ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה שיטת הביופידבק (משוב ביולוגי): מאת ד"ר יגאל גליקסמן הצורך בשליטה עצמית רצונית על ...
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook

שיטת הביופידבק (משוב ביולוגי)

מאת ד"ר יגאל גליקסמן

הצורך בשליטה עצמית רצונית על המערכת הבלתי רצונית (אוטונומית - סימפתטית). של הגוף, מלווה את האדם במשך אלפי שנים. מאחר ולא ניתן לשלוט על מה שאיננו מודעים לו, ניצבת בפני האדם זה שנים רבות המטרה לפיתוח ושיפור המודעות העצמית במקום הגבוה בסדר העדיפויות האישיים שלו.

אנו יודעים כי אחד האספקטים החשובים ביותר של הפילוסופיה המזרחית: היוגה, הבודהיזם והזן בניגוד לזו הקיימת בעולם המערבי, הוא ללמד ולאמן את האינדיבידואל " יכולת הסתכלות והקשבה פנימה" וזאת על מנת לשלוט באמצעות המחשבה והרצון על פעילויות פיזיולוגיות המתרחשות בגוף.

הביופידבק נחשב לאחד מהגילויים החדשים המסעירים ביותר ופוטנציאלית מרחיקי הלכת ביותר אשר צמח אי פעם מבסיס המחקר הביו - רפואי הפעיל. זו הייתה למעשה התפרצות וולקנית של גילוי שגרמה למהפכה ולגורם מדרבן בחשיבה המדעית והציבורית

אם כן מדובר בשיטה לימודית חוויתית, לא חודרנית שמטרתה להקנות לאדם תוך זמן קצר ידע, כלים ומיומנויות לצורך פיתוח רגישות, מודעות ושליטה רצונית על תגובות לא רצוניות.

על מה מבוססת השיטה?

השיטה מבוססת על שלשה תחומים עיקריים:

1.הרפואה - הביולוגיה. 2.הפסיכולוגיה. 3.הטכנולוגיה.

כמו כן גם על תחומים כמו: הרפואה ההתנהגותית לפיה נלמדות טכניקות התמודדות לצורך מניעת מחלות ובעיות רפואיות תוך כדי שיפור וטיפוח איכות החיים, שינוי הרגלי התנהגות מזיקים ובכך לגרום ליכולת תפקודית אישית טובה יותר במצבי חיים שונים.

השימוש המוקדם בביופידבק ללא מכשור היה כבר ידוע לפני שנים רבות. ידוע כי יוגיסטים למדו לווסת את קצב המטבוליזם שלהם על ידי טכניקות נשימה שאפשרו להם להגיע לנשימה אחת לדקה בזמן שהממוצע האופטימאלי הידוע במקרים של הרפיה הוא 6-8 נשימות לדקה.

1938 Lindsley & Sassaman דיווחו על אדם שהיה מסוגל לשלוט על סימור שערו בכל שטח גופו למשך זמן שרצה.

1959 McClure דיווח על אדם שהצליח להפסיק את פעימות ליבו לכמה שניות באופן רצוני.

1939 Ogden & Shock ציינו מספר מקרים בהם הצליחו נבדקים להאיץ באופן רצוני את קצב פעימות הלב באופן משמעותי.

1958 Luria תאר מקרה של נבדק שהצליח לשנות את קצב פעימות ליבו בצורה חדה ולהורידו ל - 40 פעימות לדקה מסף של 80 פעימות. כמו כן הצליח לחמם את טמפרטורת העור בידו האחת ובאופן סימולטני להוריד את טמפרטורת היד השנייה.

ניצנים ראשונים של השימוש בביופידבק צמחו בארצות הברית בשלהי שנות ה - 50

2.למעשה נוצרה קואליציה בין תחומים כמו הלמידה הביהביוריסטית ההנדסה הביו רפואית הפסיכופיזיולוגיה ועוד..

כבר מאמצע שנות ה - 60 הוכיחו חוקרים כמו מילר, שפירו, אנגל ועמיתים כי ניתן לשלוט בצורה רצונית על תפקודים בלתי רצוניים כמו קצב פעימות הלב, הנשימה, עוררות רגשית ועוד..

החשיבה החדשה שנקראה Biofeedback Training היא למעשה טכניקה תקשורתית מעניינת בין האדם למכשיר אשר מאפשרת לו לראשונה ליצור קשר עם האני הפנימי שלו בצורה אמינה ואובייקטיבית.

הרי הודיני, הקוסם הגדול, הגיע לכדי שליטה שלא תיאמן בגופו, באחד ממופעיו המדהימים, אשר זכה לתיעוד מפורט, " השתחררות עצמית בתוך מכל מים", נקשר בשרשראות ברזל והוחדר כבול באזיקים אל תוך מכל גדול מלא מים. לפני שהורד למים, ביקש מחברי ועדת המומחים ושל החוקרים אשר באו לבחון ולהתרשם מהפלא ששמו הודיני, כי יערכו חיפוש מדוקדק בגופו ובלבושו. הם אכן עשו כבקשתו ואישרו כי אין הוא מחביא מפתח או כל חפץ כלשהו שבאמצעותו יוכל לפתוח את המנעול שבו נעל את השרשראות הכובלות אותו.

כשירד פנימה אל תוך המים ואיש לא יכול היה לצפות במעשיו, "שלף" הודיני את המפתח ממקום שבו הוחבא:

הוא השתעל והמפתח נפלט מגרונו. כלומר, הוא למד להחזיק את המפתח בגרון - ולהוציאו כשרצה בכך. כולנו יודעים כי כשחפץ זר תקוע בגרוננו, מתכווצים שרירי הוושט והצוואר. זו תגובה בלתי רצונית ולכן גם בלתי נשלטת. הודיני תרגל שוב ושוב את השליטה ברפלקס זה באמצעות החדרת תפוח אדמה קטן שהיה תלוי בחוט אל תוך הגרון ולמד לשלוט בבלתי נשלט כביכול.

כיצד פועלת השיטה?

3.בשיטת הביופידבק נעשה שימוש במכשור אלקטרוני מתוחכם וממוחשב אליו מתחבר האדם (בדרך כלל בקצות אצבעות הידיים או על המצח) המכשור מודד באופן מדויק ואמין, מעבד ומזין חזרה לאדם נתונים על תהליכים ושינויים פיזיולוגיים המתרחשים בגופו כמו: רמת המתח הרגשי והפיזיולוגי, קצב ואופן הנשימה, קצב הדופק, הפעילות המוחית וכד'...

