ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פרשת "שְּׁמִינִי": זהירות, "אֵשׁ מְזָרָה" ✔פרשת "שְּׁמִינִי" פותחת ב"וַיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁמִינִי קָרָא מֹשֶׁה ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 פרשת "שְּׁמִינִי": זהירות, "אֵשׁ מְזָרָה"

פרשת "שְּׁמִינִי" פותחת ב"וַיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁמִינִי קָרָא מֹשֶׁה לְאַהֲרֹן וּלְבָנָיו וּלְזִקְנֵי יִשְׂרָאֵל" [1]. מה קורה ביום השמיני? ביום זה יוצאים אהרון ובניו מאוהל מועד לאחר שנצטוו על שבעת ימי המילואים: "וּמִפֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד לֹא תֵצְאוּ שִׁבְעַת יָמִים עַד יוֹם מְלֹאת יְמֵי מִלֻּאֵיכֶם כִּי שִׁבְעַת יָמִים יְמַלֵּא אֶת יֶדְכֶם" [2]. בשבעה ימים אלה מוכשרים אהרון ובניו, והם זוכים בייפוי - כוח לשרת את ה' בקודש, לאחר שהם עברו תהליך של כפרה [3].

במלים אחרות, היום הַשְּׁמִינִי הוא בבחינת יום ציון סיום ההכשרה לשירות בקודש. יום ששמחה צריכה לציין אותו, יום בו ראוי לברך על המוגמר.

והנה בעצם היום הזה, תוך כדי התרוממות רוח הקדושה, ברכות משה ואהרון, והופעת ה' [4] ; פתאום, מהומה בלתי צפויה: "וַיִּקְחוּ בְנֵי אַהֲרֹן נָדָב וַאֲבִיהוּא אִישׁ מַחְתָּתוֹ וַיִּתְּנוּ בָהֵן אֵשׁ וַיָּשִׂימוּ עָלֶיהָ קְטֹרֶת וַיַּקְרִבוּ לִפְנֵי ה' אֵשׁ זָרָה אֲשֶׁר לֹא צִוָּה אֹתָם. וַתֵּצֵא אֵשׁ מִלִּפְנֵי ה' וַתֹּאכַל אוֹתָם וַיָּמֻתוּ לִפְנֵי ה'" [5].

נורא.

זו אחת הפרשיות הסתומות ביותר במקרא.

יתר על - כן, מותם של בני אהרון הוא סיפור המעלה קושי משולש.

נפתח בקושי הראשון: חומרת העבירה.

חומרת העבירה, שעונשה הוא מוות, אינה מובנת מתוך פשוטו של הכתוב: "וַיַּקְרִבוּ לִפְנֵי ה' אֵשׁ זָרָה אֲשֶׁר לֹא צִוָּה אֹתָם. וַתֵּצֵא אֵשׁ מִלִּפְנֵי ה' וַתֹּאכַל אוֹתָם וַיָּמֻתוּ לִפְנֵי ה'" [6].

ממש, חסר פשר בפשטו של הכתוב.

פרשנים מנסים דרכים שונות להציע פשר לקושי.

אפשר למצוא במדרשים גילוי אמפתיה לכאב הנורא: "וכי לִפְנֵי ה' מתו? אלא מלמד, שקשה לפני הקדוש ברוך הוא בשעה שבניהם של צדיקים מסתלקים בחיי אביהם" [7].

ואף החרפת התמיהה, וחוסר הפשר: "טיטוס הרשע נכנס לקדש הקדשים וגדר שתי פרוכת ויצא בשלום ובניו של אהרן נכנסו להקריב ויצאו שרופים?" [8].

קרוב לגישות אלה אפשר למצוא בראייה חיובית של נָדָב וַאֲבִיהוּא: "בארבעה מקומות הוא מזכיר מיתתן של בני אהרן ומזכיר סרחונן. וכל זה למה? להודיעך שלא היה בידן אלא אותו העון בלבד. אמר ר' אלעזר המודעי שלא ליתן פתחון פה לבאי עולם שלא יהו הבריות אומרים מעשים מקולקלים היה להם בסתר שעל ידי כן מתו" [9].

