ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פמיניזם וטכנולוגיה של הגוף: מגדרו של הסייבורג ותבניות דיכוטומיות ✔"If women are made rather than born, then surely the same is true of men...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פמיניזם וטכנולוגיה של הגוף: מגדרו של הסייבורג ותבניות דיכוטומיות
"If women are made rather than born, then surely the same is true of men. It is also true of science"

Evelyn Fox Keller

מבוא

הסייבורג הוא חיבור בין גוף אנושי למכונה. [1] נושא המחקר הוא ההשלכות המגדריות העולות מן הסיטואציה של המרתו של הגוף האנושי בסייבורג. בעבודה זו אבחן את הנשיות והגבריות כמאורגנות על ידי תבניות דיכוטומיות של קליטה וארגון עולם, אל מול האופציה של ארגון נשיות וגבריות דרך סכמות אוטופיות המנסות לנסח תבניות שאינן דיכוטומיות. אבדוק מהו הקשר בין תבניות דיכוטומיות לבין ארגון העולם וכן האם וכיצד מייצרות תבניות דיכוטומיות הדרה של האחר ובעקבות זאת מקבעות את מקומה הנמוך היררכית של האשה. סיטואצית הסייבורג מעניינת ורלוונטית בהקשר זה משום שמתוך עיסוק בה ניתן לנתח ולהבין באופן ברור את דרך המחשבה הבינארית המציבה את המאפיינים המגדריים הגברים כדיכוטומיים למאפיינים המגדריים הנשיים. אבחן את סיטואצית הסייבורג ומגדרו דרך ניתוח מוצרים תרבותיים מן הספרות, הקולנוע, האמנות והרפואה.

נקודת המוצא של המחקר אינה מתיחסת למגדר כאל מלה המייצגת היסטוריה או תרבות של נשים כמו, למשל, דרך השאלה מהו מספר הנשים ההנדסאיות (את זאת אשאיר למחקרים אחרים). נקודת המוצא גורסת כי קטגוריית מגדר הוא כלי אנאליטי שמיש המאפשר אופן נוסף של ניתוח והבנה של התרבות ושל מערכת היחסים בין התרבות לטכנולוגיה ובין הגוף האנושי למכונה. אשתמש במגדר ככלי המקנה זווית ראיה וטכניקה נוספת לחקירה והבנת נושאים מוכרים. השיקול המגדרי והחיבורים שהוא מחייב בין התחומים השונים, מאפשרים נקודת מבט שונה ולכן מסקנות שונות הנובעות ממנה. כך, מגוון התחומים בהם אעסוק מהווה מרחב ידע רב מדיסציפלינות שונות, ידע שהוא פרגמנטרי ומחולק למחלקות אקדמיות שונות. המחקר המגדרי מאפשר זווית ראיה וטכניקה שונה למחקר והבנת נושאים מוכרים. כלי זה והמעברים שיבצע המחקר בין תחום לתחום מאפשרים את נקודת המבט השונה והמסקנות הנובעות ממנה. כאשר ההיסטוריונית ג'ון סקוט כתבה: "Gender: A useful category of historical analysis", [2] היא הכירה בכך שתאוריות מגדר עשויות להיות מועילות וניתן להשתמש בהן כגישות מרכזית להבנת נושאים חשובים בדיסציפלינה בה היא עוסקת. סיבה נוספת לשימוש בכלי המגדרי הינו התפקיד המרכזי אותו ממלא משחק המגדר באינטראקציה של אנושיות עם טכנולוגיה ובמקביל - היותה של הטכנולוגיה בתרבות המערב קריטית להבניית זהויותיהם של נשים וגברים.

בכדי להשתמש בכלי הניתוח המגדרי ברצוני להגדירו. מגדר עשוי להיות מוגדר במספר דרכים [3]:

לרוב מגדר הוא מכלול של רעיונות על נשיות ועל גבריות והתזוזות בגבולות ביניהם.

נשיות וגבריות כמוגדרות דרך אינטראקציות חברתיות.

מגדר הוא גם מערכת מישמוע המוצמדת לפעולות, אוביקטים ובני אדם.

בנוסף להיותו חלק מזהות אישית או מוסדית מובנית מתפקד המגדר באופן סימבולי ומטאפורי: לדוגמה, לאמר שפעילות טכנולוגית מסויימת היא באופן סימבולי נשית במגדרה, אין משמעו שגברים לעולם לא מבצעים פעילות זו. [4]

ניתוח מגדרי הוא כלי שימושי במחקר זה ממספר סיבות. ראשית, אם המבצעים המסורתיים של חקר הטכנולוגיה מזוהים כגבריים, משום שגברים מזוהים באופן מסורתי כהוגים, מייצרים ומשתמשים בטכנולוגיה, הרי שחקר הגבריות יוביל להבנות חדשות של אבני היסוד של התרבות והאידאולוגיה. שנית, הכלי המגדרי מנתח את הדרך בה הדברים מיוצרים ונעשים, כלומר - מה נבחר לבדיקה או לייצור ומה נשפט כראוי לבדיקה ולייצור, מה שמאתגר את ההנחות הקונבנציונאליות על מה נחשב כטכנולוגיה ומה לא, ומהן טכנולוגיות חשובות למחקר ומה לא. פירוק הגבולות המסורתיים הללו חושף את מרכזיות הצומת בו טכנולוגיה ותרבות נפגשים [5], בנוסף צומת זו היא גם האתר בו מכוננים אספקטים מרכזיים של הבניית מערכות מגדר. הבדלים מגדריים אינם מיוצרים ללא סיבה, הם תולדה של ומשרתים של הקשרים היסטוריים, טכנולוגים, פילוסופים ותרבותיים מסויימים ובסופו של דבר הם מכוננים על ידי בני אדם. המחקר ישאל שאלות על היחסים בין המגדר לטכנולוגיה. מטרת המחקר לשאול: כיצד נתפס בתרבות המאה העשרים הגוף האנושי אל מול המכונה, האם השתנתה תפישה תרבותית זו לאור השינויים הטכנולוגיים העכשויים? האם ישנה אופציה לתפישה שונה את הגוף לתפוש אותו כסייבורג, והאם תפישה זו מעניקה לנו תובנות ומשמעויות שונות לגבי הבינאריות של גוף מול מכונה?

