ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5 ✔יעדים אפשריים בתכניות ילדים אוטיסטים יכולים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5
יעדים אפשריים בתכניות

ילדים אוטיסטים יכולים להיות כל כך שונים בסימפוטים שהם מראים עד שלעיתים נדמה לאדם בעל העין הלא מיומנת שמדובר בסינדרומים שונים. לכן הדימוי של "קשת" אוטיסטית או טווח אוטיסטי כל כך מתאים בנוגע לתחום זה. הקשת נפרשת מילדים בתפקוד נמוך שיכולים להראות סימפטומים כמו חוסר דיבור, המהום מתמיד, תנועות חוזרות על עצמן (סטימולציות כמו נפנוף ידיים ונדנוד הגוף או הנעת הראש וכו') התנתקות חזקה מאד מהסביבה. בקצה השני של הקשת מצויים ילדים בתפקוד גבוה (חלק מהם נקראים בשם מיוחד - אספרגר שגם שייך לקשת האוטיסטית) שיכולים להראות סימפטומים שנראים לצופה מבחוץ יחסית קלים, אך הם אינם כאלה. סימפטומים כמו ריצה בלתי פוסקת, חוסר דיבור או דיבור חלקי, תבניתי, אקוללי (חוזר על דברי אחרים), אי יכולת אכילת מזון מוצק, רגישות סנסורית, בעיות בקשר עין (לא מביטים לעיני אחרים) וחוסר יחס, קשר ותקשורת לילדים או מבוגרים, התעניינות מקובעת ואובססיבית בתחומי עניין מצומצמים (רכבות, תמרורים, קלפים, חרקים, דגלים, ארצות וכו'). אפשר להסיק מכך שכל ילד זקוק לטיפול מדויק ונכון כדי לקרבו לאפשרות של תפקוד כמה שיותר טוב בעולם. כדי לתת להורים ומטפלים שונים מידע על סוגי היעדים ותכניות הטיפול המובילים אליהם תוכלו לקרוא את הרשימה הבאה, אך יש להתייחס אליה כרשימה בלבד ולא לנסות להרכיב ממנה לבדכם כהורים (שאין להם מספיק ניסיון וידע מקצועי רב שנים עם ילדים אוטיסטים) תכנית טיפולית. גם אם בחרתם, מסיבות שונות, להיות המטפלים של ילדכם ולבנות תכנית טיפולית (למשל דרך אתר האינטרנט הנ"ל) כדאי להעזר, לפחות לתקופת מה, במנחה. אינני ממליצה על עריכת תכנית לבד, לכל הפחות יש לשכור את שירותיו של מנחה. אפשר לחסוך בעלויות המטפלים במידה ואתם מוכנים להיות המטפלים של ילדכם - אך קחו בחשבון שיש במצב זה בעיות לא פשוטות, מצד שני הוא חוסך בעלויות כספיות. מצאתי שילדים לומדים טוב ובקלות יחסית כאשר מתחילים בתכניות הקלות להם יותר ובתחומים בהם הם חזקים. כך מחזקים לילד את הביטחון העצמי וכן את הקשר עם המטפל ואח"כ הילד מסוגל, לאט, לעמוד גם במטלות בתחומים שבהם הוא חזק פחות.

יעדים ותחומים שיש להתייחס אליהם כשבונים תכנית טיפולית:

1.ויסות תחושתי - תת רגישות או רגישות יתר בתחושות של הילד (שמיעה, מגע, ראיה ועוד). דוגמאות:

* הילד ילמד כיצד להכיל רעש רקע כשהוא צריך להתרכז.

* הילד ילמד כיצד להגיב למגע שאינו נעים לו (במקום לצרוח אפשר ללמד את הילד לדבר או להראות תמונה של "תפסיק").

* הילד ילמד להתמרח בבוץ, בקצף גילוח וכו' כדי להרגיע את הצורך הסנסורי שלו.

2.חיקוי - חיקוי של הילד את הסובבים אותו. דוגמאות:

* הילד ילמד לחקות פיזית את המבוגר שמולו (הרמת ידיים, מחיאת כפיים, טפיחות ידיים על הברכיים, ידיים על הכתפיים וכו')

* הילד ילמד לחכות פעילויות קלות הנדרשות בבית (שימוש במטאטא, ניגוב במטלית, סידור צעצועים וכו').

* הילד ילמד לחקות הבעות פנים (עצוב, שמח, כועס וכו').

* הילד ילמד לחקות מילים ושירים.

3.בעיות תקשורת - הבנת ג'סטות, שפת גוף והבעות, הבנת שפה. דוגמאות:

* הילד ילמד לזהות הבעות פנים כמו שמחה, כעס, עצב.

* הילד ילמד להצביע.

* הילד ילמד להביע במספר מילים את כוונתו ("את זה", "רוצה", "לא", "כן" וכו')

* הילד ילמד לשאול שאלות

* הילד, במידה ואינו מדבר, ילמד להשתמש בתמונות וסמלים כדי להביע את עצמו.

