ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תכנים מקצועיים ✔ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 3 ✔ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 2. מקומם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 3
ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 2.

מקומם של תהליכי ההעברה כנוכחים בהתנסות

לא ניתן לעקור מהשורש או להשמיד רגשות שעולים בטיפול. אסטרטגיה מסוג זה לרוב נכשלת ובמקום מעוררת את הפעולה ההפוכה (Spinelli, 1994 מתוך Spinelli, 2007). במידה והמטפל והקליינט לעולם לא יכלו להיות דבר אחר מאשר חלק אינטגראלי של מערכת היחסים דו כיוונית שהיא ייחודית ומורכבת, הדבר בכלל חסר משמעות להציע שצריך או אפשר להחזיק בעמדה שהיא ניטראלית (Cooper, 2003). המודעות לכך הינה חלק חיוני לטיפול והיא מצביע על הדרישה להבהרת הדינאמיקה שביחסים הטיפוליים. הדבר מדגיש את החשיבות שבהבנת אופני הקשר שבין שני האנשים השותפים למפגש (Van Deurzen & Kenward, 2005).

מכיוון שתפיסת האדם היא אישית ומעוותת, על המטפל לבחון ולהבהיר את דעותיו שלו כפי שאת אלו של הקליינט. חווייתו את הקשר, לעיתים תהיה מבוססת על התנסותו הקודמת, לעיתים על אירועים סמוכים או מצויים ולעיתים תבטא תגובה ישירה לדבר אותו עורר או חשף הקליינט (Van Deurzen & Kenward, 2005). מודעות זו הכרחית, מכיוון שזהו התחום בו יש למטפל את היכולת והכוח לשהות לפני שיגיב. זהו התחום בו הוא יצור אנוש ולא סתם אוסף של דחפים או צורות התנהגות. ללא המודעות למקום זה, תגובתו תהיה אוטומטית, מצומצמת וללא חופש בחירה והתמקדות פעולתו, תופנה כלפי צרכיו העצמיים ולא כלפי האדם שנמצא מולו (מיי, 1983).

הדרך של המטפל להתמודד עם הרגשות שעולים בטיפול, אינה על ידי הכחשתם, הפיכתם לדבר אחר או צמצומם לידי הגדרות כהעברה או העברה נגדית, אלא על ידי ההכרה בהם כנוכחים בהתנסותו ובמערכת היחסים עם הקליינט (Spinelli, 1994 מתוך Spinelli, 2007). במידה ולמשל הוא חש משיכה ארוטית כלפי המטופל, הוא חייב להתמודד בכנות עם רגשותיו. במידה ולא יעשה זאת, צרכיו יפורקו בדמיונו עם הקליינט. במידה ולא יקבל את הדרך הארוטית כאחת מדרכי ההתקשרות, הוא לא יאזין באופן מלא ויאבד את אחד האמצעים לשינוי בתרפיה (מיי, 1983).

למעשה, בפסיכותרפיה האקזיסטנציאליסטית הדבר אותו המטפל מרגיש בתוכו, הינו אחד מהכלים הטובים ביותר בכדי לדעת מה מרגיש הקליינט (מיי, 1983). לכן, המטפל ישקול את חשיפת הדבר המתרחש ואת חקירת תגובתו הרגשית שלו, עם הקליינט. המחשבה היא, שכך יכול להתגלות דבר מה חשוב לגבי הקליינט, לגבי מערכת היחסים או לגבי דעתו הקדומה שלו ולכל אלו, ישנו צורך להתייחס. כמובן שדיון לגבי הדעה הקדומה אישית של המטפל יילקח אל המדריך או המנחה שלו (Van Deurzen & Kenward, 2005).

מתוך דברים אלו, עולה השאלה האם החשיפה העצמית מועילה או לא. התשובה היא שהדבר תלוי בדבר אותו המטפל מנסה לקדם או להשיג באמצעותה. במידה והחשיפה נשארת במסגרת מטרת הניסיון להביא למיקוד ולגלות את נטיותיו המרומזות של השקפת עולמו של הקליינט, כשזו משפיעה ומתחזקת את המשקעים והניתוקים (היעדר הפתיחות), זו ברת תוקף. בבחירה להכרה בדבר אשר נמצא וחשיפתו, המטפל יכול לראות ולחלץ היבטים רלוונטיים לגבי השקפת עולמו של הקליינט, שבמקרה ההפוך הוזנחו (Spinelli, 2007).

ההכרה בדבר המתרחש כחלק מהשייכות, גם מאפשרת למטפל להניח היבט מסוים זה של התנסותו במסגרת התנאים הנחווים בתרפיה (מיי, 1983). כשהמטפל כולל התנסויות אלו בהבהרה הנמשכת ועושה בהם שימוש בכדי לאתגר את השקפת עולמו של הקליינט הוא יכול להימנע מתחושות של הצפה, המומות או דיכאון שהיו יכולות לעלות במקרה ההפוך. הדבר דורש את שינוי תפיסת החוויה כבעייתית, לא רצויה או אסורה, לכיוון הפתיחות לממשיות. עמדה זו של קבלה הופכת את ההתנסות להולמת ולמועילה לתהליך הטיפולי (Spinelli, 2007).

המפגש האקזיסטנציאליסטי, מאפשר לקליינט לגלות את מגוון אפשרויותיו לחשיפה אל מול הדמויות עימן הוא נפגש בעולם. מטרתו הינה ליצור מרחב ניסיוני בו הקליינט יכול להתחיל להתנסות בקיום שהוא יותר פתוח (Boss, 1963 מתוך Cooper, 2003). יתרה מזאת, בניסיון לאמץ פתיחות כלפי אותו הדבר שבמקרה ההפוך הייתה הימנעות או התרחקות ממנו, המטפל יכול להמחיש את התיאוריה ובאופן זה להפוך לדוגמה חיה של להיות בקיום ובכך, לאפשר לקליינט להתנסות בכך או לפחות להחשיב זאת (Spinelli, 2007).

