ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התפתחות ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 10 ✔משחק סימבולי מטרה: הילד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 10
משחק סימבולי

מטרה: הילד ילמד לשחק במשחק דמיוני ולהמציא סצנות.

התהליך:

בתחילת הדרך של המשחק הסימבולי כדאי להשתמש בצעצועים שהילד אוהב, כך המוטיבציה שלו למשחק סימבולי גבוהה. הרעיון הוא להמחיז סצנות פשוטות ואח"כ להפוך אותן ליותר מורכבות, בהתאם ליכולת הילד.

נאמר שבחרת לשחק בשתי מכוניות שנוסעות ומתנגשות.

שבו על השטיח או ליד שולחן, טוב יותר על השטיח, אם הילד מאפשר זאת ואינו בורח או מציג התנהגות אחרת שאינה הולמת ומפריעה לטיפול.

הציגי לילד את הסצנה שאת רוצה שישתתף בה. הסיעי את שתי המכוניות. המכוניות ידברו אחת עם השניה ("חסר לי דלק, יש לי פנצ'ר בגלגל, אני רוצה לנסוע מהר, איך קוראים לך, תראי - אני בצבע אדום" וכו').

אם הילד אינו מביט בך או אינו שם לב התקרבי אליו ואמרי "תראה מה אני עושה".

אח"כ תני לילד לבחור אחת מהמכוניות ונסו לשחק באותו הדרך.

במהלך המשחק נסי לשים לב מתי הילד מביט בך ויוצר קשר עין. נסי לחזור על סצנות בהן הילד מביט בך.

נסי לשים לב מתי יש שיתוף חווייתי בינך לבין הילד. בשיתוף חווייתי הילד יביט בך ואתם תצחקו מאותם דברים או תחוו רגשות דומים. למשל: כאשר המכונית האדומה מתנגשת בכחולה ואז נוצר קשר עין ביניכם ושניכם צוחקים. נסי לחזור על סצנות כאלה אך לשנות אותן מעט. פתאום תגיע ג'ירפה למקום התאונה ותשאל את המכונית מה קרה ואם היא צריכה עזרה...

הצעות למשחק סימבולי - גן חיות, מסיבת יום הולדת, רכבות נוסעות, מכוניות, בובות כשבובה אחת אמא והשנייה ילד.

כאשר המשחק הסימבולי מגיע לרמה גבוהה (המנחה יחליט מתי השלב הזה הגיע) כדאי להכניס לתוך המשחק אלמנטים מחייו של הילד. לדוגמה: ילד שאחד הקיבעונות שלו הוא ללכת לקניון ושם לעלות ולרדת במעליות או במדרגות הנעות, אולם אימו אינה מסכימה כמעט ללכת לקניון. כאשר אתם משחקים עם הילד במשחק דמיוני של "אמא וילד" היו אתם בתפקיד הילד ותנו לו להיות בתפקיד האימא. כשאתם משחקים בתפקיד הילד בקשו מאמא: "אמא! בואי נלך לקניון!". הוא יענה לכם בתפקיד האימא - "לא! אני לא מרשה". נסו לפתח את הנושא, לבכות ולעשות סצנות כפי שהילד עושה במציאות, או להיכנס למשא ומתן עם הילד לגבי מתי הולכים לקניון וכמה, מה עושים שם וכו'. סצנות כאלה מתוך המציאות של הילד יכולות לתת לו פתרונות שונים ממה שחשב עליהן לגבי קונפליקטים שיש לו במציאות ובאופן כללי לרכך אותן ולהרגיע את הילד. דוגמה נוספת לשימוש במשחק הסימבולי כדי לחבר את הילד לקונפליקטים וקשיים שלו היא כאשר הילד מגיע לשלב הגמילה. אפשר להסביר את כל תהליך הגמילה באופן נכון דרך משחק סימבולי עם הילד.

משחק סימבולי יכול לשמש ככר נרחב להרחבת הקיבעונות של הילד. לדוגמה, ילד שמקובע על רכבות והסעתן הלוך ושוב אפשר להתחיל את המשחק הסימבולי בזה ולאחר זמן מה כשהילד מסוגל להכיל עוד אלמנט להציג בפניו אפשרות שברווז או כלב יגיעו לרכבת לנסוע בה או לעבור את הגשר מעליה וכו'.

שאילת שאלות - תכנית ראשונית

מטרה: הילד ילמד לשאול שאלות. מילות שאלה: מה, מי, איך, איפה, כמה, מתי, למה וכו'.

התהליך:

1.משחק השאלה והניחושים. הכיני לפני תחילת הטיפול קופסא סגורה שאי אפשר לראות מה יש בתוכה. הכניסי לקופסא צעצוע קטן שמרעיש כשמנענעים את הקופסא ושהילד מחבב. הכיני מראש כמה צעצועים כאלה והניחי בצד קרוב אליך.

2.במהלך הטיפול בכל עשרים דקות בערך הוציאי את הקופסא ונענעי אותה אל מול פניו של הילד כך שהיא תרעיש.

3.עשי הבעה סקרנית מודגשת ואמרי "מה זה?"

4.במידה והילד מביט ואינו חוזר על השאלה נענעי את הקופסא שוב שתרעיש ואמרי שוב - "וואו, מה זה?!"

5.אין לתת לילד להשיג את הקופסא. אם הוא מנסה אמרי "לא, רק אני פותחת, ידיים במקום בבקשה" (המקום הוא משני צידי הגוף או מונחות יפה על השולחן או בחיק הילד).

6.במידה ובניסיון השני הילד אינו חוזר על השאלה "מה זה?" אמרי "תגיד: מה זה?"

7.על הילד לשאול "מה זה?" כשאת מבקשת ממנו.

8.לאחר שהילד ישאל "מה זה?" (או חלק מהמילים, כמידת יכולתו) הגיבי בהתרגשות ותני לו חיזוקים. אמרי "שאלת, מה זה? כל הכבוד, אתה נהדר!". תוך כדי שאת משבחת אותו תני לילד את הקופסא כדי שיוכל לפתוח אותה. ואז אמרי "אה, זה X (מה שיש בקופסא) ".

9.אמרי "נהדר, כיף לי לשחק איתך".

10.חזרי על כל התהליך כפעמיים שלוש בכל מפגש טיפולי.

