ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה pdd ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 11 ✔פרק 8 הכללה עידוד התפתחות חברתית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 11
פרק 8

הכללה

עידוד התפתחות חברתית והפנמת חוקים חברתיים

לילדים אוטיסטים, גם אם הם מגיעים להישגים אקדמיים ודידקטיים טובים, קשה מאד להבין חוקים חברתיים כתובים ו"לא כתובים". זה לא מובן מאליו שהם יבינו ויפנימו את הדרך הנכונה לתקשר בחברת אדם נוסף או קבוצה.

השיטה המקובלת ביותר ללמד ילד את החוקים החברתיים היא דרך אדם שמתווך בינו לבין בני גילו. מכיוון שהילד אינו יודע כיצד לתקשר באופן המקובל הסייעת (שהיא האדם המתווך) עוזרת לו לעשות זאת. כשאתם בוחרים סייעת לגן או לבית הספר וודאו שיש לה נסיון, ואם אין לה נסיון הצמידו לה מנחה בעל נסיון בשילוב. להלן מספר הצעות להורים שעשויות לעזור לילד לפתח את "המצפן" החברתי שלו בגילאים שונים.

ביקורי חברים

הקפידי, למרות הטיפולים הרבים שהילד מקבל במהלך השבוע, להשאיר אחר הצהריים אחד פנוי לביקור של חבר/ה מהגן או מביה"ס. כדאי מאד שביקור זה יהיה מלווה ע"י מבוגר שמכיר את ילדך ועובד איתו, אחד מהמטפלים או את עצמך (במידה ואת מרגישה שאת טובה בתיווך בין שני הילדים). כאשר המשחקים שכדאי לשחק בהם הם בדיוק אותם משחקים מפרק 5. אל תתביישי לשחק עם שני הילדים כאשר גם ההורה של הילד המבקר נמצא. את נמצאת שם כדי לתווך בין הילדים ולעזור לילדך ולא כדי לשעשע את המבוגר הנוסף. כדאי לערוך את הביקור הראשון של חבר אצלכם בבית כדי שילדך ירגיש במקום מוגן ומוכר וכך הדבר היחידי שהוא יהיה צריך להתמודד עימו תהיה האינטראקציה עם החבר. נסי להקפיד על משחקים בתורות, חוקים כמו "לא חוטפים צעצוע", אכילה משותפת ליד שולחן, פנייה תקשורתית לחבר ועוד. בזמן משחק זה נכנסים כל המימדים שעבדתם עליהם בטיפולים הפרטניים ולכן מי שנמצא עם הילדים צריך להיות מודע מאד למה שהוא עושה ולכוון את התהליך כך ששני הילדים יוצאים ממנו מועצמים ושמחים.

עבודה על חוקים חברתיים

חוקים חברתיים הם הבסיס לתקשורת נכונה וטובה ועל הילד ללמוד ולהפנים אותם רמת הציפיות שלנו בתחום זה תלויה בגילו של הילד.

להלן חלק מהחוקים החברתיים שעל הילד ללמוד ולהפנים כדי להשתלב בחברת ילדים, ובחברה בכלל:

1.אומרים שלום ו"מה שלומך" פעם אחת, כשנפגשים.

2.לא מרביצים.

3.מנסים שלא לחזור על דברי אחרים.

4.מדברים בתורות (פעם אני ופעם האחר מדבר).

5.אומרים שלום ומסתכלים בעיניים כשנפגשים.

6.שומרים על מרחק פיזי הולם מאנשים אחרים (לא מחבקים, לא נוגעים ולא נכנסים למרחב האינטימי שלהם).

7.לא דוחפים.

8.אומרים שלום ומסתכלים בעיניים כשנפרדים.

9.עומדים בתור.

10.ישיבה בקבוצה באופן נאות (רגליים וידיים במקום).

11.כשמישהו מדבר לא מתפרצים לדבריו.

12.כשרוצים משהו מבקשים "בבקשה".

13.כשמקבלים משהו אומרים "תודה".

14.כשרוצים להצטרף למשחק של ילדים נעמדים לידם ומחכים שהם יסתכלו עליך ואז מבקשים להצטרף או לשחק בצעצוע שלהם. לא נדחפים למשחק.

15.לדעת לקבל "לא" כתשובה מילדים ומבוגרים.

