ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תפילות ✔תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 6 ✔* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 5. וא"ו ההיפוך - וא"ו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 6
* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 5.

וא"ו ההיפוך - וא"ו החיבור

כולנו יודעים המילה: "דִּבַּרְתָּ" היא פעולה שנעשתה בעבר.

ננסה להבחין במילה "ודברת" בשני המשפטים הבאים:

"אתמול אכלת ושתית וְדִבַּרְתָּ אל העם" והמשפט השני: "וְדִבַּרְתָּ אל העם"

ברור הוא: כי במשפט הראשון מדובר על זמן עבר, והמשפט השני מדבר על זמן עתיד. אולם שניהם היינו הך! הלוא כן?!

בלשון המקרא אנו מוצאים שיטה, להפוך את פעולת העבר הזאת לפעולה בעתיד, ע"י הוספת אות "ו" לפני המילה. מילה זו "וְדברת" פירושה בזמן עתיד "אתה תדבר".

בכל זאת, כיצד נבחין האם האות "ו" שנוספה לפני הפועל היא "ו" ההיפוך או ו' החיבור, ועדיין נחשבת ללשון זמן עבר?!

ההבחנה היא דקה ביותר ועלינו להקפיד במיוחד בגלל העדינות של ההבדל ההופך משמעויות שונות לגמרי זו מזו!

ההבחנה היא אחת, לבדוק את מקום ההטעמה, האם זה מלעיל או מלרע?

אם ההטעמה לא השתנתה, והיא מלעיל. פירוש בהברה לפני האחרונה, האות "ו" לפני המילה היא "ו" החיבור, והפועל נשאר בעבר.

אם ההטעמה היא מלרע - בהברה האחרונה של המילה (של הפועל), הוי אומר שהפעולה הפכה מעבר לעתיד

כגון: "דבּרת"= בעבר

"ודבּרת"=וא"ו החיבור והפועל בעבר

"וְדִבַּרְתָּ" =בעתיד

"אהבת"= בעבר (אהבת אותנו ורצית בנו)..

"ואהבת"= וא"ו החיבור והפועל בזמן עבר (כגון: בחרת בנו ואהבת אותנו)..

"ואהבת" = צווי בהווה ובעתיד

לכן מובן מה שאומרים:

"כל מי שקרא בקריאת שמע "ואהבת את ה'...

"לא קיים מימיו מצוות קריאת שמע... (!!!)

הערות: במקרים מיוחדים כאשר טעמי - המקרא מחייבים אנו קוראים אחרת..

הערה נוספת: יהודי תימן קוראים נכון "ואהבת את..", הם מטעימים את ההברה שלפני ההברה הנחשבת "מלעיל" (ההברה השלישית מהסוף) ואין זה נחשב מלעיל. כי מלעיל נחשב רק אם מטעימים את ההברה השניה מסוף המילה (הברה שלפני האחרונה).

עיקר הבעיה היא, לקרוא בהטעמה מלעיל, ואז הפועל נשאר בעבר...

עיין שולחן ערוך המקוצר / הרב רצאבי, אורח חיים חלק א', סימן ט"ו, הלכה ז' הערה כ"ג ב"עיני יצחק" וגם עיין בסימן כ"ב הערה ס"ה.

לכן הבה ונקפיד!!! בכל הפעלים אשר משמעותם צווי הווה ועתיד יש להטעים את ההברה האחרונה: "ושמעתי".. והצלתי".."והסתרתי".."וצפית" "וזבחת".."ואמרת".. וידעת היום והשבות..

ובקריאת שמע:

"ושננתם" "ודברת" "וקשרתם" "וכתבתם" "ונתתי" ואספת" ואכלת"

הערה: המילה: "ושבעת" האות "ב" מוטעמת, בגלל שהיא בסוף פסוק.

היא מוטעמת בהברה לפני הסוף כמו דינו של כל סוף פסוק, לכן האות "ב" מנוקדת בקמ"ץ (ולא בפת"ח) כדין כל פת"ח ההופך לקמ"ץ באתנחתא ובסוף פסוק.

הנה חשיבות נוספת המבהירה לנו ענין ההבדל שבהגיית פת"ח או קמ"ץ. עי' לקמן

שימו לב!!! ישנם מקומות רבים במקרא שקיימת אות וא"ו החיבור, ויכולה להיות טעות ותיקרא כוא"ו ההיפוך, או להיפך, אז הפכנו את כל המשמעות...

בפרשת בשלח:

שמות י"ד, ט"ז, נאמר: "וְיָבואו בני ישראל בתוך הים ביבשה" לשון צווי הווה עתיד ובפסוק כ"ב כתוב: "וַיָּבואו בני ישראל בתוך הים ביבשה" לשון עבר.

במדבר ט', ב: "וְיַעֲשׂוּ בני ישראל את הפסח במועדו" (ציווי ה' למשה אל בנ"י)

3 פסוקים לאחר מכן בפסוק ה': "וַיַּעֲשׂוּ את הפסח..." (אכן כך עשו בני ישראל)...

וכן רבות הן הדוגמאות

כעיקרון: יש להבחין בין אם ה"וא"ו" מנוקדת בשו"א נע או בפת"ח ואחריה דגש (ברוב המקרים כניקוד ה"א הידיעה. (ההוגים התימנים יהגו את הוא"ו השוואית כחיריק כדין כל שו"א נע אשר בא לפני האות יו"ד).

הפעלים הבאים בבנין פִּעֵל כבד שהם לשון עתיד, בהיותם סמוכים אחריהם לאות "א" יוטעמו מלרע: "וצפית את" "וצוית את " "והשקית את" "והכית את"

יוצא מן הכלל: "ועשית" והכית" אפילו סמוכים לאות "א" נהגה אותם מלעיל

חוץ מ - "ואפית אותה" שהיא מלרע.

