ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טאואיזם ✔דאואיזם - התפיסה הדאואיסטית ✔התפיסה הדאואיסטית מתחילה בתפיסה קוסמולוגית של יחסים המתקיימים בקוסמוס. בעולם ... - ידע להצליח, התפתחות ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 דאואיזם - התפיסה הדאואיסטית

התפיסה הדאואיסטית מתחילה בתפיסה קוסמולוגית של יחסים המתקיימים בקוסמוס. בעולם יש גורמים נוספים מלבד האדם (חיות, צמחים וכו'), מה שאנו מכנים - טבע. הם אולי אינם יודעים להתנסח כמונו, אבל יש להם תפקיד משמעותי במערכת היחסים הקוסמית.

זוהי אסכולה החביבה על המערב כי, נוטים לייחס לה אפיונים שקל לנו יותר לקבל אותם, למשל - חשיבות הפרט, או נטורליזם (חזרה אל הטבע). במאות האחרונות התפתחה נוסטלגיה ל'סינדרום הפרא האציל'. דרך חשיבה זו, שהתחילה במאה ה 17 או ה 18 אומרת, שהבעיה העיקרית של האדם זו הציביליזציה, ואם היו חוזרים לטבע, הם היו יכולים להיות אצילי נפש. תפיסה זו קיימת עד היום וניתן לזהות אותה למשל בניסיון לחזור למקורות, או תזונה טבעית. המגמה הזו מתחברת לתפיסות רומנטיות ביסודן, שאינן יעילות מבחינת הסדר החברתי, אם כי היא יעילה ברמה האישית. יש איזה שהוא נתק בין מה שקורה ליחיד (ולכן הוא יכול להיות רומנטי), לבין העולם החברתי, שהפסיק לתפקד כחברה.

הדאואיזם דיבר על הפרעה מינימלית לעולם התופעות הטבעי, מזעור ההתערבות האנושית בתהליכים הטבעיים הקוסמיים. מסיבה זו, כשהתחילו להתעניין בנושאים אלו במערב, הייתה התעניינות בדאואיזם, כי הם נתפסו כחוזרים אל הטבע, והם לא דברו על המשמעת בחברה.

בדאואיזם יש אמנם את הרעיון של מינימיזציה (צמצום) של הפרעה לתהליכים, המעטת השיבוש של ההרמוניה בעולם, אך זו אינה התמסרות לעולם הטבעי. Wu Wei היא ה'אי עשייה'. בתפיסה הרומנטית (המערבית) זהו חוסר מעש, אך זו אינה המשמעות בתפיסה הדאואיסטית!

דאו = דרך

מה קורה לי כאשר אני הולך בדרך? אתה (כאדם אחר) היית שם כל הזמן, אך מבחינתי, כשאני הולך בדרך פעם ראשונה, אתה התגלית, התוספת למטען האישי שאני לוקח עמי עם הליכתי בדרך. מכאן ההבנה והתפיסה של דרך כעולם תופעות, עולם הדברים שקורים. הם יכולים להתרחש בגלל שעשיתי אותם, ויכולים להתרחש בלי קשר אלי, כי זה המסלול. המסלול אינו ידוע. לכאורה, כאשר עברתי בו פעם אחת - הוא כבר מוכר לי. אך עדיין יכולים לקרות בו דברים חדשים (שיטפון שיצר ציר חדש, צבי שעבר בדרך), כלומר, גם דרך היא דבר משתנה. הדבר היחיד שאינו משתנה בה, היא העובדה שמדובר בעולם תופעות. זה הדאו.

לדאו אופי התגלות משלו שבעצם אינו תלוי בי בהכרח, משום שהוא תלוי במה נמצא בדאו, בדרך הזו. אם אני לא אראה, אז הוא לא קיים, אך למי הוא לא קיים? לי הוא לא קיים. האם הוא לא קיים בכלל?