4.מוטוריקה עדינה - גזירה, אחיזת "פינצטה", אחיזת עפרון נכונה ועוד. דוגמאות:

* הילד ילמד להחזיק עפרון

* הילד ילמד לגזור בקו ישר עם מספריים

* הילד ילמד לאחוז עם פינצטה גרגר שעועית.

* הילד ילמד לצייר קו ישר

* הילד ילמד לצייר עיגול.

* הילד ילמד לצייר אדם (באופן הגס ביותר).

5.מוטוריקה גסה - קפיצה, ריצה, התגלגלות, טיפוס על מיתקנים, שיווי משקל, קואורדינציה. דוגמאות:

* הילד ילמד לעלות במדרגות

* הילד ילמד לטפס על סולם חבלים

* הילד ילמד לשחק בארגז החול

* הילד ילמד להתנדנד

* הילד ילמד לעמוד על רגל אחת

* הילד ילמד לתפוש כדור ולזרוק אותו

* הילד ילמד לקפוץ בחבל

6.תכנון מוטורי - ביצוע רצף פעולות נכון במציאות. דוגמאות:

* הילד ילמד דרך פעולה אחת להשיג צעצוע (לקחת צעצוע מידו של מבוגר על פי בקשת המבוגר).

* הילד ילמד דרך 2 פעולות להשיג צעצוע (לקחת צעצוע שנמצא מעט רחוק ממנו. פעולה 1 הילד יזחל לצעצוע, פעולה 2 הילד יושיט יד וייקח את הצעצוע).

* הילד ילמד דרך 3 פעולות להשיג צעצוע ולהביאו למבוגר (לקחת צעצוע שנמצא על מדף נמוך על פי בקשת המבוגר. פעולה 1 הליכה לכיוון המדף, פעולה 2 הושטת יד ולקיחת הצעצוע, פעולה 3 הליכה חזרה למבוגר עם הצעצוע ביד).

* הילד ילמד 4 פעולות להשיג צעצוע (לקחת צעצוע שנמצא על מדף גבוה על פי בקשת המבוגר: פעולה 1 הליכה לכיוון המדף, פעולה 2 קירוב כסא למדף, פעולה 3 עמידה על הכסא, פעולה 4 לקיחת הצעצוע וירידה מהכסא).

7.טונוס שרירים -

* תכנית עם פיזיוטרפיסט. (יש דרך קופות החולים).

8.עיבוד רגשי וקוגניטיבי - הילד לומד להבחין ברגשות אחרים וברגשותיו שלו וללמוד כיצד לקרוא להם בשם. דוגמה:

* כשאדם אחר בוכה הילד ילמד לומר "הוא עצוב" (במידה והילד אינו מדבר הוא ילמד להצביע על תמונה או ציור של אדם עצוב). כך גם לגבי רגשות אחרים.

9.עיבוד חזותי ומרחבי -

* תכנית של מרפאת בעיסוק. (יש דרך קופות החולים).

10.הפקת שפה - למידת ההברות והפקתן, חיבור ההברות למילים אח"כ למשפטים. לדוגמה:

* הילד ילמד להפיק הברות שהוא יודע על פי בקשה של המבוגר.

* הילד ילמד להפיק הברות שאינו יודע על פי בקשת המבוגר.

* הילד ילמד לחבר את ההברות למילים קצרות.

* הילד ילמד לומר מילים ארוכות יותר, אח"כ שתי מילים אחת אחרי השניה, אח"כ משפט.

* הילד ילמד את כוחה של השפה מבחינה תקשורתית ופונקציונאלית.

* הילד ילמד לומר מילים באינטונציה נכונה.

11.דיבור פונקציונאלי - לימוד אמירה בסיטואציה הנכונה של"תפתחי לי", "תסגרי", "תני לי", "קחי", "בואי", "לא רוצה", "רוצה", "זוזי" וכו'. לדוגמה:

* הילד ילמד לומר "תפתחי לי" כשהוא מתכוון לדלת הארון.

* הילד ילמד לומר "תני לי" כשהוא רוצה דבר מה.

12.דיבור ברמת שיחה - לדוגמה:

* פיתוח שיחה בין הילד למטפל (בהתחלה) הכוללת התעניינות באחר ("מה שלומך?")

* הכרה בנוכחותו ("איך קוראים לך", "איפה אתה גר"?)

* הכרה ברגשותיו ("נפלת, אתה עצוב").

* באופן כללי הגברת לקיחת תורות בשיחה בין הילד למטפל ופיתוח נושאי שיחה מקובלים ושונים בסיטואציות הנכונות.