העברה והעברה נגדית מנקודת המבט הפסיכואנליטית

התהליכים העברתיים מתוך העמדה האינטר סובייקטיבית ההתייחסותית

כפי שהוצג מלפני, השקפת העולם האקזיסטנציאליסטית מעצם היותה פנומנולוגית, מציגה ביקורת רבה כלפי יחסה של הגישה הפסיכואנליטית להתנסויות ההעברה וההעברה הנגדית. יחד עם זאת, חשוב לציין שביקורת זו אינה עומדת בקנה מידה אחד עם המשגתן ותפיסתן של הגישות העכשוויות בפסיכואנליזה, אלא מתאימה יותר לגישה הפסיכואנליטית הקלאסית של פסיכולוגיית האדם האחד ולתקופות המוקדמות של פסיכולוגיית שני האנשים.

הפסיכואנליזה הקלאסית, הבינה את יחסי ההעברה כהשלכה או העתקה של רגשות הקשורים למערכות היחסים המוקדמות שלנו אל ההתנסויות במערכות היחסים בהווה והיא מיקדה את הטיפול על בחינת השפעת עברו של הקליינט על מערכות יחסיו הבין אישיות בהווה (Marcus, 2002). זאת, אגב ההנחה שהמטפל יכול להחזיק נקודת מבט ניטראלית וההקפדה, לא להדגיש מידי או בכלל את תרומתו האפשרית של המטפל לאינטראקציה הבין אישית (מיטשל ובלאק, 2006). גישה זו סותרת במהותה את העקרונות הבסיסיים של השייכות וניתן להבין את הביקורת שהופנתה כלפיה.

בשלב מאוחר יותר, התהליכים העברתיים הובנו במונחים של קשר בין אישי וההתנסות עצמה עברה למרכז ההתמקדות של הטיפול ולא הפרשנות שלה (Summers, 2002). תפיסת התהליכים העברתיים התרחבה מעבר להשלכה של עברו של הקליינט על המטפל, לכלול גם את תרומתו של המטפל וגם את הדבר החדש אותו יוצר הקליינט עימו (מיטשל ובלאק, 2006), ההתבוננות על מערכות היחסים הופנתה מהעולם הפנימי, אל השפעותיה על הסביבה והתהליכים העברתיים הובנו ככאלו שיש להם נגיעה ישירה לתהליך הטיפולי (פרלוב, 2009). אולם יחד עם זאת, גם בשלב זה הביקורת האקזיסטנציאליסטית עדיין הייתה הולמת.

אמנם, תקופה זו שיקפה את ההבנה של האדם במונחים שהם בין אישיים, אולם היא עדיין דמתה לקודמתה מבחינה זו שהיא הציעה שהמטפל יכול לשמור את חווייתו הסובייקטיבית מלזהם את ההעברה של הקליינט (פרלוב, 2009). נקודת מבט זו משתנה בפסיכואנליזה ההתייחסותית. התייחסותה לתהליכים העברתיים אינם עוד כאל רגשות המועתקים מדמויות עבר אל המטפל, הקליינט או הסיטואציה האנליטית ולא עוד, כאל מצב בו רגשותיו המודחקים של הקליינט מושלכים אל מטפל שהופך לכלי הכלה להיבטים המנותקים של התנסותו של הקליינט. הם מומשגים כמטריקס של העברה והעברה נגדית, כאמת המשקפת את השייכות ואת ההתרחשות של הכאן ועכשיו של הרגע ושהיא שייכת גם לקליינט וגם למטפל באופן שהוא בלתי נמנע (Orfanos, 2002)

הפסיכואנליזה ההתייחסותית, מבינה את המפגש הטיפולי ואת יחסי ההעברה במונחים של הדדיות ואינטר סובייקטיביות. היא מבינה את מערכת היחסים ככזו בה נמצאים שני סובייקטים ולא רק סובייקט אחד, שהוא הקליינט והאובייקט שלו, שהוא המטפל (פרלוב, 2009). התהליכים העברתיים נתפסים כתוצאה למפגש ביניהם. הם מובנים כתורמים באופן בלתי נמנע והדדי להתפתחות התהליך הטיפולי, בו מטשטש הגבול בין ההעברה להעברה הנגדית לטובת המרחב שנוצר (מיטשל ובלאק, 2006). בני האדם נתפסים כבלתי נפרדים מהשדה הבין אישי וההתמקדות באינדיבידואל מבלי לקחת בחשבון את מערכות היחסים של ההווה, בנוסף לעבר, נחשבת כמוטעית (Orfanos, 2002).

ההתמקדות בטיפול מופנית לכאן ועכשיו של האינטראקציה והבנת המתרחש בשדה הבין אישי הנוכחי, מותנית בכך שהמטפל יקבל תחושה ברורה של הקליינט. השלכות הקליינט, מובנות ככאלו שאינן נקלטות בנפרד מהחרדות, הכמיהות והקונפליקטים של המטפל, אלא דרכם והשתתפותו של המטפל בתהליך הטיפולי מובנת כבלתי נמנעת (מיטשל ובלאק, 2006). מנקודת מבט זו, תהליכים העברתיים נתפסים כמערבים את סובייקטיביות המטפל בתהליך של יצירה הדדית עם הקליינט. זהו תהליך דיאלקטי, בו שני הצדדים יוצרים, מידעים, משמרים ושוללים את האחר (Orfanos, 2002).

למרות שהמטפל והקליינט נתפסים כמשתתפים, כמווסתים וכמשפיעים אחד על השני בתהליך האנליטי, מודגשת החשיבות של להחזיק במתח שבין ההתייחסות לאחר כאובייקט לבין ההתייחסות לאחר כסובייקט נפרד. ההכרה הדדית מובנת כהיבט מהותי בהתפתחות העצמי (Orfanos, 2002). יתרה מזאת, החשיבות לכך שהמטפל ישמור על תחושת הסובייקטיביות שלו עצמו ושהקליינט יבוא במגע עימה מודגשת (פרלוב, 2009). הפסיכואנליזה, הופכת לזירה בה נאבקים שני אנשים בכדי לארגן ולהעניק משמעות לחייו הרגשיים של הקליינט והמטפל נשאב פנימה באופן בלתי נמנע ואם זאת, מועיל. הוא נאבק בדינאמיקות דומות לאלו של הקליינט והוא נטוע בתהליך ומשום כך, הוא יכול להזדהות עם השלכות אלו לצורך הבנת הקליינט (מיטשל ובלאק, 2006).

