ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - שאלותיו של סַקַּה ✔ישות שמיימית מתייעצת עם הבודהה Sakkapaha Sutta סַקַּפַּנְהַה סוּטַּה1.1.... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - שאלותיו של סַקַּה
ישות שמיימית מתייעצת עם הבודהה

Sakkapaha Sutta

סַקַּפַּנְהַה סוּטַּה1.1. כך שמעתי. פעם הבודהה התגורר במַגַדְהַה, ממזרח לרָאגַ'גַהַה, מצפון לכפר ברהמינים בשם אַמְבַּסַנְדָא, על הר וֶדִייָא, במערת אִינְדַסָאלַה. באותה עת עלה בסַקַּה, אדון הישויות השמיימיות, [1] רצון עז לראות את הבודהה והוא חשב לעצמו: 'היכן האדון המכובד, הבודהה הער בשלמות, מתגורר כעת? ' אז, לאחר שקלט היכן נמצא הבודהה, אמר סַקַּה לישויות השלושים - ושלוש: "רבותיי, האדון המכובד מתגורר במַגַדְהַה, ממזרח לרָאגַ'גַהַה, מצפון לכפר ברהמינים בשם אַמְבַּסַנְדָא, על הר וֶדִייָא, במערת אִינְדַסָאלַה. מה דעתכם שנלך לבקר את המכובד?"

"טוב, אדוני, ושתצלח דרכך", השיבו ישויות השלושים - ושלוש.

1.2. לאחר מכן אמר סַקַּה לפַּנְצַ'סִיקְהַה מהגַנְדְהַבּוֹת: 'האדון המכובד מתגורר במַגַדְהַה, ממזרח לרָאגַ'גַהַה, מצפון לכפר ברהמינים בשם אַמְבַּסַנְדָא, על הר וֶדִייָא, במערת אִינְדַסָאלַה. אני מציע ללכת לבקרו."

"טוב, אדוני", אמר פַּנְצַ'סִיקְהַה, ולאחר שלקח את הוִינָא [2] שלו העשוי עץ בֶּלוּבַה צהוב, הלך בעקבות סַקַּה כבן לוויתו. ובאותה זריזות בה אדם חזק מותח את ידו או מכופף אותה שוב, סַקַּה, מוקף בישויות השלושים - ושלוש ומלווה בפַּנְצַ'סִיקְהַה, נעלם מהעולם השמיימי של השלושים - ושלוש והופיע במַגַדְהַה, ממזרח לרָאגַ'גַהַה, מצפון לכפר ברהמינים בשם אַמְבַּסַנְדָא, על הר וֶדִייָא.

1.3. ברגע זה אור עצום הופץ בהר וֶדִייָא, אשר האיר את כפר אַמְבַּסַנְדָא. כה גדול היה כוחם של הישויות, כך שבכפרים הסובבים אמרו: 'ראו, הר וֶדִייָא בוער היום, הוא עולה באש, הוא עולה בלהבות! מה העניין שהר וֶדִייָא ואַמְבַּסַנְדָא מוארים כך? ' והם היו כה מפוחדים עד ששערותיהם עמדו בקצותיהן.

1.4. אז אמר סַקַּה: "פַּנְצַ'סִיקְהַה, קשה לנו להתקרב אל טַטְהָאגַטוֹת בזמן שהם נהנים מבירכת המדיטציה, [3] ועל כן עלינו לשמור מרחק. אך אם אתה פַּנְצַ'סִיקְהַה תמשוך [4] תחילה את תשומת אוזנו של האדון המכובד, יתכן ונוכל לאחר מכן לגשת ולראות את האדון המכובד, הבודהה הער בשלמות."

שירתו של פַּנְצַ'סִיקְהַה

(pacasikhagtagth)

"טוב, אדוני", אמר פַּנְצַ'סִיקְהַה ולאחר שלקח את הוִינָא שלו העשוי עץ בֶּלוּבַה צהוב, ניגש אל מערת אִינְדַסָאלַה, בחושבו: 'אלך לעמוד במקום לא רחוק מידי ולא קרוב מידי אל המכובד, כך שהוא ישמע את קולי' והוא נעמד במקום ראוי. אז, לצלילי הוִינָא שלו, הוא שר את הפיוטים הבאים בשבח הבודהה, הדהמה, האַרַהַנְטִים והאהבה: [5]

1.5. 'גברתי, את אביך טִימְבַּרוּ אני מברך

הו סוּרִייַבַצַּ'סָא, [6] ומביע את הוקרתי

על כך שהוליד עלמה נאה שכמוך

מקור כל תענוגות ליבי.

נעימה כמשב רוח למזיע

או משב קריר לצמא

יופייך הקורן יקר לי

כפי שהדְהַמַה לאַרַהַנְטִים.

כתרופה לחולה

או מזון לגווע ברעב

הבי לי, עלמה חיננית, מנוח מתוק

של מים צוננים על להבותי המכלות.

הפיל, המיוסר מחום הקיץ

תר אחר בריכת - לוטוסים בה צפים

עלי כותרת ואבקני פרחים

כך אל חיקך המתוק אצלול.

כפי שפיל המדורבן על ידי המַלְמֶד

מתעלם מדקירות חנית ורומח

כך גם אני, מבלי לשים לב, לא יודע את מעשיי

שיכור מדמותך היפה.

בקרבתך ליבי אחוז היטב בכבלים

כל מחשבותיי משתנות כליל, ואיני

יכול למצוא עוד את נתיבי הקודם:

אני כמו דג שנתפס בקרס עם פיתיון.

בואי, אמצי אותי, נערה טובת ירכיים

תפסי ואחזי בי בעינייך הנפלאות

קחי אותי בזרועותייך, זה כל שאבקש!

תשוקתי הייתה זעומה בתחילה, הו עלמת

תלתלים מתנופפים, אך היא מתעצמת במהירות

כפי שגדלות המתנות אותן אַרַהַנְטִים מקבלים.

כל סגולה שאזכה לה בהענקת מתנות

לאלו האציליים, הלוואי וגמולי

כאשר יבשיל, יהיה אהבתך, הנאווה ביותר!

כפי שבן השַקְיַיה ספוג בגְ'הָאנַה

ממוקד וקשוב, תר אחר מטרת האלמוות

כך ממוקד אני תר אחר אהבתך, שמש שלי!

כפי שהחכם ישמח, אם הוא

יגשים התעוררות נעלה

כך אשמח להיות אחד עימך.

אם סַקַּה, אדון ישויות השלושים - ושלוש

היה מציע להעניק לי ברכה

תהיה זו את אליך התאוותי, כה חזקה אהבתי אליך.

אביך, עלמה, כה חכם, אותו אני מוקיר

כמו עץ סאל הפורח במלואו

למען שלום צאצאתו אייחל, כה מתוקה וחסרת דופי.

1.6. כאשר שמע זאת, אמר הבודהה: "פַּנְצַ'סִיקְהַה, קול מיתריך מתמזג כה טוב עם שירתך, ושירתך עם צלילי מיתריך, כך שאף אחד מאלו לא מאפיל על האחר. [7] מתי חיברת את הפיוטים הללו אודות הבודהה, הדהמה, האַרַהַנְטִים והאהבה?"

"אדוני, היה זה כאשר האדון המכובד, התגורר על גדת הנהר נֶרַנְגַ'רָא, תחת עץ הפיקוס הקדוש טרום התעוררותו. [8] באותה עת התאהבתי בעלמה בְּהַדָּא, בהירה כשמש, ביתו של מלך הגַנְדְהַבּוֹת טִימְבַּרוּ. אך העלמה הייתה מאוהבת במישהו אחר. זה היה סִיקְהַדִּי, בנו של מָאטַלִי הרכב, אותו היא העדיפה. וכאשר הבנתי שלא אוכל לזכות בליבה של העלמה בשום צורה או אמצעי, לקחתי את הוִינָא שלי העשוי עץ בֶּלוּבַה צהוב והלכתי אל ביתו של מלך הגַנְדְהַבּוֹת טִימְבַּרוּ, ושם שרתי את הפיוטים הללו:

1.7. 'גברתי, את אביך טִימְבַּרוּ אני מברך... '

הו סוּרִייַבַצַּ'סָא [9], ומביע את הוקרתי

... (המשך השיר כמו בפסקה 5)

ואדוני, לאחר ששמעה את הפיוטים הללו העלמה בְּהַדָּא סוּרִייַבַצַּ'סָא אמרה לי: 'אני אישית לא ראיתי את האדון המכובד, למרות ששמעתי אודותיו כאשר הלכתי לרקוד באולם סוּדְהַמָּא של שלושים ושלוש - הישויות, ומאחר ואתה מהלל כה גבוהות את האדון המכובד, הבה ניפגש היום." וכך, אדוני, פגשתי את העלמה אחרי זמן לא רב."