16.כשרואים חבר אומרים לו שלום ומסתכלים עליו.

17.כשמישהו מדבר יש להסתכל לו בעיניים מידי פעם לפחות.

18.כשמישהו מדבר יש להקשיב, הקשבה היא ישיבה בשקט כשאתה מביט מידי פעם באדם.

19.חכה שהאדם לידך יפסיק לדבר ורק אז דבר אתה.

20.בשיחה שאל שאלות את הילד לידך כדי להראות התעניינות, קודם חכה שהוא יפסיק לדבר.

21.כשאתה רואה מישהו בפעם הראשונה באותו יום תגיד "שלום, מה שלומך?" (או "מה הענייניים?").

22.כשאתה יושב עם חבר ליד שולחן שאל אותו שאלות לגבי מה הוא עושה וחכה לתשובה.

23.כשאתה יושב עם מישהו ליד שולחן שאל אותו שאלות - איפה, מה, מתי, למה ואיך. חכה לתשובה, דבר בתורות.

24.כשילד משחק או קורא משהו שאל אותו שאלה לגבי מה הוא עושה. אח"כ שאל אותו שאלות נוספות - איפה, מה, מתי, למה ואיך.

25.כשאתה פוגש מישהו בפארק או מגרש המשחקים אמור לו שלום, שאל אותו מה הוא עשה היום, עם מי, מתי, איפה. כדי לגרום לשיחה להמשיך שאל עוד שאלות. הקשב לתשובה של הילד מולך. אם הילד שואל אותך שאלות ענה לו. נסה להסתכל בעיניו מידי פעם כשאתה מדבר.

26.כשמישהו מספר חוויה שלו הקשב והסתכל עליו. כשהוא מסיים לספר שאל אותו שאלה שקשורה לסיפור שלו.

27.אם אתה רוצה לסיים את השיחה, אחרי שגמרת לשאול שאלות ולהקשיב לתשובות, אמור "היה כיף לדבר איתך, אני צריך עכשיו לעשות דברים אחרים, נתראה אח"כ".

28.כשפוגשים ילד חדש עומדים מולו במרחק סביר ומביטים בו. אח"כ אומרים "קוראים לי X,איך קוראים לך?". מחכים שהילד יענה ואז שואלים עוד שאלה או מציעים לו "רוצה לשחק?"

29.כשאתה רצה לשוחח על נושא שמעניין אותך שאל את הילד / המבוגר אם הוא רוצה לשוחח עליו. לדוגמה: "אני אוהב רכבות, רוצה לשמוע על רכבת שראיתי שבוע שעבר?". אם הילד נראה לא מעוניין או אומר "לא" נסו לדבר איתו על משהו אחר שאולי מעניין אותו. אם הילד מסכים אז ספר את הסיפור שלך על רכבת ולאחר מספר משפטים תפסיק לדבר כדי שהילד השני יוכל לשאול שאלה או לספר גם משהו.

30.כשאתה רוצה לשחק במשהו עם חבר מצא משחק שמעניין אותך, גש לחבר ושאל אותו אם הוא רוצה לשחק איתך במשחק. אם החבר מסכים התחילו לשחק. אם החבר לא מסכים שאל אותו אם הוא רוצה לבחור משחק ביחד.

מיומנות חברתית היא חשובה מאד להשתלבותו של הילד בעולם ולהרגשת הטוב והשייכות של הילד לחברה. הבעיה העיקרית עם החוקים שהזכרתי עד כה היא שילדים אוטיסטים יכולים להתקשות בהבנתם גם כאשר תסבירו אותם באופן מילולי (כמו שלעיתים ילדים אוטיסטים לא יבינו מדוע בדיחה היא מצחיקה, גם אם תסבירו אותה). מכיוון שהערוץ החזותי אצל ילדים אוטיסטים הוא טוב מאד בדרך כלל, כדי להביא אותם למקום של הבנה והפנמה עמוקים יותר, כדאי מאד לרכוש את הספר "The Socual Skills Picture Book - teaching play, emotion, and communication to children with autism, נכתב ע"י Dr Jed Baker. הספר בנוי כך שכל סיטואציה חברתית מצולמת בתמונות ברורות כאשר סיטואציה אחת היא הנכונה חברתית ואילו התמונה לידה היא הסיטואציה הלא רצויה / נכונה. אדם החל להתעניין בספר זה בגיל 3, גם אייל המשיך להשתמש בו עד גיל 12. הספר מומלץ לילדים עד גיל ההתבגרות. כדאי לקרוא אותו ביחד כסוג של סיפור ולא כעוד מטלה טיפולית ולהסביר לילד מה נכון ומה לא, לשאול אותו למה לדעתו ההתנהגות של הילדים נכונה או לא וכך הילד "מתאמן" על סיטואציות חברתיות. השאירו את הספר במקום גלוי לעין עבור הילד ומידי פעם תנו לו לבחור האם הוא רוצה לשמוע את הסיפור הזה או סיפור אחר, הילדים שלי אהבו מאד להביט בתמונות המפורטות ולשמוע את הסיפור החברתי - אולי בגלל שהספר פתח עבורם עולם חדש שלא הבינו והכירו לפני כן, אפשר היה לראות זאת באופן שבו ישבו מרותקים עם עיניהם פעורות מול הספר.

