ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לוגיקה / פילוסופיה - תורת ההגיון ✔לוגיקה היא תורה העוסקת בהבחנה בין הסקה נכונה להסקה לא נכונה. התרגום העברי הוא ... - ידע להצליח, התפתחות אישית ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 לוגיקה / פילוסופיה - תורת ההגיון

לוגיקה היא תורה העוסקת בהבחנה בין הסקה נכונה להסקה לא נכונה. התרגום העברי הוא "תורת ההיגיון". מוצאו מהמילה היוונית לוגוס שלה פירושים שונים כגון "מילה" או "מחשבה" ותרגומה הלטיני הוא "רציו". הלוגוס הוא המבדיל בין האדם ליצורים אחרים בהיותו מדבר, חושב ורציונלי. על כן יש צורך בתורה מיוחדת - לוגיקה - המלמדת אותנו את צורת הדיבור והחשיבה התקפה לפי חוקי תורה זו. מכאן שהלוגיקה היא הבסיס עליו מושתתת כל חשיבה מדעית והמלכה השולטת בעזרת חוקיה על מחשבה זו.

תקופת אפלטון

בתחילת דרכה, בתקופת אפלטון, הלוגיקה עסקה בעיקר בהבחנה בין מחשבות שבתוכן שלהן קיימת סתירה פנימית, לבין מחשבות שהתוכן שלהן עקבי, כלומר שאין בו סתירות פנימיות. מושג ההגדרה (יוונית: horismos), היה מושג מרכזי אצל אפלטון. חלק מרכזי מהעיסוק הפילוסופי בעצם כזה או אחר אצל אפלטון היה על ידי הפניית שאלות בנושא אותו עצם במטרה להגדירו היטב, וחלק מרכזי מהעיסוק בהגדרה היה לבדוק שלא קיימות סתירות פנימיות בהגדרה של אותו עצם. פירושו של המושג האפלטוני לוגוס (logos), הוא שימוש תבוני במילים תוך כדי חשיפתן לביקורת. בדיאלוג האפלטוני הטיפוסי, הוא היה מתייחס למשפט מסוים ושואל שאלות בעניין אותו משפט כדי לבדוק עד כמה הוא עקבי עם עצמו. לעתים הייתה נבחנת מערכת של משפטים, או טיעונים, כאשר הדיאלוג היה מכוון לבדוק האם כל המשפטים עקביים עם עצמם ועם המשפטים האחרים במערכת.

מכיוון שכל יש מקיים את חוק הזהות (ראה אריסטו), ולכן לכל יש קיימת זהות אחת ויחידה בעלת מאפיינים שאינם סותרים את עצמם, ומכיוון שכל יש הוא חלק מהמציאות, אז הלוגיקה מאפשרת לסנן את המחשבות שתוכנן לא עקבי, לא מציאותי ולא בהיר (coherent) מבין שלל המחשבות העולות בראשו של אדם.

העובדה שהלוגיקה מאפשרת לאדם להבחין בין מציאות ללא מציאות מבין שלל הרעיונות שבראשו, הופכת אותה לבסיס לתורת ההכרה.

הכלי העיקרי בו השתמשה הלוגיקה בתקופת אפלטון הייתה הדיאלקטיקה.

תקופת אריסטו

בהמשך פותחה הלוגיקה על ידי אריסטו לתורה המאפשרת להבחין בין טענות הסותרות עצמן לטענות שקיימת זהות בין הנחות היסוד שלהן למסקנה שלהן וזאת בעזרת התייחסות למבנה הטענות ולקשרים שבין הנחות היסוד למסקנה. הבחנה זו בין אמת ושקר, אשר אריסטו ביסס על היסקים דדוקטיביים בלבד, מאפשרת להבחין בין היסק נכון להיסק לא נכון. מכאן, שהלוגיקה על פי אריסטו מאפשרת לפתח חוקי היקש באמצעותם ניתן להגיע מהנחות יסוד למסקנות חדשות ומהם להתקדם בעזרת אותם חוקי היקש לעוד מסקנות נוספות. אריסטו טען שבצורה כזו ניתן להשתמש בלוגיקה כאמצעי להתקדמות הידע. קיים היום וויכוח האם, לפי אריסטו, הלוגיקה היא חלק מהפילוסופיה (כמו, למשל, האתיקה) או רק כלי עבודה של הפילוסופים. בראשית, אריסטו קבע את שלושת החוקים היסודיים של החשיבה:

חוק הזהות - האומר שכל דבר זהה לעצמו. רק בין יש מסוים לבין עצמו קיימת זהות. ישים שונים יכולים להיות שווים אך לא זהים.

למשל, 2 זהה ל - 2 ושווה, אך לא זהה, ל - 1 + 1. בעזרת חוק זה אנו יכולים להבין ולתפוס את מהות המושג זהות. 2) חוק הסתירה - חוק זה אומר שטענה לא יכולה להיות באותו זמן, מקום ונסיבות, אמיתית ושקרית. 3) חוק השלישי הנמנע - אומר שטענה יכולה להיות אמיתית או שקרית ואין שום אפשרות ביניים, שלישית. מכאן שהלוגיקה מכירה בשני ערכי מחשבה בלבד: אמת ושקר ללא אופציה נוספת. לפי שני החוקים האחרונים מחשבה לוגית לא יכולה להיות אמת ושקר באותו הזמן ויכולה להיות או אמת או שקר ללא אפשרות שלישית. לאחר זאת, פיתח אריסטו תורה שלמה של הגדרות וכללים שמטרתה לזהות חשיבה וטיעון לוגי, כבסיס לידע ולמדע. מטרתו של אריסטו הייתה ליצור כלי שיבדוק את תקפותם של טיעונים שונים ולא את אמיתותם. בטיעון הלוגי המפורסם שמסקנתו היא ש"סוקרטס בן תמותה" יש לבדוק (לפי אריסטו) עם הטיעון תקף ללא קשר אם אכן סוקרטס הינו או איננו בן תמותה. מושגי היסוד בלוגיקה האריסטוטלית הם - טיעון, תקפות, נביעה והיסק. תפקיד הלוגיקה היא להבחין בטיעונים תקפים שבהם מהנחות מסוימות נובעת בצורה תקפה מסקנה תקפה. טיעונים שאינם עומדים בקריטריונים האלו, אינם טיעונים לוגיים. טיעון הוא מבנה ורבלי המורכב מהנחות ומסקנה, כאשר בין שני מרכיבים אלו המעבר הוא תקף לוגית. כאשר המעבר תקף לוגית, אזי הטיעון כולו תקף. יש להזכיר שוב שתקפות אינה שווה לאמיתות. דוגמה: יש שתי הנחות:

תמיד כאשר קיים המצב A קיים גם המצב B.

כעת קיים המצב A.

מכאן נובעת המסקנה: כעת קיים גם המצב B.

התקפות של טיעון זה ברורה מאוד. ברור גם שאם שתי ההנחות אמיתיות, גם המסקנה, בהכרח, אמיתית. ואם אחת ההנחות שקרית? הדבר אינו רלוונטי לתקפות הטיעון כל הזמן שהוא רשום ככתוב מעלה. בקשר לאמיתות, אני יכול להגיד: "לו שתי ההנחות היו אמיתיות והיות שהטיעון תקף, אז במקרה זה גם המסקנה הייתה אמיתית". מכל האמור מעלה נובע שטיעון הוא תקף כאשר מהנחות שהן אמיתיות (או אילו היו אמיתיות) נובעת מסקנה אמיתית. אריסטו מכנה טיעון זה טיעון דדוקטיבי. היות שדנים בלוגיקה ולא באתיקה, יש להתייחס למושג "אמת" במובן של "נכון" וללא שום מטען ערכי. בלוגיקה אנו לא מחפשים את האמת אלא את הדרך היכולה להבטיח שבעזרתה נגיע לאמת. כמובן שיש להסתכל בטיעון גם בצורה הפוכה - לא רק שאמיתות ההנחות בטיעון תקף מחייבת את אמיתות המסקנה אלא גם שאם ההנחות אמיתיות והמסקנה שקרית אזי הטיעון לא תקף. למשל בטעון דומה לקודם:

