ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לנהל שיחה ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5 ✔יעדים אפשריים בתכניות ילדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5
יעדים אפשריים בתכניות

ילדים אוטיסטים יכולים להיות כל כך שונים בסימפוטים שהם מראים עד שלעיתים נדמה לאדם בעל העין הלא מיומנת שמדובר בסינדרומים שונים. לכן הדימוי של "קשת" אוטיסטית או טווח אוטיסטי כל כך מתאים בנוגע לתחום זה. הקשת נפרשת מילדים בתפקוד נמוך שיכולים להראות סימפטומים כמו חוסר דיבור, המהום מתמיד, תנועות חוזרות על עצמן (סטימולציות כמו נפנוף ידיים ונדנוד הגוף או הנעת הראש וכו') התנתקות חזקה מאד מהסביבה. בקצה השני של הקשת מצויים ילדים בתפקוד גבוה (חלק מהם נקראים בשם מיוחד - אספרגר שגם שייך לקשת האוטיסטית) שיכולים להראות סימפטומים שנראים לצופה מבחוץ יחסית קלים, אך הם אינם כאלה. סימפטומים כמו ריצה בלתי פוסקת, חוסר דיבור או דיבור חלקי, תבניתי, אקוללי (חוזר על דברי אחרים), אי יכולת אכילת מזון מוצק, רגישות סנסורית, בעיות בקשר עין (לא מביטים לעיני אחרים) וחוסר יחס, קשר ותקשורת לילדים או מבוגרים, התעניינות מקובעת ואובססיבית בתחומי עניין מצומצמים (רכבות, תמרורים, קלפים, חרקים, דגלים, ארצות וכו'). אפשר להסיק מכך שכל ילד זקוק לטיפול מדויק ונכון כדי לקרבו לאפשרות של תפקוד כמה שיותר טוב בעולם. כדי לתת להורים ומטפלים שונים מידע על סוגי היעדים ותכניות הטיפול המובילים אליהם תוכלו לקרוא את הרשימה הבאה, אך יש להתייחס אליה כרשימה בלבד ולא לנסות להרכיב ממנה לבדכם כהורים (שאין להם מספיק ניסיון וידע מקצועי רב שנים עם ילדים אוטיסטים) תכנית טיפולית. גם אם בחרתם, מסיבות שונות, להיות המטפלים של ילדכם ולבנות תכנית טיפולית (למשל דרך אתר האינטרנט הנ"ל) כדאי להעזר, לפחות לתקופת מה, במנחה. אינני ממליצה על עריכת תכנית לבד, לכל הפחות יש לשכור את שירותיו של מנחה. אפשר לחסוך בעלויות המטפלים במידה ואתם מוכנים להיות המטפלים של ילדכם - אך קחו בחשבון שיש במצב זה בעיות לא פשוטות, מצד שני הוא חוסך בעלויות כספיות. מצאתי שילדים לומדים טוב ובקלות יחסית כאשר מתחילים בתכניות הקלות להם יותר ובתחומים בהם הם חזקים. כך מחזקים לילד את הביטחון העצמי וכן את הקשר עם המטפל ואח"כ הילד מסוגל, לאט, לעמוד גם במטלות בתחומים שבהם הוא חזק פחות.

יעדים ותחומים שיש להתייחס אליהם כשבונים תכנית טיפולית:

1.ויסות תחושתי - תת רגישות או רגישות יתר בתחושות של הילד (שמיעה, מגע, ראיה ועוד). דוגמאות:

* הילד ילמד כיצד להכיל רעש רקע כשהוא צריך להתרכז.

* הילד ילמד כיצד להגיב למגע שאינו נעים לו (במקום לצרוח אפשר ללמד את הילד לדבר או להראות תמונה של "תפסיק").

* הילד ילמד להתמרח בבוץ, בקצף גילוח וכו' כדי להרגיע את הצורך הסנסורי שלו.

2.חיקוי - חיקוי של הילד את הסובבים אותו. דוגמאות:

* הילד ילמד לחקות פיזית את המבוגר שמולו (הרמת ידיים, מחיאת כפיים, טפיחות ידיים על הברכיים, ידיים על הכתפיים וכו')

* הילד ילמד לחכות פעילויות קלות הנדרשות בבית (שימוש במטאטא, ניגוב במטלית, סידור צעצועים וכו').

* הילד ילמד לחקות הבעות פנים (עצוב, שמח, כועס וכו').

* הילד ילמד לחקות מילים ושירים.

3.בעיות תקשורת - הבנת ג'סטות, שפת גוף והבעות, הבנת שפה. דוגמאות:

* הילד ילמד לזהות הבעות פנים כמו שמחה, כעס, עצב.

* הילד ילמד להצביע.

* הילד ילמד להביע במספר מילים את כוונתו ("את זה", "רוצה", "לא", "כן" וכו')

* הילד ילמד לשאול שאלות

* הילד, במידה ואינו מדבר, ילמד להשתמש בתמונות וסמלים כדי להביע את עצמו.