11.הצעות כלליות נוספות ללימוד מילות שאלה אחרות - לשחק במשחק דמיוני שבו מישהו מתקשר אלינו, להרים את השפופרת ולשאול "מי זה?", לבקש מהילד לעשות זאת גם. להראות לילד תמונה ואז להסתיר חלק ממנה ולשאול "מי זה שם?". לבקש מהילד "תגיד - מי זה?". וכו'. כדי ללמד את הילד לשאול "למה" (מילת שאלה מתוחכמת יותר שמלמדים בד"כ לאחר שהילד יודע את כל שאר מילות השאלה) אפשר להשתמש במשחק קופסא של אסוציאציות (הילד כבר אמור לדעת לשחק מצוין גם את המשחק הזה בשלב שלומדים את שאילת ה"למה"). לוקחים 2 כרטיסים ששיכים זה לזה, למשל כרטיס של כלב וכרטיס של מלונה ובנוסף כרטיס שאינו שייך כמו כרטיס של בננה. מניחים את שלושת הכרטיסים על השולחן. שואלים את הילד מה שיך למלונה. הילד יבחר בכרטיס הכלב. בשלב זה הוציאי את כרטיס הבננה למוץ לשולחן. השאירי רק את כרטיס הכלב וכרטיס המלונה ושאלי "למה, למה המלונה שייכת לכלב?" הדגישי את המילה "למה" באינטונציה. בתחילה עמי עבור הילד ואמר "המלונה שייכת לכלב בגלל ש הכלב גר במלונה". הדגישי את המילים "בגלל ש" (אפשר להחליף את "בגלל ש" במילה "כי"). חזרי על משחק זה עם כרטיסים שונים בדרך זו עד שהילד יתחיל לשאול בעצמו את המילה "למה" ויענה במילים "בגלל ש". אפשר גם לבקש מהילד "תגיד למה" כבקשה ישירה אם הילד אינו מבצע זאת לאחר מספר ניסיונות.

12.ישנם משחקים שונים בכדי ללמוד את כל מילות השאלה. יש לקבל הנחיות ממנחה ובהחלט כדאי בשלב זה לערב את קלינאית התקשורת שיש לה ניסיון רב בנושאים של שפה.

פיתויים תקשורתיים

מטרה: ללמדת את הילד פניות תקשורתיות ראשוניות כמו - תני לי, זוזי, תפתחי לי, תעזרי לי, לא רוצה, כן, עוד, בואי, לכי, לא.

התהליך: ניקח לדוגמה את "תפתחי לי או "תעזרי לי".

לפני שאת מתיישבת לטיפול עם הילד מצאי צעצוע שהילד יהיה זקוק לעזרתך כדי להפעילו. הסיטואציה הנוחה יותר היא צעצוע שצריך סוללות כדי לפעול ושהילד מכיר. הוציאי את הסוללות מהצעצוע. השאירי את הסוללות בהישג ידך, אך במקום שהילד לא יראה אותן.

שבי עם הילד על השטיח או ליד שולחן ותוך כדי הטיפול הכניסי בשלב מסוים את הצעצוע שהכנת.

הילד ינסה לשחק בו ויבחין שהצעצוע אינו עובד. נסי לשאול אותו שאלות לגבי הצעצוע ולדבר עליו כמו "אוי, זה לא עובד, אוף, למה זה לא עובד. חבל, נורא רציתי שזה יפעל", "למה זה לא עובד?".

תני לילד לנסות להפעיל אותו. תני לו להיות מתוסכל מעט. דגש על מעט.

במידה והילד אינו מנסה בשום דרך שהיא לפנות אליך פניה תקשורתית לעזרה בנוגע לצעצוע תני לו סיוע מילולי מלא ואמרי "תגיד - תעזרי לי". חכי שהילד יחזור אחריך.

אם הילד אינו חוזר על דבריך הדגישי אותם שוב "תגיד - תעזרי לי". דברי לאט ובהדגשה.

במידה והילד חוזר על חלק מהמשפט או אומר כל דבר אחר תקשורתי מחאי כפיים, התפעלי ואמרי לו כמה הוא מוצלח. ותעזרי לו כמובן.

תני לילד להשתתף בשיחה ולהביע את דעתו ככל שהוא מסוגל.

הציעי "אולי אין בטריות?"

נסו ביחד לפתוח את המקום המיועד לבטריות. מצוין יהיה אם בצעצוע הזה המקום המיועד לסוללות אינו יכול להיפתח ע"י ילד אלא בעזרת מבוגר. תני לילד לנסות לפתוח לבדו וכשהוא אינו מצליח אמרי "תגיד - תפתחי לי!".

אם הילד אינו חוזר על דבריך אמרי אותם שוב בהדגשה ולאט.

כשהילד מצליח לומר חלק מהמשפט או כולו, או דבר מה אחר שיכול להתפרש כתקשורתי תני לו שוב חיזוקים מילוליים, חבקי אותו והפגיני שמחה מיכולתו.

"מה נעשה?" תשאלי את הילד. אם הוא עונה לך שצריך בטריות, מצוין.

אם הילד אינו עונה עני במקומו, לאחר שנתת לו זמן מסוים לענות. "נחפש בטריות".

חפשו את הבטריות בסביבה, כווני את הילד למקום בו הטמנת את הבטריות ועזרי לו להכניסן למקום.

שחקו בצעצוע. אמרי לילד "איך עזרת לי לתקן את הצעצוע, כל הכבוד לך! ביחד אנחנו מצליחים!".

חיקוי ציור

מטרה: הילד ילמד לצייר קו, עיגול, פרצוף וכו'.

התהליך:

1.הכיני דף או שניים ושני טושים נוחים לאחיזה (עבים יותר מהרגיל) בשני צבעים שונים.

2.בשעת הטיפול הוציאי את הדף, הניחי אותו בינך לבין הילד.

3.הניחי את שני הטושים על השולחן.

4.בקשי מהילד לבחור אחד מהצבעים של הטושים. "איזה צבע אתה רוצה, אדום או כחול?"

5.אם הילד בוחר שבחי אותו "איזה צבע נהדר בחרת, אדום!"

6.אם הילד אינו בוחר, בחרי את עבורך אחד הצבעים ותני לו לתוך כף ידו את הצבע השני.

7.בקשי מהילד לפתוח את הטוש, במידה והוא נענה שבחי אותו "נהדר אתה מקשיב לי... נעים לי לצייר איתך!". כדאי לבקש בקשות כאלה רק אם את יודעת שהילד מסוגל לעשותן פיזית כדי שלא ייווצר מצב שאת מבקשת משהו מהילד והוא אינו מבצע. נסי לתת לילד לחוות כמה שיותר הצלחות. אם ביקשת מהילד לעשות דבר מה והוא לא עשה זאת או לא הצליח משום שהוא אינו מסוגל, זו אינה הצלחה והיא התרחשה בעיקר באשמתך (אנו כמבוגרים אחראים על הצלחת הילד), עליך להכיר את הילד היטב ולדעת את גבולותיו ועד להיכן ניתן למתוח אותם.

8.אם הילד אינו פותח את הטוש פתחי אותו עבורו והמשיכי. אל תתעכבי על חוסר הענות, התעלמי. אבל נסי שלא להגיע למצבים כאלה, בקשי מהילד משהו שאת יודעת שהוא ירצה לעשות ("בוא לאכול עוגיה!" כשהילד נענה לכך אמרי "כל הכבוד, אתה מקשיב לי!") ואז שבחי אותו על כך כדי לבנות ביניכם מערכת של אמון וכן לבנות את הערך העצמי שלי הילד והאמונה בעצמו שהוא מצליח ומסוגל.