פנייתו של סַקַּה

(sakkpasakama)

1.8. סַקַּה חשב: 'פַּנְצַ'סִיקְהַה והבודהה מנהלים שיחה ידידותית. ' וקרא לו: "פַּנְצַ'סִיקְהַה יקירי, ברך את הבודהה לכבוד בשמי, ואמור: 'אדוני, סַקַּה, מלך הישויות השמיימיות, יחד עם שריו וחסידיו, מביעים את הוקרתם לכפות רגליו של האדון המכובד. '"

"טוב, אדוני", אמר פַּנְצַ'סִיקְהַה וכך עשה.

"פַּנְצַ'סִיקְהַה, הלוואי וסַקַּה, מלך הישויות השמיימיות, שריו וחסידיו יהיו מאושרים, כי כולם חפצים באושר: דֶווֹת, בני - אנוש, אַסוּרוֹת, נָאגוֹת, גַנְדְהַבּוֹת וכל קבוצת יצורים אחרת שהיא!" כיוון שזוהי הדרך בה הבודהה מברך יצורים אדירים שכאלו. לאחר הברכה הזו, סַקַּה נכנס אל מערת אִינְדַסָאלַה, קד בפני המכובד, ונעמד במקום ראוי, וישויות השלושים - ושלוש יחד עם פַּנְצַ'סִיקְהַה עשו כמותו.

1.9. אז במערת אִינְדַסָאלַה דרכי המעבר המחוספסים הפכו חלקים, והאזורים הצרים הפכו רחבים, והרחבה האפלה הפכה מוארת, בזכות עוצמתם של הישויות השמיימיות. והבודהה אמר לסַקַּה: 'זה מדהים, זה נפלא, שקוֹסִייַה הנכבד, [10] עם כל המטלות הרבות שיש עליו, מגיע לכאן!"

"אדוני, זה זמן רב שחפצתי לבקר את האדון המכובד, אך כל הזמן הייתי עסוק בענייני השלושים - ושלוש שלא יכולתי להגיע. [11] פעם הבודהה התגורר בסָאבַטְּהִי בביקתת סַלַלַה, והלכתי אל סָאבַטְּהִי לראות את המכובד.

1.10. באותה עת הבודהה ישב במדיטצייה מסוג מסויים, ואישתו של המלך וֶסַּבַנַה, בְּהוּנְגַ'טִי המתינה לו, כשהיא מברכת אותו בכפות ידיים צמודות.

אמרתי לה: 'גברתי, אנא קודי בכבוד בפני האדון המכובד בשמי ואימרי: 'סַקַּה, מלך הישויות השמימיות, עם שריו וחסידיו, מברך בהוקרה לכפות רגלי הבודהה'.

אך היא אמרה: 'אדוני, אין זה הזמן הנכון לראות את המכובד, הוא בהתבודדות. '

'אם כך גברתי, כאשר הבודהה המכובד יקום מהמדיטציה, אנא אימרי לו את מה שאמרתי. ' אדוני, האם הגברת קדה בפניך בכבוד בשמי, והאם המכובד זוכר מה היא אמרה?"

היא אכן קדה בפני, מלך הישויות, ואני זוכר מה היא אמרה. אני גם זוכר שהיו אלו קולות גלגלי מרכבותיו של הוד רוממותך שהקימו אותי מהמדיטציה."

1.11. "אדוני, הישויות האלו שנולדו בעולם השמיימי של השלושים - ושלוש לפני סיפרו והבטיחו לי שבכל פעם שטַטְהָאגַטַה, בודהה אַרַהַנְט ער בשלמות מופיע בעולם, מעמדם של הדֶווֹת מתחזק, וזה של האַסוּרַה נחלש. [12] למעשה, הייתי עד לכך בעצמי.

סיפורו של גוֹפַּקַה

(gopakavatthu)

אדוני, היתה ממש כאן בקַפִּילַבַטְּהוּ בחורה מבני השקייאן בשם גוֹפִּיקָא ששמה את מבטחה בבודהה, בדהמה ובסנגהה, וששמרה על כללי ההתנהגות המוסריים באדיקות. היא דחתה את מצבה כאישה ופיתחה את המחשבה להיות זכר. אז, לאחר מותה, לאחר התפרקות גופה, היא הגיעה לעולם טוב, ונולדה בעולם שמיימי בין ישויות השלושים - ושלוש, כאחד מבנינו, אשר היה ידוע בשם גוֹפַּקַה בן - הדֶווֹת. [13] כמו כן, היו שלושה נזירים, אשר הובילו חיים רוחניים תחת המכובד ונולדו במצב הנחות כגַּנְדְהַבּות. שם הם חיו בהתענגות בחמשת החושים, כמשרתנו ובני - לוויתנו. ובהתייחס לכך גוֹפַּקַה גער בהם: 'מה חשבתם לעצמכם, רבותיי, שלא הקשבתם לתורתו של הבודהה המכובד? אני הייתי אישה ששמה את מבטחה בבודהה... דחיתי את המצב של אישה... וכך נולדתי בין ישויות השלושים - ושלוש ואני ידוע כגוֹפַּקַה בן הדֶווֹת. אך אתם, לאחר שהובלתם את החיים הרוחניים תחת הבודהה, נולדתם במצב הנחות כגַנְדְהַבּוֹת! זה מראה עצוב בשבילנו לראות את ידידנו בדהמה נולדים במצב הנחות של גַנְדְהַבּוֹת! ' וכך בעוד גוערים בהם, שתים משלוש הדֶווֹת פיתחו קשב מייד, וכך הגיעו לעולמם של פמליתו של בְּרַהְמָא. אך אחת מהן נותרה מכורה להנאות חושים.

1.12. [גוֹפַּקַה אמר: ]

"פעם כתלמידו של זה - הרואה

השם אותו נשאתי היה גופִּיקָא.

בבודהה ובדהמה שמתי את מבטחי איתן

ושירתתי את הסגהה בשימחה.

על שרותי הנאמן שעשיתי עבורו

ראה אותי כעת, בן - סַקַּה

אדיר, בעולם השמיימי מדרגה שלישית, [14]

קורן, גוֹפַּקַה הוא שמי.

אז ראיתי נזירים לשעבר, אשר הגיעו

לא גבוה מדרגת גַנְדְהַבּוֹת

אשר קודם לכן נולדו כבני אדם

והובילו את החיים אותם לימד הבודהה.

סיפקנו להם מזון ומשקה

והמתנו להם בבתינו. [15]

האם אין אוזניים להם, שכך בורכו

ועדיין לא יכלו לתפוס את תורתו של הבודהה?

כל אחד חייב להבין בעצמו

את הדהמה המלומדת ומוצגת היטב

על ידי הוא - שרואה. אני, ששירתתי אתכם

שמעתי את מילותיהם הטובות של האציליים

וכך נולדתי כבן - סַקַּה

אדיר, בעולם השמיימי מדרגה שלישית

והנני קורן, בעוד אתם

על אף ששירתתם את נסיך בני האדם

והובלתם את החיים שאין כמותם אותם לימד

הופעתם במצב צנוע

ולא השגתם את מעמדכם הראוי

מראה שעצוב לראותו

ידידי - הדהמה של אדם שקעו כה נמוך

שרוחות - גַנְדְהַבַּה אתם

אך הפכתם למשרתם של הישויות השמיימיות

בעוד שעבורי - אני השתניתי!

