ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה pdd ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 10 ✔משחק סימבולי מטרה: הילד ילמד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 10
משחק סימבולי

מטרה: הילד ילמד לשחק במשחק דמיוני ולהמציא סצנות.

התהליך:

בתחילת הדרך של המשחק הסימבולי כדאי להשתמש בצעצועים שהילד אוהב, כך המוטיבציה שלו למשחק סימבולי גבוהה. הרעיון הוא להמחיז סצנות פשוטות ואח"כ להפוך אותן ליותר מורכבות, בהתאם ליכולת הילד.

נאמר שבחרת לשחק בשתי מכוניות שנוסעות ומתנגשות.

שבו על השטיח או ליד שולחן, טוב יותר על השטיח, אם הילד מאפשר זאת ואינו בורח או מציג התנהגות אחרת שאינה הולמת ומפריעה לטיפול.

הציגי לילד את הסצנה שאת רוצה שישתתף בה. הסיעי את שתי המכוניות. המכוניות ידברו אחת עם השניה ("חסר לי דלק, יש לי פנצ'ר בגלגל, אני רוצה לנסוע מהר, איך קוראים לך, תראי - אני בצבע אדום" וכו').

אם הילד אינו מביט בך או אינו שם לב התקרבי אליו ואמרי "תראה מה אני עושה".

אח"כ תני לילד לבחור אחת מהמכוניות ונסו לשחק באותו הדרך.

במהלך המשחק נסי לשים לב מתי הילד מביט בך ויוצר קשר עין. נסי לחזור על סצנות בהן הילד מביט בך.

נסי לשים לב מתי יש שיתוף חווייתי בינך לבין הילד. בשיתוף חווייתי הילד יביט בך ואתם תצחקו מאותם דברים או תחוו רגשות דומים. למשל: כאשר המכונית האדומה מתנגשת בכחולה ואז נוצר קשר עין ביניכם ושניכם צוחקים. נסי לחזור על סצנות כאלה אך לשנות אותן מעט. פתאום תגיע ג'ירפה למקום התאונה ותשאל את המכונית מה קרה ואם היא צריכה עזרה...

הצעות למשחק סימבולי - גן חיות, מסיבת יום הולדת, רכבות נוסעות, מכוניות, בובות כשבובה אחת אמא והשנייה ילד.

כאשר המשחק הסימבולי מגיע לרמה גבוהה (המנחה יחליט מתי השלב הזה הגיע) כדאי להכניס לתוך המשחק אלמנטים מחייו של הילד. לדוגמה: ילד שאחד הקיבעונות שלו הוא ללכת לקניון ושם לעלות ולרדת במעליות או במדרגות הנעות, אולם אימו אינה מסכימה כמעט ללכת לקניון. כאשר אתם משחקים עם הילד במשחק דמיוני של "אמא וילד" היו אתם בתפקיד הילד ותנו לו להיות בתפקיד האימא. כשאתם משחקים בתפקיד הילד בקשו מאמא: "אמא! בואי נלך לקניון!". הוא יענה לכם בתפקיד האימא - "לא! אני לא מרשה". נסו לפתח את הנושא, לבכות ולעשות סצנות כפי שהילד עושה במציאות, או להיכנס למשא ומתן עם הילד לגבי מתי הולכים לקניון וכמה, מה עושים שם וכו'. סצנות כאלה מתוך המציאות של הילד יכולות לתת לו פתרונות שונים ממה שחשב עליהן לגבי קונפליקטים שיש לו במציאות ובאופן כללי לרכך אותן ולהרגיע את הילד. דוגמה נוספת לשימוש במשחק הסימבולי כדי לחבר את הילד לקונפליקטים וקשיים שלו היא כאשר הילד מגיע לשלב הגמילה. אפשר להסביר את כל תהליך הגמילה באופן נכון דרך משחק סימבולי עם הילד.

משחק סימבולי יכול לשמש ככר נרחב להרחבת הקיבעונות של הילד. לדוגמה, ילד שמקובע על רכבות והסעתן הלוך ושוב אפשר להתחיל את המשחק הסימבולי בזה ולאחר זמן מה כשהילד מסוגל להכיל עוד אלמנט להציג בפניו אפשרות שברווז או כלב יגיעו לרכבת לנסוע בה או לעבור את הגשר מעליה וכו'.

שאילת שאלות - תכנית ראשונית

מטרה: הילד ילמד לשאול שאלות. מילות שאלה: מה, מי, איך, איפה, כמה, מתי, למה וכו'.

התהליך:

1.משחק השאלה והניחושים. הכיני לפני תחילת הטיפול קופסא סגורה שאי אפשר לראות מה יש בתוכה. הכניסי לקופסא צעצוע קטן שמרעיש כשמנענעים את הקופסא ושהילד מחבב. הכיני מראש כמה צעצועים כאלה והניחי בצד קרוב אליך.

2.במהלך הטיפול בכל עשרים דקות בערך הוציאי את הקופסא ונענעי אותה אל מול פניו של הילד כך שהיא תרעיש.

3.עשי הבעה סקרנית מודגשת ואמרי "מה זה?"

4.במידה והילד מביט ואינו חוזר על השאלה נענעי את הקופסא שוב שתרעיש ואמרי שוב - "וואו, מה זה?!"

5.אין לתת לילד להשיג את הקופסא. אם הוא מנסה אמרי "לא, רק אני פותחת, ידיים במקום בבקשה" (המקום הוא משני צידי הגוף או מונחות יפה על השולחן או בחיק הילד).

6.במידה ובניסיון השני הילד אינו חוזר על השאלה "מה זה?" אמרי "תגיד: מה זה?"

7.על הילד לשאול "מה זה?" כשאת מבקשת ממנו.

8.לאחר שהילד ישאל "מה זה?" (או חלק מהמילים, כמידת יכולתו) הגיבי בהתרגשות ותני לו חיזוקים. אמרי "שאלת, מה זה? כל הכבוד, אתה נהדר!". תוך כדי שאת משבחת אותו תני לילד את הקופסא כדי שיוכל לפתוח אותה. ואז אמרי "אה, זה X (מה שיש בקופסא) ".