9.אמרי "תראה! תראה, אני מציירת קו". ציירי קו בכיוון מלמעלה למטה. אמרי "זה קו" והצביעי באצבעך על הקו שציירת.

10.אמרי "עכשיו תורך. צייר קו". (אם הילד מתקשה ציירי שתי נקודות מודגשות והראי לו איך את מציירת קו ביניהן.

11.אם הילד מנסה לצייר ומצליח חלקית או לגמרי תני לו חיזוק חיובי משמעותי, מילולית או כהפתעה קטנה.

12.הם הילד לא מנסה לצייר תני לו סיוע פיזי. קחי את ידו בעדינות כהוא אוחז את הטוש וציירי איתו קו.

13.כשאתם מסיימים לצייר את הקו ביחד החמיאי לו, התפעלי מהעבודה המשותפת שלכם בסגנון "נהדר, הצלחנו ביחד, תראה, ציירנו קו!".

היענות לבקשות

המטרה: הילד ילמד שכיף להיענות לבקשות של מבוגרים.

התהליך:

1.מצאי דבר מה שהילד בטוח ירצה לעשות כשאת מבקשת. לדוגמה: את תבקשי מהילד לאכול שוקולד. (השוקולד הוא דוגמה קיצונית כדי להבהיר כאן למה כוונתי, אפשר למצוא דברים אחרים שהילד רוצה לעשות ואינם כרוכים באוכל).

2.הילד בוודאי יענה לבקשתך (במידה והוא אוהב שוקולד).

3.כאשר הילד נענה אמרי באינטונציה שמחה ובטונים גבוהים "נהדר, אתה מקשיב לי. אתה ממש מקשיב, כל הכבוד!".

4.המשיכי כך כאשר לאט לאט במהלך הטיפולים בשיטה זו תוך כדי שאת מכניסה בין לבין גם בקשות מהילד שהוא מעוניין לעשות (כמו במקרה השוקולד) וגם בקשות שהוא פחות מעוניין לבצע. בכל מקרה כשהילד נענה לבקשתך (ובעיקר לבקשה שהוא אינו רוצה כ"כ לעשות) שבחי אותו, דגדגי, תני לו את תשומת הלב שהוא הכי אוהב, תני לו הפתעה קטנה, שמחי אותו וכו'.

5.יש ערך עצום לילד ששמח לרצות מבוגר, זהו סוג של מיומנות בסיסית שיש לילדים בד"כ ודרכה הם חווים את העולם כמקום בטוח ואת המבוגר כמעניק הביטחון והידע. התפתחותו של כל ילד תלויה גם בכמה הוא מבין שהמבוגר מולו הוא המדריך שלו לחיים ושכייף וכדאי ללמוד ממנו ולבצע מה שהוא מבקש, למרות שלפעמים זה מתנגש עם מה שהילד רוצה. כאשר הילד יפנים זאת יהיה לו הרבה יותר קל ללמוד בהמשך.

תורות, הקפדה על חוקים

מטרה: הילד ילמד מה הם תורות וחוקי משחק (מתחילים עם חוק אחד).

הדרך: בתחילה נלמד תורות וחוקים ליד שולחן או על השטיח וכשהילד יפנים זאת ננסה ללמד תורות וחוקים באמצעות משחקי חברה כמו מחבואים, תופשת וכו'.

1.במידה והילד בעל קישורי מוטוריקה עדינה טובים אפשר להשתמש במשחק יצירת שרשרת צבעונית. במידה והילד לא רכש עדיין מוטוריקה עדינה מספיק טובה אפשר למצוא כל משחק אחר, כולל משחקי קופסא, שיהיו כמה שיותר פשוטים ויש צורך לשחק בהם בתורות (למשל התאמות של קטגוריות - פעם תורך ופעם תורי).

2.הכיני לשעת הטיפול חוט מחומר פלסטי (שאינו גמיש כמו שרוך למשל ושהוא מספיק עבה), הכיני חרוזים גדולים (מפלסטיק או מעץ, אבל מספיק גדולים שהילד לא יסתבך איתם יותר מידי, המטרה כאן היא בעיקר תורות ולא מוטוריקה עדינה) החרוזים צרכים להיות בתוך צלחת כדי שלא יתגלגלו.

3.כשאתם משחקים בטיפול נסי לקשר את יצירת השרשרת למשחק דמיוני למשל (אם אתם משחקים בספארי עם חיות הציעי לילד להכין שרשרת לג'ירפה, או הציעי להכין שרשרת לאמא שתשמח וכו').

4.הוציאי את החוט ואת החרוזים. קשרי קשר בקצה החוט כדי שהחרוזים לא יברחו מצידו השני.

5.אמרי לילד "בוא נכין שרשרת לאמא, מתנה, היא תשמח". את יכולה להמציא כל דבר אחר, העיקר שיהיה משהו שהילד יתחבר אליו וירצה לשתף פעולה.

6.אמרי: "עכשיו תורי". השחילי לאט מאד חרוז על החוט.

7.הושיטי את השרשרת לילד שיחזיק אותה ואמרי: "עכשיו תורך".

8.בכל פעם שהילד מסכים לציית לחוק התורות החמיאי לו "נכון חמוד, עכשיו תורי. כמה יפה אתה משחק בתורות". החיזוק צריך להיות באותו רגע שהילד מוותר על תורו ונותן לך לשחק בתורך. לא לשכוח לחזק!

9.המשיכי כך עד שתסיימו את השרשרת. השרשרת לא צריכה להיות מושלמת. נסי לסיים כשאת רואה שהילד כבר על סף יכולת הסבלנות ולא יוכל להכיל עוד לזמן רב את הסיטואציה.

שיתוף בחוויה

מטרה: הילד ילמד לשתף אחר בחוויה שלו.

הדרך:

1.כאשר סיימתם את השרשרת (מהתכנית בדף הקודם) אמרי: "בוא נראה לאמא את השרשרת".

2.אמרי "בוא נחפש את אמא ונראה לה את השרשרת".

3.לכו לחפש את אמא. אם אינכם מוצאים אותה (וודאי עם האימא מראש שלא תמצאו אותה כ"כ מהר) אמרי לילד "בוא נקרא לאמא - א מ א! א מ א!".

4.אמרי "תגיד - א מ א! א מ א!".

5.כשהילד מבצע את בקשתך תני לו חיזוקים חיוביים וצייני שתכף בוודאי נמצא את אמא.