4.מוטוריקה עדינה - גזירה, אחיזת "פינצטה", אחיזת עפרון נכונה ועוד. דוגמאות:

* הילד ילמד להחזיק עפרון

* הילד ילמד לגזור בקו ישר עם מספריים

* הילד ילמד לאחוז עם פינצטה גרגר שעועית.

* הילד ילמד לצייר קו ישר

* הילד ילמד לצייר עיגול.

* הילד ילמד לצייר אדם (באופן הגס ביותר).

5.מוטוריקה גסה - קפיצה, ריצה, התגלגלות, טיפוס על מיתקנים, שיווי משקל, קואורדינציה. דוגמאות:

* הילד ילמד לעלות במדרגות

* הילד ילמד לטפס על סולם חבלים

* הילד ילמד לשחק בארגז החול

* הילד ילמד להתנדנד

* הילד ילמד לעמוד על רגל אחת

* הילד ילמד לתפוש כדור ולזרוק אותו

* הילד ילמד לקפוץ בחבל

6.תכנון מוטורי - ביצוע רצף פעולות נכון במציאות. דוגמאות:

* הילד ילמד דרך פעולה אחת להשיג צעצוע (לקחת צעצוע מידו של מבוגר על פי בקשת המבוגר).

* הילד ילמד דרך 2 פעולות להשיג צעצוע (לקחת צעצוע שנמצא מעט רחוק ממנו. פעולה 1 הילד יזחל לצעצוע, פעולה 2 הילד יושיט יד וייקח את הצעצוע).

* הילד ילמד דרך 3 פעולות להשיג צעצוע ולהביאו למבוגר (לקחת צעצוע שנמצא על מדף נמוך על פי בקשת המבוגר. פעולה 1 הליכה לכיוון המדף, פעולה 2 הושטת יד ולקיחת הצעצוע, פעולה 3 הליכה חזרה למבוגר עם הצעצוע ביד).

* הילד ילמד 4 פעולות להשיג צעצוע (לקחת צעצוע שנמצא על מדף גבוה על פי בקשת המבוגר: פעולה 1 הליכה לכיוון המדף, פעולה 2 קירוב כסא למדף, פעולה 3 עמידה על הכסא, פעולה 4 לקיחת הצעצוע וירידה מהכסא).

7.טונוס שרירים -

* תכנית עם פיזיוטרפיסט. (יש דרך קופות החולים).

8.עיבוד רגשי וקוגניטיבי - הילד לומד להבחין ברגשות אחרים וברגשותיו שלו וללמוד כיצד לקרוא להם בשם. דוגמה:

* כשאדם אחר בוכה הילד ילמד לומר "הוא עצוב" (במידה והילד אינו מדבר הוא ילמד להצביע על תמונה או ציור של אדם עצוב). כך גם לגבי רגשות אחרים.

9.עיבוד חזותי ומרחבי -

* תכנית של מרפאת בעיסוק. (יש דרך קופות החולים).

10.הפקת שפה - למידת ההברות והפקתן, חיבור ההברות למילים אח"כ למשפטים. לדוגמה:

* הילד ילמד להפיק הברות שהוא יודע על פי בקשה של המבוגר.

* הילד ילמד להפיק הברות שאינו יודע על פי בקשת המבוגר.

* הילד ילמד לחבר את ההברות למילים קצרות.

* הילד ילמד לומר מילים ארוכות יותר, אח"כ שתי מילים אחת אחרי השניה, אח"כ משפט.

* הילד ילמד את כוחה של השפה מבחינה תקשורתית ופונקציונאלית.

* הילד ילמד לומר מילים באינטונציה נכונה.

11.דיבור פונקציונאלי - לימוד אמירה בסיטואציה הנכונה של"תפתחי לי", "תסגרי", "תני לי", "קחי", "בואי", "לא רוצה", "רוצה", "זוזי" וכו'. לדוגמה:

* הילד ילמד לומר "תפתחי לי" כשהוא מתכוון לדלת הארון.

* הילד ילמד לומר "תני לי" כשהוא רוצה דבר מה.

12.דיבור ברמת שיחה - לדוגמה:

* פיתוח שיחה בין הילד למטפל (בהתחלה) הכוללת התעניינות באחר ("מה שלומך?")

* הכרה בנוכחותו ("איך קוראים לך", "איפה אתה גר"?)

* הכרה ברגשותיו ("נפלת, אתה עצוב").

* באופן כללי הגברת לקיחת תורות בשיחה בין הילד למטפל ופיתוח נושאי שיחה מקובלים ושונים בסיטואציות הנכונות.

* הגדלת מעגלי השיח ממעגל אחד החוזר על עצמו (הילד חוזר כל הזמן על אותה שאלה או אמירה מסיבות נוירולוגיות שונות, בהסבר פשוט - משום שהוא לא יודע כיצד לתקשר מעבר לזה כי חסרים לו המנגנונים במח. אבל זכרו שבגיל צעיר אפשר להקים מנגנונים עוקפים במח לאילו שאינם קיימים או לא מתפקדים כראוי) למעגלי שיחה הולכים ומתרחבים ("איך קוראים לך?" "אני רוני" "אני גר בירושלים" "יש לי אח שקוראים לו אורן". לקיחת תור בשיחה באופן הנכון תקשורתית).

