ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ראש חודש ✔תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 6 ✔* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 5. וא"ו ההיפוך - וא"ו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 6
* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 5.

וא"ו ההיפוך - וא"ו החיבור

כולנו יודעים המילה: "דִּבַּרְתָּ" היא פעולה שנעשתה בעבר.

ננסה להבחין במילה "ודברת" בשני המשפטים הבאים:

"אתמול אכלת ושתית וְדִבַּרְתָּ אל העם" והמשפט השני: "וְדִבַּרְתָּ אל העם"

ברור הוא: כי במשפט הראשון מדובר על זמן עבר, והמשפט השני מדבר על זמן עתיד. אולם שניהם היינו הך! הלוא כן?!

בלשון המקרא אנו מוצאים שיטה, להפוך את פעולת העבר הזאת לפעולה בעתיד, ע"י הוספת אות "ו" לפני המילה. מילה זו "וְדברת" פירושה בזמן עתיד "אתה תדבר".

בכל זאת, כיצד נבחין האם האות "ו" שנוספה לפני הפועל היא "ו" ההיפוך או ו' החיבור, ועדיין נחשבת ללשון זמן עבר?!

ההבחנה היא דקה ביותר ועלינו להקפיד במיוחד בגלל העדינות של ההבדל ההופך משמעויות שונות לגמרי זו מזו!

ההבחנה היא אחת, לבדוק את מקום ההטעמה, האם זה מלעיל או מלרע?

אם ההטעמה לא השתנתה, והיא מלעיל. פירוש בהברה לפני האחרונה, האות "ו" לפני המילה היא "ו" החיבור, והפועל נשאר בעבר.

אם ההטעמה היא מלרע - בהברה האחרונה של המילה (של הפועל), הוי אומר שהפעולה הפכה מעבר לעתיד

כגון: "דבּרת"= בעבר

"ודבּרת"=וא"ו החיבור והפועל בעבר

"וְדִבַּרְתָּ" =בעתיד

"אהבת"= בעבר (אהבת אותנו ורצית בנו)..

"ואהבת"= וא"ו החיבור והפועל בזמן עבר (כגון: בחרת בנו ואהבת אותנו)..

"ואהבת" = צווי בהווה ובעתיד

לכן מובן מה שאומרים:

"כל מי שקרא בקריאת שמע "ואהבת את ה'...

"לא קיים מימיו מצוות קריאת שמע... (!!!)

הערות: במקרים מיוחדים כאשר טעמי - המקרא מחייבים אנו קוראים אחרת..

הערה נוספת: יהודי תימן קוראים נכון "ואהבת את..", הם מטעימים את ההברה שלפני ההברה הנחשבת "מלעיל" (ההברה השלישית מהסוף) ואין זה נחשב מלעיל. כי מלעיל נחשב רק אם מטעימים את ההברה השניה מסוף המילה (הברה שלפני האחרונה).

עיקר הבעיה היא, לקרוא בהטעמה מלעיל, ואז הפועל נשאר בעבר...

עיין שולחן ערוך המקוצר / הרב רצאבי, אורח חיים חלק א', סימן ט"ו, הלכה ז' הערה כ"ג ב"עיני יצחק" וגם עיין בסימן כ"ב הערה ס"ה.

לכן הבה ונקפיד!!! בכל הפעלים אשר משמעותם צווי הווה ועתיד יש להטעים את ההברה האחרונה: "ושמעתי".. והצלתי".."והסתרתי".."וצפית" "וזבחת".."ואמרת".. וידעת היום והשבות..

ובקריאת שמע:

"ושננתם" "ודברת" "וקשרתם" "וכתבתם" "ונתתי" ואספת" ואכלת"

הערה: המילה: "ושבעת" האות "ב" מוטעמת, בגלל שהיא בסוף פסוק.

היא מוטעמת בהברה לפני הסוף כמו דינו של כל סוף פסוק, לכן האות "ב" מנוקדת בקמ"ץ (ולא בפת"ח) כדין כל פת"ח ההופך לקמ"ץ באתנחתא ובסוף פסוק.

הנה חשיבות נוספת המבהירה לנו ענין ההבדל שבהגיית פת"ח או קמ"ץ. עי' לקמן

שימו לב!!! ישנם מקומות רבים במקרא שקיימת אות וא"ו החיבור, ויכולה להיות טעות ותיקרא כוא"ו ההיפוך, או להיפך, אז הפכנו את כל המשמעות...

בפרשת בשלח:

שמות י"ד, ט"ז, נאמר: "וְיָבואו בני ישראל בתוך הים ביבשה" לשון צווי הווה עתיד ובפסוק כ"ב כתוב: "וַיָּבואו בני ישראל בתוך הים ביבשה" לשון עבר.

במדבר ט', ב: "וְיַעֲשׂוּ בני ישראל את הפסח במועדו" (ציווי ה' למשה אל בנ"י)

3 פסוקים לאחר מכן בפסוק ה': "וַיַּעֲשׂוּ את הפסח..." (אכן כך עשו בני ישראל)...

וכן רבות הן הדוגמאות

כעיקרון: יש להבחין בין אם ה"וא"ו" מנוקדת בשו"א נע או בפת"ח ואחריה דגש (ברוב המקרים כניקוד ה"א הידיעה. (ההוגים התימנים יהגו את הוא"ו השוואית כחיריק כדין כל שו"א נע אשר בא לפני האות יו"ד).

הפעלים הבאים בבנין פִּעֵל כבד שהם לשון עתיד, בהיותם סמוכים אחריהם לאות "א" יוטעמו מלרע: "וצפית את" "וצוית את " "והשקית את" "והכית את"

יוצא מן הכלל: "ועשית" והכית" אפילו סמוכים לאות "א" נהגה אותם מלעיל

חוץ מ - "ואפית אותה" שהיא מלרע.

