגדים. אמת אובייקטיבית. אמת אבסולוטית ועוד...
קורונה שאלות ותשובות, מהם השקרים של הקורונה? מה האמת מאחורי הקורונה? שאלות על הקורונה, מה הסיכוי למות מקורונה? כמה באמת מתו מהקורונה? כמה באמת חולים בקורונה? למה באמת יש סגר קורונה? ביבי נתניהו והקורונה, פחד מהקורונה
קורונה שאלות ותשובות, מהם השקרים של הקורונה? מה האמת מאחורי הקורונה? שאלות על הקורונה, מה הסיכוי למות מקורונה? כמה באמת מתו מהקורונה? כמה באמת חולים בקורונה? למה באמת יש סגר קורונה? ביבי נתניהו והקורונה, פחד מהקורונה
...על הקורונה, מה הסיכוי למות מקורונה? כמה באמת מתו מהקורונה? כמה באמת חולים בקורונה? למה באמת יש סגר קורונה? ביבי נתניהו והקורונה, פחד מהקורונה מהם השקרים של הקורונה ומה האמת מאחוריהם? ההרצאה עוסקת בהבנת השאלות סביב משבר הקורונה, ובפרט בספקולציות השונות שהופצו בנוגע למספר המתים והחולים. אחד הנושאים המרכזיים שמועלים הוא השאלה אם הקורונה באמת גרמה למוות של מספר גבוה של אנשים, במיוחד באיטליה. אליעד כהן מציע לבדוק את המצב במציאות מאחורי הדיווחים שמתקבלים...
ניהול משא ומתן עם אויב, שכנוע אנשים, איך לגרום למישהו להרגיש חבר שלך? איך ליצור חברות עם מישהו? איך להרגיש חבר של מישהו? איך לשכנע מישהו בתור חבר? איך ליצור כימיה עם מישהו? איך לא לריב עם מישהו?
ניהול משא ומתן עם אויב, שכנוע אנשים, איך לגרום למישהו להרגיש חבר שלך? איך ליצור חברות עם מישהו? איך להרגיש חבר של מישהו? איך לשכנע מישהו בתור חבר? איך ליצור כימיה עם מישהו? איך לא לריב עם מישהו?
...חבר שלך? איך ליצור חברות עם מישהו? איך להרגיש חבר של מישהו? איך לשכנע מישהו בתור חבר? איך ליצור כימיה עם מישהו? איך לא לריב עם מישהו? איך לנהל משא ומתן עם מישהו שאתה שונא? אחת הבעיות המרכזיות כאשר אנשים ניגשים למשא ומתן היא שהם מרגישים שנאה כלפי האדם איתו הם עומדים לנהל משא ומתן. אליעד כהן מסביר ששנאה כזו מהווה מכשול רציני להצלחה במשא ומתן. כשאתה שונא מישהו, באופן טבעי, יש נטייה לשדר לו את התחושה השלילית הזו, מה שגורם לו בתגובה להיות נגדך. אנשים...
החלקיקים של המציאות, מה זה אלוהים? אין סוף זמן, אין סוף מקום, אין סוף חלקיקים, האם הכל אקראי? האם לכל דבר יש סיבה? איך המציאות פועלת? איך נברא העולם? בחירה חופשית
החלקיקים של המציאות, מה זה אלוהים? אין סוף זמן, אין סוף מקום, אין סוף חלקיקים, האם הכל אקראי? האם לכל דבר יש סיבה? איך המציאות פועלת? איך נברא העולם? בחירה חופשית
...אין סוף זמן, אין סוף מקום, אין סוף חלקיקים, האם הכל אקראי? האם לכל דבר יש סיבה? איך המציאות פועלת? איך נברא העולם? בחירה חופשית מהם החלקיקים של המציאות ואיך הם קשורים לאלוהים? במהלך ההרצאה, נידונה שאלת הבנת המציאות והקשר שלה לאלוהים. אליעד מסביר כיצד כל דבר שמתרחש הוא תוצאה של סידור החלקיקים במציאות. החלקיקים נמצאים בתנועה מתמדת, תנועה אקראית אך עם פוטנציאל ליצור אינסוף אפשרויות. כל שינוי או חווייה שקיימת בעולם, כמו מחשבה, תחושה, חומר או אנרגיה,...
