ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 5: * תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ...
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook

תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 5

* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 4.

מסורת אבותינו בידינו!!! לנוער ולכל מי שמעוניין.

גם בקרב עדת יהודי תימן הידועה בדקדוקה, שרבים מנסים ללמוד ממקור זה, עדיין נותרו בקעות שראויות להיגדר ולא להשאירן פרוצות, ובמיוחד שלפנינו חלק מהילדים הנערים שרמת ההיגוי שלהם הולכת ומשתבשת מול עינינו.

כמה וכמה פעמים נסינו: לשרש בפיוט "לכה דודי..."את ההיגוי של המילה "הַמְיֻחָד" שיש לקראו "המִיוחד" (בחיריק חטוף, ולא! בפתח חטוף - המֲיוחד) כדין כל שוא נע שבא לפני האות "י" שהוגים אותו כחיריק חטוף.

א

אנא שימו לב! הכללים דלעיל נכונים גם לתרג'ום.

למתרגמים: כדי שלא יהיה בלבול מהו שו"א נח ומה הוא שו"א נע, שימו לב שבתאג' "תורה קדומה" מחקו, העלימו את השו"א נח לגמרי וכל שו"א שנמצא בתרג'ום בתאג' הנז' הוא שו"א נע

"לא - לו"

קיימת בעיה בהבחנה בהגיית המילים בין "לו" ובין "לא", ובמיוחד בקרי וכתיב.

כגון: "הוא א - להים הוא עשנו ולו (כתיב: "ולא") אנחנו" או: "אשר לו (כתיב: "לא") כרעיים ממעל לרגליו.." (ויקרא י"א, כ"א) או: "שחת לו לא בניו מומם" (פרשת האזינו)

התימנים המקפידים, מבחינים בין שתי המילים הללו בצורה זו:

המילה "לא" נקראת קצר ביותר (חד וחלק!)

והמילה "לו" נקראת במתינות.. ב"אריכות"..

מסורת זו מומלצת להיות מאומצת ע"י כל אלה שאינם מבחינים בין "לו" ובין "לא"

ובמיוחד בפסוקים שהכתיב וה"קרי" אינם זהים במקומות דלהלן: שה"כתיב" נכתב "לא" ויש לקראו "לו"

בשמות כ"א, ט: נכתב בתורה" אשר לא יעדה והפדה..."ויש לקרוא זאת ?"אשר לו יעדה והפדה"

מצאנו גם בישעיה (ס"א, ט) כתוב: "בכל צרתם לא צר..."ויש לקרוא בכל צרתם לו צר..."

גם בתהילים ק' ב"מזמור לתודה" הנאמר מידי בוקר חוץ משבתות (ולפי דעות מסוימות גם לא בחגים, ער"פ ועריה"כ) כך כתוב בפרק: "דעו... הוא עשנו ולא אנחנו..."ויש לקרוא "הוא עשנו ולו אנחנו"

לדוגמאות דלעיל יש גם דרשות מעניינות.

כיצד נבחין בהיגוי בין ה"כתיב" - לא ובין מה שבאמת צריך להגות..."לו"???

אם אפשר ליצור הבחנה, למה להתעלם?! תמיהה זו נכונה גם לעניינים הבאים.

הערה:

כדי לשבר את האוזן, שיש להבחין בהיגוי... תנסו לדבר לפני דובר אנגלית

ותבטאו את שתי המילים הבאות באותה צורה "SHIP או SHEEP, (תהיו במבוכה)

דוגמא אחרת: האם לא תבחינו בין HOP= "לקפוץ" לבין HOPE= "תקוה"

ואם "שם" נקפיד להגות נכון... מה עם שפת הקודש שלנו?

"אַל" (מילת שלילה) או "אֶל"

כיצד יהודי יוצא תימן יהגה ויבחין בהבדל שביניהם? הרי הסגול נהגה "כמעט" כפת"ח? יש להם על מה לסמוך, כי הרי גם רש"י קרא לסגו"ל "פתח - קטן" והתימנים יקראו לו: "פתח - סגול", אלא יש להבחין ב"אַל" יהיה "חד וחלק" ורמז לזה: לשון אזהרה, ואילו "אֶל" יהגה אותו בהרחבה ובאריכות קלה של חלקי שניה... ("ולמבחינים כן תהי תקווה")

יתר עדות קודש בעם ישראל כיצד יבחינו בין:

"אֵ - ל" או "אֶל"

"אֵ - ל" (אחד משמותיו של הבורא) ובין "אֶל" (מילת כיוון).., לכאורה ההגיה תהיה זהה?! גם כאן נראה שיש להגות את שם ה' ביראה ולכן יהיה קצר ואילו "אֶל" המביע כוון... נהגה זאת ב"אריכות" (של חלקי שניה.."ולמבחינים כן תהי תקווה").