9.אמרי "נהדר, כיף לי לשחק איתך".

10.חזרי על כל התהליך כפעמיים שלוש בכל מפגש טיפולי.

11.הצעות כלליות נוספות ללימוד מילות שאלה אחרות - לשחק במשחק דמיוני שבו מישהו מתקשר אלינו, להרים את השפופרת ולשאול "מי זה?", לבקש מהילד לעשות זאת גם. להראות לילד תמונה ואז להסתיר חלק ממנה ולשאול "מי זה שם?". לבקש מהילד "תגיד - מי זה?". וכו'. כדי ללמד את הילד לשאול "למה" (מילת שאלה מתוחכמת יותר שמלמדים בד"כ לאחר שהילד יודע את כל שאר מילות השאלה) אפשר להשתמש במשחק קופסא של אסוציאציות (הילד כבר אמור לדעת לשחק מצוין גם את המשחק הזה בשלב שלומדים את שאילת ה"למה"). לוקחים 2 כרטיסים ששיכים זה לזה, למשל כרטיס של כלב וכרטיס של מלונה ובנוסף כרטיס שאינו שייך כמו כרטיס של בננה. מניחים את שלושת הכרטיסים על השולחן. שואלים את הילד מה שיך למלונה. הילד יבחר בכרטיס הכלב. בשלב זה הוציאי את כרטיס הבננה למוץ לשולחן. השאירי רק את כרטיס הכלב וכרטיס המלונה ושאלי "למה, למה המלונה שייכת לכלב?" הדגישי את המילה "למה" באינטונציה. בתחילה עמי עבור הילד ואמר "המלונה שייכת לכלב בגלל ש הכלב גר במלונה". הדגישי את המילים "בגלל ש" (אפשר להחליף את "בגלל ש" במילה "כי"). חזרי על משחק זה עם כרטיסים שונים בדרך זו עד שהילד יתחיל לשאול בעצמו את המילה "למה" ויענה במילים "בגלל ש". אפשר גם לבקש מהילד "תגיד למה" כבקשה ישירה אם הילד אינו מבצע זאת לאחר מספר ניסיונות.

12.ישנם משחקים שונים בכדי ללמוד את כל מילות השאלה. יש לקבל הנחיות ממנחה ובהחלט כדאי בשלב זה לערב את קלינאית התקשורת שיש לה ניסיון רב בנושאים של שפה.

פיתויים תקשורתיים

מטרה: ללמדת את הילד פניות תקשורתיות ראשוניות כמו - תני לי, זוזי, תפתחי לי, תעזרי לי, לא רוצה, כן, עוד, בואי, לכי, לא.

התהליך: ניקח לדוגמה את "תפתחי לי או "תעזרי לי".

לפני שאת מתיישבת לטיפול עם הילד מצאי צעצוע שהילד יהיה זקוק לעזרתך כדי להפעילו. הסיטואציה הנוחה יותר היא צעצוע שצריך סוללות כדי לפעול ושהילד מכיר. הוציאי את הסוללות מהצעצוע. השאירי את הסוללות בהישג ידך, אך במקום שהילד לא יראה אותן.

שבי עם הילד על השטיח או ליד שולחן ותוך כדי הטיפול הכניסי בשלב מסוים את הצעצוע שהכנת.

הילד ינסה לשחק בו ויבחין שהצעצוע אינו עובד. נסי לשאול אותו שאלות לגבי הצעצוע ולדבר עליו כמו "אוי, זה לא עובד, אוף, למה זה לא עובד. חבל, נורא רציתי שזה יפעל", "למה זה לא עובד?".

תני לילד לנסות להפעיל אותו. תני לו להיות מתוסכל מעט. דגש על מעט.

במידה והילד אינו מנסה בשום דרך שהיא לפנות אליך פניה תקשורתית לעזרה בנוגע לצעצוע תני לו סיוע מילולי מלא ואמרי "תגיד - תעזרי לי". חכי שהילד יחזור אחריך.

אם הילד אינו חוזר על דבריך הדגישי אותם שוב "תגיד - תעזרי לי". דברי לאט ובהדגשה.

במידה והילד חוזר על חלק מהמשפט או אומר כל דבר אחר תקשורתי מחאי כפיים, התפעלי ואמרי לו כמה הוא מוצלח. ותעזרי לו כמובן.

תני לילד להשתתף בשיחה ולהביע את דעתו ככל שהוא מסוגל.

הציעי "אולי אין בטריות?"

נסו ביחד לפתוח את המקום המיועד לבטריות. מצוין יהיה אם בצעצוע הזה המקום המיועד לסוללות אינו יכול להיפתח ע"י ילד אלא בעזרת מבוגר. תני לילד לנסות לפתוח לבדו וכשהוא אינו מצליח אמרי "תגיד - תפתחי לי!".

אם הילד אינו חוזר על דבריך אמרי אותם שוב בהדגשה ולאט.

כשהילד מצליח לומר חלק מהמשפט או כולו, או דבר מה אחר שיכול להתפרש כתקשורתי תני לו שוב חיזוקים מילוליים, חבקי אותו והפגיני שמחה מיכולתו.

"מה נעשה?" תשאלי את הילד. אם הוא עונה לך שצריך בטריות, מצוין.

אם הילד אינו עונה עני במקומו, לאחר שנתת לו זמן מסוים לענות. "נחפש בטריות".

חפשו את הבטריות בסביבה, כווני את הילד למקום בו הטמנת את הבטריות ועזרי לו להכניסן למקום.

שחקו בצעצוע. אמרי לילד "איך עזרת לי לתקן את הצעצוע, כל הכבוד לך! ביחד אנחנו מצליחים!".

חיקוי ציור

מטרה: הילד ילמד לצייר קו, עיגול, פרצוף וכו'.

התהליך:

1.הכיני דף או שניים ושני טושים נוחים לאחיזה (עבים יותר מהרגיל) בשני צבעים שונים.

2.בשעת הטיפול הוציאי את הדף, הניחי אותו בינך לבין הילד.