ההכרה שאנו נחדרים רגשית על ידי האחר ובו זמנית חודרים אליו, מתגלית בהבנה שאין טעם לחשוב על האקלים הרגשי שבין שני אנשים במונחים של גורם ומגיב נפרדים, אלא יש להתרכז באופן בו נפרשת האינטראקציה ויוצרת איכות ייחודית המאפיינת את שני הנוכחים (מיטשל ובלאק, 2006). המשמעות לכך שהאדם כבר אינו יכול להיחשב כיחידה נפרדת, הינה שהגישה של המטפל למניעים שלו עצמו אינה מלאה ומכיוון שכך הוא אינו יכול לדעת באופן מוחלט מה הדבר הטוב לקליינט. לכן, הוא מחויב לקחת את תפיסתו העצמית את הקליינט בחשבון וכמו כן, להבין את תפיסת הקליינט את הסובייקטיביות שלו, של המטפל (Orfanos, 2002).

האינטראקציה שנוצרת, יכולה לקחת את המטפל למקומות קשים ולשקף לו דמויות שהוא אינו רוצה להכיר בהם כשלו. אולם, מכיוון שהדבר מתרחש ממילא והתכנים העולים אינם בשליטתו של המטפל, מודגש הצורך לאפשר לדבר לקרות, להתבונן בו ולאפשר גם לקליינט להתייחס לכך (פרלוב, 2009). הדרישה מהמטפל היא למחויבות ותגובתיות כנה ולשימוש בעימותים אוטנטיים וגילויי לב. הדרישה היא גם מהמטפל וגם מהקליינט לבחון כיצד ומדוע הם בקונפליקט ולתת משא ומתן בקשר לקונפליקט באופן הטוב ביותר שהם יכולים (Orfanos, 2002).

העמדה האינטר סובייקטיבית של הפסיכואנליזה ההתייחסותית הופכת את מערכת היחסים לדומיננטית מבחינת ערכה לתראפיה והיא מציבה אותה במרכז המוטיבציה לטיפול ולפסיכופתולוגיה. משמעותה היא, שמלבד לסובייקטיביות הקליינט, גם סובייקטיביות המטפל והתערבותו האישית נלקחים בחשבון. הכל נמצא תחת התחשבות בוחנת, כשהדבר כולל גם את הסיבוכים הנוצרים (Orfanos, 2002). הבנה זו דורשת מהמטפל להיות פתוח יותר לכל תגובותיו הרגשיות והאישיות. הגבול שבין אישיותו המקצועית ובין כלל אישיותו הסובייקטיבית נהיה מעורפל והקליינט, מוזמן לפגוש אותו באמת, עם כל האמת הרגשית הגלומה במפגש זה (פרלוב, 2009).

סיכום ודיון

נקודת המוצא של הגישה הפנומנולוגית אקזיסטנציאליסטית להבנת המפגש הטיפולי, הינה בהבנת הקיום מנקודת המבט של השייכות. הכוונה בשייכות, הינה שהנפרדות והניטראליות אינם אפשריים ושתמיד ישנה מעורבות ואינטראקציה שהיא בלתי נמנעת עם כל אשר קיים. כלומר, שהסובייקטיביות אינה מתרחשת בנפרד מהמפגש. המפגש עצמו, ללא קשר לתוכן המקצועי שבו, מעורר ומשפיע בדרכים רבות ובאופן בלתי נמנע. להבנה זו השלכה מהותית על אופן ההבנה והיישום של הקשר הבין אישי במפגש הטיפולי. הגישה רואה את הצורך לגשת אל האחר מנקודת המבט המשותפת והיא מתמקדת בהבנת המשמעויות והאפשרויות ההדדיות המתגלות במפגש.

בנוסף, הגישה הפנומנולוגית אקזיסטנציאליסטית מכירה בכך שלעולם לא נוכל להבין את האדם שמולנו באופן מלא על ידי המשגה תיאורטית. לכן, במפגש הטיפולי ישנו ניסיון להימנעות מאבחון מדויק ומפרשנות המסתמכת על הנחות וקביעות שהם ידועות מראש. המטרה אינה להסביר את המתרחש, אלא לאפשר מרחב של התנסות ולהבהיר את כל אשר נחשף בו. המטפל, נמנע מהצגת מערכות של עקרונות ובמקום, הוא מכוון לחקירה של המיידיות בא מתרחשות ההתנסויות בכאן ועכשיו. היבט זה, יחד עם הבנת המפגש מנקודת המבט של השייכות, משליך להבנה שישנו צורך למטפל לרתום את כל מכלול אישיותו שגבולותיה מתפרשים בהכרח מעבר להכשרתו המקצועית.

התהליך הטיפולי מתואר ככזה בו נוכחותו המלאה של המטפל היא הכרחית ואינטנסיבית. הוא נכנס לקשר כאדם שנכנס לקשר אישי והוא שוקע לעולמו של הקליינט כשהוא משתתף בתהליך באופן המלא ביותר לו הוא מסוגל. הוא צולל לתוך הקשר, מאפשר לקליינט לבחון את עצמו ועוזר לו לתרגם להבנה קונקרטית את גישתו ותחושותיו והשלכותיהם. יחד עם זאת, הוא נזהר שלא לאבד את עצמו לתוך תפיסת המציאות של האחר והוא מעגן את נקודת מבטו האישית, בכדי להבטיח שיוכל לחזור אליה.