* לימוד של שאילת שאלות - מה, איך, כמה, מתי, למה וכו'.

* עבודה על טענות, פקודות, ברכות, בקשות והצהרות.

* לימוד רצפים בזמן (קודם הילדה טיפסה על המגלשה, אח"כ ישבה בראש המגלשה למעלה ואח"כ התגלשה והגיעה לארגז החול").

13.כישורי למידה - כדי שהילד יוכל להגיע לשלב בו הוא לומד עליו לדעת להתאים מושגי יסוד שאפשר ללמד אותם בדרכים שונות, אנחנו עשינו זאת דרך משחקי קופסא ומשחקים אחרים שיפורטו בהמשך בפרק המשחקים. חלקים במשחק, מושגי יסוד כמו צורות, צבעים, רחוק, קרוב ועוד.

* זיהוי חלקים מתוך השלם ואת השלם כבנוי מחלקים.

* זיהוי צורות - משולש, מרובע, עיגול.

* זיהוי צבעים.

* זיהוי של מושגים כמו רחוק, קרוב, למעלה, למטה.

14.למידה - חשבון, קריאה, כתיבה.

* לימוד ספירת מספרים וזיהויים.

* זיהוי כמויות. איפה יש יותר ואיפה פחות - אם בקבוצה אחת של סוכריות יש 10 סוכריות ובשנייה 2 סוכריות על הילד לדעת להבחין שבקבוצת ה - 10 יש יותר סוכריות מאשר בקבוצת ה - 2 (מבלי לספרות את הסוכריות, רק ממבט בכמות).

* לימוד ספירת כמויות.

* זיהוי אותיות על פי השיטה הפונטית. לילדים אוטיסטים רבים קושי בלמידה בע"פ של מילים שלמות. כדאי ללמד ילדים אלה לקרוא על פי השיטה הפונטית של זיהוי צליל האות.

* קריאת מילים.

15.התייחסות לבעיות התנהגות - דוגמאות:

* על הילד להכיר בכך שהמבוגר הוא המדריך / מורה שלך ושכדאי ונחמד ללמוד ממנו.

* לימוד יכולת לשבת ליד שולחן.

* יכולת לשחק בתורות ולפי חוק בסיסי אחד או שניים במשחק ספציפי.

* ללמוד לוותר לאחר (על צעצוע למשל).

* ללמוד לדבר (או להצביע על תמונה או סמל) כשאתה רוצה משהו למרות שאתה מתוסכל וכועס - ולא לצעוק ולבכות.

* צמצום או הכחדת התנהגויות שמסכנות את הילד כמו הכאה עצמית, נשיכה עצמית וכו'. (בד"כ ככל שהילד מתקדם בתחומים האחרים שציינתי עד כה כך ההתנהגויות המסכנות פוחתות, אך לא תמיד).

16.מיומנות חברתית - דוגמאות:

* משחק הולם עם אחר.

* ביטוי רגשות: אני כועס חטפת לי את הרכבת!

* תקשורת הולמת עם הזולת, הבנת סיטואציות חברתיות (לא מתפשטים באמצע הקניון גם אם הבגדים לא נוחים לך עכשיו).

* בעניין מיומנויות חברתיות ראה הרחבה בפרק 7.

17.מיומנויות חיים והכללת הלימוד ליום יום - לדוגמה:

* הילד ידע להתקלח.

* להתלבש.

* ללכת לשירותים.

* לאכול לבדו.

* כיצד קונים מצרכים בסופר.

* כיצד נוסעים באוטובוס.

* מה עושים בסרט.

* איך מתנהגים בפארק ובג'ימבורי.

* איך מתנהגים שהולכים לחבר וכו'.

* הילד יבין את משמעותם של מילים, אותיות ומספרים במציאות. למשל, המספר 2 במעלית מייצג את הקומה השנייה. התמרור שכתוב עליו לא לעשן מייצג את החוק בסביבה שאסור לאף אדם לעשן כאן.

18.משחק בצעצועים ומשחק דמיוני - לדוגמה:

* הילד ילמד לשחק במשחקי "כאילו". הבובה נפלה וקיבלה מכה.

* המכונית עשתה תאונה עם המשאית.

* הדובי חוגג יום הולדת ושאר החיות שרות לו שירים ומכינות עוגה.

19.העסקת הילד את עצמו - לדוגמה:

* הילד צריך ללמוד לשחק בשקט עם עצמו. למשל לשחק במכוניות במשך מספר דקות.

* לשחק משחק דמיוני לבדו.

* לשחק משחק קופסא לבדו.

