ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פרשת לך - לך: אמונה מונעת ספק? ✔אמונה וספק, או וודאות מול פקפוק האין הראשון היפוכו של המושג השני [1]? פרשת ... - ידע להצליח, התפתחות אישית, מודעות ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 פרשת לך - לך: אמונה מונעת ספק?

אמונה וספק, או וודאות מול פקפוק האין הראשון היפוכו של המושג השני [1]?

פרשת השבוע, פרשת "לֶךְ לְךָ" מזמנת לנו הזדמנות נאותה לדון בכך. בסיפור ברית בין הבתרים, אנו קוראים, בין השאר "וְהֶאֱמִן בַּה' וַיַּחְשְׁבֶהָ לּוֹ צְדָקָה" [2].

אברם, זהו שמו בשלב זה, זוכה בשבח מלא מאלוהים על אמונתו בו: "הקדוש ברוך הוא חשבה לאברם לזכות ולצדקה על האמונה שהאמין בו" [3].

יתר על כן, אברם מתואר לא רק כמאמין, הוא נתפס כאב - טיפוס לכל מאמין [4]. בנוסח אחר טוען ליבוביץ: "כל ההיסטוריה הגדולה מבריאת העולם עד רדת אבותינו למצרים, אינה אלא הרקע והמסגרת להצגת דמותו של אברהם - אבינו, שהוא האדם המאמין הראשון..., ואשר ממנו מתחילה הכרת אלוהים על - ידי האדם" [5].

איך באה לידי ביטוי תפיסה זו בפרשת השבוע, פרשת "לֶךְ לְךָ"?

אברם מופיע כמאמין כבר בפתיחת פרשת השבוע, לאחר שאלוהים מצווה עליו "לֶךְ לְךָ", אברם מתארגן ומתחיל לנוע, למקום בלתי מוכר: "וַיֵּלֶךְ אַבְרָם כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר אֵלָיו ה'" [6].

אין להקל ראש בהחלטה כזו של אדם, שהוא כבר "בֶּן חָמֵשׁ שָׁנִים וְשִׁבְעִים שָׁנָה בְּצֵאתוֹ מֵחָרָן" [7]. במסעו לארץ כנען הוא נוטש את תרבות הולדתו. הואיל וניתן להניח שהרכבת הבין מדינתית במזרח הקדום עדיין לא נחנכה, יש לשער שהמסע התנהל בתנאים לא קלים, בלשון המעטה.

אברם מונע לחפש סביבה חדשה ואמונה אחרת מזו האלילית בה הוא חי בחרן.

אברם מגיע לארץ.

המקום הראשון המוזכר, העיר שכם. שם אלוהים מתגלה אליו שוב, ואברם מתחיל בפולחן לה': "וַיֵּרָא ה' אֶל אַבְרָם וַיֹּאמֶר לְזַרְעֲךָ אֶתֵּן אֶת הָאָרֶץ הַזֹּאת וַיִּבֶן שָׁם מִזְבֵּחַ לַה' הַנִּרְאֶה אֵלָיו" [8]. אברם עובר לבית - אל, גם שם הוא חוזר על הפולחן: "וַיִּבֶן שָׁם מִזְבֵּחַ לַה' וַיִּקְרָא בְּשֵׁם ה'" [9].

במלים אחרות, אברם מתחיל לבטא גם להפיץ את דבר האמונה החדשה.

תהליך שאינו פשוט כי הארץ אינה ריקה ובה נוהגת אמונה אחרת וכנראה גם פולחנים אליליים קיימים בהתאם: "וְהַכְּנַעֲנִי אָז בָּאָרֶץ" [10].

אכן, דמותו של אברם מתעצבת כבעלת אפיונים של מאמין גדול בתפיסה חדשה של האלוהות.

כפי שראינו לעיל, משבח הסופר המקראי את אברם על אמונתו: "וְהֶאֱמִן בַּה' וַיַּחְשְׁבֶהָ לּוֹ צְדָקָה". אמונה זו מתבטאת גם במילוי מצוות ברית המילה [11].