התהליכים העברתיים מתוארים כהתנסויות בלתי נמנעות המבטאות את השייכות והבין יחסיות ושהן משקפות את הפתיחות והסגירות של המטפל והקליינט בכאן ועכשיו של המפגש הטיפולי. מודגש, שלא ניתן להימנע מההדדיות שבמפגש, שההימנעות מהרגשות שעולים בטיפול היא בלתי אפשרית ושהדבר מצביע על הצורך להבהרת היחסים. מצוין שבכדי להתמודד עם הרגשות, ישנו צורך להכיר בהם כנוכחים ואמיתיים במסגרת התנאים הנחווים בערכת היחסים בתרפיה. הכרה בהם מאפשרת לקבלם כהתנסות הולמת ומועילה והדבר משקף מודל לדרכי קיום של היענות ופתיחות לעולם.

השקפת עולם זו, מציגה ביקורת כלפי התייחסותה של הגישה הפסיכואנליטית לתהליכים העברתיים. היא מציגה טענות כגון שההתייחסות למטפל כבעל יכולת להיות ניטראלי סותרת את השייכות הבלתי נמנעת שבקיום האדם, שפרשנות התנסויות אלו כהעברה מאפשרת את התנערותו של המטפל מהשפעתו הממשית וההתמקדות בעבר, מזניחה את המתרחש בהווה באמת, מונעת קשב אמיתי וממעיטה בערכה של הסיטואציה, או שמלבד לכך שהערכים המוסברים מסתירים את הדבר שמתרחש באותו הרגע כשלעצמו ואת קישרו האפשרי להשקפת עולמו של הקליינט, אלא שגם שהכפייה שבהגדרות תהליכי ההעברה מונעות את הניסיון להישאר עם אותו הדבר שמראה את עצמו.

אמנם, בתקופות שונות של הזרם הפסיכואנליטי, התהליכים העברתיים תוארו כהשלכה של רגשות מדמויות משמעותיות בעבר כלפי דמויות בהווה, ההתמקדות הייתה בפרשנות העבר על מערכות היחסים בהווה והדעה שרווחה, הייתה שלמטפל ישנה היכולת לניטראליות במערכת היחסים ותרומתו לאינטראקציה לא הודגשה. ובתקופות אחרות, למרות שהקשר הובן במונחים בין אישיים ותהליכי ההעברה הורחבו בכדי לכלול את תרומתו של המטפל למפגש, המטפל עדיין נתפס כבעל יכולת להכיל היבטים מתוך התנסותו של הקליינט באופן שהוא מנותק ושהוא אינו מעורב בהעברה של הקליינט. עם זאת, נראה שביקורת זו אינה בהלימה עם גישות עכשוויות בפסיכואנליזה.

הגישה הפסיכואנליטית ההתייחסותית מבינה באופן דומה לפנומנולוגיה האקזיסטנציאליסטית את התהליכים העברתיים במונחים של הדדיות ואינטר סובייקטיביות. כאמת המשקפת את השייכות ואת ההתרחשות של הכאן ועכשיו של הרגע ושהיא שייכת גם לקליינט וגם למטפל באופן שהוא בלתי נמנע ושבו, נמצאת תרומתם של שניהם לתהליך הטיפולי. שתי הגישות רואות את המפגש הטיפולי כשדה בו נמצאים גם הקליינט וגם המטפל ושבו, נמצאת התרומה של שניהם. מכיוון שכך, מופנית ההתמקדות בשתי הגישות לכאן ועכשיו המשקף את הנוכחות האמיתית של האינטראקציה.

בשתי הגישות, התהליכים העברתיים נתפסים כמערבים את סובייקטיביות המטפל ואת השתתפותו הבלתי נמנעת בתהליך הטיפולי. ישנה הדגשה על החשיבות שבשמירת תחושת הסובייקטיביות והחזקת המתח שבין תפיסת העצמי לאחר, של החשיבות שבהשתתפות המטפל בתהליך שנוצר ובצורך של המטפל לבחון את עצמו בנוסף לקליינט. הן מכירות בכך שלמרות שלעיתים המטפל יכול לחוות את עצמו, או את הקשר, באופן קשה, ישנו הצורך לאפשר לדברים לקרות ולהכיר בכל ההתנסויות כנוכחות במערכת היחסים.