20.עקרון הרציונאליות (כשר, מלכסון, שם). השגת המטרה בדרך האפקטיבית ביותר בהשקעת העלות הנמוכה ביותר. לדוגמה:

* הילד האוטיסט פועל לפי עקרון הרציונאליות, כמו כולנו, אבל הפרשנות שהוא נותן לשפה וההקשר היא שקובעת למה יתייחס וממה יתעלם. אוטיסטים רואים בשולים את המרכז ואילו את הדברים החשובים והמרכזיים (עבור רובינו) הם מחמיצים. לכן חשוב ללמד את הילד להתייחס לנושא המרכזי בשיחה או במשפט ולא לשולי. כאשר הילד מתייחס לשולי אין לו יכולת אח"כ להכליל את המרכזי (משום שלא התייחס אליו כמרכזי) לסיטואציות אחרות. למשל כדאי לספר סיפור קצר ולשאול את הילד שאלות לגביו, לתקן אותו אם הוא שם דגש על השולי במקום על הרעיון המרכזי.

* בתחום הויזואלי - לעבוד עם הילד על התרכזות במשימה העיקרית ולא בדברים שוליים מסביב שהוא תופש כנושא המרכזי. לשם כך על המטפל להיות קשוב מאד לקשב של הילד ולדעת לשאול אותו שאלות לגבי מה הוא עושה, למה עושה זאת, מה מעניין אותו בסיטואציה, כיצד הוא תופש את מה שנאמר או קורה וכו'.