6.כשאתם מוצאים אותה (במידה והילד אינו מראה לאמא את השרשרת) סייעי לילד פיזית. הניחי את השרשרת בתוך שתי ידיו, עמדי מאחורי הילד או לצידו והניחי את ידייך מתחת לכפות ידיו כשאת מכוונת אותן עם השרשרת לכיוון פניה של אמא ואמרי "תגיד - תראי אמא, עשיתי שרשרת!".

7.על האימא להגיב בהתפעלות רבה ולשבח את הילד, לחבק אותו, לציין כמה השרשרת יפה. לשאול האם היא יכולה לקבל את השרשרת מתנה ואם כן אז לענוד אותה, וכו'.

8.את אותו התהליך אפשר וצריך לעשות גם עם ציור שהילד צייר, עבודה שייצר ע"י הדבקות וכו'.

שירים וסיפורים

המטרה: הילד ילמד להקשיב ולהינות משירים וסיפורים

התהליך:

1.מצאי שירים וסיפורים שמתאימים לרמתו של הילד. אפשר להתחיל במעשה בחמישה בלונים או הבית של יעל, תירס חם, המטריה הגדולה של אבא, כספיון ועוד. מצאי שירי ילדות פשוטים ומוכרים שיש בהם חריזה מודגשת ומילים פשוטות ומובנות. (שירי ילדות מהעבר הם הטובים ביותר, אל תשתמשי בשירים מודרניים מידי משום שאין בהם את המרכיבים של חריזה, קצב ומשמעות טובים מספיק עבור ילדך). כדאי להתמקד בסיפורים ושירים התואמים לתחומים שאנו חושבים שיש לילד התעניינות בהם.

2.כשאת בוחרת סיפור אפשר לצלם את הציורים בתוכו (לחלק מהסיפורים המוכרים יש באינטרנט תמונות או ציורים תואמים). ספרי את הסיפור כשתוך כדי את מוציאה לפי סדר הסיפור את התמונות / הציורים הרלוונטיים. למרות שברוב הספרים יש איורים אין זה מספיק עבור ילד עם אוטיזם. כדאי להשתמש בעוד אביזרים וויזואליים, והדבר נכון לגבי כל תכנית טיפולית שהיא. כדאי לספר סיפור שבחרתם לפחות כשבוע (אפשר לא בכל יום, אבל כדי לפחות 3 פעמים בשבוע). ילדים מאד אוהבים חזרתיות, ובעיקר ילדים אוטיסטים. זה משרה ביטחון ומעניק לילד את האפשרות להבין ולהפנים את הסיפור טוב יותר. אל תשכחי לחזק את הילד כל הזמן על התנהגות נאותה, ישיבה, רוגע, הקשבה והשתתפות נאותה בסיפור.

3.חפשי קלטת עם שירים המתאימים לילד, אם הילד נוטה להיות רגוע ומוסיקה רועשת מרתיעה אותו חפשי משהו מתאים, ולהפך. השמיעי את הקלטת לילד ושירי בקול רם. נסי להביא את הילד לרקוד איתך ע"י הכנסה של צעיפים צבעוניים ואביזרים אחרים שאפשר להשתמש בהם בתנועה. חזקי את הילד על שרקד איתך ושיתף פעולה. כשאת רוצה שהילד יירגע השמיעי לו או שירי לו שירים רגועים, התחבקו או שבו זה ליד זה וחזקי אותו על זה שהוא רגוע. השמיעי לתקופת מה את אותה קלטת כדי שהילד יכיר אותה ואולי אף ישיר חלק מהשירים (לא להתייאש! אדם החל לשיר שירים שהשמעתי לו שנתיים אחרי ששמע אותם לראשונה).

4.עם סיפורים אפשר גם לרכוש קלטות שבהם מסופרים סיפורי ילדים. במקרה זה עובדים על הערוץ האודטורי ומוסיפים את הערוץ הוויזואלי כך שהילד לומד לווסת אותם ולהיות בקשב בשני הערוצים. הכיני את האביזרים הויזואליים המתאימים לסיפור (במקרה של הסיפור "סבא אליעזר והגזר" הכיני תמונות או ציורים של סבא, גזר, סבתא, נכדה וכו'). השמיעי לילד את הסיפור שבקלטת השמע והוציאי את הדמויות המשתתפות בכל פעם כשהן מופיעות בקלטת. תני לילד להשתתף בהמחזה של הסיפור עד כמה שהוא יכול. חזקי אותו על הקשבה, ישיבה, רוגע, שיתוף פעולה ומשחק נאות.

חלוקת קשב והתרגלות לרעשי רקע

מטרה: הילד ילמד להיות מרוכז גם כשיש הסחות אודיטוריות (שמיעה).

התהליך:

1.את זקוקה לטייפ פשוט (עדיף לא דיסקים משום שהרבה מאד ילדים אוטיסטים מאד אוהבים לגעת במכשירים ובעיקר לסובב את הדיסקים). לכן עדיף שתשתמשי בטייפ ישן ופשוט שגם הילד יכול לגעת בו ללא חשש.

2.הקליטי או קני קלטות (ולא דיסקים) של שירי ילדים מסוגים שונים. במהלך עבודתך השוטפת עם הילד, כאשר אתם משחקים, מציירים וכו' השמיעי לילד את הקלטות.

3.שימי לב - המערכת הסנסורית של רבים מהילדים האוטיסטים רגישה מאוד או בתת רגישות. לכן יש לבחון היטב עד כמה הילד מסוגל לשמוע ברקע מוסיקה, או רעש כלשהו. ילדים אחדים יוכלו לשמוע את המוסיקה בווליום נמוך במיוחד ואילו ילדים אחרים ירצו לשמוע בווליום גבוה, תני לילד לשלוט בווליום או שאלי אותו מה הוא מעדיף מבחינת הווליום.

4.נסי להתחיל במספר דקות שהמוסיקה מנגנת ברקע ואח"כ לעלות את מספר הדקות בהדרגה וכן להעלות את הווליום בהדרגה.