3.הניחי את שני הטושים על השולחן.

4.בקשי מהילד לבחור אחד מהצבעים של הטושים. "איזה צבע אתה רוצה, אדום או כחול?"

5.אם הילד בוחר שבחי אותו "איזה צבע נהדר בחרת, אדום!"

6.אם הילד אינו בוחר, בחרי את עבורך אחד הצבעים ותני לו לתוך כף ידו את הצבע השני.

7.בקשי מהילד לפתוח את הטוש, במידה והוא נענה שבחי אותו "נהדר אתה מקשיב לי... נעים לי לצייר איתך!". כדאי לבקש בקשות כאלה רק אם את יודעת שהילד מסוגל לעשותן פיזית כדי שלא ייווצר מצב שאת מבקשת משהו מהילד והוא אינו מבצע. נסי לתת לילד לחוות כמה שיותר הצלחות. אם ביקשת מהילד לעשות דבר מה והוא לא עשה זאת או לא הצליח משום שהוא אינו מסוגל, זו אינה הצלחה והיא התרחשה בעיקר באשמתך (אנו כמבוגרים אחראים על הצלחת הילד), עליך להכיר את הילד היטב ולדעת את גבולותיו ועד להיכן ניתן למתוח אותם.

8.אם הילד אינו פותח את הטוש פתחי אותו עבורו והמשיכי. אל תתעכבי על חוסר הענות, התעלמי. אבל נסי שלא להגיע למצבים כאלה, בקשי מהילד משהו שאת יודעת שהוא ירצה לעשות ("בוא לאכול עוגיה!" כשהילד נענה לכך אמרי "כל הכבוד, אתה מקשיב לי!") ואז שבחי אותו על כך כדי לבנות ביניכם מערכת של אמון וכן לבנות את הערך העצמי שלי הילד והאמונה בעצמו שהוא מצליח ומסוגל.

9.אמרי "תראה! תראה, אני מציירת קו". ציירי קו בכיוון מלמעלה למטה. אמרי "זה קו" והצביעי באצבעך על הקו שציירת.

10.אמרי "עכשיו תורך. צייר קו". (אם הילד מתקשה ציירי שתי נקודות מודגשות והראי לו איך את מציירת קו ביניהן.

11.אם הילד מנסה לצייר ומצליח חלקית או לגמרי תני לו חיזוק חיובי משמעותי, מילולית או כהפתעה קטנה.

12.הם הילד לא מנסה לצייר תני לו סיוע פיזי. קחי את ידו בעדינות כהוא אוחז את הטוש וציירי איתו קו.

13.כשאתם מסיימים לצייר את הקו ביחד החמיאי לו, התפעלי מהעבודה המשותפת שלכם בסגנון "נהדר, הצלחנו ביחד, תראה, ציירנו קו!".

היענות לבקשות

המטרה: הילד ילמד שכיף להיענות לבקשות של מבוגרים.

התהליך:

1.מצאי דבר מה שהילד בטוח ירצה לעשות כשאת מבקשת. לדוגמה: את תבקשי מהילד לאכול שוקולד. (השוקולד הוא דוגמה קיצונית כדי להבהיר כאן למה כוונתי, אפשר למצוא דברים אחרים שהילד רוצה לעשות ואינם כרוכים באוכל).

2.הילד בוודאי יענה לבקשתך (במידה והוא אוהב שוקולד).

3.כאשר הילד נענה אמרי באינטונציה שמחה ובטונים גבוהים "נהדר, אתה מקשיב לי. אתה ממש מקשיב, כל הכבוד!".

4.המשיכי כך כאשר לאט לאט במהלך הטיפולים בשיטה זו תוך כדי שאת מכניסה בין לבין גם בקשות מהילד שהוא מעוניין לעשות (כמו במקרה השוקולד) וגם בקשות שהוא פחות מעוניין לבצע. בכל מקרה כשהילד נענה לבקשתך (ובעיקר לבקשה שהוא אינו רוצה כ"כ לעשות) שבחי אותו, דגדגי, תני לו את תשומת הלב שהוא הכי אוהב, תני לו הפתעה קטנה, שמחי אותו וכו'.

5.יש ערך עצום לילד ששמח לרצות מבוגר, זהו סוג של מיומנות בסיסית שיש לילדים בד"כ ודרכה הם חווים את העולם כמקום בטוח ואת המבוגר כמעניק הביטחון והידע. התפתחותו של כל ילד תלויה גם בכמה הוא מבין שהמבוגר מולו הוא המדריך שלו לחיים ושכייף וכדאי ללמוד ממנו ולבצע מה שהוא מבקש, למרות שלפעמים זה מתנגש עם מה שהילד רוצה. כאשר הילד יפנים זאת יהיה לו הרבה יותר קל ללמוד בהמשך.

תורות, הקפדה על חוקים

מטרה: הילד ילמד מה הם תורות וחוקי משחק (מתחילים עם חוק אחד).

הדרך: בתחילה נלמד תורות וחוקים ליד שולחן או על השטיח וכשהילד יפנים זאת ננסה ללמד תורות וחוקים באמצעות משחקי חברה כמו מחבואים, תופשת וכו'.

1.במידה והילד בעל קישורי מוטוריקה עדינה טובים אפשר להשתמש במשחק יצירת שרשרת צבעונית. במידה והילד לא רכש עדיין מוטוריקה עדינה מספיק טובה אפשר למצוא כל משחק אחר, כולל משחקי קופסא, שיהיו כמה שיותר פשוטים ויש צורך לשחק בהם בתורות (למשל התאמות של קטגוריות - פעם תורך ופעם תורי).

2.הכיני לשעת הטיפול חוט מחומר פלסטי (שאינו גמיש כמו שרוך למשל ושהוא מספיק עבה), הכיני חרוזים גדולים (מפלסטיק או מעץ, אבל מספיק גדולים שהילד לא יסתבך איתם יותר מידי, המטרה כאן היא בעיקר תורות ולא מוטוריקה עדינה) החרוזים צרכים להיות בתוך צלחת כדי שלא יתגלגלו.

