ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מגדר ✔פמיניזם וטכנולוגיה של הגוף: מגדרו של הסייבורג ותבניות דיכוטומיות ✔"If women are made rather than born, then surely the same is...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פמיניזם וטכנולוגיה של הגוף: מגדרו של הסייבורג ותבניות דיכוטומיות
"If women are made rather than born, then surely the same is true of men. It is also true of science"

Evelyn Fox Keller

מבוא

הסייבורג הוא חיבור בין גוף אנושי למכונה. [1] נושא המחקר הוא ההשלכות המגדריות העולות מן הסיטואציה של המרתו של הגוף האנושי בסייבורג. בעבודה זו אבחן את הנשיות והגבריות כמאורגנות על ידי תבניות דיכוטומיות של קליטה וארגון עולם, אל מול האופציה של ארגון נשיות וגבריות דרך סכמות אוטופיות המנסות לנסח תבניות שאינן דיכוטומיות. אבדוק מהו הקשר בין תבניות דיכוטומיות לבין ארגון העולם וכן האם וכיצד מייצרות תבניות דיכוטומיות הדרה של האחר ובעקבות זאת מקבעות את מקומה הנמוך היררכית של האשה. סיטואצית הסייבורג מעניינת ורלוונטית בהקשר זה משום שמתוך עיסוק בה ניתן לנתח ולהבין באופן ברור את דרך המחשבה הבינארית המציבה את המאפיינים המגדריים הגברים כדיכוטומיים למאפיינים המגדריים הנשיים. אבחן את סיטואצית הסייבורג ומגדרו דרך ניתוח מוצרים תרבותיים מן הספרות, הקולנוע, האמנות והרפואה.

נקודת המוצא של המחקר אינה מתיחסת למגדר כאל מלה המייצגת היסטוריה או תרבות של נשים כמו, למשל, דרך השאלה מהו מספר הנשים ההנדסאיות (את זאת אשאיר למחקרים אחרים). נקודת המוצא גורסת כי קטגוריית מגדר הוא כלי אנאליטי שמיש המאפשר אופן נוסף של ניתוח והבנה של התרבות ושל מערכת היחסים בין התרבות לטכנולוגיה ובין הגוף האנושי למכונה. אשתמש במגדר ככלי המקנה זווית ראיה וטכניקה נוספת לחקירה והבנת נושאים מוכרים. השיקול המגדרי והחיבורים שהוא מחייב בין התחומים השונים, מאפשרים נקודת מבט שונה ולכן מסקנות שונות הנובעות ממנה. כך, מגוון התחומים בהם אעסוק מהווה מרחב ידע רב מדיסציפלינות שונות, ידע שהוא פרגמנטרי ומחולק למחלקות אקדמיות שונות. המחקר המגדרי מאפשר זווית ראיה וטכניקה שונה למחקר והבנת נושאים מוכרים. כלי זה והמעברים שיבצע המחקר בין תחום לתחום מאפשרים את נקודת המבט השונה והמסקנות הנובעות ממנה. כאשר ההיסטוריונית ג'ון סקוט כתבה: "Gender: A useful category of historical analysis", [2] היא הכירה בכך שתאוריות מגדר עשויות להיות מועילות וניתן להשתמש בהן כגישות מרכזית להבנת נושאים חשובים בדיסציפלינה בה היא עוסקת. סיבה נוספת לשימוש בכלי המגדרי הינו התפקיד המרכזי אותו ממלא משחק המגדר באינטראקציה של אנושיות עם טכנולוגיה ובמקביל - היותה של הטכנולוגיה בתרבות המערב קריטית להבניית זהויותיהם של נשים וגברים.

בכדי להשתמש בכלי הניתוח המגדרי ברצוני להגדירו. מגדר עשוי להיות מוגדר במספר דרכים [3]:

לרוב מגדר הוא מכלול של רעיונות על נשיות ועל גבריות והתזוזות בגבולות ביניהם.

נשיות וגבריות כמוגדרות דרך אינטראקציות חברתיות.

מגדר הוא גם מערכת מישמוע המוצמדת לפעולות, אוביקטים ובני אדם.

בנוסף להיותו חלק מזהות אישית או מוסדית מובנית מתפקד המגדר באופן סימבולי ומטאפורי: לדוגמה, לאמר שפעילות טכנולוגית מסויימת היא באופן סימבולי נשית במגדרה, אין משמעו שגברים לעולם לא מבצעים פעילות זו. [4]

ניתוח מגדרי הוא כלי שימושי במחקר זה ממספר סיבות. ראשית, אם המבצעים המסורתיים של חקר הטכנולוגיה מזוהים כגבריים, משום שגברים מזוהים באופן מסורתי כהוגים, מייצרים ומשתמשים בטכנולוגיה, הרי שחקר הגבריות יוביל להבנות חדשות של אבני היסוד של התרבות והאידאולוגיה. שנית, הכלי המגדרי מנתח את הדרך בה הדברים מיוצרים ונעשים, כלומר - מה נבחר לבדיקה או לייצור ומה נשפט כראוי לבדיקה ולייצור, מה שמאתגר את ההנחות הקונבנציונאליות על מה נחשב כטכנולוגיה ומה לא, ומהן טכנולוגיות חשובות למחקר ומה לא. פירוק הגבולות המסורתיים הללו חושף את מרכזיות הצומת בו טכנולוגיה ותרבות נפגשים [5], בנוסף צומת זו היא גם האתר בו מכוננים אספקטים מרכזיים של הבניית מערכות מגדר. הבדלים מגדריים אינם מיוצרים ללא סיבה, הם תולדה של ומשרתים של הקשרים היסטוריים, טכנולוגים, פילוסופים ותרבותיים מסויימים ובסופו של דבר הם מכוננים על ידי בני אדם. המחקר ישאל שאלות על היחסים בין המגדר לטכנולוגיה. מטרת המחקר לשאול: כיצד נתפס בתרבות המאה העשרים הגוף האנושי אל מול המכונה, האם השתנתה תפישה תרבותית זו לאור השינויים הטכנולוגיים העכשויים? האם ישנה אופציה לתפישה שונה את הגוף לתפוש אותו כסייבורג, והאם תפישה זו מעניקה לנו תובנות ומשמעויות שונות לגבי הבינאריות של גוף מול מכונה?