קבוצת מיומנויות חברתיות

פסיכולוגים ואנשי מקצוע אחרים (מטפלים באמנות, מוסיקה ועוד) פותחים קבוצות למיומנויות חברתיות מידי פעם. כדאי להצטרף לקבוצה כזו רק לאחר שהילד בשל אליה (התייעצו עם המטפלים והמנחה) בררו מי מנחה אותה, מה המטרות וכיצד משיגים אותן. בקבוצות הללו עובדים על כל אחד מהסעיפים הנ"ל וכן עניינים חברתיים נוספים. מומלץ להצטרף לקבוצה כאשר אתם ומטפלים של הילד מרגישים שהילד יוכל להכיל את הסיטואציה החברתית באופן טוב יחסית. הקבוצה נפגשת בין פעם לפעמיים בשבוע אחה"צ ועושה פעילויות שונות יחד כשתוך כדי הפעילות עובדים על המיומנויות החברתיות. לקבוצה כזו יש ערך רב עבור הילד, במידה והדברים נעשים בקצב הנכון, בדרך הנכונה לילדים וע"י איש מקצוע מיומן ובעל ניסיון. כאשר הילדים צעירים, מתחת לגיל 5, צריך שעל כל ילד או שניים תהיה חונכת בקבוצה (מלבד איש המקצוע המנחה את הקבוצה). מעל גיל 5 אפשר שיהיה על כל 4-5 ילדים חונך. הדבר תלוי כמובן גם ברמת התפקוד של הילדים והצרכים שלהם.

מדריך מפורט יותר להתנהלות חברתית תקינה ולהבנת העולם הניורו - טיפיקלי מגיל ההתבגרות והלאה אפשר למצוא באתר: http:/ / www.autismandcomputing.org.uk/marc2.en.html. האתר נכתב ע"י אוטיסט בוגר, הוא בשפה האנגלית. ללא ספק כדאי להציע למתבגרים ומבוגרים על הספקטרום להביט בו בכדי להבין כיצד הנוירו טיפיקלים מנהלים את עולמם וכיצד לפענח את קודי ההתנהגות שלהם.

סיום

היום, כשנתיים וחצי לאחר שהתחלנו את מסע האבחונים והטיפולים של אדם הוא הולך ללא סייעת לגן רגיל, מתקשר היטב עם הסובבים אותו ורמת התפתחותו תואמת את רמת גילו. לאדם עדיין קשיים מסוימים בהבנת חוקים חברתיים וכנראה שיהיה זקוק לתמיכה בתחום זה גם במהלך השנים הבאות. אנו ממשיכים עדיין בתכנית ABA ביתית (כיום 10 שעות שבועיות במקום 30 שהיו בעבר), זאת על פי המלצתה של ד"ר דיצה צחור, שביקשה להיות בטוחה שאכן כל מה שאדם עבד עליו במהלך השנים יופנם לחלוטין ויבוא לידי ביטוי באופן ספונטני בחייו. יש להניח שבעוד כשנה אדם לא יזדקק עוד לתכנית ABA. אני אסירת תודה שהתמונה אותה אחזתי בליבי, בה אדם מתפקד סביב רמת ההתפתחות התקינה של בני גילו התגשמה.