5.שימי לב היטב לתגובות הילד. כפי שציינתי יש תופעות הקודמות להכנסות הילד למצב של הסתגרות או בכי, צעקות וכו'. שימי לב האם הילד נע פתאום בחוסר נחת, לאחר שהיה לכם קשר עין האם קשר העין פתאום הפסיק, האם הילד התחיל לבהות וכו'. ברגע שאת רואה סימנים מקדימים אלה כבי את המוסיקה ועברי למשחק שאת יודעת שהילד אוהב ושאינו מאיים עליו, מרגיע אותו ושהוא יחווה בו הצלחות (רדי ברמת הדרישות ותני לילד הרגשת ביטחון).
אוטיסט התעלמות להעריך את עצמך מוטוריקה עדינה משחק טונציה מושלם דימוי עצמי חיובי מטרות מספיק טובים בכי pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
התפתחות אישית והתמודדות עם קשיים, למה חייב להתמודד עם קושי כדי להתפתח? למה בלי קושי אין התפתחות אישית? איך להתפתח ברמה האישית? קשיים והתפתחות אישית, איך להתפתח אישית? פיתוח אישיות, התפתחות מקצועית, עצלנות והתפתחות אישית
התפתחות אישית והתמודדות עם קשיים, למה חייב להתמודד עם קושי כדי להתפתח? למה בלי קושי אין התפתחות אישית? איך להתפתח ברמה האישית? קשיים והתפתחות אישית, איך להתפתח אישית? פיתוח אישיות, התפתחות מקצועית, עצלנות והתפתחות אישית למה התפתחות אישית חייבת להיות כרוכה בקושי? התפתחות אישית היא תהליך של שינוי שבו האדם עובר ממצב אחד למצב אחר, שנתפס בעיניו כטוב יותר. אליעד כהן מסביר שכדי שתהיה התפתחות, חייב להתקיים שינוי, וכדי ששינוי יתרחש ... כלשהו. הקונפליקט הזה מתבטא בקושי שחייבים להתמודד איתו. אם לא יהיה קושי, לא תהיה התפתחות. המשמעות של התפתחות היא מעבר ממצב נתון למצב חדש, וכדי ... שהמצב החדש עדיף וטוב יותר מהמצב הנוכחי שבו הוא נמצא. מהי משמעות הקושי בתהליך ההתפתחות האישית? אליעד כהן מדגים זאת באמצעות ... יכול להיות שהאדם ינסה להרים משקל כבד מדי, והמאמץ יגרום לו לקרוע שריר, ואז לא תהיה התפתחות, אלא דווקא הידרדרות במצבו. למה עצלנות מונעת התפתחות אישית? אחד הרעיונות המרכזיים שאליעד כהן מדבר עליהם הוא שעצלנות וחוסר רצון להתמודד עם קשיים הם המכשולים הגדולים ביותר להתפתחות אישית. מי שמתעצל ולא מעוניין להתאמץ ... אחרות, האדם נשאר באזור הנוחות שלו, וכאשר אין יציאה מאזור הנוחות, אין שום סיכוי להתפתחות אמיתית. כיצד ניתן למצוא את הקושי שיקדם התפתחות אישית? ההנחיה המעשית של אליעד כהן היא פשוטה: אם אדם רוצה התפתחות, הוא חייב לחפש משהו קשה שיאתגר אותו. ... שדורש מאמץ משמעותי. רק כשיש התמודדות עם אתגר, האדם יכול להשתנות ולצמוח. אם אדם יחפש התפתחות אישית בלי אתגרים ובלי קושי, הוא פשוט ... הוא המוכנות להתמודד עם קשיים ולראות בהם הזדמנות לצמיחה. מה הקשר בין קונפליקט לבין התפתחות? כדי להבהיר את הרעיון, אליעד כהן חוזר ... ההתמודדות עם הקונפליקט היא זו שמייצרת את ההזדמנות לשינוי, והשינוי הוא הבסיס לכל התפתחות. הקונפליקט הזה יכול להיות רגשי, פיזי ... האדם פשוט לא יזוז מהמקום, לא יחפש דרכים לשפר את מצבו ולא ייצור את השינוי הדרוש להתפתחות. האם כל התמודדות עם קושי מובילה להתפתחות? אליעד כהן מציין שלא כל התמודדות עם קושי מובילה בהכרח לתוצאה חיובית או להתפתחות. לפעמים ההתמודדות מסתיימת דווקא ... מספיק רק להתמודד עם קושי - חשוב גם להתמודד נכון ובאופן שקול, כדי שהמאמץ יוביל באמת להתפתחות חיובית ולא לתוצאה הפוכה. מה המסקנה המעשית לתהליך ההתפתחות האישית? אליעד כהן מסכם את דבריו בצורה ברורה מאוד: מי שמחפש התפתחות אישית חייב להבין שהדרך היחידה להגיע לכך היא באמצעות קושי. אם אדם לא רוצה קושי, הוא פשוט לא רוצה באמת להתפתח. הקושי הוא לא משהו שלילי, אלא להיפך - הוא ...
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם האם העולם מתקדם לקראת שינוי תודעתי ורוחני? אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם העולם מתקדם לכיוון שינוי תודעתי. התשובה שהוא מציע מורכבת: מצד אחד, התודעה תמיד משתנה ומתפתחת, אך מצד שני, המהות הבסיסית שלה לעולם אינה משתנה. כלומר, ... חדשה של נפרדות. כעת הוא חושב שהרוחניות היא טובה, בעוד העבודה היא רעה. דוגמה נוספת שמביא אליעד היא של אדם דתי שמחליט להפוך לחילוני. גם כאן, למרות שזה נתפס כהתפתחות או כשינוי משמעותי, זה למעשה מעבר מצורה אחת של אחיזה לצורה אחרת. האדם לא באמת הולך לפנימיות מוחלטת, אלא פשוט משנה את צורת החשיבה החיצונית שלו. אליעד מדגיש שישנו רובד מוחלט של אחדות, שם אין משמעות למושגים כמו התפתחות או התדרדרות, משום שאין שום שינוי. ברובד של נפרדות, כל שינוי נתפס בעיני המתבונן כהתקדמות או כהתפתחות , אבל מנקודת מבט מוחלטת, ההפך גם יכול להיחשב כהתפתחות. אליעד מביא כדוגמה את נקודת המבט של אלוהים: עבור אלוהים, דווקא העובדה שאדם מצליח לשכוח שהוא אלוהים ולהפוך לנפרד היא אולי ההתפתחות הגדולה ביותר. האם מערכת החינוך מתדרדרת או מתפתחת? השיחה עוברת לנושא של מערכת החינוך. יש טענה נפוצה כי ... להזיק. לדוגמה, בחינוך הדתי, לעיתים הרבנים החכמים מאוד יוצרים מצב בו התלמידים נצמדים לחוכמת הרב במקום לפתח חשיבה עצמאית. כך החוכמה של הרב דווקא עוצרת את ההתפתחות של התלמיד. אליעד אומר שאם הרב היה פחות חכם, אולי זה ... למלא את כל המשאלות לבין המטרה להגיע למצב נטול רצונות. כשאדם מממש את כל רצונותיו, הוא יכול להגיע למצב של שלמות ושל סיפוק, ואולי גם להבין את המציאות באופן שונה. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת ... על האדם עצות מעשיות לחיפוש פנימי ולניהול חיים רוחניים האם העולם מתקדם לעבר שינוי תודעתי? השואל מתעניין האם המציאות מתקדמת לכיוון שינוי תודעתי ומה המשמעות של התפתחות רוחנית ותודעתית בעולם. אליעד מסביר שיש בתודעה תמיד ... לעבוד עשוי להתחיל לחפש רוחניות, אך זו גם יכולה להיות יציאה החוצה לצורה אחרת של נפרדות, כמו אדם דתי שהופך לחילוני או להיפך. אליעד מחדד שתמיד אפשר להתייחס לזה כהתפתחות או כהתרחקות, תלוי בפרספקטיבה: מנקודת מבט של אחדות מוחלטת, לא באמת קורה שינוי, אך בתוך עולם הצורות יש תנועה והתחדשות. האם יש משמעות להתפתחות רוחנית או למעבר לרוחניות? השואל מציין שאנשים ... מציין שבמקרים רבים הם לא באמת פונים לפנימה מוחלט אלא לנפרדות חדשה: חילופי אמונות, או מעבר מצורה אחת לצורה אחרת. יש נקודה מוחלטת של אחדות שבה לא שייך לדבר על התפתחות, כי שם אין שום שוני. ואולם ברובד הנפרדות, כל שינוי שאדם עובר בחייו - בין אם זה חיפוש רוחניות, עזיבת הדת, חזרה בתשובה, או חילופי עבודה - נתפס בעיני הסביבה כהתפתחות מסוג מסוים. מהי ההתפתחות המוחלטת מנקודת המבט של אחדות? אליעד מביא דוגמה: מהזווית האלוהית, אפשר לומר שהעולם מתפתח בכך שאלוהים מצליח להיות אדם נפרד ששכח שהוא אלוהים. כלומר, יתכן שדווקא ההתרחקות מהמוחלטת היא ההתפתחות הגדולה בעיני אותו מקור אחד. הכל עניין של נקודת מבט: בנפרדות אנו מדברים על ערכים כמו להתפתח, להתקדם, להשתפר, אך מנקודת המבט המוחלטת אין הבדל בין התפתחות ללא התפתחות. האם מערכת החינוך באמת מתדרדרת? השאלה עוברת למערכת ... במובן הזה, אין בכך סתירה: ברגע שיש רצונות - רצוי למהר ולהגשים אותם עד כמה שניתן, כדי להגיע למצב שבו אין יותר מה לחפש, ואולי משם אפשר להבין את המציאות אחרת. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת ... הוא רק החליף בעיה אחת בבעיה אחרת. לדוגמה בן אדם דתי שכל חייו למד יום אחד נמאס לו להיות דתי יום אחד נמאס לו להיות דתי הוא הולך להיות חילוני אז מה זה אומר שהוא התפתח רוחנית אתה יכול להגיד שכן הוא הגיע להבנה חדשה, הוא הפסיק ללמוד רוחניות והוא הלך לגשמיות זאת התפתחות הפוכה אבל זאת גם אחיזה בצורה שתיהן זה צורות. יש מקום שבו אתה הולך רק פנימה אבל גם אז זה נקרא רק פנימה בסדר אבל בכל מקרה וגם כשאתה הולך פנימה בוא אני אתן לך דוגמה ממני, מה אתה שאלת בהתחלה האם יש התפתחות אני לדוגמה יש לי התפתחות מצד אחד כן כל הזמן אני מתפתח מצד שני אני כל הזמן מדבר על אותו דבר אבל זה נכון לגבי כל האנשים בעולם תמיד. ש: אז מצד אחד יש התפתחות מצד שני אין שום
מדד להתקדמות רוחנית, מדד להתפתחות אישית, כמה אתה קרוב לאושר? התפתחות רוחנית, התפתחות עצמית, מודעות עצמית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, התפתחות אישית
מדד להתקדמות רוחנית, מדד להתפתחות אישית, כמה אתה קרוב לאושר? התפתחות רוחנית, התפתחות עצמית, מודעות עצמית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, התפתחות אישית
... להתקדמות רוחנית, מדד להתפתחות אישית, כמה אתה קרוב לאושר? התפתחות רוחנית, התפתחות עצמית, מודעות עצמית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, התפתחות אישית מהו המדד להתקדמות רוחנית והתפתחות אישית? ההתקדמות הרוחנית או ההתפתחות האישית נמדדת לעיתים על פי תחושות פנימיות כמו אושר או סיפוק, אך המדד האמיתי של התקדמות הוא בהבנה עמוקה יותר של העולם ושל עצמנו. אליעד כהן מציע גישה שונה שבה המדד להתקדמות רוחנית הוא לא בהכרח תחושות של טוב או רע, אלא התפתחות השכל וההבנה שלנו. האם תחושות של טוב ורע הן אינדיקציה להצלחה רוחנית? בהרצאה, הוא מציין שהרבה פעמים אנשים מייחסים את הצלחתם הרוחנית או האישית ... נמצאים במצב של פרדוקס: לפעמים עלינו להרגיש רע על מנת להבין טוב יותר את עצמנו ולהתפתח. אליעד מציע שלפעמים הדרך לאושר או לשיפור רוחני עוברת דרך סבל, וזהו חלק מהתהליך. מהו המדד האמיתי להתקדמות רוחנית? אליעד כהן טוען שהמדד האמיתי להתקדמות רוחנית הוא לא תחושת אושר, אלא השכל וההבנה שלנו. כשהשכל שלנו מתפתח, אנחנו מסוגלים להבין דברים בצורה יותר רחבה ומורכבת. תהליך זה כולל את היכולת להבין נושאים מורכבים ולקבל פרספקטיבות שונות על המציאות. אליעד מחדד את ... שנה ומפרש אותה כיום בצורה שונה, מתוך הבנה עמוקה יותר של הסיטואציה. האם ניתן למדוד התפתחות רוחנית באופן מוחלט? האם ניתן לדעת באופן מוחלט אם אנחנו מתקדמים רוחנית? אליעד טוען שלעיתים קשה לדעת באופן מיידי אם אנחנו מתקדמים, משום שהתהליך הרוחני הוא פנימי ומורכב. הרבה פעמים ההתפתחות אינה ניכרת מיידית, ולכן יש צורך בשכל להבין את השלב בו אנחנו נמצאים. המדד להתקדמות רוחנית, לדברי אליעד, הוא היכולת להבחין בהבדלים בדרך בה אנו ... אותו בעבר? האם ניתן להתקדם רוחנית דרך היגיון ומחשבה? בהרצאה, אליעד מציע שמפתח ההתפתחות הרוחנית טמון בשכל. כל התהליך הרוחני, מבחינתו, הוא חיפוש אחרי הבנה עמוקה יותר של עצמנו ושל העולם סביבנו. ככל שהשכל שלנו מתפתח, כך אנחנו מבינים את העולם בצורה הרבה יותר רחבה, מסובכת ומורכבת. התפיסה שלנו משתנה, ואנחנו מתחילים לראות את הדברים מכמה זוויות שונות. התפתחות זו כוללת את היכולת לחשוב באופן מופשט, ולהבין את הקשרים העמוקים שמתחבאים מאחורי כל דבר. כיצד רמת החשיבה משפיעה על ההתפתחות האישית? לפי אליעד, ההתפתחות האישית תלויה באופן ישיר בשכל וביכולת להבין נושאים מורכבים. דוגמה לכך היא היכולת להבין סיטואציות שונות ולהקשר ביניהם. אליעד מדבר על חשיבה ... לא רק בהקשר של הסיפור עצמו, אלא גם בהקשרים שונים נוספים. איך ידע והשכלה קשורים להתפתחות האישית? ההבנה שאנחנו רוכשים מהחיים היא חלק בלתי נפרד מההתפתחות האישית. כל ידע חדש, כל חוויה ומעיין פרספקטיבה חדשה מוסיפים להבנה שלנו את העולם. ברמה המעשית, כשאנחנו לומדים יותר, אנחנו לא רק משיגים ידע חדש, ... בסופו של דבר לאושר ולשלווה פנימית. כל חוויה רגשית יכולה להילקח כשלב נוסף בתהליך ההתפתחות האישית והסבל הזה, הוא סימן לצמיחה. מהו המדד להתקדמות רוחנית? האם ניתן להתקדם רוחנית דרך היגיון ומחשבה? מהו הסבל בדרך לרוחניות? האם תחושות של טוב ורע הן אינדיקציה להצלחה רוחנית? כיצד רמת החשיבה משפיעה על ההתפתחות האישית? ...
איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
... איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה איך המוח יודע דברים חדשים? הנושא שאליעד כהן דן בו בהרצאה הוא שאלת ... חדש לגמרי? פרדוקסים בתהליך הלמידה התפתחות החשיבה אצל ילדים ...
שיפור עצמי, איך להתקדם בחיים, התפתחות עצמית, העצמה אישית, הדרך אל האושר, התקדמות בחיים, דרך רוחנית, התפתחות רוחנית, התפתחות אישית, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית
שיפור עצמי, איך להתקדם בחיים, התפתחות עצמית, העצמה אישית, הדרך אל האושר, התקדמות בחיים, דרך רוחנית, התפתחות רוחנית, התפתחות אישית, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית
... עצמי, איך להתקדם בחיים, התפתחות עצמית, העצמה אישית, הדרך אל האושר, התקדמות בחיים, דרך רוחנית, התפתחות רוחנית, התפתחות אישית, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית מה עושים כשמרגישים תקועים בדרך ... עד שהמטרה הייתה מושגת. מה הכוונה בלרוץ יותר מהר בדרך להתפתחות רוחנית? כדי להתקדם באמת, אליעד ממליץ לאנשים לבצע בדיקות בצורה אינטנסיבית ... היא קריטית להמשך הדרך. מה זה אומר לסגור קצוות בתהליך ההתפתחות הרוחנית? אליעד מביא את הדוגמה של תוכנית מאסטר שף, בה מתמודדים צריכים להגיש ... לסדר צלחות, לנקות, לוודא שהכל מושלם. כך גם האדם שרוצה להתפתח רוחנית צריך לפעול: עליו למצוא מהן הפעולות שעדיין לא ביצע, ולהשלים אותן במהירות ...
גאווה רוחנית, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, אשליה רוחנית, הארה רוחנית, דימוי עצמי רוחני, ערך עצמי רוחני, מודעות עצמית, התפתחות אישית, עבודה רוחנית, היכלי התמורות, השגה רוחנית, מורה רוחני
גאווה רוחנית, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, אשליה רוחנית, הארה רוחנית, דימוי עצמי רוחני, ערך עצמי רוחני, מודעות עצמית, התפתחות אישית, עבודה רוחנית, היכלי התמורות, השגה רוחנית, מורה רוחני
... רוחנית, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, אשליה רוחנית, הארה רוחנית, דימוי עצמי רוחני, ערך עצמי רוחני, מודעות עצמית, התפתחות אישית, עבודה רוחנית, היכלי התמורות, השגה רוחנית, מורה רוחני מהי גאווה רוחנית ולמה היא פוגעת בהתקדמות רוחנית? אליעד כהן מסביר שלפעמים אנשים שעובדים על התפתחות רוחנית במשך תקופה ארוכה, חווים משבר גדול שמגיע דווקא אחרי תחושת ... מתרחשת כאשר האדם מעריך את עצמו בצורה לא מציאותית בעקבות התקדמות כלשהי. אליעד כהן מסביר שזו סכנה ממשית בדרך להתפתחות רוחנית אמיתית. האדם משכנע את עצמו שכיוון שהוא התאמץ, הגיע להישגים והתקדם, זה כנראה אומר שהוא כבר בסוף הדרך. זו טעות, כיוון שבפועל, הדרך להתפתחות רוחנית מלאה היא ארוכה ומורכבת הרבה יותר ממה שהאדם חושב. מה קורה ... את האשליות שאדם יוצר לעצמו, וכאשר האשליה מתנפצת, נוצרת אכזבה גדולה. למה חשוב להיזהר מהערכה עצמית מוגזמת במהלך התפתחות רוחנית? אליעד מדגיש שוב ושוב שהסכנה האמיתית היא לא בהתקדמות עצמה, ... ולהשיג. המטרה היא להיות מודעים לכך שיש עוד דרך ארוכה, גם אם כבר עברתם חלק ממנה בהצלחה. מהי גאווה רוחנית? למה התפתחות רוחנית מובילה למשבר? איך לזהות אשליה רוחנית? האם הארה רוחנית היא ...
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
... מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2 האם תרגול מיומנות תמיד פותר את הבעיה? אנשים רבים מאמינים שתרגול הוא פתרון אוניברסלי לשיפור מיומנויות, אך אליעד כהן מדגיש שזה נכון ... תרגול במצב כזה לא יפתור את הבעיה אלא רק יעמיק את הסבל או הקושי. מה המסקנה לגבי פיתוח מיומנויות והתפתחות אישית? המסקנה של אליעד היא שבכל תהליך של התפתחות אישית או רכישת מיומנות, יש לבדוק לעומק אם מה שחסר הוא באמת ניסיון חוזר ותרגול מעשי, או שיש צורך לטפל בשורש בעיה אחר. לפעמים פתרון הבעיה יגיע רק לאחר טיפול ... כדי להחליט אם תרגול עוזר, צריך קודם לנתח את מקור הבעיה. זהו חלק חיוני בכל תהליך של פתרון בעיות או התפתחות אישית: מגדירים את הבעיה במדויק: מה בדיוק לא עובד? בודקים מדוע זה לא עובד: האם יש מידע חסר? מיומנות חסרה? פחד או מגבלה רגשית? שואלים האם חוסר של שינון או ... וכדומה), ואז ייתכן שתרגול יתמוך בתהליך אך לא יהיה העיקר. מה מסקנת הדברים לגבי פיתוח מיומנות והתפתחות אישית? המסקנה היא שבכל תחום של התפתחות אישית, העצמה אישית או רכישת מיומנות חדשה, חשוב לשאול האם באמת מה שחסר לי כאן הוא ניסיון חוזר ותרגול מעשי, או שמא חסר לי פתרון אחר לשורש הבעיה?. לעיתים ...