הפרק הראשון ידון בתפישה התרבותית של הגוף האנושי מול התפישה התרבותית של המכונה, דרך סקירה של דיסציפלינות שונות: פילוסופיה, היסטוריה ותרבות. החלק השני של פרק זה ידון בבינאריות "מכונה מול אנוש": הצגת האופן בו נתפשת המכונה כאופוזיציה בינארית דיכוטומית לאדם.

הפרק השני יתמקד בתפישתן של גישות פמיניסטיות את הבינאריות. אתיחס לדיכוטומיה "אסנציאליזם מול קונסטרוקטוביזם" אצל פאס, הדיכוטומיה "מין מול מגדר" אצל באטלר, והדיכוטומיה "גוף מול מכונה" אצל הראוואי.

הפרק השלישי ידון בניתוח מקרה הסייבורג, הבינאריות כמכוננת את ההבנה והתפישה המגדרית. כאן אבהיר מהו הסייבורג ואבצע ניתוח של דימוי הסייבורג דרך דיסציפלינות שונות: ספרות, אמנות, קולנוע ורפואה.

הפרק המסכם יתמקד בפיענוח תופעות שעלו במהלך החקירה לגבי דיכוטומיה ומגדר, וכן אתיחס למסקנות שהופקו מן המחקר.

[1] הגדרה מורחבת ומדוייקת לסייבורג ראי בפרק xxx

[2] Scott Joan W. (1986) Gender: A usful category of Historical analysis, Journal of American History 91(1986): 1053-75, in Lerman Nina E., Mohun Palmer Arwen & Oldwnziel Ruth (1997) The Shoulders we stand on and the view from here: Historiography and dirextions for research, Technology and Culture (special issue: Gender analysis and the history of technology) January 97, 38, no 1, p.9, The University of Chicago press.

[3] Ibid, 2.

[4] Ibid, Ibid.

[5] Lerman Nina E., Mohun Arwen Palmer & Oldenziel Ruth (1997) "Virsatile Tools: Gender Analysis and the History of Technology", Technology and Culture (special issue: Gender analysis and the history of technology) January 97, 38, no 1, p.2, The University of Chicago press.

בבליוגרפיה

בבליוגרפיה בעברית

1. אברהם אבן שושן (1993) המילון העברי המרוכז, הוצאת קרית ספר בע"מ ירושלים.

2. איריגרי, לוס. מין זה שאינו אחד [מבחר], תרגום דניאלה ליבר, עורכים יצחק בנימיני ועידן צבעוני, הוצאת רסלינג, 2003.

3. בארת רולן (1980) מחשבות על הצילום, הוצאת כתר, ירושלים.

4. זיו עמליה, חיקוי, ציטוט והתנגדות: הצרות המיגדריות של ג'ודית באטלר, מכאן, כתב עת לחקר הספרות העברית, כרך ב', יולי 2001, קיץ תשס"א.

5. טופלר אלבין (1970) הלם העתיד, עם עובד, אופקים, עמ' 179.

יונאי חביבה (אוקטובר 1990) סיפורת המדע הבדיוני כג'אנר פופולרי מתמסד, עבודה לקבלת דוקטורט.

7. לובין אורלי, גבולות האלימות: גבולות הגוף, תאוריה וביקורת, 18 אביב 2001.

נווה חנה (1999), לקט, פאה ושכחה: החיים מחוץ לקאנון, מתוך: מין מיגדר ופוליטיקה, קו אדום הוצאת הקיבוץ המאוחד.

ניטשה פרידריך (1967), מעבר לטוב ולרוע לגניאולוגיה של המוסר, ירושלים: הוצאת שוקן.

פוקו מישל (1996) תולדות המיניות, תל אביב: הקיבוץ המאוחד.

11. צמח עדי, מי אני? עכשיו חורף תשמ"א 1981, הוצאת עכשיו ת"א, ירושלים.

12. ריץ אדריאן (2000) ההטרוסקסואליות הכפויה והקיום הלסבי, לסביות והומוסקסואליות: אסופת מאמרים, עורכות באום דלית ומרן עדית.

13. שביט זוהר (1999) תולדות היישוב היהודי בארץ - ישראל מאז העלייה הראשונה: בנייתה של תרבות עברית בארץ ישראל, חלק א, ירושלים, מוסד ביאליק.

בבליוגרפיה באנגלית

1. Agassi K. Joseph (1985) Technology: Philosophical and Social Aspects, Episteme series, vol. 11, Dordrecht, The Netherlands, 23-24.

Akhil Gupta & James Ferguson (eds). (1997) Culture Oower Place. London: Duke university press.

Angerer Marie-Luise (1999) Space dose Matter: On cyber and other bodies. European Jurnal of Cultural Studies. Vol 2(2) 209-229. London.

Austin Juel, How to do things with Words, Oxford 1965.

Balsamo Anne (1996) Technologies Of The Genderd Body: Reading Cyber Women. London: Duke University Press.

Blasamo Anne, Reading Cyborgs Writing Feminism, In The Gendered Cyborg: a reader (2000) Kirkup Gill, Janes Linda, Wooward Kath, Hovenden Fiona, Routledge, London & New York, 151.

Bburgin V. (1996) In/Different Spaces. Place and memory in Visual Culture. Berkeley and Los Angeles: California University Press.

8. Benhabib Seyla (1995) Feminism and Postmodernism: An Uneasy Alliance, in Feminist Contentions Aphilosophical Exchange, Seyla Benhabib, Judith Butler, Drucilla Cornell, Nancy Fraser, Routledge.

9. Bergenholz rita A., Toni Morrisons Sula: A satire on Binary thinking, African American Review, V 30, Issue 1, Spring 1996, 91.