הפרק הראשון ידון בתפישה התרבותית של הגוף האנושי מול התפישה התרבותית של המכונה, דרך סקירה של דיסציפלינות שונות: פילוסופיה, היסטוריה ותרבות. החלק השני של פרק זה ידון בבינאריות "מכונה מול אנוש": הצגת האופן בו נתפשת המכונה כאופוזיציה בינארית דיכוטומית לאדם.

הפרק השני יתמקד בתפישתן של גישות פמיניסטיות את הבינאריות. אתיחס לדיכוטומיה "אסנציאליזם מול קונסטרוקטוביזם" אצל פאס, הדיכוטומיה "מין מול מגדר" אצל באטלר, והדיכוטומיה "גוף מול מכונה" אצל הראוואי.

הפרק השלישי ידון בניתוח מקרה הסייבורג, הבינאריות כמכוננת את ההבנה והתפישה המגדרית. כאן אבהיר מהו הסייבורג ואבצע ניתוח של דימוי הסייבורג דרך דיסציפלינות שונות: ספרות, אמנות, קולנוע ורפואה.

הפרק המסכם יתמקד בפיענוח תופעות שעלו במהלך החקירה לגבי דיכוטומיה ומגדר, וכן אתיחס למסקנות שהופקו מן המחקר.

[1] הגדרה מורחבת ומדוייקת לסייבורג ראי בפרק xxx

[2] Scott Joan W. (1986) Gender: A usful category of Historical analysis, Journal of American History 91(1986): 1053-75, in Lerman Nina E., Mohun Palmer Arwen & Oldwnziel Ruth (1997) The Shoulders we stand on and the view from here: Historiography and dirextions for research, Technology and Culture (special issue: Gender analysis and the history of technology) January 97, 38, no 1, p.9, The University of Chicago press.

[3] Ibid, 2.

[4] Ibid, Ibid.

[5] Lerman Nina E., Mohun Arwen Palmer & Oldenziel Ruth (1997) "Virsatile Tools: Gender Analysis and the History of Technology", Technology and Culture (special issue: Gender analysis and the history of technology) January 97, 38, no 1, p.2, The University of Chicago press.

בבליוגרפיה

בבליוגרפיה בעברית

1. אברהם אבן שושן (1993) המילון העברי המרוכז, הוצאת קרית ספר בע"מ ירושלים.

2. איריגרי, לוס. מין זה שאינו אחד [מבחר], תרגום דניאלה ליבר, עורכים יצחק בנימיני ועידן צבעוני, הוצאת רסלינג, 2003.

3. בארת רולן (1980) מחשבות על הצילום, הוצאת כתר, ירושלים.

4. זיו עמליה, חיקוי, ציטוט והתנגדות: הצרות המיגדריות של ג'ודית באטלר, מכאן, כתב עת לחקר הספרות העברית, כרך ב', יולי 2001, קיץ תשס"א.

5. טופלר אלבין (1970) הלם העתיד, עם עובד, אופקים, עמ' 179.

יונאי חביבה (אוקטובר 1990) סיפורת המדע הבדיוני כג'אנר פופולרי מתמסד, עבודה לקבלת דוקטורט.

7. לובין אורלי, גבולות האלימות: גבולות הגוף, תאוריה וביקורת, 18 אביב 2001.

נווה חנה (1999), לקט, פאה ושכחה: החיים מחוץ לקאנון, מתוך: מין מיגדר ופוליטיקה, קו אדום הוצאת הקיבוץ המאוחד.

ניטשה פרידריך (1967), מעבר לטוב ולרוע לגניאולוגיה של המוסר, ירושלים: הוצאת שוקן.

פוקו מישל (1996) תולדות המיניות, תל אביב: הקיבוץ המאוחד.

11. צמח עדי, מי אני? עכשיו חורף תשמ"א 1981, הוצאת עכשיו ת"א, ירושלים.

12. ריץ אדריאן (2000) ההטרוסקסואליות הכפויה והקיום הלסבי, לסביות והומוסקסואליות: אסופת מאמרים, עורכות באום דלית ומרן עדית.

13. שביט זוהר (1999) תולדות היישוב היהודי בארץ - ישראל מאז העלייה הראשונה: בנייתה של תרבות עברית בארץ ישראל, חלק א, ירושלים, מוסד ביאליק.

בבליוגרפיה באנגלית

1. Agassi K. Joseph (1985) Technology: Philosophical and Social Aspects, Episteme series, vol. 11, Dordrecht, The Netherlands, 23-24.

Akhil Gupta & James Ferguson (eds). (1997) Culture Oower Place. London: Duke university press.

Angerer Marie-Luise (1999) Space dose Matter: On cyber and other bodies. European Jurnal of Cultural Studies. Vol 2(2) 209-229. London.

Austin Juel, How to do things with Words, Oxford 1965.

Balsamo Anne (1996) Technologies Of The Genderd Body: Reading Cyber Women. London: Duke University Press.

Blasamo Anne, Reading Cyborgs Writing Feminism, In The Gendered Cyborg: a reader (2000) Kirkup Gill, Janes Linda, Wooward Kath, Hovenden Fiona, Routledge, London & New York, 151.

Bburgin V. (1996) In/Different Spaces. Place and memory in Visual Culture. Berkeley and Los Angeles: California University Press.

8. Benhabib Seyla (1995) Feminism and Postmodernism: An Uneasy Alliance, in Feminist Contentions Aphilosophical Exchange, Seyla Benhabib, Judith Butler, Drucilla Cornell, Nancy Fraser, Routledge.

9. Bergenholz rita A., Toni Morrisons Sula: A satire on Binary thinking, African American Review, V 30, Issue 1, Spring 1996, 91.

Biro Matthew (1994) The Cyborg as New Man: Figures of Technology in Weimar and thr Third Reich. Unpublished Manuscript delivered at the College Art Association Conference, New York.

11. Bleier Ruth (1986) Introduction, in Feminist Approaches To Science, Ruth Bleier (ed), Pergamon Press, The Athene Series, New York, Oxford.

Butler Judith (1990) Gender Trouble: Feminisim and the subversion of identity, New York: Routledge.