מאמץ בהתפתחות אישית, האם מחויב להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? קושי בתהליך התפתחות אישית, להכריח את עצמך לחקור, לקלוע אל השערה ולא להחטיא, רמות קושי בהתפתחות אישית, קונפליקט פנימי, רצונות מנוגדים, מודעות עצמית, חקירה רגשית
מאמץ בהתפתחות אישית, האם מחויב להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? קושי בתהליך התפתחות אישית, להכריח את עצמך לחקור, לקלוע אל השערה ולא להחטיא, רמות קושי בהתפתחות אישית, קונפליקט פנימי, רצונות מנוגדים, מודעות עצמית, חקירה רגשית
... בהתפתחות אישית, האם מחויב להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? קושי בתהליך התפתחות אישית, להכריח את עצמך לחקור, לקלוע אל השערה ולא להחטיא, רמות קושי בהתפתחות אישית, קונפליקט פנימי, רצונות מנוגדים, מודעות עצמית, חקירה רגשית האם חייבים להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? אליעד כהן מסביר שאחת השאלות המרכזיות בתהליך התפתחות אישית היא האם חייב להיות מאמץ, או שאפשר להתקדם בלי ... תופעה נוספת שלפיה האדם שמתרגל לפעולה מסוימת, אם ירצה להמשיך להתפתח, יהיה חייב להעלות את רמת הקושי. הוא מדגים זאת באמצעות מתאמן ... מתרגל למשקל הזה, אם הוא לא יעלה את המשקל, הוא לא יתקדם. כלומר, ההתפתחות מחייבת להעלות את רמת הקושי בצורה מתמדת. למה חשוב לדייק עד אינסוף בתהליך החקירה? בהקשר של חקירה עצמית והתפתחות אישית, אליעד מסביר שהמאמץ והקושי נובעים גם מרמת ... אליעד מסביר שהמאמץ הוא לא דבר שלילי. להפך, הוא סימן שאתה מתפתח. הקושי שאתה חש לא מעיד שלא התקדמת, אלא שאתה נמצא ברמת התפתחות גבוהה יותר, שבה נדרשת רמת דיוק ומאמץ גדולה יותר. האם חייב להיות קושי בהתפתחות אישית? איך להכריח את עצמי לחקור פחות? מהו קונפליקט ... עצמית? דיוק עד אין סוף, לדייק עד אין סוף, האם מחויב שיהיה קשה בהתפתחות אישית? רמת קושי בהתפתחות אישית, רמת דיוק, קושי מחויב, מרגיש שאני מכריח את ...
קוגניציה של ילדים, חשיבה של ילדים, מוח של ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם הילדים, מציאות של ילדים
קוגניציה של ילדים, חשיבה של ילדים, מוח של ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם הילדים, מציאות של ילדים
... של ילדים, חשיבה של ילדים, מוח של ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם הילדים, מציאות של ילדים מהן יכולות הקוגניציה ... שהיא עוזבת, אותו אדם נעלם לחלוטין, כמו סיפור דמיוני. היכולת הזו של ילדים לתפוס את העולם בצורה כזו, שבה מה שהם לא רואים פשוט לא קיים עבורם, מייצגת את תחילת הדרך בה התפתחות הקוגניטיבית שלהם מתחילה להשתלשל. זהו גם שלב בו הילדים לא מבינים באופן ברור את ... קטן לא מבין את הרעיון של קיום של דבר שנמצא מחוץ לתחום הראיה שלו. הוא עשוי לחשוב שהכדור שנעלם לו מאחורי בד, פשוט לא קיים יותר. זהו תהליך שמראה כיצד הילד מתחיל להתפתח ממצב של תפיסת עולם מאוד מוחשית, חסרת זמן ותחום, לעבר הבנה יותר מורכבת של העולם ... יותר פשוטה, ובשלב מאוחר יותר, כשהם מתבגרים, הם צריכים להפעיל מאמצים קוגניטיביים על מנת להבין את מורכבות החיים. אם נעביר את המוח של ילד למבוגר, המחשבה על פעולתה, התפתחותה וההבנה שלה תהיה יותר מבוססת על השכל ועל זיכרון, מאשר רק על חושים ותפיסות ... מה שעומד מאחורי הדברים, ולכן קשה יותר להטעות אותם. עם זאת, ילדים יאמינו בקלות יותר למה שמראה להם, מאחר שהם עדיין לא פיתחו את היכולת להטיל ספק במה שהם רואים. איך מתפתחת יכולת החשיבה המופשטת של ילדים? ההבנה של ילדים לגבי המציאות, גם אם היא נראית בהתחלה פשוטה ומוגבלת, מתפתחת בצורה מתמשכת. ככל שהם מתבגרים, הם מפתחים את היכולת להבחין בין מה שיש לבין מה שאין, ... ולהבין שיש דברים מעבר למה שהם רואים, וזהו תהליך מאוד מורכב. למדוד את המציאות בצורה מדויקת ולחבר בין מה שהילד ראה לבין מה שקרה בפועל דורש מאמץ קוגניטיבי, שלב שהתפתחות קוגניטיבית תומכת בו ככל שהילד מתבגר. קוגניציה של ילדים תפיסת זמן ומרחב של ילדים התפתחות קוגניטיבית אצל ילדים ההבדלים בין חשיבה של ילדים ומבוגרים איך הילדים תופסים את ...
רוחניות, העצמה אישית, מודעות עצמית, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, להכיר את עצמך, התבוננות פנימית, התבוננות מעמיקה, התבוננות עצמית, פילוסופיה מעשית
רוחניות, העצמה אישית, מודעות עצמית, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, להכיר את עצמך, התבוננות פנימית, התבוננות מעמיקה, התבוננות עצמית, פילוסופיה מעשית
... העצמה אישית, מודעות עצמית, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, להכיר את עצמך, התבוננות פנימית, התבוננות מעמיקה, התבוננות עצמית, פילוסופיה מעשית מהו תהליך ההתבוננות ... כלומר, כאשר אדם מתבונן מספיק עמוק לתוך כל דבר שהוא רוצה או עושה, הוא מגלה שהבסיס האחרון של הכל הוא ריקנות או כלום. איך להתבונן פנימה? מהי התפתחות רוחנית? איך להכיר את עצמך? מה המשמעות של כלום? איך להעלות מודעות עצמית? איך להבין מה אני באמת רוצה? מהי רוחניות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התפתחות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התפתחות, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התפתחות, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בסקייפ, ספרים על אימון אישי, מאמן קריירה בתחום התפתחות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 22:07:39 - wesi4