בשתיהן נאמר שהגבול בין ההעברה להעברה הנגדית מטשטש לטובת המרחב שנוצר בין הקליינט למטפל והן מדגישות את הצורך שהקליינט יבוא במגע עם מכלול אישיותו של המטפל. מבחינת שתי הגישות על המטפל להשתתף באופן מלא, חי ואקטיבי בעולמו של הקליינט. הדרישה מהמטפל היא להיות כן ואוטנטי. הוא נדרש להיות פתוח לתגובותיו הרגשיות והאישיות ולשקף פתיחות זו למערכת היחסים. זהו מפגש בא נעשה הניסיון לראות את האחר כשותף בין ייחוסי ולא מנקודת המבט בא האחר נחווה כנפרד. יחסי העברה מובנים כהתנסויות הנמצאות בתלות של גומלין והדדיות ושהן מעוצבות גם על ידי המטפל וגם על ידי הקליינט. ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 4
ניסיון העולם הפנימי דומיננטיות נוכחות מרחב יחסים שינוי הרגלים דחף חופש הבחירה חופש בחירה חסר משמעות אקזיסטנציאליזם העברה והעברה נגדית העברה נגדית פסיכותרפיה תרפיה
אמת מוחלטת, מה תמיד נכון? מה בטוח נכון? לכל דבר יש הפך, נכון מצד עצמו, מחויב מצד עצמו, אמונה בשכל, אמונה בחושים, להאמין בשכל, להאמין בחושים, מודעות עצמית
אמת מוחלטת, מה תמיד נכון? מה בטוח נכון? לכל דבר יש הפך, נכון מצד עצמו, מחויב מצד עצמו, אמונה בשכל, אמונה בחושים, להאמין בשכל, להאמין בחושים, מודעות עצמית
...מה תמיד נכון? מה בטוח נכון? לכל דבר יש הפך, נכון מצד עצמו, מחויב מצד עצמו, אמונה בשכל, אמונה בחושים, להאמין בשכל, להאמין בחושים, מודעות עצמית האם קיימת אמת מוחלטת שאינה תלויה באמונה? אליעד כהן מסביר בהרצאתו על המושג אמת מוחלטת, תוך בחינת השאלה האם ישנו דבר שתמיד נכון באופן מוחלט, ללא תלות באמונה או בתפיסות האדם. לדבריו, כל רעיון שנראה לנו כנכון הוא נכון רק מצד הגדרתו, ואינו נכון באופן מוחלט ובלתי תלוי. לדוגמה, הרעיון שאומר אם יש משהו, אז יש משהו, הוא אמנם נכון לפי ההגדרה הלוגית שלו, אך גם הוא נכון...
תיאום פגישות בטלפון / מכירות טלפוניות - איך למכור פגישה בטלפון? איך לתאם פגישות בטלפון? איך לגרום ללקוח להגיע לפגישה? איך לגרום למישהו לרצות להגיע לפגישה? איך לשכנע לקוח להגיע לפגישה? - חלק 1
...פגישות בטלפון / מכירות טלפוניות - איך למכור פגישה בטלפון? איך לתאם פגישות בטלפון? איך לגרום ללקוח להגיע לפגישה? איך לגרום למישהו לרצות להגיע לפגישה? איך לשכנע לקוח להגיע לפגישה? - חלק 1 וכאן נדבר על אחד ההיבטים שיש בתהליך של תיאום פגישות בטלפון, ונדבר על מקרה שבו איש המכירות מנסה למכור ללקוח, בשיחה טלפונית, פגישה פרונטאלית עם איש המכירות בשטח. דהיינו, תהליך שבו איש המכירות מבצע שיחה טלפונית ללקוח פוטנציאלי ואיש המכירות הטלפוני, מנסה למכור ללקוח המתעניין פגישה פרונטאלית עם איש מכירות פרונטאלי. ובכוונה...
מבוא ללימוד אימוני כושר - למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוף
מבוא ללימוד אימוני כושר - למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוף
...ללימוד אימוני כושר - למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוף למה כדאי להבין איך הגוף עובד באימון כושר? אליעד כהן מסביר שהמטרה המרכזית של הבנת תהליכי הגוף, במיוחד בתחום אימוני הכושר, היא להפוך את פעולת הגוף למשהו משמעותי ומחושב יותר. לדעתו, אנשים אינם חייבים להבין לעומק את התהליכים בגוף כשהם מבצעים פעולות פשוטות כמו ללכת, להרים חפצים או לקום מכיסא, אבל בהחלט אפשר...
מחשבות טורדניות, מחשבה מטרידה, מחשבה אובססיבית, מחשבות פולשניות, ocd, מחשבה לא רציונלית, מחשבה לא הגיונית, מחשבות לא טובות, מחשבות לא רצויות, מחשבות לא רצוניות, מחשבות לא פוסקות, מחשבה טורדנית
מחשבות טורדניות, מחשבה מטרידה, מחשבה אובססיבית, מחשבות פולשניות, ocd, מחשבה לא רציונלית, מחשבה לא הגיונית, מחשבות לא טובות, מחשבות לא רצויות, מחשבות לא רצוניות, מחשבות לא פוסקות, מחשבה טורדנית
...מחשבות פולשניות, ocd, מחשבה לא רציונלית, מחשבה לא הגיונית, מחשבות לא טובות, מחשבות לא רצויות, מחשבות לא רצוניות, מחשבות לא פוסקות, מחשבה טורדנית מדוע מחשבות טורדניות לא עוזבות אותנו? מחשבות טורדניות, שליליות, מטרידות ולא רצויות הן תופעה שכיחה מאוד. אליעד כהן מסביר שאנשים רבים נוטים להתמודד עם מחשבות אלו בדרך של הכחשה והתנגדות מוחלטת, אך פעולה זו דווקא גורמת להעצמתן. לדוגמה, כאשר עולה מחשבה שלילית כמו אני רוצה לפגוע בעצמי, או אני רוצה להרוג מישהו, התגובה הראשונית של רבים היא הכחשה מוחלטת, כמו זה...
הילה אנרגטית, איך לזהות הארה רוחנית? ראיית הילות, קריאת הילות, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? מודעות עצמית, חיפוש רוחני, מהי שלמות אמיתית? מהו אושר אמיתי?
הילה אנרגטית, איך לזהות הארה רוחנית? ראיית הילות, קריאת הילות, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? מודעות עצמית, חיפוש רוחני, מהי שלמות אמיתית? מהו אושר אמיתי?