אני שמחה שיכולתי לחלוק אתכם את ניסיוני. החלטתי להוציא את הספר לאור באינטרנט כדי שכל מי שזקוק לכך יוכל להיעזר בו. אני מקווה שתוכלו לקרב את ילדכם אליכם ואל העולם דרך ההתבוננות בדרך שאנו עברנו.

אני תפילה שבכל צעד שתעשו תוכלו לחוש תמיד את רגשות התקווה, הרכות והחמלה שהילדים שלי לימדו אותי לחוש בעוצמה.
מומלץ יעוץ התבוננות אהבה תקשורת נכונה קבוצה מופנמות בעיות הסבר מוסיקה אינטימיות pdd אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
טוב אמיתי / טוב יחסי - מהם? איך להגיע לטוב אמיתי ונצחי?
...יחסי וטוב אמיתי. טוב = ההפך של רע. כל זמן שטוב אך גם יש רע כלשהו היכן שהוא = טוב יחסי. כאשר אין שום רע כלל = טוב אמיתי. טוב יחסי = טוב שתלוי בכך שלא רע. טוב אמיתי = טוב בגלל שאין רע. מהי מהותו של טוב יחסי? טוב יחסי = טוב שתלוי בסיבות כלשהן. טוב יחסי = טוב שיש עימו פחד שלא לאבד את הטוב. טוב יחסי = טוב שיש אפשרות שלא יהיה. טוב יחסי = טוב שעדיין האדם אינו מרגיש שלמות. טוב יחסי = טוב שכרוך בכך שהצורה החיצונית של המציאות תהיה בצורה מסוימת. טוב יחסי =...
כולם טועים, האם יכול להיות שכולם טועים? אחרי רבים להטות, האם יכול להיות שכולם משוגעים? האם יכול להיות שכולם חיים בשקר? האם יכול להיות שכולם טיפשים? ללכת אחרי הרוב, כל הדתיים טועים, כל החילונים טועים, אולי אתה טועה? אולי אני טועה?
כולם טועים, האם יכול להיות שכולם טועים? אחרי רבים להטות, האם יכול להיות שכולם משוגעים? האם יכול להיות שכולם חיים בשקר? האם יכול להיות שכולם טיפשים? ללכת אחרי הרוב, כל הדתיים טועים, כל החילונים טועים, אולי אתה טועה? אולי אני טועה?
...משוגעים? האם יכול להיות שכולם חיים בשקר? האם יכול להיות שכולם טיפשים? ללכת אחרי הרוב, כל הדתיים טועים, כל החילונים טועים, אולי אתה טועה? אולי אני טועה? האם יכול להיות שכל העולם טועה? אליעד כהן פותח בשאלה עמוקה - האם יכול להיות שכל בני האדם, ללא יוצא מן הכלל, חושבים על משהו שהוא לחלוטין נכון, הגיוני וחכם, אבל במציאות זו טעות מוחלטת? במבט ראשון, נראה שהסיכוי לכך אפסי. אם כולם מאמינים שמשהו הוא נכון לחלוטין, אז כנראה שזו האמת, לא? הרי לא ייתכן מצב שבו...
כבוד עצמי / הערכה עצמית - איך לא להיפגע מאנשים? איך לשפר דימוי עצמי?
...פגיעה בכבודו של האדם = פגיעה בהערכה של האדם. פגיעה בהערכה של האדם = האדם עצמו מרגיש פגוע, ההערכה העצמית שלו נפגעה בעיני עצמו. פגיעה בכבודו של האדם מתרחשת, רק כאשר הערך העצמי של האדם השתנה בעקבות האירוע. שינוי של הערך העצמי של האדם, יכול להתרחש רק כאשר האדם אינו יודע באמת את ערכו האמיתי. כאשר ההערכה העצמית של האדם מבוססת על סמך מה שחושבים עליו אנשים אחרים, הרי שהוא עצמו אינו יודע באמת את הערך העצמי שלו. לדעת את הערך של עצמך = לדעת ולהבין את הערך העצמי...
להטיל ספק בטוב, להטיל ספק ברע, למה טוב לי? למה רע לי? מה נכון לשאול? לא להאמין בטוב, לא להאמין ברע, חשיבה חיובית רעה, חשיבה שלילית, לא לחשוב חיובי, לחשוב שלילי, מחשבות חיוביות רעות, מחשבות רעות