Biro Matthew (1994) The Cyborg as New Man: Figures of Technology in Weimar and thr Third Reich. Unpublished Manuscript delivered at the College Art Association Conference, New York.

11. Bleier Ruth (1986) Introduction, in Feminist Approaches To Science, Ruth Bleier (ed), Pergamon Press, The Athene Series, New York, Oxford.

Butler Judith (1990) Gender Trouble: Feminisim and the subversion of identity, New York: Routledge.

Butler Judith & Joan W.Scott (eds) (1992) Feminists Theorize the political. New York: Routledge.

Butler Judith (1993) Bodies that matter: On the discursive limits of "sex" New York: Routledge.

Butler Judith (1993) Bodies that matter: On the discursive limits of "sex" New York: Routledge.

Braidotti Rosi (1997) Mothers, Monsters, and Machines, in Writing on the body: Female Embodiment and Feminist theory, New York, Columbia University press.

Braidotti Rosi (1990), Patterns of Dissonance: Women and/in Philosophy, in Feministisch Philosophie, ed. Herta Nagl-Docekal, R. Oldenburg.

18. Bryant Dorothy (1971). The Kin of Ata are waiting for you. Berkeley New York: Moon Nooks, Random House.

Cadigan Pat (1987) 'Pretty Boy Crossover', The 1987 Annual Worlds Best SF, Ed Donald A. Wollheim. New York: DAW.

Campbell Johm W jr (1953) The Place of Science Fiction, in Brentor.

21. Canguilhem Georges (1992) Machine and Organism, in Crary Jonathan and Kwinter Sanford eds., Incorporations, Zone New York, 55-56.

22. Casper Monica J (1995) Fetal Cyborgs and Technomoms on the Reproductive Frontier: Which Way to the Carnival? In in The Cyborg Handbook, Chris Hables Gray (ed). Routledge, New York & London.

23. Channel David, Vital Machine (No date found) ch. 6 and 7

24. Chasin Alexandra (1995) Class and its close relations: Identities among women, servants, and machines, in: Judith Halberstam and Ira Livingston, ad Posthuman Bodies, Indiana University press, Bloomington and Indianapolis.

25. Chris Hables Gray, Steven Mentor, Heid J. Figueroa-Sarriera (1995) Cyborgology: Constructing the Knowledge of Cybernetic Organisms, in The Cyborg Handbook, Chris Hables Gray (ed). Routledge, New York & London.

26. Clyens Manfred E. and Nathan S.Kline (1960) Cyborgs and Space. Astronautics September, 26-27, 75-76.

27. Desmond William, Neither Deconstruction nor Reconstruction: Metaphysics and the Intimate Strangeness of Being, International Philosophical Quarterly, v. XL no. 1, Issue no. 157, March 2000.

28. George Cangluilhem[1] - למצוא את הפרטים, מניין לקחתי כתוב בהערה 4 בטקסט זה

29. Davis Gregory H. (1981) Technology- Humanism or Nihilism a critical analysis of the philosophical basis and practice of modern technology, University press of America.

30. Derrida Jacques, Lecriture et al difference (Paris: Seuil, 1967) ' Marges de la philosophie (Paris: Minuit, 1972) ' La carte postale (Paris: Flammarion, 1980).

31. Doane Mary Ann (2000) Technophilia: Technology, Representation, and the feminine. In The Gendered Cyborg: a reader, Kirkup Gill, Janes Linda, Wooward Kath, Hovenden Fiona ed, Routledge, London & New York

32. Ellul Jacues, The Technological order, in: Philip L. Bereano Ad. (1976) Technology as a Social and Political phenomenon, New York, John Wiley & Sons.

33. Ferre Fredrick (1995) Philosophy of Technoligy, The University of Georgia Press, Athens & London.

Foster Hal (1989) 'Atrocity Xxhibition', in Robert Longo, ed. Howard N. Fox. Los Angeles: Los Angeles County Museum of Art and New York: Rizzoli.

Fucault Michel (1973) The Order of Things: An Archeology of Human Sciences. New York:Vintage Book.

36. Fuss Diana (1960) Essentially Speaking: Feminism, Nature & Difference, Routledge, New York, London.

37. Jacob C. Margaret (1998) The Cultural Foundations of early industrialization: A project, in Technological Revolutions in Europe Historical perspectives, Maxine Berg ed., Cheltenham, UK, 67.

38. Ogburn, William Fielding (1923) Social Change with Respect to Culture and Original Nature, New York: Huebsch.

Ogburn, William Fielding (1957) The Meaning of Technology, in: John F. Cuber (1957) Technology and Social Change, New York, Appleton century croft inc.

40. Ogburn F. William, How technology causes social chang, in: Cuber F. John (1957) Technology and social change, Appleton-Century-Crofts, inc, New York.

41. Ogburn F. William, The Nature of Technology, in: Philip L. Bereano Ad. (1976) Technology as a Social and Political phenomenon, New York, John Wiley & Sons.

42. Gonzalez Jenniger (1999), Envisioning cyborg bodies: Notes from current research. In Wolmark Jenny ed Cybersexualities: A reader of feminist theory, Cyborgs and cyberspace, Edinburgh university press.

Gray Hables Chris (ed). (1995) The Cyborg Handbook. London: Routledge.The Cyborg Handbook

44. Gray, Chris Hables (1995). Medical Cyborgs: Artificial Organs and the Quest for the Posthuman. In Chris Hables Gray (Ed)., Technohistory: Using the History of American Technology in Interdisciplinary Research. Melbourne, FL:Krieger Publishing, forhcoming.

45. Goodman Paul, Can Technology be humane?New York Review of books, November 20, 1969, 28. In Ogburn F. William, The Nature of Technology, in: Philip L. Bereano Ad. (1976) Technology as a Social and Political phenomenon, New York, John Wiley & Sons, 6.