מחיי בעל - בית ונקבה

כעת נולדתי כזכר, יישות שמיימית גבוהה

מתענג בברכה נשגבת! '

כאשר גוֹפַּקַה גער בהם כך

תלמיד אמיתי של גוֹטַמַה

במצוקה וכאב הם השיבו:

'אבוי, הבה נלך, ונעשה מאמץ רציני

כך לא נהיה עוד עבדים של אחרים! '

ומהשלוש, שתיים התאמצו מאוד

ושמרו במחשבתם את דברי המורה.

הן טיהרו את ליבן מתאווה

וראו את הסכנה בתשוקות

וכמו הפיל שפורץ

את כל כבלי הריסון, הן שברו

את כבלי וקשרי התאווה

הכבלים האלו של הרשע

אשר כה קשה להתגבר עליהם - וכך

הישויות השמיימיות הללו, השלושים - ושלוש

עם אִינְדְרַה ופַּגָ'אפַּטִי

אשר ישבו כמלכים באולם המועצה

נעקפו על ידי שתי גיבורות אלו, המטוהרות מתשוקה

ונותרו הרחק מאחור.

בראותו את הדבר, נחרד וָאסַבַה, [16]

מנהיג בקרב קהל הישויות

וקרא: 'ראו כיצד אלו במעמד נמוך יותר

עוקפות את ישויות השלושים - ושלוש! '

אז בשמעו את פחדיו של שליטו

גוֹפַּקַה אמר לוָאסַבַה:

'אדון אִינְדְרַה, בעולם בני האדם

בודהה, הנקרא סַקְיַמוּנִי, [17]

השיג את השליטה בתאווה

ותלמידיו אלו, אשר נכשלו

בקשב כאשר נקראו על ידי המוות

כעת השיגו אותו מחדש בעזרתי.

למרות שאחת מהן נותרה מאחור

ועדין חיה בקרב הגַנְדְהַבּוֹת

שתיים אלו, כיוונו עצמן אל החוכמה הגדולה ביותר

בהיבלעות עמוקה דוחות בשאט נפש את הישויות!

אל תיתן אף פעם לתלמיד להטיל ספק

שניתן להגשים את האמת

על ידי אלו שחיים בעולמות האלו. [18]

לו אשר חצה את השיטפון ושם

קץ לספקות, הוקרתנו נתונה

לבודהה, המנצח, האדון.

אפילו כאן הן הגשימו את האמת, וכך

חלפו מעבר אל מעמד רם אף יותר.

אלו השיגו מקום גבוה מזה

בעולמות פמליתו של בְּרַהְמָא. ואנו

הגענו, אדוני, בתקווה שנגשים

את האמת הזו, ואם האדון יאפשר לנו

נעלה את שאלותינו בפני הבודהה המכובד."

1.13. והבודהה חשב: 'סַקַּה חי חיים טהורים זה זמן רב. אי אילו שאלות שהוא ישאל לבטח יהיו לעניין ולא חסרות - דעת, והוא יבין את תשובותי במהירות. ' אז המכובד השיב לסַקַּה בדברים הבאים:

"שאל אותי, סַקַּה, כל שחפץ ליבך!

על מה שתישאל אתן מנוח לדעתך."

[סוף קטע דיקלום ראשון]

I.

2.1. כאשר כך הוזמן, סַקַּה שליט הישויות, העלה את שאלתו הראשונה בפני הבודהה: "באילו כבלים, אדון, [19] יצורים חיים כבולים - ישויות שמיימיות, בני אדם, אַסוּרוֹת, נָאגוֹת, גַנְדְהַבּוֹת וכל יצורים אחרים באשר הם - מאחר ובעוד הם חפצים לחיות בשלום, ללא שנאה, פגיעה, עוינות או זדון, הם חיים בשנאה, פוגעים זה בזה, עוינים וזדוניים?" זו היתה שאלתו הראשונה של סַקַּה לבודהה, והמכובד השיב:

"שליט הישויות, אלו כבלי הקנאה ותאוות הבצע [20] אשר כובלים יצורים כך שבעוד הם חפצים לחיות בשלום, ללא שנאה פגיעה, עוינות או זדון, הם חיים בשנאה, פוגעים זה בזה, עוינים וזדוניים." זו הייתה תשובתו של הבודהה, וסַקַּה קרא באושר:

"אכן כך הדבר, אדוני, כך הדבר, הוא אשר - כך - הלך! באמצעות תשובתו של המכובד גברתי על ספקותי ונפטרתי מחוסר ודאות!"

2.2. אז לאחר שסַקַּה הביע את הערכתו, הוא שאל שאלה נוספת: "אך אדוני מה גורם ליצירת קנאה ותאוות בצע, מה מקורן, כיצד הן נולדות, כיצד הן מופיעות? כתוצאה מקיום של איזה דבר הן מופיעות, כתוצאה מחוסר של איזה דבר הן אינן מופיעות?"

"קנאה ותאוות בצע, שליט הישויות, נוצרות ממציאת - חן ואי - מציאת - חן, [21] זהו מקורן, כך הן נולדות, כך הן מופיעות. כאשר אלו קיימות, הן מופיעות, כאשר אלו חסרות, הן לא מופיעות."

"אך אדוני, מה גורם להופעת מציאת - חן ואי - מציאת - חן, מה מקורן, כיצד הן נולדות, כיצד הן מופיעות? כתוצאה מקיום של איזה דבר הן מופיעות, כתוצאה מחוסר של איזה דבר הן אינן מופיעות?"

"הן מופיעות, שליט הישויות, מתוך משאלת - לב [22] זהו מקורן, כך הן נולדות, כך הן מופיעות. כתוצאה מקיום של משאלת - לב הן מופיעות, כתוצאה מחוסר קיום של משאלת - לב הן אינן מופיעות."

"אך אדוני, מה גורם להופעת משאלת - לב, מה מקורה, כיצד היא נולדת, כיצד היא מופיעה? כתוצאה מקיום של איזה דבר היא מופיעה, כתוצאה מחוסר של איזה דבר היא אינה מופיעה?"

"משאלת - לב, שליט הישויות, מופיעה מתוך חשיבה [23] זהו מקורה, כך היא נולדת, כך היא מופיעה. כאשר התודעה חושבת על משהו, עולה תשוקה. כאשר התודעה אינה חושבת על דבר, תשוקה לא עולה."

"אך אדוני, מה גורם להופעת חשיבה? מה מקורה, כיצד היא נולדת, כיצד היא מופיעה? כתוצאה מקיום של איזה דבר היא מופיעה, כתוצאה מחוסר של איזה דבר היא אינה מופיעה?"

"חשיבה, שליט הישויות, מופיעה מתוך נטייה להִתְרַבּוּת [24] זהו מקורה, כך היא נולדת, כך היא מופיעה. כאשר הנטייה הזו קיימת, מופיעה חשיבה, כאשר היא חסרה, חשיבה אינה מופיעה."

2.3. "ובכן, אדוני, איזה תרגול הנזיר עבר, שהגיע אל הדרך הנכונה אשר נחוצה ומובילה לקץ הנטייה להתרבות?"

הרגשות כאובייקט מדיטציה

(vedankammahna)

"שליט הישויות, אני מכריז שיש שני סוגים של שמחה: [25] סוג אחד שיש לשאוף אליו, וסוג אחד שיש להמנע ממנו. ובדיוק כך גם בהקשר לעצב [26] ואיזון נפשי. [27] מדוע הכרזתי כך בהקשר לשמחה? זוהי הדרך בה הבנתי שמחה: כאשר הבחנתי שבחיפוש אחר שמחה כזו גורמים מזיקים גדלים וגורמים מועילים פוחתים, אז יש להמנע משמחה שכזו. וכאשר הבחנתי שבחיפוש אחר שמחה כזו גורמים מזיקים פוחתים וגורמים מועילים גדלים, אז יש לחפש אחר שמחה שכזו. כעת, שמחה כזו המלווה בחשיבה והרהור, [28] וכזו שאינה מלווה בהם, השניה נעלה יותר. בדיוק כך גם בהקשר לעצב ואיזון נפשי. וזהו, שליט הישויות, התרגול אותו נזיר עבר אשר הגיע אל הדרך הנכונה אשר נחוצה ומובילה לקץ הנטייה להתרבות." וסַקַּה הביע את שמחתו מתשובתו של הבודהה.