למרות האמור לעיל: בהטעמת המילים שיש בהן וא"ו ההיפוך, שנגינתם מלרע, נמצא דוגמאות שונות היוצאות מן הכלל.

נמצא זאת לדוגמה בקריאת שמע את המילה "ושבָעתָּ" - הנמצאת בסוף פסוק.

גם מצאנו את הפסוק המצוטט בברכת המזון אותה מילה מלעיל, ככתוב "ואכלת ושבָעתָּ, וברכת את ה".."למרות שהיו אמורות להיות נהגות מלרע הן נהגות מלעיל בגלל האתנחתא שמתחתיה או בגלל היותה בסוף פסוק נהגה אותן מלעיל.

(רמז: אדם השבע - מתרווח לאחור)

עוד: כל "ויראת..."נהגה מלעיל!

כל "ובאת" שאחריו "א" הוא מלעיל.. חוץ.. מ"ובאת אל המקום" (דברים י"ב ח').

חובת הדיוק בקריאת שמע

הערה: הניקוד הוא לקריאה בלבד, כל השוואים המסומנים הם שוואים נעים בלבד. השוואים שהם נחים או מרחפים. בכוונה לא סומנו משום שתפקידם להפסקה, כדין סוף מילה שאין שם ניקוד. (חוץ משוא נח שתחת האות ה"א - להבליט שיש להגות אותה, כמו כל אות הנמצאת בסוף מילה ולא כמו האות ה"א בסוף מילה).

יש לשים לב, רוב הפעלים בקריאת שמע הם מלרע, הטעמת ההברה האחרונה

שְׁמַע, יִשְׂרָאֵל!

א - ד - ני, אֱ - לֹהֵינוּ

א - ד - ני, אֶ חָ... ד (ד... ד... ד)...:

(לא יאריך ב"א" של "אחד", ובאות "ח" יאריך מעט, אבל ב"ד" יאריך הרבה, כשהיא נהגית רפויה בין "ד" ל"ז". ויכוון למסור נפשו על קידוש השם באות "ד", שמצייר בדעתו כל אחת מ"ד" מיתות ב"ד, וימליך את הקב"ה על עצמו מלכות גמורה ושלמה)

בלחשׁ: בָּרוּךְ, שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ, לְעוֹלָם וָעֶד:

וְאָהַבְתָּ, אֵת א - ד - ני אֱ - לֹהֶיךָ, בְּכָללְבָ - בְךָ וּבכָל נַפ - שְׁךָ וּבְכָל - מְאדֶךָ: וְהָיוּ הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ, הַיּוֹם - עַל - לְבָבֶךָ: וְשִׁנַּנתָּם לְבָנֶיךָ וְדִבַּרתָּ בָּם. בְּשִׁבתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ, וּבְשָׁכבְּךָ וּבקוּמֶךָ: וּקשַׁרתָּם לְאוֹת עַל יָדֶךָ, וְהָיוּ לְטֹטָפֹת בֵּין עֵינֶיךָ: וּכתַבתָּם, עַל מְזֻזוֹת בֵּיתֶךָ וּבִשעָרֶיךָ:

וְהָיָה, אִם שָׁמֹעַ תִּשמְעוּ אֶל מִצוֹתַי, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתכֶם הַיּוֹם - לְאַהֲבָה אֶת א - ד - ני אֱ - להֵיכֶם, וּלעָבדוֹ בְּכָל - לְבַבכֶם וּבְכָל נַפשְׁכֶם: וְנָתַתִּי מְטַר אַרצְכֶם בְּעִתּוֹ יוֹרֶה וּמַלקוֹשׁ. וְאָסַפתָּ דְגָנֶךָ וְתִירֹשְׁךָ וְיִצהָרֶךָ: וְנָתַתִּי עֵשֶׂב - בְּשָׁדְךָ לִבהֶמתֶּךָ, וְאָכַלתָּ וְשָׂבָעתָּ: הִשָּׁמְרוּ לָכֶם פֶּן יִפתֶּה לְבַבכֶם. וְסַרתֶּם וַעֲבַדתֶּם אֱלֹהִים אֲחֵרִים, וְהִשתַּחֲוִיתֶם לָהֶם: וְחָרָה - אַף - א - ד - ני בָּכֶם, וְעָצַר אֶת הַשָּׁמַיִם וְלֹא יִהְיֶה מָטָר, וְהָאֲדָמָה לֹא תִתֵּן אֶת יְבוּלָהּ. וַאֲבַדתֶּם - מְהֵרָה מֵעַל הָאָרֶץ הַטּבָה, אֲשֶׁר א - ד - ני נֹתֵן לָכֶם: וְשַׂמתֶּם - אֶת דְּבָרַי אֵלֶּה, עַל - לְבַבכֶם וְעַל נַפְשכֶם. וּקשַׁרתֶּם - אֹתָם לְאוֹת עַל יֶדכֶם, וְהָיוּ לְטוֹטָפֹת בֵּין עֵינֵיכֶם: וְלִמַּדתֶּם - אֹתָם - אֶת בְּנֵיכֶם לְדַבֵּר בָּם, בְּשִׁבתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבלֶכתְּךָ בַדֶּרֶךְ וּבשָׁכבְּךָ וּבקוּמֶךָ: וּכתַבתָּם, עַל - מְזוּזוֹת בֵּיתֶךָ וּבִשעָרֶיךָ: לְמַעַן יִרבּוּ יְמֵיכֶם וִ (י) מֵי בְנֵיכֶם עַל הָאֲדָמָה אֲשֶׁר נִשבַּע א - ד - ני לַאֲבֹתֵיכֶם לָתֵת לָהֶם. כִּ (י) מֵי הַשָּׁמַיִם עַל הָאָרֶץ:

וַיּאמֶר א - ד - ני אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר: דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשרָאֵל, וְאָמַרתָּ אֲלֵהֶם, וְעָשׂוּ לָהֶם צִיצִת עַל כַּנפֵי בִגְדֵיהֶם לְדֹרֹתָם. וְנָתְנוּ עַל צִיצִת הַכָּנָף - פְּתִיל תְּכֵלֶת: וְהָיָה לָכֶם לְצִיצִת וּרְאִיתֶם - אֹתוֹ וּזכַרתֶּם - אֶת - כָּל - מִצוֹת א - ד - ני וַעֲשִׂיתֶםאוֹתָם. וְלֹא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם אֲשֶׁר אַתֶּם זֹנִים אַחֲרֵיהֶם: לְמַעַן תִּזכְּרוּ וַעֲשִׂיתֶם אֶת - כָּל - מִצְוֹתָי, וִהְיִיתֶם קְדשִׁים לֵ (א) - לֹהֵיכֶם: אֲנִי, א - ד - ני אֱ - לֹהֵיכֶם אֲשֶׁר הוֹצֵאתִי אֶתכֶם - מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לִהְיוֹת לָכֶם לֵ (א) - לֹהִים

אֲנִי - א - ד - ני אֱ - לֹהֵיכֶם (אֱמֶת)

א - ד - ניאֱ - לֹהֵיכֶם - אֱמֶת.

המתפללים בהיגוי התימני, כל מקום שיש להטעים את ההברה האחרונה (מלרע), הם יטעימו את ההברה השלישית מסוף המילה, (ההברה שלפני ההברה הנחשבת "מלעיל") ואין זה נחשב מלעיל, כי עיקר הבעיה שאין לקרוא מלעיל במקום מלרע.. ראה מקור לענין זה לעיל בפרק "וא"ו ההיפוך".

רעיון: על סמך הפסוק "ואתם הדבקים ב - ה' א - להיכם חיים כולכם היום".

רמז בפסוק הנז': כי אם אנו מדביקים את המלה "אמת" כמו ו"אתם" למילים המסיימות את קריאת שמע "... ה" א - להיכם". כך השלמנו את כל קריאת שמע, מזר"ם (247) מילים לרמ"ח (248) מילים כמספר איברינו, וזוכים להביא חיים לכל האיברים.

גם ע"י השלמת "א - ל מלך נאמן" או "ה' א - ל - היכם אמת"

הקמץ הקטן

הקמץ הקטן נחשב לתנועה קטנה, שתבוא בד"כ בהברה סגורה בלתי מוטעמת כמו המילה: " חָכמה" ההברה "חכ" איננה מוטעמת והיא הברה סגורה ומתחתיה יבוא קמץ קטן, המבוטא כחולם כאילו היה כתוב: "חוֹכמה".

לפעמים יש לנו "ספק" האם הקמץ הוא קמץ קטן או קמץ גדול, כי בעצם אין הבדל בצורת הניקוד... (למרות שהיום נמצאו סידורים אחדים כגון: "רינת ישראל" "עוד יוסף חי" ועוד"), שמנקדים בצורה שונה את ה"קמ"צים" ומבחינים, אם קטן הוא או גדול, אך עדיין נמצאות טעויות שגורות בפינו הבה ונתקנם:

"חָנני = (חוֹנני) ה' כי אומלל אני" אין לקרוא "חַנני".

"קומה א - להים שָפטה (שוֹפטה) הארץ..."אין לקרוא: "שַפטה".

"חָננו (חוֹננו) ועננו ושמע תפלתנו" אין לקרוא "חַננו".

"שמע ה' וחָנני (וחוֹנני) " אין לקרוא "וחַנני".

"קָרבה (קוֹרבה) אל נפשי גאלה" (פיוט "לכה דודי") אין לקרוא "קַרבה".

"ובפרשת ויצא: "נָקבה שכרך עלי ואתנה" זה לשון ציווי (אבן - עזרא) לכן נהגה: נוֹקבה" כמו "קוֹרבה..".

אשרי... חנון... ארך אפים וּגְדָל - חסד... קמץ - קטן ונהגה "וגדול - חסד"

ישנה דעה: כי בפסוק "כָּל עצמותי תאמרנה, ה', מי כמוך.."המילה "כָּל" מנוקדת בקמץ גדול ולא בקמץ קטן ולכן הוגים אותה "כאילו" כתובה: "כַּל".

הכלל הנקוט בידינו בהגיית פעלים מגיזרת נחי ע"ו, (קום, שוב) בהיפוך מעתיד לעבר ע"י וא"ו ההיפוך, כגון: "ויקָם" וישָב" יש לקרוא "ויָקוֹם" ויָשוֹב".

"ותשָב (נקרא: "ותשוֹב") אליו (היונה) אל התבה.."

"קדש קָדָשים - קדש הקֳדָשים"

הביטוי: "קדש הקֳּדָשים "המתייחס למקום הידוע והמיוחד במשכן או במקדש, שם הארון ולוחות הברית, נהגה: "קודש הקוֹדשים" ואילו במקום שהביטוי "קדש קָדָשים" אינו מתייחס למקום המיוחד הנז'. רוב הדעות נוטות לראות את הקמצ"ים הראשון והשני כקמ"צים גדולים וייקראו שניהם בהיגוי: פת"ח כאילו כתוב: קֹדֶש קַדַשים". יש 18 מקומות כאלה בתורה. (כן מצאתי תנ"ך אחד המוגה ע"י מאיר הלוי לעטריס - לונדון 1951 שם ניקד את המילה קדש - קֳדשים בכל 18 המקומות הנז' בקמץ חטף קרי: קמץ קטן שמא טעה?).

וסימנך: במקום בו ה"א הידיעה יקרא בקמץ קטן "קדש הקֳּדָשים" ונהגה: קודש הקוֹדשים".

ועוד על "קדשים"

כל "קָדשים" נהגה בקמץ גדול (כמו פת"ח=קַדשים).