Butler Judith & Joan W.Scott (eds) (1992) Feminists Theorize the political. New York: Routledge.

Butler Judith (1993) Bodies that matter: On the discursive limits of "sex" New York: Routledge.

Butler Judith (1993) Bodies that matter: On the discursive limits of "sex" New York: Routledge.

Braidotti Rosi (1997) Mothers, Monsters, and Machines, in Writing on the body: Female Embodiment and Feminist theory, New York, Columbia University press.

Braidotti Rosi (1990), Patterns of Dissonance: Women and/in Philosophy, in Feministisch Philosophie, ed. Herta Nagl-Docekal, R. Oldenburg.

18. Bryant Dorothy (1971). The Kin of Ata are waiting for you. Berkeley New York: Moon Nooks, Random House.

Cadigan Pat (1987) 'Pretty Boy Crossover', The 1987 Annual Worlds Best SF, Ed Donald A. Wollheim. New York: DAW.

Campbell Johm W jr (1953) The Place of Science Fiction, in Brentor.

21. Canguilhem Georges (1992) Machine and Organism, in Crary Jonathan and Kwinter Sanford eds., Incorporations, Zone New York, 55-56.

22. Casper Monica J (1995) Fetal Cyborgs and Technomoms on the Reproductive Frontier: Which Way to the Carnival? In in The Cyborg Handbook, Chris Hables Gray (ed). Routledge, New York & London.

23. Channel David, Vital Machine (No date found) ch. 6 and 7

24. Chasin Alexandra (1995) Class and its close relations: Identities among women, servants, and machines, in: Judith Halberstam and Ira Livingston, ad Posthuman Bodies, Indiana University press, Bloomington and Indianapolis.

25. Chris Hables Gray, Steven Mentor, Heid J. Figueroa-Sarriera (1995) Cyborgology: Constructing the Knowledge of Cybernetic Organisms, in The Cyborg Handbook, Chris Hables Gray (ed). Routledge, New York & London.

26. Clyens Manfred E. and Nathan S.Kline (1960) Cyborgs and Space. Astronautics September, 26-27, 75-76.

27. Desmond William, Neither Deconstruction nor Reconstruction: Metaphysics and the Intimate Strangeness of Being, International Philosophical Quarterly, v. XL no. 1, Issue no. 157, March 2000.

28. George Cangluilhem[1] - למצוא את הפרטים, מניין לקחתי כתוב בהערה 4 בטקסט זה

29. Davis Gregory H. (1981) Technology- Humanism or Nihilism a critical analysis of the philosophical basis and practice of modern technology, University press of America.

30. Derrida Jacques, Lecriture et al difference (Paris: Seuil, 1967) ' Marges de la philosophie (Paris: Minuit, 1972) ' La carte postale (Paris: Flammarion, 1980).

31. Doane Mary Ann (2000) Technophilia: Technology, Representation, and the feminine. In The Gendered Cyborg: a reader, Kirkup Gill, Janes Linda, Wooward Kath, Hovenden Fiona ed, Routledge, London & New York

32. Ellul Jacues, The Technological order, in: Philip L. Bereano Ad. (1976) Technology as a Social and Political phenomenon, New York, John Wiley & Sons.

33. Ferre Fredrick (1995) Philosophy of Technoligy, The University of Georgia Press, Athens & London.

Foster Hal (1989) 'Atrocity Xxhibition', in Robert Longo, ed. Howard N. Fox. Los Angeles: Los Angeles County Museum of Art and New York: Rizzoli.

Fucault Michel (1973) The Order of Things: An Archeology of Human Sciences. New York:Vintage Book.

36. Fuss Diana (1960) Essentially Speaking: Feminism, Nature & Difference, Routledge, New York, London.

37. Jacob C. Margaret (1998) The Cultural Foundations of early industrialization: A project, in Technological Revolutions in Europe Historical perspectives, Maxine Berg ed., Cheltenham, UK, 67.

38. Ogburn, William Fielding (1923) Social Change with Respect to Culture and Original Nature, New York: Huebsch.

Ogburn, William Fielding (1957) The Meaning of Technology, in: John F. Cuber (1957) Technology and Social Change, New York, Appleton century croft inc.

40. Ogburn F. William, How technology causes social chang, in: Cuber F. John (1957) Technology and social change, Appleton-Century-Crofts, inc, New York.

41. Ogburn F. William, The Nature of Technology, in: Philip L. Bereano Ad. (1976) Technology as a Social and Political phenomenon, New York, John Wiley & Sons.

42. Gonzalez Jenniger (1999), Envisioning cyborg bodies: Notes from current research. In Wolmark Jenny ed Cybersexualities: A reader of feminist theory, Cyborgs and cyberspace, Edinburgh university press.

Gray Hables Chris (ed). (1995) The Cyborg Handbook. London: Routledge.The Cyborg Handbook

44. Gray, Chris Hables (1995). Medical Cyborgs: Artificial Organs and the Quest for the Posthuman. In Chris Hables Gray (Ed)., Technohistory: Using the History of American Technology in Interdisciplinary Research. Melbourne, FL:Krieger Publishing, forhcoming.

45. Goodman Paul, Can Technology be humane?New York Review of books, November 20, 1969, 28. In Ogburn F. William, The Nature of Technology, in: Philip L. Bereano Ad. (1976) Technology as a Social and Political phenomenon, New York, John Wiley & Sons, 6.

46. Haraway Donna J. A Manifesto for Cyborgs: Science, Technology, and Socialist Feminism in the 1980s. (2000) In The Gendered Cyborg: A reader, Kirkup Gill, Janes Linda, Woodward Kath, Houvenden Fiona (ed) Routledge, London.

47. Haraway Donna (1989) Primate Visions: Gender, Race and Nature in the World of Modern Science. New York, Routledge.

48. Haraway Donna J. (1991) Simians, Cyborgs, and Women: The Reinvention of Nature. New York: Routledge.

49. Haraway Donna J. (1997) Modest_Witness@Second_Millennium.FemaleMan_Meets_OncomouseTM: Feminism and Technosocience. New York: Routledge.