במה שונה שיטת הביופידבק משיטות טיפול אחרות?

בשיטת הביופידבק מתרחש תהליך לימודי בו האדם אקטיבי ולא פסיבי, הוא לומד ומבין כי בכוחו וביכולתו לתרום בעצמו לשיפור בריאותו ואיכות החיים שלו. אין כאן תלות בתרופות או במטפל. זה לא דומה לשיטות אחרות בהן מישהו עושה משהו למטופל כמו: דיקור, רפלקסולוגיה, שיאצו, עיסוי, כירופרקטיקה וכד'...

המושג ביופידבק ביו = חיים פידבק = היזון חוזר, מתייחס להיזון חוזר של אינפורמציה

ביולוגית לאדם המחובר למכשיר. האדם קולט את האותות מעולמו הפנימי, מבין אותם

ולומד באמצעותם על תהליכים פסיכו - פיזיולוגיים המתרחשים בגופו.

הוא רואה את הקשר בין תגובותיו הפיזיולוגיות לגירויים אליהם הוא נחשף מהעולם

החיצוני או מגופו שלו.

מתבצע כאן למעשה תהליך של מיקוד תשומת הלב בדיאלוג שבין האדם, סביבתו וגופו.

יש כאן תהליך של כיול האדם לעצמו ולא למטפל. ברגע שהאדם יכול לראות ולשמוע

אינפורמציה על אירועים פיזיולוגיים המתרחשים בגופו, מתפתחת אצלו יכולת הסתכלות

והקשבה פנימית עם איכות ייחודית. יכולת מעין זו הייתה ועדיין מהווה את אחת המטרות

אליה שואף האדם להגיע.

אמנם הגיע האדם לירח, הוא חוקר את החלל החיצון, אך עדיין אינו יודע מספיק על

הנעשה בגופו ובנפשו ובמיוחד על מערכת יחסי הגומלין בין הגוף והנפש.

באמצעות שיטת הביופידבק ניתן לגרום לשינוי באיכות חיים, בתפקוד ובשיפור ביצועים של אנשים בריאים. קבוצות, זוגות ויחידים. לשם כך נבנו פרוטוקולים ייחודיים לאימון (Coaching) וייעוץ בשילוב ביופידבק: למנהלים, אומנים, יוצרים בעיקר מוסיקאים מופיעים, ספורטאים, מורים, מדריכים, מרצים ועוד.

ברוב הבדיקות אותן אנו עוברים אצל הרופא, אנו מצפים לתרגום הדיאגנוסטי ופרוש הנתונים שהוא נותן לאחר שבדק אותנו וקיבל את תוצאות המעבדה או הצילומים. כלומר מדובר באדם אחר הקורא את נתוני גופנו. הוא זה שמתרגם ומעריך אותם ומגיע לידי החלטה ושיפוט באשר למצבנו הבריאותי. שאנו כנבדקים נשארים במצב פסיבי!!!

בשיטת הביופידבק המטופל הופך לשותף פעיל לתכנית הטיפול המתבססת בראש ובראשונה על נתוני הפרופיל הפסיכו - פיזיולוגי אותו חייב המטפל לבצע בשלב האבחון וההערכה הראשוניים. בדומה לחייט האמור לקחת מידות לפני שהוא תופר את החליפה.

על המטפל להסביר למטופל את נתוני הפרופיל ומסקנות האבחון כמו כן לשתף אותו בשיקולי דעתו המקצועיים בכל הקשור לתכנית הטיפול שאמורה להיות מותאמת לבעייתו הרפואית או הפסיכולוגית (תדירות ומספר המפגשים המשוער, עקרונות הטיפול המתבססים עם שתוף פעולה ותרגול עצמי בבית של המטופל לוח זמנים וכד').

האדם המשתמש בשיטת הביופידבק לומד לשלוט טוב יותר על, תגובותיו למצבי חיים

מלחיצים באמצעות י טכניקות נלמדות, הוא מסוגל לוותר על שליטה ולהרפות את עצמו

לומד לתקשר טוב יותר עם גופו.

שיטת הביופידבק יכולה להיות מיושמת בכל זמן ובכל מקום, לאחר שנלמדו הטכניקות

הבסיסיות.

יתרונות שיטת הביופידבק

חברת הביטוח האמריקאית " קייזר פרמננטה" פרסמה תוצאות מחקריה בנושא האפקטיביות הטיפולית והכספית של שיטת הביופידבק לעומת שיטות טיפול אחרות והמסקנות היו:

* השיטה מהווה סוג של רפואה אקטיבית.

* נמצאה הפחתה ניכרת בתלות ובשימוש בתרופות ובביקורי רופאים.

* נמצאה הפחתה משמעותית בעלות התרופות הפרופילאקטיות (מניעתיות) והאנאליטיות (הניתנות בהתאם לצורך).

* העלאת סף וסיבולת הכאב.

* הפחתה בתביעות לאובדן כושר עבודה ופיצויים.

* הפחתה ניכרת בימי ההיעדרות ממקומות העבודה.

* הפחתה ניכרת בכמות התביעות מביטוחי בריאות שונים.

* הפחתה בימי האשפוז בכלל ואשפוזים חוזרים בפרט.

* עיכוב בתשלומי ביטוח חיים למבוטחים.

* שיפור משמעותי בסגנון ואיכות החיים של מטופלים.

* שיפור בתקשורת הבינאישית במשפחה, בעבודה ובחברה.

* עליה ביכולת הריכוז וברמת האפקטיביות התפקודית.

* שיפור ביכולת השליטה וההתמודדות עם מצבי חיים מלחיצים.

* ירידה משמעותית בכמות ובמעורבות בתאונות דרכים ועבודה.

באילו בעיות ניתן לטפל בעזרת ביופידבק?

ניתן לטפל בקשת רחבה ביותר של בעיות רפואיות או פסיכולוגיות כגון:

* כאבי ראש מסוגים שונים

* כאבים כרוניים כגון: פיברומיאלגיה.

* תשישות כרונית.

* הפרעות הקשורות למערכת הנשימה.

* יתר לחץ דם והפרעות קרדיו - וסקולריות.

* טינטון (צלצולים באוזניים)

* הפרעות קשב וריכוז.

