מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון
?... כדאי שהקוריקולום ישקף את המאבק הפנימי הזה לתלמידים באמצעות תופעות חיצוניות. (פיזיקה, חום מול קור, כימיה, התפשטות והתכווצות גזים, היסטוריה, הקונפליקטים ומהפכות בצרפת, רוסיה וארהב, בגג, לוחות טקטוניים). התלמידים מתרגלים נקודת מבט של הסתכלות מדוייקת על תופעות במציאות. במדעים ... שיטות חינוך אחרות, הקוריקולום של ולדורף בכתה ט מתחיל בעולם המודרני - המאה ה - 19 וה - 20 בהיסטוריה. סיפורים קצרים מודרניים או עכשוויים בספרות, התפתחויות וגילויים עכשוויים במדע ועוד. בכתה ט יש רעב גדול לחוויות של כאן ... (בעננים, צמחים, מערכת השמש, מיניות הגבר והאשה). גילויים אלה מקדמים את תשוקת התלמיד לחקור את המקור והצורה של היקום, ההיסטוריה או של השפה האנושית. כאן הם חוקרים את הזמנים העתיקים לעומק. השאלה שיש לשאול בקשר לקוריקולום היא איך? איך ... האגדות הקשורות בגביע הקדוש או הקומדיה האלוהית של דאנטה. בכימיה, התלמידים נכנסים לממלכה בלתי נראת של האטום. בפיזיקה, חשמל, בהיסטוריה, ימי הביניים והרנסאנס בהם בני האדם יצאו למסע אינדוודואלי לתחומי ידע חדשים ובלתי ידועים, במתמטיקה, גאומטריה פרויקטיבית בה מגיעים ... פרוייקט מדעי (ביצוע = עבודת שטח ולא עבודה מחקרית בלבד). השאלה למה - למה הדברים כפי שהם, מדוע אירועי היסטוריה פנו לכיוון זה או אחר? ושאלות מדוע גדולות יותר - שאלות הנוגעות בגורל, משמעות החיים, אחריות חברתית. שאלות מתחומים ...