...רוחנית? ראיית הילות, קריאת הילות, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? מודעות עצמית, חיפוש רוחני, מהי שלמות אמיתית? מהו אושר אמיתי? מהי הארה רוחנית ואיך אפשר לזהות אותה? בהרצאה זו, אליעד עוסק בשאלה מהי הארה רוחנית, כיצד ניתן לזהות אותה, ובמה שונה ההארה ממדדים חיצוניים או רגשות כמו שמחה, עצב, או פחד. נושאים נוספים שנדונים בהרצאה הם הילה אנרגטית, ראיית הילות, קריאת הילות, ומיהו המורה הרוחני המואר. אליעד מתחיל את דבריו בכך שהוא מבהיר שאי אפשר למדוד הארה בצורה מדויקת באמצעות כלים מדעיים או טכנולוגיים,...
האם ניתן להגיע לסיפוק מיני בלי אקט מיני? האם ניתן להשיג הנאה מינית בלי סקס? האם ניתן ליהנות מסקס בלי סקס? ניתוח שאלה, האם ניתן להשיג מטרה רק בדרך מסוימת? איך נוצרת הנאה מינית? הנאה פיזית, הנאה נפשית, איך נוצר חשק מיני?
האם ניתן להגיע לסיפוק מיני בלי אקט מיני? האם ניתן להשיג הנאה מינית בלי סקס? האם ניתן ליהנות מסקס בלי סקס? ניתוח שאלה, האם ניתן להשיג מטרה רק בדרך מסוימת? איך נוצרת הנאה מינית? הנאה פיזית, הנאה נפשית, איך נוצר חשק מיני?
...להגיע לסיפוק מיני בלי אקט מיני? האם ניתן להשיג הנאה מינית בלי סקס? האם ניתן ליהנות מסקס בלי סקס? ניתוח שאלה, האם ניתן להשיג מטרה רק בדרך מסוימת? איך נוצרת הנאה מינית? הנאה פיזית, הנאה נפשית, איך נוצר חשק מיני? האם ניתן להגיע לסיפוק מיני ללא אקט מיני? השאלה המרכזית שאליעד כהן מנתח כאן היא: האם ניתן להגיע לסיפוק מיני או להנאה מינית, בלי לבצע אקט מיני ספציפי? או האם ישנה דרך ליהנות מאותה תחושה של הנאה וסיפוק שמקבלים מאקט מיני, גם מבלי לקיים אקט כזה בפועל? השאלה הזו מבוססת על הנחת יסוד מסוימת של השואל...
געגועים ואקסים, האם מישהו מתגעגע אליך? האם מישהו שכח אותך? האם מישהו זוכר אותך? מחשבות על האקסים, האם האקסית זוכרת אותי? כמה זמן לוקח לשכוח מישהו? כמה זמן לוקח להפסיק לאהוב? האם האקס חושב עלי? האם האקס זוכר אותי?
געגועים ואקסים, האם מישהו מתגעגע אליך? האם מישהו שכח אותך? האם מישהו זוכר אותך? מחשבות על האקסים, האם האקסית זוכרת אותי? כמה זמן לוקח לשכוח מישהו? כמה זמן לוקח להפסיק לאהוב? האם האקס חושב עלי? האם האקס זוכר אותי?
...ואקסים, האם מישהו מתגעגע אליך? האם מישהו שכח אותך? האם מישהו זוכר אותך? מחשבות על האקסים, האם האקסית זוכרת אותי? כמה זמן לוקח לשכוח מישהו? כמה זמן לוקח להפסיק לאהוב? האם האקס חושב עלי? האם האקס זוכר אותי? מהם הגורמים שמשפיעים על הגעגועים אחרי פרידה? לאחר פרידה, אחת השאלות הנפוצות שמעסיקות את בני הזוג היא אם הצד השני עדיין חושב עליהם או זוכר אותם. נושא זה מלווה בהרבה תהיות ושאלות, כמו האם הוא חושב עליי?, האם היא שכחה אותי?, ו - כמה זמן ייקח עד שהאדם השני ישכח אותי?. אליעד מציין כי תחושת געגוע לא...
התפרצויות זעם, התקף זעם פסיכוטי, התפרצות רגשית, טיפול בהתקפי זעם, התפרצות רגשית מוגזמת, התפרצות רגשות, התפרצויות כעס, התקפי זעם, התקפי חרדה, התקף דיכאון פסיכוטי, התמוטטות עצבים, התקף עצבים, התקפי עצבים, הדחקה
התפרצויות זעם, התקף זעם פסיכוטי, התפרצות רגשית, טיפול בהתקפי זעם, התפרצות רגשית מוגזמת, התפרצות רגשות, התפרצויות כעס, התקפי זעם, התקפי חרדה, התקף דיכאון פסיכוטי, התמוטטות עצבים, התקף עצבים, התקפי עצבים, הדחקה
...זעם פסיכוטי, התפרצות רגשית, טיפול בהתקפי זעם, התפרצות רגשית מוגזמת, התפרצות רגשות, התפרצויות כעס, התקפי זעם, התקפי חרדה, התקף דיכאון פסיכוטי, התמוטטות עצבים, התקף עצבים, התקפי עצבים, הדחקה מה גורם להתפרצויות זעם? התפרצויות זעם הן מצב שבו אדם חווה כעס שמתפרץ בצורה לא הגיונית ולא פרופורציונלית למצב. כאשר מדובר בהתפרצות זעם, אין הכוונה לכעס נורמלי או מוצדק, למשל במצב שבו מישהו מרביץ לאדם והוא מתעצבן - זהו כעס הגיוני ולכן לא מוגדר כהתפרצות זעם. התפרצות זעם מתארת מצב שבו אירוע קטן וזניח מעורר תגובה חריפה...
משנה או לא משנה, האם משהו משנה בחיים? האם זה משנה מה קורה? האם זה משנה מה יהיה? האם זה משנה מה יקרה? האם זה משנה מה קרה? האם יש הבדל בין טוב לרע? מה זה משנה מה קורה? מה אכפת לך מה קורה? חקר הרצון העצמי, האם זה באמת משנה?
משנה או לא משנה, האם משהו משנה בחיים? האם זה משנה מה קורה? האם זה משנה מה יהיה? האם זה משנה מה יקרה? האם זה משנה מה קרה? האם יש הבדל בין טוב לרע? מה זה משנה מה קורה? מה אכפת לך מה קורה? חקר הרצון העצמי, האם זה באמת משנה?
...משנה, האם משהו משנה בחיים? האם זה משנה מה קורה? האם זה משנה מה יהיה? האם זה משנה מה יקרה? האם זה משנה מה קרה? האם יש הבדל בין טוב לרע? מה זה משנה מה קורה? מה אכפת לך מה קורה? חקר הרצון העצמי, האם זה באמת משנה? למה אכפת לנו ממה שקורה בחיים? כל הבעיות שיש לאדם, כל הקשיים וכל הצרות השונות, נובעים מכך שאכפת לו ממה שקורה. לפי אליעד כהן, מקור הסבל האנושי הוא בכך שהאדם מייחס חשיבות יתרה להתרחשויות במציאות. הוא רוצה שדברים מסוימים יקרו ודברים אחרים לא יקרו, הוא מעדיף שהחיים שלו יהיו בצורה מסוימת ולא בצורה...
מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, אילו ידעתיו הייתיו? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, איך ללמוד מאליעד? תלמידים של אליעד, משה רבנו, שתלטנות רוחנית, איך לפתח את השכל?
מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, אילו ידעתיו הייתיו? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, איך ללמוד מאליעד? תלמידים של אליעד, משה רבנו, שתלטנות רוחנית, איך לפתח את השכל?
...הייתיו? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, איך ללמוד מאליעד? תלמידים של אליעד, משה רבנו, שתלטנות רוחנית, איך לפתח את השכל? למה אנשים תלויים במורה רוחני במקום לפתח עצמאות? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מדבר עליו בהרצאה זו הוא ההבדל בין אדם שבוחר להיות תלוי במורה רוחני ובין אדם ששואף לפתח את היכולת להשיג את ההבנות ואת הידע בעצמו. אליעד נותן דוגמה מעולם האוכל: קיימים שני סוגי אנשים, אלו שאוהבים לאכול בחוץ ואלו שמעדיפים לבשל בעצמם בבית. האדם שאוהב לאכול בחוץ הולך למסעדה, מזמין את המנה מוכנה ומשלם עבורה, ואילו האדם...
ריצוי - מהו ריצוי בעינכם? איך ניתן להגדיר זאת?
...איך ניתן להגדיר זאת? האם אתם מזהים בעצמכם את אחד הדפוסים הנל האם אתם מוצאים את עצמכם לעיתים נותנים כאשר אתם לא בדיוק רוצים לתת? האם אתם נותנת לעיתים כי את פוחדת שיתאכזבו ממך? שיחשבו עליך שלילי? או שידחו אותך? האם את נותנת כי את רוצה להיות הפוך ממישהו משמעותי מילדותך? האם הנתינה שלך היא על מנת להשיג משהו? או על מנת לא לאבד משהו? האם את נותנת לאחר כי את רוצה שהאחר ייתן לך? האם את עושה לעיתים מה שהאחר מבקש כדי למנוע קונפליקטים? האם את מרגישה לפעמים שאת נותנת יותר מדי ולא מעריכים? האם את מרגישה שלא...
אין פתרון לעומת אינסוף פתרונות
...אינסוף פתרונות יש עיקרון מעניין מאוד בחיי האדם והוא נקרא עיקרון המטוטלת והעיקרון הזה עובד באופן הבא: כאשר אדם לא מכיר את הפלוסים ואת המינוסים שלו ועושה מהם מישמש הוא מגיע המון פעמים לכביש ללא מוצא או לחילופין לאין פתרון. לא כן, כאשר האדם מכיר את הכוחות שלו ויודע לשחק אתם נכון, לכן, גם הכרת הכוחות של האדם הם סוג של משחק או פסיכולוגיה או אם תרצו גם מתמטיקה. ומה בעצם הדבר אומר בפשטות? כאשר האדם לא מכיר את הכוחות שלו כפי שצריך, הוא אומר על דברים שהוא יכול שהוא לא יכול ומפספס עי כך הזדמנויות פז, או לחילופין...
מהות הטוב - טבע הטוב להיטיב
...נותנת היא שהטוב דרכו להיטיב. המושגים של טוב ורע, הם מושגים שאחרי הבריאה, הם מושגים שהם כלפי הנפרדות, הם הסברים לאדם, אבל ההסבר האמיתי למה העולם קיים מאבד את משמעותו כאשר האדם מבין שהכל נמצא באחדות אינסופית. גם המושג אין סוף וסוף כל אלה מושגים הבאים בגלל הנפרדות, ולכן כל הדברים המנוגדים הכל יישות אחת, כל דבר שאי פעם יחשבו עליו או חשבו עליו או כל מה שקיים וכל הלא נודע + הנודע, הכל זה דבר אחד. ולמה בעצם היהדות אומרת שהטוב דרכו להיטיב? יש פה צמצום רעיוני לתפיסת עולם שהכל טוב, לראות את הכל כטוב אחד ממש...
גמילה מהתמכרות - על תלות שיתופית (codependency) במשפחות בהן קיימת בעיית התמכרות
...במשפחות בהן קיימת בעיית התמכרות מהי תלות שיתופית? תלות שיתופית (Codependency) מתארת דפוס יחסים בו שני אנשים עונים על הצרכים אחד של השני בדרכים דיספונקציונליות (לא יעילות). דפוס יחסים זה עשוי להופיע בין היתר במשפחות בהן קיימת התמכרות. במקרים אלה התלות השיתופית מאפיינת את מערכת היחסים בין המכור לבין בן משפחה שלו (לדוגמה: הורה וילד, בני זוג). המשמעות הינה קיומה של תלות הדדית בין המכור ובין בן המשפחה, מצד אחד, ההתמכרות מאפשרת לבן המשפחה לקחת על עצמו תפקיד בעל רווח רגשי, ולכן בתת מודע הוא משתף פעולה...
לכל שאלה תשובה - שאלות ותשובות - 20100813
...לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על לכל שאלה תשובה - שאלות ותשובות - 20100813. פעם שאלו את ברוס לי מה הדרך שלך? הוא אמר שהמהות של הדרך שלי שאין דרך אם הדרך שלי X היא לא טובה היא מקובעת על ה - X. אדם מכיל בתוכו את סך כל הכוחות. ברגע שמישהו מציב כשיטה לחיות את הרגע. השיטה הזו סופה להיכשל, אתה אומר לו ברח מדרך אחרת. אתה מנסה לשקר את עצמך כי במציאות יש חצי מלא וחצי ריק. הדרך שלי היא X וקשה לי אז מה נעשה. המציאות מכילה בתוכה את כל הדרכים. יש בעליסה בארץ הפלאות היא שואלת את החתול לאיזה...
כיצד להתחיל עכשיו?