46. Haraway Donna J. A Manifesto for Cyborgs: Science, Technology, and Socialist Feminism in the 1980s. (2000) In The Gendered Cyborg: A reader, Kirkup Gill, Janes Linda, Woodward Kath, Houvenden Fiona (ed) Routledge, London.

47. Haraway Donna (1989) Primate Visions: Gender, Race and Nature in the World of Modern Science. New York, Routledge.

48. Haraway Donna J. (1991) Simians, Cyborgs, and Women: The Reinvention of Nature. New York: Routledge.

49. Haraway Donna J. (1997) Modest_Witness@Second_Millennium.FemaleMan_Meets_OncomouseTM: Feminism and Technosocience. New York: Routledge.

50. Haraway Donna (1999) The Promises of Monsters: Aregenative Politics for inappropriate/d Others, in Cybersexualities: A reader on feminist theory, Cyborgs and Cyberspace, Wolmark Jenny ed, 1999, Edinburgh University Press.

Hayles N. Katherine (1999) How We Became Posthuman: Virtual Bodies in Cybernetics, Litrature, and Informatics. Chicago: The University of Chicago press.

52. Hayles N. Katherine (1999) The Life Cycle of Cyborgs: Writing the Posthuman. In The Cyborg Handbook, Chris Hables Gray (ed). Routledge, New York & London.

53. Hulten Pontus K.G., Introduction to the Machine as seen at the wnd of the Mechanical age, in Philip L. Bereano Ad. (1976) Technology as a Social and Political phenomenon, New York, John Wiley & Sons.

54. Irigaray, Luce (1994 [1990] ) Je, Tu, Nous: Toward a Cultural of Difference. New York and London: Routledge.

Keller Fox Evelyn (1995) Reflections on Gender and Science,Yale University press, New haven and London.

Kemeny G. John, Man Viewd as Machine, Sientific American 192 (1995), 58-67 on p. 67.

Kirkup Gill, Janes Linda, Wooward Kath, Hovenden Fiona (ed). (2000) The Gendered Cyborg: A Reader. New York: Routledge.

Kristeva Julia (1983) Power of Horror,New York, Columbia University Press.

59. Stanley Manfred, Technology and its critics, in: Philip L. Bereano Ad. (1976) Technology as a Social and Political phenomenon, New York, John Wiley & Sons.

60. Marx Leo (1964) The Machine in the garden, Oxford university press, New York, 149.

61. Mazlish Bruce (1967) The Fourth Discontinuty, Technology and Culture.

62. Mesthene G. Emmanuel, The Role of Technology in Society: some General Implications of the Programs Research, Fourth Annual Peport, 1967-1968, Harvard University Program on Technology and Society, 44. In Philip L. Bereano Ad. (1976) Technology as a Social and Political phenomenon, New York, John Wiley & Sons, 5.

63. McDermott John, Technology: The opiate of the Intellectuales, New York Review of Books, July 31, 1969, 29.

64. Miller C. Delbert, Theories of social change, in: Cuber F. John (1957) Technology and social change, Appleton-Century-Crofts, inc, New York.

65. Laura, Mulvey. "Visual Pleasure and Narrative Cinema" and "Afterthoughts on Visual Pleasure and Narrative Cinema inspired by Duel in the Sun ", Chaps. 4 & 5, in: Feminism and Film Theory, ed. Constance Penley (NY: Routhledge, London: BFI) 1998.

66. Newman Jan (1997) Religion and Technology: A study in the Philosophy of Culture, Westport, Connecticut, London, Praeger.

67. Lerman Nina E., Mohun Arwen Palmer & Oldenziel Ruth (1997) Virsatile tools: Gender analysis and the history of technology, Technology and Culture (special issue: Gender analysis and the history of technology) January 97, 38, no 1, The University of Chicago press.

68. Lerman Nina E., Mohun Palmer Arwen & Oldwnziel Ruth (1997) The Shoulders we stand on and the view from here: Historiography and dirextions for research, Technology and Culture (special issue: Gender analysis and the history of technology) January 97, 38, no 1, The University of Chicago press.

69. Lykke Nina, Between Monsters, Goddesses and Cyborgs: Feminist Confrontations with Science. In The Gendered Cyborg: a reader (2000) Kirkup Gill, Janes Linda, Wooward Kath, Hovenden Fiona, Routledge, London & New York.

70. Patrocinio Schweickart, What is.. Science and Technology in feminist Utopias. In MachinaEx Dea: Feminist Perspectives on Technology, Joan Rothschild (ed), (1983) The Athene series, Pergamon press, New York.

Popular Science (1998-2001) http://www.popsci.com

Riki Anne Wilchins (1997) Read My Lips: Sexual Subversion and the End of Gender, Firebrand Books, Ithaca, New York.

73. Shneiderman ben (October 23, 1984) Beyond Artificial intelligence: Overcoming the obstacle of animism. Proceedings of workshop on long term social impact of artificial intelligence, office of Technology Assessment.

Springer C. (1996) Electronic Eros: Bodies and Desire in the postindustrial age. Austin: University of Texas press.

Stepan Nancy Leys, Race and Gender: The Role of Analogy in Science. In: Feminism & Science (1996) Fox Keller Evelyn and Longino Helen E. (ed), New York, Oxford.

76. Suleiman Rubin Susan (1985) ed. The Female Body in Western Culture: Contemporary Perspectives, ambridge.

77. Sungook Hong (IHPST University of Toronto). Speech at the Postech (Pohang, South Korea) on the 22 of June, 2000.

78. Thomas Carolyn De La Pena (1999) Recharging at the Fordyce: Confronting the machine and nature in the modern bath, Technology and Culrure, October 1999, vol. 40, no. 4.

Wittig Monique, One is Not Born a Women, The Straigh Mind and other Essays, Boston 1992.

80. Wiener Norbert (1964) God and the Golem (ditails not found).

ספרות בדיונית וספרות מדע בדיוני

בעברית

1. אן מק - קפרי (1969) הספינה המזמרת, תרגום אריה חשביה, עם עובד - מדע בדיוני, תל אביב.