* בעיות בהרגלי למידה - אסטרטגיות למידה.

* התנהגות אובססיבית כפייתית OCD

* הרפיית שרירים אצל נפגעי שיתוק מוחין.

* קשיים בשינה.

* הפרעות בתנועה.

* חריקת שיניים

* הפרעות במערכת העיכול, כגון: מעי רגיז, כיב פטטי, עצירות וכו'

* בעיות עור, כגון: פסוריאזיס ודרמטטיס אטופית.

* בעיות גניקולוגיות שונות, כגון: כאבים ומתח לפני ובזמן מחזור, כאבים המתלווים ליחסי מין, וכו'.

* בעיות בתפקוד מיני (גברים ונשים. (

* התמודדות עם מחלות כרוניות וממאירות וכן תופעות הלוואי של טיפולים אלה.

* חרדות מסוגים שונים.

* פחדים מסוגים שונים.

* תסמונת פוסט טראומטית כולל הלם קרב.

* כאבים פסיכוגניים שונים.

כל אדם זקוק למשוב כל שהוא על מנת לאשש את ערכו ואכן טכניקות הביופידבק מאפשרות זאת, הן מבוססות על עקרונות הלמידה. אנו לומדים לבצע פעולה כל שהיא ברגע שאנו מקבלים היזון חוזר

(פידבק) עם איכויות של חיזוק באשר לתוצאות הפעולה ותוך כדי זה אנו יכולים לבצע שינויים וויסות התנהגותי. זו למעשה הדרך בה למדנו לבצע את כל אותן פעולות יומיומיות שלנו.

שליטה על הכאב.

הטיפול בכאבים באמצעות ביופידבק מבוסס על העיקרון כי הרגשת הכאב אינה הרגשה אובייקטיבית ואחידה אצל כל המתלוננים, אלא בכל הרגשת כאב קיים מרכיב סובייקטיבי, דהיינו כל אדם חש את הכאב בצורה ועוצמה שונה. המרכיב הסובייקטיבי של הכאב מושפע משילוב של נתונים גופניים מולדים ונתונים הקשורים להצטברות האופן שחווינו אירועים בעבר; כלומר נתונים אישיותיים השונים מאדם לאדם. המחקרים העוסקים בטיפול בכאב באמצעות ביופידבק שהתפרסמו במהלך שנת 2007 הגיעו למסקנה שהצלחתו של טיפול כזה מתבטאת בעיקר ביכולתו של המטופל לרכוש כלים לשליטה עצמית על הכאב ויישום הטכניקות שלמד. במחקר אחר הקשור לכאב הגיעו למסקנה שהתוצאות החיוביות של טיפול כזה נשמרות לאורך זמן וכי אין הישנות של כאבי המיגרנה לתקופה ארוכה (אם בכלל). בחלק מהמחקרים ממליצים לשלב טיפול תרופתי בשילוב שיטת הביופידבק.

באמצעות שיטת הביופידבק ניתן ללמוד כיצד להעלות את סף וסיבולת הכאב.

בשיטת הביופידבק נמצא איחוד של גישה רפואית עם גישה פסיכולוגית, השימוש מתאים גם לאוכלוסיה בריאה המעוניינת לרכוש ידע, כלים ומיומנויות לצורך פיתוח רגישות, מודעות ושליטה על תפקודים בלתי רצוניים, לשפר את יכולת הקשב והריכוז, להתמודד עם מצבי לחץ, להגיע למצבי רגיעה והרפיה מבוקרות, לשפר את היכולת התפקודית בתחומים שונים כגון: עבודה, ספורט, מוסיקה, תקשורת בינאישית וכד'.

ישנם שני היבטים לביופידבק:

1.טכנולוגי - כלומר שימוש במכשור ביו - רפואי המסוגל לחוש ולאתר נתונים על פעילויות פיזיולוגיות בגוף כמו: דופק, נשימה, מתח שרירים, פעילות גלי המוח, שינוי במוליכות החשמלית של העור, טמפרטורה פריפרית...

2.למידתי - כלומר מה אני כאדם עושה עם האינפורמציה שקבלתי?

זרימת הנתונים נמשכת כל עוד האדם מחובר למכשור, מודעותו לנעשה בגופו גוברת והוא מסוגל ליישם את הטכניקות שלמד על מנת להתערב באופן רצוני ולשנות תפקודים בלתי רצוניים.

עלינו לזכור כי תרופות רבות גורמות לתופעות לוואי המניבות סיבוכים בלתי רצויים ולעיתים בלתי הפיכים.

בנוסף לכך בל נשכח כי קיימים מצבים בהם לא ניתן לתת תרופה בגין התנגדות הגוף לכך.

בשיטה נעשה שימוש במכשור אלקטרוני מתוחכם ממוחשב ומודרני המודד ומיידע אותנו באופן מיידי אמין ומובן על שינויים שונים המתרחשים בגופנו.

באמצעות חיישנים מיוחדים, המכשור מאפשר קבלת נתונים במיוחד על פרמטרים כמו: שינוים ברמת העוררות הרגשית, רמת המתח הפיזיולוגי בשרירי הגוף, אופי וקצב הנשימה, רמת הפחמן הדו חמצני, קצב ואופי פעימות הלב, זרימת הדם בפריפריות הגוף (קצות אצבעות הידיים והרגליים), זרימת הדם באזור המצח, הפעילות החשמלית במוח ועוד., שינויים אלו קשורים בדרך כלל לאירועים מלחיצים, המשפיעים בצורה משמעותית על מצבנו הגופני, הרגשי והשכלי.

המכשור ותוכנות שיטת הביופידבק מכוונים לזהות אזורים בגופינו הנמצאים במצב של פעילות או עוררות יתר או תת פעילות. המגמה היא ליצור מצב בו גופינו אמור להגיע גם למצב של איזון וגם למצב של מנוחה לאחר פעילות.

האם ידעתם כי המילה "חולה" בעברית פירושה Patient באנגלית לקוחה מהמילה Patience שתרגומה סבלנות.

שורש המילה סבלנות בעברית הוא סבל. לדעתי לחולים רבים אין מספיק סבלנות לסבול את מצבם, חוליים או כאבם ואז הם מחפשים קיצורי דרך לפתרון המצוקה.