50. Haraway Donna (1999) The Promises of Monsters: Aregenative Politics for inappropriate/d Others, in Cybersexualities: A reader on feminist theory, Cyborgs and Cyberspace, Wolmark Jenny ed, 1999, Edinburgh University Press.

Hayles N. Katherine (1999) How We Became Posthuman: Virtual Bodies in Cybernetics, Litrature, and Informatics. Chicago: The University of Chicago press.

52. Hayles N. Katherine (1999) The Life Cycle of Cyborgs: Writing the Posthuman. In The Cyborg Handbook, Chris Hables Gray (ed). Routledge, New York & London.

53. Hulten Pontus K.G., Introduction to the Machine as seen at the wnd of the Mechanical age, in Philip L. Bereano Ad. (1976) Technology as a Social and Political phenomenon, New York, John Wiley & Sons.

54. Irigaray, Luce (1994 [1990] ) Je, Tu, Nous: Toward a Cultural of Difference. New York and London: Routledge.

Keller Fox Evelyn (1995) Reflections on Gender and Science,Yale University press, New haven and London.

Kemeny G. John, Man Viewd as Machine, Sientific American 192 (1995), 58-67 on p. 67.

Kirkup Gill, Janes Linda, Wooward Kath, Hovenden Fiona (ed). (2000) The Gendered Cyborg: A Reader. New York: Routledge.

Kristeva Julia (1983) Power of Horror,New York, Columbia University Press.

59. Stanley Manfred, Technology and its critics, in: Philip L. Bereano Ad. (1976) Technology as a Social and Political phenomenon, New York, John Wiley & Sons.

60. Marx Leo (1964) The Machine in the garden, Oxford university press, New York, 149.

61. Mazlish Bruce (1967) The Fourth Discontinuty, Technology and Culture.

62. Mesthene G. Emmanuel, The Role of Technology in Society: some General Implications of the Programs Research, Fourth Annual Peport, 1967-1968, Harvard University Program on Technology and Society, 44. In Philip L. Bereano Ad. (1976) Technology as a Social and Political phenomenon, New York, John Wiley & Sons, 5.

63. McDermott John, Technology: The opiate of the Intellectuales, New York Review of Books, July 31, 1969, 29.

64. Miller C. Delbert, Theories of social change, in: Cuber F. John (1957) Technology and social change, Appleton-Century-Crofts, inc, New York.

65. Laura, Mulvey. "Visual Pleasure and Narrative Cinema" and "Afterthoughts on Visual Pleasure and Narrative Cinema inspired by Duel in the Sun ", Chaps. 4 & 5, in: Feminism and Film Theory, ed. Constance Penley (NY: Routhledge, London: BFI) 1998.

66. Newman Jan (1997) Religion and Technology: A study in the Philosophy of Culture, Westport, Connecticut, London, Praeger.

67. Lerman Nina E., Mohun Arwen Palmer & Oldenziel Ruth (1997) Virsatile tools: Gender analysis and the history of technology, Technology and Culture (special issue: Gender analysis and the history of technology) January 97, 38, no 1, The University of Chicago press.

68. Lerman Nina E., Mohun Palmer Arwen & Oldwnziel Ruth (1997) The Shoulders we stand on and the view from here: Historiography and dirextions for research, Technology and Culture (special issue: Gender analysis and the history of technology) January 97, 38, no 1, The University of Chicago press.

69. Lykke Nina, Between Monsters, Goddesses and Cyborgs: Feminist Confrontations with Science. In The Gendered Cyborg: a reader (2000) Kirkup Gill, Janes Linda, Wooward Kath, Hovenden Fiona, Routledge, London & New York.

70. Patrocinio Schweickart, What is.. Science and Technology in feminist Utopias. In MachinaEx Dea: Feminist Perspectives on Technology, Joan Rothschild (ed), (1983) The Athene series, Pergamon press, New York.

Popular Science (1998-2001) http:/ / www.popsci.com

Riki Anne Wilchins (1997) Read My Lips: Sexual Subversion and the End of Gender, Firebrand Books, Ithaca, New York.

73. Shneiderman ben (October 23, 1984) Beyond Artificial intelligence: Overcoming the obstacle of animism. Proceedings of workshop on long term social impact of artificial intelligence, office of Technology Assessment.

Springer C. (1996) Electronic Eros: Bodies and Desire in the postindustrial age. Austin: University of Texas press.

Stepan Nancy Leys, Race and Gender: The Role of Analogy in Science. In: Feminism & Science (1996) Fox Keller Evelyn and Longino Helen E. (ed), New York, Oxford.

76. Suleiman Rubin Susan (1985) ed. The Female Body in Western Culture: Contemporary Perspectives, ambridge.

77. Sungook Hong (IHPST University of Toronto). Speech at the Postech (Pohang, South Korea) on the 22 of June, 2000.

78. Thomas Carolyn De La Pena (1999) Recharging at the Fordyce: Confronting the machine and nature in the modern bath, Technology and Culrure, October 1999, vol. 40, no. 4.

Wittig Monique, One is Not Born a Women, The Straigh Mind and other Essays, Boston 1992.

80. Wiener Norbert (1964) God and the Golem (ditails not found).

ספרות בדיונית וספרות מדע בדיוני

בעברית

1. אן מק - קפרי (1969) הספינה המזמרת, תרגום אריה חשביה, עם עובד - מדע בדיוני, תל אביב.

טוויס וולטר (תשמ"א) מוקינגבירדתל אביב: הוצאת רב מכר.

מק - קפרי אן (1981), הספינה המזמרת, תל אביב: עם עובד.

שלי מרי (2000) פרנקנשטיין, או, פרומוטאוס המודרני, תל אביב: הוצאת פראג.

באנגלית

Gibson Wiliam (1984) Neuromancer. New York: Ace books.

2. Shelley Mary (1968) Frankestein, or the Modern Prometheus, Three Gotic Novels, Penguin Books, Harmondsworth (first edn, London 1818).

Thomson Amy (1993) Virtual Girl, Ace Books, New York.

4. Woolf Virginia (1938) Three guineas. London: Hogarth Press. Reprinted, Hammondswotth, England: Penguin (1977).

פילמוגרפיה

"בלייד ראנר": 1982, רידלי סקוט, ארה"ב.