להטיל ספק בטוב, להטיל ספק ברע, למה טוב לי? למה רע לי? מה נכון לשאול? לא להאמין בטוב, לא להאמין ברע, חשיבה חיובית רעה, חשיבה שלילית, לא לחשוב חיובי, לחשוב שלילי, מחשבות חיוביות רעות, מחשבות רעות
...בטוב, להטיל ספק ברע, למה טוב לי? למה רע לי? מה נכון לשאול? לא להאמין בטוב, לא להאמין ברע, חשיבה חיובית רעה, חשיבה שלילית, לא לחשוב חיובי, לחשוב שלילי, מחשבות חיוביות רעות, מחשבות רעות האם כדאי לבדוק רק למה רע לי או גם למה טוב לי? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם כאשר אדם בודק את עצמו, עליו לבדוק רק למה רע לו או שכדאי לבדוק גם למה טוב לו. אליעד מבהיר כי התשובה תלויה במטרה של הבדיקה. אם מטרת האדם היא להיפטר מהרע בלבד, הרי שמספיק לבדוק את מה שרע...
סודות השכל האנושי, חיפוש האמת המוחלטת, להפוך להיות אלוהים, אין הבדל בין יש לאין, גבול המוח האנושי, לצאת מהמטריקס, לנצח את המשחק, לצאת מהשכל האנושי, גבול השכל האנושי
סודות השכל האנושי, חיפוש האמת המוחלטת, להפוך להיות אלוהים, אין הבדל בין יש לאין, גבול המוח האנושי, לצאת מהמטריקס, לנצח את המשחק, לצאת מהשכל האנושי, גבול השכל האנושי
...להפוך להיות אלוהים, אין הבדל בין יש לאין, גבול המוח האנושי, לצאת מהמטריקס, לנצח את המשחק, לצאת מהשכל האנושי, גבול השכל האנושי מהם גבולות השכל האנושי וכיצד ניתן לפרוץ אותם? הרצאה זו של אליעד כהן עוסקת בשאלה האם יש גבולות לשכל האנושי, והאם אפשר לפרוץ את אותם גבולות כדי להגיע להבנה מוחלטת של המציאות. אליעד מציע שכשאנחנו מנסים להבין את המציאות, אנחנו לרוב נתקלים במגבלות השכל האנושי, שמבוסס על הבחנות בין יש לאין, בין אמת לשקר, ובין טוב לרע. אבל האם אפשר...
בעיות במשפחה, בעיות עם ההורים, יחסי הורים וילדים, שקרים במשפחה, כיבוד הורים, מערכות יחסים, טיפול משפחתי, כיבוד אב ואם, בעיות עם אמא, מריבות עם אמא, לקבל את עצמך, לעשות שלום בית
בעיות במשפחה, בעיות עם ההורים, יחסי הורים וילדים, שקרים במשפחה, כיבוד הורים, מערכות יחסים, טיפול משפחתי, כיבוד אב ואם, בעיות עם אמא, מריבות עם אמא, לקבל את עצמך, לעשות שלום בית
...במשפחה, כיבוד הורים, מערכות יחסים, טיפול משפחתי, כיבוד אב ואם, בעיות עם אמא, מריבות עם אמא, לקבל את עצמך, לעשות שלום בית כיצד נוכל להתמודד עם בעיות במשפחה ויחסי הורים וילדים? ההרצאה של אליעד עוסקת בשורה של נושאים הקשורים לבעיות במשפחה, במיוחד ביחסי הורים וילדים. במהלך השיחה, אליעד נוגע בכמה בעיות המרכזיות שיכולות להיווצר בתוך משפחות, כולל קונפליקטים עם ההורים, כיבוד הורים, בעיות עם אמא, שקרים במשפחה, וכן התמודדות עם עצמך ושלום בית. כיצד ניתן להתמודד...
2 סיבות למה מאמץ לא מביא תוצאות, התמדה לאורך זמן, למה אני מתמיד ולא רואה תוצאות? האם אני בדרך הנכונה? האם לוקח זמן להשגת המטרה? האם להחליף דרך? האם להמשיך להתמיד? האם אני בדרך האידיאלית? מוטיבציה להתמדה, איך להשיג מטרות?
2 סיבות למה מאמץ לא מביא תוצאות, התמדה לאורך זמן, למה אני מתמיד ולא רואה תוצאות? האם אני בדרך הנכונה? האם לוקח זמן להשגת המטרה? האם להחליף דרך? האם להמשיך להתמיד? האם אני בדרך האידיאלית? מוטיבציה להתמדה, איך להשיג מטרות?