3.כשאתם משחקים בטיפול נסי לקשר את יצירת השרשרת למשחק דמיוני למשל (אם אתם משחקים בספארי עם חיות הציעי לילד להכין שרשרת לג'ירפה, או הציעי להכין שרשרת לאמא שתשמח וכו').

4.הוציאי את החוט ואת החרוזים. קשרי קשר בקצה החוט כדי שהחרוזים לא יברחו מצידו השני.

5.אמרי לילד "בוא נכין שרשרת לאמא, מתנה, היא תשמח". את יכולה להמציא כל דבר אחר, העיקר שיהיה משהו שהילד יתחבר אליו וירצה לשתף פעולה.

6.אמרי: "עכשיו תורי". השחילי לאט מאד חרוז על החוט.

7.הושיטי את השרשרת לילד שיחזיק אותה ואמרי: "עכשיו תורך".

8.בכל פעם שהילד מסכים לציית לחוק התורות החמיאי לו "נכון חמוד, עכשיו תורי. כמה יפה אתה משחק בתורות". החיזוק צריך להיות באותו רגע שהילד מוותר על תורו ונותן לך לשחק בתורך. לא לשכוח לחזק!

9.המשיכי כך עד שתסיימו את השרשרת. השרשרת לא צריכה להיות מושלמת. נסי לסיים כשאת רואה שהילד כבר על סף יכולת הסבלנות ולא יוכל להכיל עוד לזמן רב את הסיטואציה.

שיתוף בחוויה

מטרה: הילד ילמד לשתף אחר בחוויה שלו.

הדרך:

1.כאשר סיימתם את השרשרת (מהתכנית בדף הקודם) אמרי: "בוא נראה לאמא את השרשרת".

2.אמרי "בוא נחפש את אמא ונראה לה את השרשרת".

3.לכו לחפש את אמא. אם אינכם מוצאים אותה (וודאי עם האימא מראש שלא תמצאו אותה כ"כ מהר) אמרי לילד "בוא נקרא לאמא - א מ א! א מ א!".

4.אמרי "תגיד - א מ א! א מ א!".

5.כשהילד מבצע את בקשתך תני לו חיזוקים חיוביים וצייני שתכף בוודאי נמצא את אמא.

6.כשאתם מוצאים אותה (במידה והילד אינו מראה לאמא את השרשרת) סייעי לילד פיזית. הניחי את השרשרת בתוך שתי ידיו, עמדי מאחורי הילד או לצידו והניחי את ידייך מתחת לכפות ידיו כשאת מכוונת אותן עם השרשרת לכיוון פניה של אמא ואמרי "תגיד - תראי אמא, עשיתי שרשרת!".

7.על האימא להגיב בהתפעלות רבה ולשבח את הילד, לחבק אותו, לציין כמה השרשרת יפה. לשאול האם היא יכולה לקבל את השרשרת מתנה ואם כן אז לענוד אותה, וכו'.

8.את אותו התהליך אפשר וצריך לעשות גם עם ציור שהילד צייר, עבודה שייצר ע"י הדבקות וכו'.

שירים וסיפורים

המטרה: הילד ילמד להקשיב ולהינות משירים וסיפורים

התהליך:

1.מצאי שירים וסיפורים שמתאימים לרמתו של הילד. אפשר להתחיל במעשה בחמישה בלונים או הבית של יעל, תירס חם, המטריה הגדולה של אבא, כספיון ועוד. מצאי שירי ילדות פשוטים ומוכרים שיש בהם חריזה מודגשת ומילים פשוטות ומובנות. (שירי ילדות מהעבר הם הטובים ביותר, אל תשתמשי בשירים מודרניים מידי משום שאין בהם את המרכיבים של חריזה, קצב ומשמעות טובים מספיק עבור ילדך). כדאי להתמקד בסיפורים ושירים התואמים לתחומים שאנו חושבים שיש לילד התעניינות בהם.

2.כשאת בוחרת סיפור אפשר לצלם את הציורים בתוכו (לחלק מהסיפורים המוכרים יש באינטרנט תמונות או ציורים תואמים). ספרי את הסיפור כשתוך כדי את מוציאה לפי סדר הסיפור את התמונות / הציורים הרלוונטיים. למרות שברוב הספרים יש איורים אין זה מספיק עבור ילד עם אוטיזם. כדאי להשתמש בעוד אביזרים וויזואליים, והדבר נכון לגבי כל תכנית טיפולית שהיא. כדאי לספר סיפור שבחרתם לפחות כשבוע (אפשר לא בכל יום, אבל כדי לפחות 3 פעמים בשבוע). ילדים מאד אוהבים חזרתיות, ובעיקר ילדים אוטיסטים. זה משרה ביטחון ומעניק לילד את האפשרות להבין ולהפנים את הסיפור טוב יותר. אל תשכחי לחזק את הילד כל הזמן על התנהגות נאותה, ישיבה, רוגע, הקשבה והשתתפות נאותה בסיפור.

3.חפשי קלטת עם שירים המתאימים לילד, אם הילד נוטה להיות רגוע ומוסיקה רועשת מרתיעה אותו חפשי משהו מתאים, ולהפך. השמיעי את הקלטת לילד ושירי בקול רם. נסי להביא את הילד לרקוד איתך ע"י הכנסה של צעיפים צבעוניים ואביזרים אחרים שאפשר להשתמש בהם בתנועה. חזקי את הילד על שרקד איתך ושיתף פעולה. כשאת רוצה שהילד יירגע השמיעי לו או שירי לו שירים רגועים, התחבקו או שבו זה ליד זה וחזקי אותו על זה שהוא רגוע. השמיעי לתקופת מה את אותה קלטת כדי שהילד יכיר אותה ואולי אף ישיר חלק מהשירים (לא להתייאש! אדם החל לשיר שירים שהשמעתי לו שנתיים אחרי ששמע אותם לראשונה).