האם יכול להיות אדם שאין לו הורים? כל אדם הוא בטוח שהוא בן או בת של משהו והוא הורה פוטנציאלי (גם אם הוא עקר). באותה מידה, הדרך היא נצחית. כי גם אם אני או את איננו רואים אותה, יתכן האדם שיראה אותה. במובן זה, הדרך היא קבועה ונצחית. היא לא קבועה מבחינת התופעות והשינויים שהיא עוברת, אבל היא קבועה מבחינת העיקרון, שניתן לעבור בה ולהבין חלקים מתוך עולם תופעות זה (חלקים ולא את כולה).

הדרך היא אפשרית במובן זה, שהיא תמיד קיימת כעולם תופעות. לא כמונח קונקרטי, אלא כעיקרון - 'הדרכיות של הדרך', היכולת להיות דרך. כל זמן שהאדם נמצא בתוך עולם התופעות, הוא לא רואה את קוד ההפעלה, אלא את האופנים שבהם ההפעלה מתגלית לו.

הדרך קיימת כאשר היא מופיעה לפני האדם. כאשר אנו עוזבים את כל הקונקרטי, אנו יכולים לשאול, האם יש אלמנטים משותפים בדרכים של כל האנשים. מכיוון שאיננו מסוגלים לבדוק זאת אצל כל אחד ואחד מן האנשים לחוד, אנו מניחים שכנראה, כמו בכל עולם תופעות, יש אלמנטים של חוקיות ואלמנטים של אי חוקיות גם בדרך. מהי הדרך הזו?

הדרך היא החוקיות ומשלימי החוקיות (מה שאינו חוקיות) שמתרחשים בעולם. האם משהו יודע אותה? לא בהכרח. האם משהו צריך לדעת אותה? לא!

אבל - וכאן באה לידי ביטוי הפרקטיות של הסינים - אם לא נאנוס אותה, היא כנראה תתפקד באופן הכי יעיל. תתערבו בה כמה שפחות ואז היא תהיה הכי בסדר. כל הדברים שצריכים להיעשות, יעשו. המושג הזה, או התפיסה הזו של להתערב בדרך כמה שפחות, לתת לדרך להיות (לא להוביל, כמו שעושה המנהיג או המנהיג הרוחני דתי וכו'). ייפול סלע - נפל, אבל אל תשימו סלע, אל תיישרו. אל תתערבו בחיים של הדרך. אל תנסו לתקן אותה. תהיו מינימליסטים. תנסו לשמר אותה במצבה הטבעי, אם תרצו. ואז היא כנראה תתנהג באופן המיטבי. היא תהיה במצב הכי פחות גרוע או פגוע.

כל מה שאתה עושה במסגרת הצרכים והרצונות, בסדר, תעשה. אבל בדרך עצמה - תשתדל לא להתערב. מעשים שלך מתערבים בדרך - זה חלק מהדרך. אבל בדרך לא להתערב.

אני יכול לעשות דרך ממקום א' למקום ב' על ידי יישור שלה, להפוך אותה למקום נוח יותר למעבר. כאן עשיתי שינויים, שסיבתם בנוחות שלי ולא מתוך הכוונה לשנות את הדרך. מאידך - עשיתי מעשה סדום בדרך, אנסתי אותה לשימושי. אם המטרה היא לנסות לא לשנות ולשמר את הדברים באופן הכי הרמוני, אז אני מתערב כמה שפחות (שומר על האקולוגיה של סביבת הדרך). מתוך זה נולד מושג בסינית, הנקרא: Wu Wei.

Wu Wei

שתי המילים הללו הן מילות שלילה. כשהמערב ראה את זה הוא קפץ על המציאה ותרגם זאת ל: 'שב ואל תעשה'. כלומר, תניח לדברים לזרום לבד (התפיסה המינימליסטית להתערבות בטבע). אבל אצלנו, 'שב ואל תעשה' מתפרש כפסיבי ושלילי, זו הימנעות מאיזה שהיא עשייה. כלומר, המעטת המעורבות שלי והפיכתי למצב של כמעט צמח.