למרות האמור לעיל: בהטעמת המילים שיש בהן וא"ו ההיפוך, שנגינתם מלרע, נמצא דוגמאות שונות היוצאות מן הכלל.

נמצא זאת לדוגמה בקריאת שמע את המילה "ושבָעתָּ" - הנמצאת בסוף פסוק.

גם מצאנו את הפסוק המצוטט בברכת המזון אותה מילה מלעיל, ככתוב "ואכלת ושבָעתָּ, וברכת את ה".."למרות שהיו אמורות להיות נהגות מלרע הן נהגות מלעיל בגלל האתנחתא שמתחתיה או בגלל היותה בסוף פסוק נהגה אותן מלעיל.

(רמז: אדם השבע - מתרווח לאחור)

עוד: כל "ויראת..."נהגה מלעיל!

כל "ובאת" שאחריו "א" הוא מלעיל.. חוץ.. מ"ובאת אל המקום" (דברים י"ב ח').

חובת הדיוק בקריאת שמע

הערה: הניקוד הוא לקריאה בלבד, כל השוואים המסומנים הם שוואים נעים בלבד. השוואים שהם נחים או מרחפים. בכוונה לא סומנו משום שתפקידם להפסקה, כדין סוף מילה שאין שם ניקוד. (חוץ משוא נח שתחת האות ה"א - להבליט שיש להגות אותה, כמו כל אות הנמצאת בסוף מילה ולא כמו האות ה"א בסוף מילה).

יש לשים לב, רוב הפעלים בקריאת שמע הם מלרע, הטעמת ההברה האחרונה

שְׁמַע, יִשְׂרָאֵל!

א - ד - ני, אֱ - לֹהֵינוּ

א - ד - ני, אֶ חָ... ד (ד... ד... ד)...:

(לא יאריך ב"א" של "אחד", ובאות "ח" יאריך מעט, אבל ב"ד" יאריך הרבה, כשהיא נהגית רפויה בין "ד" ל"ז". ויכוון למסור נפשו על קידוש השם באות "ד", שמצייר בדעתו כל אחת מ"ד" מיתות ב"ד, וימליך את הקב"ה על עצמו מלכות גמורה ושלמה)

בלחשׁ: בָּרוּךְ, שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ, לְעוֹלָם וָעֶד:

וְאָהַבְתָּ, אֵת א - ד - ני אֱ - לֹהֶיךָ, בְּכָללְבָ - בְךָ וּבכָל נַפ - שְׁךָ וּבְכָל - מְאדֶךָ: וְהָיוּ הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ, הַיּוֹם - עַל - לְבָבֶךָ: וְשִׁנַּנתָּם לְבָנֶיךָ וְדִבַּרתָּ בָּם. בְּשִׁבתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ, וּבְשָׁכבְּךָ וּבקוּמֶךָ: וּקשַׁרתָּם לְאוֹת עַל יָדֶךָ, וְהָיוּ לְטֹטָפֹת בֵּין עֵינֶיךָ: וּכתַבתָּם, עַל מְזֻזוֹת בֵּיתֶךָ וּבִשעָרֶיךָ:

וְהָיָה, אִם שָׁמֹעַ תִּשמְעוּ אֶל מִצוֹתַי, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתכֶם הַיּוֹם - לְאַהֲבָה אֶת א - ד - ני אֱ - להֵיכֶם, וּלעָבדוֹ בְּכָל - לְבַבכֶם וּבְכָל נַפשְׁכֶם: וְנָתַתִּי מְטַר אַרצְכֶם בְּעִתּוֹ יוֹרֶה וּמַלקוֹשׁ. וְאָסַפתָּ דְגָנֶךָ וְתִירֹשְׁךָ וְיִצהָרֶךָ: וְנָתַתִּי עֵשֶׂב - בְּשָׁדְךָ לִבהֶמתֶּךָ, וְאָכַלתָּ וְשָׂבָעתָּ: הִשָּׁמְרוּ לָכֶם פֶּן יִפתֶּה לְבַבכֶם. וְסַרתֶּם וַעֲבַדתֶּם אֱלֹהִים אֲחֵרִים, וְהִשתַּחֲוִיתֶם לָהֶם: וְחָרָה - אַף - א - ד - ני בָּכֶם, וְעָצַר אֶת הַשָּׁמַיִם וְלֹא יִהְיֶה מָטָר, וְהָאֲדָמָה לֹא תִתֵּן אֶת יְבוּלָהּ. וַאֲבַדתֶּם - מְהֵרָה מֵעַל הָאָרֶץ הַטּבָה, אֲשֶׁר א - ד - ני נֹתֵן לָכֶם: וְשַׂמתֶּם - אֶת דְּבָרַי אֵלֶּה, עַל - לְבַבכֶם וְעַל נַפְשכֶם. וּקשַׁרתֶּם - אֹתָם לְאוֹת עַל יֶדכֶם, וְהָיוּ לְטוֹטָפֹת בֵּין עֵינֵיכֶם: וְלִמַּדתֶּם - אֹתָם - אֶת בְּנֵיכֶם לְדַבֵּר בָּם, בְּשִׁבתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבלֶכתְּךָ בַדֶּרֶךְ וּבשָׁכבְּךָ וּבקוּמֶךָ: וּכתַבתָּם, עַל - מְזוּזוֹת בֵּיתֶךָ וּבִשעָרֶיךָ: לְמַעַן יִרבּוּ יְמֵיכֶם וִ (י) מֵי בְנֵיכֶם עַל הָאֲדָמָה אֲשֶׁר נִשבַּע א - ד - ני לַאֲבֹתֵיכֶם לָתֵת לָהֶם. כִּ (י) מֵי הַשָּׁמַיִם עַל הָאָרֶץ:

וַיּאמֶר א - ד - ני אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר: דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשרָאֵל, וְאָמַרתָּ אֲלֵהֶם, וְעָשׂוּ לָהֶם צִיצִת עַל כַּנפֵי בִגְדֵיהֶם לְדֹרֹתָם. וְנָתְנוּ עַל צִיצִת הַכָּנָף - פְּתִיל תְּכֵלֶת: וְהָיָה לָכֶם לְצִיצִת וּרְאִיתֶם - אֹתוֹ וּזכַרתֶּם - אֶת - כָּל - מִצוֹת א - ד - ני וַעֲשִׂיתֶםאוֹתָם. וְלֹא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם אֲשֶׁר אַתֶּם זֹנִים אַחֲרֵיהֶם: לְמַעַן תִּזכְּרוּ וַעֲשִׂיתֶם אֶת - כָּל - מִצְוֹתָי, וִהְיִיתֶם קְדשִׁים לֵ (א) - לֹהֵיכֶם: אֲנִי, א - ד - ני אֱ - לֹהֵיכֶם אֲשֶׁר הוֹצֵאתִי אֶתכֶם - מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לִהְיוֹת לָכֶם לֵ (א) - לֹהִים

אֲנִי - א - ד - ני אֱ - לֹהֵיכֶם (אֱמֶת)

א - ד - ניאֱ - לֹהֵיכֶם - אֱמֶת.

המתפללים בהיגוי התימני, כל מקום שיש להטעים את ההברה האחרונה (מלרע), הם יטעימו את ההברה השלישית מסוף המילה, (ההברה שלפני ההברה הנחשבת "מלעיל") ואין זה נחשב מלעיל, כי עיקר הבעיה שאין לקרוא מלעיל במקום מלרע.. ראה מקור לענין זה לעיל בפרק "וא"ו ההיפוך".

רעיון: על סמך הפסוק "ואתם הדבקים ב - ה' א - להיכם חיים כולכם היום".

רמז בפסוק הנז': כי אם אנו מדביקים את המלה "אמת" כמו ו"אתם" למילים המסיימות את קריאת שמע "... ה" א - להיכם". כך השלמנו את כל קריאת שמע, מזר"ם (247) מילים לרמ"ח (248) מילים כמספר איברינו, וזוכים להביא חיים לכל האיברים.

גם ע"י השלמת "א - ל מלך נאמן" או "ה' א - ל - היכם אמת"

הקמץ הקטן

הקמץ הקטן נחשב לתנועה קטנה, שתבוא בד"כ בהברה סגורה בלתי מוטעמת כמו המילה: " חָכמה" ההברה "חכ" איננה מוטעמת והיא הברה סגורה ומתחתיה יבוא קמץ קטן, המבוטא כחולם כאילו היה כתוב: "חוֹכמה".

לפעמים יש לנו "ספק" האם הקמץ הוא קמץ קטן או קמץ גדול, כי בעצם אין הבדל בצורת הניקוד... (למרות שהיום נמצאו סידורים אחדים כגון: "רינת ישראל" "עוד יוסף חי" ועוד"), שמנקדים בצורה שונה את ה"קמ"צים" ומבחינים, אם קטן הוא או גדול, אך עדיין נמצאות טעויות שגורות בפינו הבה ונתקנם:

"חָנני = (חוֹנני) ה' כי אומלל אני" אין לקרוא "חַנני".

"קומה א - להים שָפטה (שוֹפטה) הארץ..."אין לקרוא: "שַפטה".

"חָננו (חוֹננו) ועננו ושמע תפלתנו" אין לקרוא "חַננו".

"שמע ה' וחָנני (וחוֹנני) " אין לקרוא "וחַנני".

"קָרבה (קוֹרבה) אל נפשי גאלה" (פיוט "לכה דודי") אין לקרוא "קַרבה".

"ובפרשת ויצא: "נָקבה שכרך עלי ואתנה" זה לשון ציווי (אבן - עזרא) לכן נהגה: נוֹקבה" כמו "קוֹרבה..".

אשרי... חנון... ארך אפים וּגְדָל - חסד... קמץ - קטן ונהגה "וגדול - חסד"

ישנה דעה: כי בפסוק "כָּל עצמותי תאמרנה, ה', מי כמוך.."המילה "כָּל" מנוקדת בקמץ גדול ולא בקמץ קטן ולכן הוגים אותה "כאילו" כתובה: "כַּל".

הכלל הנקוט בידינו בהגיית פעלים מגיזרת נחי ע"ו, (קום, שוב) בהיפוך מעתיד לעבר ע"י וא"ו ההיפוך, כגון: "ויקָם" וישָב" יש לקרוא "ויָקוֹם" ויָשוֹב".

"ותשָב (נקרא: "ותשוֹב") אליו (היונה) אל התבה.."

"קדש קָדָשים - קדש הקֳדָשים"

הביטוי: "קדש הקֳּדָשים "המתייחס למקום הידוע והמיוחד במשכן או במקדש, שם הארון ולוחות הברית, נהגה: "קודש הקוֹדשים" ואילו במקום שהביטוי "קדש קָדָשים" אינו מתייחס למקום המיוחד הנז'. רוב הדעות נוטות לראות את הקמצ"ים הראשון והשני כקמ"צים גדולים וייקראו שניהם בהיגוי: פת"ח כאילו כתוב: קֹדֶש קַדַשים". יש 18 מקומות כאלה בתורה. (כן מצאתי תנ"ך אחד המוגה ע"י מאיר הלוי לעטריס - לונדון 1951 שם ניקד את המילה קדש - קֳדשים בכל 18 המקומות הנז' בקמץ חטף קרי: קמץ קטן שמא טעה?).

וסימנך: במקום בו ה"א הידיעה יקרא בקמץ קטן "קדש הקֳּדָשים" ונהגה: קודש הקוֹדשים".