טוויס וולטר (תשמ"א) מוקינגבירדתל אביב: הוצאת רב מכר.

מק - קפרי אן (1981), הספינה המזמרת, תל אביב: עם עובד.

שלי מרי (2000) פרנקנשטיין, או, פרומוטאוס המודרני, תל אביב: הוצאת פראג.

באנגלית

Gibson Wiliam (1984) Neuromancer. New York: Ace books.

2. Shelley Mary (1968) Frankestein, or the Modern Prometheus, Three Gotic Novels, Penguin Books, Harmondsworth (first edn, London 1818).

Thomson Amy (1993) Virtual Girl, Ace Books, New York.

4. Woolf Virginia (1938) Three guineas. London: Hogarth Press. Reprinted, Hammondswotth, England: Penguin (1977).

פילמוגרפיה

"בלייד ראנר": 1982, רידלי סקוט, ארה"ב.

"מטרופוליס": 1927, פריץ לאנג, גרמניה.

"מסע בין כוכבים - המפגש": 1996, ג'ונתן פרייקס, ארה"ב

"שליחות קטלנית": 1984, ג'יימס קמרון, ארה"ב

"שליחות קטלנית 2 - יום הדין": 1991, ג'יימס קמרון, ארה"ב

X-Men: 1993, בראיין סינגר, ארה"ב

The Terminator"": 1984, קאמרון ג'יימס, ארה"ב.

"מאטריקס": 1999, האחים Wachowski, קנדה

"הנוסע השמיני": 1979 רידלי סקוט, ארה"ב.