...ולא רואה תוצאות? האם אני בדרך הנכונה? האם לוקח זמן להשגת המטרה? האם להחליף דרך? האם להמשיך להתמיד? האם אני בדרך האידיאלית? מוטיבציה להתמדה, איך להשיג מטרות? למה אני מתמיד ולא רואה תוצאות? אליעד כהן מציג בהרצאתו שתי סיבות עיקריות לכך שאדם משקיע מאמצים לאורך זמן אך אינו רואה תוצאות. השאלה המרכזית שמעסיקה אנשים רבים היא מדוע הם מתמידים בפעולות, מתאמצים ומשקיעים אנרגיה רבה, אך בכל זאת אינם מצליחים להשיג את המטרה שהציבו לעצמם. האם אני בכלל בדרך הנכונה...
פרפקציוניזם טוב או רע?
פרפקציוניזם טוב או רע?
...משמעותו חיפוש אחר השלמות, אך האם באמת כדאי להיות פרפקציוניסט? לפי אליעד כהן, אין תשובה חד - משמעית האם פרפקציוניזם הוא טוב או רע. מה שבאמת משנה הוא לא הצד שהאדם בוחר, אלא האם הוא נוקט בעמדה שלו באופן מלא ועד הסוף. אליעד מדגיש כי עיקר הסבל נובע מחוסר החלטיות, מזיגזוג בין עמדות שונות, ולא מהבחירה עצמה. מדוע יש אנשים שסובלים מפרפקציוניזם? יש אנשים שחווים סבל מפרפקציוניזם, והסיבה לכך היא שלמרות שהם מחפשים שלמות בתחומים מסוימים, הם אינם עושים זאת באופן...
תלות רגשית, שחרור רגשי, טוב מאוד, יותר טוב מטוב, שלום או מלחמה, סם חיים, סם המוות
תלות רגשית, שחרור רגשי, טוב מאוד, יותר טוב מטוב, שלום או מלחמה, סם חיים, סם המוות
...ולמה היא טובה או רעה? אליעד כהן מסביר בצורה מעמיקה את נושא התלות הרגשית ומדגיש כי תלות רגשית היא מצב שבו אדם מרגיש כמו עבד, בעוד ששחרור רגשי הוא חוויה של מלך. לכאורה, השחרור הרגשי נראה תמיד כעדיף, אך אליעד מסביר כי הדברים מורכבים יותר. הוא מדגיש שתלות רגשית יכולה להיות טובה מאוד, אך בהסתייגות חשובה: אם אין לאדם שום תלות רגשית, הוא נמצא במצב של מושלמות מוחלטת. כאשר יש תלות רגשית, האדם יכול לחוות יותר הנאה בדברים מסוימים, אך זה בא עם מחיר של פגיעות...
איך לאהוב את עצמך בלי תנאים? לאהוב את השטן, איך לאהוב את עצמך באמת? לאהוב את הרע, לאהוב את מה שיש, הכל לטובה, הכל לרעה, שנאה עצמית, אהבה עצמית, כעס עצמי
איך לאהוב את עצמך בלי תנאים? לאהוב את השטן, איך לאהוב את עצמך באמת? לאהוב את הרע, לאהוב את מה שיש, הכל לטובה, הכל לרעה, שנאה עצמית, אהבה עצמית, כעס עצמי
...לאהוב את הרע, לאהוב את מה שיש, הכל לטובה, הכל לרעה, שנאה עצמית, אהבה עצמית, כעס עצמי איך אפשר לאהוב את עצמך בלי שום תנאים? כדי לאהוב את עצמך ללא תנאים באמת, אליעד מסביר שעליך לאהוב לא רק את הצדדים הטובים שבך, אלא גם את הצדדים הכי רעים שקיימים. רוב האנשים חושבים שכדי לאהוב את עצמם, הם צריכים למצוא בתוכם תכונות חיוביות ולקבל אותן, אבל לפי אליעד, אהבה עצמית אמיתית פירושה לאהוב את עצמך גם כאשר אתה מגלה את הרוע העמוק והקשה ביותר בתוכך. אליעד מסביר שכאשר...
תקשור - מהו בעצם תקשור?