ועוד על "קדשים"

כל "קָדשים" נהגה בקמץ גדול (כמו פת"ח=קַדשים).

איזהו מקומן של זבחים... קָדְשֵׁי - קָדָשִׁים (שלושת הקמצ"ים הן קמ"ץ גדול, נהגה כפת"ח)

וכל "הקדשים" בה"א הידיעה, נהגה בקמ"ץ קטן (כמו חול"ם = הקוֹדשים).

וכן כל שאר הלשונות: "קדשיו" "קדשיהם" קדשיך" "קדשי" כולם בקמץ קטן.

"ובראשי חדשיכם..." (ראֹש חוֹדש)

נכון שהמילה "ראש" נקראת בחולם, אבל הטיית הרבים והסמיכות תיקרא בקמץ רגיל ולא בקמץ קטן, לכן נקרא: "וברַאשי חודשיכם..."יש הטועים וקוראים בקמץ קטן כנראה שנגררים אחרי המילה הסמוכה "חודשיכם".

הטיית "ראש" היא "רָאשים" קמץ גדול והטיית "חודש" היא: "חֳדשים" - קמץ קטן...

יש ה"מרחיבים" (כמעט וכתבתי: "מחריבים") בטעות את השימוש בקמץ קטן ומשתמשים בו גם במילים אחרות.

יש לשים לב המילים הבאות הן בקמץ גדול והגייתן היא כמו הניקוד פת"ח:

"אָסְנַת" נהגה: אַ - סנת. "צָפְנַת" נקרא: צַ - פנת.

"דָּבְרַת" (מערי הלויים, יהושע כ"א, כ"ח) נבטא: "דַ - ברת".

"צָרְפַת" (עיר בלבנון? עובדיה פס' כ) נאמר: "צַ - רפת". וגם נַצְרת עילית

ועוד.. (הערה: וכן עניין זה עוד תלוי במסורת הקריאה)

קמץ קטן תמורת חולם

הקדמה:

כמעט בכל הספרים המנוקדים קשה להבחין בין קמ"ץ גדול (שהוגים אותו כפת"ח)

לבין קמ"ץ קטן הנהגה: אוֹ

ולכן מומלץ לזכור את הכללים הבסיסיים הבאים:

כל קמ"ץ שאין בו נגינה, ואחריו שוא נח או דגש חזק - הוא קמ"ץ קטן, (אוֹ)

כל קמץ שלפני מקף שאין בו מתג, הוא קמץ קטן

אם אין אחריו לא שוא נח ולא דגש חזק - אז הוא קמץ גדול.

בכל הפעלים הבאים הקמץ הוא קמץ קטן, כי החולם החסר שבמקור הומר לקמץ קטן (כמעט אותו היגוי)

"לשמָרך" (תמורת "לשמֹר) "ויכָלת עמוד" (במקום: יכֹל) אעבָדך" (במקום אעבֹד) "אעזָבך" (במקום אעזֹב), "באמרכם" (במקום באמֹר)

"פן יפרָץ בם.." (תמורת יפרֹץ) ישכָּן שם.." (במקום ישכֹּן)

תספָּר לך (במקום תספֹּר)

"כי יפגָשך עשו.."קרא: יפגושך...

"מָר - דרור" קרא: מוֹר דרור

סָלעם קרא סוֹלעם כמו קָרבן

הזכרנו לעיל, כי ישנה דעה: כי בפסוק "כָּל עצמותי תאמרנה, ה', מי כמוך.."המילה "כָּל" מנוקדת בקמץ גדול ולא בקמץ קטן ולכן הוגים אותה "כאילו" כתובה: "כַּל"

"... חייתני מִיָּרְדִי בור..."הי' בקמץ גדול נהגה: "מִיַרְדִי..."

יש להבחין בין לבין:

"זָכְרָה (זַ - כרה) ירושלים" (איכה א') ובין "זָכְרָה (זֹכ - רה) לי א / לוהי לטובה (נחמיה י"ג)

"שָׁמְרָה (שַ - מרה) נפשי עדותיך (תהלים קי"ט) "שָׁמְרָה (שֹמ - רה) נפשי והצילני (תהילים כ"ה)

* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 7.
תשובות מומלץ תפילות יהודים חכם עדינות משמעות הטיית ראש בני ישראל טעות אהבה חוסר וודאות להתפלל ספק ספקות תפילה תפילות תשובות
ליקוטי תפילות, ללמוד על מנת ליישם, לעשות מהתורה תפילה, ליישם את מה שלומדים, להפוך דמיון למציאות, להוציא מכח אל הפועל, להגשים רצונות, למלא רצונות, ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
ליקוטי תפילות, ללמוד על מנת ליישם, לעשות מהתורה תפילה, ליישם את מה שלומדים, להפוך דמיון למציאות, להוציא מכח אל הפועל, להגשים רצונות, למלא רצונות, ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
... תפילות, ללמוד על מנת ליישם, לעשות מהתורה תפילה, ליישם את מה שלומדים, להפוך דמיון למציאות, להוציא מכח אל הפועל, להגשים רצונות, למלא רצונות, ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב מה זה ספר ליקוטי תפילות ומה הקשר שלו לליקוטי מוהרן? ספר ליקוטי תפילות נכתב על ידי רבי נתן, שהיה תלמידו של רבי נחמן מברסלב. הספר הוא למעשה אוסף של תפילות המבוססות על התורות שמופיעות בספר ליקוטי מוהרן של רבי נחמן. הרעיון המרכזי הוא שרבי נתן לקח את הרעיונות הרוחניים והמופשטים שנאמרו על ידי רבי נחמן, והפך אותם לתפילות מעשיות. לדוגמה, אם רבי נחמן כתב שתועלת של מצוות הציצית היא השגת רוח הקודש, רבי נתן ניסח את זה כתפילה: אלוהים, עזור לי להתחזק במצוות הציצית כדי שאזכה לרוח הקודש. מה המשמעות של לעשות מהתורה תפילה לפי רבי נחמן? המשמעות של להפוך תורה לתפילה לפי רבי נחמן היא להפוך ידע תיאורטי ורעיונות מופשטים למשהו אישי ופרקטי שניתן ליישם בחיים. תפילה היא ביטוי של רצון. כשאדם מתפלל, הוא מביע את רצונותיו בצורה מפורשת. כאשר רעיון הופך לתפילה, הוא הופך מרעיון תאורטי לרצון מוחשי שהאדם מתאמץ לממש אותו במציאות. לדוגמה, אם האדם שמע בהרצאה שחשוב להיצמד לאמת, הוא יכול להפוך זאת לתפילה אישית: אלוהים, תעזור לי להיצמד לאמת בחיי היום - יום. כך הרעיון הופך לדבר שניתן לפעול על פיו. למה ספר ליקוטי תפילות עשוי להיות מיותר ומזיק? מצד אחד, יש טענה שסוג התפילות שנמצא בליקוטי תפילות מיותר, משום שאם האדם מבין לעומק את הרעיונות, הוא יכול ליצור את התפילות בעצמו, ללא צורך בתפילות מוכנות מראש. מצד שני, הטענה היא שהתפילות עלולות להיות אפילו מזיקות, משום שהן עלולות לגרום לאדם להאמין בקיומו של אלוהים, או לחשוב בטעות שאלוהים באמת יעזור לו לפתור את בעיותיו. דבר זה עלול ליצור תלות פסיכולוגית ובלבול מחשבתי. לדוגמה, כשאדם מתפלל שאלוהים יעזור לו לקיים מצווה מסוימת, הוא יכול להתחיל להאמין שאלוהים קיים ושהוא פותר בעיות, ואז האדם לא ייקח אחריות מלאה על מעשיו ועל המטרות שהוא מציב לעצמו. מה היתרון והתועלת של קריאת ליקוטי תפילות? היתרון בספר ליקוטי תפילות הוא בכך שהוא גורם לאדם להבהיר לעצמו את רצונותיו האישיים והאמיתיים. כאשר האדם אומר את התפילות האלה, הוא בעצם מעבד את המידע ומחדד לעצמו את הרצונות שלו. לדוגמה, אם רבי נחמן אמר שחשוב להסתכל בשכל שיש בכל דבר, והתפילה אומרת: אלוהים, עזור לי להסתכל בשכל שבכל דבר, אז האדם שחוזר על התפילה הזו מתחיל לחשוב באמת איך הוא יכול ליישם את הרעיון הזה במציאות שלו. יתרון נוסף הוא בכך שהתפילה מעוררת אצל האדם את הקונפליקט הפנימי. לדוגמה, אם בספר מופיעות שתי תפילות מנוגדות, אחת על פיתוח השכל ואחת על זריקת השכל, האדם שיתפלל את שתיהן יגיע לקונפליקט פנימי שיחייב אותו להחליט ולברר לעצמו במה הוא באמת מאמין ובמה הוא באמת רוצה להתמקד. איך להפוך רעיונות מתורת רבי ... נשארים בגדר דמיון ולא תורמים באמת לאושר האמיתי. מה הרעיון המרכזי מאחורי ליקוטי תפילות לפי אליעד? הרעיון המרכזי שאליעד מציג מאחורי ליקוטי תפילות הוא שאדם לא צריך להסתפק בשמיעה פאסיבית של רעיונות אלא עליו להפוך אותם לרצונות אמיתיים ולפעולות מוחשיות. כל רעיון שנשאר ברמה המופשטת הוא ...
ביטחון עצמי באלוהים, ביטחון באלוהים, תפילה לאלוהים, אמונה באלוהים, להתפלל לאלוהים, מידת הביטחון, ביטחון והשתדלות, ביטחון עצמי שקרי, ללכת לרופא
ביטחון עצמי באלוהים, ביטחון באלוהים, תפילה לאלוהים, אמונה באלוהים, להתפלל לאלוהים, מידת הביטחון, ביטחון והשתדלות, ביטחון עצמי שקרי, ללכת לרופא