"הנוסע השמיני": 1986, ג'יימס קאמרון, ארה"ב.
עתיד גוף אנושי לחקות אנשים מערכת יחסים קשרים מיניים שיקולים טכניקה עובד מרחב להבין תואר אקדמי דיכוטומי דיכוטומיה הגוף טכנולוגיה טכנולוגיות מגדר פמיניזם פמיניסט פמיניסטיות פמניזם פמניסט פמניסטיות שוביניזם שוביניסט שובניזם שובניסט שובניסטיות תבניות
גברים ונשים, מה ההבדלים בין נשים לגברים? מה ההבדל בין גברים לנשים? אופי של גברים, אופי של נשים, הבדלים מגדריים, אופי גברי, אופי נשי, ניתוח לשינוי מין, זהות מינית, זהות מגדרית, הבדלי מגדר, מה הופך גבר לגבר? מה הופך אישה לאישה?
גברים ונשים, מה ההבדלים בין נשים לגברים? מה ההבדל בין גברים לנשים? אופי של גברים, אופי של נשים, הבדלים מגדריים, אופי גברי, אופי נשי, ניתוח לשינוי מין, זהות מינית, זהות מגדרית, הבדלי מגדר, מה הופך גבר לגבר? מה הופך אישה לאישה?
... נשים לגברים? מה ההבדל בין גברים לנשים? אופי של גברים, אופי של נשים, הבדלים מגדריים, אופי גברי, אופי נשי, ניתוח לשינוי מין, זהות מינית, זהות מגדרית, הבדלי מגדר, מה הופך גבר לגבר? מה הופך אישה לאישה? מה ההבדל בין גברים לנשים? השאלה מה ההבדל בין גברים לנשים? עולה פעמים רבות, והיא מהותית להבנת ההבדלים הפיזיים והחברתיים בין המגדרים. ישנם גברים וישנן נשים, אולם השאלה המרכזית היא האם ההבדלים הללו נובעים מהבדלים ביולוגיים מולדים או שמא מהשפעות תרבותיות וחברתיות שמעצבות את האופי של כל מגדר. כדי להבין את השאלה הזו, יש להסתכל לא רק על ההבדלים הפיזיים, אלא גם על ההשפעות החברתיות שמעצבות את ... טוב לרע, בין חום לקור, ובין מצבים של כאב לשביעות רצון, אך הוא לא עוסק בהגדרות מגדריות כמו גבר או אישה. הוא מזהה הבדל פיזי בין דומם לאדם, אך אין לו עדיין את הכלים המושגיים להבדיל בין שני המגדרים באופן מודע. האם המושג גבר ואישה נוצר על ידי החברה? ההגדרה של גבר ואישה אינה נובעת מהביולוגיה באופן ... ומה נחשב לנשי. האם התודעה של גבר או אישה שונה? התודעה עצמה אינה נושאת את המגדר שנקבע לגוף. אנחנו לא יכולים לומר שיש תודעה גברית או תודעה נשית באופן מוחלט. תודעה, נפש או נשמה הם מושגים אוניברסליים שאין להם תווית מגדרית. אדם נולד עם תודעה כללית של יצור אנושי, ובמהלך הזמן החברה מטמיעה בו את ההגדרות המגדריות של גבר או אישה, דבר שיכול להשפיע על האופי ההתנהגותי שלו. האם אפשר לשנות את ההגדרה המגדרית? ישנם אנשים שמרגישים שהם אינם מזדהים עם המגדר שהחברה ייחסה להם על פי מבנה הגוף שלהם. אנשים אלו עשויים לבחור לעבור ניתוח לשינוי מין או לבחור לא להזדהות עם מגדר כלשהו. זהו תהליך של בחירה אישית שבו אדם יכול להחליט אם לקבל את תווית המגדר שהחברה העניקה לו, או אם לחרוג ממנה ולהזדהות עם מגדר אחר או עם מגדר בלתי מוגדר. מהו אופי של גבר ושל אישה? האופי של גברים ושל נשים לא נובע בהכרח מהמגדר הביולוגי. האופי שנחשב גברי או נשי הוא תוצר של ציפיות חברתיות שמבוססות על תפקידים מגדריים שנמסרו מאז הילדות. אם גבר לומד שהציפיות ממנו הן להיות חזק ומוביל, אז הוא מפתח את התכונות האלו. אם ... לכיוון הזה. אבל בסופו של דבר, כל אדם יכול לפתח את כל התכונות שבחברה נחשבות למגדריות, במידה והוא בוחר בכך. האם אלוהים הוא גבר או אישה? המושג של אלוהים אינו תלוי במגדר. אלוהים, כמו המציאות כולה, הוא מעל למושגים מגדריים. אין לאלוהים גוף ולכן אין אפשרות לקבוע אם הוא גבר או אישה. אלוהים מייצג את כל מהות המציאות, והוא לא נכנע להבדלים המגדריים שבני אדם יצרו. האם כל אדם יכול להיות כל דבר? כל אדם, גם אם נולד בגוף גברי או נשי, יכול לבחור אילו ... לפתח מגוון רחב של תכונות, וכל אחד יכול לבחור להיות כל מה שהוא רוצה, ללא קשר למגדר שאליו הוא משתייך. הבדלים בין גברים לנשים מה זה גבר ומה זה אישה? הבדלים מגדריים זהות מגדרית ההגדרה של גבר ואישה ניתוח לשינוי מין האם אני גבר או אישה? למה בכלל לשאול מה ההבדל בין גברים לנשים? ... אישה? השאלה הזו צצה כשאנשים מנסים להבין אם קיימות תכונות אופי ייחודיות לשני המגדרים, או שמא מדובר בהגדרות שהחברה והתרבות שלנו הצמידו לבני אדם מלידה. האם תינוק מבחין בין גבר לאישה? שאלה ... לו ושהוא שבע. אולם בכל הקשור להבדל בין גבר לאישה, קשה לומר שיש לו תפיסה מגדרית כלשהי. הוא לא מתייג אנשים כגברים או נשים. הוא אולי רואה הבדל בין צורות פיזיות, אך לא מחזיק בראשו ... ויודע שיש שוני בעוצמות, בצורות, בחום ובקור, אך לא בונה מערכות שלמות של שיוך מגדרי או גזעי. מהו מקור מושג הגבר והאישה? כאן עולה שאלת ההגדרה: מי קבע שגוף אחד נקרא גבר וגוף אחר נקרא אישה? ... בגוף גברי או נשי, אבל התודעה שלו היא תודעה כללית של יצור אנושי, בלי תווית מגדרית. האם החברה משפיעה על האופי שלנו? כאן נוצרת השפעה חברתית. ברגע שאדם נולד עם גוף שמוגדר על ידי החברה ... לעתים מלמדים מגיל צעיר שעליה להיות עדינה יותר או מתחשבת או מתוחזקת בציפיות מגדריות אחרות. דרך חינוך והתניות חברתיות, נוצר אופי המזוהה כגברי או כנשי. כך ממשיכים לחזק את ההבדל בין גברים ...
זהות מגדרית, Genderqueer, גנדרקוויר, קוויר א בינארי, נון בינארי, מגדר שלישי, הומופוביה, לא גבר ולא אישה, טרנסגנדרים, זהות מינית, ניתוח לשינוי מין, אדם הסובל מהפרעת זהות מגדרית, דיספוריה מגדרית, הפרעות נפשיות, גבר או אישה