רוב המחקרים הוכיחו כי הלמידה הנרכשת בתהליך הטיפולי של הביופידבק אינה דועכת ונשמרת לאורך זמן. כמובן על מנת לפתח מיומנויות טובות יותר בשליטה הנלמדת רצוי להמשיך להתמיד בתרגול הנלמד גם לאחר הטיפול.

שיטת הביופידבק היא תערובת של מסקרנת של פשטות מדהימה ומורכבות מאתגרת. הפשטות היא מבחינת הקונספציה ובמורכבות יש יותר מכל התגליות על האדם כיצור הוליסטי. היות וניתן להצביע ישירות על החלק הנסתר מכל - היכולת של המחשבה לשלוט על עצמה, על בריאותו וחוליו של הגוף.

שיטת הביופידבק מערבת בתוכה אין ספור אינטראקציות של רגשות עמוקים פחות ועמוקים יותר, אינטראקציות בין פעילויות מחשבתיות הקשורות לשיפוט, הערכה וביקורת לבין פעילויות ביוכימיות ודינמיות.

ביופידבק הוא תהליך מאד פרטי יש בו את הפוטנציאל להציע את:

"The security of one's own mind, the capacities of one, s own body" - B.Brown 1974

שיטת הביופידבק משקפת טכניקה תקשורתית מעניינת בין האדם לבין המכשור, טכניקה זו מאפשרת לאדם בפעם הראשונה לתקשר אל ועם עולמו הפנימי. זו למעשה דרך חדשה ללימוד מחדש או התרשמות נוספת ממה שהגוף יודע כבר וכיצד הוא פועל, מרגיש או אפילו כיצד הוא מתרפא וכל זאת כשאנו מקשיבים ומתבוננים בנעשה באמצעות המכשור.

תרגול ואימון בשיטת הביופידבק מתרחש למעשה בשתי מקומות:

1.בזמן הטיפול בקליניקה בעת שנלמדות טכניקות ומתבצע אימון מול מכשירים.

2.אימון ותרגול עצמי של הנלמד בקליניקה בבית ובסביבתו הטבעית של המתאמן.

תפקיד הביופידבק הוא בעיקר לאפשר למתאמן בו להרגיש שליטה רבה יותר על התפקוד הפיזי - רגשי שלו, כמו גם לאפשר לו לקחת אחריות על השינויים שהיה רוצה שיקרו לו.

המטופל לומד כי עדיף להיות בריא אקטיבי מאשר חולה פסיבי!!!

מדובר בשיטה ייחודית המגרה מכלול של תהליכים מחשבתיים במגמה לווסת ולאזן אפילו את הפונקציות המורכבות ביותר של האדם. (הפעילות החשמלית של גלי המוח (מדובר באינפורמציה זורמת על פעילויות ביולוגיות המועברות למחשבה והופכות למודעות. כשהמחשבה מקבלת אינפורמציה חגבי עצמה והגוף, ניתן להחזיר בצורה מבוקרת ורצונית את המערכת למצב של איזון ותפקוד נורמטיביים.

לסיכום:

עדיף להיות בריא אקטיבי מאשר חולה פסיבי!!!

* www.bestlife.co.il/?categoryId=44009&itemId=94358


מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...


תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...
ספר השאלות - שאלות למודעות עצמית / שאלות על החיים
...אני מחליט איך לחיות? האם החיים שלי? האם החיים שלי? שנולדתי, האם שאלו אותי אם אני רוצה את החיים? שאמות, האם ישאלו אותי אם לקחת לי את החיים? שאני חיי, האם אני מנסה ללמוד לחיות? אם החיים שלי, האם אני צריך ללמוד אותם? אז של מי החיים האלו? האם החיים שלי? מי חושב את המחשבה הזו? מי הוא החושב? מי הוא החושב? האם אני חושב את המחשבה? האם אני יכול לא לחשוב את המחשבה שעלתה לי? מאין עלתה המחשבה הזו? האם אני יזמתי את המחשבה הזו? האם אני יודע מה תהיה המחשבה הבאה שלי? אז: האם אני רוצה לדעת מה המחשבה הבאה? מי הוא הרוצה? מי הוא הרוצה? האם הרצון הנוכחי הוא שלי? האם אני יודע מה יהיה הרצון הבא שלי? האם אני יכול לשלוט ברצונות שלי? אם הם שלי למה אני שואל את השאלה הזו? אז: מי הוא הרוצה? האם הרוצה הוא הגוף? האם הגוף שלי? האם הגוף שלי? האם הגוף הוא אובייקט של החושים? האם החושים מבינים ללא הכרה? האם הגוף אובייקט של ההכרה? האם ההכרה היא שלי? בשינה עמוקה לאן נעלמת ההכרה? האם הגוף נעלם עם ההכרה? לפני מחלה האם הגוף שואל... לחץ להמשך...
למה אתם רוצים לאמן אותי
...נכנס ל"דרך ללא מוצא" ואילו נשמתי האדוקה והנשואה לאלוהים, הולכת בדרך, והוא נשרך אחריה, נפצע מהקוצים והאבנים שעל השביל ומיילל נואשות... אחת המתנות שבאו לעזרי בנושא הזה הייתה "העבודה" של ביירון קייטי. למה? כי זו עבורי דרך ממש מעמיקה וחזקה לפוצץ את בלון הידע והחשיבות העצמית, מאפשר לתשובות האמיתיות והכנות לצוץ מתוך הבטן פנימה ולוותר על הוודאות. הוויתור על הוודאות הוא פריצת הדרך המאפשרת לחוכמה מסוג חדש להגיע. חוכמה נושמת, חופשייה, גמישה, לא כזו המקובעת, אקסיומטית המבוססת על ידיעה אבסולוטית של דברים, דעות קדומות, שיפוט... על ניסיון העבר. בדיוק ההיפך. וכאן טמון החופש. כאן מתחילים הסדקים בחומת הידע של המיינד, והרוח חודרת בינות לחרכים ומתחילה הרכות לחדור לחיים, ולעגלם, להגמישם... זו המטרה. לא לדעת בוודאות. לא להביא את העבר לרגע הזה. כל מה שהמיינד יודע זה לחיות בעבר ולהיות חרד מן העתיד... החלק שלנו החי בעכשיו, הנוכחות, אינה שוכנת במיינד, לה אין לה כל צורך בידע שצבר. שם שוכנת החוכמה האחרת, הרוחנית,... לחץ להמשך...
חיבור בין שמיים לארץ - דו שיח בין הרוחני לגשמי?
...אם היתה לכם האופציה להביט מלמעלה על הכביש, קצת כמו ממבט ממעוף הציפור או מגובהו של מטוס? נכון שהייתם רואים הרבה יותר? ולכל הכיוונים? החישובים שלכם לגבי לאן לנסוע ואיזו פנייה לקחת לא היו מסתמכים יותר רק על מצב התנועה עד הצומת הבאה ואפילו לא מתחזיות גלגל"צ. חישוביכם היו נעשים בעלי אופי עם ראייה ארוכת טווח המביאים בחשבון מצבי תנועה, פקקים, תאונות, ומזג אויר על פני שטח רחב יותר. זוהי בעצם אנלוגיה אשר מסבירה בצורה טובה את השימושים היעילים והתועלת המרובה שכלים כמו תקשור, קריאה בקלפים ומסרים מן המימד הגבוה יותר מעניקים לנו - אנשי מימד האמצע, אשר בחרו לחיות את חייהם בין שמיים וארץ ובכך אפשרו לעצמם את הטוב משני העולמות. העולם המיידי, על כל תענוגותיו, גווניו והישגיו והעולם הבלתי נתפס ע"י חושינו, על כל נפלאותיו, שמימיותו ותבונתו. במילים אחרות, המימד המיסטי, מאפשר לנו לראות ולבחון את חיינו בזמנים קריטיים כגון צמתים מרכזיים, החלטות לא קלות, בחירות סבוכות או שאלות עמוקות שמעסיקות את כולנו כגון: "מה אהיה... לחץ להמשך...
מה ניתן לעשות כדי לצאת מהמעגל של דלקות אוזניים חוזרות ולמנוע ניתוח הכפתורים?
...דלקת חוזרת - אנטיביוטיקה חזקה יותר - עד שמערכת החיסונית נהיית ירודה ומדוכאת והדלקות יותר תכופות וקשות. 2. אם ילדכם סובל מדלקות אוזניים עיקשות כדאי להוציא מתפריטו היומית מוצרים הידועים כמגבירי לחה: חלב פרה ומוצריו, סוכר וממתקים, קמח חיטה ובוטנים. הימנעות זו תעזור לחלק מהמקרים. כאלטרנטיבה אפשר להשתמש בחלב אורז וגם חלב עזים. במקרים אלה חשוב יהיה לעקוב אחרי רמות הסידן ולהרבות בשתיית מיץ תפוזים. 3. אסור להאכיל תינוק עם נטייה לדלקות אוזניים מהבקבוק בשכיבה, זה הופך את תעלת אוסטכיאן לסביבה מזינה לחיידקים. דאגו שראשו יהיה מורם בעת האכלה. 4. אל תגישו לתינוק אוכל סמיך מדי דרך פתח צר של המוצץ, הדבר יוצר לחץ גדול על תעלת אוסטכיאן ועלול לגרום לדלקת. 5. טיפות שמן זית עם שום נותנות הקלה רבה בחלק מהמקרים. טפטפו 2-3 טיפות וסגרו את האוזן עם כדור צמר גפן. חשוב לזכור: אסור לטפטף שמן או נוזל אחר לילד עם קרע בעור התוף או ילד שעבר את ניתוח הכפתורים. 6. והכי חשוב סיפקו לילדכם במועד הנכון טיפול ומעקב אצל הומיאופת... לחץ להמשך...
הארה רוחנית - איך לצאת מן הדעת בפחות משעה? מדריך להארה - חלק 5