פת"ח או קמ"ץ"?

"ממחרַת השבת..."כל מחרת הסמוך לה"א הידיעה הרי"ש בפת"ח.

כל דַּם הַנקי בפתח, וכל דָּם נָקי - בקמ"ץ.

דַּם הַנקי פירושו: דם של האיש הנקי. לכן הוא סמוך וינוקד בפת"ח.

אבל הַדָּם הנקי או דָּם נָקי קמוץ, שאינו סמוך כי האות ה"א בראשו.

מְתים - מֵתים

הבדל גדול ועצום ביניהם והמשנה את הניקוד או אינו מקפיד להבחין בין ניקוד הציר"י וניקוד השו"א, הפך את היוצרות.

נאמר בשם אבן עזרא שאמר בחכמתו, "מתים שוכבים - מתים, מתים עומדים - חיים" פירוש: כאשר המילה: "מֵתים" מנוקדת בצירי, "שתי הנקודות של הציר"י שוכבות במאוזן - הכוונה היא לאנשים מתים. ואילו אם המילה: "מְתים תנוקד בשו"א, שתי נקודות השו"א מאונכות, "עומדים" הרי שמדובר כאן על אנשים חיים.

"כל עיר מְתים..." (דברים ב, לד) "יחי ראובן... ויהי מְתיו מספר" (דברים ל"ג, ו) "... בהיותכם מְתי מספר.. ("דה"א, ט"ז, י"ט) "מ - מְתים, ידך, ה'! מ - מְתים מחלד, חלקם בחיים.." (תהילים י"ז, י"ד).

הדגש החזק:

לצערנו פחות ופחות קוראים בתורה ושליחי - ציבור מבטאים נכון את הדגש החזק, לפעמים אפילו "קולו לא נשמע בבואו אל הקודש".

הכלל וההבחנה בין הדגש הקל והדגש החזק הוא פשוט:

כל מה שאינו דגש קל הוא דגש חזק.

ואימתי נדע מהו דגש קל? פשוט ביותר, נמצא את הדגש הקל רק בבג"ד כפ"ת בראש מילה או לאחר שו"א נח. צא ואמור: דגש קל - אין תנועה לפניו לעולם.

דגש חזק יבוא אחרי תנועה קטנה (או גדולה) יבוטא בהדגשה מוטעמת במיוחד

ועוד נמצא דגש חזק לפחות בחמשה מקומות בתפילה או בקריאת התורה, למרות שיבוא אחרי תנועה גדולה, הדגש יבוטא כדגש חזק והם: "בתּים" "אלּה" "למּה" "שמּה" "המּה". (למרות שהאות "ת" במילה "בָּתִּים" בדגש חזק, לא מקובל להטעים את הדגש במילה זו כדגש חזק)

וסימנך: "בָּתִּים אֵלֶּה - לָמָּה הֵמָּה שָׁמָּה?!"

לכאורה נראה כי המילה: "בָּתִּים" שגם בה האות "תּ" מודגשת למרות שהיא אחרי ניקוד קמץ אין להגות אותה בדגש חזק כדי להבחין בינה לבין המילה "בַּתִּים" המבטאת רבוי של 'בַּת' ='מידה'. ראה יחזקאל מ"ה, י"ד: "וחוק השמן הבַּת השמן מעשר הבַּת מן הכר, עשרת הבַּתִּים חומר כי עשרת הבַּתִּים חומר".

סיבה נוספת: שמא הדגש בא להשלים את האות "י" החסרה שהנפלה. לכאורה היה צריך להטות את הרבוי במילה "בייתים", וידוע כי לעיתים הדגש בא כתשלום אות חסרה.

כך מצאנו במלה "שְׁתַּיִם" (2). הכיצד? וכי מצאנו לאחר שו"א נע שיבוא דגש חזק? אלא סביר להניח כי הדגש בא כ"תשלום" לאות "נ" שנפלה. כאילו היינו צריכים לאמר "שִׁנְתַּיִים"

וכן המילה "שְׁתֵּי" - דגש חזק לאחר שו"א נע? נסביר שמא מהסיבה דלעיל, או כדי להבחין בין שתי מילים כמעט זהות והן: "שְׁתֵּי" (2) או "שְׁתֵה" ("שתה אדוני..").. צא וחשוב...