ישנן עוד תכניות רבות, מה שהצגתי עד כה הן חלק מהתכניות הבסיסיות שבהמשך להן ניתן אח"כ לבנות תכניות נוספות.
קוגניטיבי הגוף לא יודע צריך ילד אוטיסט צורך שמחה התקדמות יעדים אסור עסקים pdd אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול ב טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך ל מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
תקשורת בין אישית, תקשורת חיובית, תקשורת בונה, טיפים למערכות יחסים, לשדר קרבה, לדבר נכון, איך לנהל שיחה? איך נכון להגיב? איך לנהל שיחה נעימה? מה לעשות כשאין תשובה? לא יודע מה לענות
תקשורת בין אישית, תקשורת חיובית, תקשורת בונה, טיפים למערכות יחסים, לשדר קרבה, לדבר נכון, איך לנהל שיחה? איך נכון להגיב? איך לנהל שיחה נעימה? מה לעשות כשאין תשובה? לא יודע מה לענות
... יחסים, לשדר קרבה, לדבר נכון, איך לנהל שיחה? איך נכון להגיב? איך לנהל שיחה נעימה? מה לעשות כשאין תשובה? לא יודע מה לענות איך לנהל שיחה בצורה נכונה ולא לפגוע באדם ... אפילו אם אין לך את הפתרון המיידי. איך לנהל שיחה מבלי לפגוע ולהזדהות עם ... מה לעשות כשאתה לא יודע את התשובה? איך לנהל שיחה עם חברים? איך להימנע ...
ניהול שיחות, ניהול דיונים, ניהול פגישות, איך לנהל שיחה? איך להתכונן לשיחה? איך להתכונן לפגישה? איך להתכונן לדיון? איך לנהל דיון? איך לנהל פגישה? שיחה זורמת, שיחה מנוהלת, פגישה זורמת, פגישה ממוקדת, לזרום או להתמקד, יעוץ ארגוני
ניהול שיחות, ניהול דיונים, ניהול פגישות, איך לנהל שיחה? איך להתכונן לשיחה? איך להתכונן לפגישה? איך להתכונן לדיון? איך לנהל דיון? איך לנהל פגישה? שיחה זורמת, שיחה מנוהלת, פגישה זורמת, פגישה ממוקדת, לזרום או להתמקד, יעוץ ארגוני
... שיחות, ניהול דיונים, ניהול פגישות, איך לנהל שיחה? איך להתכונן לשיחה? איך להתכונן לפגישה? איך להתכונן לדיון? איך לנהל דיון? איך לנהל פגישה? שיחה זורמת, שיחה מנוהלת, פגישה זורמת, פגישה ממוקדת, לזרום ... ביניהם ולשים לב שלא מגיעים לרגע האחרון עם לחץ של זמן. כלומר, יש לשלב בין ספונטניות לבין תכנון מראש, בהתאם למטרות ולסוג הפגישה. איך לנהל שיחה מתוכננת שנראית זורמת? לעיתים כדאי ליצור מצב שבו השיחה תיראה זורמת, אך בפועל היא תהיה מתוכננת היטב. זה אומר שמי שמנהל את השיחה מחזיק בראשו סדר פנימי ... שתהיה זורמת, או להפך - מנהלים פגישה זורמת מדי, כשהיה עדיף דווקא סדר ברור. לכן, הדבר החשוב ביותר הוא להיות מודע מראש: האם עדיף לנו לנהל שיחה מאורגנת וברורה, או דווקא לנהל שיחה פתוחה וספונטנית, או לשלב בין שתיהן. בשורה התחתונה, ככל שתהיו מודעים לאפשרויות האלה, תוכלו לנהל פגישות ושיחות בצורה טובה יותר, שתוביל לתוצאות יעילות, ברורות וממוקדות. איך להתכונן לפגישה? פגישה מתוכננת או פגישה זורמת? סדר יום לפגישה ניהול דיונים סיכום נושאים בפגישה איך לנהל שיחה ממוקדת? ניהול שיחות אפקטיבי ניהול פגישה - מאורגנת או זורמת? כאשר מנהלים פגישה, חשוב לשים לב שהפגישה יכולה להתנהל בשתי צורות עיקריות - בדומה לטיול. ... זורמת. העיקר הוא להיות מודעים לשיטה המתאימה ביותר לכל מצב ולבחור את הדרך שתניב את התוצאות הטובות ביותר. למידע נוסף על ניהול פגישות, ניהול שיחה ותקשורת בין אישית, ניתן להיכנס לאתר האינטרנט EIP.co.il ולמצוא מידע מעמיק בנושא. בהצלחה! הכנה לפגישה, טיפים לפגישה, טיפים לראיון, איך להתכונן לראיון? ...
איך לפתח שיחה? פיתוח שיחה, שיפור כישורי שיחה, מיומנויות שיחה, נושאי שיחה, להעלות נושא בשיחה, ניהול שיחה, לנהל שיחה, להעביר נושא בשיחה, שיחה מעניינת, מיומנויות ניהול שיחה, שיטות מניפולציה
איך לפתח שיחה? פיתוח שיחה, שיפור כישורי שיחה, מיומנויות שיחה, נושאי שיחה, להעלות נושא בשיחה, ניהול שיחה, לנהל שיחה, להעביר נושא בשיחה, שיחה מעניינת, מיומנויות ניהול שיחה, שיטות מניפולציה