...קצרה יתכן ובאמת תרגיש שלם. מעניין, זו לא השגת המטרה שגורמת לך להרגיש ככה. אלא, לתקופה קצרה לאחר השגת המטרה, השכל / האגו שלך לא מסתכל קדימה לעתיד בחיפוש אחר זהות. באופן זמני מותר לך לחוות את הרגע הנוכחי. אז אין זו באמת הסירה החדשה או הניקוד הגבוה בפאקמן שגורמים לך להרגיש שלווה, אלא שחרור קצר מהמשימה הבלתי אפשרית של "מציאת עצמך" בעתיד. למרבה הצער, לא משנה מה הם הישגיך, מערכות יחסיך, והנכסים שבבעלותך, בקרוב יצמיד האגו את עצמו לבעיה נוספת שזקוקה לעתיד כדי להיפתר. "מצטער, אתה עדיין לא יכול ליהנות מהרגע הנוכחי, " הוא יגיד, "... לא עד שתיפתר הבעייה הבאה. והבעיה הבאה היא זו שבאמת משנה. " האם אתה יכול לראות שזה כבר קרה לך שוב ושוב? תוכל להבחין בתבנית הזו בחיים שלך, כמו גם אצל שותפים לעבודה, חברים, שכנים, מפורסמים, ואנשים אחרים שנראה שיש להם מה שאתה חושק בו. מסיבה כלשהי, גם הם עוד לא מרגישים שלמים. הדבר השני הכי טוב שיכול לקרות לך הוא אם פתאום תשיג את כל המטרות שלך. כך, כשתגלה שאתה עדיין לא מרגיש... לחץ להמשך...
בכח המחשבה
...כדי להתווכח עם המחשבה הזו - כדאי לדבר במספרים. כמה קלוריות באמת היו בפרוסות הללו, עד כמה זה הפר את הדיאטה? בקיצור, יש להיות דייקן ולא להיסחף אחרי הכללות. אלטרנטיבות: האם יש הסבר אלטרנטיבי לזה שנתתי? האם כישלון בבחינה הזו אומר שאני אידיוט וחסר כישרון או שאולי יש גם אפשרות שהיה מבחן קשה מן הרגיל או שהייתי עייף. משמעות: מה המשמעות של האירוע במובן הרחב יותר? האם הכמה קילו המיותרים או הציון הנכשל זה משהו שאפשר לחיות איתו זה או שזה קטסטרופה? נניח שאני צריך לגשת למועד ב' ואולי אפילו לעשות עוד סמסטר או עוד שנה של לימודים. האם זה אומר שתמיד אכשל? האם זה אומר שלא אתקבל לאף עבודה? כלומר, מניעת פרשנות רחבה שמעבר לזמן והמקום הצר שבו האירוע משפיע. בחינה מחדש של אמונות וערכים: אם במהלך אותו ויכוח פנימי עולות כל מיני אמונות וערכים - זה הזמן לבחון את אמיתותן. נניח שאני מאמין שציוניי בביה"ס ישפיעו על כל מהלך חיי. האם אמונה זו עומדת במבחן המציאות? האם יש אנשים סביבי שלא הצליחו בביה"ס והגיעו רחוק? אם אני מאמין... לחץ להמשך...
פסח בקלפי הטארוט
...מדידטיבי, ולעיתים הצורך של אדם להתבונן פנימה או לנוח בתוך עצמו. נוכל אם כן לראות שהמסגרת הסגורה באה לידי ביטוי בל אחד מקלפי ה - 4, כל אחד בהתאם ליסוד אליו הוא משתייך. בארקנה הגבוהה קלף מספר 4 הוא הקיסר - דמות סגורה בתוך עצמה, משוריינת, היושבת על כסא בעל קווים מחודדים ונוקשים (בהשוואה לאופן הישיבה של הקיסרית, מספר 3). הספרה 1- מתייחס לאינדיביואליות שלנו, ליכולת שלנו להיות מיוחדים וייחודיים, ולהראות זאת לעצמנו ולעולם. אם כך, 14 מייצב את היכולת שלנו להיות אחד ומיוחד בתוך מסגרת, בתוך המוסכמות, שהרי אנו חיים בתוך מוסכמות ונורמות ברורות, אך יחד עם זאת, בתוך אותן מסגרות שלכאורה מגבילות את החופש שלנו, יש לנו היכולת, הבחירה, הזכות והאחריות לבטא את האני האמיתי שלנו. קלף המיזוג - קלף 14 בארקנה הגבוהה הינו בעל משמעויות רבות. היום אתייחס להיבט מסויים של הקלף, היבט המבטא את היכולת שלנו למתן, למזג בין הזרימה הטבעית שלנו, ובין היציבות שנותנת לנו המסגרת. שימו לב שהדמות עומדת כאשר רגל אחת ניצבת על האדמה,... לחץ להמשך...
גזענות - מבוא
...קבוצה אחת על האחרת, והיא משמשת צידוק למעשים ולהתבטאויות שעיקרם העדפה של קבוצה אחת על האחרת. על פי חוק העונשין הישראלי מוגדרת הגזענות כרדיפה, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות או אלימות, או גרימת מדנים כלפי ציבור בני אדם או חלקים של האוכלוסייה או יחידים, והכל בשל צבע או השתייכות לגזע או למוצא לאומי - אתני. התאוריות הראשונות שהוכתרו בכינוי 'גזענות' מקורן במאה ה - 19 והן התייחסו לקבוצות הנבדלות במוצאן הביולוגי בלבד, אולם נהוג לכלול בהגדרה גם הבחנות על בסיס לאומי, ניתן להרחיב זאת גם להבחנה על פי תכונות אחרות, כדוגמת מגדר, נטייה מינית, דת וכדומה. דוגמאות מובהקות לגזענות ממוסדת הן תורת הגזע הנאצית ומשטר האפרטהייד בדרום אפריקה. תוכן עניינים: 1 מהות הגזענות 2 תופעות של גזענות 3 היסטוריה 4 תפישות נוספות של גזענות 5 התנגדויות לגזענות מהות הגזענות: במשמעותה הרווחת, מגדירה הגזענות התייחסות שלילית (שנאה, אפליה) לבני אדם, בגלל מוצאם האתני או צבע עורם. גזענות כזו נחשבת לסותרת זכויות האדם (בדומה לאפליה מטעמי... לחץ להמשך...
כלל המעבר באפיקי המחשבה - יצירת אופקים לנושא ידוע
...איתו הוא המתמטיקה שאפשר ללמוד איתו על הרחבת אפיקים או אופקים בנושא כלשהו. כשם שבמתמטיקה מתחילים בנושא אחד מתוך ידע בנושא קודם לנושא זה, כך יש לפתח נושא וזה כלל המעבר: אפיקים לפתח בכל נושא: 1 - הגדרה מדויקת של הדבר שאותו רוצים לפתח. 2 - מהן הסיבות שהדבר הוא כך ולא אחרת / בצורה שונה. למשל רוצים לפתח את הנושא של איך לפתח נושא לצורך העניין, ניקח את המילה אפיק ונלך למילונאות: http://dor.writeme.co.il/Milonaot.htm ומשם ניקח את ההגדרה, שזהו מעבר צר בין הרים בהגדרה הראשונה. ומשם הדבר ישרת אותנו לכלל המעבר כדי לחפוף בין הנושא הזה, לבין הנושא של מתמטיקה שבנוי נדבך על נדבך וגם כאן ללא ידיעת ההגדרה אפיק אין לנו אפשרות להמשיך. ועכשיו הגענו למושג כלל המעבר ואנחנו יכולים לקרוא לו נגזרת של המושג הקודם - אפיק. וכעת לאחר שקראנו את הנתונים נכון, אנחנו מגלים שבעצם גילינו את התשובה לפיתוח המיומנות החדשה של הפוסט הקודם וזהו למעשה האפיק של הנושא הזה. האפיק של הנושא איך לגלות אפיק לנושא הקודם וכן, איך לפתח את המיומנות... לחץ להמשך...