הסברים אלה מחריפים את אי הפשר למות נָדָב וַאֲבִיהוּא.

כי אם אין כל פגם בהתנהגותם של נָדָב וַאֲבִיהוּא, אז מהו "אותו העון בלבד" שבשלו הם נשרפו?

באותו מדרש נמצא, בצד התמיהות שהועלו לעיל, גם "הסברים" ל"אותו העון בלבד": "בשביל ארבעה דברים מתו...: על הקריבה שנכנסו לפני ולפנים, ועל הקרבה שהקריבו קרבן מה שלא נצטוו, [10] ועל אש זרה מבית (בדים) [כיריים] הכניסו, ועל שלא נטלו עצה זה מזה" או "בשביל ארבעה דברים מתו... על ידי שנכנסו שתויי יין במקדש... ועל ידי שנכנסו בלא רחוץ ידים ורגלים... שנכנסו מחוסרי בגדים וכי מה היו חסרים? אמר ר' לוי מעיל היו חסרים" [11].

אחרים מעלים הסבר עקרוני - אמוני: ריקאנטי מציע לראות בכך תהליך פגום, ללא קשר לאלוהים: "היה צריך לכוין ביחוד השם המיוחד לריח ניחוח, והם לא עשו כן, ועל כן נענשו, כי כמו שחשבו לתקן עצמה מתו שהם כיונו לייחדה בכח עצמה בלא ייחוד השם הגדול" [12].

כוון דומה מציע ישעיהו ליבוביץ: "האם היה חטאם בכך שעשו מה שאסור היה לעשותו, או שמא חטאם בכך שהם עשו מה שלא נצטוו לעשותו?" לייבוביץ מציע להבין ש"אש זרה" היא "אש ההתלהבות", דהיינו, "עבודת ה' שהאדם נדחף אליה מתוך הבנתו והרגשתו, מתגלגלת והופכת במהותה לעבודת אלילים, שהרי למעשה אדם זה כאמור מתכוון לספק את עצמו" ללא קשר למטרת הפולחן לאלוהים [13].

בהמשך וברוח דברי ליבוביץ, ברשות קוראי, הכתוב כאן מעלה כוון נוסף:

מהי "אֵשׁ זָרָה"?

אני מציע, במקום הכתוב "אֵשׁ זָרָה" לקרא "אֵשׁ מְזָרָה" [14], במובן אש מפזרת, אש שמתפשטת כמו רוח זלעפות.

כלומר, ה"אֵשׁ המְזָרָה" אינה "אֵשׁ" תקנית במובן פולחני, גם לא במובן ערכי מוסרי.

במובן זה זו אש שאינה ממוקדת, אש שהיא ללא בקרה, אש ללא כל שליטה.

אש כזו יכולה להיות מוצתת גם ללא כוונה מראש, אלא מתוך התלהבות אולי מתוך שכרון חושים.

התנסותם של בְּנֵי אַהֲרֹן מעוררת תחושות חזקות מאוד: "וַיַּקְרִבוּ בְּנֵי אַהֲרֹן אֶת הַדָּם אֵלָיו וַיִּטְבֹּל אֶצְבָּעוֹ בַּדָּם וַיִּתֵּן עַל קַרְנוֹת הַמִּזְבֵּחַ וְאֶת הַדָּם יָצַק אֶל יְסוֹד הַמִּזְבֵּחַ" [15]. "וַיִּשְׁחַט אֶת הָעֹלָה וַיַּמְצִאוּ בְּנֵי אַהֲרֹן אֵלָיו אֶת הַדָּם וַיִּזְרְקֵהוּ עַל הַמִּזְבֵּחַ סָבִיב" [16].

האם זה יהיה הזוי לשער שהתנסות כזו עלולה לעורר התלהבות בלתי נשלטת ובלתי מבוקרת, שיש עימה גם שכרון חושים?

במצב כזה אכן פורצת "אֵשׁ מְזָרָה", אש כזו שורפת ללא הבחן!

לפי גישה זו, נָדָב וַאֲבִיהוּא נפגעו מהאש לא כעונש על חטא כלשהו, אלא תוצאה ישירה מעוררות להבות אש ללא כל שליטה.