תזכורת לניקוד הדגש אחרי ה"א הידיעה:


אחרי ה"א הידיעה בד"כ יבוא דגש חזק, (לא באותיות גרוניות).. כמו: הבַּית" או היֶּלד". "הַתְּשִׁיעִי" "הַשָּׁמַיִם"


לפני אותיות א' או ר' משתנה הפת"ח שבה"א הידיעה לקמ"ץ כמו: הָאָרץ הָרביעי


כן לפני אותיות ה' וע' אם יש תחתיהן קמ"ץ ה"א הידיעה תנוקד בקמ"ץ כגון" הָהָר" הָעָם


באותיות ה' ח' שאינן קמוצות, ה"א הידיעה תנוקד "פשוט" בפת"ח כגון: "הַהוֹלֶכֶת" הַחַי" הַחֲמִישִׁי" הַעוֹזְבִים" "הַעִוְרִים"


לפעמים לפני האות "ע" תנוקד ה"א הידיעה בקמ"ץ כגון "הָעֶבֶד" "הָעֹשֶׁר"


אם אחרי ה"א הידיעה או ה"א השאלה יש אות חָ' או אָ' (עם קמץ) יבוא סגול תחת הה"א כמו "הֶחָי" הֶחָזָק" "הֶאָנֹכִי הָרִיתִי"

"הֶחָלָל" "בֶּחָלָל"

ובשל כך נקוד לפעמים "אַחַי" "אַחֶיךָ" ולפעמים "אֶחָי" "אֶחָיו" מחמת שהחי"ת נקודה בקמ"ץ

כתוספת לנ"ל הלקוח מ"תקון קוראים" מן הראוי להביא את אשר מצאתי כתוב בספר "אמרי לשון" של הרב אליהו גמליאל יצ"ו הארות והערות חשובות.

לעיתים, ה"א הידיעה תוותר על הדגש שיבוא בעקבותיה.. בגלל לבטא מילים בצורה נוחה יותר. מצאנו הרבה מילים המתחילות באותיות "יְ" שוא"ית או "מְ" שו"אית שלא יבוא בהם דגש למרות שה"הא הידיעה נמצאת לפניהם"

והשו"א, למרות היותו שוא נע (בראש מילה) נהגה אותו במקרים הבאים כאילו הוא שו"א נח.

להלן דוגמאות:

היְאור " "הַיְאוֹר" "בַּיְאוֹר" הַיְאוֹרָה" "הַיְלָדִים" הַיְשׁוּעָה" הַיְבוּסִי" "הַיְקוּם" הַיְשִׁימוֹן" הַיְקָרִים"..."הַלְויִּים"

(יוצא מן הכלל לדוגמאות היוצאות מן הכלל)... "הַיְּהוּדִים" הַיְּהוּדִי" "היְּעוצה" היְּעפים" היְּעלים" "היְּונים"

וכן כפי שהוזכר: באות "מ" שו"אית בראש מילה, לא תודגש למרות שלפניה "ה"א הידיעה". דוגמאות:

"המְקשרות" המְילדות, " המְילדת" המְבקשים " המְאררים" המְבשרות" המְדברים" המְאדמים" המְדבר" "המְלמד" "והמְשלח" המְסוכן" "המְלקקים", יוצא מן הכלל: המְּצורע" הַמְּנאפת"

ולהבדיל... גם בתפילה בשבחים לבורא מצאנו "מְ" שוא"ית מודגשת "המְּשובח" "המְּפואר" והמּתנשא". יש אומרים שבתארים של הקב"ה יודגשו למען להבליט.. להפליג..

הערה: יש ההוגים את השוא כשוא נח

ה"א השאלה:

ה"א השאלה לפני מילה שלמה (ללא תוספות בתחילה כגון: אותיות: בכלמ) כדי להבחין בינה לבין ה"א הידיעה, תנוקד בחטף - פתח ואחריה לא יבוא דגש, כגון: הֲשוֹמֵר אחי אנכי? "הֲרָפֶה" או "הַבֲרָכָה אחת היא לך..."

אם תבוא ה"א השאלה לפני אות שימוש (בכל"ם) תנוקד כה"א הידיעה בפתח ודגש אחריה: כגון: הַכְּצעקתה.. הַלְהָרְגֵנִי..."הַבְּמחנים"

לפני אות א', ה"א השאלה, תמיד תנוקד בפת"ח: הַאיש כמוני יברח? הַא - ל יעוות משפט? כאשר בד"כ ה"א הידיעה לפני המילים הללו תנוקד בקמ"ץ: "הָאֵ - ל בית - אל" "הָאֵ - ל תמים דרכו" הָאִישׁ אֲשֶׁר נִמְצָא הַגָּבִיעַ בְּיָדוֹ...

מצאנו כי אחר ה"א השאלה יבוא דגש והה"א תנוקד בפת"ח, כמו: "הַבְּמחנים"? הַשְּמנה היא? "הַכְּתונת בנך?"

אך לפני חי"ת קמוצה או "א" קמוצה, ה"א השאלה תנוקד בסגו"ל הֶחָזָק הוא"? הֶאָנֹכִי הריתי...?

"אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים"

ובברכת: "על הצדיקים" מה הסיבה לומר "... ועל חסדך הגדול... נשענְנוּ"? למה שלא נתקן ונאמר "נִשְׁעַנּוּ" בדגש חזק באות "נון". במקום לכפול את האות "נון" נוכל פשוט להדגיש את ה"נון" שנותרה במקום ה"נון" שנפלה... (התימנים גורסים: "נִשְעַנּוּ")

"כמו: "ונתַנּוּ את בנותינו לכם..." (בראשית ל"ד, ט"ו) ולא נאמר: ונתננו...

כך מצאנו במקומות רבים במקורותינו. בתקוה כי אכן לִבַּנּו את הסוגיה (ולא לבּנְנוּ)

בתפילת העמידה: "עינינו מִלְּמָעְלָה למטה ולבנו מִלְּמָטָּה למעלה""

יש לשים לב להגיה של המילים "מלְ - מעלה "מלְ - לְמטה"

דחיק ואתי מרחיק

דחיק: מילה שסופה ה"א והיא סמוכה במקף לאחת האותיות בג"ד כפ"ת ואחת משתי התיבות היא מילה בעלת הברה אחת אז: האותיות "בג"ד כפ"ת שאחריה יבואו בדגש חזק. כמו: מַה - פָּרַצְתָּ, נכה - בּו. וכן נוהל זה יתקיים בתיבות אשר תחילתן אחת מאותיות: "ט"ס, שק"ץ נוזלי"ם" כמו "אלכה - נא".

כעיקרון לפני כל הטעמה ההברה שלפניה כביכול תתרומם כדי ל"הנחית" את ההטעמה וכן אם המילה השניה היא מלעיל וסוף המילה הקודמת בסגול ובמקף, ולמרות שהיא מסתיימת באות אהו"י עדיין תהיה מודגשת בדגש חזק כמו "יחוה - דּעת" או

"היגאה גּומא".

אתי מרחיק

כאשר תבוא האות ה"א אחרי סגול בסוף מילה או אחרי קמץ והמילה הסמוכה תהיה מילה בת הברה אחת או אות מוטעמת מלעיל אזי, האותיות בג"ד כפ"ת או אותיות ט"ס שק"ץ נוזלי"ם יודגשו בדגש חזק כמו: "ומשנה כּסף" "תננה לּי" "ואעידה - בּם" ארצה - כּנען" "עושה - לּך".

הכללים הנ"ל נכונים אם המילה הראשונה בטעם "משרת" (לא מפסיק) אבל אם הוא בטעם מפסיק אין כאן דין אתי מרחיק.

יוצא מן הכלל:

ידוע כי במילים המסתיימות באחת מאותיות: אהו"י" והן סמוכות למילים הפותחות באותיות בג"ד כפ"ת, אז אותיות בג"ד כפת לא יודגשו, ותישארנה אותיות רפויות, למרות היותן בראש מילה. יוצא מן הכלל אם שתי אותיות בג"ד כפ"ת סמוכות זו לזו ושתיהן ממוצא אחד ב"פ, ג"כ, ד"ת, ואם אותיות בג"ד כפ"ת מנוקדות בשו"א נע אז: האותיות בג"ת כפ"ת יקבלו דגש: כגון: "ואכבדה בְּפַרעה", " בשׁבתך בְּביתך".

המוצא הנאמן מקבל פרס!!!

מי מצא בתנ"ך ספר דניאֵל? אני לא מצאתי!

אני כן מצאתי ספר שנקרא: "ד נ יֵּ א ל" נהגה "דָּנִיֵּ (א) ל": ה - "א" נחה! איננה נשמעת! אולי זה חידוש להרבה תלמיד - חכמים?!

ויש לקראה: "דּני יֵּל" ועוד... דגש חזק ביו"ד!

פתח גנובה

כאשר נראה בסוף מילה אחת מהאותיות הגרוניות הבאות: ח, או ע, או ה עם מפיק בסוף מילה, ומתחתיה ניקוד פתח, ולפניה אות מנוקדת בציר"י או בחירי"ק אנו הוגים מילה זו כאילו קיימת אות יו"ד לפני האות האחרונה.

כגון: "רֵחַ" ייקרא: "רֵייַח", "יָרֵחַ" ייקרא: "יָרֵ יַח".

"שוֹמֵעַ" נהגה "שוֹמֵ יַע", "לְהַנִּיחַ" נהגה: "לְהַנִּי יַח".

אם לפני האות האחרונה (הגרונית בפתח) יש ניקוד חולם או שורוק, נהגה את המילה כאילו נוספה אות וא"ו (בהיגוי W) כגון: "תפו - וַח".