איזהו מקומן של זבחים... קָדְשֵׁי - קָדָשִׁים (שלושת הקמצ"ים הן קמ"ץ גדול, נהגה כפת"ח)

וכל "הקדשים" בה"א הידיעה, נהגה בקמ"ץ קטן (כמו חול"ם = הקוֹדשים).

וכן כל שאר הלשונות: "קדשיו" "קדשיהם" קדשיך" "קדשי" כולם בקמץ קטן.

"ובראשי חדשיכם..." (ראֹש חוֹדש)

נכון שהמילה "ראש" נקראת בחולם, אבל הטיית הרבים והסמיכות תיקרא בקמץ רגיל ולא בקמץ קטן, לכן נקרא: "וברַאשי חודשיכם..."יש הטועים וקוראים בקמץ קטן כנראה שנגררים אחרי המילה הסמוכה "חודשיכם".

הטיית "ראש" היא "רָאשים" קמץ גדול והטיית "חודש" היא: "חֳדשים" - קמץ קטן...

יש ה"מרחיבים" (כמעט וכתבתי: "מחריבים") בטעות את השימוש בקמץ קטן ומשתמשים בו גם במילים אחרות.

יש לשים לב המילים הבאות הן בקמץ גדול והגייתן היא כמו הניקוד פת"ח:

"אָסְנַת" נהגה: אַ - סנת. "צָפְנַת" נקרא: צַ - פנת.

"דָּבְרַת" (מערי הלויים, יהושע כ"א, כ"ח) נבטא: "דַ - ברת".

"צָרְפַת" (עיר בלבנון? עובדיה פס' כ) נאמר: "צַ - רפת". וגם נַצְרת עילית

ועוד.. (הערה: וכן עניין זה עוד תלוי במסורת הקריאה)

קמץ קטן תמורת חולם

הקדמה:

כמעט בכל הספרים המנוקדים קשה להבחין בין קמ"ץ גדול (שהוגים אותו כפת"ח)

לבין קמ"ץ קטן הנהגה: אוֹ

ולכן מומלץ לזכור את הכללים הבסיסיים הבאים:

כל קמ"ץ שאין בו נגינה, ואחריו שוא נח או דגש חזק - הוא קמ"ץ קטן, (אוֹ)

כל קמץ שלפני מקף שאין בו מתג, הוא קמץ קטן

אם אין אחריו לא שוא נח ולא דגש חזק - אז הוא קמץ גדול.

בכל הפעלים הבאים הקמץ הוא קמץ קטן, כי החולם החסר שבמקור הומר לקמץ קטן (כמעט אותו היגוי)

"לשמָרך" (תמורת "לשמֹר) "ויכָלת עמוד" (במקום: יכֹל) אעבָדך" (במקום אעבֹד) "אעזָבך" (במקום אעזֹב), "באמרכם" (במקום באמֹר)

"פן יפרָץ בם.." (תמורת יפרֹץ) ישכָּן שם.." (במקום ישכֹּן)

תספָּר לך (במקום תספֹּר)

"כי יפגָשך עשו.."קרא: יפגושך...

"מָר - דרור" קרא: מוֹר דרור

סָלעם קרא סוֹלעם כמו קָרבן

הזכרנו לעיל, כי ישנה דעה: כי בפסוק "כָּל עצמותי תאמרנה, ה', מי כמוך.."המילה "כָּל" מנוקדת בקמץ גדול ולא בקמץ קטן ולכן הוגים אותה "כאילו" כתובה: "כַּל"

"... חייתני מִיָּרְדִי בור..."הי' בקמץ גדול נהגה: "מִיַרְדִי..."

יש להבחין בין לבין:

"זָכְרָה (זַ - כרה) ירושלים" (איכה א') ובין "זָכְרָה (זֹכ - רה) לי א / לוהי לטובה (נחמיה י"ג)

"שָׁמְרָה (שַ - מרה) נפשי עדותיך (תהלים קי"ט) "שָׁמְרָה (שֹמ - רה) נפשי והצילני (תהילים כ"ה)

* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 7.
אלוהים פסח הטיית ראש משה מה זה טעות ראש חודש מה זה חלום מצווה הקדמות לדייק משמעויות שונות חוסר וודאות להתפלל ספק ספקות תפילה תפילות
פחד מיסטי, פחד מעין הרע, פחד מכישופים, פחד מקללות, פחד מגיהנום, פחד משדים, חשש מעין הרע, פחד מעין רעה, פחד מאלוהים, פחד לא הגיוני, חרדות דתיות, מי מפחד מעין הרע? מי שמאמין לא מפחד? יש עלי קללה, פחדים מיסטיים, פחד ממאגיה שחורה
פחד מיסטי, פחד מעין הרע, פחד מכישופים, פחד מקללות, פחד מגיהנום, פחד משדים, חשש מעין הרע, פחד מעין רעה, פחד מאלוהים, פחד לא הגיוני, חרדות דתיות, מי מפחד מעין הרע? מי שמאמין לא מפחד? יש עלי קללה, פחדים מיסטיים, פחד ממאגיה שחורה
...פחד מעין הרע, פחד מכישופים, פחד מקללות, פחד מגיהנום, פחד משדים, חשש מעין הרע, פחד מעין רעה, פחד מאלוהים, פחד לא הגיוני, חרדות דתיות, מי מפחד מעין הרע? מי שמאמין לא מפחד? יש עלי קללה, פחדים מיסטיים, פחד ממאגיה שחורה מה זה פחד מיסטי וממה הוא נובע? פחד מיסטי הוא פחד לא הגיוני המבוסס על אמונות מיסטיות, דתיות או רוחניות שונות. לדוגמה, פחד מעין הרע, פחד מכישופים, פחד מקללות, פחד מגיהנום או פחד מאלוהים, כל אלה הם פחדים מיסטיים. אם אדם פוחד מאריה שיטרוף אותו, זה פחד מציאותי ולא מיסטי, משום שהאריה באמת יכול...
מנהיגות / מורה רוחני - אחרי איזה מנהיג / גורו / מדריך רוחני כדאי ללכת?
.../ מדריך רוחני כדאי ללכת? כפי שכבר ביארתי, כל אדם בעולם הוא עצמו סוג של מנהיג. כי כל אדם מנהיג אחריו מישהו כלשהו. וגם אם האדם לא מנהיג אחריו אף אחד, הרי שהאדם מנהיג את עצמו. והאדם יש לו מנהיגות כלפי עצמו. והאדם הוא המלך שמנהל את עצמו וכולי. ואם נתבונן נראה, כי כל אדם הוא גם מונהג. כי לכל אדם יש מנהיג. וכל אדם מושפע מדעות של אחרים. שגם זה סוג של מנהיגות. שהאדם מונהג אחרי דעתם של בני אדם אחרים. וגם מי שהוא חי במקום בודד, גם הוא מונהג על ידי הדברים שהוא רואה ושומע. כי האדם לומד מכל דבר. והאדם מונהג...
אושר למתקדמים, לשאול למה אני רוצה, לחזק את הרצון, להגדיל את הרצון, להקטין את הרצון, להחליש את הרצון, רצון אין סופי, רצון חזק, רצון אמיתי, מאה אחוז רצון, לרצות במאה אחוז
אושר למתקדמים, לשאול למה אני רוצה, לחזק את הרצון, להגדיל את הרצון, להקטין את הרצון, להחליש את הרצון, רצון אין סופי, רצון חזק, רצון אמיתי, מאה אחוז רצון, לרצות במאה אחוז
...לחזק את הרצון, להגדיל את הרצון, להקטין את הרצון, להחליש את הרצון, רצון אין סופי, רצון חזק, רצון אמיתי, מאה אחוז רצון, לרצות במאה אחוז איך השאלה למה אני רוצה משפיעה על הרצון של האדם? כשבן אדם רוצה משהו ושואל את עצמו למה אני רוצה את זה?, השאלה הזאת יכולה להשפיע על הרצון בשתי דרכים מנוגדות: היא יכולה או להחליש אותו או לחזק אותו. ההשפעה תלויה באופן שבו האדם מתייחס לשאלה וליכולת שלו למצוא סיבות לרצון. מדוע השאלה למה אני רוצה יכולה להחליש את הרצון? כשאדם שואל את עצמו למה הוא רוצה משהו, הוא מחפש את הסיבות...
התחדשות פנימית, התחדשות נפשית, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, קיבעון מחשבתי, חשיבה יצירתית, פיתוח החשיבה, לפתח חשיבה, חשיבה פורצת גבולות, לפרוץ את החשיבה
התחדשות פנימית, התחדשות נפשית, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, קיבעון מחשבתי, חשיבה יצירתית, פיתוח החשיבה, לפתח חשיבה, חשיבה פורצת גבולות, לפרוץ את החשיבה
...לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, קיבעון מחשבתי, חשיבה יצירתית, פיתוח החשיבה, לפתח חשיבה, חשיבה פורצת גבולות, לפרוץ את החשיבה איך יוצרים התחדשות פנימית ויצירתיות מתמשכת? כדי להבין את תהליך ההתחדשות הפנימית והנפשית, אליעד כהן מסביר שהתחדשות אמיתית מגיעה מתוך היכולת להטיל ספק במחויבים האישיים שלנו. משמעות מחויבים היא דברים שאדם מרגיש בטוח לגביהם באופן מוחלט, אמונות שהוא לוקח כמובנות מאליהן ומעולם לא ערער עליהן. אליעד מדגיש שהמפתח המרכזי ליצירתיות, להתחדשות וליציאה מקיבעון מחשבתי הוא הטלת ספק במחויבים...
בריאות נפשית, האם אני שפוי? האם אני בריא נפשית? כמה אני בריא נפשית? איך לדעת כמה מישהו בריא נפשית? מבחן הבריאות הנפשית, איזון נפשי, שעמום והפרעות נפשיות, שעמום גורם למחלות נפש, להרגיש טוב בלי לעשות כלום, להרגיש טוב לבד בלי כלום
בריאות נפשית, האם אני שפוי? האם אני בריא נפשית? כמה אני בריא נפשית? איך לדעת כמה מישהו בריא נפשית? מבחן הבריאות הנפשית, איזון נפשי, שעמום והפרעות נפשיות, שעמום גורם למחלות נפש, להרגיש טוב בלי לעשות כלום, להרגיש טוב לבד בלי כלום