ה Wu Wei, לעומת זאת, הוא מאוד פעיל. אם תרצו, תעשו כל מה שאפשר כדי לא להפריע. כלומר, האי - התערבות בדרך היא עניין חיובי, של כוונה. לדעת למה להתכוון, לחדד את העיניים. זה ההבדל בין 'לא בכוונה' לבין 'בכוונה לא'. קל להכות משהו, קשה להתכוון לא להכות משהו.

אחד מן הדברים שצריך לעשות, הוא לשמר את המצב האופטימלי של דברים. הדאואיסט בא ואומר: עץ חושב או לא חושב, בית חושב או לא חושב? אני צנוע, אני יכול לטפל רק בדברים שיש להם קומוניקציה, כלומר, באנשים. וקודם כל, אני צריך לטפל ביחיד.

בסין, אין הבדל בין רבים ליחיד. Ren הוא מושג כללי לאנשים, אבל הוא גם איש - אדם. אני, כדאואיסט, הולך לטפל ביחידה המינימליסטית ביותר של המושג הזה: Ren. קודם כל, צריך מניעת התערבות שם, ביחידה הזו. איך האדם במיטבו? כשהוא נקי, מסודר. מכאן, למשל, נולדה תנועה שלמה של 'האסכולה ההיגיינית של הדאואיזם' המדברת על שימור ההיגיינה האנושית. לכאורה, זה עומד בסתירה ל'שב ואל תעשה', אך זה לא סותר את ה Wu Wei, שבו אתה באופן אקטיבי מונה עשייה בטבע.

למשל: אני משלם לרופא כל זמן שאני בריא, כי תפקידו למנוע מחלה, תפקידו לשמור עלי בריא. זו יצירת התערבות מינימלית, כי בריאות היא מצב של הרמוניה, המתאימה להגדרת השם 'אדם'. זאת מפני שהשם 'אדם', מתייחס לאדם בריא, ומתפקידי (כדאואיסט), לשמר את המצב הסדיר ולא את המצב הלא סדיר. הטענה היא, שכמה שאני אתערב פחות בהתפתחות של תהליכים באדם, אני יותר משמר את הקיים (צריך לזכור שחולה וזקן הם שני מושגים שונים לגמרי).

הדרך, כאמור, צריך להתערב בה כמה שפחות. במצב זה העולם יתנהל עם מינימום הפרעות וההרמוניה תשרה. אמרנו שה Wu Wei שונה לחלוטין מ'שב ואל תעשה'. האדם אינו צריך סתם לשבת ולהתבטל, אלא לחשוב על זה.

חשיבה משמעותה שני דברים:

1 - הסתכלות פנימה (אינטרוספקציה). אבל זה לא מספיק כי אולי הסתכלתי פנימה ולא ראיתי שום דבר מתוחכם, או לא ידעתי מה לעשות עם זה.

2 - גורם משקף. מה שמצאתי יכול להיות נעלם ממני, כי אינו בר השוואה לשום מערכת יחסים, יחסית למישהו אחר. לכן, לצד הסתכלות פנימה אני צריך להסתכל על איזה שהוא גורם ידע, גורם משקף נוסף. הגורם המשקף הנוסף היעיל ביותר יהיה מישהו חכם, שכבר חווה את הדרך והוא יותר מנוסה איך לא להתערב בדרך.

מדיטציה

כדי לעשות את שני הדברים האלו אני צריך לפחות מדי פעם להתרחק ולקבל איזה שהיא אמת מידה (להתבונן בדברים ממרחק מסויים), אני צריך להתרחק מהסביבה הנורמטיבית שלי.

כאן קם מוסד נוסף שלימים יקראו לו מדיטציה. מדיטציה זה לא רק לשבת בסתלבט ושלא יבלבלו לך את המוח. זו גם היכולת להתרכז בעולם התופעות, או כלים שיאפשרו לך לעשות זאת.