איך לפתח שיחה נעימה? איך לא להרוס שיחה? איך לנהל שיחה נכון? איזה נושאי שיחה לבחור? איך להימנע משאלות בעייתיות? איזה שאלות לא לשאול? איך לדעת מה לשאול? טיפים למערכות יחסים, איך מפתחים שיחה? שיחה טובה, שיחה מוצלחת, שיחה זורמת, ביקורת שלילית
...להימנע משאלות בעייתיות? איזה שאלות לא לשאול? איך לדעת מה לשאול? טיפים למערכות יחסים, איך מפתחים שיחה? שיחה טובה, שיחה מוצלחת, שיחה זורמת, ביקורת שלילית וכאן אבאר עוד עיקרון חשוב בניהול שיחה נעימה וטובה, ואיך באפשרותך לגרום לאדם השני להרגיש איתך בנוח בשיחה ולהימנע ממצבים של אי נעימות, גם בתת המודע של האדם השני. כי המוח של האדם שאתה מדבר איתו, בכל רגע תוך כדי שאתה מדבר איתו, הוא סוג של מדרג את איכות השיחה שלו איתך. זא שהמוח של הבן אדם, בודק בכל רגע...
חרדה חברתית, מפחד לדבר, מפחד להתבטא, פחד קהל, פחד מאנשים, חוסר ביטחון עצמי, ערך עצמי נמוך, ערך עצמי גבוה, שותק ליד אנשים, לא מדבר ליד אנשים, אהבה עצמית, ערך עצמי
חרדה חברתית, מפחד לדבר, מפחד להתבטא, פחד קהל, פחד מאנשים, חוסר ביטחון עצמי, ערך עצמי נמוך, ערך עצמי גבוה, שותק ליד אנשים, לא מדבר ליד אנשים, אהבה עצמית, ערך עצמי
...ערך עצמי גבוה, שותק ליד אנשים, לא מדבר ליד אנשים, אהבה עצמית, ערך עצמי מה הקשר בין ביטחון עצמי לבין הבעת דעה? במהלך השיחה, נדונה השאלה האם הימנעות מהבעת דעה מצביעה על חוסר ביטחון עצמי. אליעד מתחיל לשאול את המשתתפים האם אדם שמפחד להביע את דעתו מפני שהיא עשויה לא להתקבל, מצביע על חוסר ביטחון עצמי. המשתתפים מסכימים עם הרעיון שבסיטואציות כאלה, הפחד מהתוצאה - לדוגמה, פחד שלא יאהבו את הדעה - נובע מחוסר ביטחון עצמי. לאחר מכן, אליעד שואל האם כל אדם עם ביטחון...
שומעים אותי, פרנויה ששומעים אותי, מפחד ששומעים אותי, סכיזופרניה והזיות שווא, מחשבות שווא, חרדה חברתית, מדמיין ששומעים אותי, עוקבים אחרי, רוצים לפגוע בי, חושב ששומעים אותי, מדמיין שקוראים אותי, קוראים לי את המחשבות, הפרעות נפשיות
שומעים אותי, פרנויה ששומעים אותי, מפחד ששומעים אותי, סכיזופרניה והזיות שווא, מחשבות שווא, חרדה חברתית, מדמיין ששומעים אותי, עוקבים אחרי, רוצים לפגוע בי, חושב ששומעים אותי, מדמיין שקוראים אותי, קוראים לי את המחשבות, הפרעות נפשיות
...והזיות שווא, מחשבות שווא, חרדה חברתית, מדמיין ששומעים אותי, עוקבים אחרי, רוצים לפגוע בי, חושב ששומעים אותי, מדמיין שקוראים אותי, קוראים לי את המחשבות, הפרעות נפשיות למה אנשים מדמיינים ששומעים אותם? אנשים רבים סובלים מהתופעה של פרנויה ששומעים אותי, תופעה שמתבטאת בכך שבן אדם בטוח לחלוטין שאנשים אחרים שומעים את מחשבותיו או דיבורו, גם כאשר בפועל אין אפשרות הגיונית לכך. אליעד כהן מסביר שהתופעה מתרחשת בצורה מאוד מוחשית, כך שאותו אדם מרגיש באופן ברור וחזק...