"גבו - וַה" ולא "גבו הַ". "ריח ניחוח" ייקרא: "רֵ יַח ניחו - וַח".

... מַגְבִּיהַּ שפלים... נהגה: מַגְבִּיַהּ

"מלפני אדון חולי ארץ, מלפני א - לוַה יעקב" ייקרא: א - לו - וַ (W) ה.

המילה "מקצוע" נהגה: "מקצו - וַ ((Wע".

יש להבחין אם בסוף מילה האות הגרונית "ה" ומתחתיה קמץ (גדול) נהגה את הקמץ מתחת לאות "ה' ללא שינוי: "אביהָ" = אבא שלה, לא נהגה: "אָבִ - יָה".

"ונדריה עליהָ.."לא נהגה "ונדריה עָלֶ - יָה".

ומה עם מפיקי הה"א?

מפיק ה"א, היא נקודה (כדגש) הנמצאת באות האחרונה שהיא ה"א. בעיקר באה לבטא שייכות לגוף בלשון נקבה (שלה).

"שֶׁלָּהּ" עם מפיק ה"א פירוש: שייך לה.

"שֵׁלָה" ללא מפיק ה"א שם אדם, בנו של יהודה.

"שארהּ כסותהּ ועונתהּ לא יגרע".

אם לא נקפיד להפיק (להוציא) את האות ה"א בהדגשה עם הוצאת מעט רוח מגרוננו, לא נבחין בין מושגים שונים:

"מַלְכָּהּ" עם מפיק ה"א. פירוש: המלך שלה.

"מַלְכָּה" ללא מפיק ה"א. פירוש: מלכה, אשת המלך.

* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 6.


מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...


תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...
כיצד להתגבר על פוביות ופחדים לא הגיוניים?
...מהרצונות של עצמו. אך באמת הפתרון לכך הוא ישוב הדעת אמיתי והסתכלות בעין האמת של האדם על עצמו ועל חייו, על מה באמת חשוב בחיים ועל מה הוא באמת רוצה מעצמו. האם הוא רוצה להמשיך לטעות ולסבול או להיות חכם להתגבר וליהנות. חבל לו לאדם לחכות לרגע של ישוב הדעת אמיתי רק לפני שהוא מת, כי אז זה כבר מאוחר מידי. כדאי לו לאדם לנסות להסתכל על התכלית של חייו בכל רגע וכפי שהתבאר במאמר כיצד לחיות טוב יותר על ידי זה שתזכור שבסוף אתה מת? אם אדם יהיה עם עצמו בישוב הדעת אמיתי, אז הוא בקלות יוכל לסלק מעצמו את כל הפחדים והפוביות הלא הגיוניות שיש לו, כי הן חסרות היגיון לחלוטין. כי האדם הוא בעל בחירה ובקלות הוא יכול לסלק מעצמו כל מחשבה שאינו חפץ בה וכפי שהתבאר במאמר כיצד ניתן לשלוט במחשבות? כיצד שולטים במחשבה בצורה ממש פשוטה? ועוד. לסיכום, אם ברצונך לשלוט בפוביות שלך וברצונות הלא הגיוניים שלך, עליך לנסות להיות בישוב הדעת ובחשיבה חיובית. תמיד תחשוב על מה שאתה כן רוצה ולא על מה שאתה לא רוצה. במקום לחשוב על מה שמפחיד אותך... לחץ להמשך...
עיסוי בטן צ'י ניי טסאנג
...רעלים ולהחיות את גופם, ובכך לשמר ולתחזק את הרמה האנרגטית הגבוהה הנדרשת לביצוע תרגוליים רוחניים עילאיים. בהתאמה פרקטית לימינו אנו, לטיפול זה תועלות מקיפות מאספקטים פיזיים עד לרגשיים - מנטליים והתפתחותיים. התרגום המילולי של צ'י ניי טסאנג ((chi nei tsang הוא: צ'י - אנרגיה ניי - פנימי טסאנג - איברים פנימיים (קרביים) פירוש המשמעות הוא עבודה עם האנרגיה של האיברים הפנימיים או התמרה אנרגטית של האיברים הפנימיים. בניגוד לטיפולי מגע אחרים בהם המטופל שוכב באופן פסיבי במנוחה, צ'י ניי טסאנג מצריך נשימה עמוקה אל תוך אזורים שונים של הטורסו, כשידיי המטופל עובדות באזור רקמות הבטן. זמן רב מושקע בטיפול האזור סביב הטבור, ובשימוש בטכניקות ספציפיות לטהר את הגוף ולשחרר את דפוסי המתח הייחודים של המטופל. מפת איברי חלל הבטן כשחסימות אלו הותרו, חווה המטופל רכות והקלה באזור הבטן וקלילות רבה יותר ביציבה ובתנועה. תחושות מעודנות בבטן ובגוף מקבלות חופש ומקום, בהשפעת העבודה האנרגטית והמרצת מחזור הדם והנוזלים הלימפטיים. וכן... לחץ להמשך...
אישה יפה: הכול יש לי בחיים. למה אין לי זוגיות?
...זוגיות. אז מה כן עליה לעשות? ללמוד לרסן את התגובות האוטומטיות שלה כגון: צעקות בכי וציניות ולהבין שכל מה שמעורר אצלה כעס - זה בעצם משהו לא פתור אצלה. לשמור על טקט ולסנן את מילותיה לפני שמוציאה אותן. להבין שלא כל מה שנאמר מכוון נגדה כדי לפגוע בה. מומלץ לה להפעיל כוח המתנגד לאוטומט שלה. לשים עליה שריון. להתעצם ואז להגיב ממקום בוגר ומחושב. להתחיל לאהוב את עצמה וללמוד לקבל חלקים לא הרמוניים באישיות שלה. בכך, היא תדע לקבל את הזולת כמות שהוא ללא ביקורת וציניות מיותרים. אהבה עצמית תביא גם לאהבת הזולת אליה. מיגוט בן זוג אוהב, תומך, מכיל ומקבל. להבין שאף אחד לא מושלם תוך כדי קבלה עצמית של כל התכונות באישיותה. זה יביא לרוגע פנימי וחיצוני ולשלמות אישית. שנה אישית. אות שולטת - האם מבשרים הם על זוגיות באופק? אות שולטת מצביעה על זוגיות הנובעת מהסיסמא: "טובים השניים מן האחד" ומתוך רצון שלא להיות לבד. עליה לשים לב שבן הזוג שתמצא יהיה נעים והרמוני. שיהיה ביניהם קשר מעניין, תקשורתי ואינטלקטואלי. רוב הסיכויים... לחץ להמשך...
תיקשור עם נשמות חיים בגוף ארצי פיסי