נתונים אלה מספקים בסיס איתן לאפיונו של אברם כ"אבי המאמינים".

אבל השאלה היא: איזה מאמין הוא אברם?

לפני שנענה על שאלה זו, נבדוק מספר פסוקים בפרשת השבוע.

פרק טו נפתח בהודעה של אלוהים אל אברם: "אַל תִּירָא אַבְרָם אָנֹכִי מָגֵן לָךְ שְׂכָרְךָ הַרְבֵּה מְאֹד" [12]. פרשנים רבים [13] מבינים את העידוד של ה' לחשש של אברם שהוא ייפגע לאחר שנלחם במלכים להצלת לוט [14].

תגובתו של אברם מאוד מפתיעה. אברם אינו מודה בהכנעה אלא בא בטענה אל אלוהים ושואל במורת - רוח גלויה: "וַיֹּאמֶר אַבְרָם אֲדֹנָי ה' מַה תִּתֶּן לִי וְאָנֹכִי הוֹלֵךְ עֲרִירִי וּבֶן מֶשֶׁק בֵּיתִי הוּא דַּמֶּשֶׂק אֱלִיעֶזֶר. וַיֹּאמֶר אַבְרָם הֵן לִי לֹא נָתַתָּה זָרַע וְהִנֵּה בֶן בֵּיתִי יוֹרֵשׁ אֹתִי" [15].

אברם אינו מקבל את דברי אלוהים כפשוטם, הוא משתומם, הוא מעלה ספק באפשרות מימוש ההבטחה!

האם הספק שמעורר אברם מפתיע?

לא. אברם אינו עול ימים. הוא אמנם צבר רכוש רב, אבל כל עוד אין לו בן ממשיך הוא חש שכל עמלו לריק.

אברם מטיל ספק במימוש משמעותי של ההבטחה: "שְׂכָרְךָ הַרְבֵּה מְאֹד".

האם אלוהים כועס או מבקר את הספק המבוטא?

לא, להיפך, ה' מפרט את הבטחתו, וגם מדגים את משמעותה: "וְהִנֵּה דְבַר ה' אֵלָיו לֵאמֹר לֹא יִירָשְׁךָ זֶה כִּי אִם אֲשֶׁר יֵצֵא מִמֵּעֶיךָ הוּא יִירָשֶׁךָ. וַיּוֹצֵא אֹתוֹ הַחוּצָה וַיֹּאמֶר הַבֶּט נָא הַשָּׁמַיְמָה וּסְפֹר הַכּוֹכָבִים אִם תּוּכַל לִסְפֹּר אֹתָם וַיֹּאמֶר לוֹ כֹּה יִהְיֶה זַרְעֶךָ" [16].

ואף הסופר המקראי אינו מבקר את אברהם, להיפך, כפי שראינו לעיל: "וְהֶאֱמִן בַּה' וַיַּחְשְׁבֶהָ לּוֹ צְדָקָה". הסופר מבין בכך חיזוק האמונה של אברם.

במלים אחרות, אלוהים מבטיח לאברם, אברם מטיל ספק, ואין ביקורת גם גינוי.

האם זה מקרה בודד?

לא, עדיין בפרק זה, בהמשך להבטחת ה' את הארץ [17], אברם שוב אינו מקבל את דברי אלוהים כלשונם, אלא שואל באופן מפורש: "וַיֹּאמַר אֲדֹנָי ה' בַּמָּה אֵדַע כִּי אִירָשֶׁנָּה " [18].

נא לשים לב, בשיחה אחת אברם חוזר פעם שנייה בה הוא מביע ספק בהבטחה אלוהית! ושוב, אין ביקורת מצד הסמכות העליונה, להיפך אלוהים כורת ברית בטקסיות רבה, זו הברית המכונה "ברית בין הבתרים" [19].

ואם לא די באירועים אלה הנה דוגמה נוספת.