4.עם סיפורים אפשר גם לרכוש קלטות שבהם מסופרים סיפורי ילדים. במקרה זה עובדים על הערוץ האודטורי ומוסיפים את הערוץ הוויזואלי כך שהילד לומד לווסת אותם ולהיות בקשב בשני הערוצים. הכיני את האביזרים הויזואליים המתאימים לסיפור (במקרה של הסיפור "סבא אליעזר והגזר" הכיני תמונות או ציורים של סבא, גזר, סבתא, נכדה וכו'). השמיעי לילד את הסיפור שבקלטת השמע והוציאי את הדמויות המשתתפות בכל פעם כשהן מופיעות בקלטת. תני לילד להשתתף בהמחזה של הסיפור עד כמה שהוא יכול. חזקי אותו על הקשבה, ישיבה, רוגע, שיתוף פעולה ומשחק נאות.

חלוקת קשב והתרגלות לרעשי רקע

מטרה: הילד ילמד להיות מרוכז גם כשיש הסחות אודיטוריות (שמיעה).

התהליך:

1.את זקוקה לטייפ פשוט (עדיף לא דיסקים משום שהרבה מאד ילדים אוטיסטים מאד אוהבים לגעת במכשירים ובעיקר לסובב את הדיסקים). לכן עדיף שתשתמשי בטייפ ישן ופשוט שגם הילד יכול לגעת בו ללא חשש.

2.הקליטי או קני קלטות (ולא דיסקים) של שירי ילדים מסוגים שונים. במהלך עבודתך השוטפת עם הילד, כאשר אתם משחקים, מציירים וכו' השמיעי לילד את הקלטות.

3.שימי לב - המערכת הסנסורית של רבים מהילדים האוטיסטים רגישה מאוד או בתת רגישות. לכן יש לבחון היטב עד כמה הילד מסוגל לשמוע ברקע מוסיקה, או רעש כלשהו. ילדים אחדים יוכלו לשמוע את המוסיקה בווליום נמוך במיוחד ואילו ילדים אחרים ירצו לשמוע בווליום גבוה, תני לילד לשלוט בווליום או שאלי אותו מה הוא מעדיף מבחינת הווליום.

4.נסי להתחיל במספר דקות שהמוסיקה מנגנת ברקע ואח"כ לעלות את מספר הדקות בהדרגה וכן להעלות את הווליום בהדרגה.

