... הנשאלת היא, האם זו האמת? מה בעצם אומר לו את זה? הדבר שאומר לו כך, זוהי
הנחת יסוד שגויה, שהוא כביכול כפוף לנסיבות מסויימות. והכלל הזה הופך אצלו לחוק ולאקסיומה. למשל, כאשר האדם אומר לעצמו: אני לא אדם שמסוגל ליזום דברים, למה ... רק מזכיר לעצמו בדיעבד. ולמה רק בדיעבד? כדי להוכיח ולחזק את האמונה השקרית
בהנחת היסוד השגויה הנסתרת הזו. והאדם לוקח את
ההנחת היסוד השגויה הזו כטאבו נסתר כאילו אי אפשר להפר את
הנחת היסוד השגויה הזו. אדם רגיל לעשות דברים בחיפזון, למה הוא עושה אותם בחיפזון? הוא התרגל לעשות ככה. למה ככה? כי זה מה שהוא. למה זה מה שהוא? אולי הוא ... האדם היה בטוח שאינו יכול וודאי שלא היה מתעצבן הוא פשוט היה משלים עם זה. וכל
הנחת יסוד שהאדם מניח שהוא לא ישתנה, מה פה טמון? מוקש. מה המוקש? מהי בעצם השאלה המקיפה את כל העניין הזה? האדם מאמין שהוא צריך להתפשר על תוצאות מסויימות ... לשנות את הנסיבות. במילים אחרות האם האדם יכול לשנות את הנסיבות והוא רק מניח
הנחת יסוד שגויה שהוא לא יכול? כן, הוא מניח
הנחת יסוד שגויה שאינה נכונה כי האדם יכול להשתנות בהרבה מצבים יותר מכפי שהוא חושב. ולכן, ניתן לשנות הרבה נסיבות, כלומר לשלוט בהרבה נסיבות בחיים. ומעתה יש לחקור את הדבר, ואיך לחקור את הדבר? לפי האמת, רק האמת מצילה
מהנחות יסוד שגויות. מה שמתחפש לאמת לא מחזיק מעמד כי כבר האני האמיתי מגלה זאת ומתחיל במתקפה ולאדם לא טוב מזה. כפי שמכר טוב אמר לי כאשר האדם לא מממש את ...