אם A אז B

כעת B

מכאן נובעת המסקנה: כעת A.

נניח ששתי ההנחות נכונות והמסקנה אינה נכונה. מכאן בהכרח, שהטיעון לא תקף. היות שהוא אינו תקף אנו צריכים לחפש את הסיבה לכך. הסיבה יכולה להיות שבכל זאת, אחת ההנחות אינה אמיתית. היות שכעת באמת B אז הנחה זו נכונה. גם תמיד כאשר A אז B היא הנחה אמיתית. היכן הבעיה? הבעיה היא בנביעה. האם "אם A אז B" שווה ל - "אם B אז A"? לא! מכאן שאם כעת B אין זה מתחייב מההנחות הנכונות שכעת גם A. על כן הטיעון אינו תקף. אריסטו גם הגדיר בצורה דקדוקית ותוכנית את מבנה ההנחות בטיעון תקף. הוא גם קבע כחוק שבטיעון תקף חייבת להיות יותר מהנחה אחת. המסקנה של הטיעון התקף לא רק שצריכה לנבוע מההנחות אלא חייבת גם להיות שונה מההנחות - המסקנה חייבת להוסיף לנו מידע נוסף על המידע שבהנחות. בצורה הרבה יותר פחותה, עסק אריסטו בסוג אחר של טיעונים - הטיעונים האינדוקטיביים. בטיעונים אלו אנו מגיעים מעובדות או הנחות פרטיות למסקנה אוניברסלית. הדוגמה הקלאסית לטיעון כזה היא: "עד עכשיו השמש זרחה כל בוקר" מכאן נובע: "השמש תזרח גם מחר בבוקר"

הלוגיקה לאחר אריסטו

הלוגיקנים מאריסטו ועד ימנינו עוסקים עדיין באותו נושא, כלומר בחקר תכפותם של טיעונים. כאמור, הטיעונים, בעיקרם, מתחלקים לדדוקטיביים ואינדוקטיביים. בטיעון הדדוקטיבי הלוגיקן חוקר את תקפות הטיעון על כל צדדיו. בטיעון האינדוקטיבי הלוגיקן חוקר ומנסה להסביר את תכפותו של טיעון מסוג זה, את חוקי הסבירות של תקפותו ואמיתותו. הוא עוסק בחקר הפער הגדול בין היות האינדוקציה בבסיס התקדמות המדע ובין בעייתיות הטיעון האינדוקטיבי (ראה בעיית האינדוקציה). הלוגיקההחלה עוסקת גם בצורוצ לוגיות, כלומר במעבר בין הנחות ומסקנות ייחודיות ("העורבים שחורים", "סוקרטס הוא בן תמותה") למבנים כלליים המקלים מאוד על המחקר הלוגי, למשל: "אם אין A שהם B וכמה C הם A, אזי כמה C אינם B". כך אפשר לבטא לוגיקה בנוסחאות המזכירות נוסחאות אלגבראיות. בלוגיקה המודרנית יותר נקבעו סימנים שונים במקום חלקי הטיעון השונים וכך צומצמה עוד יותר צורת הטיעון, למשל: < q v p פירושו "אם q או p או שניהם אז... ". במקרים אלו אנו יכולים להציב משפטי הנחות כרצונינו מבלי לשנות את תקפות הטיעון. קייות נוסחאות וטבלאות אמת שבעזרתם נוכל לבדוק את תקפותם של טיעונים שונים. בתחום האינדוקציה הלוגיקה עוסקת בחקירת אמות מידה ביקורתיות הנחוצות להשליט משמעת בנטייתנו הטבעית להכליל מפרטים אל הכלל. מציאת עובדות הסותרות מסקנה של טיעון אינדוקטיבי, משמש גירוי חזק למחקרים ולחיפוש הסברים של תופעות יוצאות דופן, דבר המקדם את המדע. ההתפתחות של הסטטיסטיקה ובייחוד הסטטיסטיקה המתמטית בתקופה המודרנית הביאה להתפתחות במחקר האינדוקציה על ידי מתן אפשרות לסלק גורמים אי רלוונטיים סטטיסטית מתוך הטיעון והערכת מידות אישוש או סטייה. הלוגיקה המודרנית עוסקת בתחומים חדשים: חקר טיעונים שאינם לא דדוקטיביים ולא אינדוקטיביים כמו טיעונים בתחום הספרות, התאולוגיה, המשפט וכו', טיעונים בתחום המתמטיקה וכו'