...בריא נפשית? כמה אני בריא נפשית? איך לדעת כמה מישהו בריא נפשית? מבחן הבריאות הנפשית, איזון נפשי, שעמום והפרעות נפשיות, שעמום גורם למחלות נפש, להרגיש טוב בלי לעשות כלום, להרגיש טוב לבד בלי כלום איך אפשר לדעת אם אתה בריא נפשית? אליעד כהן מציג בהרצאה דרך פשוטה אך משמעותית לבדוק עד כמה האדם שפוי ובריא מבחינה נפשית. הוא מתמקד בשאלה בסיסית אחת: האם אתה מסוגל לשבת לבד עם עצמך, בלי לעשות דבר, ולהישאר במצב של שלווה ורוגע לאורך זמן? המבחן הפשוט הזה חושף עד כמה האדם מסוגל להתמודד עם עצמו, עם המחשבות הפנימיות...
2 סוגים של תהליכים, איכות או כמות, לעשות מעט הרבה זמן, לעשות הרבה מעט זמן, תהליכים שלוקחים זמן, להאיץ תהליכים, להרתיח מים, תהליכים שדורשים כוח, תהליכים שדורשים מוח, ניתוח תהליכים, התמדה, השגת מטרות, איך להשיג מטרות יותר מהר?
2 סוגים של תהליכים, איכות או כמות, לעשות מעט הרבה זמן, לעשות הרבה מעט זמן, תהליכים שלוקחים זמן, להאיץ תהליכים, להרתיח מים, תהליכים שדורשים כוח, תהליכים שדורשים מוח, ניתוח תהליכים, התמדה, השגת מטרות, איך להשיג מטרות יותר מהר?
...מעט הרבה זמן, לעשות הרבה מעט זמן, תהליכים שלוקחים זמן, להאיץ תהליכים, להרתיח מים, תהליכים שדורשים כוח, תהליכים שדורשים מוח, ניתוח תהליכים, התמדה, השגת מטרות, איך להשיג מטרות יותר מהר? מה עדיף, לעשות קצת הרבה פעמים או פעם אחת הרבה מאוד? כאשר אנו שואלים את עצמנו מה עדיף, האם לעשות פעולה מסוימת בהרבה פעמים בצורה קטנה ומתמשכת, או לבצע אותה בפעם אחת ובצורה מרוכזת, חשוב להבין שאין תשובה חד משמעית. השאלה תלויה מאוד באופי התהליך ובמטרה שרוצים להשיג, כי לפעמים הגישה הראשונה יעילה יותר, ולפעמים דווקא השנייה...
טוב בלי רע, איך אפשרי שיהיה לך טוב בלי רע? האם אפשרי ליהנות בלי לסבול? האם אפשרי להרגיש טוב בלי להרגיש רע? למה אין טוב בלי רע? למה אין רע בלי טוב? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצרת תחושה טובה? לא לקנא באחרים, לא לרחם על אחרים
טוב בלי רע, איך אפשרי שיהיה לך טוב בלי רע? האם אפשרי ליהנות בלי לסבול? האם אפשרי להרגיש טוב בלי להרגיש רע? למה אין טוב בלי רע? למה אין רע בלי טוב? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצרת תחושה טובה? לא לקנא באחרים, לא לרחם על אחרים
...אפשרי שיהיה לך טוב בלי רע? האם אפשרי ליהנות בלי לסבול? האם אפשרי להרגיש טוב בלי להרגיש רע? למה אין טוב בלי רע? למה אין רע בלי טוב? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצרת תחושה טובה? לא לקנא באחרים, לא לרחם על אחרים האם אפשר לחיות חיים טובים בלי להרגיש רע בכלל? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו את השאלה: האם אפשרי שיהיו לאדם חיים טובים ללא תחושות רעות בכלל? לכאורה, נדמה שהתשובה חיובית, הרי מה יכול למנוע מאדם שיש לו כל מה שהוא רוצה להיות מאושר לחלוטין? אך אליעד מבהיר שהתשובה מורכבת יותר: כן, אפשר שיהיו לאדם חיים...
בושה בלי בגדים, למה לובשים בגדים? למה בני אדם לובשים בגדים? נודיסטים, נודיסטיות, ללכת ערומים, עירום, מיניות, משיכה מינית, אדם וחווה, עץ הדעת, בלי בגדים, ללא בגדים, סקס, למה מתלבשים? ביישנות
בושה בלי בגדים, למה לובשים בגדים? למה בני אדם לובשים בגדים? נודיסטים, נודיסטיות, ללכת ערומים, עירום, מיניות, משיכה מינית, אדם וחווה, עץ הדעת, בלי בגדים, ללא בגדים, סקס, למה מתלבשים? ביישנות
...אדם לובשים בגדים? נודיסטים, נודיסטיות, ללכת ערומים, עירום, מיניות, משיכה מינית, אדם וחווה, עץ הדעת, בלי בגדים, ללא בגדים, סקס, למה מתלבשים? ביישנות למה אנשים מתביישים ללכת בלי בגדים? אליעד כהן מסביר לעומק מדוע בני אדם לובשים בגדים, ומדוע קיימת הבושה מהעירום, בעיקר בהקשר של מיניות ומשיכה מינית. לפי ההסבר שלו, ביסודו של דבר, אנשים מתביישים ללכת עירומים מפני שהם חושבים שיש להם חיסרון מסוים, שאותו הם רוצים להסתיר מהסביבה. האם בושה מעירום היא דבר טבעי או נלמד? אליעד מדגיש שבאופן טבעי האדם לא נולד עם...
שוחד עצמי בחיפוש האמת, האמת היא התשובה לאינטרסים שיש בחיפוש האמת
שוחד עצמי בחיפוש האמת, האמת היא התשובה לאינטרסים שיש בחיפוש האמת
...האמת, האמת היא התשובה לאינטרסים שיש בחיפוש האמת מהו שוחד עצמי בחיפוש האמת? שוחד עצמי בחיפוש האמת מתאר מצב שבו לאדם יש אינטרס נסתר להעדיף תשובה מסוימת על פני תשובה אחרת. במילים אחרות, כאשר אדם מחפש תשובה לשאלה או סוגיה מסוימת, אך בתוכו הוא מעדיף שתהיה תשובה אחת, הוא למעשה משוחד. הוא לא באמת מחפש את האמת באופן אובייקטיבי, אלא מתנהל מתוך רצון להשיג את התוצאה שהוא רוצה. דוגמה לכך יכולה להיות אדם המחפש תשובה לשאלה דתית, אך יש לו רצון עז להאמין שדתו היא הנכונה, ולכן הוא נוטה להתעלם מתשובות שמסותרות את...