אלוהים מבטיח לאברהם [20] ששרי, ששמה הוחלף לשרה, תהרה ממנו ותלד בן [21].

אברהם אינו משתנה, הוא אינו מביע שמחה מתוך אמונה בנאמר אמונה. אברהם צוחק, הוא מסתפק בבקשת חיים לישמעאל בנו המשותף עם הגר. "וַיִּפֹּל אַבְרָהָם עַל פָּנָיו וַיִּצְחָק וַיֹּאמֶר בְּלִבּוֹ הַלְּבֶן מֵאָה שָׁנָה יִוָּלֵד וְאִם שָׂרָה הֲבַת תִּשְׁעִים שָׁנָה תֵּלֵד. וַיֹּאמֶר אַבְרָהָם אֶל הָאֱלֹהִים לוּ יִשְׁמָעֵאל יִחְיֶה לְפָנֶיךָ" [22].

גם הפעם, האם אלוהים או הסופר המקראי מבקרים זאת?

לא, אלוהים אינו מגנה ואינו מבקר. להיפך אלוהים מפרט את התחזית להולדת יצחק ולחיי ישמעאל [23].

ואם תרצו, גם בתחילת הפרשה אפשר למצוא התנהגות דומה.

האם אברם מתחיל לנוע מייד אחרי קבלת הצו "לֶךְ לְךָ"? לא, אברם אינו פותח בהליכה מיד לאחר הצו. הוא אינו מגיב, אינו שואל, למרות שאינו מכיר את היעד [24]. אלוהים אינו מתייחס לשתיקת אברם אלא מברכו "וְאֶעֶשְׂךָ לְגוֹי גָּדוֹל וַאֲבָרֶכְךָ וַאֲגַדְּלָה שְׁמֶךָ וֶהְיֵה בְּרָכָה. וַאֲבָרֲכָה מְבָרְכֶיךָ וּמְקַלֶּלְךָ אָאֹר וְנִבְרְכוּ בְךָ כֹּל מִשְׁפְּחֹת הָאֲדָמָה. וַיֵּלֶךְ אַבְרָם כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר אֵלָיו ה'" [25].

מה למדנו כאן? מצד אחד אברהם הוא מאמין גדול, נושא בצקלונו אמונה חדשה ומקורית.

אבל מצד שני, אברהם אינו מאמין עיוור, הוא אינו מקבל כל צו וכל הבטחה כוודאיים או כמובנים מאליהם.

אמונת אברם נושאת בחובה גם את הזכות החשובה להטיל ספק, לשאול שאלות.

האם זו אמונה פחותה?

האם נתין, פקוד או צאצאים ששואלים שאלות לגבי צו, פקודה או החלטה מצד הסמכות אדון, מפקד או הורים אמונתם אינה אמונה?

להיפך, זו אמונה של אדם בן - חורין. זו אמונה משמעותית של אדם שאינו הולך בסך אחרי מנהיג מבלי לברר לאן! [26].

אדרבה, אמונה שאין בה זכות להעלאת ספק ולביטוי שאלה, אינה אמונה זו עבדות!

מצב בו אסור לשאול שאלות, מצב בו ספק מגונה הוא מצב בו האדם הוא רק מכשיר בידי כוחות וסמכויות איומים.

אברהם מתואר כמאמין איתן, מאמין שמעלה את ספקותיו ומתמודד איתם בגלוי [27].

לא לחינם מכונה אברם כאבי המאמינים.

ואם אברהם זכאי לעורר שאלות, להטיל ספק באמירות אלוהים, האם לא כך צריך לנהוג כל אדם גם כלפי סמכות בשר ודם או סמכות חברה?

כך, ספק אינו חייב לערער אמונה. לעיתים ספק משנה כוון מסוים באמונה, אבל האמונה הכללית עשויה רק להתחזק. החשוב הוא הספק אינו נגד האמונה אלא הוא לבחון כל אמירה לאור ערכים ומוסר.