ריסון על פי הכללים

(ptimokkhasavaro)

2.4. לאחר שסַקַּה הביע את הערכתו, הוא שאל שאלה נוספת: "ובכן, אדוני איזה תרגול עבר הנזיר שהשיג את הריסון הנדרש על פי הכללים?" [29]

"שליט הישויות, אני מכריז שיש שני סוגים של התנהגות בגוף: הסוג שיש לשאוף אליו והסוג שיש להמנע ממנו. בדיוק כך גם בהקשר להתנהגות בדיבור ולשאיפה אחר מטרות. מדוע הכרזתי כך בהקשר להתנהגות בגוף? כך הבנתי התנהגות בגוף: כאשר הבחנתי שבביצוע פעולות מסויימות גורמים מזיקים מסויימים גדלים וגורמים מועילים פוחתים, אז זהו סוג של התנהגות בגוף שיש להמנע ממנו. וכאשר הבחנתי שבביצוע פעולות מסויימות גורמים מזיקים פוחתים וגורמים מועילים גדלים, אז יש לחתור אחר פעולות גופניות כאלו. זוהי הסיבה שאני עושה את ההבחנה הזו. בדיוק כך בהקשר להתנהגות בדיבור והשאיפה אחר מטרות. וזהו, שליט הישויות, התרגול אותו עבר הנזיר, אשר השיג את הריסון הנדרש על ידי הכללים." וסַקַּה הביע את שמחתו לשמע תשובתו של הבודהה.

ריסון החושים

(indriyasavaro)

2.5. לאחר מכן שאל סַקַּה שאלה נוספת: "ובכן, אדוני, איזה תרגול עבר הנזיר הזה אשר השיג שליטה על יכולות חושיו?"

"שליט הישויות, אני מכריז שדברים הנתפסים על ידי העין הם משני סוגים: הסוג שיש לשאוף אליו, והסוג שיש להמנע ממנו. בדיוק כך גם בהקשר לדברים הנתפסים על ידי האוזן, האף, הלשון, הגוף והתודעה."

לשמע הדבר סַקַּה אמר:

"אדוני, אני מבין את המשמעות האמיתית במלואה של מה שאדון המכובד הסביר בקצרה. אדוני, כל מושא שהוא הנתפס בעין, אם השאיפה אליו מובילה לגדילה של גורמים מזיקים והפחתה של גורמים מועילים, אחר מושא שכזה אין לשאוף. אם השאיפה אליו מובילה להפחתה של גורמים מזיקים וגדילה של גורמים מועילים, אחר מושא שכזה יש לשאוף. וכך גם בהקשר לדברים הנתפסים על ידי האוזן, האף, הלשון, הגוף והתודעה. כך אני מבין את המשמעות האמיתית במלואה של מה שהאדון המכובד הסביר בקצרה, וכך באמצעות תשובתו של המכובד התגברתי על ספקותי ונפטרתי מחוסר וודאות."

2.6. אז סַקַּה שאל שאלה נוספת: "אדוני, האם כל הפרושים והברהמינים מלמדים את אותו לימוד, מתרגלים את אותה משמעת, רוצים את אותו דבר [30] וחותרים לאותה מטרה?"

"לא, שליט הישויות, הם אינם."

"אך מדוע, אדוני, אין הם עושים זאת?"

"העולם, שליט הישויות, מורכב מאלמנטים רבים ושונים. ומאחר וכך המצב, יצורים דבקים לאחד או אחר מהדברים השונים הללו, וכל מה שהם דבקים בו הם הופכים מכורים אליו בעוצמה ומכריזים: 'זו לדידה היא האמת, כל השאר הוא טעות! ' לכן לא כולם מלמדים את אותו לימוד, מתרגלים את אותה משמעת, רוצים את אותו דבר וחותרים אל אותה מטרה."

"אדוני, האם כל הפרושים והברהמינים מומחים לחלוטין, חופשיים מכבלים, השלימו את החיים הרוחניים, האם השיגו את המטרה בשלמות?"

"לא, שליט הישויות."

"מדוע זה כך, אדוני?"

"רק אלו, שליט הישויות, אשר השתחררו באמצעות הרס ההשתוקקות הינם מומחים לחלוטין, חופשיים מכבלים, השלימו את החיים הרוחניים, והשיגו את המטרה בשלמות." וסַקַּה היה מאושר לשמע התשובה כמקודם.

2.7. אז אמר סַקַּה: "תשוקה עזה, [31] אדוני, הינה מחלה, פצע, חץ. היא מפתה אדם ומושכת אותו אל תוך מצב קיום זה או אחר, כך שהוא נולד במצבים גבוהים או נמוכים. בעוד פרושים וברהמינים אחרים בעלי השקפות מגוונות לא איפשרו לי כלל לשאול את השאלות הללו, המכובד הנחה אותי באריכות, וכך הסיר את חץ הספק וחוסר הוודאות ממני."

"שליט הישויות, האם אתה מודה ששאלת את השאלה הזו פרושים וברהמינים אחרים?"

"כן אדוני."

"אז אם זה בסדר מבחינתך, אמור לי מה הם אמרו."

"זה בסדר מבחינתי לספר על כך לאדון המכובד או אחד כמותו." [32]

"אם כך אמור לי שליט הישויות."

"אדוני, הלכתי אל אלו אותם אני מחשיב כפרושים וברהמינים בשל חיי הבדידות אותם הם מובילים ביערות, והצבתי בפניהם את השאלות האלו. אך במקום לתת לי תשובה מתאימה, [33] הם שאלו אותי בחזרה: 'מי אתה, אדון מכובד? ' והשבתי שאני סַקַּה, שליט הישויות, והם שאלו אותי מה הביא אותי לשם. אז לימדתי אותם את הדהמה עד היכן ששמעתי ותירגלתי אותה. אך הם כבר היו מסופקים ממה שארע, ואמרו: 'ראינו את סַקַּה, שליט הישויות, והוא השיב לשאלות שהצבנו בפניו! ' כך הם הפכו לתלמידי במקום שאני אהפוך לשלהם. אך אני, אדוני, הנני תלמידו של האדון המכובד, נכנס - לזרם, לא נתון ללידה בעולמות היגון, מבוסס ואיתן ומיועד להתעוררות מלאה."

החלק על השגת שמחה

(somanassapailbhakath)

"שליט הישויות, האם אתה מודה שאי פעם חוויית שמחה כזו כפי שאתה חווה עכשיו?"

"כן, אדוני."

"ועל מה זה היה?"

"בעבר, אדוני, פרצה מלחמה בין הישויות השמיימיות והאַסוּרוֹת, והישויות הביסו את האַסוּרוֹת. ואחרי הקרב, כמנצח חשבתי לעצמי: 'כל מה שהוא מזון הישויות, [34] ומה שהוא מזון האַסוּרוֹת, מעתה ואילך נהנה משניהם. ' אך, אדוני, אושר וסיפוק כאלו שמקורם בחבטות ופציעות, אינם תורמים לאי - תשוקה, להינתקות, לחידלון, לשלווה, לידיעה גבוהה, להתעוררות, לניבאנה. אך השמחה והסיפוק האלו אשר משיגים משמיעת הדהמה מאת האדון המכובד, אשר מקורם אינו בחבטות ופציעות, תורמים לאי - תשוקה, להינתקות, לחידלון, לשלווה, לידיעה גבוהה, להתעוררות, לניבאנה."

2.8. "ושליט הישויות, אילו דברים עולים בדעתך כאשר אתה מודה שחוויית שמחה וסיפוק כאלו?"