החיים כתרגילי חשיבה, רצוא ושוב, צריך צמצום בדרך לאושר, גם קצת זה טוב, לעשות פעולות קטנות, כחוט השערה, להיות פרקטי, חשיבה מופשטת, לרצות שלמות, לחשוב בקטן, לחשוב בגדול, להסתכל על השכל שיש בכל דבר
החיים כתרגילי חשיבה, רצוא ושוב, צריך צמצום בדרך לאושר, גם קצת זה טוב, לעשות פעולות קטנות, כחוט השערה, להיות פרקטי, חשיבה מופשטת, לרצות שלמות, לחשוב בקטן, לחשוב בגדול, להסתכל על השכל שיש בכל דבר
...צמצום בדרך לאושר, גם קצת זה טוב, לעשות פעולות קטנות, כחוט השערה, להיות פרקטי, חשיבה מופשטת, לרצות שלמות, לחשוב בקטן, לחשוב בגדול, להסתכל על השכל שיש בכל דבר איך הופכים את החיים לתרגילי חשיבה פרקטיים? אליעד כהן מסביר בהרצאתו כיצד אפשר להתייחס אל החיים כאל סדרה של תרגילי חשיבה, במטרה לשפר את יכולת החשיבה ולהגיע למודעות עמוקה יותר של המציאות. הוא מציג גישה המכילה בתוכה שתי פרספקטיבות מנוגדות לכאורה: הפרספקטיבה של רצוא, שהיא הרצון לשאיפות גדולות מאוד, בלתי מוגבלות, והפרספקטיבה של שוב, שמתמקדת בפעולות...
המדונה של הרוצחים / פרננדו ואייחו
.../ פרננדו ואייחו זאן זנה בא לביקור בקולומביה. לא באמת. לא ממש הוא. אבל השפעת כתביו הגיעה לשם. זאן זנה כתב את המדונה של הפרחים. ספר שכולו תערובת של מציאות חלום ופנטזיה כשהמשפטים נבלעים אחד בשני. רוצחים יפים. הומואים מזדקנים. ואייחו כותב הרבה יותר פשוט מזנה. כתיבתו ברורה שותפת אך איננה פשטנית לרגע. גם הוא מספר על רוצחים יפים, על הומואים מזדקנים. אבל הכתיבה שלו מלבד הטון המיוחד היא כמעט ריאליסטית. ריאליזם פואטי. אין בה כמעט פנטזיות, אלא אם כן הגזמה ספרותית להדגשת דברים היא פנטסטית. והגיבורה הראשית היא...
"רפואה קוריאנית" = רפואת העתיד - היה אתה "המרפא" בביתך
...= רפואת העתיד - היה אתה המרפא בביתך שיטת אבחון וטיפול ב רפואה קוריאנית על גבי כף היד והאוזן היא רק נגזרת אחת מהפילוסופיה העתיקה הקוריאנית בת 2000 שנה הרעיון והחזון של הפילוסופיה הקוריאנית הינו שכל אדם וילד יוכל לטפל ולעזור לעצמו באופן מיידי - זמין - ובקלות עי איתור נקודות האקופונקטורה בכף היד / רגל תוך כדי לחיצות ועיסוי של אותה נקודת השתקפות האיבר הפיזי בכף היד ו/או הרגל. השיטה ברמה הבסיסית שלה היא כה פשוטה, זמינה וקלה לשימוש עצמי... עוצמתית במיוחד ומאפשרת תגובה והקלה מיידית הן על לחצים / מתחים...
אימון טיפים להורדה במשקל
...במשקל 1. אל תתחילו בדיאטה אם אין באפשרותכם להפוך אותה לאורח חיים! דיאטות כסאח מועדות לפורענות! 95% מהאנשים שעשו דיאטות כסאח, החזירו לעצמם תוך 5 שנים את כל המשקל + 5 קילו נוספים. בנוסף דיאטות כסאח פוגעות במערכת החיסונית פוגעות במצב הרוח והופכות אתכם לעצבניים ולא נעימים לזולת. 2. הורדה במשקל מחייבת פעילות גופנית - את זה כולם יודעים... איך מעלים את המוטיבציה לצאת להליכה או שחיה או למכון כושר? חוקרי הNLP מצאו שאנשים שעושים בקביעות פעילות גופנית פשוט חושבים על התוצאה, הם חושבים על התחושה הטובה שירגישו...
סיפור החיים שלכם על הבמה השיווקית
...הבמה השיווקית הבלוגים באינטרנט עשו לנו דבר נהדר. הם החזירו אותנו לתקופת האבן, התקופה בה הדברים החשובים הועברו בחברה באמצעות עדות אישית, באמצעות סיפורים שחוללו את הזהות שלנו, כדוגמת סיפורים על מלכים ושופטים שהפכו עם השנים לספר הנקרא היום ביותר בעולם - התנך. תחשבו על כמה סיפורים מכונני זהות שמערכת החינוך משווקת לנו כבר שנים רבות כדי להפוך אותנו לחיילים טובים יותר: הסיפור של טרומפלדור והמשפט האלמותי שלו טוב למות בעד ארצנו, משפט שעיצב אותנו כחברה לוחמת עד טיפת הדם האחרונה. על סיפור מצדה שהכתיב לנו קוד...
זוגיות - בעלי בא עצבני הביתה - מה עושים?
...בעלי חוזר הביתה עצבני מהעבודה. הוא מרבה לכעוס ומכניס מתח בכל הבית. מה אני יכולה לעשות? רבותינו למדו אותנו - דאגה בלב איש ישיחנה, זאת אומרת, אם לאדם יש דאגה, לחץ, צער, מתח וכו - עליו לא לשתוק, אלא עליו לפרוק זאת החוצה, לשחרר את הלחץ שקיים בו עי שישתף מישהו בצערו. למה הדבר דומה? לסיר לחץ - בסיר לחץ האוכל מתבשל במהירות זאת לעומת סיר רגיל שלוקח זמן לאוכל להתבשל. ולמה? אלא שבסיר רגיל יש כל הזמן שחרור לחצים זאת לעומת סיר לחץ שאין בו שחרור לחצים והאוכל נימוח מהחום הגבוה. אדם שלא משחרר לחצים דומה לסיר ל...
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 8
...סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 8 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 8. הספר להיות אלוהים, חלק א עמוד 75 אנחנו הבנו שבשורש הכל אחד, מה זה אומר? שזמן ומקום זה אחד. שבסוף הכל מתנקז לזמן ומקום, הזמן מתנקז לרגע והמקום לנקודה, והם מתנקזים לאחד. עכשיו שים לב, שההבנה הזאת באה לידי ביטוי ביום יום. אתה חושב, היכן החנווני חווה שהכל זה אחד? בכל פעם שיש לאדם...
אהבה - הצורך האנושי להיות אהוב והצורך באהבה
...האנושי להיות אהוב עי אחרים והצורך באהבה הוא חוק אוניברסלי וצורך עמוק לכל באי הבריאה. כולנו זקוקים לאהבה כמו אוויר לנשימה, כך ברא אותנו הבורא, אך מה עלינו לעשות כדי שיאהבו אותינו ובאיזה אמצעים ננקוט כדי שנהיהי אנו אהובים על אחרים, שלמה המלך החכם באדם כבר אמר... כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם {משלי כז יט} כלומר כפי שהפנים משתקפות על פני המים כך משתקף ליבנו בליבו של השני, כלומר יש משקל למה שאני מקרין מתוכי לשני, אדם חייכן, מוכר חיוך ומעלה אצל המקבל תחושת שייכות רצונית הגורמת לו לזהות את המחייך ממ
גלגול הנשמה והתיקון בחיינו - האם ניתן להשפיע?
...אני נישאל לעיתים - מה זה קורה לי? למה מגיעות לי כל הצרות או מכות? למה אני עובר תיקון כל כך קשה בחיי? - שאלה מאוד שכיחה בקרב אנשים שהחיים מביאים אותם לחוות חוויות ארציות קשות, מורכבות, מתמשכות אשר לעיתים מערערות תובנות רבות אשר מתישות מנטאלית, פיזית ונפשית. בניתוח שם האדם ותאריך לידתו צפונים כל החוויות מגלגול קודם, החוויות הנקראות תיקון הינן למעשה חוויות שהנשמה מבקשת טרם התגלמותה בגוף פיזי לחוות בגלגול זה להתמודד איתן ולעמוד בהן בהצלחה כחלק מזיכוך הנשמה. ניתן להבחין בפענוח מקצועי בכל סממני ובעיות...
כיצד להיות מאושר ולשמוח מכל מה שקורה לך?
...מה שקורה לך? השלמות והאושר היא שתדע לשמוח מכל דבר שקורה לך טוב ורע כאחד. אתה מאושר כאשר יש אחדות של הרצון שלך עם המציאות שלך, כאשר אתה רוצה את המציאות שלך ללא שום רצון לשנות בה משהו, כשאתה לא רוצה שום דבר שאין לך ולא מתנגד לשום דבר שיש לך, זה בעצם האושר ואז אתה מאושר. במצב כזה אתה והמציאות שלך אחד. במצב כזה כל מה שקורה לך זה טוב. אתה רוצה את המציאות שיש לך כפי שהיא ללא שום שינוי. כאשר תבין את זה, אתה בעצם תהיה רגוע יותר ומאושר יותר, כי אתה תפסיק לתלות את האושר שלך בכל מיני מאורעות או בדברים שאינם...
שכל ואושר - מה הקשר בין שכל לבין אושר?
...לבין אושר? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על שכל ואושר - מה הקשר בין שכל לבין אושר?. הרצאה על הקשר שבין השכל לבין האושר. האם אין שכל אין דאגות? מהי האמת? ועוד. נדבר כאן על הקשר שיש בין שכל לבין אושר, מה הקשר שבין שכל לבין אושר? אחד המשפטים הגדולים בעולם, אין שכל אין דאגות ואחד השקרים הגדולים בעולם שיש בו מן האמת, שלמי שאין שכל אין לו דאגות. ויש קשר בין שכל ואושר. בדיוק כמו שיש קשר לבין אושר ואין שכל. ולא בזה תלוי האושר לא משנה אם יש או אין לך שכל, האושר תלוי בשילוב של השכל וחוסר...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ראש חודש
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: ראש חודש, האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ראש חודש, איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לשכנע אנשים לא חכמים הסרט הסוד סבל וייסורים קשיים פסיכולוגיים להחזיר את הזמן לאחור להתמודד עם כעס פחד רע פחד לגשת למישהי הערכה עצמית ללא תנאים שנאה עצמית מודחקת התאהבות יוצרת שנאה איך לאהוב בלי תנאים? כסף יוצר אושר להיות מאושרת להיות קשה להשגה עבור האקסים משיכה גופנית החלטה בקלות לקוח מפחד להחליט להתמודד עם ביקורות שליליות בתקשורת איך מתמודדים עם בת זוג מעשנת? רצון שלא מצליחים להשיג אותו כישלון של כל השיטות הרוחניות איך לשכנע את האקס? לשכנע לקוחות לאהוב אותך חיקוי הורים של ילדים ילד שהתאבד בגלל בריונות ברשת סכנה של מורים רוחניים איך נוצר התת מודע? הפרעה טורדנית כפייתית אצל ילדים איך לרפא כל הפרעה נפשית? לגרום לאקס לסלוח לך האם לחזור לאקסית? פשיטת מרפק פול אובר שעמום של אלוהים מה זה אלוהים? מורה מואר הארה רוחנית אקראית להבין את הספר להיות אלוהים לא מספיק להיות אלוהים מהות התשוקה לכסף מתי להיכנס לבורסה? איך משהו הופך למשמעות החיים? למה היא משמעות החיים שלי? לענות ללקוח תשובה שלילית ליהנות מהדרך אל המטרה הרגשת הבחירה החופשית הגדרה של בחירה חופשית אולי אלוהים ברא את העולם? האם יש בורא לעולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לדיאטה, פסיכותרפיה הוליסטית, מאמן אישי קשב וריכוז בנושאי ראש חודש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2031 שניות - עכשיו 19_11_2025 השעה 19:06:23 - wesi4