"מטרופוליס": 1927, פריץ לאנג, גרמניה.

"מסע בין כוכבים - המפגש": 1996, ג'ונתן פרייקס, ארה"ב

"שליחות קטלנית": 1984, ג'יימס קמרון, ארה"ב

"שליחות קטלנית 2 - יום הדין": 1991, ג'יימס קמרון, ארה"ב

X-Men: 1993, בראיין סינגר, ארה"ב

The Terminator"": 1984, קאמרון ג'יימס, ארה"ב.

"מאטריקס": 1999, האחים Wachowski, קנדה

"הנוסע השמיני": 1979 רידלי סקוט, ארה"ב.

"הנוסע השמיני": 1986, ג'יימס קאמרון, ארה"ב.
דחפים מיניים אקדמיה דימויים הערה ראוי אנושיות טרנסגנדרים חשק מיני נטייה דו מינית מוסר ביסקסואלים דיכוטומי דיכוטומיה הגוף טכנולוגיה טכנולוגיות מגדר פמיניזם פמיניסט פמיניסטיות פמניזם פמניסט פמניסטיות שוביניזם שוביניסט שובניזם שובניסט שובניסטיות תבניות
ליקוטי מוהרן ח"ב כג, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן
ליקוטי מוהרן ח"ב כג, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן
...ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן איך להפוך עצבות לשמחה לפי ליקוטי מוהרן? בליקוטי מוהרן חלק ב תורה כג, מסביר רבי נחמן מברסלב את עניין השמחה באמצעות משל ברור. המשל מדבר על מצב שבו קבוצה של אנשים נמצאים במעגל של ריקודים ושמחה, אך ישנו אדם אחד שעומד בצד, עצוב או במרה שחורה, ואותו האדם אינו משתתף בשמחה. אנשים אלו רואים אותו במצב של עצבות ומנסים בכוח להכניסו לתוך מעגל הריקוד, כדי שגם הוא יהיה שמח...
מושגים בקבלה, מה זה סתימאה? השכל של אלוהים, החוכמה של אלוהים, עולם האצילות, ארבעת העולמות, עשר הספירות, ספירת החוכמה, ספירת הכתר, מה זה EIP? מוחא סתימאה, עתיקא סתימאה, חכמה סתימאה, עילאה סתימאה
מושגים בקבלה, מה זה סתימאה? השכל של אלוהים, החוכמה של אלוהים, עולם האצילות, ארבעת העולמות, עשר הספירות, ספירת החוכמה, ספירת הכתר, מה זה EIP? מוחא סתימאה, עתיקא סתימאה, חכמה סתימאה, עילאה סתימאה
...מה זה סתימאה? השכל של אלוהים, החוכמה של אלוהים, עולם האצילות, ארבעת העולמות, עשר הספירות, ספירת החוכמה, ספירת הכתר, מה זה EIP? מוחא סתימאה, עתיקא סתימאה, חכמה סתימאה, עילאה סתימאה מה זה סתימאה? ההסבר על המושג סתימאה מתחיל עם ההבנה של המילה בעולמות הקבלה. באופן כללי, סתימאה מקורה במילה סתום בעברית, אולם לא מדובר בסתום במובן של חוסר בהירות או חוסר ידע. אלא, סתימאה מתארת מצב שבו משהו נמצא במצב של הסתתרות מוחלטת, שאין לגשת אליו או להבין אותו. מהו מוחא סתימאה? מוחא סתימאה הוא מושג חשוב בקבלה, שמזוהה...
גארי יורופסקי / בעד ונגד צמחונות / טבעונות / אכילת בשר / שיטות שכנוע - ביקורת על גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי טועה? למה גארי יורופסקי משקר? הפרכה של גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 2
...טבעונות / אכילת בשר / שיטות שכנוע - ביקורת על גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי טועה? למה גארי יורופסקי משקר? הפרכה של גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 2 ואם אתם באמת חושבים שיש כזה דבר שחיטה הומאנית. אני סקרן, האם אתם גם חושבים שיש כזה דבר אונס הומאני? התעללות מינית הומאנית בילדים? עבדות הומאנית? מה עם שואה הומאנית? ומה האמת? האמת היא ששום דבר לא מושלם, אבל יש את הרע במיעוטו שהוא נקרא הומאני. אבל זה לא...
כמה טיפולים צריך? כמה זמן אמור להימשך טיפול? איך לבחור מטפל? בחירת מטפל, תוך כמה זמן אפשר לטפל? כמה פגישות צריך? כמה זמן טיפול פסיכולוגי? כמה זמן אורך טיפול? טיפול קצר מועד, טיפול CBT, אימון אישי, טיפול דינמי
כמה טיפולים צריך? כמה זמן אמור להימשך טיפול? איך לבחור מטפל? בחירת מטפל, תוך כמה זמן אפשר לטפל? כמה פגישות צריך? כמה זמן טיפול פסיכולוגי? כמה זמן אורך טיפול? טיפול קצר מועד, טיפול CBT, אימון אישי, טיפול דינמי
...טיפול? איך לבחור מטפל? בחירת מטפל, תוך כמה זמן אפשר לטפל? כמה פגישות צריך? כמה זמן טיפול פסיכולוגי? כמה זמן אורך טיפול? טיפול קצר מועד, טיפול CBT, אימון אישי, טיפול דינמי האם אפשר להתחייב מראש על מספר פגישות לטיפול נפשי? כאשר אדם הולך לקבל טיפול נפשי, טיפול פסיכולוגי, טיפול CBT, אימון אישי או טיפול דינמי, הוא רוצה לדעת מראש כמה פגישות הוא יצטרך וכמה זמן ייקח הטיפול. אליעד כהן מסביר בהרצאתו שהשאלה הזאת היא הגיונית וטבעית, אך התשובה עליה מורכבת. לדבריו, כשאדם משלם על מוצר או שירות, הוא תמיד בוחן את...
ילדים רוצים שיאהבו אותם, הורים וילדים, ההורים שלי לא אוהבים אותי, טראומה מההורים, פוסט טראומה מהילדות, ההורים תמיד אשמים, ההורים לא אשמים, ההורים אשמים, להאשים את ההורים, ריפוי הילד הפנימי הפגוע