...תקשור? בעבר, כמו היום חיו אנשים אשר חשו שהעולם הוא יותר ממה שהם מסוגלים לתפוס בעזרת חמשת החושים הבסיסיים. היום המדע מתחיל להסיר את המחסומים והמגננות ולהתייחס בצורה רצינית ומדעית לאפשרות קיומן של תופעות על חושיות, תוך ניסיון להבין באופן מדעי את דרכי ההתרחשות, ומתוכן להסיק ולהבין את אופן פעילותו של היקום. בעבר האמנו שככל שהטכנולוגיה והמדע יתקדמו כך ייענו יותר שאלותינו ומשאלות לבנו. היום אנו עומדים מול פרדוקס, אף על פי שאנו חיים בעולם פוסט מודרני, סופר...
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 2
...- 2 פרק 2 כשיש לך תחושה אינטואטיבית שהתפתחות ילדך אינה תקינה כדאי לעבור על השאלות וההצהרות בהמשך כדי לדעת פחות או יותר באיזה תחום ממוקמת בעייתו של הילד והאם כדאי לגשת לאבחון, איזה אבחון, אצל איזה מומחה. לגשת עם הילד לאבחון זוהי סיטואציה קשה ומלחיצה (בעיקר עבור ההורים). מניסיוני אני ממליצה בחום לאבחן את הילד (את אייל לא אבחנתי בגלל פחדים שונים והכחשה ולכן לא קיבל תמיד טיפולים מתאימים ואילו את אדם אבחנתי בגיל צעיר מאד ולכן גם הטיפולים התאימו והתוצא...
מכתב אישי המופנה לכל הסקפטים שקשה להם להאמין שהחיים נועדו להגשמה.
...בעיקר לעצמי לעשות לעצמי קצת סדר במה שנקרא לחיות. וכיוון שסוג הקושי - תסכול, שמתעורר בי כאני פוגשת אותך הוא מוכר וידוע לי גם ממפגשים אחרים, החלטתי בעצם להשתמש בך כדי לעזור לעצמי להבין כמה דברים. ברגע זה אני גם לא בטוחה שזה המכתב שתקרא, כי באמת אין לי מושג לאיזה כיוון זה יתפוס. לפני הכל, אין לכל מה שיכתב שום קשר אישי או הגנה על מישהו. אילו הם פשוט הרהורים שיש בתוכי כל פעם שאני פוגשת אדם עם מלא פוטנציאל להיות יצירתי שמח ומאושר, שיוצר לעצמו קשיים דאגות...
פחד - לעבור על גשר צר מאוד
...על גשר צר מאוד ודע, שהאדם צריך לעבר על גשר צר מאד מאד והכלל והעקר שלא יתפחד כלל ליקוטי מוהרן חלק ב מח גשר - על החיבור בין האחדות לנפרדות הין ההיגיון לחוסר היגיון בין הדעת לחוסר וודאות בינך לבין עצמך. הגשר הצר, מסמל שזו גם צרה, ואפילו מלשון הצרה של כלי הדם ללב דבר הגורם לתחושת התקף לב ובכל זאת - עיקר התורה זה ישמע ביזיונו יידום וישתוק, כלומר יידום כמו דום לב וגם לעמוד דום להישאר ולא לברוח. מפחיד לעמוד מול החלל הפנוי בו ישנן חוכמות שאינן חוכמות שכל...
קלפי טארוט - פריסת החמש (פריסת הצעד הבא)
...פיתחתי במהלך שנות היכרותי הראשונות עם קלפי הטארוט. הפריסה מיועדת לקבלת תמונה כללית על חייו של השואל, ומטרתה לעלות על דפוסי התנהגות איתם מתמודד השואל בתקופה בה נערכת הפריסה ולהאיר אור על מצבים שונים בחייו. ניתן לתחום את הפריסה על אחד התחומים בחייו של השואל, אך מומלץ לתת לקלפים לעלות לבד על הנושא שדורש את מירב תשומת הלב של השואל בחייו, מבלי לשאול שאלה ספציפית. מאחר שהפריסה הזו עוסקת בדפוסי התנהגות של השואל, לא רצוי לתחום אותה בזמן, שכן, הבחירה האם...
בודהיזם - סיגלווודה - קוד ההתנהגות לבעל הבית
...הבית קוד ההתנהגות לבעל בית Sigalovada Sutta Digha Nikya, 31 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה בחורשת הבמבוק, שמורת הסנאים ליד ראגגאהא. באותה עת, הצעיר סיגאלה, בן בעל - בית, לאחר שקם בבוקר ויצא מראגאגהא, בשיער ובגדים רטובים, הצמיד את כפות ידיו בברכה לעבר הכיוונים השונים - מזרח, דרום, מערב, צפון, נדיר, וזנית. באותה העת, הבודהה, לאחר שלבש את גלימתו לפני הצהרים, לקח את קערתו ונכנס לראגגאהא לסבב נדבות מזון. כשראה את סיגאלה מברך, אמר לו כך: בן בעל - בית, מדוע...