במנזר יושבים אנשים עם חכם, קוראים את דבריו ושואלים שאלות. הם לא מקבלים תשובות, כי החכם הדאואיסטי אינו מסוגל לתת תשובות. הוא יכול ללמד אותך כללים מסוימים, אך אינו יכול ללמד אותך את הכללים הפרטיים שלך ביחס לעולם. אין לו קוד של 'ראה וקדש' (כמו למשל תפילה בשמונה בבוקר וכו').


* www.tmurot.org.il/article.asp?id=108

חיים חוסר מעש איך לא תפילה הפרעות חרדים רופא רעיונות טבע פוטנציאל מדיטציה דאואיזם טאואיזם תפיסות
טאואיזם - דאואיזם - מבוא
טאואיזם - דאואיזם - מבוא טאואיזם (או דאואיזם) היא פילוסופיה או דת הנחשבת לאחת משלוש מערכות האמונה הסיניות העיקריות יחד עם הבודהיזם והקונפוציאניזם. הפילוסופיה הטאיסטית עברה תמורות רבות מאז היווסדה ועקב כך נוצרו זרמים טאואיסטים שונים שכל אחד מהם מתאים לגרסה של הטאואיזם בתקופה אחרת. הזרמים בתוך הטאואיזם שונים זה מזה במידה רבה, בעיקר מבחינת יחסם למושגי פולחן אלוהות ומיסטיקה. מצד שני, מספר יסודות בסיסיים מופעים בכל הזרמים השונים ובהם ההתייחסות לשני הכוחות המשפיעים ביקום, יאנג ויין והמונח "ווי וו ווי" שניתן לתרגם כ"עשייה ללא פעולה". המחקר מזהה את הפילוסוף לאו דזה כמייסד הדאואיזם. המילה "טאואיזם" נגזרת מהמילה הסינית "דאו" (במערב נהוג לבטאה "טאו") שמשמעותה בשפה יום יומית היא "דרך", בכל המשמעויות שיש למילה זו בעברית, אבל בכתבים טאואיסטים כמעט ולא מופיע מושג הטאו כדבר בפני עצמו, אלא כחלק מצרוף המתייחס למושג כלשהו (כמו למשל "טיאן זהי טאו" - מושג שמשמעותו היא "הדרך המציאותית" או "הדרך הטבעית"), וזאת משום שהטאו עצמו במובן של מושאה העיקרי של האמונה הטאואיסטית איננו "משהו" אלא מושג מופשט וחסר תיאור לחלוטין. הטאואיזם מעודד מתן פרשנות אישית לאופן שבו יש ליישם את עקרונותיו בפועל ולכן הוא אינו מציג קודקס מצוות. תחת זאת הוא מציג מערכת של התנהגויות ראויות שהצדקתן נובע מאבחנות לגבי אופן פעולתו של הטאו ביקום. הטאואיזם מתרכז בתיאור אופן הפעולה הזה, הצורות השונות שבהן הוא מתבטא בעולם והמסקנות הנובעות מכך לגבי ההתנהגות האנושית הראויה. מסקנות אלו מהוות בסיס עיקרי של דיסציפלינות שונות שמקורן בסין, כמו למשל הרפואה הסינית ואמנויות הלחימה הרכות (בעיקר טאי צ'י וחלק מסגנונות הקונג פו). מהות הדאו הדאואיזם מלא באלמנטים העשויים להראות לאדם המערבי כפרדוקסים, והראשון שבהם הוא שהדאו עצמו - מושא האמונה הדאואיסטית - אינו זוכה להגדרה כלשהי. אנו רגילים מדתות ומערכות אמונה אחרות, שאפילו אם מושאי האמונה שלהם הם מופשטים (כמו למשל האל האחד ביהדות) הרי שמערכת האמונה מגדירה ומתארת את מושאיה הראשיים לפחות על ידי ייחוס להם של תכונות או תפקידים כלשהם. בדאואיזם אין זה כך. הדאו אינו מוגדר, אינו בעל תכונות כלשהן ואפילו עצם כינויו בשם דאו חוטא במידה מסוימת