לכן, אומר מאטעלע, חוזר ואומר:

"אשרי המאמין

שניצוץ הספק זורח בליבו

וגחלת השאלה רוחשת במחשבותיו".

<><><>

הבהרות ומראה מקום

[1] ספק = דבר שיש בו משום פקפוק; ההפך - ודאי (דוד כנעני, אוצר הלשון העברית, כרך יב ירושלים - תל - אביב תש"ך, עמ' 4128).

[2] בראשית טו, ו.

[3] רש"י לבראשית טו, ו; גם רד"ק: "ההאמנה הגמורה שהאמין חשבה לו האל לצדקה וליושר לבב" (רד"ק על אתר).

[4] "זה אברהם שהיה ראש אמנה" (פסיקתא זוטרתא (לקח טוב) בראשית פרק יג) ; "הולך תמים זה אברהם. כי הוא היה ראש האמונה" (מהרש"א חידושי אגדות מסכת מכות דף כג עמוד ב) ; "ולפי שהיה אברהם ראש להם וראש האמונה והיחוד, לכך קראו הכתוב "ראש צורים" (רבינו בחיי במדבר כג) ; ראה גם משה חלמיש ואחרים (עורכים), אברהם אבי המאמינים, רמת - גן תשס"ב.

[5] ישעיהו ליבוביץ, בתוך משה חלמיש ואחרים [עורכים], אברהם אבי המאמינים, רמת - גן תשס"ב, עמ' 7.

[6] בראשית יב, ד1.

[7] שם, ד2.

[8] שם, ז.

[9] שם, ח2.

[10] שם, ו2.

[11] "וַיִּקַּח אַבְרָהָם אֶת יִשְׁמָעֵאל בְּנוֹ וְאֵת כָּל יְלִידֵי בֵיתוֹ וְאֵת כָּל מִקְנַת כַּסְפּוֹ כָּל זָכָר בְּאַנְשֵׁי בֵּית אַבְרָהָם וַיָּמָל אֶת בְּשַׂר עָרְלָתָם בְּעֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר אִתּוֹ אֱלֹהִים. וְאַבְרָהָם בֶּן תִּשְׁעִים וָתֵשַׁע שָׁנָה בְּהִמֹּלוֹ בְּשַׂר עָרְלָתוֹ: " (בראשית יז, כג - כד).

[12] בראשית טו, א2.

[13] למשל: יונתן, רש"י, רשב"ם, ראב"ע, רמב"ן, רד"ק בפירושם לברא' טו, א.

[14] מפורט בבראשית פרק יד.

[15] בראשית טו, ב - ג.

[16] שם, ד - ה.

[17] "וַיֹּאמֶר אֵלָיו אֲנִי ה' אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאוּר כַּשְׂדִּים לָתֶת לְךָ אֶת הָאָרֶץ הַזֹּאת לְרִשְׁתָּהּ" (שם, ז).

[18] שם, ח.

[19] שם, ט - יח.

[20] מעתה קרוי אברם בשם אברהם: "וְלֹא יִקָּרֵא עוֹד אֶת שִׁמְךָ אַבְרָם וְהָיָה שִׁמְךָ אַבְרָהָם כִּי אַב הֲמוֹן גּוֹיִם נְתַתִּיךָ" (בראשית יז, ה)

[21] "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל אַבְרָהָם שָׂרַי אִשְׁתְּךָ לֹא תִקְרָא אֶת שְׁמָהּ שָׂרָי כִּי שָׂרָה שְׁמָהּ. וּבֵרַכְתִּי אֹתָהּ וְגַם נָתַתִּי מִמֶּנָּה לְךָ בֵּן וּבֵרַכְתִּיהָ וְהָיְתָה לְגוֹיִם מַלְכֵי עַמִּים מִמֶּנָּה יִהְיוּ" (בראשית יז, טו - טז).

[22] שם, יז - יח.