...בחולים קרובי משפחתם נשמות הנמצאות במקום רוחני גדול ומבקשות להעביר לי מסרים עבור קרובי משפחתם ממקור של דאגה בשל היותם מבינים מה עומד להיות עם הקרוב אליהם ומבקשים לעזור לקרובי משפחה ולתת לי יעוץ עבורם למטרה טובה הדרך הרוחנית בתיקשור הקיים אצלי בפרט היא לעזור למען קרובי משפחתם שחולים או נמצאים בשיעור חיים אותם מצבים לא פשוטים, עכבה ישנם נשמות מדריכות גבוהות וישנם נשמות פחות גבוהות כשם שאנו בני האדם נמצאים שונים זה מזה. נשמה צעירה שאינה מנוסת ברוחניות הרוחניות בדרך הדת והתורה מחברת לצינור הבורא על ידי חוקים וקודים שנועדו לתת משמעות חיבור ויחוד לעם היהודי על ידי התורה אנו מבינים שכל אחד נמצא במהלכים כולנו נמצאים בנתינה והזדקקות הנשמה, ובהגנות בעזרת התפילה קודים וכוח לחיבור לאלוקות כל אות היא כוח השמות ואנרגיה, תדר נשמות מתגלגלות בכל פעם מחדש ונמצאות למטרה אחת צמיחה רוחנית מעבר לחומריות. העצמה נשמתית למידה תיקון שיעורי החיים על פי נתיב הנשמה המיועד עבורה מראש ובדרך זאת ניתן להגיע למקום החשוב עבורה... לחץ להמשך...
יעוץ חינוכי - לקראת סיום המחצית כמה מילים על תעודות
...לראות שהתעודות הן תחנה בתוך תהליך. כולנו עוצרים מדי פעם מסתכלים על הישגינו ומעריכים את עצמנו - לעיתים כמרוצים מן הנעשה ולעיתים כמאוכזבים ממנו. "כי אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב, ולא יחטא" (קהלת). תעודות אומנם מעידות על הישגים בשלב הנוכחי, אך השאלה האמיתית היא כיצד אני בוחר לפרש את התעודה? לעיתים יש לאדם נטייה להכליל את ההישגים בה על סך היותו כאדם - "כשהציונים כושלים זה סימן שאני כישלון.. שהציונים מוצלחים זה סימן שאני מוצלח". אני= מה שאני בלימודים. כשהלימודים הופכים למדד המרכזי להערכה עצמית ולהערכת שאר העולם. זוהי השקפת עולם אנכית ששואבת את תחושת הערך מתלות של חיזוקים חיצוניים, כתוצאה ממנה יש אנשים אשר עלולים למחוק תחומים שלמים מחייהם, רק בגלל שהם מאמינים שלא יוכלו לספק את הסחורה. על רקע העולם הלימודי של התלמיד בבית הספר, לעיתים - במיוחד בגיל ההתבגרות, עלולה מערכת היחסים בין ההורה לילד להתקלקל - המתבגר משתף את ההורה פחות בנעשה בלימודיו וההורה אינו מרוצה מדרך מהשקעתו של ילדו בלימודים בבית הספר... לחץ להמשך...
להיגמל מאלוהים הישן! אף אחד לא ייתן לך את מה שאינך נותן לעצמך!
...ולמה עצבנו מרוטים. אם זה לא מספיק, אז בעבודה, הוא מביא לנו בוסים פלצניים ומנופחים שחושבים שהם יודעים הכל הוא מביא לנו מחלות, הורג את קרובנו בזה אחר זה ולבסוף הורג אותנו ומסיים בכך את חיינו האומללים. לאלו מבינינו שכך מזהים את אלוהים שלהם, המצב לא מי יודע כמה. דבש לא מלקקים כאן ולא מפליא שאנשים קמים בבוקר בלי חשק לעוד יום שגרתי, כועסים בפקקי התנועה ונלחמים זה בזה. אז מהי האמת? אולי האמת היא שיש לנו תפישה מוטעית לגבי אלוהים? הרי לימדו אותנו משהו בילדותנו ומאז אימצנו את זה, כאילו זוהי האמת שלנו. לא שאלנו יותר מידי שאלות. כולם אמרו שככה זה אז קיבלנו את זה. השלמנו עם זה שזה המצב. ומה אם היינו מכירים בכך שאלוהים הוא משהו אחר לגמרי מזה אשר לימדו אותנו בילדותנו? שאלוהים תמיד תמיד עומד לצידנו מאפשר לנו חופש בחירה מוחלט. לעולם אינו מגנה, לעולם אינו שופט אותנו. רק אוהב ותומך בכל בחירה שלנו. כל בחירה!!! בשלב הזה חלק מהאנשים מזהה אהבה וחלק מזהה אנרכיה. מכורים לאלוהים מגנה, שופט ומעניש, אנשים רבים סבורים... לחץ להמשך...
בודהיזם - הנזיר
...החמישה ומעבר לכך, פתח את החמש. הנזיר שהתגבר על חמשת הכבלים מכונה 'אדם שצלח את הזרם'. 371 נזירים, תרגלו מדיטציה, אל תהיו שאננים. אל תתנו לתודעתכם לנטות אחר הנאות חושים. אל תבלעו כדור ברזל אדום לוהט כי כאשר תכוו תזעקו "זהו כאב! " 372 אין ריכוז מדיטטיבי לחסר החוכמה ולא חוכמה לחסר ריכוז מדיטטיבי. מי שיש בו ריכוז מדיטטיבי וחוכמה הוא אכן קרוב לניבאנה. 373 לאחר שהנזיר פרש לבדידות והשקיט את תודעתו כאשר הוא רואה ישירות את הדהמה בתבונה אושרו עולה על כל אושר אנושי. 374 בכל פעם שהוא רואה את הופעת והעלמות המצרפים הוא חווה שמחה ואושר. לאלו שיודעים, זהו האלמוות. 375 אלו יסודות החיים הרוחניים של הנזיר החכם: שליטה בחושים, שביעות רצון ריסון בהתאם לכללי המשמעת של הנזירים. 376 הוא יחיה בחברת חברים לדרך נמרצים וטהורים באורח חייהם. הוא יהיה לבבי ועדין בהתנהגותו כך, מלא שמחה הוא ישים קץ לסבל. 377 כמו צמח היסמין המשיל את פרחיו הקמלים כך גם עליכם נזירים להשיל לחלוטין את תשוקתכם ושנאתכם. 378 הנזיר השליו בגופו, שליו... לחץ להמשך...