התפתחות אופציה חדשות עסקה שקר או אמת לשנות את ההגדרה לוגיקה הנחות היסוד של הזמן והמקום הלוגיקה היא הגיון היגיון לוגיקה פילוסופיה תורה תורת ההגיון
משיכה אובססיבית, אהבה אובססיבית, נמשך לאישה נשואה, נמשכת לגבר נשוי, קשר אובססיבי, משיכה חולנית, פדופיליה, סטיות מיניות, משיכה מינית, נמשך לילדים, טיפול בפדופיל, איך להוציא מישהו מהראש? איך לא להימשך למישהו?
משיכה אובססיבית, אהבה אובססיבית, נמשך לאישה נשואה, נמשכת לגבר נשוי, קשר אובססיבי, משיכה חולנית, פדופיליה, סטיות מיניות, משיכה מינית, נמשך לילדים, טיפול בפדופיל, איך להוציא מישהו מהראש? איך לא להימשך למישהו?
...משיכה חולנית, פדופיליה, סטיות מיניות, משיכה מינית, נמשך לילדים, טיפול בפדופיל, איך להוציא מישהו מהראש? איך לא להימשך למישהו? עכשיו נגיד שאתה נמשך למישהי ואתה כועס על זה שאתה נמשך אליה ואתה רוצה להימשך אליה פחות מה אתה צריך לעשות, שמעת פעם על מקרה שמישהו נמשך למישהי מישהי נמשכה למישהו שמעת? ש: כן. אליעד: ושמעת פעם על בן אדם שנמשך למישהי נשואה או למישהי בלתי מושגת או משיכה למישהו בלתי מושג והבן אדם מרגיש רע מזה שהוא נמשך למישהו, נכון אז השאלה היא למה...
להיות מאושר / חשיבה חיובית - כמה חשיבה חיובית צריך כדי להיות מאושר באמת?
...חשיבה חיובית. כמה חשיבה חיובית צריך כדי להיות מאושר? תשובה: הכל תלוי בעוצמת החשיבה החיובית. מצד האמת, טיפה אחת והנקודה הקטנה ביותר של חשיבה חיובית באמת אמורה להביא את האדם אל אושר מוחלט. אדם שחווה רגשות של פחד וחרדה תוך כדי שינה. כמה מאמץ צריך לעשות כדי לגרש ממנו את תחושת הפחד? תשובה: צריך להעיר אותו מהשינה. ברגע שהאדם יוצא מהחלום לגמרי, באותו הרגע ממש החרדה נעלמת לגמרי. כאשר האדם מתעורר מחלום, כל זמן שהוא עדיין ממשיך לחשוב על החלום = ממשיך לחלום...
שכל ורגש - מה לעשות כאשר הרגש והשכל לא מסכימים?!
...לעשות הוא להתייחס לשכל שיש בתוך הרגש. השכל שיש בתוך הרגש, פירושו ההיגיון של הרגש, שהיא הסיבה השכלית של הרגש. ונסביר: אין רגש שאין בו שכל. הרגש הוא סוג של מצפן שאומר לאדם עד כמה השכל שלו ישר. כאשר השכל ישר בשלמות, גם הרגש מרגיש טוב בשלמות. אם הרגש לא מרגיש טוב ביחס להחלטה של השכל, הרי שזה נובע משום כך שהאדם עדיין לא מימש את הפוטנציאלי השכלי שלו בשלמות. כאשר השכל אומר דבר אחד והרגש אומר דבר אחר, הדבר הטוב ביותר לעשות, הוא לחפש את השכל שיש בתוך הרגש...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 4 - לכל דבר יש התחלה? לכל סיבה יש מסובב? יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
...הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 4 - לכל דבר יש התחלה? לכל סיבה יש מסובב? יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה האם יש אלוהים? האם / איך נברא העולם? מי ברא את העולם? מי ברא את אלוהים / הבורא? בריאת העולם / אלוהים ועוד. טיעון: לכל תהליך יש התחלה וגורם שמתחיל את התהליך. ומכאן ניתן להסיק כי גם לעולם עצמו יש התחלה דהיינו, אלוהים. או בצורה אחרת: לכל אירוע יש סיבה שקודמת לו ושגרמה לו להתרחש. ולכל סיבה יש סיבה אחרת שקודמת...
חיפוש עצמי - האם האושר רחוק או קרוב?
חיפוש עצמי - האם האושר רחוק או קרוב?
...על חיפוש עצמי ומציאת האושר. עד כמה האושר קרוב / רחוק? ועוד. כל אדם רוצה להיות מאושר, וכשאדם עושה רשימה של כל הדברים שיהיו לו, שנדמה לו שהם אלו שיעשו אותו מאושר, וכשהוא מסתכל על הרשימה שעשה, הוא יכול להתייאש ולחשוב שהאושר שלו רחוק ממנו, כמו המרחק בין מזרח ומערב. ומה שנסביר כאן, זה שלמרות שהאדם משוכנע שהאושר שלו רחוק ממנו כרחוק מזרח ממערב, יכול להיות שלמרות המחשבה הזו האושר קרוב מאד, והדבר דומה לעז שהלכה עם העדר, והלכה לטייל, ואז הלכה לאיבוד, גם אדם...
בחירה חופשית / חופש הבחירה - יש או אין?
...הסוף הוא שאין שום הבדל, בין יש בחירה לבין אין בחירה, כי כאשר הכל אחד ואין שום שינוי כלל, אז ממילא לא שייך שום יש או אין בחירה, ולכן אין שום שאלה כלל. וכעת נתחיל לבאר את הדבר מהתחלתו ועד סופו. כי יש כמה רמות שונות של תפישת הבחירה החופשית. והתפישה הנמוכה ביותר, היא התפישה הנפוצה ביותר, והיא שיש לאדם בחירה חופשית חלקית. היינו שעל דברים מסוימים יש לאדם בחירה חופשית, ועל חלק מהדברים אין לאדם בחירה חופשית. וזאת התפישה של המון העם הטועים, שהם אינם משתמשים...
טכניקה שלישית - הטענה של החיים האידאלים שלך
...יכולה להיות הדבר החשוב ביותר להשגת מטרותיך!!! הטכניקה הזו לא חייבת להיות בשימוש אינטנסיבי כמו ההשאות (הצהרות) אך ההשפעה שלה חזקה ומתמשכת. השימוש בטכניקת הכתיבה של המחשבות והרגשות מעצימה ומחייה את החלומות שלך ומעניקה להם תוקף בתוכך. איך ניראה היום האידאלי שלך, איך ניראים החיים שאתה חולם שיהיו לך? אם אני אבקש ממך לתאר לי אותם ברגע זה, האם תוכל בקלות לתאר אותם לפרטים? סביר להניח שלא. וזו בעיה מאוד גדולה אם אנחנו לא יכולים לראות את המטרות והתשוקות שלנו...
שקר ואמת
