... ולימוד מובנות על בסיס מולד אשר באות לידי ביטוי בעיקר מול הצורך להתרכז - להפנות את הקשב אל מול גירוי יחיד. מה שקורה הוא - שלתלמידים אלו בכיתה קיים קושי גדול בזמן הלמידה, להפריד גירויים של
עיקר וטפל. הם שומעים את כל הגירויים החיצוניים ביחד: את התלמיד שיושב מאחור, את התלמיד שיושב קדימה, את הרעש מבחוץ ואת המורה - באותה רמת רעש ואין להם את המנגנון לסינון רעשים
לעיקר וטפל כפי שיש בקרב תלמידי הממוצע, אי לכך הנראים לעיתים לרוב כלא מקשיבים, כמוסחים בקלות, הרבה פעמים מתקשים לשים לב ...