ילדים רוצים שיאהבו אותם, הורים וילדים, ההורים שלי לא אוהבים אותי, טראומה מההורים, פוסט טראומה מהילדות, ההורים תמיד אשמים, ההורים לא אשמים, ההורים אשמים, להאשים את ההורים, ריפוי הילד הפנימי הפגוע
...וילדים, ההורים שלי לא אוהבים אותי, טראומה מההורים, פוסט טראומה מהילדות, ההורים תמיד אשמים, ההורים לא אשמים, ההורים אשמים, להאשים את ההורים, ריפוי הילד הפנימי הפגוע האם ילדים באמת חייבים לרצות שהוריהם יאהבו אותם? אליעד כהן פותח בשאלה עקרונית לגבי יחסי הורים וילדים - האם באמת מחויב שילדים ירצו את אהבת הוריהם, או שזו רק התניה חברתית? הוא מסביר כי בהרבה טיפולים רגשיים, מקובל לחשוב שהסיבה העיקרית לקשיים רגשיים היא שההורים לא נתנו מספיק אהבה. אליעד מציג את השאלה הבסיסית הזו על מנת לבחון את נכונותה ואת...
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
...אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית מדוע אליעד לא כתב על האמת בצורה גלויה בספר? השאלה המרכזית שעולה מתוך ההרצאה היא מדוע אליעד לא ציין את המושג האמת בצורה מפורשת וגלויה בכל הפרקים בספרו, אלא הסתיר או נמנע מלהזכיר אותו במפורש. אליעד מסביר כי ישנם שני כיוונים להבין מדוע לא נעשה שימוש מפורש במושג האמת. האפשרות הראשונה היא פשוטה: יכול להיות שהוא שכח או לא התכוון לכך. האפשרות השנייה, שאליעד מדגיש אותה במיוחד, היא שהוא בכוונה הסתיר את המושג אמת, מתוך מחשבה שאם הוא יזכיר...
סוד הכסף, סודות העושר, איך להתעשר ולהיות עשיר? איך לעשות כסף ולהתעשר? להיות יותר טוב מאחרים, להצליח יותר מאחרים, לייצר ערך, היצע וביקוש, איך להיות מיליונר? איך להיות עשיר? איך עושים כסף? איך לעשות יותר כסף? מנטורינג לכסף
סוד הכסף, סודות העושר, איך להתעשר ולהיות עשיר? איך לעשות כסף ולהתעשר? להיות יותר טוב מאחרים, להצליח יותר מאחרים, לייצר ערך, היצע וביקוש, איך להיות מיליונר? איך להיות עשיר? איך עושים כסף? איך לעשות יותר כסף? מנטורינג לכסף
...העושר, איך להתעשר ולהיות עשיר? איך לעשות כסף ולהתעשר? להיות יותר טוב מאחרים, להצליח יותר מאחרים, לייצר ערך, היצע וביקוש, איך להיות מיליונר? איך להיות עשיר? איך עושים כסף? איך לעשות יותר כסף? מנטורינג לכסף איך להתעשר ולהיות עשיר? ההרצאה עוסקת בניתוח מעמיק של הדרך בה אנשים עשירים התעשרו בצורה חוקית ומוסרית, תוך כדי בחינת שיטות העבודה שמאחורי ההצלחה הכלכלית. אליעד כהן פותח את השיחה בהומור, אך במהרה עובר להסברים רציניים על הדרך שבה עשירים השיגו את עושרם, וכיצד אפשר להצליח גם בצורה כזו. מהם העקרונות...
פחד לפגוע בעצמך, פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, פחד לעשות דברים רעים, פחד לפגוע באנשים, פחד לא לפעול בהיגיון, פחד מאיבוד שליטה, טיפול בפחדים, טיפול בחרדות, שינוי חשיבה
פחד לפגוע בעצמך, פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, פחד לעשות דברים רעים, פחד לפגוע באנשים, פחד לא לפעול בהיגיון, פחד מאיבוד שליטה, טיפול בפחדים, טיפול בחרדות, שינוי חשיבה
...פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, פחד לעשות דברים רעים, פחד לפגוע באנשים, פחד לא לפעול בהיגיון, פחד מאיבוד שליטה, טיפול בפחדים, טיפול בחרדות, שינוי חשיבה מהו הפחד שגורם לאנשים להימנע מלעשות פעולות מסוימות? כחלק מהתהליך של הבנת פחדים וחרדות, אליעד מסביר את הלוגיקה מאחורי פחדים כמו פחד מההשלכות של פעולה שתגרום לנזק. הוא מתחיל עם דוגמה של אדם שפוחד לומר משהו לא במקום, ושואל מה ההיגיון מאחורי הפחד הזה. התשובה שניתנה היא שבאדם חווה את הפחד הזה כי הוא עשוי להרגיש שהתוצאה של הפעולה תהיה לא טובה, כמו במקרה של...
טראומה מהעבר, איך לשנות את העבר? איך להחזיר את הזמן לאחור? איך לפתור בעיות מהעבר? איך להחזיר את הגלגל לאחור? איך להתמודד עם טראומה מהעבר? טיפול בבעיות מהילדות, טראומה מהילדות, טראומה מההורים, טראומה מבית הספר, טראומת אונס
טראומה מהעבר, איך לשנות את העבר? איך להחזיר את הזמן לאחור? איך לפתור בעיות מהעבר? איך להחזיר את הגלגל לאחור? איך להתמודד עם טראומה מהעבר? טיפול בבעיות מהילדות, טראומה מהילדות, טראומה מההורים, טראומה מבית הספר, טראומת אונס
...הזמן לאחור? איך לפתור בעיות מהעבר? איך להחזיר את הגלגל לאחור? איך להתמודד עם טראומה מהעבר? טיפול בבעיות מהילדות, טראומה מהילדות, טראומה מההורים, טראומה מבית הספר, טראומת אונס האם באמת אפשר לשנות את העבר ולהתמודד עם טראומה מהילדות? אליעד כהן מסביר שישנם אנשים הסובלים מאירועים טראומטיים שקרו להם בעבר, כמו תאונת דרכים, חרם בבית הספר, התעללות מצד ההורים, אונס או כל דבר קשה אחר שעבר עליהם. האדם מרגיש רע מאוד בהווה בגלל הדברים האלה והוא שואל את עצמו איך להתמודד עם זה ואיך להשתחרר מהכאב של העבר. מדוע א...