...נעשה פרופיל לאמת שלי: לכל אחד יש הבנת מציאות שלו שנובעת מתוך המציאות האמיתית עצמה, ההפרש בין הדעה של אחד מהשני היא בגלל כלי הקיבול, כלומר איך אדם מקבל את הדברים בתוך הכלי שלו, כל כלי קיבול שונה מקודמו. הדבר דומה לכך שאדם רואה בצבעים, ובעלי חיים מסויימים רואים צבעים אחרים, וכל אחד רואה צבע אחר, אבל הם רואים את אותו הדבר. זה כמו שאדם רואה אחד גבוה ממנו הוא יראה לו גבוה אחד אחר אותו אדם יראה לו נמוך ושניהם צדקו. אבל נשאלת השאלה, יש דברים שכל כך סותרים...
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 10
...עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 10 משחק סימבולי מטרה: הילד ילמד לשחק במשחק דמיוני ולהמציא סצנות. התהליך: בתחילת הדרך של המשחק הסימבולי כדאי להשתמש בצעצועים שהילד אוהב, כך המוטיבציה שלו למשחק סימבולי גבוהה. הרעיון הוא להמחיז סצנות פשוטות ואח"כ להפוך אותן ליותר מורכבות, בהתאם ליכולת הילד. נאמר שבחרת לשחק בשתי מכוניות שנוסעות ומתנגשות. שבו על השטיח או ליד שולחן, טוב יותר על השטיח, אם הילד מאפשר זאת ואינו...
מתי ניתן לסמוך על אינטואיציה ואינסטינקטים ומתי חייבים להפעיל את השכל?
...ואינסטינקטים ומתי חייבים להפעיל את השכל? תחושות בטן. האם ניתן לסמוך עליהן? האם תחושות הבטן והאינטואיציה שלנו הם אכן נכונות וטובות או שמא הן מטעות? האם מספיק שתחושת בטן ושהרגשה שלנו אומרת לנו שמשהו הוא טוב / רע האם ניתן לקבל על סמך כך החלטה נכונה? האם ניתן לסמוך על האינסטינקטים שלנו? עד כמה האינסטינקטים והחושים שלנו מחודדים ועד כמה צריך להיעזר בשיקול דעת ולא רק לסמוך על החושים ותחושות הבטן? התשובה לכך היא כי אם אתה כאדם חושב באמת שאינך טועה בכלל ושכל...
הכל אפשרי
הכל אפשרי לפעמים אני עוצרת ושואלת את עצמי: "אם הכל היה אפשרי מה היית רוצה שיקרה עכשיו" השאלה הזו פותחת לי כיווני חשיבה? מגלה את התשוקות שלי את ההתנגדויות בפנים והיא מזכירה לי שתכלס - הכל אפשרי אני זו שמחליטה וקובעת את הקצב...
בודהיזם - הנזיר
...ריסון הגוף ריסון הלשון הוא טוב 361 טוב הוא ריסון הגוף ריסון הדיבור הוא טוב טוב הוא ריסון המחשבה בכל עניין ריסון הוא טוב. הנזיר המרוסן בכל דרך משוחרר מכל סבל. 362 המרוסן בידיו, רגליו ובדיבורו, המרוסן מבין המרוסנים המוצא הנאה במדיטציה, שליו, מתבודד ומסופק. אותו אנשים מכנים 'נזיר'. 363 הנזיר המרוסן בלשונו מדבר בחוכמה ללא יוהרה ומבהיר את משמעות הלימוד - נעים לשמוע את דבריו. 364 הנזיר החי בדהמה, מוצא הנאה בדהמה מתרגל את הדהמה וזוכר היטב את הדהמה אינו...
אסטרולוגיה ובריאות