סודות המהות, מהי מהות? האם יש מהות אחת? האם יש כמה מהויות? הבדלים בין מהויות, הכל עשוי מכלום, הכל נוצר מכלום, בריאה יש מאין, ממה הכל עשוי, אין הבדל בין יש לאין, אולי אין מהות? מה זה מהות?
סודות המהות, מהי מהות? האם יש מהות אחת? האם יש כמה מהויות? הבדלים בין מהויות, הכל עשוי מכלום, הכל נוצר מכלום, בריאה יש מאין, ממה הכל עשוי, אין הבדל בין יש לאין, אולי אין מהות? מה זה מהות?
...מהות? האם יש מהות אחת? האם יש כמה מהויות? הבדלים בין מהויות, הכל עשוי מכלום, הכל נוצר מכלום, בריאה יש מאין, ממה הכל עשוי, אין הבדל בין יש לאין, אולי אין מהות? מה זה מהות? מהי מהות? האם הכל נוצר יש מאין? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא המורכב של מהות וטוען שהכל עשוי מכלום. בתחילת דבריו הוא מציג רעיון מרכזי: כל דבר בעולם, כל יש חייב להיות עשוי ממשהו, אבל המשהו הראשוני ביותר שממנו הכל עשוי חייב להיות משהו שאינו עשוי משום דבר אחר. הסיבה לכך פשוטה: אם...
איך להרגיש מה שבא לך? איך לשלוט ברגשות? איך להרגיש כל דבר? איך להרגיש רק טוב? איך להתגבר על רגשות רעים? איך להתמודד עם רגשות רעים? איך לשלוט בשכל? איך לנהל את השכל? שכל ורגש, איך לשלוט במוח?
איך להרגיש מה שבא לך? איך לשלוט ברגשות? איך להרגיש כל דבר? איך להרגיש רק טוב? איך להתגבר על רגשות רעים? איך להתמודד עם רגשות רעים? איך לשלוט בשכל? איך לנהל את השכל? שכל ורגש, איך לשלוט במוח?
...טוב? איך להתגבר על רגשות רעים? איך להתמודד עם רגשות רעים? איך לשלוט בשכל? איך לנהל את השכל? שכל ורגש, איך לשלוט במוח? מה מונע ממך להרגיש בדיוק מה שאתה רוצה? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן להרגיש מה שרוצים, מתי שרוצים ואיך שרוצים, תוך שהוא מדגיש את תפקידו המרכזי של השכל בהשפעה על הרגשות. הוא מעלה את השאלה מדוע אדם אינו מסוגל להרגיש טוב כשמשהו רע קורה לו. לפי אליעד, מה שמפריע לאדם להרגיש את מה שהוא רוצה הוא השכל, אשר מסביר לו שהמצב הוא רע, לא בסדר, לא הגיוני...
שלמות / הבנה - כיצד תדע האם הבנת רעיון כלשהו בשלמות?
...כיצד תדע האם הבנת רעיון כלשהו בשלמות? תשובה: באפשרותו של האדם לדעת האם הוא כבר הבין רעיון כלשהו בשלמות, לפי מידת העניין שלו בו. ההתעניינות של האדם בנושא כלשהו, נוצרת מהסקרנות שיש לאדם ביחס לנושא. וסקרנות אפשרית רק כאשר האדם לא מבין את הנושא בשלמות. כאשר האדם מבין נושא כלשהו בשלמות, באותו הרגע הנושא הזה מפסיק לעניין אותו, מאחר שאין לו שום דרך לדעת שום דבר חדש עליו. כל זמן שהנושא ממשיך להעסיק את מחשבתו של האדם, המשמעות של זה היא שהוא ממשיך בתוכו לנסות...