יעוץ פילוסופי, יעוץ מעשי, מאה אחוז הצלחה, מאה אחוז פיתרון, להודות שיש חיסרון, הכנה למפגש עם אליעד, להשתמש בשנאה, פילוסופיה ופרקטיקה, לכל דבר יש הפך, להתייחס לעצמך ברצינות
יעוץ פילוסופי, יעוץ מעשי, מאה אחוז הצלחה, מאה אחוז פיתרון, להודות שיש חיסרון, הכנה למפגש עם אליעד, להשתמש בשנאה, פילוסופיה ופרקטיקה, לכל דבר יש הפך, להתייחס לעצמך ברצינות
...יעוץ מעשי, מאה אחוז הצלחה, מאה אחוז פיתרון, להודות שיש חיסרון, הכנה למפגש עם אליעד, להשתמש בשנאה, פילוסופיה ופרקטיקה, לכל דבר יש הפך, להתייחס לעצמך ברצינות מהם העקרונות של יעוץ פילוסופי ופרקטי שמציג אליעד? אליעד מדבר על ההבדל בין פתרון פילוסופי לבין פתרון מעשי. הוא מסביר שכאשר אדם פונה אליו עם בעיה, יש להבין אם הוא באמת רוצה פתרון מעשי או שמא הוא מחפש תשובות פילוסופיות בלבד. כאשר מישהו מציין שזוהי בעיה אמיתית, אך בו זמנית לא מוכן להודות שהיא באמת מציקה לו, הוא למעשה לא מחפש פתרון אמיתי אלא מעדיף...
אהבה - הצורך האנושי להיות אהוב והצורך באהבה
...והצורך באהבה הצורך האנושי להיות אהוב עי אחרים והצורך באהבה הוא חוק אוניברסלי וצורך עמוק לכל באי הבריאה. כולנו זקוקים לאהבה כמו אוויר לנשימה, כך ברא אותנו הבורא, אך מה עלינו לעשות כדי שיאהבו אותינו ובאיזה אמצעים ננקוט כדי שנהיהי אנו אהובים על אחרים, שלמה המלך החכם באדם כבר אמר... כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם {משלי כז יט} כלומר כפי שהפנים משתקפות על פני המים כך משתקף ליבנו בליבו של השני, כלומר יש משקל למה שאני מקרין מתוכי לשני, אדם חייכן, מוכר חיוך ומעלה אצל המקבל תחושת שייכות רצונית הגורמת לו...
אימון אישי - טיפים לחיים טובים ומאושרים - 20
...אישי - טיפים לחיים טובים ומאושרים - 20 אפשר לומר שהעולם התפתח... ואפשר לומר שהוא רק שינה צורה, תלוי מה נקודת הייחוס שלך. אם אנחנו מחפשים משהו שישנה את סהכ הטוב והרע שיש בעולם, אז שום דבר לא השתנה. למרות שבני האדם מזלזלים בבהמות... מצד האמת אתה צריך את כל השכל שבעולם כדי להיות מסוגל להיות תמים כמו בהמה. כי בני האדם הם החיה הכי אומללה בעולם, כל הזמן מחפשים משמעות ומה הפרויקט הבא, ולזה הם קוראים חכמה... אבל אלפי שנים של חכמה והתפתחות והאומללות נשארה זהה, היא רק החליפה צורות. אז היום לא צריך לשאוב מים...
להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום?
...מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום?. להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום? הפעם אדבר על אחת האשליות הגדולות בעולם, וזאת אשליית ההתקדמות. וזה עבור מי שחושב שהוא צריך להתקדם, ועבור מי שבאשליה שהאדם בכלל מתקדם לאיזה מקום ועבור אלו שמלמדים אחרים שצריך להתקדם. ולמה זו אשליה, כי זה כמו לתת לאדם לטחון מים, והוא מתאמץ ומתאמץ, אבל לא קורה כלום הוא רץ במקום כי הוא טוחן מים ואין מה לטחון. חוץ...
אמונות שליליות - הפתרון
...קעטבי נחמני המחשבות שלנו הן לא שליליות והאמת שהן גם לא חיוביות - הן רק המחשבות שבחרנו במודע ושלא במודע, לארח באוהל מוחנו. המחשבות שלנו נייטרליות מטבען וללא נקודת המבט המיוחדת שלנו אין להן כל אחיזה במציאות. מהי מחשבה ו/או אמונה נייטרלית? אמונה היא המשמעות שאנו נותנים לדברים במציאות, הדרך שבה אנחנו חושבים את הדברים ועל הדברים ומבחינתנו משמעות זו היא האמת האחת והיחידה. אנו לא משכנעים את עצמנו לחשוב כך - זה קורה מעצמו ולרוב באופן לא מודע. המחשבות והאמונות שלנו גורמות לנו להרגיש בדרך מסויימת בכל פעם...
מנטרה - מבוא
...מנטרה היא צליל, הברה, מילה או קבוצת מילים שנחשבות לבעלות יכולת להשפיע על התודעה באופן רוחני. השימוש במנטרה משתנה בהתאם לאסכולה ולפילוסופיה הקשורה אליה. מקורה של המנטרה (דוונאגרי: ) הוא בתרבות הודית ההודית. היא חלק מרכזי בהינדואיזם, ונהוגה גם בבודהיזם, סיקהיזם וגייניזם. כיום השימוש במנטרות נפוץ גם בתנועות רוחניות רבות שמבוססות על תרבויות ודתות מזרח קדומות. המנטרות הן לרוב צלילים מקודשים או שמות של האל. דוגמה למנטרה בולטת האום. או אום מאני פאדמה הום ובתרגום הרווח: הלל לאבן החן שבלוטוס (מאני: אבן חן...
ויתור. כאשר אדם מוותר לזולתו, מה זה אומר עליו?