ואכן, רצוי מאוד להיזהר מאיבוד שליטה ושכרון חושים, לא רק ליד המזבח...

ברור, כל ההסברים האלה אינם מפחיתים את מוזרות האירוע.

נפנה לקושי השני, "וַיִּדֹּם אַהֲרֹן".

אדם נמצא בטקסיות מרשימה, בניו שהוכשרו לתפקיד מרכזי בפולחן פועלים היטב.

לפתע, בתוך התהליך הזה, פורצת אש זועפת שמכלה שניים מבניו, והוא שותק?

"וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל אַהֲרֹן הוּא אֲשֶׁר דִּבֶּר ה' לֵאמֹר בִּקְרֹבַי אֶקָּדֵשׁ וְעַל פְּנֵי כָל הָעָם אֶכָּבֵד וַיִּדֹּם אַהֲרֹן" [17].

יש הרואים בכך בסיס לשכר: "קבל שכר על שתיקתו. ומה שכר קבל, שנתייחד עמו הדיבור" [18].

באופן דומה גם פרשנויות אלה: "שהתנחם בקידוש ה' שנקדש במותם" [19]. "אמר לו משה לאהרן, אהרן אחי, לא מתו בניך אלא להקדיש שמו של הקדוש ברוך הוא, וכיון שידע אהרן שבניו ידועי מקום הם, שתק וקבל שכר" [20].

פרשנויות אלה משדרות הצדקות.

גישה אחרת מציעה לראות בכך ביטוי כן לאבל: "השתיקה אחת ממשפטי האבלות, והם מפורשים ע"י יחזקאל ע"ה [21], דכתיב: בֶּן אָדָם הִנְנִי לֹקֵחַ מִמְּךָ אֶת מַחְמַד עֵינֶיךָ בְּמַגֵּפָה וְלֹא תִסְפֹּד וְלֹא תִבְכֶּה וְלוֹא תָבוֹא דִּמְעָתֶךָ. הֵאָנֵק דֹּם מֵתִים אֵבֶל לֹא תַעֲשֶׂה פְּאֵרְךָ חֲבוֹשׁ עָלֶיךָ וּנְעָלֶיךָ תָּשִׂים בְּרַגְלֶיךָ וְלֹא תַעְטֶה עַל שָׂפָם וְלֶחֶם אֲנָשִׁים לֹא תֹאכֵל" [22].

הכותב מצטרף להבנת הכיוון האנושי.

מה יכול אב לומר במצב כזה? אילו מילים יכולות להוסיף משהו לאבל הנורא?

אכן שתיקה, שתיקה רועמת היא.

ומי יודע, אולי השתיקה היא גם כלפי משה האח המנהיג, בבחינת, המתים מונחים לפני ואתה מדבר על קדושה?

אכן, נורא.

נותר הקושי השלישי, מניעת אבל [23].

במטותא ממך, קושי זה מחייב דיון מיוחד, ודי דנו בשלב זה.

הקשר בין קדושה למוות אינו נדיר במקרא, גם לא בתרבות האנושית, וגם בימינו אלה.

קדושה כזו, קדושה שקשורה, שמצדיקה או שמניעה מוות אינה קדושה.

ייתכן, שזה אחד ההסברים לקושי להסביר את סיפורם הנורא של נָדָב וַאֲבִיהוּא.

בחברה האנושית הדבר היחיד שנושא קדושה הוא האדם, כל אדם: "שֹׁפֵךְ דַּם הָאָדָם, בָּאָדָם דָּמוֹ יִשָּׁפֵךְ, כִּי בְּצֶלֶם אֱלֹהִים עָשָׂה אֶת הָאָדָם" [24].

הדיון שלנו וודאי לא "פתר" את כל הדברים הסתומים בסיפור נָדָב וַאֲבִיהוּא.

אבל, לטעמי, אפשר "לסלוח" לכל המוזרויות הקשות האלה, אם נלמד מכך דבר אחד חשוב: אין רעיון, אין אף מטרה, אין שום יעד, אין אף אישיות שלמענם מותר לדרוש קיפוד חיי אדם.