"אדוני, ברגע כזה, שישה דברים עולים בדעתי בגינם אני שמח:

'אני אשר לא קיים יותר מאשר כישות שמיימית, זכיתי

לאפשרות, באמצעות קרמה, לחיי ארץ נוספים. ' [35]

זהו, אדוני, הדבר הראשון שעולה בדעתי.

'בעוזבי אחרי את העולם הלא - אנושי של ישויות שמיימיות

מבלי לטעות אחפש את הרחם אותו אני חפץ למצוא. '

זהו, אדוני, הדבר השני שעולה בדעתי.

'בעיותי פתורות, בשמחה אחייה על פי חוק הבודהה

בשליטה עצמית וקשב, וכולי הבנה מלאה.

זהו, אדוני, הדבר השלישי שעולה בדעתי.

'ובשל כך תופיע בי התעוררות

כאחד - שיודע אחיה, וכך אמתין לסופי. '

זהו, אדוני, הדבר הרביעי שעולה בדעתי.

'אז כאשר שוב אעזוב את העולם האנושי, אהיה

פעם נוספת ישות שמיימית ובדרגה הגבוהה ביותר. '

זהו, אדוני, הדבר החמישי שעולה בדעתי.

'בעלות תהילה גדולה יותר מדֶווֹת הן הישויות השמיימיות הגבוהות שאין כמותן, [36]

כשבקירבן אעשה את ביתי האחרון. '

אדוני, זהו הדבר השישי שעולה בדעתי, ואלו ששת הדברים בגינם אני שמח.

2.9. זמן רב נדדתי, חסר מימוש, עם ספק

בחיפוש אחר הטַטְהָאגַטַה. חשבתי לעצמי

'סגפנים החיים בבדידות ובפשטות

לבטח התעוררו: אחפש אותם. '

'מה עלי לעשות כדי לזכות להצלחה, ואיזו

דרך מובילה לכישלון? ' - כך שאלתי

אך הם לא יכלו לומר לי כיצד לצעוד בשביל.

במקום זאת, כאשר גילו שאני מלך

הישויות השמיימיות, שאלו אותי מדוע באתי אליהם

והיה זה אני שלימדתי אותם את שידעתי

בדהמה, כאשר שמעו זאת הם היו מאושרים

וקראו: 'זהו וָאסַבַה, האדון, אותו ראינו! '

אך כעת - ראיתי את הבודהה, וספקותיי

כולן התפוגגו, פחדיי שככו

וכעת אליו הער הנני מביע את

הוקרתי, אליו אשר שלף את חץ

ההשתוקקות, אל הבודהה, האדון שאין כמותו

הגיבור האדיר, בן השמש! [37]

בדיוק כפי שהישויות השמיימיות סוגדות לבְּרַהְמָא

כך בדומה, היום אנו סוגדים לך

הוא שהתעורר, ומורה שאין כמותו

שאף אחד לא יכול להשתוות אליו בעולם האנושי

או בעולמות השמיימיים, משכנם של הישויות הגבוהות!"

2.10. אז סַקַּה, שליט הישויות, אמר לפַּנְצַ'סִיקְהַה מהגַנְדְהַבּוֹת: "פַּנְצַ'סִיקְהַה יקירי, היית לי לעזר רב כדי לזכות באוזנו של האדון המכובד. מאחר והיה זה באמצעות משיכת תשומת ליבו שהגענו לנוכחותו של האדון המכובד, האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות. אני אהיה לך אב, אתה תהיה מלך הגַנְדְהַבּוֹת, ואתן לך את בְּהַדָּא סוּרִייַבַצַּ'סָא, בה חשקת."

ואז סַקַּה, שליט הישויות, נגע באדמה בכף ידו וקרא שלוש פעמים:

כבוד למכובד, האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות בזכות עצמו!

כבוד למכובד, האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות בזכות עצמו!

כבוד למכובד, האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות בזכות עצמו!

ובזמן שדיבר בשיחה זו, [38] עין - הדְהַמַּה הטהורה וחסרת הרבב הופיעה בסַקַּה, שליט הישויות והוא ידע: 'כל הדברים שנוצרים חייבים להגיע לחידלון. ' ואותו דבר קרה לשמונים אלף דֶווֹת.

אלו היו השאלות אותן סַקַּה, שליט הישויות, ביקש לשאול, ולהן השיב הבודהה. על כן השיחה הזו נקראת 'שאלותיו של סַקַּה'.


[1] סַקַּה הוא שליט ישויות השלושים - ושלוש, בעולם שמיימי השייך לממלכת תשוקות - החושים (km-vacara), הנמצאת מעל זו של ארבעת המלכים הגדולים אך הרחק מתחת לממלכתו של בְּרַהְמָא, נמוך יחסית על פי הקוסמולוגיה הבודהיסטית.

[2] כלי הנגינה וִינָא (vn) הדומה לקתרוס, כלי מיתר מעין נבל, ידוע כיום במערב יותר בשמו ההודי. בחלק מהתרגומים מפרשים את המילה כ'חליל' אך לבטח זה יהיה קשה לפַּנְצַסִיקְהַה ללוות את שירתו בנגינת חליל.

[3] ג'האנה על פי סַקַּה. אך קשה להאמין שהוא ידע איזה סוג מדיטציה הבודהה תרגל.

[4] פַּסָאדַיָאסִי, pasdeyysi: 'תבקש, תמשוך, תקסים'. שימוש לא ממש הולם, אך תואם לכשרונו של פַּנְצַסִיקְהַה.

[5] רייס דיוויס מציין שדברים דומים קיימים במַהָאבְּהָארַטַה (Mahbhrata) ומקומות אחרים בספרות ההודית אך אין ספק שהופעת השיר הזה כאן היא דבר מאוד מוזר.

[6] משמעות שמה של סוּרִייַבַצַּ'סָא היא 'זריחה בהירה'.

[7] הבודהה נמנע מלנזוף בפַּנְצַסִיקְהַה על שירו הלא ממש הולם, ואף מחמיא לו!

[8] פַּנְצַסִיקְהַה טוען שחיבר את השיר טרום התעוררותו של גוטמה, אך הדבר לא מתיישב עם איזכור של אַרַהַנְטִים בתוכן השיר!

[9] משמעות שמה של סוּרִייַבַצַּ'סָא היא 'זריחה בהירה'.

[10] כינוי לשם כבוד באחד השמות של אִינְדְרַה, בדומה לסוטה 16 פסקה 5.19

[11] על פי הפרשנות סַקַּה צפה ביריאה בסימני סוף תקופת מלכותו כמלך הישויות ולכן הלך לפגוש את הבודהה.

[12] לחילופין, מספרן של הדוות גדל ומספרן של האסורות הצטמטם.

[13] בן - הדֶווֹת: דֵוַופּוּטַּה, devaputta. הפירוש הוא דווה ממין זכר או ראש קבוצת דֶווֹת.

[14] שם נוסף לעולם השמיימי של ישויות השלושים - ושלוש.

[15] וולש מציין שיש הסכם בלתי כתוב בין הנזירים לקהילה התומכת על פיו בתמורה לתמיכה של הקהילה במזון, לבוש ותרופות, הנזירים אמורים לעשות ככל שביכולתם על מנם להגשים התעוררות. לא לעשות זאת הוא סוג של הונאה.

[16] וָאסַבַה (Vsava) הוא שם נוסף של סַקַּה.

[17] סַקְיַמוּנִי, (סנסקריט: שַקְיַמוּנִי): Sakyamuni. החכם מבני השקייאן או חכם השקייאנים. שם שכיח של הבודהה בכתבי המהאיאנה אך נדיר בכתבי הפאלי.

[18] בדרך כלל זה נחשב כמעט בלתי אפשרי לתושבי העולמות השמיימיים להגשים התעוררות, אך כאן נראה שנרמז שזה אפשרי בהחלט.

[19] 'אדון': מָארִיסַה, mrisa. פניה פחות מכובדת מהמקובל, לאחר מכן סַקַּה עובר לפניה המכובדת יותר.

[20] קנאה ותאוות בצע: אִיסַּה - מַצְּ'הַרִייַה, issa-macchariya.