5.שימי לב היטב לתגובות הילד. כפי שציינתי יש תופעות הקודמות להכנסות הילד למצב של הסתגרות או בכי, צעקות וכו'. שימי לב האם הילד נע פתאום בחוסר נחת, לאחר שהיה לכם קשר עין האם קשר העין פתאום הפסיק, האם הילד התחיל לבהות וכו'. ברגע שאת רואה סימנים מקדימים אלה כבי את המוסיקה ועברי למשחק שאת יודעת שהילד אוהב ושאינו מאיים עליו, מרגיע אותו ושהוא יחווה בו הצלחות (רדי ברמת הדרישות ותני לילד הרגשת ביטחון).
הישג רעשי רקע זיהוי טיפול בהתמכרות מטפל טיפול בהערכה עצמית בעיות התנהגות לשנות תאונה לספר סיפור למידה pdd אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
זוגיות / הכרויות / שידוכים - איך למצוא אהבה? איך למצוא בן / בת זוג? איך למצוא זוגיות?
...שידוכים - איך למצוא אהבה? איך למצוא בן בת זוג? איך למצוא זוגיות? כאשר אדם מחפש זוגיות ומעוניין להכיר בן בת זוג לצורך קשר זוגי, הדבר הראשון שעליו לעשות, זה לשאול את עצמו, האם אני עצמי הייתי מוכן להכיר בן בת זוג שהיא כמוני ממש. וכמוני ממש פירושו, בעיקר לגבי תכונות האופי והאישיות. כי מי שיתבונן היטב יראה, כי לפעמים האדם שואל את עצמו, מדוע אני לא מוצא זוגיות, כאשר בעצם האדם הזה בעצמו, לא היה מוכן להיות בקשר זוגי, עם מישהו שדומה לו באופן אישי. ועל האדם...
התמקדות במטרה, מיקוד במטרה, להתמקד במטרה, דבקות במטרות, מטרות מנוגדות, השגת מטרות, להשיג מטרות, יעדים ומטרות
...במטרה, להתמקד במטרה, דבקות במטרות, מטרות מנוגדות, השגת מטרות, להשיג מטרות, יעדים ומטרות ובו יתבאר, מהי התמקדות במטרה? מהי נחישות אמיתית? מהי דבקות במטרה? וכיצד להיות ממוקד במטרה שלך? והעניין הוא, שכאשר יש לאדם איזו מטרה בחיים, עליו להיות ממוקד במטרה שלו, כדי להשיג את המטרה שלו. ולמה האדם צריך להיות ממוקד במטרה שלו, כדי להשיג אותה? משום, שלהשיג מטרה, פירושו לשנות את המציאות, ממצב אחד למצב אחר. כי מטרה פירושה, שינוי המציאות למצב אחר, שונה מהמצב העכשווי...
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
...ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור איך לשכנע לקוח באמצעות מהות וצורה? כדי להצליח בשכנוע ומכירות, אליעד כהן מסביר על מבנה מהות וצורה. המהות היא הבסיס הפנימי, הצורך האמיתי, הרצון הפשוט ביותר. הצורה היא הדרך שבה מציגים את המהות הזאת ללקוח. חשוב להבחין ביניהן כדי לדעת כיצד נכון לשכנע לקוח. לדוגמה, כאשר אדם רוצה לקנות רהיטים חדשים, הרהיטים הם הצורה שמבטאת מהות של...
הגשמה עצמית, מימוש עצמי, מה זה הגשמה עצמית? מה זה מימוש עצמי? איך לממש את עצמי? איך להגשים את עצמי? האם אני מממש את עצמי? מה הפוטנציאל שלי? איזה מקצוע מתאים לי? בחירת מקצוע, בחירת קריירה, הכוונה תעסוקתית, לבחור מקצוע
הגשמה עצמית, מימוש עצמי, מה זה הגשמה עצמית? מה זה מימוש עצמי? איך לממש את עצמי? איך להגשים את עצמי? האם אני מממש את עצמי? מה הפוטנציאל שלי? איזה מקצוע מתאים לי? בחירת מקצוע, בחירת קריירה, הכוונה תעסוקתית, לבחור מקצוע
...איך להגשים את עצמי? האם אני מממש את עצמי? מה הפוטנציאל שלי? איזה מקצוע מתאים לי? בחירת מקצוע, בחירת קריירה, הכוונה תעסוקתית, לבחור מקצוע מהי הגשמה עצמית ומימוש עצמי? הגשמה עצמית ומימוש עצמי הם שני מושגים שמתייחסים להוצאה של היכולות האישיות שלנו מתוך הפוטנציאל לתוך המציאות הממשית. על פי אליעד כהן, הגשמה עצמית משמעותה לקחת את היכולות הטמונות בנו ולהפוך אותן למשהו ממשי, במקום להשאירן ברמת פוטנציאל בלבד. הוא מסביר כי כל אדם נולד עם יכולות שנמצאות ברמה...
שינוי רצון, איך שינוי רצון אחד משפיע על רצון אחר? החלשת רצון, חיזוק רצון, ביטול רצון, יצירת רצון, מהו הסיפור שמאחורי הרצון? איך להחליש משיכה מינית? ממי לקבל עצות? איך נוצרת משיכה מינית? איך נוצרת נטייה מינית? איך נוצרת זהות מינית? איך נוצרת הנאה מסקס? טיפולי המרה, שינוי משיכה מינית, החלשת משיכה מינית, גמילה מסקס, שינוי זהות מינית, מהי השפעת הרצונות אחד על השני? טיפול בסטייה מינית, איך נוצר הרצון לסקס? איך נוצרת הנאה מינית? איך לשנות משיכה מינית?
...רצון, חיזוק רצון, ביטול רצון, יצירת רצון, מהו הסיפור שמאחורי הרצון? איך להחליש משיכה מינית? ממי לקבל עצות? איך נוצרת משיכה מינית? איך נוצרת נטייה מינית? איך נוצרת זהות מינית? איך נוצרת הנאה מסקס? טיפולי המרה, שינוי משיכה מינית, החלשת משיכה מינית, גמילה מסקס, שינוי זהות מינית, מהי השפעת הרצונות אחד על השני? טיפול בסטייה מינית, איך נוצר הרצון לסקס? איך נוצרת הנאה מינית? איך לשנות משיכה מינית? וכאן נסביר, על הדינאמיקה שיש בין הרצונות השונים שיש לאדם...
יצירתיות בעסקים, התמודדות עם לקוחות בעייתיים, ביצוע עסקאות בעייתיות, איך להיות יצירתי בעסקים? איך להתמודד עם לקוח בעייתי? איך לעשות עסקה בעייתית? אין עסקה לא טובה, אין לקוח לא טוב, מהי עסקה טובה? מהי עסקה לא טובה? מהו לקוח לא טוב?
יצירתיות בעסקים, התמודדות עם לקוחות בעייתיים, ביצוע עסקאות בעייתיות, איך להיות יצירתי בעסקים? איך להתמודד עם לקוח בעייתי? איך לעשות עסקה בעייתית? אין עסקה לא טובה, אין לקוח לא טוב, מהי עסקה טובה? מהי עסקה לא טובה? מהו לקוח לא טוב?