... עצמי באלוהים, ביטחון באלוהים, תפילה לאלוהים, אמונה באלוהים, להתפלל לאלוהים, מידת הביטחון, ביטחון ... ביטחון באלוהים דרך דוגמאות ברורות ויומיומיות, תוך התייחסות מפורטת למצבם של אנשים דתיים שמאמינים באלוהים וסומכים עליו, אך לעיתים קרובות נתקלים בתוצאות הפוכות למה שהתפללו עבורו. הוא מבהיר שאנשים אלו נתקלים בתסכול משום שמעולם לא הייתה להם אמונה שלמה באמת. לדוגמה, הוא מתאר רב שחלה והתפלל דרך קריאת פרקי תהילים, אבל כשהדבר לא עזר לו, החליט ללכת לרופא. כאן, אליעד כהן מדגיש נקודה חשובה: מלכתחילה הרב לא הסתמך באמת על התפילה שלו באופן מלא, כי כבר מראש הוא ... מעלה בדעתו כלל אפשרות אחרת. למה אנשים דתיים לא מגיעים לאמונה מלאה באלוהים? אליעד כהן מדגיש שאף אדם דתי כמעט לא מגיע לרמת ביטחון של מאה אחוז באלוהים, מכיוון שתוך כדי תפילה הוא תמיד לוקח בחשבון שאלוהים ... או החלטות בשמיים שהם אינם מבינים. אליעד מדגיש שהבעיה היא לא שאלוהים לא פעל לטובתם, אלא שהם עצמם לא האמינו מלכתחילה באלוהים בצורה מוחלטת. לכן, אם קורה דבר הפוך ממה שהתפללו, הם ממהרים לתרץ שזה בגלל חטאים ... הזה עם ביטחון באלוהים, כי הוא לעולם לא באמת מאמין באלוהים במאה אחוז. תמיד קיימת בו ההנחה שאלוהים עלול להחליט אחרת, וכך נמנע ממנו אותו כישלון מוחלט של האמונה. האם תפילה לאלוהים באמת מגבירה את הסיכוי שיקרה מה שרוצים? אליעד מציין כי אנשים דתיים מתפללים וקוראים תהילים מתוך מחשבה שזה מגדיל את הסיכוי שלהם להשיג את מבוקשם. אבל בפועל, הם יודעים היטב שייתכן שזה לא יעזור ובסופו של דבר יצטרכו לפנות לרופא. לדוגמה, כאשר אדם רעב הוא לא מתפלל לאלוהים שיסיר ממנו את הרעב, אלא הולך לאכול. אך כשהוא חולה, הוא מתפלל לאלוהים בתקווה שזה יספיק, ואם לא - הוא יודע שילך לרופא. התפילה, אם כך, הופכת להיות מעין תוספת שמגדילה את הסיכוי לתוצאה טובה, אך אינה נתפסת באמת כאמצעי בלעדי להשגת מטרה. מדוע אנשים ממשיכים להאמין למרות שהדברים לא משתנים? אליעד מסביר שאנשים ממשיכים להתפלל ולבקש מאלוהים דברים, גם כשבפועל ... אינה עובדת. אנשים כאלה פועלים בלי היגיון רציונלי, משום שבסופו של דבר זה משרת אותם במובן רגשי או פסיכולוגי. האדם נהנה מהתחושה של ביטחון מדומה ותחושת משמעות שהאמונה והתפילה מעניקות לו, גם אם התוצאות לא ... ממשיכים להחזיק באמונתם גם כשהיא אינה מספקת את מבוקשם. מדוע לימוד תורה לא תמיד עוזר במצבים פיזיים? אליעד מסביר בצורה מפורשת שאם, למשל, אדם דתי מאמין שלימוד תורה או תפילות יפתרו בעיות פיזיות, הוא יגלה בפועל שזה לא עובד. אם שוטר בא לעצור אותו פיזית, התפילה לא תגן עליו בפועל מהשוטר. הפתרון למצבים פיזיים הוא תמיד פעולה פיזית, ולימוד תורה או תפילה אינם תחליף לפעולות המעשיות. ... המרכזית היא שלאנשים יש ביטחון שקרי או חלקי בלבד, ולכן התוצאות אינן תואמות את הציפיות שלהם. האם אמונה באלוהים עוזרת באמת? איך לדעת אם יש לך ביטחון עצמי שקרי? מדוע תפילות לא תמיד מתקבלות? האם יש טעם לקרוא תהילים? מה ההבדל בין אמונה לביטחון באלוהים? למה לימוד תורה לא מגן מפני בעיות פיזיות? מהי הדרך הנכונה להתפלל לאלוהים? ...
פחד מיסטי, פחד מעין הרע, פחד מכישופים, פחד מקללות, פחד מגיהנום, פחד משדים, חשש מעין הרע, פחד מעין רעה, פחד מאלוהים, פחד לא הגיוני, חרדות דתיות, מי מפחד מעין הרע? מי שמאמין לא מפחד? יש עלי קללה, פחדים מיסטיים, פחד ממאגיה שחורה
פחד מיסטי, פחד מעין הרע, פחד מכישופים, פחד מקללות, פחד מגיהנום, פחד משדים, חשש מעין הרע, פחד מעין רעה, פחד מאלוהים, פחד לא הגיוני, חרדות דתיות, מי מפחד מעין הרע? מי שמאמין לא מפחד? יש עלי קללה, פחדים מיסטיים, פחד ממאגיה שחורה
... תוצאה של אמונה מיסטית. כאשר אדם סובל מבעיה מסוימת, למשל הוא מפחד להיות חולה, הוא מנסה למצוא פתרונות שונים לפחד שלו. אדם עם אמונה מיסטית יחשוב שפתרון לפחד זה יהיה להתפלל , לקבל ברכות מרבנים, לקרוא תהילים, לשים חוט אדום, לשתות מים קדושים או לקיים מצוות. פעולות אלה נותנות לו ... לו, בלי לנסות לפתור אותן על ידי אמונות דתיות או רוחניות. אדם שמפחד להיות חולה, למשל, צריך להתמודד עם הפחד הזה באמצעות היגיון ומציאותיות, ולא דרך אמונות מיסטיות כמו תפילות או ברכות. כאשר האדם לומד להתמודד עם פחדיו באופן רציונלי, הוא יצליח להשתחרר לחלוטין מפחדים מיסטיים. האם אמונות מיסטיות הן בהכרח שגויות? אליעד מדגיש שזה בכלל לא משנה אם אמונות מיסטיות כמו ברכות של רבנים, קמעות, תפילות, קללות או קיומם של גנדן וגהינום נכונות או לא נכונות. הבעיה העיקרית היא התלות של האדם באמונה הזאת, ...
יום כיפור - למה צום יום הכיפורים הוא רע + כפירה באלוהים + גיהנום