[21] מציאת - חן ואי - מציאת - חן: פִּייַה - אַפִּייַה, piya-appiya. יקר ולא - יקר, אהוב ולא - אהוב.

[22] משאלת - לב: צְ'הַנְדַה, chanda. הבעת משאלה או בקשה, רצון, תשוקה. הפרשנות מזהה אותה עם השתוקקות (טַנְהַה, tah).

[23] חשיבה: וִיטַקַּה, vitakka. חשיבה במובנה הפשוט ביותר של מחשבות בתודעה.

[24] הִתְרַבּוּת: פַּפַּנְצַ'ה, papaca. בעיקר מחשבות ותכני תודעה אחרים המופיעים אחד בעקבות השני. באנגלית מתורגם כ - proliferation, diversification.

[25] שמחה: סוֹמַנַסַּה, somanassa.

[26] עצב: דוֹמַנַסַּה, domanassa. סוֹמַנַסַּה ודוֹמַנַסַּה מתורגמים גם כ'שמחה ועצב' או 'אושר ואומללות'.

[27] איזון נפשי: אוּפֵּקְּהַה, upekkh.

[28] חשיבה והרהור: וִיטַקַּה - וִיצָ'ארַה, vitakka-vicra. חוסר חשיבה והרהור מיוחסים לגְ'הָאנַה השנייה.

[29] הכללים, כללי ההתנהגות של הנזיר: פָּאטִימוֹקְהַה, ptimokkha.

[30] אותה שאלה שמעלה סוּבְּהַדַּה בסוטה 16 פסקה 5.26.

[31] תשוקה עזה: אֵגָ'א, ej. הפרשנות מסבירה את המונח כצַ'לַמַטְּהֵנַה טַנְהָא (calamhena tah) אשר מפורש כ'רועד מתשוקה' (במובן מלא מתשוקה, מתפוצץ מתשוקה). מאחר ואין מונח מספיק עוצמתי הסתפקתי ב'תשוקה עזה'.

[32] בדומה לסוטה 2 פסקה 15.

[33] לתת לי תשובה מתאימה - na sampyanti. רייס דיוויס תרגם זאת כ'לא נסוגו'.

[34] מזון הישויות: אוֹגָ'א, oj.

[35] הרעיון שישות שמיימית חייבת לחזור לחיים אנושיים על מנת להגשים התעוררות מופיע גם כאן, אפילו אם סַקַה הוא 'נכנס - לזרם' לכאורה.

[36] אַקַנִיטְהָא, akanih. הישויות בגן העדן הגבוה מכל.

[37] השבט של גוטמה היה אמור להיות נצר לשמש.