... לפתח שיחה? פיתוח שיחה, שיפור כישורי שיחה, מיומנויות שיחה, נושאי שיחה, להעלות נושא בשיחה, ניהול שיחה, לנהל שיחה , להעביר נושא בשיחה, שיחה מעניינת, מיומנויות ניהול שיחה, שיטות מניפולציה איך לפתח שיחה בלי שהצד השני ישים לב? הסיכום הבא מתאר באופן מפורט את ההסברים והדוגמאות של אליעד כהן על האופן שבו ניתן לפתח שיחה, להעלות נושאים חדשים, או להעביר את ... בתאילנד, למרות שמאז הצונאמי הדברים השתנו. כך יצרת מעבר טבעי מנושא אחד לאחר. מהו העיקרון הבסיסי בניהול שיחה אסוציאטיבית? אליעד מדגיש את החשיבות ... את כל המטלות שלי. המשפט הזה מוביל באופן טבעי לדיון במחויבויות אחרות, כמו שיעורי הבית של הילד. איך לנהל שיחה עם מטרה סמויה? כאשר המטרה שלך בשיחה ... גשרים בין נושאים שונים בשיחה, זיהוי המחויבויות וההקשרים שהובילו למחשבות ולמשפטים שלך, ויכולת לנהל שיחה בצורה טבעית ואותנטית, גם כאשר יש לך מטרה ברורה וסמויה. איך להעלות נושא בשיחה? מיומנויות שיחה מתקדמות שיטות מניפולציה בשיחה איך לנהל שיחה אסוציאטיבית? איך לשפר כישורי שיחה? ...
איך לנהל שיחה רגועה? איך לא לריב עם אנשים? איך לטפל בהתנגדות? איך לטפל בהתפרצות? איך לטפל בכעס? תקשורת בין אישית
איך לנהל שיחה רגועה? איך לא לריב עם אנשים? איך לטפל בהתנגדות? איך לטפל בהתפרצות? איך לטפל בכעס? תקשורת בין אישית
... לנהל שיחה רגועה? איך לא לריב עם אנשים? איך לטפל בהתנגדות? איך לטפל בהתפרצות? איך לטפל בכעס? תקשורת בין אישית איך להתמודד עם אדם ... ישירים. חשוב לשמור על אווירה מכבדת, לנהל שיחות בצורה פתוחה ולהראות לצד השני שאתם באמת מתחשבים בדעתו ובתחושותיו. איך לנהל שיחה רגועה? איך למנוע כעס והתפרצות רגשית? איך להתמודד עם אנשים כוחניים? איך לגרום לאנשים להקשיב לך? תקשורת בין אישית אפקטיבית ... על אווירה מכבדת. לפעמים, היכולת לשמור על קור רוח ולהגיב בצורה מתונה יכולה להיות ההבדל בין ויכוח סוער לבין דיון בונה. איך לנהל שיחה רגועה? איך למנוע כעס והתפרצות רגשית? איך להתמודד עם אנשים כוחניים? איך לגרום לאנשים להקשיב לך? תקשורת בין אישית אפקטיבית ... מסוימות למה שאתה רוצה להגיד ואז תגיע למה שאתה רוצה להגיד. ש: לא אני יותר ממקום בא נגיד ככה אולי יותר כאילו גם להרגיל אותו לנהל שיחה רגועה גם בנושאים שיש מחלוקת. אליעד: כי אתה רוצה לחנך אותו? ש: אפשר להגיד כן. אליעד: אז הוא לא רוצה להרגיש שאתה מחנך אותו ... אני רוצה ללמד אותך שתדבר בנחת אל תתפרץ מה אתה תעשה, מה אתה מחפש מה מציק לו ואתה עושה את זה כדי להסביר לו שהוא צריך ללמוד לנהל שיחה בנחת? אתה רואה שאתה מנסה לחנך את הבן אדם השני. ש: לא אני יותר מנסה להבין כמו כאילו. אליעד: עוד פעם השאלה היא אם הקונפליקט ...
איך להגיע להבנה? איך להגיע להסכמה? איך לנהל שיחה נכון? איך להבין אנשים? איך לשוחח נכון? איך לפתור קונפליקטים? איך להימנע מקונפליקט? גישור בין אנשים, לגשר בין אנשים
איך להגיע להבנה? איך להגיע להסכמה? איך לנהל שיחה נכון? איך להבין אנשים? איך לשוחח נכון? איך לפתור קונפליקטים? איך להימנע מקונפליקט? גישור בין אנשים, לגשר בין אנשים
... להגיע להבנה? איך להגיע להסכמה? איך לנהל שיחה נכון? איך להבין אנשים? איך לשוחח נכון? איך לפתור קונפליקטים? איך להימנע מקונפליקט? גישור בין אנשים, לגשר בין אנשים איך לנהל שיחה נכונה ולהגיע להבנה בין אנשים? ההרצאה עוסקת בטכניקות ניהול שיחה, פתרון קונפליקטים והבנה בין אנשים, תוך דגש על הדרך בה ניתן לנהל דיאלוג בצורה שמובילה להסכמה והבנה הדדית. אחת השאלות המרכזיות שהועלו במהלך השיחה היא כיצד לנהל שיחה בצורה אפקטיבית, איך להימנע מקונפליקטים ולהגיע להבנה בין הצדדים. מהו הקונפליקט שבין שתי נקודות המבט? המרצה מסביר שמרבית הקונפליקטים בין אנשים נובעים מהבנת ... טובה או רעה - תחושות הן פשוט תחושות, והפרשנות שלהן ניתנת על ידי כל אחד לפי עולמו הפנימי. כיצד נוכל לשוחח בצורה שתמנע חיכוכים? לפי אליעד, בעת ניהול שיחה יש לשים דגש על הבנת המילים בהן הצדדים משתמשים. לדוגמה, אם אדם אומר שכואב לו, תפקידו של המקשיב הוא לא להניח שהבין מה הכוונה באופן אוטומטי, אלא לוודא ששני ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 1
... NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית ... אם היה לך כוח בלתי מוגבל, מה אז היית רוצה לשנות היית רוצה שישתנה. וכיוב, ניסוחים שמכניסים את האדם לאווירה שהכל אפשרי, ואז קל לו יותר לבטא את הרצון שלו. לפעמים, כדי לנהל שיחה עם מישהו, צריך לדעת לשדר לו שמסכימים עם השטויות הלא הגיוניות שהוא אומר, כדי ...
אמנות השיחה, איך מנהלים שיחה? לפתח שיחה, איך לדבר עם אנשים? איך מנהלים שיחת חולין? לנהל שיחה מעניינת, שיחה עם בחורה, שיחה עם גבר, נושאי שיחה בדייט, כישורי ניהול שיחה, סמול טוק