* הגדלת מעגלי השיח ממעגל אחד החוזר על עצמו (הילד חוזר כל הזמן על אותה שאלה או אמירה מסיבות נוירולוגיות שונות, בהסבר פשוט - משום שהוא לא יודע כיצד לתקשר מעבר לזה כי חסרים לו המנגנונים במח. אבל זכרו שבגיל צעיר אפשר להקים מנגנונים עוקפים במח לאילו שאינם קיימים או לא מתפקדים כראוי) למעגלי שיחה הולכים ומתרחבים ("איך קוראים לך?" "אני רוני" "אני גר בירושלים" "יש לי אח שקוראים לו אורן". לקיחת תור בשיחה באופן הנכון תקשורתית).

* לימוד של שאילת שאלות - מה, איך, כמה, מתי, למה וכו'.

* עבודה על טענות, פקודות, ברכות, בקשות והצהרות.

* לימוד רצפים בזמן (קודם הילדה טיפסה על המגלשה, אח"כ ישבה בראש המגלשה למעלה ואח"כ התגלשה והגיעה לארגז החול").

13.כישורי למידה - כדי שהילד יוכל להגיע לשלב בו הוא לומד עליו לדעת להתאים מושגי יסוד שאפשר ללמד אותם בדרכים שונות, אנחנו עשינו זאת דרך משחקי קופסא ומשחקים אחרים שיפורטו בהמשך בפרק המשחקים. חלקים במשחק, מושגי יסוד כמו צורות, צבעים, רחוק, קרוב ועוד.

* זיהוי חלקים מתוך השלם ואת השלם כבנוי מחלקים.

* זיהוי צורות - משולש, מרובע, עיגול.

* זיהוי צבעים.

* זיהוי של מושגים כמו רחוק, קרוב, למעלה, למטה.

14.למידה - חשבון, קריאה, כתיבה.

* לימוד ספירת מספרים וזיהויים.

* זיהוי כמויות. איפה יש יותר ואיפה פחות - אם בקבוצה אחת של סוכריות יש 10 סוכריות ובשנייה 2 סוכריות על הילד לדעת להבחין שבקבוצת ה - 10 יש יותר סוכריות מאשר בקבוצת ה - 2 (מבלי לספרות את הסוכריות, רק ממבט בכמות).

* לימוד ספירת כמויות.

* זיהוי אותיות על פי השיטה הפונטית. לילדים אוטיסטים רבים קושי בלמידה בע"פ של מילים שלמות. כדאי ללמד ילדים אלה לקרוא על פי השיטה הפונטית של זיהוי צליל האות.

* קריאת מילים.

15.התייחסות לבעיות התנהגות - דוגמאות:

* על הילד להכיר בכך שהמבוגר הוא המדריך / מורה שלך ושכדאי ונחמד ללמוד ממנו.

* לימוד יכולת לשבת ליד שולחן.

* יכולת לשחק בתורות ולפי חוק בסיסי אחד או שניים במשחק ספציפי.

* ללמוד לוותר לאחר (על צעצוע למשל).

* ללמוד לדבר (או להצביע על תמונה או סמל) כשאתה רוצה משהו למרות שאתה מתוסכל וכועס - ולא לצעוק ולבכות.

* צמצום או הכחדת התנהגויות שמסכנות את הילד כמו הכאה עצמית, נשיכה עצמית וכו'. (בד"כ ככל שהילד מתקדם בתחומים האחרים שציינתי עד כה כך ההתנהגויות המסכנות פוחתות, אך לא תמיד).

16.מיומנות חברתית - דוגמאות:

* משחק הולם עם אחר.

* ביטוי רגשות: אני כועס חטפת לי את הרכבת!

* תקשורת הולמת עם הזולת, הבנת סיטואציות חברתיות (לא מתפשטים באמצע הקניון גם אם הבגדים לא נוחים לך עכשיו).

* בעניין מיומנויות חברתיות ראה הרחבה בפרק 7.

17.מיומנויות חיים והכללת הלימוד ליום יום - לדוגמה:

* הילד ידע להתקלח.

* להתלבש.

* ללכת לשירותים.

* לאכול לבדו.

* כיצד קונים מצרכים בסופר.

* כיצד נוסעים באוטובוס.

* מה עושים בסרט.

* איך מתנהגים בפארק ובג'ימבורי.

* איך מתנהגים שהולכים לחבר וכו'.

* הילד יבין את משמעותם של מילים, אותיות ומספרים במציאות. למשל, המספר 2 במעלית מייצג את הקומה השנייה. התמרור שכתוב עליו לא לעשן מייצג את החוק בסביבה שאסור לאף אדם לעשן כאן.

18.משחק בצעצועים ומשחק דמיוני - לדוגמה:

* הילד ילמד לשחק במשחקי "כאילו". הבובה נפלה וקיבלה מכה.

* המכונית עשתה תאונה עם המשאית.

* הדובי חוגג יום הולדת ושאר החיות שרות לו שירים ומכינות עוגה.

19.העסקת הילד את עצמו - לדוגמה:

* הילד צריך ללמוד לשחק בשקט עם עצמו. למשל לשחק במכוניות במשך מספר דקות.

* לשחק משחק דמיוני לבדו.