... וגם הם יכנסו לגיהנום, אם כי חלש יותר. אלו שצמים מתוך אמונה שיש אלוהים שהוא רע או שיש להיזהר מכעסו - אלו אנשים שחושבים שאלוהים עושה רע ולכן חייבים להתפלל ולצום, ודווקא הם נכנסים לגיהנום האמיתי, החזק והמשמעותי ביותר. מה ההבדל בין האלוהים היהודי לאלוהים האמיתי? לפי אליעד כהן, קיימים למעשה שני סוגים של אלוהים: האלוהים ... טיפש שעלה להר והציג אלוהים שמפריד בין טוב לרע. אדם שבאמת מבין את אלוהים האמיתי אינו מפחד, כי הוא יודע שכל מה שקורה בעולם הוא ביטוי של טוב אינסופי. למה תפילות ובקשת סליחה הן ביטוי לכפירה? אליעד כהן טוען שהמנהגים של יום כיפור, כגון תפילות ובקשות סליחה מאלוהים, הם כפירה מוחלטת. אדם שמבקש סליחה בעצם טוען שהוא עשה משהו בכוחות עצמו, נפרד מאלוהים, ולכן עליו לבקש מחילה. זו מחשבה שקרית לפי אליעד, כי האדם ... עצמו אלא הוא התגלות של אלוהים עצמו. כלומר, האדם הוא לא ישות נפרדת שצריכה לבקש סליחה, כי אלוהים הוא זה שעושה הכל כל הזמן. אליעד מביא דוגמאות לכך: האדם מתפלל לאלוהים שיסלח לו על חטאיו, אבל בעצם אלוהים הוא זה שיצר את החטאים האלה, אז על מה בדיוק הוא מבקש סליחה? האדם מתפלל לאלוהים שיציל אותו או יעזור לו, ובכך הוא טוען שאלוהים לפעמים עושה רע ולפעמים טוב, מה שמייצג תפיסה כופרנית שמפרידה בין טוב לרע. האדם מודה לאלוהים על דבר טוב שקרה ... הצום, הפחד, בקשת הסליחה והכרת הטוב, הוא תוצאה של אי - הבנת האמת הפשוטה: הכל אחד והכל טוב תמיד. כאשר אדם מבין זאת לעומק, הוא כבר אינו זקוק לא לצום, לא לתפילות ולא לפחדים, כי הוא נמצא מעל הקונספטים של טוב ורע ומעל כל פחד. בסיכום דבריו, אליעד כהן מאחל לכולם להבין את האמת הזאת ולחיות חיים טובים באמת. האם צום יום כיפור מוביל ... האלוהים האמיתי, תמיד עושה טוב, אז אם הוא טוב מה שייך להתחנן אליו לעזרה אתה לא סומך על אלוהים שייתן לך את מה שצריך? וכל שכן קל וחומר שהוא בכלל עושה שאתה תתפלל. ויש קונספט שני, להודות, כל הזמן להגיד תודה ותודה ותודה, ומה שייך להגיד תודה לאלוהים אם הכל טוב והכל אחד, זה כאילו להגיד לאלוהים אתה לפעמים דופק אותי, ועכשיו אתה ...
זוגיות עם אשה חזקה / נשים חזקות / להיות אישה חזקה - האם "אישה חזקה" היא באמת חזקה או שזו רק אשליה? פמיניזים, נשים פמיניסטיות, מהי אישה חזקה? מהי חוזקה אמיתית? האם כדאי לבחור בת זוג "חזקה" או דווקא "חלשה"? האם פער כלכלי ומקצועי משפיע על הזוגיות? למה בני אדם מרגישים צורך בזהות מוגדרת? איך תודעה גבוהה משפיעה על יכולת ההכלה והסבל? מדוע אנשים רוצים להרגיש רע? מהו חופש אמיתי ומה ההבדל בין בחירה לשליטה? איך לצאת מהמטריקס? מה הופך אדם לחזק?
... הבנה של המציאות. הצורך בזהות נוקשה ומוגדרת מעניק לו תחושת יציבות. הוא משווה זאת לאדם דתי שמקבל סדר יום ברור - תפילות, לימודים וחוקים. לעומת זאת, אדם שמבין את המציאות בצורה עמוקה כבר לא צריך להיאחז בזהות נוקשה. הוא יכול לפעול בהתאם לנסיבות, בלי להזדהות יתרה עם ... מבין את המשחק של המציאות, מחפש לעצמו מסגרת קבועה שתיתן לו יציבות. זה כמו לבחור להיות דתי כי אז יש סדר יום ברור: תפילות, לימוד, כללים. הדמות משמשת ככלי ניהולי של המציאות. אך ברגע שאתה מבין את המשחק, אתה כבר לא צריך להיאחז בזהות נוקשה, אתה יכול לזרום ולבחור את ...
אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן?
אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן?
... שב 100% תביא אותך לחוויה, אין אפשרות שלא, וזה לא באמצעות מדיטציה, ולא באמצעות תפילות , או מצוות או שיגעון כזה או אחר כמו ...
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
... לפי רבי נחמן, אינה מתרחשת רק דרך קיום מצוות או תפילות חיצוניות. ההתקרבות היא תוצאה של חוויה פנימית של שלמות השכל, חיפוש אחרי הסיבה הראשונה שמניעה את כל ... שאם אתה רוצה לנסוע בשבת זה יצר הרע, ואם אתה רוצה להתפלל לאלוהים בשבת זה יצר הטוב. אבל רבי נחמן אומר, לא. הכוונה היא, האם אתה מחפש מה השורש של כל הדברים ... שזה השכל של כל השכלים. ועל ידי זה מתקבלים כל התפילות והבקשות. הכוונה היא, שלכל אדם יש רצונות, והוא לא מקבל אותם, למה? כי השכל שלך לא מקושר אליך. ואם ...
אושר בקלות, אושר בפשיטות, קל להיות מאושר, הדרך המהירה אל האושר, נוסחה להיות מאושר, קשה להיות מאושר, דרך להיות מאושר, איך להיות מאושר? טיפים להיות מאושר, ללמוד להיות מאושר
אושר בקלות, אושר בפשיטות, קל להיות מאושר, הדרך המהירה אל האושר, נוסחה להיות מאושר, קשה להיות מאושר, דרך להיות מאושר, איך להיות מאושר? טיפים להיות מאושר, ללמוד להיות מאושר