אמנות השיחה, איך מנהלים שיחה? לפתח שיחה, איך לדבר עם אנשים? איך מנהלים שיחת חולין? לנהל שיחה מעניינת, שיחה עם בחורה, שיחה עם גבר, נושאי שיחה בדייט, כישורי ניהול שיחה, סמול טוק
... השיחה, איך מנהלים שיחה? לפתח שיחה, איך לדבר עם אנשים? איך מנהלים שיחת חולין? לנהל שיחה מעניינת, שיחה עם בחורה, שיחה עם גבר, נושאי שיחה בדייט, כישורי ניהול שיחה, סמול טוק איך לפתח שיחה מעניינת בצורה טבעית? כדי לפתח שיחה עם אנשים באופן טבעי, אליעד מסביר שצריך להכיר קודם כל את החוקיות של השיחה. פיתוח שיחה זה לא סתם תתחיל לדבר, אלא מדובר במיומנות שניתן לפרק לשלבים ברורים. הוא מדגים זאת באמצעות מצב שבו ילדה יוצאת לדייט ומפחדת שלא ... בו. למה נושא כללי לא תמיד מספיק לפיתוח שיחה? אליעד מחדד את העניין: לדבר על נושא כללי זה רק שלב ראשון. השאלה האמיתית היא איך מתקדמים משם, איך מפתחים את השיחה מעבר לשלום ... של שיחה? כדי לשפר את מיומנויות ניהול השיחה, אליעד מציע שני תרגילים מעשיים וברורים: תרגיל ראשון: לקחת מילים אקראיות ולכתוב להן אסוציאציות רבות ככל האפשר. לדוגמה, אם ... שנושא הלימודים מעניין אותו יותר. מי שמנהל שיחה בצורה נכונה, יבחר לשאול על הלימודים ולא על העבודה. איך להעביר מנושא לנושא בשיחה? עוד מיומנות שאליעד מציג היא היכולת להעביר ... באופן עצמאי? למי שרוצה לשפר את יכולת ניהול השיחה, אליעד מציע לקחת מילים ממילון או מהטלוויזיה, ולכתוב אסוציאציות עליהן. זהו תרגול שיכול להיעשות לבד בבית במשך כמה ימים. התרגול ... חשיבה אסוציאטיבית והופך את היכולת לפתח שיחה למיומנות טבעית ואוטומטית. איך להשתמש בפירושים כדי לפתח שאלות? אליעד מסביר שלפעמים אנשים מוסיפים פירושים משלהם למשפטים שהם ... בשיחת חולין או בפגישה חברתית. איך לנהל שיחה מעניינת? כיצד לפתח שיחת חולין? נושאי שיחה לדייט איך לדבר עם אנשים חדשים? כישורי סמול טוק איך לאלתר בשיחה? מה עושים כשאין על ... מה תענו נגיד שמישהו שואל אותך איך לפתח שיחה בפשוט אז מה את יכולה להגיד לו פשוט תדבר איתו לדבר איתם כאילו כן אבל בכל זאת מה החוקיות של פיתוח שיחה. ש: תמצא נושא תתחיל תמצא נושא. אליעד: מצאנו איך אני אמצא נושא. ש: אם אני מכירה את הבן אדם אני יודעת מה מעניין אותו. אליעד: כן ... פה. אליעד: את יכולה לשוחח איתי בואי נפתח שיחה איך מפתחים שיחה. ש: לא יודעת תנסה עלי. אליעד: אוקי יפה מה את לא יודעת? ש: אני לא יודעת אתה יכול לנסות לפתח איתי שיחה. אליעד: ... אין אוקי, מה את חושבת על הנושא של פיתוח שיחה? ש: אין לי דעה. אליעד: מה זאת אומרת אין לך דעה התנסית פעם בלפתח שיחה שוחחת פעם עם מישהו? ש: שוחחתי פעם. אליעד: עם מי שוחחת מתי זה היה? ש: עם מישהו פעם. אליעד: אמרת פעם מתי זה היה? ש: היום. ... חוקיות? אליעד: לא יש בזה לוגיקה בלפתח שיחה יש לוגיקה זה לא סתם בא נדבר יש היגיון איך מפתחים שיחה זה לא סתם מפתחים שיחה, ההיגיון פשוט לוקחים את מה שהבן אדם השני אמר שזה ... לפתח איתך שיחה מה האלגוריתם שאומר לו תפתח שיחה אתה לא יכול להגיד לו תפתח איתו שיחה צריך לבנות לו פקודות איך לפתח שיחה אז אני מסביר אתה אומר לו קח את המשפט שהבן אדם אמר תזהה בתוכו נגיד נושאים ואז תביא מהמאגר שלך מאיזה מאגר כלשהו קודם תביא איזה ... את זה. אז עוד פעם קודם כל הלוגיקה של פיתוח שיחה זה לקחת מה שהבן אדם אמר לקחת את המשפטים ועליהם קודם כל לשאול שאלה, עכשיו כתרגיל לאנשים שרוצים לדעת לפתח שיחה התרגיל הוא כדלקמן לוקחים מילה אקראית במילון ורושמים אסוציאציות נגיד המילה שולחן. ש: אני רוצה לרשום את זה. אליעד: אוקי זה המיומנות פיתוח שיחה תרשמי אבל תנסי לזכור את זה, עכשיו מה שלכם אולי זה נראה פשוט או מה שזה לא יהיה זה לא פשוט יש אנשים שזה לא פשוט להם. ש: ... אומר ככה קודם כל תרגיל ראשון במיומנות פיתוח שיחה קח מילים ותכתוב מה האסוציאציות שעולות לך בקשר למילה לדוגמה כובע איזה אסוציאציות קופצות לך. ש: טמבל. אליעד: טמבל הלאה מה עוד? ... בית אין לו אסוציאציות אז הוא לא יכול לפתח שיחה קודם כל צריך כי המחשבה גם ככה עובדת איך עובדת המחשבה מהאסוציאציות בן אדם רואה בית ישר קופץ לו משהו שקשור לבית הוא רואה זה ... עכשיו שלב הבא תרגיל הבא במיומנות פיתוח שיחה הוא בוא תלמד לשאול שאלות בהנחה שרוצים לפתח שיחה השיחה מתפתחת באמצעות שאלות כי אם אין שאלות השיחה נגמרת ככל שיהיו יותר סימני שאלה בסוף משפטים ככה השיחה תהיה יותר ארוכה לא בהכרח יותר טובה לא בהכרח שאנחנו רוצים לפתח שיחה אבל ככל שיותר משפטים הסתיימו בסימן שאלה ככה השיחה תהיה יותר ארוכה בהנחה שהמטרה היא שתהיה ארוכה. כי שאלות הן פתח לתשובות ולכל ... בן אדם בלי אסוציאציות לא יכול לפתח שיחה. ש: אני רוצה להבין אני צריכה עכשיו לקחת להתאמן לשבת להסתגר בחדר יומיים ולהתחיל לעשות אסוציאציות על מילים? אליעד: כן. ש: מה ... אני הלכתי אז אולי עוד מישהו הלך אפשר לפתח שיחה גם על המילה אני בכלל אבל בגדול קודם כל שיהיה לך קודם כל מה זה מזכיר לי, עכשיו המה זה מזכיר לי יש פה מהות בעניין מה זה מזכיר ...