* לשחק משחק קופסא לבדו.

20.עקרון הרציונאליות (כשר, מלכסון, שם). השגת המטרה בדרך האפקטיבית ביותר בהשקעת העלות הנמוכה ביותר. לדוגמה:

* הילד האוטיסט פועל לפי עקרון הרציונאליות, כמו כולנו, אבל הפרשנות שהוא נותן לשפה וההקשר היא שקובעת למה יתייחס וממה יתעלם. אוטיסטים רואים בשולים את המרכז ואילו את הדברים החשובים והמרכזיים (עבור רובינו) הם מחמיצים. לכן חשוב ללמד את הילד להתייחס לנושא המרכזי בשיחה או במשפט ולא לשולי. כאשר הילד מתייחס לשולי אין לו יכולת אח"כ להכליל את המרכזי (משום שלא התייחס אליו כמרכזי) לסיטואציות אחרות. למשל כדאי לספר סיפור קצר ולשאול את הילד שאלות לגביו, לתקן אותו אם הוא שם דגש על השולי במקום על הרעיון המרכזי.

* בתחום הויזואלי - לעבוד עם הילד על התרכזות במשימה העיקרית ולא בדברים שוליים מסביב שהוא תופש כנושא המרכזי. לשם כך על המטפל להיות קשוב מאד לקשב של הילד ולדעת לשאול אותו שאלות לגבי מה הוא עושה, למה עושה זאת, מה מעניין אותו בסיטואציה, כיצד הוא תופש את מה שנאמר או קורה וכו'.