... מגדרית, Genderqueer, גנדרקוויר, קוויר א בינארי, נון בינארי, מגדר שלישי, הומופוביה, לא גבר ולא אישה, טרנסגנדרים, זהות מינית, ניתוח לשינוי מין, אדם הסובל מהפרעת זהות מגדרית, דיספוריה מגדרית, הפרעות נפשיות, גבר או אישה מה המשמעות של זהות מגדרית א - בינארית או גנדרקוויר? זהות מגדרית א - בינארית או גנדרקוויר מתארת אנשים שלא מזהים עצמם כגבר או כאישה באופן מוחלט. אדם א - בינארי יכול להרגיש שהוא שילוב של גבר ואישה, או לחילופין שהוא אינו רוצה כלל להגדיר את עצמו בשום מגדר מסוים. אליעד כהן מסביר כי ההחלטה לא להחליט על זהות מגדרית חד - משמעית יכולה לבוא מכמה סיבות: אדם יכול להחליט באופן מודע שהוא לא רוצה להיות מוגדר כגבר או אישה כי הוא מרגיש שזו מגבלה עבורו. אדם יכול להחליט שהוא גם גבר וגם אישה, וכל יום או בכל רגע להרגיש מגדר שונה בהתאם לרצונו. ייתכן שהאדם פשוט לא יודע להחליט ולא מצליח להכריע באיזו קטגוריה מגדרית הוא מתאים יותר. אליעד טוען שכל הגישות האלו הן הגיוניות, כי באופן עמוק ופנימי, כל אדם הוא הכל. המציאות עצמה, במהותה, אינה מגדרית, והיא מכילה את כל האפשרויות. כלומר, כל אדם, בין אם הוא מודע ... הזה קיימת חלוקה מוגדרת וברורה, ולכן כאשר אדם לא מכריע באיזו קטגוריה הוא נמצא, עלולה להיווצר בעיה חברתית. למה זה יכול להיות בעייתי לא להחליט על זהות מגדרית בעולם החיצוני? אליעד מדגים באמצעות דוגמאות שונות כדי להסביר ... לעבור דרך קיר. הוא מדגיש כי אין אפשרות להכריח אנשים אחרים להתייחס אליו לפי ההגדרה שהוא בחר לעצמו. מה זה גנדרקוויר? מה ההבדל בין גבר לאישה? מהי דיספוריה מגדרית? האם זהות מגדרית היא הפרעה נפשית? האם יש הבדל בין מהות וצורה? האם כל אדם הוא ...
טרנסגנדרים, טרנסקסואליות, ניתוח לשינוי מין, זהות מגדרית, גבר שמרגיש שהוא אישה, אישה שמרגישה שהיא גבר, בעיות בזהות המינית, הפרעות בזהות המינית, Transsexualism, האם אני גבר או אישה? האם אני אישה או גבר? גנדרקווירים
טרנסגנדרים, טרנסקסואליות, ניתוח לשינוי מין, זהות מגדרית, גבר שמרגיש שהוא אישה, אישה שמרגישה שהיא גבר, בעיות בזהות המינית, הפרעות בזהות המינית, Transsexualism, האם אני גבר או אישה? האם אני אישה או גבר? גנדרקווירים
... ניתוח לשינוי מין, זהות מגדרית, גבר שמרגיש שהוא אישה, אישה שמרגישה שהיא גבר, בעיות בזהות המינית, הפרעות בזהות המינית, Transsexualism, האם אני גבר או אישה? האם אני אישה ... וגבריים כאחד, ללא קשר למגדר שלו בפועל. לכן, להרגיש גבר או אישה הוא בעיקר משהו שנובע מהאופן שבו החברה מגדירה ומפרשת את התפקידים האלה. הבעיה מתעוררת כשאדם אינו שלם עם ... של האדם כלפי זהותו המגדרית. אדם שאינו אוהב את עצמו כפי שהוא, סובל מהרגשה שאינו מתאים להגדרה של גבר או אישה המקובלת בחברה. מתוך חוסר השלמה זו, הוא עלול לבחור בשינוי ... תחושת אי נוחות בזהות המגדרית? לפי אליעד, הדרך הטובה והנכונה ביותר להתמודד עם חוסר הנוחות בזהות המגדרית היא ללמוד לאהוב את עצמך כפי שאתה. אדם שמרגיש רע עם זה שהוא גבר, צריך ללמוד לקבל ולאהוב את זה שהוא גבר. כנל לגבי אישה שלא אוהבת את נשיותה. ... שנאה עצמית ושינוי מגדר ניתוח להתאמה מגדרית מהי תופעת הטרנסגנדריות ומה גורם לאנשים לבחור בשינוי מין? ההסבר המרכזי בהרצאה עוסק בתופעת הטרנסגנדרים, כלומר, אנשים שבוחרים לעבור ניתוחים ... מרגיש שלא מתאים לו המגדר שהחברה שמה עליו, הוא עלול להרגיש צורך לעבור שינוי מין, אך יש להבחין אם זה לא נובע משנאה עצמית. האם פתרון לשנאה עצמית הוא ניתוח לשינוי מין? ... מתוך שנאה כלפי הזהות המגדרית שלהם, ולא מתוך רצון אמיתי להרגיש נוח במגדר אחר. השאלה המרכזית היא האם הם סובלים מהמגדר שלהם, ואם יש דרך ללמוד לאהוב אותו, במקום לבצע שינוי חיצוני. מה הפתרון האידיאלי למי שמרגיש חוסר נוחות עם המגדר שלו? המרצה טוען כי הדרך האידיאלית להתמודד עם תחושת חוסר הנוחות היא ללמוד לאהוב את עצמך כמו שאתה. כלומר, אם מישהו שונא את המגדר שלו - גברי או נשי - עליו ללמוד לאהוב את זהות המגדר שלו, ולא לנסות לברוח ממנה. ברגע שיתחיל לאהוב את עצמו כפי שהוא, הוא יוכל אולי להחליט אם הוא רוצה לשנות משהו במראה החיצוני שלו, אך זה לא יהיה ... הבנת תחושות פנימיות של מגדר שנאה עצמית והקשר לשינוי מין גבר שלובש בגדי נשים, אישה שלובשת בגדי גברים, ילד שרוצה להיות ילדה, ילדה שרוצה להיות ילד, טיפולי המרה, שינוי ... לגבר, ניתוח להתאמה מגדרית, טרנסקסואלים, ילד שלובש בגדי נשים, גברים טרנסים, נשים טרנסיות, גנדרקווירים, חסרי זהות מינית, חסר זהות מינית, Genderqueer, Transgender, ... ואישה בו זמנית, חסרי מגדר, א מגדריים, זהות אישית, הבדל בין זכר לנקבה, הבדל בין גבר לאישה, גבר או אישה, אישה או גבר, מרגיש כלוא בגוף שלי, זהות גברית, זהות נשית, האם אני הומו? ... יותר נשית, זהות מינית ומגדרית, שינוי מגדרי
הקצנה והדחקה, דעות קיצוניות, לשכנע אחרים, למה מישהו מנסה לשכנע אחרים? למה למישהו יש דעות קיצוניות? שכנוע עצמי באמצעות שכנוע הסביבה, למה מעלים תמונות לפייסבוק? לשדר שהחיים שלך טובים, מוחצנות יתר, הומופוביה, זוגיות בפייסבוק
הקצנה והדחקה, דעות קיצוניות, לשכנע אחרים, למה מישהו מנסה לשכנע אחרים? למה למישהו יש דעות קיצוניות? שכנוע עצמי באמצעות שכנוע הסביבה, למה מעלים תמונות לפייסבוק? לשדר שהחיים שלך טובים, מוחצנות יתר, הומופוביה, זוגיות בפייסבוק