[38] לא ממש ברור האם סַקַּה הפך ל'נכנס - לזרם' בנקודה הזו או קודם לכן כאשר יצא בהצהרה. יתכן שהבודהה ידע שהדבר עומד לקרות בכל אופן.
קנאה הרגלים להפסיק לחשוב על מישהו נאמנות לשכוח מישהו הבנה מלאה בני אדם רגשות שמחה לשכוח מהאקס להגשים סגולה בודהיזם לשאול לשאול שאלות שאלה שאלות
התאמה בין חוויה להבנה, התמודדות עם כאב פיזי, הוכחה של מורה רוחני, דוגמה אישית של מורה רוחני, פחד מחושך, התמודדות עם פחדים, להבין את המציאות, לימודי מודעות, התפתחות עצמית, התפתחות אישית
התאמה בין חוויה להבנה, התמודדות עם כאב פיזי, הוכחה של מורה רוחני, דוגמה אישית של מורה רוחני, פחד מחושך, התמודדות עם פחדים, להבין את המציאות, לימודי מודעות, התפתחות עצמית, התפתחות אישית
...פיזי, הוכחה של מורה רוחני, דוגמה אישית של מורה רוחני, פחד מחושך, התמודדות עם פחדים, להבין את המציאות, לימודי מודעות, התפתחות עצמית, התפתחות אישית איך להבין את המציאות דרך חקירה פנימית? אליעד כהן מסביר את הדרך שבה ניתן להבין את המציאות דרך שיטת חשיבה המבוססת על חקירה פנימית יסודית. התהליך מתחיל מהתבוננות על תופעה כלשהי, מהנקודה המופשטת ביותר שבה אין כלום, אין העדפה ואין צורה, ועד להתמקדות בבעיה ספציפית, למשל כאשר אדם טוען שהוא לא מצליח להרוויח כסף...
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
...הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה מה עושים כשמישהו מגמגם או סובל מקושי בדיבור? כאשר אדם סובל מבעיות דיבור כמו דיסלקציה בדיבור, גמגום או לקות שפתית, חשוב תחילה להבין לעומק את מקור הבעיה לפני שניגשים לטיפול בה. אליעד כהן מדגים כיצד יש לפרק את הבעיה לשלבים קטנים ומפורטים, ולהבין קודם כל את אופי הקושי המדויק של אותו אדם. לדוגמה, אם פוגשים אדם שמגמגם, יש לבדוק...
איך להיות יותר חכם? תרגיל לפיתוח החשיבה, איך לפתח שיחה? איך לפתח את השכל? להתרגל לשאול שאלות, להגיד לא הבנתי, לבקש הסברים, להיות מוכן להיות טיפש, להתרגל לא לדעת, מיומנויות שיחה, לבקש ממישהו להגדיר
איך להיות יותר חכם? תרגיל לפיתוח החשיבה, איך לפתח שיחה? איך לפתח את השכל? להתרגל לשאול שאלות, להגיד לא הבנתי, לבקש הסברים, להיות מוכן להיות טיפש, להתרגל לא לדעת, מיומנויות שיחה, לבקש ממישהו להגדיר
...להיות יותר חכם? תרגיל לפיתוח החשיבה, איך לפתח שיחה? איך לפתח את השכל? להתרגל לשאול שאלות, להגיד לא הבנתי, לבקש הסברים, להיות מוכן להיות טיפש, להתרגל לא לדעת, מיומנויות שיחה, לבקש ממישהו להגדיר איך לפתח את השכל ולהיות חכם יותר? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג כאן הוא שבן אדם שמעוניין להיות חכם יותר חייב לפתח את ההרגל לשאול שאלות ולבקש הסברים, אפילו כאשר נדמה לו שכבר הבין את השאלה או כאשר הוא חושב שהתשובה כבר ברורה לו. התרגול המרכזי שהוא מציע הוא שאדם...
גילוי עתידות, לצפות את העתיד, לדעת מה יקרה בעתיד, לחזות את העתיד, חיזוי עתידות, חוזה עתידות, חוקי הפיזיקה, סטטיסטיקה והסתברות, המפץ הגדול, מעשי ניסים, ידיעת העתיד, חיזוי העתיד
גילוי עתידות, לצפות את העתיד, לדעת מה יקרה בעתיד, לחזות את העתיד, חיזוי עתידות, חוזה עתידות, חוקי הפיזיקה, סטטיסטיקה והסתברות, המפץ הגדול, מעשי ניסים, ידיעת העתיד, חיזוי העתיד
...חיזוי עתידות, חוזה עתידות, חוקי הפיזיקה, סטטיסטיקה והסתברות, המפץ הגדול, מעשי ניסים, ידיעת העתיד, חיזוי העתיד האם ניתן באמת לחזות את העתיד בוודאות? השאלה המרכזית שאליעד עוסק בה היא האם ניתן לצפות את העתיד בצורה ודאית, או שמא העתיד הוא בלתי צפוי באופן מוחלט. אליעד מסביר שמבחינה עקרונית, אי אפשר לדעת בדיוק מוחלט מה יתרחש בעתיד, משום שבכל רגע נתון עשויה להופיע אפשרות חדשה, תופעה חדשה, או התרחשות שלא נלקחה בחשבון. לדוגמה, כשאנחנו חושבים על המונח עתיד...
יש אפשרות שאין אפשרות, מהי אפשרות? מהו פוטנציאל? אין סוף אפשרויות, אפשרויות מנוגדות, פוטנציאל אין סופי, אין אפשרות שאין אפשרות, לפני הפוטנציאל של המציאות, פוטנציאל מנוגד
יש אפשרות שאין אפשרות, מהי אפשרות? מהו פוטנציאל? אין סוף אפשרויות, אפשרויות מנוגדות, פוטנציאל אין סופי, אין אפשרות שאין אפשרות, לפני הפוטנציאל של המציאות, פוטנציאל מנוגד
...מהי אפשרות? מהו פוטנציאל? אין סוף אפשרויות, אפשרויות מנוגדות, פוטנציאל אין סופי, אין אפשרות שאין אפשרות, לפני הפוטנציאל של המציאות, פוטנציאל מנוגד מהי אפשרות ומהו פוטנציאל? אפשרות היא היכולת של דבר להתקיים או לא להתקיים. מדובר במושג מרכזי שממנו נובעות כל התופעות האפשריות שיכולות לקרות במציאות. פוטנציאל, מצד שני, הוא המרחב הכולל של כל האפשרויות, כלומר, כל מה שיכול לקרות, אך עדיין לא קרה בפועל. בעוד שהאפשרות מתייחסת לתוצאה אפשרית של מצב, הפוטנציאל...
שלמות עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות?
שלמות עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות?
...וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות? איך אפשר לדעת שהגעת לשלמות העצמית שלך? אליעד כהן פותח את השיחה בשאלה חשובה: כיצד אדם יכול לדעת האם הוא הגיע לשלמות העצמית שלו? לדבריו, התשובה המהירה היא שאם לאדם עדיין יש שאלה בנושא, סימן שהוא טרם הגיע לשלמות, כי אדם שנמצא בשלמות כבר אינו מחפש תשובות. מהו תהליך ההתפתחות והזיכרון הרגשי שעובר האדם? כדי להמחיש את תהליך ההתפתחות והחשיבות של זיכרון רגשי, אליעד נותן דוגמה מהילדות: ילד קטן בגן שנפגע רגשית מכך...
כסף ואושר, איך הרצון לכסף יעשה אותך מאושר? איך להיות מאושר באמצעות הרצון לכסף? איך המרדף אחרי הכסף יגרום לך להיות מאושר? איך להפוך כסף לאושר? האם כסף קונה אושר? הקשר שבין כסף לאושר, התפתחות עסקית ורגשית, פיתוח עסקי ורגשי
כסף ואושר, איך הרצון לכסף יעשה אותך מאושר? איך להיות מאושר באמצעות הרצון לכסף? איך המרדף אחרי הכסף יגרום לך להיות מאושר? איך להפוך כסף לאושר? האם כסף קונה אושר? הקשר שבין כסף לאושר, התפתחות עסקית ורגשית, פיתוח עסקי ורגשי
...באמצעות הרצון לכסף? איך המרדף אחרי הכסף יגרום לך להיות מאושר? איך להפוך כסף לאושר? האם כסף קונה אושר? הקשר שבין כסף לאושר, התפתחות עסקית ורגשית, פיתוח עסקי ורגשי איך המרדף אחרי כסף יכול לגרום לאושר? האם כסף באמת יכול להפוך אדם למאושר? השאלה הזו לא נוגעת רק לתשובה חד - משמעית של כן או לא, אלא בודקת את התנאים שבהם הרצון לכסף עשוי להוביל לאושר, ובמקרים אחרים, להפך, לאומללות. על פי הגישה של אליעד כהן, אושר נובע כשיש התאמה בין מה שאדם רוצה לבין מה שקורה...
פחד מוות, איך לא לפחד מהמוות? איך לדעת מה קורה אחרי המוות? האם יש חיים אחרי המוות? האם הגיוני לפחד מהמוות? איך להתמודד עם הפחד למות? איך לא לפחד למות? מה קרה לפני שנולדת? האם יש נשמה? למה אני מפחד מהמוות? טיפול בחרדת מוות
פחד מוות, איך לא לפחד מהמוות? איך לדעת מה קורה אחרי המוות? האם יש חיים אחרי המוות? האם הגיוני לפחד מהמוות? איך להתמודד עם הפחד למות? איך לא לפחד למות? מה קרה לפני שנולדת? האם יש נשמה? למה אני מפחד מהמוות? טיפול בחרדת מוות
...האם הגיוני לפחד מהמוות? איך להתמודד עם הפחד למות? איך לא לפחד למות? מה קרה לפני שנולדת? האם יש נשמה? למה אני מפחד מהמוות? טיפול בחרדת מוות למה לא הגיוני לפחד מהמוות? אנשים רבים פוחדים מהמוות כי הם חושבים שיקרה להם דבר רע, אך אליעד כהן מסביר שזהו פחד לא הגיוני, מכיוון שאין לאיש באמת מושג מה קורה אחרי המוות. אף על פי שיש סיפורים על גן עדן, גיהינום או גלגול נשמות, כל אלו הם ספקולציות ואין בהם ודאות מוחלטת. לכן, פחד זה מבוסס על חוסר ידיעה ולא על עובדה...
נקמה בבוגדים, האם לנקום במי שבגד בך? הרצון לנקום במי שבגד בך, לנקום בגבר בוגד, לנקום באישה בוגדת, נקמנות באקסים, זיכרונות טראומטיים בגלל בגידה, זיכרון טראומטי בגלל בגידה, למה אני עדיין אוהבת אותו? למה אני עדיין אוהב אותה? בגידות