ישנן עוד תכניות רבות, מה שהצגתי עד כה הן חלק מהתכניות הבסיסיות שבהמשך להן ניתן אח"כ לבנות תכניות נוספות.
הישגים קריאת איך להיות בטוח בעצמך הסבר מעלית כועס להעצים את הביטחון העצמי להפסיק לעשן תאונה מכור לסיגריות תחומי עניין pdd אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
הספר להיות אלוהים - להטיל ספק באמת - האם באמת, יש לך ספק אמיתי? ספקנות, חיפוש האמת, וודאות מוחלטת, חלק 2
הספר להיות אלוהים - להטיל ספק באמת - האם באמת, יש לך ספק אמיתי? ספקנות, חיפוש האמת, וודאות מוחלטת, חלק 2
...ספק אמיתי? ספקנות, חיפוש האמת, וודאות מוחלטת, חלק 2 מהו ספק אמיתי ולמה הוא מוביל לפעולה? הספק האמיתי, כפי שמוסבר בהרצאה המבוססת על הספר להיות אלוהים, הוא מצב בו האדם אינו בטוח לחלוטין במה שהוא חושב, מרגיש או יודע, ולכן הוא פועל בהתאם לאותו ספק. אליעד מסביר כי אם לאדם יש ספק אמיתי לגבי קיומה של סכנה בביתו, הוא מיד יפעל כדי לברר או להימנע מהסכנה. אם כך, כאשר האדם טוען שיש לו ספק אמיתי לגבי משמעות החיים, האמת או האחדות, ובכל זאת ממשיך בחיי היום - יום...
צורות ככסא גלגלים, שלמות ללא זוגיות, שלמות ללא כסף, לא לקנא באנשים, להרגיש שלם עם עצמך, להרגיש בנוח עם עצמך, להיות שלם עם עצמך, לאהוב את עצמך ללא תנאים, איך לא לקנא באחרים? בריא בכסא גלגלים
צורות ככסא גלגלים, שלמות ללא זוגיות, שלמות ללא כסף, לא לקנא באנשים, להרגיש שלם עם עצמך, להרגיש בנוח עם עצמך, להיות שלם עם עצמך, לאהוב את עצמך ללא תנאים, איך לא לקנא באחרים? בריא בכסא גלגלים
...גלגלים, שלמות ללא זוגיות, שלמות ללא כסף, לא לקנא באנשים, להרגיש שלם עם עצמך, להרגיש בנוח עם עצמך, להיות שלם עם עצמך, לאהוב את עצמך ללא תנאים, איך לא לקנא באחרים? בריא בכסא גלגלים איך להרגיש שלם עם עצמך בלי זוגיות ובלי כסף? אליעד כהן פותח את ההסבר שלו בדימוי יצירתי כדי להמחיש את הרעיון של שלמות פנימית ללא תלות בגורמים חיצוניים. הוא מתאר עולם דמיוני שבו אדם יוצר וירוס ומפזר אותו באוויר, וכתוצאה מכך, כל בני האדם בעולם הופכים למשותקים ברגליהם ונאלצים...
חקירה רגשית, היפוכים, חקירה שכלית, כסף טוב או רע, לעבוד טוב או רע, אולי ההפך הוא הנכון, איך לשאול שאלות, רוחניות שקרית, רוחניות אמיתי, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים
חקירה רגשית, היפוכים, חקירה שכלית, כסף טוב או רע, לעבוד טוב או רע, אולי ההפך הוא הנכון, איך לשאול שאלות, רוחניות שקרית, רוחניות אמיתי, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים
...או רע, אולי ההפך הוא הנכון, איך לשאול שאלות, רוחניות שקרית, רוחניות אמיתי, דבר והיפוכו, אחדות ההפכים איך אפשר להחליט החלטות אם הכל אחד והכל שווה? השאלה העיקרית שנדונה בתוכן של אליעד היא כיצד בן אדם יכול לקבל החלטות בחייו, אם הוא מאמץ את ההבנה או המחשבה הרוחנית שאומרת הכל אחד, הכל טוב או הכל שווה. לכאורה, אם באמת הכל שווה, אז אין יתרון או חיסרון בשום פעולה, ולכן קשה לאדם להחליט כיצד לפעול בעולם, שכן כל דבר הופך להיות שווה ערך. אליעד מבהיר את הנושא...
תחושת בדידות, להרגיש טוב לבד, הרגשת בדידות, בדידות חברתית, דיכאון, עצבות, ייאוש, בדידות רגשית, התמודדות עם בדידות, להתמודד עם בדידות, טיפול בבדידות, מרגיש רע לבד
תחושת בדידות, להרגיש טוב לבד, הרגשת בדידות, בדידות חברתית, דיכאון, עצבות, ייאוש, בדידות רגשית, התמודדות עם בדידות, להתמודד עם בדידות, טיפול בבדידות, מרגיש רע לבד
...להרגיש טוב לבד, הרגשת בדידות, בדידות חברתית, דיכאון, עצבות, ייאוש, בדידות רגשית, התמודדות עם בדידות, להתמודד עם בדידות, טיפול בבדידות, מרגיש רע לבד איך להתמודד עם תחושת הבדידות ולהרגיש טוב לבד? תחושת בדידות היא מצב רגשי נפוץ שבו אנשים רבים מוצאים עצמם מרגישים רע כשהם לבד, וחווים עצבות, דיכאון, או ייאוש. ההרצאה של אליעד כהן מספקת הבנה מעמיקה של התופעה, ומציעה דרכים מעשיות כיצד להתמודד עם בדידות רגשית וחברתית, על מנת להפוך את הלבד לחוויה חיובית או...
טעויות של אנשי מכירות, יצירת קרבה עם לקוח, בניית אמון, שיחת חולין עם לקוח, להתיידד עם הלקוח, ניגוד אינטרסים במכירה, ניגוד עניינים במכירה, לקוח חשדן, לבנות אמון עם לקוח, ליצור אמון