"הַעִידֹתִי בָכֶם הַיּוֹם אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ... וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים לְמַעַן תִּחְיֶה אַתָּה וְזַרְעֶךָ" [25].

הבהרות ומראה מקום

[1] ויקרא ט, א.

[2] ויקרא ח, לג.

[3] שם, לד - לו.

[4] "וַיִּשָּׂא אַהֲרֹן אֶת יָדָיו אֶל הָעָם וַיְבָרְכֵם וַיֵּרֶד מֵעֲשֹׂת הַחַטָּאת וְהָעֹלָה וְהַשְּׁלָמִים. וַיָּבֹא מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן אֶל אֹהֶל מוֹעֵד וַיֵּצְאוּ וַיְבָרֲכוּ אֶת הָעָם וַיֵּרָא כְבוֹד ה' אֶל כָּל הָעָם. וַתֵּצֵא אֵשׁ מִלִּפְנֵי ה' וַתֹּאכַל עַל הַמִּזְבֵּחַ אֶת הָעֹלָה וְאֶת הַחֲלָבִים וַיַּרְא כָּל הָעָם וַיָּרֹנּוּ וַיִּפְּלוּ עַל פְּנֵיהֶם" (ויקרא ט, כב - כד).

[5] ויקרא י, א - ב.

[6] שם, שם.

[7] מדרש שמעוני, פרשת שמיני רמז תקכד.

[8] שם, שם.

[9] שם, שם.

[10] הרשב"ם וראב"ע מציעים כיוון דומה: "היום לא ציוה ולא רצה משה שיביאו אש של הדיוט, לפי שהיו מצפים לירידת אש גבוה,... כדי להתקדש שם שמים שידעו הכל כי אש בא מן השמים" (רשב"ם, ויקרא י, א). ייתכן שפרשנות הרשב"ם קשורה לסיום הפרק הקודם: "וַתֵּצֵא אֵשׁ מִלִּפְנֵי ה' וַתֹּאכַל עַל הַמִּזְבֵּחַ אֶת הָעֹלָה וְאֶת הַחֲלָבִים וַיַּרְא כָּל הָעָם וַיָּרֹנּוּ וַיִּפְּלוּ עַל פְּנֵיהֶם" (ויקרא ט, כד).

"וטעם אשר לא צוה אותם שמדעתם עשו" (ראב"ע ויקרא י, א).

[11] מדרש שמעוני, פרשת שמיני רמז תקכד.

[12] ריקאנטי, ויקרא י, א.

[13] על - פי לייבוביץ ישעיהו: שבע שנים של שיחות על פרשת השבוע. כתר, 2000, עמ' 480-467.

[14] הוספת אות או שינוי אות הם כוון פרשני לא נדיר.

[15] ויקרא ט, ט.

[16] שם, יב.

[17] ויקרא י, ג.

[18] רש"י, ויקרא י, ג.

[19] ספורנו, ויקרא י, ג.

[20] תורה תמימה, ויקרא י, ג.

[21] רבינו בחיי ויקרא פרק י פסוק ג.

[22] יחזקאל כד, טז - יז.

[23] "וַיִּקְרָא מֹשֶׁה אֶל מִישָׁאֵל וְאֶל אֶלְצָפָן בְּנֵי עֻזִּיאֵל דֹּד אַהֲרֹן וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם קִרְבוּ שְׂאוּ אֶת אֲחֵיכֶם מֵאֵת פְּנֵי הַקֹּדֶשׁ אֶל מִחוּץ לַמַּחֲנֶה. וַיִּקְרְבוּ וַיִּשָּׂאֻם בְּכֻתֳּנֹתָם אֶל מִחוּץ לַמַּחֲנֶה כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר מֹשֶׁה. וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל אַהֲרֹן וּלְאֶלְעָזָר וּלְאִיתָמָר בָּנָיו רָאשֵׁיכֶם אַל תִּפְרָעוּ וּבִגְדֵיכֶם לֹא תִפְרֹמוּ וְלֹא תָמֻתוּ וְעַל כָּל הָעֵדָה יִקְצֹף וַאֲחֵיכֶם כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל יִבְכּוּ אֶת הַשְּׂרֵפָה אֲשֶׁר שָׂרַף ה'" (ויקרא י, ד - ו).