...בהם, מתי כבר יסתיים היום ואוכל לעשות בו את מה שאני רוצה? וכאשר מגיע הזמן המודעות שלו תקועה במתי יסתיים הדבר הזה ואתחיל בפעולה שאני רוצה? וזה ממשיך, מתי ייגמר הדבר הבא ואתחיל בפעולה שאני רוצה? וכך האדם בעצם נשאב לקונפליקט לא הגיוני ובעצם המחשבה הזו שנראתה לכאורה הגיונית היא לא הגיונית בעליל. למה היא לא הגיונית? כי האדם נתקע במחשבה הזו של לסיים משהו ואז לעשות את מה שהוא רוצה. וזאת במקום לומר לעצמו אני עכשיו עושה את מה שאני רוצה. ואז הוא יכול לומר אחרי שהוא מסיים את הפעולות החשובות והדחופות אני עושה...
אסטרולוגיה - מעל המזל או מתחתיו?! חלק 6
...- מעל המזל או מתחתיו?! חלק 6 אסטרולוגיה - מעל המזל או מתחתיו ?! חלק 5. בני מזל גדי נוטים לעתים קרובות להיות רוחניים מאוד, גם אם לרוב קשה להבחין בכך במבט ראשון בגלל החיבור החזק שלהם לחומר. כבר מגיל צעיר ביותר חשים הגדיים באחריות כבדה מאוד הרובצת על צווארם. התחושה היא סובייקטיבית בעיקרה, אך במקרים רבים אכן ייאלצו לקחת אחריות מעשית ולפרנס את משפחתם מגיל צעיר מאוד. בין אם האחריות שבה נושאים הגדיים מילדות הינה סובייקטיבית ובין אם לאו, רבים מהם חשים כי ילדותם נעשקה מהם, ואין זה הנכס היחיד שלתחושתם נלקח...
הפתעה - מבוא
...שהוא בלתי צפוי מבחינת המקום, הזמן או האופן בו הוא התרחש, וכן כשאופי תוצאותיו והשלכותיו אינו צפוי. היא גם כן נגרמת על ידי הבדלים בין ציפיות היחיד לחוויה הבאה אחריה או מצב אשר מעל או מתחת לציפיות. ההפתעה היא התגובה הרגשית לכל שוני, שינוי או ניגוד אשר בה יתקל היחיד. הפתעה נחשבת לאחד מן המצבים הרגשיים הבסיסיים, אשר מאופיין בסממנים מובחנים של הרגש והערכה מיידית של הרגש על ידי הסובבים אותו. הפתעה היא רגש בעל עוררות גבוהה, אך איננו חיובי או שלילי, נעימה או לא נעימה. את הרגש קל לבדוק במעבדה, כאשר ניתן...
על רגשות שליליים והתפתחות רוחנית
...נפתחים לדרך הרוחנית, ומתחילים ללכת בשביל הקסום הזה מתגלה בפנינו עולם קסום ומופלא מלא אור, אהבה, אנרגיות ותובנות. אנו לומדים על עצמנו מזוית חדשה ורעננה. פעמים רבות אנשים נפתחים לרוחניות ממקום של כאב, כעס, אשמה ועצב גדול. ואנו מתייחסים לרגשות הללו כרגשות שליליים, כמשהו שצריך להרחיק מאתנו או להתעלם ממנו. ככל שאנו עולים ברמת המודעות אנו מתחברים יותר ויותר לאנרגיות של אהבה וחמלה, אנו מביטים ממקום התפתחות גבוה יותר שמתבונן על עצמנו ועל החיים כאיכויות טהורות של אהבה וחמלה. ככל שאנו מנסים להתעלם או להרחיק...
הטיפול בחרדה מגביר ביטחון בכל תחומי החיים
...מגביר ביטחון בכל תחומי החיים רבים מנוהלים על ידי פחדים, חששות סבירים או חרדות שמצמצמות את חופש התנועה, את יכולתם לבטא במלאות ובנינוחות את מי שהם בעולם. כאילו יש בתוכם דמות שאותה הם חווים כאני האמיתי שלהם, שכלוא בתוכם ולא יכול להתקיים בעולם האמיתי. זוהי עובדה מצערת עבורם, שקיומם מצומצם ומוגבל. יותר מצער, שחלקם ויתרו על הפוטנציאל החבוי, והם מחשיבים את החרדה ואת ההמנעות כמשהו שמגדיר את אופיים. זה מי שאני, ככה אני. אם יש בך חרדה והמנעות, אל תתן / י לה אישור נוסף. הבחירה לשחרר את עצמך מהמטרד במסגרת טיפול...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תכנים מקצועיים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תכנים מקצועיים, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תכנים מקצועיים, איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
מה זה להיות עשיר? שיבולת שועל האם כדאי להפסיק לפחד? מרגיש בנוח לא להרגיש טוב ליצור קרבה פחד להיות עיוור למה כל הפחדים בגלל אמונה? לבנות ביטחון עצמי לאהוב את עצמך בלי שום סיבה לגרום לאנשים לאהוב אותי רע לאהוב את החיים אושר לא תלוי בכסף להיות מאושר בקלות בן זוג קנאי לצאת עם האקסית של חבר לקוח קיבל החלטה שגויה להיצמד להחלטה שלך איך להתמודד עם קושי? התמודדות עם קושי להחליט התמדה או לעשות שינוי הצלחה ללא בגרות איך לשדר ללקוח שאתה מקצועי? איש מכירות לא מוכר בצורה נכונה ללמד את הילד שלך לחשוב טראומה לילדים להדחיק בתת מודע בהמה רוחנית להתמודד עם הפרעת אישיות איך סכיזופרן חושב? איך לנקום באקסים? איך לגרום לאקסים להתגעגע? תוכנית אימונים בחדר כושר פול אובר בשכיבה רבי נחמן מברסלב האמין באלוהים למה דתיים לא מאמינים באלוהים? איך לשמור על ההארה? לשמור על ההארה למה להיות אלוהים? המלצה על הספר להיות אלוהים לעשות כסף באומנות האם אפשר לעשות כסף בלי לעבוד? מה משמעות החיים? תכלית החיים והמוות ביקורות שליליות של לקוחות מה זה מאזן קלורי חיובי? בחירה חופשית על הכל תחושה של בחירה חופשית אבולוציה או בריאה מי מנהל את העולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קואצ'ינג, מטפל טוב, מומחה בתחום תכנים מקצועיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.8438 שניות - עכשיו 07_10_2025 השעה 07:03:47 - wesi4