טעויות של אנשי מכירות, יצירת קרבה עם לקוח, בניית אמון, שיחת חולין עם לקוח, להתיידד עם הלקוח, ניגוד אינטרסים במכירה, ניגוד עניינים במכירה, לקוח חשדן, לבנות אמון עם לקוח, ליצור אמון
...עם לקוח, בניית אמון, שיחת חולין עם לקוח, להתיידד עם הלקוח, ניגוד אינטרסים במכירה, ניגוד עניינים במכירה, לקוח חשדן, לבנות אמון עם לקוח, ליצור אמון מדוע אנשי מכירות טועים כשהם מנסים להתיידד עם הלקוח? אחת הטעויות הנפוצות בקרב אנשי מכירות היא הניסיון להתיידד עם הלקוח ולהפוך לשותף שלו לשיחת חולין, במטרה לבנות אמון ולהוריד את החשדנות הטבעית של הלקוח. אנשי מכירות רבים מאמינים שאם הלקוח ירגיש שהם חברים שלו, הוא לא יחשוד בהם שהם מנסים לרמות אותו. למשל, אם...
להתאהב באויב, לאהוב את מי שעושה לך רע, האם יש לך תסמונת שטוקהולם? האם אתה סובל מתסמונת סינדרום שטוקהולם? למה שבוי מתאהב במי שחטף אותו? המצב יכול להיות יותר גרוע, המצב יכול להיות יותר טוב, ווינר, לוזר, לאהוב את מי שרע כלפיך
להתאהב באויב, לאהוב את מי שעושה לך רע, האם יש לך תסמונת שטוקהולם? האם אתה סובל מתסמונת סינדרום שטוקהולם? למה שבוי מתאהב במי שחטף אותו? המצב יכול להיות יותר גרוע, המצב יכול להיות יותר טוב, ווינר, לוזר, לאהוב את מי שרע כלפיך
...את מי שעושה לך רע, האם יש לך תסמונת שטוקהולם? האם אתה סובל מתסמונת סינדרום שטוקהולם? למה שבוי מתאהב במי שחטף אותו? המצב יכול להיות יותר גרוע, המצב יכול להיות יותר טוב, ווינר, לוזר, לאהוב את מי שרע כלפיך מהי תסמונת שטוקהולם ואיך היא משפיעה על האדם? בהרצאה, אליעד כהן דיבר על תופעה פסיכולוגית שנקראת תסמונת שטוקהולם, שבה אדם שנחטף ומועבר תחת התעללות מצד החוטפים מתחיל להזדהות איתם, ואף לפתח רגשות חיבה כלפי מי שעושה לו רע. הוא הסביר את התופעה באמצעות דוגמאות...
ניהול עסקי, האם להשתמש במיקור חוץ? האם להשתמש באאוטסורסינג? outsourcing, האם לגייס עובדים? האם לגייס איש מכירות? האם להשתמש בקבלן משנה? הגדלת רווחיות, האם לנהל עובדים? ניהול משימות בעסק, יעוץ למשאבי אנוש, יעוץ ארגוני, יעוץ תפעולי
ניהול עסקי, האם להשתמש במיקור חוץ? האם להשתמש באאוטסורסינג? outsourcing, האם לגייס עובדים? האם לגייס איש מכירות? האם להשתמש בקבלן משנה? הגדלת רווחיות, האם לנהל עובדים? ניהול משימות בעסק, יעוץ למשאבי אנוש, יעוץ ארגוני, יעוץ תפעולי
...לגייס עובדים? האם לגייס איש מכירות? האם להשתמש בקבלן משנה? הגדלת רווחיות, האם לנהל עובדים? ניהול משימות בעסק, יעוץ למשאבי אנוש, יעוץ ארגוני, יעוץ תפעולי האם כדאי להעביר משימות בעסק לאאוטסורסינג או לבצע אותן בעצמך? עסקים רבים ניצבים בפני השאלה האם נכון מבחינה כלכלית להעביר משימות שונות בעסק לאאוטסורסינג (מיקור חוץ), או להמשיך לבצע אותן באופן עצמאי. אליעד כהן מסביר את ההיגיון מאחורי ההתלבטות הזאת, באמצעות דוגמה מפורטת של עורך דין שלוקח 500 שקלים לשעת...
געגוע, מה זה געגוע? איך נוצר געגוע? למה יש געגוע? מהי מטרת הגעגוע? איך להתמודד עם געגוע? למה אני מתגעגע? איך לגרום למישהו להתגעגע אליך? למה אנשים מתגעגעים? איך להוציא מישהו מראש? איך לא להתגעגע למישהו?
געגוע, מה זה געגוע? איך נוצר געגוע? למה יש געגוע? מהי מטרת הגעגוע? איך להתמודד עם געגוע? למה אני מתגעגע? איך לגרום למישהו להתגעגע אליך? למה אנשים מתגעגעים? איך להוציא מישהו מראש? איך לא להתגעגע למישהו?
...איך נוצר געגוע? למה יש געגוע? מהי מטרת הגעגוע? איך להתמודד עם געגוע? למה אני מתגעגע? איך לגרום למישהו להתגעגע אליך? למה אנשים מתגעגעים? איך להוציא מישהו מראש? איך לא להתגעגע למישהו? מה זה געגוע ואיך הוא נוצר? געגוע הוא מצב נפשי שבו אדם חש חיסרון כלפי אדם, מקום או חוויה מהעבר, שנתפסו כחיוביים עבורו. אליעד כהן מסביר כי הגעגוע הוא תהליך נפשי שבו האדם רוצה להרגיש טוב שוב, ובתוך כך נזכר בתחושה טובה שחווה בעבר בהקשר לאדם או מקום מסוים. הזיכרון של תחושה...
טיפים לאנשי מכירות, קשה למכור מוצר יקר, מוצר יקר ללקוח, למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, אכילת בשר, התאכזרות לבעלי חיים