תקשורת בין אישית, מה אנשים רוצים לשמוע? מה לענות לאנשים? מה נכון לענות? לנהל שיחה, ניהול שיחה, לגרום למישהו לאהוב אותך, לגרום למישהו לשנוא אותך, לגרום למישהו להפסיק לאהוב אותך
תקשורת בין אישית, מה אנשים רוצים לשמוע? מה לענות לאנשים? מה נכון לענות? לנהל שיחה, ניהול שיחה, לגרום למישהו לאהוב אותך, לגרום למישהו לשנוא אותך, לגרום למישהו להפסיק לאהוב אותך
... לשמוע? מה לענות לאנשים? מה נכון לענות? לנהל שיחה, ניהול שיחה, לגרום למישהו לאהוב אותך, לגרום למישהו לשנוא ... להיות בסביבה נעימה, חיובית ומרגיעה. איך לנהל שיחה בצורה נכונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לענות לשאלות בצורה ... של הצד השני, בהתאם למטרה שלך בשיחה. איך לנהל שיחה בצורה נכונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לענות לשאלות בצורה ... את התשובות שלך למי שמדבר איתך? עכשיו פיתוח שיחה אוקי מפתחים שיחה עם מישהו והוא שואל אותך מה שלומך לדוגמה, מה עדיף לך ...
איך לפתח שיחה נעימה? איך לא להרוס שיחה? איך לנהל שיחה נכון? איזה נושאי שיחה לבחור? איך להימנע משאלות בעייתיות? איזה שאלות לא לשאול? איך לדעת מה לשאול? טיפים למערכות יחסים, איך מפתחים שיחה? שיחה טובה, שיחה מוצלחת, שיחה זורמת, ביקורת שלילית
... לפתח שיחה נעימה? איך לא להרוס שיחה? איך לנהל שיחה נכון? איזה נושאי שיחה לבחור? איך להימנע משאלות בעייתיות? איזה שאלות לא לשאול? איך לדעת מה לשאול? טיפים למערכות יחסים, איך מפתחים שיחה? שיחה טובה, שיחה מוצלחת, שיחה זורמת, ביקורת שלילית וכאן אבאר עוד עיקרון חשוב בניהול שיחה נעימה וטובה, ואיך באפשרותך לגרום לאדם השני להרגיש איתך בנוח בשיחה ולהימנע ממצבים של אי נעימות, גם בתת המודע של ... לצפות את הכל מראש, אבל צריכים להיות מודעים לזה. כי תת המודע של האדם השני, לא מעניין אותו התירוץ שיש לך, שלא ידעת ושאתה לא יודע לנהל שיחה חיובית וכולי. מעניין את התת המודע רק דבר אחד, כמה הוא מרגיש טוב כאשר הוא מדבר איתך. ואף אחד לא מאשים אותך בשום ... שכבר קרו, ושמנתחים כל משפט וכל חלק בשיחה, איך הם השפיעו על תחושת הטוב של האדם השני, דרך זה המוח מתפתח בצורה הנכונה ולומד לפתח שיחה חיובית ונעימה, שיוצרת התאהבות ואהבה. ומה לעשות אם בכל זאת צריך להעלות נושא שיחה בעייתי או שצריך להעלות שאלה ...
ניתוח ניהול שיחה, מתי לבקש ממישהו להגדיר? איך לנהל שיחה? איך לענות לשאלה? מהי יהירות? איך לגרום למישהו להבין שהוא יהיר? למה הוא מתנשא? איך לגרום למישהו להקשיב לך? לקבל ממך עצה, איך לגרום למישהו לשמוע לך? חלק 2
ניתוח ניהול שיחה, מתי לבקש ממישהו להגדיר? איך לנהל שיחה? איך לענות לשאלה? מהי יהירות? איך לגרום למישהו להבין שהוא יהיר? למה הוא מתנשא? איך לגרום למישהו להקשיב לך? לקבל ממך עצה, איך לגרום למישהו לשמוע לך? חלק 2
... ניהול שיחה, מתי לבקש ממישהו להגדיר? איך לנהל שיחה? איך לענות לשאלה? מהי יהירות? איך לגרום למישהו להבין שהוא יהיר? למה הוא ... אתה מיד עשוי לחשוב שהיא מבקרת אותך, אפילו שהכוונה שלה היתה פשוטה ותמימה לחלוטין. אליעד מדגיש שחלק מהמיומנות לנהל שיחה אפקטיבית היא לזהות את ההנחות שאנחנו עושים באופן אוטומטי ולבדוק אותן לפני ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לנהל שיחה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לנהל שיחה, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לנהל שיחה, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל טוב, אימון אישי בתל אביב, אימון אישי טלפוני בנושאי לנהל שיחה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7188 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 20:23:48 - wesi4