[23] "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֲבָל שָׂרָה אִשְׁתְּךָ יֹלֶדֶת לְךָ בֵּן וְקָרָאתָ אֶת שְׁמוֹ יִצְחָק וַהֲקִמֹתִי אֶת בְּרִיתִי אִתּוֹ לִבְרִית עוֹלָם לְזַרְעוֹ אַחֲרָיו. וּלְיִשְׁמָעֵאל שְׁמַעְתִּיךָ הִנֵּה בֵּרַכְתִּי אֹתוֹ וְהִפְרֵיתִי אֹתוֹ וְהִרְבֵּיתִי אֹתוֹ בִּמְאֹד מְאֹד שְׁנֵים עָשָׂר נְשִׂיאִם יוֹלִיד וּנְתַתִּיו לְגוֹי גָּדוֹל. וְאֶת בְּרִיתִי אָקִים אֶת יִצְחָק אֲשֶׁר תֵּלֵד לְךָ שָׂרָה לַמּוֹעֵד הַזֶּה בַּשָּׁנָה הָאַחֶרֶת" (שם, יט - כא).

[24] התנהגות שתחזור בעתיד.

[25] בראשית יב, ב - ד.

[26] כאב ואסונות רבים היו נמנעים מבני אנוש במשך תולדות האדם אם נתינים היו תמיד בוחנים היטב פקודה, צו או הוראה של הסמכות שמעליהם.

[27] לא שכחנו את סיפור גירוש הגר וישמעאל ופרשת העקידה, אלה מחייבים דיון נפרד. בכל - אופן, מוקד הדיון הנוכחי הוא פרשת לך לך בלבד.