... מורכבות לחסידיו שהיו מגיעים אליו לבקש כפרה על העבירות שביצעו. כל חסיד היה מספר את העבירות שלו, ורבי נחמן היה יושב ומהרהר זמן רב עד שהיה נותן לו רשימה מפורטת של משימות: כמה ימים עליו לצום, אילו תפילות לקרוא, איזה צדקה לתת ובאיזה ימים לבצע פעולות ... אותו אדם רשימה של משימות ותיקונים מפורטים: באילו ימים לצום, מה לקרוא, כמה צדקה לתת, אילו פעולות לעשות ועוד. חסידיו היו מקבלים ממנו הנחיות מפורטות על פני השנה, כגון בתאריך זה תצום, בתאריך אחר תקרא תפילה מסוימת, וכך האמינו שתתכפרנה עוונותיהם ולא ייענשו ...
אלוהים, אמונה באלוהים, תפילה לאלוהים, להאמין באלוהים, להתפלל באלוהים, כפירה באלוהים, האם יש אלוהים? האם אין אלוהים? אלוהים לא פראייר, אין מתנות חינם, אלוהים טוב ומיטיב
... אמונה באלוהים, תפילה לאלוהים, להאמין באלוהים, להתפלל באלוהים, כפירה באלוהים, האם יש אלוהים? האם אין אלוהים? אלוהים לא פראייר, ... לא ייתן לאדם מתנות חינם ללא מאמץ מצידו. האם אלוהים רוצה שנבקש ממנו עזרה? אליעד טוען שאלוהים לא זקוק לתפילות של האדם. הוא לא נמצא במצב של חוסר או צורך, ולכן אין לו שום סיבה אמיתית ... אדם מתחיל להרגיש פחד כאשר הוא חושב להפסיק להאמין באלוהים. הוא מתאר מצב שבו האדם חושש שאם הוא יפסיק להתפלל או להאמין, יקרו לו דברים רעים כעונש. הוא מדגים באמצעות אדם שחווה חרדות ... והוא מפרש זאת כעונש מאלוהים. כך האדם נכנס למעגל של פחד וחרדה, שמחזק עוד יותר את התלות שלו באמונה ותפילה. האם אלוהים באמת מעניש אנשים? אליעד כהן מסביר כי האדם יוצר בעצמו את ... יכולים לעזור לעצמם. הוא מסביר שברגע שהאדם מבין שאלוהים האמיתי נמצא בתוכו, הוא מפסיק לפחד ולהסתמך על תפילות ואמונות חיצוניות. האם אמונה באלוהים יכולה להזיק? אליעד מציין כי אמונה באלוהים יכולה להזיק כאשר האדם מנצל אותה כקומבינה. הוא נותן דוגמה של אדם שחושב שאם יתפלל מספיק, הוא יצליח להשיג דברים בלי מאמץ אמיתי. הוא מדגיש שאמונה כזו מובילה ... שהיא מונעת ממנו לפעול בכוחות עצמו. האם אלוהים נמצא רק בשמיים? אליעד מתייחס לתפיסה הרווחת של אנשים המתפללים ומסתכלים כלפי מעלה, כאילו אלוהים נמצא בשמיים. הוא מסביר שזו טעות, ... לאמונה שאלוהים נמצא דווקא במקום מסוים, אך מדגיש שוב שאלוהים איננו מוגבל למקום ספציפי. האם אלוהים זקוק לתפילות של האדם? אליעד מסביר בבירור שאלוהים לא זקוק לתפילות של בני אדם. הוא משתמש בדוגמה ומסביר שאם אלוהים באמת כל יכול, אין שום היגיון בכך שהוא צריך שבני האדם יתפללו אליו או יבקשו ממנו משהו. התפילות והבקשות הן רק צורך של בני האדם, ולא של אלוהים. האדם זקוק לתפילות כי הוא איננו מבין עדיין את הטוב המוחלט של אלוהים. האם אלוהים אוהב שמנסים ... מזהיר את האנשים מפני ניסיון לקמבן את אלוהים. הוא מתאר אנשים שמנסים להשיג מאלוהים טובות הנאה בדרך של תפילה או בקשה ללא מאמץ אמיתי. אליעד מסביר מתוך ניסיונו האישי, שאלוהים - אם הוא ... וחוסר הבנה של מהות האלוהים והחיים עצמם. אלוהים, לפי אליעד, מחפש כנות אמיתית והבנה אמיתית, ולא משחקים ותפילות מתוך אינטרסים בלבד. האם יש אלוהים? האם אלוהים מעניש? להתפלל לאלוהים עוזר? איך להיות מאושר בלי אלוהים? אלוהים נותן מתנות חינם? ...
רבנים שקרנים, רבנים אנסים, רבנים גנבים, רבנים צבועים, רבנים פושעים, מפורסמים של שקר, קורח ועדתו, אמנון יצחק, שמירת מצוות, לשון הרע, מחלוקות בין רבנים, יהדות, רבני שקר, רבנים מקובלים
... מוחלטת לא יבצע עבירות חמורות כאלה, והעובדה שהרב ביצע אותן מלמדת אולי שמלכתחילה חיבורו לאלוהים היה חלקי או מזויף. איך מתיישבת הסתירה בין מעשים רעים לבין התנהגות רוחנית או תפילות חזקות? אליעד משתמש בדוגמה של אדם שמתפלל בכוונה חזקה במיוחד דווקא משום שהוא מודע לעבירותיו וחושש מתוצאותיהן. אנשים כאלה יכולים להיראות צדיקים גדולים במהלך תפילה או במעשים רוחניים מסוימים, ובמקביל לבצע עבירות חמורות בסתר. הוא מסביר שהפער הזה נובע מהעובדה שלבני ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תפילות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תפילות, האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תפילות, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג מומלץ, אימון אישי לזוגיות, אימון אישי לעסקים בנושאי תפילות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 20:01:03 - wesi4