לאמת ונעשה מתוך ההכרח לקרוא לו בשם כלשהו. החכמים הדאואיסטים הקדמונים האמינו שקיימים דברים רבים שאנו מקבלים את קיומם מבלי שנוכל להגדיר אותם, כמו למשל "אהבה" או "סבל". "דברים" אלו שהם בבחינת "אין" (וו), מיוצגים בדאואיזם על ידי סמל האדמה (די), כאשר הדברים שהם בבחינת "יש" (יו), כלומר אלו שניתן לחוש בקיומם ולהגדירם מיוצגים על ידי סמל השמיים ... על הדאו הוא שהוא מייצג את עיקרון הפעולה האחד שממנו נובע קיומם של כל הדברים, ה"יש" - ים וה"אין" - ים גם יחד. מכיוון שאפילו אמירה זו אינה הגדרה של הדאו, הדאואיסט אינו נדרש להוכחה כלשהי לנכונותה (כלומר להוכחה לכך שיש בכלל עיקרון אחד כזה). במילים אחרות, על פי הדאואיזם עצמו אין כל דרך להוכיח אם נכון להאמין בדאו או לא. אחת הדרכים להסביר את הפרדוקס הזה היא לומר כי הדאואיזם הוא כמו "אצבע המצביעה על הירח". במקום לתהות על מהותה של האצבע, יש להביט לכיוון שאליו היא מצביעה ולהיווכח כי הירח אכן נמצא שם. מערכת הערכים הטאואיסטית ישנה נטייה להציג את הטאואיזם כמערכת אמונות נייטרלית שאינה נוקטת עמדה מוסרית או ערכית. אולם עיון בכתבים הטאואיסטים מגלה כי הדבר אינו נכון. בטאואיזם קיימת מערכת ערכים ברורה. כך למשל "שלושת האוצרות" הטאואיסטים (חמלה, מתינות וענווה) מוצגים בפירוש כערכים ראויים, בעוד שווכחנות או קיצוניות מוצגים כבלתי ראויים. ייתכן שהטעות לגבי הנייטרליות של הטאואיזם כביכול נובעת מהעובדה שכל קיצוניות נחשבת בטאואיזם כבלתי רצויה. מסיבה זו נכתב בתחילת הפרק השני של הטאו - טה - צ'ינג ש"כאשר כולם מסכימים מה הוא טוב, זה רע". הכוונה פה איננה לטעון שטוב הוא רע אלא שכל קיצוניות - אפילו הסכמה קיצונית לגבי מה הוא טוב - היא רעה. טאואיזם כדת וכפילוסופיה מלבד בדאו דה ג'ינג של לאו דזה וצ'ואנגדזה של צ'ואנג דזה שהם עיקר הקאנון הטאואיסטי, קיימים מספר לא מבוטל של טקסטים
אסכולות בפילוסופיה הסינית - קונפוציוניזם בראי ההסטוריה
... שלימים יהיה ידוע ביפאן בתור זן. זהו בעצם בודהיזם סיני, שקבל תרומה סינית מיוחדת עם הרבה השפעה דאואיסטית. אסכולה קטנה אך חשובה היא האסכולה של ... שחלפו היו עליות ומורדות לקונפוציוניזם הממלכתי הזה, היו עליות ומורדות בין זרמים כמו והניאו - דאואיזם, ניאו - קונפוציוניזם, בודהיזם חדש ועוד. ...
תפיסת המין בראייה סינית
... או לרעה. על פי הרפואה הסינית המסורתית, עיסוק מוגזם במין או התנזרות ממין עלולים לפגוע בבריאותו של האדם. ג'ה הונג (341-281 לספירת הנוצרים), רופא ודאואיסט מפורסם משושלת ג'ין, תמצת פרק רלבנטי מתוך ה - Nei Pian (כתבים פנימיים): 'אל לו לאדם ... המינית. החורף, מאידך, הוא זמן האחסון והאגירה. עונה זו שייכת לכליות. בעונה זו הכליות אמורות להחזיר לעצמן את כוחן ולהכין עצמן לקראת השנה הבאה. הטאואיסט מאסטר ליו צ'ינג מסביר: באביב, על האדם לשפוך ג'ינג פעם ביום. בקיץ ובסתיו - פעמיים בחודש. ... והרפיה. המין בריא ומשפר את איכות החיים, כיוון שהוא מניע את הצ'י. אולם, עודף מין הוא אחד מהדרכים הבטוחות לקיצור חיי האדם. לפני מספר מאות שנים, כתב הדאואיסט ליו צ'ינג: 'עסקי המיטה עשויים להעניק חיים לאדם או להמיתו'. ב - Zhuan (פרשנות לגבי ספר ...