... למרות שבמציאות הם חווים מריבות או בעיות שונות. אדם שמציג עמדות קיצוניות בנושאים של דת, פוליטיקה או מגדר , לעיתים קרובות עושה זאת כדי להסתיר חוסר ביטחון לגבי האמונות האמיתיות שלו. תופעה של הומופוביה יכולה להיגרם לעיתים קרובות מאדם שיש לו נטיות ... עושים זאת כדי לשכנע את עצמם שהכל מושלם בזוגיות שלהם, אפילו אם יש להם בעיות. אדם שמתבטא בקיצוניות כלפי מגדר , דת, פוליטיקה או נושא אחר - לעיתים עושה זאת כדי לכסות על חוסר ביטחון פנימי לגבי עמדתו האמיתית. אנשים עם נטיות מסוימות שמפחדים להכיר בהן - עלולים ...
גברים ונשים, האם אישה צריכה גבר? האם גבר צריך אישה? מה ההבדל בין גבר לאישה? נשמה של גבר, נשמה של אישה, אופי של גבר, אופי של אישה, נשמה גברית, נשמה נשית, גבריות, נשיות, יחסי גברים נשים, נתינה וקבלה, נותן ומקבל, זכר ונקבה
גברים ונשים, האם אישה צריכה גבר? האם גבר צריך אישה? מה ההבדל בין גבר לאישה? נשמה של גבר, נשמה של אישה, אופי של גבר, אופי של אישה, נשמה גברית, נשמה נשית, גבריות, נשיות, יחסי גברים נשים, נתינה וקבלה, נותן ומקבל, זכר ונקבה
... או אהבה מבחוץ, והדבר נובע מטעות בסיסית בהבנת מושגים כמו גבר ואישה. התודעה או הנשמה של האדם אינה באמת גבר או אישה, אלא היא דבר נייטרלי, חסר מין, חסר הגדרה מגדרית. האם הנשמה היא גבר או אישה? אליעד כהן מדגיש שהנשמה עצמה אינה זכרית או נקבית. הגוף האנושי הוא זה שמגדיר את ההבדל בין גבר לאישה, אך הנשמה הפנימית, התודעה, היא מעבר להגדרות מגדריות. הוא מתייחס לטענה הנפוצה שלפיה קיימת נשמה נשית ונשמה גברית, כפי שמופיע ביהדות, אך מסביר שהנשמה היא חלק מהאלוהות עצמה. מאחר והאלוהים הוא מעבר לכל מין או מגדר , גם הנשמה בשורשה היא א מינית. כלומר, גם אם לכאורה קיימת חלוקה לנשמה זכרית או נשית, בשורשה ובמקורה הנשמה אינה מוגבלת או מוגדרת במגדר מסוים. כיצד הגוף משפיע על התודעה? למרות ... אישה או כל ישות אחרת. אבל במהותו העמוקה, האדם אינו תלוי בשום דבר חיצוני כדי להרגיש שלם או מאושר. האדם צריך את עצמו בלבד, את התודעה הפנימית שלו, שהיא מעבר לכל מגדר, מעבר לכל הגדרה. האם גבר חייב אישה? האם ...
נשים גברים - מה ההבדל הרגשי שבין גברים לבין נשים?
נשים גברים - מה ההבדל הרגשי שבין גברים לבין נשים?
... אחד מאיתנו, בכל רגע נתון, חווה רגשות אחרים כתוצאה מהנסיבות של אותו רגע. כך, ההבדל בין שני אנשים הוא תמיד תוצאה של מצב ספציפי ולא של מגדר. לדוגמה, אפילו אותו אדם עצמו יחווה חוויות שונות לגמרי בכל פעם שהוא שותה כוס מים, כיוון שהחוויה מושפעת תמיד מסך כל החוויות והרגשות שלו ברגע מסוים. מדוע שאלות על גברים ונשים הן ... הם למעשה הבדלים של תסריטים, של סיטואציות ושל נקודות מבט שונות, ולא הבדלים מהותיים או טבעיים. המסקנה שלו היא שכל בני האדם, ללא קשר למגדר, עשויים מאותו מנגנון רגשי בסיסי, וההבדלים הם תמיד תלויי סיטואציה ופרשנות אישית בלבד. ההבדל בין אחדות לנפרדות בחוויית החיים הבנת המנגנון הרגשי של האדם מקומן של הגדרות ופרשנויות ...
הומור / צחוק / סטנדאפ - איך לשכנע באמצעות הומור? איך להעביר מסרים באמצעות צחוק? איך לשתול מסרים באמצעות סטנדאפ? לגיטימציה / מניפולציות / מסרים לתת מודע / בידור / קומדיה
... לנושא בצורה רצינית. ונמצא אם כן, כי ההומור הוא סוג של גשר מעבר, בין מה שקיים רק בדמיון לבין מה שקיים במציאות, בין האפשרי לבין המחויב. ואם רוצים להעביר רעיון מגדר הדמיון לגדר המציאות, אפשר להתחיל לעטוף אותו בהמון הומור, ואחכ לאט לאט להסיר ממנו את העטיפה של ההומור, עד שהוא יהפוך להיות רעיון רציני. ...
גברים ונשים, הבדל בין גבר לאישה, הבדל בין אישה לגבר, משיכה מינית, מערכות יחסים, רבי נחמן מברסלב, תאוות נשים, תאוות ניאוף, סקס, מיניות, היאחזות רגשית
גברים ונשים, הבדל בין גבר לאישה, הבדל בין אישה לגבר, משיכה מינית, מערכות יחסים, רבי נחמן מברסלב, תאוות נשים, תאוות ניאוף, סקס, מיניות, היאחזות רגשית
... חזקה, עכשיו מה זאת אומרת מאוד חזקה? כי אתה כאילו נעול על הצורה, הצורה צריכה להיות מחויב אתה לוקח צורה והצורה הופכת להיות אצלך מחויב כאילו מגדר אפשרי הפך למחויב. זאת אומרת ילד קטן נגיד נולד אומרים לו את מי אתה מעדיף? הוא אומר למה אני צריך להעדיף בשביל מה להעדיף, באיזה הקשר אבל כשהוא ...
איך להתווכח נכון? איך לנצח בוויכוח? אמיר חצרוני, אמנון יצחק, איך להתווכח עם אנשים? איך לשכנע אנשים? להתווכח עם משוגע, שיטות שכנוע, מערכות יחסים, איך ליצור הסכמה? רטוריקה, דיבייטינג
... הרבה יותר על אותה סוגיה, במטרה להראות לו את האבסורד שבדבריו. לדוגמה, אם אדם טוען שצריך להוריד את כל המרוקאים מהארץ, אתה יכול להחמיר ולשאול למה לא להוריד את כל האנשים שאינם תורמים למדינה, וכך להוציא את עמדותיו מגדר האפשרי. האם יש מקום להסכים עם הדעה הקיצונית של הצד השני? בהרצאה מדבר אליעד על השיטה שבה עלינו להסכים עם חלק ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מגדר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מגדר, איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מגדר, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי טלפוני, מטפל רב תחומי, אימון אישי מומלץ בנושאי מגדר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1602 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 11:09:32 - wesi4