פרשת העקידה היסטוריה שמירת מצוות פרשת השבוע משמעות תהליכים המאמין הראשון נגד אמונה חינם אלוהית להתייחס ל אמונה אמונות חוסר וודאות ספק ספקות
סודות השכנוע / שתילת מחשבות - "למה אתה לא מבין ש" - צורת ניסוח שגויה, איך לא לתת לגיטימציה לרעיון שאתה לא מסכים איתו? איך לא להפסיד בוויכוח? רטוריקה, איך לא לשתול מחשבות?
...לגיטימציה לרעיון שאתה לא מסכים איתו? איך לא להפסיד בוויכוח? רטוריקה, איך לא לשתול מחשבות? וכאן אנתח מקרה לדוגמא, של אדם שמנסה לשכנע אדם אחר בטענה כלשהי. ואחרי מספר ניסיונות שכנוע שלא הצליחו, אמר אותו האדם שרוצה לשכנע, לאדם שאותו הוא רוצה לשכנע "למה אתה לא מבין ש [טענה כלשהי]... ?". וכאן אבאר למה זו טעות להתנסח בצורה הזאת? וכיצד דווקא המשפט הזה שנראה שכאילו הוא מטיל ספק בדבריו של השומע, למה הוא דווקא מחזק את השומע? ואיך לפעמים דווקא זה שאתה מנסה לשלול...
שותפות / הקמת / פירוק שותפות - מהי המהות המעשית והרוחנית של שותפות?
...של שותפות? במאמר הזה נדבר על נושא שותפויות במובן הפשוט שלו, ולאחר מכן נסביר את המשמעות הרוחנית של העניין. ואם נתבונן על עניין השותפויות, נראה כי בעולם שלנו יש המון שותפויות שונות. כגון לדוגמא שותפות זוגית משפחתית לצורך ניהול קשר זוגי והקמת משפחה, או שותפות עסקית לצורך הקמת עסק וכיו"ב. והסיבה שיש בעולם שלנו שותפויות שונות, היא משום ש"טובים השנים מן האחד". דהיינו, האדם כוחו מוגבל. ולמרות שכוחו של האדם מוגבל, הרי שרק כוחו האישי של האדם כאדם בודד, רק...
אלוהים והשואה, איפה היה אלוהים בשואה? למה הייתה שואה? שכר ועונש, שאלת הרוע בעולם, צדיק ורע לו רשע וטוב לו, תורת הגמול, אמונה בשואה, שאלת אלוהים בשואה, איפה אלוהים בשואה? איפה אלוהים היה בשואה? איפה היה אלוהים במצריים?
אלוהים והשואה, איפה היה אלוהים בשואה? למה הייתה שואה? שכר ועונש, שאלת הרוע בעולם, צדיק ורע לו רשע וטוב לו, תורת הגמול, אמונה בשואה, שאלת אלוהים בשואה, איפה אלוהים בשואה? איפה אלוהים היה בשואה? איפה היה אלוהים במצריים?
...והשואה, איפה היה אלוהים בשואה? למה הייתה שואה? שכר ועונש, שאלת הרוע בעולם, צדיק ורע לו רשע וטוב לו, תורת הגמול, אמונה בשואה, שאלת אלוהים בשואה, איפה אלוהים בשואה? איפה אלוהים היה בשואה? איפה היה אלוהים במצריים? הרצאה על אלוהים והשואה, איפה היה אלוהים בשואה? למה הייתה שואה? שכר ועונש, שאלת הרוע בעולם, צדיק ורע לו רשע וטוב לו, תורת הגמול, אמונה בשואה, שאלת אלוהים בשואה, איפה אלוהים בשואה? איפה אלוהים היה בשואה? איפה היה אלוהים במצריים? ועוד איפה היה...
קבלת החלטות מפחידות, קבלת החלטות מתוך פחד, לקבל החלטה ולהתגבר על הפחד, למה לא להתגבר על הפחד? האם כדאי להתגבר על הפחד? האם להיות אמיץ ולהתגבר על הפחד? האם לקבל החלטה מפחידה? האם כדאי להתגבר על פחדים? האם להיות חזק מהפחד?
קבלת החלטות מפחידות, קבלת החלטות מתוך פחד, לקבל החלטה ולהתגבר על הפחד, למה לא להתגבר על הפחד? האם כדאי להתגבר על הפחד? האם להיות אמיץ ולהתגבר על הפחד? האם לקבל החלטה מפחידה? האם כדאי להתגבר על פחדים? האם להיות חזק מהפחד?