הרמוניה בפילוסופיה הסינית, עם קשר לטיפול בצמחים
... להתנהגות הציבורית: בואו נראה איך המערכות השונות בחברה מתפקדות, איזה שם אני נותן לתפקיד וכיצד להגיע להרמוניה. הדאואיסטים אומרים אותו דבר בעצם, אבל שמים את הדגש על ... אינה של ניתוק המערכת (הפרטית) מן העולם, אלא הכרה בכך שהאדם הוא מערכת שיש בה ביטוי חיצוני, אך גם פרטי, והדאואיסטים עוסקים גם בביטוי הפרטי. ואיך זה קשור ...
הבודהיזם והדאואיזם
... והדאואיזם הבודהיזם צמח מתוך הדאואיזם, והוא בעצם מספק תשובות לשאלות שנותרו ללא מענה בדאואיזם. שאלת הסבל שבקיום האנושי היא שאלת מפתח בבודהיזם, והתשובה לה טמונה בביטול היצרים ... פנימי, ועל ידי כך להבנה של עולם התופעות, והשתחררות מהצורך לחזור ולהתגלגל בו. הבודהיזם צמח בסין מתוך הדאואיזם. הדאואיזם אומר, לא להתנתק מן העולם אלא להשתדל לפגוע כמה שפחות באיזון של העולם. אין צריך להסתגף, הדאואיזם אינו תורה של סיגופים וצומות, ואין כללים. הכלל היחיד הוא: תחשוב. מדי פעם תסתכל פנימה ... וריאציות ושילובים מעניינים כתוצאה מאינטראקציות עם ההינדואיזם. הרעיונות של הבודהיזם התגלגלו גם לסין. הדאואיזם אינו מסביר מה לא בסדר באדם, וגם אינו מציע ישועה. הבודהיזם ממלא צורך זה של האדם, ומאפשר ... המטרה אינה להגיע לכיבוש היצר, אלא להגיע למצב, שבו נגמר היצר, שבו אין יצר. תפיסה זו מאוד מצאה חן בעיני הדאואיסטים והם אמצו אתו במידה רבה, כיוון שהיא מתאימה לתפיסת עולמם. זה מה שגרם לבודהיזם להתפתח כגרסה של הדאואיזם. הסוג הזה של דאואיזם משתמש בטכניקות של ריכוז שנועדו לשכלל את עצמך. בודהיסטים אינם מתפללים, הם הולכים למקדש ... שלמה, שעניינה הוא הדיון הפילוסופי, בתהליך העיון ובחידלון שאחריו. בבודהיזם יש איזה מבנה לוגי שחסר אצל הדאואיסטים, ונשאלת השאלה - לאן הוא מוביל? הרי אני עסוק בלעיין. התשובה היא - חידלון, ריק. זהו נושא שהדאואיסטים אינם מתעסקים איתו, והבודהיסטים כן. אנו מכירים זאת במושג: נירוואנה. במצב זה, אתה חדל ...
דאיזם - מבוא
... ברעיון הדמיאורגוס (ביוונית),, של אפלטון, או בעקרון הלוגוס של הרקליטוס. חוקרי תרבות סין מסוימים הציעו שהמונח הטאואיסטי "דאו", (הקונספט המרכזי בספרו של הפילוסוף הסיני לאו דזה) מהווה התייחסות למושג האלוהות, כזה הדומה, ...
הומוסקסואליות בראי הרפואה הסינית