...קיימות, או בעיות שמהן אנו מפחדים או כמובן מה צופן העתיד מבחינה זו. קודם כל, רבותי, בריאות זהו מצב נפשי - רגשי, חיבור גוף ונפש, כל בעיה רפואית נוצרת עקב מצב רגשי לא מאוזן ולכן אנו גם יכולים לפתור כמעט כל בעיה בעצמנו בעזרת מודעות, סבלנות ושינוי דפוסי חשיבה ואמונה. הרבה פעמים כשאנו עובדים על הגוף אנו עובדים במקביל על הנפש. חיים בתסכול נפשי שמשפיע בריאותית - דרך טיפול בריאותי יכולים לשחרר מעצורים רגשיים. מכיוון שבמפה אסטרולוגית אנו יכולים לראות את הנ...
פרשת "וְאֵלֶּה שְׁמוֹת": יוכבד בת לוי אומרת / מוטי לקסמן, תשע"א
...תשע"א כתוב: "ויברא אלהים את האדם בצלמו בצלם אלהים ברא אתו זכר ונקבה ברא אתם" [1]. אבל כתוב גם: "אל האשה אמר... ואל אישך תשוקתך והוא ימשל בך" [2]. לגבי "אישך תשוקתך", אני מעדיפה לא לדבר, כך בפרהסיה, מטעמי צנעת הפרטים. לגבי "והוא ימשל בך", ראשית, אמירה זאת סותרת את הכתוב הראשון. שנית, טוב לא כדאי לדר על כך... אבל, מי אני שאציע פתרון, הרי החכמים שלכם אומרים: "במופלא ממך אל תדרוש ובמכוסה ממך אל תחקור, במה שהורשית התבונן, אין לך עסק בנסתרות" [3]. מצד...
הדחקה - מנגנוני הגנה - מבוא
...- מנגנוני הגנה - מבוא הדחקה היא מנגנון הגנה נפשי שעליו מצביעה הפסיכולוגיה כאחראי לסילוקם של זיכרונות, רגשות, דחפים או מחשבות מן המודע אל התת מודע בשל איומם על האני (האגו). זיגמונד פרויד הגדיר את ההדחקה כמנגנון חזק ויעיל מאוד, המאפשר לשלוט בדחפים חזקים שמנגנוני הגנה אחרים אינם מצליחים לשלוט בהם, לשיטתו הדחקה נעשית באופן חד - פעמי, אך בהמשך ישנה השקעה מתמדת של אנרגיה נפשית הנדרשת לשמירת התכנים במצבם המודחק, כיוון שהם ממשיכים לפעול בלא - מודע. רמז לקיומם...
הכל משנה / רון קורי
...דבר העשוי להיות "תעלול" ספרותי. אם זה טוב אתה מקווה שזה לא יתקלקל בהמשך. שהטריק לא יישאר כזה. על מדפי חנויות הספרים יש לא מעט ספרי הדרכה לנשים בהריון. לעתים רחוקות נוספות כמה שורות המיועדות לאב. אך אלו אינם ספרי קריאה. הכל משנה איננו ספר הדרכה לענייני הריון או כל דבר אחר. אך נקודת הפתיחה שלו היא קול המסביר לעובר מה קורה לו בתוך הרחם. מלווה את התפתחותו מסביר ומפרש תחושות. העצות מחולקות ל97 פרקים קטנים ועצות קטנות, אך חשובות ביותר. הוא מזהיר את העו...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 125  👈2 ב 200  👈4 ב 250     📞 050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בטלפון, ייעוץ אישי, מאמן אישי להפרעות קשב פסיכולוגית קלינית מומחית בתל אביב ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0469 שניות - עכשיו 21_09_2020 השעה 18:15:45 - wesi4