מודעות רוחנית - תובנות על החיים וחומר למחשבה - 9
...הכוונה שסיבה אחת לא מחייבת תוצאה ספציפית. בפועל זה אומר שאם רגש אחד גורם לך לסבל בזמן מסוים, אותו הרגע יכול לגרום לך לעונג בזמן אחר. זה אומר שאתה נוקט בפעולה מסוימת כדי להשיג תוצאה ספציפית אין הכרח להגיע לתוצאה המבוקשת כי הכל אפשרי - >וזה מחויב. כלומר זה שהשכל מתעסק בסטטיסטיקה והסתברות אין זה אומר שהמסקנות שהוא מסיק תהייה נכונות. יש שכל שיודע את זה ויש שכל שלא. שכל שלא יודע הוא מאמין בחוקיה הסיבה תוצאה והכל מחויב והופך את ההסתברות לאלוהים שלו ואז...
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7
...(28) האותיות - חלק 7 צורת האות ג ורמזיה יש הדורשים את האות ג כרמז של שתי מלים: 1) גי - רומז למילה אהבה, שערכה 13 כמו גי. 2) מל - רומז למילה מלא. או למילה: מדבר אדם הגומל חסד, עליו לעשות זאת מתוך אהבה מלאה ולא חלילה בצורה של התנשאות או גאווה. המילה גימל ערכה בגימ 83 כערך הביטוי: לא גבה לבי יש הרואים באות ג צורת חיבור של שתי אותיות: ז ו י. יחד ערכן: 17 כמנין המילה: טוב. אכן מה טוב יותר משבת אחים גם יחד, עזרה הדדית ותמיכה בזולת?! (ראה להלן הסבר מפורט...
שלח לך אנשים - מהות חטאם של ישראל
...איני מצווה, אם תרצה שלח. מהות חטאם של ישראל, הייתה בבקשת שלח אנשים. או רבי נתן, שליח הוא בחינת טבע. בני ישראל ביקשו להיכנס לארץ ישראל, ארץ אשר עיני ה אלקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה. ארץ אשר כל הנהגתה איננה הנהגה טבעית. ארץ ישראל מהות קיומה, עיני ה אלקיך בה, הנהגה אלוקית לא הנהגה טבעית, הנהגה ניסית. בני ישראל ביקשו נשלחה אנשים לפנינו, או רשי כל מקום בתורה, אנשים לשון חשיבות. ביקשו בני לשלוח אנשים, אשר הינם חשובים בעיניהם, ויתורו הארץ, לומר הטובה...
אין אלוהים! אלוהים לא קיים! הוכחות שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים?
...שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אין אלוהים! אלוהים לא קיים! הוכחות שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים?. הפעם אני רוצה להוכיח באופן חד משמעי, שאין אלוהים, כולם מתווכחים כל הזמן אם יש או אין, ויש שאומרים שאפשר להוכיח שיש, ולהפך, ויש שאומרים שאי אפשר להוכיח שאין... ואני עכשיו רוצה להוכיח בצורה לוגית פשוטה שזה אפילו בושה שצריך לומר שצריך להוכיח את זה כי...
מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 1
...ילד בצורה מבוגרת? חלק 1 מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חינוך ילדים. מאמר זה עוסק ב: האם הילד שלך מחונך או מאולף? למה ילדים לא מקשיבים למה שאומרים להם לעשות? מה לעשות כדי שהילד יעשה את הדברים הנכונים עבורו? ועוד. לעיתים די קרובות אנו נתקלים בילדים שמקבלים חינוך טוב, ובכל זאת הילד עושה מעשים שלא יעשו. ונשאלת השאלה כיצד דבר כזה יכול לקרות, שילד יבוא ממשפחה טובה ויקבל חינוך טוב ובכל זאת יתנהג בצורה כזאת? התשובה הנפוצה היא, שדבר זה קורה בגלל...
מהם היתרונות של דמיון מודרך ככלי עזר להתמודדות עם בעיות?
