... אוהב בעצמך לדוגמה: אני אוהב את זה שאני לא מצליח בלימודים? שאני כישלון, שאני שמן,
שאני טיפש, שאני עצלן, שאני מכוער. זה שלב ראשון. ... לדוגמה: אני לא אוהב את זה שאני נגיד טיפש, שואלים שתי שאלות: שאלה ראשונה: האם באמת
אני טיפש? שאלה שנייה: ואם כן, אז מה? עכשיו מה ... מאוד גרוע. ואתה תשאל האם אני באמת טיפש, כן אתה מאוד טיפש, אז מה? זה מאוד מאוד גרוע
שאני טיפש ולכן אני לא אוהב את עצמי. אז מה שצריך ... ואם כן אז מה? ואז כל תשובה שהמוח נותן, להתחיל לתקוף את התשובה. לדוגמה: האם באמת
אני טיפש? כן,
אני טיפש. עכשיו להתחיל לשאול, מה ההוכחה
שאני טיפש? מי אמר
שאני טיפש אולי אני לא טיפש? ולשאול מה ההגדרה ... טיפש. יש לנו שני דברים לתקוף: אחד, האם אני באמת טיפש? דבר שני, האם זה בהכרח רע
שאני טיפש? למה? כי זה שאתה לא אוהב את עצמך, יש ... אנחנו צריכים לתקוף שתי מחשבות: מחשבה אחת שצריך לתקוף היא המחשבה שאומרת האם אני באמת
אני טיפש? מחשבה שנייה שצריך לתקוף, היא המחשבה שאומרת האם זה באמת רע להיות טיפש? אז כיצד תוקפים את המחשבה שאומרת
אני טיפש? צריך להגדיר מה זה טיפש. תגדיר בבקשה מה ... וכל טיפש הוא גם חכם? אז הרעיון אומר שאיך שאנחנו נתקוף את המחשבה שאומרת, לדוגמה:
אני טיפש, אני עצלן, אני מכוער? שלב ראשון, נגדיר ... מכוער? אולי אתה גם יפה וגם מכוער? שלב שלישי, אנחנו הולכים לתקוף את המחשבה שאומרת,
אני טיפש, וזה רע. מי אמר שלהיות טיפש זה רע? מי ... שיהיה לו אפילו יותר רע, והוא יותר ישנא את עצמו למה? כי שהוא יבדוק נגיד מי אמר
שאני טיפש והאם זה רע? הוא יגלה שהוא מאוד מאוד ...