... ואישה כאישה. כך שטרנסווסטיזם היווה מצב לא תקין בראייה קונפוציוניסטית. גישה זו מדגישה את הצורך להוליד ילדים כחלק מייעוד הזכר. גם הגישה הטאואיסטית הדגישה את מיקומו של הגבר כגבר ושל ... עם בן זוג מאותו סוג לא נחשבו לחטא או איסור דתי (ולו מפני שהסינים לא ממש מאמינים באלוהים והדת שלהם היא יותר פילוסופיה מדת). גם הגישה הטאואיסטית מתייחסת לתופעה בהיבט פרקטי רפואי. ... או צמחים למשל) ולהיפך. יתרה מכך - אם הזכר אינו סובל מחסר יאנג אך הוא מעדיף להיות עם גברים, התפיסה הרפואית הסינית מפרטת סדרת תרגילים טאואיסטים לקליטת יין מהסביבה (בעיקר תרגילים ... היונקת את שורשיה מספרות דוגמאטית עתיקה. בספרות הסינית העתיקה הומוסקסואליות יכולה להתפרש כתופעה טבעית ונורמאלית. למשל, מוזכרים אלים טאואיסטים כמו Shanshen אל ההרים ו - Tudi אל ... מודעות לגבי זהירות בקיום יחסי מין, ולמרות שאין נתונים רשמיים, ידוע שמחלת האיידס נפוצה בצורה דרמטית ברחבי סין, גם בקרב ההומוסקסואלים. טאואיזם והומוסקסואליות: על פי תפיסת הטאואיזם, אם הטבע יצר את ההומוסקסואליות באופן כה נפוץ, סימן שהוא חלק מתופעת הטבע. התפיסה הטאואיסטית תופסת את ההומוסקסואליות כמגבלה ...
פילוסופיה - מבוא
... מרכיבים דתיים ופילוסופיים זה לצד זה. כך, יש שמקבלים את הטענות המטפיזיות של הבודהיזם ללא שהם משתתפים בפולחן במקדש. יש שעובדים את האלים הטאואיסטיים ללא הבנה של היסודות הפילוסופיים של השיטה, ואחרים מאמצים את הפילוסופיה הטאואיסטית ואינם מתייחסים להיבטים הדתיים. דבר זה מנוגד לחלוטין ... פילוסופיות מזרחיות ומערביות נעשו נסיונות מודרניים רבים להרכיב ולחבר בין המסורות המזרחיות והמערביות. הפילוסוף הגרמני הגל היה מעוניין מאוד בטאואיזם. יש שמפרשים את המערכת הדיאלקטית שלו כפורמליזציה של עקרונות טאואיסטיים. מתנגדו של הגל, ארתור שופנהאואר, פיתח פילוסופיה שהיא ...
זן בודהיזם - מבוא
... נזירים קוריאנים הלומדים בסין למדו את מה שהיה ידוע אז כצ'אן, שכבר הושפע במידת מה על ידי הטאואיזם הסיני. לאחר שהמסורת התפשטה לקוריאה, היא נקראה סאון. נזירים קוריאנים הביאו את הזן ליפן בערך במאה ה - 7, שם היא נקראה ... בסין נטייה לסינתזה דתית בין זרמי הצ'אן השונים, זרמי הבודהיזם השונים וגם בין הבודהיזם לטאואיזם ולקונפוציאניזם. הצ'אן המשיך בסין בתקופה שלאחר שושלת סונג ונלמד לרוב ביחד עם זרם הארץ הטהורה. בתקופת שושלת מינג הצ'אן ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טאואיזם
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: טאואיזם, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טאואיזם, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא רטוריקה, טיפול אישי מומלץ, קאוצינג בנושא טאואיזם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7656 שניות - עכשיו 26_04_2024 השעה 07:26:43 - wesi4