[24] בראשית ט, ו.

[25] דברים ל, יט.

רצוי מודעות צדיקים איבוד פורנו תפקיד ערכיות אבלות שמח כישורים לרזות זהירות
איך לגרום למישהו להגיב, איך שאתה רוצה, לבקשה שלך? איך לקבל את התגובה שאתה רוצה, לשאלה שלך ולהצעה שלך? איך לנסח בקשה? איך לבקש כוס מים? למה לא לומר את מה שאתה חושב? איך לא לבקש משהו? איך לא להתנסח? למה לא לדבר בצורה ישירה? סדר המילים במשפט, איך להשפיע על אנשים? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך לגרום למישהו להסכים איתך?
...איך לקבל את התגובה שאתה רוצה, לשאלה שלך ולהצעה שלך? איך לנסח בקשה? איך לבקש כוס מים? למה לא לומר את מה שאתה חושב? איך לא לבקש משהו? איך לא להתנסח? למה לא לדבר בצורה ישירה? סדר המילים במשפט, איך להשפיע על אנשים? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך לגרום למישהו להסכים איתך? וכאן אבאר את אחת מהטעויות הבסיסיות ביותר של אנשים, שמבקשים ממישהו משהו ולא מקבלים את התגובה שהם היו רוצים לקבל. בין אם אתה שואל מישהו שאלה ואתה רוצה שהוא ישיב עליה בחיוב ובין אם...
בשביל הילדים, להישאר ביחד בשביל הילדים, איך לא לפחד להתגרש בגלל הילדים? פירוק משפחה, האם לא להתגרש בשביל הילדים? ילדים בתהליך גירושים, האם להישאר בזוגיות רעה בשביל הילדים? גירושים עם ילדים, אנחנו יחד בגלל הילדים, הורים וילדים
בשביל הילדים, להישאר ביחד בשביל הילדים, איך לא לפחד להתגרש בגלל הילדים? פירוק משפחה, האם לא להתגרש בשביל הילדים? ילדים בתהליך גירושים, האם להישאר בזוגיות רעה בשביל הילדים? גירושים עם ילדים, אנחנו יחד בגלל הילדים, הורים וילדים
...ביחד בשביל הילדים, איך לא לפחד להתגרש בגלל הילדים? פירוק משפחה, האם לא להתגרש בשביל הילדים? ילדים בתהליך גירושים, האם להישאר בזוגיות רעה בשביל הילדים? גירושים עם ילדים, אנחנו יחד בגלל הילדים, הורים וילדים הרצאה על בשביל הילדים, להישאר ביחד בשביל הילדים, איך לא לפחד להתגרש בגלל הילדים? פירוק משפחה, האם לא להתגרש בשביל הילדים? ילדים בתהליך גירושים, האם להישאר בזוגיות רעה בשביל הילדים? גירושים עם ילדים, אנחנו יחד בגלל הילדים, הורים וילדים ועוד תהליך...
איך לא לקנא באחרים? רגשי נחיתות ביחס לאחרים, מרגיש שאני לא מוצלח ביחס לאחרים, איך לא להרגיש רגשי נחיתות? איך לא להרגיש שאני פחות טוב מאחרים? איך לא להרגיש נחות ביחס לאחרים? איך עובדת קנאה? מתי לא הגיוני לקנא?
איך לא לקנא באחרים? רגשי נחיתות ביחס לאחרים, מרגיש שאני לא מוצלח ביחס לאחרים, איך לא להרגיש רגשי נחיתות? איך לא להרגיש שאני פחות טוב מאחרים? איך לא להרגיש נחות ביחס לאחרים? איך עובדת קנאה? מתי לא הגיוני לקנא?
...ביחס לאחרים, איך לא להרגיש רגשי נחיתות? איך לא להרגיש שאני פחות טוב מאחרים? איך לא להרגיש נחות ביחס לאחרים? איך עובדת קנאה? מתי לא הגיוני לקנא? - פרומו הרצאה על איך לא לקנא באחרים? רגשי נחיתות ביחס לאחרים, מרגיש שאני לא מוצלח ביחס לאחרים, איך לא להרגיש רגשי נחיתות? איך לא להרגיש שאני פחות טוב מאחרים? איך לא להרגיש נחות ביחס לאחרים? איך עובדת קנאה? מתי לא הגיוני לקנא - פרומו ועוד לא יכול או לא רוצה? לא רוצה או לא יכול, אין לא יכול יש לא רוצה, אין...