עיסוי תאילנדי - מבוא להכרת העיסוי התאילנדי
...התאילנדי התאילנדים קוראים לעיסוי התאילנדי nuat paen boran שפירושו עיסוי עתיק. זו שיטה בת 1700 שנה ומאומנויות העיסוי וריפוי העתיקות בעולם. שיטה זו התהוותה במזרח הרחוק ושורשיה נעוצים ברפואה ההודית העתיקה (איורודה), יוגה, אקופרסורה, והעיסוי הסיני (אנמה). כל אלו הגיעו לתאילנד ושם שולבו למקשה אחת. יחד עם תזונה וצמחי מרפא, הוא מהווה את אחד משלושה עמודי התווך של הרפואה התאילנדית המסורתית. באותה עת, החלו נזירים מיסיונרים להפיץ את תורתו של בודהה ברחבי המזרח...
הכרה פנימית בתפישת האדם
...נפשו ברור לו באופן מוחלט שכל מציאות הנפש שלו מתנועעת, לא כתופעת לואוי אלה שזוהי עצם תכונה טיבה ומהותה של הנפש. יסוד הנפש היא תנועה, מציאות האדם היא תנועה, ואנו חיים בעולם שמתנועע ללא הרף ומכירים את הנפש מההכרה היום יומית שבה אנו חיים כבר עשרות שנים. אנו חווים תחושות בכל מיני הזדמנויות ומהן אנו מכירים את עצמינו פעם שמחים, פעם עצובים, אך זהו רק מהנסיון החיצוני מהרובד החיצוני, כלומר היות והאדם מכיר את עצמו ברובד החיצוני הוא לא למד {הנפש) ולכן הוא גם...
אין לי כוח. דיי עד כאן! חייבת לעשות סדר בזוגיות שלי!
...פשוט מלכה! יפה, נעימת הליכות. סבלנית. אדיבה. קשובה. אם ורעייה למופת. בינינו, מי צריך יותר מזה? כנראה שהוא. כי הוא קיבל אותה כמובן מאליו. בקושי מצייצת. עושה כרצונו. רצה אותה מושלמת - וקיבל אותה מושלמת. אלא שגם את החבל הזה הוא משך יותר מידיי... ללא הפסקה, בדק את גבול היכולת שלה להיות משועבדת לביקורתיות שלו. לחוסר הפירגון. לדקדקנות הבלתי נסבלת. אני מותשת. אין לי כוח. דיי עד כאן! חייבת לעשות סדר בזוגיות שלי! אם הוא לא ישתנה - אני מתגרשת! לא סתם אומרת...
מערכות בדרמה הזוגית - מאהבה ועד לפרידה
...זוגיות הינה מערכת פעילה וחיה, המשתנה בשלבים השונים של היחסים הזוגיים: דפוסי הקשר משתנים, בני הזוג עצמם משתנים, והחוזה הזוגי ההתחלתי עלול להיות בלתי מתאים עם חלוף הזמן. כיצד, אם כן, מתמודדים בני זוג שונים עם המערכות השונות בזוגיות? נשים מקוות שבעליהן ישתנו לאחר הנישואין - אך הם לא. גברים מקווים שנשותיהם לא תשתננה לאחר הנישואין - אך הן כן... (Bettina Arndt). זוגיות, לרוב, מתחילה באהבה ובכוונות טובות, ומצטיירת בדמיוננו כמסגרת המספקת אינטימיות, חום,...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על pdd
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: pdd, איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: pdd, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזיה, אימון אישי להפרעות קשב וריכוז, מאמן רוחני בנושא pdd - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5039 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 16:32:35 - wesi4