נקמה בבוגדים, האם לנקום במי שבגד בך? הרצון לנקום במי שבגד בך, לנקום בגבר בוגד, לנקום באישה בוגדת, נקמנות באקסים, זיכרונות טראומטיים בגלל בגידה, זיכרון טראומטי בגלל בגידה, למה אני עדיין אוהבת אותו? למה אני עדיין אוהב אותה? בגידות
...לנקום באישה בוגדת, נקמנות באקסים, זיכרונות טראומטיים בגלל בגידה, זיכרון טראומטי בגלל בגידה, למה אני עדיין אוהבת אותו? למה אני עדיין אוהב אותה? בגידות מה המשמעות של בגידה והאם יש מקום לנקמה? בגידה מתארת את המצב בו אחד מבני הזוג, שנשבע אמונים ונתן אמון מוחלט בבני הזוג שלו, מגלה כי הצד השני בגד בו. לעיתים, גילוי הבגידה מלווה בתובנה כואבת שמה שנראה כקשר אמיתי ואוהב היה למעשה שקר. למשל, כאשר אדם מגלות שבן או בת הזוג לא באמת אהבו אותו, אלא ניצלו אותו למטרות...
להפסיק לחקות אחרים, יחסי הורים וילדים, איך לא להזדהות עם מישהו? איך לחנך ילדים? איך להתנתק רגשית? חינוך ילדים, מחקה אחרים, דוגמה אישית לילדים, איך לגדל ילדים? שטיפת מוח עצמית, שכנוע
להפסיק לחקות אחרים, יחסי הורים וילדים, איך לא להזדהות עם מישהו? איך לחנך ילדים? איך להתנתק רגשית? חינוך ילדים, מחקה אחרים, דוגמה אישית לילדים, איך לגדל ילדים? שטיפת מוח עצמית, שכנוע
...לחנך ילדים? איך להתנתק רגשית? חינוך ילדים, מחקה אחרים, דוגמה אישית לילדים, איך לגדל ילדים? שטיפת מוח עצמית, שכנוע איך להפסיק לחקות התנהגות של אחרים? הרבה אנשים נוטים לחקות את ההתנהגות של אחרים בלי שהם שמים לב לכך. אליעד כהן מסביר שהתופעה הזו מתרחשת בדרך כלל בשני אופנים עיקריים. המקרה הראשון הוא שאדם מוצא את עצמו מתנהג כמו אנשים מסוימים באופן אוטומטי. לדוגמה, הוא פתאום קולט שהוא מתנהג בצורה דומה להורים שלו, לאחים שלו או אפילו לבוס שלו, פשוט כי הוא...
הפרעת אישיות נרקיסיסטית - מבוא
...נרקיסיסטית (באנגלית: Narcisistic Personality Disorder, ובראשי תיבות: NPD) היא הפרעת אישיות המשתייכת לקבוצה ב של הפרעות האישיות. ההפרעה מתבטאת בדפוס מתמשך של התנהגות חריגה המאופיינת ברגשות מוגזמים של חשיבות עצמית, צורך מוגזם בהערצה ויכולת נמוכה לגלות אמפתיה כלפי אחרים. הלוקים בהפרעה משקיעים זמן רב בחשיבה ובפנטזיות על השגת כוח או הצלחה, או על המראה שלהם. לעיתים קרובות הם מנצלים את האנשים הסובבים אותם. ההתנהגות מתחילה בדרך כלל בבגרות המוקדמת, ומשפיעה...
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 2
...הרי ישנם אותות חשמליים שיודעים גם להפיק שמחה, תיקווה, אופטימיות... אין עוררין שאותות אלו תרמו להתפתחות הגוף ולסיכויי הישרדותו, אולם ועפ עיקרי תורת ההתפתחות שנצפתה בעולם החי, משפחת העצבים שהתפתחה פיזיולוגית ובמגמה זהה להתפתחות הגוף האנושי - היתה אמורה להפרד מהעשבים הרעים שנבטו בלהקתה ולהשאר עם החברים הטובים שתרמו לכלל החברים בלהקה. היינו אמורים לפגוש היום גוף אנושי מפותח שמח אופטימי עליז מאושר... כי הרי אחרת הגוף האנושי לא יכל להתפתח ולהגיע למימדיו...
מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 1
...לפני שהיית, חיפוש עצמי - 1 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי. שאלה: אני רוצה שתתחיל איתי מהרצון להרגיש טוב, איך אני מתקדם הלאה, ולהבין שהכל אחד. כל מה שחקרתי, הבנתי שאני עושה את זה כדי להרגיש טוב אליעד: כל רצון שחקרת גילית שהוא כדי שתרגיש טוב. שאלה: ואז שאלתי את עצמי למה אני רוצה להרגיש טוב ולא רע? אליעד: לפני, בוא אני אתן לך טיפ...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ב
...- ב תאולוגיה פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - א. דוגמה לפעולת כפייה בלתי תקינה: בראשית ברא אלהים (המונח השגור בפינו עד היום) את השמים ואת הארץ. האדם נולד אל תוך היקום, ומאותו רגע הוא קולט את נתוניו ומעבד אותם. נתונים אלה מעובדים רק דרך המערכת האנושית של האדם, אין מערכת אחרת בנמצא, זו מציאות הדברים. מאידך, נתון כפוי לא ייקלט לעולם אצל האדם, במקודם או במאוחר הוא יפלוט אותו, זה טבע הדברים. אם כן, המונח אלהים שכיוונה לו התורה הוא התודעה, זו שמרכז השליטה...
לשמור על הקיים בהווה
...ממקמת את האדם במצב שידאג לכך שינוח בזמן הנכון ויעשה את הדברים הנכונים בזמן הנכון. חשיבה כזו, גורמת לאדם להיות רגוע, נינוח עם עצמו ואדם כזה הוא עקשן באופן כזה שלא מפר לו את האיזון בחיים. אדם כזה יכול לדעת את הדברים גם ללא הידיעה הזו, אבל אם הידיעה לא נכנסת למשנה תוקף הוא יכול להיות מושפע מתנודות החיים בקלות ולאבד את זה. הרעיון הוא לשמור על הקיים בהווה עי הסתכלות על הדברים כפי שהם. ואז האדם יכול להיות רגוע, וכבר לא משנה לו מה יקרה ומה יהיה, הוא כבר...
חוט כסף רוחני לאדם וחבל הטבור
...לאדם וחבל הטבור דמיינו לעצמכם שני תאומים שנמצאים ברחם אימם. שניהם מכירים רק את העולם בו הם נמצאים וחושבים שזה העולם היחיד שקיים. שניהם חיים שם מחזור של חיים שלמים כפי שהם מבינים עד שאחד מהם נולד. מה חושב האח התאום לאחר שאחיו יוצר מהרחם? הוא חושב שהאחיו עזב אותו והלך לעולם אחר. הוא חושב שאחיו בעצם מת. הוא נפרד מהעולם שבו הם חיו עד עתה והאח התאום נותר לבדו מבכה על מר גורלו. כמובן שהוא אינו יודע שבחוץ, בעולם האחר, שהוא בעצם העולם שאמיתי - מחכים לו בני...
חלומות - מרדף בחלום
...הבורח ממשהו המאיים על חייו: חיה, אדם או אירוע שמותירים בו תחושת איום ופחד. הבריחה בחלום תתאר בריחה מדבר מה איתו החולם מתקשה להתמודד במציאות שמחוץ לחלום, כאשר ברוב המקרים המלצת החלום היא להפסיק לברוח ולהתמודד עם הבעיה פנים אל פנים במקום להפנות אליה את הגב. על פי רוב, הדמויות המופיעות בחלום מתארות צדדים שונים בנפשו של החולם הבאים ליידי ביטוי בחלום: חיה ממנה בורח החולם תתאר צדדים נמוכים איתם מתקשה החולם להתמודד, הדבר תלוי כמובן בהקשר של החלום ובאופיה...
לא תקלל חרש - פרשת קדושים תהיו
...נחלש נפשית ו או פיזית, יופיעו עוד ועוד קשיים. הדרך להתגבר, להתמודד, הינה עי התחזקות. מזהירה התורה, שלא לקלל. התורה נוקטת בלשון לא תקלל חרש, חרש דווקא. ידועים דברי רשי המביא בשם תורת כהנים, למה נא חרש? עונה רשי, מה חרש מיוחד שהוא בחיים אף כל שהוא בחיים, יצא המת שאינו בחיים. מה ענינה של הקללה, קללה שכל מהות ענינה על האדם החי. אין הקללה חלה על המת. או ר נתן, הקללה ענינה הפרדת החיות הנמשך מבחינת כסדר מבחינת מה ואזי הולך שלא כסדר וזה בחינת קללה. מהות...
יוסף בעל החלומות - מהיכן מגיעים החלומות של יוסף?
...מגיעים החלומות של יוסף? תשובה. יוסף, הוא דמות שמוזכרת בתורה, שחלם חלומות. החלומות של יוסף, קיבלו פרשנויות רבות, מאז ועד היום. יוסף, ידע גם לפרש חלומות של אנשים אחרים. אבל, מהיכן מגיעים החלומות? כל עוד לא נדע, לא נבין. כדי, להבין מה זה חלום, צריך להבין איך פועלים ומתפקדים, התודעה והגוף הפיזי. לאחר שנדע, נוכל להבין שהחלומות הם פרוש שגוי שלנו, כתוצאה מחוסר ההבנה לזהותנו האמיתית ולמציאות האמיתית, והם אינם רלוואנטיים לחיינו. אנסה להסביר מהו חלום: חלום...
ייסורים - בהשראת "ייסורי ורתר הצעיר"
...לא קראתי את הספר, אבל שמו בהחלט מתאים. כי מה שאני חווה לא פעם הם ייסורים. פשוט כך. כשמגיעים אליי אנשים ואני לא בטוחה אם מה שעשיתי נכון, אם אני מדייקת, אם אני קולעת בול, אם אני באמת מצליחה לעזור לאדם שמולי - אז אני מתייסרת. אני מתחבטת בכך שוב ושוב, אני מתלבטת לגבי זה קודם כל ביני לבין עצמי ולא פעם גם פונה לאחרים כדי שיביעו את דעתם המקצועית ויעזרו לי בכך. האמת? זה מעייף ומתיש. הייתי רוצה להיות בטוחה בעצמי, להרגיש שעשיתי כמיטב יכולתי ושמה שעשיתי זה...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לביטחון עצמי, מטפל רב תחומי, מאמן שיווקי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0547 שניות - עכשיו 05_07_2025 השעה 19:18:56 - wesi4