...להתגבר על הפחד? האם כדאי להתגבר על הפחד? האם להיות אמיץ ולהתגבר על הפחד? האם לקבל החלטה מפחידה? האם כדאי להתגבר על פחדים? האם להיות חזק מהפחד? הרצאה על קבלת החלטות מפחידות, קבלת החלטות מתוך פחד, לקבל החלטה ולהתגבר על הפחד, למה לא להתגבר על הפחד? האם כדאי להתגבר על הפחד? האם להיות אמיץ ולהתגבר על הפחד? האם לקבל החלטה מפחידה? האם כדאי להתגבר על פחדים? האם להיות חזק מהפחד? ועוד למה זה לא רע לפחד? למה זה טוב לפחד? האם פחד זה טוב? קבלת החלטות אמיצות,...
איך לאמץ גישה חיובית לחיים? חלק ב
...על גישה חיובית ובריאה לחיים. להלן הדרכים: 1. התאמנו בלחפש את הטוב - אתם צריכים להבין שזה לא המקרים, הנסיבות והאירועים שיקבעו כיצד ייראו החיים שלכם, אלא הדרך שבהם אתם מתנהלים ומגיבים אל אותם מקרים, נסיבות ואירועים. התאמנו בלחפש את הטוב שבכל סיטואציה, בכל מקרה, בכל אירוע. מהרגע הראשון שאתם קמים בבוקר, חפשו את הטוב, שימו פוקוס על הטוב. החיים בנויים באופן טבעי ככה שאנחנו לא מוצאים את מה שאנחנו לא מחפשים. ולכן אם באמת תחפשו את הטוב, אתם תמצאו אותו ואז...
אושר או סבל - הסבל שבאושר - השעבוד לאושר - חלק 1
...direct experience או חוויה ישירה. חלק מהדברים נלמדו ממורה הסבל, חלק מספרים וחלקם ממורים. אין דבר שכתוב פה שאינו בר השגה ע"י הפשוט באנשים. שכן מחשיב אני את עצמי כאדם מן השורה, לא מואר אלא תלמיד נצחי. המטרה הייתה להפוך את הרוחניות כחומר ביד היוצר, שתהיה נגישה לכולם, ובאם האדם יסתכל מעט פנימה לתוך עצמו ויעצור את המרוץ המטורף אחרי החומרנות, ימצא מנוחה בעצמו, ויפנה מקום לאינטליגנציה, ולחלק האלוהי שבו, ויאפשר "לו" לנהל את חייו ולא לחלק הרגשי, מושא...
למה לאהוב? ולא לאהוב ואפילו להיות אדיש לגמרי זה אותו הדבר בדיוק / הסבר על זה שהאדם תמיד אוהב.
...מעביר עליה ביקורת שלילית, אז זה סימן לכך שהוא לא אוהב אותה, ואם הוא נפגע ממנה, אז הוא גם לא אוהב אותה, מכיוון שתנאי מקדים לפגיעה, זו העברת ביקורת שלילית, ואם בן אדם מעביר עליה ביקורת שלילית, אז זה מעיד על כך שהאדם מעביר ביקורת שלילית גם על עצמו, מכיוון שאחרת הוא לא היה יכול להבחין מה בדיוק לבקר בה לשלילה, וכל זה גם להפך. אבל אם הוא יעביר עליה ביקורת חיובית, אז היא תרגיש שהוא אוהב אותה, ומצד שני היא תחשוב שהוא לא אוהב אותה, כי כביכול לא אכפת לו מ...
מצד האמת אין דבר כזה "אין" מצד האמת יש אחד ויחיד. ''הכל'' אחד.
...האמת יש אחד ויחיד. ''הכל'' אחד. אם תיכנס ליער חשוך שלא רואים בו שום דבר ותראה מולך שני מחנות אוהלים מוארים נפרדים... מערכת החישה שלך תספר לך שיש שני מקומות שיש בהם אור וכל השאר חושך. כי עשית את החישוב הפשוט: מחנה מואר 1 + מחנה מואר 1 = 2 מחנות מוארים. אבל מצד האמת אין שני מחנות מוארים. מצד האמת מערכת החישה הסובייקטיבית שלך לא מכילה את האור שנמצא וקיים בין שני המחנות ולכן נוצרת אשליית נפרדות ביניהם. אשליית הנפרדות הזאת גורמת לך לחשב שיש מולך שני מחנות...
להתעלות מעל לרף הרגיל
...את היריבה שמולה לפעמים מעוררת סנסציה גדולה ומפתיעה. והעניין בסנסציה שהדבר מפתיע את האנשים שלפי דעתם הדבר לא יכול להתרחש. ונשאלת כאן השאלה, האם במצב ירוד שהאדם נמצא בו, הוא יכול לעורר סנסציה? האדם באותו רגע חושב שהוא במצב לא משהו, אבל זהו מדרון תלול שהאדם אומר לעצמו, לא השקעתי מספיק אפשר לוותר ואז הוא בעצם אולי בכל זאת מתאמץ לקראת הסוף אבל במשימה הבאה קורה אותו הדבר והוא כועס על שלא השלים את המשימה הקודמת כי אם כן, היה מצליח יותר במשימה הזו והדבר...