ההימור של פסקל, גן עדן + גיהנום - הדתיים לגיהנום והכופרים לגן עדן - למה?
ההימור של פסקל, גן עדן + גיהנום - הדתיים לגיהנום והכופרים לגן עדן - למה?
...והכופרים לגן עדן - למה? הפעם אדבר על ההימור של פסקל, שזה בעצם ההימור של גן עדן וגיהינום, ואסביר את העניין. אחד הטיעונים שניתנים מחכמים, שזה אחד הטיעונים הטיפשיים ביותר: הטיעון, אם יש אלוהים שזה יכול להיות 50 אחוז 50 אחוז, אז יכול להיות שתידפק בגיהינום אם התורה נכונה, ואם אין אלוהים אז הרווחת חיי עולם בעולם הזה. ונניח שאתה לא יודע, אז מה עדיף לך, עדיף לך להמר, על טוב נצחי, או על טוב רגעי, ז"א שווה לך לקחת את הסיכון, אז אולי כדאי להמר על הטוב הנצחי...
ירידה בכוח הפיזי, אנרגיית החיים, חיפוש רוחני, סיגופים, חוסר מוטיבציה, עייפות החומר, חיפוש רוחני, עייפות מנטלית, התפתחות רוחנית, חיפוש עצמי, לחפש את עצמך, התנזרות
ירידה בכוח הפיזי, אנרגיית החיים, חיפוש רוחני, סיגופים, חוסר מוטיבציה, עייפות החומר, חיפוש רוחני, עייפות מנטלית, התפתחות רוחנית, חיפוש עצמי, לחפש את עצמך, התנזרות
...החיים, חיפוש רוחני, סיגופים, חוסר מוטיבציה, עייפות החומר, חיפוש רוחני, עייפות מנטלית, התפתחות רוחנית, חיפוש עצמי, לחפש את עצמך, התנזרות - פרומו ש: אני רציתי לשאול שאלה מאוד פשוטה ההשפעה של תהליך ההתעוררות הרוחנית. אליעד: העלות. ש: בשכבות ובדרך על הגוף הפיזי על הגוף על אנרגיית החיים אם יש לך כוח פתאום אם אין לך פתאום כוח. אליעד: אני אענה לך. ש: אם אתה יותר נמרץ אם אתה פחות נמרץ. אליעד: הבנתי, לא אתה שאלת כמה שאלות עכשיו אתה שאלת, הוא שאל ככה איך התהליך...
בעיות / פתרונות - איך לא להחליף בעיה אחת בבעיה אחרת? איך לפתור בעיות באמת?
...אחת בבעיה אחרת? איך לפתור בעיות באמת? בעיות. איך לצאת מכל הבעיות באמת? מי שיתבונן יראה, כי בד"כ האדם פותר את הבעיות שלו באמצעות זה שהוא מתעסק עם בעיות אחרות. לדוגמא, אדם שלא טוב לו בביתו, פותר את הבעיה של מערכת היחסים הזוגית שלו בבית, באמצעות זה שהוא מתמכר לעבודה (וורקוהוליק), דהיינו, מתעסק עם בעיה אחרת. הדבר דומה לאדם שכואבת לו הרגל, ואז כדי לפתור את הבעיה הוא נותן לעצמו מכה ביד. הכאב של היד מסיח את דעתו מהכאב של הרגל. האדם רגיל לפתור את הבעיות...
אמונה - מבוא
...אמונה היא המצב הפסיכולוגי בו אדם חש כי טענה או הנחה כלשהי הינה נכונה. במקרים רבים חווית האמונה מעורבת בשכנוע פנימי הקשור באופן עמוק לתפיסת המציאות של המאמין, ולכן פעמים רבות לא די בהוכחה סותרת כדי להניא אדם מלהאמין בדבר מה. כל אדם ממציא מספר אמונות מדי - יום ביומו, בהקשרים שונים, בין אם אלו נכונות או שגויות. תיאור כללי אפשר שאמונה תכלול באופן מלא או חלקי ממד לא רציונלי של חשיבה. לדוגמה, הקביעה "המקרר של אמא לבן" אינה אמונה, מפני שהמידע על צבע המקרר...