...בעסקים, התמודדות עם לקוחות בעייתיים, ביצוע עסקאות בעייתיות, איך להיות יצירתי בעסקים? איך להתמודד עם לקוח בעייתי? איך לעשות עסקה בעייתית? אין עסקה לא טובה, אין לקוח לא טוב, מהי עסקה טובה? מהי עסקה לא טובה? מהו לקוח לא טוב? איך להתמודד עם לקוחות בעייתיים ועסקאות לא טובות? קיימות שתי גישות עיקריות להתמודדות עם לקוחות בעייתיים ועסקאות לא טובות. הגישה הראשונה אומרת שכדי להצליח בחיים ובעסקים, עלינו להימנע ככל האפשר מלקוחות לא טובים ומעסקאות בעייתיות, מאחר...
חרדה חברתית, האם חרדה חברתית היא טובה? האם חרדה חברתית היא רעה? איך נכון להתייחס לחרדה חברתית? למה יש לי חרדה חברתית, איך להיפטר מחרדה חברתית? האם אפשרי לחיות בלי חרדה חברתית? איך נוצרת חרדה חברתית? ממה נובעת חרדה חברתית? למה יש חרדה חברתית? מהי חרדה חברתית? למה אני מפחד מבני אדם? מהי חרדה חברתית קיצונית? למה אכפת לי ממה שחושבים עלי? למה אני מפחד מאנשים? מה חושבים עליך? איך להתמודד עם חרדה חברתית קשה? קושי בסיטואציות חברתיות
...למה יש לי חרדה חברתית, איך להיפטר מחרדה חברתית? האם אפשרי לחיות בלי חרדה חברתית? איך נוצרת חרדה חברתית? ממה נובעת חרדה חברתית? למה יש חרדה חברתית? מהי חרדה חברתית? למה אני מפחד מבני אדם? מהי חרדה חברתית קיצונית? למה אכפת לי ממה שחושבים עלי? למה אני מפחד מאנשים? מה חושבים עליך? איך להתמודד עם חרדה חברתית קשה? קושי בסיטואציות חברתיות והפעם נדבר על העניין של חרדה חברתית. ונסביר האם חרדה חברתית היא טובה או שחרדה חברתית היא רעה? ואיך נכון להתייחס לחרדה...
מחלת השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you make it
מחלת השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you make it
...מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you make it מהי הפרעת השחקן, וכיצד היא משפיעה על תפיסת הזהות שלך? הפרעת השחקן היא מצב שבו אדם נכנס לתוך דמות בצורה כל כך חזקה, עד שהוא מתחיל לאבד קשר עם הזהות האמיתית שלו. אליעד כהן מסביר שכאשר אדם משחק דמות באופן קבוע ובמיוחד כשעושה זאת בצורה מוצלחת, הוא יכול לשכוח האם הרגשות, המחשבות, והתגובות שלו אמיתיים, או שזו רק דמות שהוא אימץ. ככל שהאדם שחקן טוב יותר, כך גדל ה...
הפרעות נפשיות איך הן נוצרות, איך נוצרות מחלות נפש? מה יוצר הפרעה נפשית? איך נוצרת הפרעת אישיות גבולית? איך נוצרות הזיות שווא? איך נוצרות מחשבות שווא? איך נוצרות פרנויות? איך לטפל בסכיזופרניה פרנואידית? ממה נובעת מחלת נפש קשה?
הפרעות נפשיות איך הן נוצרות, איך נוצרות מחלות נפש? מה יוצר הפרעה נפשית? איך נוצרת הפרעת אישיות גבולית? איך נוצרות הזיות שווא? איך נוצרות מחשבות שווא? איך נוצרות פרנויות? איך לטפל בסכיזופרניה פרנואידית? ממה נובעת מחלת נפש קשה?
...גבולית? איך נוצרות הזיות שווא? איך נוצרות מחשבות שווא? איך נוצרות פרנויות? איך לטפל בסכיזופרניה פרנואידית? ממה נובעת מחלת נפש קשה? איך נוצרות הפרעות נפשיות ומה עומד מאחוריהן? הפרעות נפשיות נובעות לרוב מכך שאדם חושב שמשהו מסוים קורה בפועל, אף שהוא איננו קורה כלל. הדוגמאות לכך רבות ומגוונות. למשל, אדם עשוי להאמין שהוא המשיח, למרות שבמציאות הוא איננו המשיח, אדם אחר חושב שאלוהים מתקשר איתו, אך למעשה זה לא קורה, מישהו יכול להיות בטוח שעוקבים אחריו, כש...
איך לא להרגיש רע משום דבר? לא מצליח להחליט, איך לא להרגיש רע מחוסר יכולת להחליט? איך לא להרגיש רע כשלא מסוגל להחליט? איך לא להרגיש רע מחרדה? מתקשה להחליט, לא יודע איך להחליט, מרגיש מצוקה רגשית, קושי להחליט
איך לא להרגיש רע משום דבר? לא מצליח להחליט, איך לא להרגיש רע מחוסר יכולת להחליט? איך לא להרגיש רע כשלא מסוגל להחליט? איך לא להרגיש רע מחרדה? מתקשה להחליט, לא יודע איך להחליט, מרגיש מצוקה רגשית, קושי להחליט
...רע משום דבר? לא מצליח להחליט, איך לא להרגיש רע מחוסר יכולת להחליט? איך לא להרגיש רע כשלא מסוגל להחליט? איך לא להרגיש רע מחרדה? מתקשה להחליט, לא יודע איך להחליט, מרגיש מצוקה רגשית, קושי להחליט איך לא להרגיש רע משום דבר? כאשר אדם עומד בפני צומת דרכים בחיים ומתלבט לגבי החלטה כלשהי, לדוגמה האם להתפטר, להתגרש, לפנות למישהו או להימנע, לעיתים עלולה להופיע תחושת מצוקה רגשית שמקורה בלחץ ובחוסר היכולת לקבל החלטה. התחושה היא שמחשבה אחת מבין האפשרויות תביא לתוצאה...
היכולת שלך לפתור בעיות תלויה ביכולת שלך לאבחן את מקורן.
...ואתה גם מבין את הפתרון לבעיה... אבל קשה ליישם את הפתרון בפועל או זה לוקח המון זמן ליישם וכו... זה אומר שלא הבנת את הבעיה מהשורש. ככל שתבין יותר את החוקיות של הדבר, ככה הפעולה המעשית תהיה קלה יותר. כאשר יש לך בעיה ואתה נלחם איתה כדי להגיע לפתרון, אתה עושה את זה לא נכון. במקום להשקיע את האנרגיות של בשביל להילחם בבעיה עד שתגיע לפתרון... תשקיע את האנרגיות שלך לחקור את שורש הבעיה. תנסה להבין את החוקיות מהיסוד. אחרי שתבין את השורש ולאיזו חוקיות הבעיה מצייתת...
אמת מוחלטת - האם יש אמת מוחלטת?
...לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אמת מוחלטת - האם יש אמת מוחלטת?. אמת מוחלטת - האם יש אמת מוחלטת? הפעם אני אשיב על השאלה, האם יש כזה דבר, אמת מוחלטת. יותר מפעם אחת אמרתי שאדם שרוצה לחיות טוב, צריך להגיע למשהו יציב אחד בחיים שלו וזה אומר להגיע לאמת מוחלטת. בן אדם צריך להטיל ספק בכל דבר ודבר, ולא לסמוך על כך שיש אמת מוחלטת ולא לסמוך על הדברים שאני אומר, ולא לסמוך על כלום עד שהוא לא בודק בעצמו. האדם צריך לבדוק בעצמו האם יש אמת מוחלטת...