...אדם מוותר לזולתו, מה זה אומר עליו? ויתור. כאשר אדם מוותר לזולתו, מה זה אומר עליו? ויתור / לוותר / וותרנות. כאשר אתה רואה שני אנשים שבינם מריבה ומחלוקת כל שהם, ואחד מהם מוותר ונכנע לחברו, דע, כי זה שנכנע לחברו אין זה אומר עליו בהכרח שהוא אינו צודק. פעמים רבות, זה שמוותר לחברו הוא הצודק, רק שהוא גם חכם שאינו צריך להוכיח שהוא צודק. הוא מספיק חכם כדי לקלוט שלא אכפת לו ממי יחשבו שניצח. כי הוא ככ בטוח בעצמו עד כדי כך שלא אכפת לו מה חושבים עליו. ולכן הוא מוותר. כי באמת נקמנות / נצחנות / פסיכולוגיה הפוכה...
טכניקה לשחרור רגשי - EFT - Emotional Freedom Technique
...לשחרור רגשי - EFT - Emotional Freedom Technique EFT היא אחת מן השיטות הרבות בהן אני משתמשת בקליניקה שלי. כיוון שלא הרבה יודעים עד כמה השיטה הזאת יעילה וקלה ליישום החלטתי להביא בפניכם, בקצרה, מידע שיחשוף אתכם לנפלאותיה. מה זה EFT? טכניקת אי. אפ. טי (Emotional Freedom Technique) הינה טכניקה לשחרור רגשי. זוהי שיטה פסיכו - אנרגטית המשלבת תהליך אנרגטי וקוגניטיבי ומשמשת באופן מופלא ועוצמתי לשחרור ממצבים רגשיים ופיזיים כאחד. זה מפתיע, שונה מכל שיטה אחרת וקצת קשה להאמין, אך זה פשוט עובד. הפשטות, המהירות...
שקר ואמת
...אכן צריך לבדוק מה האמת בשלמות: נעשה פרופיל לאמת שלי: לכל אחד יש הבנת מציאות שלו שנובעת מתוך המציאות האמיתית עצמה, ההפרש בין הדעה של אחד מהשני היא בגלל כלי הקיבול, כלומר איך אדם מקבל את הדברים בתוך הכלי שלו, כל כלי קיבול שונה מקודמו. הדבר דומה לכך שאדם רואה בצבעים, ובעלי חיים מסויימים רואים צבעים אחרים, וכל אחד רואה צבע אחר, אבל הם רואים את אותו הדבר. זה כמו שאדם רואה אחד גבוה ממנו הוא יראה לו גבוה אחד אחר אותו אדם יראה לו נמוך ושניהם צדקו. אבל נשאלת השאלה, יש דברים שכל כך סותרים שאי אפשר להבין שהם...
תרפיה באומנות - מהי?
...העובדת באמצעות ההתעסקות בחומרי יצירה עם הכוונה מקצועית אנו עוזרים למטופל לחזק את כישוריו, אופיו, מצב רוחו, מעמדו החברתי ודימויי העצמי יש סוגי תרפיות באומנות שעוזרים למטופל להתגבר על קושי או מוגבלות היא מתאימה לכל אדם המגלה נכונות להתנסות בחומרי אומנות ללא קשר לכשרון אומנותי או ניסיון קודם בתחום.. בתרפיה באומנות מושם דגש על כישורי האדם ועל עשייה. בדרך זו מתאפשרת השתחררות ספונטאנית המציעה למטופל דרך ליצור קשר עם העצמי היצירתי שלו, להתחבר ולממש את יכולותיו ופוטנציאל הצמיחה שלו. . ישנם סוגי חומרים
הסוד לעושר מצוות מעשר: עשר תעשר ותתעשר
...חוכמת הקבלה מסבירה שאנרגיה מתוקף היותה חייבת לחלוק עצמה על מנת לנצל עצמה טוב יותר. הגוף שלנו הוא כלי - מעין מקדש לנשמה. לכלי זה כמו לכל כלי יש קיבולת - והוא יכול להכיל רק את הקיבולת המתאימה לו ממש כמו ששופכים יותר מידי מים לכוס ואז אין שימוש למים שנשפכו. כך גם הגוף - כאשר נכנסת אליו אנרגיה מסוימת הוא חייב לחלוק אותה עם אחרים, עם גופים אחרים ולא לשמור אותה לעצמו בקנאות, אחרת הוא לא ימצה את שלמותה של האנרגיה. כאן טמון הסוד של מצוות המעשר. כפי שלא בריא לנפש לשמור סוד בקנאות אלא חובה לחלוק אותו לפחות...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על crossover
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: crossover, כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: crossover, איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לגלות את תכלית הפרעת אישיות נרקיסיסטית חושב על האקסית הבריאה הראשונה לבזבז את הזמן טיעונים נגד חרדת נטישה היגיון לפחד להאמין בעצמך שיטות להתמודד עם חרדה חברתית לחפש אהבה למה הוא התאהב בי? האם יש אושר? מאושר ושמח לשכנע בן זוג איך מתמודדים עם פחד מבגידה? להחליט החלטה בלב שלם התמודדות עם לקוחות קשים איך להתמודד עם פחד של ילדים מפני הקורונה? מה לעשות כדי להצליח ולא להיכשל? הצלחה בחיים איבוד לקוחות והעלאת מחירים לגרום למישהו להצביע קונפליקט בחינוך ילדים חינוך הורים וילדים תקשור עם התת מודע מה מגלים בהארה רוחנית? הפרעות קליניות איך נוצרת סכיזופרניה פרנואידית? לגרום לאקס להתגעגע להתנתק מהאקס באמצעות הרצועות תוכנית אימונים בחדר כושר למתקדמים האם אלוהים השתגע? איך לדעת אם יש אלוהים? הארה רוחנית אקראית לזהות הארה מה זה להיות אלוהים? להיות אלוהים חלש כסף לתרופות להפוך תחביב לכסף שלמות ומטרת החיים אושר ומטרת החיים הסרת פרסום שלילי בפייסבוק מוטיבציה חיובית לאדם יש בחירה חופשית אני בוחר או לא... למה יש רע בעולם? מי ברא את העולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לאורח חיים בריא, אימון אישי קריירה, הדרכה בנושא crossover - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 27_11_2025 השעה 07:04:53 - wesi4