בן 10 סודו של האומניטריקס 1, חיפוש הבורא, המלחמה על הטוב של הנפרדות, העקבות של אלוהים בבריאה, להשתחרר מהשכל
...של אלוהים בבריאה, להשתחרר מהשכל לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: בן 10 סודו של האומניטריקס 1, חיפוש הבורא, המלחמה על הטוב של הנפרדות, העקבות של אלוהים בבריאה, להשתחרר מהשכל. אליעד: נתחיל בסרט חדש, בן 10, סודו של האומניטריקס. בן 10 זה השם של הילד, והמשמעות של 10 היא, שהוא יכול להחליף את עצמו ל - 10 חייזרים. והאומניטריקס זה השעון שיש לו על היד, ודרך השעון הזה הוא מחליף צורות ופותר בעיות. מה זה אומר שהוא יכול להחליף עצמו לחייזרים? להשתמש בכוחות...
האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו
...בטיפול השיאצו אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש הדיון. מאמר זה מציע שהיעדר מיומנויות תקשורת בין אישית והיעדר כלים להתמודדות עם המימדים הרגשיים שבטיפול, יכולים להשליך על היווצרותם של סוגיות אתיות שונות וביניהן גם סוגיית המיניות. ההתייחסות לסוגיות העולות היא כאל סמויות, ככאלו שאינן נתפסות כבעיתיות, או לפחות למידה בה יצרו מוטיבציה למציאת פתרונות. אי הטיפול בהם, מהווה בפני עצמו סוגיה אתית וישנה הדגשה על חשיבות...
משקל התלונה - על דיאטה / ירידה במשקל
...שהן תופסות את כל תשומת ליבנו. אנחנו סוחבים איתנו את המשקל לאורך כל היום וגם בלילה, בעיקר בלילה. תשומת הלב המופרזת היא זו שלא מאפשרת לבעיה להעלם ואף גורמת להעצמה. הארון שלנו מזכיר לנו עד כמה אנחנו לא מרוצים מהמצב הנוכחי. הוא מלא בגדים במידות קטנות כי הרי עוד מעט נחזור למשקל האידיאלי. הבגדים שאנחנו באמת משתמשים מאולתרים וזולים, כי לא נשקיע במשהו זמני. למעשה הארון מקבע את הייאוש, התסכול והמרמור שלנו מהמצב הנוכחי. המראה, אוי המראה. בימים טובים אני אתן...
הכניסה לבית, עפ"י תורת הפנג שוי
...לבית הינה חשובה לא פחות מפנים הבית. כאשר יועץ פנג שוואי נכנס לביתך, הוא מביט ראשית על סביבת הבית וכניסתו, ורק לאחר מכן על פנים הבית. כניסת הבית חשובה ביותר בייעוץ פנג שואי היות והינה מסמלת את הצ'י הנכנס לביתך. מהו צ'י? צ'י הינו חומר אנרגטי אשר נמצא בכל מקום, חומר וגוף. בכל בית קיים צ'י אך קיימים שני סוגי צ'י - צ'י טוב וצ'י מאתגר, החשוב הוא שהצ'י הטוב יכנס לביתך, כך גודל ההזדמנויות יגדלו ויגיעו לביתך, הזדמנויות טובות עבור כל תחום חיים. כאשר הצ'י המאתגר...
הרצון בגיל ההתבגרות
...סביב גילאי 6-7. כך גם גיל ההתבגרות מקדים את זמנו והוא היום סביב גיל 12 (במקרה הטוב) במקום גיל 13-14. אפשר לראות שהשינויים הפיזים מקדימים, ויחד עם זאת הבגרות הפסיכולוגית של הילדים היא איטית יותר. התפתחות פיזית מואצת ולצידה התפתחות פסיכולוגית רוחית מואטת יוצרת פער. בעבר היו דורשים מנערים ונערות דרישות על פי גילם הפזיולוגי, כיום הדבר כמעט בלתי אפשרי שכן גילם הפזיולוגי אינו תואם את גילם הפסיכולוגי. כיום יש לדרוש דרישות ממתבגרים על פי התפתחותם האישית...