יוסף בעל החלומות - מהיכן מגיעים החלומות של יוסף?
...של יוסף? תשובה. יוסף, הוא דמות שמוזכרת בתורה, שחלם חלומות. החלומות של יוסף, קיבלו פרשנויות רבות, מאז ועד היום. יוסף, ידע גם לפרש חלומות של אנשים אחרים. אבל, מהיכן מגיעים החלומות? כל עוד לא נדע, לא נבין. כדי, להבין מה זה חלום, צריך להבין איך פועלים ומתפקדים, התודעה והגוף הפיזי. לאחר שנדע, נוכל להבין שהחלומות הם פרוש שגוי שלנו, כתוצאה מחוסר ההבנה לזהותנו האמיתית ולמציאות האמיתית, והם אינם רלוואנטיים לחיינו. אנסה להסביר מהו חלום: חלום הוא מצב תודעתי...
אימון משפחתי - שיקום הסמכות ההורית
...של ילדים בשילוב המודל המשפחתי - טיפול דיאדי וטיפול משפחתי, בשילוב הגישה ההתנהגותית הקדמה - רוני בת שנתיים וחצי, צועקת ובוכה, כאשר לא מקבלת את מה שרוצה ואחיה הגדול נאלץ לוותר לה. יאיר בן 5 מסרב לישון במיטתו. שי בן 15 גונב כסף מאמו, חוזר הביתה בשעות מאוחרות, ומסרב לקבל את מרות הוריו. ההורים חוששים כי שותה ומשתמש בסמים. הורים רבים, פונים אליי בבקשה כי אשנה את התנהגות ילדם. אך, למעשה התנהגות ילדנו קשורה גם להתנהגות שלנו, ההורים. עבודה ממוקדת סביב התק...
עוגן במים סוערים
...ילדה ושמה סול. בקרבת הכפר היה מנזר וסול נהגה ללכת אליו וללמוד, ולאחר שנים של תרגול התעוררה סול לעולם. למרות זאת, סול נשארה בכפרה, גידלה משפחה והפכה עם השנים לזקנת הכפר - זו שבאים אליה לשמוע עצה טובה, מיישבת סכסוכים ובעיקר מקשיבה למר ליבם של האנשים. כשהייתה סול מבוגרת וסבתא לנכדים, נחש הכיש את נכדתה הקטנה והיא מתה. כל הכפר נכח בלוויה שאותה הובילה סול כשהיא ממררת בבכי. הדמעות לא פסקו לזלוג מעיניה בזמן הלוויה, בדרך חזרה אל הבית ואף בבית עצמו, שם נאספו...
לימודים והשכלה - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על לימודים והשכלה
...להיווכח בבערותנו. (מאדאם דה סבלה) יש רק דבר אחד טוב והוא ידע ורק דבר אחד רע והוא בורות (אפלטון) לא ניתן ללמד סרטן ללכת ישר. (אריסטופאנס) אנו לומדים לא למען החיים אלא בשביל חדר הלימודים. (סנקה) בית הספר הוא המתחרה האמיתי של הכנסייה. (ארנסט רנאן) אנשים שלמדו דברים רבים מאמינים שהם חכמים. אך רובם הגדול לא יהיו אלא בורים וחכמי שווא בלתי נסבלים בחיים. (אפלטון) אי אפשר ללמוד אלא מתוך שעשוע... הסקרנות ותאוות הדעת אינן מתקיימות אלא במי שלבו מלא אושר. היד...
קלפי מודעות ותודעה חדשה
...מי שאני והעולם סביבי. הצורך העמוק הזה הוביל אותי נכון להיום לחיים מרתקים, לא תמיד פשוטים, אבל תמיד, למדתי ולומדת משהו חדש שמאפשר לי לחיות יותר בשלום עם עצמי ולצמצם פחדים. דרך חיי הובילה אותי למפגש עם התודעה החדשה. היום אני יודעת יותר ויותר שאנחנו בהחלט עוברים כאן בכדור הארץ שינוי מהותי - מתודעה אחת לסוג תפיסה ותודעה חדשה. - שינויי מזג האויר, הקצנה של שהתנהגויות בני אדם משני הכיוונים, המשבר הכלכלי שרבות מדובר עליו - הכל מאד בקצוות, על מנת לחוות ולבחור...
מפגש עם הילד שבתוכנו בעזרת דמיון מודרך
...עם הילד שבתוכנו בעזרת דמיון מודרך לכל אדם יש בתוכו ילד קטן שזקוק לאהבה, קבלה, תמיכה וחיזוקים. הילד הזה נושא בתוכו את הספונטניות, את התמימות והפשטות, הפליאה וההתלהבות את ההנאה ויכולת ההתמקדות בכאן ועכשיו. בקיצור את היכולת ליהנות מהחיים! כמו כן הוא נושא בתוכו את כל הפחדים והחולשות שלנו כמו בושה, אשמה, כעסים מודחקים, ולפעמים חוסר אונים... הילד הפנימי גם מאמין במסרים שקיבלנו בילדותינו, מסרים שהוטמעו בתוכנו לדוגמה: אם בעבר נאמר לילד שבתוככם - לעולם לא...
למה השינה לא באה אחרי שאוכלים ארוחה כבדה?
...גורמה לארוחת ערב דשנה? או שאולי הגיעו אורחים מאד מכובדים מחול ועליכם מוטלת החובה לארח אותם, ובחרתם לארח במסעדת גורמה שמגישה אוכל מיוחד. הערב מתחיל וגם השיחה הנעימה, והאוכל מוגש ואתם מתחילים בסעודה והאוכל ממשיך להיערם על הצלחת ואתם... ממשיכים לאכול. טעים, משביע. בשלב כלשהו מתחילים להרגיש שבאמת כבר מלאים, אבל מנין המנות טרם הסתיים, השיחה ממשיכה לקלוח ואתם ממשיכים להכניס את המנות פנימה, אל תוך הגוף. ואז מגיע השלב שבו הסתיימה הארוחה ואתם בדרככם הביתה...
האם הדשא שלי ירוק כפי שהוא יכול להיות?
...בנו. האושר של האדם נגזר מרמת שביעות הרצון שלו ממה שיש לו. אם הדשא של השכן שלך מעניין אותך לעולם לא תהיה מאושר, כי תמיד יהיה לך שכן כלשהו שיהיה לו דשא ירוק יותר ממה שיש לך. חמדנות וקנאה של דשא של אחרים לא תעשה אותך מאושר, רק אם תלמד ליהנות מהדשא של עצמך רק אז תוכל להיות מאושר. גם כשאתה בא לבדוק את עצמך האם מצבך טוב או לא, עליך לבדוק אותו ביחס לעצמך. לא רק שלא כדאי לך לרצות את הדשא של השכן, הדשא של השכן לא אמור להוות שום אינדיקציה אצלך לשום דבר! זא...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על pdd
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: pdd, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: pdd, איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לתזונה נכונה, מאמן אישי לאורח חיים בריא, מטפל טוב בנושא pdd - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5195 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 13:45:24 - wesi4