הצד המואר של הירח / אנה
...חסר תקדים. אנה היא במקרה עובדת חופשייה, מבחירתה, ובלי סרסור. לא מהסוג הנמוך ביותר. לא הביאו אותה במרמה לארץ, לא מכרו לא קנו אותה. היא חיפשה את העבודה. הספר כתוב כיומן המתחיל ב 17 באפריל 2006. יום לפני שאנה חוזרת לעבודה אחרי שהפסיקה כבר לתקופת מה בשל מחלות דלקתיות באברי המין. היא תעבוד בדירת אירוח ותקבל כ 15 גברים ביום. היא משתדלת כמה שיותר כי הכנסה של 2000 ליום עושה לה הרגשה טובה אם תגיע רק ל 1900 היא מבואסת. היא חוסכת ללימודים היא מדווחת על הצלחתה. סגרה מינוס בבנק. קנתה לעצמה רהיטים חדשים בשווי 50.00 קנתה מוצרים טכנולוגיים כמו מחשב ניד, מצלמה דיגיטלית טלפון סלולארי, מערכת ניווט. ועוד ועוד ועוד. כעת היא צריכה לחסוך עוד לדמי לימוד לשנתיים באוניברסיטה ולטיול גדול למזרח. שכר דירה לשנה ודמי קיום מכובדים. כמעט מפתה להגיד גם אני רוצה לא? נשמע כל כך פשוט. כשעולה לה גל שנאה לעבודה היא צריכה רק להסתכל על רשימת החלומות ולשאוב ממנה כוחות חדשים. כשתחזור ללימודים ולעבודה מקובלת תשתכר מעט מעל שכר מינימום... לחץ להמשך...
אלטרנטיבות - מה האלטרנטיבה שלך?
...בדיעבד לפי התוצאה, ולא בטוח שהוא הבין, כי יכול להיות שהוא רצה תוצאה אחרת, אבל לא התעמק למה היא לא קורית, רק בגלל שלא קרתה הוא כועס, אבל לא ישנה את המחשבה המקובעת שלו, וימשיך עם המצב כפי שהוא וכך הוא כל הזמן יהיה בכעס וחולה. אבל אדם יכול להגיע להבנה שהמצב שלו קרה בעקבות סיבה כך וכך והוא יכול לשאול את עצמו: איך אפשר למנוע בפעם הבאה את הדבר הזה? האם צורת החשיבה נכונה? אולי יש צורך במחשבה יותר מפותחת ופחות מקובעת? אולי לא הבנתי נכון את הדברים? אולי לא לקחתי בחשבון את כל האלטרנטיבות? והכל לפי האמת בלבד, וע"י שמסתכלים על המציאות כפי שהיא, כך מסתכלים על האמת וחיים את החיים הכי טובים במציאות. ביקורת בונה: יש להעביר את הביקורת לאדם באופן כזה, שיהיה הכי יסודי והכי אמיתי ואפקטיבי לבעיה הקיימת אצלו. ולכן, ביקורת שטחית ללא מחשבה מספקת, גורמת לצד השני במקרה הטוב, להתעלם, במקרה הפחות טוב, להתנגד לביקורת ולאכול סרטים, ובמקרה היותר גרוע, להסתבך איתה, להתעמק בהתנהגות השלילית ובחשיבה השלילית ולעשות הפוך כולל... לחץ להמשך...
בודהיזם - תפיסת שפה, רב - משמעות וקונפליקט - 3
...להתרכב לקונטקסט. ההתעקשות להרכיב את היחידה המילולית או היחידות המילוליות לקונטקסט גורמות לחיפוש פתרון. בזמן זה יש עוד גירויים מילוליים (וכמובן גם גירויים חושיים ומנטליים בנוסף). חיפוש פתרון לשניות קוטע את תהליך הפענוח ואת הערות לקונטקסט המצטבר, המפענח חוזר רק לאחר מספר רגעים לרצף הפענוח - הזמן בו יש חיפוש לפתרון הוא זמן פסיכולוגי, זמן מנטלי, במרווח זמן זה נוצר הקונפליקט. הקונפליקט הוא תוצר (ויוצר) פרגמנטציה במחשבה, בקונטקסט, בידע. כיצד? המרווח לאחר קטיעת הרצף נותן לעירות לעבור לגירויים חושיים ומנטליים אחרים (מראות, צלילים,..., מחשבות), מסיח את התודעה מהקונטקסט המילולי ויוצר נתק (קצר ככל שיהיה). חוסר העירות הרגעי לקונטקסט והבנה לא נכונה של תהליך הפענוח גורמות למפענח לעמוד בפני אתגר ללא מענה. המצב הקונפליקטואלי הוא ריצוד בין מספר משמעויות - מול תהליך הפענוח עומדות מספר אפשרות אשר לא נמצאת דרך להכריע ביניהן. המפענח עובר ממשמעות אחת לשניה ומנסה להרכיב אותן לקונטקסט שוב ושוב. יש לציין שבפועל... לחץ להמשך...
איך ביקורת עצמית וחשיבה חיובית יכולות להתקיים ביחד?
...שלאנשים נראה שאם אתה מבקר את עצמך ובודק כל פרט במעשים שלך זה גורר עצבות ואולי לפעמים אפילו חשיבה שלילית, זה לחלוטין לא נכון. חשיבה שלילית וחיובית, אושר ועצב, הם דברים שקשורים לרגש. בקרה עצמית קשורה לשכל. אתה כאדם אמור להיות תמיד מאושר עם חשיבה חיובית בלבד לצד זה שאתה יודע לבקר את עצמך ולהבין כיצד בכל דבר אפשרי לעשות טוב יותר, תוך כדי שאתה מרוצה מהמציאות כפי שהיא. איך תדע אם הצורה שבה אתה מעביר ביקורת על עצמך האם היא שייכת לעצבות וחשיבה שלילית או שהיא שייכת לבקרה עצמית ולהתעצמות אישית? אם הביקורת מקדמת אותך, אם הביקורת גורמת לך לאופטימיות ולשמחה כי העתיד שלך יהיה טוב יותר, אם היא גורמת לך להיות טוב יותר - אז היא טובה. אבל אם היא גורמת לך לעצבות, לרפות את ידיך - היא שלילית. ביקורת חיובית הולכת יד ביד עם אושר, רוגע וחשיבה חיובית. אבל ביקורת שלילית הולכת עם גישה שלילית, התעסקות בבעיות במקום בפתרונות, מה שגורר עצבות וחולשה. תהיה מאושר מהמצב איך שהוא ותוך כדי כך המשך למצוא חסרונות יחסיים וטפל... לחץ להמשך...
כיצד יתכן שאדם ידע מה טוב לו ובכל זאת יעשה הפוך?