תקשורת בין אישית - קשרים או קצרים בתקשורת
...קשרים או קצרים בתקשורת כדי להבין כיצד נוצרים קשרים או קצרים בתקשורת עלינו להכיר ראשית את מבנה חלקי האישיות. כל אדם מורכב באישיותו מילד, הורה, ובוגר. גם אצל אדם מבוגר קיים הילד שבו' וכן אצל ילד קטן קיים במכלול האישיות שלו בוגר והורה. אצל אדם בריא ומאוזן באים לידי ביטוי כל חלקי האישיות כלומר הוא משתמש בכל חלקי האישיות שלו: הורה תומך - לתמיכה, הורה ביקורתי - לביקורת עניינית, בוגר - לפתרון בעיות, ילד - לספונטניות לקרבה ולשמחת חיים. אנסה לאפיין בקצרה...
חלומות - על חלום שחלם פרויד לאור יחסו של רוטנברג לפסיכואנליזה - חלק 3
...לאור יחסו של רוטנברג לפסיכואנליזה - חלק 2. ואז לאורה של קרן השמש הראשונה הופיע זיגפריד במרומי ההר. במרכבה העשויה מעצמות מתים נהג במהירות במדרון התלול. בהיותו במפנה השביל ירינו בו, והוא נפל שדוד. יונג, כפרויד, הקיץ באמצע הלילה, ניסה להירדם שנית ואז שמע מתוכו קול מאיים: "אם אינך מבין את החלום עליך לירות בעצמך! " אקדח טעון היה לצד מיטתו והוא נתקף פחד. התחלתי להרהר שנית ולפתע התבררה לי משמעות החלום: "הרי זוהי הבעיה שבפניה ניצב עתה העולם. " זיגפריד, ח...
עבודה - איזה עבודה אתה מחפש? יתרונות וחסרונות בסוגי עבודה?
...וחסרונות בסוגי עבודה? במאמר זה יוסבר שעל מנת להפוך את עבודתו של האדם לדבר מוצלח וטוב, על האדם להגדיר לעצמו את המטרה שלשמה הוא מחפש או חיפש את העבודה מלכתחילה. הדבר רלוונטי לזה שמחפש כעת עבודה, לזה שכבר עובד בעבודה מסוימת ורוצה לשמור על עבודתו או למי שחווה כעת משבר בעבודה ורוצה לדעת איך להתמודד עם המשבר שלו. לאחר הגדרת המטרה שזה נושא שיטופל בהמשך, על האדם לפעול בצורה נכונה ומתאימה על מנת להשיג את המטרה שלו, ולאחר שהשיג אותה, הוא צריך לדעת מהן הפעולות...
תמונות פספס כתיאור המציאות
...במציאות אך במאמר זה שמדבר על מכלול ולמעשה יתאר הכל דרך תמונת פספס נדגים שהמציאות היא למעשה סוג מיוחד של תמונת פספס ושלמעשה בדיוק כמו באבני הפסיפס אי אפשר לתפוס את המציאות רק כמיקרו או מקרו כלומר אבן בודדת ושלמעשה אפשר דרך אבני פספס שכתוב עליהם שקר תמונת מקרו של אמת כלומר התמונה פספס היא המבט הסובייקטיבי שלנו על המציאות שלא קיימת כעצמים לא כעצמים של אבן בודדת ולא כעצם עצום של המקרו תמונה המציאות קיימת כמכלול שכל חלק במציאות הוא בעצמו מכלול בעצמו השאלה...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈2 ב 250  👈4 ב 350     📞 050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר לזוגיות, מאמן רוחני, מאמן אישי לנוער פסיכולוגית קלינית מומחית בתל אביב ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0508 שניות - עכשיו 28_09_2020 השעה 12:02:15 - wesi4