טיפים לאנשי מכירות, קשה למכור מוצר יקר, מוצר יקר ללקוח, למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, אכילת בשר, התאכזרות לבעלי חיים
...מוצר יקר ללקוח, למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, אכילת בשר, התאכזרות לבעלי חיים למה קשה לאיש מכירות למכור מוצר יקר? אחת הבעיות המרכזיות שבהן נתקל איש מכירות היא התחושה שהוא מוכר מוצר יקר מדי ללקוח. התחושה הזאת נובעת מכך שהמוכר עצמו מאמין שהמוצר לא מצדיק את המחיר שנדרש עליו. אליעד כהן מסביר שאנשי מכירות מוצאים עצמם לעיתים קרובות במצבים שבהם הם מתבקשים למכור מוצר במחיר שנראה להם מוגזם. תחושה זו עשויה לנבוע משתי סיבות...
בעיות לא הגיוניות, התמכרויות לא הגיוניות, מחשבות טורדניות לא הגיוניות, פחדים לא הגיוניים, חרדות לא הגיוניות, כעסים לא הגיוניים, רגשות לא הגיוניים, OCD לא הגיוני, הפרעות נפשיות לא הגיוניות, טורדנות כפייתית לא הגיונית, פיתוח השכל
בעיות לא הגיוניות, התמכרויות לא הגיוניות, מחשבות טורדניות לא הגיוניות, פחדים לא הגיוניים, חרדות לא הגיוניות, כעסים לא הגיוניים, רגשות לא הגיוניים, OCD לא הגיוני, הפרעות נפשיות לא הגיוניות, טורדנות כפייתית לא הגיונית, פיתוח השכל
...לא הגיוניות, מחשבות טורדניות לא הגיוניות, פחדים לא הגיוניים, חרדות לא הגיוניות, כעסים לא הגיוניים, רגשות לא הגיוניים, OCD לא הגיוני, הפרעות נפשיות לא הגיוניות, טורדנות כפייתית לא הגיונית, פיתוח השכל איך נגמלים מהתמכרויות ומחשבות טורדניות? ההבנה כיצד להיגמל מהתמכרויות, מחשבות טורדניות ו - OCD מתחילה בהבנה של המנגנון שמפעיל אותן. התמכרות היא מצב שבו אדם מבצע פעולה מסוימת, אך מרגיש שהוא לא מסוגל להפסיק אותה, גם כשהוא לא רוצה בכך. לדוגמה, כולנו מכורים...
החלטות עצמאיות - לחשוב על הדברים דרך האמת
...קיימים מצבים שבהם האדם מחליט החלטות פזיזות והאלטרנטיבות שלו לא מחושבות באופן רציני והדבר גורם לו נזקים. כל החלטה פזיזה וחסרת עמוד שידרה בגלל שסמכות מסויימת אמרה כך וכך, ולסמוך על הדברים ללא בדיקה גורם לאדם להיכשל בדברים פשוטים שאפילו בשנייה האדם היה מחליט אחרת אילו היה מפעיל שיקול דעת נכון. קורה לאדם שהוא מפגין חוסר ביטחון מסויים, אבל חוסר הביטחון הזה מכשיל אותו כי הוא תלוי באנשים אחרים, שמנהלים את חייו והוא היחיד שמכיר את עצמו ויכול לתת לעצמו את...
שבעה שבועות תספור לך
...במהרה בימינו, היו כלים שונים. הכלים נמשחו בשמן המשחה עמ לקדשם ועמ שהם יקדשו, אשר יבוא בתוכם. לכל עניין, מידה, הכלי שלה, כלי המקדש את הבא בתוכה. ההתקדשות בהיות הכלי התואם את מילואו. חג השבועות, כשמו כן הוא, חג של שבוע הרבה, היינו חג שמקור ענינו הינו השבוע, מילוי הכלים, הכלת השפע. התורה מצווה וספרתם לכם ממחרת השבת שבע שבועות תמימות תהיינה. הציווי למנות שבועות. הימים הנספרים אין בהם משל עצמם, מהותם הינה בהיותם חלק ומרכיב לשבוע. ימי ספירת העומר, 7 שבועות...
כעס עצמי - הכעס אכל אותי במשך שנים
...מצליחה ללדת, על זה שלא מעריכים ולא מבינים אותי וחושבים שאני פריק. אז הסתובבתי לי כועסת ורוטנת בטוחה שלכולם יש משהו נגדי. השיא היה בסדנא שעברתי, המורה בקשה רשות לעבוד איתי, הרשיתי לה ודקה אחר כך מצאתי את עצמי שוברת את החדר, העפתי כיסאות, קרעתי ניירות, שאגתי וצרחתי עד שלא נותר לי קול, ואז ברחתי מהחדר מבושה. ואז באה המודעות: כעס הוא בעצם מסווה לדברים עמוקים יותר, הוא כמו כאב ראש, או פריצת דיסק, כעס הוא סמפטום לבעיות גדולות שאת מרגישה שאת עדיין לא מסוגלת...
אנרגיה - איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך? חלק א'
...בחיים וכן לשמור על עצמנו באותה רמה, דרושות איכויות ויכולות מסוימות. אחת מהן היא היכולת לשמור על רמת מוטיבציה פנימית גבוהה שמניעה אותנו לפעולה מאסיבית על בסיס קבוע. אותה מוטיבציה פועלת בדיוק כמו מנוע של רכב, כל אחד ונפח המנוע שלו, ישנם כאלה עם מנוע מוטיבציה פנימית בנפח 1.4 וישנם כאלה עם מנוע מוטיבציה בנפח של 3.5 סמק. מן הסתם, רכב שנפח המנוע שלו עומד רק על 1.4, יתקשה לנוע בעליות שבדרך לירושלים, ולעומתו לרכב עם מנוע 3.5 אותן עליות הן משחק ילדים. מה...