טיפים לראיון עבודה מנצח - אימון תעסוקתי
...במילוי התפקיד ומהו הדבר המיוחד שאתם יכולים לתרום למילוי התפקיד. מהן התכונות הספציפיות שלכם, שהופכות אתכם למתאימים יותר מאחרים. במהלך הראיון הבליטו את תכונותיכם, כישוריכם וניסיונכם המתאימים לתפקיד המוצע. 5.חשבו על המסר שאתם רוצים להעביר למראיין, הכינו "נאום המעלית" על עצמכם שמציג את התחנות החשובות בחיים שלכם: בלימודים, בעבודה ובחיים האישיים. 6.התכוננו לשאלות שעשויות להישאל בראיון והכינו להן תשובות טובות ומשכנעות. מומלץ לערוך סימולציה לראיון כדי להפחית לחץ בראיון עצמו. 7.יש להגיע לראיון עבודה 10 דקות לפני המועד שנקבע בלבוש נקי ומסודר בהתאמה לרוח המשרה. 8.הקפידו להכניס את כל חפציכם לתיקכם האישי, כולל טלפון נייד, מפתחות, משקפי שמש וכו'. כבו את הטלפון הנייד או העבירו אותו למצב שקט. 9.במהלך הראיון דברו בקול רם וברור, בטון בטוח ושלו, חייכו והיו ידידותיים, חשוב להקרין רוגע ובטחון. 10.חשוב לשמור על קשר עין עם המראיין, ליצור קשר אישי, להיות מנומס ונעים. 11.בראיון עצמו היו קשובים, עניינים וממוקדים... לחץ להמשך...
התבגרות ומלטונין
...בעיות שינה או נדודי שינה (אינסומניה). בעיות שינה בגילאים מבוגרים אנשים מבוגרים נוטים ללחוות יותר הפרעות שינה. בעיות שינה עשויות להשפיע על איכות החיים שלך בגלל האופן שבו הן גורמות להרגיש ביום שלמחרת. אם השינה נפגמת, זמן הערות פגום, וזמני התגובה עשויים להיות איטיים יותר. בנוסף, בעיות שינה עשויות לפגוע ביציבות ושיווי המשקל, כמו גם בתפקוד הקוגניטיבי - דבר שיגרום לכך שזכרונך יהיה פחות טוב לעומת העבר ופחות טוב מאנשים בגילך שאינם סובלים מבעיות שינה. נדודי שינה פוגעים פגיעה משמעותית בבריאות החולה, מעלים את הסיכון ללקות בסוכרת, במחלות כליליות, בליקויים קוגניטיביים ובדיכאון, ויש להם השלכות כלכליות הנובעות מנטייה לתאונות, בשל תפקוד נמוך בעבודה, מצב רוח ירוד וירידה באיכות החיים. בקרב קשישים, הפרעות שינה יכולות להחמיר את הירידה הנורמלית בתפקוד הקוגניטיבי המהווה חלק מההזדקנות. הם יכולים להשפיע גם על חיי המשפחה ומערכות יחסים, היות ואנשים עייפים עשויים להיות ממורמרים. נדודי שינה יכולים גם לגרום לאנשים להרגיש... לחץ להמשך...
הפיכת בעיות להזדמנויות
...כל הזמן "מפיל" עליו תיקים חדשים ותפקידים והמטרה של המנהל ללמד את העובד הגדלת ראש ואחריות. וברגע שהתמונה המלאה מתגלה העובד יקבל את הדברים אחרת. התנאי שיהיה שינוי בחיינו זה לקבל את עצמנו בכל מצב נתון ללא תלות בבעיה שיש לנו הוא לקבל את עצמנו באהבה קבלה והשלמה מלאה. ללא מלחמה, ללא ציפייה וללא אגו. = אהבה על מנת ללמוד לקבל את עצמנו ללא תנאי יש להתחבר ללב למהות הלב מהות הנשמה. יש להתחבר ע"י נשימה. הנשימה מחברת אותנו לאנרגית היקום ולנשמה שלנו. ולבקש להתחבר לאהבה ולעוצמת הנשמה שלנו. תרגישו איך הנשימה שלנו מתחברת דרך האף אל הסרעפת אל הלב ואל הראש. אחרי כמה נשימות כאלו תרגישו תחושת הקלה של שחרור של הרמוניה ושל איזון. ומנקודה זו יש להתחיל לענות על השאלות. ולהבין, מה אנחנו רוצים לשנות? מה אנחנו מוכנים ורוצים לשחרר? ואילו איכויות ואילו הוויות חדשות אני רוצה ללמוד בחיי? אולי איכות ללמוד לקחת אחריות על חיי. או איכות של קבלה, שמחה, שפע, אהבה, רכות וחמלה. אולי איכות של ביטחון, עוצמה, אמונה כוח רצון. אולי... לחץ להמשך...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות משוגע שיגעון גדלות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





הדף ב: Facebook      הקבוצה ב: Facebook
YouTube
בכל דבר ועניין, ניתן ליצור קשר בווצאפ 050-3331-331
 
‏אליעד כהן - להיות אלוהים - EIP.co.il‏
קבוצת פייסבוק · ‏1,712‏ חברים
הצטרף לקבוצה
 

קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לבני נוער, מאמן שיווקי, מאמן אישי לקריירה, מטפל אישי, מאמן לחיים, מאמן אישי לזוגיות, מנטורינג, מאמן אישי לעסקים, מאמן משפחתי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0625 שניות
עכשיו 15_10_2019 השעה 13:52:38
wesi4