...להשתמש בהם כדי להתמודד עם בעיות בצורה טובה הוא הדמיון המודרך. חכם רואה את הנולד וגם אתה בוודאות בהמון מקרים מתכנן מראש מה תעשה אם יקרה כך או אחרת בעתיד במצבים שאליהם אתה נכנס. נניח שאתה הולך לנהל משא ומתן עם מישהו אתה בוודאי עושה מעין דמיון מודרך עם עצמך ומדמיין את המשא ומתן וחושב על מה תאמר אתה, מה יענו לך, מה תענה אתה וכן הלאה. כפי שניתן להבין ככל שהדמיון המודרך שאתה עושה לעצמך מראש יהיה קרוב יותר למציאות כך אתה מגדיל את הסיכוי שלך להתמודד עם אותה...
הילה / אאורה - ההילה כמשדר ומקלט
...כל דבר שנמצא ביקום. ההילה בעצם מגנה עלינו מכל מיני דברים רעים אשר יכולים להזיק לנו כמו: מחשבות שליליות, אנשים, ומצבים שונים אשר לא טובים לנו. להילה יש כוח אדיר בהגנה שלנו, ועליה אפשר לראות מהו המצב האנרגטי של האדם. אם המצב האנרגטי טוב ההילה תהיה לבנה וצלולה ומלאה ללא חורים, האדם ירגיש מצויין גם מבחינה פיזית וגם רגשית. אם המצב האנרגטי יהיה לא טוב, כמו מצב מחלה, כעסים קשים, מצב רגשי ירוד, ההילה לא תהיה שלמה אלא עם חורים, במקום הגופני שבו יש בע
אקסטזה - מבוא
...לגוף, או יציאה מהגוף, ומשמעותו להיות מחוץ לעצמך. זהו מצב שבו האדם נמצא כביכול מחוץ לגופו. מצב שבו התחושה היא התעלות או שמחה מוקצנת. מקורה של האקסטזה יכול להגיע מתפיסה מיסטית או אירוע שכזה, זיכרון חזק, או תנאים מתאימים לכך. במהלך האקסטזה, האדם מנתק קשר עם חייו הרגילים ואינו מסוגל לתקשר עם אחרים או לבצע פעולות רגילות. החוויה האקסטטית עשויה להיות קצרה (רגע חולף) או ארוכה (מספר שעות או ימים ואף יותר). במהלך האקסטזה, התחושה האישית של הזמן, של המרחב, ו...
זה לא צריך להיות מושלם, זה צריך להיות מרגש
...השאיפה לשלמות גורמת לנו לכך שאנחנו מעכבים חלומות כי התנאים עוד לא הבשילו, חונקים את אש היצירה מתוך צורך להתקבל, לזכות באהדה ולהיות מקוריים, ולא משחררים דברים, כי עוד לא לגמרי סיימנו אותם. על מפלצת הפרפקציוניזם והדרכים להתיידד אתה. פרפקציוניזם - שאיפה לשלמות היא אחד המעכבים המשמעותיים בחיי יצירה ובחיים בכלל. בסדנת דרך האמן אותה אני מנחה, אני נתקלת שוב ושוב באנשים מוכשרים שמפריעים לעצמם לממש את חלומות חייהם. הם לא תמיד יקראו לזה פרפקציוניזם, הגדרות...
חנוכה - חג של הודייה וניסים
...וניסים רבקה הירש שמונה ימי הודייה, שתיקנו חכמי ישראל בזמן בית המקדש השני לזכר הניצחון במרד החשמונאים, חנוכתו מחדש של בית המקדש ונס פך השמן. מצוין בעיקר בהדלקת נרות חנוכה. החג מצוין בשמונת הימים מ - כה בכסלו. שמות החג חנוכה - מלשון חנוכת המזבח, שנערכה לאחר כיבושו וטיהורו של בית המקדש על ידי המכבים. חנו כה - כלומר בכה בחודש חנו ישראל מאויביהם. ראשי תיבות - ח נרות והלכה כבית הלל. (הלכה כבית הלל שבכל יום מוסיפים נר, ולא פוחתים, כשיטת בית שמאי). חג האורים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אספרגר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אספרגר, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אספרגר, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן פרטי, אימון אישי לתזונה נכונה, אימון אישי למציאת זוגיות בתחום אספרגר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3594 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 09:13:21 - wesi4