...במקום זה משנה את מה שהוא לומד כדי שיהיה נוח לו. כיצד תדע לאיזה צד של המטבע אתה שייך? זה יחסית די פשוט לדעת. תעשה חשבון נפש ותבדוק אם עצמך עד כמה הרגלי הלימוד שלך טובים. ז"א עד כמה אתה אוהב לקבל ביקורת? האם אתה מחפש כל הזדמנות לראות מה אתה יכול לעשות טוב יותר? האם אתה שמח כאשר אתה מוצא במה אתה לא מספיק טוב? האם אתה מודה למישהו שמעמיד אותך על טעותך? האם אתה מעדיף להיות הטוב ביותר בחבורה של חלשים (שאז אין לך להיכן להתקדם) או להיות הכי חלש בחבורה של חזקים (שאז יש לך להיכן להתקדם) ? האם אתה שמח יותר כאשר אומרים לך שאתה צודק או כשמעמידים אותך על טעותך ואז אתה לומד דבר חדש? האם אתה מסוגל לקבל ביקורת ממי שאמרה. ז"א לא משנה מי אמר אותה אם היא נכונה האם אתה מסוגל לקבל אותה? האם אתה מסוגל להתייחס לתוכן הביקורת ששמעת ולהתעלם מהצורה שבה היא נאמרה? האם חשוב לך יותר לשפר את עצמך או להיות צודק? האם אתה מסוגל להעביר על עצמך ביקורת בדיוק באותה אובייקטיביות כמו שאתה מסוגל להעביר על מישהו אחר? האם אתה לא משוחד... לחץ להמשך...
אימון משפחתי - שיקום הסמכות ההורית
...טלפון, מלפני מספר שבועות: "שלום, שמי מירב והבנתי שאתה מחנך ילדים". עניתי שאינני עוסק בחינוך, אלא אני מלמד הורים לשקם את סמכותם ובמקביל להבין בצורה מעמיקה יותר את ילדיהם. "בתי, ירדן בת 8", אמרה מירב. "כאשר ירדן לא מקבלת את אשר רוצה, מגיבה בצרחות, כשעיקר הקושי הנו בסירובה ללכת לישון, המלווה בוויכוחים ובבכי לתוך הלילה, תוכל לעזור לנו? ". "המודל המשפחתי" מתייחס לכל בן משפחה כמושפע וכמשפיע על המערכת המשפחתית ועל כן נדרשת עבודה מערכתית עם הילד וההורים: ראשית, יש לבחון את המסר הסמוי שבהתנהגות. הגישה יוצאת מתוך נקודת הנחה כי, הדרך העיקרית שבה הילדים מתקשרים עם הוריהם, הינה באמצעות התנהגות. אם כך, בבחינת המסר הסמוי אנו נשאל את עצמנו - מה התנהגות הילד מנסה לספר לנו, על עצמו ועל יחסיו עם הוריו. למשל, ילד אשר לא הולך לישון כשנאמר לו, או נירדם רק עם ההורה. האם הילד מספר לנו כי פוחד? מחפש תשומת לב? מבטא צורך של ההורה בקרבה לילד, או משקף קושי בתקשורת. לאחר הבנת המסר הסמוי נוכל להגיב בצורה נכונה לצרכי הילד... לחץ להמשך...
אושר. האם אושר היא תכונה מולדת? האם יש לך את ה DNA של האושר? חלק 4
...אדם, וידו סגורה ואין אדם יודע מה בתוכה והוא מרמה בני אדם ושואל לכל אחד, מה אני אוחז? ולכל אחד נדמה כאלו הוא אוחז מה שהוא מתאוה, ועל כן הכל רצים אחריו כי כל אחד סובר שיש בידו מה שהוא חפץ, ואחר כך הוא פותח את ידו ואין בה כלום. כמו כן ממש היצר הרע שהוא מרמה כל העולם והכל רצים אחריו, ומרמה לכל אחד ואחד עד שנדמה לכל אחד ואחד כאלו יש בידו מה שהוא חפץ כל אחד כפי שטותו ותאותו, ואחר כך בסוף הוא פותח את ידו ואין בה כלום כי אין מי שימלא תאותו אצלו גם נדמו כל התאוות של העולם כמו עמודי אור הנכנסין בבית מן אור החמה, כנראה בחוש שהם נדמין לעמודים מחמת הזריחה של החמה, וכאלו רוצים לתפס אותן העמודי אור שתופסים וחוטפים ואין בתוך היד כלום כך הם כל התאוות של עולם הזה" "העולם הזה אינו כלום רק למשך אל התכלית הנצחי. ואין להסתכל אם יהיה לו מעות אם לאו כי בין כך ובין כך יבלה ימיו בשוה. כי העולם הזה מטעה אותנו לגמרי, שמראה אל האדם כאלו הוא מרויח בכל פעם ובסוף אינו כלום. כאשר נראה בחוש ברב בני אדם שעוסקים ועובדים ימים... לחץ להמשך...
אושר או סבל - הסבל שבאושר - השעבוד לאושר - חלק 1
...ברגע נדיר שפגש פעמיים בחייו לפני כן. עצר, הביט משתאה, נשם עמוקות, והרגיש ואז חש שוב הרגע חלף. והזיכרון הקצר שלח אותו שוב לדרכים עקלקלות על מנת לפגוש את הרגע המופלא. הוא עבד יותר קשה, התיש את עצמו נלחם, רב, ובסופו של דבר מרוב מאמץ לקה בלבו. ונשלח לניתוח כואב. ניתוח שבו נגעו לו בלב. כנראה שבאחת הנגיעות, חיברו את קו התובנה בין הלב והראש. בהחלמה מהניתוח, החל להפנים והבין שחווה את נקודת החיים, וידע - שנקודה זאת היא נקודה שמגיעה לבד. מלחמת עצבים, מלחמת התמכרויות, לא תביא את הנקודה. נקודת האור של החיים, נקודה שבה אנו כה חפצים לחוש במהלך חיינו. זהו אזור שאינו מוגדר במילים. לא סמים, לא מין, לא התמכרויות, לא כסף, כל אלה אינם דומים ל"נקודה" נקודת האושר, נקודה שאצל אחדים נקראת אהבה, לא אהבה של בן זוג, אלא אהבת החיים, טעם החיים. וצריך להפנים שכמו שנאמר כשהתלמיד מוכן המורה מגיע, כך גם הנקודה מגיעה שאנחנו מוכנים. הדבר היחיד שזכר מהמפה שנמוגה, היה הצורך להיות רגוע ושליו, לתת לתמימות לדבר ולחוש עם כל הלב... לחץ להמשך...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





הדף ב: Facebook      הקבוצה ב: Facebook
YouTube
בכל דבר ועניין, ניתן ליצור קשר בווצאפ 050-3331-331
 
‏אליעד כהן - להיות אלוהים - EIP.co.il‏
קבוצת פייסבוק · ‏1,712‏ חברים
הצטרף לקבוצה
 

קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן פרטי, ייעוץ נפשי, פסיכותרפיסט, ייעוץ אישי מומלץ, מאמן אישי למציאת זוגיות, אימון אישי לקריירה, מאמן מנטלי, ייעוץ טיפולי, מאמן מכירות ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0469 שניות
עכשיו 16_09_2019 השעה 13:31:45
wesi4