חייבים לדבר על קווין / ליונל שרייבר
...על קווין ליונל שרייבר אכן, חייבים לדבר על קווין. חייבים לדבר על הספר. חייבים להחזיר אותו לרשימת הקריאה. אינני יודע איך הספר הזה התחמק ממני. הוא יצא לאור כבר ב 2005. ידידה שלי שדעתה נחשבת בעיני הזכירה אותו, המליצה עליו והלוותה לי אותו. למרות השם הגברי, ליונל שרייבר איננו סופר כי אם סופרת. לא ברור למה סופרת פמיניסטית בחרה בשם העט ליונל. זהו ספרה השביעי של ליונל. על הספר הזה היא קיבלה את פרס אורנג. פרס הניתן לנשים בלבד. לגברים יש מספיק פרסים משלהם....
איך למצוא תשובות לשאלות?
...+ MP3 בנושא: תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?. מה השיטה למצוא תשובות לשאלות? לפעמים יותר טוב לא למצוא תשובות לשאלות, לפעמים טוב שיש שאלות, אם אדם ידע את כל התשובות אין התחדשות, החיים יותר מעניינים שיש שאלות. איך אדם יכול למצוא תשובות לכל שאלה תשובה. נוסחה מדוייקת למצוא תשובות לכל השאלות. הדרך היא עי הבנת הגורמים שעליהם היא מבוססת. האם כדור הארץ עגול? הנחת יסוד ראשונה יש כדור ארץ. הנחת יסוד שאו שטוח ואו עגול. האם כדור הארץ עגול או שטוח כל...
פיזיקה / פילוסופיה - מכתב גלוי לאיינשטיין הבא
...את עקבות לבך ולא את עקבות מגפיך. אלמוני מר איינשטיין הבא היקר ראשית, סליחה על הכינוי הטיפשי. אני יודע שאתה לא תהיה איינשטיין השני ממש כמו שאיינשטיין לא היה ניוטון השני וניוטון לא היה גלילאו השני. כל יוצר הוא אדם ייחודי בפני עצמו ואין מקום להשוואות. בכלל, איני יודע אם תהיה אדם אחד או כמה אנשים, כי לא כל המהפכות נעשו על ידי גאון יחיד. ואולי גם איני צריך לפנות אליך בלשון זכר? נשים הופכות כיום לרוב בפקולטות למדעי החיים, וגם במדעים המדויקים עולה מספרן...
מהות הטוב - טבע הטוב להיטיב
...- טבע הטוב להיטיב ההסבר שהיהדות נותנת היא שהטוב דרכו להיטיב. המושגים של טוב ורע, הם מושגים שאחרי הבריאה, הם מושגים שהם כלפי הנפרדות, הם הסברים לאדם, אבל ההסבר האמיתי למה העולם קיים מאבד את משמעותו כאשר האדם מבין שהכל נמצא באחדות אינסופית. גם המושג אין סוף וסוף כל אלה מושגים הבאים בגלל הנפרדות, ולכן כל הדברים המנוגדים הכל יישות אחת, כל דבר שאי פעם יחשבו עליו או חשבו עליו או כל מה שקיים וכל הלא נודע + הנודע, הכל זה דבר אחד. ולמה בעצם היהדות אומרת שהטוב...
להתעורר מסיוט ברגע השיא. הסוף של הטיפשות והשקרים. ייאוש מוחלט שמוביל לאושר. בסוף הכל מתהפך לטובה. סוף הדרך הרוחנית. הדרך אל השלמות - מה בדיוק קורה שם? - חלק 1
...הכל מתהפך לטובה. סוף הדרך הרוחנית. הדרך אל השלמות - מה בדיוק קורה שם? - חלק 1 והעניין הוא כי האדם רוצה שלמות. ולמרות שלאדם לא בדיוק ברור מהי אותה שלמות שהוא רוצה אף על פי כן כל מעשיו תיכנוניו פועלו וכו, נעשים מתוך מטרה להגיע לשלמות. והנה, בהתחלה האדם חושב בטעות (באמת?) שאת השלמות הנל, הוא ישיג באמצעות דברים חיצוניים כלשהם כגון כסף רכוש וכו,. ואחכ עם הזמן כשהאדם מקבל קצת יותר שכל הוא מגלה שכל הדברים האלו נותנים לי טוב רגעי אך בהחלט לא עוזרים לו להגיע...
היתרונות בלהיות מסודר
...או בדף מעין רשימת מכולת וגם דברים שהוא בטוח שהוא יזכור אותם במיליון אחוז הוא גם רושם אותם - התוצאה - הוא עושה את הדברים באופן כזה שהוא משיג דברים שלא חשב שהוא יכול להשיג אותם ובזמן קצר שהוא לא יכל לחשוב שהוא יכול לעשות אותם. מה הסיבה שהדברים מסתדרים יותר טוב כאשר האדם עובד באופן מסודר? מפני שהכל יושב אצלו טוב יותר בראש כאשר הוא מסדר אותם בכתב והוא זוכר גם יותר ממה שכתוב. אפילו טיעונים שיכל להתחבט בהם חודשים, יכולים להיפתר ביום אחד מסודר כפי שצריך...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התעניינות באחר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התעניינות באחר, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התעניינות באחר, איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בטלפון, קואצ'ינג לילדים, אימון אישי למתבגרים בנושאי התעניינות באחר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 07:29:32 - wesi4