מבנה ועוצמת הנשמה
...במעמקי התת מודע. הנשמה מחברת ונמצאת בכל איבר בגופנו ובכל תא בגופנו. ולמעשה מקיפה את כל כולנו ואת ההילה שלנו. (מהות הנשמה היא מהות הלב= אהבה) בנשמה כלומר: האנרגיה יש מאגר מידע גדול שקשור לכל תקופות חיינו שחיווינו. ולכן כל דבר שקורה לנו בחיינו, זה הבחירה הגבוהה שהנשמה (הוויה) בחרה לנו בחיים. על מנת ללמוד ולצמוח משיעורי עבר. הנשמה תמיד אבל תמיד תגן עלינו ממה שאנו לא יכולים להתמודד כרגע בחיים. אף פעם לא נקבל מידע שיכול לגרום לנו לתלתלה או לשיברון. הנשמה...
גם על הצלחה יש תג מחיר
...עם מחברת צהובה ועט, חושב על רעיונות למאמרים חדשים, בוהה באנשים, בוהה בשמיים, מקשיב לציפורים, מרגיש את השמש, נוגע בעלים, שומע את המכוניות הצופרות, מסתכל למעלה ולפעמים למטה, לא יודע מאיפה זה יגיע, אין לי מושג מאיפה יבוא הרעיון, יש רק שני דברים שאני יודע: האחד - שאני צריך עכשיו רעיון למאמר בנושא הצלחה והשני - שהוא ודאי יגיע איכשהו. לפעמים זה נראה כאילו זה עומד לבוא, אני יושב על ספסל ואז זה חומק, אני שוב קם וממשיך ללכת, אני מגיע לאזור החנויות ומסתכל...
הנאמנות לעצמי
...בזמן הנכון ועושים ומרגישים את הדבר הנכון... אחרת זה לא היה קורה! הרצון שלנו להיות נאמנים לעצמנו ולעשות דברים למען עצמנו ולא בכדי לרצות אחרים הוא המפתח לכך שזה מה שנעשה. לקחנו החלטה מתוך רצון עמוק לחולל שינוי לחשוף ולהגיע אל העוצמה שבנו... עכשיו... אנו מתבקשים ליישם אותה. יכולת ההבעה שלנו קשורה באמון שיש לנו כלפי עצמנו. כשאנו 'מאמינים' במה שאנו אומרים שלמים עם עצמנו ללא קשר לאיך יגיבו ומה יגידו האחרים אז יכולת ההבעה שלנו משתפרת הספק עוזב ונכנס הביטחון...
תרגיל קצר בדמיון
...שדומה לעולמנו מכל בחינה.. אך שונה בדבר אחד קטן: שינוי הגיל בו הגוף כשיר לרביה לצורך תרגיל זה משתנה הפרמטר הקשור בתקופת הפריון: נשים וגברים כאחד, יוכלו לחוות משיכה מינית כנהוג בעולמנו המוכר, אך יחלו להיות פוריים מבחינה מינית רק בגיל 50. גוף הגבר לא ייצר זרעים לפני גיל זה, וגוף האשה לא ייצר ביציות. כדאי לעצור כאן! לעצום עיניים ולדמיין את ההשלכות... כי כל כיוון אפשרי. השלכות אפשריות לדוגמא: איכות הקשר עם ההורים ראשית, אנשים בעולם כזה, יחיו יותר זמן...
דע את ה' אלקיך - עד ה' אלקיך / דע את ה' אלקיך
...בהיותה שבת שבין ראש השנה ויוה"כ, מכונה השבת שובה, על שם פתיחת ההפטרה, שובה, ישראל, עד, יהוה אלהיך: כי כשלת, בעונך. פסוק זה אינו מובן. די לו היה הנביא הושע או' שובה ישראל כי כשלת בעוונך. מה משמעות ההוספה עד, יהוה אלהיך. עד ה' אלקיך ענינו גם שובה וגם כשלת. עד ה' אלקיך הינו גם החטא והינו גם התשובה. בפרשה הקודמת אומרת התורה לא בשמים הוא לאמר מי יעלה - לנו השמימה ויקחה לנו וישמענו אתה ונעשנה. התורה, קיום התורה, הקשר אל הקב"ה לא בשמים היא, אלא, כי - קרוב...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בטלפון, מטפל אישי מומלץ, מאמן למציאת עבודה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0469 שניות - עכשיו 24_04_2024 השעה 19:15:07 - wesi4